رواية عشقت منتقبة الجزء الثاني الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم وفاء رشدي

   

رواية عشقت منتقبة الجزء الثاني الحلقة 18 بقلم وفاء رشدي

عشقت منتقبه الجزء الثاني البارت الثامن عشر

نرجع مع رحمه ال عملت عزومة كبيره عشان رمضان وحضرت كل حاجه هيرجع من عمايل ايديها واتصلت بعمل محمد رئيس الأمن وخلت عنايات جابت أخواتها وامها معاها
وجه يومها وكل التحضيرات جهزت وكله مجتمع قبل المغرب بساعه كله موجود رحمه معاهم كلهم بيضحكوا ويهزرو ال رحمه بتضحك اه بس ضحكه مكسورة حزينه عيونها بتدور ع حد معين خصوصا أن الجمع ال هم فيه كان لازم يكون هو موجود معاهم ايوة بتدور ع هيثم وكل شويه تبص ع الباب ع أمل انه ممكن يدخل من الباب عادل ملاحظ كدا ع أخته وعارف أن أخته حبت بجد حب صادق وأنها قلبها حنين اوي وطيب جدا وحبها لهيثم لسه موجود قام عادل وقف واتجه ناحيه الباب
رحمه :-وقفت ومشيت وراه عادل عادل
عادل:-بصلها ايوة
رحمه :-رايح فين وسايب ضيوفك
عادل:-ف الجنينه اهو هقرأ الورد قبل المغرب وهم كل واحد مع التاني اهو انتي مش شايفه
بالفعل كان وليد مع وائل بيتكلموا ف حاجه كدا والحجه عليه وداليا مع بعض ومعاهم كريم والبنات بقااااا ف المطبخ عشان التجهيزات عم سمير مارديش يروح معاهم فضل يكون ف البيت
$$$
خرج عادل وهو ف دماغه رحمه ونفسها المكسورة هو عارف أخته بتسامح ودا هيثم وهم ف ايام مفترجه وكبيرة
خرج برا الفيلا ... ايوة هو ال ف دماغكم راح لهيثم فيلته دخل الفيلا واتفاجا من شكلها المضلم ال زي القبر فتحله الباب عم عبده
عادل:-مساء الخير يا راجل ياطيب
عم عبده :-اهلا بالغالي أخت الغاليه ازيك يابني
عادل:-الحمدلله بخير وانت وهيثم فينه
عم عبده :-انا بخير يابني وهيثم ربنا يهون عليه ف اوضته مش بيخرج منها
عادل:-ليه كدا
عم عبده :-روح شوفه يابني
عادل بالفعل ركب يشوف هيثم
خبط ع الباب وفتحه لقي هيثم قاعد ع مصليته وبيقرا قران وشكله ضعيف جدا وجسمه هزيييييل
عادل :-هيثم
هيثم بيستوعب الصوت دا صوت عادل
رفع دماغه وماكنش متوقع انه يكون هو
هيثم :-عادل
عادل:-قرب منه وقعد جنبه ايوة ياعم ايه ال انت ف دا استشيخت امتي قوم بس تصدق والله عسل بعيونك الملونه دي قوم يا راجل
هيثم :-ابتسم ابتسامه مطفيه هقوم اروح فين انا موجود اهو
عادل:-بس قوم تعالي نتكلم شوية برا الفيلا
هيثم :-ياعم دا معاد فطور هنروح فين
عادا:-هعزمك ع الفطور قوم بقاااا
هيثم :-عادل
عادل:عيون دوله ياسمسم
هيثم :'ماتزعلش مني انا عارف اني غلطت وغلط كبير بس انا مقر بكدا وندمان آخر ندم
عادل:-انا عارف بكل دا وعاذرك ساعات الواحد دماغه بتعجز عن كل ال حواليه وانا مش زعلان ومسامح حتي رحمه كمان
هيثم :-رحمه لا ما اظنش
عادل:-يبقي ماعرفتهاش رحمه قلبها ابيض وطيب جدا وبتسامح ع طول ومع الوقت ترجع كان مافيش حاجه رحمه يمكن تكون فعلا زعلت منك زعل جامد لانها حبتك بصدق ودا ال واجعها منك ايه رايك أن هي ال قالتلي روح هاتوا
هيثم :-بفرح ايه
عادل :'ال سمعته يلا بقاااا فاضل ربع ساعه ع المغرب البس هدومك وانا هستناك واحلق دقنك دي
هيثم :-ف ثانيه هكون جاهز
$$$$$$$
قال عادل كلمته وهو مش عارف نتيجتها أي مع أخته هتقبل ول هترفض بس هو عارف رحمه
خرجت رحمه ف الجنينه تشوف عادل ال بالفعل زي ماشكت انه مش موجود واتاكدت أن يكون راح لهيثم بس ماجاش ف دماغها انه ممكن يجيبه معاه
دخلت تاني الفيلا وكانوا جهزوا كل حاجه وخلاص المغرب ع أذان لا دا إذن وكله بدأ يفطر
دخل عادل من الباب ووراه هيثم جريت رحمه عليه بس ماكنتش واخده بالها من هيثم
.رحمه:-رحت فين وينفع التأخير دا وانت عندك ضيوف
عادل:-دول مش ضيوف دول صحاب مكان وانا كنت بجيب حد ناقص فيهم
رحمه بصت لاخوها باستغراب واتاكدت انه جايب هيثم
ظهر هيثم
هيثم :-بعيون حب وشوق واسف ع كل حاجه
مساء الخير
رحمه:-بعيون اكتر من منه شوق وحب بس لوم وعتاب وزعل ياااااااااه أخيرا شفته هو قدامي كان واحشني اووي
مساء الخير كل عام وانت بخير
هيثم :-وانتي بخير ديما
عادل :-يلا بقاااا
سلم وائل ووليد ع هيثم وقعد و مع بعض وفطرو احلي فطار من ايد رحمه وهي بدأت ضحكتها تظهر بس متجنبه نظرات هيثم ال كل نظرة فيهم بتقول بحبكككككككككك لآخر العمر
$$$$$
قعدو مع بعض قعدة حلوة كدا
وائل :-هتسافروا امتي
عادل:-عشره رمضان بإذن الله
وائل :-والله بفكر اخد إجازة واسافر اعمل عمرة معاكم انا كمان ونكون صحبه
هند:-ياريت والله
وائل:-هتقدري من حملك
هند :-هقدر
رحمه :-انوي بس انت ومتخافش هتكون معانا وتكون صحبه بإذن الله
واتفقوا خلاص أن وائل بالفعل هيسافر معاهم
هيثم عيونه ع حب عمره رجع كان لسه بيحبها من أول وجديد كأنه لسه شافها بالنقاب نسي شكلها لما كانت خديجه
هنا هيثم قام وقف
عادل :-ع فين يا هيثم
هيثم :-انا عايز اعتذر لرحمه عن كل ال فات
رفعت رحمه دماغها
بصلها
هيثم :-انا بعتذر بجد وال يرضيكي انا هعمله
كله مستني جواب رحمه ال وقفت
رحمه :-إذ كنت أنت بتعتذر فأنا كمان بعتذر
كله تنح رحمه بتعتذر ليه وايه ال عملته
رحمه :-بعتذر ع القلم ال فرقعته ع خدك المفروض ماكنتش عملت كدا لأنك مهما كان راجل وانا عمري ماعملتها انا بفهم ف الأصول والزووووء
هيثم :-قرب منها انتي ايه انتي ال جوه دا وشاور ع قلبها هو دا زي البني ادمين دا مخلوق من ايه
عادل :-مخلوق من نور اختي كلها ع بعضها نور وطاهره ونقيه
هيثم:-عارف والله عارف انا بتوجع كل يوم أقسم بالله ع كل ال حصل وكان بسببي انا مش عارفه اعتذر منك ازاي
رحمه :-ال حصل حصل وانا عذراك من كتر الضغط عليك كنت هتعمل كدا
هيثم باستعجاب باستنكار وقبلهم حب انتي بتتكلمي جدا
وائل:-دا بالفعل ال قالته رحمه يوم ال حصل وطلبت مني اروح معاك وأحاول اخرجك بأي شكل لانها عذراك وعارفه الضغط والزن ع دماغك
هيثم :-انا إعجابي كل يوم بيكي بيزيد وحبي بيكبر وعمره مايزول
ر حمه :-عن اذنكم
فهم هيثم أن رحمه سامحته اه بس روجع مش هترجع ودا كان متوقعه وقصد يقول كدا يشوف رد فعلها بس عشان مايعشمش نفسه بي عشم ايه
والله ماهسيبك انا هخليكي ترجعي تحبيني من جديد هعرفك ع هيثم الحقيقي ال اتغير عشانك
$$$$$
دخلت رحمه المطبخ وهي بين فرح وزعل إحساس متلغبط ايوة هو باقي عليها وعايزاها بس انا بجد زعلانه منه سامحته اه بس روجع لا ... ولا ليه هو شاريكي شاريني بس جرحني وال يحب لا يمكن يرجح بس ايه هو كدا مش هسيبني. . ومالوو انا معاه وهعلمه الأدب يانا يانت وانت ال بدأت
$$$$$
ياويل الراجل ال تحطه ف دماغها وحده وانت يا هيثم جنيت ع نفسك
"$$$$$$
عدت الليله وكذا يوم وكل مرة رحمه متجنبه هيثم ونظراته ولو خرجت ف البلكونه وشافته وهو تعمد انه لازم يظهر عشان يفكرها بال فات وهي متجاهلها تمام ودا ال غاظه جدا
بدأ يروح الشركه وهو عنده أمل مش هسيبيها بدأ يمارس حياته الطبيعيه
وجه معاد السفر وكل لابس لبس الحج ابيض ف ابيض ياسلام وركبه الطيارة ووصلوا مكه وياسلام ع مكه وحلاوة مكه والبيت
يارب ارزق كل كن تمني يارب زيارت بيتك يارب العالمين
$$$$$$$$$$
حطوا الشنطه ف الاوض واتفاجاوا بهيثم لابس زيهم ووشوا منور رحمه اول ماشافته فرحت وشه كله نور وهو ابتسم ابتسامه جميله زيوا كدا وبدوا ف مسيرة العمرة مع بعض كل ركن كل حاجه ورحمه مستمتعه بكدا كأنها لسه مولودة أجواء وهواء مكه يرد روح أي حد
استمروا ف العمرة مع بعض وهم كل ركن مع بعض يعملوا وأخيرا انتهت العمرة بس قبل ماتنتهي
رحمه قعدت عند البيت وحطه ايدها ع الكعبه وفضلت تعيط عرف عياطها هيثم راح عندها
اول ماشافته مسحت دموعها
هيثم :-بتخبي عليا وانا اكتر حد عارفك
رحمه:-بصتله بعيون فيها دموع كنت
هيثم :-ومازلت انا بحس بيكي وعارف اني اذيتك واذيتك جامد كمان بس انا قدام الكعبه اهو بطلب منك تسامحيني
رحمه:-منا سامحتك
هيثم :-سامحتي اه بس لسه قلبك محنش عليا وانا مش هسيبك كفايه انك اخدتيه
رحمه:-قلبك عندي ماليش دعوة بيه
هيثم :-لا عندك والله العظيم بدليل لما شفتك فرحت ورجع قلبي ليا تاني
رحمه:-هيثم
هيثم :-عيون سمسم
رحمه:-لا يا راجل بس بقا احنا هنا ف مكان طاهر والكلام بتاعك دا سمعت منه زمان بس مش هسمع دلوقت
هيثم :-هو محدش قالك اني بارد
رحمه:-رحم الله امرؤا عرف قدر نفسه
امششششششي من هنا يلا
هيثم :-هههههه لسه زي منتي بتهربي
رحمه:-مش هرد عليك امشي بقااا
وسابته ومشيت بس فرحانه جدا من جواها
$$$$$$$$
خلصت العمره وكل واحد ع بيته كانت أجمل أيام كفايه انها ف هوا مكه يارب يارب
$$$
بدات رحمه تشوف ال بتعمله وتشوف ال عايز مساعدة وبالفعل

admin
admin
تعليقات