رواية عشقت منتقبة الجزء الثاني الحلقة السابعة عشر 17 بقلم وفاء رشدي

   

رواية عشقت منتقبة الجزء الثاني الحلقة 17 بقلم وفاء رشدي

عشقت منتقبه الجزء الثاني البارت السابع عشر

بعد مادخلت الشرطه ع البلطجيه وثبتوهم قبضوا عليهم كلهم والراس الكبيره محمد طبعا إلا اتصدم من ال شافه وازاي الشرطه وقعته وهو محضر كل حاجه ومسافر خلاص
كل حاجه تنتهي كدا ورحمه هي ال تكسب وصلوا بيهم للقسم وبالفعل بدوا تحقيق معاهم
كعادة محمد ف الملاوعه وحوارات كتير
#رحمه ف حاله لا تحسد عليها مكسورة وضعيفة من جوة بس قدام الكل باينه قوية وهي عكس ال شيفناه
طلبوها حققوا معاها
سألها وكيل النيابة عن ال حصل من أول ما مدير البنك وصلها ف البنك اتكلمت ع الاتفاق ال حصل مابنهم بحضور المتر وائل الحسيني الله بلغكم بال حصل واخوها عادل
أن هي طلبت من مدير البنك انه يتعاون معاها #فلااااااااااااااااش_بااااااااااااااااك
عادل:-هتعملي ايه
رحمه :-هقولكم الأستاذ حسن هيتصل بيه يبلغه أن المبلغ جاهز وان هو ماكنش يعرف أن انا حطيت تاني ف البنك فلوس
مدير البنك:-طاب وال فلوس هتيجي ازاي
رحمه:-دي فيزا كارد دوليه هسحب بيها المبلغ المطلوب وتعمل نمر للمبلغ بحيث لو فعلا هرب نقدر نجيبه من النمر لكن لو حولها لحساب تاني دا بقاااا سهل يتعرف
وائل:-ايه ال خلاكي متأكده انه محمد
رحمه:-الشيك ال معاه اكيد مليون الميه أن الإمضاء ال فيه صحيحه بس قبل كتابه الاسم لأن فاكرة مرة طلب مني شيك لوحده هتتجوز ب 100 الف قولتو الاسم ايه قالي لما اشوف اصرفه لمين بس اكتبي الإمضاء والرقم والاصفار سهل أنها تتحط وهو ظهر دلوقت
عادل:-دا محمد لعب كتير اموت واعرف هو بيعمل ليه كدا فيكي وال حارقة اوي كدا منك
رحمه:-هنعرف هانت وهنعرف تمام كدا ياستاذ حسن
مدير البنك :-تمام وبالنسبة للشرطة
رحمه:-المتر وائل هيقوم بالواجب
وائل :-تمام
#عودة من فلااااش
$$$$$$$$
رحمه :-هو دا ال حصل
وكيل النيابة :-تمام تقدري تتفضلي ولما نعوزك هنبعتلك
رحمه:-شكرا سلام عليكم
وخرجت بالفعل وسابت وائل يتابع التحقيق
وطلبت من عادل انه يروحها روحها بالفعل
$$$$$
طول الطريق تعيط صعبان عليها نفسها اووي من كل ال حصل تعبانه من جوة تعب داخلي هيقطعها
عادل:-مش كفايه
رحمه:- تعبت
عادل:-عارف ياقلب اخوكي عارف
رحمه:-يارب يارب
عادل:-ربنا يهون خلاص طيب
رحمه:-خلاص اهو
$$$$$$$
هيثم ف فيلته مش عارف يعمل ايه غير أنه بيلوم نفسه عن كل ال حصل لرحمه حبها وال يحب المفروض يحافظ هو العكس اذاها بس اذاها من غير مايعرف كان فاكر أن حاجه قصاد حاجه وتبقي خلاص ويقدر يرجع لها تاني بس لا الدنيا اهي اتقلبت اكتر عليه ورحمه يستحيل تسامحه ولو فعلا سامحته مش هترجع له لأنه جرحها ف وقت المفروض يكون سند لها فيه طاب اعمل ايه عشان ترجع ليا تاني
$$$$
روحت رحمه بيتها وكالعادة ف حضن والدتها وعيطت عياط السنين
الحجه عليه :-خلاص ياقلبي
رحمه:-خلاص ايه انا تعبت انا هربت من هناك عشان ارتاح تعبت اكتر هفضل لحد امتي ف كل دا
الحجه عليه :-خلاص ياقلب امك كل حاجه ظهرت اهي
....
دخلت ندا تعيط
الحجه عليه :-يووووووه هو يوم العياط النهارد مالك يابت انتي
ندا:-انا السبب ف كل دا
رحمه:-السبب ازاي
ندا:-مش انا ال دخلت محمد البيت
رحمه :-لا مش انتي محمد هو ال نيته سودة من أول ما جانا وعرفنا عايز ياخد بأي شكل وفكر أننا بنات ومكسورين الجناح هيقدر علينا
ال عمله محمد دا أكبر درس تتعلمي منه أنه أياكي تكوني ضعيفه أو تستسلمي حتي مع جوزك خلي قويه ف كل حاجه وعقلك واعي ومخك صاحي وعيونك مفتحه لأن الزمن دا مش عايز المغمض بيتاخد ف الرجلين
انا لو وحده غيري ف كل ال حصل لها كان زمانها اتكسرت من زمان بس لاااااااااااااااااا والف لاااااااااااااااااا سامعه
ندا :-بنظرات إعجاب لاختها ايوة اكيد
الحجه عليه :-اهو انتي كدا بنتي ال اتعودت منها ع كدا ع قوة الشخصيه والجدعنه وسيبك من كل ال حصل وثقي ف ربنا انه هيعوضك
رحمه :-الحمدلله
.....
دخل عادل
عادل:-صحبه أن شاء الله مجمعين عند النبي
رحمه:-ياريت يا عادل ياريت
عادل:-من عنيه ياقلب اخوكي رمضان اهو خلاص داخل علينا نعمل عمرة ف رمضان وحج بعده ع طول
رحمه:-ياريت يارب
عادل:'خلاص اتفقنا
الحجه عليه :-وانا
عادل:-كلنا ياست الحبايب هنروح حتي البت دي ع ندا قبل ماتتجوز
ندا:بخضه هو انا هتجوز
عادل:-ايوة ياختي عشان اخلص من زن وليد عز
رحمه:-هو بيزن عليك سيدي يا سيدي
عادل:-دا كل يوم يابنتي كرهني ف عيشتي
رحمه:-خلاص يا عادل هنتستني ايه ع بركه الله وانت كمان معاها
عادل:-انا لا لا لسه شويه
رحمه:-لا مافيش لسه انت واختك والنبي خلوني افرح
عادل:-هتفرحي ياقلب اخوكي والله هفرحك بس بعد مانحج
رحمه:-لا قبل بعد رمضان فرحكم انتو الاتنين وندا هيو جوزها يبقوا يحجوا معانا وانت معاك مراتك
عادل:-وانا مش هكسر كلامك خلاص ع كدا اتفقنا
ندا:-بخجل خلاص
رحمه :-لا يابت والنبي يلا خلينا نخلص منك
ندا:-بدموع همشي واسيبك
رحمه :-حضنت أختها انا معايا الحجه كلها وقبل الحجه معايا ربنا ال بيساعي الكل انا مش وحدي يابت
ندا:-يارب يا قلبي اشوفك مبسوطة ديما
رحمه :-هكون مبسوطة بانبساطكم انتو
عادل:-وانا هكون فرحان بفرحكم انتو ال طلعت بيكم من الدنيا دي
الحجه عليه :-يارب أحفظ لي اولادي وفرحهم وريح قلب رحمه يارب يارب
....
$$$$$$$$
نسرين:- ماما ماما
داليا:-ايه ف صوتك عالي ليه
.نسرين :-باركيلي بفرح
داليا :-مبروك ع ايه
نسرين :-حدد معاد الفرح وجاي يتكلم مع بابا ف كدا
دالياا :-بفرح وحزن الفرح هتتجوزي وتسيبيني
نسرين:-مين دا ال يسيبك دا انا هكون معاكي ع طول هنا كل يوم هاجي
نسرين :-الف مبرووووووووووك ياحببتي وانت ياهيثم عقبال ربنا مايريح قلبك
نسرين :-ربنا معاه هو محدش بيشوفه ليه الشركه رحعتها بالصعوبة زي الاول بيعمل كدا ليه
داليا :-سيبيه فترة وهتعدي معاه ربنا يهونها عليه
نسرين :-هيثم يستاهل ال جراله وانا لو مكان رخمه كنت عملت نفس الشئ
داليا :-يابنتي محدش عارف لحد دلوقت هو عمل ليه كدا بس الغلط مش عليه ع ال رمته من سنين ورجعت تاني له دي هي السبب
نسرين :-هو ايه ال حصل خلاها تسيبه
داليا :-دي حكايه كبيره ولدت هيثم وبعد ما كبر بقااا عنده خمس سنين حصل مشاجرة بينها وبين محمد عمك الله يرحمو سابت له البيت هو سابها قال يومين وهيرجعها لما راح يرجعها مالقهاش عند بيت والدها وقال والدها أنها ماجتش خالص عنبر نسخه من رانيا زي بعض ف التفكير وف البس وف كل حاجه عمك قلب الدنيا عليها مافيش أثر ليه بعد سنه جاله خبر أنها ف بلد ..... مع حد هناك بالفعل سافر عمك كل دا وصابر عليها ماطلقهاش زعل أنها ممكن تكون عملت ف نفسها حاجه بس لما راح المكان ال قاله عليه واحد صاحبه شاف حاجه ماكنش متوقع انه يشوفها من مراته أم ابنه الوحيد عايشه حياتها عادي جدا يومها عمك اكتفي انه رمي اليمين عليها ومادهاش ول مليم رفعت قواضي عليه وطالبت أنها تربي الطفل هنا اضطر عمك انه يكشف ورقها كله وبالفعل كشفه
بس اخده الشك من ناحيه هيثم انه مش ابنه وهيثم كان صغير جدا عمله فعلا تحاليل وأثبتت انه ابنه حمد ربنا عليه ومارديش يتجوز وعاش كل حياته لابنه لحد ماعملوا كدا وهي بعد ما انكشفت مشيت بس من وقت للتاني كانت بتيجي تشوف هيثم هيثم مرة يقابلها كويس ومرة لا بس والله عمك شهادة حق عمره ماقاله كلمه ع والدته بس هيثم عرف من تصرفاتها وفضلت ال 10 سنين ال فاتوا دول محدش يعرف عنها حاجه واهي اول ماظهرت ظهرت بمصيبه ضيعت فيها ابنها خالص منها لله
نسرين :-يااااه كل دا حصل لهيثم اتاريه بيدور ع الحب الحلال الصادق وأول مالاقاه اقول عليكي ايه ياعنبر منك لله
داليا :-هيثم شاف ف رحمه الحنان ال فاقدة والحب رحمه قلبها كبير وطيب جدا وانا عندي أمل أنها ممكن تسامحه
نسرين :-ممكن اه تسامحه إنما ترجع له لا
داليا :-ليه كدا يابنتي
نسرين :-ال حسيته
...............
#عااااااااااااااااااااااادل
راح لوالد نسرين عم سمير واتفق معاه ع الفرح ال بعد رمضان يكونو جهزوا نفسهم وكمان القضيه تكون خلصت
#وليد طبعا ف غايه الفرح أخيرا هيتجوز ف الحلال أخيرا لا ومين ال حبها بصدق من قلبه أخيرا داقت الحب الحلال زي هيثم
#هيثم بعد ماداق الحب الحلال انحرم منه .... بس ياتري هيفضل كدا ...
#نسرين بتجهز ف حاجتها
#ندا هي كمان بتجهز ف نفسها ومعاها رحمه ال بتحاول تخرج من كل ال هي فيه بأي حاجه تشغلها
#هند من وقت للتاني بتروح عندهم بس مش زي الاول لانها حامل وتعبانه
#وائل بيتابع التحقيقات وصلت لايه
#رانيا ف حبسها اتغيرت خالص مش زي الاول من بعد زيارة رحمه لها بدأت تقرأ القرآن بقلب صادق وتحس كل كلمه لقيت راحه وحلاوة ما بعدها حلاوة
القرأن غذاء الروح وهي روحها كانت تايهه محدش معلمها كدا
واهي لقيت رحمه ورحعتها عن ال هي فيه
#محمد ف حبسه بيفكر ف كل ال حصل وكل ال فات وبيفتكر اول يوم جته رحمه ف هي وندا ولما اتشدلها ف الكلام ودخلت دماغها وبيراجع كل ذكرياته
$$$$$$$$$$
ااتقبض ع عدنان واعترف ع كل ال كان بيعمله مع عدي حق عدي هيرجع لأنه اتظلم جامد جدا كل ال حصل ف ناحيه وكون انه ياخد علاج منشط للسرطان ف ناحيه واحدها
## للدرجه الفلوس تعمل كدا
عنبر وعدنان خططوا مع بعض انهم يخلصوا من عدي وكل الثروة تروح لهم بعد أمضي من عدي هو دا الانتقام ف كل مكان ف الكويس وف الوحش ف أي بلد وأي جنسيه الدنيا فيها كتييييييير جدا
وحاجات اكتر من كدا وافظع من كدا
$$$$
اتحددت جلسه لمحمد عشان الحكم ف ال فات وف الجديد مهو عمل بلاوي تاني يعد اعترافه الأخير ال صدم الكل خصوصا وائل ال أصر على رحمه أنها لازم تحضر الجلسه وهي رافضة بس اقنعها عادل أنها تروح
وهي اخدها الفضول بالفعل راحت
كل مجتمع ف المحكمه رحمه قاعدة وسط عادل وندا وخافسه اوووي ف الكرسي مش ظاهره خصوصا بعد ماشافت القاعه مليانه من الصحافه والإعلام والتلفزيون عيطت بصوت يكاد يكون مسموع من ال شافته كل دا يعتبر فضيحه هي من يوم ماجت مصر ومافيش غير الفضايح معاها
ودا هو ال خلالها أخدت #قرار
يستحيل التراجع عنه ... هو ايه ؟؟
بدأت المحطه بالتحقيق والشهود وكله تمام وعيون محمد مانزلتش من ع حمه وهي ملاحظه كدا لحد ماجه معاد النطق بالحكم
القاضي :محمد ف حاجه عايز تقولها
......
وقف محمد
محمد :-ف حاجات كتير مش حاجه واحده ومسك المايك وبص ع رحمه وكل العيون ع محمد هيقول ايه
محمد:-رخمه تعرفي انا عملت ليه كدا فيكي
رحمه:-باصه ومش بتتكلم
محمد:-لاني بحبك
كله ف حاله ذهوووووول
محمد:-مستغربه ايوة انا بحبك عملت كدا انتقم منك أولها لما رفضتي حبي ليكي ف البدايه فاكرة لما أخدت حوالي 4 شهور وانا معاكي ف كل خطوة بتعمليها وصارحتك بس انتي رفضتي دا رفضتيني
فكرت كتير اعمل ايه وانا عايز اتقرب منك بأي طريقه
لعبت لعبتي ع ندا واوهمتها اني بحبها بصتله ندا كمل محمد ايوة انا كنت بلعب عليكي واوهمتك اني بحبك بس انا بحب رحمه كنت ناوي اتجوزك وبعدها اخلف منك طفل كنت مستني بعد الطفل انك تموتي عشان رحمه تضطر أنها تتجوزني ولو ماكنتيش هتموتي كنت أنا هموتك بأيدي عشان اخد رحمه مهو عمالها ماتوا وهيصعب عليها ابن أختها كانت هتتحوزني عشان تربيه
كل ال ف القاعه ف حاله ذهوووووول صدمه من ال قاله محمد صح دا
كمل محمد ايوة هو دا ال كنت ناوي عليه وعملت كل دا عشان انتقم منك من أول ما رفضتي حبي وبعدها سافرتي مصر وإتفاجأت يوم سبوع ابني بهيثم الشناوي ف الفيلا وشكيت أن ف حاجه ودا ال عرفته بعدها وزاد ف القلب الغلي انك فضلتيه عليا واتخطبتوا وشفت ال عملته رانيا طالقته قولت باااااااااااااااااااااااااس اهو ف عدو جديد بس يوم فرحي انا اتفقت فعلا ع موتك بالرغم اني كنت إعلان بس رضيت نفسي بفلوسك وزورت ورقه روجع ندا عشان كدا انا خلصت منك وكنت ناوي ع عادل وبخطط له وبعدها ارجع ندا مهي هتكون ضعيفه وهي بتحبني اكيد هترجع لي بس عرفت بعدها انك لسه عايشه قولت العب كام لعبه كدا أخرج بأي حاجه مع اني ماظهرتش ف الصورة
بس انا عارف ان دا من تخطيطك انتي لأن دماغك حافظها وعارفها وبجد شابووووووووووووووووو ليكي يا #صعيديه
........
$$$
دا كلام محمد ف المحكمه رحمه ماعلقتش ولا ع كلمه كل ال ف دماغها أنها عايزة تخرج من هنا وبالفعل اتحكم ع محمد
وفضت القاعه حاولوا ياخدوا من رحمه ككلام الاعلامين بس رفضت وتقريبا حماها اخوها بس رحمه لاحظت حد قاعد ف آخر المحكمه
لمحته هو وخارج معقول يكون هو وف لحظه اختفي قبل ماتتحرك رحمه من مكانها
روحت رحمه ف حاله صدمه وعياط هيستري من كل ال حصل نفسها تصرخ عايزة تصرخ وبالفعل صرخت باعلي صوت عندها خلي كل ال حواليها سمعها حتي هيثم ال نط جري من مكانه ع فيلتها ركب لها عادل ال شاف أخته منهاره ف الأرض حضنها من الأرض وقومها ومسك وشها بايدة ومسح دموعها
عادل :-اهدي اهدي اهدي ياقلب اخوكي بلاش كدا انا قلبي بيتقطع عليكي
رحمه :-مافيش أي استجابة
ندا :-بعياط رحمه ارجوكي انتي قوية أياكي تتضعفي
رحمه :-انا مش قوية انا اضغف من الضعف نفسه ليه لييييييييييييييييييييييييه
كل ال ماقبلناهم كدا ليه الناس بقت كدا احنا بني ادمين زيهم بس مش بتعمل كدا ليه احنا طينه غير الطينه ليه احنا بنحب ونسامح ونخلص ومش بنفرق بين حد ليه احنا بنراعي ومحدش بيراعينا ليه احنا بنصالح ونواسي ونحزن ونفرح للغير لييه احنا بندي مش بناخد ليه احنا مش بنبص ع غيرنا وع ال ف ايدة ليييييييه مش كلنا بشر ليه احنا كدا وهم كدا ليه ليه ليه حد يقولي ليبييييييييه
عادل:-ياقلب اخوكي بس بس بقاااا احنا ف ايام مفترجه بعد بكرة رمضان احنا قلوبنا بيضه ربنا خلقنا كدا احنا مهما يتعمل فينا بنسامح احنا اتربينا كدا
الحجه عليه أخدت رحمه ف حضنها
ياقلب امك انا السبب انا ال ربيتكم ع كدا عرفت ان الدنيا دي فانيه يبقي ع ايه الغل والحقد والكره الواحد بيموت ومافيش غير سيرته ال بتفضل لو كويسه الناس هتدعيلوا لو وحشه حتي الرحمه ماهيرحموا بيها
انا السبب ياضي عنيه اني ربيتكم كدا انا السبب بس ربنا بيقول كدا انا ربيتكم ع ال ف القرآن أنكم تحسنوا لل أساء ليكم كدا انتو أفضل عند ربنا انا السبب يا اغلي ماليا ف ال حصلك انا ال خليتك تبصي للدنيا من الجانب الكويس انا السبب ياقلب امك اني خليتك كدا عمرك ماقسيتي ع حد ول ظلمتي حد انا السبب ف انك ديما مش مظلومة مش ظالمة انا السبب ف كل
بس دا هو ال ربنا أمرنا بيه
رحمه:-انا عارفه كل دا ياغاليه انا بتكلم ع ال حوالينا لييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه انا اتظلمت من علي وال عمله فيها وحرماني من عيالي هربت وجيت هنا عشان ارتاح شويه وربنا كرمني بهيثم التاني جرحني جرحني يا امييييييييييييي بعياط
#الوضع ال هم فيه عياط ف عياط حتي انا بعيط
الحجه عليه :-هيثم معذور من كتر حبه ليكي مش عارف يعمل ايه عايز أي حاجه يرجعلك بيها
رحمه:-يرجع لي يتهمني يشك فيا من غير مايرجع لي عدي كتب ف وصيته أن لازم ارجع لهيثم
قوليلي بقاااااااا ارجعله ازاي بعد ال عمله حتي لو سامحته قلبي شايل منه بعد ماكان مش شايف غيرووووووووووووووووووو
$$$$$$$
الغريب أن هيثم واقف من برا ع الباب وسامع كل كلمه ودموع مغرقه عيونه من ال سمعه وعرف انه فعلا جرحها وجرح كبير كمان بس يعمل ايه عشان يرجعها تاني ليه لو مش رجع ليها يبقي مالوش حياه تاني
$$$$$$$$$$$$$$$$
هدوا رحمه وسكت كان هيثم نزل ومشي وهو بيفكر ف كلمه سمعها من رحمه وحرقت قلبها وقرر أن هيعمل حاجه .ياتري ايه هي ؟؟؟
$$$$$$$$$$$$$
جه اول يوم رمضان وكله صايم وع الفطار وفطرو مع بعض ال هيثم ياتري كان فين وهيعمل ايه
تاني يوم قررت رحمه أن تعمل عزومه وتعزم كلهم بس ماجبتش سيره هيثم
وعادل فهم دا أنها فعلا مش عايزة تقابله تاني أو تحتك بيه
10 رمضان رحمه هتسافر هي وعادل ومعاهم الحجه وندا عمرة وهيرجعوا قبل رمضان مايخلص
كان لازم تحلق تعمل كدا خصوصا أن الأيام ال باقيه من رمضان هتعمل فطور جماعي ف كل مكان عشوائي هي تعرفه وتجيب لبس العيد للأولاد الصغيرين
بس ياتري هيحصل ايه الأيام ال جايه

admin
admin
تعليقات