عشقته صدفه البارت السادس والعشرين
الفصل السادس والعشرين والاخيررررر
وقفنا البارت إللى فات لما الدكتور عمل انعاش لقلب عمر لكن لا فائده وقال
الدكتور بحزن :: البقاء لله الحاله ماتت
ليليان بصدمه وبكاء :: لاااااا عمررررر لاااا
وكانت هتجرى على عمر بس مسكوها لكن قاومت والممرض كان هيمسكها بس هى مكنتش حاسه بحد حواليها ومكنتش سامعه حد غير جمله الدكتور ( البقاء لله الحاله ماتت ) الممرض كان ماسكها بس قاومت وضربته وراحت لعمر
ليليان ببكاء هستيرى وكانت بتهز فى عمر :: عمرررر قووم قوم يا عمر انا مش هعرف اعيش من غيرك ياااا عمرررر لاااا قووووم قوم يا حبيبى قووم مينفعش تسيبنى احنا هنكمل مشوارنا مع بعض قوم يا عمرررر
مسكت جهاز الإنعاش مره ثانيه وظلت تنعش قلب عمر عده مرات لحد ما تعبت وجلست فى الأرض وكانت بتبكى وماسكه في ايد عمر
ليليان ببكاء :: قوم يا عمر عشان خاطرى قوم عشان نكتب كتابنا قوم ونبى انا قلبى هيقف من غيرك قوم يا عمر قوم يا حبيبى
أثناء بكاء ليليان شعرت بحركه يد عمر
ليليان :: دكتور دكتور عمر ايده اتحركت شوفه بسرعه
الدكتور ذهب سريعا وأمسك بجهاز الإنعاش مره ثانيه وانعش قلبه ووجد ضربات قلبه رجعت مره أخرى وقال للممرض
الدكتور :: بسرعه بسرعه انقلوه العنايه بسرعه
نقلوا عمر فى العنايه للاطمئنان عليه وليليان جلست في الأرض وانهارت من البكاء واحتضنتها سيلا
ليليان ببكاء :: اااه يا سيلا قلبى وجعنى اوى انا خايفه عليه اوى يا سيلا
سيلا بدموع :: بس يا حببتى اهدى هيبقى كويس ان شاء الله بس ادعيله
وأثناء سيلا تحدث ليليان وجدت سيلا جسد ليليان استرخى بين يديها
سيلا :: ليليان ليليان فوقى الحقنى يا بابا
محمود بحزن على حال ابنته :: بسرعه حطوها فى اوضه هنا
حملها اياد ودخلوها فى غرفه بجانب غرفه عمر والدكتور أعطى لها حقنه مهدأه ونامت
محمد :: روحوا يا جماعه وهما هيفوقوا الصبح اصلا وابقوا تعالوا الصبح وانتى يا امانى يلا اوصلك
فارس :: خليك انت معاهم يا محمد وانا هوصل البنات وهبقى اجبلكم اكل وانا جاى الصبح
محمد :: تمام يا فارس خلى بالك من نفسك ومنهم
غادر الجميع وبقى فقط سيلا وأياد ومحمد وادهم
فى صباح يوم جديد
فى غرفه ليليان فى المستشفى
استيقظت ليليان لكن لم تتحدث مع أحد وسيلا كانت تجلس بجوارها
سيلا :: ليليان خليكى قويه يا ليلو انتى عارفه ان ربنا بيحطنا فى امتحان عشان يختبر مده صبرنا وقوتنا وعشان يشوف رد فعلنا هيبقى ايه
ياترى هنقول الحمد لله على ما ابتلانا ولا نستسلم ونقول مش هنقدر عايزاكى تكونى قويه عشان تقوفى جنب عمر لحد ما يبقى كويس صح يا ليلو
ليليان ببكاء :: صح يا سيلا صح الحمد لله على كل شئ الحمد لله انا مش طالبه من ربنا غير أنه يحفظه ويحميه ليا ولعيلته مش اكتر
سيلا :: ان شاء الله يا حببتى خليكى واثقه فى ربنا و .....
وقطع كلامها خبط على باب الغرفه ودخل اياد
اياد :: صباح الفل على عيون احلى ليليان عندنا
ليليان :: صباح الخير يا إياد
اياد :: يلا فوقى كدا عشان عمر فاق
ليليان بفرحه لدرجه انها قفزت من على السرير :: بجد يا إياد طب بسرعه عشان نروحله
اياد بضحك :: بصى البت كانت تعبانه وبعدين طارت من على السرير هههههههههه
سيلا :: الحب ولع فى الدره يا جدعان هههههههههه
ليليان :: بس بقا ويلا نروحله
خرجت ليليان من الغرفه ووجدت ادهم و محمد بيتحدثوا مع الدكتور امام غرفه عمر
ليليان :: ينفع ادخله يا دكتور
الدكتور :: آه طبعا بس بلاش الكلام الكتير دا هو فاق بمعجزه ما شاء الله جسمه قوى وقاوم
دخلت ليليان الغرفه بسرعه لدرجه انها دفعت الباب بشده
ليليان بفرحه ودموع :: عمرر
عمر بتعب :: ليلو تعالى
ليليان :: حمد لله على السلامة يا حضره الظابط...ينفع كدا تخضنا عليك
عمر :: يعنى اتخضيتى يا ليليان عليا اوى كدا
ليليان قالت باندفاع :: آه طبعا دا كنت هموت فيها
عمر :: امممم بعيد الشر عنك يا ليليان
ليليان كانت هتتكلم بس العيله كلها دخلت واطمنوا على عمر وكانوا قاعدين بيهزروا لكن وجدوا باب الغرفه فتح ودخل منه مروان وذهب عند عمر
مروان :: عمر الف حمد لله على السلامة يا صاحبى
عمر :: الله يسلمك يا مارو كنت مختفى فين الفتره إللى فاتت دى كلها
مروان :: كنت بريح اعصابى شويه كنت تعبان واه صحيح مبروك يا ادهم على الخطوبه
ادهم :: الله يبارك فيك يا مروان عقبالك
مروان :: لا ما انا هخطب ان شاء الله قريب بس بعد ما عمر يقوم بالسلامه
عمر :: ربنا يتمم الموضوع على خير ان شاء الله
وجلس معهم وبعد ذلك غادر الجميع وبقى مع عمر مروان وادهم........
بعد مرور شهر على شفاء عمر
فى منزل ليليان
كان عمر وليليان وسيلا واياد ومحمد وامانى وفارس والاء وشفق وادهم جالسين في الصالون
الاء :: ليلو يلا غنى
ليليان بذهول :: لا لا انتى بتقولى ايه لا
امانى :: ونبى يا ليلو بقا يلا بقالنا كتير مسمعناش صوتك ولا ايه يا سيلا
شفق :: يلا يا ليلو غنى يا بت
سيلا :: ليلو غنى بس لو مش هيضايق عمر
عمر :: مع ان محبش ان حد يسمع صوتها غيرى بس ماشى غنى يا ليليان
ليليان بخجل :: ماشى هغنى
بدأت ليليان فى الغناء وكانت بتغنى اغنيه رومانسيه وفى أثناء غنائها كل حبيب بينظر الى حبيبته التى خطفت قلبه وليليان كانت بتغنى اغنيه انا بعشقه
انا بعشقة للدنيا ايوة هقولها انا
متفائلة بية
دة فرحة الدنيا وما فيها جاتلى فية
وبدعى ربنا كل يوم يخلينى لية
انا بعشقة بكون ضعيفة بشوفة انا بستقوى
بية
دة حد من نوع اللى مرة بتلاقية
انا حبة نفسى تقول ما هية ملك لية
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
انا بعشقة معرفش لما بقابلة يومها انا
ببقى مين
بياخدنى من روحى وحياتى بكلمتين
دة اللى زيو نفسى اعرف راحو فين
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية........انهت ليليان الاغنيه ونظرت إلى عمر وجدته ينظر إليها فخجلت كثيرا ووجدت الكل بيصفق لها
اياد :: صوتك جميل جدا جدا يا ليليان الاغنيه روعه
سيلا :: ايه يا بنتى دا الاغنيه وصوتك احلى من بعض شابوو ليكى
ليليان بخجل :: شكرا ليكو بجد
فارس :: ايه يا عمر مش هتقول رأيك فى صوت ليليان
عمر وهو ينظر إليها :: لا رأيى هقوله ليها بعدين
محمد بغمزه :: ايوا يا عم
دخل محمود الصالون وقال
محمود :: منورين يا شباب
الجميع :: بنورك يا عمى محمود/ بابا
عمر :: عمى محمود مش هنحدد كتب الكتاب بقا
محمود :: والله دا رأى ليليان وسيلا بقا هما إللى يحددوا مش انا
محمد :: طب يا جماعه انا هروح امانى واتفق مع والدها برده ونشوف كتب الكتاب
فارس و ادهم :: واحنا كمان يلا يا الاء / شفق
ذهب الجميع وتبقى عمر واياد .......
ليليان :: ممكن نخليه اخر الاسبوع تمام
عمر :: مينفعش يبقى بعد بكرا يا ليليان
ليليان :: عشان الحق اجيب الدريس يا عمر
محمود :: تمام يبقى عمر وليليان آخر الاسبوع وانت يا إياد
اياد :: انا جاى خاطب قبل عمر يعنى المفروض كتب كتابى انا وسيلا قبل عمر
عمر :: لا يا اخويا مش قبل عمر كدا ظلم
محمود :: بس انتو الاتنين طب ما تعملوه مع بعض فى نفس اليوم ايه رأيكم
اياد :: فكره حلوه ايه رأيك يا سيلا
سيلا :: تمام واهو نبقى انا وليلو مع بعض
محمود :: تمام على خيره الله
اتفقوا على أن كتب كتاب اياد وسيلا وليليان وعمر في آخر الاسبوع
فى منزل امانى
فى الصالون كان يجلس والد امانى شريف ومحمد وامانى
محمد :: عايز احدد كتب الكتاب يا عمى بعد اذنك
شريف :: الرأى رأى امانى ايه رأيك يا امانى
امانى :: ممكن نخليه على آخر الاسبوع تمام
محمد :: تمام زى ما تحبى ايه رأيك يا عمى شريف
شريف :: على خيره الله
فى منزل الاء
كانوا يجلسون في الصالون يتفقوا على كتب الكتاب ايضا ........
فارس :: ايه رأيك نخليه اخر الاسبوع يا الاء
الاء :: تمام مفيش مشكله ايه رأيك يا بابا
احمد :: ماشى يا حببتى زى ما تحبى ربنا يتمم على خير ان شاء الله
فارس والاء :: ان شاء الله
عند شفق
كانوا يجلسون في الصالون يتفقوا على كتب الكتاب ايضا لكن شفق غير راضيه
ادهم :: طب ليه مش آخر الاسبوع يا شفق
شفق :: كدا خليه كمان اسبوعين
سعيد :: خلاص يا ادهم سيبها علي راحتها
ادهم :: ماشى يا شفق براحتك عن اذنك يا عمى
قام ادهم وخرج من الصالون وكان سيرحل لكن اوقفه نداء شفق
شفق :: ادهم متزعلش ونبى انا بس عايزاه يوم مميز
ادهم :: مميز ازاى يعنى
شفق :: اصل بعد أسبوعين هيبقى عيد ميلادى وكنت عاوزه اعمله فى عيد ميلادى
ادهم بابتسامه :: ماشى يا شفق مش زعلان وانتى براحتك يا عروسه
شفق بخجل :: تمام
رحل ادهم واتفق على أن يكون كتب الكتاب بعد أسبوعين فى عيد ميلاد شفق ....
عند امانى اتصلت على ليليان والاء وشفق مكالمه فيديو جماعيه
امانى :: مسا مسا عليكو
ليليان :: عندى ليكو خبر عاجل
الاء وامانى :: واحنا كمان
شفق :: يلا ابداى يا ليلو انتى
ليليان :: انا كتب كتابى اخر الاسبوع
امانى :: وانا كمان
الاء :: وانا كمان هههههههههه
شفق :: يا حلاوه انتو التلاته حددتوا في نفس اليوم هههههههه هيبقى يوم رووعه
ليليان :: ايوا بقا يعنى هنقعد مع بعض فى نفس البين وكتب كتابنا برده فى نفس اليوم
امانى :: الله بجد هيبقى يوم جميل
الاء :: سيلا حددت امته هى كمان
ليليان بضحك :: هههههههههه هى كمان معايا
شفق :: يا حلاوه دا احنا كدا نتجمع عند مين عشان الميكب ارتست تعمل كله على بعضه بقا
الاء :: ايه رايكو نتجمع عند ليلو
امانى وشفق :: فكره حلوه يبقى هنرشق عندك يا ليلو هههههههههه
ليليان :: ايوا بقا تمام كدا سلام بقا
امانى وشفق والاء :: سلام يا حببتى
اغلقوا المكالمه و ذهبوا ليخلدوا للنوم
فى صباح يوم جديد ذهبوا جميعا واشتروا فساتين كتب الكتاب.......
مرت الايام وجاء يوم كتب الكتاب
فى منزل ليليان فى غرفتها
امانى وليليان والاء وسيلا كانوا يجلسون والميكب ارتست تعمل لهم الميكب
ليليان :: انتى ليه مخلتيش كتب كتابك معانا يا شوشو صحيح
شفق :: خليته بعد أسبوعين وهيبقى يوم عيد ميلادي يا ليلو
امانى :: فكره حلوه يا بت يا شوشو
الاء :: اكبر عروسه فينا هى سيلا يا عيال مبروك يا سولى يلا زغرطى ليها يا ليلو هههههههههه
ليليان :: بس كدا من عيونى...لولولولولولولوى لولولولولولولوى
سيلا بفرحه :: منحرمش منك يا قمرى ابدا و يخليكى ليا ي قلبى
شفق :: مبروك ليكو كلكم يا حبايبى....لو سمحتي متخليش الميكب تقيل على وشهم
الميكب ارتست :: تحت امرك يا فندم
بعد أن انتهوا من الميكب وارتدوا الفساتين دخلت ام كل فتاه
آيات بفرحه من أجل ليليان وسيلا
آيات بدموع فرحه :: الف مبروك يا حبايب قلبي ما شاء الله عليكو قمر يا حببتى
سيلا وليليان احتضنوها :: ربنا يخليكي لينا يا حببتى
عند امانى
والدتها بفرحه
ورده :: مبروك يا حبيبه ماما زى القمر يا روحى ربنا يحفظك ويحميكى
امانى حضنتها :: منحرمش منك يا ماما
عند الاء
والدتها بدموع وسعاده من أجل ابنتها
اسماء :: مبارك ليكى يا قمرى بسم الله ما شاء الله عليكى يا حببتى زى القمر ربنا يبارك فيكى يا حببتى
الاء بدموع فرحه وحضنتها :: الله يبارك فيكى يا احلى واجمل ماما
شفق :: باااااس بطلوا عياط بقا وانتى يا ست الاء ممكن متعيطيش عشان الميكب
آيات :: حاضر يا شوشو يلا هننزل نروح الجامع عشان هما كمان وصلوا هناك
شفق :: ليه احنا هنقعد مع المأذون ولا ايه ههههههه
ورده :: لا يا هبله احنا هنقعد فى مكان السيدات على ما هما يكتبوا الكتاب وبعدين فى ساحه كبيره فى الجامع هنتجمع فيها كلنا
شفق :: ااه طب تمام يلا
ذهبوا جميعا وكان يوجد سيارتين واحده يقودها ادهم والثانيه يقودها مروان
بعد قليل وصلوا إلى الجامع ووجوده متزين بالانوار وكان جميل جدا
دخلوا مكان السيدات و اقام صلاه العصر وصلوا العصر وبعد الصلاه بدأ المأذون فى كتب كتاب ( اياد وسيلا ) وبعد ذلك ( ليليان وعمر) وبعد ذلك ( الاء وفارس ) وفى الاخر ( امانى ومحمد ) ....وكل هذا وهم يسمعون صوت المأذون فى الميكروفون وكانوا فرحين جدا وكانت ليليان بتبكى من الفرحه
خرجوا من مكان السيدات وتقابلوا فى ساحه المسجد
اول ما عمر شاف ليليان جرى عليها وحضنها وكان حضن شوق وعشق لدرجه انه رفعها من على الأرض ودار بيها عده مرات وكان بيبكى فى حضنها
ليليان بدموع فرحه :: عمر عمر بس يا حبيبى اهدى انا بقيت بتاعتك وملكك خلاص
عمر بدموع فرحه :: آه يا ليليان واخيرا بقيتى مرآتى
انهى كلامه وقبلها من رأسها و دار بها مره أخرى وهذا كله امام عيون محمود وآيات كانوا فرحين كثيرا لأنهم شافوا قد ايه عمر بيعشق ليليان واطمنوا اكتر عليها
عند سيلا واياد
اول ما شافها انبهر بفستانها وبجمالها لانها كانت تشبه الملائكه وذهب إليها واحتضنها ودار بها وقبل رأسها وقال......
اياد :: مبروك عليا انتى يا حياتى
سيلا بفرحه وخجل :: الله يبارك فيك يا نصيبى وحبيبى
اياد بفرحه وبصوت عالى وحملها ودار بها ::: بحبببببببك يا سيلا والله العظيم ببببحببببببك
عند امانى ومحمد
ذهب محمد عند امانى وقبلها من رأسها لكنها رفضت أن يحملها امام الكل
محمد :: مبروك يا روحى
امانى بخجل :: الله يبارك فيك يا محمد
محمد :: مفيش حاجه عايزه تقوليها غيرر محمد
امانى :: لا عايزه اقولك انك حبيبى
محمد :: يا فرج الله وانا بعشقك يا روح قلبي
عند الاء وفارس
ذهب إليها واحتضنها وقبل رأسها وقال
فارس :: مبروك يا احلى لولو
الاء :: الله يبارك فيك يا فارسى
فارس :: انتى قولتى ايه عيدى تانى
الاء بخجل :: فارسى وحبيبى ونصيبى
فارس :: وانتى معشوقتي بحبك يا لولوتى
عند ادهم وشفق
ادهم :: شوفى لو كنتي خليتى كتب كتابنا انهارده كان زمانى عايش زى العيال دول
شفق :: اتلم يا ادهم
ادهم :: اتلم !!!! فى دكتوره تقول لجوزها المستقبلى اتلم عيب عليكى يا شيخه حتى
شفق بضحك :: هههههههههه معلش
عمر وهو محتضن ليليان من خصرها :: يا عمى محمود بعد اذنك هاخد ليليان عشان محضرلها مفاجأه
محمود :: اتفضل يا عمر
اياد :: وانا كمان يا عمى محمود بعد اذنك
محمود :: اتفضل يا إياد ههههههه
محمد :: بعد اذنك يا عمى شريف هاخد امانى افسحها شويه
شريف :: اتفضل يا حبيبى دى مراتك
فارس :: مجتش عليا يعنى يا عمى أحمد هاخد لولو ونتفسح انا وهى بعد اذنك طبعا
احمد :: اتفضل يا فارس مجتش عليك فعلا ههههههه
ادهم :: وانا يا عم سعيد هاخد شفق نروح نشترى عشا للكل ناكل مع بعض بليل على ما يجوا
سعيد :: ماشى يا ادهم بس متتاخروش
ذهب كل شخص مع محبوبته
عند ليليان وعمر
غادروا في سياره عمر لكن قبل أن يصلوا الى المكان عمر وضع قماشه سوداء على عيون ليليان ونزلوا من السياره
ليليان ممسكه في يد عمر :: طب انت مغمى عينى ليه كدا هقع علفكره
عمر :: عمرى ما هسيبك تقعى طول ما معاكى يا ليلو .....اهو يا ستى وصلنا
خلع عمر القماشه من على عيون ليليان وفتحت عيونها ووجدت امامها يخت كبير مزين بالانوار والبلالين ومكتوب عليه ( بعشقك يا ليليان ) بالخط الكبير ومزين بالانوار
ليليان حضنت عمر :: ربنا يخليكي ليا يا رب وميحرمنيش منك ابدا بجد دى أحلى مفاجأه
عمر قبل يديها :: ولا يحرمنى منك يا ليلو وتعالى بقا عشان لسه المفاجآت مخلصتش
دخلوا اليخت ووجدت ليليان تربيززه عليها اشهى الاكلات التى تحبها وجلسوا على التربيزه
وقام عمر شغل اغنيه ( اسمى ) وكان بيرقص سلو مع ليليان وبيغنيها ليها
إسمي يفرق في إيه وياكي؟ أنا حد عاشق ولقاكي
أنا إنسان، عمري لو ألف عام في عينيكي
بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وأمان
إسمي يفرق في إيه وياكي؟ أنا حد عاشق ولقاكي
أنا إنسان، عمري لو ألف عام في عينيكي
بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وأمان
أنا عندي لعينيكي كلام، محدش غيري في الدنيا
يقولوا في يوم من الأيام ليكي أو لناس ثانية
ولو كل الكلام إتقال، عينيكي في غربتي موال
هخلق منه معنى جديد، معنى فاق كل الخيال
أنا زادي في هواكي الشوق وزوّادي وأنا المعشوق
وإنت الشمس مهما تغيب ثاني تنوري الدنيا
وهمشي لك بلاد الله وهحكي لكل خلق الله
عن سيرة هوى عاشق، عن تايب إلى مولاه
إنت، إنت موجة عالية جداً
وبرغم إني في السباحة مش غشيم، بس بإرادتي غرقت فيها
إنت، إنت زي الأرض تمام وأنا منك
شايلاني وأنا عايش، حضناني لما بموت
منك وليكي بعود، منك وليكي بعود
أنا عندي لعينيكي كلام، محدش غيري في الدنيا
يقولوا في يوم من الأيام ليكي أو لناس ثانية
ولو كل الكلام إتقال، عينيكي في غربتي موال
هخلق منه معنى جديد، معنى فاق كل الخيال
أنا زادي في هواكي الشوق وزوّادي وأنا المعشوق
وإنت الشمس مهما تغيب ثاني تنوري الدنيا
وهمشي لك بلاد الله وهحكي لكل خلق الله
عن سيرة هوى عاشق، عن تايب إلى مولاه
أنهى عمر الاغنيه وقبل رأسها
عمر :: انا هتكلم ومش عايزك تقاطعينى .....انا كنت بشوفك فى الدروس من واحنا صغيرين كنت بحب اشوفك وكنت بحب انك تكونى فى الحصه لكن لما وصلنا لتالته ثانوى فهمت ايه دا فهمت ان انا بحبك كنت بغير عليكى من اى ولد كان بيبصلك كنت بمشى وراكى عشان اطمن انك وصلتى البيت كنت بسيب الطريق المختصر لبيتى واجى من طريق مع انه بيكون طويل عليا بس كنت حابب اعمل كدا انا لما كنت بكسل عن المذاكره كنت بحط صورتك قدام عيونى يا ليليان كنت بخليكى هدفى عشان ادخل كليه حلوه واجى اتقدملك انا عديت مراحل الحب ليكى يا ليليان انا بقيت بعشقك ربنا يخليكي ليا يا رب وميحرمنيش منك ابدا ...
ليليان بدموع فرحه :: ياااه يا عمر انا عذبتك اوى ربنا ما يحرمني منك..انا هتكلم ومش عيزاك تقاطعنى برده ..... عمر انا مكنتش بشوفك او اخد بالى منك فى الاول لحد ما شوفتك فى كتب كتاب ياسمين حسيت نحايتك بحاجه بس كنت بنكرها بعد ما روحت من كتب الكتاب انا بقيت بشوفك في الدروس كنت بتوتر جدا وقلبى كان بيقعد يدق وكنت مستنيه يوم فرح ياسمين عشان اشوفك ولما شوفتك فرحت واتوترت فى نفس الوقت لما انت كنت بتغيب عنى كنت بزعل اوى انا كتبت فيك خواطر رومانسيه يا عمر انا حبيتك يا عمر وكنت بستنى يوم الدرس عشان اشوفك وانا إللى اقدر اقوله دلوقت ان انا عشقتك صدفه يا حضره الظابط انت خطفت قلبى وخليته اسير ليك من اول نظره بعشقك يا عمرى ..
انهوا كلامهم واحتضنها عمر ودار بها وأخرج من جيبه علبه
ليليان :: ايه دا يا عمر
عمر :: الخاتم دا بتاعك من يوم فرح ياسمين اختى لما كنتى بتلبسى فى اوضتى نستيه على السرير وانا خبيته وقوولت هدهولك لما تبقى مراتى
ليليان :: ياااه دا الخاتم دا دورت عليه كتير..طب يلا لبسه ليا ..وايه إللى فى العلبه كمان
عمر :: دى يا ستى سلسله عليها اسمى واسمك لفى عشان البسها ليكى
البسها عمر السلسله وقبل يديها وشغل اغنيه ورقصوا سلو مره أخرى
عند امانى ومحمد
كانوا يجلسون في مطعم على النيل لكن محمد أخذه لهم فقط كان لا يوجد فيه احد غيرهم
محمد :: ايه رأيك فى المطعم يا حببتى
امانى بخجل :: جميل جدا
محمد مسك يديها :: انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه يا امانى شغلتى تفكيرى وكيانى مكنتيش بتخرجى من عقلى وقلبى ابدا وخدت عهد على نفسى ان اتقدملك ومخلكيش تروحى لحد غيرى بحبك يا مجنونه قلبى ..
امانى :: وانا كمان بحبك يا محمد حبيت حبك ليا وتدينك و حبيتك وعلفكره انت لفت نظري لما شوفتك وحبيتك من اول نظره زى ما بيقولوا واتمنيتك في صلاتى كتيرر بحبك يا احلى حاجه حصلت فى دنيتى..
شغل مدير الصوت اغنيه من اول يوم فى لقانا ورقصوا سلو مع بعض......
عند فارس والاء
فى الجهه الأخرى من المطعم
كانوا بيرقصوا سلو
فارس :: بحبك يا لولوتى انا اول ما شوفتك وقولت فى بالى هى دى هتبقى مراتى وحببتى بجد حبيت هدوءك وجمالك وعيونك إللى سحرتنى دى يحبببببك يا احلى لولو .
الاء :: وانا كمان بحبك يا فارسى يا فارس قلبى يا ونيسى حبيتك من اول ما شوفتك وحبيت تدينك وانك دايما مهتم بيا وبحب غيرتك عليا اوى بحبك يا فارس قلبى.
عند اياد وسيلا
كان فى حديقه وسيلا قاعده على مرجيحه واياد بيدفعها من الخلف وبعدين جلس بجانبها
اياد مسك يديها :: انا مش بحبك يا سيلا انا بعشقك انا كنت بروح الكليه لاختى مريم عشان اشوفها بس دا قبل ما أشوفك لكن فى يوم روحت كانت هى فى المحاضرة لسه وقعدت استناها وشوفتك وانتى خارجه جنبها بجد سحرتينى بهدوءك وبملامحك الهاديه وبرائتك حبيتك من اول ما شوفتك يا سيلا وخلتنى بحبك ما بين نفسى لحد ما تجرأت وجيت اكلمك والحمد لله انك من نصيبى ومكتوبه ليا يا حببتى بحبك وبموت فيكي يا حياتى.
سيلا :: انا بقا كنت بشوفك من اول يوم كنت بتروح لمريم اختك فيه وكنت براقبك و حبيتك يا إياد حبيت هيبتك و حبيت ملامحك انا كنت بتعذب لما كان بيجى في بالى فكره انك مرتبط كنت ببكى بس مش بعيونى لا كنت ببكى بقلبى وكنت دايما يدعى بيك وليك في صلاتى وادعى ربنا انك تكون من نصيبى والحمد لله استجاب لدعائى بحبك وبعشقك يا حضره الظابط انت كلبشت قلبى يا إياد .
واخيرا عند شفق و ادهم
كانوا بيشتروا اكلات ليتعشوا مع بعض
ادهم :: بس انتى حلوه انهارده يا شوشو اوى والفستان حلو عليكى
شفق بخجل :: شكرا وانت البدله حلوه برده عليك
ادهم :: طب امشى قدامى بقا بدل ما انتى حلوه بخدودك الحمره دى يلا يا بت من هنا
ركبوا السياره وغادروا واتى الجميع وجلسوا مع بعض وهزروا وبعد ذلك اتجه كل شخص إلى بيته ........
بعد مرور أسبوعين
يوم كتب كتاب شفق و ادهم ويوم عيد ميلاد شفق
فى غرفتها
ليليان :: وداعا للسنجله والجنتله يا شوشو هههههههه
امانى :: ايه يا بت القمر دا الميكب حلو اوى عليكى
الاء :: ما شاء الله عليكى يا حببتى ويلا عشان تلبسى الفستان
شفق :: يلا يا حببتى ووداعا للسنجله والجنتله هههههههههههههه ...يلا يا ليلو عايزه زغروطه
ليليان :: من عيونى يا قمرى....لولولولولولولوى
انهت شفق من ارتداء ملابسها ووضع الميكب ودخلت والدتها عليها
والده شفق ( امينه ) :: ما شاء الله تبارك الله قمر يا حببتى ربنا يحفظك ويحميكى..
شفق :: يخليكى ليا ي قلبى
استعدوا جميعا ونزلوا وركبوا السيارات وذهبوا إلى المسجد وبدأ المأذون فى كتب الكتاب وبعد أن انتهى خرجوا الى ساحه المسجد واول ما عيون ادهم تلاقت مع عيون شفق جرى عليها وحضنها
ادهم :: الف مليون مبروك يا روحى وكل سنه وانتى طيبه يا احلى شفق
شفق :: وانت طيب يا حبيبى
ادهم :: طب يا جماعه هخطف منكم شوشو نصف ساعة كدا وانتو جهزوا كل حاجه زى ما اتفقت معاكم
الجميع :: تمام مع السلامه
اخذ ادهم شفق وذهب إلى مكان يشبه الحديقه ولكن مزين بالانوار والبلالين
شفق بانبهار :: وواوو جميل جدا المكان دا
ادهم :: مفيش اجمل منك يا قمرى...بعشقك يا شفق بحبك جدا لما شوفتك حبيتك وحبيت حنيتك على اصدقائك قبل اهلك حبيت جنونك و حبيت ملامحك وحبيت كلك على بعضك يا اجمل وارق بنت شافتها عينى بحببببك.
شفق بنظره حب :: انا بقا بحبك من قبلك بحبك يوم ما شوفتك لما انقذت ليليان واحنا فى الثانوى لسه وزعلت لما عرفت إللى عملته مع ليليان بس لما شوفت تغيرك وانك بقيت احسن من الاول عشقتك مش حبيتك بس ..بحبك يا حضره الظابط.
بعد أن انهت كلامها حضنها و دار بها وقبل يديها ولبس لها خاتم وركبوا السياره وانطلقووا عائدين
وصلوا عند مطعم على النيل وكبير كان الكل متواجد فيه ويوجد طاوله كبيره وعليها تورته عليها صوره شفق
الجميع :: كل سنه وانتى طيبه يا شوشو
شفق بفرحه :: وانتو طيبين ربنا يخليكو ليا يا رب
محمد :: يلا بقا نتصور صوره جماعيه
الجميع :: يلا بينا
وقف الجميع امام الكاميرا وضبط محمد التايمر وكان واقف فى الوسط عمر وليليان وكانوا ينظروا إلى بعض
عمر :: انا عشقتك من صغرى بعشقك يا روحى
ليليان بنظره حب :: انا بقا عشقتك صدفه بعشقك
وهكذا انتهت نوفيلا عشقته صدفه
وهكذا انتهى الحب الحلال
انتظرونى فى الروايه الجديده باسم ( لحن الغرام )
بقلمى / شروق محمود
رأيكم ايه ؟؟؟
وقفنا البارت إللى فات لما الدكتور عمل انعاش لقلب عمر لكن لا فائده وقال
الدكتور بحزن :: البقاء لله الحاله ماتت
ليليان بصدمه وبكاء :: لاااااا عمررررر لاااا
وكانت هتجرى على عمر بس مسكوها لكن قاومت والممرض كان هيمسكها بس هى مكنتش حاسه بحد حواليها ومكنتش سامعه حد غير جمله الدكتور ( البقاء لله الحاله ماتت ) الممرض كان ماسكها بس قاومت وضربته وراحت لعمر
ليليان ببكاء هستيرى وكانت بتهز فى عمر :: عمرررر قووم قوم يا عمر انا مش هعرف اعيش من غيرك ياااا عمرررر لاااا قووووم قوم يا حبيبى قووم مينفعش تسيبنى احنا هنكمل مشوارنا مع بعض قوم يا عمرررر
مسكت جهاز الإنعاش مره ثانيه وظلت تنعش قلب عمر عده مرات لحد ما تعبت وجلست فى الأرض وكانت بتبكى وماسكه في ايد عمر
ليليان ببكاء :: قوم يا عمر عشان خاطرى قوم عشان نكتب كتابنا قوم ونبى انا قلبى هيقف من غيرك قوم يا عمر قوم يا حبيبى
أثناء بكاء ليليان شعرت بحركه يد عمر
ليليان :: دكتور دكتور عمر ايده اتحركت شوفه بسرعه
الدكتور ذهب سريعا وأمسك بجهاز الإنعاش مره ثانيه وانعش قلبه ووجد ضربات قلبه رجعت مره أخرى وقال للممرض
الدكتور :: بسرعه بسرعه انقلوه العنايه بسرعه
نقلوا عمر فى العنايه للاطمئنان عليه وليليان جلست في الأرض وانهارت من البكاء واحتضنتها سيلا
ليليان ببكاء :: اااه يا سيلا قلبى وجعنى اوى انا خايفه عليه اوى يا سيلا
سيلا بدموع :: بس يا حببتى اهدى هيبقى كويس ان شاء الله بس ادعيله
وأثناء سيلا تحدث ليليان وجدت سيلا جسد ليليان استرخى بين يديها
سيلا :: ليليان ليليان فوقى الحقنى يا بابا
محمود بحزن على حال ابنته :: بسرعه حطوها فى اوضه هنا
حملها اياد ودخلوها فى غرفه بجانب غرفه عمر والدكتور أعطى لها حقنه مهدأه ونامت
محمد :: روحوا يا جماعه وهما هيفوقوا الصبح اصلا وابقوا تعالوا الصبح وانتى يا امانى يلا اوصلك
فارس :: خليك انت معاهم يا محمد وانا هوصل البنات وهبقى اجبلكم اكل وانا جاى الصبح
محمد :: تمام يا فارس خلى بالك من نفسك ومنهم
غادر الجميع وبقى فقط سيلا وأياد ومحمد وادهم
فى صباح يوم جديد
فى غرفه ليليان فى المستشفى
استيقظت ليليان لكن لم تتحدث مع أحد وسيلا كانت تجلس بجوارها
سيلا :: ليليان خليكى قويه يا ليلو انتى عارفه ان ربنا بيحطنا فى امتحان عشان يختبر مده صبرنا وقوتنا وعشان يشوف رد فعلنا هيبقى ايه
ياترى هنقول الحمد لله على ما ابتلانا ولا نستسلم ونقول مش هنقدر عايزاكى تكونى قويه عشان تقوفى جنب عمر لحد ما يبقى كويس صح يا ليلو
ليليان ببكاء :: صح يا سيلا صح الحمد لله على كل شئ الحمد لله انا مش طالبه من ربنا غير أنه يحفظه ويحميه ليا ولعيلته مش اكتر
سيلا :: ان شاء الله يا حببتى خليكى واثقه فى ربنا و .....
وقطع كلامها خبط على باب الغرفه ودخل اياد
اياد :: صباح الفل على عيون احلى ليليان عندنا
ليليان :: صباح الخير يا إياد
اياد :: يلا فوقى كدا عشان عمر فاق
ليليان بفرحه لدرجه انها قفزت من على السرير :: بجد يا إياد طب بسرعه عشان نروحله
اياد بضحك :: بصى البت كانت تعبانه وبعدين طارت من على السرير هههههههههه
سيلا :: الحب ولع فى الدره يا جدعان هههههههههه
ليليان :: بس بقا ويلا نروحله
خرجت ليليان من الغرفه ووجدت ادهم و محمد بيتحدثوا مع الدكتور امام غرفه عمر
ليليان :: ينفع ادخله يا دكتور
الدكتور :: آه طبعا بس بلاش الكلام الكتير دا هو فاق بمعجزه ما شاء الله جسمه قوى وقاوم
دخلت ليليان الغرفه بسرعه لدرجه انها دفعت الباب بشده
ليليان بفرحه ودموع :: عمرر
عمر بتعب :: ليلو تعالى
ليليان :: حمد لله على السلامة يا حضره الظابط...ينفع كدا تخضنا عليك
عمر :: يعنى اتخضيتى يا ليليان عليا اوى كدا
ليليان قالت باندفاع :: آه طبعا دا كنت هموت فيها
عمر :: امممم بعيد الشر عنك يا ليليان
ليليان كانت هتتكلم بس العيله كلها دخلت واطمنوا على عمر وكانوا قاعدين بيهزروا لكن وجدوا باب الغرفه فتح ودخل منه مروان وذهب عند عمر
مروان :: عمر الف حمد لله على السلامة يا صاحبى
عمر :: الله يسلمك يا مارو كنت مختفى فين الفتره إللى فاتت دى كلها
مروان :: كنت بريح اعصابى شويه كنت تعبان واه صحيح مبروك يا ادهم على الخطوبه
ادهم :: الله يبارك فيك يا مروان عقبالك
مروان :: لا ما انا هخطب ان شاء الله قريب بس بعد ما عمر يقوم بالسلامه
عمر :: ربنا يتمم الموضوع على خير ان شاء الله
وجلس معهم وبعد ذلك غادر الجميع وبقى مع عمر مروان وادهم........
بعد مرور شهر على شفاء عمر
فى منزل ليليان
كان عمر وليليان وسيلا واياد ومحمد وامانى وفارس والاء وشفق وادهم جالسين في الصالون
الاء :: ليلو يلا غنى
ليليان بذهول :: لا لا انتى بتقولى ايه لا
امانى :: ونبى يا ليلو بقا يلا بقالنا كتير مسمعناش صوتك ولا ايه يا سيلا
شفق :: يلا يا ليلو غنى يا بت
سيلا :: ليلو غنى بس لو مش هيضايق عمر
عمر :: مع ان محبش ان حد يسمع صوتها غيرى بس ماشى غنى يا ليليان
ليليان بخجل :: ماشى هغنى
بدأت ليليان فى الغناء وكانت بتغنى اغنيه رومانسيه وفى أثناء غنائها كل حبيب بينظر الى حبيبته التى خطفت قلبه وليليان كانت بتغنى اغنيه انا بعشقه
انا بعشقة للدنيا ايوة هقولها انا
متفائلة بية
دة فرحة الدنيا وما فيها جاتلى فية
وبدعى ربنا كل يوم يخلينى لية
انا بعشقة بكون ضعيفة بشوفة انا بستقوى
بية
دة حد من نوع اللى مرة بتلاقية
انا حبة نفسى تقول ما هية ملك لية
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
انا بعشقة معرفش لما بقابلة يومها انا
ببقى مين
بياخدنى من روحى وحياتى بكلمتين
دة اللى زيو نفسى اعرف راحو فين
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية........انهت ليليان الاغنيه ونظرت إلى عمر وجدته ينظر إليها فخجلت كثيرا ووجدت الكل بيصفق لها
اياد :: صوتك جميل جدا جدا يا ليليان الاغنيه روعه
سيلا :: ايه يا بنتى دا الاغنيه وصوتك احلى من بعض شابوو ليكى
ليليان بخجل :: شكرا ليكو بجد
فارس :: ايه يا عمر مش هتقول رأيك فى صوت ليليان
عمر وهو ينظر إليها :: لا رأيى هقوله ليها بعدين
محمد بغمزه :: ايوا يا عم
دخل محمود الصالون وقال
محمود :: منورين يا شباب
الجميع :: بنورك يا عمى محمود/ بابا
عمر :: عمى محمود مش هنحدد كتب الكتاب بقا
محمود :: والله دا رأى ليليان وسيلا بقا هما إللى يحددوا مش انا
محمد :: طب يا جماعه انا هروح امانى واتفق مع والدها برده ونشوف كتب الكتاب
فارس و ادهم :: واحنا كمان يلا يا الاء / شفق
ذهب الجميع وتبقى عمر واياد .......
ليليان :: ممكن نخليه اخر الاسبوع تمام
عمر :: مينفعش يبقى بعد بكرا يا ليليان
ليليان :: عشان الحق اجيب الدريس يا عمر
محمود :: تمام يبقى عمر وليليان آخر الاسبوع وانت يا إياد
اياد :: انا جاى خاطب قبل عمر يعنى المفروض كتب كتابى انا وسيلا قبل عمر
عمر :: لا يا اخويا مش قبل عمر كدا ظلم
محمود :: بس انتو الاتنين طب ما تعملوه مع بعض فى نفس اليوم ايه رأيكم
اياد :: فكره حلوه ايه رأيك يا سيلا
سيلا :: تمام واهو نبقى انا وليلو مع بعض
محمود :: تمام على خيره الله
اتفقوا على أن كتب كتاب اياد وسيلا وليليان وعمر في آخر الاسبوع
فى منزل امانى
فى الصالون كان يجلس والد امانى شريف ومحمد وامانى
محمد :: عايز احدد كتب الكتاب يا عمى بعد اذنك
شريف :: الرأى رأى امانى ايه رأيك يا امانى
امانى :: ممكن نخليه على آخر الاسبوع تمام
محمد :: تمام زى ما تحبى ايه رأيك يا عمى شريف
شريف :: على خيره الله
فى منزل الاء
كانوا يجلسون في الصالون يتفقوا على كتب الكتاب ايضا ........
فارس :: ايه رأيك نخليه اخر الاسبوع يا الاء
الاء :: تمام مفيش مشكله ايه رأيك يا بابا
احمد :: ماشى يا حببتى زى ما تحبى ربنا يتمم على خير ان شاء الله
فارس والاء :: ان شاء الله
عند شفق
كانوا يجلسون في الصالون يتفقوا على كتب الكتاب ايضا لكن شفق غير راضيه
ادهم :: طب ليه مش آخر الاسبوع يا شفق
شفق :: كدا خليه كمان اسبوعين
سعيد :: خلاص يا ادهم سيبها علي راحتها
ادهم :: ماشى يا شفق براحتك عن اذنك يا عمى
قام ادهم وخرج من الصالون وكان سيرحل لكن اوقفه نداء شفق
شفق :: ادهم متزعلش ونبى انا بس عايزاه يوم مميز
ادهم :: مميز ازاى يعنى
شفق :: اصل بعد أسبوعين هيبقى عيد ميلادى وكنت عاوزه اعمله فى عيد ميلادى
ادهم بابتسامه :: ماشى يا شفق مش زعلان وانتى براحتك يا عروسه
شفق بخجل :: تمام
رحل ادهم واتفق على أن يكون كتب الكتاب بعد أسبوعين فى عيد ميلاد شفق ....
عند امانى اتصلت على ليليان والاء وشفق مكالمه فيديو جماعيه
امانى :: مسا مسا عليكو
ليليان :: عندى ليكو خبر عاجل
الاء وامانى :: واحنا كمان
شفق :: يلا ابداى يا ليلو انتى
ليليان :: انا كتب كتابى اخر الاسبوع
امانى :: وانا كمان
الاء :: وانا كمان هههههههههه
شفق :: يا حلاوه انتو التلاته حددتوا في نفس اليوم هههههههه هيبقى يوم رووعه
ليليان :: ايوا بقا يعنى هنقعد مع بعض فى نفس البين وكتب كتابنا برده فى نفس اليوم
امانى :: الله بجد هيبقى يوم جميل
الاء :: سيلا حددت امته هى كمان
ليليان بضحك :: هههههههههه هى كمان معايا
شفق :: يا حلاوه دا احنا كدا نتجمع عند مين عشان الميكب ارتست تعمل كله على بعضه بقا
الاء :: ايه رايكو نتجمع عند ليلو
امانى وشفق :: فكره حلوه يبقى هنرشق عندك يا ليلو هههههههههه
ليليان :: ايوا بقا تمام كدا سلام بقا
امانى وشفق والاء :: سلام يا حببتى
اغلقوا المكالمه و ذهبوا ليخلدوا للنوم
فى صباح يوم جديد ذهبوا جميعا واشتروا فساتين كتب الكتاب.......
مرت الايام وجاء يوم كتب الكتاب
فى منزل ليليان فى غرفتها
امانى وليليان والاء وسيلا كانوا يجلسون والميكب ارتست تعمل لهم الميكب
ليليان :: انتى ليه مخلتيش كتب كتابك معانا يا شوشو صحيح
شفق :: خليته بعد أسبوعين وهيبقى يوم عيد ميلادي يا ليلو
امانى :: فكره حلوه يا بت يا شوشو
الاء :: اكبر عروسه فينا هى سيلا يا عيال مبروك يا سولى يلا زغرطى ليها يا ليلو هههههههههه
ليليان :: بس كدا من عيونى...لولولولولولولوى لولولولولولولوى
سيلا بفرحه :: منحرمش منك يا قمرى ابدا و يخليكى ليا ي قلبى
شفق :: مبروك ليكو كلكم يا حبايبى....لو سمحتي متخليش الميكب تقيل على وشهم
الميكب ارتست :: تحت امرك يا فندم
بعد أن انتهوا من الميكب وارتدوا الفساتين دخلت ام كل فتاه
آيات بفرحه من أجل ليليان وسيلا
آيات بدموع فرحه :: الف مبروك يا حبايب قلبي ما شاء الله عليكو قمر يا حببتى
سيلا وليليان احتضنوها :: ربنا يخليكي لينا يا حببتى
عند امانى
والدتها بفرحه
ورده :: مبروك يا حبيبه ماما زى القمر يا روحى ربنا يحفظك ويحميكى
امانى حضنتها :: منحرمش منك يا ماما
عند الاء
والدتها بدموع وسعاده من أجل ابنتها
اسماء :: مبارك ليكى يا قمرى بسم الله ما شاء الله عليكى يا حببتى زى القمر ربنا يبارك فيكى يا حببتى
الاء بدموع فرحه وحضنتها :: الله يبارك فيكى يا احلى واجمل ماما
شفق :: باااااس بطلوا عياط بقا وانتى يا ست الاء ممكن متعيطيش عشان الميكب
آيات :: حاضر يا شوشو يلا هننزل نروح الجامع عشان هما كمان وصلوا هناك
شفق :: ليه احنا هنقعد مع المأذون ولا ايه ههههههه
ورده :: لا يا هبله احنا هنقعد فى مكان السيدات على ما هما يكتبوا الكتاب وبعدين فى ساحه كبيره فى الجامع هنتجمع فيها كلنا
شفق :: ااه طب تمام يلا
ذهبوا جميعا وكان يوجد سيارتين واحده يقودها ادهم والثانيه يقودها مروان
بعد قليل وصلوا إلى الجامع ووجوده متزين بالانوار وكان جميل جدا
دخلوا مكان السيدات و اقام صلاه العصر وصلوا العصر وبعد الصلاه بدأ المأذون فى كتب كتاب ( اياد وسيلا ) وبعد ذلك ( ليليان وعمر) وبعد ذلك ( الاء وفارس ) وفى الاخر ( امانى ومحمد ) ....وكل هذا وهم يسمعون صوت المأذون فى الميكروفون وكانوا فرحين جدا وكانت ليليان بتبكى من الفرحه
خرجوا من مكان السيدات وتقابلوا فى ساحه المسجد
اول ما عمر شاف ليليان جرى عليها وحضنها وكان حضن شوق وعشق لدرجه انه رفعها من على الأرض ودار بيها عده مرات وكان بيبكى فى حضنها
ليليان بدموع فرحه :: عمر عمر بس يا حبيبى اهدى انا بقيت بتاعتك وملكك خلاص
عمر بدموع فرحه :: آه يا ليليان واخيرا بقيتى مرآتى
انهى كلامه وقبلها من رأسها و دار بها مره أخرى وهذا كله امام عيون محمود وآيات كانوا فرحين كثيرا لأنهم شافوا قد ايه عمر بيعشق ليليان واطمنوا اكتر عليها
عند سيلا واياد
اول ما شافها انبهر بفستانها وبجمالها لانها كانت تشبه الملائكه وذهب إليها واحتضنها ودار بها وقبل رأسها وقال......
اياد :: مبروك عليا انتى يا حياتى
سيلا بفرحه وخجل :: الله يبارك فيك يا نصيبى وحبيبى
اياد بفرحه وبصوت عالى وحملها ودار بها ::: بحبببببببك يا سيلا والله العظيم ببببحببببببك
عند امانى ومحمد
ذهب محمد عند امانى وقبلها من رأسها لكنها رفضت أن يحملها امام الكل
محمد :: مبروك يا روحى
امانى بخجل :: الله يبارك فيك يا محمد
محمد :: مفيش حاجه عايزه تقوليها غيرر محمد
امانى :: لا عايزه اقولك انك حبيبى
محمد :: يا فرج الله وانا بعشقك يا روح قلبي
عند الاء وفارس
ذهب إليها واحتضنها وقبل رأسها وقال
فارس :: مبروك يا احلى لولو
الاء :: الله يبارك فيك يا فارسى
فارس :: انتى قولتى ايه عيدى تانى
الاء بخجل :: فارسى وحبيبى ونصيبى
فارس :: وانتى معشوقتي بحبك يا لولوتى
عند ادهم وشفق
ادهم :: شوفى لو كنتي خليتى كتب كتابنا انهارده كان زمانى عايش زى العيال دول
شفق :: اتلم يا ادهم
ادهم :: اتلم !!!! فى دكتوره تقول لجوزها المستقبلى اتلم عيب عليكى يا شيخه حتى
شفق بضحك :: هههههههههه معلش
عمر وهو محتضن ليليان من خصرها :: يا عمى محمود بعد اذنك هاخد ليليان عشان محضرلها مفاجأه
محمود :: اتفضل يا عمر
اياد :: وانا كمان يا عمى محمود بعد اذنك
محمود :: اتفضل يا إياد ههههههه
محمد :: بعد اذنك يا عمى شريف هاخد امانى افسحها شويه
شريف :: اتفضل يا حبيبى دى مراتك
فارس :: مجتش عليا يعنى يا عمى أحمد هاخد لولو ونتفسح انا وهى بعد اذنك طبعا
احمد :: اتفضل يا فارس مجتش عليك فعلا ههههههه
ادهم :: وانا يا عم سعيد هاخد شفق نروح نشترى عشا للكل ناكل مع بعض بليل على ما يجوا
سعيد :: ماشى يا ادهم بس متتاخروش
ذهب كل شخص مع محبوبته
عند ليليان وعمر
غادروا في سياره عمر لكن قبل أن يصلوا الى المكان عمر وضع قماشه سوداء على عيون ليليان ونزلوا من السياره
ليليان ممسكه في يد عمر :: طب انت مغمى عينى ليه كدا هقع علفكره
عمر :: عمرى ما هسيبك تقعى طول ما معاكى يا ليلو .....اهو يا ستى وصلنا
خلع عمر القماشه من على عيون ليليان وفتحت عيونها ووجدت امامها يخت كبير مزين بالانوار والبلالين ومكتوب عليه ( بعشقك يا ليليان ) بالخط الكبير ومزين بالانوار
ليليان حضنت عمر :: ربنا يخليكي ليا يا رب وميحرمنيش منك ابدا بجد دى أحلى مفاجأه
عمر قبل يديها :: ولا يحرمنى منك يا ليلو وتعالى بقا عشان لسه المفاجآت مخلصتش
دخلوا اليخت ووجدت ليليان تربيززه عليها اشهى الاكلات التى تحبها وجلسوا على التربيزه
وقام عمر شغل اغنيه ( اسمى ) وكان بيرقص سلو مع ليليان وبيغنيها ليها
إسمي يفرق في إيه وياكي؟ أنا حد عاشق ولقاكي
أنا إنسان، عمري لو ألف عام في عينيكي
بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وأمان
إسمي يفرق في إيه وياكي؟ أنا حد عاشق ولقاكي
أنا إنسان، عمري لو ألف عام في عينيكي
بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وأمان
أنا عندي لعينيكي كلام، محدش غيري في الدنيا
يقولوا في يوم من الأيام ليكي أو لناس ثانية
ولو كل الكلام إتقال، عينيكي في غربتي موال
هخلق منه معنى جديد، معنى فاق كل الخيال
أنا زادي في هواكي الشوق وزوّادي وأنا المعشوق
وإنت الشمس مهما تغيب ثاني تنوري الدنيا
وهمشي لك بلاد الله وهحكي لكل خلق الله
عن سيرة هوى عاشق، عن تايب إلى مولاه
إنت، إنت موجة عالية جداً
وبرغم إني في السباحة مش غشيم، بس بإرادتي غرقت فيها
إنت، إنت زي الأرض تمام وأنا منك
شايلاني وأنا عايش، حضناني لما بموت
منك وليكي بعود، منك وليكي بعود
أنا عندي لعينيكي كلام، محدش غيري في الدنيا
يقولوا في يوم من الأيام ليكي أو لناس ثانية
ولو كل الكلام إتقال، عينيكي في غربتي موال
هخلق منه معنى جديد، معنى فاق كل الخيال
أنا زادي في هواكي الشوق وزوّادي وأنا المعشوق
وإنت الشمس مهما تغيب ثاني تنوري الدنيا
وهمشي لك بلاد الله وهحكي لكل خلق الله
عن سيرة هوى عاشق، عن تايب إلى مولاه
أنهى عمر الاغنيه وقبل رأسها
عمر :: انا هتكلم ومش عايزك تقاطعينى .....انا كنت بشوفك فى الدروس من واحنا صغيرين كنت بحب اشوفك وكنت بحب انك تكونى فى الحصه لكن لما وصلنا لتالته ثانوى فهمت ايه دا فهمت ان انا بحبك كنت بغير عليكى من اى ولد كان بيبصلك كنت بمشى وراكى عشان اطمن انك وصلتى البيت كنت بسيب الطريق المختصر لبيتى واجى من طريق مع انه بيكون طويل عليا بس كنت حابب اعمل كدا انا لما كنت بكسل عن المذاكره كنت بحط صورتك قدام عيونى يا ليليان كنت بخليكى هدفى عشان ادخل كليه حلوه واجى اتقدملك انا عديت مراحل الحب ليكى يا ليليان انا بقيت بعشقك ربنا يخليكي ليا يا رب وميحرمنيش منك ابدا ...
ليليان بدموع فرحه :: ياااه يا عمر انا عذبتك اوى ربنا ما يحرمني منك..انا هتكلم ومش عيزاك تقاطعنى برده ..... عمر انا مكنتش بشوفك او اخد بالى منك فى الاول لحد ما شوفتك فى كتب كتاب ياسمين حسيت نحايتك بحاجه بس كنت بنكرها بعد ما روحت من كتب الكتاب انا بقيت بشوفك في الدروس كنت بتوتر جدا وقلبى كان بيقعد يدق وكنت مستنيه يوم فرح ياسمين عشان اشوفك ولما شوفتك فرحت واتوترت فى نفس الوقت لما انت كنت بتغيب عنى كنت بزعل اوى انا كتبت فيك خواطر رومانسيه يا عمر انا حبيتك يا عمر وكنت بستنى يوم الدرس عشان اشوفك وانا إللى اقدر اقوله دلوقت ان انا عشقتك صدفه يا حضره الظابط انت خطفت قلبى وخليته اسير ليك من اول نظره بعشقك يا عمرى ..
انهوا كلامهم واحتضنها عمر ودار بها وأخرج من جيبه علبه
ليليان :: ايه دا يا عمر
عمر :: الخاتم دا بتاعك من يوم فرح ياسمين اختى لما كنتى بتلبسى فى اوضتى نستيه على السرير وانا خبيته وقوولت هدهولك لما تبقى مراتى
ليليان :: ياااه دا الخاتم دا دورت عليه كتير..طب يلا لبسه ليا ..وايه إللى فى العلبه كمان
عمر :: دى يا ستى سلسله عليها اسمى واسمك لفى عشان البسها ليكى
البسها عمر السلسله وقبل يديها وشغل اغنيه ورقصوا سلو مره أخرى
عند امانى ومحمد
كانوا يجلسون في مطعم على النيل لكن محمد أخذه لهم فقط كان لا يوجد فيه احد غيرهم
محمد :: ايه رأيك فى المطعم يا حببتى
امانى بخجل :: جميل جدا
محمد مسك يديها :: انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه يا امانى شغلتى تفكيرى وكيانى مكنتيش بتخرجى من عقلى وقلبى ابدا وخدت عهد على نفسى ان اتقدملك ومخلكيش تروحى لحد غيرى بحبك يا مجنونه قلبى ..
امانى :: وانا كمان بحبك يا محمد حبيت حبك ليا وتدينك و حبيتك وعلفكره انت لفت نظري لما شوفتك وحبيتك من اول نظره زى ما بيقولوا واتمنيتك في صلاتى كتيرر بحبك يا احلى حاجه حصلت فى دنيتى..
شغل مدير الصوت اغنيه من اول يوم فى لقانا ورقصوا سلو مع بعض......
عند فارس والاء
فى الجهه الأخرى من المطعم
كانوا بيرقصوا سلو
فارس :: بحبك يا لولوتى انا اول ما شوفتك وقولت فى بالى هى دى هتبقى مراتى وحببتى بجد حبيت هدوءك وجمالك وعيونك إللى سحرتنى دى يحبببببك يا احلى لولو .
الاء :: وانا كمان بحبك يا فارسى يا فارس قلبى يا ونيسى حبيتك من اول ما شوفتك وحبيت تدينك وانك دايما مهتم بيا وبحب غيرتك عليا اوى بحبك يا فارس قلبى.
عند اياد وسيلا
كان فى حديقه وسيلا قاعده على مرجيحه واياد بيدفعها من الخلف وبعدين جلس بجانبها
اياد مسك يديها :: انا مش بحبك يا سيلا انا بعشقك انا كنت بروح الكليه لاختى مريم عشان اشوفها بس دا قبل ما أشوفك لكن فى يوم روحت كانت هى فى المحاضرة لسه وقعدت استناها وشوفتك وانتى خارجه جنبها بجد سحرتينى بهدوءك وبملامحك الهاديه وبرائتك حبيتك من اول ما شوفتك يا سيلا وخلتنى بحبك ما بين نفسى لحد ما تجرأت وجيت اكلمك والحمد لله انك من نصيبى ومكتوبه ليا يا حببتى بحبك وبموت فيكي يا حياتى.
سيلا :: انا بقا كنت بشوفك من اول يوم كنت بتروح لمريم اختك فيه وكنت براقبك و حبيتك يا إياد حبيت هيبتك و حبيت ملامحك انا كنت بتعذب لما كان بيجى في بالى فكره انك مرتبط كنت ببكى بس مش بعيونى لا كنت ببكى بقلبى وكنت دايما يدعى بيك وليك في صلاتى وادعى ربنا انك تكون من نصيبى والحمد لله استجاب لدعائى بحبك وبعشقك يا حضره الظابط انت كلبشت قلبى يا إياد .
واخيرا عند شفق و ادهم
كانوا بيشتروا اكلات ليتعشوا مع بعض
ادهم :: بس انتى حلوه انهارده يا شوشو اوى والفستان حلو عليكى
شفق بخجل :: شكرا وانت البدله حلوه برده عليك
ادهم :: طب امشى قدامى بقا بدل ما انتى حلوه بخدودك الحمره دى يلا يا بت من هنا
ركبوا السياره وغادروا واتى الجميع وجلسوا مع بعض وهزروا وبعد ذلك اتجه كل شخص إلى بيته ........
بعد مرور أسبوعين
يوم كتب كتاب شفق و ادهم ويوم عيد ميلاد شفق
فى غرفتها
ليليان :: وداعا للسنجله والجنتله يا شوشو هههههههه
امانى :: ايه يا بت القمر دا الميكب حلو اوى عليكى
الاء :: ما شاء الله عليكى يا حببتى ويلا عشان تلبسى الفستان
شفق :: يلا يا حببتى ووداعا للسنجله والجنتله هههههههههههههه ...يلا يا ليلو عايزه زغروطه
ليليان :: من عيونى يا قمرى....لولولولولولولوى
انهت شفق من ارتداء ملابسها ووضع الميكب ودخلت والدتها عليها
والده شفق ( امينه ) :: ما شاء الله تبارك الله قمر يا حببتى ربنا يحفظك ويحميكى..
شفق :: يخليكى ليا ي قلبى
استعدوا جميعا ونزلوا وركبوا السيارات وذهبوا إلى المسجد وبدأ المأذون فى كتب الكتاب وبعد أن انتهى خرجوا الى ساحه المسجد واول ما عيون ادهم تلاقت مع عيون شفق جرى عليها وحضنها
ادهم :: الف مليون مبروك يا روحى وكل سنه وانتى طيبه يا احلى شفق
شفق :: وانت طيب يا حبيبى
ادهم :: طب يا جماعه هخطف منكم شوشو نصف ساعة كدا وانتو جهزوا كل حاجه زى ما اتفقت معاكم
الجميع :: تمام مع السلامه
اخذ ادهم شفق وذهب إلى مكان يشبه الحديقه ولكن مزين بالانوار والبلالين
شفق بانبهار :: وواوو جميل جدا المكان دا
ادهم :: مفيش اجمل منك يا قمرى...بعشقك يا شفق بحبك جدا لما شوفتك حبيتك وحبيت حنيتك على اصدقائك قبل اهلك حبيت جنونك و حبيت ملامحك وحبيت كلك على بعضك يا اجمل وارق بنت شافتها عينى بحببببك.
شفق بنظره حب :: انا بقا بحبك من قبلك بحبك يوم ما شوفتك لما انقذت ليليان واحنا فى الثانوى لسه وزعلت لما عرفت إللى عملته مع ليليان بس لما شوفت تغيرك وانك بقيت احسن من الاول عشقتك مش حبيتك بس ..بحبك يا حضره الظابط.
بعد أن انهت كلامها حضنها و دار بها وقبل يديها ولبس لها خاتم وركبوا السياره وانطلقووا عائدين
وصلوا عند مطعم على النيل وكبير كان الكل متواجد فيه ويوجد طاوله كبيره وعليها تورته عليها صوره شفق
الجميع :: كل سنه وانتى طيبه يا شوشو
شفق بفرحه :: وانتو طيبين ربنا يخليكو ليا يا رب
محمد :: يلا بقا نتصور صوره جماعيه
الجميع :: يلا بينا
وقف الجميع امام الكاميرا وضبط محمد التايمر وكان واقف فى الوسط عمر وليليان وكانوا ينظروا إلى بعض
عمر :: انا عشقتك من صغرى بعشقك يا روحى
ليليان بنظره حب :: انا بقا عشقتك صدفه بعشقك
وهكذا انتهت نوفيلا عشقته صدفه
وهكذا انتهى الحب الحلال
انتظرونى فى الروايه الجديده باسم ( لحن الغرام )
بقلمى / شروق محمود
رأيكم ايه ؟؟؟
"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"
"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"