عشقت منتقبه هيثم ورحمه الحلقة الثانية والعشرين
الحلقه #الثانية_والعشرين
بعد ما كله مشي من عند عادل وفضل هو وهيثم وحدهم واتكلمو شويه وبعدها نامو عادل مركبين له محلول طول الوقت عشان الدم ال فقده وابرة المحلول ف ايدة ونايم مش حاسس بنفسه وهيثم التاني نايم
بس هيثم نومه خفيف حس بحاجه غريبه ف الاوضه قبل الفجر بساعه فتح عنيه واتفاجا بال شافه
هيثم:-دكتور هو ف حاجه حضرتك
دكتور:-ها لا لا ابدا مافيش دانا جاي اطمن ع المريض
هيثم:-ف الوقت دا الدكتور المتابع ليه شافه ع 12 كدا وقال تمام
دكتور:-منا الدكتور النبطشي وبلف ع العنابر اشوف
هيثم:-نبطشي وعنابر ايه ال ف ايد حضرتك دا
دكتور:-ولا حاجه
هيثم:-لا ف دي حقنه ايه دي
دكتور:-اه حقنه دي مسكن لللالم بديها للمريض
هيثم:-بس المريض مش محتاج احنا قربنا نخرج من هنا
دكتور:-لا دي كويسه ليه
هيثم:-كويسه ازاي وبعدين هو ليه دكتور بيتابعه مقالش أن ليه علاج ولا حقن بالليل
دكتور:-لا مهو كلفني بيها اني ادهالو
هيثم:-ممكن اشوفها
دكتور:-يعني انت هتفهم فيها لو شفتها
هيثم:-اجرب يمكن اعرف
دكتور:-ول ايه خلاص منا حطيتها ف المحلول
هيثم:-ايه انت حطيتها خلاص
دكتور:-اه حطيتها
هيثم:-طاب ثانيه بعد اذنك
دكتور:-هتعمل ايه
هيثم:-ثانيه بس
وراح هيثم ع ايد عادل ال لقها متلجه وشال المحلول منها ووقفه
دكتور:-انت عملت ايه
هيثم:-زي منتا شايف لما يجي الدكتور ال بيتابع حالته يبقي هو ال يحط وبعدين خلاص كلها ساعتين ويوصل مافرقتش
دكتور:-انت مجنون اكيد مجنون كدا هيتعب اكتر
هيثم:-بالعكس هو تعب لما انت حطيتها ف المحلول وجسمه تلج وانا شاكك فيك انك مش دكتور
ومسكه هيثم من قميصه والتاني ادها هيثم بالبوكس ف وشه خلاه جاب دم من سنانه ماسكتلوش سمسم طبعا مسكه وادالو ف وشه ادي ادي ادي دخلت الممرضة بسرعه ع الدوشة شافتهم كدا صرخت سمع صوتها طلع مطوه من جيبه وضرب هيثم بيها هيثم اخد الضربه ف ايدة ايدو اتفتح ونصف دم والمجرم بيخرج جري من الاوضه وهيثم وراه أمن المستشفي وصل يمين شمال يمين شمال هنا وهناك والمجرم ف مرواغه كل دا وعادل ف دنيا تانيه والممرضه مارحتش شافته يابنتي بصي عليه شوفيه مافيش كله قعد يتفرج ع الفيلم الاكشن ال قدامه وأخيرا مسكو المجرم واخده الأمن ع الاوضه
رجع هيثم ع عادل شاف الممرضة ف الاوضه
الممرضة :-ايدك بتنزف أجيب قطن وشاش
هيثم:-شفتيه
الممرضة :-مالو
هيثم:-انتي ماشفتهوش دا ف حقنه حطها المجرم ف المحلول
الممرضه:-معرفش انا
هيثم:-حتي لو متعرفيش بصي عليه
راح هيثم عند عادل ال جسمه بقي تلج كله ولونه بقي أزرق ووشه شاحب وعيونه مافيش أي استجابة
الممرضه:-اتصلت بالطوارئ الدكاترة ال هم عليهم الوردية حضروا عادل ف سم دخل ف جسمه حقنه سم ال حطها بس بتموت بالبطيئ ياعيني عليك ياعدلك كل دا عشان خاطر الفلوس ملعون ابوها
الدكاترة ف حاله هرج عايزين يسعفوه اكتر قبل ما السم يتمكن منه اخدوة ع العمليات وغسيل معده فوري مع بعض الأدوية ال تقضي على السم عادل ف حاله لا يرثي لها كل دا ياقلب اختك عشان الفلوس حقيقي وصدق الله قال إنها بتغير النفوس
هيثم مش مستوعب ولا عارف ليه كل دا بيحصل ومين ال عايز كدا
خرج عادل من غسيل المعدة وهو وحده تعبان كان خلاص قرب يخرج دلوقت هيقعد تاني
الممرضه غيرت لهيثم ايدة واخد كام غرزة فيها ولفتها طلع النهار والنهار اول مايطلع رحمه بتكون موجودة عند قلبها اخوها وصلت المستشفي وراحت ع اوضه عادل عشان تشوفه وتحط ايديها عليه زي كل مرة فتحت الاوضه مافيش عادل
رحمه:-عادل عادل فين
خرجت برا شافت هيثم جاي ع الاوضه
رحمه:-هيثم فين عادل
هيثم:-مش عارف يرد هو كويس
رحمه:-منا عارفه انه كويس فينه
هيثم:-هيخرج حالا
رحمه:-يخرج يخرج من فين
هيثم:-بصي انتي عاقله وهتفهميني اهدي وهفهمك
رحمه:-يالهوي هو اخويا جراله حاجه
هيثم:-بسيطه الحمدلله ولحقناه والتاني اتمسك واكيد هو ال وراه الحادثه
رحمه:-مش مستوعبه هو ايه ال حصل
هيثم:-اقعدي كدا واهدي وانا هفهمك
رحمه:-اشوف اخويا الأول
هيثم:-هتشوفيه هيخرج حالا ع اوضته
رحمه:-يخرج من فين
هيثم:-غسيل معده
هنا بقي خرج عادل ع السرير المتحرك متجهين بيه ع اوضته شافته أخته جريت عليه هو مافيش أي استجابة مفتح العيون بس تعب ظاهر عليه جدا
دخلوا ف الاوضه وع سريره
رحمه:-الف بعد الشر عليكي ياقلب اختك ايه ال حصل فهموني
هيثم:-الحمدلله أنها وصلت لكدا
عادل:-بصوت كله تعب شكرا ليك ياهيثم ع ال عملته
هيثم:-مافيش شكر بين الأخوات انا افديك بعمري مايغلي عليك
رحمه:-واقفه متنحه للاتنين مش تفهموني
عيثم:-هقولك ع كل ال حصل وحكي هيثم لرحمه ال حصل
رحمه:-ضربت كف ع كف هي الدنيا جري فيها ايه هم ايه ال عايزينو مننا دا مقصود كل شئ أن عادل يموت طاب ومين ال عايز كدا
هيثم:-انا ماكنتش عايز اقولك عشان كدا اهدي
رحمه:-اهدي اهدي دي جريمه قتل عايزين يقتلو اخويا ليه كدا هو عمل ايه دا حتي ف حاله
هيثم :-هي الدنيا كدا انا بتعرض لحاجات كتير
...لمحت رحمه ايد هيثم
رحمه:-وايه دا كمان
هيثم:-ولا حاجه
رحمه:-ازاي يعني انت متعور
هيثم:-مهو طلع مطوه وضربني بيها وانا أخدت الضربه ف أيدي
رحمه:-يالهوي حتي انت كمان لااااااااااااا كدا شئ زاد عند حده وانا لازم أبلغ
هيثم:-تبلغي ايه يا مجنونه مهو اتقبض عليه وبيحققو معاه ووائل راح كمان يحضر التحقيق
عادل:-خلاص بقي يارحمه
رحمه:-خلاص ياقلب اختك انا هسكت
$$$$$$$$$$$$$$$$$$
بعد شويه جت ندا تشوف اخوها صادفها ع باب المستشفي وليد حب يتكلم معاها بس هي رفضت وكملت طريقها
وبعدها وصل وائل وبعد منه جت هند والحجه عليه ومعاهم نسرين ال من يوم الحادثه وهي يوميا لازم تروح المستشفي وتطمن ع عادل وعرفوا كلهم بال حصل والحجه عليه بتعيط هم بيعملو كل دا ليه ف عيالي احنا عمرنا ما اذينا حد ول كان لينا دعوة بحد
وائل :-بيتابع التحقيقات بس لسه مافيش جديد عادل بيخطف نظرات من حته القشطه بتاعته وهي لبسها بدأ يتغير مافيش عري الشعر ديما مفروض وكمان طولته كان قصير الأول والبس محترم
وائل ف دماغه حاجات كتييييير جدا بس مش صافي مع هند بالعكس من يوم ماعرف وهو بينام ف اوضه لوحدة حتي هي دبلت وزعلانه ومحدش يعرف زعلها ايه
وفجأة هم وموجودين مين ال يخبط ع الباب وبعدين يدخل
رانيا:-مساء الخير
كلهم ف حاله استغراب ومحدش رد ال رحمه
رحمه:-اهلا بحضرتك
رانيا:-حمدالله ع سلامتكم
بردو محدش رد
رحمه:-الله يسلمك
رانيا:-انا ف حاجه حابه اوضحها لحضراتكم الحادثة بتاعتكم دي انا مالياش دعوة بيها ممكن أكون متهمه ف نظركم بس انا معملش كدا ابدا
رحمه:-محدش اتهم حضرتك عشان تقولي كدا
رانيا:-لو مش هتتهموني ف النيابه ع الأقل هتتهموني ف عقولكم
رحمه:-ولا ف عقولنا كمان تعرفي ليه
رانيا بصت لرحمه ايه دا بتتكلم بكل ثقه كدا ومحدش بيتكلم غيرها ايه دي انا عمري ماشفت واحده زيها ولا هشوف
رانيا:-ياتري ليه
رحمه:-لأنك ضعيفه وضعيفة جدا كمان واخرك كلام
رانيا:-انتي بتقولي ايه بغيظ
رحمه:-ال سمعتيه وإذ كنتي انتي ف النيابه هتاخد حقنا
رانيا:-انا ال غلطانه اني جيت
رحمه:-شرفتي ياهانم
وخرجت رانيا وهي على آخرها يعني مش همه اني جيت
بعد ماخرجت
رحمه:-هي ديما عصبيه كدا انا والله مقصد حاجه ول قصدت اني اهنها
هيثم:-فكك منها هي خايفه عشان كدا جت بس عجبتيني ردك
رحمه:-انا بتكلم بصراحه وهي فعلا آخرها كلام
هيثم:-ازاي دا انا بشك فيها
رحمه:-لا مش هي دي آخرها زعيق وكلام بصوت عالي إنما كدا لا هي فاكره بصوتها العالي هتعرف تاخد حقها إنما كدا لا
هيثم:-ايه دا ايه الحكمه دي انتي ايه
رحمه:-ولا حاجه
وائل :-هند قالت نفس كلامك أنها مش بتاعت قتل
هيثم :-ممكن بردو
رحمه:-دا اكيد
وخلص اليوم ع آخر
وعد يوم واتنين وتلاته وصحت عادل اتحسنت ورجع ع البيت وبدأ يفوق من العلاج أخيرا ونسرين بتروح تزوره
ف يوم قاعد ف الجنينه ونسرين جتله قعدت معاه اتكلمو ف حاجات كتير وبعدها
عادل:- خوفتي عليا
نسرين:-بخجل اه
عادل:-بجد
نسرين:-اه والله
عادل:-تعرفي اني فرحان بيكي ومن لبسك ال اتحسن دا وبقي احسن من الاول
نسرين:-كله عشانك
عادل:-عشاني ازاي يعني
نسرين :-دعيت ربنا أن يقومك بالسلامه وانا هتغير ف كل شئ
عادل:-بس كدا حرام انك تتغيري عشاني
نسرين:-ازاي بقي
عادل:-انتي تتغيري عشان ربنا عشان ليكي فهمتي مش عشان حد المهم انك تقتنعي بدأ
نسرين:-اقتنعت بالفعل من كتر ال شفته
عادل:-يارب
نسرين:-مكثوفه تبص ف وش عادل
عادل:-مكثوفه طاب هو ف حاجه اتحركت هنا زي منا متحرك عندي
نسرين:-قامت بسرعه وهي مكثوفه وجريت
عادل:-ابتسم ابتسامه حلوه
$$$$$$
رحمه بدأت تروح الشركه وتاخد بالها من الشغل وهي معاها عشان عادل لحد مايخف
$$$$$$$$
نرجع بقي شويه ورا بس قبل مارجع
والله خايفه اقول ان الروايه بقلمي @Wafaa_Roshdy
تتريقو عليا
المهم نرجع شويه وراه أفراد العصابة هو فعلا زي ماتوقعتم محمد بس وحده اتكلم مع ال معاه أن فيكم بعيد يروح لل اتمسك ويفهموه انه اياه يجيب سيرتي ف الموضوع وانا متكفل ببيته وعياله لأنه عمل كدا من دماغه وهو وصاهم انهم يقعدو ف مكان لحد مايشوف هيتصرف ازاي
$$$$$$$$$$$$$
نرجع شويه للمنيا
محمد قابل جمال وحكالو ع ال حصل وان رحمه اتخطبت لهيثم الشناوي بس انت الف قلبها هي بتحبك انتي وكانت مستنياك ملا مخ جمال أن رحمه بتحبه وهو أولي بيها من الغريب وان عادل ف المستشفي وتعبان وخليهم يرجعو البلد احسن بلا عيشت مصر هنا احسن بكتير جمال طبعا فرح أن رحمه بتفكر فيه وصدق الكلام وقرر انه لازم يسافر مصر يشوف رحمه ويرجعها معاه دا حب عمره وبالفعل قرر انه يسافر الصبح لكن الليله دي حصلت حاجه غريبه
كلهم متواجدين مع بعض وفجأة عند رحمه جرس الباب يفتح عادل مين ال قدامه جمال
عادل:-جمال
جمال:-عادل الف حمدالله ع سلامتك يا اخويا
عادل:-الله يسلمك انت عرفت ازاي اتفضل اتفضل
دخل جمال وكله موجود وإتفاجأت رحمه بجمال
جمال:-مساء الخير عليكم
كلهم مساء النور معاد رحمه
هيثم مش عارف دا مين وائل خمنت تخمين هو مين
جمال:-ازيك ياحجه
الحجه عليه:-الحمدلله يابني انتي وبيتك وعيالك
جمال:-الحمدلله من طول منتو بخير
عادل:-ماقولتليش عرفت ازاي
جمال:-محمد جوز ندا هو ال قالي انك تعبان
رحمه:-جاي ليه
جمال:-ايه هي دي مقابله ياست البنات
رحمه:-جاي ليه
كله استغرب ع رحمه وكلامها حتي مارحبتش بيه هو مين دا
هيثم:-هو مين دا
عادل:-دا جمال اخو المرحوم علي
هيثم:-هنا استوعب وسكت فضل انه يتابع بس
جمال:-هو دا هيثم
كله بص ع جمال
عادل:-تقصد ايه
جمال:-ال اقصده
رحمه:-بعد اذنك يا اخويا جمال أحب اعرفك حاجه محمد طلقني ندا لأنه طلع ندل وواطي انت بقي جاي ليه
جمال:-عشانك
هيثم:-اتعدل من ع الكرسي
عادل:-بتقول ايه
جمال:-ال اسمعتوه انا جاي عشان رحمه انت عارف ان بحب رحمه ومن زمان ومن قبل ماتتجوز اخويا كمان وجاي عشانها
رحمه:-عشاني ازاي يعني ممكن توضح
جمال:-عايز اتجوزك ونرجع بلدنا انا أولي بيكي من الغريب دا
هيثم:-جن جنونه
عادل:-انت بتخرف بتقول ايه
جمال:-دا هو ال لازم يحصل انا أولي من رحمه من أي حد تاني غريب مانعرفوش ودا غريب عنك انا عارف انك كنتي مستنياني اجي اطلب يدك بس انا مقدرتش قولت ترفضني بس كلام محمد آل قالهولي عنك رجع فيها الاحساس والأمل من جديد انا عايزك
رحمه مش مستوعبه وبتبص ع هيثم المالح باصص عليها وعيونه فيها الف سؤال وسؤال
عادل:-انت اكيد اتجننت محمد مين ال قالك كدا وهو عرف ازاي
جمال :-من رحمه رحمه الله قالتو
هنا وقف هيثم وماشي
عادل:-رايح فين
هيثم:-ف 60 داهيه تاخدني
عادل:-اقعد واستهدي بالله
هيثم :-بس ياعادل سبني
وبالفعل خرج وهو مش عارف هيروح فين بس دماغه فيها أسئلة كتيره جدا
جمال:-انا عايزك يارحمه وشاريكي
رحمه:-اسكت اسكت خالص حسبي الله ونعم الوكيل فيك انت ومحمد انتو عايزين ايه مني انا سبت لكم البلد بال فيها انت ايه انا عمري ماحبيتك ولا هحبك افهم افهم بقي
جمال:-ايه
عادا:-كلامك معايا هو دا ال قالتو رحمه ومش أي حد يقولك حاجه تصدقها
جمال:-بس انا عرفت انك مخطوبه للواد ال طلع دا وانا أولي
عادل:-أولي ايه هي بيعه وشروه انت ايه يا أخي انا محترمك وانت ايهبقلمي ل:-ايه ياعادل مش هو دا الصح الواحده عندنا لما يموت جوزها مش بتتجوز اخو
رحمه:-بس بقي اخو مين ماتخلنيش اغلط ف ال مات افتكرو محاسن موتاكم حرام عليكم انتو ورايا ورايا
جمال:-مالك اول مرة تتكلمي كدا هو انتي غيرتك مصر
رحمه:-غيرتني للاحسن بس عمري منسي نفسي صعيدي
جمال:-طاب زين انك عارفه
عادل:-جمال كفايه كتر كلام انت عايز ايه
جمال:-عايز رحمه اتجوز ها وترجع معايا ع البلد
رحمه:-بعينك انا مخطوبه وهتجوز من الراجل ال انت شفته دا انت سامع
جمال:-يعني هيثم الشناوي ناقص فلوس عشان تروحي تديلو فلوس أخونا وحقنا فيها
رحمه:-ايووووووة كدا أظهر وبأن انت عشان الفلوس أولا دي حقي من أخوكم وثانيا ودا الأهم اني معرفش بال عمله أخوكم غير بعد ما مات وثالثا انا ادتكم وانت رفضت بس محسن اخد
جمال:-رفضت لاني بحبك قولت كدا كدا هتجوز ها وترجع لي بس تروحي تديها لغريب دا لا
رحمه:-هيثم عمره ماكان غريب عيثم أرجل منكم كلكم عمري ماشفت زيو
جمال:-زغلل عنيكي بأيه عشان تقولي كدا
هنا عادل وقف ومسكه من لايقت حلبيته ال لابسها
عادل:-انا ساكت عليك من بدري بقول انت ف بيتي عيب كدا وانت راجل معندكش دم حق ايه ال انت جاي تطلب عليه مالكمش عندها حاجه ولو هتدور ع الحق يبقي لا انتو ولا حتي اختي ليها الحق ف الفلوس ولا اخوك كمان ال مات دي مصدرها واحده حبت اخوك وهو ماحبهاش وعشان رحمه اتظلمت مع اخوك ربنا ارد أنها تكون من نصيبها والله لو سمعت حد فيكم بيجيب سيرة اختي ع لسانه ياقطعه وأمشي يلا برا البيت دا بيتي يلا برا
رحمه مسكت ايد عادل تخلعه من جمال وبتقول انت لسه تعبانه سيبك منه
جمال:-بقي كدا وانا ال جاي متعشم أن ارجع بيكي
عادل:-انت لسه وافق وبيتكلم عشم ايه يابو عشم كان زمان كان ف وخلص امشي يلا من هنا امشي
جمال:-خرج من عند رحمه وهو مش عارف ايه ال حصل دا يعني محمد ضحك عليا ف ال قالو رحمه مش بتحبني بس والله ماهعدي ال عملته دا بسهوله ولما نشوف
$$$$$$
رحمه قعدت ع ركبها وفضلت تعيط كتييييير
حضنتها ندا
رحمه:-يارب لحد امتي التعب دا يارب يارب خدني بقي ويرحني انا تعبت
ندا:-حرام كدا يا ندا ربنا كبير وال بيحبه بيبتليه وال انتي فيه دا ابتلاء ربنا بيحبك
رحمه:-اه يانتي اه
وبعدين افتكرت هيثم بترن عليه وهو مش بيرد طاب فين بيرن كمان عادل مافيش مافيش رد
هيثم :-ركن العربيه ف مكان وطلع قعد ع البحر ف الهدوء ورجع يفتكر كل حاجه حصلت من أول مابدا يشوفها قدامه وبعدها روح ع البيت والفون كان مقفول لما فتحه لاقي في مكالمات كتير عليه روح ع الفيلا وع اوضته ونام من غير كلام مع عبده ال حاسس بيه
رحمه مانمتش ولا هو كمان نام تاني يوم ف الشركه لأول مرة هيثم مايروحش لرحمه يصبح عليها وهي عرفت بكدا وعدا يوم والتاني وهو متجنب الكلام معاها بترن عليه وهو منفض لها إحساسه انه زعلان اووي منها يمكن عايز وقت يهدي فيه ويروق وائل متابع الموضوع وعادل كمان بس مش قادرين يتدخلو وأخيرا قرروا أن خلاص لازم يتدخلو خصوصا انهم بيحضرو للفرح عمل عزومه عادل ف الفيلا عنده وعزم وليد طبعا إلا بدأ يقرب من ندا وراحت المكتب بالفعل وادته درسين وهو مستمتع جدا بالحوار معاه ومن شرحها ليه وقلبه بيرقص معاها وعزم وائل وهند وطبعا عم سمير وطنط داليا وحته القشطه يووووة نسيت اقولكم أنها اتحجبت ولبسها بقي فساتين طويله ودا ال خلا عادل يحبها اكتر من كدا وأخيرا هيثم المالح رافض انه يروح بس عم محمد اقنعه لازم يروح
رحمه مافيش كلام معاه متجنباه هو فضل يبعد حتي مجاش سئل بعدها لو بيحبني فعلا مايشكش فيا من أول كلمه سمعها جري وماشفتش وشه تاني كل ماتفكر تقلع الخاتم ترجع تاني ماتقلعهوش
راح هيثم وشاف رحمه أنها متجنبه الكلام معاه هيثم المفروض انا ال أزعل هي ال زعلانه بس شكلها وهي زعلانه
حضروا العشا واتعشو معاد رحمه كالعادة
وأخيرا جه وقت شرب الشاي والكلام مع بعضهم ولسه هيبدوا كلام ويفهمو هيثم رن الجرس مين
فتح عادل اتفأجا
عادل:-اهلا وسهلا بحضرتك
مع حضرتك مقدم رفعت من مكتب مباحث........
عادل:-اهلا بحضرتك أي خدمه
رفعت:-احنا بنسال ع الاستاذه هند محمد العادلي
عادل:-ايه
رفعت:-احنا روحنا الفيلا وعرفنا أنها عند الاستاذه رحمه هنا
هيثم:-ف ايه حضرتك مالها هند
رفعت:-لما تيجي معانا هتعرف كل حاجه
وائل مكتفيا بالصمت
رحمه:-مالها هند حضرتك
رفعت:-هتعرف كل حاجه
هند:-بتعيط
عادل:-وائل تعالي شوف مراتك
مافيش أي استجابة من وائل
هيثم :-طاب حضرتك ممكن انا هجابها والله
رفعت:-ماينفعش حضرتك
هيثم:-حضرتك ممكن تسيب حد من الضباط معانا ضمان لحضرتك
رفعت:-إذ كان كدا ماشي
هند ف حاله عياط هستيريا وبتسكت فيها
هند:-والله مقصد والله مقصد
اخدها هيثم ف عربيته
رحمه :-ف ايه يا وائل ازاي ماتروحش مع مراتك
وائل :-لما تروحي بكرا للنيابة هتعرفي
رحمه:-ايه انا اروح
وائل :-انتي
رحمه:-وانا ليه ممكن تفهمني
وائل :-هند هي ورايا الكلام ال طلع عليكي ف السوشيال
رحمه:-ضحكه من غير استيعاب ايه بتقول ايه هند مين
وائل :-ال سمعتيه
رحمه :-هههه وانت عرفت ازاي
وائل :-الموضوع كبير بكره هتعرفي"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"
بعد ما كله مشي من عند عادل وفضل هو وهيثم وحدهم واتكلمو شويه وبعدها نامو عادل مركبين له محلول طول الوقت عشان الدم ال فقده وابرة المحلول ف ايدة ونايم مش حاسس بنفسه وهيثم التاني نايم
بس هيثم نومه خفيف حس بحاجه غريبه ف الاوضه قبل الفجر بساعه فتح عنيه واتفاجا بال شافه
هيثم:-دكتور هو ف حاجه حضرتك
دكتور:-ها لا لا ابدا مافيش دانا جاي اطمن ع المريض
هيثم:-ف الوقت دا الدكتور المتابع ليه شافه ع 12 كدا وقال تمام
دكتور:-منا الدكتور النبطشي وبلف ع العنابر اشوف
هيثم:-نبطشي وعنابر ايه ال ف ايد حضرتك دا
دكتور:-ولا حاجه
هيثم:-لا ف دي حقنه ايه دي
دكتور:-اه حقنه دي مسكن لللالم بديها للمريض
هيثم:-بس المريض مش محتاج احنا قربنا نخرج من هنا
دكتور:-لا دي كويسه ليه
هيثم:-كويسه ازاي وبعدين هو ليه دكتور بيتابعه مقالش أن ليه علاج ولا حقن بالليل
دكتور:-لا مهو كلفني بيها اني ادهالو
هيثم:-ممكن اشوفها
دكتور:-يعني انت هتفهم فيها لو شفتها
هيثم:-اجرب يمكن اعرف
دكتور:-ول ايه خلاص منا حطيتها ف المحلول
هيثم:-ايه انت حطيتها خلاص
دكتور:-اه حطيتها
هيثم:-طاب ثانيه بعد اذنك
دكتور:-هتعمل ايه
هيثم:-ثانيه بس
وراح هيثم ع ايد عادل ال لقها متلجه وشال المحلول منها ووقفه
دكتور:-انت عملت ايه
هيثم:-زي منتا شايف لما يجي الدكتور ال بيتابع حالته يبقي هو ال يحط وبعدين خلاص كلها ساعتين ويوصل مافرقتش
دكتور:-انت مجنون اكيد مجنون كدا هيتعب اكتر
هيثم:-بالعكس هو تعب لما انت حطيتها ف المحلول وجسمه تلج وانا شاكك فيك انك مش دكتور
ومسكه هيثم من قميصه والتاني ادها هيثم بالبوكس ف وشه خلاه جاب دم من سنانه ماسكتلوش سمسم طبعا مسكه وادالو ف وشه ادي ادي ادي دخلت الممرضة بسرعه ع الدوشة شافتهم كدا صرخت سمع صوتها طلع مطوه من جيبه وضرب هيثم بيها هيثم اخد الضربه ف ايدة ايدو اتفتح ونصف دم والمجرم بيخرج جري من الاوضه وهيثم وراه أمن المستشفي وصل يمين شمال يمين شمال هنا وهناك والمجرم ف مرواغه كل دا وعادل ف دنيا تانيه والممرضه مارحتش شافته يابنتي بصي عليه شوفيه مافيش كله قعد يتفرج ع الفيلم الاكشن ال قدامه وأخيرا مسكو المجرم واخده الأمن ع الاوضه
رجع هيثم ع عادل شاف الممرضة ف الاوضه
الممرضة :-ايدك بتنزف أجيب قطن وشاش
هيثم:-شفتيه
الممرضة :-مالو
هيثم:-انتي ماشفتهوش دا ف حقنه حطها المجرم ف المحلول
الممرضه:-معرفش انا
هيثم:-حتي لو متعرفيش بصي عليه
راح هيثم عند عادل ال جسمه بقي تلج كله ولونه بقي أزرق ووشه شاحب وعيونه مافيش أي استجابة
الممرضه:-اتصلت بالطوارئ الدكاترة ال هم عليهم الوردية حضروا عادل ف سم دخل ف جسمه حقنه سم ال حطها بس بتموت بالبطيئ ياعيني عليك ياعدلك كل دا عشان خاطر الفلوس ملعون ابوها
الدكاترة ف حاله هرج عايزين يسعفوه اكتر قبل ما السم يتمكن منه اخدوة ع العمليات وغسيل معده فوري مع بعض الأدوية ال تقضي على السم عادل ف حاله لا يرثي لها كل دا ياقلب اختك عشان الفلوس حقيقي وصدق الله قال إنها بتغير النفوس
هيثم مش مستوعب ولا عارف ليه كل دا بيحصل ومين ال عايز كدا
خرج عادل من غسيل المعدة وهو وحده تعبان كان خلاص قرب يخرج دلوقت هيقعد تاني
الممرضه غيرت لهيثم ايدة واخد كام غرزة فيها ولفتها طلع النهار والنهار اول مايطلع رحمه بتكون موجودة عند قلبها اخوها وصلت المستشفي وراحت ع اوضه عادل عشان تشوفه وتحط ايديها عليه زي كل مرة فتحت الاوضه مافيش عادل
رحمه:-عادل عادل فين
خرجت برا شافت هيثم جاي ع الاوضه
رحمه:-هيثم فين عادل
هيثم:-مش عارف يرد هو كويس
رحمه:-منا عارفه انه كويس فينه
هيثم:-هيخرج حالا
رحمه:-يخرج يخرج من فين
هيثم:-بصي انتي عاقله وهتفهميني اهدي وهفهمك
رحمه:-يالهوي هو اخويا جراله حاجه
هيثم:-بسيطه الحمدلله ولحقناه والتاني اتمسك واكيد هو ال وراه الحادثه
رحمه:-مش مستوعبه هو ايه ال حصل
هيثم:-اقعدي كدا واهدي وانا هفهمك
رحمه:-اشوف اخويا الأول
هيثم:-هتشوفيه هيخرج حالا ع اوضته
رحمه:-يخرج من فين
هيثم:-غسيل معده
هنا بقي خرج عادل ع السرير المتحرك متجهين بيه ع اوضته شافته أخته جريت عليه هو مافيش أي استجابة مفتح العيون بس تعب ظاهر عليه جدا
دخلوا ف الاوضه وع سريره
رحمه:-الف بعد الشر عليكي ياقلب اختك ايه ال حصل فهموني
هيثم:-الحمدلله أنها وصلت لكدا
عادل:-بصوت كله تعب شكرا ليك ياهيثم ع ال عملته
هيثم:-مافيش شكر بين الأخوات انا افديك بعمري مايغلي عليك
رحمه:-واقفه متنحه للاتنين مش تفهموني
عيثم:-هقولك ع كل ال حصل وحكي هيثم لرحمه ال حصل
رحمه:-ضربت كف ع كف هي الدنيا جري فيها ايه هم ايه ال عايزينو مننا دا مقصود كل شئ أن عادل يموت طاب ومين ال عايز كدا
هيثم:-انا ماكنتش عايز اقولك عشان كدا اهدي
رحمه:-اهدي اهدي دي جريمه قتل عايزين يقتلو اخويا ليه كدا هو عمل ايه دا حتي ف حاله
هيثم :-هي الدنيا كدا انا بتعرض لحاجات كتير
...لمحت رحمه ايد هيثم
رحمه:-وايه دا كمان
هيثم:-ولا حاجه
رحمه:-ازاي يعني انت متعور
هيثم:-مهو طلع مطوه وضربني بيها وانا أخدت الضربه ف أيدي
رحمه:-يالهوي حتي انت كمان لااااااااااااا كدا شئ زاد عند حده وانا لازم أبلغ
هيثم:-تبلغي ايه يا مجنونه مهو اتقبض عليه وبيحققو معاه ووائل راح كمان يحضر التحقيق
عادل:-خلاص بقي يارحمه
رحمه:-خلاص ياقلب اختك انا هسكت
$$$$$$$$$$$$$$$$$$
بعد شويه جت ندا تشوف اخوها صادفها ع باب المستشفي وليد حب يتكلم معاها بس هي رفضت وكملت طريقها
وبعدها وصل وائل وبعد منه جت هند والحجه عليه ومعاهم نسرين ال من يوم الحادثه وهي يوميا لازم تروح المستشفي وتطمن ع عادل وعرفوا كلهم بال حصل والحجه عليه بتعيط هم بيعملو كل دا ليه ف عيالي احنا عمرنا ما اذينا حد ول كان لينا دعوة بحد
وائل :-بيتابع التحقيقات بس لسه مافيش جديد عادل بيخطف نظرات من حته القشطه بتاعته وهي لبسها بدأ يتغير مافيش عري الشعر ديما مفروض وكمان طولته كان قصير الأول والبس محترم
وائل ف دماغه حاجات كتييييير جدا بس مش صافي مع هند بالعكس من يوم ماعرف وهو بينام ف اوضه لوحدة حتي هي دبلت وزعلانه ومحدش يعرف زعلها ايه
وفجأة هم وموجودين مين ال يخبط ع الباب وبعدين يدخل
رانيا:-مساء الخير
كلهم ف حاله استغراب ومحدش رد ال رحمه
رحمه:-اهلا بحضرتك
رانيا:-حمدالله ع سلامتكم
بردو محدش رد
رحمه:-الله يسلمك
رانيا:-انا ف حاجه حابه اوضحها لحضراتكم الحادثة بتاعتكم دي انا مالياش دعوة بيها ممكن أكون متهمه ف نظركم بس انا معملش كدا ابدا
رحمه:-محدش اتهم حضرتك عشان تقولي كدا
رانيا:-لو مش هتتهموني ف النيابه ع الأقل هتتهموني ف عقولكم
رحمه:-ولا ف عقولنا كمان تعرفي ليه
رانيا بصت لرحمه ايه دا بتتكلم بكل ثقه كدا ومحدش بيتكلم غيرها ايه دي انا عمري ماشفت واحده زيها ولا هشوف
رانيا:-ياتري ليه
رحمه:-لأنك ضعيفه وضعيفة جدا كمان واخرك كلام
رانيا:-انتي بتقولي ايه بغيظ
رحمه:-ال سمعتيه وإذ كنتي انتي ف النيابه هتاخد حقنا
رانيا:-انا ال غلطانه اني جيت
رحمه:-شرفتي ياهانم
وخرجت رانيا وهي على آخرها يعني مش همه اني جيت
بعد ماخرجت
رحمه:-هي ديما عصبيه كدا انا والله مقصد حاجه ول قصدت اني اهنها
هيثم:-فكك منها هي خايفه عشان كدا جت بس عجبتيني ردك
رحمه:-انا بتكلم بصراحه وهي فعلا آخرها كلام
هيثم:-ازاي دا انا بشك فيها
رحمه:-لا مش هي دي آخرها زعيق وكلام بصوت عالي إنما كدا لا هي فاكره بصوتها العالي هتعرف تاخد حقها إنما كدا لا
هيثم:-ايه دا ايه الحكمه دي انتي ايه
رحمه:-ولا حاجه
وائل :-هند قالت نفس كلامك أنها مش بتاعت قتل
هيثم :-ممكن بردو
رحمه:-دا اكيد
وخلص اليوم ع آخر
وعد يوم واتنين وتلاته وصحت عادل اتحسنت ورجع ع البيت وبدأ يفوق من العلاج أخيرا ونسرين بتروح تزوره
ف يوم قاعد ف الجنينه ونسرين جتله قعدت معاه اتكلمو ف حاجات كتير وبعدها
عادل:- خوفتي عليا
نسرين:-بخجل اه
عادل:-بجد
نسرين:-اه والله
عادل:-تعرفي اني فرحان بيكي ومن لبسك ال اتحسن دا وبقي احسن من الاول
نسرين:-كله عشانك
عادل:-عشاني ازاي يعني
نسرين :-دعيت ربنا أن يقومك بالسلامه وانا هتغير ف كل شئ
عادل:-بس كدا حرام انك تتغيري عشاني
نسرين:-ازاي بقي
عادل:-انتي تتغيري عشان ربنا عشان ليكي فهمتي مش عشان حد المهم انك تقتنعي بدأ
نسرين:-اقتنعت بالفعل من كتر ال شفته
عادل:-يارب
نسرين:-مكثوفه تبص ف وش عادل
عادل:-مكثوفه طاب هو ف حاجه اتحركت هنا زي منا متحرك عندي
نسرين:-قامت بسرعه وهي مكثوفه وجريت
عادل:-ابتسم ابتسامه حلوه
$$$$$$
رحمه بدأت تروح الشركه وتاخد بالها من الشغل وهي معاها عشان عادل لحد مايخف
$$$$$$$$
نرجع بقي شويه ورا بس قبل مارجع
والله خايفه اقول ان الروايه بقلمي @Wafaa_Roshdy
تتريقو عليا
المهم نرجع شويه وراه أفراد العصابة هو فعلا زي ماتوقعتم محمد بس وحده اتكلم مع ال معاه أن فيكم بعيد يروح لل اتمسك ويفهموه انه اياه يجيب سيرتي ف الموضوع وانا متكفل ببيته وعياله لأنه عمل كدا من دماغه وهو وصاهم انهم يقعدو ف مكان لحد مايشوف هيتصرف ازاي
$$$$$$$$$$$$$
نرجع شويه للمنيا
محمد قابل جمال وحكالو ع ال حصل وان رحمه اتخطبت لهيثم الشناوي بس انت الف قلبها هي بتحبك انتي وكانت مستنياك ملا مخ جمال أن رحمه بتحبه وهو أولي بيها من الغريب وان عادل ف المستشفي وتعبان وخليهم يرجعو البلد احسن بلا عيشت مصر هنا احسن بكتير جمال طبعا فرح أن رحمه بتفكر فيه وصدق الكلام وقرر انه لازم يسافر مصر يشوف رحمه ويرجعها معاه دا حب عمره وبالفعل قرر انه يسافر الصبح لكن الليله دي حصلت حاجه غريبه
كلهم متواجدين مع بعض وفجأة عند رحمه جرس الباب يفتح عادل مين ال قدامه جمال
عادل:-جمال
جمال:-عادل الف حمدالله ع سلامتك يا اخويا
عادل:-الله يسلمك انت عرفت ازاي اتفضل اتفضل
دخل جمال وكله موجود وإتفاجأت رحمه بجمال
جمال:-مساء الخير عليكم
كلهم مساء النور معاد رحمه
هيثم مش عارف دا مين وائل خمنت تخمين هو مين
جمال:-ازيك ياحجه
الحجه عليه:-الحمدلله يابني انتي وبيتك وعيالك
جمال:-الحمدلله من طول منتو بخير
عادل:-ماقولتليش عرفت ازاي
جمال:-محمد جوز ندا هو ال قالي انك تعبان
رحمه:-جاي ليه
جمال:-ايه هي دي مقابله ياست البنات
رحمه:-جاي ليه
كله استغرب ع رحمه وكلامها حتي مارحبتش بيه هو مين دا
هيثم:-هو مين دا
عادل:-دا جمال اخو المرحوم علي
هيثم:-هنا استوعب وسكت فضل انه يتابع بس
جمال:-هو دا هيثم
كله بص ع جمال
عادل:-تقصد ايه
جمال:-ال اقصده
رحمه:-بعد اذنك يا اخويا جمال أحب اعرفك حاجه محمد طلقني ندا لأنه طلع ندل وواطي انت بقي جاي ليه
جمال:-عشانك
هيثم:-اتعدل من ع الكرسي
عادل:-بتقول ايه
جمال:-ال اسمعتوه انا جاي عشان رحمه انت عارف ان بحب رحمه ومن زمان ومن قبل ماتتجوز اخويا كمان وجاي عشانها
رحمه:-عشاني ازاي يعني ممكن توضح
جمال:-عايز اتجوزك ونرجع بلدنا انا أولي بيكي من الغريب دا
هيثم:-جن جنونه
عادل:-انت بتخرف بتقول ايه
جمال:-دا هو ال لازم يحصل انا أولي من رحمه من أي حد تاني غريب مانعرفوش ودا غريب عنك انا عارف انك كنتي مستنياني اجي اطلب يدك بس انا مقدرتش قولت ترفضني بس كلام محمد آل قالهولي عنك رجع فيها الاحساس والأمل من جديد انا عايزك
رحمه مش مستوعبه وبتبص ع هيثم المالح باصص عليها وعيونه فيها الف سؤال وسؤال
عادل:-انت اكيد اتجننت محمد مين ال قالك كدا وهو عرف ازاي
جمال :-من رحمه رحمه الله قالتو
هنا وقف هيثم وماشي
عادل:-رايح فين
هيثم:-ف 60 داهيه تاخدني
عادل:-اقعد واستهدي بالله
هيثم :-بس ياعادل سبني
وبالفعل خرج وهو مش عارف هيروح فين بس دماغه فيها أسئلة كتيره جدا
جمال:-انا عايزك يارحمه وشاريكي
رحمه:-اسكت اسكت خالص حسبي الله ونعم الوكيل فيك انت ومحمد انتو عايزين ايه مني انا سبت لكم البلد بال فيها انت ايه انا عمري ماحبيتك ولا هحبك افهم افهم بقي
جمال:-ايه
عادا:-كلامك معايا هو دا ال قالتو رحمه ومش أي حد يقولك حاجه تصدقها
جمال:-بس انا عرفت انك مخطوبه للواد ال طلع دا وانا أولي
عادل:-أولي ايه هي بيعه وشروه انت ايه يا أخي انا محترمك وانت ايهبقلمي ل:-ايه ياعادل مش هو دا الصح الواحده عندنا لما يموت جوزها مش بتتجوز اخو
رحمه:-بس بقي اخو مين ماتخلنيش اغلط ف ال مات افتكرو محاسن موتاكم حرام عليكم انتو ورايا ورايا
جمال:-مالك اول مرة تتكلمي كدا هو انتي غيرتك مصر
رحمه:-غيرتني للاحسن بس عمري منسي نفسي صعيدي
جمال:-طاب زين انك عارفه
عادل:-جمال كفايه كتر كلام انت عايز ايه
جمال:-عايز رحمه اتجوز ها وترجع معايا ع البلد
رحمه:-بعينك انا مخطوبه وهتجوز من الراجل ال انت شفته دا انت سامع
جمال:-يعني هيثم الشناوي ناقص فلوس عشان تروحي تديلو فلوس أخونا وحقنا فيها
رحمه:-ايووووووة كدا أظهر وبأن انت عشان الفلوس أولا دي حقي من أخوكم وثانيا ودا الأهم اني معرفش بال عمله أخوكم غير بعد ما مات وثالثا انا ادتكم وانت رفضت بس محسن اخد
جمال:-رفضت لاني بحبك قولت كدا كدا هتجوز ها وترجع لي بس تروحي تديها لغريب دا لا
رحمه:-هيثم عمره ماكان غريب عيثم أرجل منكم كلكم عمري ماشفت زيو
جمال:-زغلل عنيكي بأيه عشان تقولي كدا
هنا عادل وقف ومسكه من لايقت حلبيته ال لابسها
عادل:-انا ساكت عليك من بدري بقول انت ف بيتي عيب كدا وانت راجل معندكش دم حق ايه ال انت جاي تطلب عليه مالكمش عندها حاجه ولو هتدور ع الحق يبقي لا انتو ولا حتي اختي ليها الحق ف الفلوس ولا اخوك كمان ال مات دي مصدرها واحده حبت اخوك وهو ماحبهاش وعشان رحمه اتظلمت مع اخوك ربنا ارد أنها تكون من نصيبها والله لو سمعت حد فيكم بيجيب سيرة اختي ع لسانه ياقطعه وأمشي يلا برا البيت دا بيتي يلا برا
رحمه مسكت ايد عادل تخلعه من جمال وبتقول انت لسه تعبانه سيبك منه
جمال:-بقي كدا وانا ال جاي متعشم أن ارجع بيكي
عادل:-انت لسه وافق وبيتكلم عشم ايه يابو عشم كان زمان كان ف وخلص امشي يلا من هنا امشي
جمال:-خرج من عند رحمه وهو مش عارف ايه ال حصل دا يعني محمد ضحك عليا ف ال قالو رحمه مش بتحبني بس والله ماهعدي ال عملته دا بسهوله ولما نشوف
$$$$$$
رحمه قعدت ع ركبها وفضلت تعيط كتييييير
حضنتها ندا
رحمه:-يارب لحد امتي التعب دا يارب يارب خدني بقي ويرحني انا تعبت
ندا:-حرام كدا يا ندا ربنا كبير وال بيحبه بيبتليه وال انتي فيه دا ابتلاء ربنا بيحبك
رحمه:-اه يانتي اه
وبعدين افتكرت هيثم بترن عليه وهو مش بيرد طاب فين بيرن كمان عادل مافيش مافيش رد
هيثم :-ركن العربيه ف مكان وطلع قعد ع البحر ف الهدوء ورجع يفتكر كل حاجه حصلت من أول مابدا يشوفها قدامه وبعدها روح ع البيت والفون كان مقفول لما فتحه لاقي في مكالمات كتير عليه روح ع الفيلا وع اوضته ونام من غير كلام مع عبده ال حاسس بيه
رحمه مانمتش ولا هو كمان نام تاني يوم ف الشركه لأول مرة هيثم مايروحش لرحمه يصبح عليها وهي عرفت بكدا وعدا يوم والتاني وهو متجنب الكلام معاها بترن عليه وهو منفض لها إحساسه انه زعلان اووي منها يمكن عايز وقت يهدي فيه ويروق وائل متابع الموضوع وعادل كمان بس مش قادرين يتدخلو وأخيرا قرروا أن خلاص لازم يتدخلو خصوصا انهم بيحضرو للفرح عمل عزومه عادل ف الفيلا عنده وعزم وليد طبعا إلا بدأ يقرب من ندا وراحت المكتب بالفعل وادته درسين وهو مستمتع جدا بالحوار معاه ومن شرحها ليه وقلبه بيرقص معاها وعزم وائل وهند وطبعا عم سمير وطنط داليا وحته القشطه يووووة نسيت اقولكم أنها اتحجبت ولبسها بقي فساتين طويله ودا ال خلا عادل يحبها اكتر من كدا وأخيرا هيثم المالح رافض انه يروح بس عم محمد اقنعه لازم يروح
رحمه مافيش كلام معاه متجنباه هو فضل يبعد حتي مجاش سئل بعدها لو بيحبني فعلا مايشكش فيا من أول كلمه سمعها جري وماشفتش وشه تاني كل ماتفكر تقلع الخاتم ترجع تاني ماتقلعهوش
راح هيثم وشاف رحمه أنها متجنبه الكلام معاه هيثم المفروض انا ال أزعل هي ال زعلانه بس شكلها وهي زعلانه
حضروا العشا واتعشو معاد رحمه كالعادة
وأخيرا جه وقت شرب الشاي والكلام مع بعضهم ولسه هيبدوا كلام ويفهمو هيثم رن الجرس مين
فتح عادل اتفأجا
عادل:-اهلا وسهلا بحضرتك
مع حضرتك مقدم رفعت من مكتب مباحث........
عادل:-اهلا بحضرتك أي خدمه
رفعت:-احنا بنسال ع الاستاذه هند محمد العادلي
عادل:-ايه
رفعت:-احنا روحنا الفيلا وعرفنا أنها عند الاستاذه رحمه هنا
هيثم:-ف ايه حضرتك مالها هند
رفعت:-لما تيجي معانا هتعرف كل حاجه
وائل مكتفيا بالصمت
رحمه:-مالها هند حضرتك
رفعت:-هتعرف كل حاجه
هند:-بتعيط
عادل:-وائل تعالي شوف مراتك
مافيش أي استجابة من وائل
هيثم :-طاب حضرتك ممكن انا هجابها والله
رفعت:-ماينفعش حضرتك
هيثم:-حضرتك ممكن تسيب حد من الضباط معانا ضمان لحضرتك
رفعت:-إذ كان كدا ماشي
هند ف حاله عياط هستيريا وبتسكت فيها
هند:-والله مقصد والله مقصد
اخدها هيثم ف عربيته
رحمه :-ف ايه يا وائل ازاي ماتروحش مع مراتك
وائل :-لما تروحي بكرا للنيابة هتعرفي
رحمه:-ايه انا اروح
وائل :-انتي
رحمه:-وانا ليه ممكن تفهمني
وائل :-هند هي ورايا الكلام ال طلع عليكي ف السوشيال
رحمه:-ضحكه من غير استيعاب ايه بتقول ايه هند مين
وائل :-ال سمعتيه
رحمه :-هههه وانت عرفت ازاي
وائل :-الموضوع كبير بكره هتعرفي
"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"