رواية عشقت منتقبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء رشدي

 رواية عشقت منتقبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء رشدي

 عشقت منتقبه هيثم ورحمه البارت الثاني عشر

الحلقة #الثانية_عشر

هيثم بيحاول يقرب من رحمه بأي شكل من الأشكال هو معجب بيها جدا لا دا بدأ يحبها فكرها أسلوبها كلامها احترامها كل حاجه فيها مختلفه وصل للمكان اياه ال شافها فيه اول مره وكالعادة هي موجودة وتقرأ قرآن بس احساسها انه جاي ومنتظره دا بالفعل وصل بس متردد إحساس رحمه عمره مايخيب خصوصا لما يكون عن حب صادق وطاهر والاثنين حاسين ببعض
نزل هيثم من عربيته ومتوجه ع رحمه
هيثم :- السلام عليكم
رحمه :-وعليكم السلام
هيثم :-انا اسف أن جيت كدا بس حبيت اطمن عليكي
رحمه:-من غير اسف احنا أخوات اهلا بيك
هيثم:-يارب تكوني بخير
رحمه:-الحمدلله بخير
....... رن الفون بتاع رحمه
رحمه:-الووو
رحمه:-ايه بتقول ايه ايه الكلام دا يستحيل انتو اتجننتو طاب اقفل اقفل وانا جايه بس ماتقولش لحد أن جايه سامع يا حسين (حسين دا بيشتغل عند رحمه ف المستشفي)
هيثم:-خير مالك اتعصبتي كدا ليه
رحمه:-بتوتر انا يتعمل فيا كدا
هيثم:-مالك بس فا ايه
رحمه:-المستشفي عندي جايني ضرائب عليها 5 مليون جنيه
هيثم:-مش فاهم حاجه مستشفي ايه انتي عندك مستشفي
رحمه:-مستشفى خيري بتاعي عملاها صدقه جاريه وانا ال بدفع كل حاجه فيها مستشفي مش ربح دي عشان تخدم أهل البلد والبلاد ال جنبها
هيثم:-اهدي اهدي طيب انتي متعصبه خالص
رحمه:-اهدي ازاي ازاي مستشفي خيري تيجي عليها ضرايب ازاي
هيثم:-بصي هو انا مش فاهم حاجه بس وائل اكيد يفهم تعالي نروح له ويفهمنا
رحمه:-وائل جوز هند
هيثم :'ايوة انتي مش عارفه انه محامي وماسك الشركه عندي
رحمه:-اه افتكرت معلش
هيثم:-يلا نروح له وهو يفهمنا لأن الموضوع ف حاجه غلط
رحمه:-هو بيته فين
هيثم:-جمب مننا ع طول
رحمه:-تمام
قامت رحمه
هيثم:- اتفضلي العربيه اهي
رحمه:-انت بتقول جمب مننا يعني المشوار مش بعيد أفضل اني امشيه
هيثم:-اوك وانا همشي معاكي
رحمه:-وعربيتك
هيثم:-هتقعد هنا كدا كدا هخرج تاني بالليل ابقي اجي اخدها هنا امان
$$$$$$
بالفعل مشيت رحمه وهيثم لبيت وائل بس طول الطريق ماتكلمتش وهو عرف دا من خجلها وصلو بيت وائل اتفاجات هند برحمه وهيثم
هند:-اهلا رحمه وحشتيني
رحمه:-اهلا بيكي انتي اكتر
هيثم:-طاب وانا
ضحكو مع بعض كلهم على هيثم
هيثم:-فين وائل
هند:-بيجهز فوق رايح المكتب
هيثم:-كويس لحقناه قبل مايروح
نزل وائل من فوق
وائل :-اهلا اهلا البيت نور أستاذه رحمه هنا
رحمه :-اهلا بيك
هيثم:-هو ايه دا هو انا كيس جوافه قدامكم ول ايه
وائل :-ههههههههههههه ياعم انت معايا ف الشغل ع طول إنما الاستاذه رحمه اول مره تدخل عندنا
رحمة:-اهلا بيك
هيثم:-بص ياسيدي ف استشاره قانونية محدش هيعرفها غيرك
وائل :-من عنيه ايه هي
هيثم:-تخص رحمه
هند ووائل بصو ع رحمه
هند:-خير يا حببتي ف ايه
رحمه:-خير بإذن الله
حكت رحمه الموضوع لوائل
وائل:-الموضوع ف حاجه غلط من طول ما انتي عامل ترخيص للمستشفي أنها خيري يبقي مافيش ضرايب عليها اكيد حصل تلاعب
رحمه:-الفتره ال كنت موجودة فيها ماكنش ف حاجه
وائل:-ممكن يكون حصل التلاعب بعد مامشيتي
رحمه:-يبقي المتر فؤاد فعلا طلع نصاب أقسم بالله لو فعلا كدا لوديه وراه الشمس
هند:-اهدي بس انتي متوترة جدا
رحمه:-اهدي ازاي بس ايه ذنبهم الناس ال فاكره المستشفي خيري ويدخلو يلاقوها غير كدا وال مش معاه ياتري اتسببو ف كام حاله وفاه وانا عملتها مخصوص عشان اخفف الم كل أم ع أولادها الأعمار بيدي الله بس أي حاجه تساعد واكيد الدكاترة ال فيها لهم يد وفضلت تعيط
هيثم:-لا دموع لا اهدي وكل شئ يتحصل
هند:-عارفه كل شئ وفاهمه معانات رحمه ايه حضنتها متخافيش ربنا موجود
هيثم:-وائل انا مش محتاجك الفتره دي ياريت تتابع معاها الموضوع دا
وائل :-انا تحت أمرها فعلا
رحمه:-طاب وايه المطلوب عشان أثبت أنها مستشفي خيري
وائل:-التصاريح ال طلعت الأول باسمك وأي ورق انتي مضيتي عليه بتاع أدوية تكوني جبتيها من شركات الأدوية
رحمه:-كل شئ موجود في المستشفي
وائل:-تمام يارب بس مايكون ال لعب كدا يكون اخفي الورق دا
هيثم:-ممكن ع كدا طاب انت ع كدا هتسافر المنيا
وائل :-دا شئ اكيد
رحمه:-وانا معاك انا مش همني أي فلوس ال همني بجد الناس ال فاكره أنها خيري وف الآخر تطلع كدا يارب يارب
هند:-انتي متقلقيش بس وائل معاكي وكل شئ يتحصل
رحمة:-يارب يارب
هيثم:-هتسافرو امتي
رحمة:-اشوف ماما وارد عليك ابقي أكلم هند
وائل :-هند ايه هنا ف الشغل مافيش هند اديني الرقم ارن عليكي وكلميني انتي اول ماتجهزي انا مش هروح المكتب موجود
هيثم :-تمام كدا
رحمه خرجت الفون بتاعها وقالت الرقم لوائل
هيثم:- كان الفون بتاعه ف ايدة بس ماكتبش الرقم فتح التسجيل واتسجل الرقم بصوت رحمه ع فون هيثم
رحمه:-خلاص كدا انا همشي وظبط نفسي ورن عليك
وائل :-وانا منتظر
هند:-راحه فين خليكي شويه
رحمه:-معلش انتي عارفه ال فيها هبقي اجي بإذن الله بوسيلي كريم لأن ماشفتوش
هند:-اول مايصح اكيد
هيثم:-بعد اذن انا
هند:-ع فين خليك معانا
هيثم:-لا هروح انام شويه عندي ميعاد عمل بالليل
$$$$$$$$
خرج هيثم ورحمه ومشيو ف الطريق
هيثم:-هديتي خلاص انا قولتلك أن وائل هيحلها
رحمه:-انا بشكركم والله بجد ع ال بتعملوه وال لسه هتعملو انا مش عارفه من غيركم كنت عملت ايه
هيثم:-انتي بتشكري مين وليه احنا عملنا حاجه
رحمه:-كل دا وماعملتش
هيثم:-لا لسه واصبري
رحمه:-حاضر هصبر
هيثم:-عارفه كدا يبقي المحامي فعلا بتاعك نصاب
رحمه:-والله لو كان فعلا ياهتبقي عيشته سوده معايا
هيثم:-انتي مش هتعملي حاجه احنا ال هنعمل موضوعك خرج من عندك وجه عندنا خلاص احنا ال هيشوف هنعمل ايه فيه
لأول مره رحمه تحس بالأمان من كلام هيثم معاها وأنها فعلا مهمه
رحمه:-بابتسامة مخفيه من تحت النقاب هتعمل ايه فيه
هيثم:-لو كان فعلا كدا يبقي يستاهل ال يجراله
رحمه:-ايوة يعني ايه
هيثم:-ههههههههههه دماغك دي ايه هتعرفي كل حاجه فى وقتها
رحمه:-ماشي
هيثم:-محنا ماشين اهو
رحمه:-ضحكت ضحكه حلوة بالكاد سمعها هيثم
هيثم :-اتبسط أن رحمه بتضحك راح ضحك هو كمان وصلوو الفيلا بتاعت رحمه
رحمه:-اتفضل
هيثم:-الف شكر هبقي اطمن عليكم بإذن الله
رحمه دخلت باب الفيلا وهيثم واقف مامشيش شاورلها بايدة اكتفت بهز الرأس ودخلت الفيلا
دخلت متعصبه ومتوتره
الحجه عليه:-اهدي يابنتي مالك
رحمه:-انا انا اتاخد ع قفاي وربنا لو صح ياهتشوفو
ندا:-ف ايه مالك
رحمه:-حكت ال حصل
ندا:-محمد مايعرفش لازم يعرف
رحمه:-لا ماتقوليش لحد أن هسافر المنيا ولا حتي محمد لربما الخبر يتسرب وال عمل كدا يعرف
ندا:-ايوة بس دا محمد
رحمه:-معلش انا عارفه انه جوزك هخليها مفاجأة ليهم
اقنعت رحمه ندا أنها ماتقولش لمحمد وخايفه أن جوز أختها يكون ليه يد ف الموضوع دا
$$$$$$$$$$$$$/
تاني يوما الصبح بدري اتفأجو الموظفين برحمه ف المستشفي غرقانه وسط الورق والملفات هي وأستاذ معاه تاني بس شكو فيه أنه محامي
............
هنااااك ف اوضه ضلمه فون بيرن
....... يووووووه مين ال بيرن ف الوقت دا
(دا بقي فؤاد محامي رحمه )
فؤاد :-الووو ايوه ..... ايه ......بتقول ايه
...... مين بتقول مين معاها .... وائل الحسيني كملت
اقفل اقفل وانا جاي
فؤاد :- وائل الحسيني عرفتو ازاي دا ينهار مش فأيت
.........
قدرت رحمه تخرج ورق ليها من فتره ورحمه ذكيه معاها نسخ مفاتيح المستشفي كلها قبل ماتسلمها ليهم عملت نسخ احتياطي رحمه زعلانه من كل ال ف المستشفي
رحمه:- دكتوريوسف فين
حسين :-ليه فتره والله ماجه
رحمه:-حد يكلمه ويقوله اني هنا وعايزه ضروري
بالفعل حسين كلمه وف دقايق كان موجود
دكتوريوسف :-رحمه ازيك
رحمه:-الحمدلله يا دكتوريوسف
هي دي الامانه
دكتوريوسف :-خير ف ايه ولاحظ وائل معاها مين الأستاذ
رحمه:-استاذ وائل المحامي
دكتوريوسف :-اه اهلا بحضرتك
وائل :-اهلا بيك
دكتوريوسف :-خير يارحمه ف ايه
رحمه خرجت الجواب بتاع الضرائب
دكتوريوسف :-ايه دا وازاي
رحمه:- المفروض انا ال اسئل
دكتوريوسف :-يعني ايه انتي بتتهميني
رحمه:-دكتوريوسف
قاطعها وائل
وائل :-دكتوريوسف احنا مش بنتهم حد ال عرفته أن حضرتك ال ماسك المستشفي وبديرها والدكاترة تبعك
دكتوريوسف :-ايوة فعلا بس انا ليا فترة ماجتش هنا كنت ف مؤتمر ومسافر وراجع مالياش أسبوع ومعرفش ايه ال حصل
وائل :- كدا الرؤيا وضحت أن ال عمل كدا انتهز فرصه أن رحمه ف مصر مش بتيجي هنا وحضرتك كنت مسافر
رحمه:-تمام
دكتوريوسف :-ومين ال عمل كدا
الباب اتفتح
فؤاد:-اتفأجا بيهم ف مكتبه صباح الخير وانا بقول المكتب نور أستاذه رحمه حمدالله ع السلامه
رحمه:-بصتله بصه عايزة تحرقه فيها الله يسلمك ايه ماجيش
فؤاد:-لا طبعا ف أي وقت
رحمه:-وحشتونى جدا جيت اشوفكم
فؤاد:-استاذ وائل الحسيني هنا اهلا بيك
وائل :- اهلا
وائل بالرغم من صغر سنه بس عمل اسم ف مجال المحاماه محامي شاطر ونبيه وذكي ونزيه بالرغم من هزاره وضحكه بس وقت الجد مايعرفش حد وكان له هيبه وفؤاد عارفه كويس جدا
وائل:-المفروض انا ال اقولك أستاذ انت أكبر مني سنا وعندك خبره
فؤاد:-ولا يهمك انت بردو أستاذ
رحمه.... أدت وائل ورقه من ضمن الورق
فؤاد:-هو ف حاجه
رحمه:-اكيد فى امال احنا مجتمعين عندك ليه هنا أستاذ فؤاد
فؤاد:-نعم
رحمه:-حضرتك مرفود من هنا
وائل :- تمام دي اول القصيده
فؤاد:-انا عملت ايه لكل دا
وائل :- حضرتك عارف
فؤاد:-ردي عليا
وائل :-انا ال برد عليك أستاذه رحمه انا المحامي بتاعها واحنا قدمنا فيك بلاغ بالنصب والتلاعب ف المستشفي
فؤاد:-بقي كدا يارحمه
دكتوريوسف :-عندك كلمه زيادة مش هتخرج من هنا ع رجليك اتنين ومش ملين عينك بتوجهلها كلام
فؤاد:-الله الله انت طلع لك صوت يا دكتوريوسف
دكتوريوسف :-أخرص انا ماكنتش اعرف بال بتعمله واقسم بالله لو أي دكتور له يد معاك يفصله من المستشفي وكمان اسمه يتشطب من الطب
مافيش ثواني والنيابة فعلا جت أخدت فؤاد
كان وائل بلغ نقابه المحامين بال حصل من فؤاد واسمه اتشطب خلاص
كل ال ف المستشفي من عمال لدكاتره اتحول للتحقيق وقدرت رحمه تثبت أنها مستشفي خيري صدقه جاريه مش مستشفي ربح
#وائل لاحظ أن كل دور ف المستشفي ف صور أولاد صغيره وهم هم كل دور ف المستشفي كلها بس مسألش رحمه وراح مع رحمه النيابه وادلت بقولها بيسالها وكيل النيابه لاحظ وائل ف كلام رحمه أن المستشفي صدقه جاريه ع روح أولادها وزوجها وهنا ماكنش مصدق بس ربط كل الخيوط ببعضها وفهم أن صور الأولاد دول هم أولادها
#هيثم كل شويه يرن ع وائل و وائل يكنسل عليه بعتله رساله مضمونها ..... أقسم بالله العظيم ال مارديت عليا يكون عندك
فتح عليه وائل
وائل:-انت مجنون اكيد مجنون
هيثم:-طمني ياعم وأقفل الوضع عندك ايه
وائل :-دي لعبه كبيره ملعوبه عليها من المحامي وكمان له شركه واحنا ف النيابه بيتحقق مع الكل
هيثم:-يااااه كل دا والمحامي
وائل :-المحامي هو رئيسهم
هيثم:-تمام لو ف جديد بلغني
........ $$$$$$
برا والظابط ماسك فؤاد وفؤاد ع آخره انا يتعمل فيا كدا خرج الفون بتاعه
الظابط:-ممنوع
فؤاد:-ممنوع لو دخلت جوه عند النيابه إنما برا لا
فؤاد:-انت فين
....عايز ايه ماترنش عليا انت مجنون ......
فؤاد :- لا ياباشا مشلش الليله وحدي
.......... بعدين نتكلم انا مش هسيبك بس دلوقت ماينفعش احذف الرقم خالص من عندك
فؤاد:-انا بكلمك من الخط التاني محدش يعرفو
........ بس بردو إياك تجيب سيرتي
فؤاد:-أقسم بالله العظيم ال ماشفت لي صرفه يقول ع كل حاجه انت شريكي
........ فاهم ياعم مش هسيبك بس اصبر
فؤاد:-دي جايبه وائل الحسيني معاها عرفته ازاي
........ مهو كله منك كان لازم تجبلها فيلا ف كومباوندا هيثم الشناوي انت مش عارف رحمه أن لسانها الحلو وكله بيحب أن يساعدها
فؤاد:-احنا ف ايه ول ايه
....... اقفل دلوقت ومتخافش بس إياك تجيب سيرتي
فؤاد :-لما اشوف ماشي
...... قفل السكه فؤاد ........مين ال كان بيكلمه. ...
خلصت رحمه استجوابها وقالت لوكيل النيابه أنها مستعدة تيجي تاني ف اي وقت وائل هيتابع معاهم القضيه وهي خارجه
فؤاد:-خربتي بيتي حرام عليكي
رحمه:-انت ال خربته بطمعك وجشعك المهنه بتاعتك والمكانة ال انت فيها بيتمناها أي شخص غيرك ا انت ال وصلت نفسك لكدا واحد زيك المفروض يكون قدوة لغيره انت أستاذ ومعلم بس يخساره انت ول محامي وليد عز ال نصب عليا
فؤاد:- انتي عرفتي دي كمان .
رحمه:-انت كنت فاكر اني مش هعرف الكدب مالوش رجلين زي مابيقولو
فؤاد:-المحامي بتاعه معايا
رحمه:-يعني كل واحد فيكم واخد 3 مليون
فؤاد:-اه
رحمه:-انا هسامح ف حقي إنما حق غيري لا
فؤاد :-تقصدي ايه
رحمه:-دي قضيه جديده عليك غير القواضي التانيه ال لما تدخل هنا هتعرفها انا مسامحك ف أي شئ عملته ليا بس حق صحابه لازم يرجع الى 3 مليون ال مش حقك ال اخدتهم
فؤاد :- انتي اكيد اتجننتي
وائل :-أحفظ ادبك يتكون قضيه سب وقذف وتضاف ع ال عندك
فؤاد:-انتو عايزين ايه انتي عايزة تاخدي مني فلوس لما تاخدي من المحامي بتاعه الأول
رحمه:-المحامي بتاعه هو كفيل بيه إنما انت أخدك منك انا ها قولت ايه ول تكون قضيه جديدة
فؤاد:-مش معايا فلوس هنا
رحمه:-بس دفتر شيكاتك معاك طلعه واكتب شيك بالمبلغ
كل دا ووائل واقف مصدوم ذهوووووول مسيطر عليه ايه دماغ رحمه دي ايه دا
بالفعل فؤاد كتب شيك لرحمه بالمبلغ
رحمه:-أكتبه باسم وائل الحسيني
بصلها وائل
فؤاد :-ليه يعني
رحمه:-أصلي هو الراجل هنا وانا صعيديه بفهم ف الأصول عيب لما شيك بالمبلغ دا ينكتب باسم بنت
فؤاد:-بغيظ حاضر
وائل :-كل ال عمله انه ضحك
بالفعل أخدت رحمه الشيك من فؤاد وع البنك بسرعه قبل مايقفل كلمتها ندا تطمن قالتلها كله تمام سألتها ع محمد رحمه ردت انه مجاش طاب أقوله رفضت رحمه وبشده أنها تقول لمحمد جوزها لحاجه ف دماغ رحمه ياتري ايه محدش يعرفها
صرفو المبلغ وع المطار ع طوول كلم هيثم وائل يطمن عرف انهم جايني ع طياره الساعه كذا
بالفعل راح هيثم يستقبلهم ف المطار
وائل هم وف الطياره:- ايه الدماغ دي والله انا فاتت فيا موضوع وليد عز
رحمه:-ههههه فات فيك انت إنما انا لا وكنت مستنيه الفرصه
وائل:-بس لا والله دماغك دي خساره لازم تشتغل وانا متأكد أنها لو اشتغلت هتخرج اكتر من كدا
رحمه:-مش للدرجه كدا انا عملت ايه انا ع فكره دارسه اداره أعمال وبعرف انجلش وفرنش
وائل :-كمان ومخبيه نفسك لا انا هخلي هيثم يشغلك معاه ف الشركه
رحمه:- لا شغل ايه تمام ع كدا
وائل :- لا تمام ايه
رحمه:-ضحكت ووائل التاني ضحك
نزلوا هم الاتنين من الطياره وبالفعل كان هيثم ف انتظارهم ركبوا العربيه ومشيو وهم ماشين
هيثم:-حمدالله ع سلامتكم طمنوني
وائل:-يووووووه حاجات كتيره حصلت دي طلعت لعبه ملعوبه صح
وائل قاعد جنب هيثم ف الكرسي القدام ورحمه وراه هيثم بالظبط وكل شويه هيثم يبص ف عيونها وهي لاحظت كدا (هيثم ورحمه رجعوني للحب بتاع زمان الحب الصادق النقي هو بيحبها ومكسوف يقولها ويسرق نظره من عنيها وهي عارفه ومحرجه حتي تبص له )
هيثم:- ازاي دا
وائل:-بس اسمع دي والله انا المحامي فاتت فيا اني حتي أفكر فيها
هيثم:-ايه دي
وائل:-بص دي فلوس وليد عز اخدتها رحمه من فؤاد المحامي
هيثم:- باستغراب ازاي دا
وائل :-بعد ماخدو أقوال رحمه خرجنا لقينا فؤاد بيشد ف شعره رحمه ساومته ياتاخد الفلوس ال اخدها يتكون قضيه جديده وهو عشان السجن فدا نفسه وحكي وائل ال حصل ودار بين رحمه وفؤاد
هيثم:-بص لها ف المرايا كل دا وربنا دماغك دي دماغ
وائل :-فعلا دماغ
رحمه:-انا جبتلك الفلوس توديها لوليد عز زي ماجبتها ولو مش هتوديها اوديها انا
بصلها هيثم ف المرايا وكشر وشه وعقد حواجبه 😡 انتي بتقولي ايه ايه توديها دي
رحمه:-يعني يمكن انت عشان آخر مره حصل تاتش معاكم
هيثم:-ولو بردو انا هوديها زي ماجبتها وكمان الليله
رحمه:-بابتسامة مخفيه من تحت النقاب ماشي
وائل:-هيثم شغل رحمه معاك دي دارسه اداره أعمال وبتعرف تتكلم انجلش وفرنش
هيثم:-ياريت والله
رحمه:-لا شغل ايه انت بردو لسه في دماغك
هيثم:-ماتقوليش لا انتي فكري وانا موجود بس ماتروحي عند حد تاني هتعرفي ال هيتعمل فيكي
رحمه:-ههههه انا معرفش حد تاني
هيثم:- دا من حسن حظنا
رنت هند ع وائل تطمن عليه عرف أنها عند الحجه عليه راحوا كلهم هناك وحكو ال حصل معاهم
ندا:-كل دا ومحمد مايعرفش
رحمه:-ويعرف ليه خلاص موضوع وانتهي ماتشغليش بالك انتي بيه خلاص
هيثم:-ها فكرتي ف عرضي
رحمه:-عرض ايه
هيثم:-الشغل
ندا :-رحمه تشتغل عندك
هيثم :-اه بس اختك مش موافقه
رحمه:-لا طبعا
ندا:-ياريت والله حتي تخرجي من ال انتي فيه دا
هند عارفه ايه ال هي فيه ووائل تقريبا شبه عارف بس ال مش عارف هيثم يعني ايه
رحمه:-لا ماينفعش
الحجه عليه :-يابنتي انتي نسيتي انتي كنتي ايه ف شغلك ومكانتك ال وصلت لها
هيثم:-انتي كنتي بتشتغل! !!؟؟؟؟
رحمه:-ايوة قعدت حوالي 7 سنين
هيثم:-ازاي دا وسيبتيه ليه
رحمه:-بعد ماخلصت ثانوي اشتغلت ع طول وسبته لظروف وكمان عشان جيت مصر
هيثم:-جيتي عشان احنا نستفيد منك طبعا هههههههههههههههه
كلهم مع بعض ضحكو
.........
وائل نستاذن احنا
الحجه عليه :-اتعشو معانا
هيثم:-انا مش هقدر لأن عندي حفله مش هتيجي معايا يا وائل
وائل :-لا ياعم انا تعبان هنام
هيثم:-وانا والله ماليا نفس اروح
هند:-خلاص ماتروحش
هيثم:-ماينفعش الناس دي شغلنا معاها
هند:-طاب منتا مش بتعمل حفلات
هيثم:-وبص ع رحمه عشان انا مش متجوز والستات هم ال بيعملوها ويرتبوها
هند:-تصدق فعلا ايوة صح رانيا كانت بتعمل عندك وبعدها انت بطلت
سمعت رحمه اسم رانيا واستنتجت واستنتاجها صح انه مطلق ودا اسم طليقته
هند:-طاب معمل انا حفله
وائل:-نعم ليه بقي انا مش رجل اعمال زيهم
هند:-يعني انت شفتني عملت
وضحكو مع بعض وعدت المقابله وكل واحد ع بيته هند وائل وابنها كريم وهيثم ع فلته. .... ورحمه ع اوضتها فتحت البلكونه لقت هيثم ف وشها ابتسم ابتسامة حلوة زيو هي ابتسمت بس من تحت النقاب ودخلت تاني راح هيثم للحفله ورحمه الليل كله قلقانه بس هي مش عارفه ليه وع مين .......
راجع هيثم من ال حفله تقابله عربيه نقل ف الاتجاه المعاكس حاول يفادي بس مافيش
...... فون بيرن
وائل :-مين بيرن دلوقت الووو ايه مستشفي ايه طاب انا جاي
هند:-ف ايه
وائل :-هيثم عمل حادثة وف المستشفي دلوقت
هند:- هند:-ايه ال بتقوله دا انا جايه معاك
وائل :-لا عشان كريم بكره الصبح اطمنك وابقي تعالي
راح وائل ع المستشفي هيثم حالته خطيره ارتجاج ف المخ وكسر ف عظمه ف المخ وكدمات وكسرو ودخل العمليات كلم هند قالها هند لازم تشوف هيثم راحت عند رحمه تخلي كريم معاهم رحمه اول ماشفات هند الصبح بدري عرفت ان ف حاجه قلبها مقبوض من الليل اتصدمت اول ماعرفت أن هيثم ودعت ربنا انه يكون كويس
هند:-معلش هخلي كريم معاكم
الحجه عليه:-طبعا يابنتي
رحمه:-انا هاجي معاكي
الحجه عليه:-كنت لسه هقولك يابنتي
رحمه؛-انا عارفه ياما ما
بالفعل هند ورحمه راحوا ع المستشفي استقبلهم وائل وهيثم جوه العمليات
رحمه كل ال عملته أنها قعدت تقرأ قرآن وتدعي ربنا وقعدت جمب منها هند ومش بتنطق ولا كلمه شويه وجت رانيا
رانيا:-بعياط هو فين هو فين حبيبي هيثم مين ال عمل فيه كدا
هند :-اهدي اهدي يا رانيا ربنا معاه
رن اسم رانيا ف ودان رحمه دي رانيا ال قالت عليها هند ويبقي دي طليقته ولا التفتت رحمه لرانيا
بس رانيا ركزت مع رحمه مين دي وايه ال جابها هنا تقرب لهيثم
رانيا:-بعياط مصطنع هيثم حبيبي
........ هناك عند وليد عز الكلام دا اليوم ال قبله يعني اليوم ال كانت فيه رحمه ووائل ف المنيا
.........
وليد باشا موجود
السكرتارية :-ايوة حضرتك ثانيه ابلغه
.... تبلغي مين انتي يا متخلفه انا توقفيني
السكرتارية :-لو سمحتي ماينفعش كدا
..... اوعي غبيه متخلفه
فتحت الباب ودخلت
وليد عز:-رانيا هانم مال الجميل زعلان ليه.
رانيا:-انا توقفني المتخلفة الغبيه دي
السكرتارية :-والله يافندم
وليد عز شاور للسكرتارية أنها تخرج خرجت بالفعل
وليد عز:-خلاص يا رانيا هانم اهدي بس قولي لي اخبارك ايه .
رانيا :-زفت
وليد:-هههههه ليه بس هو لسه منفض لك
رانيا:-لسه وتعبت معاه
وليد:-ماكان ف ايدك الأول بس انتي ال غاويه تعب
رانيا :-بقولك ايه انا مش ناقصة
وليد:-بس خلاص بس تصدقي اننا ماكنتش اعرف هيثم وعرفته اول امبارح
رانيا:-ازاي دا
حكي وليد عز ال حصل معاها هو هيثم
رانيا :-ومين دي بقي
وليد:-والله معرفها ومعرفش إذ كان هو كمان يعرفها ول لا
رانيا:-بقي كدا ماشي قولي عايزة أي حاجه أقرب بيها منه 😢
وليد:-مش عارف والله
..............
ف المستشفي بعد 5 ساعات خرج الدكتور من العمليات كله جري عليه بس رحمه مش من حقها أنها تجري بس هي اكتر واحدة كانت بتموت ف ال 5 ساعات دول
الدكتور:-الحمدلله هو كويس وحالته استقرت شويه وهيخرج ع العنايه يوم وينتقل لاوضه عادي
دخل وليد عز خير طمنوني
وائل :-الحمدلله الدكتور بيقول كويس
وليد:-معرفتوش مين ال عملها
وائل :-السواق عربيه النقل ممسكو وبيحققو معاه بس شكله كان شارب
وليد:-خير ان شاء الله لمح وليد عز رانيا راح عندها
وليد:-ماتقلقيش خير بإذن الله
رانيا:-اكتفت بنظره لوليد
لمح وليد رحمه بس ماركزش معاها وميعرفش أن دي ال صعيديه ال هيثم اخد منه الفلوس لها
أخيرا
خرج هيثم من اوضته العمليات بس مافقش فضلوا اليوم كله
وائل. .:-هند روحوا انتو وانا معاه
هند:-اطمن عليه ويفوق
وائل :-دا قدامه لبكرة
هند:-طاب طمني ابقي
وائل :-اكيد
رحمه مالهاش حق تتكلم عايزة تفضل بس ماينفعش رانيا كانت مشيت من بدري روحوا بالفعل وسالتهم الحجه عليه ع هيثم واطمنت عليه هتروح هند بس رحمه مارديتش تخليها تمشي تنام معاهم النهارد بالفعل قبلت الطلب هند وباتت معاهم وتحديد هي وكريم ف اوضته رحمه
رحمه طول الليل مانمتش أقامت الليل بنيه شفاء هيثم وصلت واستغفرت ودعت ربنا كتير انه يقوم بالسلامه ......
وهند ملاحظه كدا عليها نامت رحمه بعد الفجر صحيت هند واتسحبت من عند رحمه .....
"كونوا أول من يستمتع بقراءة الروايات الجديدة. اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها!"

admin
admin
تعليقات