رواية عشقت منتقبة الجزء الثاني الحلقة السابعة 7 بقلم وفاء رشدي

   رواية عشقت منتقبة الجزء الثاني الحلقة 7  بقلم وفاء رشدي

 عشقت منتقبه الجزء الثاني البارت السابع

بعد ما هيثم سمع كلام رانيا كله ال ف الفون فتح الباب عليها وهي اتفاجات بيه
رانبا:-حبيبي وحشتني وحضنته بس هو مابدلهاش نفس الحضن رجعت امتي انا فاكرة أن لسه
هيثم:-خلصت الصفقه ومافيش حاجه تاني هقعد اعمل ايه ونظراته مريبه خلاها ترتبك
رانيا:-خلصت الصفقه مع عدي
هيثم:-اه خلصتها راجل أمير والله وعزمني ع الغداء كرم ضيافة مافيش تاني وكان عايزني أنزل ف قصره بس ماردتش
رانيا:-احسن بردو شفت مراته خديجه
هيثم:-بنظرة مع رفعت حاجب انتي تعرفي منين مراته وكمان اسمها
رانيا :-اهااااا لا ابدا بس سمعت
هيثم:-سمعتي ازاي دول مالهمش شهر متجوزين
رانيا:-وعرفت انت ازاي
هيثم:-ماتقلبيش السؤال انا بسالك انتي انا عرفت منه امبارح
رانيا:-بلهفه يعني انت شفتها
هيثم :-شكه زاد
لا ماشفتهاش
رانيا:-أخدت نفس ودا ال لاحظه هيثم طيب المرة الجايه ابقااا شفها
هيثم:-اكيد ف مرة جايه انا عزمتهم
رانيا:-عزمت مين
هيثم:-علمتني ومراته انهم يجو مصر ف استضافتي
رانيا:-يستحيل يحصل كدا انت بتعمل من دماغك
هيثم:-انتي ايه ال بتقوليه دا
رانيا:-أقصد بعد ماتم الصفقه يبقي اعزمهم إنما دلوقت لا
هيثم:-البيت دا له راجل واحد ال هو انا انا ال أقوله يتنفذ سامعه
رانيا:-ف نفسها ابقي قابلني لو خليتك شفتها هموتها قبل ماتوصل مصر ... حاضر
..........
سابها هيثم ودخل الحمام بس ملاحظ كل شئ وانا معاكي لحد معرف كل حاجه رانيا بتجز ع أسنانها مش عايزة هيثم يشوف خديجه وهي ماتعرفش اصلا انه شافها بتخطط أنها تموتها قبل ماتوصل هنا
$$$$$$$//////
عند عادل
ندا:-عادل انا كنت بستاذنك
عادل:-خير ياندا
ندا:-كنت عايزة أزور وليد عز ف المستشفي
عادل:-منا بزوره وبطمنك وبعدين هو لا شايف حد ول سامع حد يبقي زيارتك له زي قلتها
ندا:-معلش يا اخويا والله ما هتاخر كلها نص ساعه
عادل:-ندا هو ف ايه هاااا احكي بصراحه عشان ال انا ملاحظه عليكي من يوم وليد ماحصلتله الحادثه
ندا:-بخجل وعيونها ف الأرض وليد حاول يقرب متي اكتر من مرة وانا بصده لحد قبل مايحصله الحادثه انا حاسه بتأنيب ضمير من ناحيته عايزة اطمن عليه
عادل:-تمام انا هروح معاكي
ندا:-بجد ربنا يخليك ليا يا اخويا
عادل:-بجد روحي اجهزي يلا
................
بالفعل عادل راح مع ندا المستشفي واستاذنو الدكتور انهم يدخلوله والدكتور وافق وبالفعل دخلوا عليه
بس هم وادخلين لاحظوا أن ف ممرضة عنده بتحط حقنه ف المحلول اول ماشافت عادل اتخضت ووقعت الحقنه منها قبل ماتفضيها وخرجت بسرعه بس عادل شك من كدا أن الحادثه مدبرة
شافوا بس مافيش استجابة منه عادل ساب ندا ف الاوضه معاه
عادل:-هستناكي برا خمس دقايق
ندا:-حاضر
خرج عادل وندا مع وليد ف الاوضه قربت منه ومسكت ايدة وعيطت ع حاله وهمست ليه
...... ع فكرة انت وحشتني انت عارف انا مين انا ندا انا مستنياك تخف عشان نرجع نكمل دروس
قالت كدا حست بدافا ايدة الأول ماكنش فيها حراره
فضلت جنبه قرأت عليه الرقيه الشرعيه وكل ماد حرارته تزيد
وأخيرا دخل عادل
عادل:-ها يلا
ندا:-يلا بس تعالي كدا شوف
قرب عادل ومسك ايد وليد
عادل:-مالها
ندا:-كانت تلج خالص دلوقت فيها حراره صح
عادل:-تصدقي صح لو كان كدا ابقي تعالي كل يوم يمكن عندك الشفا
ندا:-بفرحه بجد
عادل:-بجد يمكن ربنا جعلك السبب له وعشان محدش ينكوي بالنار ال احنا فيها من بعد الغاليه اختنا ربنا يشفيه
ندا:-يارب خلاص بكرة هاجي نص ساعه زي كدا
عادل:-اوك يلا بينا
...............
خرجوا من عند وليد عادل حب يروح ندا بس ندا رفضت قالت انا عايزة اروح الشركه اشوف هيثم وكمان نسرين قبل ماتخلصوا كل حاجه .....
ع الشركه ندا راحت لمكتب هيثم تطمن عليه
ندا:-اخبارك
هيقم:-اهلا بالغاليه أخت الغاليه اخبارك ندوش
ندا:-الحمدلله انا جيت بس اتكلم معاك ف كلمتين
هيثم:-تحت امرك
ندا:-ماتزعلش من عادل اخويا انه عمل كدا انتو جه عليكم وقت كنتو اكتر من أهل عادل معذور
هيثم:-انا عارف انه معزور وانا طاب ايه يتهمني اني ماكنتش بحب رحمه
ندا:-والله انا قولتله انك بتحبها حب جنون بس هنعمل ايه نصيبنا أننا نتحرم منها
هيثم:-ربنا يصبرنا ماما عامله ايه
ندا:-ماما منتظره رحمه تدخل عليها ف أي وقت مش مستسلمه لفكرة أنها ماتت خلتني انا كمان أحس نفس احساسها أنها فعلا عايشه وهترجع بس لحد امتي
هيثم:-نفس الاحساس حاجه غريبه
ندا:-إحساس ايه وايه الغريب
هيثم:-ول حاجه قوليلي تشربي ايه
ندا:-ولا حاجه انا هعدي ع نسرين اشوفها كنا عند وليد عز بنزوره
هيثم:-والله فيكي الخير انا كمان هروح ازوره بعد ماخلص شغل
.................
خرجت ندا من عند هيثم لنسرين ال اول ماشفتها حضنتها وقالتلها
ندا:-زعلانه منك
نسرين:-انا اقدر الجميل زعلان ليه
ندا:-مش بتيجي حتي تعالي شوفي امي احنا ف يوم كنا أهل
نسرين:-بزعل معلش انا بطلت فعلا عشان عادل
ندا:-مالو عادل عملك حاجه
نسرين:-لا بس عشان انا ماتعلقش بيه اكتر منا متعلقه
ندا:-نسرين عادل بيحبك وجدا كمان بس هو ضغط عنده وظروف فاعذريه هيرجع لطبعته بس الصبر ال مرينا بيه لسه جديد ومحدش قادر يتاقلم ع الوضع الجديد ورحمه ماكنتش أخت لعادل دي صاحبه قبل ماتكون أخت سره كله معاها اكتر مني معلش وماتنسيش انه بيحبك
نسرين:-انا عاذراه ربنا يهون عليكم
................

خرجت ندا من الشركه ع البيت لقت هند ف البيت مع والدتها وبتعيط
ندا :-بخضه مالك هند ف ايه
هند:-مافيش بس ماما منتظرة رحمه فوق وبتقول هي اتاخرت ليه بس هي هتيجي بكرة انا عارفه
ندا:-بعياط خايفه أن دا ممكن يكون أشاره تدل ع أن ووالدتها هتموت ...... ماما بتقول كدا أنها منتظرة رحمه بس ماكنتش بتحدد يوم يارب يارب
هند:-وبعدين هنعمل ايه
ندا:-ربنا يرحمنا من عنده
.......................
$$$$$$$/////$$$$
Wafaa Roshdy
$$$$$$$$$$$$$$$$
نروح شويه عند خديجه أي بدأت ف الانهيار التام وعدي معاها بيهدي فيها مش مستوعبه فكرة أنها قتلت طاب قتلت مين وليه وهي اصلا مين
صور بتيجي ف دماغها بتروح وتيجي مكان جميل مصحف سبحه دهب وش هيثم ف كذا شكل بس ماقلتش لعدي أنها شافت وشه هو عايزة هي تعرف اكتر بتحاول مع نفسها صور ورق وملفات عيادة ودكاترة دماغها بتوجعها بتنهار عدي بيهدي فيها
...............
عدت أيام ع الوضع دا هيثم حط تسجيلات لرانيا ف كل مكان بس الوضع هادي الي حدا ما
.......
عدي اخد النمرة من عدنان بتاعت الناس ال جاب من عندهم رحمه
وقرر انه هيسافر مصر يعرف الحقيقه بنفسه
وبالفعل نزل مصر هو وخديجة محدش عارف بوجودة ف مصر ول حتي هيثم ...........
........... $$$$$$$
ندا بتروح لوليد ال بدأ يرمش بعيونه
وف يوم جالها جواب من محكمه أسرة المنيا
أن محمد رجعها لعصمته ومن زمان من تاني يوم طلقها بس من غير محد يعرف ودا يجوز إذ كانت ف شهور العدة انه يرجعها ومن غير علمها كمان
اتجنت ندا اول ماشافت كدا
وبعدها اتصال نمرة غريبه بترد
...........ههههههههههه ايوة يا مدام بتروحي لوليد عز ف المستشفي
ندا:-انت مين ...
........ انا جوزك ياهانم أياكي القاكي خرجتي تاني ول روحتيله سامعه
...ندا:-لا لا انت أحقر انسان شفته ف حياتي
محمد:-ماتغلطيش احسنلك وبنصحك ترجعي البيت قبل ماجيبك ع يد محضر ههههههههههههه
ندا:-بدأت تنهار وتعيط نزل عادل ع صوتها اخد الفون
عادل:-مين بيتكلم
محمد:-اهلا بالسبع حامي الحما رجع اختك البيت بيدي المحكمه
عادل:-بقولك ايه كلمه ومش هكررها لو راجل قرب من اختي أو افرض شئ عليها أقسم بالله العظيم لجيبك من شعر رأسك
مجمد:-بالراحه ع نفسك ي ياعم الأموووور ال عايز تعمله اعمله
عادل:-هعمل وكتير جدا ع كل حاجه أولها ع ال عملته ف رحمه
محمد:-ارتبك انا ماعملتش حاجه
عادل:-لا عملت انا عرفت كل حاجه وهجيبك قبل الشرطه وابقي قابلني
محمد:-قفل السكه ف وش عادل
ورن ع رانيا
رانيا:'انت اتجننت
محمد:-يمكن اتجنن ع الكل مبروك رجوعك لهيثم باشا احنا كنا السبب اهو
رانيا:-السبب ف ايه انت ايه عايز ايه
محمد :-عايز باقي حقي
ىانيا:-مالكش حاجه عندي ولو مابعتدش انا هقول لعادل
مجمد:-بقاااا كدا بتبعيني اول ماضمنتي لا دانا لحمي مر واياكي تلعبي معايا
رانيا:-أوسع مامعاك هاتوا وال عايز تعمله اعمله وقفلت السكه ف وشه
وهو اتأكد خلاص أن عادل عرف بموضوع رحمه من رانيا بعد مارجعت لهيثم دا ال هو استنتجه.
................
عادل مش ساكت ول هيسكت وبيتوعد لمحمد انه مهما كان فين هيجيبو عادل لما اتكلم عن رحمه كان يقصد موضوع السرقه مش الموت بس محمد افتكر كدا
ندا ف حاله عياط هستيريا
عادل:-حضنها حضن الأخوة متخافيش انا معاكي مش هخليه يلمس شعره منك وهجيبه هجيبه
ندا:-ربنا مايحرمني منك يا اخويا
.........
اخد عادل نمرة الفون ال اتكلم منها محمد وراح ع وائل وقاله ع ال حصل وائل بقااااا معارفه كتييييير بيدور ع مكان ال موجودة فيه النمرة ...
..... $$$$$$$$$$$$$
نرجع شويه لخديجه وعدي ال التاني كلف ناس تبحث عن الرقم دا
عدي:-راح لهيثم ف الشركه وإتفاجأت بيه رانيا
دا شاب صغير وسيم جدا حظك ديما طالع ف السما
بس هيثم ماكنش موجود هي ال استقبلته واتكلمت معاه وسألته ع خديجه وهو رد عليها عادي اعتقادا منه أن هيثم اتكلم عن خديجه لمراته
أثناء الحوار دخل هيثم ال اتفأجا بعدي ورحب بيه وعزمه ع الغداء بس عدي رفض عشان خديجه قال إنها ف الفندق وحدها وهو مش عايز يسيبها
لفت نظرهم سؤال رانيا ع الفندق اسمه
عدي:-ع نياته مايعرفش حاجه قالها ع الاسم وفضل يتكلم هو وهيثم اسناذنت رانيا وخرجت وبعدها رجعت بخمس دقايق
..................
اتكلم عدي مع هيثم انهم خلاص جاهزين للصفقه وهيثم قاله انه هيعمل حفله بعد بكرة كبيره بمناسبه الصفقه دي اول مرة نشتغل مع بعض ويارب تكون فاتحت خير
بيستاذن عدي انه يمشي أصرت رانيا ع الغداء واصرارها زاد جدا بس هو ماوفقش
أصرت كمان انه يفضل موجود يمشي ليه من دلوقت بس هو كان قلقان ع خديجه
............
نزل عدي ومعاه هيثم ال أصر هيثم انه لازم يوصله للفندق بنفسه دا ضيف عنده بالفعل وصله ودخل معاه بس لقي الفندق ف حاله هرج شديد وارتباك السبب ايه شك عدي أن الناس ال ف مصر ممكن يكونوا عرفوا أن خديجه هنا جري ع الجناح بتاعه اول ماشافه هيثم جري وراه التاني قلبه مخضوض بس مش عارف من ايه
يوصل عدي للجناح يفاجأ بالأمن موجود وخديجة قاعده ف الأرض وراسها بين ركبها وحجابها ع دماغها بس لو اتفك هيتفك
يجري عدي ع خديجه ويحضنها هيثم مش متمالك نفسه الغيرة اكلته مايحضنهاش وبعدين رجع تاني دي مراته انا مالي بس اتفأجا بشكلها كدا وعيونه عليها عايز هو ال ياخدها ف حضنه مش عدي
كسر حاجز الصمت
هيثم:-ف ايه
عدي بصوت جهوري عالي ايش هاد ال حوصل
رئيس الأمن :احنا اسفين ياندا الحمدلله لحقنا الموضوع
هيثم:-موضوع ايه ايه ال حصل
الامن:-ف شخص تقريبا من العمال ال هنا اتهجم ع المدام وحاول يقتلها س احنا تداركنا الوضع
عدي:- ايش هاد
الأمن :-يافندم احنا عندنا كاميرات ف كل مكان والمدام كان معاها وحده بتنضف الغرفه واحنا مسكناه ودلوقت بيتحقق معاه
...........
للحظه هيثم رجع لرانيا ال سألت ع الفندق وكمان أصرت أن عدي يتغدا وكمان انه يفضل موجود ورجع تاني وراه لما رجع وسألته ع خديجه ........... ممكن؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟
لا يستحيل .....
قرب من خديجه ال كل مايقرب منها نبضات قلبه بتزيد لقي حالتها يرثي لها عيونه دمعت ع حالها طاب هي عملت ايه عشان تتقتل
..........
كله خرج من عندهم ال هو فضل
خديجه مافيش كلام غير أنها بتعيط بس عدي حاضنها
عدي:-احنا ننتقل لفندق غيرو
هيثم:-انا مش فاهم ف ايه بالظبط بس انا عندي فيلا ف مكان محدش يعرف بيه ول حد هيعرف ممكن تسكنو فيها لحد ماتسافرو
عدي:-انا شاكر جدا الك يا هيثم باشا بس هاد موضوع طويل بالتأكيد سوف احكي لك بس لما اتأكد من شغله هون
هيثم:-وانا ف الانتظار ولو ف أي مساعده انا ممكن اعملها
عدي:- اشكرك
هيثم؛-طاب ممكن تتفضلو اوصلكم
عدي:-انا عندي مشوار هون راح اعمله تجهز رحمه ووصلها انت وانا سوف اتصل بك ع العنوان بعد ما اخلص
هيثم:-تمام انا ف الانتظار تحت ف الصاله
...........
بالفعل جهزوا كل شئ ونزلت خديجه مع عدي خديجه ركبت مع هيثم ف عربيته وعدي اخد رجالته وطلع ع المشوار
خديجه قاعده من قدام جنب هيثم بس مافيش كلام مافيش غير دموع بتنزل من العيون
هيثم كل شويه يبص عليها بس مش قادر يتكلم
وصل هيثم للكومباوند. .... ايوة هو الكومباوندا ال كانو فيه ايوة هيثم هيوديهم فيلته ال كان محضرها يتجوز رحمه فيها هو مش عارف قال ليه كدا لعدي ول ايه الدافع ال خلاه يخرج الكلام دا ويقوله
اول ما دخل خديجه عيونها اترفعت وبدأت تبص يمين وشمال ايوة المكان دا شفته قبل كدا وهو لاحظ كدا عليها بتتلفت زي المجنونه بدرجة أن حجابها نزل من ع شعرها وشاف هيثم شعرها الشعر دا شفته فين وشها وشعرها شفته فين ملامحها مش غريبه بس هي بتعمل ليه كدا
وصل هيثم عند المكان ال كانت بتروح ديما فيه وبتقرأ قران
شافت المكان وعيونها عليه مانطقتش غير كلمه واحده
وقف العربيه هو سمعها وقف
هيثم:-ف حاجه
فتحت الباب وخرجت زي المجنونه وهي بتبص يمين وشمال راحت ع المكان وشافت الشجرة بصت يمين ع مكان الأولاد ال كانو بيلعبو هنا عيونها كلها دموع هو لسه ف العربيه مستغرب من تصرفها وللحظه حس أنها رحمه بمشيتها ووقفتها هنا واتخيلها هي وحط ايديها ع الشجرة ايوة نفس الايد خرج جري من العربيه راح عندها
مش مستوعب هي بجد كل شئ فيها بيقول انه هي وقف عندها وعيونه عليها هي عيونها بتدووووور ف كل مكان زي الدايرة لحد ما وصلت واستقرت ف عنيه هم الاتنين كأنهم كانو بيجرو بينهجو ليه ونبضات القلوب ال صوتها علي وبت ذيد
خديجه:-انا جيت هنا قبل كدا المكان دا انا شفته انا شفته قبل كدا
هيثم:-يااااااااااااااااااااه هو نفس الصوت خديجه هي رحمه بس ايه ال يثبت ماينفعش اخدها ع كدا وأقول أن هي بس انا متأكد وقبل مايكون متأكد احساسي بيها هي هي وحياه حبي وعشقي ليها هي ايوة افتكرت كمان هي ال جتني ف الحلم بنفس الصورة والشكل وتقولي دور عليا بس هي بتعمل ليه كدا وايه ال حصل ممكن تكون فاقدة الذاكرة
خديجه:-المكان دا اسمه ايه
هيثم:-فاق من ذكرياته وعيونه ال كلها دموع ..... اسمه كومباوندا بتاعي ملكي
خديجه :-اه تمام انا أسفه عشان وقفت العربيه يلا ممكن
هيثم:-لنفسه لا دي فعلا فاقدة الذاكرة بس ازاي مش فاكراني طاب لو شافت حد من أهلها ممكن تفتكر
خديجه:-يلا
هيثم :هاااا. . اه يلا
رجعوا تاني ع العربيه ال خديجه الطريق كله وهو بتبص يمين وشمال ع كل حاجه
وهيثم ال فكره خلاص اتشتت وبيراجع وبيربط الخيوط ف بعضها ودلوقت هو متأكد ان رانيا وراه الموضوع كله ودلوقت مافيش قدامه غير دعاء هيروح تاني لها بعد ماكان خلاص نسيها وترك الأمر أنها مالهاش يد ...
رجع لحظه وراه وافتكر عدي لما قال موضوع كبير وحكي لك عليه والمشوار ال رايح يتأكد منه ممكن يكون خاص بيها كل دي أسئلة محتاجه اجابه واجاباتها عند رانيا
........
عدي هيثم بالعربيه من قدام فيلاتها دققت النظر فيها وف الباب وأخيرا وصل الفيلا نزل ونزلها ودخلوا جوه تشبه فيلاتها اه
هيثم:-اتفضلي وانا هبعتلك حد ينضفها فضلت خديجه تدور وتلف فيها خرجت ف الجنينه برا تشبه جنينتها راحت ع مكان وهو وراها
خديجه:-فين حوض الورد ال هنا
هيثم:-استغرب من الكلام
سابت المكان وفضلت تلف كان جه فعلا ال بينضف الفيلا
ف الوقت دا اتصل عدي بهيثم واداه العنوان
هيثم ماسبش خديجه لحظه وصل عدي وشاف الفيلا عجبته حب يشتريها من هيثم بس هيثم رفض
عدي:-ليش ف حد علمي انك عندك غيرها
هيثم:'دي ليها ذكريات معايا انا وحب عمري كله وهو بيبص ع خديجه كنت مجهزها اتجوز فيها ال حبتها رحمه
رن اسم رحمه ف ودان خديجه ال علقت عيونها ع هيثم
عدي:-اه انا لا أعرف هذا
هيثم:-انا بعتذر منك واوعدك اني هدور لك ع حاجه كويسه وتكون جنب مننا بعد اذنك انا
وسابهم ومشي
.......... $$$$$$$
عدي مارديش يقول حاجه لخديجه عن المقابله ول ال حصل فيها وايه ال اكتشفوا جديد لما سالته اتحججلها بأي حجه وهي عشان تعبانه ومش ناقصة وجع دماغ تاني سكتت
$$$$$$$$$$
هيثم روح ع فيلته وهو خلاص متأكد ان خديجه هي رحمه بس ايه ال يعملو عشان الكل يعرف وهي ترجعلها الذاكرة وقبل دا كله يوقع رانيا وخليها تنكشف
راح لدعاء ال اول ماشافته اتخضت
هيثم:-ايه كنتي فاكرة اني نسيتك
دعاء:-الصراحه اه ياباشا
هيثم:-احكي يا دعاء ومتخافيش هطلعلك برائه هتكوني شاهد عليهم
دعاء :-بتوتر وعياط ياباشا انا معرفش كل ال اعرفه قولته
هيثم:-لا ف كتييييييير جدا وانا عارف احكي ومتخافيش
دعاء:-مسحت دموعها وبدأت تحكي ............ حكت ايه
هنعرف بعدين
هيثم:-تمام ومتعرفيش هو مين
دعاء:-لا ياباشا حتي والله باقي الفلوس ماخدتها ول عايزة
هيثم:-انتي كمان عايزة باقي يا بجحتك يا شيخه
دعاء:-بعياط ياباشا انا حاكتلك
هيثم :-بصي لو كلموكي تاني بلغيني واديني النمرة ال بيكلموكي منها
دعاء :-كل مرة نمرة مختلفه
هيثم:-كنت متأكد من كدا لو كلموكي بلغيني ف لحظتها ماشي
دعاء ماشي ياباشا .......
$$$$$$$$$$$$$$$
خلص هيثم ومشي من عند دعاء ع فيلته ال رانيا مش عارفه مالو متلخبط ليه وايه ال حصل
رانيا:-انت شفت خديجه مرات عدي
هيثم:-انا مش عارف انتي بتسالي ليه عليه هو انتي بتغيري عليا
رانيا:-قربت منه وبدأت تلعب ف قميصه وماغرش ليه مش جوزي حبيبي وبتقرب تبو..........
بعد عنها هو لأنه بمعني أصح مش طايقها
هيثم:-لا يا اختي اطمني ماشفتهاش بس هشوفها ف الحفله بكره
رانيا:-ايه انت مصمم ع الحفله دي
هيثم:-انا حجزت القاعه وجهزتها وكله تمام
رانيا:-هم سابو الفندق راحوا فين
هيثم:-وانتي بقاااااا عرفتي ازاي انهم سابو الفندق
رانيت:-بارتباك ها أنت يا حبيبي انت بتنسي
هيثم:-لا مش انا وانا ماقولتش ممكن اعرف عرفتي منين
رانيا:-الله هو تحقيق عرفت من الشركه انهم سابو الفندق بس معرفش راحوا فين
هيثم:-هعمل نفسي اني مصدقك
رانيا:-لا صدق بكرة هيجوا ع كدا
هيثم:-اكيد وسابها وخرج ....
....... $$$$$$$$
رانيا بتفكر ف طريقه تخلص منها ازاي قبل مايشوفها هيثم لأن ف اعتقادها أن هيثم ماشفهاش بس هو شافها وعرفها هي مين سبحان الله العظيم بيكدب دا فاكر نفسه أنه مهما كدب مش هينكشف مع اني بتجي ع اتفهه حاجه وينكشف بيها
.........
$$$$$$$$$$
جه معاد الحفله وكل موجود ف الحفله هيثم ورانيا وابوها ووائل وهند ونسرين وابوها وامها وكل ال يعرفوهم معاد عادل وندا كمان مع أن هيثم عازمهم بس من غير مايقولهم ع حاجه حب يشوف رابط الأخوة صح وقلبه بيكدب عليه لما قاله أنها هي وكله ف انتظار باقي الضيوف
عدي هو وجاي وخديجة معاه
قطع عليهم الطريق شويه بلطجيه
ظنت رانيا أنها خلصت من خديجه
بس العكس اتفاجات بعدي داخل من باب القاعه وجنب منه ال برنسس خديجه ولأول مرة رانيا تشوف رحمه من غير النقاب
رانيا:-لنفسها مش مستوعبه دا بجد يااااااااااااااااااااه دي جميله فعلا دي زي ال برنسس عشان كدا كانت لابسه النقاب بس هيثم بتبص ع هيثم ال عيونه ع خديجه طاب هو عارفها
هيثم:-لنفسه انتي برنسس وهتفضلي طول عمرك برنسس الحمدلله انك لسه بخير سلم ع عدي وبعد منه أيده لمست ايدها ايوة نفس الدفا ال كان ف اديها اوى مالمستها ف نفس القاعه هنا خديجه عيونها ع الكل الوشوش مش غريبه عليا شفتهم قبل كدا بس فين
هيثم ف دنيا تانيه اسمها رحمه ال هي خديجه
رانيا :-هتتجن ازاي فلتو من تحت اديهم ووصلوا الحفله حتي لو هيثم مش عارفها وهي فاقدة الذاكرة ممكن دعاء أو نسرين ال موجودين هنا يكتشفوا دا ازاي فلتوا
قاطع تفكيرها صوت من وراها ا
..... ايه مش هتسلمي ع خديجه ال بتسالي عليها وال يشوف سؤالك يقول عليكم أصدقاء
ؤانيا:-هيثم حاضر انا هاجي اهووووووو
مشيت رانيا مع هيثم وص لت لعدي وسلمت عليه ومدت ايدها لخديجه بس خديجه سلمت وكانت للحظه مش هتسلم ليه مش عارفه ليه هي أشمعنا هي أول ماشفتها قلبي وجعني وزي مايكون مش طايقها مع أن كل ال هنا انا فرحانة بوجودهم حاسه اني أعرفهم
..........
رانيا :-اهلا يا مدام
خديجه:-بضيق اهلا لحظه هيثم وكمان عدي
رانيا:-اتاخرت سموك احنا منتظرينك
عدي:-ظروف حصلت ف الطريق انا وقادم والحمدلله فضت
رانيا:-ظروف ايه
هيثم:-رانيا دي أسرار ماينفعش احنا نسأل
رانيا:-اه سوري بس هم دلوقت اهل
عدي:-لا عادي شويه قطاع طرق طلعوا علينا بس الرجاله بيادبوهم الي انت تنتهي الحفله
رانيا:-الخوف ظهر عليها ولاحظ كدا هيثم
هيثم:-امال ايه الحكايه بتوع الفندوق وادي دول لو ف حاجه انا اقدر أساعد ومعايا المحامي وكمان شريكي عادل سيد محمود
خديجه:-الاسم رن ف ودانها #عااااااااااااااااااااااادل
عدي:-اكيد راح يصير تسلملي وتسلم هاد الشهامة شهامه المصريين
.....
$$$$$$$$$$$
#هنااااااااااااااااااك
ف جنب تاني تجري نسرين ع هند
نسرين :-هند هند الحقي
هند:-ف ايه مالك
نسرين:-شوفي ال انا شيفاه
هند:-ايه يابنتي
نسرين:-شوفي وتشاور بايدها ع خديجه ال قاعده بعيد
هند:تسيب ال قاعده معاهم وتبص ايه دا
نسرين:-مش عارفه انتي ملاحظه
هند:-ملاحظه ايه دي نسخه صدق ال قال يخلق من الشبه 40 بس للدرجه دي انا لازم اتكلم معاها هي مين
نسرين:-استني انتي رايحه فين استني
وائل :-مالكم ف ايه
نسرين:-مين دي يا متر
وائل:-دي الأميرة خديجه مرات سمو الملك عدي شريك هيثم الجديد ف الصفقه
نسرين وهند مع بعض .. خديجه
وائل:-ايوة مالكم
هند:-دي نسخه من رحمه نسخه ايه دي أصل انا شاكه أن فعلا رحمه عايشه ايوة استنتاج والدتها الحجه عليه أن بنتها عايشه وهترجع قريب وكمان حددت المعاد بالنهارد
وائل:-انتو اكيد اتجننتو هتروحو تكلموها تقولولها والنبي انتي رحمه بس يابت منك ليها بطلو هبل
هند:-انا مش هبله انا متأكده من ال بقوله طاب خدني أتعرف عليها مش انا مراتك والحفله كلها تعارف
نسرين:-وانا كمان
وائل :-أمري لله يلا
........
اخد وائل هند ونسرين وراح ع خديجه أو ماوصل هناك رحب بسمو الملك
خديجه عيونها ماشلتهاش من ع هند وكمان نسرين حاسه انهم واحشنها وعايزه تاخدهم ف حضنها
وائل:-مراتي هند
قربت هند من خديجه تسلم
رانيا دلوقت ع آخرها خلاص وخايفه موت
قربت تسلم بس حصل شئ غريب

admin
admin
تعليقات