عشقت منتقبه الجزء الثاني البارت السادس
ورجعنا من جديد مع الأحداث وايه ال هيحصل بعد ماهيثم رجع لرانيا وعادل فض الشركه
عادل ف مكتبه مش مستوعب كل ال حصل بيحاول يلاقي مبرر بس مافيش بيفكر ف أخته ال خسرها بسببهم وهم ف الاخر رجعوا لبعض بيفتكر ال هيثم كان بيعمله لاخته والحب الظاهر مابنهم ازاي يختفي كل دا ومن ناحية ثانية فقد الأمل انه ممكن يعرف حاجه عن أخته لأنه مش لاقي وف نفس الوقت قلبه مش مقتنع
دخل عليه هيثم
هيثم:-خلاص ارتحت
عادل:-مش بيرد
هيثم:-ف حاجه عايز اقولك عليها حاجه أخيرة قبل ماخرج من هنا ومش هرجع نهائي
عادل:-حاطط ايدة ع خده بس
هيثم:-انا عمري ف حياتي ماحبيت ولا هحب حد زي ماحبيت رحمه انا ماكنتش بحبها انا بتنفسها
وسابه وخرج من غير مايسمع كلمه منه
عادل:-كل ال عمله انه بدأ يعيط واااااااااااااه من عياط الرجاله بيكون عن حرقه ووجع حقيقي
عادل:-ااااااااااااه وحشتيني ياقلب اخوكي فينك فين حنيتك فين طيبتك فين قلبك الكبير ال بيساعي الناس كلها فينك ياقلب اخوكي انا حاسس بيكي بس مش عارف فين افديكي بعمري كله زي مافدتيني زي ماكنت ميت وانتي ال رجعتيني ااااااااااااااااااه ياقلب اخوكي قلبي واجبقلمي
ليكي يارب يارب يارب لو لسه عايشه فعلا أي دليل أي خبر أي حاجه اعرف بيها أي شئ استدل بيه يارب يارب .........
$$$$$$$$
نرجع شويه عند خديجه ال مع عدي ف البيت والشركه مش بيفارقها لحظه واحدة وكل مايقرب منها هي تبعد وهو احترم رغبتها لأنه فهم أنها ممكن تكون ع ذمة راجل تاني لانها زي ماقالته أنها مش خديجه وحاسه بكدا وهو فهم كدا بس هي مجبرة تكون معاه لأن هو امانها الوحيد حاليا اوضه النوم فصلها جاب سرير تاني له ف المكتبه وكدا اتفرقوا
$$$$$$$
عدنان مش عارف يتصرف ازاي كل ال بيخطط له راح كدا لو عدي مات ال هيورث خديجه ازاي
عدنان ايه ال بيعملو لعدي هو عنبر من وراه له ...............
كان بيفكر يخلص من عدي بس دلوقت طلعتله خديجه والحل ......................
عنبر:-شو بك
عدنان:-ولا شئ
عنبر:-انا عندي لهاد البنت
عدنان:-خططك مابتجيب نتيجة اسكتي
عنبر:-اسمعها وبعدين الك الحكم
عدنان:-قولي
عنبر:-هاد البنت مصريه
عدنان:-وايش الجديد
عنبر:-نشوف أهلها مين يمكن عندها زوج نخبره أنها هون ويجي ياخدها
عدنان:-نعرف كيف أهلها
عنبر:-خبر الناس ال انت جبتها منهم أنها تزوجت عدي وهم راح يتصرف
عدنان:-اول مرة تشغلي مخك يا عنبر
عنبر:-انا بشغله من زمان انت ال مو واخد بالك
......
ناوين ع ايه
.....
$$$$$$$$$$$$$$$
ندا:-عادل انا مش معاك ف كدا
عادل:-انتي هتجننيني ليه
ندا:-انا مش هرجع المنيا ول والدتك كمان والدتك عايشه ع أمل أن رحمه عايشه خلتني انا كمان أحس نفس الاحساس أنها موجودة وهترجع عايزنا نمشي من هنا
عادل:-الاحساس دا عند الكل
ندا:-ازاي يعني
عادل:-انا كمان حاسس أنها عايشه بس مش عارف ادور فين وع ايه
ندا:-انت فضيت الشركه مع هيثم بس لعلمك هيثم بيحب رحمه بجد
عادل:-بس يا ندا بيحبها بعد وفاتها ب 6 شهور يتجوز فين الحب دا فينه وكمان يتجوز ال احنا شاكين فيها لا مش شاكين احنا متأكدين
ندا:-عادل اخويا ممكن هيثم يكون عمل كدا مضطر
عادل:- هه مضطر ايه ال هيخليه مضطر بس ياندا ال قوليلي امك عامله ايه
ندا:-ع حالها مستنيه رحمه ترجع عشان تتخانق معاه أنها سابت الجنينه من غير ماتهتم بيها ال قولي ايه نفس الاحساس
عادل:-هاااا ولا حاجه
ندا:-ولا حاجه ايه
عادل:-بعدين خلي بالك منها هروح أزور وليد عز اطمن عليه
ندا:-اخباره ايه محدش عرف الحادثه مقصودة ول لا
عادل:-والله تعبان والدكتور بيقول انه تقريبا ميت اكلينيكا بس منقدرش نشيل عنه الأجهزة لحد مانتاكد
ندا:-بخضه ايه ايه ال بتقول بتتكلم جد
عادل:-والله جد ربنا يسترها معاه يلا بقااا سلام
.......
خرج عادل وساب ندا ال بتفكر ف وليد ومش مصدقه انه فعلا كدا وبتفتكر أيام ماكان بيقرب منها وهي بتصده وحاسه بتأنيب ضمير جامد جدا أنها قصرت معاه بعد وفاه أختها بطلت الدروس ال كانت بتديهالو وبتدعي ربنا انه يخف ويرجع وهي مش هتسيبه تاني ابدا
.............
عادل راح بالفعل لوليد ال مافيش أمل انه حتي يرمش بعيونه بس ابن الأصول مايقدرش انه مايروحش دا ف يوم من الأيام اكلو عيش وملح مع بعض بس صادف شئ غريب هناك صادف رانيا خارجه من عنده بس هو اختفي بسرعه قبل ماتشوفه واستغرب من الموضوع
$$$$$$$$$$$$$$$$
عدا يوم واتنين لا دا كتير
وائل مش عارف يعمل ايه مع يعتبر الاتنين اخواته عادل وهيثم وصعبان عليه أن يحصل كدا مابنهم جه ف يوم من الأيام عليهم كانو أسرة واحده تجمعهم ضحكه واحده بس وائل مش بايدة حاجه
...........
عدت عليهم الأيام ف حاله استقرار
بالليل تحديدا بعد 3 الفجر فون بيرن نمرة غريبه تمسك الفون وترد وبعدين تقوم بالراحه من جنب هيثم عشان ماياخدش بالو بس ع مين هو صاحي وعامل نايم تدخل الحمام
رانيا:-انت اتجننت ازاي تتصل بيا وكمان ع النمرة دي بصوت واطي يكاد يسمع
...........انت بتقول ايه مالكمش عندي حاجه انت اتجننت. .......خلي حد فيهم يقرب ويجي وانت عارف ايه ال هيحصل وتقفل السكه
هيثم كان سمع بس مش قوي لأن الصوت واطي
#للعلم هيثم ماسكنش ف الفيلا ال كان عاملها لرحمه كان واحدة غيرها وخرج خالص من الكومباوندا بس فيلته موجودة
..........
رجعت رانيا تاني مكانها بس مانمتش فضلت تفكر ياتري هتعمل ايه وايه ال هيحصل
تاني يوم ف الشركه ف اجتماع عشان الصفقه الجديدة ال هتم ال اتنازل عنها عادل لشركة هيثم واتفقوا أن هيثم هيسافر عشان يتفق ع الصفقه مع عدي واتحدد اليوم ال هيسافر فيه
رانيا جالها اتصال نمرة غريبه
رانيا:-الووو
..... أهلا يا هانم
رانيا:-مين معايا
..... ازاي يا هانم مش عارفانا واحنا السبب ف ال انتي فيه دا
رانيا:-ايه الجنان دا مين بيتكلم
............ احنا ال رجعنالك هيثم باشا تاني ولينا حق ف ال عندك
رانيا:-انا مش فاهمه رجعتوة ازاي
...... احنا ال خطفنا رحمه وكمان موتناها عشانك
رانيا:-لا انا ماتفقتش ع موت انا اتفقت بس ع خطف روح شوف مين ال اتفق معاكم ع موت
....هههههههههه احنا كدا كدا ماموتنهاش
رانيا:-ايه تقصد ايه رحمه عايشه
............. دي مش بس عايشه دي كمان اتجوزت
رانيا:-انت بتقول ايه ال عرفته من محمد أنكم موتوها ازاي تطلع عايشه
......... بصي من غير لف ولا دوران كتير هاتجيبي ال احنا عايزينه ول نبلغ هيثم باشا وهو بقااااا يديني ويتصرف معاكي
رانيا:-هي وصلت لهيثم باشا
......... اه خصوصا لما يعرف هي اتجوزت مين كمان لا مش هنسكت احنا هنروح لجوزها ونقوله هي مين
رانيا:-ال عايز تعمله اعمله انا مافيش دليل ضددي وفلوس مش هديكم واقفل وماترنش تاني
.............. لا ياهانم المكالمه متسجله وخلاص هتروح لهيثم باشا قبل مايسافر بالمرة عشان يرجع برحمه وقفل السكه ف وشها وهو بيضحك
وهي على آخرها
رانيا:-ايه دا كل كل ال عملته باظ عايشه عايشه انا فعلا اتفقت ع خطفها بس محمد اتفق ع موتها وقولت احسن ورجعت كل حاجه ترجع ف الاخره عايشه ايه دا ياربي ياربي
رانيا بتفكر هتعمل ايه عايزة خطتها تنجح وهيثم مايعرفش
ماتعرفش انك مهما تكدب مسير الحقيقه اتبان وال بني ع غش لا بد من الهدم ورانيا حياتها كلها غش ف غش
رنت تاني ع النمرة واتفقت أنها تقابل الشخص دا وتتكلم معاه ويوصلو لحل بس مايعملش حاجه من غير اذنها بالفعل حدودو معاد نفس اليوم ال مسافر ف هيثم
هيثم طلع ع المطار وهي خرجت للمقابلة
.......
$$$$$$$$$
رانيا .:-اهلا
....... أهلا يا هانم
رانيا:-ممكن اعرف انت عايز ايه بالظبط
....... 100 مليون جنيه
رانيا:نعم 100 ايه
....... ال سمعتيه يا هانم دا مايجيش سهم واحد ف شركاتكم خصوصا أرباح الصفقه الجديدة
رانيا:-انت بتهرج طبعا لا
....... خلاص يا هانم التسجيل يروح لهيثم باشا وهو عند عدي باشا عشان يرجع بخديجه أقصد رحمه
رانيا:-للحظه استوعبت الكلام انت بتقول ايه
......... هههههههههه ال سمعتيه رحمه فاقدة الذاكرة وعدي بيدور ع أي حاجه تدل عليها وميعرفش أنها سيدة الأعمال المشهورة ال اتشهرت ف وقت قياسي وهي حاليا مراته اتجوز ها
رانيا:-مش مستوعبه الكلام ايوة فاهمه بس مش عايزة تصدق
انت بتقول ايه هيثم راح عندهم ف الشركه دلوقت عشان الصفقه انت تقصد أن رحمه اتجوزت عدي ال احنا هنعمل الصفقه معاه ايه دا الدنيا صغيرة اوي كدا ليه يعني كل ال عملته باظ هيثم هيشوفها هناك وحطت ايدها ع دماغها ودماغها هتنشل من كتر التفكير اعمل ايه اعمل ايه
............ عندي الحل يا هانم
رانيا:-الحقني بيه
.....بس كل حاجه بحسابها
رانيا:-قول واخلص وال عايزة هدوهولك
......... نقتلها بالفعل قبل مايوصل هيثم هناك
رانيا:-هتقدر
....... اقدر دي حاجه بسيطه جدا
رانيا:-وانا معاك وال عايزة ولو احتجت حاجه هقولك انت تعملها لي فكك من محمد لأنه مش فاهم حاجه وهيغرقنا هو عرف أنها عايشه
..... لا ياهانم هو فاكر أنها ماتت ومكلفني كمان أن اخلص من عادل بيقول انه هيورث كل حاجه
رانيا:-يورث ازاي دا مطلق ندا
....... مش عارف يا مدام دماغه فيها ايه
رانيا:-احنا ع اتفقنا ولما تخلص كلمني
..... حاضر يا مدام
......
ايه ال هيتخطط
...........
$$$$$$$$$$$$$
ندا بتفكر ف وليد عايزة تروح تزوره ف المستشفي بس خايفه عادل مايوافقش نفسها تشوفه طاب تعمل ايه عشان عادل يوافق
الحجه عليه ف انتظار رحمه ف أي وقت هتدخل عليها
$$$$$$$$$$$
نرجع لهيثم ال وصل اسبانيا ونزل ف فندق وارتاح من السفر ومن اول بكرة هيبدا يشوف عدي عشان الصفقه الجديدة
عدي ف جناحه ومعاه خديجه بيتكلمو ف الشغل
عدي:-بكرة جاي عندنا ف الشركه صاحب شركه الرحمه عشان الصفقه الجديدة
خديجه:-برعشه ف قلبها تمام واحنا منتظرينو
عدي:-يمكن يأتي ف وقت انا مو أكون موجود عندي مقابله ف الخارج لو اجي تكلمي معه
خديجه:-ربنا يسهل
عدي:-خديجه بدي أخدك ع دكتور
خديجه:-ليش
عدي:-بدي اطمن عليكي ويكشف ع دماغك بدي اتأكد انت فعلا فاقدة الذاكرة
خديجه:-انت مش مصدق بحزن
عدي:-لا تزعلي انا مصدق بس عشان يديكي علاج يقوي رجوع الذاكرة عندك
خديجه:- ربنا يسهل
.............
عدت الليله ع هيثم ال منتظر مقابله بكره وع خديجه ال بتفكر ف صاحب شركه الرحمه وليه قلبها اترعش لما عرفت كدا
.....
$$$$$$$$$$$$
جه تاني عدي راح المقابله
وهيثم بالفعل وصل الشركه عند عدي استقبلته السكرتارية ودخلته عن. أستاذه خديجه
خديجه كانت بتقلب ف الورق قدامها ودخل هيثم عليها
اتكلم بالانجلش ركزت ف الصوت وبعدها رفعت عيونها ووقفت من مكانها
لا هو متكلم ولا هي متكلمه مافيش غير نظرات العيون مع نبضات القلب الا بتزيد ال كل واحد فيهم سامع نبضات قلب التاني
خديجه وشه مألوف عليا دا مين وكمان صوته
هيثم إحساس جميل عنده ايوة حس بيه قبل كدا ليه زمان ماحسش بيه العيون مش غريبه
صوت اننفاسهم بتعلي هم الاتنين
مافيش غير كلام بالعيون
خديجه عنيه فيها دفه
هيثم عيونها فيها كميه دفه غريبه وقلبها انا حاسه
..........
ال كسر كلام العيون صوت فون رن
فاقت
خديجه
ردت
الووو
وينك ...... تمام
خديجه تقفل الفون وبعدها تبص لهيثم ال تاه فيها اول ماشافها زي ماكان بيتوه مع رحمه
خديجه :-اتفضل
هيثم:-شكرا
خديجه:-بابتسامة خفيفه كيفك
هيثم:-الحمدلله
خديجه:-بدي اعرفك ع نفسي انا خديجه زوجه عدي وهو الآن حالا يأتي
هيثم:-نبره صوتها مش غريبه بس بتكلم خليجي حضورها كلامها عيونها حتي نبره صوتها والاغرب من كل دا وشها شفته فين
بيفكر هيثم شاف وش خديجه بيعصر دماغه من كتر التفكير مين دي
بس مش فاكر إحساس جميل حاسه ياتري مين مافيش غير العيون ال بدأت تلاحظ خديجه عليه من كتر النظرات مافيش كلام مافيش غير صوت نبضات قلبه ال بتزيد
بعدها جت ف بالو حابتته ال عمره مانسيها نفس الاحساس معاها
انا ماشفتش وشها بس حاسس بيها ........ ممكن؟ ؟؟؟؟؟
لا لا ازاي وازاي جت هنا لو فعلا لا دي بتتكلم خليجي ممكن يكون شبه ماهو زي مابيقولو يخلق من الشبه 40
خديجه؛-تشرب ايش
هيثم:-شكرا ول حاجه
.....
هنا بقاااا دخل عدي
عدي:-يا هلا ومرحبا بناس مصر
هيثم:'اهلا بيك
عدي:-كيفك يا هيثم باشا
هيثم:-الحمدلله سموك
رحبوا ببعض بس هيثم عيونه مافرقتش خديجه ال لاحظ كدا عدي
هي فضلت أنها تسكت وال اتكلم ف الصفقه عدي مع هيثم
وأخيرا اتفقوا ع الصفقه
عدي عزم هيثم ع الغداء برا لأنه ضيفه بس خديجه اعتذرت أنها تروح وروحت ع الفيلا إلا مش عارفه ايه ال حصل وبدأت صور تاني تيجي ف دماغها من ضمنها صور لهيثم رجعت وراه كانت هتخبط ف الحيطه دا مين وصورة ليه ف دماغي بكذا شكل مش الشكل دا
اتغدا عدي هو وهيثم ال تفكيره اتشتت من أول ماشافها بيعصر في دماغه انا شفتها فين
انتهي الغداء وهيثم ال خلاص هيرجع بلده بعد ماتفق مع عدي انه هيجي مصر هو وخديجة مع إصرار هيثم أنها لازم تيجي معاك
....
$$$$$$$$$$$
رجع عدي ف الفيلا لقي خديجه ف حاله يرثي لها
عدي:-خديجه شو بكي
خديجه:-خذني ع الدكتور ارجوك
اخدها بالفعل ع الدكتور ال كشف عليها وتبين أن ف كذا جرح ف دماغها مش واحد بس عدي عارف سبب واحد لأنه تسبب ف واحد إنما الباقي دا جه ازاي
جرح بتاع عمليه وجرح تاني متخيط أثر صدمه وبالفعل بعد الأشعة تبين أن خديجه فاقدة الذاكرة من أمتي الدكتور قال إنها مده صغيره مش بعيدة
أداها علاج تنشيط للذاكرة
اخدها عدي ع الفيلا
ال اول ماوصل قامت حريقه ف الفيلا
عدي بصوته جمع كل ال ف القصر بتاعه وع رأسهم عدنان وعنبر ولأول مرة يمسك عندنان من لايقته
عدي:-بدي اعرف خديجه وصلت القصر ازاي
عدنات:-شو هاد سموك انا خبرت سموك قبل سابق
عدي:-مو مقتنع بكلامك
عدنان:-هاد هو ماف جديد
عدي:-الصندوق ال اجت فيه تبع مين
عندنان :-بارتباك صندوق أي صندوق
عدي:-ماتحور عليا بالكلام
عدنان:-لا لا سموك هاد احنا جبناها من جماعه بمصر كانت شرانيه ومفتريه وقويه بدرجة أنها قتلت واحد والجماعه اعطوها لنا وهي مخدرة بس ماعرف أنها هتفقد الذاكرة
عدي:-ايش هاد
خديجه:-مش مستوعبه قتلت واحد انا اقتل ازاي
عدنان:-هاد ال اعرفه والباقي قالو عليه الجماعه ف مصر
عدي:-جيب كل ال عندك عدنان بدي اعرف الحقيقه
عدنات:-ماعندي شئ تاني
عدي :-عدنااااااااااااااااااااااااااااااااان
عدنان:-خلاص سموك بعتو ليا النهارد بدهم يخلصو منها خالص قتل
عدي:-ايش قتل
خديجه:-عايزين يموتوني
عدي :-ساب عدنان ومسك خديجه لا تخافي انا ماراح اتركك اكيد الموضوع ف شئ
خديجه مسكت دماغها الم فيها رهيب مع عياط مستمر
$$$$$$$$$$$
نرجع لهيثم ال رجع الفيلا وأول ما رجع كالعادة بتاعت كل مرة رانيا مش ف استقباله
ركب لاوضته قرب من الباب سمع صوت رانيا بتتكلم فون
رانيا :-ها عملت ايه ...... اتفقت خلاص ..... هتخلص منها امتي ....... انا عايزة ف أقرب وقت قبل هيثم مايعرف أو يشك ف شئ ..... طاب خلاص ..... خلص الموضوع دا وعندي واحد غيرو بس أسهل من دا بسرعه .... يووووووووه فلوسك هتوصلك طيب طيب اقفل يلا ..
.......
هيثم برا باب الاوضه سامع بس مش مستوعب ايه دا مين دي دي رانيا دا شكل الموضوع كبير واكيد يخص رحمه
فتح الباب هيثم ع رانيا ال اتفاجات بيه ....."اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"
عادل ف مكتبه مش مستوعب كل ال حصل بيحاول يلاقي مبرر بس مافيش بيفكر ف أخته ال خسرها بسببهم وهم ف الاخر رجعوا لبعض بيفتكر ال هيثم كان بيعمله لاخته والحب الظاهر مابنهم ازاي يختفي كل دا ومن ناحية ثانية فقد الأمل انه ممكن يعرف حاجه عن أخته لأنه مش لاقي وف نفس الوقت قلبه مش مقتنع
دخل عليه هيثم
هيثم:-خلاص ارتحت
عادل:-مش بيرد
هيثم:-ف حاجه عايز اقولك عليها حاجه أخيرة قبل ماخرج من هنا ومش هرجع نهائي
عادل:-حاطط ايدة ع خده بس
هيثم:-انا عمري ف حياتي ماحبيت ولا هحب حد زي ماحبيت رحمه انا ماكنتش بحبها انا بتنفسها
وسابه وخرج من غير مايسمع كلمه منه
عادل:-كل ال عمله انه بدأ يعيط واااااااااااااه من عياط الرجاله بيكون عن حرقه ووجع حقيقي
عادل:-ااااااااااااه وحشتيني ياقلب اخوكي فينك فين حنيتك فين طيبتك فين قلبك الكبير ال بيساعي الناس كلها فينك ياقلب اخوكي انا حاسس بيكي بس مش عارف فين افديكي بعمري كله زي مافدتيني زي ماكنت ميت وانتي ال رجعتيني ااااااااااااااااااه ياقلب اخوكي قلبي واجبقلمي
ليكي يارب يارب يارب لو لسه عايشه فعلا أي دليل أي خبر أي حاجه اعرف بيها أي شئ استدل بيه يارب يارب .........
$$$$$$$$
نرجع شويه عند خديجه ال مع عدي ف البيت والشركه مش بيفارقها لحظه واحدة وكل مايقرب منها هي تبعد وهو احترم رغبتها لأنه فهم أنها ممكن تكون ع ذمة راجل تاني لانها زي ماقالته أنها مش خديجه وحاسه بكدا وهو فهم كدا بس هي مجبرة تكون معاه لأن هو امانها الوحيد حاليا اوضه النوم فصلها جاب سرير تاني له ف المكتبه وكدا اتفرقوا
$$$$$$$
عدنان مش عارف يتصرف ازاي كل ال بيخطط له راح كدا لو عدي مات ال هيورث خديجه ازاي
عدنان ايه ال بيعملو لعدي هو عنبر من وراه له ...............
كان بيفكر يخلص من عدي بس دلوقت طلعتله خديجه والحل ......................
عنبر:-شو بك
عدنان:-ولا شئ
عنبر:-انا عندي لهاد البنت
عدنان:-خططك مابتجيب نتيجة اسكتي
عنبر:-اسمعها وبعدين الك الحكم
عدنان:-قولي
عنبر:-هاد البنت مصريه
عدنان:-وايش الجديد
عنبر:-نشوف أهلها مين يمكن عندها زوج نخبره أنها هون ويجي ياخدها
عدنان:-نعرف كيف أهلها
عنبر:-خبر الناس ال انت جبتها منهم أنها تزوجت عدي وهم راح يتصرف
عدنان:-اول مرة تشغلي مخك يا عنبر
عنبر:-انا بشغله من زمان انت ال مو واخد بالك
......
ناوين ع ايه
.....
$$$$$$$$$$$$$$$
ندا:-عادل انا مش معاك ف كدا
عادل:-انتي هتجننيني ليه
ندا:-انا مش هرجع المنيا ول والدتك كمان والدتك عايشه ع أمل أن رحمه عايشه خلتني انا كمان أحس نفس الاحساس أنها موجودة وهترجع عايزنا نمشي من هنا
عادل:-الاحساس دا عند الكل
ندا:-ازاي يعني
عادل:-انا كمان حاسس أنها عايشه بس مش عارف ادور فين وع ايه
ندا:-انت فضيت الشركه مع هيثم بس لعلمك هيثم بيحب رحمه بجد
عادل:-بس يا ندا بيحبها بعد وفاتها ب 6 شهور يتجوز فين الحب دا فينه وكمان يتجوز ال احنا شاكين فيها لا مش شاكين احنا متأكدين
ندا:-عادل اخويا ممكن هيثم يكون عمل كدا مضطر
عادل:- هه مضطر ايه ال هيخليه مضطر بس ياندا ال قوليلي امك عامله ايه
ندا:-ع حالها مستنيه رحمه ترجع عشان تتخانق معاه أنها سابت الجنينه من غير ماتهتم بيها ال قولي ايه نفس الاحساس
عادل:-هاااا ولا حاجه
ندا:-ولا حاجه ايه
عادل:-بعدين خلي بالك منها هروح أزور وليد عز اطمن عليه
ندا:-اخباره ايه محدش عرف الحادثه مقصودة ول لا
عادل:-والله تعبان والدكتور بيقول انه تقريبا ميت اكلينيكا بس منقدرش نشيل عنه الأجهزة لحد مانتاكد
ندا:-بخضه ايه ايه ال بتقول بتتكلم جد
عادل:-والله جد ربنا يسترها معاه يلا بقااا سلام
.......
خرج عادل وساب ندا ال بتفكر ف وليد ومش مصدقه انه فعلا كدا وبتفتكر أيام ماكان بيقرب منها وهي بتصده وحاسه بتأنيب ضمير جامد جدا أنها قصرت معاه بعد وفاه أختها بطلت الدروس ال كانت بتديهالو وبتدعي ربنا انه يخف ويرجع وهي مش هتسيبه تاني ابدا
.............
عادل راح بالفعل لوليد ال مافيش أمل انه حتي يرمش بعيونه بس ابن الأصول مايقدرش انه مايروحش دا ف يوم من الأيام اكلو عيش وملح مع بعض بس صادف شئ غريب هناك صادف رانيا خارجه من عنده بس هو اختفي بسرعه قبل ماتشوفه واستغرب من الموضوع
$$$$$$$$$$$$$$$$
عدا يوم واتنين لا دا كتير
وائل مش عارف يعمل ايه مع يعتبر الاتنين اخواته عادل وهيثم وصعبان عليه أن يحصل كدا مابنهم جه ف يوم من الأيام عليهم كانو أسرة واحده تجمعهم ضحكه واحده بس وائل مش بايدة حاجه
...........
عدت عليهم الأيام ف حاله استقرار
بالليل تحديدا بعد 3 الفجر فون بيرن نمرة غريبه تمسك الفون وترد وبعدين تقوم بالراحه من جنب هيثم عشان ماياخدش بالو بس ع مين هو صاحي وعامل نايم تدخل الحمام
رانيا:-انت اتجننت ازاي تتصل بيا وكمان ع النمرة دي بصوت واطي يكاد يسمع
...........انت بتقول ايه مالكمش عندي حاجه انت اتجننت. .......خلي حد فيهم يقرب ويجي وانت عارف ايه ال هيحصل وتقفل السكه
هيثم كان سمع بس مش قوي لأن الصوت واطي
#للعلم هيثم ماسكنش ف الفيلا ال كان عاملها لرحمه كان واحدة غيرها وخرج خالص من الكومباوندا بس فيلته موجودة
..........
رجعت رانيا تاني مكانها بس مانمتش فضلت تفكر ياتري هتعمل ايه وايه ال هيحصل
تاني يوم ف الشركه ف اجتماع عشان الصفقه الجديدة ال هتم ال اتنازل عنها عادل لشركة هيثم واتفقوا أن هيثم هيسافر عشان يتفق ع الصفقه مع عدي واتحدد اليوم ال هيسافر فيه
رانيا جالها اتصال نمرة غريبه
رانيا:-الووو
..... أهلا يا هانم
رانيا:-مين معايا
..... ازاي يا هانم مش عارفانا واحنا السبب ف ال انتي فيه دا
رانيا:-ايه الجنان دا مين بيتكلم
............ احنا ال رجعنالك هيثم باشا تاني ولينا حق ف ال عندك
رانيا:-انا مش فاهمه رجعتوة ازاي
...... احنا ال خطفنا رحمه وكمان موتناها عشانك
رانيا:-لا انا ماتفقتش ع موت انا اتفقت بس ع خطف روح شوف مين ال اتفق معاكم ع موت
....هههههههههه احنا كدا كدا ماموتنهاش
رانيا:-ايه تقصد ايه رحمه عايشه
............. دي مش بس عايشه دي كمان اتجوزت
رانيا:-انت بتقول ايه ال عرفته من محمد أنكم موتوها ازاي تطلع عايشه
......... بصي من غير لف ولا دوران كتير هاتجيبي ال احنا عايزينه ول نبلغ هيثم باشا وهو بقااااا يديني ويتصرف معاكي
رانيا:-هي وصلت لهيثم باشا
......... اه خصوصا لما يعرف هي اتجوزت مين كمان لا مش هنسكت احنا هنروح لجوزها ونقوله هي مين
رانيا:-ال عايز تعمله اعمله انا مافيش دليل ضددي وفلوس مش هديكم واقفل وماترنش تاني
.............. لا ياهانم المكالمه متسجله وخلاص هتروح لهيثم باشا قبل مايسافر بالمرة عشان يرجع برحمه وقفل السكه ف وشها وهو بيضحك
وهي على آخرها
رانيا:-ايه دا كل كل ال عملته باظ عايشه عايشه انا فعلا اتفقت ع خطفها بس محمد اتفق ع موتها وقولت احسن ورجعت كل حاجه ترجع ف الاخره عايشه ايه دا ياربي ياربي
رانيا بتفكر هتعمل ايه عايزة خطتها تنجح وهيثم مايعرفش
ماتعرفش انك مهما تكدب مسير الحقيقه اتبان وال بني ع غش لا بد من الهدم ورانيا حياتها كلها غش ف غش
رنت تاني ع النمرة واتفقت أنها تقابل الشخص دا وتتكلم معاه ويوصلو لحل بس مايعملش حاجه من غير اذنها بالفعل حدودو معاد نفس اليوم ال مسافر ف هيثم
هيثم طلع ع المطار وهي خرجت للمقابلة
.......
$$$$$$$$$
رانيا .:-اهلا
....... أهلا يا هانم
رانيا:-ممكن اعرف انت عايز ايه بالظبط
....... 100 مليون جنيه
رانيا:نعم 100 ايه
....... ال سمعتيه يا هانم دا مايجيش سهم واحد ف شركاتكم خصوصا أرباح الصفقه الجديدة
رانيا:-انت بتهرج طبعا لا
....... خلاص يا هانم التسجيل يروح لهيثم باشا وهو عند عدي باشا عشان يرجع بخديجه أقصد رحمه
رانيا:-للحظه استوعبت الكلام انت بتقول ايه
......... هههههههههه ال سمعتيه رحمه فاقدة الذاكرة وعدي بيدور ع أي حاجه تدل عليها وميعرفش أنها سيدة الأعمال المشهورة ال اتشهرت ف وقت قياسي وهي حاليا مراته اتجوز ها
رانيا:-مش مستوعبه الكلام ايوة فاهمه بس مش عايزة تصدق
انت بتقول ايه هيثم راح عندهم ف الشركه دلوقت عشان الصفقه انت تقصد أن رحمه اتجوزت عدي ال احنا هنعمل الصفقه معاه ايه دا الدنيا صغيرة اوي كدا ليه يعني كل ال عملته باظ هيثم هيشوفها هناك وحطت ايدها ع دماغها ودماغها هتنشل من كتر التفكير اعمل ايه اعمل ايه
............ عندي الحل يا هانم
رانيا:-الحقني بيه
.....بس كل حاجه بحسابها
رانيا:-قول واخلص وال عايزة هدوهولك
......... نقتلها بالفعل قبل مايوصل هيثم هناك
رانيا:-هتقدر
....... اقدر دي حاجه بسيطه جدا
رانيا:-وانا معاك وال عايزة ولو احتجت حاجه هقولك انت تعملها لي فكك من محمد لأنه مش فاهم حاجه وهيغرقنا هو عرف أنها عايشه
..... لا ياهانم هو فاكر أنها ماتت ومكلفني كمان أن اخلص من عادل بيقول انه هيورث كل حاجه
رانيا:-يورث ازاي دا مطلق ندا
....... مش عارف يا مدام دماغه فيها ايه
رانيا:-احنا ع اتفقنا ولما تخلص كلمني
..... حاضر يا مدام
......
ايه ال هيتخطط
...........
$$$$$$$$$$$$$
ندا بتفكر ف وليد عايزة تروح تزوره ف المستشفي بس خايفه عادل مايوافقش نفسها تشوفه طاب تعمل ايه عشان عادل يوافق
الحجه عليه ف انتظار رحمه ف أي وقت هتدخل عليها
$$$$$$$$$$$
نرجع لهيثم ال وصل اسبانيا ونزل ف فندق وارتاح من السفر ومن اول بكرة هيبدا يشوف عدي عشان الصفقه الجديدة
عدي ف جناحه ومعاه خديجه بيتكلمو ف الشغل
عدي:-بكرة جاي عندنا ف الشركه صاحب شركه الرحمه عشان الصفقه الجديدة
خديجه:-برعشه ف قلبها تمام واحنا منتظرينو
عدي:-يمكن يأتي ف وقت انا مو أكون موجود عندي مقابله ف الخارج لو اجي تكلمي معه
خديجه:-ربنا يسهل
عدي:-خديجه بدي أخدك ع دكتور
خديجه:-ليش
عدي:-بدي اطمن عليكي ويكشف ع دماغك بدي اتأكد انت فعلا فاقدة الذاكرة
خديجه:-انت مش مصدق بحزن
عدي:-لا تزعلي انا مصدق بس عشان يديكي علاج يقوي رجوع الذاكرة عندك
خديجه:- ربنا يسهل
.............
عدت الليله ع هيثم ال منتظر مقابله بكره وع خديجه ال بتفكر ف صاحب شركه الرحمه وليه قلبها اترعش لما عرفت كدا
.....
$$$$$$$$$$$$
جه تاني عدي راح المقابله
وهيثم بالفعل وصل الشركه عند عدي استقبلته السكرتارية ودخلته عن. أستاذه خديجه
خديجه كانت بتقلب ف الورق قدامها ودخل هيثم عليها
اتكلم بالانجلش ركزت ف الصوت وبعدها رفعت عيونها ووقفت من مكانها
لا هو متكلم ولا هي متكلمه مافيش غير نظرات العيون مع نبضات القلب الا بتزيد ال كل واحد فيهم سامع نبضات قلب التاني
خديجه وشه مألوف عليا دا مين وكمان صوته
هيثم إحساس جميل عنده ايوة حس بيه قبل كدا ليه زمان ماحسش بيه العيون مش غريبه
صوت اننفاسهم بتعلي هم الاتنين
مافيش غير كلام بالعيون
خديجه عنيه فيها دفه
هيثم عيونها فيها كميه دفه غريبه وقلبها انا حاسه
..........
ال كسر كلام العيون صوت فون رن
فاقت
خديجه
ردت
الووو
وينك ...... تمام
خديجه تقفل الفون وبعدها تبص لهيثم ال تاه فيها اول ماشافها زي ماكان بيتوه مع رحمه
خديجه :-اتفضل
هيثم:-شكرا
خديجه:-بابتسامة خفيفه كيفك
هيثم:-الحمدلله
خديجه:-بدي اعرفك ع نفسي انا خديجه زوجه عدي وهو الآن حالا يأتي
هيثم:-نبره صوتها مش غريبه بس بتكلم خليجي حضورها كلامها عيونها حتي نبره صوتها والاغرب من كل دا وشها شفته فين
بيفكر هيثم شاف وش خديجه بيعصر دماغه من كتر التفكير مين دي
بس مش فاكر إحساس جميل حاسه ياتري مين مافيش غير العيون ال بدأت تلاحظ خديجه عليه من كتر النظرات مافيش كلام مافيش غير صوت نبضات قلبه ال بتزيد
بعدها جت ف بالو حابتته ال عمره مانسيها نفس الاحساس معاها
انا ماشفتش وشها بس حاسس بيها ........ ممكن؟ ؟؟؟؟؟
لا لا ازاي وازاي جت هنا لو فعلا لا دي بتتكلم خليجي ممكن يكون شبه ماهو زي مابيقولو يخلق من الشبه 40
خديجه؛-تشرب ايش
هيثم:-شكرا ول حاجه
.....
هنا بقاااا دخل عدي
عدي:-يا هلا ومرحبا بناس مصر
هيثم:'اهلا بيك
عدي:-كيفك يا هيثم باشا
هيثم:-الحمدلله سموك
رحبوا ببعض بس هيثم عيونه مافرقتش خديجه ال لاحظ كدا عدي
هي فضلت أنها تسكت وال اتكلم ف الصفقه عدي مع هيثم
وأخيرا اتفقوا ع الصفقه
عدي عزم هيثم ع الغداء برا لأنه ضيفه بس خديجه اعتذرت أنها تروح وروحت ع الفيلا إلا مش عارفه ايه ال حصل وبدأت صور تاني تيجي ف دماغها من ضمنها صور لهيثم رجعت وراه كانت هتخبط ف الحيطه دا مين وصورة ليه ف دماغي بكذا شكل مش الشكل دا
اتغدا عدي هو وهيثم ال تفكيره اتشتت من أول ماشافها بيعصر في دماغه انا شفتها فين
انتهي الغداء وهيثم ال خلاص هيرجع بلده بعد ماتفق مع عدي انه هيجي مصر هو وخديجة مع إصرار هيثم أنها لازم تيجي معاك
....
$$$$$$$$$$$
رجع عدي ف الفيلا لقي خديجه ف حاله يرثي لها
عدي:-خديجه شو بكي
خديجه:-خذني ع الدكتور ارجوك
اخدها بالفعل ع الدكتور ال كشف عليها وتبين أن ف كذا جرح ف دماغها مش واحد بس عدي عارف سبب واحد لأنه تسبب ف واحد إنما الباقي دا جه ازاي
جرح بتاع عمليه وجرح تاني متخيط أثر صدمه وبالفعل بعد الأشعة تبين أن خديجه فاقدة الذاكرة من أمتي الدكتور قال إنها مده صغيره مش بعيدة
أداها علاج تنشيط للذاكرة
اخدها عدي ع الفيلا
ال اول ماوصل قامت حريقه ف الفيلا
عدي بصوته جمع كل ال ف القصر بتاعه وع رأسهم عدنان وعنبر ولأول مرة يمسك عندنان من لايقته
عدي:-بدي اعرف خديجه وصلت القصر ازاي
عدنات:-شو هاد سموك انا خبرت سموك قبل سابق
عدي:-مو مقتنع بكلامك
عدنان:-هاد هو ماف جديد
عدي:-الصندوق ال اجت فيه تبع مين
عندنان :-بارتباك صندوق أي صندوق
عدي:-ماتحور عليا بالكلام
عدنان:-لا لا سموك هاد احنا جبناها من جماعه بمصر كانت شرانيه ومفتريه وقويه بدرجة أنها قتلت واحد والجماعه اعطوها لنا وهي مخدرة بس ماعرف أنها هتفقد الذاكرة
عدي:-ايش هاد
خديجه:-مش مستوعبه قتلت واحد انا اقتل ازاي
عدنان:-هاد ال اعرفه والباقي قالو عليه الجماعه ف مصر
عدي:-جيب كل ال عندك عدنان بدي اعرف الحقيقه
عدنات:-ماعندي شئ تاني
عدي :-عدنااااااااااااااااااااااااااااااااان
عدنان:-خلاص سموك بعتو ليا النهارد بدهم يخلصو منها خالص قتل
عدي:-ايش قتل
خديجه:-عايزين يموتوني
عدي :-ساب عدنان ومسك خديجه لا تخافي انا ماراح اتركك اكيد الموضوع ف شئ
خديجه مسكت دماغها الم فيها رهيب مع عياط مستمر
$$$$$$$$$$$
نرجع لهيثم ال رجع الفيلا وأول ما رجع كالعادة بتاعت كل مرة رانيا مش ف استقباله
ركب لاوضته قرب من الباب سمع صوت رانيا بتتكلم فون
رانيا :-ها عملت ايه ...... اتفقت خلاص ..... هتخلص منها امتي ....... انا عايزة ف أقرب وقت قبل هيثم مايعرف أو يشك ف شئ ..... طاب خلاص ..... خلص الموضوع دا وعندي واحد غيرو بس أسهل من دا بسرعه .... يووووووووه فلوسك هتوصلك طيب طيب اقفل يلا ..
.......
هيثم برا باب الاوضه سامع بس مش مستوعب ايه دا مين دي دي رانيا دا شكل الموضوع كبير واكيد يخص رحمه
فتح الباب هيثم ع رانيا ال اتفاجات بيه .....
"اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها"