أحداث رواية عشقت منتقبة الفصل الثالث من روايات وفاء رشدي.
عشقت منتقبه هيثم ورحمه الفصل الثالث
#روايه_عشقت_منتقبه
الجزء الاول
#الحلقه_الثالثه
$$$$$$$$$
صوت جاي من بعيييد هييييييييييييييييييييييثم !!!!!
بيلتفت هيثم لقي مين
حضنه جامد جداً ( وحشتني ياحبيبي اخبارك ياقلبي كدا اسبوع بحاله ماشوفكش فيه هونت عليك يا وحش ) ..... رانيا ( طليقت هيثم شخصيه مستهترة ومش بتحب غير نفسها وحقودة جداً وهيثم بالنسبالها صفقه بس للاسف خسرتها)
هيثم واقف ببرود وايديه جنب مش بادله الحضنه ولما اتخنق منها شال ايديها من ع رقبته
هيثم:- انتي ايه ال بتعمليه دا
رانيا:- وحشششتني ياقلبي
هيثم:- انتي اكيد مجنونه مش طبيعيه
رانيا:- مجنونة بحب جوزي
هيثم:- عندك جوز مين انتي مش مراتي انتي طليقتي وانا مش جوزك وال بتعمليه دا حرام انك تحضني واحد غريب عنك فهمتي يابتاعت الموضه اوعي بقي
رانيا مانطقتش ولا كلمة بس احرجت جامد جداً من ال حصل خصوصاً ان الحفله كلها بتبص عليهم وع صوت هيثم العالي
......هيثم باشا مالك بس يانجم انت نجم الحفله النهارد زعلان كدا ليه ( وليد عز رجل اعمال وهو صاحب الحفله شخصيه غريبه مره كويس وعشر وحش )
هيثم:- وليد باشا مافيش حاجه يا ياباشا ومين دا ال نجم الحفله
وليد:- انت طبعاً بص كدا لنفسك الحفله اهي كلها بتتفرج عليك
رانيا ف الوقت دا انسحبت وقعدت ف ركن بعيد ومساكه كاس بايدها وعيونها ع هيثم وبتكلم نفسها هترجع يعني هترجع بالزووء بالعافيه هترجع والزووء مانفعش معاك يبقي نستخدم العافيه مش رانيا الشهاوووي ال تعمل فيها كدا وتخلي الكل يتفرج عليه...
............... تستاهلي.... والله تستاهلي وتستاهلي اكتر من كدا كمان
بتلتفت رانيا... بابا ارجوك لو سمحت انت كمان انا مش ناقصه كفايه ال فيا
(عصمت الشهاووري والد رانيا شخصيه متسلطه مش بيحب حد زي بنته وشريك هيثم ف اكبر مصنع بيتعمل )
عصمت باشا :- ايوه تستاهلي قولتلك خلاص دا عنيد ودماغه ناشفه زي الحجر انا اعرفه اكتر منك من طول مارماكي مستحيل يرجعلك فتريحي نفسك وسيبك من الهبل ال بتعمليه دا
رانيا:- انت شايف كدا لا انا مش بستسلم بسهوله وانا ياهو يايرجع يا الدنيا تتقلب عليه هو دا ال عندي
عصمت باشا :- شرانيه من يومك
رانيا:- ههههههههههههههههه طالعالك يااا والدي
$$$$$
هيثم: - حفله ايه ال بتبص عليا
وليد:- اهو ياباشا انا عزمتها مخصوص هنا عشان اهدي النفوس انت وهي وانت قفشت
هيثم :- مش عايز اغلط فيك لان عمري ماغلط ف حد
وليد:- بس بس ايه كل دا هو العرق الصعيدي هيطلع ول ايه بضحك ياعم معاك والله
هيثم: - اه بحسب اه نسيت هزارك بايخ ومالكش دعوة بالصعايده
$$$$$$$$$$$$$$$$
عند رحمة ف البيت
رحمة:- ماما انا هتصل بندا اشوف اخبارها ايه
الحجه عليه:- ياريت يابنتي انا قلقانه عليها اووي ( ندا اخت رحمة متجوزه ف .المنيا وحامل ف الشهر السابع)
رحمه:- ماتقلقيش ياست الكل عليها انا هجيبها تولد هنا وماليش دعوة بجوزها يضرب دماغه ف الحيط مش هسيبهالو
الحجه عليه:- بالراحه يابنتي انا عارفه ان دماغك ناشفه وال بتقولي عليه هتعمليه ناخده بالسياسه والهدوووء كدا لحد مايوافق
رحمه:- مين دا ال بالسياسه والله اخدها غصب عنه ومالوش عندي حاجه انا عارفه انه بيحبها ومش بيقدر ع بعدها بس انتي مش هتسافري هناك ولا انا يبقي الافضل انها تيجي ماتقلقيش انتي انا هعرف اخلعها منه
الحجه عليه:- ياريت يابنتي ياريت نفسي اكون معاكم انتو التلاته كفايه اخوكم البعيد عني
رحمه:- ربك كبير ياست الكل والله انا حاسه ان عادل اخويا لسه عايش وابقي شوفي
الحجه عليه:- يارب يارب
$$$$$$$$$$
هناك ف الحفله قاعد هيثم ولا هامه حد والبنات هتتجنن عليه وحاولت تاني رانيا معاها وموضوعها فشل فضل يتكلم هو وصاحبه ع الشغل لحد معاد الحفله مانتهي وكل واحد روح ع بيته
$$$$$$$$
رحمة ف الوقت دا كانت ف البلوكونه من غير نقاب ف نص الليل دلوقت ومافيش حد .... شمت الهوا وشويه ودخلت ع اوضتها تنام
رجع هيثم بيته ونااااااام لحد الصبح
$$$$$$$$$"$$
تاني يوم الصبح فاقت الحجه عليه ع صوت صراخ جامد جداً جاي من عند اوضة رحمه .. طلعت جري لقيت رحمة ف حاله هيستريا من الصراخ والعياط ضمتها لحضنها
الحجه عليه:- بنتي حببتي اهدي ياقلبي مش كدا اهدي
رحمه:- بعياط بصوت عالي زي الاطفال ... مش قادرة ياماما تعبت تعبت يااااارب يااارب
الحجه عليه:- ايه ال حصل يابنتي انتي رجعتي تحلمي تاني ول ايه
رحمه:- اااااه يا امي اااااه. مريم يا امي مريم بتقولي انا قولتلك خديني معاكي ياماما ماردتيش ااااااااه يا امي
الحجه عليه:- يابنتي اهدي اهدي وانسي بقي كفاياكي لحد كدا هم راحو لل احسن مني ومنك وال احن عليهم مننا كلنا اجلهم كدا هنعمل ايه بس
رحمه:- انسي انسي ايه انسي ايه بس انسي كريم وعقله ال سابق سنه وكان عارف عمايل ابوه كلها
ولا اياد وشقاوتة ولا مريم ورقتها وحنيتها عليا وهي بتطبطب عليا وتمسح دموعي ماتزعليش ياماما انا مش مسمحاها ابوهم ولا ع ال عمله والله ( علي) مامسمحها ليوم الدين
الحجه عليه:- اهدي يابنتي مش كدا وسامحي سامحيه وماتنسيش ان هو السبب ف ال انتي فيه دا والمكانه ال وصلتيلها دي
رحمه:- تغور المكانه والمركز مهو كل دا ع حساب حرماني من اولادي طول العمر
الحجه عليه:- يابنتي اجلهم ع كدا ونصيبهم هنعمل ايه هم كانو امانه عندك وصاحب الامانه اخدها تاني انا ال هقوله وانتي ال عارفه واحدك
رحمه:- ونعمه بالله يا امي
الحجه عليه:- اهدي اهدي بقي وقومي صلي وادعي ان ربنا يجمعك بيهم ف الاخرة. وكلميلي اختك اطمن عليها
رحمه:-حاااضر يا امي.........................
قامت رحمه وهدت نفسها وسلمت امرها لله واستعوضت كل شئ ودعت ربنا انه يجمعها بيهم تاني ف الاخرة
$$$$$$$$$$$$
عند هيثم ف بيته
عم عبده:- هيثم يابني قوم يلا عشان شغلك
هيثم: - حاضر ياعم عبده هقوم اهو
عم عبده:- انت رجعت امتي ما شفتكش لما جيت
هيثم:- بالليل حوالي 2 بالليل
عم عبده:- ياااه كل دا ها قولي عملت ايه وقابلت فعلاً طليقتك زي ماتوقعت
هيثم:- هههههههههههههه دي حاجه اكيدة انا مش قولتلك
حكي هيثم لعم عبده ال حصل منها ورد فعله عليها
عم عبده:- سبحان الله ووالدها عصمت باشا فين من كل دا
هيثم:- دا راجل ديوث ال يسمح لبنته انها تحضن وتبوس واحد غريب عنها لا وايه الحفله. كلها كانت ف حضن كل واحد شويه وفاكرة اني هغير عليها...... غلطانه انا اصلاً بستحقرها جداً بال عملته وبتندم ع كل لحظه كانت فيها مراتي وبلوم نفسي ازاي انا كنت متجوزها
عم عبده:- ربنا يصلح حالها ويهديها يابني
هيثم:- يارب ياعم عبده يارب
عم عبده:- قوم بقي فووق كدا هحضرلك الفطار
هيثم:- لا ياراجل يا طيب هفطر ف المكتب هقوم دلوقت الحق لان عندي معاد
عم عبده:- ماشي يابني
قام هيثم واخد شاور وخرج ع شركته
$$$$$$$$$$$
عند وائل ف بيته
هند: -قوم بقي بطل كسل انت رجعت امبارح من الحفله من غير ماتقولي ال حصل ونمت
وائل : - يووووووه عايزه ايه بس واخدها ف حضنه هو ونايم هااا قولي عايزه ايه
هند:- ايه ال حصل قابل هيثم طلقيته فعلاً رانيا زي ماتوقعنا
وائل :- يووووووه يااااااااااه ع ال حصل
هند:- ها ايه ال حصل
وائل :- لما ارجع ابقي احكيلك
هند:- لا قول قول قول وقعدت تضرب ف صدره بدلع كدا لا قول بقي
وائل :- قعد يضحك وحكي ال حصل
هند:- يخربيتها دي اكيد مجنونه ايه ال عملته دا بس تستاهل احسن ال عمله فيها هيثم
وائل : - لو تشوفي شكل هيثم وهو جامد وبعدها بصوته العالي انتي مش مراتي ويستحيل ارجعلك شيلي الفكرة دي من دماغك
هند:- يالهوووووي دا لو انا كنت موت فيها
وائل :- اوعي تقولي كدا تاني انتي عكس رانيا تماماً هو انا حبيتك واتجوزتك ليه يابنت قلبي
هند:- ربنا يخليك ليا ياحبيبي ولا يحرمني منك ابداً
قوم يلا احضرلك الفطار
وائل :- لا هفطر ف المكتب هجز وانزل الحق هيثم عندنا اجتماع
قام وائل ولبس هدومه وخرج
$$$$$$$
عند رحمة ف البيت
الحجه عليه:- قومي ياحببتي ماتقعديش كدا اخرجي زي امبارح شمي هوا
رحمه:- لا ياماما مش دلوقت هخرج اه عشان اشوف المحلات اشتري الفون ال قولتلك عليه
الحجه عليه:- ماشي ياقلبي
(الحجه عليه حاسه ببنتها بس مش عارفه تعملها ايه ول حاجه ف ايدها نصيبها كدا تدوق من نفس الكاس ال شربت منه امها وهو حرمانها من ضناها يمكن الحجه عليه عايشه ع امل يرجع ابنها عادل ف حضنها. ....... انما رحمة ربنا يصبرها اولادها ماتو)
$$$$$$$$$
عند هيثم ف مكتبه
علا:- صباح الورد يافندم اجيبلك فطار
هيثم:- لا متشكر
علا:- بس شكلك يافندم مافطرش وكدا غلط ع صحتك انا عايزاك اقصد احنا عايزينك عشان الشغل
هيثم: - ببرود قولت متشكر صحتي وانا حر فيها مالكيش دخل
عملتي ايه ف معاد مع عميل الشركة العربيه
علا:- اخدتلك معاد معاه بكره ع 10 الصبح يناسبك يا فندم
هيثم:- تمام جداً
بقولك ياعلا ركزي ف شغلك يهجيب غيرك
علا:- حاضر يافندم
وسابته وخرجت ........... شويه هو كمان وخرج
علا:- تحت امرك يافندم
هيثم :- انا رايح لوائل بيه مكتبه لو ف جديد اتصلي هناك
علا:- ماشي يافندم
خرج هيثم ع مكتب وائل لقيه جايب فطار وبيفطر
وائل:- حماتك بتحبك
هيثم:- وانا بعشق بنتها بس هي فين
وائل:- دلوقت تيجي بس.اصبر الصبر حلو اقعد افطر
هيثم:- هقعد هو انا محتاج اتعزم واديني صابر اهو لحد ماشوف اخرتها ايه
ضحكو.الاتنين مع بعض وفطرو
ودردشو شويه
وائل:- تيجي تتغدا معايا النهاردا لو رجعت من غيرك هند هتقتلني
هيثم:- هههههههههههه ليه بقي انا مالي
وائل:- موصياني عليك من امبارح ان اجيبك نتغدا سوا
هيثم:- الواد كريم حبيب عمو اخباره ايه
وائل: - نفسه يشوفك والله
هيثم:- حاضر من عنيه باذن الله
هاجي اتغدا عندكم واح شني والله ابن ال.......... نفسي اشوفه وهند كمان اشوف اخبارها ايه معاك تعرف لو كنت بتزعلها والله
وائل:- بااااااس اوعي تحلف روح ياخويا وشوفها ازعل مين وانا اقدر
$$$$$$$$$$
عند رحمة ف البيت صليت العصر وخرجت
قعدت ف نفس المكان ال ارتاحت فيه ونفس المشهد بتاع امبارح اتكررر
هيثم راجع من شغله و. .......................
"كونوا أول من يستمتع بقراءة الروايات الجديدة. اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها!"
الجزء الاول
#الحلقه_الثالثه
$$$$$$$$$
صوت جاي من بعيييد هييييييييييييييييييييييثم !!!!!
بيلتفت هيثم لقي مين
حضنه جامد جداً ( وحشتني ياحبيبي اخبارك ياقلبي كدا اسبوع بحاله ماشوفكش فيه هونت عليك يا وحش ) ..... رانيا ( طليقت هيثم شخصيه مستهترة ومش بتحب غير نفسها وحقودة جداً وهيثم بالنسبالها صفقه بس للاسف خسرتها)
هيثم واقف ببرود وايديه جنب مش بادله الحضنه ولما اتخنق منها شال ايديها من ع رقبته
هيثم:- انتي ايه ال بتعمليه دا
رانيا:- وحشششتني ياقلبي
هيثم:- انتي اكيد مجنونه مش طبيعيه
رانيا:- مجنونة بحب جوزي
هيثم:- عندك جوز مين انتي مش مراتي انتي طليقتي وانا مش جوزك وال بتعمليه دا حرام انك تحضني واحد غريب عنك فهمتي يابتاعت الموضه اوعي بقي
رانيا مانطقتش ولا كلمة بس احرجت جامد جداً من ال حصل خصوصاً ان الحفله كلها بتبص عليهم وع صوت هيثم العالي
......هيثم باشا مالك بس يانجم انت نجم الحفله النهارد زعلان كدا ليه ( وليد عز رجل اعمال وهو صاحب الحفله شخصيه غريبه مره كويس وعشر وحش )
هيثم:- وليد باشا مافيش حاجه يا ياباشا ومين دا ال نجم الحفله
وليد:- انت طبعاً بص كدا لنفسك الحفله اهي كلها بتتفرج عليك
رانيا ف الوقت دا انسحبت وقعدت ف ركن بعيد ومساكه كاس بايدها وعيونها ع هيثم وبتكلم نفسها هترجع يعني هترجع بالزووء بالعافيه هترجع والزووء مانفعش معاك يبقي نستخدم العافيه مش رانيا الشهاوووي ال تعمل فيها كدا وتخلي الكل يتفرج عليه...
............... تستاهلي.... والله تستاهلي وتستاهلي اكتر من كدا كمان
بتلتفت رانيا... بابا ارجوك لو سمحت انت كمان انا مش ناقصه كفايه ال فيا
(عصمت الشهاووري والد رانيا شخصيه متسلطه مش بيحب حد زي بنته وشريك هيثم ف اكبر مصنع بيتعمل )
عصمت باشا :- ايوه تستاهلي قولتلك خلاص دا عنيد ودماغه ناشفه زي الحجر انا اعرفه اكتر منك من طول مارماكي مستحيل يرجعلك فتريحي نفسك وسيبك من الهبل ال بتعمليه دا
رانيا:- انت شايف كدا لا انا مش بستسلم بسهوله وانا ياهو يايرجع يا الدنيا تتقلب عليه هو دا ال عندي
عصمت باشا :- شرانيه من يومك
رانيا:- ههههههههههههههههه طالعالك يااا والدي
$$$$$
هيثم: - حفله ايه ال بتبص عليا
وليد:- اهو ياباشا انا عزمتها مخصوص هنا عشان اهدي النفوس انت وهي وانت قفشت
هيثم :- مش عايز اغلط فيك لان عمري ماغلط ف حد
وليد:- بس بس ايه كل دا هو العرق الصعيدي هيطلع ول ايه بضحك ياعم معاك والله
هيثم: - اه بحسب اه نسيت هزارك بايخ ومالكش دعوة بالصعايده
$$$$$$$$$$$$$$$$
عند رحمة ف البيت
رحمة:- ماما انا هتصل بندا اشوف اخبارها ايه
الحجه عليه:- ياريت يابنتي انا قلقانه عليها اووي ( ندا اخت رحمة متجوزه ف .المنيا وحامل ف الشهر السابع)
رحمه:- ماتقلقيش ياست الكل عليها انا هجيبها تولد هنا وماليش دعوة بجوزها يضرب دماغه ف الحيط مش هسيبهالو
الحجه عليه:- بالراحه يابنتي انا عارفه ان دماغك ناشفه وال بتقولي عليه هتعمليه ناخده بالسياسه والهدوووء كدا لحد مايوافق
رحمه:- مين دا ال بالسياسه والله اخدها غصب عنه ومالوش عندي حاجه انا عارفه انه بيحبها ومش بيقدر ع بعدها بس انتي مش هتسافري هناك ولا انا يبقي الافضل انها تيجي ماتقلقيش انتي انا هعرف اخلعها منه
الحجه عليه:- ياريت يابنتي ياريت نفسي اكون معاكم انتو التلاته كفايه اخوكم البعيد عني
رحمه:- ربك كبير ياست الكل والله انا حاسه ان عادل اخويا لسه عايش وابقي شوفي
الحجه عليه:- يارب يارب
$$$$$$$$$$
هناك ف الحفله قاعد هيثم ولا هامه حد والبنات هتتجنن عليه وحاولت تاني رانيا معاها وموضوعها فشل فضل يتكلم هو وصاحبه ع الشغل لحد معاد الحفله مانتهي وكل واحد روح ع بيته
$$$$$$$$
رحمة ف الوقت دا كانت ف البلوكونه من غير نقاب ف نص الليل دلوقت ومافيش حد .... شمت الهوا وشويه ودخلت ع اوضتها تنام
رجع هيثم بيته ونااااااام لحد الصبح
$$$$$$$$$"$$
تاني يوم الصبح فاقت الحجه عليه ع صوت صراخ جامد جداً جاي من عند اوضة رحمه .. طلعت جري لقيت رحمة ف حاله هيستريا من الصراخ والعياط ضمتها لحضنها
الحجه عليه:- بنتي حببتي اهدي ياقلبي مش كدا اهدي
رحمه:- بعياط بصوت عالي زي الاطفال ... مش قادرة ياماما تعبت تعبت يااااارب يااارب
الحجه عليه:- ايه ال حصل يابنتي انتي رجعتي تحلمي تاني ول ايه
رحمه:- اااااه يا امي اااااه. مريم يا امي مريم بتقولي انا قولتلك خديني معاكي ياماما ماردتيش ااااااااه يا امي
الحجه عليه:- يابنتي اهدي اهدي وانسي بقي كفاياكي لحد كدا هم راحو لل احسن مني ومنك وال احن عليهم مننا كلنا اجلهم كدا هنعمل ايه بس
رحمه:- انسي انسي ايه انسي ايه بس انسي كريم وعقله ال سابق سنه وكان عارف عمايل ابوه كلها
ولا اياد وشقاوتة ولا مريم ورقتها وحنيتها عليا وهي بتطبطب عليا وتمسح دموعي ماتزعليش ياماما انا مش مسمحاها ابوهم ولا ع ال عمله والله ( علي) مامسمحها ليوم الدين
الحجه عليه:- اهدي يابنتي مش كدا وسامحي سامحيه وماتنسيش ان هو السبب ف ال انتي فيه دا والمكانه ال وصلتيلها دي
رحمه:- تغور المكانه والمركز مهو كل دا ع حساب حرماني من اولادي طول العمر
الحجه عليه:- يابنتي اجلهم ع كدا ونصيبهم هنعمل ايه هم كانو امانه عندك وصاحب الامانه اخدها تاني انا ال هقوله وانتي ال عارفه واحدك
رحمه:- ونعمه بالله يا امي
الحجه عليه:- اهدي اهدي بقي وقومي صلي وادعي ان ربنا يجمعك بيهم ف الاخرة. وكلميلي اختك اطمن عليها
رحمه:-حاااضر يا امي.........................
قامت رحمه وهدت نفسها وسلمت امرها لله واستعوضت كل شئ ودعت ربنا انه يجمعها بيهم تاني ف الاخرة
$$$$$$$$$$$$
عند هيثم ف بيته
عم عبده:- هيثم يابني قوم يلا عشان شغلك
هيثم: - حاضر ياعم عبده هقوم اهو
عم عبده:- انت رجعت امتي ما شفتكش لما جيت
هيثم:- بالليل حوالي 2 بالليل
عم عبده:- ياااه كل دا ها قولي عملت ايه وقابلت فعلاً طليقتك زي ماتوقعت
هيثم:- هههههههههههههه دي حاجه اكيدة انا مش قولتلك
حكي هيثم لعم عبده ال حصل منها ورد فعله عليها
عم عبده:- سبحان الله ووالدها عصمت باشا فين من كل دا
هيثم:- دا راجل ديوث ال يسمح لبنته انها تحضن وتبوس واحد غريب عنها لا وايه الحفله. كلها كانت ف حضن كل واحد شويه وفاكرة اني هغير عليها...... غلطانه انا اصلاً بستحقرها جداً بال عملته وبتندم ع كل لحظه كانت فيها مراتي وبلوم نفسي ازاي انا كنت متجوزها
عم عبده:- ربنا يصلح حالها ويهديها يابني
هيثم:- يارب ياعم عبده يارب
عم عبده:- قوم بقي فووق كدا هحضرلك الفطار
هيثم:- لا ياراجل يا طيب هفطر ف المكتب هقوم دلوقت الحق لان عندي معاد
عم عبده:- ماشي يابني
قام هيثم واخد شاور وخرج ع شركته
$$$$$$$$$$$
عند وائل ف بيته
هند: -قوم بقي بطل كسل انت رجعت امبارح من الحفله من غير ماتقولي ال حصل ونمت
وائل : - يووووووه عايزه ايه بس واخدها ف حضنه هو ونايم هااا قولي عايزه ايه
هند:- ايه ال حصل قابل هيثم طلقيته فعلاً رانيا زي ماتوقعنا
وائل :- يووووووه يااااااااااه ع ال حصل
هند:- ها ايه ال حصل
وائل :- لما ارجع ابقي احكيلك
هند:- لا قول قول قول وقعدت تضرب ف صدره بدلع كدا لا قول بقي
وائل :- قعد يضحك وحكي ال حصل
هند:- يخربيتها دي اكيد مجنونه ايه ال عملته دا بس تستاهل احسن ال عمله فيها هيثم
وائل : - لو تشوفي شكل هيثم وهو جامد وبعدها بصوته العالي انتي مش مراتي ويستحيل ارجعلك شيلي الفكرة دي من دماغك
هند:- يالهوووووي دا لو انا كنت موت فيها
وائل :- اوعي تقولي كدا تاني انتي عكس رانيا تماماً هو انا حبيتك واتجوزتك ليه يابنت قلبي
هند:- ربنا يخليك ليا ياحبيبي ولا يحرمني منك ابداً
قوم يلا احضرلك الفطار
وائل :- لا هفطر ف المكتب هجز وانزل الحق هيثم عندنا اجتماع
قام وائل ولبس هدومه وخرج
$$$$$$$
عند رحمة ف البيت
الحجه عليه:- قومي ياحببتي ماتقعديش كدا اخرجي زي امبارح شمي هوا
رحمه:- لا ياماما مش دلوقت هخرج اه عشان اشوف المحلات اشتري الفون ال قولتلك عليه
الحجه عليه:- ماشي ياقلبي
(الحجه عليه حاسه ببنتها بس مش عارفه تعملها ايه ول حاجه ف ايدها نصيبها كدا تدوق من نفس الكاس ال شربت منه امها وهو حرمانها من ضناها يمكن الحجه عليه عايشه ع امل يرجع ابنها عادل ف حضنها. ....... انما رحمة ربنا يصبرها اولادها ماتو)
$$$$$$$$$
عند هيثم ف مكتبه
علا:- صباح الورد يافندم اجيبلك فطار
هيثم:- لا متشكر
علا:- بس شكلك يافندم مافطرش وكدا غلط ع صحتك انا عايزاك اقصد احنا عايزينك عشان الشغل
هيثم: - ببرود قولت متشكر صحتي وانا حر فيها مالكيش دخل
عملتي ايه ف معاد مع عميل الشركة العربيه
علا:- اخدتلك معاد معاه بكره ع 10 الصبح يناسبك يا فندم
هيثم:- تمام جداً
بقولك ياعلا ركزي ف شغلك يهجيب غيرك
علا:- حاضر يافندم
وسابته وخرجت ........... شويه هو كمان وخرج
علا:- تحت امرك يافندم
هيثم :- انا رايح لوائل بيه مكتبه لو ف جديد اتصلي هناك
علا:- ماشي يافندم
خرج هيثم ع مكتب وائل لقيه جايب فطار وبيفطر
وائل:- حماتك بتحبك
هيثم:- وانا بعشق بنتها بس هي فين
وائل:- دلوقت تيجي بس.اصبر الصبر حلو اقعد افطر
هيثم:- هقعد هو انا محتاج اتعزم واديني صابر اهو لحد ماشوف اخرتها ايه
ضحكو.الاتنين مع بعض وفطرو
ودردشو شويه
وائل:- تيجي تتغدا معايا النهاردا لو رجعت من غيرك هند هتقتلني
هيثم:- هههههههههههه ليه بقي انا مالي
وائل:- موصياني عليك من امبارح ان اجيبك نتغدا سوا
هيثم:- الواد كريم حبيب عمو اخباره ايه
وائل: - نفسه يشوفك والله
هيثم:- حاضر من عنيه باذن الله
هاجي اتغدا عندكم واح شني والله ابن ال.......... نفسي اشوفه وهند كمان اشوف اخبارها ايه معاك تعرف لو كنت بتزعلها والله
وائل:- بااااااس اوعي تحلف روح ياخويا وشوفها ازعل مين وانا اقدر
$$$$$$$$$$
عند رحمة ف البيت صليت العصر وخرجت
قعدت ف نفس المكان ال ارتاحت فيه ونفس المشهد بتاع امبارح اتكررر
هيثم راجع من شغله و. .......................
"كونوا أول من يستمتع بقراءة الروايات الجديدة. اشتركوا الآن لتصلكم أحدث الفصول والتنبيهات فور نشرها!"