رواية غرام اولاد الالفي الفصل السادس والعشرون بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة من خلال موقعنا .
رواية غرام أولاد الألفي الفصل السادس وعشرون
الفصل السادس وعشرون
كان يجلس ممسك بيدها بين يديه
آسر : مش هتقومي بقي يا قلب آسر...... وحشتيني يا زهرة عمري
وتمردت دمعه عن غيرها علي يدها فأتت الممرضه ليمسحها بسرعة
الممرضه بإبتسامه : ع فكرة هي بتحس بيك وبتسمعك
آسر : طيب هي مش بتقوم ليه يا رقيه
رقيه : ان شاء الله هتقوم بس انت حسسها انك جنبها وبتحبها
آسر : حاضر
لمحت رقية شئ واقتربت ووقفت امام زهرة ثم ابتسمت
آسر : في ايه
رقيه : متفاقلة خير انها هتفوق قريب
آسر : يا رب
****************
في الإسكندرية
ليل : نععععم واحنا مال امنا بالمصنع
كريم : هدي اعضائك يا برنس
ليل : هههههههه اسكت يا بارد
الدكتور : انتوا الاتنين انا مش ناقص ام شكل ع الصبح
ليل : يبقي اتشاكلت مع مراتك
الدكتور : شاطره فمش ناقصة
كريم : خلاص يا ليلو روحي حضري شنطتك
ليل وهي تخبط ارجلها بالارض : ماشي اوووف
ضحك كريم وهو يحرك يده بشعره ثم اتجه لمنزلة وحضر شنطته وتقابلوا عند المحطة
ليل : يلا هو صحيح احنا رايحين فين
كريم : بت انتي هتجنينيني احنا رايحين القاهرة
ليل بشرود : القاهرة بس القاهرة كبيرة فمش هشوفه
******************
في امريكا
في احد المستشفيات الخاصة
الطبيب : هو بحاجة احد لكي يستيقظ
الممرضه : لكن سيدي لم نجد معلومات تخصه ولا نعرف شئ عنه
الطبيب : الم تسمعيه يتحدث اي لغة
الممرضه : اجل العربيه ربما
الطبيب : حسنا يوجد طبيب لدينا مصري الجنسية ناديه لربما يساعدنا
الممرضه : حسنا
بعد وقت جاء الطبيب مع الممرضه وكان يدعي أحمد
أحمد : ماذا هناك
الطبيب : يوجد لدينا مريض لا نعرف من اين لكننا نشك انه عربي الجنسية فكنا نريد مساعدة منك
أحمد : الوطن العربي ليس غرفة انه كبير جدا
الطبيب : حاول لأني اشك انه بحاجة شخص ليفيق
أحمد : حسنا اريد رؤيته واعتقد انه بمستشفي خاص يكون غني جدا
الطبيب : حسنا تعالي
وذهبوا لغرفة ليث ووقف أحمد ينظر له لوقت
أحمد : أشعر اني اعرفه ورأيته من قبل ايوجد صور وهو جيد
الطبيب للممرضه : احضري الملف الخاص به
الممرضه : لم يقدم ملفات لقد اعطي الكثير من المال للمستشفي
أحمد : الا يوجد صورة
الممرضه : احم لربما عند الفتيات لانه تم تصويره لوسامته
ضحك الطبيبان فأخرجت فونها وهي تشعر بالخجل واعطتهم اياه
أحمد بالمصري : مش معقول دا واحد من احفاد الألفي
الطبيب : هل عرفته
أحمد : اجل سأصل له
****************
في القاهرة
وصل كريم القاهرة هو وليل واتجهوا لفندق وحجزوا ثم اتجه كل واحد لغرفه والتقوا بعد وقت
كريم : هنعمل ايه
ليل : انت بتسألني
كريم : ابو شكلك
قاطعه رنين فونه ففتحة
كريم : ابو حميد حبيب اخو
أحمد : مش وقت هزار يا كريم عايزك في حاجة ضروريه
كريم بقلق : في ايه
أحمد : تعرف احفاد عيلة الالفي اللي في القاهرة
كريم : عيلة الالفي
ليل : في ايه
كريم : مش انتي تعرفي عيلة الالفي
ليل بتوتر : ايوه
كريم : أحمد عايز مين فيهم
فتح الاسبيكر وبدأ يقص علي ملامح الشخص وحكي لهم ما به
ليل بدموع تنزل : دا ليث خلاص قريب اهلوا هيوصلوا هو في المستشفي اللي انت بتشتغل فيها
أحمد : ايوه
ليل : يلا يا كريم
وجزبت يد كريم وهي تجري للخارج
*******************
في قصر الالفي
وصلت ليل وكريم امام بوابه القصر الكبيرة
كريم : يالهوي هو في كده
ليل : يلا يا كريم
وشدته وقفوا امام البوابه
الحارس : اهلا وسهلا ليل هانم اتفضلي نورتي القصر كله
كريم : والل وليل بقت هانم
نغزته بكوعها فتأوه وصمت لتفتح البوابه لهم ودخلوا
كريم بزهول : اييييه دددده يا نهاااار
ليل بصراخ : كرييييم
نظر لها فشبكت يدها بيده وجرت بإتجاه المبني وهو جري مثلها ويضحك يشعر انهم اطفال ولم يشعروا بتلك العيون التي عرفتها وستفتك بهم
وصلوا للباب وضغطت علي الجرس عدة مرات وهي تتنفس بصعوبه ككريم الذي يشعر انه سيموت ففتحت الخادمه
الخادمه : ليل هانم اهلا بيكي اتفضلي واللهي وحشتينا كلنا
ليل بابتسامه : وانتوا كمان..... فين العيلة
الخادمه : اتفضلي
دخلت لتجد عاصي وشمس وعمران وميان فتحدثوا بصراخ ليييييل
ضحكت والطفلان يحتضناها ثم احتضنت شمس وعاصي ونظرت لتجد كريم ممدد علي كرسي
ليل : قوم يا حيوان
كريم : والنبي بوق مايه
ليل : مش بيت مرات ابوك هو
كريم وهو يحرك فمه بطريقه مضحكة : ومين سمعك دا بيت جوز امي
عاصي : هههههههه مين ده يا بنتي
ليل : دا مراتي
كريم : مراتك وبعدين انا ملقتش غيرك اتجوزه تك الارف في......رأي رقيه تنزل عبر السلم...... عيونك الخضرا وغمازاتك اللي باينة وشعرك الاسود وقصرك يالهوي ع جمال امك متتجوزيني
انفجرت ليل ضاحكه بشدة حتي تساقطت دموعها وكذلك شمس وكان معاد الطعام والكل ينزل ليراهم هكذا فقلقوا
قاسم : مين اللي مات مالكم
نظروا لبعض وزاد ضحكهم وهم يمسحوا دموعهم
كريم : محدش مات يا خويا دا دلع بنات
ليل : وربنا هزعلك ابو شكلك
كريم : خلصي وقولي البوقين اللي احنا جايين عشانهم
برق بعصبيه : انتي ايه اللي دخلك القصر ومين سمح بكده
تألم قلبها من حديثة ونظرت له ثم لجدها وكأنه لا يقول شئ
برق : انتي يا حيوانه انا مش بكلمك
كريم بعصبيه : انت اللي حيوان و****
برق : انت بتكلمني انا يا****
كريم : ايوه بكلمك احنا اللي غلطانين اننا جايين نعمل فيكم خدمه يلا يا ليل
ومسك يدها يسحبها لتنزل دموعها
ليل : استني يا كريم عشان خاطري كريم انا مش جايه عشانه هو ارجوك
كريم بصراخ : اخرسي انتي جايه لناس متستهلش انشاللة يموتوا ملناش دعوة يلااا
انفجرت باكية ليشدها لحضنه فمسكت تيشيرته
ليل ببكاء : انت غبي وانا بكرهك
كريم بهدوء : اسفين يا ستي يلا
ليل : كريم
كريم بعصبيه : بلا كريم بلا جزر قولت ايه
عاصي : اهدي يابني وقولوا جايين ليه
ليل : بالله عليك يا كريم
كريم بزفرة : خمس دقايق يا ليل قدامك خمس دقايق
ليل : حاضر
ونظرت للكل ولكارما ولبرق نظرة كرة واشمئزاز وهي تري عينه مشتعلة
قصي : في ايه يا ليل
ليل : ليث في مستشفي في امريكا ولسه كويس بس هو في غيبوبه ومحتاج حد يروحله عشان يفوق يعني عايز دعم
كارما ببكاء : اسم المستشفي
ليل : كريم اسمها ايه
نظر لها بغيظ ولم يجب فمسكت يده تستعطفه
ليل : عشان خاطر ليلو
كريم : ماشي يا ليل حسابنا بعدين اسمها مستشفي ****
مسكت فونه وفتحته ليرفع حاجبة وذهبت بإتجاه عاصي
ليل : خدوا الرقم ده بتاع دكتور أحمد هيساعدكم
عاصي : مين دكتور أحمد
كريم بخبث : اخويا واخو خطيبها اللي هو انا
نظرت له بفاه مفتوح ثم مسكت فون شمس وهي تنقل الرقم وعندما انتهي مسك معصمها
كريم : مش يلا
ليل : ثواني هسلم عليهم
تركها علي مضض لتذهب بإتجاه الفتيات وتحضنهم مستغربة عدم وجود ملاك وزهرة الم تفق
ليل : زهرة عامله ايه
آسر : لسه في غيبوبه
ليل : ربنا يقومها بالسلامه
آسر : يارب
ليل : فين ملاك
ميان : مامي ثابتنا ومشت معدتش راجعه
فتحت فمها لتتحدث لكن لم تجد كلمات فجست علي ركبتها احتضنت ميان وذهبت لكريم الذي مسك معصمها وشدها للخارج
****************
في جناح آسر
دخلت رقيه وهي تضحك بشدة علي كلام كريم تذكرت ملامحة
رقيه : يااارب اشوفه تاني
آسر : مين ده
التفتت لتشهق ثم انفجرت ضاحكة
آسر : مالك يا بنتي
رقيه : الواد اللي جيه دا مجنون اوي هههههه
آسر : ايه اللي حصل
قصت له ما قالت عندما نزلت فضحك هو الاخر
آسر : بس هو قال ان ليل خطيبته
رقيه بحزن : اصدك البنت اللي معاه
آسر : ايوه...... استني هو اكيد قال كده عشان برق
رقيه : مش فاهمة
بدأ يقص لها ليجدها تفرح ثم ذهبت لتعطي زهرة الرايل
آسر : مش هتقومي بقي يا زهرة عمري
قبل جبينها وذهب هو الاخر ليأكل
********************
في اليوم التالي
في امريكا
كان احمد بغرفة ليث فقرر هو متابعة حالته حتي وجد احدهم يحتل الغرفة وكانت فتاة محجبة
أحمد : انتي تبعه مش كده
كارما ببكاء : ايوه
وذهبت لليث ومشت يدها علي وجهه يالله كم اشتاقت كم بكت لأجله
كارما : ليث
ترك أحمد لهم خصوصية لتنحني وتحضنه
كارما : مش هتقوم بقي وحشتني اوي
شعرت بيد توضع علي ظهرها وعيون تفتح ببطء نظرت له بصدمه ممزوجه بفرحة
ليث بخفوت : كارما
كارما ببكاء : قلب كارما وروحها
رفعت رأسها وضحكت حين رأته مفتح العينان
ليث : وحشتيني
كارما : كده يا ليث اهون عليك تسيبني
ابتسم بعشق وهو يجدها ترتدي الحجاب وقبل ما بين عيناها
ليث : جميل اوي عليكي
كارما : انا بحبك يا ليث انا بعشقك اسفه اني ضيعت من عمرنا
احني رأسه وقبلها لتبادله وهو يحاوطها لكنها ادركت نفسها وان هذا غلط بحقها وحق تدينها فأبتعدت وعادت للخلف
ليث : مالك يا كارما
كارما بتوتر : هقول لباباك ومامتك يدخلوا وانا همشي
ليث بحزن : ليه يا كارما
كارما : عشان مش من حقي افضل معاك
ليث : ليه يا كارما انتي مراتي
كارما : انت طلقتني يا ليث
والتفتت وخرجت لتسمع أحمد يقول
أحمد : يا جماعه حابب اقول بلاش ضغط علي اعصابه لو فاق لأنه ممكن يرجع ذي ما كان
وضعت يدها علي فمها وعادت للغرفه وجدته شارد فشتمت نفسها لمحها هو
ليث : رجعتي ليه
كارما بتوتر : لا اصلك صعبت عليا فقولت اجي
ليث : لا واللهي طيب امشي
كارما : لا مش هينفع الدكتور قال انك ممكن ترجع ذي ما كنت
ليث : متقلقيش امشي
كارما : يووه مش ماشيه
ليث : لا امشي مش عايز حد يشفق عليا
كارما : لا هقعد
ليث بحده : قولت امشي
كارما بغيظ : لا مش عايزة اسيبك يووه مانت مبتفهمش انا ماصدقت قال كده
ضحك بكل صوته لتفهم ما قالت فذهبت تضربه علي صدره ليزيد ضحكة وضمها
ليث : اهدي يا بنتي
كارما : بس بطل ضحك
ليث : حاضر ياستي
****************
في مصر
كريم بعصبيه : يلا خلينا نخلص شغل ونرجع
ليل : طيب انت ليه متعصب عليا
كريم : كده وخلاص يلا
ليل بصراخ : بس بقي انا هلقيها منك ولا منه يلا نخلص زفت انا اللي غلطانه عشان جيت
كريم : لا غلطانه انك روحتي ليهم
ليل : يوووه والمفروض اعمل ايه هما كلهم عاملوني كويس وبرد ليهم جزء
كريم : هه مش دول نفسهم اللي ابنهم اتخلي عنك
نزلت دموعها وتركته ونزلت حيث تجد سيارة اجري لتتجه لتلك المستشفي فذهب مسرع خلفها ثم مسك يدها
كريم : اسف
ليل : خلاص يا كريم
كريم : يا........
ليل : كريم ورانا شغل
واوقفت تاكسي وركبوا متجهين حيث المستشفي ثم وصلوا
ليل : اصل هي ناقصه مستشفي الالفي
ودخلت معه لينهوا الاجراءات اللازمه ولكن ظل شئ وهو الذهاب للقصر وتوقيع قصي وآسر
كريم : هروح انا
ليل : لا هروح انا انت هتعمل مشاكل
كريم بعصبيه : ليل
اخذت الملف وتركته وذهبت ليلحقها ووصلوا للقصر دخلوا لتجده ينظر لأعلي ثم جلس علي الارض مربع الارجل
ليل : في ايه
نظرت حيث ينظر وضحكت ثم جلست بجانبه مثلما يجلس
ليل بضحك : في اية
كريم : شوفي القمر اللي فوق ده
نظرت حيث ينظر وضحكت فوضع يده علي كتفها يتأمل رقيه فجأة استمعوا لصوت سيارة وقفوا ليجدوا برق فشدت كريم ودخلوا سألوا ع آسر وقصي ومضوا قصي
عاصي : آسر مع زهرة اطلعي مضيه في جناحهم
ليل : حاضر
وصعدت للدور الثاني شعرت بمن سحبها قبل الصعود للثالث في غرفة ودفعها للحائط
ليل : في ايه
برق : هه انتي مفكره بكذبك انه خطيبك هغير لا يا هانم ولا يهز فيا شعره
ليل : قصدك كريم
برق : ايوه حبيب القلب
ليل : مبدئيا كريم ذي اخويا معرفش قال كده ليه ثانيا يا برق بيه لو انت اخر واحد مستحيل اتجوزك عارف ليه...... واكملت بلهجته..... اللي بيتخلي عني وميفهمش ظروفي ميلزمنيش
وحررت يدها من بين يده وذهبت ليقف حزين مما سمع
*************
كده الفصل السادس وعشرون خلص
بقلمي / سماء أحمد
كان يجلس ممسك بيدها بين يديه
آسر : مش هتقومي بقي يا قلب آسر...... وحشتيني يا زهرة عمري
وتمردت دمعه عن غيرها علي يدها فأتت الممرضه ليمسحها بسرعة
الممرضه بإبتسامه : ع فكرة هي بتحس بيك وبتسمعك
آسر : طيب هي مش بتقوم ليه يا رقيه
رقيه : ان شاء الله هتقوم بس انت حسسها انك جنبها وبتحبها
آسر : حاضر
لمحت رقية شئ واقتربت ووقفت امام زهرة ثم ابتسمت
آسر : في ايه
رقيه : متفاقلة خير انها هتفوق قريب
آسر : يا رب
****************
في الإسكندرية
ليل : نععععم واحنا مال امنا بالمصنع
كريم : هدي اعضائك يا برنس
ليل : هههههههه اسكت يا بارد
الدكتور : انتوا الاتنين انا مش ناقص ام شكل ع الصبح
ليل : يبقي اتشاكلت مع مراتك
الدكتور : شاطره فمش ناقصة
كريم : خلاص يا ليلو روحي حضري شنطتك
ليل وهي تخبط ارجلها بالارض : ماشي اوووف
ضحك كريم وهو يحرك يده بشعره ثم اتجه لمنزلة وحضر شنطته وتقابلوا عند المحطة
ليل : يلا هو صحيح احنا رايحين فين
كريم : بت انتي هتجنينيني احنا رايحين القاهرة
ليل بشرود : القاهرة بس القاهرة كبيرة فمش هشوفه
******************
في امريكا
في احد المستشفيات الخاصة
الطبيب : هو بحاجة احد لكي يستيقظ
الممرضه : لكن سيدي لم نجد معلومات تخصه ولا نعرف شئ عنه
الطبيب : الم تسمعيه يتحدث اي لغة
الممرضه : اجل العربيه ربما
الطبيب : حسنا يوجد طبيب لدينا مصري الجنسية ناديه لربما يساعدنا
الممرضه : حسنا
بعد وقت جاء الطبيب مع الممرضه وكان يدعي أحمد
أحمد : ماذا هناك
الطبيب : يوجد لدينا مريض لا نعرف من اين لكننا نشك انه عربي الجنسية فكنا نريد مساعدة منك
أحمد : الوطن العربي ليس غرفة انه كبير جدا
الطبيب : حاول لأني اشك انه بحاجة شخص ليفيق
أحمد : حسنا اريد رؤيته واعتقد انه بمستشفي خاص يكون غني جدا
الطبيب : حسنا تعالي
وذهبوا لغرفة ليث ووقف أحمد ينظر له لوقت
أحمد : أشعر اني اعرفه ورأيته من قبل ايوجد صور وهو جيد
الطبيب للممرضه : احضري الملف الخاص به
الممرضه : لم يقدم ملفات لقد اعطي الكثير من المال للمستشفي
أحمد : الا يوجد صورة
الممرضه : احم لربما عند الفتيات لانه تم تصويره لوسامته
ضحك الطبيبان فأخرجت فونها وهي تشعر بالخجل واعطتهم اياه
أحمد بالمصري : مش معقول دا واحد من احفاد الألفي
الطبيب : هل عرفته
أحمد : اجل سأصل له
****************
في القاهرة
وصل كريم القاهرة هو وليل واتجهوا لفندق وحجزوا ثم اتجه كل واحد لغرفه والتقوا بعد وقت
كريم : هنعمل ايه
ليل : انت بتسألني
كريم : ابو شكلك
قاطعه رنين فونه ففتحة
كريم : ابو حميد حبيب اخو
أحمد : مش وقت هزار يا كريم عايزك في حاجة ضروريه
كريم بقلق : في ايه
أحمد : تعرف احفاد عيلة الالفي اللي في القاهرة
كريم : عيلة الالفي
ليل : في ايه
كريم : مش انتي تعرفي عيلة الالفي
ليل بتوتر : ايوه
كريم : أحمد عايز مين فيهم
فتح الاسبيكر وبدأ يقص علي ملامح الشخص وحكي لهم ما به
ليل بدموع تنزل : دا ليث خلاص قريب اهلوا هيوصلوا هو في المستشفي اللي انت بتشتغل فيها
أحمد : ايوه
ليل : يلا يا كريم
وجزبت يد كريم وهي تجري للخارج
*******************
في قصر الالفي
وصلت ليل وكريم امام بوابه القصر الكبيرة
كريم : يالهوي هو في كده
ليل : يلا يا كريم
وشدته وقفوا امام البوابه
الحارس : اهلا وسهلا ليل هانم اتفضلي نورتي القصر كله
كريم : والل وليل بقت هانم
نغزته بكوعها فتأوه وصمت لتفتح البوابه لهم ودخلوا
كريم بزهول : اييييه دددده يا نهاااار
ليل بصراخ : كرييييم
نظر لها فشبكت يدها بيده وجرت بإتجاه المبني وهو جري مثلها ويضحك يشعر انهم اطفال ولم يشعروا بتلك العيون التي عرفتها وستفتك بهم
وصلوا للباب وضغطت علي الجرس عدة مرات وهي تتنفس بصعوبه ككريم الذي يشعر انه سيموت ففتحت الخادمه
الخادمه : ليل هانم اهلا بيكي اتفضلي واللهي وحشتينا كلنا
ليل بابتسامه : وانتوا كمان..... فين العيلة
الخادمه : اتفضلي
دخلت لتجد عاصي وشمس وعمران وميان فتحدثوا بصراخ ليييييل
ضحكت والطفلان يحتضناها ثم احتضنت شمس وعاصي ونظرت لتجد كريم ممدد علي كرسي
ليل : قوم يا حيوان
كريم : والنبي بوق مايه
ليل : مش بيت مرات ابوك هو
كريم وهو يحرك فمه بطريقه مضحكة : ومين سمعك دا بيت جوز امي
عاصي : هههههههه مين ده يا بنتي
ليل : دا مراتي
كريم : مراتك وبعدين انا ملقتش غيرك اتجوزه تك الارف في......رأي رقيه تنزل عبر السلم...... عيونك الخضرا وغمازاتك اللي باينة وشعرك الاسود وقصرك يالهوي ع جمال امك متتجوزيني
انفجرت ليل ضاحكه بشدة حتي تساقطت دموعها وكذلك شمس وكان معاد الطعام والكل ينزل ليراهم هكذا فقلقوا
قاسم : مين اللي مات مالكم
نظروا لبعض وزاد ضحكهم وهم يمسحوا دموعهم
كريم : محدش مات يا خويا دا دلع بنات
ليل : وربنا هزعلك ابو شكلك
كريم : خلصي وقولي البوقين اللي احنا جايين عشانهم
برق بعصبيه : انتي ايه اللي دخلك القصر ومين سمح بكده
تألم قلبها من حديثة ونظرت له ثم لجدها وكأنه لا يقول شئ
برق : انتي يا حيوانه انا مش بكلمك
كريم بعصبيه : انت اللي حيوان و****
برق : انت بتكلمني انا يا****
كريم : ايوه بكلمك احنا اللي غلطانين اننا جايين نعمل فيكم خدمه يلا يا ليل
ومسك يدها يسحبها لتنزل دموعها
ليل : استني يا كريم عشان خاطري كريم انا مش جايه عشانه هو ارجوك
كريم بصراخ : اخرسي انتي جايه لناس متستهلش انشاللة يموتوا ملناش دعوة يلااا
انفجرت باكية ليشدها لحضنه فمسكت تيشيرته
ليل ببكاء : انت غبي وانا بكرهك
كريم بهدوء : اسفين يا ستي يلا
ليل : كريم
كريم بعصبيه : بلا كريم بلا جزر قولت ايه
عاصي : اهدي يابني وقولوا جايين ليه
ليل : بالله عليك يا كريم
كريم بزفرة : خمس دقايق يا ليل قدامك خمس دقايق
ليل : حاضر
ونظرت للكل ولكارما ولبرق نظرة كرة واشمئزاز وهي تري عينه مشتعلة
قصي : في ايه يا ليل
ليل : ليث في مستشفي في امريكا ولسه كويس بس هو في غيبوبه ومحتاج حد يروحله عشان يفوق يعني عايز دعم
كارما ببكاء : اسم المستشفي
ليل : كريم اسمها ايه
نظر لها بغيظ ولم يجب فمسكت يده تستعطفه
ليل : عشان خاطر ليلو
كريم : ماشي يا ليل حسابنا بعدين اسمها مستشفي ****
مسكت فونه وفتحته ليرفع حاجبة وذهبت بإتجاه عاصي
ليل : خدوا الرقم ده بتاع دكتور أحمد هيساعدكم
عاصي : مين دكتور أحمد
كريم بخبث : اخويا واخو خطيبها اللي هو انا
نظرت له بفاه مفتوح ثم مسكت فون شمس وهي تنقل الرقم وعندما انتهي مسك معصمها
كريم : مش يلا
ليل : ثواني هسلم عليهم
تركها علي مضض لتذهب بإتجاه الفتيات وتحضنهم مستغربة عدم وجود ملاك وزهرة الم تفق
ليل : زهرة عامله ايه
آسر : لسه في غيبوبه
ليل : ربنا يقومها بالسلامه
آسر : يارب
ليل : فين ملاك
ميان : مامي ثابتنا ومشت معدتش راجعه
فتحت فمها لتتحدث لكن لم تجد كلمات فجست علي ركبتها احتضنت ميان وذهبت لكريم الذي مسك معصمها وشدها للخارج
****************
في جناح آسر
دخلت رقيه وهي تضحك بشدة علي كلام كريم تذكرت ملامحة
رقيه : يااارب اشوفه تاني
آسر : مين ده
التفتت لتشهق ثم انفجرت ضاحكة
آسر : مالك يا بنتي
رقيه : الواد اللي جيه دا مجنون اوي هههههه
آسر : ايه اللي حصل
قصت له ما قالت عندما نزلت فضحك هو الاخر
آسر : بس هو قال ان ليل خطيبته
رقيه بحزن : اصدك البنت اللي معاه
آسر : ايوه...... استني هو اكيد قال كده عشان برق
رقيه : مش فاهمة
بدأ يقص لها ليجدها تفرح ثم ذهبت لتعطي زهرة الرايل
آسر : مش هتقومي بقي يا زهرة عمري
قبل جبينها وذهب هو الاخر ليأكل
********************
في اليوم التالي
في امريكا
كان احمد بغرفة ليث فقرر هو متابعة حالته حتي وجد احدهم يحتل الغرفة وكانت فتاة محجبة
أحمد : انتي تبعه مش كده
كارما ببكاء : ايوه
وذهبت لليث ومشت يدها علي وجهه يالله كم اشتاقت كم بكت لأجله
كارما : ليث
ترك أحمد لهم خصوصية لتنحني وتحضنه
كارما : مش هتقوم بقي وحشتني اوي
شعرت بيد توضع علي ظهرها وعيون تفتح ببطء نظرت له بصدمه ممزوجه بفرحة
ليث بخفوت : كارما
كارما ببكاء : قلب كارما وروحها
رفعت رأسها وضحكت حين رأته مفتح العينان
ليث : وحشتيني
كارما : كده يا ليث اهون عليك تسيبني
ابتسم بعشق وهو يجدها ترتدي الحجاب وقبل ما بين عيناها
ليث : جميل اوي عليكي
كارما : انا بحبك يا ليث انا بعشقك اسفه اني ضيعت من عمرنا
احني رأسه وقبلها لتبادله وهو يحاوطها لكنها ادركت نفسها وان هذا غلط بحقها وحق تدينها فأبتعدت وعادت للخلف
ليث : مالك يا كارما
كارما بتوتر : هقول لباباك ومامتك يدخلوا وانا همشي
ليث بحزن : ليه يا كارما
كارما : عشان مش من حقي افضل معاك
ليث : ليه يا كارما انتي مراتي
كارما : انت طلقتني يا ليث
والتفتت وخرجت لتسمع أحمد يقول
أحمد : يا جماعه حابب اقول بلاش ضغط علي اعصابه لو فاق لأنه ممكن يرجع ذي ما كان
وضعت يدها علي فمها وعادت للغرفه وجدته شارد فشتمت نفسها لمحها هو
ليث : رجعتي ليه
كارما بتوتر : لا اصلك صعبت عليا فقولت اجي
ليث : لا واللهي طيب امشي
كارما : لا مش هينفع الدكتور قال انك ممكن ترجع ذي ما كنت
ليث : متقلقيش امشي
كارما : يووه مش ماشيه
ليث : لا امشي مش عايز حد يشفق عليا
كارما : لا هقعد
ليث بحده : قولت امشي
كارما بغيظ : لا مش عايزة اسيبك يووه مانت مبتفهمش انا ماصدقت قال كده
ضحك بكل صوته لتفهم ما قالت فذهبت تضربه علي صدره ليزيد ضحكة وضمها
ليث : اهدي يا بنتي
كارما : بس بطل ضحك
ليث : حاضر ياستي
****************
في مصر
كريم بعصبيه : يلا خلينا نخلص شغل ونرجع
ليل : طيب انت ليه متعصب عليا
كريم : كده وخلاص يلا
ليل بصراخ : بس بقي انا هلقيها منك ولا منه يلا نخلص زفت انا اللي غلطانه عشان جيت
كريم : لا غلطانه انك روحتي ليهم
ليل : يوووه والمفروض اعمل ايه هما كلهم عاملوني كويس وبرد ليهم جزء
كريم : هه مش دول نفسهم اللي ابنهم اتخلي عنك
نزلت دموعها وتركته ونزلت حيث تجد سيارة اجري لتتجه لتلك المستشفي فذهب مسرع خلفها ثم مسك يدها
كريم : اسف
ليل : خلاص يا كريم
كريم : يا........
ليل : كريم ورانا شغل
واوقفت تاكسي وركبوا متجهين حيث المستشفي ثم وصلوا
ليل : اصل هي ناقصه مستشفي الالفي
ودخلت معه لينهوا الاجراءات اللازمه ولكن ظل شئ وهو الذهاب للقصر وتوقيع قصي وآسر
كريم : هروح انا
ليل : لا هروح انا انت هتعمل مشاكل
كريم بعصبيه : ليل
اخذت الملف وتركته وذهبت ليلحقها ووصلوا للقصر دخلوا لتجده ينظر لأعلي ثم جلس علي الارض مربع الارجل
ليل : في ايه
نظرت حيث ينظر وضحكت ثم جلست بجانبه مثلما يجلس
ليل بضحك : في اية
كريم : شوفي القمر اللي فوق ده
نظرت حيث ينظر وضحكت فوضع يده علي كتفها يتأمل رقيه فجأة استمعوا لصوت سيارة وقفوا ليجدوا برق فشدت كريم ودخلوا سألوا ع آسر وقصي ومضوا قصي
عاصي : آسر مع زهرة اطلعي مضيه في جناحهم
ليل : حاضر
وصعدت للدور الثاني شعرت بمن سحبها قبل الصعود للثالث في غرفة ودفعها للحائط
ليل : في ايه
برق : هه انتي مفكره بكذبك انه خطيبك هغير لا يا هانم ولا يهز فيا شعره
ليل : قصدك كريم
برق : ايوه حبيب القلب
ليل : مبدئيا كريم ذي اخويا معرفش قال كده ليه ثانيا يا برق بيه لو انت اخر واحد مستحيل اتجوزك عارف ليه...... واكملت بلهجته..... اللي بيتخلي عني وميفهمش ظروفي ميلزمنيش
وحررت يدها من بين يده وذهبت ليقف حزين مما سمع
*************
كده الفصل السادس وعشرون خلص
بقلمي / سماء أحمد
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله
هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل السادس وعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل السابع وعشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .