رواية غرام اولاد الالفي الفصل التاسع عشر 19 من روايات سماء احمد

   رواية غرام اولاد الالفي الفصل التاسع عشر بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 19 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل التاسع عشر


الفصل التاسع عشر

في قصر الالفي
اتي صقر بسرعه فقد ارسلت له شمس رساله تحكي له عن مافعلت
عاصي : تعالي يا بني
صقر : هي مشت
عاصي بتنهيد : ايوه
صقر : وقاسم
عاصي : مشي مش عارفين راح فين
نظر لقمر ليجدها تبكي فذهب لها وجلس علي ركبته امامها نظرت له
صقر : بحبك
قمر بسخريه : بجد وشمس ايه
صقر : يمكن اتأخرت بس وربي بحبك انتي
قمر : عارف يا صقر انا ايوه زعلانه من اللي عملته في شمس بس مش ندمانه لأن بسبب اللي عملته عرفت قاسم اد ايه بيعشقها وكمان عرفت انك في حياتك ما حبتني انا كنت مجرد بديل لشمس ذي ما قاسم خدني بديل لشمس ذي منا مفكرتش في شمس محدش فكر فيا...... عارفه اني غلطت مش انت كنت بتقولي انك بنتك ليه اتخليت عن بنتك يا صقر
صقر بتنهيد قوي : سامحيني مش عارف ايه حصلي اما شوفت شمس
قمر : اكتشفت انك محبتنيش وهقولك اهو انا كمان مش بحبك
صقر بحزن : انا......
اغمضت عيناها لبرهه ثم فتحتها ووقفت ذهبت

نزلت كارلا وعيناها متورمه من كثرة البكاء
آدم بحدة : رايحة فين يا هانم
كارلا : هتمشي برة
آدم : لا واتفضلي في جناحك
كارلا : لا يا آدم انا هطلع
آدم بعصبية : كارلا قولت اتذفتي اطلعي
كارلا بعصبيه : كفاية بقي خنقتني يا آدم كل حاجة غصب عني اتجوزتني غصب عني مكنش هامك ان كنت عايزاك ولا لا انا اتخنقت منك وندمانه ع اليوم اللي اتجوزتك فيه
صفعها مرة اخري بقوة نزف اثارها فمها فنظرت له وذهبت للخارج وفور خروجها من القصر جرت جرت بسرعة
عاصي بصراخ : انت يا بهيم اول مرة وقولت مراته والوقتي تاني...... اسمعوا يا ولاد الالفي والله العظيم اللي هيضرب مراته قدامنا او حتي عرفت انه ضربها من ورانا وربي لهخليه يطلقها وبالتلاته وبطريقتي ان انتم شباب وقوة عظمي فانا جدكم وهنشوف
صمتوا ولم يتحدث اي منهم فهم يعرفوا عاصي الألفي حق المعرفه والاس الاساس للقسوة

*****************

وقفت كارلا ثم اخرجت فونها من جيبها ورمته علي الارض ثم اخذته وقذفته بالحائط ثم ذهبت باتجاه مول تجاري كبير جدا ودخلت اشترت الكثير من الملابس لها واحذية وفون جديد بشريحة جديدة ولاب توب ثم دفعت بالكريدت كارت الخاصة بها وآدم لا يعرف عنها شئ ذهبت بتاكسي الي منزل بعيد جدا ومنعزل
كارلا : ماشي يا آدم ان ماندمتك علي اللي عملته فيا وفي قاسم وشمس مبقاش انا كارلا..... عارفه انك بتحبني رغم اللي بتعمله واني نقطه ضعفك هوريك ازاي هستغل نقطة الضعف دي
ثم جست علي ركبتها امام مزهريه وفحرت بها لتخرج مفتاح ثم فتحت الباب ودخلت وقفلته خلفها وبدأ تبعد الملايات البيضاء عن اساسات المنزل وتنظفه

*************

في المطار
كان يجلس علي نار ينتظر الطائرة يشعر بالوقت لا يمر وعندما عرف بهبوطها وقف وجري باتجاهها وحين رأها واقفه صعد بسرعه علي السلم
المضيفة : اهلا قاسم بيه
قاسم : فين مقعد شمس هانم
المضيفه : تعالي معايا يافندم

في الطائرة
سمعوا صوتا يخبرهم بعدم النزول فأستغربت شمس كثيرا وتشعر بدقات قلبها تعلو
شمس : لا كده كتير يوووه
ووقفت لتجده امامها
شمس : قاسم
قاسم وهو يهزها : سافرتي ليه سبتيني ليه وانتي عارفه اني بعشقك
تساقطت دموعها وهي تنظر له
شمس : سبني يا قاسم امشي انا عايزة اسافر
قاسم : وتسبيني
شمس : قاسم بالله عليك امشي
ودفعته لينظر لها بعصبيه ويمسك شعرها يقربها ويقبلها ثم بعد ولف يده حولها قبل جبينها واحمرت وجنتها بشدة والناس تنظر لها فدفنت وجهها بصدرة
قاسم بهمس : يلا يا قلب قاسم بدل ما اتهور قدام الناس
شمس ببكاء : ابوس ايدك يا قاسم سبني اسافر
بعد وانحني حملها ونزل من الطائرة ثم دخل المطار لتدفن وجهها بعنقه من نظرات الناس جلس بالخلف وهي بحضنه
قاسم للسواق : اتحرك لبيت مدام شمس
السواق : امرك يا قاسم بيه
وقفل الحاجز الذي بينه وبين السواق
شمس ببكاء وهمس : قاسم ارجوك مش عايزة ارجع لو رجعت هموت
قاسم : بعيد الشر عنك يا قلب قاسم ربنا يجعل ساعتي قبل ساعتك
وضعت يدها علي فمه
شمس : متقولش كده يا قاسم عشان خاطري
قبل جبينها وهو يبعد البنسه التي تمنع شعرها من الانسياب ثم بعد بعض الخصلات المتمردة علي عيناها وانحني يقبلها فوضعت يدها علي فمه
شمس : دا مش من حقك
قاسم : لا من حقي يا شمس من يوم تعبك ودا حقي انا مش حقير لدرجة اني اخلي انقي حاجة في حياتي متلوثة واخليها تعمل حاجة حرام
مثلت الجهل بالرغم انها تفهم في الدين جيدا وتعلم ان حتي بعد ما حدث ان لم يكن ردها فهو هكذا ردها لعصمته منذ ذلك اليوم
شمس بابتسامه خفيه : يعني ايه
قاسم : يعني اما لمستك كنت رديتك قبلها يا شمسي وحتي بعد اللي حصل المفروض اكون ردك
شمس بخبث : ومقولتش ليه وازاي سمحتلي اتخطب لصقر
قاسم : آسر حزرني من تعبك وقالي انك ممكن تتعبي وت....... احم مرضتش اعمل حاجة تزعلك...... شمس انا هنسيكي اللي عملته بس متبعديش عني انا بعشقك
لفت يداها حول عنقه
شمس : هتتعب
قاسم : وان يكن تعبك راحة المهم تفضلي في حضني
شمس : ماشي يا قاسم بيه
قاسم : قاسم بيه لا بقي احنا عايزين عقاب من بتاع زمان
ضحكت فأبعد رأسها وقبلها
قاسم لنفسه : افضلي بس جنبي يا شمس مش عايز اكتر من كده

*****************

في قصر الالفي
في جناح ليث
جلست ملاك بجانب كارما ومسكت يداها
ملاك : بتحبيه
كارما بجمود : لا
ملاك : كارما بطلي تكابري انتي بتعشقيه ومكبرتك دي هتخليكي تخسريه
كارما : يعني اعمل ايه هو طلقني مقدرش يستحملني
ملاك بعصبيه : لا بجد انتي اتهبلتي مش مستحملك يا كارما ليث قال لو مجاش هيموت فاهمه يعني ايه يعني معتيش هتشوفيه اتغيري عشانه ادعيلة يرجع لو بتحبيه انما لو لا فخسارة فيكي الكلام
ووقفت بعصبيه لتذهب فمسكت كارما يدها
كارما بدموع : عايزة اتحجب يا ملاك عايزة اعرف عن ربنا عايزة اصلي
حضنتها ملاك لتنفجر كارما باكيه
كارما : ملاك انا بحبة ومقدرش اعيش من غيره ساعديني اتغير عشانه
ملاك : حاضر

*************

في جناح آسر
تمدد علي السرير بتعب مما يحدث ووضع زراعه علي عينه شعر بيد تلعب بشعره فبعد زراعه وشدها لحضنه
زهرة : ههههههه حاسب يا آسر
آسر : والله انتي اللي فيهم دول عيلة عكننه علي رأي ميان
زهرة بغرور مصطنع : عارفه طبعا
ادارها لتنام بجانبه وهو شبه يعتليها ومحاوط خصرها بيد والاخري يلعب بشعرها
زهرة : بتبصلي كده ليه
آسر : انا بصتلك انا ببص لزهرة عمري
ابتسمت فانحني وقبلها ثم ابتعد
آسر : خدتي الدوا
زهرة : لا
آسر بحده : ليه يا زهرة لازم تفتكري
زهرة وهي تكور وجهه : يا حبيبي افتكر ايه انا مبسوطه انتي معايا وعمران معانا وعيلتنا جنبنا مش مهم الماضي اكيد كان حلو ذي الوقتي
آسر : لا يا زهرة الماضي مكنش حلو الماضي كان قسوة آسر وتضحية زهرة
زهرة بعدم فهم : ازاي مش فاهمة
آسر : لازم تفتكري يا زهرة انا مش عايز اعيش في خوف هتفتكر ولا لا هتفضلي جنبي ولا هتسبيني
زهرة بتلقائيه : بس انا مستحيل اسيبك يا آسر.... احكيلي وانا هقرر
سند جبينه علي جبينها وتحدث بألم
آسر : مستعدة تسمعي
زهرة : ايوه
شعرت بدمعة نزلت منه علي وجهها فوضعت يدها بشعرة وقبلته
زهرة بهمس : انا بحبك واللي بيحب بيغفر احكي
آسر : زهرة احنا اتجوزنا من خمس سنين وانا ملمستكيش الا مرة واحدة وهي يوم جوازنا ودا لاني...... كنت شاكك في اخلاقك
زهرة مبررة له : اكيد عملت حاجة غلط تخليك تفكر كده
نظر له بصدمة لتبتسم
آسر : زهرة بتبرريلي
زهرة : ايوه قولي شوفت ايه عليا بقي
آسر : شوفتك مره في ديسكو كنتي بترقصي مع اصحابك وشربتي وكنتي لابسه فستان قصير
زهرة : شوفت انا اللي غلطانه واستاهل الضرب كمان
جزبها اكتر خائف مما سيقول لتعرف انه سيقول اشياء اسوأ فربتت علي زراعه لتشجعه علي الحديث
آسر : كمان فضلت اضربك ع طول مفيش يوم يعدي من غير ما اضربك كل اما اضايق من حاجة اضربك انتي
زهرة : ليه بقي
آسر : عشان كنت بحب واحدة قبلك وجدي جبرني اتجوزك
زهرة بغيرة : بغض النظر ان السبب مقنع انت لسه بتحبها...... عارف لو صح هجيبها من شعرها قدامك وافطسها
ضحك بكل صوته فشدته من لياقته
زهرة بغيرة : متضحكش وجاوب
طبع قبلات بخفه علي شفايفها
آسر : انا بحبك لوحدك وبعشقك لوحدك...... نيجي الوقتي للأسوأ بصراحه مره بوستك كتير اوي وانتي نايمه ونيمتك في حضني وانتي قومتي تعيطي وانا كنت السبب
زهرة : لا دا معندكش مبرر عملت كده ليه
آسر : مانتي اللي كنتي لابسه قصير
زهرة : ههههههه لا حقك انا اللي غلطانه
آسر : زهرة اللي هقوله الوقتي واللهي ندمان عليه
زهرة : قول يا آسر انا سمعاك
آسر : يوم فرح قصي رجعت البنت اللي كنت بحبها وكمان آدم اخويا كان خطيبها وانتي عارفاها فطلعتي هنا وانا حصلتك ووقتها ضربتك اوي بالحزام ضربتك بدون رحمة صوت صراخك لحد الوقتي في ودني
نزلت دموعه بغزارة واكمل بألم
آسر : سيبتك ونزلت قابلت جدي وقالي ان جايلك عريس وان لو انا مش هسعدك اطلقك فانا جن جنوني وحسيت بغيرة بتاكلني ورحت ديسكو شربت كتير بعدين صحيت تاني لقيتك قاعده علي كرسي علي التراس وشارده كلمتك جوبتيني بنبرة وجعتني بعدين عاملتك كويس لاني بجد حسيت اني بدأت احبك كنت دايما اتقرب منك وانتي مكنتيش بتبعدي بس كنتي بتخافي طبعا انا ملمستكيش بعدين تعبتي وقالوا انك ممكن تكوني حامل والبنت اياها زرعت في عقلي الفكرة دي قالتلي اهرب معاها وانتي معاكي العيلة وعمران
زهرة بألم : قولتلها ايه
قبل جبينها وداعب انفه بأنفها
آسر : بحبك يا زهرة عمري
ابتسمت وهي تخبره ان يكمل
آسر : انا جيت وواجهتك انتي اتوترتي فنيمتك وكشفت عليك لقيتك حامل
نزلت دموعها تلقائي
زهرة : يعني انا خونتك ازاي مستحملني وانا كده يا آسر
وضع يده علي فمها ودموعه تنزل مثلها
آسر : انا يومها خدتك لاوضه سريه وقولتلك ابن مين ضربتك كتير وخبطك برجلي في بطنك انتي نزفتي بصتلك بدون رحمة وقولتلك موتي بالبطيء انتي وابنك وطلعت الاوضه فتحت خدت شاور وفتحت اللاب عشان اكلم البنت دي انتي بتحبي التصوير جدا فلقيت ملف ليكي وفي فيديو متفتحش خالص ففتحته وقولت يمكن فيه حاجة تخص اللي خونتيني معاه فتحته ولقيت..........
زهرة وهي تبعد يده : لقيت ايه يا آسر رد عليا ابوس ايدك
آسر : كنتي بترجعي لورا وانا قدامك بقرب منك وبعدين وقعتي علي السرير وانا فوقك قطعت هدومك بدأت ابوسك بطريقه همجيه متملكة مهوسه واغتصبتك
بكي ولم يكمل وقف وشدها اجلسها علي الكرسي وفتح اللاب امامها
آسر : اسمعيه ولو طلبتي الطلاق انا موافق بس اعرفي اقسم بالله بعشقك
وتركها وذهب للتراس

******************

في جناح قصي
دخلت واتجهت لغرفه الملابس بدلت ثيابها لاخري منزلية عبارة عن برموده للركبة وبلوزه نص كم وبدأت تفكر فيما يحدث
ملاك : اتحسدوا ولا ايه كلهم زعلانين ربنا يصلح ليهم الحال ويهديهم فين قصي...... قصصصي
خرج من الحمام وهو عاري الصدر فنظرت له بإعجاب واطلقت صفيرا
قصي : دا بدل ما تحمري
ملاك : ليس لنا الخجل يا عم بقولك انت حلو كده ليه
ضحك بكل صوته فحاوطت عنقه بجرأة مليكة
قصي : مليكة هتبدأ تظهر اهيه
ملاك : ايه مش عايزها
قصي : انا عايزك انتي وبس..... مالك بقي
ملاك بحزن : مضايقة عشان الكل
قصي : كله هيبقي كويس المهم كنت بفكر في حاجة
ملاك : ايه
رفعها من خصرها ووضعها علي البار
ملاك : شكل الموضوع جادي
قصي : ايوه....... ملاك انا عايز نخلف تاني احنا ضيعنا كتير اوي انا عايز اعيش دور الاب لطفل اعلمه كل حاجة ميان انا معرفتش اعمل معاها حاجة
ملاك : بس يا قصي انا عايزة اخلص جامعتي انا ضيعت من عمري كتير عشان ميان
قصي : بس انا جنبك يا ملاك وهساعدك
ملاك : لا يا قصي مش عايزة اطفال غير ميان انا كنت هخلف عشان ميان مش بنتك الحقيقية انما الوقتي هي بنتك
قصي : عشان خاطري يا ملاك خلفي
ملاك : معلش يا قصي بس مش هقدر كفايه علينا ميان
قصي : ملاك قولت انا هساعدك وفي غيرنا كتير
ملاك بعند : لا يا قصي ودا قرار نهائي
نظر لها بعصبيه وتركها وذهب للتراس الخاص بجناحه

****************
كده الفصل التاسع عشر خلص




موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل التاسع عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل العشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات