رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثامن عشر بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة من خلال موقعنا .
رواية غرام أولاد الألفي الفصل الثامن عشر
الفصل الثامن عشر
..... : نزلي مسدسك لو عايزة تفضلي عايشة
وقعت شمس علي الارض ونزلت دموعها كالشلال
شمس : أسد
نظر لها لتفر دمعه قد عرفها هي تؤامه
أسد بصراخ : نزلي مسدسك
نزلت مسدسها وتركت ميان ليديرها ويصفعها بقوة اما ميان جرت لابيها وامها ليحتضنوها وكان قصي يحضنهم الاثنين خائف من فرارهم
أسد بصراخ : يا حراااااس
دخل كميه كبيرة من الحراس
عاصي : امسكوها خدوها المخزن
الحراس : امرك يا عاصي بيه
عاصي : ومعاهم البنت دي
الحراس : امرك يا بيه
ذهب رأفت وجسي علي ركبتيه امام سميرة التي جلست بتعب ومسح دموعها
رأفت بدموع تنزل : عارف اني حقير وشخص مش كويس بس اقسم بالله حبيتك
لم تجب
ذهب أسد بعدما القي نظرة علي ميان وجسي علي ركبتيه امام شمس لينظر لها ونزلت دموعه مثلها كان الدم يفور بجسدها
أسد : وحشتيني يا شمسي
رفع ذقنها ليري وجهها شديد الاحمرار
أسد : ردي عليا انا أسد حبيبك
نظرت له ثم لقاسم الذي ينظر لها بدموع متجمعه ثم لقمر التي تبكي ولصقر الذي تتجمع دموعه
شمس : لو عشت ميت سنه مش هقدر اوصفلكم مدي كرهي ليكم انتوا الاربعة
ونفضت يده ووقفت فوقف هو الاخر
أسد : واللهي ما بإيدي
لم تنظر له ذهبت لغرفتها
سهير : بتبصلي كده ليه
حسن : مشيتي ليه
سهير بصراخ : لانك ضعيف يا حسن خوفت اخسر بنتي ملقتش الراجل القوي اللي يحميها
حسن : كنتي قولتي يا سهير مش تهربي ببنتي
ملاك بدموع تنزل : انتوا بتعملوا كده ليه هترجعوا ايه انا غلطت وخدت جزاتي وانتوا كمان لان لو انتوا ربيتوا صح مكنتوش خلتوني اتعلق بقصي ومكنتوش خلتوني اعشقه اكتر منكم احمل منه وانا عندي خمستاشر سنه اتحمل وجع والم ودمعتي تتحجر انا مش ندمانه اكتر من اني ندمانه اني حبيتك يا قصي اتدمرت واتحرمت من حاجات كتيرة عايز ايه عايز بنتك اهي عايز عيلتك اهم وابوك وامك الحقيقية سيبوني بقي انا تعبت اتوجعت
ميان : مامي متثبنيش
ملاك : مستحيل اسيبك يا ميان انتي عيلتي يلا
وشدت يد ميان لتشعر بمن جزب حجابها وصفعها بقوة جعل انفها ينزف كذلك جانب فمها
قصي بعصبيه : الظاهرة اني سبتلك الحبل اوي من النهاردة نفسك بإذني انا هحرمك تخبي عني حاجة يا ملاك هه ولا اقول يا مليكة
ملاك : لا ملاك يا قصي مليكة حبيبتك ماتت من زمان
قصي بقسوه : لا مامتتش وهي قدامي هدفعها تمن كل حاجة
ثم ذهب لآسر اخوه وبدأ يفعل له اللازم ومن حسن حظة ان الجرح سطحي والرصاصه لم تدخل ومسك زراعها بعنف
قصي : ميان روحي اوضتك
ميان : حاضر يا بابي حالا
واخذ ملاك لجناحهم
انفجرت زهرة ضاحكة فابتسم آسر وهو يفهم مقصدها
كارلا : يا حبيبتي احنا لسه طالعين من فيلم اكشن
آسر : باركولي يا جماعه فكرت انا من ولاد الالفي اللي هبقي ابن البطه السوده
ضحكت الفتيات بشدة حتي ميان التي لم تذهب وذهبت لعمها
ميان : دي بطه ثفرا يا عمو
آسر بضحك : شطوره يا حبيبة عمو
كارلا : مش باباكي قالك علي اوضتك اطلعي احسن يجي ينفخنا كلنا
ميان : لا متخفيش هو اثلا مش ناثل الا علي بكرة اثلة شقي اوي
انفجر الكل ضاحكا بلا استثناء حتي سميرة ورأفت
ميان : اضحكوا اضحكوا بلا عكننه
مسكها آدم من ملابسها يرفعها
آدم : بت انتي انا بشك فيكي انتي عندك كم سنه
مسكها برق منه
برق : كم وعشرين وبدون كذب
ميان بشقاوة وهي ترفع حاجبيها : لو قولتلك هتتجوثني
شعر برق بمن يشد بنطلونه فنظر لاسفل
برق : نعم
عمران : اتجوث ميان وجوثني ليل
برق : نعععم
ميان : هههههههههه
برق : بتضحكي طيب
وبدأ يرفعها بالهواء وضحكتها تعلو لينظر لها رأفت بألم وكذلك حسن
آدم : عايز تتجوز يا عيل انت ماشي
واخذه وبدأ يقزفة بالهواء هو الاخر وبعد وقت توقفوا
كارلا : استنوا انا مش فاهمه حاجة من مليكة دي اللي بقت ملاك
آسر : مليكة دي السبب في قسوة قصي وهي سابته بعد اما حملت في ميان وكانوا طبعا صغيرين وهو معرفش ان ملاك هي مليكة الا الوقتي
ميان : يعني بابي الحقيقي خالث مالث هو قثي
ضحك الكل وآسر يومأ بتأكيد
************************
في جناح قصي
دخل ورماها علي السرير بعنف ثم بعد حجابها لينسدل شعرها ثم شق فستانها من اوله لأخره وخلع جاكته وشد حزامه وهو يلفه حول يده فبكت بشده
ملاك ببكاء مرير : لا يا قصي هيبقي انت والزمن
رفع الحزام لاعلي لتغمض عيناها لكنه لم ينزل لوقت ففتحت عيناها لتجد عينه تفترسها وانحني وضع يده بشعرها وقربها ليقبلها بعنف وقوة ثم نام علي السرير واعتلاها ثم بعد عنها
قصي : ملاكي ولا مليكة بعشقكم
وانحني قبل جبينها وعيناها ووجنتاها ثم مسح دموعها
ملاك : ايدك تقيلة
ضحك بكل صوته وهو يقبل وجنتها الذي ضربها عليها
قصي : هتسبيني
ملاك : بس متضربش..... هسيبك
قصي : قولي واللهي يلا اهو في عرايس ايه في الكليه
ملاك بإندفاع : بعينك لو سبتك انت ملكي فاهم
قصي بعشق : فاهم يا قلب قصي
********************
مر اليوم واصروا علي أسد ليبقي من اجل شمس وأتي يوم جديد بأحداث اسوأ
في جناح ليث
ليث : كارما
كارما ببرود : نعم
ليث : انا تعبت واللهي تعبت يا كارما حرام عليكي
كارما : انتي اللي جبته لنفسك قولتلك قلبي من حجر
ليث : فعلا من حجر حاولت والله حاولت عشان حبيتك بجد فضلت اتعذب مش انتي لوحدك اللي اتعذبتي
كارما بجمود : انت ولا حاجة يا ليث انت خليتني كده
مسك زراعها واوقفها امام المرآة ليريها نفسها بالفستان القصير الذي ترتديه
ليث : عاجبك شخصيتك دي...... عارفه الراجل اللي يسيب مراته كده بنسميه ايه....... مستوعبه انتي جرحتي كبريائي اد ايه
مسح علي وجهه بتعب
ليث بجمود : كارما انتي طالق
ابتسمت بسخريه فمسك فونه وهو يحضر شنطته
ليث : ايوه يا ملك انا جاي في السكه..... الطيارة جاهزه....... تمام نص ساعة وهكون عندك.... سلام
انتهي من تجهيز شنطته ونزل مسرع لاسفل ليجد الكل مجتمع فترك شنطته امامهم
ليث بصوت مخنوق : انا مش هقولكم اني مسافر فترة وراجع او هبرر انه شغل وكله هيكون كذب
عاصي : في ايه يا ليث
ليث : اولا انا طلقت كارما
ونظر لها وهي تنزل من اعلي
ليث : ثانيا انا مسافر لو رجعت كمان شهرين تمام مرجعتش اعرفوا اني مت
قاسم بعصبيه : انت بتقول ايه
ليث : هششش بقول الحقيقة وانا مش هخبي واخليكم تكرهوني ومحدش هيسافر معايا تمام
وقف اخواته الخمسه ليحضنوه ابتسم بدموع بينما بكت الفتيات الا كارما ونظر لها نظرة اخيرة وذهب شعرت ان قلبها خرج لتجلس علي الارض تنظر خلفه بجمود فذهبت كارلا واوقفتها لتذهب لجناحه
******************
جلس الكل علي الفطار الا شمس وكارما
عاصي : فين شمس
توتر آدم ولم يجب احد
زهرة : هطلع اشوفها
وذهبت لغرفتها واتت بعد وقت تحمل سي دي
سميرة : في ايه
زهرة : ملقتهاش ولا حتي هدومها بس السي دي ده
وقف قاسم وشده منها ثم جري علي اللاب الخاص به ووضعها ليفتحها والكل حوله
شمس : هههههه مش عارفه حاسه انك يا قاسم اللي هتفتحه امممم بقولك ع فكرة انا بحبك لا هقولك ذي اما بتقول بعشقك انا اتخطبت لصقر عشان اوجعه واوجع قمر وقررت اني اوجعك انت كمان بس انا اللي اتوجعت....... قمر يا قمري بحبك يا بت هههههه ع الرغم انك بتكرهيني مقدرتش اوجعك قمر افتكري اما كان عندي عشر سنه وقالوا اني هعمل عمليه اللوز انتي قعدتي تعيطي اوي وتقولي موتوني مع شمس مش هعيش من غيرها ههههه قعدوا يقولولك هتطلع وانتي تقولي لا دخلوني اموت معاها وكمان فاكرة اما المستر ضربني وانا قعدت اعيط وطلعت لقيتك واما شوفتيني دخلتي هزقتيه وقولتيله انه فاشل وانك مش بتفهمي منه وبعدين مشيتي قبل الحصه ولا اما عيطت عشان أسد زعقلي وروحتي جبتلي أيس كريم في الشتا وتعبتي عشاني
وتمردت دموعها وكذلك قمر
فاكملت : بحبك اوي يا قمر انتي كنتي نصي التاني ومهما عملتي هتفضلي نصي التاني سامحيني اني عذبتك بخطوبتي من صقر وحياة صداقتنا سامحيني
قمر ببكاء : سامحيني انتي يا شمس
شمس وهي تمسح دموعها : أسد حبيبي روحي وحياتي اللي انقذني بس انت انقذتني من الموت دخلت في اسوأ عارف حسيت بأيه اما شوفتك بالجمود....... هيييح جبتولي الضغط وانا لسه صغنن عيلة الالفي لافااات كتيره قاسم متدورش يا حبيبي لاني خدت تذكرة ابدية لبرة مصر سلام
قاسم بجنون وصراخ : هتكون راحت فين هجيبها مش هخليها تسافر
ورن علي احد الاشخاص ليوقف جميع الرحلات فكر وهو ينظر لهم يتذكر حديثها الدائم مع آدم
قاسم بصوت عالي : آدم
ومسكه من ملابسه
قاسم : فين شمس
آدم بتوتر : معرفش
قاسم : يعني ايه متعرفش هي كانت بتتكلم معاك ع طول فين شمس
آدم : قولت معرفش
لكمه قاسم عده مرات وآدم لا يدافع عن نفسه فهو اخاه
قاسم بصراخ : رد فين شمس
حاول اخواته التدخل لكنه دفعهم بجنون
قاسم : رد يا***** فين مرااااتي
لم يجب ادم فضربه قاسم ومسك مسدس برق ورأس آدم
برق بصراخ : قاسم انت اتهبلت
آسر بعصبيه : قاسم فوق
قاسم بفحيح : لاخر مره بقولك فين مراتي
آدم بجمود : اضغط علي الذناد مش هقول
كارلا ببكاء وصراخ : استني يا قاسم هقولك
نظروا لها فوقف قاسم امامها
قاسم : قوليلي فين شمس
كارلا : هي سافرت استراليا وطيارتها زمانها متحركة بقالها ساعة
اغمض عينه بألم وقلبه يعتصر بقوه
قاسم : شكرا....... العين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم افتكر ده دايما يا آدم
وذهب بسرعة يجري اتصالته الخاصة
آدم بعصبيه : قولتيله ليه
كارلا ببكاء : انت شيطان قلبك حجر غلطت اما قولت انك انقي قلب انا بكرهك
صفعها بقوة فنظرت له ولهم ثم ذهبت
*********************
في الطائرة المتجهه لاستراليا
كانت شمس تفكر به لا يخرج من تفكيرها شعرت بالاشياق له من الان كم تمنت ان تقدر علي المكوث معهم وتذكرت كلام الطبيب
الدكتور : شمس يا بنتي حرام عليكي نفسك انتي ممكن في مره تموتي فيها عارفه يعني ايه ضغط عالي يعني مرض مزمن ذي الاورام ابعدي عن اللي يتعبك قولتي اهلك ابعدي عنهم مش هتموتي من غيرهم بس هتموتي بيهم انتي صغيرة علي اللي بيحصلك يا شمس ساعدي نفسك
تنهدت ثم وجدت حركة غير طبيعيه بالطائرة وسمعتهم يخبروهم برجوع الطائرة للقاهرة
عند الطيار
المضيفه : يعني ايه يا كابتن الطيارة هترجع مينفعش
الطيار : لا هينفع ولازم نرجع احسن ما ندمر كلنا العيش مش هنلقيه ناكله
المضيفه : ليه مش فاهمة
الطيار : دا امر من قاسم الالفي عارفه يعني ايه
المضيفه : قاسم الالفي نفسه
الطيار : ايوه ومش عايز حد يعرف لحد اما نوصل هنقولهم بسبب سوء الاحوال الجويه وخلاص
المضيفه : حاضر
ثم خرجت لهم فشدتها شمس
شمس : في ايه
المضيفة : الاحوال الجويه وحشة وهنضطر نرجع
شمس : يوووه ماشي
*******************
كده الفصل الثامن عشر خلص
بقلمي / سماء أحمد
..... : نزلي مسدسك لو عايزة تفضلي عايشة
وقعت شمس علي الارض ونزلت دموعها كالشلال
شمس : أسد
نظر لها لتفر دمعه قد عرفها هي تؤامه
أسد بصراخ : نزلي مسدسك
نزلت مسدسها وتركت ميان ليديرها ويصفعها بقوة اما ميان جرت لابيها وامها ليحتضنوها وكان قصي يحضنهم الاثنين خائف من فرارهم
أسد بصراخ : يا حراااااس
دخل كميه كبيرة من الحراس
عاصي : امسكوها خدوها المخزن
الحراس : امرك يا عاصي بيه
عاصي : ومعاهم البنت دي
الحراس : امرك يا بيه
ذهب رأفت وجسي علي ركبتيه امام سميرة التي جلست بتعب ومسح دموعها
رأفت بدموع تنزل : عارف اني حقير وشخص مش كويس بس اقسم بالله حبيتك
لم تجب
ذهب أسد بعدما القي نظرة علي ميان وجسي علي ركبتيه امام شمس لينظر لها ونزلت دموعه مثلها كان الدم يفور بجسدها
أسد : وحشتيني يا شمسي
رفع ذقنها ليري وجهها شديد الاحمرار
أسد : ردي عليا انا أسد حبيبك
نظرت له ثم لقاسم الذي ينظر لها بدموع متجمعه ثم لقمر التي تبكي ولصقر الذي تتجمع دموعه
شمس : لو عشت ميت سنه مش هقدر اوصفلكم مدي كرهي ليكم انتوا الاربعة
ونفضت يده ووقفت فوقف هو الاخر
أسد : واللهي ما بإيدي
لم تنظر له ذهبت لغرفتها
سهير : بتبصلي كده ليه
حسن : مشيتي ليه
سهير بصراخ : لانك ضعيف يا حسن خوفت اخسر بنتي ملقتش الراجل القوي اللي يحميها
حسن : كنتي قولتي يا سهير مش تهربي ببنتي
ملاك بدموع تنزل : انتوا بتعملوا كده ليه هترجعوا ايه انا غلطت وخدت جزاتي وانتوا كمان لان لو انتوا ربيتوا صح مكنتوش خلتوني اتعلق بقصي ومكنتوش خلتوني اعشقه اكتر منكم احمل منه وانا عندي خمستاشر سنه اتحمل وجع والم ودمعتي تتحجر انا مش ندمانه اكتر من اني ندمانه اني حبيتك يا قصي اتدمرت واتحرمت من حاجات كتيرة عايز ايه عايز بنتك اهي عايز عيلتك اهم وابوك وامك الحقيقية سيبوني بقي انا تعبت اتوجعت
ميان : مامي متثبنيش
ملاك : مستحيل اسيبك يا ميان انتي عيلتي يلا
وشدت يد ميان لتشعر بمن جزب حجابها وصفعها بقوة جعل انفها ينزف كذلك جانب فمها
قصي بعصبيه : الظاهرة اني سبتلك الحبل اوي من النهاردة نفسك بإذني انا هحرمك تخبي عني حاجة يا ملاك هه ولا اقول يا مليكة
ملاك : لا ملاك يا قصي مليكة حبيبتك ماتت من زمان
قصي بقسوه : لا مامتتش وهي قدامي هدفعها تمن كل حاجة
ثم ذهب لآسر اخوه وبدأ يفعل له اللازم ومن حسن حظة ان الجرح سطحي والرصاصه لم تدخل ومسك زراعها بعنف
قصي : ميان روحي اوضتك
ميان : حاضر يا بابي حالا
واخذ ملاك لجناحهم
انفجرت زهرة ضاحكة فابتسم آسر وهو يفهم مقصدها
كارلا : يا حبيبتي احنا لسه طالعين من فيلم اكشن
آسر : باركولي يا جماعه فكرت انا من ولاد الالفي اللي هبقي ابن البطه السوده
ضحكت الفتيات بشدة حتي ميان التي لم تذهب وذهبت لعمها
ميان : دي بطه ثفرا يا عمو
آسر بضحك : شطوره يا حبيبة عمو
كارلا : مش باباكي قالك علي اوضتك اطلعي احسن يجي ينفخنا كلنا
ميان : لا متخفيش هو اثلا مش ناثل الا علي بكرة اثلة شقي اوي
انفجر الكل ضاحكا بلا استثناء حتي سميرة ورأفت
ميان : اضحكوا اضحكوا بلا عكننه
مسكها آدم من ملابسها يرفعها
آدم : بت انتي انا بشك فيكي انتي عندك كم سنه
مسكها برق منه
برق : كم وعشرين وبدون كذب
ميان بشقاوة وهي ترفع حاجبيها : لو قولتلك هتتجوثني
شعر برق بمن يشد بنطلونه فنظر لاسفل
برق : نعم
عمران : اتجوث ميان وجوثني ليل
برق : نعععم
ميان : هههههههههه
برق : بتضحكي طيب
وبدأ يرفعها بالهواء وضحكتها تعلو لينظر لها رأفت بألم وكذلك حسن
آدم : عايز تتجوز يا عيل انت ماشي
واخذه وبدأ يقزفة بالهواء هو الاخر وبعد وقت توقفوا
كارلا : استنوا انا مش فاهمه حاجة من مليكة دي اللي بقت ملاك
آسر : مليكة دي السبب في قسوة قصي وهي سابته بعد اما حملت في ميان وكانوا طبعا صغيرين وهو معرفش ان ملاك هي مليكة الا الوقتي
ميان : يعني بابي الحقيقي خالث مالث هو قثي
ضحك الكل وآسر يومأ بتأكيد
************************
في جناح قصي
دخل ورماها علي السرير بعنف ثم بعد حجابها لينسدل شعرها ثم شق فستانها من اوله لأخره وخلع جاكته وشد حزامه وهو يلفه حول يده فبكت بشده
ملاك ببكاء مرير : لا يا قصي هيبقي انت والزمن
رفع الحزام لاعلي لتغمض عيناها لكنه لم ينزل لوقت ففتحت عيناها لتجد عينه تفترسها وانحني وضع يده بشعرها وقربها ليقبلها بعنف وقوة ثم نام علي السرير واعتلاها ثم بعد عنها
قصي : ملاكي ولا مليكة بعشقكم
وانحني قبل جبينها وعيناها ووجنتاها ثم مسح دموعها
ملاك : ايدك تقيلة
ضحك بكل صوته وهو يقبل وجنتها الذي ضربها عليها
قصي : هتسبيني
ملاك : بس متضربش..... هسيبك
قصي : قولي واللهي يلا اهو في عرايس ايه في الكليه
ملاك بإندفاع : بعينك لو سبتك انت ملكي فاهم
قصي بعشق : فاهم يا قلب قصي
********************
مر اليوم واصروا علي أسد ليبقي من اجل شمس وأتي يوم جديد بأحداث اسوأ
في جناح ليث
ليث : كارما
كارما ببرود : نعم
ليث : انا تعبت واللهي تعبت يا كارما حرام عليكي
كارما : انتي اللي جبته لنفسك قولتلك قلبي من حجر
ليث : فعلا من حجر حاولت والله حاولت عشان حبيتك بجد فضلت اتعذب مش انتي لوحدك اللي اتعذبتي
كارما بجمود : انت ولا حاجة يا ليث انت خليتني كده
مسك زراعها واوقفها امام المرآة ليريها نفسها بالفستان القصير الذي ترتديه
ليث : عاجبك شخصيتك دي...... عارفه الراجل اللي يسيب مراته كده بنسميه ايه....... مستوعبه انتي جرحتي كبريائي اد ايه
مسح علي وجهه بتعب
ليث بجمود : كارما انتي طالق
ابتسمت بسخريه فمسك فونه وهو يحضر شنطته
ليث : ايوه يا ملك انا جاي في السكه..... الطيارة جاهزه....... تمام نص ساعة وهكون عندك.... سلام
انتهي من تجهيز شنطته ونزل مسرع لاسفل ليجد الكل مجتمع فترك شنطته امامهم
ليث بصوت مخنوق : انا مش هقولكم اني مسافر فترة وراجع او هبرر انه شغل وكله هيكون كذب
عاصي : في ايه يا ليث
ليث : اولا انا طلقت كارما
ونظر لها وهي تنزل من اعلي
ليث : ثانيا انا مسافر لو رجعت كمان شهرين تمام مرجعتش اعرفوا اني مت
قاسم بعصبيه : انت بتقول ايه
ليث : هششش بقول الحقيقة وانا مش هخبي واخليكم تكرهوني ومحدش هيسافر معايا تمام
وقف اخواته الخمسه ليحضنوه ابتسم بدموع بينما بكت الفتيات الا كارما ونظر لها نظرة اخيرة وذهب شعرت ان قلبها خرج لتجلس علي الارض تنظر خلفه بجمود فذهبت كارلا واوقفتها لتذهب لجناحه
******************
جلس الكل علي الفطار الا شمس وكارما
عاصي : فين شمس
توتر آدم ولم يجب احد
زهرة : هطلع اشوفها
وذهبت لغرفتها واتت بعد وقت تحمل سي دي
سميرة : في ايه
زهرة : ملقتهاش ولا حتي هدومها بس السي دي ده
وقف قاسم وشده منها ثم جري علي اللاب الخاص به ووضعها ليفتحها والكل حوله
شمس : هههههه مش عارفه حاسه انك يا قاسم اللي هتفتحه امممم بقولك ع فكرة انا بحبك لا هقولك ذي اما بتقول بعشقك انا اتخطبت لصقر عشان اوجعه واوجع قمر وقررت اني اوجعك انت كمان بس انا اللي اتوجعت....... قمر يا قمري بحبك يا بت هههههه ع الرغم انك بتكرهيني مقدرتش اوجعك قمر افتكري اما كان عندي عشر سنه وقالوا اني هعمل عمليه اللوز انتي قعدتي تعيطي اوي وتقولي موتوني مع شمس مش هعيش من غيرها ههههه قعدوا يقولولك هتطلع وانتي تقولي لا دخلوني اموت معاها وكمان فاكرة اما المستر ضربني وانا قعدت اعيط وطلعت لقيتك واما شوفتيني دخلتي هزقتيه وقولتيله انه فاشل وانك مش بتفهمي منه وبعدين مشيتي قبل الحصه ولا اما عيطت عشان أسد زعقلي وروحتي جبتلي أيس كريم في الشتا وتعبتي عشاني
وتمردت دموعها وكذلك قمر
فاكملت : بحبك اوي يا قمر انتي كنتي نصي التاني ومهما عملتي هتفضلي نصي التاني سامحيني اني عذبتك بخطوبتي من صقر وحياة صداقتنا سامحيني
قمر ببكاء : سامحيني انتي يا شمس
شمس وهي تمسح دموعها : أسد حبيبي روحي وحياتي اللي انقذني بس انت انقذتني من الموت دخلت في اسوأ عارف حسيت بأيه اما شوفتك بالجمود....... هيييح جبتولي الضغط وانا لسه صغنن عيلة الالفي لافااات كتيره قاسم متدورش يا حبيبي لاني خدت تذكرة ابدية لبرة مصر سلام
قاسم بجنون وصراخ : هتكون راحت فين هجيبها مش هخليها تسافر
ورن علي احد الاشخاص ليوقف جميع الرحلات فكر وهو ينظر لهم يتذكر حديثها الدائم مع آدم
قاسم بصوت عالي : آدم
ومسكه من ملابسه
قاسم : فين شمس
آدم بتوتر : معرفش
قاسم : يعني ايه متعرفش هي كانت بتتكلم معاك ع طول فين شمس
آدم : قولت معرفش
لكمه قاسم عده مرات وآدم لا يدافع عن نفسه فهو اخاه
قاسم بصراخ : رد فين شمس
حاول اخواته التدخل لكنه دفعهم بجنون
قاسم : رد يا***** فين مرااااتي
لم يجب ادم فضربه قاسم ومسك مسدس برق ورأس آدم
برق بصراخ : قاسم انت اتهبلت
آسر بعصبيه : قاسم فوق
قاسم بفحيح : لاخر مره بقولك فين مراتي
آدم بجمود : اضغط علي الذناد مش هقول
كارلا ببكاء وصراخ : استني يا قاسم هقولك
نظروا لها فوقف قاسم امامها
قاسم : قوليلي فين شمس
كارلا : هي سافرت استراليا وطيارتها زمانها متحركة بقالها ساعة
اغمض عينه بألم وقلبه يعتصر بقوه
قاسم : شكرا....... العين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم افتكر ده دايما يا آدم
وذهب بسرعة يجري اتصالته الخاصة
آدم بعصبيه : قولتيله ليه
كارلا ببكاء : انت شيطان قلبك حجر غلطت اما قولت انك انقي قلب انا بكرهك
صفعها بقوة فنظرت له ولهم ثم ذهبت
*********************
في الطائرة المتجهه لاستراليا
كانت شمس تفكر به لا يخرج من تفكيرها شعرت بالاشياق له من الان كم تمنت ان تقدر علي المكوث معهم وتذكرت كلام الطبيب
الدكتور : شمس يا بنتي حرام عليكي نفسك انتي ممكن في مره تموتي فيها عارفه يعني ايه ضغط عالي يعني مرض مزمن ذي الاورام ابعدي عن اللي يتعبك قولتي اهلك ابعدي عنهم مش هتموتي من غيرهم بس هتموتي بيهم انتي صغيرة علي اللي بيحصلك يا شمس ساعدي نفسك
تنهدت ثم وجدت حركة غير طبيعيه بالطائرة وسمعتهم يخبروهم برجوع الطائرة للقاهرة
عند الطيار
المضيفه : يعني ايه يا كابتن الطيارة هترجع مينفعش
الطيار : لا هينفع ولازم نرجع احسن ما ندمر كلنا العيش مش هنلقيه ناكله
المضيفه : ليه مش فاهمة
الطيار : دا امر من قاسم الالفي عارفه يعني ايه
المضيفه : قاسم الالفي نفسه
الطيار : ايوه ومش عايز حد يعرف لحد اما نوصل هنقولهم بسبب سوء الاحوال الجويه وخلاص
المضيفه : حاضر
ثم خرجت لهم فشدتها شمس
شمس : في ايه
المضيفة : الاحوال الجويه وحشة وهنضطر نرجع
شمس : يوووه ماشي
*******************
كده الفصل الثامن عشر خلص
بقلمي / سماء أحمد
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله
هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثامن عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل التاسع عشر أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .