رواية غرام اولاد الالفي الفصل الحادي عشر 11 من روايات سماء احمد

  رواية غرام اولاد الالفي الفصل الحادي عشر بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 11 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الحادي عشر


الفصل الحادي عشر

في الشركة
جلست شمس علي كرسيها ووضعت امامها البلورة المكسوره ليرتفع ضغطها شعرت بالدم يفور برأسها ففتحت شنطتها واخذت حبة تحت اللسان ثم وضعت رأسها علي المكتب تنظر للبلورة
شمس : قاسم وشمس الحقيقين انتهوا انتوا ليه متنتهوش
ومسكت البلورة رمتها بالحائط بقوة لتنزل قطع صغيرة تحت نظرات قاسم ثم وقفت وذهبت لها جست علي ركبتها ونزلت دموعها ثم جمعتها بين يداها وكان هو يتأملها بقلق ان تجرحها يزيد فضوله فيما ستفعله هل ستحتفظ بها لكنها رمتها من الشباك وجلست علي كرسيها اخرجت صور لهما من درجها فهو يعلم مدي حبها لهذه الصور ومسكت مقص قطعتهم منتصف كأنها تفرقهم ثم قطعتهم قطع صغيرة لدرجه من المستحيل تجميعها مرة اخري ثم رمتهم وخبطت قلبها عده مرات بقبضاتها وفتحت شنطتها اخرجت مشط ونزلت بعض الخصلات علي وجهها ثم جمعته جنبا وفعلته ظفيرة ثم مسكت المقص وقصت الخصلات لتكون قصه ومسكت منديل مسحت ملمع الشفاه فأصبحت شمس الطفلة التي التقي بها
شمس : اهلا بشمس القديمه اهلا بشمس أسد وبس
واخرجت صورة لها ولفتي بالخامسه عشر من عمره وبكت وهي تحتضن الصورة
شمس ببكاء : اسد انا بحاجتك

فلاش باااااك
أسد : لا تقولي شمس صقر ولا شمس عبدالمتجلي انتي شمس الاسد
شمس : ههههههه وفين الاسد ده
أسد : فين الاسد ماشي يا شمس
وجري لتجري هي وتذهب لامها واباها
شمس : عاااا بابا ابعده عني عاااا يا ماما
أسد : انا هوريكي
واتجه حملها علي اكتافه لتصرخ اكثر ثم رماها علي السرير يدغدغها وهي تضحك
بااااك

شمس : أسد

************

في مكتب قاسم
شعر بخنقه شديدة وغيرة تأكله اجل يعلم ان أسد تؤامها لكنه يغير منه عليها رن فونه فجأة ليخبروه عن زهرة فوقف واخذ جاكته ومفاتيحه وخرج مسرع لتراه وتمسح دموعها بسرعه
شمس : في ايه
قاسم : زهرة في المستشفي
وقفت بسرعه اخذت شنطتها وجرت خلفه ثم ركبت بجانبه فنظر لها وذهب

*********

في قصر الالفي
كانت قمر تجلس مع الاطفال تراهم كيف يصلون وابتسمت سرعان ما تذكرت شمس وشكلها تعلم شمس جيدا هي تخفي مشاعرها ثم فتحت التلفاز واتت علي الاخبار لتري المذيعه
"خبر عاجل دخول زوجه الدكتور المشهور آسر الالفي المستشفي لاسباب مجهولة "
وصلت سيارة قصي فجروا الصحافة له ولملاك اما قصي فنزل ومسك يد ملاك ودخل دون الحديث
المذيعه : وصل الدكتور قصي الالفي هو وزوجته دكتور قصي مدام زهرة دخلت المستشفي ليه
اخري : دكتور آسر ليه دخل دكتور قصي
لم يجب ودخل هو وملاك وبعده اتي آدم وكارلا
اخري : آدم بيه صح ان حضرتك سبت انسه كارولين عشان انسه كارلا
اخري : هل صحيح في علاقه بينك وبين انسه كارلا حسب تصريح انسه كارولين
آدم بعصبيه : اخرسوا كارلا مراتي
واخذها ودخل ليأتي بعده ليث وكارما
اخري : ليث بيه هل من اسباب ان حضرتك جيت مع انسه كارما
اخري : سمعنا ان حضرتك اتجوزتها
اخري : ليث بيه صحيح انت اتجوزت الانسه كارما
ليث : ايوه صحيح
ودخل وهو يسحبها وجاء بعدهم عاصي وسميره
اخري : عاصي بيه ايه اسباب دخول زهرة هانم المستشفي
اخري : سميره هانم رأفت بيه مرجعش ليه في أسباب
دخلوا هما الاخرين
قمر : يا تري قاسم عرف ولا ارن عليه يلا ارن اتأكد
ورفعت فونها ترن عليه وجدته يظهر علي الشاشة ومعه شمس لتنظر لهم حقا ثنائي رائع
المذيعه : قاسم بيه حضرتك جاي مع الانسه شمس ومش زوجة حضرتك ليه
اخري : قاسم بيه انت والانسه شمس كابل رائع ليه اتجوزت مدام قمر

*************

في المستشفي
وضع يده بخصر شمس وسحبها للداخل
شمس بسخريه : القلب وما يريد
نظر لها فتركته وذهبت حيث العائلة تسألهم عن حالها وجدتهم يستجوبوا آسر
عاصي : ايه اللي حصل و....
شمس : يا جدي هو فيه اللي مكفيه هنكمل احنا كمان عليه حرام علينا وبعدين اللي جوا دي مراته يعني زمان قلبه وجعه عليها وانتوا بتكملوا
نظر الكل لها واومأوا فهي محقه بينما نظر لها آسر وابتسم وهو يهمس بشكرا
ملاك : شمس
احتضنتها لتبادلها شمس
شمس : ازيك يا ملاك
ملاك : تمام وانتي
شمس : امممم كويسه
ملاك : مبشوفكيش
شمس : الشغل وكده
ملاك : خلينا نشوفك
شمس : ربنا يسهل
ووقفوا حتي جاء الطبيب وطمأنهم علي زهرة فجلسوا بهدوء بينما تسللت شمس لآدم الذي يقف مع كارلا
شمس : آدم بيه ممكن اتكلم مع حضرتك
نظرت كارلا لها بغيرة فابتسمت بود
شمس : خلاص متبصيش كده خليكي بس متعرفيش حد تمام
كارلا بابتسامه : تمام
شمس بجديه : حضرتك كنتم قولتوا عايزين موظفين لفرع الشركة الام بإستراليا وانا عايزة اسافر
آدم : بس شركة قاسم
شمس : عقدي مع قاسم بيه هيخلص بعد شهر وانا مش عايزة اجدده
آدم : طيب الفترة اللي عايزة تقعديها اد ايه
نظرت لقاسم الذي يتابعها بغيرة لولا وجود كارلا كان تهجم علي اخيه ثم نظرت لادم
شمس : علي طول مش عايزة ارجع
وضعت كارلا يدها علي فمها وصدم آدم
آدم وهو يضع يده علي كتفها : شمس مفيش داعي تسافري لو عايزة هنضاعف مرتبك ولو مش عايزة شركه قاسم تعالي في شركة العيلة
ابتسمت شمس بود له وقاسم يكور يده واعينه تشتعل
شمس : مفيش داعي مرتبي كبير اوي انا عايزة أسافر ومش عايزة ارجع مصر
آدم بتنهيد : حاضر جهزي امورك وتاني يوم انتهاء العقد هتسافري استراليا ع طول
شمس : شكرا
جاء قاسم ففاض به الكيل
قاسم : مش يلا
شمس : يلا عن اذنكم
احد الدكاترة ناد علي شمس
شمس : اهلا يا دكتور
الدكتور : عامله ايه الوقتي
شمس : تمام ذي القردة اهو
آدم : في ايه يا شمس
الدكتور : مفيش بس ضغطها كان بيعلي الفترة اللي فاتت حتي وصل لميتين علي ميه
شهقت ملاك التي سمعتهم
ملاك : انتي بتهزري ليه كده
شمس : عادي يا بنتي دا كم مره
الدكتور : لا يا شمس دا انتي ممكن تموتي فيها
شمس : ههههههه مش للدرجادي
ملاك : لا للدرجادي يا شمس
شمس : انتوا هتحفلوا عليا ليه الطيب احسن عن اذنكم متقوموش
آدم : نقوم فين يا مجنونه احنا واقفين
شمس : ايه دا بجد طيب سلام عليكم
ضحكوا علي مرحها وذهبت مع قاسم

**************

في سيارة قاسم
قاسم : آدم كان بيقولك ايه
شمس : احم شئ خاص
قاسم رافعا حاجبة : خاص وقاسم ميعرفوش دا هدومك الداخليه انا بجيبها
اشتعلت وجنتاه بشده وادارت وجهها للزجاج فضحك بكل صوته
شمس بتذمر : يوووه بس بقي
قاسم : انا كنت جايب قميص اصفر وملبستوش ليه معجبكيش
شمس : دا قليل الادب ذي اللي جايبه
قاسم : ليه بس يا شمسي
للحظة تذكرت انها لم تعد شمسه
شمس بجديه : انا شمس يا قاسم بيه
ونظرت للزجاج تتبع الطريق وجدت غزل بنات ابتسمت وهي تكتب علي الزجاج انا شمس الاسد وبس لتبتسم
شمس : اوقف
توقف فنزلت واحضرت غزل بنات وركبت مره اخري اما هو اتبعها يعلم انها تحب البينك لما اتت بالابيض اما هي تذكرت

فلاش بااااك
أسد : بينك ولا ابيض
شمس : بينك يا أسدي
أسد : تكم الارف بنات انا رايح
شمس : تعالي اقولك
أسد : نعم
قبلته من وجنته فابتسم وذهب عاد بعد وقت ليجد منزله يشتعل والناس يمنعوه من الدخول
أسد بصراخ : سبوووني شممممس باااااابااااا ماااامااا سبووووني
ونفضهم ليدخل مسرع بالنار بحث عن ابوه وامه ليجدهم ميتين
أسد : ماما قومي يا ماما بابا فوق بابا
شمس بتعب : أسد
جري لها
أسد : شمس قومي معايا
شمس : مش قادرة اطلع انت يا أسد
أسد : لا مش هسيبك قومي
وحملها وجري بها لكن تعركل بالاريكة ووقع بها حاول فك رجله من ارجلها لم يعرف
أسد : شمس اطلعي
شمس : لا
أسد : شمس قولت اطلعي
شمس ببكاء : لا
أسد : عشان خاطري هاجي وراكي بس اطلعي
شمس : لا يا أسد
أسد بصراخ : قولت اطلعي وانا هاجي
خرجت مع اصرار لينفجر المنزل جاءت لتعد وجدتهم يمسكوها
شمس بصراخ شديد : أسسسسسسسد أسسسسد اااااااااااه
بااااااك

حكت طرف انفها ثم كورت يدها وعادت رأسها للخلف فعلم انها تريد البكاء ووقف بسيارته امام منزلها
قاسم : هقول لحد يجبلك عربيتك
شمس : احم مفيش داعي
واخرجت مفتاح السيارة والكريدت كارت وخاتمها الذي من يراه يظنه كأكسسوار لكنه في الحقيقه خاتم زواجهم الخاص بوالدته
شمس : هفضي البيت في اقرب وقت
قاسم : م.......
شمس : عن اذنك
ونزلت لينظر خلفها ستترك المنزل ستتركه نهائي بعد شهر

************

في الاسكندريه
كان يقف امام غرفتها القلق يأكله حتي خرج الطبيب
الدكتور : خيطنا ليها الجرح وهي كويسه تقدر تدخلها هي هتفوق في اي لحظه
برق : ممكن اشوفها
الدكتور : ايوة اكيد
دخل برق لها وجدها نائمه او تمثل النوم فاقترب وقبل جبينها
برق : اه يا ليل لو تعرفي بحبك قد ايه انا بعشقك
ونزل لشفايفها قبلها وهي تمنع فتح عيناها حتي لا تبكي وهو احتضانها ليشعر بتململها فبعد ليجدها تفتح عيناها ببطء
برق : ليل حبيبتي
ليل بكذب : انت مين فين مالك حبيبي
برق بصدمه : مالك
ليل بصراخ : ايوه مالك فين مالك حبيبي انا عايزاه
تمردت دمعه ونزلت علي وجنته وتركها وذهب لتنفجر باكية
ليل : بحبك اوي يا برق
ووقفت واتجهت لمنزلها
اما هو ذهب لڤيلتة وحضر شنطته وقرر مغادرة البلد لفترة

*************

في القاهرة
في المستشفي
اخبر الطبيب ان لا داعي لوجود الكل فذهبوا ولم يبقي سوا آسر وسميرة
سميرة : متخفش هتبقي كويسه
آسر : يا رب...... ممكن اسألك سؤال
سميرة : ايه
آسر : انتي ليه اتجوزتي رأفت اصدي هو متجوز تلاته قبلك وواحدة لسه علي زمته
سميرة : اكيد فكرت عشان فلوسه...... آسر لو انا اتجوزته عشان فلوسه كنت خلفت منه انا اتجوزته عشان حبيته وكمان حبيتكم حبيت كتلة الجليد
ابتسم بخفه
سميرة : ليه كل واحد فيكم في عيونه الم وبالذات قصي هو ليه كدة
آسر : هيكون سر
سميره : مش هيطلع لتالت
آسر : قصي كان عايش مع امي وبابا وانا كنت مسافر واخواتي مع جدي بما فيهم برق هو حب بنت الجنايني بتاعنا مليكة انا شفتها مره كانت بنت جميلة جدا حتي جميلة كلمة صغيرة وكان اللي يشوفها يديها اكبر من عمرها لجمالها قصي كان بيعشقها وهي بتعشقه كان بيروح يذاكرلها ومعظم وقته في اوضتها وهي معظم وقتها في اوضته بس دول كانوا اطفال يعني مليكة خمستاشر سنه وقصي تمنتاشر الا والاتنين كانوا بيغنوا وصوتهم روعه دخلوا مسابقه سوا وهي اختارت فريقه ودا خلاه كان هينسحب وبعدين قبل النهائيات وقفت ضدة هيختاروا واحد منهم يروح للنهائي واختاروا قصي هو زعل هي حضنته ادام الكل فرحت اوي بعدين......
سميرة : ايه كمل
آسر : في فترة النهائيات اتغيرت دا حسب كلام الخدم التانين انا مشفتهاش بس قالوا انها بتسرح كتير ومعدتش بتاكل بتعيط اغلب الوقت وفي اخر يوم من المسابقه كانت واقفه تنتظر النتيجه شوفتها في التلفزيون كانت قلقانه اكتر من قصي وهو يبتسم ويهديها لحد اما هو اللي كسب ههههههه المجنونه لا همها كاميرات ولا ناس ولا اهله ولا اهلها وراحت جرت حضنته وهو دوخها والناس كانت بتضحك وفيهم بيحسد علي حبهم وتاني يوم رجعت انا من السفر وكانوا الاتنين بيتكلموا......
تنهد بطريقه غريبه
سميرة : في ايه
آسر : مليكة قالتله انها بتكرهه ومعدتش عايزاه هو خد احم يعني افهمي يا سميرة
سميرة : افهم ايه
آسر : خد.... يووه افهمي
سميرة : خد فلوس منها يعني
آسر : قصي هياخد فلوس منها يا لهوي عليا وعلي سنيني
سميرة : امال
آسر : احم عذريتها
سميرة : وفيها ايه ايييييه
ضحك آسر : اهدي بس
سميرة : ازاي ليه امته اصلا
آسر : اثبتي يا سميرة
سميرة : كمل
آسر : تاني يوم قصي نزل يشوفها ملقهاش هربت هي وامها دور عليها كتير ولحد النهاردة محدش عارف مكانها قصي قلبي بقي حجر لو سمعتي صراخه اما مشت وهو بينادي عليها يا سميرة اهو ده الوجع بصحيح
سميرة : عشان كده هو كده
آسر : ايوه
سميرة : وقاسم
آسر : لا قاسم ده ابو الاسرار محدش يعرف غيري طبعا دا انا طبخهم
سميره : هههههه طب قول
آسر : عارفه رأفت جوزك اللي مدورها
سميرة : يا قليل الادب بتقول علي ابوك كده
آسر : ما هي دي الحقيقه خليني ازفت اكمل بقي
سميرة : كمل
آسر : واحده يعني مش كويسه
سميرة : يعني ايه مش كويسه تعبانه
آسر : انا اللي استاهل ضرب الجزمه اني بكلمك
سميرة : ههههههه خلاص فهمت
آسر : ام قاسم وليث كانت طيبه اوي هي اللي ربت آدم بعد موت امه وكانت بتحبنا كلنا فجوزك راح حب ام قمر وام قاسم ماتت فيها
سميرة : لا اله الا الله لا حول ولا قوة الا بالله
آسر : فهو اتجوز قمر دي كانتقام بس منتقمش مش عارف ليه
سميرة : واللي يقولك
آسر : بجد
سميرة : اي
آسر : مين
سميرة : شمس هي السبب اصلا اخوك اما بيشوفها عيونه بتقول بعشقك
آسر : تصدقي فكرت فيها بس رجعت قولت لا المهم انا جعت
ضحكت سميرة
************
كدة الفصل الحادي عشر خلص




موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الحادي عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثاني عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات