رواية غرام اولاد الالفي الفصل العاشر بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة من خلال موقعنا .
رواية غرام أولاد الألفي الفصل العاشر
الفصل العاشر
في صباح يوم جديد
كانت تجلس في مكتبها تتابع عملها ليأتي هو
شمس : اهلا وسهلا قاسم بيه خمس دقايق وقهوتك تكون عندك
قاسم : تمام
وبعد وقت دخلت تراجع معه بعض الملفات وكانت تقف بجانبه وشعرها يتدلي ويعيق رؤيتها فمسكت قلم وجمعته ووضعت به القلم ثم اكملت ليتضايق فهو يحبه مفرود ويغير حين تجمعه لانه يظهر رقبتها
شمس : كده اجتماع الوفد هيكون كمان ساعة
قاسم : ماشي متعرفيش هما كام
شمس : تلت شباب وبنت
قاسم بغيرة : طيب روحي انتي
شمس : عن اذنك
وتركته وذهبت لمكتبها لتشرع بعملها وبعد وقت دخلت قمر بتكبر
قمر بغرور : عايزة اشوف قاسم
شمس بجمود : ثواني هقوله
قمر : تقوليله انا مراته يعني ادخل براحتي
وذهبت لتذهب خلفها شمس
شمس : يافندم مينفعش يافندم
فتحت الباب وخلفها شمس
قمر : شوف يا قاسم مش راضيه تدخلني ليك
قاسم : خلاص روحي يا شمس
قمر : استني اعتذري الاول
*******************
في احد مستشفيات الالفي
كان يقف امام غرفتها وهي يحاوطها الاجهزه يتذكر كلام صديقة
"يؤسفني يا آسر اقولك خسرت الجنين وكليتها اتأذت وقول يا رب متحتجش نقل "
آسر : يااااه يا زهرة استحملتي كل ده وكله مني وفي الاخر بخسرك بخسر ام ابني والحاجة الصح اللي في حياتي
طلب من صديقة ان يجعله يدخل لها ليرتدي الوقيات ويدخل لها دقق بملامحها انحني وقبلها ليبتسم تلقائي
آسر : عارفه انتي اجمل بنت شوفتها في حياتي وانقي بنت قومي بس وانا هغرقك في جنتي يا زهرة قلبي وعمري انا بحبك بقولك اهو بحبك قومي وانا هقولهالك كل نص ساعه
واقترب من اذنها
آسر : انا بحبك
وقبل جبينها ثم خرج وتركها ليظل يتأملها
*******************
في قصر الالفي
في جناح آدم
كارلا : قوم بقي يا آدم الله
آدم بعند : لا ومش هسيبك
كارلا : يا غلس قولت بحب واحد تاني
آدم : اسمه ايه بقي
كارلا : آ.آدهم
آدم : غلط آدم
كارلا : لا غلطان
لف يده حول خصرها يحضنها ويغمض عينه
آدم : ماشي
كارلا : لا متنمش تاني
آدم : هقوم اما تقولي بتحبي مين بجد
كارلا : بحبك انت بس متنمش
فتح عينه وهو يبتسم
آدم : مقولتيش ليه
كارلا : فكرتك هتعتبرني طفلة في الاول بعدين انت خطبت كركديه
آدم : لو قولتيلي من الاول بحبك كنت سبتها انا مبوستكيش من فراغ
كارلا : ع فكره انت قليل الادب
آدم : عارف متيجي بقي اما اكملك موضوع امبارح
كارلا : لا والنبي
آدم : استني واللهي هتحبيه تعالي بس
**********************
في جناح قصي
كان يحلم بها وبذلك اليوم كم كانت جميلة بالرغم من ان الفستان يظهر منحنياتها ثم فتح عيناه ببطء ليجد ملاك بحضنه شعرها يفترش صدرة وهي تتضايق منه وتبعده عن عيناها لكنه يعود فابتسم واعاده خلف اذنها لتضمه اكثر وتتمتم ببعض الكلمات ثم بدأت تفتح عيناها وحين رأته ابتسمت تلقائي
ملاك : صباح السكر
قصي : صباح الجمال
ملاك : انا جعانه
قصي : قومي خدي شاور وننزل تاكلي ذي ما انتي عايزة
ملاك بحزن : لسه كتير علي الفطار
قصي : قومي بس
وبعد وقت كانوا ينزلوا واخذها للمطبخ
قصي بحده : كله بره
خرج الكل بإستغراب لانه اول مره يدخل المطبخ
قصي : عايزة تاكلي ايه
ملاك : اي حاجة المهم اكل
قصي : هههههه ماشي
وسكب لها كأس عصير لتجلس علي الرخامه واخذت خياره تشرع بأكلها ليقترب بالعصير وكانت تقطم الخياره فالتقطها بفمه من فمها واكلها
قصي : همممم بلاش خيار اشربي عصير
ملاك : ع فكره انت مقرف
قصي بلا مباله : عارف
واخذ الخيارة منها يأكلها فمسكت يده
ملاك : قصي
قصي وهو يقطمها : نعم
انحنت لتلتقطها مثلة وتأكلها ليبتسم
ملاك : انت مش مقرف انت سكر
قصي : عارف
واكمل عمل سندوتشات لها ثم اعطاها طبق لتأخذ الكاتشب وتبدأ تأكل به فشعرت بإشمئزازه فقربته منه
ملاك : كل
قصي : كاتشب لا
ملاك بحده : قصي
ابتسم واكل قطمه لتمسح جانب فمه بإبهامها وتمتصه
قصي بغمزة : مش كده كده
واقترب اكل كاتشب بجانب فمها
ميان : بتعملوا ايه
ابتعد قصي عنها وهي خجلت فحمل قصي ميان ووضعها بجانب امها وبدأ يطعمها هي الاخري حتي انتهوا
قصي : مش يلا ع الجامعه
ملاك : لا يا قصي بالله عليك بلاش النهاردة
ميان : اي يا بابي خليكم النهارده
قصي : امممم ماشي النهاردة ملك ملاكي ومياني
واستدار لميان لتركب علي ظهرة ثم حمل ملاك وخرج للحديقة الخلفيه وهما يضحكان ثم انزلهم وسحب رباط فستان ملاك ووضعه علي عينه
قصي : اما اشوف همسك مين
وسار يستدير وهم ينغزوه
******************
في جناح ليث
كان يتأملها لا يصدق اصبحت زوجته ملكة هو فقط ياليتها تعود تحبه كما كانت رمشت عدة مرات لتفتح عيناها ببطء
كارما : في ايه
ليث : كل ده نوم انا كنت هصحيكي
كارما رافعه حاجبها : ليه
ليث : وحشتيني
وحضنها لتظل كما هي لم ترمش بااااردة
**************
في الشركة
قمر : قولت اعتذري
نظرت لقاسم بإستخفاف مؤلم
شمس : انا.......
قاسم بحدة : قولت روحي يا شمس
ابتسمت بسخرية وهي تستدير وتذهب وقفلت الباب لتذهب قمر لقاسم وتقف امامه
قمر : لسه زعلان
لم يجب لتفتح حقيبتها وتخرج البلورة واخري سليمة ووضعتهم امامه
قمر بطفوليه : آسفه يا قاسم بقي بالله عليك سامحني قاسم يا قسومه هههههه اسفه
نظر له وابتسم لتشده يقف
قمر : اسفه
قاسم : ماشي
احتضنته بفرحة ولمحت خيال يقترب من الباب
قمر بسرعه : قاسم انا بحبك بتحبني
تنهد قاسم ولم يجب
قمر : بتحبني يا قاسم
قاسم بلامباله : بحبك يا قمر
سمع صوت خبط علي الباب فابتعدت قمر قليلا
قاسم : ادخل
دخلت شمس وتحدثت بجديه لتستغرب قمر كم هي قوية
شمس : قاسم بيه اجتماع الوفد اتأجل لبكره وفي ملف شركة اسكندريه مشكلة
قمر : خلاص همشي انا يا قاسم
قاسم : ماشي
كانت شمس تمشي بإتجاههم وقمر تمشي فكانت بلورة قمر ستقع
شمس : حاسبي يا قمر
ومسكت البلورة واعطاتها اياه ولمحت بلورتها المكسورة اجل عرفتها من حرفها هي وقاسم
قمر : شكرا
شمس : العفو
وذهبت ونظرة شمس للبلورة لم تغيب عنها شعرت قمر بدموع تنزل تلقائي
قاسم : شمس اقفلي الباب
ذهبت وقفلت الباب وعادت له وانتهوا من الملف
قاسم : شمس كنت عايز اتكلم معاكي..... احم بصراحة قمر انا بحبها ومش هطلقها و......
شمس : انت بتقولي او بتبررلي ليه
نظر لها ولم يجب ايقول لها انها شمسه التي لا يبرر سوا لها لا يقول اجل الا لها
شمس : فيك تنهي الموضوع بكلمتين يا قاسم وانا مش زعلانه هه ولا ازعل مش فارقه
لاحظ نبرة السخرية في حديثها
قاسم : انا......
شمس : قاسم انهي الموضوع
قاسم بتنهيد مسموع : انتي طالق
شمس بجديه : لسه حوالي شهر في عقدي هنهيه واسيب الشركة عن اذنك يا قاسم بيه
اخذت البلورة المكسورة والتفتت وذهبت ليفتح تلقائي الكاميرا الخاصه بمكتبها
*********************
في قصر الالفي
قصي : يعني مش قادر عليكم
وانحني مسك ميان ورفعها بالجو لتضحك
ميان : ههههههههه بث يا باااابي هههههههه
وضعها علي الارض وخلع الرباط ثم وضعه علي عيناها لتبدأ بمحاولة امساكهم حتي ملت
ميان : يووه انا تعبت وانتوا بتهربوا
نظر قصي لملاك ووقف أمام ميان لتمسكة
ميان : هيييه مثكت بابي
رفع الرباط عن عينها ووضعه علي عينه وبدأ يحاول امساكهم
ميان : انا هنا يا بابي امثكني
مسك يد ملاك
ملاك : عااا سبني
ادارها لتصطدم به وهو يحاوطها بيداه
ملاك : سبني يا قصي اعمل نفسك مش شايفني
ضحك بكل صوته لتبعد هي الرباط عن عينه وتري عينه السعيدة
ملاك بغيظ : بتمسكني ليه
ادخل خصله داخل حجابها
قصي : انا قولت ايه
ملاك : متغيرش الموضوع لو سمحت
قصي : مزاجي
عبست وهو يضع الرباط علي عيناها وقبل جبينها
قصي : يلا يا ملاكي
ابتسمت حين قال هذا وبدأت تلعب
في الاعلي
سميره : كنت حاسه ان ملاك هي اللي هتسعدة
عاصي : طلع معاكي حق يا سميره
سميرة بغرور مصطنع : طول عمري يا بابا
عاصي : ههههههه الله يسعدك يا سميرة..... هو رأفت هيجي امته
سميرة بحزن : كمان اسبوعين
عاصي : مالك يا سميرة
سميرة : هالا ام قصي هتيجي معاه
عاصي : اللي في القلب في القلب يا بنتي وانا متأكد ان رأفت لا حب هالا ام آسر وقصي وبرق ولا نهي ام آدم الله يرحمها مع انها كانت طيبه ولا حتي ايمان ام ليث وقاسم هو حب سميرة اللي مجبتش ليه حد حبها اكتر من اللي جابوله
سميرة : بس هي لسه مراته نفس الشر فيهم هما الاتنين يا بابا
عاصي : غيريه يا سميرة
سميره : هحاول
رن فونه فجأة بحرس مخصص لآسر
**************
نزل آدم ممسك بيد كارلا
آدم بغمزه : متجيب بوسه يا حلو انت
كارلا بغيظ : آدم
ضحك بكل صوته
ليث : انت يا زفت ماسك ايديها كده جدك هينفخك
كارما : كارلا مش كده عيب
آدم : عيب ايه انتوا اتجوزتوا ولا
ليث باستغراب : ايوه اتجوزنا
آدم : واحنا اتجوزنا
كارما بصدمه : نعم
كارلا : تعالي هفهمك
واخذتها وبدأت تقص عليها ما حدث وجاءت ملاك وميان وقصي فذهبت ميان لعمران
ميان : مالك يا عمران
عمران : مامي مث في جناحها وبابي كمان
نزل عاصي مسرع وخلفه سميرة
عاصي : زهرة في المستشفي يلا
الكل : ايه
بكي عمران فجاءت ملاك تذهب لها اشارت لها ميان ان تتوقف نظر لها الكل بزهول من تصرفها
ملاك : تربيتي متستغربوش
ميان : بتعيط ليه يا عمران
عمران ببكاء : مامي يا ميان تعبانه
مسحت دموعه بيداها الصغيرة
ميان : عارف مره كنت بجري ومامي جرت وبعدتني فعربيه خبطتها ووقعت وكان في دم كتييير اوي كنت بنادي عليها مش بترد عليا خدوها للمثتشفي وعمو الدكتور جيه وقال ادعولها انا روحت مع تيته ومش عيطت قعدت اثلي ثي اما مامي علمتني وربنا قومها ليا
عمران : بث انا مش بعرف اثلي
ميان : هعلمك ونثلي ثوا وهي هتقوم
ابتسم الكل ونظروا لملاك
ملاك : اشك انها تربيتي
ابتسم عاصي واخبرهم ان يتجهزوا
********************
في الاسكندريه
جلست تضم ارجلها لصدرها بشرود اجل احبته ونست ابن خالتها وخطيبها مالك ماذا ستفعل ستذهب له اجل وتقول له ان ينسي
وقفت وبدلت ثيابها ثم اخذت شنطتها واتجهت لڤيلته وخبطت ففتح لها دخلت بهدوء
ليل : انا مش جايه اقولك بحبك ونهرب او هسيب مالك يا برق انا جايه اقولك انساني
شد زراعها بعصبيه
برق : يعني ايه انساكي
ليل : يعني انا مش هكسر ابويا وامي واتجوزك انا هتجوز مالك
برق بعصبيه : انتي بتاعتي انا
ليل : لا دا كان مجرد اعجاب او حسيت بالامان حب فانا بحب مالك من زمان اوي
برق : كذابه
ليل : دي الحقيقه
صفعها بقوة لتترنح وتخبط بسيف المنضدة الموضوعه جنبا ثم وقعت علي الارض ليتصنم مكانه
في صباح يوم جديد
كانت تجلس في مكتبها تتابع عملها ليأتي هو
شمس : اهلا وسهلا قاسم بيه خمس دقايق وقهوتك تكون عندك
قاسم : تمام
وبعد وقت دخلت تراجع معه بعض الملفات وكانت تقف بجانبه وشعرها يتدلي ويعيق رؤيتها فمسكت قلم وجمعته ووضعت به القلم ثم اكملت ليتضايق فهو يحبه مفرود ويغير حين تجمعه لانه يظهر رقبتها
شمس : كده اجتماع الوفد هيكون كمان ساعة
قاسم : ماشي متعرفيش هما كام
شمس : تلت شباب وبنت
قاسم بغيرة : طيب روحي انتي
شمس : عن اذنك
وتركته وذهبت لمكتبها لتشرع بعملها وبعد وقت دخلت قمر بتكبر
قمر بغرور : عايزة اشوف قاسم
شمس بجمود : ثواني هقوله
قمر : تقوليله انا مراته يعني ادخل براحتي
وذهبت لتذهب خلفها شمس
شمس : يافندم مينفعش يافندم
فتحت الباب وخلفها شمس
قمر : شوف يا قاسم مش راضيه تدخلني ليك
قاسم : خلاص روحي يا شمس
قمر : استني اعتذري الاول
*******************
في احد مستشفيات الالفي
كان يقف امام غرفتها وهي يحاوطها الاجهزه يتذكر كلام صديقة
"يؤسفني يا آسر اقولك خسرت الجنين وكليتها اتأذت وقول يا رب متحتجش نقل "
آسر : يااااه يا زهرة استحملتي كل ده وكله مني وفي الاخر بخسرك بخسر ام ابني والحاجة الصح اللي في حياتي
طلب من صديقة ان يجعله يدخل لها ليرتدي الوقيات ويدخل لها دقق بملامحها انحني وقبلها ليبتسم تلقائي
آسر : عارفه انتي اجمل بنت شوفتها في حياتي وانقي بنت قومي بس وانا هغرقك في جنتي يا زهرة قلبي وعمري انا بحبك بقولك اهو بحبك قومي وانا هقولهالك كل نص ساعه
واقترب من اذنها
آسر : انا بحبك
وقبل جبينها ثم خرج وتركها ليظل يتأملها
*******************
في قصر الالفي
في جناح آدم
كارلا : قوم بقي يا آدم الله
آدم بعند : لا ومش هسيبك
كارلا : يا غلس قولت بحب واحد تاني
آدم : اسمه ايه بقي
كارلا : آ.آدهم
آدم : غلط آدم
كارلا : لا غلطان
لف يده حول خصرها يحضنها ويغمض عينه
آدم : ماشي
كارلا : لا متنمش تاني
آدم : هقوم اما تقولي بتحبي مين بجد
كارلا : بحبك انت بس متنمش
فتح عينه وهو يبتسم
آدم : مقولتيش ليه
كارلا : فكرتك هتعتبرني طفلة في الاول بعدين انت خطبت كركديه
آدم : لو قولتيلي من الاول بحبك كنت سبتها انا مبوستكيش من فراغ
كارلا : ع فكره انت قليل الادب
آدم : عارف متيجي بقي اما اكملك موضوع امبارح
كارلا : لا والنبي
آدم : استني واللهي هتحبيه تعالي بس
**********************
في جناح قصي
كان يحلم بها وبذلك اليوم كم كانت جميلة بالرغم من ان الفستان يظهر منحنياتها ثم فتح عيناه ببطء ليجد ملاك بحضنه شعرها يفترش صدرة وهي تتضايق منه وتبعده عن عيناها لكنه يعود فابتسم واعاده خلف اذنها لتضمه اكثر وتتمتم ببعض الكلمات ثم بدأت تفتح عيناها وحين رأته ابتسمت تلقائي
ملاك : صباح السكر
قصي : صباح الجمال
ملاك : انا جعانه
قصي : قومي خدي شاور وننزل تاكلي ذي ما انتي عايزة
ملاك بحزن : لسه كتير علي الفطار
قصي : قومي بس
وبعد وقت كانوا ينزلوا واخذها للمطبخ
قصي بحده : كله بره
خرج الكل بإستغراب لانه اول مره يدخل المطبخ
قصي : عايزة تاكلي ايه
ملاك : اي حاجة المهم اكل
قصي : هههههه ماشي
وسكب لها كأس عصير لتجلس علي الرخامه واخذت خياره تشرع بأكلها ليقترب بالعصير وكانت تقطم الخياره فالتقطها بفمه من فمها واكلها
قصي : همممم بلاش خيار اشربي عصير
ملاك : ع فكره انت مقرف
قصي بلا مباله : عارف
واخذ الخيارة منها يأكلها فمسكت يده
ملاك : قصي
قصي وهو يقطمها : نعم
انحنت لتلتقطها مثلة وتأكلها ليبتسم
ملاك : انت مش مقرف انت سكر
قصي : عارف
واكمل عمل سندوتشات لها ثم اعطاها طبق لتأخذ الكاتشب وتبدأ تأكل به فشعرت بإشمئزازه فقربته منه
ملاك : كل
قصي : كاتشب لا
ملاك بحده : قصي
ابتسم واكل قطمه لتمسح جانب فمه بإبهامها وتمتصه
قصي بغمزة : مش كده كده
واقترب اكل كاتشب بجانب فمها
ميان : بتعملوا ايه
ابتعد قصي عنها وهي خجلت فحمل قصي ميان ووضعها بجانب امها وبدأ يطعمها هي الاخري حتي انتهوا
قصي : مش يلا ع الجامعه
ملاك : لا يا قصي بالله عليك بلاش النهاردة
ميان : اي يا بابي خليكم النهارده
قصي : امممم ماشي النهاردة ملك ملاكي ومياني
واستدار لميان لتركب علي ظهرة ثم حمل ملاك وخرج للحديقة الخلفيه وهما يضحكان ثم انزلهم وسحب رباط فستان ملاك ووضعه علي عينه
قصي : اما اشوف همسك مين
وسار يستدير وهم ينغزوه
******************
في جناح ليث
كان يتأملها لا يصدق اصبحت زوجته ملكة هو فقط ياليتها تعود تحبه كما كانت رمشت عدة مرات لتفتح عيناها ببطء
كارما : في ايه
ليث : كل ده نوم انا كنت هصحيكي
كارما رافعه حاجبها : ليه
ليث : وحشتيني
وحضنها لتظل كما هي لم ترمش بااااردة
**************
في الشركة
قمر : قولت اعتذري
نظرت لقاسم بإستخفاف مؤلم
شمس : انا.......
قاسم بحدة : قولت روحي يا شمس
ابتسمت بسخرية وهي تستدير وتذهب وقفلت الباب لتذهب قمر لقاسم وتقف امامه
قمر : لسه زعلان
لم يجب لتفتح حقيبتها وتخرج البلورة واخري سليمة ووضعتهم امامه
قمر بطفوليه : آسفه يا قاسم بقي بالله عليك سامحني قاسم يا قسومه هههههه اسفه
نظر له وابتسم لتشده يقف
قمر : اسفه
قاسم : ماشي
احتضنته بفرحة ولمحت خيال يقترب من الباب
قمر بسرعه : قاسم انا بحبك بتحبني
تنهد قاسم ولم يجب
قمر : بتحبني يا قاسم
قاسم بلامباله : بحبك يا قمر
سمع صوت خبط علي الباب فابتعدت قمر قليلا
قاسم : ادخل
دخلت شمس وتحدثت بجديه لتستغرب قمر كم هي قوية
شمس : قاسم بيه اجتماع الوفد اتأجل لبكره وفي ملف شركة اسكندريه مشكلة
قمر : خلاص همشي انا يا قاسم
قاسم : ماشي
كانت شمس تمشي بإتجاههم وقمر تمشي فكانت بلورة قمر ستقع
شمس : حاسبي يا قمر
ومسكت البلورة واعطاتها اياه ولمحت بلورتها المكسورة اجل عرفتها من حرفها هي وقاسم
قمر : شكرا
شمس : العفو
وذهبت ونظرة شمس للبلورة لم تغيب عنها شعرت قمر بدموع تنزل تلقائي
قاسم : شمس اقفلي الباب
ذهبت وقفلت الباب وعادت له وانتهوا من الملف
قاسم : شمس كنت عايز اتكلم معاكي..... احم بصراحة قمر انا بحبها ومش هطلقها و......
شمس : انت بتقولي او بتبررلي ليه
نظر لها ولم يجب ايقول لها انها شمسه التي لا يبرر سوا لها لا يقول اجل الا لها
شمس : فيك تنهي الموضوع بكلمتين يا قاسم وانا مش زعلانه هه ولا ازعل مش فارقه
لاحظ نبرة السخرية في حديثها
قاسم : انا......
شمس : قاسم انهي الموضوع
قاسم بتنهيد مسموع : انتي طالق
شمس بجديه : لسه حوالي شهر في عقدي هنهيه واسيب الشركة عن اذنك يا قاسم بيه
اخذت البلورة المكسورة والتفتت وذهبت ليفتح تلقائي الكاميرا الخاصه بمكتبها
*********************
في قصر الالفي
قصي : يعني مش قادر عليكم
وانحني مسك ميان ورفعها بالجو لتضحك
ميان : ههههههههه بث يا باااابي هههههههه
وضعها علي الارض وخلع الرباط ثم وضعه علي عيناها لتبدأ بمحاولة امساكهم حتي ملت
ميان : يووه انا تعبت وانتوا بتهربوا
نظر قصي لملاك ووقف أمام ميان لتمسكة
ميان : هيييه مثكت بابي
رفع الرباط عن عينها ووضعه علي عينه وبدأ يحاول امساكهم
ميان : انا هنا يا بابي امثكني
مسك يد ملاك
ملاك : عااا سبني
ادارها لتصطدم به وهو يحاوطها بيداه
ملاك : سبني يا قصي اعمل نفسك مش شايفني
ضحك بكل صوته لتبعد هي الرباط عن عينه وتري عينه السعيدة
ملاك بغيظ : بتمسكني ليه
ادخل خصله داخل حجابها
قصي : انا قولت ايه
ملاك : متغيرش الموضوع لو سمحت
قصي : مزاجي
عبست وهو يضع الرباط علي عيناها وقبل جبينها
قصي : يلا يا ملاكي
ابتسمت حين قال هذا وبدأت تلعب
في الاعلي
سميره : كنت حاسه ان ملاك هي اللي هتسعدة
عاصي : طلع معاكي حق يا سميره
سميرة بغرور مصطنع : طول عمري يا بابا
عاصي : ههههههه الله يسعدك يا سميرة..... هو رأفت هيجي امته
سميرة بحزن : كمان اسبوعين
عاصي : مالك يا سميرة
سميرة : هالا ام قصي هتيجي معاه
عاصي : اللي في القلب في القلب يا بنتي وانا متأكد ان رأفت لا حب هالا ام آسر وقصي وبرق ولا نهي ام آدم الله يرحمها مع انها كانت طيبه ولا حتي ايمان ام ليث وقاسم هو حب سميرة اللي مجبتش ليه حد حبها اكتر من اللي جابوله
سميرة : بس هي لسه مراته نفس الشر فيهم هما الاتنين يا بابا
عاصي : غيريه يا سميرة
سميره : هحاول
رن فونه فجأة بحرس مخصص لآسر
**************
نزل آدم ممسك بيد كارلا
آدم بغمزه : متجيب بوسه يا حلو انت
كارلا بغيظ : آدم
ضحك بكل صوته
ليث : انت يا زفت ماسك ايديها كده جدك هينفخك
كارما : كارلا مش كده عيب
آدم : عيب ايه انتوا اتجوزتوا ولا
ليث باستغراب : ايوه اتجوزنا
آدم : واحنا اتجوزنا
كارما بصدمه : نعم
كارلا : تعالي هفهمك
واخذتها وبدأت تقص عليها ما حدث وجاءت ملاك وميان وقصي فذهبت ميان لعمران
ميان : مالك يا عمران
عمران : مامي مث في جناحها وبابي كمان
نزل عاصي مسرع وخلفه سميرة
عاصي : زهرة في المستشفي يلا
الكل : ايه
بكي عمران فجاءت ملاك تذهب لها اشارت لها ميان ان تتوقف نظر لها الكل بزهول من تصرفها
ملاك : تربيتي متستغربوش
ميان : بتعيط ليه يا عمران
عمران ببكاء : مامي يا ميان تعبانه
مسحت دموعه بيداها الصغيرة
ميان : عارف مره كنت بجري ومامي جرت وبعدتني فعربيه خبطتها ووقعت وكان في دم كتييير اوي كنت بنادي عليها مش بترد عليا خدوها للمثتشفي وعمو الدكتور جيه وقال ادعولها انا روحت مع تيته ومش عيطت قعدت اثلي ثي اما مامي علمتني وربنا قومها ليا
عمران : بث انا مش بعرف اثلي
ميان : هعلمك ونثلي ثوا وهي هتقوم
ابتسم الكل ونظروا لملاك
ملاك : اشك انها تربيتي
ابتسم عاصي واخبرهم ان يتجهزوا
********************
في الاسكندريه
جلست تضم ارجلها لصدرها بشرود اجل احبته ونست ابن خالتها وخطيبها مالك ماذا ستفعل ستذهب له اجل وتقول له ان ينسي
وقفت وبدلت ثيابها ثم اخذت شنطتها واتجهت لڤيلته وخبطت ففتح لها دخلت بهدوء
ليل : انا مش جايه اقولك بحبك ونهرب او هسيب مالك يا برق انا جايه اقولك انساني
شد زراعها بعصبيه
برق : يعني ايه انساكي
ليل : يعني انا مش هكسر ابويا وامي واتجوزك انا هتجوز مالك
برق بعصبيه : انتي بتاعتي انا
ليل : لا دا كان مجرد اعجاب او حسيت بالامان حب فانا بحب مالك من زمان اوي
برق : كذابه
ليل : دي الحقيقه
صفعها بقوة لتترنح وتخبط بسيف المنضدة الموضوعه جنبا ثم وقعت علي الارض ليتصنم مكانه
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله
هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل العاشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الحادي عشر أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .