رواية نسيم العشق البارت الخامس عشر 15 روايات يارا عبد العزيز

نقدم اليوم احداث رواية نسيم العشق البارت الخامس عشر من روايات يارا عبد العزيز . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية نسيم العشق كاملة بقلم يارا عبد العزيز من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية نسيم العشق  pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية نسيم العشق البارت 15 روايات يارا عبد العزيز



نسيم العشق الفصل الخامس عشر


نسيم العشق
البارت الخامس عشر

مصطفى:- طب اعمل ايه
فجأة جت فى دماغه فكرة لام حاجته من على المكتب و خرج من الجامعة
جنة كانت نايمة صحيت لاقيت عيسى قاعد بيشتغل
جنة بنوم :- ايه دا انا نمت
عيسى :- اها كملي نوم لو عايزة
جنة :- لا انا عايزة اروح مش هينفع انام هنا انت قدامك شغل كتير اوي
عيسى :- ايوا للاسف
جنة :- طب انا هقوم اغسل وشي وخلي حد يجي يوصلني البيت
عيسى بزعل انها هتمشي هو كان حابب وجودها اكتر معاه
:- تمام
دخلت جنة الحمام وعيسى كمل شغل بس فجأة الباب خبط
عيسى بجدية:- ادخل
نادين:- عيسى
عيسى بضيق :- اوف نعم
نادين وهي بتروح تقف جانبه :- انا بحبك أوي يعيسى انت ليه مش عايز تفهمني وبعدين البنت دي مش ذوقك خالص دي صعيديه
عيسى بغضب وهو بيقف:- وانا ايه طب ما انا صعيدي برضوا و حسك عينك تتكلمي عن مراتي كدا انتي فاهمة
نادين بدلع :- مقصدش يحبيبي بس انا بحبك اكتر منها وانا عايزاك يعيسى حتى لو مش هنتجوز انا مستعد اكون معاك فى اي حاجه بس خليني جانبك و افتحلي قلبك
قالت كلامها وهي لسه هتقرب منه
جنة خرجت وقتها مسكتها من ايدها وبعدتها عن عيسى بكل قوتها و صـ"فعتها بقوة
نادين وعيسى بصولها بصدمة
نادين وهي بتحط ايدها على وجهها و بتتكلم بغضـ"ب جحيمي
:- انتي اتجـ"ننتي ازاي تعملي كدا
جنة بغضب :- والله دا رد فعل طبيعي لما الاقيكي بتحاولي تتقربي من جوزي والقـ"لم دا اقل حاجه ممكن اعملها فيكي المرة اللي الجاية والله العظيم ما هـ"رحمك انتي فاهمة
نادين :- وانتي يا بتاعة انتي مفكرة انك هتخوفيني دا انتي حتة عيلة مكملتش العشرين سنة لا راحت ولا جت انتي متعرفيش مين نادين البحيري يا شاطرة دا انا افـ"رمك
عيسى بغضب و صوت عالي:- نادين انتي زودتيها اوي انا مسمحلكيش ابدا تتكلمي مع مراتي كدا
نادين :- عيسى انت ايه اللى جرالك مش انا نادين اللي كنت عايز تبقى معاها وانا قولتلك سايبها للوقت دلوقتي انا بقولك انا بحبك زي ما انت بتحبني انا عارفه انك اتجوزتها عشان تنساني يحبيبى بس خلاص احنا مش هنبعد عن بعض و الحـ"شرة دي هتخرج برا حياتنا
عيسى :- نادين انتي فاهمة غلط
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️
جنة اتجمعت الدموع فى عينيها و جت تخرج بس عيسى مسك ايديها بسرعة
:- والله الموضوع مش شبه ما هي بتقول
جنة وهي بتمسح دموعها:- خلاص يعيسى انت مش مضطر تبرر اللي هي بتقوله انت حر اعمل اللي انت عايزاه عن اذنكوا
عيسى :- لا مش هتمشي استني
بعدت ايديها عنه بقوة و خرجت
عيسى جيه يخرج وراها بس نادين وقفت قدامه
عيسى بصوت عالى وغضب :- انا مبحبكيش انا بعشقها هي بحبها هي و بس كنت عايز ادي لقلبي فرصة معاكي عشان انساها بس معرفتش معرفتش يا نادين معرفتش احب غيرها لا انتي ولا مليون واحدة غيرك هتشيل جنة من قلبي يا ريت تفهمي دا كويس وتبطلي تلاحقيني بقى انتي خـ"ربتي بيتي
قال كلامه وساب المكتب و خرج بسرعة ورا جنة
جنة كانت واقفة قدام باب الشركة بتوقف تاكسي كانت واقفة بتعيط بشدة جت عربيه قدامها وفضلت تزمر بس هي كانت تايهة و مش سامعة حاجة فاقت من شرودها وهي فى حضن عيسى اللي شدها عليه بخوف
عيسى:- مش تحاسبي يا جنة كانت هتخـ بـطـك
جنة بدموع:- نزلت ليه خليك ما حبيبة قلبك و ملكش دعوة بيا
عيسى:- طب ممكن نطلع نتكلم فوق براحة
جنة :- مليش كلام معاك يعيسى و زي ما قولتلك فوق انت مش مضطر تبرر اي حاجه و لو سمحت لما نوصل الصعيد طلـ....قـني
عيسى :- والله العظيم انتي فاهمة غلط والله العظيم ما بحبها
جنة :- كفاية كدب بقى اذا كان هي اللي قالت فوق انك انت اللي كنت عايزاها
عيسى :- اه انا بعترف أن اللي قالته صح بس مش عشان بحبها عشان انسى كنت بدي لقلبي فرصة معاها عشان اطلع الوحيدة اللي عشقتها من قلبي
جنة : معناها انك بتحب واحدة تانية خلاص روح لى اللي بتحبها وسابني
قالت كلامها وهي بتمشي بس مسكها و شدها عليه لتتصدم بصدره بصلها فى عينيها بحب واتكلم بهمس وهو بيسند بجبينه على جبينها
:- انتي اللي بحبها انتي و بس
جنة بصدمة:- ايه
عيسى:- انا بحبك يجنة وكنت عايز ابقى مع نادين عشان انساكي
جنة :- ليه
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه ♥️
عيسى بصوت عالى و دموع :- عشان انتي كنتي مرات اخويا عشان مكنش ينفع احبك وانتي بتحبي اخويا مكنش ينفع وانتي على زمته بس والله العظيم حاولت كتير و معرفتش انا مش خايـ"ن يا جنة بس قلبي هو اللي اختارك اعمل ايه
جنة انصدمت من اللي سمعته كلامه كان بالنسبالها مفاجأة مش متوقعة فضلوا ساكتين فترة من الوقت وهم بس باصين لبعض قاطع سكوتهم صوت جنة وهي بتقول
:- انا عايزة اروح البيت خلي حد يروحني
عيسى :- جنة انا
قاطعته جنة وهي بتتكلم بجدية :- مش عايزة اسمع حاجة تانية ممكن عايزة ابقى لوحدي شوية
عيسى بتفهم :- تمام يلا انا هروحك
جنة :- ابعت معايا السواق بقولك عايزة ابقى لوحدي
عيسى :- تمام هبعت معاكي السواق
وصلت جنة الڤيلا قعدت فى الجنينة وهي شاردة و بتفتكر كلام عيسى
جنة بصوت عالى:- طب اعمل ايه اعمل ايه انا مش عارفه اصلا انا مشاعري ايه من ناحيته يا ريته ما قالي
:- فيه واحدة برا و عايزة حضرتك يا هانم
جنة :- مين
:- بتقول جارتكم فى الڤيلا اللي جانبكم
جنة :- تمام خليها تدخل
دخلت فريدة ( والدة عيسى الحقيقة) اتكلمت ببأبتسامة
: انا شفتك بتكلمي نفسك وانا واقفة فى البلكونة قولت اجاي اشوفك بس لو مش حابة انا ممكن امشي
جنة بأحراج:- امممم دا ايه الكسفة
فريدة:- هههههه ممكن اقعد
جنة :- اكيد طبعاً اتفضلي
فريدة:- اعرفك بنفسي انا فريدة السيوفي بيت اهلي الڤيلا اللي جانبكم على طول
جنة :- اها تشرفت بحضرتك
فريدة:- بصي انا مش حابة ادخل بس حسيت انك محتاجة تتكلمي مع حد لو حابة تتكلمي انا هسمعك
جنة :- حضرتك باين عليكي طيبة اوي و بشوشة انا الصراحة ارتحتلك و هقولك عشان انا معرفش حد هنا و فعلا حابة اتكلم مع حد غير عيسى
فريدة :- دا حبيبك
جنة :- جوزي
بدأت جنة تحكي لفريدة كل حاجه حصلت معاها هي و عيسى و مصطفى
فريدة:- يحبيبة قلبي شكلك عانيتي كتير بس سيبك من كل دا و هسألك سؤال واحد انتي بتحبي عيسى
جنة :- مش عارفه انا برتاح اوي وانا معاه ومش بحب اسيبه انهاردة عرفت اني بغير عليه اوي و بيوحشني بس فى نفس الوقت مش قادره انسى اللي مصطفى عامله فيا
فريدة:- ادي فرصة لنفسك مع جوزك افتحيله قلبك انا عارفه انك مبقتيش بتثقي فى حد بسبب مصطفى دا بس عيسى ملوش ذنب اديله وادي لقلبك فرصة تحبيه
جنة :- انتي شايفه كدا
فريدة:- اكيد
فجأة جت لجنة مسدچ على فونها من عيسى
" انا اسف على اللي قولته اعتبريني مقولتش حاجه خالص"
بصيت للمسدج وابتسمت
فريدة:- هتحبيه انا متاكده
جنة :- بتمنى
فريدة:- هو انا ممكن اشوفه
جنة :- اه اكيد
فتحت جنة معرض الصور و رتلها صورة عيسى ، فريدة اخدت الفون وفضلت تكبر فى الصورة وتدقق فى ملامحه وهي حاسة بشعور غريب
فريدة بتلقائية:- هو عنده اد ايه
جنة :- ٢٨ سنة
فريدة بدموع: نفس سن ابني الكبير
جنة :- حضرتك كويسة
فريدة: اه هسيبك انا بقى تفكري فى اللي قولته
جنة :- شكرا جدا ليكي حقيقي ارتاحت جدا فى الكلام معاكي
فريدة:- حبيبتى انا موجوده فى اي وقت عن اذنك
فريدة فى نفسها وهي ماشية :- ليه حسيت بالشعور دا اول اما شوفته اكيد لانه نفس عمر ابني اكيد ربنا يعترني فيك قريب يحبيب ماما
بعد الضهر نور كانت خلصت محاضرتها و فجأة رن فونها
نور :- الو
كامل :- ايوا يا نور يبتي انا بعتلك عربية بالسواق عشان توصلك متروحيش مع مصطفى
نور :- تمام يا جدو شكرا
جت العربية نور كانت لسه هتركب بس فجأة فون السواق رن
:- بتقولي ايه
نور :- انت كويس يعمو
:- الواد ابني الصغير تعب اوي و عايزين دكتور
نور :- الف سلامه عليه طب خد العربية و روحله وانا هاخد تاكسي
:- لا يبتي كدا الكبير يزعجلي
اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ♥️
نور :- متخافش انا هقوله طب اقولك انا هاخد العربية وتسوق انا وانت وقف تاكسي و روح بيه ولو سألني عليك هقول وصلني ومشي تمام
:- ماشي يهانم ربنا يكرمك شكرا
نور :- على ايه ابقى طمني عليه و اتفضل الفلوس دي اكيد هتحاتجها
:- ربنا يكرمك يبتي ربنا يجزيكي كل خير
بصتله نور وابتسمت و طلعت بالعربيه فى الطريق رن تليفونها برقم مصطفى رن كذا مرة و مردتيش رديت فى اخر مرة لانها خافت عليه
نور بضيق :- الو
مصطفى:- نور انا تعبانة اوي تعاليلي
نور بخوف شديد وهي بتفرمل العربية:- مالك فيه ايه
مصطفى:- تعالي بسرعه انا موجود فى شقتي فى سوهاج هبعتلك عنوانها بسرعة يا نور ارجوكي
ساقت العربية بسرعة جنونية وصلت العمارة رنيت الجرس بخوف شديد فتح مصطفى الباب بصيت بأستغراب على التربيزة اللي كانت فى الصالة واللي كان عليها خمـ"ور مصطفى بصلها برغـ"بة و سكر وقفل الباب راحت عنده واتكلمت بغضب
:- افتح الباب دا
مصطفى بحب و دموع :- مش فاتح عايز ابقى معاكي لوحدنا وبس
نور جت تفتح الباب شالها و دخلها الاوضة وقفل الباب
حاطها على السرير برفق
مصطفى:- انتي ليه مش عايزة تفهميني انا عايزك اوي و محتاجك اوي
نور بخوف :- مصطفى انت شا"رب صح
مصطفى بضحك : ااه يلا خلينا نبدأ حياتنا من دلوقتي و هنكمل جوزانا دلوقتي هعملك كل اللي انتي كنتي عايزاه واللي دلوقتي انا عايزاه اكتر منك
نور بخوف :- اعقل يمصطفى
مصطفى:- ما انا عاقل خالص اهو يلا يا نوري محدش انهاردة هيقدر يبعدني عنك مفيش غيري انا وانتي وبس
قرب منها بكل قوته معرفتش تبعده عنها استسلـ"مت كليا وهي حاسة انها ضعيفة جدا قدامه
فى المساء صحي لاقها قاعدة على السرير تانية رجليها وحاطة راسها على رجليها بصلها بصدمة
حط ايده على كتفها واتكلم بحنية:- نور
نور ببكاء وهي بتتنفض:- ابعدددد عني متلمـ"سنيش انت انت مش طبيعي انت بني ادم مريض
مصطفى بلهفة:- انا فعلا مريض و واطـ"ي و زبا"لة يلا عاقبني اعملي فيا كل اللي انتي عايزاه
نور اتجاهلته وقامت لبست هدومها خدت المفتاح من على الكامدينو بصلها بحزن وهو بيـ"لعن نفسه جت تخرج من الباب جري وراها بسرعة
مصطفى بلهفة وكان عامل زي الطفل :- والله ما ببقى فى وعي والله العظيم مش ببقى فى وعي وانا بعمل اي حاجه تأ"ذيكي
بصتله بجمود واتكلمت بحدة: طلقني انا بكرهك مش عايزة اعيش معاك تاني لو عندك بس ذرة رجولة طلقني و ابعد عني بابا كان معاه حق وهو بيقولي انك مش بني ادم المفروض كنت اتوقع منك اي حاجه بس مكنتش اتوقع ان حقـ"رتك ممكن توصل للدرجة دي بس برڤوا عليك بجد عرفت تتـ"نتقم
قالت كلامها و فتحت الباب و خرجت من الشقة بسرعة
بص لطيفها بصدمة وهو بيعقد على الأرض عيط بشدة زي الأطفال راح عند التربيزة اللي عليها الخـ"مرة و زقـ"ها برجله بكل قوته اتكلم بغضب من نفسه :- ليه عملت كدا ليه ليه انا واحد حقـ'ير
نور نزلت وركبت عربيتها وهي سايقة بسرعة جنونية لحد اما جت عربية قصدها و
يتبع.......... بقلمي يارا عبدالعزيز



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية نسيم العشق البارت الخامس عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية نسيم العشق البارت السادس عشر أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
 
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية نسيم العشق ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات