رواية جعلني احبه الفصل السابع عشر 17 من روايات ساره بكر

  نقدم اليوم احداث رواية جعلني احبه الفصل السابع عشر من روايات سارة بكر . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جعلني احبه كاملة بقلم ساره بكر  من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جعلني احبه pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جعلني احبه الفصل 17 من روايات ساره بكر



جعلنى احبه الفصل السابع عشر



الفصل السابع عشر

علي اتعصب و خرج من الاوضه و دخل اوضه يحيي خبط خبط

يحيي: اي يبني في اي

علي: لا ادخل جوه كده الاول انت اي يا يحيي الانتا عملتوا داا

يحيي: وانا عملت اي ان شاءالله

علي: مش عارف عملت اي

يحيي: يووو في اي يا علي الله

_ متقدم لريم لي اي غرضك من الموضوع ده

= يبني انا مليش غرض انا ابويا كلمني يوم فرحك و قالي اني لو متجوزتش ريم مش هكون ابنه ولا يعرفني و اني الم هدومي و اقعد في الشقه بتعتي الفي مصر

_ ااه فنت بقي بكل ادب قولتلوا حاضر يا بابا هتجوز ريم عشان افضل تحت طوعك صح انت فاكرني عبيط يا يحيي

= يحيي بكل خيب امل والله عاوز تصدق صدق مش عاوز برحتك

_ لا طبعا انا استحاله اصدق الكلام الفارغ دااا بقي يحيي الانصاري حد يغصبوا علي حاجه حتي لو كان ابوك لا انا فاهم كل حاجه يا يحيي

= تقصد اي

_ اقصد انك كنت عاوز رغد بس هي رفضتك و انت عارف اني عمر بيحب ريم و هيجي يتقدملها بس ازاي رغد تكسر قلب يحيي و عمر قلبوا ميتكسرش انت حكمت علي الكل اني محدش يحب صح بس انت كده اناني يا يحيي اناني وعاوز زي متحرمت من رغد تحرم عمر من ريم بس انا مش هسمح لاختي تعيش كده و انا بقولك اهو انت شخص اناني و ليها حق رغد ترفضك وليها حق اكبر انها تكرهك

= يحيي مقدرش يسمع الكلام دا كان واقف عيونه حمرا و قابض علي ايدو و اسكت علي لكمت يحيي

علي لما يحيي عمل كده انهال عليه لكمات و يحيي انهال عليه هو كمان

____________________________

سليم: عاوز ابجي اشوف اي الحاجات الناجصه عشان الفرح

دياب: حاجات اي يا خوي هما هيعيشوا هنا وسطينا يعني هتكون عيشه واحده ملوش لزوم

سليم: لا يا خوي انت بتكلم ازاي دي بنتي الوحيده لزم اشوف اي نجصها و اجيبه كله

دياب: ربنا يخليك لهم يا خوي.. اسمع اجده يا سليم في صوت خبط فوج

سليم: اه صوح طب تعالي نشوف في اي

____________________________

صابرين و امينه في المطبخ

صابرين: بصراحه يا امينه انا مش موافقه علي الجوازه دي

امينه: والله يا صابرين ولا انا كمان بس نعمل اي مفيش في ادينا حاجه خالص

صابرين: امينه دا صوت علي صح

امينه: اه دول بيزعقوا تعالي نشوف في اي

________________

ريم و ندي خرجوا من الاوضه علي صوت زعيق يحيي و علي
ندي: هو في اي يا ريم

ريم: معرفش

صابرين: في اي يا بنات

ريم: معرفش يا مرات عمي تعالي ندخل

___________________________

في بيت عمر

رغد: انا عمي هيجي بكره و هسافر معاه

عمر: نعم انتي بتقولي اي

رغد: زي مسمعت كده يا عمر

عمر: اي الجاب الفكره في دماغك فجاه كده مالك يا رغد فيكي اي

رغد: مفيش حاجه انا بس حبيت اني اكمل تعليمي بره و متخفش ان ان شاءالله هرجع

عمر: عارفه صعب عليا اوي فكره انك هتسافري دي بس انا مش هقدر اقول حاجه مدام حاجه فيها خير ليكي و لو انتي شيفا اني الخير انك تسفري سافري بس هترجعلنا صح

رغد: ان شاءالله هرجع مش هطول يعني

عمر: ماشي يا حبيبتي ربنا معاكي و يحفظك من كل شر

رغد: ربنا يخليك يا عمر

عمر: و يخليكي يا حبيبتي انا خارج عوزه حاجه

رغد: لا سلامتك

بعد م عمر خرج دموع رغد نزلت

منك لله ي يحيي بسببك انت هسيب بلادي البحبها اكتر من روحي انا معرفش سافري دا خير ليا ولا شر بس اهم حاجه عندي اني مكنش معاك في مكان واحد أبداً
و سمحني يا عمر اني قولتلك اني هرجع بس خلاص انا لما اخرج من البلد مش هرجعلها تاني و لو رجعت مصر مش هاجي قنا هفضل بعيد بعيد نار الغربيه ولا جنه يحيي
و قعدت رغد تكلم نفسها كتيير و قامت اتوضت و صلت وفضلت تدعي كتييير

_______________________

نرجع تاني لبيت يحيي الأنصاري

دخلت ندي و ريم و صابرين و امينه اوضه يحيي لقوا يحيي بيضرب علي و دياب و سليم بيسلكوهم من بعض

علي: اوعي سبني يا عمي سبني

سليم: في اي يا علي اي الجنان داا

علي: انت بتقولي انا مش تقول لنفسك انت و قطع كلام علي كف من دياب

دياب: لما تيجي تكلم مع ابوك اتكلم بادب فاهم و اتكلم بعقل

_ هو انتو خليتوا فيا عقل انا خلاص اتجننت

سليم: يبني اي الحصل لدا كلو بس

علي: هو انتو بجد مش عارفين طب تمام اعرفكوا انا____ انت يا عمي حكمت عليا بالاعدام عمري كله لانك خلتني اتجوز واحده مش بحبها و انا عشان كنت مذنب قولت ماشي دا عقاب و رضيت رغم اني عارف اني هعيش عمري كله حزين مع واحده مش بحبها و سكت لكن ريم لا لا لا ريم انا مش هسمح انها تعيش عمرها محكوم عليها با الاعدام زي وانها تعيش مع واحد شيفا بس اخوها و علي فكره هو كمان شيفها اخته عشان هو اصلا بيحب واحده تانيه بس لما رفضته قال اي واحده و السلام بس انا اختي ولا تسليه ولا تعويض مكان حد فاهم يا يحيي

ندي لما لقت اني الموضوع اتهور كده و هو جاب سيرتها خرجت من غير صوت

يحيي بانفعال انا سيبك عمال تكلم من الصبح و ساكت انت هتتلم امتا... سكت يحيي كف من دياب

دياب: عيب لما اكون انا و عمك وجفين وانت بتزعق و كمان هتروح تضربوا و انت يا علي اهدي كده خلاص مش هتم الجوازه دي بس يكون فعلمك اختك ولا اتكلمت ولا جالت حاجه هي لو كانت قجلت كنا منعنا الجوازه

علي: ماشي انا اهو قولت لا

دياب: يبجي لا و بعدين ادخل غير البس دا و شوف حاجه لوشك عشان الدم دااا يلا

________________________

ندي كانت بتعيط شافتوا دخل مسحت دموعها بسرعه و قامت تجيب الاسعافات و سبتها جمبوا و راحت علي السرير و اتغطت عشان ميشوفهاش وهي بتعيط

علي: يعني انتي جبتي الاسعافات والله كتر خيرك بس تعالي انتي عقمي الجرح

ندي قامت و قعدت جمبه علي الكنبه و بدات انها تعقم جرحوا و خلصت

_ يبختك لقي حد يعقم جرحك

= لي هو انتي متعوره ولا حاجه لو متعوره قوليلي و اعقملك انا

_ ههههه عمرك شوفت الجارح هو البيعقم جرح الجرحوا

= اممم وانا جرحتك في اي ان شاءالله

_ كلامك كلامك الانت قولتوا مدام انت محكوم عليك بالاعدام معايا لي لي مسبتنيش لي لما طلبت منك الطلاق مطلقتنيش لي طلبته منك بدل المره الف بس انت كان كل هدفك انك توجعني بس قولتلك انا سبني ياريتك كنت سبتني

= اصل هو مش بمذاجك اني اتجوزك و اطلاقك لا انتي قررتي انك تجوزي بمذاجك انا بقي هطلاقك بمذاجي انا

_ انت انت سافل و حقير مدام مش بتحبني متسبني وانا اشوف حياتي و بتقول علي يحيي اناني لا لا يا علي انت اناني اكتر منه

علي اتعصب و اخر عصبيتوا كان قلم سكت ندي
لا انتي ممكن تكوني شوفتيني وانا بضحك و انا بهزر لكن انك تطولي لسانك عليا لا فاهمه انا ممكن اقطع لسانك دا لا و عوزه تشوفي حياتك يا بطه طب انتي هتفضلي كده زي البيت الوقف لكن انا الهشوف حياتي و يلا اتفضلي انزلي اعملي الفطار يلا

ندي لما علي ضربها اتصدمت كانت دي اول مره حد يضربها اصلا و شدها من شعرها و كمل بقي كلامه و لما خلص زقها و سبها علي الارض و دخل الحمام و هي قعدت تعيط كتير

_____________________

يحيي كان حابس نفسوا في الاوضه و مطلع صوره رغد و بيبص فيها و عمل مكلمه و رجع لسرحانه مع الصوره تاني

عدا اليوم بسرعه و بليل

عمر: رغد انتي بتعملي اي

رغد: بحضر الشنط عشان عمي هيجي الصبح

عمر: ماشي

رغد: ممكن اطلب منك طلب

عمر: اتفضلي

رغد: ممكن معرفش حد خالص اني سافرت امريكا هو سافرت مع عمي و خلاص و لو حد سالك انت متعرفش عمي فين

عمر: لي يعني كده

رغد: كده انا مش عوزه اعرف حد مكاني

عمر: خلاص تمام

_________________________

في اوضه علي

ندي: انت بتعمل ايه عندك

علي: هنام

_ مش انت قولت انت علي الكنبه و انا علي السرير
= لا منا غيرت راي و انا الهنام علي السرير و انتي علي الكنبه

_ وهو دا الصح يعني

= مش عجبك تعالي نامي جمبي

_ لا لا خلاص هنام

بعد شويه

علي: انتي نمتي

ندي: اه

علي: طب بتردي عليا ازاي

ندي: بالساني

_ طب انتي مكلتيش لي

= مليش نفس

_ طب انا حران قومي هويلي

= نعم الجو برد و بعدين لو حران شغل المروحه
_ لا عوزك انتي التهويلي

= امري لله

و طلعت جمبه علي السرير و مسكت كرتونه و قعدت تهوي و كل متيجي تنام علي يصحيها تكمل لحد منامت و هي قعده و هو غطاها و قام نام علي الكنبه هو

_________________________

صباح اليوم التاني

يحيي صحي من النوم علي موبيل فزعه و قام لبس و بسرعه و خرج



موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية جعلني احبه الفصل السابع عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جعلني احبه الفصل الثامن عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جعلني احبه ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات