رواية جعلني احبه الفصل السادس عشر 16 من روايات ساره بكر

  نقدم اليوم احداث رواية جعلني احبه الفصل السادس عشر من روايات سارة بكر . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جعلني احبه كاملة بقلم ساره بكر  من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جعلني احبه pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جعلني احبه الفصل 16 من روايات ساره بكر



جعلنى احبه الفصل السادس عشر



بقلم /ساره بكر

الفصل السادس عشر

رغد خرجت و كان في عيون مرقباها خرجت من البيت و مشيت ومكنش في ناس في البلد كتير علشان الناس كلها في بيت كبير البلد رغد كانت مشيا بتقول قران علشان حست بخوف و عدت جمب بيت شبه مهجور و لسه هتكمل و تمشي حست بايد بتشدها نحيت البيت..

رغد بصدمه هااااا انت انت عاااوز اي مني جبتني هنا لي

_ لي يا رغد لي عملتي كده لي

= هو هو انااا عملت فيكي اي

يحيي بزعيق متعرفيش عملتي فيا اي هااااا لا انتي عارفه كل حاجه عارفه كل حاجه

رغد بخوف ظاهر عليها وووالله ابدا انا معرفش ولو سمحت سبني امشي..
رغد كانت لسه هتمشي يحيي شدها جامد اوي و اتخبطت في الحيطه

رغد بدموع حرام عليك بتعمل فيا كده لي

يحيي.. وانتي مش حرام عليكي مش حرام انك تدمري حياة شخصين مش حرام بس انا عاوز اعرف لي عملتي كده انا اه كنت بضيقك و ممكن ازعق بس والله والله بحبك انا انا كنت مستعد اعملك اي حاجه انتي عوزاها بس مش هتكوني لغيري يا رغد مش هتكوني لغيري

كان بيقول كده والدموع بتنزل من عيونه و بيهز رغد جامد

رغد اتصدمت لما سمعت منه الكلام دا و خافت من اخر كلمه و حولت تخرج تاني بس المرادي شدها و وقعت علي الارض فاقده الوعي

______________________________________

نرجع تاني للبيت

بعد مرور ساعتين

الفرح خلص و اهل ندي روحوا و عمر خرج لقي ريم بتنادي عليه

* لو سمحت يا عمر ممكن لما تروح ابقي خالي رغد تفتح تليفونها و تكلمني

" ماشي يا ريم

كانت ريم لسه هتمشي عمر وقفها

_ لو سمحتي يا ريم ممكن كلمه

= اتفضل

_ ريم انا مش عارف اجبهالك ازي

= هتها زي مهي

_ ريم هو انتي اي رايك فيا

= نعم

_ مش قصدي بس يعني انا اقصد لو لو لو

= اي يا عمر مالك

_ لو اتقدمتلك هتوفقي

= هاااااا انت بتكلم جدا

_ اه هو في هزار في الكلام دا

= ريم بفرح يااااا اخيرا هاا وحطت اديها علي بوقها و طلعت جري

عمر سمع منها كده والابتسامه مفرقتش وشه و مشي و الفرحه مش سيعاه

_______________________

ريم طلعت الاوضه جري وكانت مبسوطه اوي اخيرا حبها الوحيد طلع هو كمان بيحبها من الفرحه قعدت تدور في الاوضه و تغني و كلمت رغد كتير بس التليفون كان غير متاح و قامت و اتوضت و صلت و دعت ربنا كتير و شكرتوا كتير و نامت و الفرحه مش سيعاها

_________________________

علي شال ندي من بعد مالفرح خلص و طلع الاوضه
ندي اتفجات اني الاوضه متزينه و علي السرير ورد احمر

علي اخد الترنج و دخل استحما

ندي كانت فرحانه اووي اني اخير بقت مع علي و هيكونه مع بعض ديما حولت تقلع معرفتش واستنت لما علي يخرج عشان يسعدها

علي خرج من الحمام شفها قعده
علي السرير

_ مقلعتيش لي

= اصل مش عارفه اقلع الفستان لوحدي ممكن تساعدني

علي: عيوني.

خرج علي من الاوضه و دخل اوضه ريم لقها نيما

_ ريم ريم اصحي

= علي انت بتعمل اي هنا

_ قومي تعالي ساعدي ندي انها تقلع الفستان

= نعم يعني انت جيلي انا عشان اسعدها

_ اه يلا قومي

= حاضر

ريم دخلت لندي و سعدتها انها تقلع الفستان و خرجت دخلت الاوضه بتعتها تاني

علي فضل في اوضه ريم لحد ما ريم تخلص.. دخلت ريم الاوضه تاني___ كان فيها اي بقي لو كنت سعتها انت

علي: ملكيش في. بس قوليلي بقي عمر كان بيكلمك في اي

ريم: انت عرفت من اين

علي: شوفتكوا و كنت هاجي اكسر رقبتك بس كانت ندي معايا هاا قوليلي كان بيقولك اي

ريم وشها احمر من الكسوف كان كان بيقولي انه عاوز يجي يتقدملي

علي: بجد طب انتي قولتي اي

ريم: انا اتكسفت اتكلم و جريت علي الاوضه

علي: ماشي يا حبيبتي مبروك انا فرحتلك من قلبي اما اشوف بقي يجي يتقدملي انا ولا ابوكي

ريم: ماشي ____علي انت ناسي ندي

علي.. هاااا ندي اه صح طب انا هدخلها بقي

______________________________

في بيت عمر

ام عمر: اي يا حبيبي الفرح كان حلو

عمر: اه يا ماما كان جميل جداً و البت رغد كانت قمر

ام عمر: رغد انا معرفش مالها جت وانا نايمه و مقلتليش و انا لما صحيت لقتها نيما بس كان وشها اصفر اووي

عمر: اي دا لي

ام عمر: والله معرفش يا حبيبي اندهالك

عمر: ماشي

دخلت ام عمر تصحي رغد و خرجت تعمل العشا و رغد صحيت و خرجت

كانت وشها اصفر و بتترعش و لبسه هدوم كتير و طرحه و لبسها جاكت فوق كل دا

عمر: اي يا بنتي هي بتمطر عندك

=....لا انا سقعانه وو بس

_ دا احنا لسه مدخلناش علي الشتا

= معلش بقي كنت عاوز حاجه

_ لا كنت بشوفك

= طب انا كويسه تصبح علي خير

_ مش هتتعشي معانا

= لا مش جعانه

دخلت رغد الاوضه وكانت بتكلم نفسها.. اكل اكل ازاي بعد الحصل دا هو انا هيكون ليا نفس اكل او افرح او اي حاجه و افتكرت رغد لما صحيت

فلاش بااك

صحيت رغد لقت نفسها في حاله وحشه اووي هدومها متبهدله و الخمار مفكوك و لما عرفت الحصل كانت في حاله صعبه اووي قعدت تعيط و مكنتش عارفه هتروح ازاي عشان هدومها كلها متقطعه لقت نفسها متغطيه ب العبايه الكان يحيي لبسها اخدتها و غطت بيها نفسها كويس و روحت ملقاش حد في البيت غيرت و خبت البس الكانت لبساه و نامت

باااك

رغد حراام عليك يا يحيي حرام عملتلك اي انا لي تدمر حياتي كده اهئ اهئ اهئ منك لله مين البينزف بسبب التاني دلوقتي مين مين يا يحيي بسببك هعيش عمري كله لوحدي مش هعرف افرح ولا اكون زي اي بنت بسببك انت يا يحيي
فضلت رغد تعيط و تدعي علي يحيي و تشتكي لربنا و قامت تصلي و تدعي كتير

____________________

يحيي روح البيت الساعه 3 الفجر طلع الاوضه بتعتوا و قفل علي نفسه الباب و افتكر العملوا

فلاش بااك

يحيي شرب كتير في الفرح و كان عاوز يكلم رغد باي طريقه و شفها وهي مشيا و مشي وراها و سحبها نحيت بيت مهجور و قال كل الفي نفسه و بعد ما رغد اغم عليها و بعد مفاق لقاها نيمه في حاله صعبه اوي

يحيي. انا عملت اي رغد رغد فوقي رغد ردي عليا والله مكنتش في وعي رغد فوقي و حضنها و كان بيعيط اهئ اهئ شوفتي يا رغد بسببك حصل اي شوفتي انا انا والله مكنتش عاوز يحصل كده ابدا والله رغد انتي اكتر حد انا بحبوا في الدنيا والله ردي عليا طب بصي انا انا هتقدملك تاني و هخليكي تتعلمي بس بس فوقي رغد

يحيي قلع العبايه بتعتوا و غطاها بيها و فضل قاعد جمبها و لما حس انها بدات تفوق سبها و خرج وقف وراه البيت و استني شويه لحد مخرجت و كانت بتعيط و مغطيا نفسها جامد و هو خرج و مرجعش غير الفجر

بااااااك

يحيي طلع صوره رغد مع ريم

متزعليش مني يا رغد انا والله بحبك اوي و مكنتش اقصد اعمل كده معاكي والله مكنتش اقصد اعمل كده ابدا انتي روحي و محدش يعمل كده في روحه سمحيني يا رغد سمحيني
و قعد يتكلم كتير اوي و دموعه بتنزل زي مهي

______________________________

قبل كل داا

علي دخل الاوضه لقي ندي لبسه لانچيري جميل اووي لونه اسود و هي اصلا كانت قمر
علي في نفسوا اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ابعد ي شيطان ابعد

* كنت فين يا علي

" كنت بكلم ريم.. بس اي يا حبيبتي الانتي لبسه دا مش خايفه تخدي برد

* تؤتؤ مش خايفه

" لا خافي طلعي ترينج او جلبيه البسيها يلا

* نعم ترنج او جلبيه لي هو انا مش عروسه

" يعني اي يعني عروسه وكان بيقرب منها و نزل لمستواها ووووو اخد المخده من جمبها يلا تصبحي علي خير

* تصبحي علي خير هو انت مش هتنام هنا..

" لا انا هنام هناك و شاور علي الكنبه و يلا ادخلي غيري اللبس داا

ندي وهي بتخبط في الارض ماااشي.. بعد شويه خرجت و هي لبسه بجامه و طلعت علي السرير

علي راح علي الكنبه و حط المخده و قلع التيشرت

ندي: هو الجو حر عندك و سقعه عندي ولا اي

علي: ااه انا الراجل

ندي: راجل ههههه ماشي يا سيد الرجاله

علي انتي بتتريقي و قام و راح عندها جمب السرير تقصدي اي

ندي قامت و بقت قصاده و لحظه فرق الطول..احم مقصدش حاجه!

علي نزل و قرب علي رقبتها و هي غمضه عنيها و ووو اااه اي يا علي داا

علي: القلم دا عشان تحسبي علي كلامك يلا يا اوزعه نامي

ندي: اووووووف ماشي يلا روح اتخمد

علي: هجيلك تاني

ندي اتغطت و نامت لا لا خلاص

_____________________________

في صباح يوم جديد

عمر.. مش هتروحي تجيبي الشهاده يا رغد

رغد: لا مش قادره

_ مالك يا رغد انتي تعبانه

= يعني دماغي مصدعه شويه

_ طب خلاص يا حبيبتي هروح اجبها انا

عمر راحل المدرسه عشان يجيب الشهاده بتاعت رغد و جبها و طبعا رغد درجتها من الاوائل و سال علي بتاعت ريم و جبها هي كمان

و لما خرج لقي يحيي واقف علي بابا المدرسه

يحيي معرفش ينام طول الليل و اول منهار طلع لبس و راح علي المدرسه عشان يشوفها و يعرفها انو مكنش في وعيه و يتاسف لها و خاب ظنه لما شاف عمر هو الفي المدرسه

عمر: انت بتعمل اي هنا يا يحيي

يحيي: اااااا كنت جاي اجيب شهاده ريم وانت

_ انا كنت بجيب شهاده رغد اصل هي تعبانه من امبارح

يحيي وشه قلب الوان لما سمع اني رغد تعبانه.. طب الف سلامة انا ماشي بقي

عمر باستغراب من شكل يحيي القلب دا ماشي مع السلامه

__________________________

في بيت يحيي الأنصاري

دياب: هاااا جولت اي يا خوي

سليم: مجدرش اجول لا يا اخوي يحيي ولدي

دياب: يبجي نجره الفاتحه

في الوقت دا كانت ريم نزله علي السلم و يحيي دخل البيت و شد انتباه كل واحد فيهم كلمه نقرا الفاتحه

ريم: بتقرو فتحت مين

دياب: فتحتك يا عروسه

يحيي حط ايدو علي وشه بخيبه امل

ريم بفرحه لانها فكرت اني عمر هو الكلمهم في الموضوع.. بجد فتحتي طب فين العريس

سليم: مهو جمبك اهو يا عروسه

وفي لحظه ابتسامه ريم اختفت و بصت علي يحيي الواقف بكل حزن انتو انتو تقصدو يحيي

دياب: ااه اي جولك

ريم بدموع لا لا مستحيل مستحيل و جريه علي الاوضه

_________________________

رغد كانت قاعده علي السرير بتعيط و بتدعي.. الموبيل بتاعها رن و كان عمها سليمان

رغد بفرح: الو اي يا عمي عامل اي اخبارك و كنان اخباره اي

.....................................................

انا انا كويسه اوي يا عمي

....................................................

لا مش محتاجه حاجه خالص كل الانا محتاجه اني احضنك اووي

...................................................

لا لا مفيش حاجه عمو انا موافقه علي الطلب الكنت بتطلبوا مني علطول

..................................................

في اي وقت عوزه

.................................................

ان شاءالله مع السلامه يا عمي

..............................................

عند علي و ندي

_ علي علي قوم يلا الساعه 11 كفايه نوم

= هو انا متجوز عشان تصحيني اووف

_ يعني انا غلطانه اني بصحيك

= لا يا ستي مش غلطانه

_ طب قوم روح لريم كانت عوزاك

= كانت عاوزه اي

_ معرفش

= يا اوزعه يا سوسه انتي عارفه كل حاجه

_ يعني عوزني ابقي فتانه لا يا عم الفتنه حررام هاا

= طب هبقي اروحلها و خليكي متفتنيش

_ لا ي علي قوم روحلها دلوقتي عشان كانت بتعيط

علي اول مسمع اني ريم كانت بتعيط قام جري و راح علي اوضه ريم

* افتحي يا ريم افتحي انا علي

ريم فتحت و حضنتوا اووي و كانت بتعيط و دخلوا الاوضه

* مالك يا ريم اي الحصل

" انا مش عوزه اتجوز يحيي مش عاوزه

علي اتصدم لما جابت سيره يحيي.. طب و اي الدخل يحيي مش عمر هو الهيتجوزك

" انا كنت مفكره اني عمر كلم بابا و نزلت لقتهم بيقرو الفتحه و لما سالت كانوا بيقرو فتحتي انا و يحيي

* طب و يحيي مقالش حاجه

" لا انا كنت هتجنن يحيي كان واقف زي عبيط مش فاهم خايف مش عارفه كان عامل كده لي

علي اتعصب و خرج من الاوضه

________________________

عمر: الناجح برفع ايدو هااا

رغد: نجحت

عمر: طبعا دا شئ متوقع يبنتي انتي بتقولي اي

رغد: ماشي

عمر: مالك اول مره متكونيش مبسوطه و اول مره متطلبيش هديه

رغد: لا منا محضره ليك هديه

عمر: اي قولي

رغد: انا عمي هيجي بكره و هسافر معاه

عمر......................



موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية جعلني احبه الفصل السادس عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جعلني احبه الفصل السابع عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جعلني احبه ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات