نقدم اليوم احداث رواية جعلني احبه الفصل السابع من روايات سارة بكر . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جعلني احبه كاملة بقلم ساره بكر من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جعلني احبه pdf كاملة من خلال موقعنا .
جعلنى احبه الفصل السابع
الفصل السابع
علي: تفتكرو مفاجاه اي العمي يقصدها
يحيى: تخيل
علي: احسن يكون جايب رقاصه
عمر: لا لا تخيل اكتر
علي: احسن يكون جايب نور وتعترف اني كنت ماشي معاها
يحيى: اكتر اكتر
علي: مممم هااا احسن يكون جايب كل البنات
عمر: انت عبيط يلا هيروح يدور علي البنات الانتا عرفتها من ثانوي
علي: هو كده مفيش غير حاجه واحده ويارب متكونش صح
عمر و يحيى في صوت واحد لا هي هي
علي: لا اكيد لا
دياب: المفاجاه وصلت
الشيخ: السلام عليكم
علي: لا لا لي كده بس لي حرام والله ي عمي حراام لا لا لا
دياب بصلوا وضحك___ علشان متضحكش علينا ي علي و تطفش البت
علي: انت عرفت ازاي اني هطفشها
دياب بصلوا وضحك و افتكر
فلاش بااك
قبل الخطوبه بيومين
في غرفه علي
يحيى: قررت هتعمل اي يا علي
علي: والله ي ابني انا مش عارفه اعمل اي لسه بس بفكر
يحيى: متقولها انك مش بتحبها
علي: قولت يا اخويا قولت بس هي معندهاش دم بس انا هفكر هفكر ممممممممممم بس لقتها
يحيى:هتعمل اي
علي: كده كده الخطوبه تلت سنين وانا بقي هزهقها لحد متطفش هي لوحدها ولا هكلمها ولا هدايه ولا اي حاجه هحسسها اني بيعها بس مكسوف افركش ولا هسال عليها ولا اي حاجه
يحيى: يخربيتك انت شطان بس فكره حلوه و تطفش اي بت
كان في شخص متابع الحوار كله من اوله وهو ابو يحيى و عم علي و قرر مع ابو علي انها تكون خطوبه و كتب كتاب
دياب: اي رايك يا سليم اني خطوبه علي تكون معاها كتب الكتاب علشان الولد يكون برحتوا و يكلمها برحتوا بدل ميكون في تحكمات اي رايك
سليم: والله ي دياب لو هو موافق خلاص
دياب ايو هو موافق طبعا انا لسه نازل من عندو وهو القايل
سليم: خلاص يبقي الف مبروك ولو عوزين الدخله كمان يبقي تمام
دياب: لا الدخله بعد تلت سنين زي محنا
سليم: خلاص علي خيرت الله
و فعلا دياب اتفق مع صالح ابو ندي اني تكون خطوبه مع كتب الكتاب وصالح وافق
باااك
علي: يعني انت كنت سامعنا بس انا مش موافق
دياب: خلاص انا انادي علي ابوك و اقوله انت لي مش موافق و مش عاوز تكتب الكتاب لي اي رايك يا حاج
علي: خلاص ي عمي قلبك ابيض
دياب: ماشي
كانوا يحيى و عمر متبعين الموقف من اوله و كانوا هيموتوا من الضحك
علي: انتو كنتوا عرفين
يحيى: بصراحه اه
عمر: ي ابني احنا الشهود انا اتاخرت علشان كنت بجيب البطاقه
عند البنات
ندي: بس انتي طلعتي فرفوشه ازي يا رغد
رغد: ههههههه يعني اي
ندي: اصل بصراحه كنت مفكراكي قفل كده من لبسك و مش بتكلمي حد وكده
رغد: لا انا لبسي كده علشان ديني بيأمرني اني البس كده
ندي: اممم ربنا يثبتك
ريم: وانتي ي هاجر في مدرسه اي
هاجر: انا ف ثانوي عام
رغد: بجد نفسك تطلعي اي
هاجر: انا نفسي ادخل كليه فنون وانتي
رغد: انا نفسي ادخل كليه طب ان شاءالله
هاجر: وانتي يا ريم
ريم: انا نفسي ادخل كليه اثار
ندي: خلصتوا تمني اسكتوا بقي
صابرين : ريم تعالي شوفي في اي بره الرجاله بيتكلموا بصوت عالي
ريم : حاضر يا مرات عمي
خرجت ريم بس مكنتش عارفه تدخل علشان كان في شباب كتير فضلت واقفه بره حطه اديها علي خدها لحد ملمحت عمر و فضلت تشاور بايدها علشان ياخد باله
كان عمر واقف هو و يحيي و شباب كتير بيتكلموا بصوت عالي و يحفلوا علي علي ولحظ عمر حد بيشارو ب ايدو جامد في نفسوا طب هي بتشاور ليا ولا ليحيي ولا اي انا هروحلها
ريم فضلت تشاور جامد اي هو مش شايفني بس خلاص جاي اهو
عمر : السلام عليكم
ريم : وعليكم السلام اي مش شايفني عماله اشاور اشاور ايدي ماتت
عمر : انتي كنتي بتشوريلي انا
ريم : ايو اصل احنا سمعنا صوتكوا عالي فجاه قولنا في اي ف جيت اعرف في اي
عمر : مفيش اصل وقص عليها موضوع كتب الكتاب
ريمبجد ماشي هقول لماما بقي ااا ممكن اسالك سوال
عمر : اتفضلي
ريم : انت لي بتبص في الارض كل اما اجي اكلمك لدرجادي مش طيقني ولا بتحب حتي انك تتكلم معايه
عمر : لا مش كده والله بس
ريم : خلاص مش مشكله انا هدخل علشان محدش يقلق
دخلت ريم وكان زعلانه و مهمومه علشان مفكره انو مش بيحبها خاالص ودخل عمر وكان باين عليه الزعل علشان ريم حست انو مش بيطقها
رغد : مالك يا ريمو
ريم : هو لي لما بكلم عمر مش بيرضه يبصلي هو انا وحشه اوي كده او هو بيكرهني اوي كده
رغد : لا انتي ____قطع كلام رغد صابرين
صابرين : اي يا ريم كانو بيزعقوا ولا اي
ريم : لا متقلقيش دول كانوا بيحفلوا علي علي
امينه : لي بيحفلوا لي
ريم : اصل عمي و ابويا هيخلوا يكتب الكتاب انهاردا
امينه : انهاردا
صابرين : كده منغير ميعرفونا
ريم : علي نفسوا مكنش عارف
امينه : انا معرفش ي صابرين جوزك بيعمل كده مع الواد لي بس البت ندي حلوه و شكلها طيبه بس حتت انها مش محجبه دي
صابرين : هتتحجب متقلقيش
ندي كانت قاعده تضحك مع هاجر و ريم و رغد و دخل حد خل الدم يقف في عروق ريم
ندي : كريم داخل لي
كريم : دخل غرفه البنات و عينوا علي ريم و انتبه لكلام ندي بصدفه
ندي : انت بكلمك
كريم : مفيش يا حبيبتي كنت عاوز اشوفك اصلك وحشتيني اوووي وكنت عاوز اشوفك بلبس الفرح وكام باصص لريم
ريم بصتلوا بقرف وكانت لسه هتقوم وقفها صوتوا
كريم : الف مبروك ي ريم عقبالك وكان مادد ايدو علشان يسلم عليها
ريم : شكرا و انا مبسلمش بعد اذنكم
رغد : كسفتي علي الاخر
ريم : يستاهل
كريم اتعصب اوي من طريقه ريم معا و انها مسلمتش عليه و خرج
_______________________________
عند الرجاله
دياب : يلا ي علي بقي تعالي علشان كتب الكتاب
علي : مكنش يومك ي علي مكنش يومك يا ابني
وفعلا راح علي علشان يكتب الكتاب
المأذون : عوزين موافقت العروسه
صالح : موافقه يا حضرت الشيخ
علي : لا روحو هتوها وتقول موافقتها بنفسها
دياب : روح ي يحيى هات ندي علشان الموافقه
يحيى : ماشي ي ابوي
ودخل يحيى غرفت البنات و ندا علي امه
صابرين : اي يا يحيى عاوز تاكل
يحيى : اكل اي يما انا عاوز ندي علشان موافقتها علي كتب الكتاب
دخلت صابربن تجيب ندي و يحيى كان بيدور علي رغد و شافها واقفه و بتضحك و ابتسم علي ابتسامها
خرجت ندي
ندي : في اي يا يحيى
يحيى : عوزينك ياخدو موافقتك علي كتب الكتاب
ندية: كتب كتاب اي مين دي انا لا انت اكيد بتهزر صح انا استحاله اوافق علي كده
يحيى : حلو تعالي و قولي انك مش موافقه جوه
ندي : طبعا مش موافقه
دخلت ندي وعلي وشها الغضب
دياب : اهي العروسه جت
المأذون : موافقه يا بنتي بجوزاك من علي سليم الانصاري
ندي : بتبص علي علي وكانت في عيونه ترجي انها ترفض
صالح : اي يا ندي
ندي بتبص لعلي و قالت كلمتها
علي: تفتكرو مفاجاه اي العمي يقصدها
يحيى: تخيل
علي: احسن يكون جايب رقاصه
عمر: لا لا تخيل اكتر
علي: احسن يكون جايب نور وتعترف اني كنت ماشي معاها
يحيى: اكتر اكتر
علي: مممم هااا احسن يكون جايب كل البنات
عمر: انت عبيط يلا هيروح يدور علي البنات الانتا عرفتها من ثانوي
علي: هو كده مفيش غير حاجه واحده ويارب متكونش صح
عمر و يحيى في صوت واحد لا هي هي
علي: لا اكيد لا
دياب: المفاجاه وصلت
الشيخ: السلام عليكم
علي: لا لا لي كده بس لي حرام والله ي عمي حراام لا لا لا
دياب بصلوا وضحك___ علشان متضحكش علينا ي علي و تطفش البت
علي: انت عرفت ازاي اني هطفشها
دياب بصلوا وضحك و افتكر
فلاش بااك
قبل الخطوبه بيومين
في غرفه علي
يحيى: قررت هتعمل اي يا علي
علي: والله ي ابني انا مش عارفه اعمل اي لسه بس بفكر
يحيى: متقولها انك مش بتحبها
علي: قولت يا اخويا قولت بس هي معندهاش دم بس انا هفكر هفكر ممممممممممم بس لقتها
يحيى:هتعمل اي
علي: كده كده الخطوبه تلت سنين وانا بقي هزهقها لحد متطفش هي لوحدها ولا هكلمها ولا هدايه ولا اي حاجه هحسسها اني بيعها بس مكسوف افركش ولا هسال عليها ولا اي حاجه
يحيى: يخربيتك انت شطان بس فكره حلوه و تطفش اي بت
كان في شخص متابع الحوار كله من اوله وهو ابو يحيى و عم علي و قرر مع ابو علي انها تكون خطوبه و كتب كتاب
دياب: اي رايك يا سليم اني خطوبه علي تكون معاها كتب الكتاب علشان الولد يكون برحتوا و يكلمها برحتوا بدل ميكون في تحكمات اي رايك
سليم: والله ي دياب لو هو موافق خلاص
دياب ايو هو موافق طبعا انا لسه نازل من عندو وهو القايل
سليم: خلاص يبقي الف مبروك ولو عوزين الدخله كمان يبقي تمام
دياب: لا الدخله بعد تلت سنين زي محنا
سليم: خلاص علي خيرت الله
و فعلا دياب اتفق مع صالح ابو ندي اني تكون خطوبه مع كتب الكتاب وصالح وافق
باااك
علي: يعني انت كنت سامعنا بس انا مش موافق
دياب: خلاص انا انادي علي ابوك و اقوله انت لي مش موافق و مش عاوز تكتب الكتاب لي اي رايك يا حاج
علي: خلاص ي عمي قلبك ابيض
دياب: ماشي
كانوا يحيى و عمر متبعين الموقف من اوله و كانوا هيموتوا من الضحك
علي: انتو كنتوا عرفين
يحيى: بصراحه اه
عمر: ي ابني احنا الشهود انا اتاخرت علشان كنت بجيب البطاقه
عند البنات
ندي: بس انتي طلعتي فرفوشه ازي يا رغد
رغد: ههههههه يعني اي
ندي: اصل بصراحه كنت مفكراكي قفل كده من لبسك و مش بتكلمي حد وكده
رغد: لا انا لبسي كده علشان ديني بيأمرني اني البس كده
ندي: اممم ربنا يثبتك
ريم: وانتي ي هاجر في مدرسه اي
هاجر: انا ف ثانوي عام
رغد: بجد نفسك تطلعي اي
هاجر: انا نفسي ادخل كليه فنون وانتي
رغد: انا نفسي ادخل كليه طب ان شاءالله
هاجر: وانتي يا ريم
ريم: انا نفسي ادخل كليه اثار
ندي: خلصتوا تمني اسكتوا بقي
صابرين : ريم تعالي شوفي في اي بره الرجاله بيتكلموا بصوت عالي
ريم : حاضر يا مرات عمي
خرجت ريم بس مكنتش عارفه تدخل علشان كان في شباب كتير فضلت واقفه بره حطه اديها علي خدها لحد ملمحت عمر و فضلت تشاور بايدها علشان ياخد باله
كان عمر واقف هو و يحيي و شباب كتير بيتكلموا بصوت عالي و يحفلوا علي علي ولحظ عمر حد بيشارو ب ايدو جامد في نفسوا طب هي بتشاور ليا ولا ليحيي ولا اي انا هروحلها
ريم فضلت تشاور جامد اي هو مش شايفني بس خلاص جاي اهو
عمر : السلام عليكم
ريم : وعليكم السلام اي مش شايفني عماله اشاور اشاور ايدي ماتت
عمر : انتي كنتي بتشوريلي انا
ريم : ايو اصل احنا سمعنا صوتكوا عالي فجاه قولنا في اي ف جيت اعرف في اي
عمر : مفيش اصل وقص عليها موضوع كتب الكتاب
ريمبجد ماشي هقول لماما بقي ااا ممكن اسالك سوال
عمر : اتفضلي
ريم : انت لي بتبص في الارض كل اما اجي اكلمك لدرجادي مش طيقني ولا بتحب حتي انك تتكلم معايه
عمر : لا مش كده والله بس
ريم : خلاص مش مشكله انا هدخل علشان محدش يقلق
دخلت ريم وكان زعلانه و مهمومه علشان مفكره انو مش بيحبها خاالص ودخل عمر وكان باين عليه الزعل علشان ريم حست انو مش بيطقها
رغد : مالك يا ريمو
ريم : هو لي لما بكلم عمر مش بيرضه يبصلي هو انا وحشه اوي كده او هو بيكرهني اوي كده
رغد : لا انتي ____قطع كلام رغد صابرين
صابرين : اي يا ريم كانو بيزعقوا ولا اي
ريم : لا متقلقيش دول كانوا بيحفلوا علي علي
امينه : لي بيحفلوا لي
ريم : اصل عمي و ابويا هيخلوا يكتب الكتاب انهاردا
امينه : انهاردا
صابرين : كده منغير ميعرفونا
ريم : علي نفسوا مكنش عارف
امينه : انا معرفش ي صابرين جوزك بيعمل كده مع الواد لي بس البت ندي حلوه و شكلها طيبه بس حتت انها مش محجبه دي
صابرين : هتتحجب متقلقيش
ندي كانت قاعده تضحك مع هاجر و ريم و رغد و دخل حد خل الدم يقف في عروق ريم
ندي : كريم داخل لي
كريم : دخل غرفه البنات و عينوا علي ريم و انتبه لكلام ندي بصدفه
ندي : انت بكلمك
كريم : مفيش يا حبيبتي كنت عاوز اشوفك اصلك وحشتيني اوووي وكنت عاوز اشوفك بلبس الفرح وكام باصص لريم
ريم بصتلوا بقرف وكانت لسه هتقوم وقفها صوتوا
كريم : الف مبروك ي ريم عقبالك وكان مادد ايدو علشان يسلم عليها
ريم : شكرا و انا مبسلمش بعد اذنكم
رغد : كسفتي علي الاخر
ريم : يستاهل
كريم اتعصب اوي من طريقه ريم معا و انها مسلمتش عليه و خرج
_______________________________
عند الرجاله
دياب : يلا ي علي بقي تعالي علشان كتب الكتاب
علي : مكنش يومك ي علي مكنش يومك يا ابني
وفعلا راح علي علشان يكتب الكتاب
المأذون : عوزين موافقت العروسه
صالح : موافقه يا حضرت الشيخ
علي : لا روحو هتوها وتقول موافقتها بنفسها
دياب : روح ي يحيى هات ندي علشان الموافقه
يحيى : ماشي ي ابوي
ودخل يحيى غرفت البنات و ندا علي امه
صابرين : اي يا يحيى عاوز تاكل
يحيى : اكل اي يما انا عاوز ندي علشان موافقتها علي كتب الكتاب
دخلت صابربن تجيب ندي و يحيى كان بيدور علي رغد و شافها واقفه و بتضحك و ابتسم علي ابتسامها
خرجت ندي
ندي : في اي يا يحيى
يحيى : عوزينك ياخدو موافقتك علي كتب الكتاب
ندية: كتب كتاب اي مين دي انا لا انت اكيد بتهزر صح انا استحاله اوافق علي كده
يحيى : حلو تعالي و قولي انك مش موافقه جوه
ندي : طبعا مش موافقه
دخلت ندي وعلي وشها الغضب
دياب : اهي العروسه جت
المأذون : موافقه يا بنتي بجوزاك من علي سليم الانصاري
ندي : بتبص علي علي وكانت في عيونه ترجي انها ترفض
صالح : اي يا ندي
ندي بتبص لعلي و قالت كلمتها
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله
هنا تنتهى احداث رواية جعلني احبه الفصل السابع ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جعلني احبه الفصل الثامن أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جعلني احبه ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .