نقدم اليوم احداث رواية عشق القاسي الفصل الثامن والعشرون من روايات قطره حياة . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية عشق القاسي كاملة بقلم قطرة حياه من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية عشق القاسى pdf كاملة من خلال موقعنا .
عشق القاسى الفصل الثامن والعشرون
عشق القاسي
الفصل الثامن والعشرون
في بيت كريم
عليا في الاوضة بتعيط ونفسها تتطمن علي مني وتعرف حصلها ايه وبتفتكر الست الطيبة ومعاملتها ليها
فلاش بااااك
كريم رن علي والدته وقالها اللي حصل وطلب منها تجهز لعليا اوضة وهو هيبات مع سليم ومامته معترضتش خالص فاخد عليا وراح علي البيت
زينب قابلتهم بإبتسامة : اهلا يا حبيبتي اتفضلي
عليا بخجل : شكرا
كريم : يا امي انسة عليا امانة عندنا
زينب : متقلقش يا حبيببي محدش هيعرف خالص انها هنا ومش هتخرج قدام اي حد لو حد زارنا زي ما قلتلي
كريم : تسلمي يا ست الكل واتي يا انسة عليا اي حاجة تحتاجيها قولي لوالدتي وهي تقلي وياريت متحاوليش تكلمي اختك خالص ده في مصلحتك
عليا : ان شاء الله حاضر
كريم : انا خارج يا امي واليومين دول هبقي عند سليم ماشي
زينب : ماشي يا حبيبي ربنا يحميك وانا جهزتلك شنطة صغيرة اهي فيها غيارين زي ما قلتلي
كريم : شكرا يا ست الكل يلا انا خارج سلام
زينب : مع السلامة
زينب : خدي راحتك يا حبيبتي البيت بيتك ابو كريم لسه خارج ومش هيرجع غير متاخر
عليا : انا اسفة لخبطكم وقلقتكم معايا
زينب بطيبة : لا يا بنتي ولا قلق ولا حاجة ربنا يكرمك ويحميكي يارب
عليا : الله يخليكي
الحاضر
عليا" الست طيبة اوي حتي حضرة الظابط خرج من البيت كله ربنا يبارك فيهم شكلهم ناس طيبين
يارب عقبال ما اطمن علي مني يارب
يارب تحميها وتحرسها وتخليهالي يارب"
/////////////////////////
في فيلا سمير
مني سابكة الدور مظبوط جدا ومنهارة
مني : يا تري حصلك ايه يا عليا دورلي علي اختي يا سمير
سمير بحزن علي انهيارها : والله هرجعهالك متقلقيش ان شاء الله هي بخير
مني ببكاء شديد : امال راحت فين بس يا سمير خارجة من صباحية ربنا وتليفونها مقفول ومش في البيت
سمير : يا ستي اهدي هترجع يعني هتروح فين بس هو انتو اتخانقتوا ولا حاجة
مني : لا ابدا والله هو انا هقدر ازعلها احنا مبقاش لينا غير بعض
سمير: هيبان متقلقيش هتروح فين يعني
مني : ما ده اللي هيجنني
سمير : طيب هي يعني متعرفيش اذا كانت مرتبطة مع حد ولا لا
مني بعصبية: قصدك ايه يعني يا سمير وهي دي اخلاق عليا برده
سمير : يا مني مقصدش بس مجرد سؤال
مني : لا هي متعرفش حد ولا لها علاقة بحد
سمير: خلاص هنلاقيها ان شاء الله والله متقلقيش
مني: يارب
//////////////////////////////////
في اوضة ياسين ومرام
مرام مش قادرة تنام نهائي من القلق من كلام ياسين
ياسين جوة مش جايله نوم وصاحي ومش راضي يطلع عاوز يسيبها براحتها وفجأة سمع تكة الباب فعمل نفسه نايم عشان متخرجش
مرام دخلت عشان تغير هدومها طلعت لها بيجامة موف غامق وخرجت لبست " انا ادخل انام طالما انه نام"
رجعت تاني ونامت
///////////////////////////////
في بيت كريم
محسن : كلي يا بنتي البيت بيتك خدي راحتك
عليا: باكل اهو حضرتك
زينب : اعتبرينا زي اهلك يا بنتي
عليا : اكيد والله
التليفون بيرن
محسن : الو
كريم : ازيك يا سيادة اللواء
محسن : الحمد لله يا ابني انت اخبارك ايه
كريم : تمام الحمد لله اخبار الضيفة ايه
محسن : لا تمام
كريم : ماشي المهم يا بابا متظهرش خالص قدام حد
محسن : اه والدتك قالتلي كل ده ربنا ييسر طريقكم
كريم : اللهم امين يلا مع السلامة
محسن : مع السلامة
///////////////////////////////////
في اوضة ياسين ومرام
مرام صحيت ملقيتش ياسين
مرام : الحمد لله اريح
مرام تليفونها رن
مرام : الو ازيك يا ماما
عائشة: الحمد لله يا حبيبتي ازيك عاملة ايه
مرام : الحمد لله والله وحشتوني اوي انتي والواد مراد والله
عائشة: والله يا حبيبتي والبيت وحش اوي من غيرك
مرام : طيب ما تيجي شوية يا ماما
عائشة: انا ومريم هنجيلك العصر ان شاء الله
مرام بفرحة : والله طيب ما تيجوا دلوقتي ونقضي اليوم سوا
عائشة : لا يا حبيبتي هنيجي العصر ان شاء الله
مرام : خلاص ماشي زي ما تحبي امال فين مراد
عائشة: نزل من بدري
مرام : خلاص هرن عليه اصله وحشني اوي
عائشة: ماشي يا حبيبتي خلاص اشوفك العصر ان شاء الله
مرام : ان شاء الله
عائشة: مع السلامة
مرام: مع السلامة
/////////////////////////////
في القسم
كريم : يعني ايه طيب ما احنا معانا دليل قوي جدا عليه وممكن نحبسه بيه
ياسين: عارف بس لما نستني وقت التسليم هنحبس كمان اللي معاه ودي هتبقي ضربة قاضية
سليم : عندك حق وكمان هنمسك شبكة كاملة مش مجرد عميل
مراد : صح ودي هتبقي حاجة تحسب لمصر كلها خاصة ان داخل معاه اجانب كتير
ياسين: وده كان رأي سيادة اللواء لما قلتله التطورات اللي وصلنالها برده
كريم : بس دلوقتي في نقطة
ياسين : ايه
كريم : اكيد سمير هيدور علي عليا دلوقتي
مراد : ايوا صح مفكرناش فيها دي
سليم : انا فكرت قلت هنوصله انها عملت حادثة وهتنزل عليا في المستشفي علي انها متجبسة وهتتسجل انها من امبارح في المستشفي
ياسين : طيب كويس حلوة الفكرة دي
تليفون مراد بيرن
راح قعد في جنب
مراد : يا صباح الفل اخيرا افتكرتيني
مرام بضحكة : ههههههههه تصدق انك وحشتني يا واد يا مراد مكنتش اتخيل انك هتوحشني الصراحة
مراد بتمثيل : ااااه قلبي حرام عليك يا قاسي
مرام : هههههههههههههههههه ليه بس والله ده انا بحبك اوي
مراد بتريقة : انا مراد يا جميل مش ياسين الا تكوني متلخبطة في الرقم
مرام بخجل : عارفة يا حمار انك مراد تصدق انا غلطانة اني عبرتك
مراد : ماشي يا قزمة بس اما اجيلك
مرام : متقلش قزمة يا ولا
مراد : الله ومش هي دي الحقيقة هو انا بكدب
مرام قفلت السكة في وشه
مراد : ههههههههههههههههههههه ماشي
ياسين بإستغراب : سلامتك مين اللي كلمك وروقك كده
مراد : حرمك المصون وختمتها قفلت السكة في وشي
ياسين : احسن تستاهل اكيد ضايقتها
مراد : ههههههههههههههه هي اللي خلقها ضيق
ياسين قام مسكه من ودانه : اعترف قلتلها ايه ضايقها
مراد : ههههههههههه قلتلها يا قزمة
ياسين بإبتسامة: يا ويلك تعيدها انت سامع
مراد : خلاص يا عم حاضر هو انا كنت ناقص ياربي ماهي بتاخد حقها تالت وم
مراد : خلاص يا عم حاضر هو انا كنت ناقص ياربي ماهي بتاخد حقها تالت ومتلت مش محتاجة وسيط
////////////////////////
في فيلا سمير
سمير: مني هتنهار اكتر لما تعرف ربنا يسترها
سمير قام راح لها
سمير : مني
مني بتمثيل للبكاء : اختي يا سمير
سمير : اهدي يا مني احنا عرفنا مكان عليا
مني بإستغراب تداركته : ايه قصدي فين هي فين
سمير : هي عملت حادثة بس هي كويسة دلوقتي والله
مني فطت مش عارفة اذا ده حقيقي ولا لعبة من البوليس : هي فين
سمير: البسي بس بسرعة عشان نروح لها
////////////////////////////
في بيت منال
في جو اسري يسوده الضحك والألفة
عائشة : يلا احنا بقي يا مراد
مراد : ماشي
مرام " بتحاول يطولوا هروب من ياسين " : لسه بدري يا ماما
منال: ما انتو قاعدين شوية يا عائشة
عائشة: لا يدوب كده
ياسين: كملوا انتو بكرة بقي يا مراد لو انا مجتش ماشي
مراد: ماشي اصلا خلاص الحكاية بقت تمام في السليم
ياسين: ماشي
يوسف : وحنا كمان يلا يا مريم
مريم : اوك شيل ملك انت
سلموا كلهم علي بعض وخرج مراد وعائشة ومريم ويوسف
بعد ساعة بعد ما مرام ومنال خلصوا المطبخ وشيل الكاسات والصواني
منال بتعب : هطلع انام انا بقي يا بنتي رجلي شادة عليا شوية
مرام : اتفضلي يا طنط
مرام قعدت في الصالة وفتحت التلفزيون وعينها علي السلم وبأرتياح " اكيد زمانه نام "
ياسين واقف وساند علي باب المكتب ومبتسم من تصرفها " يخربيت تصرفاتك اللي ادمنتها دي "
ياسين بإبتسامة وهمس هادئ: يعني افرضي كنت طلعت ونمت فعلا كنتي هتفضلي قاعدة هنا وماما تنزل وتشوفك طيب هتقول عليكي ايه يا ذكية
مرام بتوتر : لا انا مش كنت هفضل هنا انا بس كنت بريح عشان تعبت من الوقفة
ياسين علي نفس وضعه: اها بتريحي من الوقفة وبإبتسامة : ماشي
بعد نص ساعة
ياسين مبتسم " هههههههههه هتبات في الحمام يعني "
مرام في الحمام
" اوووووف انا طولت اووي"
طلعت ملقيتوش
فضلت قاعدة ساعة " زمانه نام اكيييد "
دخلت تتسحب علي اطراف اصابعها
ياسين بإبتسامة " تعالي تعالي يا عم الحرامي "
مرام دخلت وقعدت علي طرف السرير ونامت علي الطرف خالص
وفجأة حست بقبضة ايده علي وسطها
مرام لسه هتصرخ من الخضة حط ايده علي بقها
ياسين بإبتسامة وهمس في بإبتسامة وهمس في ودانها: يا بنتي انا اخرة سمعي علي ايدك انا عارف
مرام بتوتر وخجل وبتحاول تفك ايده
ياسين بإبتسامة: اوووووش هتقعي
مرام بخجل : لا مش هقع وبتفك ايده
ياسين حط ايد تحت راسها وايد علي وسطها بقت كلها في حضنه وبإبتسامة : يا بت اهدي احسن والنعمة هوقعك وهتقعي وتدغدغي
مرام بخجل : لا مش هتدغدغ
ياسين بضحكة : هههههههه لا انتي مش عارفة والله هتدغدغي
ونزل باس خدها وفضل في الوضع ده وبإبتسامة :وبعدين انا راجل جنتل مش هوقعك اصلا
"" وغمضوا عينكم بقي عشان عيب "
الفصل الثامن والعشرون
في بيت كريم
عليا في الاوضة بتعيط ونفسها تتطمن علي مني وتعرف حصلها ايه وبتفتكر الست الطيبة ومعاملتها ليها
فلاش بااااك
كريم رن علي والدته وقالها اللي حصل وطلب منها تجهز لعليا اوضة وهو هيبات مع سليم ومامته معترضتش خالص فاخد عليا وراح علي البيت
زينب قابلتهم بإبتسامة : اهلا يا حبيبتي اتفضلي
عليا بخجل : شكرا
كريم : يا امي انسة عليا امانة عندنا
زينب : متقلقش يا حبيببي محدش هيعرف خالص انها هنا ومش هتخرج قدام اي حد لو حد زارنا زي ما قلتلي
كريم : تسلمي يا ست الكل واتي يا انسة عليا اي حاجة تحتاجيها قولي لوالدتي وهي تقلي وياريت متحاوليش تكلمي اختك خالص ده في مصلحتك
عليا : ان شاء الله حاضر
كريم : انا خارج يا امي واليومين دول هبقي عند سليم ماشي
زينب : ماشي يا حبيبي ربنا يحميك وانا جهزتلك شنطة صغيرة اهي فيها غيارين زي ما قلتلي
كريم : شكرا يا ست الكل يلا انا خارج سلام
زينب : مع السلامة
زينب : خدي راحتك يا حبيبتي البيت بيتك ابو كريم لسه خارج ومش هيرجع غير متاخر
عليا : انا اسفة لخبطكم وقلقتكم معايا
زينب بطيبة : لا يا بنتي ولا قلق ولا حاجة ربنا يكرمك ويحميكي يارب
عليا : الله يخليكي
الحاضر
عليا" الست طيبة اوي حتي حضرة الظابط خرج من البيت كله ربنا يبارك فيهم شكلهم ناس طيبين
يارب عقبال ما اطمن علي مني يارب
يارب تحميها وتحرسها وتخليهالي يارب"
/////////////////////////
في فيلا سمير
مني سابكة الدور مظبوط جدا ومنهارة
مني : يا تري حصلك ايه يا عليا دورلي علي اختي يا سمير
سمير بحزن علي انهيارها : والله هرجعهالك متقلقيش ان شاء الله هي بخير
مني ببكاء شديد : امال راحت فين بس يا سمير خارجة من صباحية ربنا وتليفونها مقفول ومش في البيت
سمير : يا ستي اهدي هترجع يعني هتروح فين بس هو انتو اتخانقتوا ولا حاجة
مني : لا ابدا والله هو انا هقدر ازعلها احنا مبقاش لينا غير بعض
سمير: هيبان متقلقيش هتروح فين يعني
مني : ما ده اللي هيجنني
سمير : طيب هي يعني متعرفيش اذا كانت مرتبطة مع حد ولا لا
مني بعصبية: قصدك ايه يعني يا سمير وهي دي اخلاق عليا برده
سمير : يا مني مقصدش بس مجرد سؤال
مني : لا هي متعرفش حد ولا لها علاقة بحد
سمير: خلاص هنلاقيها ان شاء الله والله متقلقيش
مني: يارب
//////////////////////////////////
في اوضة ياسين ومرام
مرام مش قادرة تنام نهائي من القلق من كلام ياسين
ياسين جوة مش جايله نوم وصاحي ومش راضي يطلع عاوز يسيبها براحتها وفجأة سمع تكة الباب فعمل نفسه نايم عشان متخرجش
مرام دخلت عشان تغير هدومها طلعت لها بيجامة موف غامق وخرجت لبست " انا ادخل انام طالما انه نام"
رجعت تاني ونامت
///////////////////////////////
في بيت كريم
محسن : كلي يا بنتي البيت بيتك خدي راحتك
عليا: باكل اهو حضرتك
زينب : اعتبرينا زي اهلك يا بنتي
عليا : اكيد والله
التليفون بيرن
محسن : الو
كريم : ازيك يا سيادة اللواء
محسن : الحمد لله يا ابني انت اخبارك ايه
كريم : تمام الحمد لله اخبار الضيفة ايه
محسن : لا تمام
كريم : ماشي المهم يا بابا متظهرش خالص قدام حد
محسن : اه والدتك قالتلي كل ده ربنا ييسر طريقكم
كريم : اللهم امين يلا مع السلامة
محسن : مع السلامة
///////////////////////////////////
في اوضة ياسين ومرام
مرام صحيت ملقيتش ياسين
مرام : الحمد لله اريح
مرام تليفونها رن
مرام : الو ازيك يا ماما
عائشة: الحمد لله يا حبيبتي ازيك عاملة ايه
مرام : الحمد لله والله وحشتوني اوي انتي والواد مراد والله
عائشة: والله يا حبيبتي والبيت وحش اوي من غيرك
مرام : طيب ما تيجي شوية يا ماما
عائشة: انا ومريم هنجيلك العصر ان شاء الله
مرام بفرحة : والله طيب ما تيجوا دلوقتي ونقضي اليوم سوا
عائشة : لا يا حبيبتي هنيجي العصر ان شاء الله
مرام : خلاص ماشي زي ما تحبي امال فين مراد
عائشة: نزل من بدري
مرام : خلاص هرن عليه اصله وحشني اوي
عائشة: ماشي يا حبيبتي خلاص اشوفك العصر ان شاء الله
مرام : ان شاء الله
عائشة: مع السلامة
مرام: مع السلامة
/////////////////////////////
في القسم
كريم : يعني ايه طيب ما احنا معانا دليل قوي جدا عليه وممكن نحبسه بيه
ياسين: عارف بس لما نستني وقت التسليم هنحبس كمان اللي معاه ودي هتبقي ضربة قاضية
سليم : عندك حق وكمان هنمسك شبكة كاملة مش مجرد عميل
مراد : صح ودي هتبقي حاجة تحسب لمصر كلها خاصة ان داخل معاه اجانب كتير
ياسين: وده كان رأي سيادة اللواء لما قلتله التطورات اللي وصلنالها برده
كريم : بس دلوقتي في نقطة
ياسين : ايه
كريم : اكيد سمير هيدور علي عليا دلوقتي
مراد : ايوا صح مفكرناش فيها دي
سليم : انا فكرت قلت هنوصله انها عملت حادثة وهتنزل عليا في المستشفي علي انها متجبسة وهتتسجل انها من امبارح في المستشفي
ياسين : طيب كويس حلوة الفكرة دي
تليفون مراد بيرن
راح قعد في جنب
مراد : يا صباح الفل اخيرا افتكرتيني
مرام بضحكة : ههههههههه تصدق انك وحشتني يا واد يا مراد مكنتش اتخيل انك هتوحشني الصراحة
مراد بتمثيل : ااااه قلبي حرام عليك يا قاسي
مرام : هههههههههههههههههه ليه بس والله ده انا بحبك اوي
مراد بتريقة : انا مراد يا جميل مش ياسين الا تكوني متلخبطة في الرقم
مرام بخجل : عارفة يا حمار انك مراد تصدق انا غلطانة اني عبرتك
مراد : ماشي يا قزمة بس اما اجيلك
مرام : متقلش قزمة يا ولا
مراد : الله ومش هي دي الحقيقة هو انا بكدب
مرام قفلت السكة في وشه
مراد : ههههههههههههههههههههه ماشي
ياسين بإستغراب : سلامتك مين اللي كلمك وروقك كده
مراد : حرمك المصون وختمتها قفلت السكة في وشي
ياسين : احسن تستاهل اكيد ضايقتها
مراد : ههههههههههههههه هي اللي خلقها ضيق
ياسين قام مسكه من ودانه : اعترف قلتلها ايه ضايقها
مراد : ههههههههههه قلتلها يا قزمة
ياسين بإبتسامة: يا ويلك تعيدها انت سامع
مراد : خلاص يا عم حاضر هو انا كنت ناقص ياربي ماهي بتاخد حقها تالت وم
مراد : خلاص يا عم حاضر هو انا كنت ناقص ياربي ماهي بتاخد حقها تالت ومتلت مش محتاجة وسيط
////////////////////////
في فيلا سمير
سمير: مني هتنهار اكتر لما تعرف ربنا يسترها
سمير قام راح لها
سمير : مني
مني بتمثيل للبكاء : اختي يا سمير
سمير : اهدي يا مني احنا عرفنا مكان عليا
مني بإستغراب تداركته : ايه قصدي فين هي فين
سمير : هي عملت حادثة بس هي كويسة دلوقتي والله
مني فطت مش عارفة اذا ده حقيقي ولا لعبة من البوليس : هي فين
سمير: البسي بس بسرعة عشان نروح لها
////////////////////////////
في بيت منال
في جو اسري يسوده الضحك والألفة
عائشة : يلا احنا بقي يا مراد
مراد : ماشي
مرام " بتحاول يطولوا هروب من ياسين " : لسه بدري يا ماما
منال: ما انتو قاعدين شوية يا عائشة
عائشة: لا يدوب كده
ياسين: كملوا انتو بكرة بقي يا مراد لو انا مجتش ماشي
مراد: ماشي اصلا خلاص الحكاية بقت تمام في السليم
ياسين: ماشي
يوسف : وحنا كمان يلا يا مريم
مريم : اوك شيل ملك انت
سلموا كلهم علي بعض وخرج مراد وعائشة ومريم ويوسف
بعد ساعة بعد ما مرام ومنال خلصوا المطبخ وشيل الكاسات والصواني
منال بتعب : هطلع انام انا بقي يا بنتي رجلي شادة عليا شوية
مرام : اتفضلي يا طنط
مرام قعدت في الصالة وفتحت التلفزيون وعينها علي السلم وبأرتياح " اكيد زمانه نام "
ياسين واقف وساند علي باب المكتب ومبتسم من تصرفها " يخربيت تصرفاتك اللي ادمنتها دي "
ياسين بإبتسامة وهمس هادئ: يعني افرضي كنت طلعت ونمت فعلا كنتي هتفضلي قاعدة هنا وماما تنزل وتشوفك طيب هتقول عليكي ايه يا ذكية
مرام بتوتر : لا انا مش كنت هفضل هنا انا بس كنت بريح عشان تعبت من الوقفة
ياسين علي نفس وضعه: اها بتريحي من الوقفة وبإبتسامة : ماشي
بعد نص ساعة
ياسين مبتسم " هههههههههه هتبات في الحمام يعني "
مرام في الحمام
" اوووووف انا طولت اووي"
طلعت ملقيتوش
فضلت قاعدة ساعة " زمانه نام اكيييد "
دخلت تتسحب علي اطراف اصابعها
ياسين بإبتسامة " تعالي تعالي يا عم الحرامي "
مرام دخلت وقعدت علي طرف السرير ونامت علي الطرف خالص
وفجأة حست بقبضة ايده علي وسطها
مرام لسه هتصرخ من الخضة حط ايده علي بقها
ياسين بإبتسامة وهمس في بإبتسامة وهمس في ودانها: يا بنتي انا اخرة سمعي علي ايدك انا عارف
مرام بتوتر وخجل وبتحاول تفك ايده
ياسين بإبتسامة: اوووووش هتقعي
مرام بخجل : لا مش هقع وبتفك ايده
ياسين حط ايد تحت راسها وايد علي وسطها بقت كلها في حضنه وبإبتسامة : يا بت اهدي احسن والنعمة هوقعك وهتقعي وتدغدغي
مرام بخجل : لا مش هتدغدغ
ياسين بضحكة : هههههههه لا انتي مش عارفة والله هتدغدغي
ونزل باس خدها وفضل في الوضع ده وبإبتسامة :وبعدين انا راجل جنتل مش هوقعك اصلا
"" وغمضوا عينكم بقي عشان عيب "
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد البارت الجديد الساعة ( 6 م ) يوميا ان شاء الله
هنا تنتهى احداث رواية عشق القاسي الفصل الثامن والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية عشق القاسي الفصل التاسع والعشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية عشق القاسى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .