نقدم اليوم احداث رواية الشهد والدموع الفصل 25 من روايات ديدا أحمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية نور الآسر كاملة بقلم ديدا احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية الشهد والدموع pdf كاملة من خلال موقعنا .
الشهد والدموع الفصل الخامس والعشرين
اللهم صلي علي سيدنا محمد
الشهد والدموع
الفصل ٢٥ بقلمي هدير احمد .ديدا .
في القصر
بره جلال بدا يفوق من المهدي
جلال .قام وراح ناحيه جمال
جلال بعياط . هي بنني فين والنبي قلي اني مش بحلم
قولي انها بجد
الكل واقف مصدوم وصعبان عليه جلال وعلي واقف بعيد مبيتكلمش باصص علي ابوه بس
راشد بحزم.مراد خد عينه من شهد وعينه من جلال واتاكد انها بنته مش عاوزين مفاجات تاني
مراد حاضر
وطلب من امال تدخل تخلي زين ياخد مسحه
وهو اخد ماسحه من جلال
جوه في الاوضه الكل بيعيط وسميره واخده شهد في حضنها وبتعيط وعماله تقرا لها قران
امال راحت علي زين وطلبت منه المسحه وهو اتفهم الموضوع واداهالها
وزين طلب من الكل يخرج ويسبوها تستريح لانها هتنام ساعتين علي الاقل
وفعلا الكل خرج بره وسميره تبوس جبنها وتخرج
الكل اطمن علي شهد وبداو يهدو شويه والتوتر يقل
والكل قعد واستريح ما عدا مراد الي راح علي المستشفي علشان تحليل DNA
الكل قاعد والفضول هيقتلهم بس محدش عارف ينطق
لحد ما جلال اتكلم . والنبي ياحجه سميره
ايه الي حصل مع بنتي طمنيني عليها حياتها كانت ازاي
سميره بتنهيده .انا هحكلكم من ساعت ما جت عندي وهي ١٦سنه قبل كده ده بتاعها هي لو عاوزه هتقولو ولو مش عاوزه هي حره
الكل اتفهم كلامها وفضلو يسمعوها
وجلال وعلي عندهم حاله انفصال عن الواقع بيسمعو بس
وسميره بدات تتكلم . انا وجوزي الله يرحمه كان محاسب في شركه كبيره ربنا ماانعمش علينا بالخلفه وحاولنا كتير بس محصلش نصيب قررنا نكفل طفل صغير رحنا الملجا واول ما شفت شهد قلبي دق ...........................وحكتلهم كل حاجه لحد مشكله نور ووقوف شهد في ضهر سميره ازاي
جمال .يعني في الملجا مقالوش مين الي جابها
سميره . كل الي اعرفه من كلام شهد بس انا معرفش تفاصيل لان شهد كتومه والمرحوم قرر منفتحش الي فات ابدا ونبدا من جديد
شهد كانت في عربيه مع راجل وست و العربيه اتقلبت اتبقي هي بس واهلها مكنش معاهم ورق او الي المفروض اهلها ومحدش سال عليها
فودوها الملجا وعاشت فيه يا حببتي اسوء سنين
الكل واقف مستغرب
ماعدا راشد وزين ونور
والكل بيدعو في سرهم ان شهد تبقي بنت جلال
وبعد ساعتين مراد ييجي وياكد ان شهد بنت جلال
وعلي يبدا يفوق ويقرر يعوض اخته عن الي شافته
والصمت هو السائد وكل واحد بيفكر في المستقبل
بس حنين بفرح وشقاوه .وصوت عالي نبهه الكل يعني شهد تبقي عمتي صح
ومليكه تفوق اه وتبقي عمتي واخت اخويا هههههع
مريم بتفكير .وانا بقا تبقي خالتو ياةحلاوه
وهنا وانا بقا مليش في القرابه دي .عمر ييجي عليها ويقولها هههههههه تبقيى حماتك
الكل يضحك علي شقاوت البنات
وحنين بس الي قاهرني وتمثل العياط ان اول يوم من ايام الحنه باظ الهندي باظ يا شباب
البنات والامهات هم الي ضحكو بس
لكن الشباب مستغربين ومش فاهمين هندي ايه
ونور شويه وتستاذن وتدخل لشهد
تلاقي شهد جوه بتفوق تحاول تساعدها وشهد تسالها علي الي حصل ونور تحكيلها كل الي حصل لحد تحليل DNA وكلام سميره معاهم
شهد .ساعديني اخرج يا نور
شهد تظبط نفسها وتخرج سانده علي نور
واول ما تخرج البنات يجرو عليها ويحاولو يخرجوها من التوتر والصدمه
وهي فعلا بدات تفك معاهم بس مستنيه واحد بس يكلمها وعنيها بتدور علي جلال الي واقف بعيد وحاسس بالذنب
وعلي الي الدموع مغرقه وشه ومش مصدق نفسه
غاليه بمرح وهزار علشان تفك الجو
اسكتي يا بت يا شهد من ساعه ما شفت حلاوتك في الخطوبه وانا عماله احط خطط علشان اجوزك لعلي
اتابي الواد ده فقر وطلعتي اخته
يعني تعب سنه راح علي الفاضي
الكل فضل يضحك وكل واحد واقف جنب مراته وواخدها في حضنه مراد ومليكه وادهم ومريم وهنا وعمر ويوسف وحنين والبنات كلها شويه يضحكو وشويه يعيطو
شهد استجمعت قوتها وهي شايفه الحب من الكل
والعيشه الي عاشتها خلتها تتخطي حزنها بسرعه علشان تعرف تعيش
وشهد قررت انها تتقبل عوض ربنا ورفعت راسها لغاليه واتكلمت بهزار
شهد .طب وبالله عليكم ده منظر واحد اخته رجعت من الموت ده شكله زعلان اني ظهرت
علي .فاق علي كلامها وجري عليها واخدها في حضنه بكل شوق وحب
وكل البنات عماله تعيط في حضن ازواجهم الي فرحنين بقربهم ده
ومستغلين الفرصه ان الكل مشغول مع شهد
شهد .بهزار ودموع لا اهدي عليا كده انا مكنش في حياتي اي مذكر وافتكر ان اخر واحد حاول يمسك ايدي جبتله ارتجاج في المخ مع بعض الكسور وبعض الكدمات
حمزه بتريقه .لا ما شاء الله ده اكيد مكنش راجل ده اكيد سوسن
علي ..لا جادعه يابت راجل زي اخوكي وقال بتريقه
خش في حضن اخوك يا فواز ...بطريقه محمد هنيدي
شهد الكلمه هزت كيانها ولمستها من جوه
وقالت بلوعه.ياه اه لو تعرف كنت بتمني الكلمه دي ازاي
وزين واقف يبص عليها وقلبه طاير من الفرحه الي علي وشها وصعبان عليه حالتها
وزين يبص علي جلال يلاقيه تايه
وزين راح علي جلال .وقال بهزار.ايه يا متر
مش هتحضن انت كمان دلوقتي الحضن عليه اوكازيون
جلال .مش هحضن ازاي وكمل بهزار لما لقي الجو فك شويه انا بفكر لما اخدها في حضني اهرب من اي باب
انا مش مستغني عن عمري دي بتقول ارتجاج وكسور وانا لسه صغير عاوز اتمتع بشبابي
وفعلا يروح عندها وياخدها كلها في حضنه ومش عاوز يسبها ويفضل علي كده شويه يرتوي من حضنها وحبها
جمال .متوسع يلا يا جلال اما اشوف بنت اخويا واحضن انا كمان هههههههههه
شهد بضحك .وحضنت جمال وبدا الكل يتكلم معاها والستات واخدنة في حضنهم والبنات كمان
راشد .احم ولوسمحتو الكل يبصلي هنا
الكل سكت وبص لراشد .
راشد بص يا حج جمال انا الواد زين كان مكلمني من كام يوم علي انه عاوز يخطب شهد
وانا قلته اجل الكلام لبعد الفرح ايه رايك
الكل .تنح حتي زين وشهد الي مش مستوعبه الكلام
وفجاه زين ينط علي جده راشد يبوسه
جلال بهزار .لا معنديش بنات للجواز انتو بتهزرو دي لسه راجعه لحضني من ساعتين
هتخرج منه بسرعه كده لا مش قبل اربع سنين
زين .لا دا انا كده ابقي عنست ويمثل العياط وزين يروح للحاجه غاليه والحجه جميله ويبوس ايديهم والنبي خلوه يوافق
جمال .في ايه مش لما نعرف راي العروسه الاول
والعيون كلها تتوجه لشهد
شهد .تنحت ها اناانا ..........
علي بخبث .اهي اختي مش موافقه
شهد بسرعه .لا موافقه .....
الكل ضحك بصوت عالي والشباب كلها بدات تصفر والفرح رجع تاني
جلال .خلاص تبقي خطوبه بس
زين .وكتب كتاب ونبي وراح لحامد علشان يدخل
والنبي قله يا بابا وقال بهمس انا في حجات هموت واعملها
حامد .خلاص يا جلال خليها كتب كتاب علشان شهد
تاخد راحتها
جلال بس مفيش جواز قبل سنه
علي .لايابابا مش قبل سنتين
زين .ولا لم نفسك مش هتعمل عليا حما من دلوقتي
علي .اعمل ونص البت حلوه وتستاهل وغمز لشهد
والبنات كلها باركو لشهد الي كانت هتموت من الكسوف
عادل وقف فجاه طيب بما ان الاخبار الحلوه بتيجي ورا بعض فانا ببلغكم ان الحكم في قضيه الدكتوره نور اتقال انهارده وابطلو الحكم بالرد لعصمته يعني انت حره يا نور
سميره وشهد راحو حضنو نور
سميره .بس يارب منشوفش وشه تاني
عادل .من النحيه دي اطمني انا ظبطه ولو شافكم في سكه هيمشي من التانيه وسكت شويه
وقام مره تانيه لا انا مش هستحمل اكتر من كده
بعد ازنك يا حج عماد وراح ناحيه سميره
عادل .والنبي جوزيني نور انا بحبها
الكل فتح بقه وتنح ........
سميره .يابني انا ... ...........
الشباب .
زين .الله عليك يا نمس
مراد .مش سهل انت برضو
مازن صحيح الكبير كبير
ادهم مبيضيعش وقت
حسام .الله عليك يا جدي يا جامد
يوسف .لا الديب دخل في الموضوع جابه من جدره
عادل .وبص للشباب هتسكت يا خفيف انت وهو ولا والله ما في جواز
وراح ناحيه عماد علشان يتكلم
عماد .ايه رايك يا حجه سميره
.
سميره والدموع في عنيها لما شافت علي نور وشافت ملامحها فرحانه
والله انا ما عرفه اقول ايه ااراي الاول زالاخير راي العروسه
الكل يبص علي نور .الي تبص في الارض بكسوف
عادل .السكوت علامه الرضا يلة توكلنا علي الله الفرح مع الشباب
الكل بص عليه بزهول وصدمه
ونور .عنيها برقت
سميره .ازاي يبني الكلام ده
احنا مجهزناش حاجه
عادل .انا مش عاوز حاجه تبقي معايا ونجيب سوا
سميره .بتنهيده وتبص لنور رايك ايه يا عروسه
نور .وتهز راسها بالموافقه
عادل بفرحه مراهق حلال الله اكبر
سميره الدموع نزلت من عنيها
نور وشهد جريو عليها وحضنوها
سميره .انا دلوقتي اموت وانا مطمنه عليكم
نور وشهد بعد الشر عليكي يا ست الكل
راشد .بعد ازنك يا حجه سميره انت خلاص بناتك الاتنين هينورو العيله فانا بستسمحك انك تقعدي هنا في شقه من شقق العماره الي في القصر
هي لسه خلصانه علشان كل واحد من الشباب تبقي ليه خصصيته وبردو نبقي كلنا في مكان واحد
نور وشهد .والنبي يا ماما توافقي علشان نبقي مطمنين
وسميره توافق بعد اصرار الكل
والقعده تخلص وجلال واخد شهد في حضنه مش راضي يسبها ويستاذن سميره ان شهد هتبقي معاه من باب الاحترام وتقدير الي عملته
وهنا ومحسن ومامتها باركو للبنات وباركو لجلال وشهد واستاذنو وروحو علي معادهم بكره علشان البدا في التجهيز للفرح
وكل عريس اخد عرسته علي جنب شويه وبعد كده كل واحد طلع علي اوضته
والبنات اتفقو انهم الصبح .
هتشوف كل بنت فستانها وتظبط نفسها للفرح بعد يومين وقررو يفرحو مع نفسهم مش هيعملو حنه تاني
وكل واحد يروح علي بيته وهو فرحان وبيخطط لبكره
والكل بيحلم بيوم الفرحه الكبيره .....
Dida
بسم الله
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله العظيم واتوب اليه
الشهد والدموع
الفصل ٢٥ بقلمي هدير احمد .ديدا .
في القصر
بره جلال بدا يفوق من المهدي
جلال .قام وراح ناحيه جمال
جلال بعياط . هي بنني فين والنبي قلي اني مش بحلم
قولي انها بجد
الكل واقف مصدوم وصعبان عليه جلال وعلي واقف بعيد مبيتكلمش باصص علي ابوه بس
راشد بحزم.مراد خد عينه من شهد وعينه من جلال واتاكد انها بنته مش عاوزين مفاجات تاني
مراد حاضر
وطلب من امال تدخل تخلي زين ياخد مسحه
وهو اخد ماسحه من جلال
جوه في الاوضه الكل بيعيط وسميره واخده شهد في حضنها وبتعيط وعماله تقرا لها قران
امال راحت علي زين وطلبت منه المسحه وهو اتفهم الموضوع واداهالها
وزين طلب من الكل يخرج ويسبوها تستريح لانها هتنام ساعتين علي الاقل
وفعلا الكل خرج بره وسميره تبوس جبنها وتخرج
الكل اطمن علي شهد وبداو يهدو شويه والتوتر يقل
والكل قعد واستريح ما عدا مراد الي راح علي المستشفي علشان تحليل DNA
الكل قاعد والفضول هيقتلهم بس محدش عارف ينطق
لحد ما جلال اتكلم . والنبي ياحجه سميره
ايه الي حصل مع بنتي طمنيني عليها حياتها كانت ازاي
سميره بتنهيده .انا هحكلكم من ساعت ما جت عندي وهي ١٦سنه قبل كده ده بتاعها هي لو عاوزه هتقولو ولو مش عاوزه هي حره
الكل اتفهم كلامها وفضلو يسمعوها
وجلال وعلي عندهم حاله انفصال عن الواقع بيسمعو بس
وسميره بدات تتكلم . انا وجوزي الله يرحمه كان محاسب في شركه كبيره ربنا ماانعمش علينا بالخلفه وحاولنا كتير بس محصلش نصيب قررنا نكفل طفل صغير رحنا الملجا واول ما شفت شهد قلبي دق ...........................وحكتلهم كل حاجه لحد مشكله نور ووقوف شهد في ضهر سميره ازاي
جمال .يعني في الملجا مقالوش مين الي جابها
سميره . كل الي اعرفه من كلام شهد بس انا معرفش تفاصيل لان شهد كتومه والمرحوم قرر منفتحش الي فات ابدا ونبدا من جديد
شهد كانت في عربيه مع راجل وست و العربيه اتقلبت اتبقي هي بس واهلها مكنش معاهم ورق او الي المفروض اهلها ومحدش سال عليها
فودوها الملجا وعاشت فيه يا حببتي اسوء سنين
الكل واقف مستغرب
ماعدا راشد وزين ونور
والكل بيدعو في سرهم ان شهد تبقي بنت جلال
وبعد ساعتين مراد ييجي وياكد ان شهد بنت جلال
وعلي يبدا يفوق ويقرر يعوض اخته عن الي شافته
والصمت هو السائد وكل واحد بيفكر في المستقبل
بس حنين بفرح وشقاوه .وصوت عالي نبهه الكل يعني شهد تبقي عمتي صح
ومليكه تفوق اه وتبقي عمتي واخت اخويا هههههع
مريم بتفكير .وانا بقا تبقي خالتو ياةحلاوه
وهنا وانا بقا مليش في القرابه دي .عمر ييجي عليها ويقولها هههههههه تبقيى حماتك
الكل يضحك علي شقاوت البنات
وحنين بس الي قاهرني وتمثل العياط ان اول يوم من ايام الحنه باظ الهندي باظ يا شباب
البنات والامهات هم الي ضحكو بس
لكن الشباب مستغربين ومش فاهمين هندي ايه
ونور شويه وتستاذن وتدخل لشهد
تلاقي شهد جوه بتفوق تحاول تساعدها وشهد تسالها علي الي حصل ونور تحكيلها كل الي حصل لحد تحليل DNA وكلام سميره معاهم
شهد .ساعديني اخرج يا نور
شهد تظبط نفسها وتخرج سانده علي نور
واول ما تخرج البنات يجرو عليها ويحاولو يخرجوها من التوتر والصدمه
وهي فعلا بدات تفك معاهم بس مستنيه واحد بس يكلمها وعنيها بتدور علي جلال الي واقف بعيد وحاسس بالذنب
وعلي الي الدموع مغرقه وشه ومش مصدق نفسه
غاليه بمرح وهزار علشان تفك الجو
اسكتي يا بت يا شهد من ساعه ما شفت حلاوتك في الخطوبه وانا عماله احط خطط علشان اجوزك لعلي
اتابي الواد ده فقر وطلعتي اخته
يعني تعب سنه راح علي الفاضي
الكل فضل يضحك وكل واحد واقف جنب مراته وواخدها في حضنه مراد ومليكه وادهم ومريم وهنا وعمر ويوسف وحنين والبنات كلها شويه يضحكو وشويه يعيطو
شهد استجمعت قوتها وهي شايفه الحب من الكل
والعيشه الي عاشتها خلتها تتخطي حزنها بسرعه علشان تعرف تعيش
وشهد قررت انها تتقبل عوض ربنا ورفعت راسها لغاليه واتكلمت بهزار
شهد .طب وبالله عليكم ده منظر واحد اخته رجعت من الموت ده شكله زعلان اني ظهرت
علي .فاق علي كلامها وجري عليها واخدها في حضنه بكل شوق وحب
وكل البنات عماله تعيط في حضن ازواجهم الي فرحنين بقربهم ده
ومستغلين الفرصه ان الكل مشغول مع شهد
شهد .بهزار ودموع لا اهدي عليا كده انا مكنش في حياتي اي مذكر وافتكر ان اخر واحد حاول يمسك ايدي جبتله ارتجاج في المخ مع بعض الكسور وبعض الكدمات
حمزه بتريقه .لا ما شاء الله ده اكيد مكنش راجل ده اكيد سوسن
علي ..لا جادعه يابت راجل زي اخوكي وقال بتريقه
خش في حضن اخوك يا فواز ...بطريقه محمد هنيدي
شهد الكلمه هزت كيانها ولمستها من جوه
وقالت بلوعه.ياه اه لو تعرف كنت بتمني الكلمه دي ازاي
وزين واقف يبص عليها وقلبه طاير من الفرحه الي علي وشها وصعبان عليه حالتها
وزين يبص علي جلال يلاقيه تايه
وزين راح علي جلال .وقال بهزار.ايه يا متر
مش هتحضن انت كمان دلوقتي الحضن عليه اوكازيون
جلال .مش هحضن ازاي وكمل بهزار لما لقي الجو فك شويه انا بفكر لما اخدها في حضني اهرب من اي باب
انا مش مستغني عن عمري دي بتقول ارتجاج وكسور وانا لسه صغير عاوز اتمتع بشبابي
وفعلا يروح عندها وياخدها كلها في حضنه ومش عاوز يسبها ويفضل علي كده شويه يرتوي من حضنها وحبها
جمال .متوسع يلا يا جلال اما اشوف بنت اخويا واحضن انا كمان هههههههههه
شهد بضحك .وحضنت جمال وبدا الكل يتكلم معاها والستات واخدنة في حضنهم والبنات كمان
راشد .احم ولوسمحتو الكل يبصلي هنا
الكل سكت وبص لراشد .
راشد بص يا حج جمال انا الواد زين كان مكلمني من كام يوم علي انه عاوز يخطب شهد
وانا قلته اجل الكلام لبعد الفرح ايه رايك
الكل .تنح حتي زين وشهد الي مش مستوعبه الكلام
وفجاه زين ينط علي جده راشد يبوسه
جلال بهزار .لا معنديش بنات للجواز انتو بتهزرو دي لسه راجعه لحضني من ساعتين
هتخرج منه بسرعه كده لا مش قبل اربع سنين
زين .لا دا انا كده ابقي عنست ويمثل العياط وزين يروح للحاجه غاليه والحجه جميله ويبوس ايديهم والنبي خلوه يوافق
جمال .في ايه مش لما نعرف راي العروسه الاول
والعيون كلها تتوجه لشهد
شهد .تنحت ها اناانا ..........
علي بخبث .اهي اختي مش موافقه
شهد بسرعه .لا موافقه .....
الكل ضحك بصوت عالي والشباب كلها بدات تصفر والفرح رجع تاني
جلال .خلاص تبقي خطوبه بس
زين .وكتب كتاب ونبي وراح لحامد علشان يدخل
والنبي قله يا بابا وقال بهمس انا في حجات هموت واعملها
حامد .خلاص يا جلال خليها كتب كتاب علشان شهد
تاخد راحتها
جلال بس مفيش جواز قبل سنه
علي .لايابابا مش قبل سنتين
زين .ولا لم نفسك مش هتعمل عليا حما من دلوقتي
علي .اعمل ونص البت حلوه وتستاهل وغمز لشهد
والبنات كلها باركو لشهد الي كانت هتموت من الكسوف
عادل وقف فجاه طيب بما ان الاخبار الحلوه بتيجي ورا بعض فانا ببلغكم ان الحكم في قضيه الدكتوره نور اتقال انهارده وابطلو الحكم بالرد لعصمته يعني انت حره يا نور
سميره وشهد راحو حضنو نور
سميره .بس يارب منشوفش وشه تاني
عادل .من النحيه دي اطمني انا ظبطه ولو شافكم في سكه هيمشي من التانيه وسكت شويه
وقام مره تانيه لا انا مش هستحمل اكتر من كده
بعد ازنك يا حج عماد وراح ناحيه سميره
عادل .والنبي جوزيني نور انا بحبها
الكل فتح بقه وتنح ........
سميره .يابني انا ... ...........
الشباب .
زين .الله عليك يا نمس
مراد .مش سهل انت برضو
مازن صحيح الكبير كبير
ادهم مبيضيعش وقت
حسام .الله عليك يا جدي يا جامد
يوسف .لا الديب دخل في الموضوع جابه من جدره
عادل .وبص للشباب هتسكت يا خفيف انت وهو ولا والله ما في جواز
وراح ناحيه عماد علشان يتكلم
عماد .ايه رايك يا حجه سميره
.
سميره والدموع في عنيها لما شافت علي نور وشافت ملامحها فرحانه
والله انا ما عرفه اقول ايه ااراي الاول زالاخير راي العروسه
الكل يبص علي نور .الي تبص في الارض بكسوف
عادل .السكوت علامه الرضا يلة توكلنا علي الله الفرح مع الشباب
الكل بص عليه بزهول وصدمه
ونور .عنيها برقت
سميره .ازاي يبني الكلام ده
احنا مجهزناش حاجه
عادل .انا مش عاوز حاجه تبقي معايا ونجيب سوا
سميره .بتنهيده وتبص لنور رايك ايه يا عروسه
نور .وتهز راسها بالموافقه
عادل بفرحه مراهق حلال الله اكبر
سميره الدموع نزلت من عنيها
نور وشهد جريو عليها وحضنوها
سميره .انا دلوقتي اموت وانا مطمنه عليكم
نور وشهد بعد الشر عليكي يا ست الكل
راشد .بعد ازنك يا حجه سميره انت خلاص بناتك الاتنين هينورو العيله فانا بستسمحك انك تقعدي هنا في شقه من شقق العماره الي في القصر
هي لسه خلصانه علشان كل واحد من الشباب تبقي ليه خصصيته وبردو نبقي كلنا في مكان واحد
نور وشهد .والنبي يا ماما توافقي علشان نبقي مطمنين
وسميره توافق بعد اصرار الكل
والقعده تخلص وجلال واخد شهد في حضنه مش راضي يسبها ويستاذن سميره ان شهد هتبقي معاه من باب الاحترام وتقدير الي عملته
وهنا ومحسن ومامتها باركو للبنات وباركو لجلال وشهد واستاذنو وروحو علي معادهم بكره علشان البدا في التجهيز للفرح
وكل عريس اخد عرسته علي جنب شويه وبعد كده كل واحد طلع علي اوضته
والبنات اتفقو انهم الصبح .
هتشوف كل بنت فستانها وتظبط نفسها للفرح بعد يومين وقررو يفرحو مع نفسهم مش هيعملو حنه تاني
وكل واحد يروح علي بيته وهو فرحان وبيخطط لبكره
والكل بيحلم بيوم الفرحه الكبيره .....
Dida
بسم الله
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله العظيم واتوب اليه
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية الشهد والدموع الفصل الخامس والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية الشهد والدموع الفصل السادس والعشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية الشهد والدموع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .