نقدم اليوم احداث رواية الشهد والدموع الفصل 19 من روايات ديدا أحمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية نور الآسر كاملة بقلم ديدا احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية الشهد والدموع pdf كاملة من خلال موقعنا .
الشهد والدموع الفصل التاسع عشر
لا اله الا الله محمد رسول الله
اللهم صلي علي سيدنا محمد في الاولين والاخرين وفي الملا الاعلا الي يوم الدين
الشهد والدموع
الفصل ١٩
وقفنا المره الي فاتت لما الستات دخلو علي البنات الاوضه وكانت شهد قالعه النقاب ودي يعتبر اول مره يشوفو شهد من غير النقاب
الستات كلها وقفت متنحه وفي صوت واحد ...الكل نطق (هدي )
البنات استغربو الموقف وشهد كمان ليلي راحت علي شهد ووقفتها وعماله تبص لملامحها كانها بتحفرها
مريم .اول وحده اتكلمت .في ايه يا جماعه مالكم
دي بني ادمه زينا مش روح
كان صوت مريم الي طلعهم من صدمتهم
مريم في ايه يا جماعه متفهمونا
وشهد هتموت مش عارفه في ايه ومين هدي دي
الحاجه ملك .ولا حاجه يا بنات بس انتو مش ملاحظين ان شهد شبه هدي مرات عمكم جلال الله يرحمها
الكل الله يرحمها
مليكه .بس احنا اصلا مش عرفين شكل طنط هدي
عمو جلال شال كل الصور بتاعتها من الفلا علشان علي
يسرا .فعلاجلال عمل كده علشان علي ميتعبش
شهد .طيب يا جماعه يخلق من الشبه اربعين دورو بقا علي ٣٩ الي فاضلين هههههههه
بس الحمد لله اني شبه واحده بتحبوها لو كنتم بتكرههوها كنت اتنفخت
الكل ضحك علي خفه دم شهد
وخلاص الموضوع عدا والكل انشغل في جو الحفله والفرح وكملو غنا ورقص والحاجه كريمه وغاليه وملك وجميله غنو مع بعض للبنات والبنات صور الحفله الصغيره بتاعتهم طبعا بعد ما شهد لبست النقاب .
واليوم عدا والبنات قامت تجهز وكانو جايبيين ميكب ارتست للبنات من افخم بيوتي سنتر في القاهره
وهنا وشهد بيساعدوهم في اللبس
والشباب تحت كل واحد علي نار وعمر وزين هيموتو ويلمحو هنا وشهد بس البنات منزلوش من الاوضه خالص
الساعه ٩مساءا يبدا المعازيم بالقدوم وكان حفل كله حبايب وكانو عزمين نواب مجلش الشعب ومدير المباحث ومحافظ القليوببه وبعض القيادات قي المحافظه بس احسن حاجه مكنش فيه صحافه الا الي حامد دعاهم بس
كان حفل نوعا ما هادي والموسيقي هاديه وكل حاجه تمام وبعد ترحيب بالضيوف علي اكمل وجه
المازون جه وقعد علي الترابيزه المخصصه له
المازون .فين العريس
مراد ويوسف وادهم .انا
المازون .مين هيبدا
الكل انا
حامد ضحك .نبدا بالكبير
مراد قعد .والله محد هيكتب قبلي انا الاول
الكل ضحك والبنات بتتفرج فوق وعمالين يضحكو علي الشباب
والمازون كتب الكتاب لمراد ومليكه
وبعد كده يوسف وحنين
وفي الاخر ادهم ومريم
وكل اب كان وكيل بنته
وحامد اخد الدفتر وطلع للبنات علشان يمضو عليه وبارك للبنات وحضنهم وسابهم ونزل
والبنات فوق بتارك لبعض وكمان كل ام حضنه بنتها وقدمت لها هديه طقم دهب رقيق جدا
وفي مصر مع الفرح لايخلو من الدموع والكل فرحان ماعدا الي نار الشوق وكلاهم ومعزباهم
والبنات نزلو وكانت كل بنت ملكه متوجه وماشاء الله جمالهم يسحر
والشباب كل واحد لابس بدلته وكانهم مودل يخطفو العين كل واحد جه عينه علي حببته العقل طار من جمال البنات
والكل احتفل وفرح وهنا وبارك وكل عريس مع عرسته وكل عروسه لبست شبكتها
عند يوسف وحنين
يوسفبعد ما لبس لبس حنين الشبكه وكان طقم سوليتير تحفه باس اديها وباس جبنها
وهمس لها .ملكه قلبي المجنونه .مبروك عليا انتي
انا انهارده حاسس اني ملكت الكون وحلم حياتي ربنا حققهولي ......... انا مش مصدق ان كل الجمال ده بقا بتاعي انا بس يارب صبرني لحد الفرح وباس ايديها تاني
مبروك يا اجمل عروسه في الكون
حنين بكسوف الله يبارك فيك انما ايه الكلام الحلو ده
يوسف .دا لسه الحلو مجاش ادانا هشبعك حلو وحادق لحد ما نفسك تغم عليكي
حنين .هههههههههههههههه
يوسف .بغمز تؤبرني ها الضحكه
..................... ......
اما عند مراد ومليكه
مراد لبسها الشبكه وكانت طقم الماظ حر يجنن
مراد .بت يا مليكه
مليكه .نعم
مراد . ايه يابت الحلاوه والجمال ده متجيبي بوسه
مليكه .تنحت
مراد لا متنحيش انا دلوقتي جوزك وليا حق عليكي والكلمه الي اقولها تتسمع ماشي ولا
قومي يلا هاتي بوسه
مليكه .مصدومه وهتعيط بجد
مراد .خلاص يابت بهزر هاجلها لما نبقي لوحدنا ههههههههه وباس جبينها وقلها مبروك ياقلبي يا مليكتي
مليكه .الله يبارك فيك
........................................
نروح عند ادهم ومريم
ادهم لبس لمريم شبكتها وكانت كوليه الماظ حر معمول لها مخصوص ومكتوب جواه مريم بالفصوص
وطقم سوليتير اسوره والخاتم بتاعها بس كان زوقهم فوق الرائع
ادهم .مسك ايد مريم بس مريم شدتها بسرعه من غير ما حد يحس
ادهم رجع مسكها تاني
ادهم بكل حب باس ايديها .انا اسف
مريم .تنحت نعم
ادهم .انا اسف حقك عليا سامحيني كنت غبي ومبهمش كنت في غفله بس بفضل ربنا ثم انت ربنا فوقني قبل فوات الاوان
سامحيني والله هحاول اعوضك عن كل غلط غلطه في حقك
مريم .مش مستوعبه الي بيتقال ودقات قلبها بتزيد وتقريبا كانت سمعاها ومش مصدقه الي بتسمعه
ادهم .مريمي ولا اقولك الجوهره الناعمه زي زميلتك
ردي عليا قولي اي حاجه
مريم ..................
ادهم .مش مهم مش عاوزه تتكلمي انا هتكلم
انا اسعد واحد دلوقتي انا اتردت فيا الروح لما مضيتي علي القسيمه والله هحاول اعوضك عن كل دمعه نزلت منك بس قولي انك مسمحاني
مريم .رفعت عنيها له وحركه راسها
ادهم بسعاده .افهم من كده انك سامحتيني
والله اكبر يحيا العدل انا بعشقك وكل التصرفات الغبيه دي كانت غصب عني انا لما بشوف حد بيقرب لك ببقي شبه الطور الهايج
مريم .ضحكت
ادهم الله اكبر ضحكت يعني قلبها مال وغمز لها بعنبه
وكمل انما ايه الحلاوه الي انت فيها دي
مريم .شكرا
ادهم .شكرا ايه يا مريم متقوليلي جزاك الله خيرا احسن
مريم ضحكت
ادهم ومالو اضحكي براحتك لما نبقي لوحدنا هظبطك
والنبي عسل ههههههههههه
مريم. تنحت من كلام ادهم
ادهم .متستغربيش مش انتي مش عاوزه ادهم القديم ابو دم بارد انا بقي هتحول معاكي ل سومه العاشق فاستحملي بقا بس ايه رايك في التغير مش احسن
مريم . مش مستوعبه ولا عارفه تفكر ولا عارفه تتصرف
بس قلبها فرحان بالتغير وبصت له وحركت راسها بالايجاب
ادهم بهمس وغمز لها يارب صبرني
.................................... .......
عمر راح ناحيه هنا
عمر .منوره يا انسه هنا
هنا مرسي جدا
عمر .لا مرسي علي واجب بس ماشاء الله الفستان بتاعك تحفه
هنا ده من زوقك
عمر .يلا بقا عوزين نقولك عقبالك قريب
هنا . بكسوف مرسي
وتستاذن علشان تروح للبنات
وعمر يسبها تمشي.اتفضلي
ويقف يبص علي خيالها
من ورا ييجي جاسر ومازن
جاسر .. اثبت مكانك ايه يا عم النحنوح متهدي شويه
البت بقت طماطم وكلها يومين ونروح نخطبها
عمر .يلا يا خفيف انت هو حلو عني وسبوني في حالي
ويسبهم ويمشي
..................
عند زين عنيه عماله تلف في الجنينه تدور علي شهده
وفعلا يلاقيها قاعده علي ترابيزه لوحدها
يروح عندها ويتكلم بجديه
زين .د شهد
شهد .اي خدمه يا د زين
زين لوسمحت ممكن اتكلم معاكي كلمتين مهمين
شهد طبعا اتفضل وانا كمان عاوزه اسمعك
زين طيب كويس
جدي قالي علي رفضك لطلبي
شهد كانت هتقاطعه بس هو وقفها بحركه من ايده
زين لوسمحتي سبيني اتكلم
انت رفضتي الجواز وده حقك بس فعلا انا محتاجك معايا في المستشقي
وانا عارف انك عاوزه تتعلمي معايا يعني المصلحه مشتركه
فانا هستناكي بعد ما نرجع من هنا تيجي تكملي تدريب في المستشفي معايا
شهد .انا متشكره جدا لتفهمك وانا يشرفني اني اكمل تدريب مع حضرتك
وياريت حضرتك تقدر موقفي
زين .مفيش اي مشكله
شهد .طيب عن ازنك البنات بتشاور ليا
زين . اه طبعا اتفضلي
شهد تروح للبنات وهو يسرح في جمالها
زين في باله .هتبقي من نصيبي ياشهد بمزاجك او غصب
وكمل بتملك مبقاش انا زين الهواري لو الي انا عاوزه محصلش
علي واقف جنب جلال
جلال .عقبالك يا حبيبي
علي . في حياتك يا حج
جلال .يلا يابني شد حيلك نفسي اشيل عيالك قبل ما يجرالي حاجه
علي بعد الشر عليك يا حج ادعيلي انت بس
جلال .ربنا يكتبلك الخير يا حبيبي
عادل جه عليهم متيجو يا جماعه نتصور مع الشباب
وفعلا الشباب كلها تتجمع ويرقصو سوا والبنات بتتفرج عليهم والفرحه باينه علي الكل وفعلا عملو جو فرح اوي وكل العيله اتصورت مع العرسان وكانت الحفله جميله والكل فرحان ومبسوط
وشويه والحفله تخلص والمعازيم تروح ويتبقي العيله بس
وكل عريس استاذن انه ياخد مراته ويخرجو شويه .
والاباء باركو لهم و وافقو بس نبهو عليهم ميتاخروش
والهام اخدت شهد وهنا تطلعهم الاوضه علشان ياخدو راحتهم
وكل واحد راح علي بيته علشان يستريح
وفي شباب هتسافر الصبح علشان المستشفي والشركه
لكن الاباء والامهات هيكملو الاجازه هنا في البلد والبنات رجعو من السهره امبارح متاخر وكانو في قمه سعادتهم وكل عروسه كتبت الي في قلبها في الجيست بوك الي شهد جابته هديه لهم وكل زوج كتب لزوجته الي في قلبه وكل بنت قرات كلام زوجها بعد ما رجعو من السهره وقبل ما يتامو
وكانت احسن ليله تمر علي قلوب الاحبه
....................
وتشرق شمش يوم جديد وتتزين الوجوه بالمحبه والشوق
وهنا وشهد يجهزو شنطتهم ويسلمو علي البنات وينزلو يسلمو علي كل العيله ويستعدو للرحيل
وهنا بباها ييجي ويسلم علي العيله ويستاذن ويمشي علشان عنده شغل مهم
وشهد. راشد يصمم ان السواق هو الي يوصلها
ولسه شهد هتخرج تليفونها رن وكانت والدتها
شهد .الو يا ست الكل
سميره .............
شهد بصوت عالي ونرفزه (لدرجه ان الكل انتبه وقلق من طريقه كلامها في الفون بس محدش اتدخل)
نعم انتي بتقولي ايه يا امي هو الحيوان ده ازاي يعمل كده
سمييره ....... ............
شهد بعياط .حاضر يا امي مسافه السكه هكون عندك متعمليش حاجه انا هكلم المحامي ييجي يشوفهم هم عاوزين ايه
سميره .....................
شهد .متعيطيش يا ماما والله لو وصلت لاقتله بايدي
يلا سلام مسافه السكه
راشد .في ايه يا شهد ..... ..
شهد بعياط واستعجال ...... .............
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم صلي علي سيدنا محمد في الاولين والاخرين وفي الملا الاعلا الي يوم الدين
الشهد والدموع
الفصل ١٩
وقفنا المره الي فاتت لما الستات دخلو علي البنات الاوضه وكانت شهد قالعه النقاب ودي يعتبر اول مره يشوفو شهد من غير النقاب
الستات كلها وقفت متنحه وفي صوت واحد ...الكل نطق (هدي )
البنات استغربو الموقف وشهد كمان ليلي راحت علي شهد ووقفتها وعماله تبص لملامحها كانها بتحفرها
مريم .اول وحده اتكلمت .في ايه يا جماعه مالكم
دي بني ادمه زينا مش روح
كان صوت مريم الي طلعهم من صدمتهم
مريم في ايه يا جماعه متفهمونا
وشهد هتموت مش عارفه في ايه ومين هدي دي
الحاجه ملك .ولا حاجه يا بنات بس انتو مش ملاحظين ان شهد شبه هدي مرات عمكم جلال الله يرحمها
الكل الله يرحمها
مليكه .بس احنا اصلا مش عرفين شكل طنط هدي
عمو جلال شال كل الصور بتاعتها من الفلا علشان علي
يسرا .فعلاجلال عمل كده علشان علي ميتعبش
شهد .طيب يا جماعه يخلق من الشبه اربعين دورو بقا علي ٣٩ الي فاضلين هههههههه
بس الحمد لله اني شبه واحده بتحبوها لو كنتم بتكرههوها كنت اتنفخت
الكل ضحك علي خفه دم شهد
وخلاص الموضوع عدا والكل انشغل في جو الحفله والفرح وكملو غنا ورقص والحاجه كريمه وغاليه وملك وجميله غنو مع بعض للبنات والبنات صور الحفله الصغيره بتاعتهم طبعا بعد ما شهد لبست النقاب .
واليوم عدا والبنات قامت تجهز وكانو جايبيين ميكب ارتست للبنات من افخم بيوتي سنتر في القاهره
وهنا وشهد بيساعدوهم في اللبس
والشباب تحت كل واحد علي نار وعمر وزين هيموتو ويلمحو هنا وشهد بس البنات منزلوش من الاوضه خالص
الساعه ٩مساءا يبدا المعازيم بالقدوم وكان حفل كله حبايب وكانو عزمين نواب مجلش الشعب ومدير المباحث ومحافظ القليوببه وبعض القيادات قي المحافظه بس احسن حاجه مكنش فيه صحافه الا الي حامد دعاهم بس
كان حفل نوعا ما هادي والموسيقي هاديه وكل حاجه تمام وبعد ترحيب بالضيوف علي اكمل وجه
المازون جه وقعد علي الترابيزه المخصصه له
المازون .فين العريس
مراد ويوسف وادهم .انا
المازون .مين هيبدا
الكل انا
حامد ضحك .نبدا بالكبير
مراد قعد .والله محد هيكتب قبلي انا الاول
الكل ضحك والبنات بتتفرج فوق وعمالين يضحكو علي الشباب
والمازون كتب الكتاب لمراد ومليكه
وبعد كده يوسف وحنين
وفي الاخر ادهم ومريم
وكل اب كان وكيل بنته
وحامد اخد الدفتر وطلع للبنات علشان يمضو عليه وبارك للبنات وحضنهم وسابهم ونزل
والبنات فوق بتارك لبعض وكمان كل ام حضنه بنتها وقدمت لها هديه طقم دهب رقيق جدا
وفي مصر مع الفرح لايخلو من الدموع والكل فرحان ماعدا الي نار الشوق وكلاهم ومعزباهم
والبنات نزلو وكانت كل بنت ملكه متوجه وماشاء الله جمالهم يسحر
والشباب كل واحد لابس بدلته وكانهم مودل يخطفو العين كل واحد جه عينه علي حببته العقل طار من جمال البنات
والكل احتفل وفرح وهنا وبارك وكل عريس مع عرسته وكل عروسه لبست شبكتها
عند يوسف وحنين
يوسفبعد ما لبس لبس حنين الشبكه وكان طقم سوليتير تحفه باس اديها وباس جبنها
وهمس لها .ملكه قلبي المجنونه .مبروك عليا انتي
انا انهارده حاسس اني ملكت الكون وحلم حياتي ربنا حققهولي ......... انا مش مصدق ان كل الجمال ده بقا بتاعي انا بس يارب صبرني لحد الفرح وباس ايديها تاني
مبروك يا اجمل عروسه في الكون
حنين بكسوف الله يبارك فيك انما ايه الكلام الحلو ده
يوسف .دا لسه الحلو مجاش ادانا هشبعك حلو وحادق لحد ما نفسك تغم عليكي
حنين .هههههههههههههههه
يوسف .بغمز تؤبرني ها الضحكه
..................... ......
اما عند مراد ومليكه
مراد لبسها الشبكه وكانت طقم الماظ حر يجنن
مراد .بت يا مليكه
مليكه .نعم
مراد . ايه يابت الحلاوه والجمال ده متجيبي بوسه
مليكه .تنحت
مراد لا متنحيش انا دلوقتي جوزك وليا حق عليكي والكلمه الي اقولها تتسمع ماشي ولا
قومي يلا هاتي بوسه
مليكه .مصدومه وهتعيط بجد
مراد .خلاص يابت بهزر هاجلها لما نبقي لوحدنا ههههههههه وباس جبينها وقلها مبروك ياقلبي يا مليكتي
مليكه .الله يبارك فيك
........................................
نروح عند ادهم ومريم
ادهم لبس لمريم شبكتها وكانت كوليه الماظ حر معمول لها مخصوص ومكتوب جواه مريم بالفصوص
وطقم سوليتير اسوره والخاتم بتاعها بس كان زوقهم فوق الرائع
ادهم .مسك ايد مريم بس مريم شدتها بسرعه من غير ما حد يحس
ادهم رجع مسكها تاني
ادهم بكل حب باس ايديها .انا اسف
مريم .تنحت نعم
ادهم .انا اسف حقك عليا سامحيني كنت غبي ومبهمش كنت في غفله بس بفضل ربنا ثم انت ربنا فوقني قبل فوات الاوان
سامحيني والله هحاول اعوضك عن كل غلط غلطه في حقك
مريم .مش مستوعبه الي بيتقال ودقات قلبها بتزيد وتقريبا كانت سمعاها ومش مصدقه الي بتسمعه
ادهم .مريمي ولا اقولك الجوهره الناعمه زي زميلتك
ردي عليا قولي اي حاجه
مريم ..................
ادهم .مش مهم مش عاوزه تتكلمي انا هتكلم
انا اسعد واحد دلوقتي انا اتردت فيا الروح لما مضيتي علي القسيمه والله هحاول اعوضك عن كل دمعه نزلت منك بس قولي انك مسمحاني
مريم .رفعت عنيها له وحركه راسها
ادهم بسعاده .افهم من كده انك سامحتيني
والله اكبر يحيا العدل انا بعشقك وكل التصرفات الغبيه دي كانت غصب عني انا لما بشوف حد بيقرب لك ببقي شبه الطور الهايج
مريم .ضحكت
ادهم الله اكبر ضحكت يعني قلبها مال وغمز لها بعنبه
وكمل انما ايه الحلاوه الي انت فيها دي
مريم .شكرا
ادهم .شكرا ايه يا مريم متقوليلي جزاك الله خيرا احسن
مريم ضحكت
ادهم ومالو اضحكي براحتك لما نبقي لوحدنا هظبطك
والنبي عسل ههههههههههه
مريم. تنحت من كلام ادهم
ادهم .متستغربيش مش انتي مش عاوزه ادهم القديم ابو دم بارد انا بقي هتحول معاكي ل سومه العاشق فاستحملي بقا بس ايه رايك في التغير مش احسن
مريم . مش مستوعبه ولا عارفه تفكر ولا عارفه تتصرف
بس قلبها فرحان بالتغير وبصت له وحركت راسها بالايجاب
ادهم بهمس وغمز لها يارب صبرني
.................................... .......
عمر راح ناحيه هنا
عمر .منوره يا انسه هنا
هنا مرسي جدا
عمر .لا مرسي علي واجب بس ماشاء الله الفستان بتاعك تحفه
هنا ده من زوقك
عمر .يلا بقا عوزين نقولك عقبالك قريب
هنا . بكسوف مرسي
وتستاذن علشان تروح للبنات
وعمر يسبها تمشي.اتفضلي
ويقف يبص علي خيالها
من ورا ييجي جاسر ومازن
جاسر .. اثبت مكانك ايه يا عم النحنوح متهدي شويه
البت بقت طماطم وكلها يومين ونروح نخطبها
عمر .يلا يا خفيف انت هو حلو عني وسبوني في حالي
ويسبهم ويمشي
..................
عند زين عنيه عماله تلف في الجنينه تدور علي شهده
وفعلا يلاقيها قاعده علي ترابيزه لوحدها
يروح عندها ويتكلم بجديه
زين .د شهد
شهد .اي خدمه يا د زين
زين لوسمحت ممكن اتكلم معاكي كلمتين مهمين
شهد طبعا اتفضل وانا كمان عاوزه اسمعك
زين طيب كويس
جدي قالي علي رفضك لطلبي
شهد كانت هتقاطعه بس هو وقفها بحركه من ايده
زين لوسمحتي سبيني اتكلم
انت رفضتي الجواز وده حقك بس فعلا انا محتاجك معايا في المستشقي
وانا عارف انك عاوزه تتعلمي معايا يعني المصلحه مشتركه
فانا هستناكي بعد ما نرجع من هنا تيجي تكملي تدريب في المستشفي معايا
شهد .انا متشكره جدا لتفهمك وانا يشرفني اني اكمل تدريب مع حضرتك
وياريت حضرتك تقدر موقفي
زين .مفيش اي مشكله
شهد .طيب عن ازنك البنات بتشاور ليا
زين . اه طبعا اتفضلي
شهد تروح للبنات وهو يسرح في جمالها
زين في باله .هتبقي من نصيبي ياشهد بمزاجك او غصب
وكمل بتملك مبقاش انا زين الهواري لو الي انا عاوزه محصلش
علي واقف جنب جلال
جلال .عقبالك يا حبيبي
علي . في حياتك يا حج
جلال .يلا يابني شد حيلك نفسي اشيل عيالك قبل ما يجرالي حاجه
علي بعد الشر عليك يا حج ادعيلي انت بس
جلال .ربنا يكتبلك الخير يا حبيبي
عادل جه عليهم متيجو يا جماعه نتصور مع الشباب
وفعلا الشباب كلها تتجمع ويرقصو سوا والبنات بتتفرج عليهم والفرحه باينه علي الكل وفعلا عملو جو فرح اوي وكل العيله اتصورت مع العرسان وكانت الحفله جميله والكل فرحان ومبسوط
وشويه والحفله تخلص والمعازيم تروح ويتبقي العيله بس
وكل عريس استاذن انه ياخد مراته ويخرجو شويه .
والاباء باركو لهم و وافقو بس نبهو عليهم ميتاخروش
والهام اخدت شهد وهنا تطلعهم الاوضه علشان ياخدو راحتهم
وكل واحد راح علي بيته علشان يستريح
وفي شباب هتسافر الصبح علشان المستشفي والشركه
لكن الاباء والامهات هيكملو الاجازه هنا في البلد والبنات رجعو من السهره امبارح متاخر وكانو في قمه سعادتهم وكل عروسه كتبت الي في قلبها في الجيست بوك الي شهد جابته هديه لهم وكل زوج كتب لزوجته الي في قلبه وكل بنت قرات كلام زوجها بعد ما رجعو من السهره وقبل ما يتامو
وكانت احسن ليله تمر علي قلوب الاحبه
....................
وتشرق شمش يوم جديد وتتزين الوجوه بالمحبه والشوق
وهنا وشهد يجهزو شنطتهم ويسلمو علي البنات وينزلو يسلمو علي كل العيله ويستعدو للرحيل
وهنا بباها ييجي ويسلم علي العيله ويستاذن ويمشي علشان عنده شغل مهم
وشهد. راشد يصمم ان السواق هو الي يوصلها
ولسه شهد هتخرج تليفونها رن وكانت والدتها
شهد .الو يا ست الكل
سميره .............
شهد بصوت عالي ونرفزه (لدرجه ان الكل انتبه وقلق من طريقه كلامها في الفون بس محدش اتدخل)
نعم انتي بتقولي ايه يا امي هو الحيوان ده ازاي يعمل كده
سمييره ....... ............
شهد بعياط .حاضر يا امي مسافه السكه هكون عندك متعمليش حاجه انا هكلم المحامي ييجي يشوفهم هم عاوزين ايه
سميره .....................
شهد .متعيطيش يا ماما والله لو وصلت لاقتله بايدي
يلا سلام مسافه السكه
راشد .في ايه يا شهد ..... ..
شهد بعياط واستعجال ...... .............
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية الشهد والدموع الفصل التاسع عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية الشهد والدموع الفصل العشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية الشهد والدموع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .