نقدم اليوم احداث رواية الشهد والدموع الفصل 13 من روايات ديدا أحمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية نور الآسر كاملة بقلم ديدا احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية الشهد والدموع pdf كاملة من خلال موقعنا .
الشهد والدموع الفصل الثالث عشر
روايه الشهد والدموع
الفصل ١٣
في المستشفي
زين ويوسف ومراد قاعدين بيتكلمو وفجاه زين يقوم
ويسمعو هبد علي الارض
يوسف ومراد .زيين
يقوم يوسف ومراد يجرو علي زين ويشيلوه ويحطوه علي الكنبه في الاوضه
زمراد يروح يجيب جهاز الضغط من علي المكتب ويقيس الضغط والنبض وينيمو بمساعده يوسف ويكشف عليه ويطمن علي القلب
يوسف بخضه .خير يا مراد
مراد بزعل .وهو رايح علي المكتب يطلب الممرضه
الضغط واطي جدا وضربات القلب سريعه
انا شاكك انه داخل علي انميا
يوسف باستغراب .انميا لشاب في سنه طب ازاي
مراد .انا هدي له حقنه تعلي الضغط الاول وهطلب المعمل يعمل له تحاليل
مسك الفون ورن علي المعمل ييجي ياخد العينه من زين وقفل
وراح علي دولاب الادويه في المكتب وجاب حقنه وكيس محلول وبعض الادويه
ادا ليوسف الكانيولا
مراد .ركبلو دي علي ما اجهز الحقنه
وفعلا يوسف ركبلو الكانيولا وعلقلو المحلول ومراد جهز الحقنه وبيبص لزين وصعبان عليه
حط الحقنه علي الكنبه وراح جاب كام حقنه وحطهم له في المحلول وظبط له المحلول
مراد .معلش يا يوسف ساعدني وارفع كم الاقميص ده لازم ياخد حقنه تعلي الضغط
يوسف .طب استنا هحاول اقلبو علي جنبو احسن الحقنه تقيله
مراد وهو بيجهز الابره وجاب المطهر
ياعم مش فارق عضله الكتف هتمشي بدل ما نقلبو يلا ساعدني
وفعلا رفع الكم ومراد ادالو الحقنه وزين حس بيها واتالم
والباب خبط ودخلت الممرضه تاخد العينه من زين ومراد كتبلها علي التحاليل الي هو عاوزها وطلب منها النتيجه بسرعه ومحدش يعرف ان د زين تعبان قالهالها بتهديد
وفعلا الممرضه خافت وقالت له اكيد تحت امرك وخرجت
ومراد ويوسف قاعدين قصاد زين يتبعوه لحد ما يفوق .....ويطمنو عليه
في الشركه عمر قاعد سرحان يدخل عليه جاسر ومازن
جاسر .ازيك يا هندسه
عمر ...... .......
مازن .مالو ده
جاسر انا اعرف تعالا نشوف
جاسر بصوت عالي .عمر
عمر انتبه .في ايه يلا مالك عاوز ايه
مازن لا شكل الموضوع كبير صح يا جسور
جاسر .اه والله ياد يا مازن شكل الباشا هيحصل اخواتة
مازن .شكلك فاهم يا نصه
عمر .اه هي الحفله عليا طب تمام انا سايبهالكو وماشي جتكو القرف عيال فصيله
وخرج زهقان وخبط في علي
علي ندا علي عمر وبص علي مكتبه لقاه مفتوح وجاسر ومازن جوه
علي .في ايه عمر خارج ومش شايف قدامه ليه
مازن حكاله الي حصل وضحكو شويه واتفقو انهم بعد الشغل يروحو النادي وحسام وخالد هيحصلوهم علشان يلعبو كوره مع بعض
وكل واحد راح يشوف هيعمل ايه
في مكتب جلال
جلال قاعد سرحان وماسك صوره في ايده
عادل خبط ودخل عليه وماسك ورق في ايده
بص لجلال وزعل علشانه
عادل .تعيش وتفتكر يا جلال
جلال انهارده تكون عدا عليها ٢٥سنه وحشتني اوي
عادل. ربنا يرحمها طب اجيلك في وقت تاني
جلال .لا تعالا وحط الصوره علي المكتب كنت عاوز ايه
عادل .كنت عاوز اوريك حاجه في اوراق قضيه بن البحراوي
جلال خير .
عادل .علاء البحراوي كان في السويس قبل الحادثه بساعتين
جلال . نعم ازاي ومقالش ليه علي الموضوع ده كنا خلصنا من القضيه في جلسه واحده بس
المهم وانت عرفت ازاي
عادل. وانا بقلب في الفون بتاعه لاقيت رسايل
عارف الي بتجيلك لما يكون الفون الي طلبته غير متاح بتجيلك بعدها رساله
والرقم ده كان رقم فندق في السويس اتصلت بالفندق وبطرقتي بقا سالت عليه قالولي انه مجاش من فتره
وسالتهم طب هو اخر مره كان عندهم امته
قالولي انه قفل حسابه يوم .....الي هو يوم الحادثه
ولما سالتهم مشي امته بالضبط قالولي الساعه ٩ بالضبط
والجريمه كانت الساعه ١١ .
جلال هايل يا عادل برافو عليك .
بس اكيد في سر ولازم نعرفو الي يخليه يخبي معلومه مهمه كدا
عادل .اكيد انا هروح واتكلم معاه
ويستاذن ويمشي وجلال يرجع لشغله
في القصر متجمعين
الرجاله رجعو من الشغل واتغدو مع بعض في الجنينه والامهات والبنات
بس الشباب راحو النادي
طبعا ماعدا زين ويوسف ومراد في المستشفي
وحمزه وادهم في التدريب
وعمر راح النادي معاهم شويه وزهق ورجع
عمر قاعد سرحان
يسرا .مالك يا حبيبي بقالك يومين مش طبيعي ليه
عمر .يصراحه كده انا معجب ببنت وعاوز اتقدم لها
الكل بصلو وفرح
حامد ومالو يا حبيبي مين بقا سعيده الحظ
عمر مهي دي المشكله
يسرا .ليه بعد الشر مشكله ايه
عمر هي طالبه عندي بس معرفش عنها اي معلومات غير حجات بسيطه والاجازه جت معرفتش اكلمها
حامد .عادي يابني لما الدراسه تبدا ابقي شوف انت عاوز منها ايه واحنا ميهمناش غير سعادتكم
حنين صعب عليها عمر
حنين .وتستنا الدراسه ليه يا ابيه انا اجبلك كل المعلومات الي انت عواوزها
يسرا باستغراب .انت عرفاها يا حنين
حنين .هو بيقول طالبه عنده يبقي اكيد دفعتي بس هو مقالش اسمها
الهام .صح يا عمر اسممها ايه .
عمر .احم هنا
امال .الله اسمها حلو يا عموري
والكل بص لحنين مستني ردها
احمد .ايه يا حنون عارفاها ولا وكالت الاخبار وقفت لحد عندها
الكل ضحك عليها
مليكه بضحك .لا حنين مبتغلبش
مريم . استنو بس بتقلب في الدفاتر وهتلاقي الفايل قريب
الكل ضحك .
حنين بصتلهم بغضب . والله عشان التريقه دي مكنتش هتكلم بس عشان خاطر استاذي الفاضل والليدي يسرا الي هتموت وتعرف الاخبار
ليلي .متخلصي بقا يا حنون
حنين .هي اسمها هنا
وحيده ملهاش اخوات بباها سفير كانو في سوريا ولسه رجعين من كام شهر سنجل كان متقدملها واحد قريبها بس هي مرتحتش ورفضت هاديه جدا ومودبه اوي مامتها اعتقد دكتوره في الجامعه بس مش متاكده
ونمرتها معايا ولوعاوزين اخد معاد انا في الخدمه
احمد بهزار .الله اكبر عليكي والنبي انت مكانك مع خالك ماجد في المخابرات
ماجد .والله فكره دا انت كنز يا بت يا نونه
وفضلو يهزرو شويه وعمر اندمج لما لقاهم مرحبين بالفكره
حامد .بص لعمر ايه رايك يابني
عمر اه طبعا ناخد معاد
حامد طب نسال الاول علي بباها
ماجد دي سهله نص ساعه والاخبار كلها تكون عندكم
خلاص نعرف اسمها ايه ونسال عليهم وبعد كده حنين تاخد معاد منها نروح لهم
عمر .يقوم يبوس بباه تسلم يا احلا اب ويستاذن ويطلع علي اوضته
يسرا تبص علي حنين وتروح تقعد جنبها علشان تقرر فيها والكل يضحك عليهم
يسرا المهم يا بت يا نونا هي حلوه
حنين .مزه يا مزه عسل مشاء الله عليها
حامد .طب اسم بباها ايه يا حنين .
حنين .مش متاكده يا خالو هعرف الاسم بالضبط واقولك
والكل كان فرحان وعمال يضحك
يدخل عليهم فجاه ادهم وحمزه
والكل وقف يسلم عليهم وادهم عينو هتطلع علي ضحكتها ووشها الي بيضحك ونور بزياده
بس سيطر علي نفسه وقاعدو معاهم شويه واساذنو يستريحو وبعد كده ينزلو علشان حامد عاوز يتكلم مع ادهم في موضوع كتب الكتاب علشان لسه ميعرفش
في بيت شهد
الباب بيخبط جامد اوي وحسو ان الباب هيتكسر سميره تتخض و تخاف خير مين الي بيخبط كده
شهد كانت بتكلم نور ولما سمعت الباب اتفزعت قامت لبست النقاب وخرجت بسرعه ومن الخضه نسيت تقفل الخط
وجريت علشان تشوف في ايه
شهد هدت سميره وراحت تفتح الباب وتشوف مين الي بيخبط
تلاقي ماهر قدامها
شهد وسميره . انت
سميره .انت طلعت امته
ماهر .ازيك يا حماتي عامله ايه و ايه المقابله الناشفه دي
ده بدل ما تقوليلي كفاره او حمد لله علي سلامتك
شهد. جتك حمه يا بعيد عاوز مننا ايه حل عن سمانا بقا
ماهر .اسكتي انت يا بت
سميره .استني انت يا شهد .
عاوز ايه يا ماهر مش طلقت نور وخلصنا وكل واحد راح لحاله
ماهر .لا ده انتو بتحلمو نور دي بتاعتي وانا مطلقتهاش الا بعد مارفعت قضيه خلع
بس عرفي اختك انها لسه علي زمتي انا ردتها
وده من حقي وورقت الطلاق الي معاها تبلها وتشرب ميتها
شهد وسميره .ردتها ازاي
ماهر بضحكه خبث.هقولكم المحامي بتاعي قالي لو اتخلعت ملكش تردها
لكن لو طلقتها ممكن تردها
وفعلا طلقتها والمأزون خلص ومشي وبعد ما استلمت وراقها علشان متشكش في حاجه
المحامي بتاعي جاب المازون تاني وردتها
وده حقي هههههههههههههععع
والمحامي مخلهاش تعرف حاجه لحد ما اطلع لكم وارجعها ليا ........
انا جتلكم علشان تقوليلها الكلمتين دول وهي مسافره علشان ترجع لجوزها تاني ............ههههههههههههههه
سلام يا حماتي
ومشي ماهر وسميره انهارت علي الكنبه
وشهد بعد ما مشي رزعت الباب وراحت تشوف سميره
كل ده ونور علي الخط سمعت كل حاجه وعماله تعيط .........
سميره .هنعمل ايه يا بنتي بعد ما قلنا ارتاحنا من خلقته رجع ينط لينا تاني ولا والمجرم ردها من ورانا وشكلو عارف كل حاجه وعارف ان نور سفرت .وبعياط يارب حلها من عندك يارب افرجها
شهد تاخد سميره في حضنها وتفضل تقرا قران لحد ما سميره هديت
ونور قفلت الخط علشان ميعرفوش انها عرفت حاجه
(نور دي اخت سميره الصغيره عندها ٢٩سنه دكتوره بيطريه وسافرت تحضر الدكتوراه بره بعد ما اطلقت من ماهر بعد ما اتسجن وكان اصلا اتجوزها غصب وسفرها كان طلب من سميره علشان تطمن عليها )
في المستشفي عند زين
زين بدا يفوق بعد المحلول
زين هو ايه الي حصل وتعدل قعد علي الكنبه
ويوسف حمد لله عالسلامه شال الكانيولا والمحلول
ومراد جاب جهاز الضغط وقاسه له واطمن ان كل حاحه تمام
مراد .ولا حاجه سياتك ضغطك وطي فجاه واغمي عليك
والباب يخبط والممرضه تجيب نتيجه التحليل لمراد وتخرج
يوسف .ايه التحاليل فيها ايه
مراد .زي ما توقعت انميا
زين .نعم
مراد بزعيق خفيف .تخيل شحط زيك الهمجلوبين بتاعه عشره
فسرهالي انت بقا يا دكتور
زين ويوسف بصو لبعض وسكتو
مراد .بص لزين انت دلوقتي تروح البيت وتاخد اجازه شويه وترتاح وتتغذا
وانا هجبلك العلاج وانا جاي
زين .لسه هيعترض
مراد كلمه كمان وهكون مكلم ابوك قايل له وبدل ما ترتاح بمزاجك ترتاح غصب قلت ايه
زين .لما حس بزعل مراد وانو بيتكلم بجد
حب يفك الجو شويه
خلاص اهدا يا دكتره هعمل الي انت عاوزو بس هدي اعصابك
يوسف .طب يلا انا مروح هاخد زين معايا
وانت يا مراد
مراد لا لسه عندي عمليه وهجيب العلاج واحصلكم
ويسبهم ويخرج وهو متعصب ويقفل الباب جامد
ويوسف وزين يضحكو عليه ويوسف ياخد زين ويروح علي القصر
عند شهد في البيت
سميره بزعيق الحقيني يا شهد مصيبه
شهد في ايه يا امي خير
سميره نور كلمتني وعاوزه تنزل من السفر وانا مش عارفه اعمل ايه
شهد... ....................
الفصل ١٣
في المستشفي
زين ويوسف ومراد قاعدين بيتكلمو وفجاه زين يقوم
ويسمعو هبد علي الارض
يوسف ومراد .زيين
يقوم يوسف ومراد يجرو علي زين ويشيلوه ويحطوه علي الكنبه في الاوضه
زمراد يروح يجيب جهاز الضغط من علي المكتب ويقيس الضغط والنبض وينيمو بمساعده يوسف ويكشف عليه ويطمن علي القلب
يوسف بخضه .خير يا مراد
مراد بزعل .وهو رايح علي المكتب يطلب الممرضه
الضغط واطي جدا وضربات القلب سريعه
انا شاكك انه داخل علي انميا
يوسف باستغراب .انميا لشاب في سنه طب ازاي
مراد .انا هدي له حقنه تعلي الضغط الاول وهطلب المعمل يعمل له تحاليل
مسك الفون ورن علي المعمل ييجي ياخد العينه من زين وقفل
وراح علي دولاب الادويه في المكتب وجاب حقنه وكيس محلول وبعض الادويه
ادا ليوسف الكانيولا
مراد .ركبلو دي علي ما اجهز الحقنه
وفعلا يوسف ركبلو الكانيولا وعلقلو المحلول ومراد جهز الحقنه وبيبص لزين وصعبان عليه
حط الحقنه علي الكنبه وراح جاب كام حقنه وحطهم له في المحلول وظبط له المحلول
مراد .معلش يا يوسف ساعدني وارفع كم الاقميص ده لازم ياخد حقنه تعلي الضغط
يوسف .طب استنا هحاول اقلبو علي جنبو احسن الحقنه تقيله
مراد وهو بيجهز الابره وجاب المطهر
ياعم مش فارق عضله الكتف هتمشي بدل ما نقلبو يلا ساعدني
وفعلا رفع الكم ومراد ادالو الحقنه وزين حس بيها واتالم
والباب خبط ودخلت الممرضه تاخد العينه من زين ومراد كتبلها علي التحاليل الي هو عاوزها وطلب منها النتيجه بسرعه ومحدش يعرف ان د زين تعبان قالهالها بتهديد
وفعلا الممرضه خافت وقالت له اكيد تحت امرك وخرجت
ومراد ويوسف قاعدين قصاد زين يتبعوه لحد ما يفوق .....ويطمنو عليه
في الشركه عمر قاعد سرحان يدخل عليه جاسر ومازن
جاسر .ازيك يا هندسه
عمر ...... .......
مازن .مالو ده
جاسر انا اعرف تعالا نشوف
جاسر بصوت عالي .عمر
عمر انتبه .في ايه يلا مالك عاوز ايه
مازن لا شكل الموضوع كبير صح يا جسور
جاسر .اه والله ياد يا مازن شكل الباشا هيحصل اخواتة
مازن .شكلك فاهم يا نصه
عمر .اه هي الحفله عليا طب تمام انا سايبهالكو وماشي جتكو القرف عيال فصيله
وخرج زهقان وخبط في علي
علي ندا علي عمر وبص علي مكتبه لقاه مفتوح وجاسر ومازن جوه
علي .في ايه عمر خارج ومش شايف قدامه ليه
مازن حكاله الي حصل وضحكو شويه واتفقو انهم بعد الشغل يروحو النادي وحسام وخالد هيحصلوهم علشان يلعبو كوره مع بعض
وكل واحد راح يشوف هيعمل ايه
في مكتب جلال
جلال قاعد سرحان وماسك صوره في ايده
عادل خبط ودخل عليه وماسك ورق في ايده
بص لجلال وزعل علشانه
عادل .تعيش وتفتكر يا جلال
جلال انهارده تكون عدا عليها ٢٥سنه وحشتني اوي
عادل. ربنا يرحمها طب اجيلك في وقت تاني
جلال .لا تعالا وحط الصوره علي المكتب كنت عاوز ايه
عادل .كنت عاوز اوريك حاجه في اوراق قضيه بن البحراوي
جلال خير .
عادل .علاء البحراوي كان في السويس قبل الحادثه بساعتين
جلال . نعم ازاي ومقالش ليه علي الموضوع ده كنا خلصنا من القضيه في جلسه واحده بس
المهم وانت عرفت ازاي
عادل. وانا بقلب في الفون بتاعه لاقيت رسايل
عارف الي بتجيلك لما يكون الفون الي طلبته غير متاح بتجيلك بعدها رساله
والرقم ده كان رقم فندق في السويس اتصلت بالفندق وبطرقتي بقا سالت عليه قالولي انه مجاش من فتره
وسالتهم طب هو اخر مره كان عندهم امته
قالولي انه قفل حسابه يوم .....الي هو يوم الحادثه
ولما سالتهم مشي امته بالضبط قالولي الساعه ٩ بالضبط
والجريمه كانت الساعه ١١ .
جلال هايل يا عادل برافو عليك .
بس اكيد في سر ولازم نعرفو الي يخليه يخبي معلومه مهمه كدا
عادل .اكيد انا هروح واتكلم معاه
ويستاذن ويمشي وجلال يرجع لشغله
في القصر متجمعين
الرجاله رجعو من الشغل واتغدو مع بعض في الجنينه والامهات والبنات
بس الشباب راحو النادي
طبعا ماعدا زين ويوسف ومراد في المستشفي
وحمزه وادهم في التدريب
وعمر راح النادي معاهم شويه وزهق ورجع
عمر قاعد سرحان
يسرا .مالك يا حبيبي بقالك يومين مش طبيعي ليه
عمر .يصراحه كده انا معجب ببنت وعاوز اتقدم لها
الكل بصلو وفرح
حامد ومالو يا حبيبي مين بقا سعيده الحظ
عمر مهي دي المشكله
يسرا .ليه بعد الشر مشكله ايه
عمر هي طالبه عندي بس معرفش عنها اي معلومات غير حجات بسيطه والاجازه جت معرفتش اكلمها
حامد .عادي يابني لما الدراسه تبدا ابقي شوف انت عاوز منها ايه واحنا ميهمناش غير سعادتكم
حنين صعب عليها عمر
حنين .وتستنا الدراسه ليه يا ابيه انا اجبلك كل المعلومات الي انت عواوزها
يسرا باستغراب .انت عرفاها يا حنين
حنين .هو بيقول طالبه عنده يبقي اكيد دفعتي بس هو مقالش اسمها
الهام .صح يا عمر اسممها ايه .
عمر .احم هنا
امال .الله اسمها حلو يا عموري
والكل بص لحنين مستني ردها
احمد .ايه يا حنون عارفاها ولا وكالت الاخبار وقفت لحد عندها
الكل ضحك عليها
مليكه بضحك .لا حنين مبتغلبش
مريم . استنو بس بتقلب في الدفاتر وهتلاقي الفايل قريب
الكل ضحك .
حنين بصتلهم بغضب . والله عشان التريقه دي مكنتش هتكلم بس عشان خاطر استاذي الفاضل والليدي يسرا الي هتموت وتعرف الاخبار
ليلي .متخلصي بقا يا حنون
حنين .هي اسمها هنا
وحيده ملهاش اخوات بباها سفير كانو في سوريا ولسه رجعين من كام شهر سنجل كان متقدملها واحد قريبها بس هي مرتحتش ورفضت هاديه جدا ومودبه اوي مامتها اعتقد دكتوره في الجامعه بس مش متاكده
ونمرتها معايا ولوعاوزين اخد معاد انا في الخدمه
احمد بهزار .الله اكبر عليكي والنبي انت مكانك مع خالك ماجد في المخابرات
ماجد .والله فكره دا انت كنز يا بت يا نونه
وفضلو يهزرو شويه وعمر اندمج لما لقاهم مرحبين بالفكره
حامد .بص لعمر ايه رايك يابني
عمر اه طبعا ناخد معاد
حامد طب نسال الاول علي بباها
ماجد دي سهله نص ساعه والاخبار كلها تكون عندكم
خلاص نعرف اسمها ايه ونسال عليهم وبعد كده حنين تاخد معاد منها نروح لهم
عمر .يقوم يبوس بباه تسلم يا احلا اب ويستاذن ويطلع علي اوضته
يسرا تبص علي حنين وتروح تقعد جنبها علشان تقرر فيها والكل يضحك عليهم
يسرا المهم يا بت يا نونا هي حلوه
حنين .مزه يا مزه عسل مشاء الله عليها
حامد .طب اسم بباها ايه يا حنين .
حنين .مش متاكده يا خالو هعرف الاسم بالضبط واقولك
والكل كان فرحان وعمال يضحك
يدخل عليهم فجاه ادهم وحمزه
والكل وقف يسلم عليهم وادهم عينو هتطلع علي ضحكتها ووشها الي بيضحك ونور بزياده
بس سيطر علي نفسه وقاعدو معاهم شويه واساذنو يستريحو وبعد كده ينزلو علشان حامد عاوز يتكلم مع ادهم في موضوع كتب الكتاب علشان لسه ميعرفش
في بيت شهد
الباب بيخبط جامد اوي وحسو ان الباب هيتكسر سميره تتخض و تخاف خير مين الي بيخبط كده
شهد كانت بتكلم نور ولما سمعت الباب اتفزعت قامت لبست النقاب وخرجت بسرعه ومن الخضه نسيت تقفل الخط
وجريت علشان تشوف في ايه
شهد هدت سميره وراحت تفتح الباب وتشوف مين الي بيخبط
تلاقي ماهر قدامها
شهد وسميره . انت
سميره .انت طلعت امته
ماهر .ازيك يا حماتي عامله ايه و ايه المقابله الناشفه دي
ده بدل ما تقوليلي كفاره او حمد لله علي سلامتك
شهد. جتك حمه يا بعيد عاوز مننا ايه حل عن سمانا بقا
ماهر .اسكتي انت يا بت
سميره .استني انت يا شهد .
عاوز ايه يا ماهر مش طلقت نور وخلصنا وكل واحد راح لحاله
ماهر .لا ده انتو بتحلمو نور دي بتاعتي وانا مطلقتهاش الا بعد مارفعت قضيه خلع
بس عرفي اختك انها لسه علي زمتي انا ردتها
وده من حقي وورقت الطلاق الي معاها تبلها وتشرب ميتها
شهد وسميره .ردتها ازاي
ماهر بضحكه خبث.هقولكم المحامي بتاعي قالي لو اتخلعت ملكش تردها
لكن لو طلقتها ممكن تردها
وفعلا طلقتها والمأزون خلص ومشي وبعد ما استلمت وراقها علشان متشكش في حاجه
المحامي بتاعي جاب المازون تاني وردتها
وده حقي هههههههههههههععع
والمحامي مخلهاش تعرف حاجه لحد ما اطلع لكم وارجعها ليا ........
انا جتلكم علشان تقوليلها الكلمتين دول وهي مسافره علشان ترجع لجوزها تاني ............ههههههههههههههه
سلام يا حماتي
ومشي ماهر وسميره انهارت علي الكنبه
وشهد بعد ما مشي رزعت الباب وراحت تشوف سميره
كل ده ونور علي الخط سمعت كل حاجه وعماله تعيط .........
سميره .هنعمل ايه يا بنتي بعد ما قلنا ارتاحنا من خلقته رجع ينط لينا تاني ولا والمجرم ردها من ورانا وشكلو عارف كل حاجه وعارف ان نور سفرت .وبعياط يارب حلها من عندك يارب افرجها
شهد تاخد سميره في حضنها وتفضل تقرا قران لحد ما سميره هديت
ونور قفلت الخط علشان ميعرفوش انها عرفت حاجه
(نور دي اخت سميره الصغيره عندها ٢٩سنه دكتوره بيطريه وسافرت تحضر الدكتوراه بره بعد ما اطلقت من ماهر بعد ما اتسجن وكان اصلا اتجوزها غصب وسفرها كان طلب من سميره علشان تطمن عليها )
في المستشفي عند زين
زين بدا يفوق بعد المحلول
زين هو ايه الي حصل وتعدل قعد علي الكنبه
ويوسف حمد لله عالسلامه شال الكانيولا والمحلول
ومراد جاب جهاز الضغط وقاسه له واطمن ان كل حاحه تمام
مراد .ولا حاجه سياتك ضغطك وطي فجاه واغمي عليك
والباب يخبط والممرضه تجيب نتيجه التحليل لمراد وتخرج
يوسف .ايه التحاليل فيها ايه
مراد .زي ما توقعت انميا
زين .نعم
مراد بزعيق خفيف .تخيل شحط زيك الهمجلوبين بتاعه عشره
فسرهالي انت بقا يا دكتور
زين ويوسف بصو لبعض وسكتو
مراد .بص لزين انت دلوقتي تروح البيت وتاخد اجازه شويه وترتاح وتتغذا
وانا هجبلك العلاج وانا جاي
زين .لسه هيعترض
مراد كلمه كمان وهكون مكلم ابوك قايل له وبدل ما ترتاح بمزاجك ترتاح غصب قلت ايه
زين .لما حس بزعل مراد وانو بيتكلم بجد
حب يفك الجو شويه
خلاص اهدا يا دكتره هعمل الي انت عاوزو بس هدي اعصابك
يوسف .طب يلا انا مروح هاخد زين معايا
وانت يا مراد
مراد لا لسه عندي عمليه وهجيب العلاج واحصلكم
ويسبهم ويخرج وهو متعصب ويقفل الباب جامد
ويوسف وزين يضحكو عليه ويوسف ياخد زين ويروح علي القصر
عند شهد في البيت
سميره بزعيق الحقيني يا شهد مصيبه
شهد في ايه يا امي خير
سميره نور كلمتني وعاوزه تنزل من السفر وانا مش عارفه اعمل ايه
شهد... ....................
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية الشهد والدموع الفصل الثالث عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية الشهد والدموع الفصل الرابع عشر أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية الشهد والدموع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .