نقدم اليوم احداث رواية تحت حماية الفارس البارت 21 من روايات نوران جمال . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية نور الآسر كاملة بقلم نوران جمال من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية تحت حماية الفارس pdf كاملة من خلال موقعنا .
نور الآسر الجزء الثاني البارت الحادي والعشرين
٢١
في مكان بعيد في ايطاليا تجلس فتاه جميله للغايه بعيون خضراء وطول فارع وتضع قدم فوق الأخري تري احدي الخادمات تقترب منها بسرعه كبيره
الخادمه تتكلم باللغه الإيطاليا
الخادمه بخوف: سيدتي اردتيني ان أئتي اليكي..
تولين بحده: أين هاتفي قلت لكي ان تجلبيه إلي هنا ...
الخادمه: سيدتي آخر مره لن تتكرر..
تولين بإبتسامه ماكره: ولكن لا توجد فرصه ثانيه وشاورت علي رجلين من رجالها وقالت لهم: تلك الخادمه هديه مني لكم لإنجازكم آخر مهمه افعلوا بها ما تشاؤن فهي لكم الأن ..، فتقدم رجل منها وقام بإمساكها وأخذها الي المخزن الموجود في تلك الفيلا أما الفتاه كانت تصرخ وتبكي بشده.
الرجل الأخر: شكرا لكي سيدتي فشاورت هي له حتي يذهب ثم ذهبت تولين إلي غرفتها .
________________
في القصر
استيقظ الجميع وكانوا يجلسون علي مائده الطعام وكان كل إثنين من ابطالنا ينظرون إلي بعضهم بحب اما حمزه كان ينظر الي سلمي حتي يفهم ما هو شعوره اتجاهها ولم يفكر بجوري أما معتز كان ينظر إلي جوري بحب لاحظه الشباب كما لاحظه حمزه ولكن ولأول مرة لا يشعر حمزه بالغيره و جوري كانت كلما تنظر الي معتز تجده ينظر لها فتنظر الي الأسفل بخجل أما فارس كان ينظر الي نورين بإستغراب فهي حتي الأن لم تنطق بكلمه واحده مما جعله يشك انها مريضه
و نورين كانت مكسوفه من فارس بسبب ما حدث بالأمس كما أنها كانت تفكر كيف ستقول لهم بأنها تريد ان تعود الي عملها فهي تعلم أنهم سيرفضون خاصه فارس ومعتز .
وهنا دخل سعد زراع معتز اليمين وصديقه ايضا.
سعد بإبتسامه: معتز أنت كويس ..
فذهب له معتز بسرعه : أنا كويس انت اخبارك ايه ..
سعد : كل حاجه كويسه بس كتير بنحس بحركه قرب الفيلا فحاول مترجعش الفتره ديه ...
فأومأ له معتز بمعني نعم وهنا تحدث فارس
فارس : وانت ايه اللي جابك هنا ..
فتوسعت اعين سعد برعب من فارس فأخر مره كان سيموت علي يده فتراجع سعد خطوتين الي الخلف ...
فضحك الجميع في داخلهم علي سعد وهنا استغلت نورين تلك الفرصه .
نورين بإبتسامه: سعد ازيك..
فإبتسم سعد لها : كويس يا نورين المهم انتي كويسه ..
نورين : اه الحمدلله..
اما سعد نظر الي معتز بإستغراب من فارس لأنه شعر بالحراره التي تخرج من جسده بسبب كثره الغضب ..
نورين بصوت مرتفع قليلا: كنت عايزه اطلب طلب ..
فنظر لها فارس فإبتلعت هي ريقها بصعوبه وقالت بتوتر: أحم كنت عايزه ارجع الشغل ...
فارس بغضب: مش قولنا لأ علي الموضوع ده ..
نورين بغضب من فارس: لأ ليه لحد دلوقتي العصابه مظهرتش وانا مخرجتش من آخر مره وبقالي فتره كبيره زهقت وانا هعمل ايه يعني هروح المستشفي وارجع..
فارس بغضب: متعليش صوتك انتي فاهمه..
نورين : وانت كمان متعليش صوتك عليا ..
وهنا نظر الجميع إلي بعضهم بإستياء من فارس ونورين فهم الإثنان عنيدين للغايه ..
معتز وهو يحاول تهدئه الأمر: طيب انا عندي حل للموضوع ده..
فنظرت نورين له بأمل فأكمل معتز قائلا: نورين لو عايزه تروحي المستشفي يبقي بحراسه وتعرفينا كل خطوه هتاخديها تمام..
نورين بسرعه: تمام تمام شكرا ليك يا معتز ...
فارس: مين الحراسه اللي عليها..
معتز: هيبقي سعد واتنين تانيين من رجالتي ...
فزفر فارس بخنقه : تمام...
نورين بسخريه: طالما هتوافق يبقي ليه المناهده من الأول ...
فارس بسخريه: لقيت أن انا كده هريح دماغي بدل مانتي مصدعاني كده كمان بما أنك معاهم مظنش أنك هتباني أصلا والله انا خايف يدوسوا عليكي..، ثم مشي وهو يضحك أما نورين نظرت له بتوعد وغضب اما الباقي كانوا يضحكون عليهم...
سلمي : طيب بما ان نورين رايحه هروح انا كمان ...
حمزه بسرعه: وتروحي ليه ..
فنظرت له سلمي بإستغراب كما فعل الجميع
حمزه بتوتر: أحم اقصد انتي كمان في خطر بما أنك صاحبتها...
سلمي بإبتسامه جعلت حمزه يسرح بها: هبقي مع نورين والحراسه موجوده ..
فأومأ الجميع بموافقه...
وذهب ابطالنا إلي الفيلا الملحقه بالقصر
كان كرم يجلس وبجانبه لارين ويمسك يدها بحب
كرم : واخيرا يا قلبي اتصالحنا بحبك جدا ...
لارين بإبتسامه: وانا كمان بحبك اوي يا كرم انا فعلا كنت بتعذب في غيابك...
كرم : انا اللي كنت بموت في بعادك ..،
فتقدم منهم حمزه وقال : لا لا عصافير يا اخواتي تتحسدوا علي اعدتكم ديه ههه..
كرم بضيق وهو ينظر للارين: هيبتدي يقر اهو وكمان دقيقتين وهنبتدي انا وانتي نضرب بعض..
فضحكت لارين عليه
حمزه: وعلي ايه الكلام خليك انا هجيب فارس هو اللي يقر ويتكلم براحته...
كرم : لأ اتكلم براحتك يا حمزه أحنا عندنا كام حمزه أصلا....
حمزه بسخريه: كده ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا...
فشاورت لارين علي الكدمه في وجه كرم : قصدك الزرقا مش الحمرا ..، فضحكوا جميعا بقوه
فنظر حمزه حوله فوجد سلمي تتكلم مع روان وتضحك بشده فسرح كثيرا في ضحكتها فلاحظه كرم ولارين فإبتسموا
فقام كرم بنكزه وقال: الصناره غمزت ولا ايه ..
حمزه بشرود: احلي صناره واحلي سمكه ...
لارين بسخريه : أحنا وقعنا خالص ولا ايه ..
حمزه بشرود : خالص خالص ..
ثم نظروا لبعضهم وضحكوا مره اخري بفرح كبير ...
اما سلمي كانت تتحدث مع روان وفجأه سمعت صوت ضحكات حمزه فشردت بها وقلبها دق بسرعه ..
اما روان ابتسمت وعرفت ان سلمي بدأت تحبه ولكنها ابتسمت أكثر حين شعرت بيد حبيبها علي يدها
ادهم وهو يقترب من اذنها: بعشقك يا رواني ...
روان : وانا كمان بعشقك...
سلمي بضحك عليهم : طيب همشي انا بقي انا سنجل وقلبي الصغير لن يحتمل ...
ادهم بضحك : ههه مجنونه بتفكرني بحمزه ..
وعندما قال اسم حمزه شردت سلمي فقال لروان وهو يضحك واضح ان فيه حد بيحب هنا ..
فضحكت روان :حقيقه واضحه زي الشمس ثم ضحكت ..
اما عند زين كان يمسك بيد كارما
كارما : فرحانه اوي لكرم ولارين ..
زين : عقبال الفرحه الكبيره بفارس ونورين ...
كارما : تفتكر هيحبوا بعض ...
زين : انا متأكد انهم بيحبوا بعض اصلا بقولك ..
كارما : نعم ..
زين : بموت فيكي وفي عسل عيونك ده ..
كارما : وانا بحبك اوي يا زين ..
زين : الله علي اسمي منك ...
وهنا سمعوا صوت كرم وهو يقول بغيره علي اخته
كرم: وهيبقي احلي لم تسمعه مني صح ..
فنظر زين له بضيق : ايه اللي جابك هنا روح للارين يالا ..
كرم : هروح بس هاخد اختي معايا ...
زين وهو يمسك يد كارما : والله ما هي متحركه ده انا اقتلك فيها ..
كرم بسخريه : وليه معملتش كده قبل الماتش مع فارس ..
زين بسخريه: بص يا كرم يا اخويا انا لسه صغير وعايز الحق افرح بحياتي اللي لسه معشتهاش ومفيهاش حاجه عدله لدلوقتي....
كارما بغضب: نعم يا زين ..
زين : إلا انتي طبعا يا حياتي ...
فضحك كرم بشده وضحكوا جميعا...
اما نورين كانت تجلس مع جوري
نورين : جوري ..
جوري : نعم ..
نورين : أنتي بتحبي مروان ..
جوري بتنهيده: بصي يا نور انا مش عارفه محتاره ما بينهم ففهمت نورين علي الفور ما تتكلم جوري عنه ..
نورين : يبقي سيبي قلبك يختار وتركتها وذهبت الي الداخل .
اما في الداخل كان معتز يملي علي سعد ما عليه فعله لحمايه نورين فهو قلق عليها
اما في غرفه الرياضه كان فارس يقوم برياضته المفضله وهي الملاكمه وهو يتذكر نورين ومعتز .
فارس وهو يلكم بقوه : لولا اني شوفت نظره الحب في عيون معتز لجوري كنت قتلته..، ثم يلكم بقوه مره اخري : كمان القرده التانيه ديه مصممه تعصبني وانا ماسك نفسي عنها بالعافيه ..، ثم يلكم بقوه كبيره : بس لذيذه جدا وهي متعصبه وخدودها محمرين كده هههههه بحس انها مصيبه ونازلالي من السما بس احلي مصيبه الصراحه ..، ثم يلكم مره اخري عندما تذكر العصابه السوداء وذهاب نورين الي عملها: لازم تبقي تحت المراقبه انا مش مطمن لرئيس العصابه ولا لإختفائه ده .
_____________
في ايطاليا كانت تولين تجلس وصوت صرخات الخادمه يرتفع في جميع أنحاء القصر
تولين وهي تضع يدها علي رأسها:كنت قتلتها وخلصت اووف .ثم فجأه سمعت صوت هاتفها فوجدت رقم جعلها تبتسم بمكر
تولين : الو يا boss..
رئيس العصابه: عايزك في مهمه ..
" فيا تري من هي تولين وماذا سيحدث عندما تذهب نورين الي المستشفي وما السر خلف هدوء رئيس العصابه وايه اللي هيحصل بين أبطالنا ، انتظروا"
في مكان بعيد في ايطاليا تجلس فتاه جميله للغايه بعيون خضراء وطول فارع وتضع قدم فوق الأخري تري احدي الخادمات تقترب منها بسرعه كبيره
الخادمه تتكلم باللغه الإيطاليا
الخادمه بخوف: سيدتي اردتيني ان أئتي اليكي..
تولين بحده: أين هاتفي قلت لكي ان تجلبيه إلي هنا ...
الخادمه: سيدتي آخر مره لن تتكرر..
تولين بإبتسامه ماكره: ولكن لا توجد فرصه ثانيه وشاورت علي رجلين من رجالها وقالت لهم: تلك الخادمه هديه مني لكم لإنجازكم آخر مهمه افعلوا بها ما تشاؤن فهي لكم الأن ..، فتقدم رجل منها وقام بإمساكها وأخذها الي المخزن الموجود في تلك الفيلا أما الفتاه كانت تصرخ وتبكي بشده.
الرجل الأخر: شكرا لكي سيدتي فشاورت هي له حتي يذهب ثم ذهبت تولين إلي غرفتها .
________________
في القصر
استيقظ الجميع وكانوا يجلسون علي مائده الطعام وكان كل إثنين من ابطالنا ينظرون إلي بعضهم بحب اما حمزه كان ينظر الي سلمي حتي يفهم ما هو شعوره اتجاهها ولم يفكر بجوري أما معتز كان ينظر إلي جوري بحب لاحظه الشباب كما لاحظه حمزه ولكن ولأول مرة لا يشعر حمزه بالغيره و جوري كانت كلما تنظر الي معتز تجده ينظر لها فتنظر الي الأسفل بخجل أما فارس كان ينظر الي نورين بإستغراب فهي حتي الأن لم تنطق بكلمه واحده مما جعله يشك انها مريضه
و نورين كانت مكسوفه من فارس بسبب ما حدث بالأمس كما أنها كانت تفكر كيف ستقول لهم بأنها تريد ان تعود الي عملها فهي تعلم أنهم سيرفضون خاصه فارس ومعتز .
وهنا دخل سعد زراع معتز اليمين وصديقه ايضا.
سعد بإبتسامه: معتز أنت كويس ..
فذهب له معتز بسرعه : أنا كويس انت اخبارك ايه ..
سعد : كل حاجه كويسه بس كتير بنحس بحركه قرب الفيلا فحاول مترجعش الفتره ديه ...
فأومأ له معتز بمعني نعم وهنا تحدث فارس
فارس : وانت ايه اللي جابك هنا ..
فتوسعت اعين سعد برعب من فارس فأخر مره كان سيموت علي يده فتراجع سعد خطوتين الي الخلف ...
فضحك الجميع في داخلهم علي سعد وهنا استغلت نورين تلك الفرصه .
نورين بإبتسامه: سعد ازيك..
فإبتسم سعد لها : كويس يا نورين المهم انتي كويسه ..
نورين : اه الحمدلله..
اما سعد نظر الي معتز بإستغراب من فارس لأنه شعر بالحراره التي تخرج من جسده بسبب كثره الغضب ..
نورين بصوت مرتفع قليلا: كنت عايزه اطلب طلب ..
فنظر لها فارس فإبتلعت هي ريقها بصعوبه وقالت بتوتر: أحم كنت عايزه ارجع الشغل ...
فارس بغضب: مش قولنا لأ علي الموضوع ده ..
نورين بغضب من فارس: لأ ليه لحد دلوقتي العصابه مظهرتش وانا مخرجتش من آخر مره وبقالي فتره كبيره زهقت وانا هعمل ايه يعني هروح المستشفي وارجع..
فارس بغضب: متعليش صوتك انتي فاهمه..
نورين : وانت كمان متعليش صوتك عليا ..
وهنا نظر الجميع إلي بعضهم بإستياء من فارس ونورين فهم الإثنان عنيدين للغايه ..
معتز وهو يحاول تهدئه الأمر: طيب انا عندي حل للموضوع ده..
فنظرت نورين له بأمل فأكمل معتز قائلا: نورين لو عايزه تروحي المستشفي يبقي بحراسه وتعرفينا كل خطوه هتاخديها تمام..
نورين بسرعه: تمام تمام شكرا ليك يا معتز ...
فارس: مين الحراسه اللي عليها..
معتز: هيبقي سعد واتنين تانيين من رجالتي ...
فزفر فارس بخنقه : تمام...
نورين بسخريه: طالما هتوافق يبقي ليه المناهده من الأول ...
فارس بسخريه: لقيت أن انا كده هريح دماغي بدل مانتي مصدعاني كده كمان بما أنك معاهم مظنش أنك هتباني أصلا والله انا خايف يدوسوا عليكي..، ثم مشي وهو يضحك أما نورين نظرت له بتوعد وغضب اما الباقي كانوا يضحكون عليهم...
سلمي : طيب بما ان نورين رايحه هروح انا كمان ...
حمزه بسرعه: وتروحي ليه ..
فنظرت له سلمي بإستغراب كما فعل الجميع
حمزه بتوتر: أحم اقصد انتي كمان في خطر بما أنك صاحبتها...
سلمي بإبتسامه جعلت حمزه يسرح بها: هبقي مع نورين والحراسه موجوده ..
فأومأ الجميع بموافقه...
وذهب ابطالنا إلي الفيلا الملحقه بالقصر
كان كرم يجلس وبجانبه لارين ويمسك يدها بحب
كرم : واخيرا يا قلبي اتصالحنا بحبك جدا ...
لارين بإبتسامه: وانا كمان بحبك اوي يا كرم انا فعلا كنت بتعذب في غيابك...
كرم : انا اللي كنت بموت في بعادك ..،
فتقدم منهم حمزه وقال : لا لا عصافير يا اخواتي تتحسدوا علي اعدتكم ديه ههه..
كرم بضيق وهو ينظر للارين: هيبتدي يقر اهو وكمان دقيقتين وهنبتدي انا وانتي نضرب بعض..
فضحكت لارين عليه
حمزه: وعلي ايه الكلام خليك انا هجيب فارس هو اللي يقر ويتكلم براحته...
كرم : لأ اتكلم براحتك يا حمزه أحنا عندنا كام حمزه أصلا....
حمزه بسخريه: كده ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا...
فشاورت لارين علي الكدمه في وجه كرم : قصدك الزرقا مش الحمرا ..، فضحكوا جميعا بقوه
فنظر حمزه حوله فوجد سلمي تتكلم مع روان وتضحك بشده فسرح كثيرا في ضحكتها فلاحظه كرم ولارين فإبتسموا
فقام كرم بنكزه وقال: الصناره غمزت ولا ايه ..
حمزه بشرود: احلي صناره واحلي سمكه ...
لارين بسخريه : أحنا وقعنا خالص ولا ايه ..
حمزه بشرود : خالص خالص ..
ثم نظروا لبعضهم وضحكوا مره اخري بفرح كبير ...
اما سلمي كانت تتحدث مع روان وفجأه سمعت صوت ضحكات حمزه فشردت بها وقلبها دق بسرعه ..
اما روان ابتسمت وعرفت ان سلمي بدأت تحبه ولكنها ابتسمت أكثر حين شعرت بيد حبيبها علي يدها
ادهم وهو يقترب من اذنها: بعشقك يا رواني ...
روان : وانا كمان بعشقك...
سلمي بضحك عليهم : طيب همشي انا بقي انا سنجل وقلبي الصغير لن يحتمل ...
ادهم بضحك : ههه مجنونه بتفكرني بحمزه ..
وعندما قال اسم حمزه شردت سلمي فقال لروان وهو يضحك واضح ان فيه حد بيحب هنا ..
فضحكت روان :حقيقه واضحه زي الشمس ثم ضحكت ..
اما عند زين كان يمسك بيد كارما
كارما : فرحانه اوي لكرم ولارين ..
زين : عقبال الفرحه الكبيره بفارس ونورين ...
كارما : تفتكر هيحبوا بعض ...
زين : انا متأكد انهم بيحبوا بعض اصلا بقولك ..
كارما : نعم ..
زين : بموت فيكي وفي عسل عيونك ده ..
كارما : وانا بحبك اوي يا زين ..
زين : الله علي اسمي منك ...
وهنا سمعوا صوت كرم وهو يقول بغيره علي اخته
كرم: وهيبقي احلي لم تسمعه مني صح ..
فنظر زين له بضيق : ايه اللي جابك هنا روح للارين يالا ..
كرم : هروح بس هاخد اختي معايا ...
زين وهو يمسك يد كارما : والله ما هي متحركه ده انا اقتلك فيها ..
كرم بسخريه : وليه معملتش كده قبل الماتش مع فارس ..
زين بسخريه: بص يا كرم يا اخويا انا لسه صغير وعايز الحق افرح بحياتي اللي لسه معشتهاش ومفيهاش حاجه عدله لدلوقتي....
كارما بغضب: نعم يا زين ..
زين : إلا انتي طبعا يا حياتي ...
فضحك كرم بشده وضحكوا جميعا...
اما نورين كانت تجلس مع جوري
نورين : جوري ..
جوري : نعم ..
نورين : أنتي بتحبي مروان ..
جوري بتنهيده: بصي يا نور انا مش عارفه محتاره ما بينهم ففهمت نورين علي الفور ما تتكلم جوري عنه ..
نورين : يبقي سيبي قلبك يختار وتركتها وذهبت الي الداخل .
اما في الداخل كان معتز يملي علي سعد ما عليه فعله لحمايه نورين فهو قلق عليها
اما في غرفه الرياضه كان فارس يقوم برياضته المفضله وهي الملاكمه وهو يتذكر نورين ومعتز .
فارس وهو يلكم بقوه : لولا اني شوفت نظره الحب في عيون معتز لجوري كنت قتلته..، ثم يلكم بقوه مره اخري : كمان القرده التانيه ديه مصممه تعصبني وانا ماسك نفسي عنها بالعافيه ..، ثم يلكم بقوه كبيره : بس لذيذه جدا وهي متعصبه وخدودها محمرين كده هههههه بحس انها مصيبه ونازلالي من السما بس احلي مصيبه الصراحه ..، ثم يلكم مره اخري عندما تذكر العصابه السوداء وذهاب نورين الي عملها: لازم تبقي تحت المراقبه انا مش مطمن لرئيس العصابه ولا لإختفائه ده .
_____________
في ايطاليا كانت تولين تجلس وصوت صرخات الخادمه يرتفع في جميع أنحاء القصر
تولين وهي تضع يدها علي رأسها:كنت قتلتها وخلصت اووف .ثم فجأه سمعت صوت هاتفها فوجدت رقم جعلها تبتسم بمكر
تولين : الو يا boss..
رئيس العصابه: عايزك في مهمه ..
" فيا تري من هي تولين وماذا سيحدث عندما تذهب نورين الي المستشفي وما السر خلف هدوء رئيس العصابه وايه اللي هيحصل بين أبطالنا ، انتظروا"
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية تحت حماية الفارس الفصل الواحد والعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية تحت حماية الفارس الفصل الثاني والعشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية تحت حماية الفارس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .