رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل التاسع والخمسون 59 | روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 59 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 59 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل التاسع والخمسون


فصل ٣٠ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

عندما نتجاهل أذكارنا ونعتقد أنها شيء غير مهم وننسى انها تحفظنا وربما تقلب الأقدار، يقول ابن القيم: حاجة العبد للمعوذات أشد من حاجته للطعام والشراب واللباس، داوم على أذكارك لتدرك معنى -احفظ الله يحفظك .

#أذكار_الصباح
#حصنك_ضد_الشيطان..

================================

بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

Автор: Меріам Насар

في الطريق..

الشاب سايق العربيه ومراقب عربية مايا.. وقرب يوصل منهم.. وخبط في العربيه.

الحارس : زعق وقال..هاااي أنت لا ترى إني أقود أمامك؟

الشاب : حسنا سيدي اعتذر ولكن أنت تزيد من سرعة القياده وهذا أدى إلي تهوية إطار سيارتك الخلفي..!!

الحارس : وقف وقال بزهق.. أو تبا.. ونزل يشوف فردة الكوتش..

الشاب : بدهاء..هاي كاسبر.. انتبة إلي ارجوك.. أريد منك أن تنسى كل شيء حدث..وننقذ هذه الفتاه.. أذهب أنت واقضى على هذا السائق المتعجرف..هيا..ولكن كن حذراً أتفقنا..؟!

الحارس : شاف الكوتش زي ما هو.. ولف عشان يزعق وفتح عينيه بزهول..وكان الكلب كاسبر أسرع منه وهجم عليه..

في نفس الوقت تحديداً..

آدم مراد : قرب من اليخت.. وحاول ينط فيه. ومسك في حبل واتشعلق فيه ونط وطلع بخلثه.. ورفع راسه بص على الحرس..

الحرس كتير ومسلحين.وكان أغلبهم واقفين تحت قدام السلم. ووراهم اوضه مقفوله وفيها آرين..

آرين : فاقت..وبتصرخ باستغاثه..وحاسه أنها خلاص هتفقد الأمل..!!

جيسيكا : رايحه جايه وغضبانه وثايره.. وطلعت الفون واتصلت ع شخص شغال معاها.. وقالت بتوعد.. هالو. اسمع چون.. اشكرك على المساعده.. وسيصلك اليوم فتاتات فائقتان الجمال.. أريد منك الليله أن تفعل بهم مايحلو لك. وأريد فيديو خاص بهم أتفقنا..؟ حسنا وقفلت..

آدم مراد : سمعها وعينيه اتحولت لشرار.. واتحرك بخفه. وقرب من حارس على سطح اليخت.. ومسك راسه لفها بسرعه ومات في وقتها..

وطلع سلاح كاتم للصوت.. وشاف واحد عند آخر اليخت ونشن عليه وقتله..

ونزل ع السلم بشويش.. وقرب من حارس..ولف دراعه حوالين رقبته وضغط عليها ومنع دخول الأكسجين لحد ما مات..

واحد من الحرس شافه..وزعق هاااي أنت. وضرب نار عشوائي..

آدم مراد : بيجري بسرعه. ونط من مكان لمكان.. وهرب منه..وبيفتح في أغلب الغرف بيدور على آرين لكن مش موجوده..وميعرفش مين إللي موجوده هنا آرين ولا تالين..

جيسيكا : انتبهت ع ضرب النار..وخرجت وقالت.. كارلوس ماذا يحدث؟

كارلوس : جه يجري وقال.. الحارس يقول إنه رأى شخص هنا..وقتل ثلاث من رجالنا..

جيسيكا : صكت ع أسنانها وضربت قبضة أيدها.. وقالت أيها الحقير.. وبصتله وقالت..
أذهب وأحضر الفتاه.. لقد اقتربنا من الجسر وعلينا الهرب..

كارلوس : حسنا سيدتي.. ونزل ع السلم..

وفتح الباب..و آرين اتخضت وبتترعش وبترجع لورا..

كارلوس : شدها من أيدها..

آرين : بتصرخ بصوت مكتوم علشان اللزق.. وقلبها بينده ع أبوها و آدم..

آدم مراد : شاف اخر الطرقه تلات حراس..بيدورو عليه وجايين في نفس اتجاهه ومسلحين بالرشاشات..

آدم مراد : بدهاء.. مسك الميداليه بتاعته.. وحدفها في اوضه وعملت صوت..

الحرس انتبهوا ع الصوت وجريوا بسرعه على الاوضه..

آدم مراد : من وراهم ضرب واحد برصاصة..ووقع على الأرض..

الحرس انتبهوا ولفو..وشافوا الديزل..

آدم مراد : فك قبضة أيدو بغضب والمسدس وقع..ورفع عينيه اللي كلها شر ليهم.. وملامحه كلها بركان ثاير..

الحرس : رغم أنهم مسلحين لكن قلقلوا من شكل آدم..

آدم مراد : قرب منهم خطوه..

الحارس : رفع الرشاش وقال ساطلق عليك...!!

آدم مراد : رفع أيدو التانيه وكان فيها خزنة الرشاشات بتاعتهم..

الحرس : اتصدموا طيب امتى وازاي؟

آدم مراد : قرب منهم..وناوي ع الانتقام.. وطلع السلاح الصغير وجرح كل واحد منهم في كتفه وركبته يشل حركتهم.. واخد منهم الرشاشات. وحط فيهم الخزنه..وقال بنبرة تخوف.. تحركوا الآن..

الحرس : بإستسلام وبيتألموا..رفعوا أيديهم وخارجين..

كارلوس : وصل لسطح اليخت ومعاه آرين..

جيسيكا : قربت منها بغل.. وشدتها من حجابها وضربتها بالقلم..وقالت بكره واضح..
لماذا... لماذا والدك لم يستسلم بعد..!! لماذا كل هذا الترابط بينكم..

آرين : رغم قوة القلم..لكن قلبها دق بالأمل من تاني..وقالت بثقه. أنه أبي. أنه مثلى الأعلى وقوتى.. لم ولن يتخلى عني يوماً.. وأنها عائلتي.. نحن عاهدنا بعضنا البعض. أن نظل في ترابط إلي الأبد.. وإن حدث مكروه لشخص واحد. تألمت كل العائله. نحن مثل الجسد الواحد. ويوجد لدينا قلب واحد ينبض بإسم العائله.. هكذا تربينا.. وعلى هذا الأساس يفعل أبى..

جيسيكا : صكت ع أسنانها بغيظ أكبر.. وقالت بتوعد.. إذن أريد أن أرى عائلتك ماذا تفعل حين اقتلك الآن..

آرين : غمضت عينيها..واتشاهدت.. وقالت جواها.. أنا أسفه يابابي.. أسفه اني زعلتك في يوم..!!! أسفه يا آدم..كان نفسي أقولك بحبك...!!!

آدم مراد : بنبرة كلها غضب و تخوف.. آرييييين..!!!.

------------------بقلمي مريم نصار..

على الطريق..

الشاب : نزل وراح عند مايا..

مايا : فهمت أنه تبعهم ونزلت بسرعه ومعاها سلاح.. وبداؤ مشاجرة وضرب بينهم..

الحارس التاني نزل بسرعه.. وضرب الشاب والشاب ضربه..

تالين ؛ مغمى عليها..ونايمه ع الكرسي الخلفي..

الشاب : جري فتح باب العربيه..وعدل تالين ولسه هيشيلها.

مايا : حطت السلاح ع راسه وقالت.. ماذا تفعل أيها الحقير..

الشاب : رفع أيديه..وقال.. أريد هذه الفتاه واذهب. وسأتركك أيضا تذهبين..

مايا : ضحكت وقالت..هل أنت مجنون.. حسنا أبتعد وإلا قتلتك..

الحارس : هرب من الكلب وجري بسرعه ع مايا والشاب.

الشاب : بخفة يد.. شد السلاح من مايا وزقها.. وبيرفع تالين..

الحارس : طلع سلاحه ونشن على قلب الشاب..

مايا : اتحركت بسرعه تضرب الشاب.. وفاجأة الرصاصه جت فيها..والدم طار على وش تالين..

الشاب : اتحرك بسرعة وزق مايا بعيد عن تالين.. وشالها.. وحط تالين في العربيه بتاعته.. وقفل الباب.. وقلع الچاكيت.. ولف للحرس.. وقال بتوعد.... هكذا الفتاه تكون بأمان.. وصفر تصفيره معينه..وقال كاسبر...!!!

الكلب : جري عليه بسرعه..

الشاب : بجديه.. مهمتك حماية هذه الفتاه حين اعود كاسبر..

الكلب : وقف جمب الباب..

الشاب : جري عليهم.. ومسك الحارس ضربه بوكس ف وشه.. ومسك التاني بركبته في بطنه.. وفضل يضرب فيهم لحد ما وقعوا من الضرب.. وسابهم وراح ع عربيتهم..وهوى الكوتشات..وشال المفاتيح.. وحدفها في البحر.. وركب العربيه بتاعته. وكاسبر ركب في الخلف..
..والشاب بص ع تالين.. ووشها كله دم ومش باين منه حاجه..لكن شال اللزق من ع بوقها.. وساق العربيه..!!

Автор: Меріам Насар

في اليخت..

آدم مراد : بنبرة تخوف.. آرييييين..!!!.

آرين : فتحت عينيها بدهشه على صوت أمانها.. وضحكت بدموع الفرح وبتنهج وقالت بفرحه. آدم..!!!

آدم مراد : طلع على سطح اليخت وقدامه الحرس كرهينه. وشاف كارلوس ماسك أيد آرين والدم غلى في عروقه..

جيسيكا : بتنهج بغيظ..وقالت بصدمه.. هذا مستحيل.. كيف..!!!

آدم مراد : بتهديد.. جيسيكا.. اتركيها الآن.!!

جيسيكا : مثلت البرود..وقالت.. لن اتركها.. وإن كنت تظن أنك تهددني بهؤلاء الحرس ف اليك هذا.. ورفعت السلاح وقتلت الحرس اللي قدام آدم بدم بارد..

آرين : اتخضت وبتترعش من شكل الدم..

آدم مراد : مهتمش..وعينه على أيد كارلوس اللي على حبيبته.. وقال بتهديد.. أنزل يدك عنها..!!

كارلوس : بجرأه..ضغط ع أيدها قدامه..وابتسم بوقاحه..

آدم مراد : صك ع أسنانه.. وفي حركه سريعه.. حدف السلاح ورشق في أيد كارلوس..

كارلوس : نزل ايدو من على آرين وصرخ بألم.وبيلعن فيه..

آدم مراد : بعيون من نار. قال.. الديزل لا يكرر كلامه مرتين..!!!

وبدأت الحرب والضرب مابين الديزل والحرس.. وآدم بيضرب بقوته كلها وعايز يوصل ل آرين..

جيسيكا : شافت قوة آدم..وكأنه جيش متكامل ومحترف في هجماته.. وبيقتل بدون تفكير.. وقالت بشر.. كارلوس أقضي عليه الآن..

كارلوس : بشر.. أمرك سيدتي..و طلع سلاح مطلي بالذهب.. ونشن ع آدم..

آرين : فتحت عينيها بصدمه.. وخافت ع آدم.. وشافت طفاية الحريق..وبتفكير سريع.. مسكت الطفايه.. وخبطت كارلوس على دماغه.. وسابت الطفايه بسرعه وخافت وبعدت عنه. وقالت بخوف.. ياخبر دا مجرالوش حاجه؟

كارلوس : أخد الخبطه..واتألم جدآ..واتغاظ..وقام ولف ليها..بنظرة شر..

آرين : بلعت ريقها بصعوبه وخافت منه..وبترجع لورا..

كارلوس : بغضب.. أيتها الوقحه..سألقنك درسا قاسيا.. وقرب منها ورفع ايدو يضربها..

آدم مراد : شافه..وجري عليه بسرعة البرق..وضربه بوكس قوي في وشه.. ومسكه من ياقته..وبوكسات مميته في ضلوعه..
وجه شابين كمان يضربوا آدم..لكن مش قادرين عليه..

آرين : انبهرت من ضرب آدم فيهم.. لكن صرخت..

جيسيكا : شافت قوة آدم..وراحت عند كبينة اليخت.. وقالت لمساعد القبطان.. أهبط إلي الأسفل.. وأجهز باللانش سنهرب أنا وكارلوس والفتاه الآن هيا تحرك وأنا سأصعد لأتي بالفتاه.. وطلعت فوق بسرعه. وشدت آرين..

آرين : صرخت وبتزق جيسيكا..وقالت الحقني يا آدم..

آدم مراد : جري عليها بسرعه.. لكن طلع قدامه كارلوس وماسك سكينه..وبيهوش على آدم..

جيسيكا : شدت آرين..وقالت بغضب..اقتله كارلوس. وانتي أيتها الوقحه الثرثاره.. تحركي معي الآن..

آرين : بغيظ ودفاع..ابتعدي عننننني أنا أكرهك كثيرا..

آدم مراد : صبره نفد..وحب ينهي الموضوع..وضرب كارلوس. في ضلعه..وحس بكسر الضلع.. وشد السكينه منه ولف ضهر كارلوس على صدره ورفع راسه لورا ولسه هيسحب السكين على رقبته

كارلوس : بينهج وبيتألم ومرعوب..

جيسيكا : هددته ب آرين..وقالت..توقف وإلا ألقيت بها في الماء..

آرين : بصت وراها وشافت شكل الميا مخيف..
وغمضت عينيها وخايفة جدآ..

آدم مراد : صك ع أسنانه. واستسلم علشان آرين وكمان معاها سلاح..
..وساب كارلوس.. وباقي الحرس حاوطوا آدم وكتفوه..

جيسيكا : ضحكت بنصر.. وقالت..من الواضح إني استخففت بقوتكم..ولكن الآن يجب علي أن احسم الأمر.. الي اللقاء..
وبصت ل آرين وقالت.. اذهبي الى الجحيم.. وزقت آرين في البحر..

آرين : شهقت بخوف..وصرخت...ووقعت في الميا..قُرب الجسر..

آدم مراد : دخل في حالة غضب.. وبيحاول يفك نفسه منهم.. علشان يلحقها.. ولكن شاف السرعه القصوى والأداء المبهر.. أعلا الجسر..

وفاجأه الفهد الاسود نط من ع الجسر علشان ينقذ أخته..

آركان : بيجري بسرعه قصوى علشان يلحق آدم و آرين. لكن شاف جيسيكا وهى بترمي أخته في الميا وقلبه دق بخوف كبير.. ومن غير تفكير.. نط من ع الجسر..

آرين : بتحاول ترفع راسها عن منسوب المياه لكن صعب جدا.. وبتشهق ومش قادره بتحاول تتنفس..!!

آدم مراد : عينيه اتحولت لشيطان..وصرخ بصوت من نار وقوته اضاعفت أضعاف.. واتحول لديزل حقيقي وبيدوس على اي حد قدامه.. وبيضرب فيهم.. كأنه وحش ثائر غضبان لدرجة الهلاك..

جيسيكا : شافت آركان هينقذ آرين..واتغاظت من قوة وإيمان العيله. وأنهم ع استعداد يضحوا بحياتهم علشان بناتهم..ورفعت السلاح وبتضرب نار عليه..

آركان : بيعوم بسرعه.. وشاف ضرب النار عليه.. ونزل تحت الميا..وغير مساره كتمويه..

جيسيكا : صكت ع أسنانها يغضب شديد.. وافتكرت ضربها للنار لفهد.. وشافت اللانش جاهز..ولفت للديزل.. وقالت بصوت عالى. اتركه كارلوس.. وتقدم..

كارلوس : جري بسرعه وماسك جمبه.. ونط في اللانش.ووقع وغمض عينيه بألم وتعب.

آدم مراد : واحد هيضربه بالرشاش.. مسك حارس ولف ضهرو قدامه والرصاص جه فيه..وبيتفادى أي ضرب نار..

جيسيكا : بغضب.. اللعنه عليك..ورفعت السلاحين.. وضربت نار عشوائي وهي بتنط في اللانش..

------------------بقلمي مريم نصار..

في نفس الوقت بالظبط..

عند فهد..

تيم : بيضرب بقوته وبيتفادى اللكمات.. وشال حارس وحدفه على الحرس اللي جايين عليه..

فهد : واقف مصدوم..وقال بدهشة.. تيم..!!

وسمع صوت ضرب النار..

تيم : بينهج وقال لفهد .مش وقته يافهد..مش وقته.. أمسك.. وحدف ليه رشاش..وكمل وقال بتوعد..
لازم نخلص على ولاد الكل..** دول.. ووقف جمب عمود بتفادى ضرب النار..

فهد : رفع ايدو ومسك الرشاش.. وتخيل مراد قدامه وأنه بيكلمه وبيقوله مش وقته ياحوت..اهجم ياحوت..
وعيونه لمعت بنار الانتقام.. وشاف جيش متكامل من الحرس. ونزل جاب رشاش تاني. وبدأت الحرب وضرب النار.. بين الحوت والهلاك.. ضد الحرس..!!

Автор: Меріам Насар

في البحر..

آرين : بتشهق بقوتها وبتعافر.. لكن مبقتش قادره.. ونطقت الشهاده..وغمضت عينيها واستلمت للموت..ونزلت تحت الميا..

آركان : بسرعه كبيره قرب منها..ونزل مسك أيدها بسرعه.. ورفعها عن منسوب المياه.. وبينهج وبيتنفس بصوت عالى.. ورفع راس آرين على دراعه..

آرين : مغمى عليها...

آركان : بخوف حقيقي..قال.. آرين.. آرين ردي عليا.. ردي عليا يا آرين..

آرين :...........!!!

آركان : رفعها أكتر وهز كتفها جامد..وقال آرييين.. آرييين ردي عليا..

آرين :...........!!!

في الطريق..

الشاب سايق.. وتالين لسه مغمى عليها.. وخلاص قرب من القصر..

لكن جت عربيه جيب سودا. ووقفت قدامه..!!!

الشاب شاف اتنين نازلين بسرعه.. وواحد أتحرك بسرعه وفتح الباب اللي ناحية تالين..!!!

Автор: Меріам Насар

ع اليخت..

جيسيكا : بغضب.. اللعنه عليك..ورفعت السلاحين.. وضربت نار عشوائي وهي بتنط في اللانش..

آدم مراد : جري بسرعه عليها قبل ما تهرب.. لكن اللانش أتحرك..

جيسيكا : لما شافت آدم متصابش اتغاظت جدآ..وقالت.. اللعنه عليك يا أبن ال...*** وسبته بأمه..وجت تضرب عليه لكن الخزنه كانت فاضيه.. وبعدت عن اليخت.ملحقتش تاخد سلاح كارلوس..

آدم مراد : بسرعه بص ع آرين و آركان.. ومن غير تفكير.. نط في البحر..

آركان : قلبه وقع في رجليه..وحط ودنه ع قلبها..وكان بيدق.. وتنفس الصعداء وحمد ربنا..

آدم مراد : قرب واخد آرين على دراعه..وقال. بخوف مبهم.. آرين.. آرين..!!!

آركان : الحمد لله هى كويسه يا آدم..بتتنفس..

آدم مراد : مسح وشها.. وقال. هات اللانش يا آركان..

آركان : هز راسه..ماشي..

آدم مراد : بيتأمل تفاصيل آرين..وحط جبينه ع جبينها..وبينهج بصوت عالى..وضمها لقلبه بقوه كبيره.. وكأنه مش مصدق أنها بين ايديه وف أمان..

آركان : راكب اللانش وجه عند آدم.. واخد منه آرين..
ونيمها في أرضية اللانش..
وراح يساعد آدم..لكن أتصدم..وقال ايه الدم ده يا آدم..!!!.
آدم مراد : نط ع اللانش.ومردش عليه..واتحرك بسرعه ل آرين. ونزل ع ركبه.. وشبك ايديه.. وبيعملها إسعافات علشان المياه اللي دخلت الرئه.

آركان : بقلق.. آدم أنت اتصبت فين؟

آدم مراد : بجدية وجمود.. لازم ألحق تالين مفيش وقت.. اتحرك بسرعة..

آركان : جه يتكلم..وقال تالين اء.......!!!

آدم مراد : قاطعه بغضب العالم..وقال قولت أتحرك بسرعه..

آركان : شاف عيون آدم حمرا زي الدم.. وساق اللانش واتحرك بعيد عن الجسر..

آدم مراد : بدقة قلب تايه وخايف..همس..فوقي يا آرين..!! فوقي..

آرين :...........!!!

آدم مراد : حبس أنفاسه..وضغط على الرئه بحظر..

آرين : الميا خرجت من بوقها..وشهقت بصوت عالى جدا..وبتكح..

آركان : لف ليها ونفخ بأريحية وحمد ربنا.. وكمل سواقه..

آدم مراد : غمض عينيه ورغم الغضب والخنقه اللي جواه..لكن تنفس الصعداء.. وعدل آرين..وقال.. ع مهلك.. وسندها..

آرين : اتعدلت..وبتكح..وبترتجف من الساقعه.. وحاولت تنظم أنفاسها.. وبصت حواليها..شافت آركان و آدم. ومدهوشه.. وقالت معقول اء.. أنا.. أنا عايشه..!!!

آدم مراد : بهدوء..مسح دموعها..ومردش عليها..

آرين : عيطت بوجع كبير.. وقالت.. آدم اء..انا عايشه بجد... آدم خالو مراد. و..وبابي.. وتالين.. أنا حاسه اني هموت لو حصلهم حاجه.. وعيطت اكتر.. أنا كنت خايفه أوي يا آدم.. بس كنت متأكدة إنك مش هتسبني وهتيجي.. انا خوفت اوي يا آدم..!!

آدم مراد : بوجع مكتوم..شد آرين لحضنه.ومغمض عينيه..

آرين : لاول مرة كلبشت فيه وضمته بقوتها..وبتعيط بصوت عالى كله وجع وخوف وحزن على اللي عاشته في يوم وليله..

آدم مراد : سابها تعيط في حضنه.. وتخرج كل حاجه جواها..

------------------بقلمي مريم نصار.

عند فهد..

مش عارفين يخرجوا من القصر لأنهم متحاصرين.. وعدد الحرس بيزيد. وبيضربوا نار حوالين القصر..

تيم : بيضرب بالنار..وقال بصوت عالى.. وبعدين يافهد.. هما بيطلعوا منين ولاد ال.....دول..؟

فهد : بثبات عكس نار خسارة مراد..قال.. جيسيكا مأمنه القصر كله بالحرس.. أسمع ياتيم.. أنت غطيني. لازم انزل تحت علشان أشوف مخرج..

تيم : أستغرب للدموع المتحجرة في عيون الحوت.. وبعد عن الشباك.. وقال.. صعب جدا يافهد.. اللي هتعمله ده إسمه إنتحار..

فهد : بإحباط..مفيش حل تاني.. ذخيرة السلاح قربت تخلص.. أنا لازم أخرج من هنا.. لازم ألحق آرين وتالين..ومر.......!!!!
وسكت لانه سمع صوت هجوم من برا القصر..وضرب نار بصوت اقوى.. وكمان صوت قنبله يدويه..وقال إيه ده؟

تيم : أبتسم وقال..بص وشوف بنفسك..

فهد : أنتبه وكشر عينيه وقال.. آريان..!!! وبص ل تيم.. وقال طيب إزاي؟

تيم : بضحكه.. لأ إزاي دي بقى عايزه قاعده..بس أنت مش واخد بالك من إللي قدام آريان ولا ايه؟

فهد : بص من الشباك..وفتح عينيه بزهول..وقلبه دق بأمل جديد..وضحك بعدم أستعياب وقال بدهشه.. مراد..!!!

Автор: Меріам Насар

مراد : وصل القصر مع آريان.. ونزلوا بسرعه..

مراد : قال بحزم.. متتحركش من مكانك يا آريان.. خليك جمب العربيه.. وأخد قنبله يدويه وحدفها في جنينة القصر..

آريان : واقف جمب العربيه.. وبيضرب على إللي بيشوفه..

فهد : ضحك بحماس ودموع.وقال بتوهان. مراد عايش..!! الصقر عايش...؟! والحماس اتجدد جواه. ورفع السلاح وغير الخزنه..وبص ل تيم وقال. اتفرج على الحوت والصقر.. وسابه وخرج من الاوضه.. وضرب بالرشاش في كل اللي يقابله ونازل على السلم..

مراد : جري بسرعه..ودخل القصر..وبيضرب بالرشاش..

السكون حل المكان..

فهد : نزل ووقف في نص القصر..

مراد : دخل ووقف ضهرو في ضهر فهد.

فهد : ضحك وقال.. وحشني ياصقر..

مراد : مش بالساهل اسيبك ياحوت..

فهد : والبنات..!!

مراد : بتوعد..كله في الحفظ والصون..

فهد : بحماس شديد..يبقى نهجم هجمتنا؟

مراد : بشر كبير.. نهجم ياحوت..!! وأمسك سلاحك..

فهد : أخد سلاحه..وجري بسرعه ف إتجاه القصر الخلفي.. وبيضرب بكل حماس وشر..

مراد : جري على السلم وطلع ع سطح القصر بيضرب بكل شغف..

تيم : بص من الشباك..ع فهد وبص فوق ع مراد.. وشاف إتحاد وفنون حربيه وطلقات الرصاص كأنها معزوفه منظمه خارجه من أسلحتهم..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد دقايق..

آركان : وصل ع الشاطيء..وقال. بقولك ايه يا ديزل.. أنا هطير أشوف الدنيا فيها إيه؟ واطمنك على تالين.. وأشوف كمان اللي اسمها جيسيكا دي هربت ولا راحت فين..!! وجري بسرعه قصوى..

آرين : بتترعش من الساقعه والميا..

آدم مراد : مسك وشها بايديه وقال..متخافيش خلاص وصلنا..

آرين : هزت راسها برجفه.

آدم مراد : شال آرين..ونزل بيها ع وماشي لحد ما وصل ع الطريق..

آرين : مغمضه عينيها في حضنه.. ورفعت أيديها على كتفه.. لكن حست بماده لزجه.. ورفعت أيدها.. واتصدمت من الدم..وقالت بصدمه.. آدم اء.. أنت..!!

آدم مراد : ماشي بجمود..وقال.. أنا كويس.. ومفيش حاجه.

آرين : حبست دموعها..وخافت من رد فعل آدم..

آريان : شاف آدم جاي.. وشاور ليه. وفتح باب العربيه..

آدم مراد : نزل آرين ف العربيه..لكن أبتسم..

آرين : قعدت في العربيه..وشهقت بفرحه.. تاليييييين.. وحضنوا بعض بفرحه كبيره..

تالين : بعياط.. آرين حبيبتي..انتي كويسه. حصلك حاجه؟

آرين : طلعت من حضنها..وقالت لأ لأ. أنا كويسه أوي..

تالين : ضحكت بسعاده ابية آدم..!! وجت تنزل..

آدم مراد : شاور ليها لأ..متنزليش.. ومسد ع خدها..وباس راسها بحنان كبير.. وقال. محدش يتحرك من مكانه لحد ما أرجع فاهمين؟

تالين : حاضر يا أبيه.. لكن حضرتك وشك مجروح و بينزف كتير..

آدم مراد : بتفهم..دي حاجات بسيطة متقلقيش..

. آرين : عينيها ع كتف آدم وبصت ليه بدموع وعتاب..

آدم مراد : فهم نظرتها..وباس جبينها وقال.. أنا بخير اطمني.. وشاق چاكيت بدله في العربيه..وحطه ع كتف آرين مؤقتاً..

آرين : بقلق..رايح فين يا آدم..!!

آدم مراد : أبتسم بتمثيل.. رايح أنهي البدايه.. متقلقيش ياحبيبتى. المهم محدش يتحرك... واتعدل. وبص ل آريان..وقال بتحذير..مهمتك آرين وتالين.. وياريت تبعد بالعربيه شويه عن المكان..

آريان : خلاص يصحبي ضرب النار وقف. وعمي مراد وفهد وتيم خلصوا عليهم..

------------------بقلمي مريم نصار.

جوه القصر..بعد ما خلص ضرب النار..

مراد : نازل من سطح القصر..

وتيم خارج من الاوضه..

فهد : دخل القصر.. ورفع عينيه وشاف مراد نازل.. وأبتسم..

مراد : نازل ع السلم وبيمسح جبينه.. ووقف قدام فهد ونفخ براحة كبيرة..وقال.. أخيراً..

فهد :............. ساكت ومبتسم..

مراد : بتعجب.. إيه يابني هتفضل متنحلي كدا كتير.. ناقص من بصتك تقولي بحبك...!!!

فهد : ضحك بصمت..وشد مراد لحضنه..وربت ع ضهرو بفرحه كبيره. وقال بضحكه.. منا فعلا بحبك...
اااه قلبي وقع من الخوف عليك يصحبي.. حمدالله على السلامه.

مراد : ضحك بصمت.وربت ع ضهرو.. وقال..حبيبى ياحوت..منا قولتلك مش هبعد عنك بالساهل.. ده أنت زي الحظ يصحبي لازق ليا بغرا..

فهد : ضحك بصوت عالى.. قال .عارفه الحظ ده.. النحس مش كدا..

مراد : بضحكه بدأت تفهم ياض يا فهد..

تيم : خبط كف على كف..وقال بتعجب..الدنيا كلها بايظه بره.. وهنا قصة حب قصيره.. في ايه ياجماعه؟ انتوا كنتوا مع بعض من ساعتين..!!!

مراد : كشر عينيه..ومسك تيم من قفاه وقال..ايووه بقى...!!! أنا عايز أفهم وأعرف.. أنت جيت هنا إزاي؟ وعرفت منين إننا هنا؟!!

تيم : مثل الكبرياء..وعدل ياقة القميص..وقال.. لأ دي عايزه غدوة حلوه وقاعده كدا..علشان كلنا هنرجع بفلاش باك..

مراد : مط شفايفه..صدق صح..الواد ده مش جوز بنتي؟ بس بحبه..وكمان بيقول كلام زي الفل..

فهد : بدهشة.. انتوا هتفضلوا ترغوا وسايبين آرين وتالين برا.. يلا بينا..وطلع من القصر بسرعه.. وطلعوا وراه..

مراد وفهد وتيم خارجين..

آرين شافت ابوها..وفتحت باب العربيه..ونزلت بسرعه..

آدم مراد : شافهم واطمن..وكمان شاف آرين نزلت وسابها.

آرين : جايه تجري..

آدم مراد : مسك أيدها بسرعه وقال بحزم.. اهدي هما جايين.. واحنا لسه في خطر..

آرين : هزت راسها ماشي.. لكن جواها لهفه كبيره..

فهد : شافها..وكأن دوران الأرض رجع لطبيعته. وجري عليها..ودخلها كلها جوه حضنه.. وقال باشتياق. آرين بنتي وحبيبتي وروحي..!!!

آرين : عيطت بوجع وصوت عالي .بابي حبيبي الحمد لله.. أنا كنت خايفه أوي عليك .وعلى خالو.

فهد : طلعها من حضنه ومسك وشها بايديه وباس راسها..وقال اطمني ياروحي إحنا كلنا بخير..المهم أنتي؟ حصلك حاجه.؟ حد مد أيدو عليكي حد ضايقك ياحبيبتي؟

آرين : هزت راسها بالنفي.. أبدا أبدا يابابي أنا دلوقتي كويسه جدا..

فهد : بس انتي لبسك كله مبلول. وكدا هتبردي..

آرين : هزت راسها بالنفي.لا لا مش مهم اي حاجه..المهم أننا كلنا بخير ..

مراد : اخدها في حضنه حمدالله على سلامتك ياحبيبتي..

آرين : عيطت خالو الحمدلله إن حضرتك بخير.. لما عرفت أنها سابتك بس في القصر وكله متفجرات..كنت بموت انا وتالين..لكن الحمدلله يارب.. إن حضرتك محصلكش اي حاجه.

مراد : مسد ع ضهرها بحنان وقال. انا بخير ياحبيبت خالك..خلاص اهدي وبطلي عياط..!!

آرين : شهقت..وقالت تيم أنت كمان هنا؟

تيم : ضحك وقال. طبعاً... حمدالله على سلامتك يارينو ياصغيره..

آرين : الله يسلمك..

تالين : نزلت وسلمت ع فهد وتيم..

Автор: Меріам Насар

مراد : شاف ملامح آدم كلها غضب وحزن وزعل وغيظ.وواقف ساكت تماما..وكمان وشه متبهدل ومجروح..وقرب منه وقال أنت كويس يا آدم..

آدم مراد : هز راسه أيوه يابابا..

------------------بقلمي مريم نصار.

آركان : جاي يجري بسرعه كبيره...

الكل أنتبه ليه..

الشاب : قفل المكالمه..وشاف آركان واستغرب..

آركان : قرب منهم وبينهج بصوت عالي..

فهد : بقلق..في ايه يا آركان..

آركان : بياخد نفسه..وقال بصوت متقطع..جيس.. جيسيكا.. جايه ومعاها سلاح لازم نحمي آرين وتالين.. شكلها مش هتستلم..

الكل اندهش من شرها اللي مش بيخلص..

. آدم مراد : قبض ع ايديه.. وأبتسم لأن فرصته جت.. وقال بحزم.. اتحركوا من هنا بسرعه..

مراد : فهم آدم من نظرت الشر وقال بقلق.. لأ لأ يا آدم..

آركان : خاف على آرين وتالين.. وقال مفيش وقت لازم نتحرك بجد.. اي رصاصه طايشه ممكن تصيب حد.. ويقصد آدم بالكلام ده..

Автор: Меріам Насар

جيسيكا : وصلت..وقالت توقف كارلوس..

كارلوس : بقلق..سيدتي..لايوجد غير طلقتان فقط.. وهم أكثر من ذلك.. فكري في الأمر رجاءا..

جيسيكا : فتحت سقف العربيه..ووقفت..وقالت بشر.. جيسيكا لا تخاف.. وإن ظللت تثرثر كثيراً فسأطلق أول طلقة في رأسك انت كارلوس..

كارلوس : بلع ريقه بصعوبه..وسكت لانه خايف وكمان مش متحمل ألم كسر ضلعه..

جيسيكا : رفعت السلاح..وغمضت عين وبتنشن على آرين بتركيز كبير.. لأنها شافت قد ايه إن البنات مهمه جدا بالنسبة لعيلتها..

تيم : طيب ياجماعه.. إحنا بس قلقانين ع البنات.. ممكن آركان و آريان ياخدهم ع الفندق.. وأحنا هنحصلهم..

كلهم وافقوا

آدم مراد : شد آرين بقوه ودخلها العربيه. هي وتالين.. وقفل الباب.. وراح عند الريس بتاعه...

ولكن فاجأه سمعوا صوت طلقلة الرصاص.. والرصاصه التانيه..

جيسيكا : ضحكت بنصر.. وقالت..يس..هذا هو الانتقام الحقيقي.. هيا بنا كارلوس.. واتحركوا..

الكل جري ع العربيه.. وشافوا آريان واقف قدام آرين وتالين..

و آريان وقع ع الأرض.

آرين وتالين صرخوا وقالوا.. آرياااااان لااااااااء..

تيم : نزل على الأرض جمب آريان..وقال بقلق.. آريان.. آريان أنت كويس متخفش..

مراد : بقلق بالغ.. آريان حبيبي..اء.. أنت.انت..!!!

آريان : بينهج وأبتسم..وقال مفيش حاجه ياجماعه.. انتوا ناسيين أننا لابسين صديري واقي.؟.بس شكلي اتحرجت حاجه خفيفه..واتألم..

آدم مراد : عينيه اتحولت لبركان..وركب الريس بتاعه.. لكن التانك فاضي من ضرب النار وشكله باظ..

الشاب : جه بسرعه..وقال أتريد المساعده.. من الممكن أن تأتي معي.. أنا أعرف كل الطرقات..

آدم مراد : مردش عليه..وهز راسه.. وشال سلاح الفنش بتاعه..وركب جمب الشاب..

الشاب : ساق بسرعه كبيره..

آدم مراد : بص قدامه..وقال..هذا الطريق من الضروري العبور بالسيارة عبر الجسر ليسلك مفترق الطرق صحيح؟

الشاب : هز راسه نعم إنه كذلك..

آدم مراد : إذن أذهب من هذا الإتجاه..
وشاور ع إتجاه الجسر من الناحيه التانيه..

الشاب : بإعجاب..نعم هكذا أفضل وسنصل في خلال دقيقتين..

تيم : رفع قميص آريان..وشاف الرصاصة تحت ضلع آريان..لكن الرصاصة واضحه.. وده بسبب الصديري..

فهد : نفخ براحه كبيره..وقال الحمدلله.. شيل بقى الرصاصه دي ياتيم..

تيم : تنح..نعم اشيل إيه..؟ لازم يروح المستشفى حالا..

فهد : نفخ بنفاذ صبر..وسع.كدا ياعم ايه العيال دي..؟ وقعد جمب آريان..

آريان : قلقان من فهد .وقال بص ياعم فهد.. أنا مش خايف من الطلقه على قد ما أنا بخاف منك انت و آدم.. أبوس إيدك خدني المستشفى..

مراد : متقلقش يا آريان..

آريان : فتح عينيه بدهشه..مقلقش ايه ياعمممي.. ده بيقولك شيلها ياتيم..هو هيشيل اكل واقع عليا.. الحقني ياعم تيم..

تيم : اهدا اهدا..انا مش هسمح لحد يقرب منك..

فهد : بعدم إهتمام..باصص علي الجرح..وقال آركان..!!

آركان : أؤمرني ياكبير..

فهد : شوفلي علبة الإسعافات..

آركان : علم وينفذ ياكبير.. ودرور في العربيات..

آريان : بغيظ مكبت..ماتتكلم ياعم تيم..منك لله أنت كمان . أنا إيه اللي جابني منا كنت مرزوع في البيت مع مراتي وابني..

فهد : هششش متتكلمش كتير علشان الرصاصة متتحركش..وبعدين أنت أنقذت بنتي يا آريان. وده أقل حاجه اعملهالك..

آريان : بترجي..طيب خلاص كمل جميلك وخدني المستشفى..

فهد : بشبح ابتسامة انت خايف يادكتور؟

آريان : منك...خايف منك مش من الرصاصة..

آركان : جه وقال ياكبير مالقتش غير جفت ومضاد حيوي وقطن وشاش ولزق..

فهد : مفيش سبرتو.ولا بنج؟.

آركان : ولا حتى بيتادين ياحج..

فهد : آركان..!!

آركان : عيونه.

فهد : أدخل القصر..وهات ازازة خمرة..

آركان : تنح.. أبويا مدمن كحل؟

فهد : بتحذير.. آركاااان..

آركان : هوا.. اومال انا اسمي الفهد الاسود ليه؟ وجري بسرعه كبيره..وجاب الخمره.. أتفضل ياحج بالشفا..

آريان : مسك أيد تيم وقال بغيظ.. أتصرف علشان محطش الرصاصه في عينيك..فاهم أقسم بالله أنا غلطان..

مراد : خلاص بقى يا آريان..هات إيدك.. ومسك أيديه..

آريان : هو أنت ماسك أيديا كدا ليه ياعمي؟

فهد : حط خمرة ع الجفت يعقمه.. وشاور لتيم و آركان يمسكوا آريان كويس..

آرين وتالين..مغمضين عينيهم في العربيه..وقافلين ودانهم..

تيم و آركان مسكوه كويس جدا..

فهد : عقم أيديه..وحط خمره ع الجرح..

آريان : تنح..وفتح عينيه بصدمه..وبعد كده.. قال بصوت عالى.. اااااه... اناااااا كان ماااالي ومااااالكوااااا.. أنا دكتوووووور جاااامعي حراااااام عليكوووووواا...منك لله ياتيم أنت و آدم و آركااااااان..!!!

وفاجأة سمع الكل بيضحك..

. آريان : بعدم فهم وغيظ..بتضحكوا ع إيه؟

آركان : بتريقه..خلصنا يادكتور ياجامعي.. ههههه..

آريان : بدهشه..ها..قول والله؟ يعني أنا كدا هعيش تاني عادي..؟

فهد : حدف الرصاصه..ونضف الجرح وعقمه..وحط الشاش واللزق.. وقال بإبتسامه.
.ايوه هتعيش..بس كمية صريخ عنب ع رأي آركان ابني..ياحفيد العدوي.. والكل ضحك..

آريان : بغيظ .ع فكره بقى أنا قولت خايف منك مش من الرصاصة نفسها.. انتوا مبتشفوش نفسكوا وقت الجد ولا أي؟

تيم : بضحكه . اي نعم..واسألني أنا.. أنا شوفت بعيني محدش قالي..!!!

مراد : بص حواليه وقال..هو آدم فين؟

آركان : بثقه..راح ينهي البدايه..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

في الطريق..

جيسيكا : بتضحك بنصر كبير..وقالت واو أنه اليوم المفضل لدي على الإطلاق.. قتلت الصقر قاتل أبي..و قتلت أيضاً هذه الفتاة الثرثاره.
واشعلت النار في قلب سفيان الغبي.. ولكن لن أكتفي بهذا.. فا أنا أقسمت بأني سأعود لانتقم.. وسأحقق هذا الانتقام.. سأعود سفيان..سأقتلك أنت وعائلتك.. سافكك ترابطكم الذي تتحدثوا عنه بفخر كبير.. وسأقتل هذا الوغد الذي يدعى الديزل..!!!

كارلوس : سايق على الجسر وفرمل بالعربيه..!!

جيسيكا : بغيظ.. أو شِت.. أيها الأحمق. لماذا توقفت..؟

.كارلوس : بخوف الديزل..!!

جيسيكا : ههههه نعم الديزل سوف أقطع رأسه في يوم ما...!!!

كارلوس : هز راسه برعب..وقال .لا لا. الديزل هنا سيدتي..انظري إلى هذا..!!

جيسيكا : اتعدلت وبصت من الازاز..

Автор: Меріам Насар

في منتصف الجسر..

آدم مراد : واقف قدام عربية الشاب.. وماسك في أيدو ال آر بي جي..
ونزل ع ركبه ونص. وحط القذيفه في السلاح.. ورفعها على كتفه اليمين.. وبص لجيسيكا في عينيها بقوه من على بُعد مسافه.. وقال بنبرة انتقام..

(قبل ان تخوضي حربآ من اجل شيء يخص عائلتي..؟ كان يجب عليكي ان تعلمي من هو الامبراطور الصغير...!!)
والآن اذهبي الى الجحيم.. جيسيكا إبنة كيڤين...!!!
واطلق عليها القذيفة..!!!

جيسيكا : شافت القذيفة..و فتحت عينيها بصدمه.. وقالت برعب وزهول..شِت..
وبووووووم. إنفجار...!!! وانتهت جيسيكا وانتهى شرها إلى الأبد..!!!

آدم مراد : قام.. وظهر في بؤبؤ عينيه. انعكاس حريق العربيه باللي فيها..

الشاب : قرب من آدم وقال بإعجاب.. تهانينا..!!

آدم مراد : هز راسه وقال بشرود.. متشكر..!!!

الشاب : فتح عينيه بدهشه وقال.. أنت بتتكلم مصري؟

آدم مراد : أبتسم وقال.. أيوه.. وأنت كمان طلعت بتتكلم مصري..
وبالمناسبة دي ف انا حابب أشكرك بجد.. اشكرك بكل اللغات.. أنت أنقذت حياة اختى ف وقت خطر حقيقي.. أنا بجد بشكرك.. ومد أيدو ليه وقال.. أنا أسمي آدم..!!

الشاب : حط أيدو ف أيد آدم وقال بإبتسامه..
سفيان....!!! -------------يتبع 




موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 59 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 60 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات