رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الثالث والسبعون 73 | روايات مريم نصار

      نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 73 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 73 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الثالث والسبعون


فصل ٣٧ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

صَلوُ على مَن ڪآن يرفعُ ڪفهُ..‏يدعيِ برفق ، ربِ سَلِمْ ٲُمَتي ..

‏اللهٌم صلِ وسَلِمْ على مُحمَد.

ضربوه ، و بينما هو يمسح الدماء من على وجهه الشريف أخذ يقول : "اللهم اغفر لقومي فإنهم لا يعلمون"

أي رحمة سكنت ذلك القلب ؟!...
صلوا عليه ﷺ

اللهــم صــــل وسلــــم علـــى نبينـــا محمــــدﷺ

================================

بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

بعد أسبوع..

عند فهد..

فهد : فتح باب الشقه..ودخل وقال.. رينو أنتي فين؟

رينو : أنا ف المطبخ ياحبيبي..

فهد : دخل عندها.. وشايل شنط وحجات كتير..

رينو : سلمت عليه..وقالت حمدالله على سلامتك ياحبيبي.

فهد : حط الشنط..الله يسلمك ياروحي.. آيان فين؟

رينو : راحت تشوف الاكل..وقالت.. عند مامي بيلعب مع جنى ومحمد.. بس إيه كل الشنط دي؟

فهد : ابتسم وقال.. ده كنز ل آرين ودي عروسه ليها.. وكمان جبتلك دي.. وفتح علبه صغيره وفيها سلسله رقيقه.. إيه رأيك؟

رينو : أبتسمت وقالت.. ماشاء الله جميله اوي يافهد.. بجد تسلم ايدك وزوقك..

فهد : جاب شعرها ع كتفها.. ولبس ليها السلسة..وقال. دي أقل حاجه ليكي يا نجمتي..
بصي بقى جبت السلسلة دي كمان ل آرين..ياترى هتعجبها؟ بمناسبة نجاحها..؟!

رينو : شافت السلسلة وقالت..ماشاء الله جميله اوي يافهد..بجد الأتنين تحفه..

فهد : وكمان جبت الساعه الماركه للواد آركان.. وجبت لعبة ل آيان وعلشان عارف هياخد اللعبه و يديها لجنى... أنا جبتله لعبتين شبه بعض..

رينو : ابتسمت بحب وقالت..ربنا يديمك لينا يافهد.. بجد انا وولادي محظوظين إنك جوزي وابوهم..

فهد : باس جبينها وقال.. أنا اللي ربنا بيحبني علشان أنتي مراتي وحبيبتي..
المهم بقى عملتي كل الأكل إللي آرين بتحبه؟ فاضل ساعه وتوصل..

رينو : ضحكت وقالت.. طبعا..زينب جت تساعدني وخلصنا كل حاجه.. باقي بس السلطه والعصير..

فهد : شال الشنط وقال..تمام أوي.. أنا هغسل أيدي وجاي أساعدك.. أنا هعمل السلطه والعصير.. وخرج ومتحمس لل اللقاء ببنته الوحيده..

رينو : ..مسكت السلسلة.. وبصت عليها..وأبتسمت بتنهيدة حب

بعد كدا..

فهد رجع المطبخ ولبس المريله..وساعد رينو ف كل حاجه.. واتصل على آدم..

وقال.. دقيقه وداخل ع الفيلا..

فهد ورينو : بيجهزوا كل حاجه بحماس كبير.. ومنتظرين وصول العرسان..

فيلا العدوي.. ف الليفنج.

مريم : قفلت المصحف..وقالت..صدق الله العظيم.. وقلعت النضاره..وحطت المصحف والنضاره ع التربيزه..
وقالت.. زينب يازينب..!!!

زينب : جت بسرعه نعم ياست الكل..

مريم : أنتي خلصتي كل حاجه مع رينو؟

زينب : ايوه يا ست الكل كل حاجه جاهزه وزي الفل..والأكل كله زي العسل..

مريم : ربنا يصلح الحال..وتسلم ايدك مقدما يازينب ياحبيبتى..

زينب : شاله منحرمش منك ياست الكل.. تحبي اعملك حاجه تشربيها تروي عطشك الجو حر أوي..

مريم : أبتسمت وقالت..لما يرجع آدم بالسلامه.. تعملي لينا اتنين عناب من ايديكي الحلوين دول..

زينب : من نن عينيا ياست مريم يانوراتنا..

مريم : تسلم عيونك ياحبيبتي.. قوليلي أحمد و دعاء فين؟

زينب : أحمد عند واحد صاحبه..وكملت بتنهيده.. والبت دعاء قاعده ف اوضتها..مش عارفه مالها البت دي.. تاعبه قلبي معاها..حتى لما نجحت في الثانويه ومجموعها يدخلها كليه محترمه.. قالبه بوزها وحاسة أنها مش فرحانه..

مريم : بتفهم.. فعلاً أنا ملاحظه إن دعاء واخده جمب بقالها فتره..
وكملت بتفكير..وقالت..يكون خايفه من المرحله دي.. وبتفكر في لبس الكليه؟

زينب : بقلة حيلة والله منا عارفه ياست مريم.. يمكن أصل بنتي حساسه وبتاخد كل حاجه ع خاطرها..

مريم : بتفهم.. أممم تمام يازينب أنتي قوليلها متحملش هم أي حاجه.. ولبس الكليه والمصاريف ملهاش دعوة بأي حاجه.. وهتنزلي انتي وهى وتشتري ليها لبس يكفيها السنه. بس بلاش لبسك المدندش ده يازينب الله يكرمك خليها تختار براحتها وع زوقها..

زينب : بلمعة في عينيها قالت.. والله منا عارفه اقولك ايه ياست مريم.. جمايلك أنتي والبيه مغطياني من ساسي لراسي.. يتردلكم في صحتكم وعافيتكم ويستركم دنيا وآخره يارب..

مريم : بطلي كلامك ده يازينب أنا و آدم معملناش حاجه..وبعدين انتي خلاص عايشه معانا أكتر من المؤبد..ههه يعني واخده ختم رسمي إنك واحده مننا
وفعلاً يازينب أنتي مننا ومنقدرش نستغنى عنك لا انتي ولا ولادك ولا الريس عوض..

زينب : ضحكت بدموع..وقالت الهي يجبر بخاطرك ياست مريم زي ما بتجبري بخاطري.. أنتي متعرفيش بكلامك ده دلوقتي نفسي اخدمك أكتر وبرموش عينيا..

مريم : تعيشي يازينب.. يلا بقى جهزي العناب ع ما آدم يوصل بالسلامه..

زينب : بحماس.. أحلا عناب لاحلى ست الكل.. واتحركت..

مريم : مسحت وشها وقالت.. ربنا يصلح حال الجميع. ويجبر بخاطر مكسور الخاطر.

آيان : ماشي وماسك أيد جنى وكل ما جنى تقع.. آيان يساعدها تقوم وتمشي جمبه..

مريم : متابعاهم ومبتسمه...

محمد : جري ع الباب وقال.. ديدو أتم (جدو آدم)

آدم : داخل البيت وقال السلام عليكم..
وضحك وقال.. أهلا أهلا بحفيد قلبي الغالي..وشاله وباسه.. اذيك يا محمد باشا

مريم : مبتسمه وردت السلام..

محمد : باسه من خدو..وقال ديدو بيبي..

آيان : جري ع آدم وقال..جدو آدم حبيبي..

وجنى سقفت وفرحت لما شافت جدها..

آدم : بضحكه..تعالوا ورايا بقى لما أسلم الاول ع أميرتي.. وبعدين اديكم الرشوه..يلا بينا.. وداخل البيت..

مريم : قامت تقابله كالعاده..وابتسامتها زادت من جمالها..وقالت بحب كبير..حمدالله على سلامتك يا حبيبي..

آدم : باس ع أيدها وجبينها وقالت..الله يسلمك يا روحي..عامله ايه دلوقتي؟

مريم : في نعمه كبيرة الحمد لله.. أنت طمني عليك.. أخدت علاجك ولا لأ؟

آدم : قعد جمبها..وقال وأنا معقول أنسى حاجه زي كده. أنتي عايزاني أنام ع الكنبه ولا ايه؟ههههه

مريم : بضحكه.. أيوه كدا برافو عليك.. تاخد العلاج يبقى تمام..تنساه اعاقبك ع طول..

آدم : بضحكه..لا الطيب أحسن.. المهم أنتي عامله ايه؟

مريم : بخير والله ياحبيبي.. يومك كان عامل ايه انهردا طمني عليك..

آدم : كل حاجه تمام..وهفرحك بالعميد ميمو واقولك عمل ايه انهردا..

مريم : بتركيز..عمل ايه فرح قلبي..

آدم : طلع من جيبه بسكويت وشوكليت للأطفال وقدمها ليهم.. وشال جنى ع حجره و آيان واقف قدامه وساند ع ركب جدو..ومحمد قاعد جمبه.

آدم : كمل وقال.. كان في صفقه كبيرة جداً. بس عليها مشاكل.. اتنين ضد بعض واتنين خبثا متفقين علينا مع بعض يوقعوا الصفقه دي مننا..
أنا قولت بلاش منها أحسن علشان خايف ع ولادك يتعرضوا لمشاكل وخصوصاً الفتره دي حساسه جدا ل زين علشان مشروعه..
قام مراد بقى وفهد اشتغلوا من ورايا ع الصفقه دي.. وهوب وقعوا الاربعه في بعض واخدوا الصفقه انهردا من قدام عينيهم..وفاجؤنا بيها..

مريم : بقلق..طيب ومفيش مشاكل هتحصل لولادي بعد ما خدوا الصفقه دي؟

آدم : أبتسم وقال.. لأ يا روحي متقلقيش.. مراد حط ليهم خطه محكمه وهو وفهد شغالين من بعيد.. يعني محدش عارف أنهم اللي خططوا.. هما بس حطوا البنزين جمب النار.. واشتعل لوحدوا.. وبعدين يستاهلوا اكتر من كدا.. ضميرهم ميت وبيستحلوا الحرام..

مريم : بزعل اعوذ بالله..لا حول ولاقوة إلا بالله.. هى الناس دي بقت عامله ايه كدا؟ حاطين الفلوس في المقام الأول ليه؟ ليه مش مقتنعين إن كل حاجه رزق ومكتوب على الجبين..

آدم : ربت ع أيدها وقال.. مش كل الناس أنتي.. ولا أنتي كل الناس ديما التفكير مختلف..
المهم أنا بقول افرحك بابنك تزعلي كدا؟

مريم : أبتسمت وقالت..مراد ديما مفرح قلبي.. ربنا يفرح قلبه وينصرو ديما..
وشافت ملامح آدم.. وكملت بمكر..وقالت.. ويفرح قلبك أنت كمان يا إمبراطور قلبي..

آدم : كشر عينيه وقال..بقيتي مكاره يا مريم..

مريم : بضحكه.. عشرة عمري بقى لازم أتعلم..

آدم : بضحكه..ماشي هعديهالك يام مرادك..

مريم : بفخر.. أنا أم العميد مراد آدم وملك السوق زين آدم والدكتوره نور آدم والجراحة لارين آدم..
أنا أم العميد فهد والسفير فارس والدكتور محمد أنا أم فريحه وريتال.. أنا أم أحفادي..
وقبل كل ده.. أنا أميرة آدم..!!!

صوت من عند الباب.. ومش بس كده..!! أنتي ملكة المملكة..!!!

آدم : رفع عينيه وابتسم وهمس.. حفيدي الغالي..!!

مريم : فتحت عينيها بدهشه وقالت بفرحه.. آدم..!!!

آدم مراد : واقف عند الباب..وبيضحك..

آرين : طلعت من وراه. وشايله بوكية ورد.. وقالت بحماس.. بابا آدم...ماما مريم.. وجريت عليهم..

آيان : شاف آرين وكان هيتجنن من الفرحه والحماس الكبير..

مريم : قامت بسرعه وفتحت أيديها واخدتها في حضنها وقالت بدموع الفرح.. نور عيني وروح قلبي.. وحشتيني اوي يا آرين..

آرين : ضحكت بدموع وقالت.. وحضرتك وحشاني جداً أوي خالص ياماما.. وباست على أيديها..
وكملت وقالت.. أتفضلي ياماما ده بوكية ورد أنا إللي عملاه بنفسي من المزرعه..

مريم : بإعجاب..الله ماشاء الله جميل اوى يا آرين يابنتي..

آرين : بسعاده..كويس إن عجبك كنت متأكدة.. وعلشان كده جبت للعيله كلها بوكيهات ورد..

آدم : نزل جنى.. وقام وبص لحفيدو..

آدم مراد : قرب منه ومبتسم وقال بحنين.. وحشتني يابابا..

آدم : مبتسم وفتح أيديه..وضم آدم وربت ع ضهرو.
وقال..حمدالله على سلامتك ياحفيدي..

آدم مراد : خرج من حضنه..وباس ع أيدو.. وقال. الله يسلمك يا بابا.. حضرتك عامل ايه؟

آدم : ربت ع كتفه وقال بهدوء.. أنا دلوقتي كويس جدا ياحبيب جدك..

آرين : بحماس..وسع كدا يا آدم اسلم على بابايا واترمت في حضنه بمرح وقالت.. باباااا.. بابا جدو وحشتني اوي اوي جدآ خالص والله..

آدم : ضحك بصمت ربت ع ضهرها بحنان وقال.. دلوقتي البهجة هترجع للمملكة من تاني.. وحشتيني ياحبيبت جدك..

آرين : باست ع أيديه وقالت..والله العظيم حضرتك اللي وحشتني اوي.. يااااه بجد كل حاجه هنا وحشاني.. تالين فين؟

آدم : مسد ع حجابها بإبتسامة وقال.. تالين أكيد فوق..

آدم مراد : ضم مريم لحضنه. وباس ع راسها وايديها.. وقال.. ماما مريم وحشتيني ياحبيبتي..

مريم : بدموع الفرح.. وأنت وحشني ديما يانور عيني.. عامل ايه ياحبيبي..؟

آدم مراد : أبتسم.. أنا كويس جدا ياحبيبتى..

مريم : ضحكت بسعاده وقالت.. أيوه اصدقك.. اللهم بارك ملامحك كلها فرحه وسعادة..يديمها عليك ديما يابن قلبي..

آرين : شهقت.. آيان حبيببببي وشالته وفضلت تبوس فيه بإشتياق كبير.. وحضتنه كتير..

آيان : ببراءة.. أنتي كنتي فين يا ألين.زعلان منك..

آرين : بزعل.. ياروحي أنت.. أنا أسفه يا آيو.. بس انا جبتلك معايا حجات حلوة كتير جدا.. وهنشوفها أنا وأنت عند بابي أوكي؟

آيان : نزل وبيجري وقال..هييه هييه ألين بيبتي حلوه.

آرين : بصت حواليها..طيب بابي فين ومامي وباقي العيله.؟

مريم : بضحكه.. في الشغل يانور عيني..وع وصول إن شاء الله.. وفهد ورينو ملهوفين عليكم وبيجهزوا كل حاجه حلوه بمحبه علشانك أنتي و آدم..

آرين : بإشتياق لعيلتها..قالت..ياااه أما كل حاجه هنا وحشاني بشكل..!!

تالين : نازله بالصدفه وشافتهم.. وشهقت بفرحه وقالت.. ابييية آدم.. آرين مش معقول.. ونزلت بسرعه..

آرين : جريت عليها وحضنوا بعض بشوق كبير..

آدم مراد : شال جنى بنت أخته وسلم عليها هى ومحمد و آيان.. و مبتسم لحب آرين وتالين لبعض..

تالين : طلعت من حضنها..وبصت عليها وقالت بفرحه.. آرين.. آرين وحشاني أوي ياحبيبتى..

آرين : بضحكه.. وانتي وحشاني موووت يا توتا احلويتي اوي ماشاء الله عليكي..

تالين : بضحكه..يابكاشه.. أنتي بتسبقيني.. أنتي ماشاء الله اللهم بارك راجعه بدر منور زي القمر..

آدم مراد : بابتسامة جميله.. وأنا موحشتكيش ياتالي؟

تالين : جريت عليه واترمت في حضنه وعيونها لمعت بدموع وقالت..
بالعكس يا أبية أنا مفتقداك جدآ..ودلوقتي ف وجودك حسيت إني بخير.. حضرتك وحشتني جدآ..

آدم مراد : زاد من حضنها..ومسد على ضهرها بحنان.. وباس راسها وقال.. انا معاكي ديما ياروحي..

تالين : مسحت دموعها وضحكت بفرحه.. وقالت. حمدلله على سلامتك يا أبية آدم..

آدم مراد : أبتسم الله يسلمك ياحبيبتي..

زينب : خرجت من المطبخ..وشايله صينية العناب.. و زغردت زغروده طويله..

الكل ضحك

زينب : بفرحه..يا ألف حمد لله على السلامة.. يادي النور اللي هل علينا ياولاد.. وحطت الصينيه..

آرين : سلمت عليها.اذيك يادادة وحشتيني جداً..

زينب : بفرحه..متشوفيش وحش ياست العرايس.. الله أكبر اللهم صل على سيدنا محمد.. راجعه وشك منور زي البدر..
اذيك ياسي آدم بيه ياعريس وحشني والله نورت بيتك ومطرحك..

آدم مراد : أبتسم..الله يسلمك يادادة.. انتي عامله ايه؟

زينب : أنا بخير طول ما أنتوا كلكوا بخير.. إلهي يجعل السعادة تحت أقدامكم منين ماتروحوا ياعيلة العدوي والسيوفي وعزيز والصاوي.. نسيت حد؟ اه وسي زياد جمال.هههه متأخذونيش أصلي فرحانه اوي بشوفتكم.. أي والله..

مريم : بابتسامة جميله..تسلمي ربنا يعزك يا زينب..

آرين وتالين راحوا لحضن جدهم..

آدم : أبتسم وقال.. طبعاً أنتوا محتاجين تستريحوا.. اطلعوا لفهد ورينو واتغدوا وبعدها ارتاحوا تمام؟

آرين : بحماس كبير حاضر يا بابا.. بصراحه بابا طارق وماما رنا و آركان كمان وحشني موت..
هو تيم هنا.......... أحم وسكتت من نظرة آدم الناريه..

آدم : أبتسم وقال..تيم وميرو ف المستشفى.. وأول ما يرجعوا هايطلعوا ليكم..

آرين : هزت راسها بصمت..

آدم مراد : بجدية.. يلا يا آرين..!!!

آرين : بلعت ريقها.. بعد اذنكم..

آدم : ربت ع كتف حفيدو..وضغط على كتفه بتحذير..

آدم مراد : هز راسه لجدو..

آدم : أبتسم وقال.. نورتو مملكة ميراث العشق يا أحفاد العدوي..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

قدام اسانسير العماره..

آدم مراد : من بين أسنانه..هنرجع للجنان تاني ولا ايه؟

آرين : صكت ع أسنانها بغيظ وقالت.. وهو أنا عملت ايه بقى إن شاء الله..؟

آيان : واقف بينهم وبيتفرج عليهم..

آدم مراد : خبط ع الحيطه جمب وشها وقال.. أنتي عارفه انتي عملتي ايه؟ وبتسألي ع تيم هنا..؟ أول وآخر مرة فاهمه ولا لأ؟

آرين : نفخت بخنقه وقالت جواها.. الله يخربيت أعداء الفرحه.شوفتي عينيه رجعت تقلب نور إزاي؟.. قوليله حاضر يا آرين علشان مايضيعش فرحتك..

آدم مراد : قرب منه وشها أوي وقال بحزم..خلصتي؟

آرين : اتخضت..ورجعت لورا وقالت بغباء..يعني كنت بحسبها جوايا.. اء..قصدي يعني كنت بدعيلك.. لأ لأ مش كدا.. يووووه.. في إيه بقى.؟

آدم مراد : بتحذير.. في إنك تعقلي ومش هنبه عليكي تاني. ولما نطلع فوق مش عايزك تتنططي وتهيبري علشان منكدش عليكي..

آرين : قبضت على أيدها وقالت بغيظ..
رجعنا للقرف.. وحطت بوكية الورد في أيديه بعصبية..وركبت الاسانسير..وربعت أيديها ومتنرفزه..

آيان : وقف جنبها.. وماسك في فستانها..

آدم مراد : وقف جمبها وقال بحده..افردي بوزك.. أنا مش بجلد فيكي..

آرين : رفعت حاجب وعوجت بقها وقالت بتريقه.. جلاد؟ والله لايق مع المرعب ودراكولا. نحط الإسم ده جمبهم ف القايمه..
لأ وقال إيه ماتتنططيش فوق.. ناقص كمان يقولي متسلميش ع أبوكي واخوكي علشان محرم ليكي.. هى ناقصه؟ جاتنا نيله في حظنا..

آدم مراد : لف وشه بعيد..وغصب عنه أبتسم من شقاوة الطفله الثرثاره..

عند فهد..

فهد : بغيره..مش ضيق شوية الفستان ده يا لارين؟ وكمان لونه أوفر.. غيريه غيريه البسي غيرو.. بصي ف فستان أسود بحبه اوي عليكي.. ورايح ع الدولاب..

رينو : ضحكت من قلبها ع غيرة الفهد..وقالت.. ضيق إيه بس يافهد؟ وكمان لونه فسدقي وجميل جدا..
وغمزت وقالت بمكر.. ولا علشان أنا كل شوية أبقى أجمل من إللي مرة اللي قبلها غيران؟

فهد : كشر عينيه وقال..والله؟ غيران إنك جميله؟ هى بقت كدا يا لارين يا عدوي..؟

رينو : هههههه.. وحطت أيدها ف دراعه وقالت.. فهد أنت قماص ههههههه.

فهد : تنح..نعم يختي؟

رينو : ههههه سمعتها من آرين ل آركان وحبيت اتجنن شوية فيهاش حاجه يعني فرفش شويه..

فهد : فتح عينيه بصدمه وقال.. قماص وفيهاش حاجه وفرفش؟.. لا ياحبيبتي اتجنني برحتك..

رينو : بمكر.. أحط روج؟

فهد : بغيظ..وماله أصلها ناقصه العمليه. هتبقى أنتي والبجح..

جرس الباب رن..

رينو : ضحكت من قلبها وقالت..البجح وصل..قصدي جوز بنتك..

فهد : بلهفه..تعالى نشوف آرين.. وخرجوا بسرعه.. وفتح الباب..

آرين : اتنططت بفرحه..وصرخت بصوت عالى باااابي واتشعلقت في رقبته..

آدم مراد : هز راسه ليها بتوعد وعقاب جديد..

فهد : ضحكته رجعت من تاني.. وضم بنته لقلبه بحنان وقال.. آرين بنتي..

رينو : بضحكه.. أهلا آدم حبيبي تعالى ياقلب عمتك..

آدم مراد : دخل وسلم عليها..اذيك ياعمتو.. وقدم ليها بوكيه الورد..

رينو : بسعاده أنا بخير ياحبيبي.. حمدالله على السلامه..

آدم مراد : عينيه ع اللي متشعلقه ف رقبة ابوها..وقال..الله يسلمك ياعمتو..
وكمل بتوعد...إيه يا آرين أنتي نمتي ولا ايه؟ عمتو لارين عايزه تسلم عليكي..

آرين : بعند.. طبعاً هسلم ع مامي حبيبتي..بس أشبع شويه من بابي..وباست ابوها من خدو..
وقالت بسعادة..بابي حضرتك وحشتني اوي اوي جدآ خالص والله..

فهد : عيونه لمعت..وباس جبينها وقال.. وأنتي كمان ياقلب بابي..وحشتيني اوي..

آرين : ضحكتله..وقالت أسلم ع مامي وارجعلك.. وجريت ع امها وصرخت بمرح..ماااامي حبيببببتي وحشتيني اوي اوي جدآ خالص والله انتي كمان..

فهد : أبتسم ل آدم وقال.. حمدالله على السلامه ياديزل..

آدم مراد : حضن خاله..وقال..الله يسلمك ياخالو.. حضرتك عامل ايه.؟

فهد : أبتسم.. الحمدلله تمام..

رينو : ضحكت بدموع وضمتها..وقالت بحنين.. أنتي كنتي وحشاني اوي يا آرين..البيت كان وحش اوي من غيرك..

فهد : أبتسم بحنين وقال.. الدنيا كلها كانت وحشه من غير آريني..!!

آرين : اومال فين آركان؟ نفسي أشوفه اوي..!!!

رينو : بضحكه.اول ما عرف إنك ع وصول.راح يجبلك غزل البنات زمانه جاي..

آرين : جريت على أبوها ووقفت جمبه..

فهد : حاوطها من كتفها وضمها لقلبه وباس ع راسها وقال.. نورتي الدنيا كلها ياروحي..

آرين : بتنهيدة راحة بال و أمان..ميرسي جدا لحضرتك يابابي..

رينو : تعالوا ياولاد استريحوا حبايبي..

وقعدوا كلهم في الليفنج..

آدم مراد : ل فهد. عرفت إن حضرتك وبابا رسيتوا المناقصة لصالح مجموعة العدوي..

فهد : هز راسه أيوه فعلاً..كانت سهله لما اتحدنا أنا وابوك كالعادة..

آدم مراد : هز راسه.. وقال أكيد الحوت والصقر بيكلموا بعض..

فهد : ربت ع رجله وقال.. وعايز من الديزل يكون العمود الفقري للفهد الأسود في اللي جاي..

آدم مراد : أبتسم. أنت مش محتاج توصيني ع آركان ياخالي.. أنا مستني الكام شهر اللي جايين بفارغ الصبر.. علشان اخد الملازم أول آركان ف أول مغامرة جديدة مع بعض..

فهد : بتنهيده..ربنا معاكم.. وبص ل آرين وأبتسم وقال.. مبروك النجاح ياروحي..

آرين : بفرحه..الله يبارك ف حضرتك يا بابي..ومش هتنازل عن هديتي اوكي؟ وبصت ل آدم بغيظ علشان مجابلهاش هدية نجاحها..

فهد : بضحكه.. وأنا اقدر انساكي.. غمضي عينيكي..

آرين : تنحت وقالت.. أنت جبتلي هديه صح؟

فهد : أيوه صح..غمضي عينيكي الأول..

آرين : بحماس..حطت ايدها ع عينيها..وقالت أهو.. وانا متاكده أنها هتعجبني..

فهد : طلع العلبه وفتحها وكانت السلسله ع رسمة فراشه جميله كلها الوان مختلفه.. وقال ودلوقتي فتحي..

آرين : فتحت عينيها..وشهقت بفرحه وقالت..واووو.. بجد تحفه جدا.. جميله اوي اوي يابابي.. الله بجد..
بص يا آدم..بص حلوه ورقيقه إزاي؟

آدم مراد : أبتسم ليها.. وقال. طبعآ جميله..نفس الفراشه إللي شفناها في المزرعه أنا وانتي فاكره؟ وغمز علشان يوترها..

آرين : اتوترت.. وقالت بلخبطه. مش فاكره.اء..ايوه.. لأ أيوه صح بتهأيلي..

آدم مراد : بمكر.. إزاي مش فاكره بقى؟ الفراشه دي بالذات مينفعش تنسيها. افتكر إني سمتها وقتها ضي ولا ايه؟

آرين : كحت.احم..ايوه أيوه افتكرت..

فهد : رفع حاجبه وبص ل آدم..

آدم مراد : بخبث..زاكرتك بتضعف يا آرين ده الموضوع معداش عليه أسبوعين يعني..

آرين : اتنفست الصعداء وقالت..ايوووه افتكرت.. قبل ما أركب الحصان..افتكرت..اه ضي.ايوه..

فهد : هز راسه وعينيه ع آدم..وقال. يعني عجبتك يا آرين؟

آرين : بمرح.. أوي أوي يابابي..

فهد : بصلها وأبتسم وقال..مبروك عليكي ياروحي..

آرين : ميرسي جدا..

آركان : فتح الباب ودخل..وقال بفرحه..مييين؟ الديزل بنفس ذات نفسه..و آرين هانم كمان.. هلا والله هلا والله..

فهد : قام وقال ثواني وجاي..وراح المطبخ ل رينو يساعدها..

آدم مراد : أبتسم وقال آركان..هتعقل أمتى؟ وسلموا على بعض..

آركان : هعقل لما أعملها واتجوز واحصلك ياعم.. اذيك يابت يا آرين وحط الشنطه..وحضنها..

آرين : بفرحه.. آركان حبيبي وحشني موووت والله العظيم..ووحشتني غلاستك وبرودك ورخامتك..

آركان : خبطها في كتفها بهزار وقال.. حاسس إنك بتشتميني سيكا..صح يابت..

آدم مراد : بتحذير..لو مديت إيدك تاني ع مراتي.. أنا هقطعهالك..ولو مش مصدق جرب..

آركان : بغمزه..عريس جديد وقلبك مقويك..ماشي ياعم ما أنت اشتريتها بقى بصُره من الدنانير؟ هههههههههه. وحشنااااي ياديزل الغلابه..

آرين : بصت ل آدم بغيظ.. وضحكت ل آركان وأخدت غزل البنات وقالت..ميرسي يا آركان ياحبيبي..
أنا رايحه ل مامي وبابي..وسابتهم وهي بتقلد المرعب..

آدم مراد : قال جواه بتوعد.. بعشق لعبة القط والفار معاكي يارينو ياصغيره.. وهتشوفي أول ما نرجع بيتنا ياعشق الديزل..

آركان : عامل ايه ياعريس..؟

آدم مراد : هز راسه تمام..

آركان : إيه ياعم.. أنت مخوف الواد مصطفى ليه؟

آدم مراد : أبتسم وقال..ده مجنون ياعم..

آركان : بتريقه..مجنون؟ طب عليا النعمه لولا الواد مصطفى شعلك الفرح ماكنت هتعرف تفرح زي الناس..!!

آدم مراد : رفع حاجبه وقال..ليه بقى يافهيم؟

آركان : بزمتك.. أنا راضي زمتك.. ف حد يوم فرحه يحط قائمة اغاني كلها هاديه متقومش حتى عيل صغير من ع كرسي؟

آدم مراد : بعدم إهتمام.. أنت واللي ذيك ماتفهموش في الأغاني.. مش لازم صخب وميوزك مجنون علشان عيل يقوم من مكانه..

آركان : ياحبيبى مقولناش حاجه..بس الأغاني دي تسمعها وأنت تحت ضوء القمر..مش ف فرح ياعم الحج..

رينو : جت وقالت.. يلا يا حبايبي الغدا جاهز..

الكل اتجمع ع السفره..

فهد شايل آيان وبيأكله..وقاعد جمب رينو..

و آدم قاعد جمب آرين..

آركان : بياكل ومتابع إهتمام آدم و آرين لبعض.. وأبتسم.. وفجأه شاف صورتها قدامه.. وكشر عينيه بعدم فهم..وقال جواه..اشمعنى دي؟.. أنا حتى معرفش هى مين ولا إسمها.. فوكك يا آركان أنت بس بتحب تاخد حقك وأكيد أنت مضايق من المتعجرفه دي..!!!

فهد : بياكل ومهتم ب آدم و آرين ومبسوط إن عيلتهم زادت فرد مهم..

رينو : اهتمت بيهم.. وبعد الغدا قعدوا يتكلموا وشربوا القهوة..

آدم مراد : قام وقال.. يلا بقى يا آرين علشان نسلم ع بابا وماما..ونريح شويه ونروح ل بابا طارق. والدكتور محمد..

آرين : قامت لكن قلبها بيدق أنها لتاني مرة هتسيب البيت إللي عاشت فيه.. وهزت راسها ليه وقالت.. أوكي.

فهد : سلم ع آرين بحب كبير..واتمنالها السعادة.. وسلم ع آدم..

رينو : سلمت عليهم..

فهد : ل آركان وصل أختك وجوزها لتحت..

آركان : علم وينفذ ياكبير.. وشال آيان على كتفه وقال.. أنا أسمي إيه يا آيو؟

آيان : بضحكه.. أنت آكان أسود..

الكل ضحك عليه..

آدم مراد : شاف زعل آرين.. ومسك أيدها وضغط عليها بخفه يطمنها..

آرين : بصت ليه.. وأبتسمت بأمتنان.. لأنه ديما بيبقى موجود وقت احتياجها ليه..!!!

آدم مراد : أخد آرين ونزلوا.

مراد : بضحكه.. أهلا أهلا بمرات أبني حبيبتي.. وضمها لقلبه..

آرين : بفرحه.. خالو مراد القمر وحشتني اوي..

مراد : بهزار.. لأ خالو إيه بقى؟ أنا من دلوقتي بابا.. وياااااه بقى لو قولتي بابي مراد القمر.. خلي أبوكي يولع ههههه.

آرين : ضحكت وقالت..ليه بس كده..ده بابي بيحبك جدا..

مراد : بغمزه.. وأنا بحب مراته أكتر هههههههه.

آرين : هههههههه والله اتخضيت بس افتكرت أنها أختك.. حضرتك فرفوش اوي ياخالو..
وهمست في ودنه وقالت بغيظ..المرعب مش طالعلك لييييه؟ يااااه لو كان زيك.؟

مراد : بضحكه وغمز..يابت أنا زي العمر لا اتكرر مرتين..

آرين : بضحكه.. فعلاً مفيش منك ربنا يباركلنا في حضرتك وبابي وكل العيله..

فريحه : بسعادة كبيرة.. أمين يقلب عمتك..وحضنتها.. حمدلله على سلامتك ياحبيبتي..

آرين : ابتسمت بحب ميرسي جدا ياعمتو ياقمر..

ريتال : بفرحه.. آرين ياحبيبتي حمدالله على السلامه.. وسلمت عليها وع آدم..

آرين : بسعاده لحب العيله ليها..قالت ميرسي جدا لحضرتك..

فريحه : سلمت على آدم..

زين : سلم ع آدم و آرين.. وقال.. اتفضلوا بقى هديتكم أهي.. وطلع مفتاح.

آدم مراد : أبتسم....

آرين : كشرت عينيها وقالت..ده مفتاح عربيه ده صح يا خالو؟

زين : بضحكه طبعاً..دي عربية موديل السنه..علشان آدم و علشانك ياحبيبتي..

آرين : فتحت عينيها بصدمه وعدم استيعاب بجد ياخالو..؟

زين : ههههه البت هيغمى عليها.. وكمل وقال.. مش أخويا مراد جاب عربية لليليان وكريم.؟
أنا بقى جبت ل آرين وأنا متأكد لو شوفتيها هتعجبك جداً..

آرين : كانت هتجري ع بره علشان تشوفها لكن افتكرت آدم..وبصت ليه..

آدم مراد : مسك أيدها..وأبتسم وقال ل زين.. أنا متشكر جدا ياعمي..ولو أنك تعبت نفسك..

زين : ههههه لأ ياعم تبقى ردها في المستقبل لولاد أخوك..عايزين الترابط الأسري يبقى موجود بينا ديما..

آدم مراد : بجدية..ده وعد مني إن العيله كلها هتبقى ديما.. زي ما بابا آدم وماما مريم أسستها..

الكل أبتسم..

ومريم بصت ل آدم وأبتسمت بتنهيدة راحه..

آدم : ربت ع أيدها..وبص لاحفاده وقال.. خد مراتك وخليها تشوف هديتها يا آدم..

آدم مراد : أخد آرين..وشافوا العربيه وكانت مرسيدس موديل السنه ولونها أسود وتحفه جدا..

آرين : كان هيغمى عليها من فرحتها.. مش مصدقه إن دي عربيتها هى وجوزها..وانبهرت حرفياً منها.. وبصت ل آدم وقالت بنبرة خاصه.. أنا مش بحلم مش كدا؟ هو أنت والسعاده معايا بجد يا آدم؟

آدم مراد : شاف فرحتها ولمعة عينيها..وقرب منها وشالها بين أيديه وقال. لأ ياضي آدم انتي معايا وفى حضني..انتي سعادتي الأولى والأخيرة..
وراح بيها ع بيتهم الجديد.. وعاقبها بطريقته الخاصة ع عنادها وشقاوتها معاه.. وعاشوا تفاصيل جميله في جنتهم وعش السعادة بالنسبة للديزل وضيه..!..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف الهايبر/ قسم المواد الغذائية..

چود : مسكت مصطفى من ياقة قميصه بقوه..

مصطفى : اتخض.. يخربيتك..!!! مالك ياچود أنتي اتحولتي كدا ليه؟

چود : صرخت ف وش مصطفى.. وقالت بألم.. الحقنااااااي يامصطفاااااه...!!! شكلي بووووولد وهيبقى يوووووم بلاااااااااك....!!!!! -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 73 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 74 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات