رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الخامس والخمسون 55 | روايات مريم نصار

    نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 55 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 55 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الخامس والخمسون


فصل ٢٨ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

الرحمه أقوى من الحب ، فالرحمة تجمع بين الحب والعطف والتسامح والود ، كلنا قادرون ع أن نحب لكن القليل من يملك الرحمه ف قلبه..

وداعاً ياعام لم نختم فيه القرآن💔 ومرحبا بعام سنختم فيه بإذن الله.♥️

================================

بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

..

عدا أكتر من شهر على آرين بإهتمام كبير من آدم وباقي العيله.. وآدم كان الداعم الرئيسي ليها على دراستها..
وفهد كل شوية يكتشف في الديزل حاجه أجمل من قبل.. وكان مبسوط أنه بيساعدها ع الدراسه.. وعملت عمليه جراحيه تانيه.. ونجحت. وباقي عملية التجميل.. إللي هيعملها الدكتور زوهير لأنه دكتور و خبير وكمان بمساعدة تيم..

Автор: Меріам Насар

فيلا العدوي.

في المكتب..

زياد : بتنهيده..بس ياعمي هو ده كل إللي حصل.. وأنا طبعآ مش معترض ع آسر.. انا مبسوط جدا بشخصيته وأخلاقه.. لكن أنا لجأت لحضرتك لأني باخد رائيك ف الصغيره قبل الكبيره..

آدم : أبتسم وقال بهدوء.. اعقلها وتوكل يا زياد يبني.. العمر بيمر.. والفرح ده زي الحظ.. وإن كان ع آسر.. فهو راجل ويعتمد عليه.. ويكفي أنه أتحدى نفسه في السن ده وبقى أصغر رجل أعمال في مجاله.

زياد : أبتسم..كلام حضرتك مظبوط. ومليكة طبعاً زي أي أم مقدرتش متفرحش..وقالت لحياة بنتي.. والحمدلله. حياة موافقه ومفيش أي اعتراض.. .لكن برضو الظروف إللي حوالينا. مش ملائمة إني أرد بالموافقه على عمي جاسر..

آدم : بتفهم. ظروف ايه يا زياد.؟ إذا كان احنا في وسط الظروف دي كتبنا كتاب حفيدي.. خلي الفرح يدق بابك ياراجل..وبما إن حياة موافقه. يبقى اتكل على الله.

زياد : اتنهد براحه كبيره وقال بابتسامه.. يبقى على خيرة الله..

فيلا الصاوي..

آسر : بسعاده..بجد ياجدو. يعني عمي زياد وافق..

جاسر : بضحكه..بجد يا آسر يبني.. وكلها يومين ونروح نتقدم رسمي ونطلب أيد حياة..

آسر : حضن جدو..وقال ربنا يبارك لينا في عمر حضرتك. أنا بجد مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه؟

مالك : بهزار وفرحه .كنت هتبقى زي أبوك..مستني الفرج ههههه ألف مبروك يا آسر ياحبيبى..

آسر : حضن مالك..وقال الله يبارك فيك يا اجمل اب في الدنيا. أنا بجد مش مصدق والله .

ساره : ضحكت بسعاده وقالت. لأ ولسه بقى لما تعرف إن حياة موافقه..

آسر : بدقة قلب انتي بتتكلمي بجد ياماما..

ساره : ههههه أيوه طبعآ.. أنا بعبقريتي وقعت عمتك مليكة في الكلام. ههههه وهي يقلبي اعترفت على طول..

آسر : باس ساره من خدها وقال بمرح وفرحه. يا احلى أم لاحلى عيله..

ملك : بضحكه.. وأنا يا آسوره ماليش نصيب..

آسر : قعد جمبها بفرحه.. وقال.. أنتي.؟
ده انتي الكل في الكل..وباس ع راسها وايدها وقال.. ربنا مايحرمنيش منك ابدا يا اجمل ناناه..

ملك : بسعاده..ربنا يوفقك ويريح قلبك ياروح قلبي..

وبعد كده آسر طلع بسرعه على أوضته. واتصل ع حياته..وكانوا الأتنين من أسعد الناس.. وفي انتظار الحلال.. للاعتراف بحب وعشق جديد...

------------------بقلمي مريم نصار.

تاني يوم ف فيلا العدوي..

أغلب العيله قاعده وقت الغدا.

تيم : أخد قطعة كفته بالشوكه..وقال ل ميرو. خدي ياحبيبتي..كلي دي طيب .

ميرو : هزت راسها بالرفض..وقالت بتعب.. لأ لأ مش قادره أكل أي حاجه..

تيم : بقلق. مريم أنتي وقت الفطار برضو ماكلتيش كويس..

ميرو : مسكت مفرش السفره بقوه..وبتحاول تداري الألم..وعايزه تقوم لكن مش قادره..

آدم : شاف ملامح مريم وتيم.. وقال ميرو ياحبيبتي انتي حاسه بحاجه..

ميرو : رفعت عينيها ليه ودموعها نزلت وبدأت تعرق..

آدم : ساب الشوكه..وبص ليها بقلق.

مريم : شهقت.وقالت ميرو أنتي بتعطي ليه؟

تيم : قام بسرعه وقرب منها.وقال بقلق..مالك يامريم انتي فيكي اتكلمي؟ لو تعبانه نطلع على المستشفى..

الكل أنتبه وقاموا وقفوا.

ميرو : الألم كان أكبر من تحملها.. ومسكت أيد تيم وضغطت عليها بقوه كبيره وقالت بصوت موجوع.. مش قادره ياتييييم.. الحقنننني.

تيم : قلبه حرفياً وقع في رجليه..وواقف مش عارف يتصرف إزاي في الموقف ده؟

مريم : برجفه.. ياحبيبتى دي شكلها هتولد. يافريحه.. هي راحت فين.. يافررريييحه..

آدم : من جواه قلقان عليها..لكن قال بحزم.. اتحرك ياتيم..خد مراتك ع المستشفى..

تيم : أنتبه..ها..اه حاضر حالا.. وقرب منها..

ميرو : حطت ايدها ع صدرو وغمضت عينيها بقوه..وقالت وهي بتنهج..محدش يلمسني..مش قادره اتحرك.. لو اتحركت حاسه إن حاجه هتقع مني..

فريحه : بتجري..نعم ياماما.. وشافت دم ع الأرض تحت ميرو.. وشهقت بصدمه. بنتي. وجريت عليها..

تيم : بحزم..مريم خليني اشيلك لازم تروحي المستشفى حالا. وقرب منها غصب عنها يشيلها..

ميرو : صرخت بصوت عالي جدا..وقالت..اااااااه الحقنننني ياتيييييم..مش قاااااادرررره...

فريحه : فتحت عينيها بزهول وقالت..دي شكلها هتولد دلوقتي. سيبها ياتيم مش هنلحق نوديها المستشفى..

تيم : بخوف .ازاي مش هنلحق. ف المستشفى هنخلي بالنا من كل حاجه. وشال ميرو بالقوه..

ميرو : صرخت بصوت اعلى.. وقالت هموووووت ياتييييم نزلللنننني روحي بتتسحب مني..

تيم : قلبه اتخلع حرفياً..ونزلها بسرعه..

مريم : برجفه.. زينب يازينب..

زينب : جت جري وقالت نعم ياست مريم.. وخبطت بايدها على قلبها..وقالت هيييي دي ست ميرو شكلها على آخرها..

مريم : مش وقته يازينب أجري اندهي على الدكتوره إللي في الفيلا اللي قصادنا بسرعه يازينب..

زينب : هوا حاضر...وجريت..

تيم : برعب حقيقي..مريم..مريم طيب تعالى اسندي عليا وادخلي الاوضه دي..

فريحه : بتعيط .اجمدي ياميرو ياحبيبتى..خدي شهيق وزفير براحه.وعلى مهلك..

ميرو : سانده في حضن تيم وبتعض في حجابها ومش قادره تتحمل..

آدم : قعد مكانه واضايق جدآ من شكل حفيدته وتعبها.. ونده بصوت عالى.. انتي ياعزه روحي شوفي زينب اتأخرت ليه؟

عزه : جريت بسرعه.. حاضر يا سيدي..

مريم : راحت بسرعه وراهم.. وبتدعي بالتيسير..

ميرو : أول ما دخلت الاوضه..نزلت على الأرض.. وتيم برعب نزل معاها.. وعيونه كلها دموع. وهمس مريم.. مريم ردي عليا..

ميرو : بصوت متقطع.وتعبان..مش قادره.. مش قادره ياتيم. هموت..

تيم : ضم راسها لقلبه ودموعه نازله بصمت.. وقلبه مخنوق من قلة حليتة. وقال.. أنا جمبك ومعاكي ياحبيبتى..

ميرو : شهقت بصوت عالى...ومسكت قميص تيم بقوه وصرخت صرخة بصوتها كله.. وكانت جنى خرجت للنور بقوه وعزيمة و إرادة..

مع دخول الدكتوره.. وجريت عليها بسرعه. وعملت اللازم مع ميرو..

فريحه : بسرعه شالت جنى ولفتها في بطانيه صغيره.. وقالت زينب.. أجري بسرعه على الفيلا هتلاقي في اوضة ميرو كل حاجه لجنى هاتي هدومها بسرعه.. بسرعه يازينب..

زينب : خارجه بسرعه وبتزغرد.. ألف مبروك ياسي آدم بيه..الست ميرو ولدت بألف سلامه.. والله ولادتها سهله وزي الفل بسم الله ماشاء الله.. الله اكبر . وجريت تجيب لبس جنى..

آدم : قاعد وجواه فضول يطمن على ميرو .

مريم : خرجت بسرعه..وقالت آدم..مبروك ياحبيبي..

آدم : قام بلهفه. طمنيني على ميرو..عامله ايه دلوقتى؟

مريم : بإبتسامة رضا..زي الفل ماشاء الله تبارك الرحمن.. ولاده ولا أسهل من كدا.. اللهم بارك جنى نزلت لوحدها وبالكيس بتاعها..سبحان الله.. وميرو بخير الحمدلله..اطمن..

آدم : نفخ براحه كبيره.. وقعد مكانه..وقال.. الحمد لله رب العالمين..

ميرو : نايمه على السرير..

تيم : باس ع أيديها الأتنين وقال..مريم أنتي كويسه بجد.. مريم قولي لو حاسه بحاجه اوديكي المستشفى..

ميرو : بتعب بسيط..اطمن ياتيم انا بخير ياحبيبى متقلقش..

الدكتوره : متقلقش يادكتور.. أنا عملت ليها كل اللازم..وبعد المحلول المغذي.. تشرب سوايل دافيه وتاكل عادي..
لكن لازم للبيبي دكتور أطفال..ولحسن الحظ ابن صاحبتي لسه راجع من المانيا..وجاي عندنا زياره..وهو دكتور أطفال ممتاز..لو تحبوا أنه يشوف البيبي..

تيم : طبعا ياريت يادكتوره..

الدكتوره : أبتسمت... تمام بعد اذنكم..والف مبروك..

تيم وميرو الله يبارك فيكي..

زينب : جت بسرعه اتفضلي ياست فريحه.. أنا جبتلها الفستان البمبي ده. أنا بحب اللون ده..وكمان جبتلها بطانيه جديده من دولابها. يختي عسل اللهم بارك.. شبه الدكتور تيم..
أي والله أنا فاكره لأن الدكتور تيم متربي من صغره معانا هنا.. اللهم صل على سيدنا النبي..خمسه وخميسه الله أكبر..

فريحه : بتلبس جنى. وقلبها بيرقص لأول حفيده..وضحكت..وقالت لسه بدري على الشكل يازينب.

زينب : بتأكيد طيب وعزة جلال الله.. إن جنى كلها أبوها.. والله أكبر رزقها واسع..وكل حاجه متيسره.. أشوفك زي الدكتوره مريم قادر ياكريم.. ياجنى بنت حوا وآدم.

فريحه : بضحكه. تسلمي يا زينب.. وليكي هديه انتي وكل البنات..

زينب : مش بقولك رزقها واسع..ربنا يديم الخير يااارب.

تيم : مسح وش ميرو وأبتسم ليها بحب كبير .وهمس ليها. حمدالله على سلامتك..ومبروك ياروحي..

ميرو : أبتسمت بدموع..مبسوط ياتيم..

تيم : ضحك بسعاده. وقال مبسوط بس؟ قولي طاير من الفرحه.. بس وقعتي قلبي عليكي بجد.. أول مره أخاف كدا..ربنا يبارك فيكي يام جنى..

ميرو : ضحكت .وقالت.. تسلملي يا حبيبي..طيب أنت مش هتشيل جنى.. انا عايزه أشوفها..

فريحه : بضحكه كلها سعاده.. خلاص أهو لبست جنى أجمل فستان..يخلاثي انا على الجمال.. اللهم بارك.. أمسك ياتيم ياحبيبى..شيل بنتك وسمي الله و إذن ليها.. وانا هجري اتصل ع مراد ومامي. دي هتفرح أوي..

تيم : شال جنى بين ايديه.. وإحساس وشعور مختلف.. وعيونه لمعت بدموع الفرح.. وهمس.. جنى.. جنى روح بابا. وضحك وقال.. بابا؟..انا بابا؟ جميله ياجنى..وباس جبينها..وبص ل ميرو وقال.. جميله اوي يامريم..

ميرو : رفعت ايديها بقلب أم..وقالت عايزه اشيلها ياتيم..

تيم : بحظر..حطها في أيديها وكان خايف..وقال صغيره جدآ.. حجمها صغير اوي يامريم..

ميرو : ضحكت بدموع السعاده.. وقالت..الله أكبر..بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن عليكى ياحبيبتي.. جنى أنا مامي ياروحي.. أنا مامي مريم.. هههه.. أنا مش مصدقة بجد..

مريم : دخلت وقالت بسعاده..الف مبروك يانور عيني.. أذنت ليها ياتيم يبني؟

تيم : أبتسم وقال.. الأب الروحي لمراتي هو أحق بيها.. ماهو إللي هيربيها برضو..

آدم : دخل وقال بحنين كبير. أنا تحت امر بنت جدها.. وأبتسم وقرب من ميرو..وباس جبينها وقال.. مبروك ياروحي.. أنتي كويسه دلوقتي؟

ميرو : بسعادة كبيرة.. أنا كويسه جدا يابابا..ربنا يبارك في عمر حضرتك..

آدم : مسد ع شعرها.. وشال جنى.. وأبتسم ليها وقال.. جنى تيم عزيز.نورتي عيلتك..وزدتيها نور وإشراق.. ماشاءالله تبارك الرحمن.. أسأل الله أن ينبتك نباتاً حسنا..
المفروض اللي يأذن ليكي جدك محمد.. لكن هو جاي في الطريق..وبرضو قالي أنت اولا الناس بيها. تأذن ليها..شكلي كدا مرزق بتربية البنات..واميرتي الولاد.. وباس جبينها.. و إذن ليها..

مريم : شالتها وقالت..بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن فيما خلق..

بعد كدا نقلوا ميرو في اوضه فوق..وتيم استقبل الدكتور وكشف على جنى..وطمنه عليها..وخرج.. وآدم ومريم قدموا لزينب ظرف توزعه ليها وللبنات عن فرحتهم بوصل جنى عزيز..

محمد ونور جم بسرعه.. ورينو و آيان

محمد : اطمن على ميرو .وشال جنى وقلبه دق بإحساس مختلف. واتعلق بيها في ثانيه..

ونور : فرحتها مش سيعاها..بوصول جنى لعيلتها..

ورينو : فرحانه..و شالت جنى اللي تعتبر بنت أبنها تيم..

آيان : واقف وساند على رينو..ويبص على جنى. ويبص على رينو كأنه بيقول جت منين دي..ومدهوش..

رينو : بضحكه.. آيو..دي جنى أختك الصغيرة..

آيان : بيلاغي بكلام كتير ورا بعض..ورفع نفسه ووقف على طرف رجليه.. وباس جنى من بوقها. وسقف بأيديه..

رينو : بدهشة..ياخبر البنت لسه مولوده.. وقالت.. كدا كخ يا آيان.

آيان : مسك أيد جنى..و بيلاغي وكأنه بيزعق ل رينو. وكلهم ضحكوا عليه..

Автор: Меріам Насар

بعد شويه مراد وفهد وآدم رجعوا من الشغل..

مراد : اطمن على ميرو.وكان قلقان عليها.بس اطمن لما شافها بخير..
.وشايل جنى.وباس جبينها..وباصص ليها وقال..معقول أنا بقيت جد.. والله ممصدق.. إيه ده.؟ ماشاءالله دي عينيها لون عيونك ياتيم.. لأ البت ميرو دي طلعت بتحبك. هههه. شوفت ياض يا فهد..عقبال ما تشيل عيال آدم أبني ههههههههه.

فهد. : شال جنى وضحك وقال بسم الله الرحمن الرحيم.. ماشاء الله..كلها الواد تيم فعلاً. اه انا أكتر واحد فاكر. كان لازق لمراتي زي الغرا..

تيم : قاعد جمب ميرو..وقال بضحكه..دي رينو دي في قلبي.

فهد ؛ قال لأ خلاص جاتلك اللي هتخليك متحبش حد قدها.. ربنا يباركلك فيها يادكتور..

كلهم آمين..

آدم مراد : باس جبين ميرو..وقال مبروك ياحبيبتى..

ميرو : الله يبارك فيك ياحبيبى.. وعقبالك إن شاء الله..

آدم مراد : مبروك يادكتور تيم.. وشال جنى. وباس جبينها..

تيم : الله يبارك يا آدم باشا..

آيان : زحف بسرعه وسند ع رجل آدم مراد.. وبيشاور عايز جنى..

آدم مراد : ابتسم..ونزل شال آيان على دراعه التاني.. وقال عايز ايه ياعم آيان؟

آيان : شاور ع جنى وعايزها..او عايز يلعب بيها مفكرها لعبه من صغر حجمها.

آدم مراد : هز راسه لأ لسه صغيره.. وحطها بين ايدين تيم..

بعد كدا العيله اتجمعت ما عدا آرين وكلهم استغربوا واندهشوا لولادة ميرو وأنها اللهم بارك ولاده سهله.. واتفقوا العقيقه في ميعادها بعد اسبوع..وتيم وميرو فرحتهم لاتوصف بوجود طرف تالت بينهم..

آدم مراد : أخد.شاور..واتصل على آرين.. وردت عليه..

آرين : بفرحه الو..

آدم مراد : بجديه.. منزلتيش ليه؟

آرين : بتوتر..ما انت عارف يا آدم..!!

آدم مراد : بجمود..لا مش عارف يا آرين.. مش عارف.. وعايز اعرف لحد أمتى هتفضلي حابسه نفسك فوق.. ولا أي تجمع للعيله بقيتي موجوده فيه..

آرين : بحيره. يا آدم أنا لسه وشي ملفوف بشاش. ولسه عملية التجميل..يعني لسه شويه عشان........!!!

آدم مراد ؛ قاطعها وقال..بنفاذ صبر.. لسه شويه على اييييه؟
انتي بقالك شهر ونص تقريبا في البيت.. وأي حد يجيلك تتحججي بالنوم.. إللي هو في الحقيقة هروب يا آرين. تقدري تقوليلي أنتي لو كنتي اتولدتي كدا..كنتي هتعيشي إزاي بالنظام ده ؟ تقدري برضو تقوليلي لو العمليه مكنتش نجحت كنتي هتعيشي إزاي؟

آرين :..............!!!

آدم مراد : زعق متردي علياااا...

. آرين : اتخضت..وقالت..معرفش معرفش.

آدم مراد : بخنقه. يعني كنتي هتعيشي في سجن لوحدك علشان خاطر الناس؟

آرين : بدموع. خلاص بقى يا آدم ارجوك.

آدم مراد : صك ع أسنانه بغضب كبير وقال. هي فعلاً خلاص..
واللي اكتشفته يا آرين إنك واحده ضعيفه. ضعيفه لدرجة إن العالم الخارجي حكم عليكي بالموت وأنتي نفذتي حكمه.
أنتي واحده معندكيش ثقه في نفسك. وقفل الخط في وشها.. وواقف مكانه ثابت.. وقال بتوعد.. لما نشوف هتعملي ايه يا آرين ياعدوي..!!!

آرين : شهقت بصدمه وزهول كبير.. وقالت أنا معنديش ثقه في نفسي؟ اناااااا.. وبتقفل السكه في وششييي؟ طييييب إن ماوريتك يامرررعب...!!

وحدفت الفون ورايحه جايه في الاوضه ومتعصبه.. وبتبرطم بالكلام ومتغاظه..وقالت...

بقى انا حمكوا عليا بالموت..بقى أنا ضعيفه ومعنديش ثقه في نفسي.. عاااااااا أنا متغاااااظه من المرررعب ده.. ماااااشي يادركولا..بتقفل المكالمه في وشششي.. مااااااشي..
ووقفت قدام المرايا وبتنهج بغيظ.. وقابضه ع أيديها.. وقالت أنا معنديش ثقه في نفسي؟ لأ لااا الواد ده هيشلني..ده عدو المرأة. ده عدو نفسه أصلا.. ده كاااره نفسه..ده عامل فيها مدرس فلسفة..
وشاورت ع نفسها في المرايا. وقالت بتحدي.. أنا بقى هوريك مين هي آرين.. يابن العدوي..

وفكت الشاش.. ورغم إن قلبها وجعها من شكلها برغم من أنه اتحسن كتير. وبصت ع وشها بتتأمل فيه.. ورفضت اليأس.. وراحت لبست فستان باللون المستردا.. وحجاب وحاولت ع قد ما تقدر تداري الجروح بالحجاب..وحطت ضماده على خدها.. وشافت أنها مقبوله بشكل مرضي. وضحكت لنفسها بنصر.. وقالت بكبرياء..لما نشوف بقى يامرعب..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا العدوي..

آدم مراد : واقف في البلكون..ورافع عينيه ع شقة آرين..وقال. بثقه. أنا واثق أنها دلوقتي هتتجنن. وأكيد هتنزل.. منا كان لازم اديها دافعه تقويها. وا..... وسكت لما شاف آرين خارجه من العماره..ولابسه أكتر لون بيغير عليها جدآ فيه.
والدم غلى في عروقه..وقبض على أيديه..وقال من بين أسنانه.. آرييييين....!!! وخرج من الاوضه كأنه ناوي على حرب.

Автор: Меріам Насар

آرين : ماشيه في الجنينه. وبتقاوم إحساس القلق والتوتر لأنها من زمان منزلتش..وخايفه من التجمع. وإن حد يشفق عليها.. لكن عايزه تثبت لادمها أنها تقدر تتحدى اي ظروف مهما كانت صعبه.. وماشيه تكلم نفسها بزعل..
طيب يا آرين.. أنتي هتشيلي جنى إزاي.؟ إذا كان لحد دلوقتي آيان مخدش عليا بشكل طبيعي..واتخضت عااااااااااا..ياماماااااا.بسم الله..بسم الله. عفريت..عفري........!!!

آدم مراد : فاجأه..وقف قدامها حيطه سد.. وعينيه بتطلع شرار..

آرين : كحت من الخضه والخوف منه في نفس الوقت..

آدم مراد : من بين أسنانه بغضب كبير.. حظرتك قبل كده إن اللون ده ماشفوش عليكي خاااالص. صح..!!!

آرين : انتفضت من مكانها..وقالت جواها. يخربيتك.. أنت إيه؟.. أنت المفروض يخوفوا العيال بيك.. عاااااا ياماما.. أنا خايفه.. عينيه رجعت تقلب نور تاني.. واتخضت..

آدم مراد : بنبرة حادة. هو أنا مش بكلمك..!!!

آرين : بتذمر..يوووه بقى أنت بتطلع امتى؟

آدم مراد : قرب منها خطوه وقال بجمود.. لما أكلمك وأسألك تردي عليا في نفس الموضوع.. أنا مش منبه عليكي متلبسيش اللون ده تاااني؟

آرين : رجعت خطوه لورا..وقالت جواها.. ياربي..ياربي إيه الكائن ده؟
. إزاي بيقولي كلام حلو.. ودلوقتي شبه شلبي في شركة المرعبين المحدودة.. لأ لأ ده شبه مارد وشوشني..
ايوووون عينيه الأتنين داخله في بعض وبقت عين واحده كبيره. هههه هياكلنا كلنا.
وبترجع لورا وكانت هتقع في البيسين..بس لحقت نفسها عااااااااااا.. يامامااااا.

آدم مراد : اتغاظ من عدم ردها.. وقرب منها أكتر..ومسح وشه بايديه وبص ليها كتير وساكت..

آرين : رفعت عينيها شافت قد ايه هو متعصب بجد.. وسكتت..
ونزلت عينيها في الأرض..وقالت بزعل حقيقي. شوفت بقى..علشان كدا مكنتش عايزه أنزل.. منا كنت قاعده فوق بكرامتي.

آدم مراد : بجديه..ومين داس على كرامتك يا آرين؟

آرين : بتذمر.. أنت بتكلمني ليه أساساً.. انت قولت إني معنديش ثقه في نفسي..

آدم مراد : بصوت جهوري.. انا اديتك دافعه تقويكي..علشان تفوقي من الوهم إللي أنتي عايشه فيه..
حابسه نفسك. ورافضه تتعاملي مع إللي حواليكي.
.الجامعه مبتروحيهاش.. وأنا وافقتك مؤقتاً لحد ما نفسيتك تتحسن.. وأنتي زي ما أنتي..
عايشه في فكرة إن الناس بره هتتنمر عليكي..
وزعق بصوت عالى..
وأنا قولتلك قبل كدا أنتي مافكيش أي حاجه.. ومحدش يقدر طول ما انا موجود يمسك بكلمه أو يرفع طرف عينيه فيكي.. بس أنتي..؟ مستسلمه وبغباء كمان..

آرين : نزلت راسها في الأرض..وصوته عالي.

آدم مراد : شافها بالشكل ده..غمض عينيه ونفخ بخنقه.. وقال..اسمعي يا آرين.. أنا مش هعيد كلامي معاكي تاني.. أنتي هتواجهي كل مخاوفك.

آرين : عوجت بوقها وقالت بغيظ.. يبقى اواجهك الأول..

آدم مراد : رفع حاجبه وقال..نعم؟!!!

آرين : تنحت..وقالت .سمعني..سمعني.. هموت ضحية المرعب. وأنا لسه في زهرة شبابي..

آدم مراد : سمعها..وقرب من وشها وقال ببرود. فعلاً أنا ممكن أعملها..لو مطلعتيش دلوقتي غيرتي الفستان ده.

آرين : نفخت بخنقه وقالت..يوووه وبعدين بقى..دي مش عيشه دي...

آدم مراد : بمكر..بتقولي حاجه يا آرين؟

آرين : بحيره.بقول..بقول....اااه. أسكت يا آدم انا زعلانه منك أوي اه والله..

آدم مراد : بشبح ابتسامة..قرب منها خطوه وقال. بهدوء أنا المرادي اللي زعلان منك يا آري..

آرين : بصت وراها..ومسكت فستانها بايديها..وقالت بتوتر. اء.. آدم لو قربت هقع في البيسين يا آدم..

آدم مراد : بخبث.. قرب خطوه كمان..وقال.. وده المطلوب..

آرين : خافت وكانت هتقع.. وشهقت ومسكت تي شيرت آدم..وغمضت عينيها..

آدم مراد : أبتسم..وهمس ف ودنها وقال بخبث..تطلعي تغيري الفستان بالزوق.؟
ولا أخدك في حضني وننزل البيسين وتطلعي تغيريه بالعافيه...!!

آرين : بصدمه.. ايه؟ وقالت بحرج.. لأ لأ أنا هطلع اغيرو..

آدم مراد : رفع دقنها. وبص ف عينيها وقال بجدية وخوف عليها..
آرين لتاني مره هقولهالك..أوعي تختبري غيرتي عليكي..

آرين : وشها أحمر جدآ.. واتكسفت من قربه ليها.. وقلبها بيدق بسرعه..وهزت راسها حاضر..

آدم مراد : بحبك...!!!

------------------بقلمي مريم نصار..

وبعد حوالي شهر ونص تقريبا.

آسر أتقدم ل حياة وتمت الموافقة.. وتمت الخطوبة. والجواز بعد سنه..

وانهردا أخر يوم في الامتحان.. والامتحانات خلصت على خير وفي إنتظار النتيجه..

وآرين عملت عملية التجميل بالليزر.. في منطقة الرقبه.
وعملت آخر عملية جراحة تجميل الوجه. ووشها ملفوف بضمادات..
وتيم بيعملها الجلسات بشكل متواصل.. و آرين رافضه أنها تشوف وشها ولا حد من العيله غير لما يرجع طبيعي زي الاول.. والكل قدر موقفها وسابها براحتها..
والكل كالعاده حواليها كل العيله.. والمفروض أنها هترجع لحياتها الطبيعيه من بكره..

------------------بقلمي مريم نصار.

في المستشفى..

آرين : قفلت مع زهرة المكالمه..وبتتصل ع آدم كتير ومبيردش عليها.. ونفخت بخنقة. وقالت..اكيد الفون صامت.
وقعدت على طرف السرير وقالت بملل..مامي هو بابي و آدم مقالوش هيرجعوا امتى من الشغل..

رينو : أبتسمت.. لسه ياروحي..ما أنتي عارفه. شغلهم مالوش مواعيد. آدم اول ما بيخرج من الشغل بيجي على هنا على طول..

تيم : دخل بإبتسامة..مساء الخير..

آرين : بوهن مساء الخير يا دكتور..

تيم : ياستار مالك كدا ده المفروض تفرحي لأنك من بكره هنكشف عن وجهك الفظيع ههههه.

آرين : بخنقه..مش عارفه ياتيم حاسه ان مزاجي متقلب ومخنوقه..

تيم : بتفهم..ايوه يا آرين وده طبيعي جدا.. العمليات والجلسات..وكمان رايحه جايه ع المستشفى.. مع العلاج كل ده.هيخلي مزاجك متقلب..لكن خلاص انهردا آخر يوم ليكي في المستشفى..وبكره هتخرجي من هنا وانتي مبسوطه وزي الفل..

آرين : هزت راسها إن شاء الله..

تيم : طيب يلا بينا ع آخر جلسه..؟

آرين : قامت يلا بينا..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه..

آدم مراد : دخل وأبتسم. مساء الخير..

آرين : فرحت أوي أنه رجع.. وقالت مساء الخير..ايه يا آدم اتأخرت اوي ليه كدا.؟
اتصلت عليك كتير جدآ. وكالعادة فونك صامت. أفرض كنت عايزاك في حاجه مهمه؟

آدم مراد : قعد جمبها وقال.. لسه مخلص شغل حالا.. وفعلاً فوني صامت..لكن هعمله ڤيبريشن علشان خاطرك.. المهم أنتي عامله ايه انهردا.؟

آرين : بمرح.. أنا دلوقتي كويسه جدا جدا جدا.. وعندي حماس غير طبيعي لبكره..يااااه أخيراً..

آدم مراد : أبتسم.. وقال بتبيه..اسمعي يا آرين.. أوعي تفكي الشاش من غير ما أكون معاكي.. استني لما أرجع من الشغل اوكي..

آرين : هزت راسها بمرح اوووكي.. بقولك ايه بقى. هي تالين فين؟ دي قالت إنها هتبات معايا انهردا كمان .

آدم مراد : بابا رجع ع البيت يغير هدومه ويتغدا.. وهيجيبها.

آرين : أممم أوكي..

الباب خبط.. وعامل الديلفري سلم الاوردر لأدم..

آرين : أممم ريحة الاكل تجنن يا آدم..

آدم مراد : أبتسم..وقال.. أنا عارف إنك جعانه ومستنياني..

آرين : بضحكه..بصراحه ايوه.. أنت إللي عودتني أننا كل يوم نتغدى مع بعض يا آدم..

آدم مراد : بص لعينيها وقال بحب . وطول العمر ياضي آدم..

------------------بقلمي مريم نصار.

تاني يوم..
Автор: Меріам Насар

في الإجتماع المغلق..

المدير : بجدية أنا جبتك انهردا يا آدم لأنك الوحيد إللي هتقدر بقدراتك تخترق الشبكه الإجرامية دي. هي مأمورية أصعب وأخطر من مأمورية حيدر إللي هو ڤيكتور تايلر..بكتير جداً.
ودي شبكه خطيرة جداً لدرجة إن إسم الشبكه دي أكلين لحوم البشر.. من قوتهم وجبروتهم..
ومهمتك إنك ترجع بكل المعلومات السريه..
والمطلوب منك إنك تاخد كل المعلومات عن المهمه حالا .. في أسرع وقت..
.قدامك ساعتين وتسافر ياسيادة النقيب..!!!

آدم مراد : بحماس.. تمام يافندم.

------------------بقلمي مريم نصار.

في المستشفى

فريحه : بصريخ.. الحقني يامراااد آرين وتالين اتخطفوا من المستشفى...!!!!

فهد بيجري زي المجنون في كل مكان.. وفاجأة فونه رن من رقم برايفت.. ووقف ورد برعب.. الو..الووو..

# : صوت خطوات كعب عالي وضحكة إنتصار وشماته وثقه.. وقالت..
The lady of the palace is back to avenge (Sufian Gabriel Alexandre )

سيدة القصر عادت لتنتقم (سفيان جابريل أليكساند)

فهد : فتح عينيه بصدمه.وبينهج بصوت عالى وقال بزهول.. چيسكا..؟!!!

چيسكا : بغرور وشر.نعم./ چيسيكا إبنة كيڤين..!!!-------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 55 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 56 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات