رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل التاسع والاربعون 49 | روايات مريم نصار

  نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 49 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 49 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل التاسع والاربعين


فصل ٢٥ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

" ليس المؤمن بالطَّعَّان ولا اللَّعَّان ولا الفاحش ولا البذيء "

رواه الترمذي..وصحَّحه ابن حِبَّان والحاكم والألباني..

»»»»

‏يا أبا هُريرة.. أتبكي على الدُّنيا..؟!

- لا واللّٰهِ ، دُنياكم هذهِ كُلّها لا تُبكيني ؛ إنَّما أبكي مِنْ ثِقَلِ الحِمْلِ ، وسوء الرَّفيق ، وَ مِنْ قلَّةِ الزَّاد ، وُبعدِ الطَّريق ، وضَعف اليقين..
أبكي خوفًا مِن أسقُط يوم القيامة مِن على الصراط في النَّارِ ولا أدخُل الجنَّة.

================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

بعد أسبوع..

عند فهد..

رينو : بتساعد فهد في اللبس..ومبسوطه.. وقالت. يعني خلاص آخر كلام وأنك اديتهم ميعاد لبكره..

فهد : أبتسم بتمثيل..وحاول يتعايش.. وقال.. أممم بكره..

رينو : حطت راسها ع صدرو وغمضت عينيها وقالت بسعاده.. أنت متعرفش أنا مبسوطه اوى قد ايه؟ بجد آدم العريس المناسب ل آرين بنتنا..
تعرف آركان ابنك اول ما عرف..فرح جدآ.. وقال. آدم هيقدر يحافظ على أختي..
بس أنت ليه يافهد طلبت مننا منقولش ل آرين..

فهد : نفخ بخنقه وتعب..وقال.. ده طلب عمي آدم. وقال سبني أنا أخد رائيها..علشان عارف إني....!!!

رينو : رفعت عينيها ليه وقالت..بالعكس.. أنت أنسب واحد تاخد رأي آرين..

فهد : هز راسه لأ.. أحم.كدا أحسن.. ولسه محدش يعرف من العيله.. مراد قال إنه هيروح لبابا انهردا بليل وياخد رائيه..ويتفقوا ع ميعاد علشان الكل يكون موجود عندي بكره..

رينو : حست بيه..وحطت أيدها ع خدو..وقالت.. آرين هتفضل ديما جمبنا يافهد.. دي الفيلا جمبنا ع طول.. يعنى خطوتين وتكون عندك..

فهد : أبتسم بتمثيل.وهز راسه ليها.. وقال أنا اتأخرت على مركز التدريب..ولازم أمشي..

رينو : بابتسامة حب..ربنا معاك وترجعلي بخير..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا العدوي..

آدم مراد : خارج من مكتب جدو.. ومبتسم..

مريم : قابلته بضحكه صافيه.وقالت. ياااه أخيرا شوفنا ضحكتك الجميله دي..

آدم مراد : باس ع أيديها الأتنين وقال..من هنا ورايح مفيش غير الضحكه الحلوه لعيونك انتي وبس يا اجمل ماما مريم في المملكة..

مريم : ربتت ع صدرو بحنان..وقالت. تدوم ضحكتك. وتدوم حياتك ويرزقك سعادة الدارين يانور عيني..
قولي بقى.. أنت رايح ع فين كدا وأنت لابس ومتشيك.. ماشاء الله تبارك الرحمن..

آدم مراد : بابتسامة حب.. رايح لضيي..

مريم : كشرت عينيها وقالت ضيك؟

آدم مراد : بضحكه..مش أنتي أميرة آدم.؟ آرين بقى تبقى ضي آدم..

مريم : ضحكت بدموع..وقالت .الله جميل اوى اوى يا آدم.. ربنا يجعلها ديما الضي إللي بتنور حياتك من أي عتمه.. روح ياحبيبى.. روح ربنا معاك..

آدم مراد : هز راسه ليها بابتسامه.. وخارج..

Автор: Меріам Насар

عند فهد..

رينو : عايزاك توحد الله كدا وسيب كل حاجه على الله..

فهد : باس جبينها.. وقال..ونعم بالله..خلي بالك من نفسك و آيو..
وودعها وخرج..

رينو : بتقفل الباب ورايحه تشوف آيان.. لكن وقفت مكانها..وحطت أيدها ع قلبها وقالت.. ياستير يارب.. إيه قبضة القلب دي..

Автор: Меріам Насар
بعد شويه..

آدم مراد : فتح باب العربيه..وفونه رن..وكان حرس آرين في الجامعه..

آدم مراد : رد عليه..وقال خير بتتصل ليه؟

الحارس : بلع ريقه بتوتر..وقال معمل الجامعة سمعنا إن حصل فيه اشتعال مواد كيميائية..!!
و آرين هانم هي إللي كانت في المعمل وإصابتها خطيره..!!!

آدم مراد : الفون وقع من أيدو..وهمس برعب.. آرين.....!!!
و واقف مصدوم وشريط آرين بيمر قدامه.. وقلبه بيدق بسرعه غير المعتاد..
وبيتنفس بصوت عالى.. وعينيه تايهه يمين وشمال.. وهمس بتيه..آرين...!! آرين.. وفتح عينيه ع الآخر.. وركب العربيه وساق بسرعه كبيره جدا..لدرجة إن صوت العربيه كان عالي جدا.. وكل إللي موجود انتبه على صوت العربيه..

آدم مراد : سايق..ومش شايف قدامه.. ولا سامع غير صوت آرين وهي بتتكلم معاه بطريقتها الطفولية..
وحط ايدو ع راسه بحيره كبيره.. ومش مستوعب إللي سمعه.. اشتعال كيميائي. دي كارثه..!!

قلبه بيدق بخفقان رابع مره تعيش إحساس الرعب والخوف يا آدم...!!
وضرب الدريكسيون بقوه..وقال بصوت عالى.. لااااااااء..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف الجامعة.

مصطفى وچود ماشيين في حرم الجامعة..
واستغربوا..

چود : بتعجب.. مصطفى ناس كتير بتجري ناحية المعمل اللي عند علوم.

مصطفى : بتفكير أيوه..بس ياترى في إيه؟

چود : الفون وقع من أيدها..وقالت بخوف.. م... مصطفى.. الدكتور آريان بيجري بسرعه ع المعمل ليه؟

مصطفى : شاف آريان..وفتح عينيه بصدمه وبص ل چود..وقال بقلق..معقول تكون.. آرين..!!!

حياة : بتجري وبتعيط.. الحق يامصطفى.. آررريييين.. اريييين يامصطفى..

مصطفى : مستناش وجري بسرعه كبيره..

چود : برعشه..مالها آرين يا حياة؟ مالها اتكلمي..

حياة : بشهقات.. أنا كنت رايحه ل آرين المدرج.. واتصلت عليها لما مالقتهاش..وقالت إنها في المعمل.بيعملوا تجارب كيميائيه. وقولتلها طيب أنا هستناكي قدام المعمل.. وروحت وقفت شوية.. و آسر جه وسمعنا صوت تكسير في المعمل وصريخ من البنات.. وجريو من المعمل.. وبنت بتصرخ وقالت آرين السيوفي جوه هي وبنت تانيه..

و آسر منعوه من الدخول. وجريت سألت البنت.. قالت هي والبنات منعرفش ايه إللي حصل.. في بنت داخله تجري متأخره وخبطت في آرين وهي بتضيف المواد الكيميائية بحذر شديد. لكن واضح لما البنت خبطت فيها الأنبوب كله وقع ع الماده القابله للاشتعال..وحصل اشتعال و آرين والبنت اتصابوا.. أنا خايفه اوي على آرين يا چود..

چود : سمعت من حياة..وقلبها بيدق بسرعه..وجريت ع المعمل..

في نفس الوقت عند المعمل..

آسر : بزعيق وسسسسع بقولك أختي جووووه..

الأمن : منقدرش يا استاذ دي مسؤوليه.. أنت مش شايف النار.. إحنا طلبنا الإسعاف..والدكتوره جاية دلوقتي تعمل الإسعافات الأولية..

آريان : بيجري بسرعه.. وزق الأمن ودخل بسرعه.. و آسر دخل وراه..

آريان : فتح عينيه بصدمه..والدموع اتحجرت في عينيه..وقلبه بيدق برعب..

آرين : واقعه على الأرض ووشها وحجابها محروقين.
وجنبها بنت وشها و ونص جسمها تقريبا محروق بطريقه بشعه.

آريان : جري بسرعه كبيره وقعد جنبها..وقال برجفه وخوف اء.. آرين.. آرين..!!

آرين : .........!!

آسر : شافها وفتح عينيه بصدمه كبيره..وهمس مستحيل..

مصطفى : زق الناس إللي واقفه ودخل بسرعه..وبيكح من الدخان..لكن وقف مكانه بصدمه.. من شكل آرين...

چود : دخلت وصرخت بصوت عالى.. آرييييين.. لاااا. آرييييين..!!! وخبت وشها بأيديها..

مصطفى : خبا چود في حضنه.. وعينيه تايهه على آرين..

آريان : رفع ايدو برعشه..وعايز يفك الحجاب..ونزل أيدو تاني..

آسر : بعدم استيعاب..شيل الحجاب يا آريان.. وش آرين متبهدل..وكدا غلط.

آريان : دموعه نزلت ع خدو وقال بوجع.. لأ الاسعافات الأولية..ميا وبس مينفعش اشيل اي حاجه. وزعق بسرعه هااااتو مياااااا..

------------------بقلمي مريم نصار.

في مركز التدريب..

فهد : بيدرب الفريق.. ومعاه مراد..

مراد : شاف الفون وقال..ولا يافهد..چود بنت أخوك بترن عليك..

فهد : هات كدا يمكن محتاجه لحاجه.. ورد عليها بابتسامه.. حبيبة عمها..عامله ايه..؟

چود : بعياط يقطع القلب.. ألحق آرين ياعمو فهد.. ألحق آرييييين آرجوووووك..

فهد : بدقات قلب بطيئة..وخوف وبينهج..ما...مالها آرين ياچود..!!!

چود : بتعيط ومش فاهم منها حاجه..

مراد : سمع صوت فهد وشاف ملامح الخوف..واخد الفون من فهد..وقال..ايوه ياچود. أنا عمك مراد.. آرين مالها.. اهدي بس مش فاهم منك حاجه..

چود : قالت ليه ع كل حاجه..

مراد : رفع عينيه بصدمه..وقال.. أنتي بتقولي إيه؟ أنا جاي حالا.. وقفل ولف وملقاش فهد..

مراد : أخد الفون بتاعه..وجري بسرعه كبيره..وعايز يحصل فهد لكن استحاله..
وخرج من المركز..وشاف عربية فهد على آخر مرمى بصره.. وركب العربيه بتاعته وساق بسرعه كبيره يحصل فهد..

------------------بقلمي مريم نصار.

عند المعمل..

مصطفى : بيجري وقال الميا وقماشة مبلوله اهي يادكتوره..

آريان : أخد القماشه و سلمها للدكتوره..
والدكتوره حطتها على خدها اليمين إللي اتحرق.. وكمان البنت التانيه..

و آريان قلبه مش مطاوعه..وبيفكر في عمته لارين..

الدكتوره : بقلق.. الإسعاف يجماعه كدا مش هينفع لازم الحالتين يتحولو على مستشفى الحروق بسرعه..

آريان : بقلق ولهفه.. أنا هاخدها بالعربيه كدا أسرع.مفيش حل غير ده.. وبيقرب منها علشان يشيلها..

آدم مراد : بعيون بلون الدم..مسك أيد آريان..ورجعها مكانه..وعيونه ع آرين..

آريان : شاف آدم وقلق أكتر من شكله..وعرف امتى وازاي؟

آدم مراد : في حالة صدمه ورعب..ونزل ع ركبه جمبها. وباصص عليها..وقلبه إللي كان يشبه البلوره الكريستال من ساعه واحده بس.. دلوقتي اتكسر لمليون حته..
. وقال بصوت مبحوح..اء... آرين..!!! آرين...!!!

چود : بعياط هستيري ألحق آرين يا آدم.. لازم تروح المستشفى دلوقتي..

آدم مراد : عينيه على خدها اليمين وجمب عينها وجبينها.وكف أيديها الأتنين.وغمض عينيه..وصرخ بصوت من نار.. آرييييييييين...!!!

مصطفى : زعلان جدآ. وبيهون ع چود..

حياة : هتموت من العياط..

آريان : حط ايدو ع كتف آدم.. وقال.. قوم يا آدم. قوم خد آرين على المستشفى بسرعه.. الإسعاف أتأخر..

آدم مراد : فتح عينيه بقوه..وشال آرين بين ايديه.. وقام بيها.. وعينيه عليها..وخرج بسرعه كبيره.. ونيمها في الكرسي الخلفي.. وركب وطار بالعربيه.. وجواه نار تحرق الدنيا.. وبص عليها من المرايا.. وعيونه لمعت ودموعه نزلت ع خدو لتاني مره.. ومسح دموعه.. وساق بسرعه..

وعربية الحرس ماشيه ورا آدم..

آريان : أخد البنت التانيه وقال تعالى معايا يا آسر..

آسر : هز راسه حالا يلا.. وشد حياة من أيدها وقال.. تعالى معايا وبطلي عياط وإن شاء الله كل حاجه هترجع زي ما كانت..

مصطفى : يلا ياچود..وبالله بطلي عياط.. علشان نعرف نفكر إيه اللي حصل.. وسندها ومشيو. وسط شهقات من چود..ومراد اتصل عليها..

وبعد دقايق كل العيله عرفت من حياة وچود والكل اتصدم.. واتحركوا ع المستشفى..

------------------بقلمي مريم نصار..

فيلا العدوي.

رينو : واقفه على باب الفيلا. وقلبها كان هيفف..لما سمعت صوت عياط فريحه وهي بتقول والله معرف حاجه ياريتال.. چود كانت بتتكلم وهي قاطعه النفس.. واللي فهمناه منها.. إن آرين حلصها حادثه في المعمل وحروق شديده في وشها وآدم حالا نقلها للمستشفى.

وفربحه سمعت صوت حد وقع ع الأرض.. و آيان وقع وبيصرخ..

فريحه : لفت..وصرخت بصوت عالي.. لاريييين.. لاريييين.. وجريت عليها..

تمارا : جريت بسرعه وشالت آيان.. وبتعيط.. وصرخت بصوت عالي.. اركااااان.. يا اركااااان..

فريحه : نزلت على الأرض جمب رينو..وبتفوقها وبتعيط..

آركان : سمع صوت تمارا. وجري بسرعه.. واتصدم.. ماماااااا.. وشالها بسرعه وحطها على كنبة الليفنج.. وبيحاول يفوقها.. وقال بخوف.. إيه اللي حصل ياعمتو لماما..

فريحه : بعياط.. أكيد سمعتني..

آركان : سمعت إيه؟ وبابا آدم وماما مريم خرجوا مع شاهين بسرعه كبيره..في ايه بالظبط؟

تمارا : بوجع..قالت ل آركان..!!!

آركان : رفع عينيه ليها بصدمه اكبر من اي وقت.. ودموعه اتجمعت في عينيه..وهمس آرين...!!!

Автор: Меріам Насар

------------------بقلمي مريم نصار.

فهد : سايق بسرعه.. وقلبه هيقف من القلق..

ومراد سايق وراه وعايز يحصله بأي طريقة..
بعد دقايق..
مراد : حصله وقال قصاد الشباك بصوت عالى.. فهد. اطلع على مستشفى النووور.. آرين في طريقها هناك..

فهد : سمع صوت مراد لكن مردش عليه.. وغير مساره ع المستشفى.. والدموع اتحجرت في عينيه. وقلبه جواه بركان مش هيخمد غير لما يشوف آرينه قدام عينيه..

مراد : ماشي في طريقه للجامعه.. ووصل الجامعه.. ونزل وراح عند المعمل..

مراد : بصوت من نار.. اناااا عايز اعرف ايه إللي حصل.. ومحدش يقولي إنه إهمال..علشان مولعش فيكوا كلكوا بسبب الاهماااال..

الأمن : بقلق..والله ياسعادة الباشا الطلاب قالوا إللي حصل بالظبط..

مراد : بأمر.. عايز كل إللي كان موجود في المعمل.. وأولهم دكتور الماده اللي كانت عندهم.. اتحركووااا..

بعد شويه حصل هرج في الجامعه..ومعيد وعميد
الجامعه نزلوا بسرعه للمعمل.. ورئيس قسم الكيميا..
ودكتور الماده.. والطلاب..

مراد : بص ع البنات والشباب.. وقال بحزم.. مين فيكم زميل آرين..!!

الكل : ............!!

مراد : رفع حاجبه وقال إيه؟ مالهاش صحاب هنا ف الجامعه؟

زهره : بنت محجبه وسمرا قالت بخوف ودموع.. انا لكن انا محولا السنه دي في الجامعه هنا. واتعرفت ع آرين. وحبتها جدآ.. وهي الوحيده إللي تقبلتني وبتعاملني زي أختها واكتر.. واللي أعرفه إن لمار كمان صحبتها..

مراد : هز راسه..تعالى يازهره..وزعق وفين لمااار؟

لمار ؛ برجفه. اء.انا اهو حضرتك..

مراد : بجديه..ايييه مبترديش ليه من بدري؟ ولا لازم حد يطلع يفكرك أنك صحبت آرين؟

لمار : بعياط..لا والله أبدا حضرتك.. أنا بس مش مصدقه إللي حصل.. آرين دي اختي التانيه.. أنا مش مستوعبه ازاي ده حصل معاها..

مراد : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه..وقال تعالي يازهره..

زهره : قدمت خطوه..وعياطها يقطع القلب..وقالت نعم حضرتك..

مراد : جواه غضب كبير..لكن قال بثبات.. أنتي كنتي موجوده مع آرين من بداية اليوم مش كدا؟

زهره : بتأكيد وشهقات..ايوه حضرتك. ومستعده لأي حاجه..

مراد : بتنهيده..طيب احكيلي إللي حصل بالظبط..

زهره : مسحت دموعها وقالت.. أنا كل يوم أول ما أوصل الجامعه بلاقي آرين واقفه جمب الكافتيريا مستنياني.. وأنا سلمت عليها وطلعنا المحاضره.. وبعد كده الدكتور. طلب مننا ننزل المعمل لامتحان كيميائي عملي..
و آرين فرحت واتحمست جدآ.. وقالتلي أنها بتحب جدآ التجارب..
ردت عليها لمار وقالت.. انا مبكرهش قد المعمل ده.. عندي النظري أحسن من العملي..
ردت عليها آرين وقالت..والله دي هوايات.. وأنا بحب اوي أي تجارب.. وبعد كده نزلنا المعمل وأحنا مبسوطين..
الدكتور قال لينا وحظرنا إن الأنبوب فيه ماده قابله للاشتعال..يعني نحط بنسب متساوية زي ما موجود قدامنا في الشرح..وسابنا وخرج.. وقال ربع ساعة وراجع.. وياريت نركز علشان الدرجه..
وأنا كنت واقفه جمب آرين..
وبدانا في العملي.. وآرين بتحضر بتركيز كبير.. حتى جيت اكلمها. قالت متتكلميش غير بعد ما اخلص علشان عايزه أركز واجيب الدرجه النهائيه. وضحكنا. وأنا سبتها تركز.. واشتغلت مع نفسي..
وفجأة بنت زميلتنا دخلت بسرعه لأنها متأخره.. وماشيه بسرعه لكن ليقناها وقعت على آرين.. في نفس الوقت آرين كانت بتحط الماده القابله للاشتعال.. وحصل اشتعال شديد جه ف وش آرين. وأنا زقتها بعيد.. وباقي المواد وقعت على البنت التانيه.. والأمن طلعنا كلنا بره..

مراد : بيسمعها.. وكمان كل الطلاب أكدوا على كلام زهره..

مراد : هز راسه تمام.. وبص لعميد الكليه..وقال بجمود.. مش غريبه واحده ماشيه بسرعه عادي بتحصل.. لكن تقع على واحده وهي كمان عارفه أنها داخله معمل فيه مواد كيميائية؟ يعني أكيد هتكون حذره أكتر من كدا..

عميد الكلية : قال. أنا مقدر موقف حضرتك.. إحنا شغالين و بنحقق في الموضوع و مش ساكتين ده غير ان احنا قدمنا بلاغ والشرطه جايه فبرجاء ان حضرتك تهدي شويه واحنا هنتخذ الاجراءات اللازمه..ووارد برضوا يكون إهمال.....!!!

مراد : بتحذير..مش أنت اللي تقولي أهدى ولا لأ. ومحدش فيكوا يقولي إهمال. مفيش واحده عايزه تحرق نفسها..!!
واستبعدوا فكرة أنه يكون إهمال.. وإن بنت تخبط فيها بالغلط ويتحرقوا الأتنين مش داخله دماغي.. تمام.. وهحضر التحقيقات..

عميد الكلية : بتفهم..تمام اتفضل معايا على مكتبي..

بعد شويه من التحقيقات موصلوش لحاجه غير أنه قضاء وقدر.. واللي مكتف مراد.. إن مفيش كاميرات مراقبه في المعمل..!!

------------------بقلمي مريم نصار..

مستشفى النور..

آدم مراد : شايل آرين..وجري بيها ع قسم الحروق..

نور : شافته.ومتعرفش مين إللي شايلها...وشهقت بصدمه وجريت وراحت بلغت محمد..

محمد : طلع بسرعه..

آدم مراد : ماشي بيها في الطرقه.. وتيم جاي مقابله في آخر الطرقه.. ووقفوا في نص الطرقه..

آدم مراد : واقف بينهج.. وعينيه كلها شرار وغضب..

تيم : دقق النظر وفتح عينيه بصدمه كبيره..وهمس بزهول.. آرين..!!!
وشد آدم من دراعه على أوضة الكشف بسرعه.. ومليون سؤال في دماغه.. ومش مستوعب فكرة إن دي أخته الصغيره إللي متربيه معاه وع ايديه..

آدم مراد : نيمها ع السرير..

تيم : جري عليها..وبص ع جرح وشها وجبينها وكمان رقبتها..
وقلبه انفطر عليها..و صاكك على أسنانه ومش عايز يبكي..لكن قال بغصه ودموع متحجره.. آرين مالها يا آدم..!!! وازاي ده حصل يااداااام؟

آدم مراد : واقف قصادها وعينيه عليها..وقابض ع أيديه بغضب العالم..

تيم : مسح وشه بأيديه.و انتبه.وقال لنفسه مش وقته ياتيم..الحق آرين الأول .وضرب الجرس بسرعه..

الممرضه : جت بسرعه.. افندم يادكتور تيم؟

تيم : بزعيق...بسرعه دكتور عزمي ابعتيه على هنااااا بسرعه.
. ( وده متخصص واستشاري كبير في علاج الحروق..وسنهُ فوق الخمسين سنه)

الممرضه جريت..

آدم مراد : مش عارف يغمض عينيه ولا عارف يفكر.. أول مرة يحس أنه مسلوب ومش واعي لأي شخص حواليه ولا اي حاجه..مش شايف غير آرين.. آرين وبس.. ضي آدم..ضي القمر.. ضي العتمه. ضي كل ضلمه جواه..!!

د/عزمي : جه بسرعه. وقال خير ياتيم يبني..

تيم : بلهفه وخوف..دكتور عزمي.. أختي..دي أختي ومعرفش امتى و ازاي..وحضرتك استشاري كبير.. ارجوك اعمل حاجه..بس بسرعه..

د/عزمي : حاضر يا ابني..والف سلامه عليها .ولبس النضاره..وقرب من آرين.. وبدأ يكشف عليها..ويعمل اللازم..باهتمام كبير..

تيم : مسك أيد آدم..وحاول يطلعه من الاوضه..لكن آدم متحركش خطوه.. وكان في عينيه ضعف اول مره تيم يشوفه..
واحتراما لمشاعر آدم تيم سابه..

بعد دقايق..كان محمد ونور وميرو في قسم الحروق.. ولما عرفوا
نور وميرو انهاروا من الصدمه.. وميرو بسبب الخبر ضغطها نزل واغمى عليها..
ومحمد طلب اكتر من متخصص واستشاري كبار يهتموا ب آرين..

آريان وآسر وحياة..جابوا البنت وطلعوها على فوق.. بيكشفوا عليها..

وبعد كدا.. شاهين وصل و آدم ومريم نزلوا بسرعه.. وقابلوا طارق ورنا..
وكل واحد فيهم.. قلبه الله يعينه على إللي هو فيه.. من قلق وخوف وتوتر.

آدم : وصل قسم الحروق.. والكل واقف ومترقب إللي هيحصل.. وامتى وازاي؟ وحصل بسرعه كدا؟
يعني بجد آرين اتحرقت؟ يعني الفراشه اتحرقت؟ ودبلت خلاص.

مريم : قاعده قلبها بينزف وحست بتعب.. ومحمد جاب ليها علاج.. ودموعها نازله سيل تحت النقاب.. ياترى لارين بنتها عرفت ولا لأ؟
وطارق ورنا نفس الحاله..

آدم : واقف بجمود..لكن قلبه مقسوم نصين وحزين فوق الوصف..

فهد بيجري في المستشفى ومش عارف بنته في أنهي قسم.. وبيشوف الموبيل لكن مش معاه.

وسمع بالصدفه..ممرضه بتقول بنت خالة الدكتور تيم وتبقى أخته التانيه.. جت هنا ف قسم الحروق..نص وشها محروق.. والقسم مقلوب فوق علشانها.. وعيلتها كلها فوق وشكلهم هيتجننوا عليها..

فهد : بصدمه كبيره وقلبه انقسم ميت حته..وهمس من غير وعي.. آرين بنتي.....!!! اتحرقت..؟!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

قسم الحروق..

الممرضات غيرت ل آرين. والدكاتره كشفوا عليها في وجود محمد.. وعلق ليها محلول لأنها في حالة اغماء..
وعطوها مسكن قوي علشان لما تفوق مش هتقدر تتحمل الألم..

وآدم مراد : واقف على نفس الحاله..

فهد بيجري بسرعه زي التايه وزي اللي ضايع منه جاحه كبيره.. وشاف نور واقفه بتعيط بحرقه.. وباقي العيله.. لكن بيدور فيهم على آرين..

الدكتور عزمي خرج..

والكل قام يطمن على حالة آرين..

فهد وقف مكانه..يسمع الدكتور..

نور : بعياط وترجي..طمني يادكتور عزمي بنتي حصلها إيه؟

د/عزمي : بأستياء.. للأسف..الحاله نصف وشها من الجزء الأيمن مصاب بحروق متواصله مع جبينها ورقبتها.. كل الجزئيه دي اتشوهت.. وكمان كف أيديها مصاب ببعض الحروق..
وكل الحروق دي من الدرجه التانيه.. وهتاخد معانا وقت من أسبوع ل ٢٠ يوم.
أنا هعمل إللي مطلوب مني طبعاً لآخر لحظة..كدكتور حروق..
والباقي على ربنا والدكتور تيم.. لأنها هتحتاج عملتين..
عملية ترقيع انسجه..وعملية تجميل ليزر.. وده هيحتاج مننا حوالي شهر متكامل..

آدم : واقف ومغمض عينيه وساكت..

مريم : بتبكي بحرقة قلب..وبتستجير بالله..

فهد : سمع كل كلمه قالها الدكتور.. وشريط حياته مع فراشة حياته بيمر قدامه..وعيونه لمعت بوجع كبير..

تيم: واقف جمب آرين..ومسح دموعه.. ولف ل آدم.. وشاف عينيه حمرا جدآ...و بؤبؤ عينيه تايه في ملامح آرين..والدموع متحجره.. وكأنه بيقسم لو ضيه حصلها حاجه..ليدمر كل حاجه وأي حاجه اياكانت..

تيم : تفهم غضب آدم..وسابه..وخارج من الاوضه..وعيونه حمرا من البكاء على جمال آرين إللي اختفى..وشاف فهد. وغمض عينيه لأنه عارف إن فهد مش هيتحمل إللي حصل لبنته..

الكل شاف فهد وخايفين من رد فعله..!!

فهد : ماشي بخطوات بطيئة وكأنه ماشي أميال. مع دقات قلب مختلفه..خوف وقلق ورعب وزهول وعدم تصديق.. حجات كتير جدا..
فهد : قرب من باب آرين..

تيم : مسك أيد فهد بسرعه .وقال استنى يافه......!!!

فهد : بهدوء سحب أيدو.ومردش ولا بص ع حد..!! وفتح باب الأوضه بتردد كبير....

آرين : فاقت وفتحت عينيها ببطء......

فهد : زق الباب ببطء ودخل خطوه...

------------------بقلمي مريم نصار..

في غرفه خاصه..

آرين بتصرخ بهستريا..وقالت بعلو صوتها..أنا رفضاااااك..أنا مش عايزااااك في حياتي يا آدم. أبعد عنننني وأخرج من حياااتي..مش عايزه أشوفك تاااااااني. -------------يتبع





موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 49 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 50 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات