رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل التاسع والثلاثون 39 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 39 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 39 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل التاسع والثلاثون


فصل ٢٠ ج 2

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

*(وَكَانَ أَبُوهُمَا صَـٰلِحࣰا)*

*‏تأمل ! قد نُحرم مِن صلاح أبنائنا ؛بسبب ذنبٍ خفي داومنا عليه !!*
*‏للتأمين على ذريتك :‏كن صالحًا في نفسك ،‏واتقِ ﷲ في تصرفاتك ‏عندها سيتولى ﷲ رعايتهم حتى ولو لم تكن معهم ..!*
*ففي استقامتك رزقٌ لهم* .

*ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما*
================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.


آدم مراد : بمكر..طيب أدخلي شوفيها في أوضتك.. وانتي يا آرين استني عايزك..

تالين : بعفويه..حاضر يا أبيه..بعد اذنكم..ودخلت أوضتها..

آرين : قلبها هيطلع من مكانه..ومكسوفه جداً..

آدم مراد : بهدوء..اذيك يا آرين..!!

آرين : بتلعثم.. الحمد لله.. أحم كويسه.. قصدي الحمد لله.. الحمد لله..

آدم مراد : أبتسم بصمت.. لكن قال.. الفستان جميل..بس.....!!!

آرين : قاطعته بسرعه. وقالت بتذمر..بس إيه؟ الفستان حلو وواسع ومحترم..ولونه هادي. متقولش بقى بس ومعرفش إيه؟

آدم مراد : رفع حاجبه بتعجب..وبصلها بغموض.. وساكت..

آرين : بصت ليه..وبصت بعيد.. ورجعت بصت تاني.. ونفخت بنفاذ صبر..يوووه في إيه بقى..متبصليش كدا..هعيط بجد والله..!!

آدم مراد : قال بتوعد..الحجاب يطول شويه..!!

آرين : بصت ع الحجاب..وبصت ل آدم بزهول..وقالت..ايييه؟ يطول شويه إزاي يعني؟ ماهو مظبوط أهو..وا......

آدم مراد : من بين أسنانه..قولت الحجاب يطول شويه.. كلمه زياده هيبقى ف كلام تاني..

آرين : خبطت ع الأرض برجليها..وقالت بغيظ.. أنت بتعمل كده ليه بقى..الفستان عاجبني والحجاب كدا مظبوط.

آدم مراد : ربع أيديه..وقال بتحذير..تتدخلي الأوضه عند تالين..وتفكي الحجاب ويطول أكتر من كدا..

آرين : صكت ع أسنانها بغيظ مكبت..وقالت أنت عايز مني ايه بالظبط؟

آدم مراد : بثبات..عايزك مثاليه في كل حاجه يا آري..!!!

آرين : قلبها دق بقوه..ووشها جاب ألوان..

آدم مراد : أبتسم..وقال بهدوء..شهادتك امتى؟

آرين : بتلعثم.. أمبارح. قصدي آخر الأسبوع..وبابي أو تيم اللي.....!!!!!

آدم مراد : من بين أسنانه بتوعد ممزوج بغيره.. آدم مراد وبس..ولا نسيتي؟ ولو سمعت إسم تيم يجيبلك دي.. أقسم بالله. هتشوفي الرعب اللي بجد من المرعب.. مش ده لقبك ليا..!!!؟

آرين : شهقت بخوف..ورجعت خطوه لورا.. وقالت جواها.. يخربيت جنانك..هو قلب على فيلم المتحولون كدا ليه؟ ياماماااعع.. المرعب هياكلني..

آدم مراد : بتحذير.. سمعتي قولت ايه؟

آرين : ها..اء.. أيوه.. أيوه طبعا. المرعب وبس.. لأ قصدي الزومبي وبس.. لأ لأ..يووووه.. بقولك ايه بقى.. أنت خارج من المستقبل وجاي ترعبني.. وبصت ف الأرض وقالت بطفوليه.. حرام عليك بجد..

آدم مراد : من جواه ضحك..على رد فعلها.. وقال.. أنا عايزك تاخدي بالك من كلامك.. وأنتي عارفه إني هضايق لما تقولي حاجه زي كده..

آرين : بمرح.. المهم بقى سيبك من كل ده.. إيه البوكس الكبير اوي اللي انت جبته لميرو ده؟ بجد تحفه . بس بليز هتتجنن وأعرف أنت جبت ليها إيه؟

آدم مراد : مط شفايفه اممم..وقال بمكر..جبت ليها صاعق..وسلاح صغير حمايه..وبرفيوم الشطه..وا...

آرين : فتحت عينيها بزهول وقالت.. آكشن..!! اء..قصدي صاعق وسلاح..!!؟
ودي بقى نقولها كل سنه وانتي طيبه..ولا تسعه أستعد و هجوم على العدو؟ إيه ده بجد..!! دي مجبتش ليها كيس دم تحلي بيه..!!!

آدم مراد : بضحكه.. لأ بس في عيد ميلادها إللي جاي بقى..وممكن جثه صغيره كدا..

آرين : هزت راسها.بصدمه..جثه؟.اه..وده المتوقع منك برضه..يامصاص دماء المصريين..

آدم مراد : هز راسه بيأس منها..وجه يمشي.. لكن قرب من دونها وهمس.. وقال بمكر..
لو عايزه تعرفي جبت إيه لميرو.. روحي أوضة عمتو لارين.. وشد الدبوس من طرف الحجاب..ونزل..!!!

آرين : واقفه ومتنحه من همسه ليها.. وقلبها بيدق بسرعه.. لكن انتبهت لحجابها..اللي اتفرد وغطى نص الفستان..!!!

تالين : خرجت من الأوضه.. وقالت.. الحمدلله..لقيت الاسورة في الحمام..كنت قلعتها وأنا بتوضى لصلاة العشاء..بس نسيتها خالص..

آرين : انتبهت ها..أه...أحم..طيب كويس إنك لقيتيها.. بصي ياتوتا.. أنا هروح أوضة مامي وانتي انزلي وانا هحصلك. اوكي؟

تالين : بإبتسامة..ماشي ياحبيبتى..بس متتاخريش.. وسابتها ومشيت..

آرين : بحماس..جريت على أوضة لارين.. ودخلت..
وشافت بوكس كبير..لونه اسود ومربوط بشريط أبيض ستان..وقفلت الباب بالمفتاح.. وجريت قعدت ع السرير..وقالت بإنبهار..واو بجد روعه..وكمان بوكس زي بوكس ميرو بالظبط..معقول يكون هو؟ لأ لأ..
هدايا ميرو راحت عندها على الفيلا. أممم طيب افتحه..ولا لأ؟
وشافت جمب شريط الستان.. دايره بتلمع..بإسم ضي آدم.. وضحكت بسعاده..وقالت..
أنا.. أيوه انا ضي آدم.. ههههه. يبقى البوكس ده ليا أنا..
وفتحت الهديه بحماس كبير.وفكت الرباط.. وانبهرت بمعنى الكلمة.. البوكس اتفرد من الاتجاهات الاربعه.. وكل اتجاه ملزوق فيه هديه..وفي نص البوكس.. ريبونزل..بتلف على ميوزك هادي..

آرين : حطت أيديها على بوقها بإنبهار حقيقي.. وهمست..واااووو.. مش معقول..

شافت أول هديه في أول إتجاهين..وكان ف كل واحد خمس وردات.. وكل ورده ملزوقه فيها شوكليت..
والاتجاه التالت..دبدوب أحمر وماسك قلب..
والاتجاه الأخير.برواز صغير مكتوب فيه..

(عندما ترى الشمس إبتسامتك ستُعلن هزيمتها..)

آرين : ضحكت بسعاده كبيره..وحضنت العروسه ريبونزل..وقامت لفت بيها كتير..وقلبها بيدق من فرط السعاده..!!!وقالت..يا احلا مرعب لحياتي..

------------------بقلمي مريم نصار..

بعد فتره.. فيلا تيم عزيز..

ميرو : مبسوطه جدا بالهدايا..وقالت.. الهدايا تحفه جدا ياتيمو.. وبجد كل هديه أجمل من التانيه..

تيم : حضنها من الخلف..وقال.. أممم طيب وهديتي أنا بقى؟

ميرو : سندت راسها ع كتفه وقالت بتنهيدة حب.. أي حاجه منك أنت جميله اوي ياتيم.. وبجد أنا مش عايزه أي حاجه غير إنك تكون جمبي ديما..

تيم : باس خدها..وقال.. حبيبى أنا ياناس.. أنا اللي عايز منك إنك تفضلي معايا ديما وف حضن تيمو حبيبك.. قوليلي بقى..اتمنيتي إيه؟

ميرو : ضحكت بوجع..وقالت..اتمنيت إني أكون أم ولادك يا تيم..!!!

تيم : طلعها من حضنه ولفها ليه..وقال.. طيب وايه الجديد.؟ أنتي قبل ما تكوني أم ولادي..فانتي أمي وبنتي وحبيبتي.. أنتي كل حاجه لتيم يامريم..

ميرو : مسحت دموعها وابتسمت بتمثيل .ومردتش..

تيم : بهزار.. انتي ناسيه إنك أساس حكايتي ولا ايه؟

ميرو : هزت راسها لأ مش ناسيه..

تيم : مسك دقنها..وباسها برقه..وقال.. طول ما انتي معايه..مش عايز حاجه غيرك أنتي وبس.. أنتي ياملاكي.. وقرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص..

Автор: Меріам Насар
تاني يوم الصبح..

عند كامليا..

كامليا : صحيت من نومها.وماسكه راسها من الألم. وبتحاول تفتكر نامت امتى.؟
و نفخت بخنقه.. وشالت الغطا..لكن شافت الدم.. وجسمها اتشد..وأفتكرت كل اللي حصل أمبارح من عامر..والغل والحقد ملا قلبها..وبتنهج بغيظ.. وقالت بغضب.. أقسم بالله لاقتلكم كلكم..

وسمعت صوت الميا في الحمام..وشافت چاكت عامر على الأرض وفونه على التسريحه..
وفونها على الأرض.. وقامت بسرعه..ومسكت فونها..لكن الشاشه كانت اتكسرت.ومقفول.. وحدفته في المرايا بغيظ.. وبصت على فون عامر.. واخدته.. وفتحته وقالت بِغل كبير.. أنا بقى هجبلك الحرس بتوعي يقتلوك قدامي ياعامر الكلب..
وبتجيب سجل المكالمات.. وأخدت الصدمه الكبيره.. وشافت رقم بأسم دكتور تيم..!!! ودخلت على مواعيد الإتصالات.. ورنت على الرقم..

تيم : رد وقال..ايوه يا عامر.في جديد..!!!

كامليا : فتحت عينيها بصدمه..وقفلت بسرعه..وقالت بهمس وتوهان.تيم..!!! تيم..!!
يعني عامر معايا لصالح تيم...!!! يعني بيضحكوا علياااا..
وصكت على أسنانها بغضب شديد.. وصرخت بصوت عالى..وقالت ااااه ياولااااد الكاااال** بتستغفلوني...!!! بتستغفلو كامليا عبد الباري.. أناااااا هورييييكم..وهتشووووف ياتيييييم..

عامر : سمع صوتها.و لبس بسرعه..وخرج من الحمام..

كامليا : شافته..وبصت ليه بشر كبير..

عامر : بقلق وحرج..كامليا..أناااا..

كامليا : قربت منه..وبحركه بسيطه.. جابت الفاظه من ع التربيزه..وضربته بيها على راسه..

عامر : اتألم ووقع ع الكرسي.

كامليا : جابت اللزق.. ولفت اللزق على أيديه وبوقه ورجليه..

عامر : ببحاول يفوق من الخبطه.

كامليا : بعدها ضربته بالقلم..وقالت بشر.. أنا هعرفك إزاي تستغفلني ياعامر الكلب..
موجود معايا كل الوقت ده..وبتضحك عليا أنت وتيم..
أنا هقتلك..بس مش قبل ما اقتلها.وافرحه بجثتها.. لازم تيم يعرف إن مفيش غيري وبس..
وأنا عامله حساب لكل حاجه.. وراحت بسرعه فتحت الكمود..وطلعت ازازة..وقالت لعامر عارف إيه ده؟

عامر : فتح عينيه بصدمه..وبيحاول يفك نفسه..وهز راسه لأ لأ...!!!

كامليا : ضحكت بهستريا..وقالت..ده بنزين.. بنزين عشان أحرق مريم.. وبعدها أحرقك أنت.. وبعد كده.. تيم هيقولي برافو عليكي ياكامي.. ويفرح أوي.. وياخدني ونسافر شهر عسل.. أيوه هو هيعمل كدا..

عامر : بيهز راسه بصدمه..لجنونها الواضح في كلامها وحركاتها..

كامليا : لبست بسرعه..وحطت الازازه في الشنطه والولاعه..وقالت..
متخافش ياعامر.. انا هقتلها وهرجع اقتلك..عشان لو تيم عرف باللي أنت عملته..برضه هيقتلك.. هههههههه انت متعرفش تيم بيغير عليا قد ايه.. ههههههههه.. باي ياعامر..مش هتاخر عليك.. هههههههه.... وخرجت من الاوضه..

عامر : بيصرخ بصوت مكتوم.. وبيحاول يفك نفسه..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف المستشفى

ميرو : بتخبط على مكتب نور..وقالت بإبتسامة..ممكن أدخل؟

نور : بضحكه صافيه.. أهلا.. طبعاً ممكن جدآ..تعالي ياميرو.دي المستشفى كلها تحت أمر مرات أبني حبيبتي..

ميرو : دخلت..وقالت بضحكه.. حبيبتي ربنا يبارك فيكي يارب.. أنا لسه جايه انا وتيم.. وقولت قبل أي حاجه.لازم اعدي ع حضرتك.وأسلم عليكي..

نور : حبيبتي منحرمش منك.. اومال تيم فين؟ مجاش يسلم عليا ليه؟

ميرو : تيم كان جاي طبعا..لكن دكتوره نرمين قابلته..وبتتكلم معاه.. وأنا قولتله هسبقك أنا.. وهو قال روحي وأنا هحصلك..

نور : تمام ياحبيبتى..بس يارب يلحقني قبل ما أخرج

ميرو : كشرت عينيها..تخرجي؟ إحنا لسه الصبح. وحضرتك لسه جايه..!!!

نور : بإبتسامة.. فعلاً..لكن الدكتور محمد.. جاتله دعوه مهمة جدا لزيارة مستشفى كبيره يتابع مع الفرقه الجديده.. وانا معاه.. وميعادنا بعد ساعه ونص من دلوقتي.. ولازم نتحرك كمان شويه..

ميرو : بحماس..ربنا معاكم يارب. بجد جميل اوى. ياريت تصوري الحدث ده..

نور : بضحكه..حاضر ياحبيبتى.. ثواني محمد بيتصل.. وردت عليه الو..

محمد : ايوه ياحبيبتي انتي فين؟

نور : أنا في المكتب ياحبيبي..

محمد : طيب تعالي بقى لازم نتحرك دلوقتي. أنا قدام المستشفى في العربيه..

نور : أنا جايالك حالا مع السلامه..

ميرو : تحبي اساعدك ف حاجه؟

نور : حطت السماعه ف الشنطه..وقالت..ميرسي جدا.. أنتي عندك كشف دلوقتي؟

ميرو : أيوه.. في اوضة الكشف اللي جمب مكتب الدكتوره نرمين..!!

نور : سلمت عليها.. بالتوفيق ياحبيبتي.. وأنا واثقه إنك هتعلى من شأن المستشفى دي إن شاء الله.. بكفائتك وخبرتك أنتي وتيمو..

ميرو : أبتسمت بإمتنان.. مجامله جميله اوي. لكن أتمني اكون زي ما حضرتك تحبي.

نور : مسدت على خدها..انا بحبك زي ما انتي كدا.. أنا لازم أخرج دلوقتي عشان محمد في العربيه.. وهسلم على تيم وانا خارجه. خلي بالك من نفسك..يلا سلام.. وسابتها وخرجت..

.ميرو : بتنهيدة..مع السلامه..وطلعت فوق على غرفة الكشف ومرتبكه جداً..

Автор: Меріам Насар

نور : خارجه من المستشفى..وكامليا داخله المستشفى..

نور : ركبت جمب محمد..

محمد : بتعجب..قال هي ميرو من امتى بتلبس بنطايل..؟

نور : تنحت..ها؟ ميرو.!!! وبناطيل ايه؟

محمد : بتعجب.. الله..دي ميرو لسه داخله المستشفى قدامك دلوقتي..بس شكلها مستعجله جدآ..ياترى في إيه؟

نور : بعدم فهم..لسه ايه يا محمد بس..ميرو أنا سيباها في المكتب فوق.. تقولي بناطيل..!! يلا ياحبيبى..يلا هنتاخر..

محمد : بتكشيره..الله. لما ميرو فوق؟ إللي دخلت دي مين؟ ولا أنا بتخيل؟

نور : بضحكه. بتكلم نفسك يا دكتور؟ يلا الله يكرمك هنتأخر كدا..

محمد : مط شفايفه اممم أكيد بتخيل.. ماشي ياحبيبتى يلا هتحرك أهو..وداس بنزين وساق..

تيم واقف مع نرمين..وجه يتحرك..لكن دكتور تاني جه ووقف معاه..
تيم بص ف الساعه..وعايز يطلع لميرو..

كامليا : داخله وكلها شر.. وقابلت ممرضه..وقالت ليها.. بتمثيل الهدوء..لوسمحتي..مكتب مريم العدوي؟

الممرضه : ايوه مكتب الدكتورة مريم..في الدور التالت..خامس غرفه على إيدك اليمين..جمب مكتب جوزها الدكتور تيم عزيز..

كامليا : صكت ع أسنانها بغيظ. وكان هاين عليها تقتل الممرضه..لكن قالت بتمثيل.. أوكي ميرسي.. وراحت عند الاسانسير وركبت وضغط ع الدور التالت..

ميرو : بتكشف على أول كام كشف ومتحمسه جداً.. وبتكشف بحماس كبير وتوتر أكبر..

كامليا : خرجت من الاسانسير.. وماشيه في الطرقه..بسرعه..

دكتور : ماشي في الطرقه..وقال..صباح الخير يا دكتور تيم..

تيم : ماشي في الطرقه..وقال بابتسامه..صباح الخير يا دكتور علاء.

كامليا : وقفت مكانها.وقلبها دق وضحكت بسعاده وهمست تيم..!!
لكن فتحت عينيها بدهشه وقالت تيم مش لازم يشوفني هنا. وفتحت باب غرفة تغيير الملابس واستخبت فيه..وبصت بحذر من الشباك. شافت تيم بيخبط على غرفة الكشف.. ووقفت تراقبه..

ميرو : خرجت لتيم.. وبتتكلم بتوتر وحماس..وضحكتها منوره وشها..

تيم : ضحك..وماسك أيديها..وبيتكلم معاها..

كامليا : شايفه كل حاجه..لكن مش سامعه صوت.. والنار بتزيد في قلبها. والحقد والكره عموا عينيها..

تيم : بيرتب الحجاب لميرو.. وبيضحك من قلبه..

ميرو : بتضحك..وخبت وشها ف حضنه..وواضح أنها متوتره..

تيم : باس جبينها.. وبيكلمها.. وواضح أنه بيشجعها.. وأنه واثق فيها..

ميرو : هزت راسها ليه.. وأخدت نفس عميق..وطلعته ببطء..

تيم ؛ بص في الساعه.. وشاور ليها.. أنه هيمشي..

ميرو : أبتمست بهدوء..وهزت راسها...!!!

تيم : باس كف أيدها..وودعها ومشي والسعاده على ملامحه.. ونزل..!!

ميرو : أبتسمت بحب كبير. ودخلت تكمل الكشف..

كامليا : شافت كل حاجه.. وعينيها بتطلع شرار. ودموعها نازله بغيظ واضح من الغيره..وقبضت على أيديها..وقالت بتوعد ممزوج بغضب شديد.. والله العظيم لاحسرك عليها ياتيم.. أنت ماينفعش تشوف حد غيري أنا.. أنا وبس..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه ..في غرفة الكشف..

الممرضه : دكتوره مريم..كدا آخر كشف.. وباقي الحالات. اتحولوا لدكتورة أبتهال..

ميرو : بابتسامه.. اوكي. اتفضلي أنتي. وأنا نازله على مكتبي..

الممرضه : حاضر بعد إذنك..وخرجت..

ميرو : قفلت دفتر العلاج..وقفلت القلم.. وقامت..
الباب خبط..

ميرو : اتفضل..

كامليا : فتحت الباب...ودخلت وقفلت الباب بالمفتاح...وعينيها حمرا زي الدم..

ميرو : رفعت عينيها..وقالت أيوه حضرتك.. أقدر اساعدك..

كامليا : لفت ليها..وقالت بشر كبير.. تساعديني بأنك تنتهي يامريم..

ميرو : القلم وقع من أيدها. وقلبها دق بخوف كبير..وقالت بصدمه..كـ... كامليا..!!!

كامليا : قربت منها بشر كبير....

ميرو : جريت على الباب..

كامليا : لحقتها بسرعه..وشدتها..وزقتها بعيد عن الباب..

ميرو : وقعت على الكنبه..وقالت..بقلق..كامليا.. أنتي.. أنتي جايه هنا ليه.؟ وعايزه ايه؟

كامليا : حدفت الشنطه على المكتب..وقربت من وش مريم..وقالت بكُره كبير..
مش عارفه أنا جايه هنا ليه؟ أنا جايه عشان أصلح كل حاجه أنتي بوظتيها..جايه عشان أخد حقي اللي هو تيم وارجعه لحضني..جايه عشان أخد حبيبى تيم اللي أنتي سرقتيه مني... جايه لتيم اللي المفروض هو جوزي أناااا..

ميرو : بغيره واضحه..زقتها.. وقامت وقفت..وقالت بقوه..
أنتي أكيد اتجننتي.. لأ أنتي فعلاً واحده مجنونه..بعد كل اللي أنتي عمليته معايا ومع تيم..جايه بتقولي أخد حقي؟
بناءا على ايه حقك ده؟ أنا اللي ليا حق عندك..حق شرفي اللي أنتي لعبتي بيه..عملتي لعبه قذره ونزلتي لمستوى تحت المتدني.. ولعبتي بحياتي..
خلتيني أشك في نفسي..واتمنيت الموت في كل وقت..عشت في كابوس مرعب بسببك..وبسبب قساوة قلبك..
انتي ايه ياكامليا؟ أنتي ايه بجد؟ ايه كمية الشر اللي فيكي دي.. يعني لعبتك اتكشفت.. وتيم عرف حقيقتك.. وكان ممكن جدآ يسجنك..لكن عمل بأصله واخلاقه.. وسابك..وقال يمكن تتغيري..يمكن تفوقي..وتفكري بعقلك..
إن أنا مرات تيم.. أنا حب الطفوله.. أنا حبه الأول والأخير.. وأننا خلاص اتجوزنا.. وبعدنا عنك من غير ما نأذيكي..
يبقى المفروض والمتوقع منك إنك تنسحبي بهدوء لأنك دمرتي كل حاجه..لكن ربنا سابلك فرص كتير تستخدميها لصالحك..وتغيري من نفسك. لكن لأ.. مصممه على الأذى..مصممه على أنك تاخدي حاجه مش بتاعتك..عايزه حق مش حقك.. انتي إيه بجد..!!!؟

كامليا : صرخت فيها وقالت.. أنتي عمرك ما كنتي حب تيم.. أنتي غلطه.. غلطه في حياته..وانا لاااااازم أصلح الغلط ده.. أنتي لازم تموتي.. لازم.. ودلوقتي..!!

ميرو : شافت تصميم في عينيها وشر كبير.. وهزت راسها بصدمه.. وقالت..
أنتي أكيد اتجننتي.. انا لازم أطلب ليكي الأمن حالا..ورايحه عند المكتب..

كامليا : شدتها من حجابها بغيظ كبير..تعالي هنا.. وزقتها على الأرض..

ميرو : صرخت.. ووقعت..وجت تقوم حست بدوخه..وهمست بصوت واطي..تيم.. الحقني ياتيم..

كامليا : هزت راسها بشر..تيم يلحقك. اااه هيلحقك بس وأنتي محروقه بناري.. وفتحت الشنطه.. ومسكت ازازة البنزين.. ورشت حوالين ميرو.. والمكتب والستاير.. وقالت.. أنا هقتلك.. انتي لازم تنتهي.. أيوه تيم كمان عايز كدا.. أنا وبس اللي هعيش مع تيم.. أنتي اللي خطفتي تيم مني..

ميرو : شمت البنزين..ومعدتها قلبت عليها..والدوخه.. زادت..لكن حاولت تقوم.. ورفعت أيدها ع طرف الكرسي..وبتسند نفسها علشان تقوم...

كامليا : رشت في إلاوضه كلها..وحدفت الازازه.. وجابت الولاعه من الشنطه.

ميرو : شهقت بصدمه.. وحاولت توصل للباب.. ورايحه تفتح..

كامليا : مسكت أيدها..وقالت..رايحه فين؟ خلاص أنتي انهردا نهايتك..ومن غير أمنيه أخيره..

ميرو : بتجمع أعصابها..وقالت ابعدي ياكاملياا.. أنتي أكيد مش واعيه للي أنتي بتعمليه..

كامليا : بابتسامه جنونيه...رفعت الولاعه قدام عيون ميرو.. وقالت..هتتحرقي..وتيم مش هيلاقي غيري..

ميرو : اتخنقت من ريحة البنزين..وبتصرخ..وقالت.. افتحي الباب ياكاملياااا..و أعقلي. إللي أنتي بتعمليه ده جنان..

كامليا : عينيها كلها شرار وجنون.. وولعت الولاعه..وقالت. تيم بتاعي أنا..وانتِ لازم تموتي.. ورمت الولاعه على البنزين.. والنار اشتعلت في كل الاوضه...!!!!

ميرو : شهقت بصوت عالى..وصدمه كبيره..و شافت النار..

كامليا : شافت النار.. وبتضحك بسعاده كبيره..بتضحك بهستريا.. وقالت..
أنا هخرج لحبيبي.. وأنتي خليكي هنا ادفعي تمن اغلاطك.. وزقت ميرو..

ميرو : مسكت أيدها بكل قوتها..وضربتها بالقلم..وقالت..
أنتي فعلاً مكنتيش تستحقي فرصه أولى حتى.. أنتي لعنه للمجتمع..

كامليا : صرخت في وشها..ومسكت ميرو تزقها على النار..

ميرو : شافت النار بتقرب منهم..وبكل قوتها..زقت كامليا..وفتحت الباب برجفه.. وخرجت بسرعه من الأوضه..وكانت هتقع..

كامليا : قامت بسرعه عشان تلحقها لكن كانت خرجت..

تيم : لحقها..ووقعت في حضنه.. وكلبش فيها وحضنها بخوف.. وبينهج بصوت عالى..

ميرو : بتعيط بهستريا.. وكلبشت في تيم..!!!

كامليا : شافت تيم وميرو في حضن بعض..وقلبها اتقسم نصين..وهمست بصوت واطي..تيم سيبها. سيبها وابعد عنها انا إللي حبيبتك،مش هى..

تيم : حاضن مريم بكل قوته..والرعب واضح جدآ عليه..

كامليا : حست بخيبة أمل..وقفلت باب الاوضه عليها. ونزلت على الأرض ورا الباب. واستسلمت للموت.

ميرو : خرجت من حضنه..وشاورت برجفه.. على الأوضه.

تيم : بلهفه ممزوجة بخوف..مسك وشها بأيديه..مريم.. مريم متخافيش أنا جمبك.. أنتي كويسه..حصلك حاجه؟..مريم ردي عليا..

ميرو : بتنهج..وقالت بشهقات..ال...ألحق كامليا ياتيم.. أرجوك الحقها..

تيم : شدها لحضنه بخوف كبير..وزعق ألحق ايييه. الحق ايييييه؟
دانا هروح اولع فيها أكثر بأيديا دووول..دي مش بني أدمه دي حجر، دي مريضه ولازم تموووت أنتي فاهمه..!!!

ميرو : عيونها بتغيب في حضنه..وقالت بهمس..بالله عليك تنقذها ياتيم..عشان خاطري..حر...حرام عليك..متبقاش زيها..اءانت.. أنت مهما كان إنسان..عشان خاطر......!!!! وغمضت عينيها ووقعت بين أيديه..

تيم : لحقها وصرخ بصوت عالى..مريييييييم...
..وشالها..وواقف مكانه..وبص ع ملامح مريم اللي مغمى عليها بين ايديه..وبص ع الاوضه اللي بتتحرق..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه في غرفة الكشف.

ميرو : نايمه ف السرير.. ومتعلق ليها محلول. وفتحت عينيها ببطء..وغمضت تاني..

تيم : قاعد جمبها على الكرسي..وماسك أيدها.. ولما شافها فاقت..نفخ براحه كبيره. وباس ع أيدها وغمض عينيه بتعب.وحط جبينه ع أيدها..

ميرو : حست بيه..وفتحت عينيها..وبصت عليه.. وهمست بتعب..تيم..!!!

تيم : رفع راسه..وقام وقعد جنبها على طرف السرير.. ومسد على خدها.. حاسه بأيه دلوقتي؟

ميرو : بلعت ريقها بتعب..وحاولت تقوم..

تيم : ساعدها..وقال..ع مهلك..

ميرو : قعدت.. وقالت بتعب.. أنا دايخه اوي..

تيم : بحزن..سلامتك. خمس دقايق ونتيجة التحاليل تظهر.

ميرو : مسكت راسها..وقالت.. بعفوية هو إيه اللي حصل.. وأنا.....!!!
وبعدها افتكرت كل حاجه..وشهقت بصوت مسموع..وقالت..كامليا..!!! وبصت لتيم بزهول.. كامليا ياتيم...كامليا كانت في الاوضه والنار.. النار ياتيم..حد يلحقها..حد يلحقها ياتيم النار شاعله في كل مكان في الأوضه..

تيم : هشش.ومسك كتافها..بس بس اهدي يامريم.. أهدي.. مفيش حاجه..كل حاجه انتهت خلاص..!!!

ميرو : بصدمه.. قصدك إيه إن كل حاجه انتهت؟ أنت سبت كامليا؟ سبتوها في وسط الحريق؟

تيم : غمض عينيه بتعب..وساكت..

ميرو : هزت راسها بعدم تصديق.. وقالت.. لأ.. لأ مستحيل تكون عملت كدا..مستحيل تسيبها تموت قدامك..

تيم :.......!!!!

ميرو : عيونها مفتوحه بصدمه ودموعها نزلت.. وقالت..ماتت..!!!

تيم : زعق بصوت عالى.. لااااااااء يامريم لااااااااء مماتتش...بس ياريتها كانت ماااااتت.. يارتها بجد كانت انتهت وخلصنا من شرها..
أنا مش عارف إزاي سمعت كلامك.. أنا كان هاين عليا.. أحط عليها بنزين ووالع فيها تاني وتالت.. أنتي مش عارفه أنتي عملتي فيا إيه؟ أنتي ليه يامريم .لييييه طلبتي مني إني الحقها ليييييه؟ دي كانت..!!!

وعيونه لمعت بدموع..وبص بعيد وسكت...!!!

ميرو : ضحكت بدموع..وهمست..مماتتش.. الحمدلله.. الحمدلله كامليا عايشه..!!

تيم : قام وقف بضيق حقيقي..وقال.. أنا رايح أجيب التحاليل لو سمحتي متخرجيش من الأوضه..واتحرك..

ميرو : بسرعه مسكت ايدو..وقالت.. لأ أنت مش هتسبني.

تيم : من غير ما يبصلها.. شويه راجع..

ميرو : ماسكه أيدو.. وشالت الغطا..ونزلت ووقفت..!!

تيم : بقلق متداري..رايحه فين الكانيولا في إيدك..و انتي تعبانه..وقعدها على السرير..!!

ميرو : بإبتسامة.. قالت.. أنا عارفه إنك مضايق مني.. وزعلان علشاني..لكن إحنا غيرها ياتيم..
إحنا مش زيها.. أنت عارف يعني ايه إنك تشوف إنسان بيموت قدام عينيك وانت تتخلى عنه..صدقني عمرك ما هتكون مستريح..هتعيش في عذاب وتأنيب ضمير..

تيم : بيكابر دموعه..وقال.. أنتي عارفه هي كانت عايزه تقتل....!!!
تقتلك يامريم..كانت عايزه تحرمني منك.. دي واحده مجنونه وقلبها كله شر..والبتر ليها حلال..
هي كانت عايزه تقضي عليا بيكي..عايزه تنهي حياتي..
أنا ندمان..بجد ندمان إني سمعت كلامك وطلبت من العمال ينقذوها.. أنا مضايق منك.. أنتي ايه.؟ انتي ايه بجد.؟ إزاي قدرتي تفكري فيها.. وأنتي في وسط النار..

ميرو : حطت ايدها ع خدو..وقالت.. أنا إنسانة.. أنا بسمع لصوت قلبي..بسمع لضميري ديما.. أنا واحده بخاف من عقاب ربنا..
أنا مقدرش أتحمل ذنب عظيم زي ده.. وأنت كمان زيي.. أنت ماتختلفش عني..
هي واحده كارهه نفسها قبل أي شيء..هي ماشيه بهوى شيطانها..هي في غفله حقيقيه ياتيم.. أنت المفروض تشفق عليها..
دي انسانه عندها غشاوة على قلبها وعينيها..مفكرتش في عقاب ربنا..ناسيه إن في عقاب. وناسيه إن في يوم عظيم وهيرجع فيه لكل واحد حقه..
أنا معنديش الجرأه و الشجاعه أقف قدام ربنا ويسألني..كان في إيدك تنقذيها..وانتي عارفه أنها مريضه بداء التملك والجنون..وسبتيها تموت..
وأنت كمان مش هتتحمل الذنب ده.. إحنا نعمل إللي علينا.. واللي يريح قلبنا وضميرنا.. إنت إنسان ياتيم..!!

تيم : شدها لحضنه..وساكت..!!

ميرو : أبتسمت بحب..ورفعت أيديها وضمته..!! وقالت.. أنا جمبك ومعاك..

تيم : دمعه نزلت على شعرها..وقال بوجع..كنت خايف أوي إني أخسرك..

ميرو : غمضت عينيها... وبتسمعه..

تيم : بوجع.. أنا مقدرش أعيش من غيرك.. مجرد الفكره بتسحب روحي مني..!!

ميرو : بتنهيدة.. أنا طول عمري هفضل جمبك..وربنا يديمك ليا.ويباركلي في عمرك..!!

تيم : مسح دموعه..وطلعها من حضنه وباس جبينها. وحاول يبتسم لكن معرفش.

ميرو : بترجي..خلاص بقى.. أنا معاك أهو..وكويسه جدآ الحمدلله..!!

------------------بقلمي مريم نصار..

الباب خبط..وقالت من على الباب..انا نرمين عايزه أدخل..ممكن؟

تيم : مسد.على شعر ميرو بإبتسامة.. وقال..اتفضلي يا دكتوره..

نرمين : دخلت..وقفلت الباب..وقالت بضحكه.. ميرو روح قلبي عامله ايه دلوقتي؟

ميرو : بإبتسامه.. الحمدلله يادكتوره..ميرسي جدا..

نرمين : بمكر.. أنا عايزه اشكيلك الدكتور تيم..بصي بقى كان هاين عليه يولع في المستشفى بعيانينها وبالدكاتره..وكمان أنا.. ينفع..؟

تيم : أبتسم..

ميرو : بضحكه رقيقه.. لأ طبعاً ماينفعش.. وبعدين تيم مايقدرش يعملها.. وخصوصاً مع حضرتك.. أنتي غاليه عندو أوي..

نرمين : يختي على القمر واللسان اللي بينقط سكر.. شوفت يادكتور..سامع القمر بتقول ايه؟
وعشان كده.. أنا جبتلك التحاليل بنفسي..!! اتفضل يادكتور تيم العصبي..

تيم : أخد التحاليل..وقال..معلش بقى يادكتوره نرمين جت فيكي انتي..وبيفتح الظرف..

ميرو : كشرت عينيها وقالت.. ياستار.هو عمل ايه؟

نرمين : شهقت..هييييه..قولي معملش إيه؟ هقولك ياستي.. أنا كنت داخله عليه المكتب..وسمعته بيزعق في الموبيل..وبيقول إزاي يعني كامليا عرفت إحنا فين ياعامر..؟
وبعدها.شوفته مصدوم..و.سمعنا جرس انذار الحريق..وهو قال مريم..زي ماتقولي كدا حس إنك في خطر..
وجرينا على فوق.. وبعد ما انتي اغمى عليكي..
الدكتور تيم بهدل الدنيا..ووقف المستشفى كلها على رجل..وكمان طلب من العمال هما إللي يطلعوا إللي متتسماش دي من الأوضه..
ونبه على الكل إن الدكتور محمد والدكتوره نور لما يرجعوا. يقولوا حريق بسبب الإهمال..
وبعد كده حولوا إللي متتسماش دي ل.....!!!

تيم : قاطعها بزهول وفرحه..وقال..حامل..!!!

------------------بقلمي مريم نصار..

في قسم الحروق..

Автор: Меріам Насар

ماجده : بصريخ.. انت مفكر نفسك مييين علشان تتكلم معايا كدا؟ أنت قتلت بنتي كامليا.. انا هوديك في ستين داهيه..!!!! ----



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 39 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 40 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات