رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الرابع والثلاثون 34 | روايات مريم نصار

 نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 34 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق الجزء الخامس الحلقة 34 | روايات مريم نصار



 مملكة ميراث العشق الفصل الرابع والثلاثون


فصل ١٨ ج 1

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

‏-ماذا لو أحبّك الله ؟
ستظل دوماً في ظِلال معيّته الخاصة، وستحبّك السماء ومن فيها والأرض ومن عليها، وستتذوق نعيم الجنّة قبل أن تدخلها، وسيسخر العالم كلّه لأجلك، وسيعلن الحرب على كل من يكيد لك، ثم يقال لك : "هديت وكفيت ووقيت" فاللهم حُبّك ورضاك.

================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

قدام ملهى ڤيكتور.

مراد : قال.. أسمع چاك.. أنت الآن ليس بأمان إلي أن يتم القبض على ڤيكتور.. فأذهب أنت و آليس إلي العنوان الذي يوجد في هذه الورقه.. وقل لها أنني صديق لچاكوب.وانتظرني سأعود قريبا.

چاك : بإمتنان كبير. انا مدين لك بالكثير سيد چاكوب.. شكرا لك.. وسأنتظرك..

آليس : بصتلهم بإمتنان.. وركبوا عربيه..ومشيوا من طريق تاني..

أكرم : ركب العربيه في الخلف..وجمبه بيبرس وصوفيا..

فهد : بيفتح باب العربيه..وبيساعد مراد..

واحد من وراه مسلح.. إلي أين ايها الوغد..!!!

فهد : اتعدل..ولف ليه..وشاف اكتر من خمسه مسلحين...!!! ورد عليهم من بين اسنانه وقال.. ستعرف الآن الي أين؟؟
ونزل طرف عينه في المرايه لمراد..لكن لمح عربيه ماشيه ورا چاك وآليس..

مراد : جه ينزل..أكرم منعه..وقال بهمس.. انت متصاب..اياك تتحرك.

فهد : بتحذير لمراد..خليك مكانك.ومحدش ينزل
..وقفل باب العربية..ومشي كام خطوه..ووقف قدام الشباب..!!
واحد منهم..ضحك بنصر..وقال.. الآن ستنالون عقابكم أيها المحتالين..انتم سببتم فوضى كبيرة..
وأنت..!! هيا استسلم وارفع يديك..وتقدم انت وهؤلاء الحمقى..!!

فهد : هز راسه..اممم حسنا.. ولكن أنا مسلح..؟

الشباب بصو لبعض وضحكوا..وواحد قال..القي كل اسلحتك على الأرض الآن..والا قتلتك..

فهد : هز راسه..وقال. حسنا.حسنا.. وشال المسدسات من جيبه.وسابها ع الأرض..

أكرم : بقلق.. وبعدين ياصقر..انا لازم انزل وأكون معاه..

مراد : بألم بسيط.. مش هينفع عشان اللي معاك.. أنا مراقب الحوت كويس.. وأي خطر انا هنزل...

شاب بص ع العربيه وقال بدهشه..سيد بيبرس؟..

فهد : شاف الشاب مركز ع بيبرس..وفي لمح البصر..مسك الشاب ده..ولفه ع صدرو..ومسك الرشاش اللي مع الشاب..وضرب نار عليهم وصفاهم..وزق الشاب ع الأرض..وضربه بالرشاش..
واخد اسلحته..وفتح باب العربية بنرفزه..وبص لمراد اللي كاتم الألم..وقال بصوت جهوري.. رائد داليا.. رائد چيهان..حد سامعني؟؟

داليا : بقلق..ايوه يافندم إحنا سامعينك..سيادتك بخير.وباقي الفريق؟؟

فهد : مسح وشه بنرفزه..وقال. في عربية نوعها (.....) ورقمها (......) فيها چاك وآليس.مشيت من الاتجاه الشرقي في طريقهم لبيت موريس.. وطلعت وراها عربية تبع حيدر..و رقمها (....)بسرعة انتي ورائد چيهان حصلوهم.. مش عايز چاك و آليس يحصلهم حاجه فاهمين...

داليا : بسرعه..اتحركت بالعربيه.وغيرت مسارها.وقالت تحت امرك يافندم..!!

مراد : كاتم الألم..ومعلقش عشان شايف عصبية فهد..

فهد : داس بنزين بغيظ واتحرك بسرعه..وقال لمراد بعصبيه..انت لو كنت سمعت كلامي من البداية مكنش حصل كل ده..ولا كنت اتجرحت جرح واحد..
انت غلطت يامراد.. وانا غلطت آني سمعت كلامك. ومنفذتش اللي شايفه صح..

مراد : هز راسه لأ يافهد.. لأ مكنش ينفع نجازف..چاك و آليس كانو مسؤولين مننا أنا وانت..وكمان الاوراق..حقوق الناس يصحبي..!!!

فهد : فرمل العربيه..وبص لمراد وقال بدهشه..وانا وانت مكناش هنقدر نحميهم؟؟
مراد انت مستوعب انت عملت ايه؟؟ انت جازفت بينا وكنا تحت ايد حيدر.. انت مش مستوعب أننا اتكشفنا. ووقتها مكناش جاهزين..ولا انت ولا أنا لابسين صديري واقي..؟؟ وانت عارف غباء حيدر..!! وانه مايفرقش معاه كارت ولا غيرو؟ وكان ممكن في ثانيه يقضي عليا وعليك..
اما بقى حكاية چاك و آليس..!! ف أنا كنت هقضي ع الموجودين وانت كنت هتنزل بيهم السرداب.. وحيدر كان هيبقى تحت ايدي..يعني لا كان هيتفق مع حد ويجهز طيارات..ولا كنا عشنا يوم تحت رحمته.. ولا كانت حصلت كل الفوضى دي..
ولا انت اتجرحت يصحبي.. ويعالم لو مكنتش انت شوفت حيدر وهو منشن ع آدم..كان ايه اللي ممكن يحصل..؟
انت فاهم أنا اقصد ايه؟؟

مراد : هز راسه وقال بهدوء..فاهم يصحبي..فاهم. لكن برضه مكناش هنأمن مكر حيدر في كل الاحوال..

أكرم : خلاص بقى يارجاله..الحمد لله إنها جت على قد كدا.. روق كدا ياحوت..أنا عارف انك خايف ع الصقر.. بس قدر ومكتوب يصحبي.. ويلا بينا بقى عشان مقدم رغد هتتحرك بالطياره على قرية موريس...!!!

فهد : بص لمراد..وقال..أنا متاكد انك تعبان.. تعالى اديلك حقنة مسكن..!!

مراد : ابتسم..وقال.. متخافش عليا..ودوس بنزين بقى عشان نطمن ع آدم..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

في الطريق.Автор: Меріам Насар

آدم مراد : سايق الريس بسرعه كبيره.. وفجاءه ف نص الطريق.
شاف ڤيكتور ومعاه اكتر من عشر رجال حراسه مسلحين...!!!

ڤيكتور : واقف..وحاوليه كل الحرس وقافلين الطريق..!!!

آدم مراد : وقف بالريِس.. ونزل.. ومشي كام خطوه.. ووقف قصاد حيدر...!!!

ڤيكتور : من بين أسنانه بغضب واضح.. أنت سببت لي الكثير من المتاعب..وحدثت فوضى كبيره بسببك أنت أيها الأحمق..
والآن تكلم وقل أين جميع أوراقي التي كانت بالخزنه.واين كارت الذاكره.وإلا سوف ترى الجحيم أمام عينيك..!!!

آدم مراد : بثبات وقوه ممزوج بغضب.. الجحيم ده أنت اللي ورطت نفسك عشان تعيش فيه.. لأن محدش يستاهل الجحيم ده غيرك أنت وبيبرس..
أنت ياحِيدر لما فكرت تخون نفسك..وتخلي الخيانه جزء من حياتك..
خاين بمعنى الكلمه..خاين لأهلك خاين ل أخوك چاك..وكمان خاين لبلاد كتير جدا..
قتلت كام نفس بدون أي وجه حق.. قتلت شاهي بعد ماضحكت عليها واتجوزتها عشان تهرب بالقايمه.. وكشفتك ع حقيقتك..
وقتلت بنت قدام عيني ودفنتها تحت رجليك وانا مش هسيب حقها يروح ببساطه لأ.. أنت هتدفع تمن كل رصاصه اخترقت قلب اي حد بريء..
تاجرت انت وبيبرس في السم الأبيض..ودمرتو جيل بحاله..
تاجرتو في البنات القاصرات..وهربتوهم من بلد لبلد.. وشغلتوهم في الدعا*ه..
تاجرتو في السلاح..وناس كتير جدا اتقتلت ظلم بسببك أنت واللي ذيك..
قتلت ابوك وقتلت مرات أبوك.. وقتلت سواقك الخاص.. وقتلت ناس كتير بريئه..
ده غير الخيانه العظمى والجاسوسيه انت وبيبرس. مع منظمات ضد البلد..
وكل ده عملته وأنت أضعف مما يكون.. بتتحامى في شوية حرس..
الراجل اللي بجد..يواجه بنفسه.. ويثبت شجاعته بنفسه ولنفسه..
مش يقعد قلبه بيدق من الخوف ويتحامى في رجالته...
واجهني ياحيدر... واجهني راجل لراجل.. ده لو تعرف يعني ايه رجوله..!!!

حيدر : بيتنفس غيظ من قوة آدم وأسلوبه معاه. وقال.. اه حيدر. وشاهي.!!! كدا يبقى كل حاجه وضحت قدامي..
وأنا لو بتحامى في الحرس زي مابتقول... مكنتش قتلت بأيدي..ولا كنت هٓقتلك دلوقتي أنت وفريقك. صدقني انا هبعت جُثثكم في أقرب فرصه لبلدكم.. ولسؤ الحظ محدش فيهم هيعرف حد منكم من ملامحكم اللي هتتشوه بأيديا دول..
وشاور للحرس كل واحد يرجع ويقف بعيد.. وقلع الچاكيت..وقال ل آدم..
أنا هعرفك يعني ايه رجوله.. أمنيتك وحققهالك قبل ما تموت اسوء موته.. ياديزل.. مش ده أسمك برضه؟

آدم مراد : قلع النضاره. وحطها ف قفاه وقال بثقه.. أسمي.. النقيب.. آدم مراد آدم خالد العدوي.. حفيد الإمبراطور.. واحفظ الإسم ده كويس.يا..حِيدر...!!!

حيدر : صك ع أسنانه بتوعد ممزوج بغضب.. وقرب من آدم..وضربه بوكس قوي..

آدم مراد : واقف مكانه..ورد ليه البوكس.. وبدأت الحرب البارده..
وقال ببرود.. أممم مش بطال ياحِيدر.. لأ يجي منك..وانا اللي كنت فاكرك بتتحامى في شوية حرس..!! وابتسم بسخرية منه..

حيدر : بينهج وعروقه برزت..ومسك آدم..وشاله وحدفه في العربيه بتاعته..

آدم مراد : اتعدل..ووقف..وبيعدل في التيشرت.. ورفع طرف عينيه بنظره بارده..

وآدم قاصد أنه يخلي حيدر يغضب..و يستنفذ كل قوته.ويضعف بعدها..

حيدر : قرب من آدم..وبوكسات بسرعه..وبصوت عالى غضبان.. فييييين اواراااااقي..مين اللي اتجرأ وفتح الخزنه وأخدها.. انطق...!!!

آدم مراد : بيتفادي الضربات..ومردش عليه...

حيدر : بينهج بغضب شديد..ورفع ايدو لفوق..وهينزلها بقوه بين عينيه..وقال أنطق يابن ال........ وسبه بأمه (فريحه)...!!!!

آدم مراد :اتحول من ابتسامه بارده..لعيون من نار.. ومسك قبضة أيدو بغضب شديد جدا.. واتحول آدم مراد..للديزل..
وروسيات في وش حيدر ورا بعض من غير كلام.. وبوكسات متتاليه في وشه.. وشال حيدر ورفعه بأيديه..وحدفه بقوه في عربية الحرس..وكسر الازاز من قوة الضربه..

الحرس : واقفين يبصوا لبعض.بدهشه..من آدم اللي اتحول فجاءه..ومنتظرين إشارة ڤيكتور..عشان يقتلوه

حيدر : اتعدل ببطء..وبيكح من قوة الضرب.. ومسح بوقه..وشاف دم ع أيدو..وبص ل آدم بكُره كبير.. وطلع سلاح أبيض.. ورايح عليه..

آدم مراد : صاكك ع أسنانه بغضب وغِل كبير من اللي لعن أمه.. وقرب منه ومسك راس حيدر من الخلف.. وخبطها اكتر من مرة في العربيه..

حيدر : زق آدم.. وضربه في رجله بالسكينه. عشان يشل حركته..

آدم مراد : حط ايدو ع الجرح.. وقوته زادت..وقرب منه وضربه بوكس ف رقبته..

حيدر : وقع ع الأرض..ومسك رقبته..وبيكح بقوه..ومش قادر يتنفس..!!!

آدم مراد : راح عندو..وشاله..ورفعه بأيديه لفوق..وحدفه في جذع شجرة كبيره..

حيدر : وقع واتألم..

آدم مراد : مسكه من ياقة القميص وقومه. وضربه بوكس قوي..وقال بغضب. ده عشان إهانة أبويا..
وضربه بوكس تاني..وقال..وده عشان خالي.
وضربه بوكس تاني..وقال..وده عشان عمى أكرم..

وطلع سلاح صغير..ورشقه في جمبه..ولفه ببطء. وضغط عليه اكتر.ويلفه تاني ببطء..

حيدر : صرخ بصوت عالى من الألم..

الحرس : بصو لبعض..وواحد قال..هيا لنقتله الآن..سيد ڤيكتور لن يرحمنا إذا نجى.. هيا أطلقوا النار عليه..!!!

آدم مراد : من بين أسنانه.. وده جزء بسيط..عشان غلطت في أمي. والباقي لما نرجع مصر..يابن ال.........!!!

فجاءه : آدم مراد سمع ضرب نار..ولف بسرعه. وشاف الحرس بيتصفو واحد ورا التاني..ورفع عينيه. ع اللي واقف فوق العربيه..وبيصفيهم..

وكان.. الحوت..!!!

فهد : صفاهم كلهم..ونط من على العربيه.. وراح عند آدم.. وبص عليه كويس..

وقال : في السماعه..اطمن ياصقر..الديزل بخير..

آدم مراد : بص لفهد بدهشه..!!!

فهد : بص ل آدم..ومعلقش. ومسك حيدر..من شعرو.. ورفع راسه..وقال.. وقعت ياحِيدر..

حيدر : بيتألم..وقال..ابعدو عني..!!! اااه..

فهد : ضغط ع فكه بكُره وقوه كبيره جدا..وقال.. نبعد عنك ايه بس ياروح امك.. دي البدايه.. ده أنت هتشوف الهنا على أيديا.. وخد دي مؤقتاً..
ورفع أيدو بقوه..وضربه بين عينيه..

حيدر : مناخيرو نزفت..ونام ع ضهرو..وبغيب عن الوعى..

فهد : بشماته.. لأ لأ..انت خليك صاحي..عشان أنا عرفت إن الديزل عاملك مفاجأة.. ولازم تشوفها بعينيك..!!!

آدم مراد : كشر عينيه وقال. أنت جيت امتى وازاي ياحوت؟

فهد : قال بغيظ..مش معنى إني مش طايقك إني اضحي بيك..وخلي بالك انا جيت عشان خاطر أبوك مش اكتر..
أخلص وشيل الكلب ده. الطياره الهليكوبتر وصلت.. وسابه ومشي...

آدم مراد : ظهرت منه شبح ابتسامه..ع حب الفهد اللي مخبيه ورا قناع الغيره والغضب..

وشال حيدر..

رغد : لسواق الطياره. ايوه وصلنا..هناخد الحوت والديزل..ونرجع للصقر وباقي الفريق..

الطياره نزلت..

آدم مراد : طلع وشايل حيدر..وحدفه في أرض الطياره..

فهد : طلع وراهم.. والطياره اتحركت..

رغد : بسعاده..الف مبروك ياحيتان. مدير الجهاز.. اول ما وصلته الاشاره من العقيد آكرم..مكنش مصدق.. إننا أنجزنا المهمه.ومن غير خساير.. الحمد لله..

آدم مراد : جاب الكلبشات..وماشي يعرج..وكلبش حيدر..وبيعدله..

فهد : قعد..ورفع طرف عينيه..وشاف رجل آدم بتلمع.. وعرف أنه اتصاب.. ونفخ بخنقه..

وطبعاً مش هيقدر يقول ل رغد..

آدم مراد : كلبش حيدر..وعدله على الكرسي.

حيدر : قاعد ع الكرسي بيتألم.من جمبه ووشه وجسمه كله كدمات وألم.. (ولسه) ده دي البدايه بس..!!

آدم مراد : قعد قصاد فهد..وفرد رجله..وساكت..

فهد : من غير ما يبصله.. أربط رجلك لحد ما نوصل.. الدكتور علي مع أبوك..ويبقى يشوف جرحك..!!

آدم مراد : هز راسه..وربط رجله..

رغد : جت..وقعدت جمب آدم مع حفظ المسافه.. وفتحت اللاب توب. وقالت..اتفضل يا آدم.. العقيد آكرم قال.. إن چاك وافق ومعندوش اي اعتراض.. وده الريموت.اتفضل..

آدم مراد : هز راسه ليها..واخد اللاب توب.. وقام.. وراح قعد جمب حيدر.. وحط اللاب توب ع رجليه..وقال.. اتفرج ياحيدر.. مشهد حصري مش هتقدر تنساه..

حيدر : بتعب بص لشاشة اللاب..

آدم مراد : قال..بص ده باب الملهى اللي انت سرقته من أخوك..
وبص هنا كمان..دي الغرفه اللي جمب مكتبك.. الغرفه السريه.. اللي كلها متفجرات وأسلحة وذخيرة وسم أبيض..

حيدر : بص ل آدم بزهول..!!!

آدم مراد : من غير ما يبصله.. إحنا كنا سايبينك بمزاجنا ياحِيدر.. الظابط المصري بعون الله يقدر ياخدها من بوق الأسد من غير ما يتخدش ولا يخاف..
المهم ركز معايا.. بص في الغرفه كدا..!!!

حيدر : بص ع الشاشه. وكشر عينيه بعدم فهم.. وشاف عربيه لعبه.. ومتركب فيها..........!!!! وتنح بصدمه..وقال بهمس..قنبله..!!!

آدم مراد : هز راسه ايوووه.. قنبله ياحِيدر. وايه مش اي كلام. بس خلينا نتفرج..
أنت بغبائك ساعدتنا أنك فتحت الجدار في الغرفه.. ولما جبت منه صندوق المتفجرات. سبت الجدار مفتوح..وده ساعدنا.. إن العربيه تدخل غرفة المتفجرات.. وطبعاً. محبناش نحضر الإحتفال بعيد ميلاك الجديد..غير بوجودك.. أنت وبيبرس.. ايوه ما هو بيبرس هناك بيتفرج زيك بالظبط كده هو وصوفيا.. لازم نشاركم الفرحه..ونعوض المجهود الكبير اللي أنت وبيبرس وصوفيا عملتوه..

حيدر : هز راسه بصدمه.. لأ لأ.. أنت مستحيل تعملها.. أنت عارف المكان ده بالحجات اللي فيه.. تساوي كام مليون..!!! لأ متعملهاش..

آدم مراد : شغال على اللاب ومردش عليه..

حيدر : قلبه بيدق بسرعه كبيره من الخوف.. وقال. طيب .طيب اسمعوني..انا مستعد أننا التلاته نبقى شركاه..وهنقسم كل حاجه بالتساوي..بس...!!!

فهد : ضربه بوكس..وقال.بغضب. اتفرج وأنت ساكت.. الرشوه دي تساوم بيها اللي شبهك..وهتدفع تمن كل كلمه قولتها.

حيدر : صك ع أسنانه بغضب شديد من فهد اللي بيفوقه في كل حاجه..قوه وغضب ومبيخافش ولا بيهاب عدوه..!!!

آدم مراد : مسك شعر حيدر بغضب..وقال بص ومتع عينيك بآخر مشهد هتشوفه وأنت في النور..
وبدأ يعد ورفع الريموت قصاد عين حيدر..وقال.. واحد.. اتنين..!!!

حيدر : هز راسه بعدم تصديق وصدمه..وقال لأ لأ.. بلااااش لااااااااء متعملهاااااااااش...

آدم مراد : تلاته.. وضغط ع زرار الريموت.. وحصل إنفجار مهول في ملهى ڤيكتور.. وكان إنفجار لا ينسى..مدوي بمعنى الكلمه..لأن المكان موجود فيه.. قنابل ومتفجرات.. وده ساعد في إنفجار الملهى بقوه مضاعفه..

حيدر : عينيه مفتوحه بصدمه..والنار واضحه وعكست وظهرت..في بؤبؤ عينيه..

آدم مراد : أبتسم بسخريه..Автор: Меріам Насар

فهد : أبتسم بشماته..وقال.. استعد ياحِيدر..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

عند موريس..

موجود مراد وأكرم وداليا وچيهان وبيبرس وصوفيا.. وچاك وآليس.. والدكتور علي..

آليس الرائد داليا..جابت ليها لبس جديد عشان تلبسه قبل ما تسافر..!!

مراد : في اوضه. ومعاه الدكتور علي..بيشيل الرصاصه من كتفه..

د/علي : بيعقم الجرح..وقال..يعني أنت متأكد إن المكان هنا أمان ياسيادة العقيد؟

مراد : هز راسه ايوه يا علي..متقلقش.. المكان ده. محدش يعرفه.. ونقلت فيه موريس و أورورا من أسبوع..وكويس إني عملت كدا..

علي : طيب تمام.. المهم الحمدلله الجرح سطحى.. ومفيش أي قلق.. ألف حمدالله على السلامه يا بطل.. بجد الله يكون في عونكم..

مراد : الله يسلمك.. ورفع راسه لفوق..وقال..ده صوت الطياره.. أكيد الحوت..يلا بينا..واتعدل وخرج مع الدكتور..

موريس : بسعاده.. چاكوب..انا سعيد للغايه.. أنت صدقت في وعدك لنا..وليس نحن فقط.. بل كل المزارعين حصلوا على حقوقهم بفضلك انت چاكوب.. انا مدين لك بالكثير..

مراد : أبتسم..وقال..لم أكن أوصل لڤيكتور دون مساعدتكم وتقديم الدعم لي.. ولا تشكرني. انا لم أفعل شيئاً.. ولكن أين السيده أورورا..!!!

أورورا : خارجه من المطبخ..ومعاها علب طعام.. وقالت بدموع الفرح. انا هنا يابُني.
وحطت الأكل على التربيزه.. ووقفت قدام مراد.. وبصتله وقالت بأمنتان. أنت الإبن الذي لطالما حلمت به كثيراً..ولكن لم يشأ القدر بأن أكون أم..
ولكني سعيده جدا.. لأني أحسست بهذا الشعور.. لقد كنت قلقه عليك للغايه من شر هذا الطاغي ڤيكتور..
أنت أنقذت ارضي وأرض كل هؤلاء المزارعين.. لقد عمت علينا الفرحه من جديد.. بفضلك انت چاكوب..

مراد : أبتسم..وقال بحرج.. انا اعتذر منك..لاني كذبت عليكي بشأن عملي..ولكن هذا سري للغايه..

أروروا : ابتسمت بدموع. ومسكت وشه بايديها..وباست جبينه..وقالت.. انا لم أعرف غير أنك چاكوب. ولا أريد أن أعرف أي شيء آخر.. أنت بُني.. أنت ملاك سأتذكرك دائماً..

مراد : هز راسه ليها بابتسامه صادقه..وقال. حسنا.. الي اللقاء سيده أورورا..

أورورا : برجفه..شالت علب الاكل..وقدمتها لمراد وقالت بحب....انه طعام خالي من اللحم تماماً..اعلم أنك نباتي..!! تفضل أنت وأصدقائك..!!!

مراد : أبتسم..واخد منها الأكل..وقال.. شكراً لك.. وداعاً..

قدام البيت..

بيبرس : متكلبش ايديه ورجليه..واكرم واقف بالسلاح..
وبيبرس شاف الفيديو وانفجار الملهى هو. وصوفيا..واتصدموا صدمة كبيرة جدا..
و بدأ يعرق..ويحس بضربات قلب سريعه. ودوخه.. ومرعوب من فكرة أنه خلاص هيموت..
لكن سمع صوت الطياره..ورفع عينيه..وشافها.. وقلبه دق بأمل..لكن خايف إن آدم مايدلوش المصل المضاد للفيروس..!!

صوفيا : متكلبشه و بتعيط..وعامله دوشه عشان يسيبوها..

آليس : مش طايقه صوت صوفيا..وقربت منها..وجمعت قوتها..وضربتها بالقلم..وقالت.. اخرسي أيتها الحمقاء.. دائماً كنتي تتسببي في إزعاجي. والي الآن انتي مزعجه..ولكن كفى أنتي الآن في عداد الموتى..

صوفيا : اتغاظت من آليس..ولسه هتشتمها.. لكن القلم التاني نزل ع وشها من چاك..
وقال.. لا تتعبي نفسك آليس..فهذا هو عملها.. إزعاج الناس. والتمثيل واللعب عليهم..
أنها بارعه في أداء هذه الأدوار.. وحان الآن نهايتها هي وهؤلاء الذين كانوا يتلذذون بعذابنا.. انا مشفق عليهم من الذي سيحدث معهم.. ف چاكوب وچاسبر وكيران.. لن أرى في قوتهم.وشجعاتهم.. ووعدوني بأنهم سينالون من العذاب مالا يخطر على عقولهم.. هنيئا لكم..الدمار على أيدي هؤلاء الحيتان حقا..
هيا بنا آليس نودع چاكوب وچاسبر وكيران.. حان وقت العوده..!!!

الطياره وصلت..

آدم مراد : نزل يشوف أبوه..ويساعدو..

بيبرس : أول ما شافه..نده عليه ونفسه ياخد المصل.. وقال.. آدم..قصدي النقيب آدم..انا عملت كل حاجه..ممكن المصل.. أنت قولت بعد تلات ساعات.. ارجوك حاسس اني مش قادر أتنفس..

آدم مراد : عدا من جمبه..وطلع ازازة المصل. ورفعها قدام عيون بيبرس..

بيبرس : شافها والأمل اتجدد جواه..وضحك..

آدم مراد : فتح أيدو..والازازه وقعت على الأرض اتكسرت..

بيبرس : فتح عينيه بصدمه.. وبدأ ينهج..وهز راسه بعدم تصديق..

آدم مراد : سابه واتحرك واخد أبوه..

بيبرس : بيصرخ..بصوته كله..

أكرم : ضربه بوكس..وقال.. أنت بقالك اربع ساعات ونص واخد الحقنه..ولسه عايش..انت مابتفهمش..!!

بيبرس : بينهج بغضب....

أكرم : خساره فيك حقنة الفيتامين..بس احنا هنطلعها على جتتك أنت وحيدر.. والكلبه دي.. يلا قدامي.

بيبرس : ماشي متنح..ڤيتامين..!!!؟ يعني مختش ڤيروس.. وضحك انه سليم ومش هيحصله حاجه.. وبص ل آليس.. ولسه هيتكلم..

آليس : بصتله بكُره واضح ولفت وشها بعيد..

چيهان : مسكت صوفيا واخدتها ع الطياره..

چاك سلم ع مراد وفهد وآدم..

مراد : هيا چاك سنوصلك للمطار..

چاك : ابتسم..لا يصديقي.. انا سأذهب غدا.. اليوم انا منهك للغايه..سأدبر أمري..وسأتواصل معك..

مراد : هز راسه كما تحب.. هيا آليس..

آليس : بعدم فهم..الي أين؟

فهد : من وراها.. على الرغم أنه بسببك تم إكتشاف أمرنا..ولكن من الصعب أن ننسى أنك ساعدتينا في الوصول للتوقيع بين فيكتور وبيبرس.. وأيضاً انا وعدتك بالعودة الي الديار..

آليس : فتحت عينيها بصدمه.. وقالت.. ماذا...!!! اتقصد....!!!

فهد : أبتسم..وقال..نعم أنتي ستسافرين الي كاليفورنيا.. مع العلم أن والدك ووالدتك سينتظرانك في المطار.. لتعيشي وسط عائلتك من جديد..

آليس : حطت ايديها ع بوقها..واتنطتت من الفرحه.. ومن غير وعي منها..جريت واتشعلقت في رقبة فهد..!! كنوع من الشكر...!!

مراد وآدم بصو لبعض..بدهشه..

فهد : فتح عينيه بصدمه..وبسرعه. فك أيديها و بعد عنها..

آليس : مش مركزه من فرحتها..وقالت..انا لم افرح كهذا من قبل. شكراً جزيلاً لك چاسبر.. أنت رائع.. أنت جميل جدا.. انا احبك كثيرا..

مراد رفع حاجبه بمكر.. وآدم بص لفهد بتوعد..

فهد : تنح..

آليس : بسعاده.. وأيضاً احب چاكوب وكيران.. احببتكم كثيراً..

مراد : هز راسه بخيبة أمل..وقال مش هعرف امسك عليه ذله..

آدم مراد : بخبث..طيب وبالنسبه للحضن ده عادي؟

مراد : ضحك بخبث..وقال..كدا نضمن موافقته عليك إبن كوم الشكاير ده..!!!

فهد : فهمهم من نظره. وصك على أسنانه بغضب.. وسابهم ورايح ع الطياره..وزعق..كله يطلع مفيش وقت انت وهو..!!!

آليس : جريت وطلعت وفرحانه أنها هترجع لعيلتها أخيراً..

مراد طلع وبيضحك ع فهد.. وآدم طلع.. والطياره اشتغلت..

موريس و أورورا..وچاك.. واقفين بيشاورو ليهم.. وبيقولوا. إلي اللقاء..!!!

------------------بقلمي مريم نصار..

مساءاً في إيطاليا..

تيم في المكتب.. بيذاكر.وبيراجع. بحماس.. لانه مبسوط جدا.. بوصول محمد العدوي الصغير..

ميرو : في اوضتها.. بتذاكر.. ومفيش تركيز خالص.. وقفلت الكتاب..
وفتحت الدرج.وطلعت منه مدونة (ميراث العشق)
وفتحتها.. وكتبت اليوم والتاريخ..
وبدأت تكتب المشاهد المؤثرة لقلبها..وقالت..
انهردا يوم جميل جدا.. نور عيلة العدوي أول حفيد لأولاد الامبراطور..
عمو زين بقى جد.. ههههه. انا مبسوطه اوى. عمو زين أصلا لسه صغير. بس شكلنا كدا هنكبرهم بسرعه..
انهردا كنت أنا وتيم راجعين من الجامعه.. و آرين اتصلت على تيم فيديو..
احنا استغربنا.. لأن معاد مكالمتنا مع العيله بعد العشاء..
تيم : فتح بسرعه..لكن كانت المفاجأه. تيما شايله البيبي.. وضحكتها منوره وشها..
حبيبتي ياتمارا ألف مبروك ياروحي..بجد فرحت جدا.. لما شوفت آريان وكأنه مش مصدق أنه بقى أب..
وشوفت بابا آدم..بعدها لما شال محمد.. وبص ليا وابتسملي..كأنه بيقولي هتفرحي صدقيني.. حسيت من نظرته ليا أنه حاسس إني من جوايا مشتاقه للخلفه.
وكمان ماما مريم..دعتلي كتير اوى.. بجد استريحت بعد دعائها ليا.. كأن بلسم احتل قلبي بكلامها الجميل اللي طالع بعفوية بيدخل صميم القلب..

عمتو نور..عيطت كتير. كانت بتتمنى إن تيم يبقى موجود معاهم ف اللحظات دي..
أو ممكن الله أعلم كانت بتتمنى إن تيم يبقى اب.. لكن هي قالت إنها نفسها نتجمع وبابي مراد يرجع.
انا بدعي ليل ونهار أنهم يرجعوا.. لأن مامي شارده ديما..
رغم إن العيله كلها حواليها.. إلا إن وجود مرادها. بيرد فيها الروح..

عمتو ريتال كانت مبسوطه جدا..ودعتلي كتير.. وماما رنا..كل اللي الموجودين دعو ليا.
إلا بابا آدم. كان باصص عليا وساكت.. وانا واثقه انه كان اكتر واحد بيدعيلي..
بابا محمد..كان قاعد جمب تمارا..وكل شويه يطمن عليها.. وكانت الفرحه الكبيره بسلامة بنته أهم حاجة.. لأن بابا محمد اكتر حاجه تهمه هي عيلته تكون بخير.. خصوصاً تيما أم أبيها.. علاقتهم قويه جدا تشبه الأم وابنها.. ربنا يبارك فيهم..

(تيم)..تيم كان مبسوط اوى..لدرجة إن عيونه لمعت بدموع من الفرحه..وكان بيقول انا بقيت خال.
وقتها حسيت إن قلبي اتقسم نصين..كان نفسي أسمع منه أنه بقى أب..
انا عارفه إن الوقت لسه بدري جدآ..لكن هي غريزه في قلب كل ست.. وانا عندي ثقه في رب العالمين.. انه هيرزقني.
لأني كل ما افتكر حكاية ماما رنا وبابا طارق. أحس بالأمل والتفاؤل من جديد..
المهم دلوقتي.. نسيت اقولكم إنهم قالوا إن محمد الصغير فيه شبه كبير من بابا محمد و آريان. واو هيبقى قمر انا متاكده.. وأخيراً هقول لمملكة العدوي.. مبارك عليكم الحفيد الجديد..!!!
M/T
وقفلت المدونه..وقالت بتنهيده.. "اللهم وإن إستحالَت.. بأمرك تكون."..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

في الجهاز..

في مكتب المدير..

العقيد حسن خبط ودخل بسرعه.. وادا التحيه..وقال بحماس..تمام يافندم.. أبطالنا وصلوا بالسلامه..!!!

المدير : قام وقف..وقال بسعاده..هما فين ياحسن؟

حسن : العربيه لسه واصله الجهاز حالا يافندم. وأكيد في طريقهم لسيادتك..

المدير : قال بفخر..انا لازم استقبلهم بنفسي..و أتحرك بسرعه..وخرج من المكتب..يستقبلهم..!!!

الفريق داخل الجهاز.

وسلموا حيدر وبيبرس وصوفيا..

آدم مراد ساند أبوه.. وفهد جمب مراد وأكرم جمبهم.. ورغد وچيهان واليا. وراهم.. والكل بيقابلهم وبيباركو ليهم..

المدير : شافهم..وضحك بسعاده..وفتح أيديه. ل أكرم..وقال.. العقيد المغوار أكرم.. وسلم عليه..

أكرم : بسعاده كبيره..وجواه لهفه كبيره لعيلته.. لكن قال لنفسه.هانت.. وابتسم للمدير..وقال.. الله يسلمك يافندم..

المدير : فتح أيديه لمراد..وقال بفخر.. الصقر. العقل المدبر.. حمدالله ع سلامتك يا بطل..وحضنه..

مراد : أبتسم..الله يسلمك يافندم.. وكل اللي إحنا فيه بفضل توجيهات سعادتك..

المدير : بضحكه..توجيهات ايه ياصقر.. كل ده بفضل ذكائك..وقوة الحوت.. ولا ايه يافهد باشا..وحضن فهد..

فهد : أبتسم..وقال.. والله معاليك إحنا اكتسبنا كل ده بفضل الله ثم أنتم.. والحمدلله كل حاجه تمت بتدبير من ربنا..

المدير : بص ل آدم بفخر.. وقال..الديزل..!!! إسم لا يليق إلا بالنقيب آدم العدوي.. المقدم رغد. بعتتلي تقرير بتصرفك وازاي أنقذت باقي الفريق. وإنقذت العمليه كلها..وانت اللي وصلت للعقيد أكرم.. انا بجد فخور جدا بيك يا آدم يابني..!!! وحضنه وربت ع ضهرو..

آدم مراد : أبتسم..وقال.. متشكر جدا يافندم.. وسواء انا أو الصقر والحوت.معملناش غير واجبنا.. وزي ما وعدناك يافندم.. رجعنا بالعقيد أكرم. وقايمة الإغتيالات.. وكمان حيدر وأعوانه..

المدير : ربت ع كتفه وقال.. انا فعلا فخور جدا بيكم ياحيتان مصر..!!! انا نظرتي واختياري ليكم كان في محله..

العقيد حسن جه..وسلم عليهم..وع أكرم.. وراحوا على المكتب مع المدير.. يسلموا الادله..

المدير : تمام يا أبطال.. اتفضل أنت يا أكرم من غير مطرود على بيتك.. وأجازه سعيده يابطل.. لكن أسبوع وعايز منك تقرير بكل اللي حصل..مفهوم..

أكرم : قام وقف بلهفه..وقال تحت امرك يافندم.. وودعهم..وخرج بسرعة البرق..قلبه ملهوف ع عيلته اللي ماشفهومش من سنتين..!!!

المدير : أما أنت يا مراد و آدم هتطلعوا ع المستشفى.. ومش عايز أي مناقشه.. هيجرى عليكم فحوصات طبية شامله.. وكمان الحوت.. لازم نطمن عليكم يا أبطال..!!!

فهد : بلهفه.. لأ..احم..قصدي اعفينا يافندم..احنا بخير الحمدلله.. لكن زي ما سيادتك عارف.. أننا بقالنا ٦ شهور ونص بعيد عن العيله.. ممكن نروح.. ونرجع للفحص الطبي زي ما سيادتك تحب..

المدير : ضحك..وقال.. لأ كدا أحسن..عشان كل واحد يروح وانا مطمن. انا طبعاً سبت أكرم يروح عشان بقاله مده كبيره جدا ماشافش عيلته.. لكن انا حابب اطمن عليكم..

آدم مراد : قلبه بيدق لضيه..وقال..اعفيني يافندم.. بكره هنفذ كل اللي حضرتك تقول عليه..

المدير : برفض.. آسف ياشباب.. لازم اطمن عليكم.. أنتم اهم ضباط عندي..ولا يمكن الاستهانه بيكم أبدا.. وأسبوع وعايز منكم تقارير عن المهمه.. مفهوم..؟

كلهم بإستسلام.. مفهوم يافندم..!!!

آدم مراد : قام وقال.. طيب بعد إذنك يافندم.. كنت عايز اشوف حيدر قبل ما امشي..!!!

المدير : كشر عينيه. لكن قال ماشي ياديزل.. أنت تستاهل اي موافقه..

آدم مراد : ساعد أبوه.. وسلموا على المدير.. وخرجوا.

مراد : أنت عايز تروح لحيدر ليه يا آدم...!!!

آدم مراد : بتوعد..لازم يبوس جزمتك أنت والحوت.. على كل اهانه..وكل كلمه قالها..

مراد : خلاص يا آدم..كفايه أصلا اللي هيحصلهم. هنا..

فهد : فعلاً.. وكفايه إني وصيت عليهم العقرب.. يعني ياويلهم حقيقي..

آدم مراد : بتصميم..انا أقسمت انه يبوس على جزمة كل واحد فيكم..وهيحصل..!!!

بعد فتره..Автор: Меріам Насар

في المستشفى العسكري..

اهتموا بإبطالنا..

وكان فهد في جسمه كدمات بسيطه..واهتموا بيه..

وآدم مراد : عقمو ليه جرح رجله.. وعندو كدمات واهتموا بيه..

ومراد : عقمو ليه جرح كتفه..

وقضوا الليله في المستشفى..ومن التعب البدني والذهني..كل واحد نام بعد تفكير عميق في حبيبته..!!

------------------بقلمي مريم نصار..

تاني يوم الصبح..

فيلا العدوي....!!! -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 34 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 35 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات