نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 23 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة من خلال موقعنا .
مملكة ميراث العشق الفصل الثالث والعشرين
فصل ١٣ ج 2
رواية جريمة عشق 5
(مملكة ميراث العشق)
إن لم تكن ممن يستيقظ لصلاة الفجر فراجع حياتك وأصلحها فوراً ..
فالله سبحانه لا يوقظ للفجر إلا أهله وخاصته ، لثقلها على المنافقين .
اللهمَّ اجعلنا من أهل الفجر وخاصته..
================================
بسم الله نبدأ.
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
آدم مراد : بمكر..وماذا تريد..؟
ڤيكتور : بكبرياء..حارسان لهذا الملهى...!!!
فهد : قلبه دق براحه كبيره..لكن مثل الجديه..وزعق هل أنت في كامل وعيك؟ انت تطلب المستحيل..
ڤيكتور : بجديه..لننهي هذا النقاش..امامك خيارين وليس لديهم ثالت..
الأول أن تنصت الي وتعمل حارس هذا الملهى وتسدد ماعليك من نقود..
والثاني أن تذهب من هنا ولكن بمفردك.. وتدع أخاك كيران في قبضتي إلي أن تعود بالنقود بعد يوم واحد..!!!
فهد : مثل الدهشه..ماذا؟ يوم واحد فقط؟
ڤيكتور : بكبرياء. إن تفوهت بهراء فسيكون بعد اثنى عشرة ساعه فهمت؟
فهد : هيزعق..
آدم مراد : مسك كتفه بسرعه..وقال.. عليَ رسلك أهدأ چاسبر..
انا موافق..نحن في طبيعة الأمر نحتاج وبشدة الي العمل..فلتدع لنفسك هذه الفرصه..
فهد : بص ل آدم بتمثيل الصدمه..ولكن حرس ملهى كيران؟
آدم مراد : لنسدد ديوننا..!! علينا أن نصمد قليلاً..وبص ل ڤيكتور وقال بتوعد..
حسنا سيد ڤيكتور..نحن موافقون على عرضك..!!
ڤيكتور : حس بالانتصار..وقال للحارس. فلتاخذ منهم كل أوراقهم الشخصية..وترسلها الي.. وبص ل مراد وقال.چاكوب..!!
مراد : وقف بسرعه..نعم سيد ڤيكتور؟
ڤيكتور : ارسل هؤلاء الي زوي..وهي تعلم ماذا تفعل.. وشاور ل صوفيا..وقال هيا عزيزتي..!!!
صوفيا : ابتسمت بخبث..هيا ڤيكتور عزيزي.. وخرجو من الملهى..
الحرس اخدو كل حاجه من فهد وآدم..!!
مراد : قلبه بيدق بفرحه..وقال بثبات..تعالو معي.. وخرج..
و آدم وفهد بصو لبعض..ف اشاره بيعنيهم لبعض..
..أنهم قربو من هدفهم أخيراً..وخرجو ورا مراد.
زوي : حطت البدله ف ايد فهد..وقالت بهيام..كم أنت تبدو لطيفاً..وبطل خارق..وا...
فهد : بجمود..اخرجي الآن وإلا قتلتك..!!!
زوي : بصتله بغيظ..لكن خافت من قوته..وخرجت..
فهد لبس بدله وآدم لبس. واتصرفو بحذر لأن مراد شرح ليهم عن الكاميرات الموجودة في كل مكان..
چاك : دخل عليهم..وقال حسنا انتم ستعملون على حماية الملهى وبعد العمل ستذهبون الي منزل في الطابق الثاني أمام هذا الملهى لتستريحو بعض الوقت وتعودو الي العمل مره اخرى..فلتأتو معي..
فهد و آدم مشيو مع چاك..ووقفو حراسه قدام باب الملهى الرئيسي..!!!
آدم مراد..بيدرس كل حاجه حواليه..وشاف العماره اللي هيسكنو فيها..وكانت جمب العماره دي..
عماره تانيه ولكن مش مكتملة البناء..ومهجوره.. وهز راسه بتفكير..
فهد : بص حواليه كويس..ولف للملهى..وشاف الأوضه اللي عليها الحرس. وهرش تحت دقنه وقال بتوعد..لازم أدخل الاوضه دي وأعرف إيه اللي فيها..
------------------بقلمي مريم نصار.
فيلا تيم عزيز.. الساعه ١ صباحاً..Автор: Меріам Насар
تيم طالع ع السلم وجمبه ميرو..لكن رابط ليها عينيها بشريط..
ميرو : طالعه بحذر..وقالت..طيب ممكن افهم أنت رابط عينيا ليه؟
تيم : قولتلك هتعرفي لما نطلع فوق..
ميرو : بس انا خايفه اني اقع من ع السلم..!!
تيم : حاوطها من وسطها..وطالع جمبها.. وابتسم..وقال.. فاكره يوم نتيجة آرين..لما كنتي هتقعي من ع السلم..
ميرو : بدقة قلب..بس أنت أنقذتني كالعاده..
تيم : وقتها قلبي أنا اللي وقع.. وبعدين طول ما انا جمبك ومعاكي مش عايزك تخافي من أي حاجه. اتفقنا؟
ميرو : بابتسامة حب..اتفقنا ياحبيبى..
تيم : وصل الجناح.. وقال.. بس اقفي هنا بقى..
وفتح باب الجناح ومسك ايدها..وقال..تعالى معايا أدخلي ياروحي..
ميرو : ماشيه معاه..وشمت ريحة برفان جميله جدا..
تيم : وقف وراها..وفك الشريط..وقال فتحي ياعمر تيم..
ميرو : فتحت عينيها.. وبعدها انبهرت بإعجاب كبير جدا..
الجناح كله عباره عن بلالين هيلوم..وورد احمر واصفر وابيض..موجود على السرير والأرض. وكل مكان..
تيم : مراقب ملامح ميرو..وقلبه مبسوط عشانها.. وإن الفرحه اللي ع وشها دي بتحيي قلبه..
ميرو : بصت ل تيم..وقالت بسعاده.. كل حاجه جميله.. جميله اوي ياتيم..
تيم : مسد ع شعرها بحنان..وقال.. كل حاجه جميله لأنك موجوده معايا.. بجد شكرا لأنك في حياتي يامريم..
ميرو : ضحكت بدموع الفرح. وقالت طيب ممكن افهم ايه المناسبه الجميله. اللي تخلي تيمو حبيبي يعمل كل ده؟
تيم : حط ايدو ع خدها..وقال بمناسبة وجودك جمبي.. وقرب منها وباس جبينها بحب كبير..
ميرو : قلبها دق بقوه.. وحطت راسها ف حضنه.. وغمضت عينيها وقالت..ربنا يديمك نعمه كبيره في حياتي ياروح روحي..
تيم : ضمها لقلبه بحنان كبير.. وقال..ربنا يديمك سعاده لقلب تيم..
وقرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص..
------------------بقلمي مريم نصار.
بعد كام يوم..
عند عامر..
عامر اتصل ع كامليا..وقال بغيظ يعني انتى روحتى النادي من غير ما تقولي؟
كامليا : بصوت عالى..انت نسيت نفسك ولا ايه ياعامر؟ انت مجرد واحد مضى ع العقد وهتقبض قصاده..
عامر : بغيظ..ماشي ياست كامليا..بس في الشرع انا جوزك. ومفيهاش حاجه لو قولتي إنك خارجه.. ولا عشان انا عايش في مكان وانتي في مكان تنسي إني جوزك؟
كامليا : هههههههه لأ بجد؟ ومصدق نفسك أوي..
عامر : ومصدقش ليه؟ انتي مراتي ولا انا بتبلى عليكي.؟
.وكمان كلها كام يوم ونعيش في بيت واحد.. ولا دي كمان رجعتي فيها. زي كلامك ووعدك ليا إنك هتسلميني وصولات الامانه؟
كامليا : نفخت بخنقه..وقالت.. يوووه انت بجد ممل جدا.. وقولت وصولاتك كلها هتاخدها لما تطلقني. وانا مش ناسيه اي حاجه قولتها..لكن دلوقتي أسمع و خلينا في المهم..
عامر : بسخريه..وايه المهم؟
كامليا : بغيظ..انا عايزه اعرف مكان تيم و مريم.. عايزه اخلص من الكابوس ده..
عامر : قال..مانتي سألتي قبل كده..ولما انا اطقست في الجامعه..وسألت عرفت انهم مسافرين بره مصر..ولما دفعت فلوس للبنات في الجامعه وقالو أنهم مش راجعين دلوقتي.. ومرضيوش يقولو على أنهي بلد لانهم مش عارفين أصلا..وكمان تعبت جداً عشان اجيب العنوان بتاعهم من الشؤون بس صعب ومعرفتش..
كامليا : بغيظ..يعني أنت مافيش منك اي فايده؟
عامر : اله..طيب بأيدي ايه يتعمل ومعملتوش؟ انتي ايه الي يريحك طيب؟
كامليا : بحقد واضح.. اللي يريحني..قتل مريم..!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
في ملهى ڤيكتور.. Автор: Меріам Насар
طبعاً فهد و آدم شغالين في صمت ومبيدخلوش في أي حاجه لأنهم اكيد تحت المراقبة.. وفتشو الشقه اللي هيقعدو فيها. وشافو كاميرا مراقبة موجوده في المكتب والصاله وباب الشقه..
لكن اوض النوم والحمام مفيش.. واتفقوا إن كل معاملاتهم هتكون زي ما متعودين.. اي حد عندو معلومه هيقولها في السماعه.. وهو في الحمام أو الاوضه.. او عن طريق الإشارات زي ما متعودين..
مراد : بيلمع المكتب. وف ودنه سماعة بلوتوث صغيره جدآ.. وخرج من المكتب..ودخل الحمام يغسل ايديه..
وقال بصوت واطي جدآ... ايه ياحوت انت والديزل منزلتوش ليه؟
فهد بيلبس چاكت البدله..ورد وقال..انا بلبس ونازل حالا ياصقر..
مراد : وفين الديزل..!!
فهد : طلع على سطح العماره.
مراد : كشر عينيه بعدم فهم..طيب ليه؟
فهد : مش عارف..وهو كمان سامعك فيه يرد عليك. ولا ايه ياديزل..!!
آدم مراد : كح. وقال كلمة السر.. لم أعد أهتم..!!!
فهد : هز راسه تمام..يبقى في حد شايفه أو كاميرات المراقبة حواليه..
مراد : طيب تمام.وهنفهم منه بعدين..انجزو بقى وانزلو..
فهد : بيرش برفان.. وقال..بقولك ايه ياصقر..!!؟
مراد : معاك ياحوت..!!
فهد : بص قدامه..وقال بتوعد..انهردا هعملها..!!!
مراد : بقلق..مابلاش ياحوت..دي مخاطره..
فهد : بحزم..مفيش وقت ياصقر. احنا هنفضل كدا لحد امتى؟
وبعدين أنت شوفت بنفسك..كمية المخدرات اللي سلمها امبارح عيني عينك كدا..
آدم مراد : نازل ع السلم..وقال. وده رأي كمان ياصقر.. الحوت لازم يعملها..
مراد : تمام..وانا هتصرف. بس في الميعاد المحدد.. ومحدش يتصرف غير لما ابعتله الإشارة تمام؟
فهد : هز راسه تمام..الله المستعان..
چاك : خبط ع مراد.. وقال..هاي چاكوب..كم من الوقت تستغرقه في المرحاض يارجل..
آدم وفهد سمعوه..وفهد قال..اطلع أنت..واحنا نازلين..
مراد : خرج..وقال..ل چاك.. أشعر أنني لست بخير.. چاك..
زوي : داخله الملهى وعدت من جمبهم..بعدم إهتمام لكن عينيها منهم..
چاك : هل أنت مريض؟ Автор: Меріам Насар
مراد : لا لا.. ولكن كنت أشعر بالغثيان.. لأني لم أتناول وجبة الإفطار..
چاك : حسنا تعال معي..وسأعد لك بعض الحساء..
مراد : بإستغراب..چاك لماذا أنت مختلف عن الجميع؟
چاك : أبتسم..ودخل المطبخ..وقال.. من الجيد إني وجدت أخيراً أحدا يقيم چاك..!!
مراد : شاف لمعه في عيون چاك..وكشر عينيه بعدم فهم..وقال.. هل كل شيء على ما يرام ياصديقي؟
چاك : ضحك بسخريه..صديقك. انا ليس لدي اي اصدقاء چاكوب موريس..
مراد : فتح زراير قميص چاك..وقال بحزم..ما سر هذه الندبه چاك..
ولما أنت الوحيد الذي تنام في هذا المكان. وفي المطبخ تحديدا.. ولماذا أشعر وكأنك تهرب من العالم وتغط في نوم عميق.كانه هروب من الواقع. انا حقا مندهش..
چاك : بص حواليه وبص لمراد.وعيونه كلها حزن وكسره..وقال.. دعني وشأني چاكوب.وتابع عملك.هكذا أفضل لك. وسابه وخرج..
------------------بقلمي مريم نصار.
عند عامر..
عامر : طيب بأيدي ايه يتعمل ومعملتوش؟ انتي ايه الي يريحك طيب؟
كامليا : بحقد واضح.. اللي يريحني..قتل مريم..!!!
عامر : فتح عينيه بصدمه كبيره..وملقاش رد يقوله..
كامليا : ببرود لما تفوق من صدمتك كلمني اوكي..!! وقفلت..
عامر واقف مكانه ومصدوم..وقال بتوهان..ينهار اسو..* أنا ايه اللي دخلني في كل الحوارات دي؟ انا كان مالي ومالهم. هي وصلت للقتل..؟
وقعد مكانه بندم..وقال.. أنت السبب ياعامر.. أنت اللي وافقت على فضيحة بنت مالهاش اي ذنب.. السجن كان أرحم بكتير..على الأقل كنت هتتسجن عشان وصل أمانه.. دلوقتي انت رايح في داهيه..
اعمل ايه ياربي واتصرف إزاي؟ منك لله ياكامليا.منك لله.. وفتح الدولاب وطلع فونه الخاص برقم تيم واتصل عليه..
------------------بقلمي مريم نصار.
فيلا العدوي..Автор: Меріам Насар
كل العيله متجمعه عشان رينو..
طارق : بفرحه..شايل آيان..وبيلاعبه.. وقال.. واد يا آيان..عامل ايه ياض.. عارف انا هتبرع واربيك أنا..
آدم : ضحك بصمت..وقال..متشكرين جدآ..سيب آيان يتربى بمعرفتنا..
طارق : بغيظ..ليه يعني ومربيهوش انا ليه؟ دا انا مطلع عباقره..يكش بس الحظ اني ربيت إبنك.
آدم : بمكر.. احنا انقذنا مراد من أيديك زمان.. وحاولنا ننقذ مايمكن إنقاذه..
الكل ضحك..
طارق : بغيظ واضح.. أنت ياض بتحب تنرفزززني ليييه؟ ياض انا مش عايز ازعلك مني..
آدم : ببرود.. هي الحقيقه كدا بتوجع ياطاروق.
طارق : اتنفس غيظ.. حقيقة ايه اللي بتوجع يابن العدوي..
اسمع..!! كلمة زياده انا هاخد مرات ابني واحفادي.. وهوريك التربيه الصح.. أنت راجل معقد.
آدم : رفع حاجبه بمكر..وقال الباب مفتوح قدامك أهو..لو تقدر؟ أعملها يابن السيوفي..!!!
الكل بيضحك على طارق و آدم..
محمد : بضحكه..خلاص ياجماعه اهدو. ووحدو الله..
كلهم لا اله إلا الله..
محمد : قام..وشال آيان..وقال..ولا تزعلو نفسكم..المفروض آيان ده..جدو محمد هو اللي يهتم بيه..زي ما رينو اهتمت بتيم..نرد جميلها..ولا ايه ياعم آيان؟
آيان : بيتاوب..
محمد : ابتسم وباس جبينه..وقال..ربنا يحفظك. ويرجع أبوك بالسلامه..
كلهم بتنهيدة حنين.. آمين..
رينو : قلبها مبسوط جدا لحب العيله لطفلها الصغير
آرين : خارجه من المطبخ..ومعاها الببرونه..وقالت بحماس واهتمام.. فين آيان..
مريم : بابتسامه..مع الدكتور محمد يانور عيني..
آرين : طيب شوفي كدا ياماما.درجة حرارة.الببرونه مظبوطه ولا سخنه على آيان؟
الكل أبتسم على اهتمام آرين لاخوها..
مريم : شافتها..وقالت لأ تمام اوي وزينب مظبطاها ربنا يكرمها..روحي ياحبيبتى آكلي اخوكي..
آرين : بضحكه.. اوكي..وخطفت بوسه من خد مريم وجريت وهي بتقول...
بحبك اوى ياجمل اميرة آدم..
الكل ضحك عليها..ومريم دعتلها من قلبها ويقربلها البعيد..
آرين : أخدت آيان من محمد..وطلعت بيه الاوضه.ومعاها ميرو وتالين.. وبيضحكو مع بعض..
كل العيله بتتكلم وبتضحك وفي جو مرح جداً بوجود طارق ومصطفي ورودي..ومشاكسة آدم ل طارق..
تيم قاعد جمب نور وماسك أيدها و بيضحك ومبسوط..
نور : بتضحك..وقالت في صوت رنة موبايل..دي رنتك أنت ياتيم صح؟
تيم : طلع الفون من جيبه..وقال فعلا يانوري..وشاف رقم عامر..وقلق..
نور : مين ياروحي؟
تيم : بحيره..ده..ده خالد صحبي..اكيد زعلان إني مقولتلوش إني رجعت..ثواني ياحبيبتى هطلع اكلمه في الجنينه عشان الصوت بس..بعد اذنكم..
كلهم اتفضل..
تيم : طلع ووقف ف مكان بعيد..وكانت الرنه فصلت..واتصل هو على عامر..ورد..الو دكتور تيم.
تيم : خير يا عامر..في جديد ولا ايه؟
عامر : بلع ريقه بصعوبه..وصوت أنفاسه سمعها تيم..
تيم : بقلق..في ايه يابني متتكلم..!!
عامر : بتلعثم..حء..حاضر اء.. اءنا هتكلم..احم..هوا....!!
تيم : مش عايز يتنرفز..لكن قال.. هي كامليا كلمتك؟
عامر : بقلق..بصراحه اء..انا اللي كلمتها..
تيم : اممم وبعدين؟
عامر : بندم..دكتور تيم. انا عايز اقولك حاجه..
تيم : شاط حجر قدامه وقال..سامعك ياعامر اتكلم..
عامر : اخد نفس عميق وحاول يتجرأ ويتكلم..وقال.. والله العظيم انا ندمان على كل حاجه عملتها.. ومش هبرر اللي عملته ولا هعلقه على شماعة الفقر.. وإني عملت كدا بسببه..
لكن انا حقيقي ندمت..ومكنتش فاكر إن الموضوع هيكبر كدا.. والمصيبه اني دخلت نفسي في دوامه ملهاش آخر.. ودلوقتي المصيبه هتتحول لجنون.. كامليا مجنونه يادكتور..مجنونه بيك.. عايزاك ليها بأي طريقة.مهما كلفها الأمر..عايزاك أنت وبس لدرجة أنها مستعده تخسر اي حد. وعايزه تاخدك وتسافر بره مصر. وتبعد بيك عن اي حد يعرفكم..اللي عرفته من خلال كلام كامليا معايا..انها عايزه تمتلكك..ومش هتسيبك.. حتى لو انا مكنتش ظهرت في الصوره.. كامليا عندها هوس .. هوس انها تاخدك من كل العالم.. صدقني انا خوفت وهي بتتكلم معايا عليك. عينيها مليانه شر..ودلوقتي هي عايزه.....!!!
تيم : مسح وشه وشعرو بايدو..وقال بنرفزه..كل ده انا عارفه..اومال انا حطيتك في طريقها ليه؟ كامليا مش هتهتم بحد..
.ولا شاكه فيك واحد من عشره حتى.. دي لو بتفكر صح..كانت استنتجت إن بعد رسالة النادي قابلتك أنت..او حتى على الأقل كانت شكت..
لأ هي عايزه تنقذ نفسها وخلاص ع حساب اي حد. مش مهم عادي جدا عندها..
المهم بقى دلوقتي الخطوه اللي جايه. هي عايزه ايه؟
عامر : بخوف..هى.. احم هى عايزه..اا..
تيم : نفخ بخنقه كبيره..وقال متخلص يبنى زفته دي عايزه ايه؟
عامر : بسرعه قال... عايزاني اقتل الدكتوره مريم..!!!
تيم : عيونه مفتوحه على الآخر.بصدمه اكبر من اي وقت..ومردش...!!!
عامر : بحيره..دكتور حضرتك سمعتني؟
تيم : عينيه رايحه يمين وشمال..وقابض على أيدو بقوه وغل كبير...
عامر : بقلق..دكتور تيم...!!!
تيم : غمض عينيه وبيفكر يتصرف إزاي.. مراته في خطر حقيقي..
ومريم ديما بتشوف الناس بوش واحد.. وقلبه اتقبض..لكن بيحاول يهدا..
لأن مريم في حضنه ومعاه.. واستحالة يسمح أنه يجرالها حاجه..
ولو راح هدد كامليا دلوقتي..هتعرف إن عامر مشترك معاه..وهي العند عندها هيزيد وانتقامها هيكون أكبر من كدا..لازم تتصرف بحكمه ياتيم عشان سلامة العيله..
وفتح عينيه بغضب واضح..وقال من بين أسنانه.. أسمع ياعامر..
عامر : اتخض من نبرة صوته..وقال بتلعثم..نع..ايوه. ايوه معاك يادكتور..
تيم : بنفس الغضب.. أنت تقولها اللي قولتلك عليه..
وتعطلها بأي شكل من الأشكال..
ولو حاولت تعرف احنا مسافرين فين؟ قولها المانيا. إيطاليا إن شاله حتى تقولها الشلالات.. وهيرجعو على السنه الجديده وده كلام البنات في الجامعه.. لكن لو حاولت تعرف عنوان البيت..صدقني رقبتك هتتقطع قبل منها فاهم ياعامر..
عامر : حط ايدو ع رقبته..وقال فاهم..فاهم يادكتور..
تيم : بغضب..وانا ليا تصرف معاها لما اخلص الرسالة وأرجع..
------------------بقلمي مريم نصار.
في ملهى ڤيكتور..Автор: Меріам Насар
مراد : ماشي وهمس ف السماعه وقال..شباب فتحو عينيكو كويس.. في حفله انهاردة. والبند الخاص بيا هيكون موجود..
فهد : اتكلم بحذر..تمام وهي هتصور كل الحفله..يمكن نوصل لحاجه..
آدم مراد : لمح ڤيكتور نازل من العربيه..وقال. أنا لم أعد أهتم..!!!
مراد وفهد سكتو..وكل واحد تابع شغله...
------------------بقلمي مريم نصار.
تاني يوم.. فيلا العدوي..
تاكسي وقف قدام الفيلا..
هارون : بص يشوف مين . وابتسم.. وقال.. آركان باشا.. حمدالله ع السلامه..
آركان : قفل باب التاكسي.. وابتسم..الله يسلمك ياهارون.. وسلم عليه..
هارون : بجد مملكة العدوي كلها نورت..
آركان : منوره بيكم ياهارون..وبص حواليه..وشاف كل الحرس..ما عدا شاهين..وقال.. هو شاهين ورديه ولا ايه؟
هارون : ضحك..لا ياباشا هو في سفريه بقى.. ربنا معاه..اصله اتجوز من فتره صغيره..
آركان : رفع حاجبه وقال والله..الف مبروك..يلا ربنا معاه..
عوض : جري عليه.. يامراحب يادي النور يادي النور.. نورت الدنيا كلها ياسي آركان باشا..
آركان : أبتسم..اذيك ياعم عوض..واخبارك ايه؟
عوض : نحمد ربنا يسي الباشا..
ماكس : سمع صوت آركان..وجري بسرعه كبيره..
آركان : ضحك ونزل الشنطه..
عوض : جري ووقف ورا آركان من خوفه من الكلب..
ماكس : جري ونط على آركان..
آركان : نزل على ركبه ونص..وبيضحك..هاي. ريلاكس ماكس..
ماكس : بيلف حواليه بفرحه..
آركان : مسد ع شعرو وقال.. يلا روح دلوقتي وانا هطمن على العيله وراجعلك.. جو..Go
ماكس جري على مكانه.
عوض : ببلاها. آه العلم نور بردك..شوف ياولاه الكلب بيفهم لغات. اشوفك ياحمد يابنى زي ماكس كدا وتفهم زيه..
آركان : ضحك من قلبه..وسابه ومشي. وشاف آدم ومريم في الجنينه..باصين عليه وبيضحكو..
مريم : قالت..هو ماكس بيجري بسرعه ليه كدا..
آدم : كشر عينيه وقال غريبه. آركان مش هنا..ولف ناحية ماكس.. وابتسم..وقال حفيدك وصل بخير يا أميرتي..
مريم : لفت وشها..وضحكت بسعاده.. وقامت وقفت..وقالت إبن عمري..وفتحت أيديها..
آركان : جري عليها وضمها لقلبه..وقال..ماما حبيبتي..
مريم : ضحكت بدموع.. ألف حمدالله ع سلامتك يانور عيني..عامل ايه ياحبيبي.. وحسست على صدرو ودرعاته..انت كويس يانور عيني..
آركان : باس ع أيديها الأتنين.. وراسها..وقال بسعاده.. انا زي الفل ياحبيبتى..انا مش عايزك تقلقي عليا..
مريم : ربتت ع أيدو وقالت..ربي يحفظك من كل سوء وشر ياحبيب عمري..
آركان : بص لجدو وضحك بصمت..وقال آمين ياست الكل.. وقرب من جدو..وقال بابا حبيب قلبي..وحضنه..
آدم : ضمه بحنان كبير وقال..حمدلله على سلامتك يا حفيدي الغالي..
آركان : باس ع أيدو..الله يسلمك يابابا. أخباركم ايه؟ وأخبار العيله ايه؟ ماما هنا. ولا في الشقه..وبابا في الشغل ولا اجازه؟ والبت آرين عامله ايه دلوقتي؟
مريم : محبتش تزعله بسفر فهد.. لكن قالت.. ع مهلك ياحبيبى.. الأول أسأل على اخوك الصغير.. ولا أنت ناسي بقى..؟
آركان : بشعور غريب..همس أخويا؟ وبعدها فتح عينيه بدهشه..وقال ماما ولدت؟
مريم : بابتسامه صافيه..ايوه يا نور عيني.. وربنا رزقها ب آيان السيوفي..مبارك عليك ياحبيبي. وربنا يجعله أخ صالح ليك وابن بار بابوه وأمه..
آركان : بقلق..طيب وماما..ماما كويسه؟ حصلها حاجه وقت الولاده..؟ هي فين أمي دلوقتي؟
مريم : اطمن عليها ياحبيبى.. وهي فوق في اوضتها.. اطلعلها دي هتفرح أوي..
آركان : من غير تفكير..جري ع الفيلا..ودخل بسرعه..وطلع ع السلم..
في اوضة رينو..Автор: Меріам Насар
رينو : أكلت آيان وغيرت ليه لبسه..
آرين : هاتي ايان بقى يامامي..
رينو : بصتلها بحب..وقالت.اتعلقتي بيه يا آرين..
آرين : ابتسمت بحب..وقالت.. صدقيني يامامي.. إحساس جميل اوى اتولد جوايا ل آيان.. إني العب معاه وأشوف ضحكته ده احساس لوحدو.. لما أشوفه بيكبر قدامي يوم بيوم..بحس انه حته مني..بجد هتصدقيني لو قولتلك انا متعلقه بيه اوي يا مامي..
رينو : ابتسمت.. وحطت أيدها ع خدها..وقالت.. ده انا اكتر واحده هصدقك ياروحي.. لأن كل ده انا عشته مع تيم.. كبر قدامي يوم بيوم. ونفس الإحساس بالامومه ليه كان جوايا.. أكدت انه حته مني..
آرين : بمرح..اوووكي.. يبقى آيان من دلوقتي هو إبن قلبي. ولسه هتشيله.. الباب اتفتح بسرعه..
رينو وآرين..بصو ع الباب.
آركان : من لهفته وقلقه..فتح الباب من غير ما يخبط.. وقال ماما..
رينو : قامت.. وبصت ل آركان بدقة قلب..وضحكت بدموع..وقالت.. آركان..!!؟
آرين : صرخت بصوت عالي آركاااااان..واوووو.. وجريت عليه واتشعلقت في رقبته..
آركان : انتبه..وشالها..وضمها لقلبه..وعيونه ع الكائن الصغير اللي موجود في سرير مامته..
آرين : ضحكت بسعاده.. وقالت آركان بجد مش معقوووول أنت جيت امتى..؟
آركان : طبطب ع خدها..وابتسم..لسه حالا ياحبيبتى.. وقرب من رينو..
رينو : بدموع ابني حبيبي..وفتحت أيديها..وضمته لقلبها وعيطت..
آركان : ضمها اكتر. وربت ع ضهرها.. وقال. ماما انتي كويسه ياحبيبتي..
رينو : طلعت من حضنه ومسكت وشه بايديها وعيطت.وقالت..انا كويسه ياروح قلبي..المهم أنت. أنت عامل ايه..وحشتني اوي يا آركان..
آركان : عيونه لمعت..وقال بوجع.. أنا آسف..!!
رينو : سكتت ومسحت دموعها وقالت بعدم فهم.. بتتأسف على ايه يا آركان؟
آركان : بخنقه.. لأني ديما مبكونش موجود جمبك وقت احتياجك ليا.. لاني فكرت في نفسي ومفكرتش فيكي.. كان نفسي أكون أول واحد جمبك..
رينو : ابتسمت..وقالت.. وأنت من امتى مش جمبي يا آركان..؟ ده أنت وفهد كل يوم قدامي وبدعيلكم ترجعولي بالسلامه..
وكمان أنت كونك بعيد فده مش بمزاجك.. أنت بتشوف مستقبلك..اللي هو في الحقيقة مستقبلي أنا. عمرك ما اتخليت عني..وواثقه إنك لو كنت موجود كنت كفيت و وفيت ياروحي..
أنا مش عايزاك تحمل نفسك اكتر من طاقتك..ولا زنب أنت مالكش اي زنب فيه..انا بخير متقلقش..
آركان : فهم إن فهد مسافر..واتنهد وقال بحزن..
اتألمتي؟ تعبتي.؟ مين كان جمبك؟
رينو : باست جبينه..وابتسمت وقالت..انا لو فيا تعب الدنيا..
من نظرة عينيك ولهفتك وخوفك عليا دلوقتي.. أكون خفيت من أي ألم.. اطمن ياروحي بجد انا بخير. وسيبك مني بقى.. مش عايز تتعرف على اخوك الصغير.. آيان..
آركان : بص على آيان..
آرين : بسعاده..شالته..وراحت بيه عند آركان وقالت.. مع أني رافضه إن حد يشيله وانا موجوده.. بس يلا مهما كان أنت اخوه الكبير..يلا اشفقنا عليك.. امسك بقى الأستاذ آيان..وحطته بين ايديه..
آركان : قلبه دق.. وشال أخوه لأول مره. واتحقق من ملامحه..وتلقائيا أبتسم.
آرين بتلاعب آيان..وقالت بص يا آركان..بيبص عليك إزاي..
آركان : ضحك..وقال أيوه..انا أخوك يا آيان..و أسمي آركان. ههههه شبه مين ياماما..
آرين : بمرح..اقولك انا بقى.. آيان نسخه من بابي حبيبى..حتى ماما رنا قالت.. نفس طريقة زعله وعياطه.. بص كمان نفس غمازات بابي.. واو آيان جميل اوى يا آركان..
آركان : قربه منه..وباس جبينه..وقال..نورت عيلة السيوفي والعدوي يا آيان السيوفي..!!!
رينو : ربعت أيديها..واتنهدت براحه..وشافت ولادها الأتنين زادو واحد.. وحمدت ربنا على عيلتها..ودعت بقلبها إن عيلتها تكتمل قريب برجوع الفهد.
------------------بقلمي مريم نصار.
في ملهى ڤيكتور..Автор: Меріам Насар
الساعه خمسه الصبح..
ڤيكتور : خرج من المكتب ومعاه عميل مهم بالنسباله.. وخارج معاه قدام الملهى..
العميل : سلم عليه وقال..اتفقنا إذن سيد ڤيكتور.. يومان فقط وسيتم تحويل كل شيء على حسابك الشخصي..
ڤيكتور : بثقه.. وباقة الورد ستكون في انتظارك حينها..
العميل : أبتسم..وبص ع آدم مراد بالصدفه..وقال. فتى جيد. وضحك..وركب العربيه مع الحرس ومشيو..
ڤيكتور : طالع الملهى وبص ل آدم وفهد.. وابتسم بسخرية..وقال.. يا لا سخرية الجميع منكم. فتى جيد أيها ال.......
فهد : قاطعه..وقال.. انتهى وقت العمل ياسيد.. وبص ل آدم..وقال فلنذهب كيران.. ونزل وعدا من جمبه..
ڤيكتور : مسك دراع فهد بقوه..وقال بغضب مكبت.. عندما أتحدث تنصت إلي.. وإلا لم ادعك تنصت لأي شيء بعدها..
فهد : مسك أيد ڤيكتور بقوه أكبر..وبص ف عينيه..وقال بتحذير..
أنت لم تتحدث إلينا سيد ڤيكتور...!!
نحن نجيد الاستماع أكثر مما تظن أنت. ولكن انت تسيء لأخي..وهذا مرفوض تماماً عند چاسبر لورانس.. وأعلم جيداً إني لا أهاب الموت..!!!
ڤيكتور : بص لفهد بغضب واضح.. ونزل أيدو بهدوء.
آدم مراد : أبتسم بسخريه..وقال بمكر..كم من الوقت لدينا للعمل هنا لنسد ديوننا سيد ڤيكتور؟
ڤيكتور : بص ل آدم..وقال لن تخرجو من هنا أحياء. أعدكم بذلك..وسابهم ودخل.
آدم مراد : باشاره لفهد.. انت ضايقته..
فهد : باشاره.. نفسي اقتله واخلص منه..
آدم مراد : الصبر ياحوت..
فهد : بص في الساعه وقال.. هيا بنا أريد أن أذهب للنوم.
آدم مراد : هز راسه..كما تريد أخي.. ونزله ومشيو كام خطوه..ودخلو العماره.. وطلعو الشقه.
فهد : بيقلع الچاكت..وشاف لمبة الكاميرا اشتغلت.. وقال بمكر.. ومثل الخنقه. الي متى سأتحمل كل هذا من المدعو ڤيكتور؟
آدم مراد : فهم..وقلع الچاكيت وقعد جمب فهد.. وقال. بتمثيل الهدوء. أخي أنت يجب عليك أن تهدأ قليلا.. فالسيد ڤيكتور لم يفتعل أي شيء.. هو كان يمزح معنا فقط..
فهد : بتمثيل الغيظ.. أنت تمزح كيران؟ انا چاسبر لورانس..اعمل حارس ملهى ليلى.؟ بعد أن أسست عملا كبيراً..وجائت هذه الساق*طه وأخذت كل ما لدي وهربت مع مدير أعمالي.
ورجعت انا للوراء مرة أخرى؟ والمدعو ڤيكتور هذا. يسخر منا عندما يحلو له.. ويعاملنا جيداً عندما يحلو له أيضاً.. ماهذا بربك كيران..
آدم مراد : اهدأ چاسبر..ويجب أن تهدأ من غضبك.. إن ڤيكتور من الواضح عليه رجل ناجح جدآ وله سلطه ونفوذ..
نحن لا نعلم عنه شيء ولكن أنا وأنت رأينا كم هو ثري للغايه. وسلطته واضحه جدآ.. ولنعترف أنه الاقوى.. واجه مخاوفك چاسبر.. واعترف بأن سيد ڤيكتور في المقام الأول.. وهو الأقوى على الإطلاق..
فهد : قام وقف قدام الكاميرا..ومثل الاستسلام..واتنهد..وقال..معك حق كيران.فالسيد ڤيكتور هو قوي..قوي جداً..هو الأقوى على الإطلاق..
في مكتب ڤيكتور..
سمع الحوار..بين فهد و آدم. وثقته زادت وغروره وكبريائه زاد..وضحك بنصر..وقال..نعم أيها الجرذان.. ڤيكتور تايلر هو الأقوى على الإطلاق...!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
صوفيا : خارجه من الاوضه المجهوله اللي قدامها الحرس جمب المكتب..ورايحه عند ڤيكتور..
چاك : شايل ازازة خمره..وماشي..وخبط في صوفيا بالغلط..
صوفيا : شهقت.. وبعدها بصت ل چاك وضحكت بمكر.. وهمست عند ودنه..ماذا حل بك چاك..
چاك : غمض عينيه...ومردش...
صوفيا : ضحكت بسخريه.. وسابته ودخلت المكتب..
مراد : تابع الموقف بين چاك وصوفيا.. وشاف چاك وهو داخل المطبخ بسرعه..
وكشر عينيه بِشك..وقال ياترى صوفيا قالتلك حاجه عليا لما وشوشتك ياچاك؟ ولا طلبت منك تنفذ حاجه لما مشيت بسرعه كدا؟
بعد شويه.. Автор: Меріам Насар
عند فهد و آدم..في الاوضه..
فهد : سمع رسالة مراد حوت..ديزل..
فهد : قال معاك ياصقر..
آدم مراد : معاك..كل حاجه تمام؟
مراد : بهمس. انا في الحمام دلوقتي.. وڤيكتور أخد صوفيا وخرجو من نص ساعه.. ودلوقتي الكل بدأ ينام.
فهد : بحماس : تمام اوي..وانا هنزل اشوش وأدخل الاوضه..
مراد : بتحذير..محدش ينزل غير لما ادي اشاره.. هصلي الأول وبعد كده..ابص على المكان وابعت الإشارة ليك ياحوت..
فهد : هز راسه تمام وانا في انتظار الإشارة..
بعد شويه..
مراد اتوضى.. وخرج من الحمام..ودخل المطبخ..وشاف چاك نايم.. وطفى النور..
مراد : بدأ في الصلاه..!!!
وفجاءة اضاءة المطبخ كلها اشتغلت..وكانت صوفيا...!!! -------------يتبع
رواية جريمة عشق 5
(مملكة ميراث العشق)
إن لم تكن ممن يستيقظ لصلاة الفجر فراجع حياتك وأصلحها فوراً ..
فالله سبحانه لا يوقظ للفجر إلا أهله وخاصته ، لثقلها على المنافقين .
اللهمَّ اجعلنا من أهل الفجر وخاصته..
================================
بسم الله نبدأ.
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
آدم مراد : بمكر..وماذا تريد..؟
ڤيكتور : بكبرياء..حارسان لهذا الملهى...!!!
فهد : قلبه دق براحه كبيره..لكن مثل الجديه..وزعق هل أنت في كامل وعيك؟ انت تطلب المستحيل..
ڤيكتور : بجديه..لننهي هذا النقاش..امامك خيارين وليس لديهم ثالت..
الأول أن تنصت الي وتعمل حارس هذا الملهى وتسدد ماعليك من نقود..
والثاني أن تذهب من هنا ولكن بمفردك.. وتدع أخاك كيران في قبضتي إلي أن تعود بالنقود بعد يوم واحد..!!!
فهد : مثل الدهشه..ماذا؟ يوم واحد فقط؟
ڤيكتور : بكبرياء. إن تفوهت بهراء فسيكون بعد اثنى عشرة ساعه فهمت؟
فهد : هيزعق..
آدم مراد : مسك كتفه بسرعه..وقال.. عليَ رسلك أهدأ چاسبر..
انا موافق..نحن في طبيعة الأمر نحتاج وبشدة الي العمل..فلتدع لنفسك هذه الفرصه..
فهد : بص ل آدم بتمثيل الصدمه..ولكن حرس ملهى كيران؟
آدم مراد : لنسدد ديوننا..!! علينا أن نصمد قليلاً..وبص ل ڤيكتور وقال بتوعد..
حسنا سيد ڤيكتور..نحن موافقون على عرضك..!!
ڤيكتور : حس بالانتصار..وقال للحارس. فلتاخذ منهم كل أوراقهم الشخصية..وترسلها الي.. وبص ل مراد وقال.چاكوب..!!
مراد : وقف بسرعه..نعم سيد ڤيكتور؟
ڤيكتور : ارسل هؤلاء الي زوي..وهي تعلم ماذا تفعل.. وشاور ل صوفيا..وقال هيا عزيزتي..!!!
صوفيا : ابتسمت بخبث..هيا ڤيكتور عزيزي.. وخرجو من الملهى..
الحرس اخدو كل حاجه من فهد وآدم..!!
مراد : قلبه بيدق بفرحه..وقال بثبات..تعالو معي.. وخرج..
و آدم وفهد بصو لبعض..ف اشاره بيعنيهم لبعض..
..أنهم قربو من هدفهم أخيراً..وخرجو ورا مراد.
زوي : حطت البدله ف ايد فهد..وقالت بهيام..كم أنت تبدو لطيفاً..وبطل خارق..وا...
فهد : بجمود..اخرجي الآن وإلا قتلتك..!!!
زوي : بصتله بغيظ..لكن خافت من قوته..وخرجت..
فهد لبس بدله وآدم لبس. واتصرفو بحذر لأن مراد شرح ليهم عن الكاميرات الموجودة في كل مكان..
چاك : دخل عليهم..وقال حسنا انتم ستعملون على حماية الملهى وبعد العمل ستذهبون الي منزل في الطابق الثاني أمام هذا الملهى لتستريحو بعض الوقت وتعودو الي العمل مره اخرى..فلتأتو معي..
فهد و آدم مشيو مع چاك..ووقفو حراسه قدام باب الملهى الرئيسي..!!!
آدم مراد..بيدرس كل حاجه حواليه..وشاف العماره اللي هيسكنو فيها..وكانت جمب العماره دي..
عماره تانيه ولكن مش مكتملة البناء..ومهجوره.. وهز راسه بتفكير..
فهد : بص حواليه كويس..ولف للملهى..وشاف الأوضه اللي عليها الحرس. وهرش تحت دقنه وقال بتوعد..لازم أدخل الاوضه دي وأعرف إيه اللي فيها..
------------------بقلمي مريم نصار.
فيلا تيم عزيز.. الساعه ١ صباحاً..Автор: Меріам Насар
تيم طالع ع السلم وجمبه ميرو..لكن رابط ليها عينيها بشريط..
ميرو : طالعه بحذر..وقالت..طيب ممكن افهم أنت رابط عينيا ليه؟
تيم : قولتلك هتعرفي لما نطلع فوق..
ميرو : بس انا خايفه اني اقع من ع السلم..!!
تيم : حاوطها من وسطها..وطالع جمبها.. وابتسم..وقال.. فاكره يوم نتيجة آرين..لما كنتي هتقعي من ع السلم..
ميرو : بدقة قلب..بس أنت أنقذتني كالعاده..
تيم : وقتها قلبي أنا اللي وقع.. وبعدين طول ما انا جمبك ومعاكي مش عايزك تخافي من أي حاجه. اتفقنا؟
ميرو : بابتسامة حب..اتفقنا ياحبيبى..
تيم : وصل الجناح.. وقال.. بس اقفي هنا بقى..
وفتح باب الجناح ومسك ايدها..وقال..تعالى معايا أدخلي ياروحي..
ميرو : ماشيه معاه..وشمت ريحة برفان جميله جدا..
تيم : وقف وراها..وفك الشريط..وقال فتحي ياعمر تيم..
ميرو : فتحت عينيها.. وبعدها انبهرت بإعجاب كبير جدا..
الجناح كله عباره عن بلالين هيلوم..وورد احمر واصفر وابيض..موجود على السرير والأرض. وكل مكان..
تيم : مراقب ملامح ميرو..وقلبه مبسوط عشانها.. وإن الفرحه اللي ع وشها دي بتحيي قلبه..
ميرو : بصت ل تيم..وقالت بسعاده.. كل حاجه جميله.. جميله اوي ياتيم..
تيم : مسد ع شعرها بحنان..وقال.. كل حاجه جميله لأنك موجوده معايا.. بجد شكرا لأنك في حياتي يامريم..
ميرو : ضحكت بدموع الفرح. وقالت طيب ممكن افهم ايه المناسبه الجميله. اللي تخلي تيمو حبيبي يعمل كل ده؟
تيم : حط ايدو ع خدها..وقال بمناسبة وجودك جمبي.. وقرب منها وباس جبينها بحب كبير..
ميرو : قلبها دق بقوه.. وحطت راسها ف حضنه.. وغمضت عينيها وقالت..ربنا يديمك نعمه كبيره في حياتي ياروح روحي..
تيم : ضمها لقلبه بحنان كبير.. وقال..ربنا يديمك سعاده لقلب تيم..
وقرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص..
------------------بقلمي مريم نصار.
بعد كام يوم..
عند عامر..
عامر اتصل ع كامليا..وقال بغيظ يعني انتى روحتى النادي من غير ما تقولي؟
كامليا : بصوت عالى..انت نسيت نفسك ولا ايه ياعامر؟ انت مجرد واحد مضى ع العقد وهتقبض قصاده..
عامر : بغيظ..ماشي ياست كامليا..بس في الشرع انا جوزك. ومفيهاش حاجه لو قولتي إنك خارجه.. ولا عشان انا عايش في مكان وانتي في مكان تنسي إني جوزك؟
كامليا : هههههههه لأ بجد؟ ومصدق نفسك أوي..
عامر : ومصدقش ليه؟ انتي مراتي ولا انا بتبلى عليكي.؟
.وكمان كلها كام يوم ونعيش في بيت واحد.. ولا دي كمان رجعتي فيها. زي كلامك ووعدك ليا إنك هتسلميني وصولات الامانه؟
كامليا : نفخت بخنقه..وقالت.. يوووه انت بجد ممل جدا.. وقولت وصولاتك كلها هتاخدها لما تطلقني. وانا مش ناسيه اي حاجه قولتها..لكن دلوقتي أسمع و خلينا في المهم..
عامر : بسخريه..وايه المهم؟
كامليا : بغيظ..انا عايزه اعرف مكان تيم و مريم.. عايزه اخلص من الكابوس ده..
عامر : قال..مانتي سألتي قبل كده..ولما انا اطقست في الجامعه..وسألت عرفت انهم مسافرين بره مصر..ولما دفعت فلوس للبنات في الجامعه وقالو أنهم مش راجعين دلوقتي.. ومرضيوش يقولو على أنهي بلد لانهم مش عارفين أصلا..وكمان تعبت جداً عشان اجيب العنوان بتاعهم من الشؤون بس صعب ومعرفتش..
كامليا : بغيظ..يعني أنت مافيش منك اي فايده؟
عامر : اله..طيب بأيدي ايه يتعمل ومعملتوش؟ انتي ايه الي يريحك طيب؟
كامليا : بحقد واضح.. اللي يريحني..قتل مريم..!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
في ملهى ڤيكتور.. Автор: Меріам Насар
طبعاً فهد و آدم شغالين في صمت ومبيدخلوش في أي حاجه لأنهم اكيد تحت المراقبة.. وفتشو الشقه اللي هيقعدو فيها. وشافو كاميرا مراقبة موجوده في المكتب والصاله وباب الشقه..
لكن اوض النوم والحمام مفيش.. واتفقوا إن كل معاملاتهم هتكون زي ما متعودين.. اي حد عندو معلومه هيقولها في السماعه.. وهو في الحمام أو الاوضه.. او عن طريق الإشارات زي ما متعودين..
مراد : بيلمع المكتب. وف ودنه سماعة بلوتوث صغيره جدآ.. وخرج من المكتب..ودخل الحمام يغسل ايديه..
وقال بصوت واطي جدآ... ايه ياحوت انت والديزل منزلتوش ليه؟
فهد بيلبس چاكت البدله..ورد وقال..انا بلبس ونازل حالا ياصقر..
مراد : وفين الديزل..!!
فهد : طلع على سطح العماره.
مراد : كشر عينيه بعدم فهم..طيب ليه؟
فهد : مش عارف..وهو كمان سامعك فيه يرد عليك. ولا ايه ياديزل..!!
آدم مراد : كح. وقال كلمة السر.. لم أعد أهتم..!!!
فهد : هز راسه تمام..يبقى في حد شايفه أو كاميرات المراقبة حواليه..
مراد : طيب تمام.وهنفهم منه بعدين..انجزو بقى وانزلو..
فهد : بيرش برفان.. وقال..بقولك ايه ياصقر..!!؟
مراد : معاك ياحوت..!!
فهد : بص قدامه..وقال بتوعد..انهردا هعملها..!!!
مراد : بقلق..مابلاش ياحوت..دي مخاطره..
فهد : بحزم..مفيش وقت ياصقر. احنا هنفضل كدا لحد امتى؟
وبعدين أنت شوفت بنفسك..كمية المخدرات اللي سلمها امبارح عيني عينك كدا..
آدم مراد : نازل ع السلم..وقال. وده رأي كمان ياصقر.. الحوت لازم يعملها..
مراد : تمام..وانا هتصرف. بس في الميعاد المحدد.. ومحدش يتصرف غير لما ابعتله الإشارة تمام؟
فهد : هز راسه تمام..الله المستعان..
چاك : خبط ع مراد.. وقال..هاي چاكوب..كم من الوقت تستغرقه في المرحاض يارجل..
آدم وفهد سمعوه..وفهد قال..اطلع أنت..واحنا نازلين..
مراد : خرج..وقال..ل چاك.. أشعر أنني لست بخير.. چاك..
زوي : داخله الملهى وعدت من جمبهم..بعدم إهتمام لكن عينيها منهم..
چاك : هل أنت مريض؟ Автор: Меріам Насар
مراد : لا لا.. ولكن كنت أشعر بالغثيان.. لأني لم أتناول وجبة الإفطار..
چاك : حسنا تعال معي..وسأعد لك بعض الحساء..
مراد : بإستغراب..چاك لماذا أنت مختلف عن الجميع؟
چاك : أبتسم..ودخل المطبخ..وقال.. من الجيد إني وجدت أخيراً أحدا يقيم چاك..!!
مراد : شاف لمعه في عيون چاك..وكشر عينيه بعدم فهم..وقال.. هل كل شيء على ما يرام ياصديقي؟
چاك : ضحك بسخريه..صديقك. انا ليس لدي اي اصدقاء چاكوب موريس..
مراد : فتح زراير قميص چاك..وقال بحزم..ما سر هذه الندبه چاك..
ولما أنت الوحيد الذي تنام في هذا المكان. وفي المطبخ تحديدا.. ولماذا أشعر وكأنك تهرب من العالم وتغط في نوم عميق.كانه هروب من الواقع. انا حقا مندهش..
چاك : بص حواليه وبص لمراد.وعيونه كلها حزن وكسره..وقال.. دعني وشأني چاكوب.وتابع عملك.هكذا أفضل لك. وسابه وخرج..
------------------بقلمي مريم نصار.
عند عامر..
عامر : طيب بأيدي ايه يتعمل ومعملتوش؟ انتي ايه الي يريحك طيب؟
كامليا : بحقد واضح.. اللي يريحني..قتل مريم..!!!
عامر : فتح عينيه بصدمه كبيره..وملقاش رد يقوله..
كامليا : ببرود لما تفوق من صدمتك كلمني اوكي..!! وقفلت..
عامر واقف مكانه ومصدوم..وقال بتوهان..ينهار اسو..* أنا ايه اللي دخلني في كل الحوارات دي؟ انا كان مالي ومالهم. هي وصلت للقتل..؟
وقعد مكانه بندم..وقال.. أنت السبب ياعامر.. أنت اللي وافقت على فضيحة بنت مالهاش اي ذنب.. السجن كان أرحم بكتير..على الأقل كنت هتتسجن عشان وصل أمانه.. دلوقتي انت رايح في داهيه..
اعمل ايه ياربي واتصرف إزاي؟ منك لله ياكامليا.منك لله.. وفتح الدولاب وطلع فونه الخاص برقم تيم واتصل عليه..
------------------بقلمي مريم نصار.
فيلا العدوي..Автор: Меріам Насар
كل العيله متجمعه عشان رينو..
طارق : بفرحه..شايل آيان..وبيلاعبه.. وقال.. واد يا آيان..عامل ايه ياض.. عارف انا هتبرع واربيك أنا..
آدم : ضحك بصمت..وقال..متشكرين جدآ..سيب آيان يتربى بمعرفتنا..
طارق : بغيظ..ليه يعني ومربيهوش انا ليه؟ دا انا مطلع عباقره..يكش بس الحظ اني ربيت إبنك.
آدم : بمكر.. احنا انقذنا مراد من أيديك زمان.. وحاولنا ننقذ مايمكن إنقاذه..
الكل ضحك..
طارق : بغيظ واضح.. أنت ياض بتحب تنرفزززني ليييه؟ ياض انا مش عايز ازعلك مني..
آدم : ببرود.. هي الحقيقه كدا بتوجع ياطاروق.
طارق : اتنفس غيظ.. حقيقة ايه اللي بتوجع يابن العدوي..
اسمع..!! كلمة زياده انا هاخد مرات ابني واحفادي.. وهوريك التربيه الصح.. أنت راجل معقد.
آدم : رفع حاجبه بمكر..وقال الباب مفتوح قدامك أهو..لو تقدر؟ أعملها يابن السيوفي..!!!
الكل بيضحك على طارق و آدم..
محمد : بضحكه..خلاص ياجماعه اهدو. ووحدو الله..
كلهم لا اله إلا الله..
محمد : قام..وشال آيان..وقال..ولا تزعلو نفسكم..المفروض آيان ده..جدو محمد هو اللي يهتم بيه..زي ما رينو اهتمت بتيم..نرد جميلها..ولا ايه ياعم آيان؟
آيان : بيتاوب..
محمد : ابتسم وباس جبينه..وقال..ربنا يحفظك. ويرجع أبوك بالسلامه..
كلهم بتنهيدة حنين.. آمين..
رينو : قلبها مبسوط جدا لحب العيله لطفلها الصغير
آرين : خارجه من المطبخ..ومعاها الببرونه..وقالت بحماس واهتمام.. فين آيان..
مريم : بابتسامه..مع الدكتور محمد يانور عيني..
آرين : طيب شوفي كدا ياماما.درجة حرارة.الببرونه مظبوطه ولا سخنه على آيان؟
الكل أبتسم على اهتمام آرين لاخوها..
مريم : شافتها..وقالت لأ تمام اوي وزينب مظبطاها ربنا يكرمها..روحي ياحبيبتى آكلي اخوكي..
آرين : بضحكه.. اوكي..وخطفت بوسه من خد مريم وجريت وهي بتقول...
بحبك اوى ياجمل اميرة آدم..
الكل ضحك عليها..ومريم دعتلها من قلبها ويقربلها البعيد..
آرين : أخدت آيان من محمد..وطلعت بيه الاوضه.ومعاها ميرو وتالين.. وبيضحكو مع بعض..
كل العيله بتتكلم وبتضحك وفي جو مرح جداً بوجود طارق ومصطفي ورودي..ومشاكسة آدم ل طارق..
تيم قاعد جمب نور وماسك أيدها و بيضحك ومبسوط..
نور : بتضحك..وقالت في صوت رنة موبايل..دي رنتك أنت ياتيم صح؟
تيم : طلع الفون من جيبه..وقال فعلا يانوري..وشاف رقم عامر..وقلق..
نور : مين ياروحي؟
تيم : بحيره..ده..ده خالد صحبي..اكيد زعلان إني مقولتلوش إني رجعت..ثواني ياحبيبتى هطلع اكلمه في الجنينه عشان الصوت بس..بعد اذنكم..
كلهم اتفضل..
تيم : طلع ووقف ف مكان بعيد..وكانت الرنه فصلت..واتصل هو على عامر..ورد..الو دكتور تيم.
تيم : خير يا عامر..في جديد ولا ايه؟
عامر : بلع ريقه بصعوبه..وصوت أنفاسه سمعها تيم..
تيم : بقلق..في ايه يابني متتكلم..!!
عامر : بتلعثم..حء..حاضر اء.. اءنا هتكلم..احم..هوا....!!
تيم : مش عايز يتنرفز..لكن قال.. هي كامليا كلمتك؟
عامر : بقلق..بصراحه اء..انا اللي كلمتها..
تيم : اممم وبعدين؟
عامر : بندم..دكتور تيم. انا عايز اقولك حاجه..
تيم : شاط حجر قدامه وقال..سامعك ياعامر اتكلم..
عامر : اخد نفس عميق وحاول يتجرأ ويتكلم..وقال.. والله العظيم انا ندمان على كل حاجه عملتها.. ومش هبرر اللي عملته ولا هعلقه على شماعة الفقر.. وإني عملت كدا بسببه..
لكن انا حقيقي ندمت..ومكنتش فاكر إن الموضوع هيكبر كدا.. والمصيبه اني دخلت نفسي في دوامه ملهاش آخر.. ودلوقتي المصيبه هتتحول لجنون.. كامليا مجنونه يادكتور..مجنونه بيك.. عايزاك ليها بأي طريقة.مهما كلفها الأمر..عايزاك أنت وبس لدرجة أنها مستعده تخسر اي حد. وعايزه تاخدك وتسافر بره مصر. وتبعد بيك عن اي حد يعرفكم..اللي عرفته من خلال كلام كامليا معايا..انها عايزه تمتلكك..ومش هتسيبك.. حتى لو انا مكنتش ظهرت في الصوره.. كامليا عندها هوس .. هوس انها تاخدك من كل العالم.. صدقني انا خوفت وهي بتتكلم معايا عليك. عينيها مليانه شر..ودلوقتي هي عايزه.....!!!
تيم : مسح وشه وشعرو بايدو..وقال بنرفزه..كل ده انا عارفه..اومال انا حطيتك في طريقها ليه؟ كامليا مش هتهتم بحد..
.ولا شاكه فيك واحد من عشره حتى.. دي لو بتفكر صح..كانت استنتجت إن بعد رسالة النادي قابلتك أنت..او حتى على الأقل كانت شكت..
لأ هي عايزه تنقذ نفسها وخلاص ع حساب اي حد. مش مهم عادي جدا عندها..
المهم بقى دلوقتي الخطوه اللي جايه. هي عايزه ايه؟
عامر : بخوف..هى.. احم هى عايزه..اا..
تيم : نفخ بخنقه كبيره..وقال متخلص يبنى زفته دي عايزه ايه؟
عامر : بسرعه قال... عايزاني اقتل الدكتوره مريم..!!!
تيم : عيونه مفتوحه على الآخر.بصدمه اكبر من اي وقت..ومردش...!!!
عامر : بحيره..دكتور حضرتك سمعتني؟
تيم : عينيه رايحه يمين وشمال..وقابض على أيدو بقوه وغل كبير...
عامر : بقلق..دكتور تيم...!!!
تيم : غمض عينيه وبيفكر يتصرف إزاي.. مراته في خطر حقيقي..
ومريم ديما بتشوف الناس بوش واحد.. وقلبه اتقبض..لكن بيحاول يهدا..
لأن مريم في حضنه ومعاه.. واستحالة يسمح أنه يجرالها حاجه..
ولو راح هدد كامليا دلوقتي..هتعرف إن عامر مشترك معاه..وهي العند عندها هيزيد وانتقامها هيكون أكبر من كدا..لازم تتصرف بحكمه ياتيم عشان سلامة العيله..
وفتح عينيه بغضب واضح..وقال من بين أسنانه.. أسمع ياعامر..
عامر : اتخض من نبرة صوته..وقال بتلعثم..نع..ايوه. ايوه معاك يادكتور..
تيم : بنفس الغضب.. أنت تقولها اللي قولتلك عليه..
وتعطلها بأي شكل من الأشكال..
ولو حاولت تعرف احنا مسافرين فين؟ قولها المانيا. إيطاليا إن شاله حتى تقولها الشلالات.. وهيرجعو على السنه الجديده وده كلام البنات في الجامعه.. لكن لو حاولت تعرف عنوان البيت..صدقني رقبتك هتتقطع قبل منها فاهم ياعامر..
عامر : حط ايدو ع رقبته..وقال فاهم..فاهم يادكتور..
تيم : بغضب..وانا ليا تصرف معاها لما اخلص الرسالة وأرجع..
------------------بقلمي مريم نصار.
في ملهى ڤيكتور..Автор: Меріам Насар
مراد : ماشي وهمس ف السماعه وقال..شباب فتحو عينيكو كويس.. في حفله انهاردة. والبند الخاص بيا هيكون موجود..
فهد : اتكلم بحذر..تمام وهي هتصور كل الحفله..يمكن نوصل لحاجه..
آدم مراد : لمح ڤيكتور نازل من العربيه..وقال. أنا لم أعد أهتم..!!!
مراد وفهد سكتو..وكل واحد تابع شغله...
------------------بقلمي مريم نصار.
تاني يوم.. فيلا العدوي..
تاكسي وقف قدام الفيلا..
هارون : بص يشوف مين . وابتسم.. وقال.. آركان باشا.. حمدالله ع السلامه..
آركان : قفل باب التاكسي.. وابتسم..الله يسلمك ياهارون.. وسلم عليه..
هارون : بجد مملكة العدوي كلها نورت..
آركان : منوره بيكم ياهارون..وبص حواليه..وشاف كل الحرس..ما عدا شاهين..وقال.. هو شاهين ورديه ولا ايه؟
هارون : ضحك..لا ياباشا هو في سفريه بقى.. ربنا معاه..اصله اتجوز من فتره صغيره..
آركان : رفع حاجبه وقال والله..الف مبروك..يلا ربنا معاه..
عوض : جري عليه.. يامراحب يادي النور يادي النور.. نورت الدنيا كلها ياسي آركان باشا..
آركان : أبتسم..اذيك ياعم عوض..واخبارك ايه؟
عوض : نحمد ربنا يسي الباشا..
ماكس : سمع صوت آركان..وجري بسرعه كبيره..
آركان : ضحك ونزل الشنطه..
عوض : جري ووقف ورا آركان من خوفه من الكلب..
ماكس : جري ونط على آركان..
آركان : نزل على ركبه ونص..وبيضحك..هاي. ريلاكس ماكس..
ماكس : بيلف حواليه بفرحه..
آركان : مسد ع شعرو وقال.. يلا روح دلوقتي وانا هطمن على العيله وراجعلك.. جو..Go
ماكس جري على مكانه.
عوض : ببلاها. آه العلم نور بردك..شوف ياولاه الكلب بيفهم لغات. اشوفك ياحمد يابنى زي ماكس كدا وتفهم زيه..
آركان : ضحك من قلبه..وسابه ومشي. وشاف آدم ومريم في الجنينه..باصين عليه وبيضحكو..
مريم : قالت..هو ماكس بيجري بسرعه ليه كدا..
آدم : كشر عينيه وقال غريبه. آركان مش هنا..ولف ناحية ماكس.. وابتسم..وقال حفيدك وصل بخير يا أميرتي..
مريم : لفت وشها..وضحكت بسعاده.. وقامت وقفت..وقالت إبن عمري..وفتحت أيديها..
آركان : جري عليها وضمها لقلبه..وقال..ماما حبيبتي..
مريم : ضحكت بدموع.. ألف حمدالله ع سلامتك يانور عيني..عامل ايه ياحبيبي.. وحسست على صدرو ودرعاته..انت كويس يانور عيني..
آركان : باس ع أيديها الأتنين.. وراسها..وقال بسعاده.. انا زي الفل ياحبيبتى..انا مش عايزك تقلقي عليا..
مريم : ربتت ع أيدو وقالت..ربي يحفظك من كل سوء وشر ياحبيب عمري..
آركان : بص لجدو وضحك بصمت..وقال آمين ياست الكل.. وقرب من جدو..وقال بابا حبيب قلبي..وحضنه..
آدم : ضمه بحنان كبير وقال..حمدلله على سلامتك يا حفيدي الغالي..
آركان : باس ع أيدو..الله يسلمك يابابا. أخباركم ايه؟ وأخبار العيله ايه؟ ماما هنا. ولا في الشقه..وبابا في الشغل ولا اجازه؟ والبت آرين عامله ايه دلوقتي؟
مريم : محبتش تزعله بسفر فهد.. لكن قالت.. ع مهلك ياحبيبى.. الأول أسأل على اخوك الصغير.. ولا أنت ناسي بقى..؟
آركان : بشعور غريب..همس أخويا؟ وبعدها فتح عينيه بدهشه..وقال ماما ولدت؟
مريم : بابتسامه صافيه..ايوه يا نور عيني.. وربنا رزقها ب آيان السيوفي..مبارك عليك ياحبيبي. وربنا يجعله أخ صالح ليك وابن بار بابوه وأمه..
آركان : بقلق..طيب وماما..ماما كويسه؟ حصلها حاجه وقت الولاده..؟ هي فين أمي دلوقتي؟
مريم : اطمن عليها ياحبيبى.. وهي فوق في اوضتها.. اطلعلها دي هتفرح أوي..
آركان : من غير تفكير..جري ع الفيلا..ودخل بسرعه..وطلع ع السلم..
في اوضة رينو..Автор: Меріам Насар
رينو : أكلت آيان وغيرت ليه لبسه..
آرين : هاتي ايان بقى يامامي..
رينو : بصتلها بحب..وقالت.اتعلقتي بيه يا آرين..
آرين : ابتسمت بحب..وقالت.. صدقيني يامامي.. إحساس جميل اوى اتولد جوايا ل آيان.. إني العب معاه وأشوف ضحكته ده احساس لوحدو.. لما أشوفه بيكبر قدامي يوم بيوم..بحس انه حته مني..بجد هتصدقيني لو قولتلك انا متعلقه بيه اوي يا مامي..
رينو : ابتسمت.. وحطت أيدها ع خدها..وقالت.. ده انا اكتر واحده هصدقك ياروحي.. لأن كل ده انا عشته مع تيم.. كبر قدامي يوم بيوم. ونفس الإحساس بالامومه ليه كان جوايا.. أكدت انه حته مني..
آرين : بمرح..اوووكي.. يبقى آيان من دلوقتي هو إبن قلبي. ولسه هتشيله.. الباب اتفتح بسرعه..
رينو وآرين..بصو ع الباب.
آركان : من لهفته وقلقه..فتح الباب من غير ما يخبط.. وقال ماما..
رينو : قامت.. وبصت ل آركان بدقة قلب..وضحكت بدموع..وقالت.. آركان..!!؟
آرين : صرخت بصوت عالي آركاااااان..واوووو.. وجريت عليه واتشعلقت في رقبته..
آركان : انتبه..وشالها..وضمها لقلبه..وعيونه ع الكائن الصغير اللي موجود في سرير مامته..
آرين : ضحكت بسعاده.. وقالت آركان بجد مش معقوووول أنت جيت امتى..؟
آركان : طبطب ع خدها..وابتسم..لسه حالا ياحبيبتى.. وقرب من رينو..
رينو : بدموع ابني حبيبي..وفتحت أيديها..وضمته لقلبها وعيطت..
آركان : ضمها اكتر. وربت ع ضهرها.. وقال. ماما انتي كويسه ياحبيبتي..
رينو : طلعت من حضنه ومسكت وشه بايديها وعيطت.وقالت..انا كويسه ياروح قلبي..المهم أنت. أنت عامل ايه..وحشتني اوي يا آركان..
آركان : عيونه لمعت..وقال بوجع.. أنا آسف..!!
رينو : سكتت ومسحت دموعها وقالت بعدم فهم.. بتتأسف على ايه يا آركان؟
آركان : بخنقه.. لأني ديما مبكونش موجود جمبك وقت احتياجك ليا.. لاني فكرت في نفسي ومفكرتش فيكي.. كان نفسي أكون أول واحد جمبك..
رينو : ابتسمت..وقالت.. وأنت من امتى مش جمبي يا آركان..؟ ده أنت وفهد كل يوم قدامي وبدعيلكم ترجعولي بالسلامه..
وكمان أنت كونك بعيد فده مش بمزاجك.. أنت بتشوف مستقبلك..اللي هو في الحقيقة مستقبلي أنا. عمرك ما اتخليت عني..وواثقه إنك لو كنت موجود كنت كفيت و وفيت ياروحي..
أنا مش عايزاك تحمل نفسك اكتر من طاقتك..ولا زنب أنت مالكش اي زنب فيه..انا بخير متقلقش..
آركان : فهم إن فهد مسافر..واتنهد وقال بحزن..
اتألمتي؟ تعبتي.؟ مين كان جمبك؟
رينو : باست جبينه..وابتسمت وقالت..انا لو فيا تعب الدنيا..
من نظرة عينيك ولهفتك وخوفك عليا دلوقتي.. أكون خفيت من أي ألم.. اطمن ياروحي بجد انا بخير. وسيبك مني بقى.. مش عايز تتعرف على اخوك الصغير.. آيان..
آركان : بص على آيان..
آرين : بسعاده..شالته..وراحت بيه عند آركان وقالت.. مع أني رافضه إن حد يشيله وانا موجوده.. بس يلا مهما كان أنت اخوه الكبير..يلا اشفقنا عليك.. امسك بقى الأستاذ آيان..وحطته بين ايديه..
آركان : قلبه دق.. وشال أخوه لأول مره. واتحقق من ملامحه..وتلقائيا أبتسم.
آرين بتلاعب آيان..وقالت بص يا آركان..بيبص عليك إزاي..
آركان : ضحك..وقال أيوه..انا أخوك يا آيان..و أسمي آركان. ههههه شبه مين ياماما..
آرين : بمرح..اقولك انا بقى.. آيان نسخه من بابي حبيبى..حتى ماما رنا قالت.. نفس طريقة زعله وعياطه.. بص كمان نفس غمازات بابي.. واو آيان جميل اوى يا آركان..
آركان : قربه منه..وباس جبينه..وقال..نورت عيلة السيوفي والعدوي يا آيان السيوفي..!!!
رينو : ربعت أيديها..واتنهدت براحه..وشافت ولادها الأتنين زادو واحد.. وحمدت ربنا على عيلتها..ودعت بقلبها إن عيلتها تكتمل قريب برجوع الفهد.
------------------بقلمي مريم نصار.
في ملهى ڤيكتور..Автор: Меріам Насар
الساعه خمسه الصبح..
ڤيكتور : خرج من المكتب ومعاه عميل مهم بالنسباله.. وخارج معاه قدام الملهى..
العميل : سلم عليه وقال..اتفقنا إذن سيد ڤيكتور.. يومان فقط وسيتم تحويل كل شيء على حسابك الشخصي..
ڤيكتور : بثقه.. وباقة الورد ستكون في انتظارك حينها..
العميل : أبتسم..وبص ع آدم مراد بالصدفه..وقال. فتى جيد. وضحك..وركب العربيه مع الحرس ومشيو..
ڤيكتور : طالع الملهى وبص ل آدم وفهد.. وابتسم بسخرية..وقال.. يا لا سخرية الجميع منكم. فتى جيد أيها ال.......
فهد : قاطعه..وقال.. انتهى وقت العمل ياسيد.. وبص ل آدم..وقال فلنذهب كيران.. ونزل وعدا من جمبه..
ڤيكتور : مسك دراع فهد بقوه..وقال بغضب مكبت.. عندما أتحدث تنصت إلي.. وإلا لم ادعك تنصت لأي شيء بعدها..
فهد : مسك أيد ڤيكتور بقوه أكبر..وبص ف عينيه..وقال بتحذير..
أنت لم تتحدث إلينا سيد ڤيكتور...!!
نحن نجيد الاستماع أكثر مما تظن أنت. ولكن انت تسيء لأخي..وهذا مرفوض تماماً عند چاسبر لورانس.. وأعلم جيداً إني لا أهاب الموت..!!!
ڤيكتور : بص لفهد بغضب واضح.. ونزل أيدو بهدوء.
آدم مراد : أبتسم بسخريه..وقال بمكر..كم من الوقت لدينا للعمل هنا لنسد ديوننا سيد ڤيكتور؟
ڤيكتور : بص ل آدم..وقال لن تخرجو من هنا أحياء. أعدكم بذلك..وسابهم ودخل.
آدم مراد : باشاره لفهد.. انت ضايقته..
فهد : باشاره.. نفسي اقتله واخلص منه..
آدم مراد : الصبر ياحوت..
فهد : بص في الساعه وقال.. هيا بنا أريد أن أذهب للنوم.
آدم مراد : هز راسه..كما تريد أخي.. ونزله ومشيو كام خطوه..ودخلو العماره.. وطلعو الشقه.
فهد : بيقلع الچاكت..وشاف لمبة الكاميرا اشتغلت.. وقال بمكر.. ومثل الخنقه. الي متى سأتحمل كل هذا من المدعو ڤيكتور؟
آدم مراد : فهم..وقلع الچاكيت وقعد جمب فهد.. وقال. بتمثيل الهدوء. أخي أنت يجب عليك أن تهدأ قليلا.. فالسيد ڤيكتور لم يفتعل أي شيء.. هو كان يمزح معنا فقط..
فهد : بتمثيل الغيظ.. أنت تمزح كيران؟ انا چاسبر لورانس..اعمل حارس ملهى ليلى.؟ بعد أن أسست عملا كبيراً..وجائت هذه الساق*طه وأخذت كل ما لدي وهربت مع مدير أعمالي.
ورجعت انا للوراء مرة أخرى؟ والمدعو ڤيكتور هذا. يسخر منا عندما يحلو له.. ويعاملنا جيداً عندما يحلو له أيضاً.. ماهذا بربك كيران..
آدم مراد : اهدأ چاسبر..ويجب أن تهدأ من غضبك.. إن ڤيكتور من الواضح عليه رجل ناجح جدآ وله سلطه ونفوذ..
نحن لا نعلم عنه شيء ولكن أنا وأنت رأينا كم هو ثري للغايه. وسلطته واضحه جدآ.. ولنعترف أنه الاقوى.. واجه مخاوفك چاسبر.. واعترف بأن سيد ڤيكتور في المقام الأول.. وهو الأقوى على الإطلاق..
فهد : قام وقف قدام الكاميرا..ومثل الاستسلام..واتنهد..وقال..معك حق كيران.فالسيد ڤيكتور هو قوي..قوي جداً..هو الأقوى على الإطلاق..
في مكتب ڤيكتور..
سمع الحوار..بين فهد و آدم. وثقته زادت وغروره وكبريائه زاد..وضحك بنصر..وقال..نعم أيها الجرذان.. ڤيكتور تايلر هو الأقوى على الإطلاق...!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
صوفيا : خارجه من الاوضه المجهوله اللي قدامها الحرس جمب المكتب..ورايحه عند ڤيكتور..
چاك : شايل ازازة خمره..وماشي..وخبط في صوفيا بالغلط..
صوفيا : شهقت.. وبعدها بصت ل چاك وضحكت بمكر.. وهمست عند ودنه..ماذا حل بك چاك..
چاك : غمض عينيه...ومردش...
صوفيا : ضحكت بسخريه.. وسابته ودخلت المكتب..
مراد : تابع الموقف بين چاك وصوفيا.. وشاف چاك وهو داخل المطبخ بسرعه..
وكشر عينيه بِشك..وقال ياترى صوفيا قالتلك حاجه عليا لما وشوشتك ياچاك؟ ولا طلبت منك تنفذ حاجه لما مشيت بسرعه كدا؟
بعد شويه.. Автор: Меріам Насар
عند فهد و آدم..في الاوضه..
فهد : سمع رسالة مراد حوت..ديزل..
فهد : قال معاك ياصقر..
آدم مراد : معاك..كل حاجه تمام؟
مراد : بهمس. انا في الحمام دلوقتي.. وڤيكتور أخد صوفيا وخرجو من نص ساعه.. ودلوقتي الكل بدأ ينام.
فهد : بحماس : تمام اوي..وانا هنزل اشوش وأدخل الاوضه..
مراد : بتحذير..محدش ينزل غير لما ادي اشاره.. هصلي الأول وبعد كده..ابص على المكان وابعت الإشارة ليك ياحوت..
فهد : هز راسه تمام وانا في انتظار الإشارة..
بعد شويه..
مراد اتوضى.. وخرج من الحمام..ودخل المطبخ..وشاف چاك نايم.. وطفى النور..
مراد : بدأ في الصلاه..!!!
وفجاءة اضاءة المطبخ كلها اشتغلت..وكانت صوفيا...!!! -------------يتبع
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 25 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 26 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .