نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 15 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة من خلال موقعنا .
مملكة ميراث العشق الفصل الخامس عشر
فصل ٨ ج 1
رواية جريمة عشق 5
(مملكة ميراث العشق)
اللهم صبّ حُب آيات القُرآن في صدورنا صبًا صبا حتى يُشفى بأثرهِ كُل شعورٍ ضده.
Автор: Меріам Насар
================================
بسم الله نبدأ.
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
ف الصباح الساعه ٨
شقة فهد
رينو : نايمه..وفتحت عينيها بكسل.. وبصت جمبها شافت فهد نايم..اتنهدت بأريحية كبيره..انه رجع بخير..وقامت بشويش..عشان مايقلقش.وتصحي آرين للجامعه..وخرجت..
ف اوضة آرين..
آرين : نايمه..والغطا واقع ع الأرض. وشعرها ع وشها وايديها مفروده.. ونايمه بطريقه مضحكه.
رينو : خبطت عليها.وقالت.. آرين..قومي الساعه ٨
آرين : ...........!!!
رينو : حطت ايدها ع بطنها بتعب..وفتحت الباب.. ودخلت..وشافت آرين..وهزت راسها بنفاذ صبر.وقربت منها وشالت الغطا.وقعدت جنبها..وبتصحيها..وقالت.. آرين..! آريييين قووومي..
آرين : بنوم..نفخت بخنقه..وقالت يوووه بس بقى عايزه أنام..
رينو : آرين. قومي انتي انهردا عندك عملي كتير قومي الله يهديكي يابنتى..!
آرين : فتحت عينيها ببطء. وقالت بنوم صباح الخير يا مامي..وبتتاوب..واتعدلت بكسل..وبصت ع الساعه..
رينو : ابتسمت..ومسدت ع شعرها وقالت.. صباح الخير ياروح مامي..يلا ياروحي قومي اغسلي وشك واتوضى..وانا هجهزلك كوباية اللبن. والفطار..
آرين : بنوم..حطت راسها ع حجر رينو وقالت..مامي عايزه انام كمان شويه بليز..انا محاضراتي هتبدا الساعه ١١
رينو : صعبت عليها.وشدت عليها الغطا.وقالت طيب نامي شويه وهصحيكي الساعه ٩ونص.اوكي؟
آرين : حضنت رينو بحب كبير..وقالت بنوم .ميرسي جدا..ونفسي انام ف حضنك بجد..
رينو : ابتسمت..وقالت طيب تعالى ف حضني ونامي ياحبيبتى.. ورجعت بضهرها..
آرين : اتعدلت.. وحطت راسها ع دراع رينو..وغمضت عينيها بأمان..ونامت مبسوطه..
رينو : بتمسد ع كتف آرين بحنان وغصب عنها غمضت عينيها. ونامت جمب آرين..
------------------بقلمي مريم نصار
بعد فتره..
فهد فتح عينيه وبص جمبه ع رينو.. واتعدل.. ومسح وشه وشعرو بايديه. وبص ف الساعه وكانت ٩ وربع..وقام خبط ع الحمام..وملقاش رينو..وخرج من الاوضه..وشاف اوضة آرين مفتوحه..وقال..
اكيد رينو بتصحي آرين..وبص من ع الباب..وشافهم نايمين ف حضن بعض.. وابتسم بتنهيده..وسابهم نايمين..وراح ع المطبخ..يعمل قهوته.ويحضر الفطار لعيلته ال بيموت فيها..
بعد شويه. فهد جهز كل حاجه..و صلى الضحى ولبس.والساعه جت ١٠..ودخل يصحي رينو وآرين..وقعد ع طرف السرير..ورجع شعر رينو..وابتسم بحب..
ولكن قلبه زعلان انه هيسافر بعد أسبوع لوقت غير معلوم..وهمس رينو..رينو حبيبتي..
رينو : فتحت عينيها..وبصت حواليها..وشافت نفسها نامت. وبنتها ف حضنها.. واتعدلت..وقالت فهد.؟ آسفه ياحبيبى.انا....!!!
فهد : قاطعها..وابتسم..هشش بتتاسفي ع إيه؟ يلا صحى آرين..الساعه ١٠
رينو : شهقت وحطت ايدها ع بوقها..وقالت ياخبر..١٠ دي كدا اتأخرت.. المحاضره الساعه ١١ يافهد..
فهد : بابتسامه. ولا يهمك انا هوصلها. و١١ بالدقيقة هتكون ف المدرج بإذن الله..بس هي تقوم بسرعه وتلبس يلا..
رينو : هزت راسها حاضر ياحبيبي.. وبدأت تصحي ف آرين..
فهد : قام وطلع ووقف عند الباب بزعل..وبص عليهم تاني..واتخنق..واتحرك وراح ع اوضته.وقعد ع السرير..وبيفكر..ف أنه هيسافر..و آركان مسافر.وياترى هيبلغ رينو و آرين ازاي؟.ومسح وشه بايديه ونفخ بخنقه كبيره..
آرين : قامت بسرعه. ونشاط وكأنها نايمه كتير جدا..
وحضن مامتها للحظات أداها طاقه وحماس كبير..
رينو : قامت وخرجت..وشافت الفطار ع السفره. واللبن والعصير..وابتسمت بحب كبير ودعت بقلبها لفهد..ودخلت عليه الاوضه..وشافته محتار.. واستغربت..وقالت فهد أنت كويس؟
فهد : انتبه..وابتسم..وشاور ليها تقرب منه..
رينو : قربت ووقفت قدامه..وقالت مالك يافهد.؟
فهد : قعدها ع رجله..وحط ايدو ع بطنها..وبص ليها. وقال..
انتي دلوقتي ف الشهر الخامس. وميعادك عند الدكتوره انهردا..
رينو : ابتسمت بحب كبير وحطت أيدها ع ايدو.وقالت..ايوه وكمان هنعرف نوع البيبي. ياترى انت متحمس.؟
فهد : بلع ريقه بغصه..وقال أنا عايز بس تكوني إنتي وآرين بخير.. ده كل ال انا عايزه يا لارين.
رينو : كشرت عينيها..وهمست..لارين؟ وحطت أيدها ع خدو وقالت..فهد ف حاجه مضيقاك؟ ف حاجه حصلت لما نزلت لمديرك ف الشغل؟
فهد : هز راسه بنفي.. وقال لأ.احم. وحاول يغير موده. عشان هي متزعلش من دلوقتي..وابتسم بتمثيل..وقال. انا كويس جدا. انتي ليه قلقانه كدا؟
رينو : بصت ف عينيه بتركيز..وحطت راسها ع كتفه ورفعت أيديها..وضمته وقالت بوجع..انت هتسافر صح يافهد؟
فهد : غمض عينيه بوجع..وقال بغصه..غصب عني يالارين..
رينو : غمضت عينيها.ودمعه نزلت ع خدها..وقالت..
ربنا معاك..
فهد : رفع ايديه وضمها لقلبه وهاين عليه يدخلها بين ضلوعه..وقال..ربنا معايا..ثم انتى ف قلبي وكل حاجه حواليا..
رينو : خرجت من حضنه..ومسحت دموعها.وابتسمت بتمثيل..وقالت خلاص كويس اني عرفت عشان ادعيلك من دلوقتي.. وإن شاء الله اكيد هترجعلي بخير..
فهد : حط ايدو ع بطنها..وهز راسه بتنهيده. وقال إن شاء الله. راجعلك..
بعد كدا..Автор: Меріам Насар
آرين : لبست وجهزت وخرجت
..ورينو. قامت بسرعه عشان متشوفش دموعها..ودخلت الحمام..واتوضت وصلت الضحى ودعت بترجي كبير. انه يحفظ جوزها وأخوها وابن اخوها..ف المهمه دي..
آرين : سلمت ع فهد بحب كبير..وقالت..
أجمل بابي ف الدنيا..وقعدت جنبه ع السفره..
فهد : ابتسم..ومسد ع حجابها..وقال نمتي كويس.؟
آرين : بمرح.. جدا جدا كمان. دي نجمتك حضنها حنين بشكل.. ههههه.
فهد : ضحك ليها بصمت..وقال طيب افطري بسرعه عشان أنا هوصلك..
آرين : بتاكل..وقالت بفرحه..
امم واو يبقى هوصل ع الميعاد بالظبط..ميرسي جدا لحضرتك يابابي ياقمر..
فهد : ابتسم بتمثيل..وبيشرب قهوته وسرحان..
رينو : خرجت وقعدت معاهم..وفطرت ف صمت..
وفهد شايف لمعة عينيها..واتنهد وسكت عشان آرين..
آرين : أكلت حجات بسيطه..وقامت..وقالت الحمدلله..يلا بينا يابابي.؟
فهد : طيب اسبقيني انتي سلمي ع جدو وتيته. وانا هحصلك..
آرين : بمرح.. اوكي.. وباست رينو من خدها..باي يامامي.
رينو : بصوت محبوح..باي ياحبيبتى ربنا معاكي..وخلي بالك من نفسك..
آرين : إن شاء الله.. وحضرتك كمان خلي بالك من نفسك..واخدت الشنطه والفون ونزلت..
فهد : مسك كف أيدها. وقال. مالك يارينو؟
رينو : مسحت دمعه نزلت منها..وقالت بابتسامه ابدا ياحبيبي انا كويسه.. أنزل انت عشان آرين متتأخرش..
فهد : هز راسه تمام..وحط ايدو ع خدها. وقال..انا معنديش شغل انهردا..وهنروح للدكتوره ع ميعادنا..وباس جبينها بحب كبير..خلي بالك من نفسك..
رينو : هزت راسها بزعل..وانت كمان..
------------------بقلمي مريم نصار.
ف بريطانيا..
(وطبعا فرق التوقيت ساعه. يعنى دلوقتي ١٠ ونص ف مصر...و ٩ ونص ف بريطانيا)
ميرو : ف المطبخ..وبتحط الفطار ع صينيه..وبتنادي بصوت عالى شويه..وقالت..
تيييم. تيم انت قومت ولا لسه ياحبيبى؟
تيم : نايم...........!!!
ميرو : نفخت بحيره..وقالت وبعدين بقى. كدا مش هيلحق ينزل الجامعه..وشالت الصينيه وخرجت بسرعه. وراحت ليه ع الاوضه..
تيم : نايم ومستكين....
ميرو : حطت الصينيه ع الكمود..وقعدت جنبه..وقالت..تيم.!! تيم قوم بقى..!!
تيم : فاق.. وبيتاوب.. واتعدل..وقال..صباح الخير ياروحي..وباس خدها..
ميرو : بابتسامه. صباح الورد عليك ياتيمو.
كدا؟ انا بصحيك من بدري..وجهزتلك الفطار كمان.وانت لسه نايم؟
تيم : رجع بضهرو..وشدها لحضنه وقال.. مش عايز اسيبك لوحدك وانزل انا ع الجامعه..
ميرو : بضحكه..اها..وتعب السنين بقى يروح ع الفاضي..؟
لأ اتفضل انت انزل ع الجامعه..وانا هنا متقلقش عليا..
تيم : نفخ بنفاذ صبر..ولسه هيتكلم.....
ميرو : قاطعته بابتسامه..وقالت...
أنا عارفه أنك خايف عليا. ومش ناسيه كمية الوصايا ال انت كل إجازة ليا توصيهالى.
.لو حد خبط عليا مفتحش حتى لو كان مين..
ومتعرفش ع حد من الجيران.
.ولو سمعت حد بيصرخ ويصوت بره الكومبوند مخرجش وماليش دعوه بحد..
ولو حد اتصل ع رقمي أرد. ولو سمعت صوت حد معرفوش اقفل ع طول..ها نسيت حاجه؟
تيم : ابتسم وضمها لقلبه اكتر.. وقال لأ كدا تمام اوي..انتي عارفه بجد ببقى ف الجامعه وقلبى وعقلي خايف ومشغول عليكي. خيالي بيصورلي حجات كتير..بس ربنا يستر..
ميرو : ضمته بفرحه..وقالت حبيبى انا ياتيمو..متخفش عليا ياقلبي..وربنا هو الحافظ..انت بتروح ع الجامعه وانا بذاكر شويه ف الرساله. وبعدها بتصل ع العيله. وبجهز الاكل لحد ما تيمو روح قلبي يرجعلي بخير..
تيم : مسد ع شعرها بحنان. وقال ربنا يحفظك ياروحي..
ميرو : اتعدلت.. ويحفظك لقلبي..قوم بقى عشان قهوتك هتبرد..
تيم : قام..وقال حاضر ياستى.هتوضى وارجعلك.. ودخل الحمام.فرش أسنانه.واتوضى وخرج.. وقعد جمبها..
ميرو : جابت صينية الاكل.. وبدأت تأكله..وقالت..احم.تيم.اء.انا..!!!
تيم : رفع حاجبه قولي ياميرو عايزه ايه؟ اجبلك حاجه وانا راجع؟
ميرو : هزت راسها لأ. انا بس كنت عايزاك تساعدني ف آخر مناقشه..ف قواعد ف الماده مش قادره اتخطاها. واقفه معايا..
تيم : ابتسم..بس كدا؟ عيوني ليكي. اول ما ارجع إن شاء الله..هقعد معاكي..واشرحلك كل حاجه انتي محتاجه تعرفيها..
ميرو : بسعاده..ربنا مايحرمنيش منك ابدا ياحبيبي..
تيم : رفع ايدو وأكلها..وقال بابتسامه ولا منك ياروحي.
وبعد كده تيم قام..وصلى الضحى..ولبس..وميرو ساعدته ف اللبس. ورشتله البرفان.وبيضحكو مع بعض..
تيم : خارج من الاوضه. وميرو معاه وصلته لحد الباب..
تيم : لف ليها وقال بتبيه..مريم اوعى تخرجي لوحدك لأي سبب فاهمه؟
ميرو : بسعاده كبيره لخوفه ال واضح ف عينيه عليها..وقالت. حاضر ياحبيبي انا مش عايزاك تقلق اطمن.. وأنت خلي بالك من نفسك..
تيم : باس جبينها بحب كبير.وقال. لا اله إلا الله.
ميرو : بتنهيده..سيدنا محمد رسول الله..
------------------بقلمي مريم نصار.
شركة العدوي..
عربيه فخمه جدا وقفت قدام الشركه..
السواق فتح الباب.
زين : نزل من العربيه. والهيبه واضحه عليه. وطبعا احنا عارفين أنه الوسامه بتزيد ف سن الأربعين. وخصوصا شباب العدوي لأنهم مهتمين باللياقه البدنيه.ومحافظين ع صحتهم من ناحية التدخين وغيرو..
زين : ماشي ف الشركه وريتال جمبه.وفخور بيها لأنها معاه كل ثانيه..ومش شايف غيرها.
ريتال : طبعا ماشيه وعيونها ع البنات الموظفين. ونار غيرتها ع زينها كفيله بحرق المجموعة.. ولكن هي مش عايزه تعيد غلطت زمان..بس غصب عنها الغيره غريزه ف اي ست.. وبصت ع زين وقالت بغيظ وغيره واضحه...
ع فكره بقى..!! القميص الابيض بيبقى وحش جدا عليك..!!
زين : كشر عينيه بعدم فهم..ولسه هيتكلم..لكن شاف نظراتها الناريه ع البنات ال بتبص عليه..وافتكر موقفها. وانها بتغير عليه جدآ وخصوصاً ف القميص الابيض..وابتسم.. وعشان يثبت للعالم قبل منها أنه ملكها.. مِلك ل ريتال العدوي. شبك كف أيدو ف أيدها قدام كل الموظفين..وضغط ع ايدها..ومتكلمش..
ريتال : بصت ع ايدو..ورفعت عينيها ليه.بدقة قلب..ومش عارفه تتكلم..
زين : قبل ما يدخل الاسناسير..رفع ايدو وباس ع أيدها. وقال..انا بتشيك عشانك انتي وبس..
ريتال : ف ثانيه ثقتها رجعت مضاعفه.ورغم انها محرجه. إلا إن الموقف ده فرح قلبها جدآ..
زين : دخل الاسناسير الخاص..وريتال جمبه.. مبسوطه.
البنات اتنهدو بحب. وفيهم ال بيتمنى زين العدوي..وفيهم ال بيتمنى شبيه لاي شاب من آل العدوي..
بعد كدا. زين وريتال دخلو المكتب..
زين قعد ع المكتب. وريتال قصاده ع الكرسي.
السكرتيره دخلت..وقالت ليهم..صباح الخير..
زين وريتال صباح الخير..
السكرتيره : حطت الملف وقالت اتفضل يا مستر زين. ده ملف بكل اسماء الشركات ال حضرتك طلبتها من الباشمهندس احمد..
زين : اخد الملف وقال شكرا. وقدمه ل ريتال وقال اتفضلى ياحبيبتي.
ريتال : اخدت الملف وفتحته وبتراجع عليه.
زين : للسكرتيره.. تمام اتفضلى انتي وابعتيلي الاستاذ حامد المستشار القانوني.
السكرتيره : الاستاذ حامد لسه موصلش ع الشركه يافندم..
زين : بص ف الساعه..وقال الساعه ١١ ازاي لسه موصلش؟ وهز راسه وقال..تمام اتفضلى انتي.واول ما يوصل ابتعهولي فورا..
السكرتيره : تحت امرك يافندم. وسابتهم وخرجت..
زين : بنرفزه مش معقول كدا.. المفروض حامد يتواصل مع شركة الاجهزه الطبيه ف المانيا. عشان تجديد العقد. آخر الشهر..
ريتال : قفلت الملف.وقالت..اهدا يازين. اكيد الاستاذ حامد عارف كدا كويس. اكيد زمانه ع وصول.
زين : مردش عليها..واتصل ع السكرتيره الخاصه بمكتب آريان..وقال الو. ابتعيلى الدكتور آريان ع مكتبي..
السكرتيره : الدكتور آريان. انهردا ف الجامعه يافندم. وهيوصل الشركه ع الساعه ٢
زين : مط شفايفه امممم. تمام وقفل..وشبك ايديه تحت دقنه..
ريتال : شافته مخنوق..واتصلت ع السكرتيره..وقالت لو سمحتي قهوة مستر زين بسرعه..
السكرتيره : حالا يافندم..
ريتال : قامت..ووقفت جمب زين..وقالت ممكن اعرف انت مضايق ليه دلوقتي؟
زين : مسح وشه بايديه.وقال..انا مش مضايق ولا حاجه..
.كل الموضوع إن حامد و آريان المفروض يسافرو آخر الشهر.. ع المانيا لتجديد العقد..
وانا متعود إن كل اوراقي قبل السفر بالتحديد تكون موجوده وجاهزه ومتراجع عليها كمان..انا مبحبش الإهمال.
ريتال : مسدت ع شعرو..وقالت..طيب كل حاجه هتمشي زي ما انت عايز..
الاستاذ حامد زمانه جاي. والعقد هنجهزو مع بعض. وانا بنفسي هراجع عليه مره واتنين..
زين : اخد نفس عميق وقال..انتى بس شوفي الشركات ال قولتلك عليها. وسيبي العقد عليا انا..
السكرتيره : خبطت ودخلت. بالقهوه..وقالت اتفضل يا فندم.. اتفضلى حضرتك..وقالت الاستاذ حامد وصل وواقف ف انتظار إذن حضرتك..
زين : تمام خليه يدخل بسرعه..وبص ل ريتال. ادخلي انتي ع مكتبك دلوقتي..
ريتال : ابتسمت..وقالت حاضر ياحبيبى..واخدت الشنطه والملف ودخلت مكتبها..
حامد : خبط ودخل..صباح الخير يا زين باشا..
زين : صباح الخير يا استاذ حامد..ايه كل التأخير ده؟
حامد : بحرج..سامحني بالله عليك..والله وصلت بنتى الجامعه ورجعت وكان الطريق زحمه..
زين : ابتسم..ولا يهمك..اتفضل استريح..
حامد : الله يكرمك..وقعد وفتح الشنطه.وقال..انا امبارح منمتش غير لما خلصت العقد..لاني عارف حضرتك بتحب الدقه ف العمل..وكل حاجه جاهزه زي كل سنه..اتفضل حضرتك..راجع عليه بنفسك..
زين : اخد الملف وفتح العقد وقراه مره واتنين وتلاته..والشرط الجزائي..وقال لأ كدا تمام اوي يااستاذ حامد.. إن شاء الله. هتسافر آخر الشهر إنت و الدكتور آريان ع الشركه الطبيه..
حامد : بإذن الله ياباشا..
------------------بقلمي مريم نصار.
ف المستشفى.
ف غرفة العمليات.Автор: Меріам Насар
محمد : بيعمل عمليه جراحيه صعبه جدا.. وحاطط كل تركيزه فيها..
نور : شغاله معاه. ومركزه..وبصت ع محمد وشافته عرقان من التركيز ف العملية..
محمد : فتح ايدو وقال المشرط..
الممرضه : حطت المشرط ف ايدو..
محمد : بيشتغل بدقه عاليه.
نور : جابت منديل..ومسحت العرق ال ع جبين محمد.
محمد : هز راسه ليها كشكر..من غير ما يبصلها..
نور : رجعت تكمل العمليه.. وبتستأصل الورم.
بعد ساعه ونص تقريباً.
محمد : راجع ورا نور وشاف كل حاجه تمام..وشاور ليها تخيط الجرح..وهو خيط معاها..والحمد لله خلصوا العمليه ع خير..
نور : نفخت بتعب..وقالت الحمدلله يارب..وقلعت الجوانتي...وضحكت بأمل للحاله وأنها فاقت.
محمد : قلع الجوانتي والكمامه..وشاور للمرضات. وقال.. الحاله هتطلع ع غرفة ملاحظه..وممنوع اي زياره انهردا..وبعد ٨ سعات الحاله تطلع ع غرفة الاشعه.
كلهم حاضر يا دكتور..
محمد : شاور ل نور وخرجو من العمليات. وزي ما محمد معود نور تفضل جمبه وتمشي جمبه بعد كل عمليه..
أهل المريض : جريو عليهم بلهفه..
الزوجه : بعياط..طمنوني بالله عليكم..جوزي عامل ايه؟
محمد : ابتسم.اطمنو العمليه تمت بنجاح والحاله فاقت. لكن ممنوع اى زياده ف الوقت الحالي.
الزوجه : ضحكت بدموع..وقالت بالله عليك يعني جوزي فاق كدا وبقى كويس..يعني هيرجع لينا زي الاول؟
نور : ابتسمت بحب..وقالت إن شاء الله.جوز حضرتك هيبقى احسن بكتير.. وصدقيني الخطر زال ومبقاش ف اي قلق..
الزوجه : مسحت وشها وبتضحك بسعاده..وقالت الف حمد وشكر ليك يارب..وبصت ل نور..طيب..طيب انا اعمل ليه ايه؟ اتصرف ازاي معاه.؟
نور : بهدوء..تقدمي ليه الدعم المعنوي والنفسي ديما. اي حاله مرضيه بتحتاج الدعم بأي شكل من الأشكال. ووقتها بيتحسن بشكل أسرع..وربنا يطمنكم عليه.
محمد : اتحرك ومشي..ونور ماشيه جمبه كالعاده. ومحمد شبك ايدو ف ايدها..وركبوا الاسناسير.. ووصلوا المكتب..ودخلو..
نور : قعدت ع الكنبه بتعب..ورفعت النقاب وقالت..اااه بجد عمليه صعبه جدا..
محمد : قعد جمبها..ومسح وشه بايديه..وقال. فعلا. لكن الحمدلله انتي كل مره تتفوقي ع نفسك يا نوري..
نور : حطت راسها ع كتفه.وغمضت عينيها..وقالت. ال انا فيه ده بفضل الله ثم انت يادكتوري المفضل..
محمد : رفع دراعه وحاوطها من كتفها.وضمها..وقال.. انتي ال ممتازه جدا يابنوتي الكبيره..بس شكلك مرهق جدا..
نور : بتعب..فعلا العمليه اكتر من أربع ساعات. ده غير التوتر من النتيجه.و بصت ف الفون..وقالت ياخبر تيم اتصل عليا اكتر من مره..
محمد : بص ف الساعه..وقال اكيد وهو رايح ع الجامعه..
نور : هرن عليه..واتصلت عليه. ومردش..وقالت اكيد ف محاضره.
محمد : اكيد..وهيتصل عليكي اول ما يخلص. لكن دلوقتي انا عايزك تقومي معايه. تعالى ادخلي الاوضه واستريحي شويه..
نور : قالت ياريت بجد..وقامت معاه. ودخلت الاوضه.
ونامت.
محمد : شد الغطا عليها..
نور : بارهاق..محمد لو تيم اتصل صحيني لو سمحت..
محمد : هز راسه لأ..نوري تنام وتاخد راحتها أولا..وبعد كده اي حاجه تهون..وباس جبينها..
نور : ابتسمت بحب كبير..وغمضت عينيها..ونامت بأمان..
------------------بقلمي مريم نصار.
ف شقة فهد..Автор: Меріам Насар
رينو قاعده ع السرير..ومرجعه راسها لورا ومغمضه عينيها وسرحانه ف فهد..وفتحت عينيها وحطت أيدها ع بطنها بتعب.. ودموعها نزلت..وقالت بوجع..ياترى ابوك هيكون موجود معايا وانا بولد؟ ياترى هيشيلك اول واحد بين ايديه؟
وعيطت..بتمنى يكون جمبي وقتها..انا بتقوى بيه..وبشوف صحتى وعافيتي بوجوده جمبي.. هو أماني وكل حاجه حلوه ف حياتى..عايزه هو ال ينطق اسمك أول واحد..عايزه افتح عينيا بعد الولاده ويكون هو ال جمبي..
الجنين اتحرك تحت أيدها..
رينو : مسحت دموعها.. ومسدت ع بطنها..وساكته.. ورجعت راسها لورا بتعب..
فونها رن..وجابت الفون.. وشافت المتصل..وكانت الدكتوره نسرين..ومسحت دموعها..واخدت نفس عميق..وردت بثبات..السلام عليكم..
د/نسرين : وعليكم السلام..اذيك يا دكتوره لارين. عامله ايه دلوقتى؟
رينو : ابتسمت.. الحمد لله يادكتوره انا بخير. انتى حضرتك عامله ايه؟
د/نسرين : بابتسامه.انا كويسه الحمد لله..المهم بقى احنا ع ميعادنا انهردا الساعه ٦ ؟
رينو : هزت راسها. ايوه إن شاء الله. انا مش ناسيه.
د/نسرين : تمام ياحبيبتى. بس ف الحقيقه انا اتصالي عشان الموضوع التاني..
رينو : كشرت عينيها بعدم فهم.. موضوع ايه؟ خير يا دكتور؟
د/نسرين : ههههه انتى لحقتى نسيني يا لارين؟ مش انا كلمتك قبل كده ف حوار العريس ال عايز يتقدم ل آرين..
رينو : ابتسامتها اختفت..ومحتاره ترد تقولها ايه؟
د/نسرين : كملت..بصي بقى للصراحه. من وقت ما الدكتوره إسعاد كانت عندي بمرات ابنها..و شافت آرين معاكي..وهي من وقتها هتتجنن وعايزه آرين لحفيدها..وكل يومين تتصل عليا.. وإن حفيدها دكتور ف جامعه امريكيه. وهي عايزه بس ميعاد وهتيجي فورا تطلب أيدها..
رينو : مسكت جبينها بتعب.وحيره..وقالت.. طيب بصي يادكتور اديني بس وقت وانا اكيد هرد عليكي.
د/نسرين : ماشي ياحبيبتى..عموما فكري برحتك..الجواز قرار مش سهل..المهم انا ف انتظارك.عشان نعرف نوع البيبي.. اوكي؟
رينو : بتوهان.اه إن شاء الله.
د/نسرين : مع السلامه..
رينو : مع السلامه..وقفلت الفون. واتنهدت..وقالت..طيب وبعدين؟ انا مش عارفه أخد قرار..انا شايفه إن آدم بيحب آرين بنتي..وكمان آرين ديما بتحب تتكلم عن آدم. بس انا مش متأكده من مشاعرها..
آرين بنتي ديما بتحب تعيش ف شخصية البنت الطفولية المرحه. رغم أنى عارفه انها ناضجه وفاهمه..بس هي فضلت الشخصيه دي لأنها شايفه إن الكل حبها زي ما هي كدا..
طيب انا خايفه اقولها متاخدش القرار الصح..وكمان خايفه اقول ل فهد.
ده فهد لما بيتخيل بس إن آرين هتسيبه وتكون ف بيت حد تاني. الفكره نفسها بتخنقه..وبيرفض اي عريس بدون تفكير..
وكمان آرين دلوقتي كبىت..وخايفه برضه أنه يوافق ووقتها آدم احلامه تتحطم..
ونفخت بحيره كبيره..وقالت يارب اعمل ايه؟
ايوه المفروض قبل ما فهد يعرف..اتكلم مع آرين..مش يمكن ترفض لأنها متعلقه ب آدم..او ممكن توافق..تؤ بس انا عايزه آدم يكون من نصيب بنتي..هو الوحيد ال هيحافظ عليها..هو الوحيد ال مابيهونش عليه يشوفها مضايقه..رغم صعوبة شخصيته.الا انه حنين معاها..اااه يارب يارب. ريح قلبى. واكتب آرين ع جبين آدم..!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
ف دهب..
ياسين وهمس ف اليخت ف وسط البحر..
همس : طلعت تجري ع سطح اليخت..ووقفت ف مقدمة اليخت..
ياسين : جاي وراها..وقال بتجري بسرعه ليه يامجنونه انتي؟
همس : بضحكه..تعالى يا ياسو..واقف ورايا كدا..
ياسين : ليه ياهمس عايزاني ازوقك ف الميا..؟هههههه.
همس : بغيظ.. لأ طبعا..بس انا هفهمك..انا هفرد ايديا كدا..وانت تقف ورايا وتفرد أيديك زي فيلم تايتنك..
ياسين : هز راسه بيأس..وقال اه. ونغرق بقى وندور ع القلب المفقود..بقولك ايه ياهمس. تعالى انا عايزك ف كلمتين مهمين جدآ وغمز..
همس : ضحكت.. وحاوطت رقبته بايدها..وقالت بغمزه ودلع. وايه المقابل يابن ماليكه.. ههههه.
ياسين : شالها بين ايديه..وقال المقابل قلب ياسين..
همس : بدقة قلب..بصت ف عينيه بحبك اوى يا ياسين..وحطت راسها ع صدرو وغمضت عينيها..
ياسين : ابتسم..وقال..وانا بموت فيكي ياقلب ياسين. واخدها ونزل بيها الاوضه. وقرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص..
------------------بقلمي مريم نصار.
الساعه ٦ ف العياده.
فهد : قاعد وجمبه رينو..وقال..مش كنا جبنا آرين معانا..وبعد الكشف كنا خرجنا كلنا مع بعض؟ انتي ليه صممتي إن آرين ماتجيش معانا؟
رينو : بلعت ريقها بتوتر.. وقالت. آرين عندها مذاكره كتير جدا..والبنات معاها متقلقش عليها..
فهد : شافها متوتره..وقال حبيبتي انتى لسه مضايقه من الصبح؟
رينو : هزت راسها بحزن.. لأ. صدقني انا كويسه..
الممرضه خرجت.. وندهت ع رينو..وقالت دكتوره لارين السيوفي. اتفضلي حضرتك..
رينو : قامت..وقلبها بيدعي إن نسرين متتكلمش قدام فهد..
فهد : قام. ومسك ايد رينو ودخلو غرفة الكشف..ومتوتر..
رينو : مساء الخير يادكتور..
د/نسرين : ابتسمت..اهلا اهلا.دكتوره لارين..اتفضلي ياحبيبتى اطلعي ع السرير..ثواني واكون معاكي..
رينو : طلعت ع السرير بمساعدة فهد. وشد عليها الغطا. ومسك كف أيدها. وقال بهمس. ع فكره. انا شايفك متوتره..انتى خايفه يكون ولد؟
رينو : هزت راسها لأ..انا راضيه بهدية ربنا..سواء بنت او ولد..المهم انت..
فهد : ابتسم..وقال..لو ولد هفرح جدآ..ولو بنت هفرح جدآ برضه.. ههه...
يانجمتي انا هعشق البيبى عشان حته منك مش اكتر
رينو : اتنهدت وابتسمت بحب..ربنا يباركلي فيك ياحبيبى..
د/نسرين : جت وقالت جاهزه يالارين؟
رينو : ضغطت ع ايد فهد وقالت ايوه يا دكتور..
د/نسرين : بدأت ف السونار..
فهد : عيونه ع الشاشه..وسمع دقات قلب الجنين..ال دخلت ف منتصف قلبه ودق ليه..وضغط ع ايد رينو بحب كبير..
رينو : مراقبه ردود الفعل ع فهد. وعيونها لمعت بدموع.لانه مسافر..
د/نسرين : ابتسمت.وقالت اللهم بارك..ولد يالارين..
رينو : غمضت عينيها وهمست اللهم لك الحمد ع عطاياك..
فهد : ابتسم وقال الحمد لله..وبص ل رينو. وهمس من بين شفايفه.بحبك..
رينو : ابتسمت..واتعدلت وفهد ساعدها. ونزلها من ع السرير
د/نسرين : قعدت ع كرسي المكتب. وبتكتب الروشته. وقالت ياريت تحاولي تهدي اعصابك خالص الفتره دي. لأن واضح إن ف حاجه موتراكي..
رينو : قعدت قصادها. وقالت لأ أبدا مفيش حاجه. بس برضه هحاول.
فهد : قعد..وفكر إن رينو متوتره لأنه مسافر. وبيفكر ازاي يعوضها الايام دي..
د/نسرين : ضحكت وقالت لأ ازاي بس. اكيد موضوع العريس موترك. منا قولتلك إن الجواز مش سهل..
رينو : اتصدمت..وبصت ع فهد.
فهد : انتبه بتركيز..وكشر عينيه. وبص ل رينو.. وقال.. عريس..!!!.. -------------يتبع
رواية جريمة عشق 5
(مملكة ميراث العشق)
اللهم صبّ حُب آيات القُرآن في صدورنا صبًا صبا حتى يُشفى بأثرهِ كُل شعورٍ ضده.
Автор: Меріам Насар
================================
بسم الله نبدأ.
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
ف الصباح الساعه ٨
شقة فهد
رينو : نايمه..وفتحت عينيها بكسل.. وبصت جمبها شافت فهد نايم..اتنهدت بأريحية كبيره..انه رجع بخير..وقامت بشويش..عشان مايقلقش.وتصحي آرين للجامعه..وخرجت..
ف اوضة آرين..
آرين : نايمه..والغطا واقع ع الأرض. وشعرها ع وشها وايديها مفروده.. ونايمه بطريقه مضحكه.
رينو : خبطت عليها.وقالت.. آرين..قومي الساعه ٨
آرين : ...........!!!
رينو : حطت ايدها ع بطنها بتعب..وفتحت الباب.. ودخلت..وشافت آرين..وهزت راسها بنفاذ صبر.وقربت منها وشالت الغطا.وقعدت جنبها..وبتصحيها..وقالت.. آرين..! آريييين قووومي..
آرين : بنوم..نفخت بخنقه..وقالت يوووه بس بقى عايزه أنام..
رينو : آرين. قومي انتي انهردا عندك عملي كتير قومي الله يهديكي يابنتى..!
آرين : فتحت عينيها ببطء. وقالت بنوم صباح الخير يا مامي..وبتتاوب..واتعدلت بكسل..وبصت ع الساعه..
رينو : ابتسمت..ومسدت ع شعرها وقالت.. صباح الخير ياروح مامي..يلا ياروحي قومي اغسلي وشك واتوضى..وانا هجهزلك كوباية اللبن. والفطار..
آرين : بنوم..حطت راسها ع حجر رينو وقالت..مامي عايزه انام كمان شويه بليز..انا محاضراتي هتبدا الساعه ١١
رينو : صعبت عليها.وشدت عليها الغطا.وقالت طيب نامي شويه وهصحيكي الساعه ٩ونص.اوكي؟
آرين : حضنت رينو بحب كبير..وقالت بنوم .ميرسي جدا..ونفسي انام ف حضنك بجد..
رينو : ابتسمت..وقالت طيب تعالى ف حضني ونامي ياحبيبتى.. ورجعت بضهرها..
آرين : اتعدلت.. وحطت راسها ع دراع رينو..وغمضت عينيها بأمان..ونامت مبسوطه..
رينو : بتمسد ع كتف آرين بحنان وغصب عنها غمضت عينيها. ونامت جمب آرين..
------------------بقلمي مريم نصار
بعد فتره..
فهد فتح عينيه وبص جمبه ع رينو.. واتعدل.. ومسح وشه وشعرو بايديه. وبص ف الساعه وكانت ٩ وربع..وقام خبط ع الحمام..وملقاش رينو..وخرج من الاوضه..وشاف اوضة آرين مفتوحه..وقال..
اكيد رينو بتصحي آرين..وبص من ع الباب..وشافهم نايمين ف حضن بعض.. وابتسم بتنهيده..وسابهم نايمين..وراح ع المطبخ..يعمل قهوته.ويحضر الفطار لعيلته ال بيموت فيها..
بعد شويه. فهد جهز كل حاجه..و صلى الضحى ولبس.والساعه جت ١٠..ودخل يصحي رينو وآرين..وقعد ع طرف السرير..ورجع شعر رينو..وابتسم بحب..
ولكن قلبه زعلان انه هيسافر بعد أسبوع لوقت غير معلوم..وهمس رينو..رينو حبيبتي..
رينو : فتحت عينيها..وبصت حواليها..وشافت نفسها نامت. وبنتها ف حضنها.. واتعدلت..وقالت فهد.؟ آسفه ياحبيبى.انا....!!!
فهد : قاطعها..وابتسم..هشش بتتاسفي ع إيه؟ يلا صحى آرين..الساعه ١٠
رينو : شهقت وحطت ايدها ع بوقها..وقالت ياخبر..١٠ دي كدا اتأخرت.. المحاضره الساعه ١١ يافهد..
فهد : بابتسامه. ولا يهمك انا هوصلها. و١١ بالدقيقة هتكون ف المدرج بإذن الله..بس هي تقوم بسرعه وتلبس يلا..
رينو : هزت راسها حاضر ياحبيبي.. وبدأت تصحي ف آرين..
فهد : قام وطلع ووقف عند الباب بزعل..وبص عليهم تاني..واتخنق..واتحرك وراح ع اوضته.وقعد ع السرير..وبيفكر..ف أنه هيسافر..و آركان مسافر.وياترى هيبلغ رينو و آرين ازاي؟.ومسح وشه بايديه ونفخ بخنقه كبيره..
آرين : قامت بسرعه. ونشاط وكأنها نايمه كتير جدا..
وحضن مامتها للحظات أداها طاقه وحماس كبير..
رينو : قامت وخرجت..وشافت الفطار ع السفره. واللبن والعصير..وابتسمت بحب كبير ودعت بقلبها لفهد..ودخلت عليه الاوضه..وشافته محتار.. واستغربت..وقالت فهد أنت كويس؟
فهد : انتبه..وابتسم..وشاور ليها تقرب منه..
رينو : قربت ووقفت قدامه..وقالت مالك يافهد.؟
فهد : قعدها ع رجله..وحط ايدو ع بطنها..وبص ليها. وقال..
انتي دلوقتي ف الشهر الخامس. وميعادك عند الدكتوره انهردا..
رينو : ابتسمت بحب كبير وحطت أيدها ع ايدو.وقالت..ايوه وكمان هنعرف نوع البيبي. ياترى انت متحمس.؟
فهد : بلع ريقه بغصه..وقال أنا عايز بس تكوني إنتي وآرين بخير.. ده كل ال انا عايزه يا لارين.
رينو : كشرت عينيها..وهمست..لارين؟ وحطت أيدها ع خدو وقالت..فهد ف حاجه مضيقاك؟ ف حاجه حصلت لما نزلت لمديرك ف الشغل؟
فهد : هز راسه بنفي.. وقال لأ.احم. وحاول يغير موده. عشان هي متزعلش من دلوقتي..وابتسم بتمثيل..وقال. انا كويس جدا. انتي ليه قلقانه كدا؟
رينو : بصت ف عينيه بتركيز..وحطت راسها ع كتفه ورفعت أيديها..وضمته وقالت بوجع..انت هتسافر صح يافهد؟
فهد : غمض عينيه بوجع..وقال بغصه..غصب عني يالارين..
رينو : غمضت عينيها.ودمعه نزلت ع خدها..وقالت..
ربنا معاك..
فهد : رفع ايديه وضمها لقلبه وهاين عليه يدخلها بين ضلوعه..وقال..ربنا معايا..ثم انتى ف قلبي وكل حاجه حواليا..
رينو : خرجت من حضنه..ومسحت دموعها.وابتسمت بتمثيل..وقالت خلاص كويس اني عرفت عشان ادعيلك من دلوقتي.. وإن شاء الله اكيد هترجعلي بخير..
فهد : حط ايدو ع بطنها..وهز راسه بتنهيده. وقال إن شاء الله. راجعلك..
بعد كدا..Автор: Меріам Насар
آرين : لبست وجهزت وخرجت
..ورينو. قامت بسرعه عشان متشوفش دموعها..ودخلت الحمام..واتوضت وصلت الضحى ودعت بترجي كبير. انه يحفظ جوزها وأخوها وابن اخوها..ف المهمه دي..
آرين : سلمت ع فهد بحب كبير..وقالت..
أجمل بابي ف الدنيا..وقعدت جنبه ع السفره..
فهد : ابتسم..ومسد ع حجابها..وقال نمتي كويس.؟
آرين : بمرح.. جدا جدا كمان. دي نجمتك حضنها حنين بشكل.. ههههه.
فهد : ضحك ليها بصمت..وقال طيب افطري بسرعه عشان أنا هوصلك..
آرين : بتاكل..وقالت بفرحه..
امم واو يبقى هوصل ع الميعاد بالظبط..ميرسي جدا لحضرتك يابابي ياقمر..
فهد : ابتسم بتمثيل..وبيشرب قهوته وسرحان..
رينو : خرجت وقعدت معاهم..وفطرت ف صمت..
وفهد شايف لمعة عينيها..واتنهد وسكت عشان آرين..
آرين : أكلت حجات بسيطه..وقامت..وقالت الحمدلله..يلا بينا يابابي.؟
فهد : طيب اسبقيني انتي سلمي ع جدو وتيته. وانا هحصلك..
آرين : بمرح.. اوكي.. وباست رينو من خدها..باي يامامي.
رينو : بصوت محبوح..باي ياحبيبتى ربنا معاكي..وخلي بالك من نفسك..
آرين : إن شاء الله.. وحضرتك كمان خلي بالك من نفسك..واخدت الشنطه والفون ونزلت..
فهد : مسك كف أيدها. وقال. مالك يارينو؟
رينو : مسحت دمعه نزلت منها..وقالت بابتسامه ابدا ياحبيبي انا كويسه.. أنزل انت عشان آرين متتأخرش..
فهد : هز راسه تمام..وحط ايدو ع خدها. وقال..انا معنديش شغل انهردا..وهنروح للدكتوره ع ميعادنا..وباس جبينها بحب كبير..خلي بالك من نفسك..
رينو : هزت راسها بزعل..وانت كمان..
------------------بقلمي مريم نصار.
ف بريطانيا..
(وطبعا فرق التوقيت ساعه. يعنى دلوقتي ١٠ ونص ف مصر...و ٩ ونص ف بريطانيا)
ميرو : ف المطبخ..وبتحط الفطار ع صينيه..وبتنادي بصوت عالى شويه..وقالت..
تيييم. تيم انت قومت ولا لسه ياحبيبى؟
تيم : نايم...........!!!
ميرو : نفخت بحيره..وقالت وبعدين بقى. كدا مش هيلحق ينزل الجامعه..وشالت الصينيه وخرجت بسرعه. وراحت ليه ع الاوضه..
تيم : نايم ومستكين....
ميرو : حطت الصينيه ع الكمود..وقعدت جنبه..وقالت..تيم.!! تيم قوم بقى..!!
تيم : فاق.. وبيتاوب.. واتعدل..وقال..صباح الخير ياروحي..وباس خدها..
ميرو : بابتسامه. صباح الورد عليك ياتيمو.
كدا؟ انا بصحيك من بدري..وجهزتلك الفطار كمان.وانت لسه نايم؟
تيم : رجع بضهرو..وشدها لحضنه وقال.. مش عايز اسيبك لوحدك وانزل انا ع الجامعه..
ميرو : بضحكه..اها..وتعب السنين بقى يروح ع الفاضي..؟
لأ اتفضل انت انزل ع الجامعه..وانا هنا متقلقش عليا..
تيم : نفخ بنفاذ صبر..ولسه هيتكلم.....
ميرو : قاطعته بابتسامه..وقالت...
أنا عارفه أنك خايف عليا. ومش ناسيه كمية الوصايا ال انت كل إجازة ليا توصيهالى.
.لو حد خبط عليا مفتحش حتى لو كان مين..
ومتعرفش ع حد من الجيران.
.ولو سمعت حد بيصرخ ويصوت بره الكومبوند مخرجش وماليش دعوه بحد..
ولو حد اتصل ع رقمي أرد. ولو سمعت صوت حد معرفوش اقفل ع طول..ها نسيت حاجه؟
تيم : ابتسم وضمها لقلبه اكتر.. وقال لأ كدا تمام اوي..انتي عارفه بجد ببقى ف الجامعه وقلبى وعقلي خايف ومشغول عليكي. خيالي بيصورلي حجات كتير..بس ربنا يستر..
ميرو : ضمته بفرحه..وقالت حبيبى انا ياتيمو..متخفش عليا ياقلبي..وربنا هو الحافظ..انت بتروح ع الجامعه وانا بذاكر شويه ف الرساله. وبعدها بتصل ع العيله. وبجهز الاكل لحد ما تيمو روح قلبي يرجعلي بخير..
تيم : مسد ع شعرها بحنان. وقال ربنا يحفظك ياروحي..
ميرو : اتعدلت.. ويحفظك لقلبي..قوم بقى عشان قهوتك هتبرد..
تيم : قام..وقال حاضر ياستى.هتوضى وارجعلك.. ودخل الحمام.فرش أسنانه.واتوضى وخرج.. وقعد جمبها..
ميرو : جابت صينية الاكل.. وبدأت تأكله..وقالت..احم.تيم.اء.انا..!!!
تيم : رفع حاجبه قولي ياميرو عايزه ايه؟ اجبلك حاجه وانا راجع؟
ميرو : هزت راسها لأ. انا بس كنت عايزاك تساعدني ف آخر مناقشه..ف قواعد ف الماده مش قادره اتخطاها. واقفه معايا..
تيم : ابتسم..بس كدا؟ عيوني ليكي. اول ما ارجع إن شاء الله..هقعد معاكي..واشرحلك كل حاجه انتي محتاجه تعرفيها..
ميرو : بسعاده..ربنا مايحرمنيش منك ابدا ياحبيبي..
تيم : رفع ايدو وأكلها..وقال بابتسامه ولا منك ياروحي.
وبعد كده تيم قام..وصلى الضحى..ولبس..وميرو ساعدته ف اللبس. ورشتله البرفان.وبيضحكو مع بعض..
تيم : خارج من الاوضه. وميرو معاه وصلته لحد الباب..
تيم : لف ليها وقال بتبيه..مريم اوعى تخرجي لوحدك لأي سبب فاهمه؟
ميرو : بسعاده كبيره لخوفه ال واضح ف عينيه عليها..وقالت. حاضر ياحبيبي انا مش عايزاك تقلق اطمن.. وأنت خلي بالك من نفسك..
تيم : باس جبينها بحب كبير.وقال. لا اله إلا الله.
ميرو : بتنهيده..سيدنا محمد رسول الله..
------------------بقلمي مريم نصار.
شركة العدوي..
عربيه فخمه جدا وقفت قدام الشركه..
السواق فتح الباب.
زين : نزل من العربيه. والهيبه واضحه عليه. وطبعا احنا عارفين أنه الوسامه بتزيد ف سن الأربعين. وخصوصا شباب العدوي لأنهم مهتمين باللياقه البدنيه.ومحافظين ع صحتهم من ناحية التدخين وغيرو..
زين : ماشي ف الشركه وريتال جمبه.وفخور بيها لأنها معاه كل ثانيه..ومش شايف غيرها.
ريتال : طبعا ماشيه وعيونها ع البنات الموظفين. ونار غيرتها ع زينها كفيله بحرق المجموعة.. ولكن هي مش عايزه تعيد غلطت زمان..بس غصب عنها الغيره غريزه ف اي ست.. وبصت ع زين وقالت بغيظ وغيره واضحه...
ع فكره بقى..!! القميص الابيض بيبقى وحش جدا عليك..!!
زين : كشر عينيه بعدم فهم..ولسه هيتكلم..لكن شاف نظراتها الناريه ع البنات ال بتبص عليه..وافتكر موقفها. وانها بتغير عليه جدآ وخصوصاً ف القميص الابيض..وابتسم.. وعشان يثبت للعالم قبل منها أنه ملكها.. مِلك ل ريتال العدوي. شبك كف أيدو ف أيدها قدام كل الموظفين..وضغط ع ايدها..ومتكلمش..
ريتال : بصت ع ايدو..ورفعت عينيها ليه.بدقة قلب..ومش عارفه تتكلم..
زين : قبل ما يدخل الاسناسير..رفع ايدو وباس ع أيدها. وقال..انا بتشيك عشانك انتي وبس..
ريتال : ف ثانيه ثقتها رجعت مضاعفه.ورغم انها محرجه. إلا إن الموقف ده فرح قلبها جدآ..
زين : دخل الاسناسير الخاص..وريتال جمبه.. مبسوطه.
البنات اتنهدو بحب. وفيهم ال بيتمنى زين العدوي..وفيهم ال بيتمنى شبيه لاي شاب من آل العدوي..
بعد كدا. زين وريتال دخلو المكتب..
زين قعد ع المكتب. وريتال قصاده ع الكرسي.
السكرتيره دخلت..وقالت ليهم..صباح الخير..
زين وريتال صباح الخير..
السكرتيره : حطت الملف وقالت اتفضل يا مستر زين. ده ملف بكل اسماء الشركات ال حضرتك طلبتها من الباشمهندس احمد..
زين : اخد الملف وقال شكرا. وقدمه ل ريتال وقال اتفضلى ياحبيبتي.
ريتال : اخدت الملف وفتحته وبتراجع عليه.
زين : للسكرتيره.. تمام اتفضلى انتي وابعتيلي الاستاذ حامد المستشار القانوني.
السكرتيره : الاستاذ حامد لسه موصلش ع الشركه يافندم..
زين : بص ف الساعه..وقال الساعه ١١ ازاي لسه موصلش؟ وهز راسه وقال..تمام اتفضلى انتي.واول ما يوصل ابتعهولي فورا..
السكرتيره : تحت امرك يافندم. وسابتهم وخرجت..
زين : بنرفزه مش معقول كدا.. المفروض حامد يتواصل مع شركة الاجهزه الطبيه ف المانيا. عشان تجديد العقد. آخر الشهر..
ريتال : قفلت الملف.وقالت..اهدا يازين. اكيد الاستاذ حامد عارف كدا كويس. اكيد زمانه ع وصول.
زين : مردش عليها..واتصل ع السكرتيره الخاصه بمكتب آريان..وقال الو. ابتعيلى الدكتور آريان ع مكتبي..
السكرتيره : الدكتور آريان. انهردا ف الجامعه يافندم. وهيوصل الشركه ع الساعه ٢
زين : مط شفايفه امممم. تمام وقفل..وشبك ايديه تحت دقنه..
ريتال : شافته مخنوق..واتصلت ع السكرتيره..وقالت لو سمحتي قهوة مستر زين بسرعه..
السكرتيره : حالا يافندم..
ريتال : قامت..ووقفت جمب زين..وقالت ممكن اعرف انت مضايق ليه دلوقتي؟
زين : مسح وشه بايديه.وقال..انا مش مضايق ولا حاجه..
.كل الموضوع إن حامد و آريان المفروض يسافرو آخر الشهر.. ع المانيا لتجديد العقد..
وانا متعود إن كل اوراقي قبل السفر بالتحديد تكون موجوده وجاهزه ومتراجع عليها كمان..انا مبحبش الإهمال.
ريتال : مسدت ع شعرو..وقالت..طيب كل حاجه هتمشي زي ما انت عايز..
الاستاذ حامد زمانه جاي. والعقد هنجهزو مع بعض. وانا بنفسي هراجع عليه مره واتنين..
زين : اخد نفس عميق وقال..انتى بس شوفي الشركات ال قولتلك عليها. وسيبي العقد عليا انا..
السكرتيره : خبطت ودخلت. بالقهوه..وقالت اتفضل يا فندم.. اتفضلى حضرتك..وقالت الاستاذ حامد وصل وواقف ف انتظار إذن حضرتك..
زين : تمام خليه يدخل بسرعه..وبص ل ريتال. ادخلي انتي ع مكتبك دلوقتي..
ريتال : ابتسمت..وقالت حاضر ياحبيبى..واخدت الشنطه والملف ودخلت مكتبها..
حامد : خبط ودخل..صباح الخير يا زين باشا..
زين : صباح الخير يا استاذ حامد..ايه كل التأخير ده؟
حامد : بحرج..سامحني بالله عليك..والله وصلت بنتى الجامعه ورجعت وكان الطريق زحمه..
زين : ابتسم..ولا يهمك..اتفضل استريح..
حامد : الله يكرمك..وقعد وفتح الشنطه.وقال..انا امبارح منمتش غير لما خلصت العقد..لاني عارف حضرتك بتحب الدقه ف العمل..وكل حاجه جاهزه زي كل سنه..اتفضل حضرتك..راجع عليه بنفسك..
زين : اخد الملف وفتح العقد وقراه مره واتنين وتلاته..والشرط الجزائي..وقال لأ كدا تمام اوي يااستاذ حامد.. إن شاء الله. هتسافر آخر الشهر إنت و الدكتور آريان ع الشركه الطبيه..
حامد : بإذن الله ياباشا..
------------------بقلمي مريم نصار.
ف المستشفى.
ف غرفة العمليات.Автор: Меріам Насар
محمد : بيعمل عمليه جراحيه صعبه جدا.. وحاطط كل تركيزه فيها..
نور : شغاله معاه. ومركزه..وبصت ع محمد وشافته عرقان من التركيز ف العملية..
محمد : فتح ايدو وقال المشرط..
الممرضه : حطت المشرط ف ايدو..
محمد : بيشتغل بدقه عاليه.
نور : جابت منديل..ومسحت العرق ال ع جبين محمد.
محمد : هز راسه ليها كشكر..من غير ما يبصلها..
نور : رجعت تكمل العمليه.. وبتستأصل الورم.
بعد ساعه ونص تقريباً.
محمد : راجع ورا نور وشاف كل حاجه تمام..وشاور ليها تخيط الجرح..وهو خيط معاها..والحمد لله خلصوا العمليه ع خير..
نور : نفخت بتعب..وقالت الحمدلله يارب..وقلعت الجوانتي...وضحكت بأمل للحاله وأنها فاقت.
محمد : قلع الجوانتي والكمامه..وشاور للمرضات. وقال.. الحاله هتطلع ع غرفة ملاحظه..وممنوع اي زياره انهردا..وبعد ٨ سعات الحاله تطلع ع غرفة الاشعه.
كلهم حاضر يا دكتور..
محمد : شاور ل نور وخرجو من العمليات. وزي ما محمد معود نور تفضل جمبه وتمشي جمبه بعد كل عمليه..
أهل المريض : جريو عليهم بلهفه..
الزوجه : بعياط..طمنوني بالله عليكم..جوزي عامل ايه؟
محمد : ابتسم.اطمنو العمليه تمت بنجاح والحاله فاقت. لكن ممنوع اى زياده ف الوقت الحالي.
الزوجه : ضحكت بدموع..وقالت بالله عليك يعني جوزي فاق كدا وبقى كويس..يعني هيرجع لينا زي الاول؟
نور : ابتسمت بحب..وقالت إن شاء الله.جوز حضرتك هيبقى احسن بكتير.. وصدقيني الخطر زال ومبقاش ف اي قلق..
الزوجه : مسحت وشها وبتضحك بسعاده..وقالت الف حمد وشكر ليك يارب..وبصت ل نور..طيب..طيب انا اعمل ليه ايه؟ اتصرف ازاي معاه.؟
نور : بهدوء..تقدمي ليه الدعم المعنوي والنفسي ديما. اي حاله مرضيه بتحتاج الدعم بأي شكل من الأشكال. ووقتها بيتحسن بشكل أسرع..وربنا يطمنكم عليه.
محمد : اتحرك ومشي..ونور ماشيه جمبه كالعاده. ومحمد شبك ايدو ف ايدها..وركبوا الاسناسير.. ووصلوا المكتب..ودخلو..
نور : قعدت ع الكنبه بتعب..ورفعت النقاب وقالت..اااه بجد عمليه صعبه جدا..
محمد : قعد جمبها..ومسح وشه بايديه..وقال. فعلا. لكن الحمدلله انتي كل مره تتفوقي ع نفسك يا نوري..
نور : حطت راسها ع كتفه.وغمضت عينيها..وقالت. ال انا فيه ده بفضل الله ثم انت يادكتوري المفضل..
محمد : رفع دراعه وحاوطها من كتفها.وضمها..وقال.. انتي ال ممتازه جدا يابنوتي الكبيره..بس شكلك مرهق جدا..
نور : بتعب..فعلا العمليه اكتر من أربع ساعات. ده غير التوتر من النتيجه.و بصت ف الفون..وقالت ياخبر تيم اتصل عليا اكتر من مره..
محمد : بص ف الساعه..وقال اكيد وهو رايح ع الجامعه..
نور : هرن عليه..واتصلت عليه. ومردش..وقالت اكيد ف محاضره.
محمد : اكيد..وهيتصل عليكي اول ما يخلص. لكن دلوقتي انا عايزك تقومي معايه. تعالى ادخلي الاوضه واستريحي شويه..
نور : قالت ياريت بجد..وقامت معاه. ودخلت الاوضه.
ونامت.
محمد : شد الغطا عليها..
نور : بارهاق..محمد لو تيم اتصل صحيني لو سمحت..
محمد : هز راسه لأ..نوري تنام وتاخد راحتها أولا..وبعد كده اي حاجه تهون..وباس جبينها..
نور : ابتسمت بحب كبير..وغمضت عينيها..ونامت بأمان..
------------------بقلمي مريم نصار.
ف شقة فهد..Автор: Меріам Насар
رينو قاعده ع السرير..ومرجعه راسها لورا ومغمضه عينيها وسرحانه ف فهد..وفتحت عينيها وحطت أيدها ع بطنها بتعب.. ودموعها نزلت..وقالت بوجع..ياترى ابوك هيكون موجود معايا وانا بولد؟ ياترى هيشيلك اول واحد بين ايديه؟
وعيطت..بتمنى يكون جمبي وقتها..انا بتقوى بيه..وبشوف صحتى وعافيتي بوجوده جمبي.. هو أماني وكل حاجه حلوه ف حياتى..عايزه هو ال ينطق اسمك أول واحد..عايزه افتح عينيا بعد الولاده ويكون هو ال جمبي..
الجنين اتحرك تحت أيدها..
رينو : مسحت دموعها.. ومسدت ع بطنها..وساكته.. ورجعت راسها لورا بتعب..
فونها رن..وجابت الفون.. وشافت المتصل..وكانت الدكتوره نسرين..ومسحت دموعها..واخدت نفس عميق..وردت بثبات..السلام عليكم..
د/نسرين : وعليكم السلام..اذيك يا دكتوره لارين. عامله ايه دلوقتى؟
رينو : ابتسمت.. الحمد لله يادكتوره انا بخير. انتى حضرتك عامله ايه؟
د/نسرين : بابتسامه.انا كويسه الحمد لله..المهم بقى احنا ع ميعادنا انهردا الساعه ٦ ؟
رينو : هزت راسها. ايوه إن شاء الله. انا مش ناسيه.
د/نسرين : تمام ياحبيبتى. بس ف الحقيقه انا اتصالي عشان الموضوع التاني..
رينو : كشرت عينيها بعدم فهم.. موضوع ايه؟ خير يا دكتور؟
د/نسرين : ههههه انتى لحقتى نسيني يا لارين؟ مش انا كلمتك قبل كده ف حوار العريس ال عايز يتقدم ل آرين..
رينو : ابتسامتها اختفت..ومحتاره ترد تقولها ايه؟
د/نسرين : كملت..بصي بقى للصراحه. من وقت ما الدكتوره إسعاد كانت عندي بمرات ابنها..و شافت آرين معاكي..وهي من وقتها هتتجنن وعايزه آرين لحفيدها..وكل يومين تتصل عليا.. وإن حفيدها دكتور ف جامعه امريكيه. وهي عايزه بس ميعاد وهتيجي فورا تطلب أيدها..
رينو : مسكت جبينها بتعب.وحيره..وقالت.. طيب بصي يادكتور اديني بس وقت وانا اكيد هرد عليكي.
د/نسرين : ماشي ياحبيبتى..عموما فكري برحتك..الجواز قرار مش سهل..المهم انا ف انتظارك.عشان نعرف نوع البيبي.. اوكي؟
رينو : بتوهان.اه إن شاء الله.
د/نسرين : مع السلامه..
رينو : مع السلامه..وقفلت الفون. واتنهدت..وقالت..طيب وبعدين؟ انا مش عارفه أخد قرار..انا شايفه إن آدم بيحب آرين بنتي..وكمان آرين ديما بتحب تتكلم عن آدم. بس انا مش متأكده من مشاعرها..
آرين بنتي ديما بتحب تعيش ف شخصية البنت الطفولية المرحه. رغم أنى عارفه انها ناضجه وفاهمه..بس هي فضلت الشخصيه دي لأنها شايفه إن الكل حبها زي ما هي كدا..
طيب انا خايفه اقولها متاخدش القرار الصح..وكمان خايفه اقول ل فهد.
ده فهد لما بيتخيل بس إن آرين هتسيبه وتكون ف بيت حد تاني. الفكره نفسها بتخنقه..وبيرفض اي عريس بدون تفكير..
وكمان آرين دلوقتي كبىت..وخايفه برضه أنه يوافق ووقتها آدم احلامه تتحطم..
ونفخت بحيره كبيره..وقالت يارب اعمل ايه؟
ايوه المفروض قبل ما فهد يعرف..اتكلم مع آرين..مش يمكن ترفض لأنها متعلقه ب آدم..او ممكن توافق..تؤ بس انا عايزه آدم يكون من نصيب بنتي..هو الوحيد ال هيحافظ عليها..هو الوحيد ال مابيهونش عليه يشوفها مضايقه..رغم صعوبة شخصيته.الا انه حنين معاها..اااه يارب يارب. ريح قلبى. واكتب آرين ع جبين آدم..!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
ف دهب..
ياسين وهمس ف اليخت ف وسط البحر..
همس : طلعت تجري ع سطح اليخت..ووقفت ف مقدمة اليخت..
ياسين : جاي وراها..وقال بتجري بسرعه ليه يامجنونه انتي؟
همس : بضحكه..تعالى يا ياسو..واقف ورايا كدا..
ياسين : ليه ياهمس عايزاني ازوقك ف الميا..؟هههههه.
همس : بغيظ.. لأ طبعا..بس انا هفهمك..انا هفرد ايديا كدا..وانت تقف ورايا وتفرد أيديك زي فيلم تايتنك..
ياسين : هز راسه بيأس..وقال اه. ونغرق بقى وندور ع القلب المفقود..بقولك ايه ياهمس. تعالى انا عايزك ف كلمتين مهمين جدآ وغمز..
همس : ضحكت.. وحاوطت رقبته بايدها..وقالت بغمزه ودلع. وايه المقابل يابن ماليكه.. ههههه.
ياسين : شالها بين ايديه..وقال المقابل قلب ياسين..
همس : بدقة قلب..بصت ف عينيه بحبك اوى يا ياسين..وحطت راسها ع صدرو وغمضت عينيها..
ياسين : ابتسم..وقال..وانا بموت فيكي ياقلب ياسين. واخدها ونزل بيها الاوضه. وقرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص..
------------------بقلمي مريم نصار.
الساعه ٦ ف العياده.
فهد : قاعد وجمبه رينو..وقال..مش كنا جبنا آرين معانا..وبعد الكشف كنا خرجنا كلنا مع بعض؟ انتي ليه صممتي إن آرين ماتجيش معانا؟
رينو : بلعت ريقها بتوتر.. وقالت. آرين عندها مذاكره كتير جدا..والبنات معاها متقلقش عليها..
فهد : شافها متوتره..وقال حبيبتي انتى لسه مضايقه من الصبح؟
رينو : هزت راسها بحزن.. لأ. صدقني انا كويسه..
الممرضه خرجت.. وندهت ع رينو..وقالت دكتوره لارين السيوفي. اتفضلي حضرتك..
رينو : قامت..وقلبها بيدعي إن نسرين متتكلمش قدام فهد..
فهد : قام. ومسك ايد رينو ودخلو غرفة الكشف..ومتوتر..
رينو : مساء الخير يادكتور..
د/نسرين : ابتسمت..اهلا اهلا.دكتوره لارين..اتفضلي ياحبيبتى اطلعي ع السرير..ثواني واكون معاكي..
رينو : طلعت ع السرير بمساعدة فهد. وشد عليها الغطا. ومسك كف أيدها. وقال بهمس. ع فكره. انا شايفك متوتره..انتى خايفه يكون ولد؟
رينو : هزت راسها لأ..انا راضيه بهدية ربنا..سواء بنت او ولد..المهم انت..
فهد : ابتسم..وقال..لو ولد هفرح جدآ..ولو بنت هفرح جدآ برضه.. ههه...
يانجمتي انا هعشق البيبى عشان حته منك مش اكتر
رينو : اتنهدت وابتسمت بحب..ربنا يباركلي فيك ياحبيبى..
د/نسرين : جت وقالت جاهزه يالارين؟
رينو : ضغطت ع ايد فهد وقالت ايوه يا دكتور..
د/نسرين : بدأت ف السونار..
فهد : عيونه ع الشاشه..وسمع دقات قلب الجنين..ال دخلت ف منتصف قلبه ودق ليه..وضغط ع ايد رينو بحب كبير..
رينو : مراقبه ردود الفعل ع فهد. وعيونها لمعت بدموع.لانه مسافر..
د/نسرين : ابتسمت.وقالت اللهم بارك..ولد يالارين..
رينو : غمضت عينيها وهمست اللهم لك الحمد ع عطاياك..
فهد : ابتسم وقال الحمد لله..وبص ل رينو. وهمس من بين شفايفه.بحبك..
رينو : ابتسمت..واتعدلت وفهد ساعدها. ونزلها من ع السرير
د/نسرين : قعدت ع كرسي المكتب. وبتكتب الروشته. وقالت ياريت تحاولي تهدي اعصابك خالص الفتره دي. لأن واضح إن ف حاجه موتراكي..
رينو : قعدت قصادها. وقالت لأ أبدا مفيش حاجه. بس برضه هحاول.
فهد : قعد..وفكر إن رينو متوتره لأنه مسافر. وبيفكر ازاي يعوضها الايام دي..
د/نسرين : ضحكت وقالت لأ ازاي بس. اكيد موضوع العريس موترك. منا قولتلك إن الجواز مش سهل..
رينو : اتصدمت..وبصت ع فهد.
فهد : انتبه بتركيز..وكشر عينيه. وبص ل رينو.. وقال.. عريس..!!!.. -------------يتبع
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل 15 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل 16 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الخامس ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .