رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة الستون 60 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 60 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 60 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق الفصل الستون


فصل ٤١ ج 2

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

‏عفا الله ع من قال فينا مكروهاً
‏ورحم الله من قال فينا جميلا
================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

ف جناح آدم..

مريم : بتلبس..ورينو بتساعدها..

مريم : ارتاحي انتي يانور عيني..انا هلبس الحجاب لوحدي..
رينو : بمرح..انا مش بساعدك لله ف لله ع فكره يامامي..انا بس بسرق أكبر وقت معاكي واتوحم عليكي عشان البيبي يطلع قمر زيك..

مريم : بضحكه صافيه..ربنا يرزقك بال بيتمناه قلبك يالارين يابنت حوا وآدم..

رينو : حضنتها بمرح..ربنا رزقني بيكم يا أجمل مريم وآدم ف حياة اي حد..وباستها من خدها..

نور : خبطت ودخلت..وقالت بزعل مصطنع..الله الله.. ممكن اعرف ايه ال بيحصل هنا؟ وازاي يكون ف دعوه حلوه من غير ما اكون فيها..ها؟

مريم ورينو ضحكو..

مريم : طيب يابنتي قولى السلام عليكم الأول.

نور :كشرت عينيها بمكر..طبعا لازم تقولي كدا.ياست مامي..وعموما السلام عليكم..

مريم : بضحكه صافيه..وعليكي السلام يانور عيني..تعالى ف حضني..وانا ليا بركه ال انتي.؟ وغمزت ل رينو..

نور : رفعت عينيها وشافت مريم بتغمز ل رينو..وكشرت عينيها..وقالت حضرتك بتثبتيني؟

رينو : ضحكت من قلبها..

مريم : شدت نور لحضنها بسعاده..والله الدنيا بتنور بوجودك ياقلب امك..

نور : ضحكت بحب..وباست ع ايدها وقالت..ربنا يباركلنا فيكي ياست الكل..

رينو : قربت منها وضمتها ف حضنها..ولا يحرمنا منك ولا من العيله كلها يانور بانو..

نور : بضحكه..حبيبتي يارينو..عامله ايه دلوقتى؟ البيبي أخبارو ايه؟

رينو : حطت ايدها ع بطنها وابتسمت.وقالت..خلاص اهو..هانت وادخل ف الشهر التاني.. وتبدأ المعاناه.

نور : دى احلا معاناه.. هههههههه بقول ل محمد عايزه اخلف بيبي يسلينا ف وحدتنا..قالى زى ما خلفتى تيم..وسلمناه ل رينو.. رينو تخلف وتسلمنا البيبى وترد الجميل.ههههههه

رينو : هههههههه..بس كدا .انا هتبرعلك بالبيبي ف اصعب مرحله..واخدو منك بعد اول تلات سنين ههه..

نور : صرخت بهزار.. لأ لأ ميرسي جدآ جدآ..

رينو : بمرح..اله هي الدكتوره مش كانت لسه بتقول عايزه تخلف؟ رجعت ف كلامها ليه؟ ولا ايه يامامي..

مريم : افتكرت اختها شيرين.. وعيونها لمعت بدموع.. وقالت بحنين..
ابن نور هو ابنك يارينو..وابن رينو هو ابنك يانور..ربنا يجعل الود واللطف والموده بينكم لآخر العمر ياولادي يارب. ومسحت دموعها..

نور بصت ل رينو.. ورينو بصت ل مريم بقلق..وقعدو جمبها..
رينو : بقلق مالك يامامي؟

نور : بقلق أكبر.. مامي حبيبتي انتي بتعيطي ليه؟

مريم : ابتسمت بتنهيده.. أبدا ياحبايبى..افتكرت اختي.وحنيتها عليا وعليكم.الله يرحمها ويغفر لها..ويغفر لموتى المسلمين..

نور ورينو بتنهيدة زعل..اللهم امين..

مريم : اخدت نفس عميق..ومسحت وشها..وضحكت بتمثيل..ها بقى قوليلى محمد فين يانور.؟

نور : بإبتسامه.موجود تحت مع زين وشباب العيله..

فون رينو رن..وكان فهد..

رينو : بتعجب..قالت..ايه ده؟ فهد بيتصل من رقمه الخاص. وخرجت بسرعه ف التراس.. وردت بإحتياج..فهد حبيبي..

فهد : ابتسم..قلب فهد يارينو..

رينو : ضحكت بسعاده.بجد مش مصدقه اني سمعت صوتك تاني يوم سفر كدا.. عامل ايه ياحبيبى.؟

فهد : بدقة قلب..انا كويس ياروحي..انتي ال عامله ايه؟

رينو : بيك انا كويسه اوي يا فهد..

فهد : بحنين..وفهد بين ايديكي ياقلبي..وعندي ليكي مفاجأه هتعجبك جداً..

رينو : مفاجأتي أنك ترجعلي يافهد..

فهد : وانا تحت أمر نجمتي..وف أقل من ساعه هكون قدامك إن شاء الله..

رينو : تنحت.وقالت فهد متهزرش.؟

فهد : بضحكه..وانا من امتى بهزر ف الحجات دي؟ انا لولا خايف عليكي انتى والبيبى من الخضه..كنت رجعت ليكي بطريقتي الخاصه..

رينو : بحماس وسعاده..بجد يعنى انت راجع دلوقتي؟

فهد : ايوه ياروحي..انا ومراد جايين ف الطريق. احنا مسافرناش المأمورية اتأجلت..

رينو : كانت هتتنططت ف الأرض لكن افتكرت الحمل..وضحكت بسعاده..وقالت.احلا حاجه بجد..
طيب تعرف؟ انهردا زين عازم كل العيله..وكنت زعلانه انك مش جمبي..واو بجد انا فرحانه اوي اوي يا فهد..

فهد : ابتسم بحب..وفهد مش عايز دايما غير فرحتك دي يانجمتي..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف جناح زين.Автор: Меріам Насар

ريتال : بتلبس.
زين : خبط ودخل..وقال ايه ياروتي.اتأخرتي ليه؟ كل ده بتلبسي؟

ريتال : بخنقه..سوري بقى. الفستان الجديد كان فيه غلطه.ومقطوع. ولبست واحد تاني..ها ايه رايك؟

زين : صفر بإعجاب..وقال..وانا قول الفستان بقى قمر اوي كدا ليه؟ اتاري ريتال قلبي لابساه..ايه القمر والجمال ده ياروتي؟

ريتال : بفرحه..بجد.. ميرسي جدا يازينو..ربنا يخليك لقلبي ياروحي انت.

زين : بندم مصطنع..كان لازم اعزم العيله انهردا؟ مكنتش عارف اخليها بكره..واقضي اليوم مع قمري.

ريتال : وشها نور من كلام زين.وقالت بجد يازينو؟ يعني عندك استعداد كنت تلغي العزومه عشاني أنا.؟

زين : قرب منها وحاوطها من وسطها..انا عندي استعداد..ألغى مؤتمرات مش عزومات وبس..قصاد الفرحه ال مرسومه ع ملامحك دي ياعمر زين..

ريتال : بدقة قلب حطت راسها ع صدرو..وقالت بحبك اوى يازينو..وحبك ليا هو ال مخليني ديما فرحانه وسعيده..انا بموت فيك..

زين : ابتسم..وضمها لقلبه بحب كبير. حبيبتى انتي ياروتي..

ريتال : طلعت من حضنه..وباسته من خدو وقالت..ثواني وجايه خليك واقف مكانك متتحركش..

زين : بمرح..حط ايدو ع وشه وقال..ومخبي عينيا كمان. وجاهز لاي مفاجاه..بس أوعي تقفلى الستاير..الناس وصلت تحت..!!!

ريتال : اتحركت وبتضحك..وفتحت الدولاب. وقالت لأ متقلقش.وجابت شنطة هدايا..وقربت منه..فتح عيونك يازينو..

زين : فتح عينيه..وقال اوبااااا هديه للعبد لله. جزاكي الله خيرا يا اختاه..

ريتال : ههههه وجزاك يا اخ زين..وفتحت العلبه..وكانت ازازة برفان فخمه جدا..ودبوس مكتوب عليه زين..وقالت دي هديه بسيطه مني ليك ياحبيبى. ولبسته دبوس البدله..وفتحت البرفات ورشت ليه منه..وكانت ريحته مميزه جدا..وعجبت زين..

زين : مسد ع خدها بحنان..وباس جبينها بحب كبير وقال..دي مش هديه بسيطه..دي اجمل حاجه منك ياروتي..

ريتال : بدقة قلب..بجد يعنى عجبتك يازينو..

زين : بحنان..عجبت قلبي اكتر ياقلب زين..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد فتره كبيره.Автор: Меріам Насар

الكل اتجمع. ف مملكة العدوي..وكان غدا مميز جدا..
ف وجود بيتر وطارق وأشرف وجاسر ومالك ويوسف ورعد ومراد وفهد وباقي شباب العيله..

آرين طبعا لما شافت فهد بهجة الدنيا رجعتلها تاني..وأغلب الوقت معاه.

آدم مراد : واقف مع شباب العيله..ف الجنينه.وبيتكلمو مع بعض..وعيونه بتدور عليها بهدوء..

آرين : اول ما عرفت إن آدم رجع..وهي متنحه..وخايفه جدا انه ال كانت بتتكلم معاه حقيقه مش خيال..وواقفه محرجه جدا..

فهد : بابتسامه.. آريني ياحبيبتى..

آرين : بلخبطه..ها.؟ احم نعم يا بابي؟

فهد : انا هروح اقعد مع جدك ورعد وباقي الضيوف
لانه ماينفعش منرحبش بيهم.وانتي روحي ل تالين وبنات العيله..اوكي ياروحي..

آرين : هزت راسها وجواها محتار. احم اوكي يا بابي..

فهد : مسد ع حجابها بابتسامه جميله..وسابها..وراح للضيوف..

آرين : خرجت من باب الفيلا..وماشيه ف الجنينه..ومكسوفه جداً. وبتكلم نفسها بحرج وعتاب كبير..وقالت..وبعدين يا آرين؟ آدم رجع..طيب هو رجع امتى؟ وياترى هو ال كان قاعد ده خيال ولا هو حقيقي؟
.وضغطت ع شفايفها بحرج كبير..طيب لو هو بجد؟ انا قولت كلام ف قلبي ماينفعش اقوله ليه. طيب هعرف إزاي أنه كان موجود او لأ؟
اروح أسأله؟ لأ لأ يا آرين..هيقول عليا ايه دلوقتي؟ اووووف ياربي بقى ايه ال بيحصل معايا ده؟ وماشيه باصه ف الأرض..ووقفت مره واحده وشافت رجلين حد وقفت قدامها..ورفعت راسها..وفتحت عينيها بصدمه..وقالت بتلعثم.. آد.. آدم؟

آدم مراد : رفع حاجبه بمكر.ايوه آدم.اذيك يا آرين؟

آرين : بلعت ريقها بتوتر. وقالت بلخبطه..اء..انت كويس..قصدي ا.انا كويسه..اه كويسه..احم..

آدم مراد : بمكر..مالك متلخبطه ليه؟

آرين : رفعت كتفها بطفوليه..اممم انا خالص خالص .فين اللخبطه دي؟ وحطت ضافر صوباعها بين أسنانها..وقالت بترجي ممزوج ببراءه..هو انت شوفتني واتكلمت معايا انهرده؟

آدم مراد : شاف علامات الخجل ووشها أحمر جدآ. وقلبه داب فيها..ومحبش يحرجها..لكن قال.. انا بشوفك كل ثانيه يا آرين..مش لازم تكوني موجوده معايا عشان أشوفك..انتي ضي آدم.والضي معايا ديما.

آرين : رغم إن قلبها.بيدق من كلامه. لكن اتنفست الصعداء وحطت أيدها ع قلبها ونفخت براحه كبيره. وقالت. اووووف الحمدلله..كنت خايفه تكون سمعتني وانا عند البيسين؟

آدم مراد : بمكر..ليه انتي قولتي ايه عند البيسين.؟

آرين : تنحت ولعنت نفسها..وقالت ببراءه..اء.ا.انا.نو نو نو.مقولتش حاجه؟ هو انت سمعتني قولت بيسين.. لأ مقولتش انا خالص حاجه زي دي..احم..

آدم مراد : كشر عينيه وبص ليها ف نظره غامضه...

آرين : رفعت عينيها ليه.. واتوترت اكتر..وقالت.. اه اسكت يا آدم اصل انا زعلانه خالص اه والله..!!

آدم مراد : غصب عنه ابتسم..وبص بعيد. وقال زعلانه ليه يا ضي آدم؟

آرين : بحيره..وتفكير.. اه اصل..احم..اصل..اه ايوه كنزي خلص..وبابي مكانش موجود..اه شوفت بقى..

آدم مراد : بص ف عينيها..وقال قريب أوي انا هاخد كنزي..!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد يومين..

فيلا المنشاوي..وقت الغدا..

همس بتاكل بصمت تام..ومبتتكلمش مع حد..

رياض : ايه ياهمس انت مخصما ابوكي ولا ايه؟

همس : بجدية..العفو حضرتك..انا مقدرش اعمل حاجه زي دي.

رياض : هز راسه بتفهم..تمام.واعملي حسابك.. ف عريس جاي يتقدملك انهرده..

همس : سابت الشوكه بنرفزه..وانا حضرتك مش موافقه..وسبت مشروعي واتخليت عن كل حاجه.ووافقت ع قرارك..يبقى ليه العريس.وهو مرفوض من دلوقتي؟

رياض : بحده..شوفي العريس الاول وبعدين خدى قرارك..
همس : بخنقه..انا مش عايزه اتجوز بالطريقه دي..انتو ليه محدش عايز يفهمني.. وبعدين العريس ده مابينزليش من زور..

رياض : يتنهيده..يابنتي الله يهديكي..هو انا يعنى اتجوزت يسرا عن حب؟ لأ كان جواز عادي وبعد كده الحب جه بعدين..

همس : بدموع..مش ف كل الحالات يابابي..مش ف كل جوازه عاديه بيحصل الحب بعدها..وقامت وقفت.. انا مش عايزه المشروع ولا عايزه اتجوز..بعد اذنكم..وجت تتحرك..

رياض : بجمود. وأمر..الساعه ٨ بالظبط تكوني جاهزه للمقابله..ومش عايز كلام ف الموضوع ده تاني...

------------------بقلمي مريم نصار.

ف مجموعة العدوي..

زين وريتال ف المكتب..بيناقشو شغل مهم..

الباب خبط خبطه واحده..واتفتح ع طول وليليان قالت بسعاده..زينوووو.وجريت عليهم..

زين : ضحك بفرحه كبيره. وقام بسرعه..وقابلها وقال ليليان؟ لي لي بنتي وضمها لقلبه بحنان كبير وهاين عليه يدخلها بين ضلوعه..

ريتال : قلبها دق بفرحه كبيره..وعيونها لمعت بدموع..وقالت بسعاده..لي لي حبيبت قلبي..

ليليان : عيطت من الفرحه..ومش عايزه تطلع من حضن ابوها..وقالت بعياط..بااابي وحشتني جدا اوي يابابي..
زين : الفرحه مش سيعاه..وقال..ليليان بنتى اخيرا رجعتي..اطول شهر مر عليا ياروحي انتى..وطلعها من حضنه..وباس جبينها بحب كبير..وقال ألف حمدالله ع سلامتك ياحبيبتي..

ليليان : ضحكت بدموع..الله يسلمك يابابي. واترمت ف حضن ريتال..وقالت مامي حبيبتي وحشتيني اوي اوي بجد وحشتينى جداً ياروتي..

ريتال : ضحكت بدموع الفرح..وضمت بنتها لقلبها..وغمضت عينيها براحه كبيره..وقالت بحب..حمدلله ع سلامتك ياحبيبت قلبى انتى..

كريم : دخل بمرح..السلام عليكم ورحمة الله.

زين : حضنه اهلا وعليك السلام ورحمة الله.. حمدالله ع السلامه ياكريم يابني..

كريم : الله يسلمك ياعمي..وسلم ع ريتال..عمتو حبيبتى.. وحشتيني جدا..

ريتال : بفرحه..وانت اكتر ياكريم ياحبيبي..حمدلله ع سلامتكم ياولاد..

كريم وليليان الله يسلمك ياحبيبتي..

ليليان : جريت تاني وقفت جمب زين وحطت أيدها ف دراعه..وهمست..زينو انت لسه زي ما انت قمر قمر..
زين : ضحك من قلبه..وقال وحشتني اللماضه بتاعتك يابت انتي..

ريتال : تعالى ياكريم ياحبيبي اقعد استريح. وانتو رجعتو امتى؟ وطلعتو ع الفيلا سلمتو ع العيله؟

كريم : قعد بارهاق. لا ياست الكل..احنا يدوبك وصلنا المطار..ركبنا تاكسي ع مجموعة العدوي ع طول..

ليليان : قالت بتأكيد..ايوه لان كريم وعدني اني اشوف بابي ومامي اول حاجه.
زين : مسد ع حجابها..وقال متعرفيش جدك وتيتة مستنين اللحظه دي قد ايه؟

لليليان : بحنين..انا اكيد هروح اسلم عليهم..انا اصلا كنت بعد الأيام..حضرتك متعرفش بابا آدم وماما مريم وحشوني قد ايه؟

كريم : قام وقف..وقال طيب يلا بينا ع فيلا العدوي..وبعد كده.ع فيلا عزيز . وبعد كده ع بيتنا نفسي انام.

زين : اله مش هينفع لازم تتغدو معانا..

كريم : بترجي..ابوس ايدك ياعمي خليها بكره ولا بعدو..بنتك من فرحتها انها هترجع مانامتش ولا خلتني انا كمان انام.

ريتال : بضحكه.. ياحرام واضح ع وشك الإرهاق فعلاً..انا عارفها مفتريه بنتي دي..وديما ف المناسبات متعرفش تنام وتفضل صاحيه طول الليل..معلش بقى.استحمل..

كريم : ومالو احنا تحت امر ليليان هانم..

زين : ابتسم بحب كبير..وقال ربنا يسعدكو ياولادي.وبجد احلا مفاجأة...

------------------بقلمي مريم نصار.

عند هبه.

فاتن : بتجهز الغدا..

هبه : واقفه بتغسل المواعين..

احمد : صحي من النوم وبيتاوب..وهرش ف قفاه..وداخل عليهم المطبخ..واخد خياره بياكلها..وقال الغدا لسه مخلصش يام عاشور..

فاتن : بضحكه..طيب اغسل وشك الأول..يلا روح اتوضى وصلي العصر..يكون عاشور رجع بالسلامه من المستشفى.ونتغدى كلنا .

احمد : خبط هبه ع قفاها..وقال.ماشي اذيك ياهوبا.

هبه : صكت ع أسنانها..وصرخت بغيظ..يابااااااارد بطل تضربني ع قفايا..ياماااما بقى شوفي المهزء ده..

فاتن : خبطت احمد بالمعلقه..انت مش هتحترم نفسك بقى؟ اختك دى أكبر منك..

احمد : رفع حاجبه بمكر..ووقف جمب هبه القصيره..وقال بزمتك مين الكبير فينا.. هههههههه دى دكتوره شبر ونص هههههههه.

هبه : بغيظ فكت مريلة المطبخ..وقالت..طيب انا هوريك مين هي شبر ونص..وجريت وراه.وهي ماسكه منفضة السجاد..

احمد : جري منها وبيضحك..

هبه : بتجري..وخبطته ع ضهرو..وبتزعقله...

احمد : أتألم..اااه يامفتريه.. وشافها هتخبطه..جري بسرعه وفتح باب الشقه.. وخبط ف عاشور وشاهين..

هبه : عشان قصيره مش واخده بالها.. وجريت. وبالمنفضه..فضلت تضرب ف احمد..وقالت بغيظ.انا مش قصيره..انت ال طويل واهبل..فاهم يامتخلف..

عاشور : طبعا مش فاهم حاجه..لكن بسرعه..احم اتفضل يا.. شاهين..وبص ل احمد ف نظرة توعد..

احمد : ضحك بهزار..اصلى كنت معفر..واختى بقى عامله حملة نضافه..احم..سلامو عليكو..ودخل جري ع الحمام..

هبه : رافعه ايد بالمنفضه..ومتنحه...ومش عارفه تاخد اى رد فعل من الموقف..

شاهين : تنح..وهمس هبه..!!! بتاكل اخوها؟

عاشور : بص ل هبه احم..خشي جوه..

هبه : ها..؟ اه..احم..وجريت من قدامهم..ولعنت نفسها ١٠٠ مره ع موقفها قدام شاهين بالتحديد وده تاني موقف..

عاشور : تعالى ادخل ياشاهين..

شاهين : مرسوم ع ملامحه ابتسامه من مواقف هبه ال دخلت ع قلبه بسعاده..لكن قال..لا يصحبي مره تانيه..انا اتأخرت...واعمل حسابك بقى.فاضل مرتين لتعقيم جرحك..بعد بكره.وكمان.بعد أسبوع..وهتبقى زي الفل..انا هعدى عليك بعد بكره إن شاء الله..وسلم ع عاشور..ونزل والابتسامه ع وشه..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا العدوي..

كلهم قاعدين ف الليفنج.. آدم واميرته.. ورينو و آرين وتالين..

آدم : قاعد جمب اميرته وواخد آرين ف حضنه..

ومريم : تالين قاعده جمبها..

رينو : قفلت المكالمه..وقالت فريحه خارجه من العياده..وجايه ف الطريق..

مريم : بتمسد ع ضهر تالين..وقالت..توصل بالسلامه إن شاء الله..

آرين : بهمس.. بابا آدم..هو المرعب فين؟ شايفه إن الأمن مستتب..

آدم : بضحكه..المرعب..تقدري تقولي كدا ف وشه؟

آرين : يامااامااا..ده كان عمل مني كريب وشاروما.. ده مفتري اوي يابابا..مابيضحكش خالص.

آدم : ابتسم..ماهو بيضحك قدام ال بيحب يضحك معاهم..

آرين : اتوترت..احم..بابا عندي سؤال مهم جداً..
آدم : بتفكير..اممم اسألي..

آرين : ابن والدك وابن والدتك وليس بأخيك ولا بأختك، فمن يكون ذلك الشخص؟

آدم : بابتسامه.. (أنا)

آرين : بابنهار..واوو ايوه فعلا..برافو عليك يابابا..حضرتك زكي جدا .زي المرعب..

صوت عالي عند باب الفيلااا.

ليليان : بسعاده.. انا جيييييت..وجريت عليهم..

آرين : شهقت بفرحه وسقفت. واو ليليااااان..

مريم : اتخضت بفرحه..وضحكت. ليليان بنت قلبي ونور عيني..

ليليان : اترمت ف حضن مريم.. ودموعها نازله وحشتينى اوي اوي ياماما..

مريم : ضحكت بدموع..الف حمد وشكر ليك يارب..انك رجعتي بالسلامه..

آدم : قلبه دق..وضحك بصمت. واتعدل..وقال لمضة حيات جدها..وفتح ايديه..

ليليان : جريت ع آدم وحضنته بشوق كبير..بابا حبيبي وحشتنى موووت..

آدم : ضمها لقلبه بحنان كبير. وانتي اكتر ياروح جدك.. وطلعها من حضنه.واتأمل تفاصيلها ال واحشاه..وقال مصر كلها نورت برجوعك ياليليان.

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا المنشاوي..الساعه ٨

همس : رايحه جايه بغيظ ف اوضتها.وبتتصل ع ياسين..وفونه مغلق..وحدفت الفون ع السرير بغيظ..

يسرا : خبطت ودخلت..همس انتى لسه مالبستيش؟

همس : بخنقه.. منا لابسه اهو..

يسرا : بزهول..ايه لابسه؟ لابسه سلوبت؟ هتنزلي تقابلي عيلة العريس بالسلوبت ياهمس...!!! وكمان واسع جدا ومبهدل عليكى خالص..

همس : قعدت ع السرير..وقالت والله ده ال عندى..ولو مش عاجباه يغور ف داهيه..

يسرا : بحيره..همس انتى ناويه تطفشيه صح؟

همس : بخبث..انا ابداااا..مين قال كدا..وقالت جواها هو هيطفش لوحده...

يسرا : ربنا يستر انا مش مطمنالك..يلا يا حبيبتي عشان خاطر مامي حبيبتك..البسي الفستان ده..وانزلى قدمي القهوه للعريس..

همس : ضحكت بخبث.حاضر عشان خاطرك انتي بس يامامي.أحلا قهوه للعريس...

همس : لبست فستان باللون الزهري..ونزلت ع المطبخ ع طول..

داده عواطف..لفت وقالت اللهم صل ع النبي..قمر ياست همس هانم..ست الحسن والجمال اي والله..

همس : بمكر ميرسي جدا ياداده..قوليلي بقى..فين القهوه؟

عواطف : امسكي يابنتي..الفنجال ده للعريس بيشربها ع الريحه..ووالده الفنجال ده..بيشربها زياده..ووالدته..بتشربها ع ال......

همس : نفخت بخنقه خلاص خلاص المهم عرفت قهوة ال متيسماش.. وحطت الصنيه ع ترابيزة المطبخ..وقالت ممكن ازازة ميا عطشانه ياداده ..وضحكت بخبث..

داده عواطف : من عينيا حاضر..وراحت ع التلاجه..وجابت ليها ازازة ميا..

همس : بسرعه حطت معلقة ملح كبيره ف فنجال قهوة العريس..

عواطف : اتفضلى ياحبيبتي اشربي..

همس : مثلت التعب..معلش يا داده عواطف انا حاسه بدوخه..ممكن تطلعي انتي القهوه..وانا هشرب وهطلع وراكي..

عواطف : بابتسامه وماله ياحبيبتى..بس تعرفي العريس زى القمر.. وهيبه كدا ومركز.ولا عيلته ناس سكره..وجدو وجدته ناس محترمين جدا.ربنا يهديكي كدا وتوافقي..

همس : عوجت بوقها بغيظ..اه ماشي ياداده خدى بقى القهوه وقدميها للعريس الهيبه..اشطا؟

عواطف : بضحكه..اشطا ياهمس هانم..وضحكت وشالت الصينيه وخرجت للضيوف..

همس : ضحكت بخبث..بالهنا ياعريس الغفله..

يسرا : بتنادى..همس ياحبيبتي..تعالى..

همس : كشرت عينيها بغيظ..وقالت دمار العيله دي ع يدي..وخرجت بتلعن ف العريس..

رياض : بضحكه والله بجد مشرفينا ياجماعه..

همس : داخله وبتتريق..وبتقلد ابوها..ها ها والله بجد مشرفينا ياجماعه..متزعلش بقى ياعم رياض من ال هعمله فيكو..ودخلت الصالون..وتنحت وقلبها يكاد يكون أنه هيطلع من مكانه..وهمست بصدمه اكبر من اى وقت..ي..ي.. ياسين...!!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف نفس الوقت..عند محمد عزيز.

محمد : قاعد ف الليفنج..ونور محاوطها بايدو.. وراسها ع كتفه..وبيتفرجو ع التليفزيون.

نور : حبيبى اعملك شاى أو عصير؟

محمد : مسد ع كتفها بحنان..لا يانوري..لو احتجت حاجه هاقولك..

نور : بتنهيده..تيم وتمارا وحشوني اوي يامحمد.

محمد : انا بقى ميرو و آريان وحشوني اكتر.. ههههه

نور : كشرت عينيها..والله بجد؟ اوكي يوحشوك بس ولادك ازاي مش وحشوك؟

محمد : اخد نفس عميق واتنهد وقال. سعادة تيم بين ايدين ميرو..وسعادة تمارا بين ايدين آريان.

وحبي ل ميرو و آريان واحترامي ليهم..هيكون عائد ع ولادي يانوري فهمتي؟

نور : بابتسامه.. طبعا..زي ما اهلنا راعو ربنا فينا..احنا كمان لازم نراعي ربنا فيهم..لان فعلا سعادة ولادنا من سعادتنا..
محمد : وع فكره ميرو اتصلت عليا انهردا.. وبتقولي إن تيم مش عايز يرجع دلوقتي..

نور : بحنين..ايوه تيم قالى انا كمان..وقولتله يبنى شهرين هيبقى كتير..وانتو لوحدكم..قالى انا كدا مستريح..قولتله تمام..واحنا عايزين راحتك يقلبى..

جرس الباب رن..

محمد : باس ع جبينها.وقال.ادخلي البسي نقابك. وانا هشوف مين؟

نور : رفعت راسها. حاضر ياحبيبي..وقامت دخلت تلبس إسدال ونقاب.

محمد : فتح الباب..وضحك بسعاده..تيما..!!!؟

تمارا : اتشعلقت ف رقبته بااااابي حبيبى..

محمد : رفعها لحضنه. وقال بسعاده..بنتي ورحي وعمري.. وحشتينى ياقلب ابوكي..

تمارا : ضحكت بدموع. مش اكتر منى صدقني حضرتك..
محمد : نزلها ع الأرض..وطلعها من حضنه.. وباس راسها. نورتي مصر كلها نورتي العالم كله ياروح قلبي.

آريان : بهزار.. طيب وانا نورت حتي بير السلم؟ وحضن محمد

محمد : ضمه بسعاده..وقال والله بير السلم ده اهم حاجه يا آريان. لازم يكون منور..وضحكو.. تعالى ادخل يا آريان..

نور : سمعت صوت تمارا..وخرجت بسرعه..
تمارا : شافتها وجريت عليها..ماااامي حبيبتي انا..

نور : فتحت أيديها..تيما حبيبت قلبي..الف الحمد لله ع السلامه ياحبايب قلبي..

تمارا : وحشتينى جداً والله يامامي..والبيت وحشني. واوضتي وكل حاجه هنا وحشانى..

آريان : سلم ع نور..عمتو حبيبتى نور الحياه..وباس ع أيدها وجبينها..

نور : بدموع..مسدت ع خدو..ربنا يعزك ويبارك فيك ياحبيب عمتك..

وقعدو شويه .وبعد كده استاذنو عشان يروحو يسلمو ع آدم ومريم .وباقي العيله..

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا المنشاوي..Автор: Меріам Насар

ياسين : شاف همسته.. وقلبه دق بقوه..لانه مشافهاش من آخر مره ف شركة الصاوي..وقلبه بيدق من جمالها ف اللون الزهري..فاتنه بكل المقاييس لقلب ياسين..

يسرا : بترحيب..انتو منورينا والله بجد يا جماعه.. وحضرتك بالذات يامدام ملك..وجاسر بيه.وااستاذ مالك والمهندسه ساره .ده شرف لينا كبير جدا..انكم تشرفونا..

ملك : بسعاده..الشرف لينا احنا يامدام يسرا..وشافت همس داخله وواقفه مكانها..

يسرا : للكل..دي همس بنتي..اصغر واحده واخر العنقود..

ملك : قالت..بسم الله ماشاء الله. اللهم بارك..ربنا يحرسك يارب ويجعل ف وشك القبول..

ماليكه : ل زياد همست..وقالت بانبهار..الله ماشاءالله..همس جميله اوي يازياد..

يسرا : بحرج من همس ووافقه متنحه.. ولكنها عارفه انها مفاجأه ليها..وعرفت إن ده ياسين ال انقذها من القهوه..

رياض : باحراج..احم تعالي ياهمس يابنتي..واقفه ليه..تعالي سلمي ع الضيوف..

همس : فتحت عينيها وغمضت ببلاها..وهزت راسها ف اللاوعي..ياسين العريس..!!!

ماليكه : شافت ياسين مبتسم ووشه منور..وشافت همس واقفه مزهوله. وحبت تنقذ الموقف..وقامت وراحت عند همس..وقالت ماشاء الله تبارك الرحمن..انتي همس؟ انتي جميله اوى ياهمس. وحضنتها..

همس : انتبهت..وقلبها بيدق بسرعه.وجسمها بيترجف..وقالت بصوت مبحوح اء..اهلا ياطنط..

ملك : شاورت ليها..تعالي ياهمس سلمي عليا ياحبيبتى..

همس : قربت وسلمت عليها..وع ساره ومالك وزياد ..وجت قدام ياسين بصت ليه..ف نظره طويله فرح ممزوج بتعجب وف علامات استفهام كتير..!!!

ياسين : ابتسم ليها..اذيك يا آنسه همس...!!

همس : بلعت ريقها بتوتر وصوتها.مش طالع. واكتفت انها هزت راسها.. وراحت قعدت بحرج وكسوف كبير جدا.جمب يسرا..

رياض : اتفضلو ياجماعه اشربو القهوه...

الكل اخد القهوه..

همس : فتحت عينيها بصدمه كبيره..وشافت ياسين بياخد الفنجال..وهزت راسها بصدمه.. لأ لأ..متشربش يا ياسيييين...!!!

الكل : بيضحك ومبسوط..

ياسين : بيضحك..وفرحان.ورفع الفنجال. وشرب..وبعد كدا..قفل بوقه..ومش عارف يعمل ريأكشن محدد..وبص ل همس ف نظرة توعد..

همس : ابتسمت بخوف وتوتر..وبصتله ف نظرة اعمل ايه بقى اهي جت فيك انت..حظك ونصيبك.هيهيهي.

ياسين : حاول بكل ثبات..يبلع القهوه..وحط الفنجال..
وشرب ميا بسرعه..وكح كتير من الملح..

الكل استغرب..وماليكه بخوف وقلق..مالك ياياسين ياحبيبى..ووشك احمر ليه كده؟

ياسين : بنظرة توعد ل همس..مفيش ياست الكل.. وبص ل رياض..وقال. احم..نقرا الفاتحه ياعمي..!!

رياض : بص ل همس...

مالك : حس إن الجو متوتر..وقال السكوت علامة الرضا ولا ايه يا آنسه همس.؟

همس : بلعت ريقها بخوف من ياسين...

ملك : بهدوء..لو موافقه نقرأ الفاتحه ياهمس يابنتي..

ياسين : كشر عينيه بغيظ..وقال ممكن نسيبها تفكر براحتها..

همس ؛ بسرعه..رفعت ايديها وبتقرا الفاتحه..

رياض : فتح عينيه بدهشه..لانه كان متوقع رفضها..ولكن الفرحه الكبيره لغت اى فكره..ورفع ايديه والكل قرأ الفاتحه..

وبعد كده.اتفقو ع كل حاجه..والفرح بعد شهرين ونص.. وبكره هيشترو الشبكه..ويعملو حفله اخر الاسبوع..وتلبس خاتم الخطوبة.والشبكه..

وهمس كل أحلامها اتحققت ف لحظه واحده..وكانت حاسه انها اكتر واحده ف العالم مبسوطه..

وبعد شويه..

ياسين : بدقة قلب...مبروك ياهمس..

همس : بعشق كبير..مبروك عليا أنت يا ياسين..!!

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد يومين..

هبه قاعده لوحدها ف البيت.. والباب خبط..وقامت فتحت الباب. وشهقت بزهول..وقلبها دق بخوف. وقالت...!!!! -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 60 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 61 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات