نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 56 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة من خلال موقعنا .
رواية ميراث العشق الفصل السادس والخمسون
فصل ٣٩ ج 2
رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)
خُذها قاعدة أبديّة ؛ كل يوم تتأخر فيه عن إتمام وِردك القرآني .. ستتأخر فيه أيضًا عن البركة، ستتأخر عن يوم ختم القرآن ، ستتأخر عن إتقان القرآن..
=====================================
بسم الله نبدأ.
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
رشوان : بيسمع آدم..وبينهج..واستكتر كل حاجه ع آدم اكتر واكتر..واتغاظ. وكرهه ل آدم بيزيد..وشايف انه محظوظ ف كل حاجه.. وكمان قضى الأمر واكيد هيتعدم بعد الاعتراف..وف لحظة شيطانيه..وخبث شيطاني..رشوان.مثل الندم..وحط ايدو ع وشه..بخبث..وايدو التانيه مسك العكاز وف ااقل من ثانيه.مسك الجمجمه ال ف العكاز وسحبها بسرعه وعبارة عن سكينه..وقال انت لازم تموووووت يا آداااام . وحدف السلاح ف قلب آدم..
وف أقل من ثانيه. حصل صمت مع حبس انفاس كل الموجودين..
بيتر وطارق قامو برعب كبير..وف صوت واحد... آدم...!!!
زين : جري بسرعه ع أبوه لكن ملحقش..ووقف مكانه بصدمه كبيره..
عاشور : كان أسرع من رشوان..وزق آدم..واخد السكينه ف كتفه..ونزل ع الأرض..
آدم : فتح عينيه بصدمه..ومسك عاشور..
مراد : اول ما شاف السلاح رايح ناحية آدم..دخل ف حته ضلمه.. واتحول لشيطان.. ومسك رشوان..وبوكسات ف وشه ورا بعض بشر كبير جداااا. وهلكه ضرب ونزف من وشه..والفنش بتاع مراد لل يدوس ع طرف أبوه..كان تلات طلقات نارية ف قلب رشوان.
رشوان : وقع ع الأرض.يلفظ أنفاسه الأخيرة. ومات راشون..
مات نتيجة شره وحقده ع مديره ..مات نتيجة عقله المريض وسلم نفسه لشيطانه.وصدق انه ليه حق ف إمبراطورية آدم.. مات وشاف مقعده من النار.وشاف شيطانه ال وسوسله وهو بيتخلى عنه وسمعه وهو بيقول اني اخاف الله رب العالمين.
يعنى محدش قالك صدقني. دانا شيطان ومعروف عني التضليل والتفرقه والشر.والكدب والحرام.
رشوان دلوقتي مهما يقول رب ارجعون لعلي اعمل صالحاً فيما تركت.. خلاص قد أتتك ايات الله من قبل.. وانت سلمت نفسك لشيطانك..مات رشوان وهياخد جزاءه من رب العباد..
أما قتل مراد ل رشوان...ده طبعا..كان دفاع شرعي عن النفس والغير..وكمان بشهاده عاشور وشاهين ان رشوان كان محرضهم ع خطف فريحه وتالين وغيرو من مؤامرات.. يعني مفيش قلق ع مراد ومستقبله..
فهد : قلبه دق بخوف. لكن أتنفس الصعداء.. إن آدم بخير. وقبض ع ايديه بغضب شديد جدا..وراقب مراد..وقلب فهد استريح جدآ مع طلقات الرصاص ف قلب رشوان...!!
------------------بقلمي مريم نصار.
الكل اتحرك بسرعه عند آدم...Автор: Меріам Насар
آدم : نزل ع الأرض..وساند عاشور..
عاشور : مغمض عينيه بألم..وماسك كتفه..وبينهج..
بيتر وطارق ف صوت واحد.. آدم انت كويس؟
زين : بدقة قلب خايف..بابا انت كويس..!!
زياد : واقف جمب زين.. قلبه بيدق بقلق واضح..
رعد : نفخ باريحيه كبيره جدا.. إن آدم بخير..
شاهين : واقف ورا آدم..عشان اى حد من الحرس لو فاق..يحميه..!!!
آدم : بحزن حقيقي..ليه كدا ياعاشور..!!
عاشور : ابتسم بوجع. وبينهج وقال بتعب.. سيادتك ال بتسالني ليه كدا؟ وبلع ريقه بصعوبه..انا مهما عملت مش هيجي جزء صغير من ال سيادتك عملته معايا..وغيرت حياتي للأحسن..
آدم : مسح عرق جبين عاشور..وقال. طيب متتكلمش أنت بتنزف..!!
عاشور : ابتسم بتعب..دي ضربة سكينه حاجه بسيطه...!!!
آدم : صك ع أسنانه.........ومتكلمش......!!!!
بيتر: بحزن حقيقي وشكر أكبر... وعيونه لمعت بدموع..وقال بامتنان... أنت انقذت رفيق عمري ياعاشور... أنت رديت فيا الروح من تاني...!!!
طارق : ضغط ع شفايفه بخنقه كبيره..ومش عارف يتكلم..حاسس انه صوته رايح.. وغمض عينيه وافتكر لحظة رشوان.وف لحظه كان آدم انتهى.ولولا عاشور..كانت السكينه هتكون ف قلب آدم..وفتح عينيه بسرعه..وقام وقف وحس أنه مش قادر يتنفس..وخرج بره الفيلا.
آدم : بحزم..شاهين...!!!
شاهين : تحت امرك ياباشا..!!!
آدم : عاشور يتنقل حالا ع مستشفى الدكتور محمد..بسرررعه...
بيتر : برفض.. لأ..عاشور هيروح ع المستشفى عندي.. تعالى ياشاهين..خد عاشور والسواق بتاعي هيوصلكم بسرعه..واحنا بعد ما نخلص الاجراءت هنحصلك ع هناك..
شاهين : تحت امرك يابيتر باشا..!!!وقرب من عاشور.. وابتسم..يلا يابطل...!!!
عاشور : ابتسم..وحاول يقوم. وقال يلا يصحبي.
شاهين : ساعد عاشور. وعاشور سند عليه.
آدم : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه..وقال رعد روح مع عاشور. ماينفعش يبقى لوحدو..
رعد : بإحترام.. أعذرني سيادتك..اوصلك البيت بأمان..وبعدها اطمن ع عاشور..
آدم : اكتفى بهز راسه...!!! وبص ع طارق ملقاهوش...
بيتر : ربت ع كتفه. آدم أنت بخير...!!!
آدم : بشبح ابتسامه.. اطمن يصحبي..انا بخير..
مراد : واقف عينيه ع رؤوف..بغضب جامح...
رؤوف : شاف رشوان مقتول...ومن شكل مراد قلبه كان هيقف من الرعب..واغمى عليه..
فهد : قرب من مراد.. وربت ع كتفه. خلاص يامراد. كل حاجه هتبقى تمام..رشوان مات.. ورؤوف هيتعدم..والحج بخير...!!!
مراد : صك ع أسنانه وغمض عينيه..وساكت.....
فهد : ربت ع ضهرو..تعالى بقى نطمن ع عمى مش حلوه كدا..وشدو من ايدو...
زين : اتنفس الصعداء..ورغم كل الموجودين. اترمى ف حضن ابوه. وغمض عينيه وبيكابر دموعه..وقال بصوت مبحوح.. الحمدلله انك بخير يا بابا...!!!
آدم : بدقة قلب..وابتسم بحب. وضم إبنه لقلبه..وقال الحمدلله انا بخير اطمن يازين..!!
زين : خرج من حضنه. وقرب من مراد..وقال مراد انت كويس دلوقتي..!!!
مراد : بصوت مخنوق بدموع..قال..مش قادر اتكلم دلوقتي.يازين..!!!
آدم : حس بابنه...وقرب منه..وبص ليه...!!!
مراد : فكرة خسارته لابوه كانت شبه مستحيله.وقسمت قلبه نصين..وغصب عنه عيونه دمعت. ونفخ بخنقه..وبص بعيد...
آدم : ابتسم..وقال تربية طارق بصحيح..زيه بالظبط.. وفتح ايديه ل مراد..وابتسم...
مراد : بيكابر دموعه..لكن ماصدق..واترمى ف حضن أبوه.. وضمه بقوه كبيره.. لأنه عمره ما يقدر يتحمل خسارته هو ومريم...!!!
وكمان مراته وبناته الاتنين كانو ف خطر.. ودلوقتي ابوه..والكلام كله اتبخر..ونفسه يهرب بعيد..احساس جديد وغريب وحاسس أنه مخنوق جدا..
آدم : ربت ع ضهرو..وهمس ابوك بخير يامراد.. ومراتك وبناتك بخير.. وأنت خدت بتارك.. يبقى نضحك ونشكر ربنا إن الكل بخير ولا ايه؟
مراد : خرج من حضنه.. ولسه مش قادر يتكلم..لكن حاول يبتسم. وهز راسه..
فهد : متابع كل حاجه..وساكت..وسلم ع آدم..
زياد : اطمن ع آدم..وقال هو عمي طارق فين؟
ف جنينة رشوان...
طارق : واقف ورافع راسه للسما..وبيتخيل لو كان آدم جراله حاجه...يااااه مجرد التخيل بشع..اصل آدم ده مش صحبي ولاحتي نسيبي..ولا حتى اخويا بس.. لأ هو توأمي.نصي التاني..علاقتنا مش قادر الاقي ليها مسمى.. آدم بيكملني.. آدم ضهري..وغمض عينيه بتعب..واتنهد...!!!
آدم : عارف تصرف طارق..وعارف أنه اخوه حقيقي زعلان عليه ..لكن جه من وراه.وقال بهزار.. كان نفسك السكينه ترشق..عارفك انا..بس ع مين انا زي القطط..وراشق ف حياتك زي الغرا...!!!
طارق : مسح دموعه..ولف ليه...وقال. رشوان نظره ضعيف بقى...يلا منه لله معرفش ينشن كويس..!!
آدم : ضحك بصمت..وقال..طيب روق كدا انا كويس.
طارق : رفع عينيه ليه..وقال. مش عارف انا كنت هعمل ايه لو....ومقدرش يكمل...
آدم : ربت ع كتفه وابتسم..خلاص بقى وحد الله.انا اهو قدامك وزي الفل الحمدلله..
طارق : بتنهيده...لا اله إلا الله..محمد رسول الله..
آدم : ههههههه والله نفسك تترمي ف حضني. انا عارف..
طارق : بغيظ..منتا لو عندك دم..تشدني كدا زي الصحاب. انما انا ربنا رزقني بيك..عملى الاسود ف حياتي..
آدم : ضحك من قلبه..وشد طارق لحضنه بحب كبير..وربت ع ضهرو وهو لسه بيضحك...
طارق : اتنهد. وحضن آدم بحب اكبر..وقال الحمد لله إنك بخير ياحبيب اخوك...
آدم : بمكر.. قاعد ف حياتك ومتربع يابن السيوفي..
طارق : ضحك..أحلا تربيعه دي ولا ايه؟ وضحكو..
------------------بقلمي مريم نصار.
بعد شويه..جت القوه.
طارق : شرح ال حصل للظباط. وقدمو الادله المتسجله بإذن النيابه من مالك الصاوي.
ومطلوب شاهين وعاشور بكره ف النيابه لل استجواب وتقديم باقى الادله..
وتم القبض ع رؤوف..وهيتعرض ع دكتور القسم.. وسامر اتقبض عليه. لانه شريك ف بعض القواضي مع رؤوف. وباقي الحرس اتقبض عليهم لاستشهاد بالواقعه.
وتم نقل رشوان..للمشرحه.والطب الشرعي..وعمل اللازم..
بيتر : مسح وشه بايديه ونفخ بنفاذ صبر..ياااه اخيرا.خلصنا.كان وقت ممل ومتعب بجد..
آدم : معلش يابيتر.كان شر ولابد منه..لكن دلوقتي كل حاجه تمام..
بيتر : ابتسم.وربت ع كتفه..تمام يصحبي. يلا بقى.هطير انا ع البيت..!!
طارق : بتصميم..بيت ايه ياعم بيتر؟ انت هتتغدا معانا انهردا..!!
بيتر : كشر عينيه وبص ل آدم وقال بتمثيل الدهشه..ايه ده؟ آدم انت سمعت ال انا سمعته؟
آدم : ضحك بصمت..........وعينيه ع مراد..
طارق : بغيظ...انت عايز ايه بالظبط ياض انت؟ عليا النعمه ارجع ف كلامي..لم نفسك علشان متغباش عليك..!!
زين وزياد. ورعد واقفين وراهم بيضحكو عليهم..
لكن مراد .. سابهم وراح قعد ف العربيه..وفهد رايح عندو
بيتر : اله..هو انا اتكلمت ياهباب أنت..انت صوتك عالى ليه..انت شكلك عايز خناقه من بتوع زمان...
طارق : بنرفزه..لاااه..انت مش هتجيبها لبر..اسمع ياض انت.. آدم وكل العيله معزومين عندى انهردا.. وانت هتكون متنيل موجود معانا..اتفقنا.؟
بيتر : ضحك بسعاده.. لا إذا كان كدا..انا راشق معاك يانجم..
طارق : نفخ بنفاذ صبر من بيتر..وقال عيل أتم ورخم..
بيتر : بإحترام..وماله حقك..منتا صارف بقى ههههه..
وكلهم ضحكوا...
طارق : اسمع يا آدم..انا اتصلت ع أم فهد. وقولتلها تتصل ع رينو والحاجه أم مراد. واهو الواد زين وزياد موجودين.. وكل واحد يجيب عيلته ويحصلنا ع البيت..!!!
آدم : رفع حاجبه بتعجب. وأنت قررت من دماغك كدا؟
طارق : بغيظ..استغفر الله العظيم يارب..يبنى انا عازمكو فيها حاجه دي؟ ولو انا مش فارق معاك..ارفض بقى..!!!
آدم : ابتسم..ماشي ياطارق زى ما تحب..
بيتر : بهزار..عاملين محاشي ولحوم وفراخ. ولا قرديحي..!!
طارق : صك ع أسنانه بغيظ واضح... لأ عاملين صينية كيكيه وهنوزعها ع الكل والجيران ياخفيف
آدم : بضحك...طول عمرك مبذر ياطارق.. ههههه..
والكل ضحك..
بيتر : اسكت يا آدم..لا يرجع ف كلامه...!!!
طارق : خبطه ف كتفه. ابو معرفتك انت وهو.. يلا بينا هنتاخر..
آدم : طيب اسبقوني انتو. انا هروح المستشفى هطمن ع عاشور..واطلع ع البيت اجيب أم مراد ونحصلكم...
بيتر وطارق ف صوت واحد. جايين معاك...
بعد دقايق...
آدم : ايه يامراد هتعمل ايه؟ هتيجي انت وفهد ع الغدا...!!!
مراد : بتعب.. آسف يابابا..مش هقدر...!!!
فهد : اتكلم..عمي آدم. انهردا بلاش فريحه ورينو يعرفو اننا مسافرناش...انا هاخد مراد ع شقة بابا القديمه..وهقضي اليوم معاه . وبكره إن شاء الله..نرجع.. كأن المأموريه تأجلت ورجعنا...!!!
آدم : شايف حالة صدمه ع مراد وخنقه كبيره .واكيد ف الوقت ده..محتاج لصاحبه..وهز راسه واتنهد..وربت ع كتف مراد .وقال..تمام كدا افضل حتى يكون مراد فاق شويه.. وبص ل فهد..خلي بالك من اخوك يافهد...
فهد : ابتسم..ف عينيا ياعمي.وبص ل مراد..وركب العربيه.وساق..
وكل واحد اتحرك..لكن زياد واقف سرحان...
زين : بتعجب..اله؟ مالك ياعم زيزو يلا الكل مشي..
زياد : مط شفايفه بتفكير..ولا يازين..!!!
زين : هز راسه بنفاذ صبر. خير يازياد باشا..!!!
زياد : كشر عينيه وقال..الحج آدم..قالنا اول امبارح ع نص الحكايه...وقال ليا انا وانت..هحكيلكم كل حاجه حصلت بعدين.!!!
زين : حط ايدو تحت دقنه..بتفكير..وقال. امممم..صح .انا لحد دلوقتي..معرفش مين عاشور ده.. وايه حكايته..وليه لما انقذ بابا قال ده مايجيش ربع ال عملته عشاني... طيب ايه رايك نسأل بابا اول ما نروح عند عمي طارق.!!؟
زياد : بدهشه..اه ياخويا.. اسالوا قدام العيله..عشان نكون انا وانت جمب رشوان...لا ياعم ماينفعش..!! بس انا هموت وعايز اعرف كل حاجه..!!!
زين : بتفكير...طيب اسمع..ايه رايك بكره إن شاء الله..ف اول فرصه..انت تيجي وندخل لبابا المكتب..ونقوله بقى يقولنا كل حاجه..ها حلوه اوي دي صح.؟
زياد : بإعجاب..اممم تمام صح كدا..يلا بقى عشان اروح اجيب ماليكا وحياة..
زين : تمام يلا بينا...
------------------بقلمي مريم نصار.
ف ألمانيا...
آدم مراد : داخل الفندق بهيبه كبيره.وسماعه بلوتوث ف ودنه..ومعاه اكتر من خمس رجال لابسين زي مكتوب عليه السفاره المصريه.. وطلع فوق من غير ما يسأل ولا يتكلم مع حد..!!! ووصل قدام غرفة كامليا. ومستني لحظة خروجها...!!!
كامليا : متنرفزه جداً..وقامت اخدت الشنطه.وبتلعن ف ميرو وتيم.وخارجه.وبتفتح الباب..واتخضت.لل واقفين قدام الباب.ورجعت بضهرها بخوف.وبلعت ريقها بخوف. وشافت علامة السفاره المصريه..واكيد بيتكلمو مصري..وقالت برهبه...أنتو مين..!!؟
آدم مراد : دخل بجمود وقف قدامها بغضب واضح..
كامليا : بلعت ريقها بخوف من هجومه..وقالت بتلعثم..ا.أنت ميين..!!!؟
آدم مراد : بغضب عارم... الديزل..!!!
وبص ع ملامحها.. شكلها قريب جدا من ميرو..بس ميرو أجمل لأن ميرو واضح ف ملامحها البراءه والطيبه..اما كامليا وشها بينزف غل وكُره..وقال جواه.. استحاله تكون شبه ميرو..استحاله..وقبض ع ايدو..!!!
كامليا : عينيها تايهه بينهم.. وخصوصاً آدم..والسلاح ال ف أيدو..وقالت بجديه مصطنعه.. أنتو مين؟ وازاي تدخلو عليا بالطريقه دي...!!! اتفضلو اطلعوا برااا...!؟
آدم مراد : افتكر كلام عامر...وهو بيقلع ميرو فستانها وحجابها..والدم غلي ف عروقه...وضرب كامليا قلم بقوته كلها..
كامليا : صرخت بصوت عالى..ووقعت ع الأرض من قوة القلم...!!! وصكت ع أسنانها بغيظ كبير..وقامت ولسه هتزعق...!!!
آدم مراد : رفع الشاره ف وشها.. مخابرات عامه..وقال بنبرة توعد وغضب..كامليا عبد الباري..مطلوب القبض عليكي بتهمة التخابر مع منظمات أجنبية.وافشاء أسرار بلدك.. للمنظمه..!!!
كامليا : فتحت عينيها بصدمه..ولسه هتتكلم..!!!
آدم مراد : خدرها..
كامليا : محستش بنفسها ووقعت ع الأرض...!!!!
آدم مراد : بجمود..شيلوها..ونفذوا كل ال قولت عليه..!!! وسابهم وخرج...!!!
كلهم : تحت امرك ياباشا...!!
بعد حوالي ساعتين ونص..!!
ف شقه كبيره... وف اوضه ضلمه..وموجود فيها ترابيزه وأتنين كرسي..ولمبه فوق التربيزه بالظبط..!!
كامليا : قاعده ع كرسي..ومربوطه..ومغمى عليها..!!!
شاب : قاعد قصادها..ومسك جردل فيه ميا ومكعبات تلج..ورفع الجردل فوق كامليا وكل التلج نزل ع راسها عشان تفوق..!!!
كامليا : فاقت بشهقات كتير..وبتاخد نفسها بالعافيه..وبتنهج...وبصت حواليها..والاوضه ضلمه.. وبدأت تصرخ.وبتنهج.انااااا فييييين؟ اناااااا فييين؟
الشاب شغل اللمبه..وقعد قدامها..انتى تحت الارض يا انسه كامليا..!!! ولا نقول يادكتورة؟ ولا نقول يازعيمه؟ ها تختاري ايه؟ اعرفك بنفسي.. المقدم عامر...!!! مخابرات عامه..!!!
كامليا : قلبها بيدق بسرعه كبيره..وخافت..وقالت بتلعثم..تح...تحت الارض؟ وا.. وا زعيم...زعيمه...و عامر...وفتحت عينيها بصدمه..عامر...!!! لأ لأ مستحيل..!!
عامر : بمكر ..هو ايه ال مستحيل يازعيمه..؟
كامليا : صرخت فيه..انا مش زعيييييمه..انا معرفش حاجه..ومعرفش انت بتتكلم عن ايييييه؟ انا برييييئه. برررييييئه...!
عامر : فتح الفون..وقال اومال صورتك دى من اسبوع ف فندق (....) انتى والملثم ده..خدعه يعني؟ وزعق انطقى يابت...!!! وقولى انتى شغاله لحساب مين؟ يمكن شغاله لحساب ظابط مصري؟
كامليا : صرخت بصوت عالى.. لااااااااااااااء انا مش شغاله لحساب حد...انا برررييئه...بريييييئه..حرام عليكم..
عامر : شدها من شعرها بقوه..بصي كويس ياروح امك..الظرف ال انتى طلعتيه من شنتطك..وقدمتيه لل قاعد معاكي ده كان ايه؟
كامليا : بتتألم..وزعقت..ده شغل خااااص بيا انا..وبعيد عن اى حاجه انت بتقولها..انا مش تبع اى حد. سسسيببببني اروح. خلييبني امشي من هناااااا..
عامر : ولع سِجاره.. وقال اممم شكلك مش هتعترفي بسهوله... طيب..الفلاشه دى ف قلب هدومك بتعمل ايه؟
كامليا : بتعيط..وقالت فلاشه...!! فلاشة ايه؟
عامر : فلاشه ياروح امك..عليها اسرار توديكي من هنا ع جهنم.. اسرار وزراء مصريين.ورجال أعمال مهمين جدا جدا..وانتي بقى مشرفانا هنا لحد ما تعترفي...!!!
كامليا : بصدمه..وصرخت بهستريا.. لااااااااااء انا معرفش حااااااجه..معرررررفش..انتو كدااابيييين..كدابييييين..
عامر : شال الجردل التاني.. ودلقو عليها وكله تلج. وقال...هتفضلى كدا لحد متعترفي...
كامليا : بتشهق من التلج..وبتنهج.. ومرعوبه وبتصرخ..
وعامر فضل ع نفس الطريقه مع كامليا..يضغط عليها بالاسئله..ويدلق عليها تلج...
وكامليا..صرخت كتير جدا..ودخلت ف حالة هيستريا..واغمى عليها...
عامر : فتح الباب..وقال تمام ياباشا..
آدم مراد : قاعد وقدامه شاشة عرض..ومتابع كامليا..
وهز راسه للشاب..وقام وقف..ودخل عند كامليا..
ادم..قعد ع طرف التربيزه..وبص ل كامليا.بكُره دفين.. وصك ع اسنانه..وقال بتوعد ممزوج بغضب..انا كان ممكن اوي اعمل فيكي نفس ال عملتيه ف اختى..بس لأ..
انا لا تربيتي ولا ديني يسمحولي بكدا...بس انا بقى هعرف ازاى ادخل الرعب لقلبك..
واتعدل..وغمض عينيه بغيظ كبير..ورجع بالذاكره..
فلاش باك..
آدم مراد : ف الفون..تيم انا بعتلك الفيديو..ومقولتش انت عملت ايه؟
تيم : بخنقه..انا من يومين بعت الفيديو لكامليا يا آدم..وكمان خلتها تشوفني انا وميرو فيديو..ومن وقتها وانا قلقان..
آدم مراد : بتركيز..طيب احكيلى رد فعلها كان ايه؟ وقالت ايه بالظبط؟
تيم : شرح ل آدم كل حاجه..وكمل وقال..ومن وقت ما هددت انها هتقتل مريم وانا قلقان..انا بفكر انزل ميرو مصر وانا اسافر ليها ألمانيا..!!!
آدم مراد : بتفكير..طيب اكيد انت تعرف عنوانها هناك مش كدا؟
تيم : ايوه صديق ليا عارف العنوان وقالى عليه..!!!
آدم مراد : هز راسه تمام..وانت قولتلها انها ف قبضتك..يعنى مفهومه انها متراقبه..!!
تيم : بحيره..ايوه بس انا مش مراقبها..انا لازم اسافر ليها واوقفها عند حدها..كامليا مجنونه ومش هتستسلم بسهوله...!
آدم مراد : بص قدامه..ابعتلي انت بس العنوان مع صوره ليها..ومالكش دعوه بأي حاجه تاني .
تيم : بتفهم..تمام .بعد ما اقفل معاك..هبعتلك كل بياناتها..
بعد كدا..آدم مراد..اتفق مع مجموعه خاصه..وسافرت المانيا.وراقبو كامليا ليل ونهار..ويبلغو آدم بكل جديد..
ف يوم كامليا..خرجت من المستشفى..ع فندق صغير وقديم..وقابلت هناك شاب أمريكي وكان ملثم ودراعه عليه وشم كتير جدا..وشكله متشرد.واتكلمو حوالى نص ساعه وقدمت ليه ظرف فلوس وخرجت.. وبعد المقابله.. بلغو آدم.
آدم مراد : قالهم خدو الشاب ده .وادفعوله ال هو عايزه..بس يعرفو منه كامليا كانت عايزه ايه؟
وبعد كدا..مشيو ورا الشاب..لحد ما دخل ديسكو. يصرف اول دفعه من كامليا..
الحراس اتعرفو عليه..ودفعوله الضعف. وقالهم.. إن كامليا اتعرفت عليه عن طريق ممرضه ف المستشفى..وهي تبقى صديقته.وكامليا شرحتلى إنها متجوزه من فتره صغيره..وجت بنت اتعرفت عليهم..وضحكت ع جوزها. وبعد كدا اتجوزها. وهي عايزه ترجع جوزها تاني .وتبعد البنت دي عن طريقه. وطلبت مني انى اسافر معاها القاهره..وهقيم ف شقه وهتعرفني ع البنت..وانا بطريقتي الخاصة..هخطفها ع ألمانيا. وطلبت مني إني أشغلها لحسابي الخاص. ك دعاره وغيرو .وانا هغير هويتها بمعرفتي..واتفقنا أننا نسافر خلال الاربع ايام ال جايين.مقابل مبلغ مالي كبير جداً.
واحد منهم اتصل ع آدم وبلغه..وطلب منه يحجزله تذكرتين.. و تذكره لدهب تمويه للعيله.. وكمان هددو الشاب ده يبعد عن كامليا نهائي..وهو متراقب..
آدم مراد : كان متماسك لأقصى درجة قدام العيله..ومقالش لأى حد حاجه. لانه عارف جدو هيرفض أنه يتدخل ويسيب تيم يتصرف..بس دى اخته..شرفه..وكمان ف بنت زيها وعايزه تدمرها؟ ومش اى تدمير..ده كمان خطف بره البلاد.. وتشغل اخته ف........!!!!
وطلع اوضته بسرعه ومخنوق جدااا.وفكر كتير..يعمل ايه؟
. ياخد عامر من المخزن ويخليه يعمل مع كامليا نفس ال اتعمل مع اخته.؟.وصك ع اسنانه بغضب وقبض ع ايديه وأقسم أنه يدخل الرعب لقلبها..وقال مش انا ال اعري بنت قدامي..!!! بس اقسم ليكى ياكامليا...لاخليكي..تخافي تمشي ف عز النهار...
.وبعدها بيوم اتصل ع الحرس..واتفق معاهم أنهم يجهزو ويلبسو لبس سفاره مصريه. ويلبسها قضية تخابر وجاسوسيه.. وأجر شقه لمدة ٢٤ ساعه بس. وهيعيش كامليا ف أسؤ كابوس هيمر عليها ف حياتها..
وقال لشاب ال هيسالها..قولها إن اسمك عامر..
وآدم : صمم أنه يكون بعيد عنها..عشان مش هيقدر يتمالك اعصابه.وممكن ف لحظه يقتلها..
عوده للوقت الحالي..
آدم مراد : قام بغضب..ونده ع الشاب..وقال بأمر..فوقوها.. وتسألها وتضغط عليها.. أنا عايزها تعيش يوم معاشتوش ولا هتعيشه ف حياتها كلها ..فاااااهم....؟
الشاب : فاهم ياباشا...!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
ف نفس الوقت ف فندق تركيا..
محمد ونور..جهزو شنطة السفر.وبيستعدو للرحيل..
تمارا : زعلانه جدا..وقالت بليز يابابي..بليز يامامي..بلاش ترجعو مصر انهردا..خليكو معايا يومين كمان..!!
نور : ابتسمت..غصب عننا ياحبيبتى..مامي وبابي وحشوني جدا..وكمان كفايه كده. شوفناكي واطمنا عليكي..وانتى كلها اسبوع وترجعيلنا انتى و اريان بألف سلامه..
تمارا : .............
محمد : ضمها لقلبه بحنان..حبيبت قلبي. احنا لازم نرجع مصر..انا عندى عمليات كتير..وكمان انا ونور سايبين المستشفى..فتره كبيره..وكدا غلط وماينفعش. تيما انا شوفتك وطبعا مستحيل اشبع منك..لكن انا هنتظر بفارغ الصبر..اخر الاسبوع علشان تنوري مصر..وتنوري حياتنا ياروحي..
تمارا : حضنته بدموع..هتوحشوني أوي أوي يا بابي..
محمد : ربت ع ضهرها..واتنهد.. وانتى وحشانى من دلوقتي يقلب بابي..يلا بقى اضحكي كدا وبطلى عياط.. انتى عروسه..هو ف عروسه قمر كدا بتعيط..همم وضحك..وباس جبينها..
نور : ضمتها بحنان..وعيونها لمعت بدموع..وابتسمت بتمثيل.. روقي كدا ياتيما.بالله عليكي انا عايزاكي ع طول مبسوطه يقلب مامي..
تمارا : حاولت تبتسم..حاضر يا مامي. خلى بالك من نفسك.. وخلى بالك من بابي. ارجوكي..وكمان متخليهوش يشرب قهوه كتير ومايكترش من السكريات..اوكي..؟
كلهم ضحكو بسعاده..
نور : ضحكت بسعاده.بتوصينى ع ابو عمري كله.. متقلقيش الدكتور ف عينيا..
محمد : قلبه بيضحك بسعاده..ع أم أبيها..
تمارا : خلي بالك من نفسك يابابي..وبليز متهملش صحتك..وخلى بالك من مامي..
محمد :ضحك نوري ف وريدي..ركزي انتى بس ف حياتك.وربنا يمن عليكم بنعمة السعاده..
كلهم آمين..
اريان : سلم عليهم..وودعهم..ووصلهم للمطار مع تمارا.. وركبوا الطياره..وراجعين لأرض الوطن..
تمارا : بتعيط..
آريان : وبعدين بقى..ينفع ال انتى بتعمليه ده؟
تمارا : بدموع اصلى انا عارفه إن بابي ومامي متعلقين بيا انا وتيم قد ايه.؟ واكيد زعلانين..وانا زعلانه اوى عشانهم..
آريان : بمكر..يستي زعلانين مين بس؟هو ف ناس زعلانه تروح دهب؟وغمز ده خالى محمد ده طلع مش سهل برضه هههه..
تمارا : كشرت عينيها بتذمر..قصدك ايه يا آريان؟
آريان : ههههههه كل خير طبعا.. يلا بقى تعالى نرجع ع الفندق..عشان عازمك انهردا ع غدا ف مكان فخم جدا جدا..
تمارا : بفرحه..واو بجد؟
آريان : قرب من وشها..هو انتى مش كنتى لسه بتعيطي؟ ههههه
تمارا : خبتطه ف كتفه.. بس بقى...!!!
آريان : ااه..بتضربينى ياتيما؟ ماشي ماشي..انا هسكت..ياريتها تيجى ع الضرب وبس..!! دلوقتي اى غلطه من الراجل يتشفى ويتحط ف أكياس.ف انا تحت امرك ياروحي..
تمارا : ههههه.. حبيبى يا آريان..ربنا يديمك ف حياتى العمر كله..
آريان : حط ايدها ف ايدو...وخارجين من المطار..ويديمك نعمه ف قلبى العمر كله..
فجاءه. حد ماشي وشايل شنطه خبط ف آريان..والشنطه وقعت.....!!!!!
= : اوبس.. آسف جداً.. مييين..!؟ آريان العدوي...!!!
آريان : انتبه..ورفع عينيه..وبص باشمئزاز وغيظ..وقال بجمود..أنت...!!!
بعد شويه ..
آدم وطارق وبيتر..راحو المستشفى..واطمنو ع عاشور.. وهيخرج بليل إن شاء الله.. وشاهين معاه. وآدم أمر شاهين..انه يوصل عاشور لحد بيته..
آدم اتصل ع مريم. وطمنها عليه..وقالها تجهز نفسها. وكمان رينو و آرين.. وانا جاي ف الطريق. هاخد شاور.. ونخرج نروح عند طارق..!!
مريم : قفلت..وحست بارتياح..وابتسمت برضا..ودعت للكل..وقامت تلبس وتبلغ رينو و آرين..
آرين: اول ما عرفت..فرحت جدا انها هتروح عن جدها طارق.. لكن ف نفس الوقت حاسه ان فرحتها ناقصه حاجه مهمه جدا.. ومسكت السلسله وبصت ليها..وقالت كان نفسي اشوفك قبل ما تسافر..!!!
كان نفسي اسمع منك ضي آدم.. كان نفسي.....!!!! واخدت نفس عميق واتنهدت..وقالت نفسي تكون معايا ديما...!!!Автор: Меріам Насар
وبعد شويه
آدم وصل البيت واخد شاور... وحاول يكون ع طبيعته.. ولبس. ومريم ساعدته.. وهو ساعدها..ونزلو كالعاده..
وكانت رينو و آرين جهزو. و آركان ف الجيم. وهيطلع من الجيم ع جدو طارق...
وآدم اخد مريم ورينو و آرين..ف عربيته الخاصه..
وعربيتين حرس خاص معاه. لانه مش ضامن ال حرق الشقه. يكون مراقبهم..
------------------بقلمي مريم نصار.
بعد شويه ف المالديف..Автор: Меріам Насар
ميرو قاعده ع الشط..وتيم نايم وحاطط راسه ع رجلها..
ميرو : بتلاعب خصلات شعر تيم..ومبتسمه وقالت تيمو حبيبى..!!
تيم : عيونه..
ميرو : ضحكت..تسلملي عيونك..!! انا كنت عايزه أسألك..عن المفاجأة..مش هتقولي بقى عليها..!!
تيم : رفع عينيه ليها بضحكه وقال.. مستعجله انتى مش كدا؟
ميرو : بضحكه..بصراحه فضول مش اكتر..انت قولتلى مفاجأة كبيرة ليا انا وأنت..وبليز عايزه اعرف بجد..
تيم : اتعدل..وقال لأ..لو عايزه تعرفي يبقى نطلع اليخت..وغمز..!!
ميرو : بحرج.. لكن كشرت عينيها وقالت..وايه العلاقه بقى؟
تيم : نام ع ضهرو..وحط ايديه ورا راسه وحط رجل ع رجل..وقال بثقه..يابنتى المفاجاه دى مش بعيد تخليكى يغمى عليكى من الفرحه..
ميرو : بفضول..ارجوك بقى ياتيمو قول..!!!
تيم : قام..وقال تعالى معايا..ومسك أيدها..ورايحيين ع اليخت..
ميرو : ماشيه معاه..وقالت..انا بجد مبقتش فهماك..
تيم : ضحك..هتفهمى دلوقتي..وبعدين انتى وحشاني يعنى..فيهاش حاجه والله..
ميرو : اتكسفت..ومردتش...........!!
طلعو اليخت..واخدها الاوضه..ووقف قدامها وبص ف عينيها...
ميرو : بلعت ريقها بتوتر وبصت بعيد...احم هي..هي المفاجأة هنا؟
تيم : ابتسم بحب..ورجع خصلة شعر ورا ودنها..وقال لأ ف بريطانيا..!!
ميرو : كشرت عينيها بعدم فهم..ايه؟بريطانيا؟ انا مش فاهمه حاجه؟
تيم : حط خدو ع خدها..وهمس وقال..رسالة الدكتوراه..الدكتوره مريم مراد العدوي والدكتور تيم محمد عزيز..هنحضر رسالتنا انا وانتى ف بريطانيا ف جامعة. (أوكسفورد Oxford)
ميرو : تنحت وفتحت بوقها وعينيها..ومش عارفه تعمل اي رد فعل...!!!
تيم : ابتسم..ورفع ايديها وباس عليهم..وقال هي دى مفاجأتي ليكي ياملاكي..!!!
ميرو : قلبها بيدق بسرعه كبيره..وقفلت عينيها وفتحتها ببلاها..وقالت. جامعة. (أوكسفورد Oxford) .؟
تيم : ضحك بصمت..ايوه يا روحي هنكون انا وانتى هناك ومع بعض.
ميرو : انتبهت..واستوعبت..وشهقت بانبهار كبير..واتنطتط من الفرحه الكبيره..وقالت بفرحه..واااو بجد ياتيموو؟ بجد انا مبسوطه اوى اوى.انا حاسه اني بحلم بجد..واتشعلقت ف رقبته..وقالت بسعاده..ربنا يخليك لقلبي وف قلبى ربنا يباركلي فيك ياروحي انت..وباسته من خدو..
تيم : مبسوط جدا لفرحتها..ومسك وشها بايديه وباس جبينها..وقال أنا وعدتك اني هحاول طول ما انا بتنفس..اني هقدملك السعاده يامريم..
ميرو : عيونها لمعت بدموع الفرح..وقالت بحب.. سعادتي ف وجودك جمبي.. فرحتي الحقيقيه أنى لما افتح عينيا اشوفك جمبي.. أنت نعيمي للدنيا ياتيم..!!!
تيم : بيتأمل ملامحها.وقال بغرام..بحبك..وقرب منها بحب كبير وعشق اكبر..عشق يفوق الخيال..ف ميراث العشق. وف عالمهم الخاص...
------------------بقلمي مريم نصار.
تاني يوم.. مكتب آدم..
آدم : هز راسه ل زين و زياد...
ونقول فلاش باك -------------يتبع
رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)
خُذها قاعدة أبديّة ؛ كل يوم تتأخر فيه عن إتمام وِردك القرآني .. ستتأخر فيه أيضًا عن البركة، ستتأخر عن يوم ختم القرآن ، ستتأخر عن إتقان القرآن..
=====================================
بسم الله نبدأ.
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
رشوان : بيسمع آدم..وبينهج..واستكتر كل حاجه ع آدم اكتر واكتر..واتغاظ. وكرهه ل آدم بيزيد..وشايف انه محظوظ ف كل حاجه.. وكمان قضى الأمر واكيد هيتعدم بعد الاعتراف..وف لحظة شيطانيه..وخبث شيطاني..رشوان.مثل الندم..وحط ايدو ع وشه..بخبث..وايدو التانيه مسك العكاز وف ااقل من ثانيه.مسك الجمجمه ال ف العكاز وسحبها بسرعه وعبارة عن سكينه..وقال انت لازم تموووووت يا آداااام . وحدف السلاح ف قلب آدم..
وف أقل من ثانيه. حصل صمت مع حبس انفاس كل الموجودين..
بيتر وطارق قامو برعب كبير..وف صوت واحد... آدم...!!!
زين : جري بسرعه ع أبوه لكن ملحقش..ووقف مكانه بصدمه كبيره..
عاشور : كان أسرع من رشوان..وزق آدم..واخد السكينه ف كتفه..ونزل ع الأرض..
آدم : فتح عينيه بصدمه..ومسك عاشور..
مراد : اول ما شاف السلاح رايح ناحية آدم..دخل ف حته ضلمه.. واتحول لشيطان.. ومسك رشوان..وبوكسات ف وشه ورا بعض بشر كبير جداااا. وهلكه ضرب ونزف من وشه..والفنش بتاع مراد لل يدوس ع طرف أبوه..كان تلات طلقات نارية ف قلب رشوان.
رشوان : وقع ع الأرض.يلفظ أنفاسه الأخيرة. ومات راشون..
مات نتيجة شره وحقده ع مديره ..مات نتيجة عقله المريض وسلم نفسه لشيطانه.وصدق انه ليه حق ف إمبراطورية آدم.. مات وشاف مقعده من النار.وشاف شيطانه ال وسوسله وهو بيتخلى عنه وسمعه وهو بيقول اني اخاف الله رب العالمين.
يعنى محدش قالك صدقني. دانا شيطان ومعروف عني التضليل والتفرقه والشر.والكدب والحرام.
رشوان دلوقتي مهما يقول رب ارجعون لعلي اعمل صالحاً فيما تركت.. خلاص قد أتتك ايات الله من قبل.. وانت سلمت نفسك لشيطانك..مات رشوان وهياخد جزاءه من رب العباد..
أما قتل مراد ل رشوان...ده طبعا..كان دفاع شرعي عن النفس والغير..وكمان بشهاده عاشور وشاهين ان رشوان كان محرضهم ع خطف فريحه وتالين وغيرو من مؤامرات.. يعني مفيش قلق ع مراد ومستقبله..
فهد : قلبه دق بخوف. لكن أتنفس الصعداء.. إن آدم بخير. وقبض ع ايديه بغضب شديد جدا..وراقب مراد..وقلب فهد استريح جدآ مع طلقات الرصاص ف قلب رشوان...!!
------------------بقلمي مريم نصار.
الكل اتحرك بسرعه عند آدم...Автор: Меріам Насар
آدم : نزل ع الأرض..وساند عاشور..
عاشور : مغمض عينيه بألم..وماسك كتفه..وبينهج..
بيتر وطارق ف صوت واحد.. آدم انت كويس؟
زين : بدقة قلب خايف..بابا انت كويس..!!
زياد : واقف جمب زين.. قلبه بيدق بقلق واضح..
رعد : نفخ باريحيه كبيره جدا.. إن آدم بخير..
شاهين : واقف ورا آدم..عشان اى حد من الحرس لو فاق..يحميه..!!!
آدم : بحزن حقيقي..ليه كدا ياعاشور..!!
عاشور : ابتسم بوجع. وبينهج وقال بتعب.. سيادتك ال بتسالني ليه كدا؟ وبلع ريقه بصعوبه..انا مهما عملت مش هيجي جزء صغير من ال سيادتك عملته معايا..وغيرت حياتي للأحسن..
آدم : مسح عرق جبين عاشور..وقال. طيب متتكلمش أنت بتنزف..!!
عاشور : ابتسم بتعب..دي ضربة سكينه حاجه بسيطه...!!!
آدم : صك ع أسنانه.........ومتكلمش......!!!!
بيتر: بحزن حقيقي وشكر أكبر... وعيونه لمعت بدموع..وقال بامتنان... أنت انقذت رفيق عمري ياعاشور... أنت رديت فيا الروح من تاني...!!!
طارق : ضغط ع شفايفه بخنقه كبيره..ومش عارف يتكلم..حاسس انه صوته رايح.. وغمض عينيه وافتكر لحظة رشوان.وف لحظه كان آدم انتهى.ولولا عاشور..كانت السكينه هتكون ف قلب آدم..وفتح عينيه بسرعه..وقام وقف وحس أنه مش قادر يتنفس..وخرج بره الفيلا.
آدم : بحزم..شاهين...!!!
شاهين : تحت امرك ياباشا..!!!
آدم : عاشور يتنقل حالا ع مستشفى الدكتور محمد..بسرررعه...
بيتر : برفض.. لأ..عاشور هيروح ع المستشفى عندي.. تعالى ياشاهين..خد عاشور والسواق بتاعي هيوصلكم بسرعه..واحنا بعد ما نخلص الاجراءت هنحصلك ع هناك..
شاهين : تحت امرك يابيتر باشا..!!!وقرب من عاشور.. وابتسم..يلا يابطل...!!!
عاشور : ابتسم..وحاول يقوم. وقال يلا يصحبي.
شاهين : ساعد عاشور. وعاشور سند عليه.
آدم : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه..وقال رعد روح مع عاشور. ماينفعش يبقى لوحدو..
رعد : بإحترام.. أعذرني سيادتك..اوصلك البيت بأمان..وبعدها اطمن ع عاشور..
آدم : اكتفى بهز راسه...!!! وبص ع طارق ملقاهوش...
بيتر : ربت ع كتفه. آدم أنت بخير...!!!
آدم : بشبح ابتسامه.. اطمن يصحبي..انا بخير..
مراد : واقف عينيه ع رؤوف..بغضب جامح...
رؤوف : شاف رشوان مقتول...ومن شكل مراد قلبه كان هيقف من الرعب..واغمى عليه..
فهد : قرب من مراد.. وربت ع كتفه. خلاص يامراد. كل حاجه هتبقى تمام..رشوان مات.. ورؤوف هيتعدم..والحج بخير...!!!
مراد : صك ع أسنانه وغمض عينيه..وساكت.....
فهد : ربت ع ضهرو..تعالى بقى نطمن ع عمى مش حلوه كدا..وشدو من ايدو...
زين : اتنفس الصعداء..ورغم كل الموجودين. اترمى ف حضن ابوه. وغمض عينيه وبيكابر دموعه..وقال بصوت مبحوح.. الحمدلله انك بخير يا بابا...!!!
آدم : بدقة قلب..وابتسم بحب. وضم إبنه لقلبه..وقال الحمدلله انا بخير اطمن يازين..!!
زين : خرج من حضنه. وقرب من مراد..وقال مراد انت كويس دلوقتي..!!!
مراد : بصوت مخنوق بدموع..قال..مش قادر اتكلم دلوقتي.يازين..!!!
آدم : حس بابنه...وقرب منه..وبص ليه...!!!
مراد : فكرة خسارته لابوه كانت شبه مستحيله.وقسمت قلبه نصين..وغصب عنه عيونه دمعت. ونفخ بخنقه..وبص بعيد...
آدم : ابتسم..وقال تربية طارق بصحيح..زيه بالظبط.. وفتح ايديه ل مراد..وابتسم...
مراد : بيكابر دموعه..لكن ماصدق..واترمى ف حضن أبوه.. وضمه بقوه كبيره.. لأنه عمره ما يقدر يتحمل خسارته هو ومريم...!!!
وكمان مراته وبناته الاتنين كانو ف خطر.. ودلوقتي ابوه..والكلام كله اتبخر..ونفسه يهرب بعيد..احساس جديد وغريب وحاسس أنه مخنوق جدا..
آدم : ربت ع ضهرو..وهمس ابوك بخير يامراد.. ومراتك وبناتك بخير.. وأنت خدت بتارك.. يبقى نضحك ونشكر ربنا إن الكل بخير ولا ايه؟
مراد : خرج من حضنه.. ولسه مش قادر يتكلم..لكن حاول يبتسم. وهز راسه..
فهد : متابع كل حاجه..وساكت..وسلم ع آدم..
زياد : اطمن ع آدم..وقال هو عمي طارق فين؟
ف جنينة رشوان...
طارق : واقف ورافع راسه للسما..وبيتخيل لو كان آدم جراله حاجه...يااااه مجرد التخيل بشع..اصل آدم ده مش صحبي ولاحتي نسيبي..ولا حتى اخويا بس.. لأ هو توأمي.نصي التاني..علاقتنا مش قادر الاقي ليها مسمى.. آدم بيكملني.. آدم ضهري..وغمض عينيه بتعب..واتنهد...!!!
آدم : عارف تصرف طارق..وعارف أنه اخوه حقيقي زعلان عليه ..لكن جه من وراه.وقال بهزار.. كان نفسك السكينه ترشق..عارفك انا..بس ع مين انا زي القطط..وراشق ف حياتك زي الغرا...!!!
طارق : مسح دموعه..ولف ليه...وقال. رشوان نظره ضعيف بقى...يلا منه لله معرفش ينشن كويس..!!
آدم : ضحك بصمت..وقال..طيب روق كدا انا كويس.
طارق : رفع عينيه ليه..وقال. مش عارف انا كنت هعمل ايه لو....ومقدرش يكمل...
آدم : ربت ع كتفه وابتسم..خلاص بقى وحد الله.انا اهو قدامك وزي الفل الحمدلله..
طارق : بتنهيده...لا اله إلا الله..محمد رسول الله..
آدم : ههههههه والله نفسك تترمي ف حضني. انا عارف..
طارق : بغيظ..منتا لو عندك دم..تشدني كدا زي الصحاب. انما انا ربنا رزقني بيك..عملى الاسود ف حياتي..
آدم : ضحك من قلبه..وشد طارق لحضنه بحب كبير..وربت ع ضهرو وهو لسه بيضحك...
طارق : اتنهد. وحضن آدم بحب اكبر..وقال الحمد لله إنك بخير ياحبيب اخوك...
آدم : بمكر.. قاعد ف حياتك ومتربع يابن السيوفي..
طارق : ضحك..أحلا تربيعه دي ولا ايه؟ وضحكو..
------------------بقلمي مريم نصار.
بعد شويه..جت القوه.
طارق : شرح ال حصل للظباط. وقدمو الادله المتسجله بإذن النيابه من مالك الصاوي.
ومطلوب شاهين وعاشور بكره ف النيابه لل استجواب وتقديم باقى الادله..
وتم القبض ع رؤوف..وهيتعرض ع دكتور القسم.. وسامر اتقبض عليه. لانه شريك ف بعض القواضي مع رؤوف. وباقي الحرس اتقبض عليهم لاستشهاد بالواقعه.
وتم نقل رشوان..للمشرحه.والطب الشرعي..وعمل اللازم..
بيتر : مسح وشه بايديه ونفخ بنفاذ صبر..ياااه اخيرا.خلصنا.كان وقت ممل ومتعب بجد..
آدم : معلش يابيتر.كان شر ولابد منه..لكن دلوقتي كل حاجه تمام..
بيتر : ابتسم.وربت ع كتفه..تمام يصحبي. يلا بقى.هطير انا ع البيت..!!
طارق : بتصميم..بيت ايه ياعم بيتر؟ انت هتتغدا معانا انهردا..!!
بيتر : كشر عينيه وبص ل آدم وقال بتمثيل الدهشه..ايه ده؟ آدم انت سمعت ال انا سمعته؟
آدم : ضحك بصمت..........وعينيه ع مراد..
طارق : بغيظ...انت عايز ايه بالظبط ياض انت؟ عليا النعمه ارجع ف كلامي..لم نفسك علشان متغباش عليك..!!
زين وزياد. ورعد واقفين وراهم بيضحكو عليهم..
لكن مراد .. سابهم وراح قعد ف العربيه..وفهد رايح عندو
بيتر : اله..هو انا اتكلمت ياهباب أنت..انت صوتك عالى ليه..انت شكلك عايز خناقه من بتوع زمان...
طارق : بنرفزه..لاااه..انت مش هتجيبها لبر..اسمع ياض انت.. آدم وكل العيله معزومين عندى انهردا.. وانت هتكون متنيل موجود معانا..اتفقنا.؟
بيتر : ضحك بسعاده.. لا إذا كان كدا..انا راشق معاك يانجم..
طارق : نفخ بنفاذ صبر من بيتر..وقال عيل أتم ورخم..
بيتر : بإحترام..وماله حقك..منتا صارف بقى ههههه..
وكلهم ضحكوا...
طارق : اسمع يا آدم..انا اتصلت ع أم فهد. وقولتلها تتصل ع رينو والحاجه أم مراد. واهو الواد زين وزياد موجودين.. وكل واحد يجيب عيلته ويحصلنا ع البيت..!!!
آدم : رفع حاجبه بتعجب. وأنت قررت من دماغك كدا؟
طارق : بغيظ..استغفر الله العظيم يارب..يبنى انا عازمكو فيها حاجه دي؟ ولو انا مش فارق معاك..ارفض بقى..!!!
آدم : ابتسم..ماشي ياطارق زى ما تحب..
بيتر : بهزار..عاملين محاشي ولحوم وفراخ. ولا قرديحي..!!
طارق : صك ع أسنانه بغيظ واضح... لأ عاملين صينية كيكيه وهنوزعها ع الكل والجيران ياخفيف
آدم : بضحك...طول عمرك مبذر ياطارق.. ههههه..
والكل ضحك..
بيتر : اسكت يا آدم..لا يرجع ف كلامه...!!!
طارق : خبطه ف كتفه. ابو معرفتك انت وهو.. يلا بينا هنتاخر..
آدم : طيب اسبقوني انتو. انا هروح المستشفى هطمن ع عاشور..واطلع ع البيت اجيب أم مراد ونحصلكم...
بيتر وطارق ف صوت واحد. جايين معاك...
بعد دقايق...
آدم : ايه يامراد هتعمل ايه؟ هتيجي انت وفهد ع الغدا...!!!
مراد : بتعب.. آسف يابابا..مش هقدر...!!!
فهد : اتكلم..عمي آدم. انهردا بلاش فريحه ورينو يعرفو اننا مسافرناش...انا هاخد مراد ع شقة بابا القديمه..وهقضي اليوم معاه . وبكره إن شاء الله..نرجع.. كأن المأموريه تأجلت ورجعنا...!!!
آدم : شايف حالة صدمه ع مراد وخنقه كبيره .واكيد ف الوقت ده..محتاج لصاحبه..وهز راسه واتنهد..وربت ع كتف مراد .وقال..تمام كدا افضل حتى يكون مراد فاق شويه.. وبص ل فهد..خلي بالك من اخوك يافهد...
فهد : ابتسم..ف عينيا ياعمي.وبص ل مراد..وركب العربيه.وساق..
وكل واحد اتحرك..لكن زياد واقف سرحان...
زين : بتعجب..اله؟ مالك ياعم زيزو يلا الكل مشي..
زياد : مط شفايفه بتفكير..ولا يازين..!!!
زين : هز راسه بنفاذ صبر. خير يازياد باشا..!!!
زياد : كشر عينيه وقال..الحج آدم..قالنا اول امبارح ع نص الحكايه...وقال ليا انا وانت..هحكيلكم كل حاجه حصلت بعدين.!!!
زين : حط ايدو تحت دقنه..بتفكير..وقال. امممم..صح .انا لحد دلوقتي..معرفش مين عاشور ده.. وايه حكايته..وليه لما انقذ بابا قال ده مايجيش ربع ال عملته عشاني... طيب ايه رايك نسأل بابا اول ما نروح عند عمي طارق.!!؟
زياد : بدهشه..اه ياخويا.. اسالوا قدام العيله..عشان نكون انا وانت جمب رشوان...لا ياعم ماينفعش..!! بس انا هموت وعايز اعرف كل حاجه..!!!
زين : بتفكير...طيب اسمع..ايه رايك بكره إن شاء الله..ف اول فرصه..انت تيجي وندخل لبابا المكتب..ونقوله بقى يقولنا كل حاجه..ها حلوه اوي دي صح.؟
زياد : بإعجاب..اممم تمام صح كدا..يلا بقى عشان اروح اجيب ماليكا وحياة..
زين : تمام يلا بينا...
------------------بقلمي مريم نصار.
ف ألمانيا...
آدم مراد : داخل الفندق بهيبه كبيره.وسماعه بلوتوث ف ودنه..ومعاه اكتر من خمس رجال لابسين زي مكتوب عليه السفاره المصريه.. وطلع فوق من غير ما يسأل ولا يتكلم مع حد..!!! ووصل قدام غرفة كامليا. ومستني لحظة خروجها...!!!
كامليا : متنرفزه جداً..وقامت اخدت الشنطه.وبتلعن ف ميرو وتيم.وخارجه.وبتفتح الباب..واتخضت.لل واقفين قدام الباب.ورجعت بضهرها بخوف.وبلعت ريقها بخوف. وشافت علامة السفاره المصريه..واكيد بيتكلمو مصري..وقالت برهبه...أنتو مين..!!؟
آدم مراد : دخل بجمود وقف قدامها بغضب واضح..
كامليا : بلعت ريقها بخوف من هجومه..وقالت بتلعثم..ا.أنت ميين..!!!؟
آدم مراد : بغضب عارم... الديزل..!!!
وبص ع ملامحها.. شكلها قريب جدا من ميرو..بس ميرو أجمل لأن ميرو واضح ف ملامحها البراءه والطيبه..اما كامليا وشها بينزف غل وكُره..وقال جواه.. استحاله تكون شبه ميرو..استحاله..وقبض ع ايدو..!!!
كامليا : عينيها تايهه بينهم.. وخصوصاً آدم..والسلاح ال ف أيدو..وقالت بجديه مصطنعه.. أنتو مين؟ وازاي تدخلو عليا بالطريقه دي...!!! اتفضلو اطلعوا برااا...!؟
آدم مراد : افتكر كلام عامر...وهو بيقلع ميرو فستانها وحجابها..والدم غلي ف عروقه...وضرب كامليا قلم بقوته كلها..
كامليا : صرخت بصوت عالى..ووقعت ع الأرض من قوة القلم...!!! وصكت ع أسنانها بغيظ كبير..وقامت ولسه هتزعق...!!!
آدم مراد : رفع الشاره ف وشها.. مخابرات عامه..وقال بنبرة توعد وغضب..كامليا عبد الباري..مطلوب القبض عليكي بتهمة التخابر مع منظمات أجنبية.وافشاء أسرار بلدك.. للمنظمه..!!!
كامليا : فتحت عينيها بصدمه..ولسه هتتكلم..!!!
آدم مراد : خدرها..
كامليا : محستش بنفسها ووقعت ع الأرض...!!!!
آدم مراد : بجمود..شيلوها..ونفذوا كل ال قولت عليه..!!! وسابهم وخرج...!!!
كلهم : تحت امرك ياباشا...!!
بعد حوالي ساعتين ونص..!!
ف شقه كبيره... وف اوضه ضلمه..وموجود فيها ترابيزه وأتنين كرسي..ولمبه فوق التربيزه بالظبط..!!
كامليا : قاعده ع كرسي..ومربوطه..ومغمى عليها..!!!
شاب : قاعد قصادها..ومسك جردل فيه ميا ومكعبات تلج..ورفع الجردل فوق كامليا وكل التلج نزل ع راسها عشان تفوق..!!!
كامليا : فاقت بشهقات كتير..وبتاخد نفسها بالعافيه..وبتنهج...وبصت حواليها..والاوضه ضلمه.. وبدأت تصرخ.وبتنهج.انااااا فييييين؟ اناااااا فييين؟
الشاب شغل اللمبه..وقعد قدامها..انتى تحت الارض يا انسه كامليا..!!! ولا نقول يادكتورة؟ ولا نقول يازعيمه؟ ها تختاري ايه؟ اعرفك بنفسي.. المقدم عامر...!!! مخابرات عامه..!!!
كامليا : قلبها بيدق بسرعه كبيره..وخافت..وقالت بتلعثم..تح...تحت الارض؟ وا.. وا زعيم...زعيمه...و عامر...وفتحت عينيها بصدمه..عامر...!!! لأ لأ مستحيل..!!
عامر : بمكر ..هو ايه ال مستحيل يازعيمه..؟
كامليا : صرخت فيه..انا مش زعيييييمه..انا معرفش حاجه..ومعرفش انت بتتكلم عن ايييييه؟ انا برييييئه. برررييييئه...!
عامر : فتح الفون..وقال اومال صورتك دى من اسبوع ف فندق (....) انتى والملثم ده..خدعه يعني؟ وزعق انطقى يابت...!!! وقولى انتى شغاله لحساب مين؟ يمكن شغاله لحساب ظابط مصري؟
كامليا : صرخت بصوت عالى.. لااااااااااااااء انا مش شغاله لحساب حد...انا برررييئه...بريييييئه..حرام عليكم..
عامر : شدها من شعرها بقوه..بصي كويس ياروح امك..الظرف ال انتى طلعتيه من شنتطك..وقدمتيه لل قاعد معاكي ده كان ايه؟
كامليا : بتتألم..وزعقت..ده شغل خااااص بيا انا..وبعيد عن اى حاجه انت بتقولها..انا مش تبع اى حد. سسسيببببني اروح. خلييبني امشي من هناااااا..
عامر : ولع سِجاره.. وقال اممم شكلك مش هتعترفي بسهوله... طيب..الفلاشه دى ف قلب هدومك بتعمل ايه؟
كامليا : بتعيط..وقالت فلاشه...!! فلاشة ايه؟
عامر : فلاشه ياروح امك..عليها اسرار توديكي من هنا ع جهنم.. اسرار وزراء مصريين.ورجال أعمال مهمين جدا جدا..وانتي بقى مشرفانا هنا لحد ما تعترفي...!!!
كامليا : بصدمه..وصرخت بهستريا.. لااااااااااء انا معرفش حااااااجه..معرررررفش..انتو كدااابيييين..كدابييييين..
عامر : شال الجردل التاني.. ودلقو عليها وكله تلج. وقال...هتفضلى كدا لحد متعترفي...
كامليا : بتشهق من التلج..وبتنهج.. ومرعوبه وبتصرخ..
وعامر فضل ع نفس الطريقه مع كامليا..يضغط عليها بالاسئله..ويدلق عليها تلج...
وكامليا..صرخت كتير جدا..ودخلت ف حالة هيستريا..واغمى عليها...
عامر : فتح الباب..وقال تمام ياباشا..
آدم مراد : قاعد وقدامه شاشة عرض..ومتابع كامليا..
وهز راسه للشاب..وقام وقف..ودخل عند كامليا..
ادم..قعد ع طرف التربيزه..وبص ل كامليا.بكُره دفين.. وصك ع اسنانه..وقال بتوعد ممزوج بغضب..انا كان ممكن اوي اعمل فيكي نفس ال عملتيه ف اختى..بس لأ..
انا لا تربيتي ولا ديني يسمحولي بكدا...بس انا بقى هعرف ازاى ادخل الرعب لقلبك..
واتعدل..وغمض عينيه بغيظ كبير..ورجع بالذاكره..
فلاش باك..
آدم مراد : ف الفون..تيم انا بعتلك الفيديو..ومقولتش انت عملت ايه؟
تيم : بخنقه..انا من يومين بعت الفيديو لكامليا يا آدم..وكمان خلتها تشوفني انا وميرو فيديو..ومن وقتها وانا قلقان..
آدم مراد : بتركيز..طيب احكيلى رد فعلها كان ايه؟ وقالت ايه بالظبط؟
تيم : شرح ل آدم كل حاجه..وكمل وقال..ومن وقت ما هددت انها هتقتل مريم وانا قلقان..انا بفكر انزل ميرو مصر وانا اسافر ليها ألمانيا..!!!
آدم مراد : بتفكير..طيب اكيد انت تعرف عنوانها هناك مش كدا؟
تيم : ايوه صديق ليا عارف العنوان وقالى عليه..!!!
آدم مراد : هز راسه تمام..وانت قولتلها انها ف قبضتك..يعنى مفهومه انها متراقبه..!!
تيم : بحيره..ايوه بس انا مش مراقبها..انا لازم اسافر ليها واوقفها عند حدها..كامليا مجنونه ومش هتستسلم بسهوله...!
آدم مراد : بص قدامه..ابعتلي انت بس العنوان مع صوره ليها..ومالكش دعوه بأي حاجه تاني .
تيم : بتفهم..تمام .بعد ما اقفل معاك..هبعتلك كل بياناتها..
بعد كدا..آدم مراد..اتفق مع مجموعه خاصه..وسافرت المانيا.وراقبو كامليا ليل ونهار..ويبلغو آدم بكل جديد..
ف يوم كامليا..خرجت من المستشفى..ع فندق صغير وقديم..وقابلت هناك شاب أمريكي وكان ملثم ودراعه عليه وشم كتير جدا..وشكله متشرد.واتكلمو حوالى نص ساعه وقدمت ليه ظرف فلوس وخرجت.. وبعد المقابله.. بلغو آدم.
آدم مراد : قالهم خدو الشاب ده .وادفعوله ال هو عايزه..بس يعرفو منه كامليا كانت عايزه ايه؟
وبعد كدا..مشيو ورا الشاب..لحد ما دخل ديسكو. يصرف اول دفعه من كامليا..
الحراس اتعرفو عليه..ودفعوله الضعف. وقالهم.. إن كامليا اتعرفت عليه عن طريق ممرضه ف المستشفى..وهي تبقى صديقته.وكامليا شرحتلى إنها متجوزه من فتره صغيره..وجت بنت اتعرفت عليهم..وضحكت ع جوزها. وبعد كدا اتجوزها. وهي عايزه ترجع جوزها تاني .وتبعد البنت دي عن طريقه. وطلبت مني انى اسافر معاها القاهره..وهقيم ف شقه وهتعرفني ع البنت..وانا بطريقتي الخاصة..هخطفها ع ألمانيا. وطلبت مني إني أشغلها لحسابي الخاص. ك دعاره وغيرو .وانا هغير هويتها بمعرفتي..واتفقنا أننا نسافر خلال الاربع ايام ال جايين.مقابل مبلغ مالي كبير جداً.
واحد منهم اتصل ع آدم وبلغه..وطلب منه يحجزله تذكرتين.. و تذكره لدهب تمويه للعيله.. وكمان هددو الشاب ده يبعد عن كامليا نهائي..وهو متراقب..
آدم مراد : كان متماسك لأقصى درجة قدام العيله..ومقالش لأى حد حاجه. لانه عارف جدو هيرفض أنه يتدخل ويسيب تيم يتصرف..بس دى اخته..شرفه..وكمان ف بنت زيها وعايزه تدمرها؟ ومش اى تدمير..ده كمان خطف بره البلاد.. وتشغل اخته ف........!!!!
وطلع اوضته بسرعه ومخنوق جدااا.وفكر كتير..يعمل ايه؟
. ياخد عامر من المخزن ويخليه يعمل مع كامليا نفس ال اتعمل مع اخته.؟.وصك ع اسنانه بغضب وقبض ع ايديه وأقسم أنه يدخل الرعب لقلبها..وقال مش انا ال اعري بنت قدامي..!!! بس اقسم ليكى ياكامليا...لاخليكي..تخافي تمشي ف عز النهار...
.وبعدها بيوم اتصل ع الحرس..واتفق معاهم أنهم يجهزو ويلبسو لبس سفاره مصريه. ويلبسها قضية تخابر وجاسوسيه.. وأجر شقه لمدة ٢٤ ساعه بس. وهيعيش كامليا ف أسؤ كابوس هيمر عليها ف حياتها..
وقال لشاب ال هيسالها..قولها إن اسمك عامر..
وآدم : صمم أنه يكون بعيد عنها..عشان مش هيقدر يتمالك اعصابه.وممكن ف لحظه يقتلها..
عوده للوقت الحالي..
آدم مراد : قام بغضب..ونده ع الشاب..وقال بأمر..فوقوها.. وتسألها وتضغط عليها.. أنا عايزها تعيش يوم معاشتوش ولا هتعيشه ف حياتها كلها ..فاااااهم....؟
الشاب : فاهم ياباشا...!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
ف نفس الوقت ف فندق تركيا..
محمد ونور..جهزو شنطة السفر.وبيستعدو للرحيل..
تمارا : زعلانه جدا..وقالت بليز يابابي..بليز يامامي..بلاش ترجعو مصر انهردا..خليكو معايا يومين كمان..!!
نور : ابتسمت..غصب عننا ياحبيبتى..مامي وبابي وحشوني جدا..وكمان كفايه كده. شوفناكي واطمنا عليكي..وانتى كلها اسبوع وترجعيلنا انتى و اريان بألف سلامه..
تمارا : .............
محمد : ضمها لقلبه بحنان..حبيبت قلبي. احنا لازم نرجع مصر..انا عندى عمليات كتير..وكمان انا ونور سايبين المستشفى..فتره كبيره..وكدا غلط وماينفعش. تيما انا شوفتك وطبعا مستحيل اشبع منك..لكن انا هنتظر بفارغ الصبر..اخر الاسبوع علشان تنوري مصر..وتنوري حياتنا ياروحي..
تمارا : حضنته بدموع..هتوحشوني أوي أوي يا بابي..
محمد : ربت ع ضهرها..واتنهد.. وانتى وحشانى من دلوقتي يقلب بابي..يلا بقى اضحكي كدا وبطلى عياط.. انتى عروسه..هو ف عروسه قمر كدا بتعيط..همم وضحك..وباس جبينها..
نور : ضمتها بحنان..وعيونها لمعت بدموع..وابتسمت بتمثيل.. روقي كدا ياتيما.بالله عليكي انا عايزاكي ع طول مبسوطه يقلب مامي..
تمارا : حاولت تبتسم..حاضر يا مامي. خلى بالك من نفسك.. وخلى بالك من بابي. ارجوكي..وكمان متخليهوش يشرب قهوه كتير ومايكترش من السكريات..اوكي..؟
كلهم ضحكو بسعاده..
نور : ضحكت بسعاده.بتوصينى ع ابو عمري كله.. متقلقيش الدكتور ف عينيا..
محمد : قلبه بيضحك بسعاده..ع أم أبيها..
تمارا : خلي بالك من نفسك يابابي..وبليز متهملش صحتك..وخلى بالك من مامي..
محمد :ضحك نوري ف وريدي..ركزي انتى بس ف حياتك.وربنا يمن عليكم بنعمة السعاده..
كلهم آمين..
اريان : سلم عليهم..وودعهم..ووصلهم للمطار مع تمارا.. وركبوا الطياره..وراجعين لأرض الوطن..
تمارا : بتعيط..
آريان : وبعدين بقى..ينفع ال انتى بتعمليه ده؟
تمارا : بدموع اصلى انا عارفه إن بابي ومامي متعلقين بيا انا وتيم قد ايه.؟ واكيد زعلانين..وانا زعلانه اوى عشانهم..
آريان : بمكر..يستي زعلانين مين بس؟هو ف ناس زعلانه تروح دهب؟وغمز ده خالى محمد ده طلع مش سهل برضه هههه..
تمارا : كشرت عينيها بتذمر..قصدك ايه يا آريان؟
آريان : ههههههه كل خير طبعا.. يلا بقى تعالى نرجع ع الفندق..عشان عازمك انهردا ع غدا ف مكان فخم جدا جدا..
تمارا : بفرحه..واو بجد؟
آريان : قرب من وشها..هو انتى مش كنتى لسه بتعيطي؟ ههههه
تمارا : خبتطه ف كتفه.. بس بقى...!!!
آريان : ااه..بتضربينى ياتيما؟ ماشي ماشي..انا هسكت..ياريتها تيجى ع الضرب وبس..!! دلوقتي اى غلطه من الراجل يتشفى ويتحط ف أكياس.ف انا تحت امرك ياروحي..
تمارا : ههههه.. حبيبى يا آريان..ربنا يديمك ف حياتى العمر كله..
آريان : حط ايدها ف ايدو...وخارجين من المطار..ويديمك نعمه ف قلبى العمر كله..
فجاءه. حد ماشي وشايل شنطه خبط ف آريان..والشنطه وقعت.....!!!!!
= : اوبس.. آسف جداً.. مييين..!؟ آريان العدوي...!!!
آريان : انتبه..ورفع عينيه..وبص باشمئزاز وغيظ..وقال بجمود..أنت...!!!
بعد شويه ..
آدم وطارق وبيتر..راحو المستشفى..واطمنو ع عاشور.. وهيخرج بليل إن شاء الله.. وشاهين معاه. وآدم أمر شاهين..انه يوصل عاشور لحد بيته..
آدم اتصل ع مريم. وطمنها عليه..وقالها تجهز نفسها. وكمان رينو و آرين.. وانا جاي ف الطريق. هاخد شاور.. ونخرج نروح عند طارق..!!
مريم : قفلت..وحست بارتياح..وابتسمت برضا..ودعت للكل..وقامت تلبس وتبلغ رينو و آرين..
آرين: اول ما عرفت..فرحت جدا انها هتروح عن جدها طارق.. لكن ف نفس الوقت حاسه ان فرحتها ناقصه حاجه مهمه جدا.. ومسكت السلسله وبصت ليها..وقالت كان نفسي اشوفك قبل ما تسافر..!!!
كان نفسي اسمع منك ضي آدم.. كان نفسي.....!!!! واخدت نفس عميق واتنهدت..وقالت نفسي تكون معايا ديما...!!!Автор: Меріам Насар
وبعد شويه
آدم وصل البيت واخد شاور... وحاول يكون ع طبيعته.. ولبس. ومريم ساعدته.. وهو ساعدها..ونزلو كالعاده..
وكانت رينو و آرين جهزو. و آركان ف الجيم. وهيطلع من الجيم ع جدو طارق...
وآدم اخد مريم ورينو و آرين..ف عربيته الخاصه..
وعربيتين حرس خاص معاه. لانه مش ضامن ال حرق الشقه. يكون مراقبهم..
------------------بقلمي مريم نصار.
بعد شويه ف المالديف..Автор: Меріам Насар
ميرو قاعده ع الشط..وتيم نايم وحاطط راسه ع رجلها..
ميرو : بتلاعب خصلات شعر تيم..ومبتسمه وقالت تيمو حبيبى..!!
تيم : عيونه..
ميرو : ضحكت..تسلملي عيونك..!! انا كنت عايزه أسألك..عن المفاجأة..مش هتقولي بقى عليها..!!
تيم : رفع عينيه ليها بضحكه وقال.. مستعجله انتى مش كدا؟
ميرو : بضحكه..بصراحه فضول مش اكتر..انت قولتلى مفاجأة كبيرة ليا انا وأنت..وبليز عايزه اعرف بجد..
تيم : اتعدل..وقال لأ..لو عايزه تعرفي يبقى نطلع اليخت..وغمز..!!
ميرو : بحرج.. لكن كشرت عينيها وقالت..وايه العلاقه بقى؟
تيم : نام ع ضهرو..وحط ايديه ورا راسه وحط رجل ع رجل..وقال بثقه..يابنتى المفاجاه دى مش بعيد تخليكى يغمى عليكى من الفرحه..
ميرو : بفضول..ارجوك بقى ياتيمو قول..!!!
تيم : قام..وقال تعالى معايا..ومسك أيدها..ورايحيين ع اليخت..
ميرو : ماشيه معاه..وقالت..انا بجد مبقتش فهماك..
تيم : ضحك..هتفهمى دلوقتي..وبعدين انتى وحشاني يعنى..فيهاش حاجه والله..
ميرو : اتكسفت..ومردتش...........!!
طلعو اليخت..واخدها الاوضه..ووقف قدامها وبص ف عينيها...
ميرو : بلعت ريقها بتوتر وبصت بعيد...احم هي..هي المفاجأة هنا؟
تيم : ابتسم بحب..ورجع خصلة شعر ورا ودنها..وقال لأ ف بريطانيا..!!
ميرو : كشرت عينيها بعدم فهم..ايه؟بريطانيا؟ انا مش فاهمه حاجه؟
تيم : حط خدو ع خدها..وهمس وقال..رسالة الدكتوراه..الدكتوره مريم مراد العدوي والدكتور تيم محمد عزيز..هنحضر رسالتنا انا وانتى ف بريطانيا ف جامعة. (أوكسفورد Oxford)
ميرو : تنحت وفتحت بوقها وعينيها..ومش عارفه تعمل اي رد فعل...!!!
تيم : ابتسم..ورفع ايديها وباس عليهم..وقال هي دى مفاجأتي ليكي ياملاكي..!!!
ميرو : قلبها بيدق بسرعه كبيره..وقفلت عينيها وفتحتها ببلاها..وقالت. جامعة. (أوكسفورد Oxford) .؟
تيم : ضحك بصمت..ايوه يا روحي هنكون انا وانتى هناك ومع بعض.
ميرو : انتبهت..واستوعبت..وشهقت بانبهار كبير..واتنطتط من الفرحه الكبيره..وقالت بفرحه..واااو بجد ياتيموو؟ بجد انا مبسوطه اوى اوى.انا حاسه اني بحلم بجد..واتشعلقت ف رقبته..وقالت بسعاده..ربنا يخليك لقلبي وف قلبى ربنا يباركلي فيك ياروحي انت..وباسته من خدو..
تيم : مبسوط جدا لفرحتها..ومسك وشها بايديه وباس جبينها..وقال أنا وعدتك اني هحاول طول ما انا بتنفس..اني هقدملك السعاده يامريم..
ميرو : عيونها لمعت بدموع الفرح..وقالت بحب.. سعادتي ف وجودك جمبي.. فرحتي الحقيقيه أنى لما افتح عينيا اشوفك جمبي.. أنت نعيمي للدنيا ياتيم..!!!
تيم : بيتأمل ملامحها.وقال بغرام..بحبك..وقرب منها بحب كبير وعشق اكبر..عشق يفوق الخيال..ف ميراث العشق. وف عالمهم الخاص...
------------------بقلمي مريم نصار.
تاني يوم.. مكتب آدم..
آدم : هز راسه ل زين و زياد...
ونقول فلاش باك -------------يتبع
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 56 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 57 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .