رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة التاسعة والاربعون 49 | روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 49 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 48 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق الفصل التاسع والاربعون


فصل ٣٥ج 2

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

اللهم احرمني لذة معصيتك..وارزقني لذة طاعتك..

إذا كنت تسمع صوتا من داخلك،
، ينادي هذا حلال و هذا حرام،،،،
فأعلم أن قلبك مازال حيا..!!
رزقنا الله وإياكم الإخلاص فِ القول والعمل..
================================

بسم الله نبدأ.

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

مصطفى : ببطء. ب ح ب ك . يا جووو دي . بحبك .

چود : مش قادره تتنفس من التوتر .وحاولت تكون ثابته.. وبصت ورا مصطفى .. وقالت بمكر . هييي بااابي؟

مصطفى : تنح . ولف بسرعه وقال ينهار ابوكي اسو......!!!!

چود : ههههههههه . شربتها هع هع هع. يلا بقى من هنا عشان معلمش عليك..

مصطفى : رفع حاجبه وقال بقى كدا ياچود.!؟ طيب ماااااشي .. ومتزعليش منى لما ابيت كوثر ف حضنك . يلا ومن غير سلام يابنت فارس ....وسابها وراح يسلم ع آسر ...

چود : ههههههه ههههه . وبعدها كشرت عينيها بعدم فهم وقالت كوثر مين؟

ياسين : جاب التذاكر. وسلم ع مصطفى وچواد . وعطا لكل واحد تذكرته . وقال . آسر انت ومصطفى خدو البنات وادخلوا كلكو . وانا شويه وهحصلكم .

آسر ومصطفى . تمام . واخدو البنات ودخلو ..

ياسين : واقف وبص ف الساعه وقال همس اتأخرت. وانا ممعييش رقمها ..اووف ..

------------------بقلمي مريم نصار.

همس : ف العربيه.

ربيع : سايق العربيه . وبصلها ف المرايه . وقال بنفاذ صبر. مش عارف انا سينما إيه وانتى ايديكي محروقه كدا ؟

همس : ياعمو ريبع . يااااعموو ربيع . ايه محروقه دي؟ الملافظ سعد ياراجل ياطيب . وبعدين هي السينما مبيدخلوش اى اصابات ههههه . يلا بس دوس بنزين خلينا نوصل بسرعه ..

ربيع : خلاص اهو . وصلنا . وبعدين هو انا هقدر عليكى . دماغك ناشفه وبتعملى ال يجي ع بالك .

همس : ع فكره بقى انت ظالمنى .. عشان أنا مثال البنت الكيوته الهاديه الظريفه الجميله الرقيقه ال..........

ربيع : بس بس . خلاص حقك عليا انا غلطان . انتى ملاك نازل من السما . انا ظالمك فعلا ..

همس : برافو عليك ياعمو ربيع. الاعتراف بالحق فضيله. هههههههه.

ربيع : وليه السيره النكد دي بس . ماتسيبى فضيله ف البيت بنكدها وقرفها.

همس : هههههه طنط فضيله ههههه دي قمر . بقولك ايه. تعالى اتفرج معانا ع الفيلم . كله دبح وقتل . يمكن تاخدلك فكره مقتبسه وتنفذها ف البيت هههههههه ..

ربيع : ههههه لا دي ماينفعش معاها افكار. دي عايزه معجزه الهيه تنزل عليها من السماء. وبعدين انا لو خلصت منها مش هخلص من الآخره..يلا ربنا يهدي يارب . وركن العربيه . استنى يابنتى هنزل افتحلك الباب عشان ايديكي . وفجاءه الباب اتفتح ..

ياسين : فتح باب العربيه . وابتسم ..

همس : قلبها دق بقوه . واكتشفت أنه كان واحشها اوي . وكأن ال مر عليهم دي مش سعات لا ده وقت طويل جدا ..

ربيع : كشر عينيه بعدم فهم . وبص ع همس . وشاف تعابير وشها . ورجعت البنت الكيوت ف ثوانى. وهز راسه وقال امممم .هي الحكايه كدا ..

همس : نزلت بتوتر ..احم مساء الخير يا ياسين ..

ياسين : ابتسم مساء الخير يا همس . ايديكي عامله ايه دلوقتى؟

همس : بلعت ريقها بتوتر. كويسه. احم احب اعرفك عمو ربيع. كان سكرتير جدو الله يرحمه. وكمل مع بابي و هو ال مربينى ..ف مقام والدي ..
وبصت ل ربيع. عمو ربيع .حضرة الظابط ياسين جمال. وكمان ماسك شركة والده و ال وافق ع مشروعي الجديد ال قولتلك عليه ..

ياسين : سلم ع ربيع. اهلا وسهلا تشرفت بحضرتك ..

ربيع : بإعجاب. اهلا وسهلا يبنى الشرف ليا انا . وكمل بمكر .. وبصراحه بنتى همس بتشكر فيك اوى .وبتقول فيك شعر بأخلاقك . اهلا وسهلا ..

همس : تنحت وفتحت عينيها بدهشه . وصكت ع أسنانها بغيظ من ربيع ..

ياسين : بابتسامه . همس بتحب تبالغ كتير . وغمز ولا ايه ياهمس . ويقصد الشاى والقهوه ..

همس : بتوتر. احم . هو...قصدى...!!! هي كارما وحياة فين؟

ياسين : بابتسامه ف انتظارك جوه. اتفضلى .. واتحرك خطوتين

همس : بغيظ كبير قالت ل ربيع . انا بشكر فيه وبقول فيه شعر؟ ماشي ياعمو ربييييع مااااشي. عارف لو خرجت من السينما ولقيتك نايم ف العربيه . انا هسيبك واخد تاكسي . وخلى بقي فضيله هي ال تعملها معاك . مااااشي .

ربيع : ههههههههه احسن تستاهلى . بس عايزه الصراحه . باين عليه محترم وراقي جدآ ..

ياسين : سمعها وضحك بصمت .. واتأكد إن همس مفتاح لضحكة قلبه ....

بعد شويه. دخلو السينما. والبنات جمب بعض. والشباب جمب بعض.

ياسين : وهمس تقريبا ماتابعوش الفيلم وكل واحد بيسرق نظراته للتاني..

أما چود : كانت مركزه . لكن مصطفى كل شويه يبص عليها ويشتت انتباها . ويغمزلها ..

وچود قلبها طبعا مبسوط ..

آسر : حبه هادي وجميل. هو وحياة .

كارما : لسه صغيره. ومتابعه. بتركيز كبير .
وچواد : شايف برائتها . وصغر سنها . لكن هيحاول مع مرور الزمن ..

بعد شويه الفيلم خلص. وياسين عزمهم كلهم ع العشا.
.والشباب قضو وقت جميل جدا مع بعض. وخصوصاً ف وجود مصطفى عزيز ايكونة الضحك والجمال ..

وهمس كانت مبسوطه جدا . واتعرفت ع چود وكانو ميكس جميل جدا ..
وبعد العشا . كل واحد رجع ع بيته شايل ف قلبه احلام كتير وأمنيات اكبر. ودعو الله انها تتحقق.

------------------بقلمي مريم نصار.

المالديف.

تيم : شالها بين ايديه بتملك . واخدها لعالمه الخاص .....Автор: Меріам Насар

وبعد فتره كبيره . واخيرا . تم نقل ملكية ميرو العدوي . الي . ميرو تيم عزيز .

تيم : واخد ميرو كلها ف حضنه . واكتر الناس سعاده . بقربه من عشق السنين . وفكرة إن محدش لمسها غيرو . مزوده معدل ضربات قلبه من السعاده . ومش عايز يبعد عنها ثانيه واحده .

ميرو : مغمضه عينيها . ف حضنه. وحاسه انها عاشت حلم جميل. وأخيراً اتحقق بعد صبر سنين . وإثبات ملكيتها ل تيم وبس . دي أقصى درجات السعاده عندها . وأنها محدش لمسها غير زوجها حلالها.قدام الله . مخليها عايزه تصرخ بعلو صوتها انها قد ايه مبسوطه وبتعشق تيم .

ووجودها ف حضنه وأنها بقت ملكه ليها مذاق خاص وإحساس بنعومة الحب ..

تيم : اتعدل بيها وهي ف حضنه . ومسك وشها بايديه . وبص ف عينيها بتركيز ..

ميرو : رفعت عينيها ليه وتاهت ف جمال عيونه . وبصت ليها بحريه مطلقه من غير زنوب ولا خوف . ولا اضطراب . لأ هي دقات قلب مسموعه من الطرفين وسط صمت عدا عليهم ف اعتراف يليق بأجمل عيون تيم وميرو ..

تيم : بيتأمل تفاصيل وشها ..

ميرو : عينيها تايهه ف جمال عشقها.

واخيرا : تيم شدها لحضنه بعشق كبير ..

ميرو : اترمت ف حضنه اخيرا بإرادتها . وغمضت عينيها وهمست . بحبك ..

تيم : قلبه دق ليها . وقرب منها تاني واخدها لعالمه الخاص ..
وبطريقه اجمل وحب أعمق ومشاعر مكونه من لهفه وعشق وغرام بكل لغات العالم من ميراث العشق..!!!

ف بيت المزرعه .

آرين : ف الليفنج رايحه جايه بتوتر . اوووف بقى هما اتاخرو كل ده ليه؟

آدم : بص ف الساعه وقال هانت ياحبيبتي . كلها شويه ويوصلو بالسلامه ..

مريم : تعرف يا آدم . انا لما كلمت رينو اطمن عليها . حسيتها مبسوطه اوى . وقالت هقولك لما ارجع .. بس عايز الصراحه ..انا وقتها قلبى حاساه انه مبسوط . وعندى إحساس بالتفائل .

آدم : ربت ع أيدها . إن شاء الله خير ياروحي.

آرين : عينيها ع الشباك . وقالت بفرحه. بااابي جه. وجريت ع الباب ..

فهد : داخل وساند رينو . والإبتسامه ع وش الكل .

آرين : جريت ماااامي . واترمت ف حضنها وبتعيط..

فريحه : لسه هتقولها حاسبى يا آرين. لكن رينو هزت راسها لفريحه. لأ. وضمت آرين لحضنها . حبيبتي اهدى انا كويسه ياروح مامي ..

آرين : خرجت من حضنها . وهزت راسها بطفوليه . لأ حضرتك كنتى مغمى عليكى . اكيد خوفتى من حاجه صح؟. انا كمان لما خوفت من دارلي أرابيا............... وبلعت ريقها بصعوبه .. لأن فهد موجود ...

فهد : رغم فرحته . إلا أنه زعلان نسبياً من آرين . ايوه زعلان وعنده حق. آرين مش اى حد بالنسباله. دي روحه . حته منه ومن نجمته . بيخاف عليها من اي حاجه .. وأنها تركب حصان وبقوة حصان تيم . كانت ممكن تموت فيها . وغمض عينيه وقبض ع ايديه بغضب واضح ...

رينو : بصت ل آرين بتحذير . متكملش .. وابتسمت بتمثيل . وقالت تعالى ندخل ياحبيبتى وانا كويسه متقلقيش..

مراد : حب يلطف الجو . وقال وسعو بقى كدا . وخلونا ندخل . ايه الزحمه دي .. تعالى يابت يا آرين . انا عندي ليكى حتة خبر . ههههههههه وغمز ل فهد اه يانمس . هههه هههههههههه ..

آدم ومريم بصو لبعض بعدم فهم.

رينو : دخلت ..

آدم : قام وفتح ايديه . لنوتيلا البيت . وضمها لقلبه بحنان كبير . وقال حبيبت ابوكي . الف سلامه عليكي ياحبيبتى ...

رينو : اخدت نفس عميق واتنهدت بحب. الله يسلمك يابابي ..

مريم : تعالى ياروحي ف حضنى . وطمنيني عليكى ..

رينو : طلعت من حضن آدم . وحضنت مريم . انا كويسه جدا طول ما حضرتك بخير يا اجمل واحن أم .

كلهم قعدو .
آدم مراد حط المفاتيح . وعيونه ع آرين بخبرة مخابرات . من غير ما حد ياخد باله . ومنتظر رد فعلها لما تعرف ان هيكون ليها اخ او اخت ف المستقبل.

مراد : ههههههههه .. مش عايز اقولك يامريومه عندى ليكى خبر بمليون ريال سعودي هههههههه ...

فهد : صك ع أسنانه بغيظ . وخبطه ف جمبه ماتتلم بقى ع المسا ..

مراد : بيمثل الألم ..اااه . اتلم ياشقى .. بقى تعملها ع كبر .. ههههه . طيب اصبر لما نفرح بالعرسان الاول . ولا هو نظام سابق ولاحق هههههههههههه...

مريم : اله ماتقولو ياولاد خبر ايه . خير إن شاء الله.

مراد : بمكر. فهد هايقولك ياست الكل ...

فهد : فتح عينيه بدهشه . وبص ل مراد . وصك ع اسنانه بغيظ وقال قوم من هنا .يالا ..

مراد : بخبث . دي مزرعتى يافهودي . وغمز لأ وايه . بتجيب الاخبار ال هي . هههههههه بركاتك ياضرغام هههههههههههه ...

آدم : بهدوء . لو خلصتو . ممكن حد يفهمنا.

رينو : بلعت ريقها بتوتر .وعيونها ع آركان ال ساكت من وقت ما عرف . وبصت ع آرين . وشاورت ليها. تعالى جمبي يا آرين ..

آرين : جريت وقعدت جنبها ..نعم يا مامي ..

فريحه : قامت وقفت وقالت . بما إن فهد ورينو مش عايزين يقوله . انا هقول الخبر الجميل ده ال فرح قلبى اووي.

مريم : فتحت عينيها بدهشه بفطرة ام وقلب أم . وقالت فريحه . تقصدى إن رينو...........!!!

فريحه : بسعاده . ايووووه ياست الكل..رينو حامل وف الشهر الأول كمان...

الخبر نزل ع آدم ومريم .. بإحساس مختلف منه فرحه ومنه خوف ع رينو.. لكن الفرحه أكبر...

أما آرين : تنحت وفتحت بوقها وعينيها . ومعملتش اى رد فعل ....

آدم : بفرحه.. هز راسه بابتسامه.مبروك يارينو ..

رينو : بفرحه كبيره..الله يبارك ف حضرتك يابابي .

مريم : بدموع الفرح . الف مبروك ياروحي . اللهم بارك . ولعله خير إن شاء الله.

رينو : مسحت دموعها ورفعت عينيها ل فهد بعتاب .. وقالت فعلا . لعله خير ...

مراد : مبروووك يافهد باشا ..والله .. والله . انت فخر مصر يبنى .. وغير متوقع بالمره . عامل زى الجو بالظبط . الواحد لا بقى عارف هو ف الصيف ولا الشتا ..

فهد : صك ع أسنانه بتوعد . ماتتلم ياض انت ..انت بتفرح ف الناس.

مراد : ومش اى فرحه هههههههههههه دى الفرحه الكبيره .. وهمس ف ودنه .. بكره تبقى اب وكلها سنتين ولا تلاته وتجوز بنتك وتبقى جد هههههههه الهوى ع المسخره اجدعان . هههه ..

فهد : بكوعه خبطه بقوه . ومراد أتألم بجد . ولعنه بصوت مهموس .. والكل ضحك ..

ولكن انتبهو ل آرين . ال ع نفس الحاله .. بوقها وعينيها مفتوحين . ومتنحه بصدمه . وسرحانه الى مالا نهايه...!!!

رينو : مسدت ع حجابها . آرين ياحببتى ساكته ليه؟

آرين : ف اللاوعي . مامي حامل؟ يعنى تخلف نونو صوغنن . ولو بنت.. وعيونها لمعت بدموع وكشرت بطفوليه .. ولو بنت بابى هيحبها اكتر منى .. وكنزى .. كنزى حد هيشاركنى فيه . وصرخت بطفوليه .. لااااااااااااااء عاااااااااااا ..

العيله ف منهم ال بيضحك . وفيهم ال مش فاهم رد فعلها .

آرين : قامت بسرعه . ووقفت قدام فهد . وقالت بتحذير . وتذمر طفولى . بص بقى ياسي بابي .. اعمل حسابك . انت لو حبتها اكتر منى مش هيحصل كويس.. وكمان......وكمان لو .. لو جبتلها كنز اكتر من كنزى انا مش هسكت ... وكمان ... وكمان لو .... لو. وافقت انها تدخل حربيه وتحقق حلمها. انا مش هسكت ومش هيحصل خير ابدا .. ولو ..ولو اهتمامك قل بيا .. انا هسيب البيت واعيش مع جدو .. انا لا يمكن اسمح حد يحبك اكتر منى . وكمان مش هسمح انك تحب حد اكتر منى . انا ......انااا....وعيطت بخنقه ..وجريت وسابتهم ...وخرجت الجنينه ..

كلهم بصو لبعض بدهشه . إلا رينو بصت ل فهد بلوم وعتاب انه كان عايز يبعد . وف حد بيعشقه اكتر من نفسه ..

مراد : بتأثر . والله البنات دي . اجمل نعمه . والبت آرين دي بسكوته بالنوتيلا ..

فهد : قلبه وجعه ع بنته . ازاى تفكر إن مهما جاب ولاد هيحبهم اكتر من فرحة عمرو .. وقام بسرعه . وخرج وراها ..

آدم : حس إن الجو متوتر بين فهد ورينو . وقام وقف وقال طيب الحمد لله اطمنا ع رينو .. يلا ياحبيبتى .

مريم : حاضر ياحبيبي وقامت .وقالت . فريحه ياحبيبتي.. اطلبى من البنت تجهز اكل صحى وكوباية لبن ل رينو . وتطلعها ع أوضتها ..

فريحه : من عينيا حاضر ياماما ..

مريم : تسلم عينيكى ياحبيبتى .. وانا هطلع أبلغ رنا ونور الخبر الحلو ده ..

فريحه : بسعاده وانا كمان هتصل ع رودي . وكمان بنات العيله وافرحهم بفرحتنا الكبيره ..

مريم : ربنا يفرح قلبك يانور عيني . وانتى يارينو . خدي علاجك بانتظام ومفيش اى حركه . وانا إن شاء الله هتابع معاكي . ورب الخير لا يأتي إلا بالخير .. تصبحو ع خير .وباست جبين رينو .

كلهم وانتو بخير ...

آدم مراد : قام وانسحب بهدوء . وطلع اوضته . ووقف ف البلكون يطمن ع ضي آدم ..

مراد : اخد تالين . وطلع معاها . وساب رينو مع آركان ...

رينو : قامت .. وقعدت جنب آركان .. وقالت مش هتقول حاجه . وتطلع ال ف قلبك انت كمان...؟

آركان : بص ف عينيها وقال بحيره . مش عارف . من غير كدب . ف الاول اضايقت.
ازاى وانا ف السن ده هيبقى ليا اخ صغير .. وكمان خوفت اوي عليكى . ومسك ايديها ماما . بجد الحمل ده مش خطر عليكى؟ ماما انا كل ال يهمني حضرتك وبس .لو خطر مش عايزو ..ارجوكي ..

رينو : مسدت ع شعرو بحنان . آركان ياحبيبي . ليه بتقول خطر . ال ف سني وأكبر منى كمان لسه بيخلفو .. وبعدين الحمد لله أنا أقدر اخلف تانى وتالت . انت مش عارف انا كنت بدعي ربنا قد ايه عشان يرزقنى بإخوات ليكم . والحمدلله استجاب . واطمن ياروحي . مفيش اى خطر إن شاء الله . ودلوقتي الطب اتقدم . وف طرق كتير للولاده الساهله ..انا كل ال انا عايزاه منك . انك تحتوى آرين اختك .. مجنونه مفكره أننا هنبطل نحبها .. ومتعرفش انها فراشة الحياه بالنسبا لينا انت وهي ..

آركان : اتنهد بأريحيه .. الحمدلله . واطمني حضرتك . آرين هتكون كويسه بعد ما بابا بتكلم معاها ...

------------------بقلمي مريم نصار.

آرين : جريت وبتعيط . وجواها شعور مختلف واسئله . يعنى هيبطلو يحبوني .. يعنى كدا خلاص اهتمام بابي هيقل .. النونو الجديد هيشغل تفكير بابي ومامي وينسونى..

فهد : من وراها. ..آرين ..؟

آرين : بتعيطت. وقالت بدموع . بااابي انا.........وسكتت ..

فهد : قرب منها . ومسح دموعها . وابتسم بحب . وقال آرين المجنونه . بنتى وحببيتى وروحي . كدا ؟ تفكري بالطريقه دي ؟ لأ انا زعلت منك ع فكره ..

آرين : نزلت وشها ف الارض بزعل . وقالت بكره هتحب النونو اكتر منى ..

فهد : ابتسم . عمرى .. عمرى مااحب حد اكتر منك . وبعدين النونو ده هيبقى اخوكي أو أختك . وكمان فرق العمر . هيكون ابنك او بنتك ..ليه بتفكري بالطريقه دي يا آرين ..؟ تعالى اقعدي .عايز اتكلم معاكى ..

آرين : قعدت . بتذمر .

فهد : قعد جمبها . وقال طيب مش يمكن انتى ال تحبى النونو اكتر منى . وتنسينى وتهتمي بيهم وانا لا ..

آرين : بدموع . ابدا . عمري ما احب حد قد حضرتك . بابي انت قدوتي ف الحياه . مهما اقول انا بحب حضرتك قد ايه . مش هتصدقنى .. انت مثلى الاعلى يابابي ..

فهد : غمض عينيه .. وقال جواه . ايه يافهد .. كلام رينو صح . آرين شايفاك كل حاجه .. وبدليل انها خافت من اهمالى انا وبس ليها. آرين يافهد..!!!. واتنهد بزعل . ومسد ع حجابها .وقال. لأ انا مصدق ياروحي . وزي ما انتى شيفانى مثل أعلا . انا كمان شايفك اكبر احلامي .
آرين انا عايز اقولك وأسألك ع حاجه .. انتى ليه رغم كل ال انا بعمله معاكي بتخافى منى ؟

آرين : رفعت عينيها ليه وسكتت.........!!!

فهد. : هز راسه.. وسألها. ليه خبيتى عليا انك ركبتى الحصان ؟

آرين : خافت وبلعت ريقها بتوتر ... وقالت بتلعثم. اء....ا.انا.... احم ... ومالقتش رد تقوله ..

فهد : حاوطها من كتفها واحتواها .. وقال طيب ممكن دلوقتي تنسي انى ابوكي . وتعتبرينى صديقك زي زمان . وتفتحيلى قلبك وتقولى ع كل حاجه جواكي ومخوفاكي منى ..

آرين : بزعل . بابي هو مش خوف بمعنى خوف. هو....هو من وجهة نظري حب كبير وتقدير عظيم لحضرتك ومش عايزه ازعلك منى . وخوفت كمان إن حضرتك تبعد عننا .

فهد : ..................كملى سامعك ..

آرين : بتنهيده .. حضرتك انا بحبك اوى وبحب كل حاجه فيك . لكن لما بتضايق بتتعصب جدا . ومن خوفك علينا بتبعد .. وبتسافر ع شغلك . وانا بحب ديما اشوفك فرحان بيا. نفسي اثبت نفسي لحضرتك انى قويه جدا زيك .
تعرف حضرتك . آدم قالى متركبيش الحصان .. بس انا ركبته عشان اثبت انى آرين بنت فهد السيوفي. تقدر تعمل اى حاجه وكل حاجه زى باباها بالظبط .
وبعد ما وقعت من ع الحصان .. كان كل خوفي زعل حضرتك منى .. انت عندى حاجه كبيره جدا . وبصراحه خبينا الموضوع ع حضرتك عشان متزعلش منى ولا من مامي . وكمان آركان مالوش زنب لانى عملت كدا لوحدي ومن غير ما حد يشوفنى .. كان نفسي افاجاءك وافرحك بيا . واقولك انا اجتزت مرحله جديده .. خوفي من زعلك منى مش خوف نفسه من حضرتك .. زعل حضرتك زى اللعنه بالنسبالى ..

فهد : ابتسم . ومسح دموعها . وقال ايه ده . آرين فراشة قلبى . بتتكلم كلام جميل وكبير اهو ..

آرين : ابتسمت . انا عارفه إن الكل شايفنى طفله . بس انا فاهمه كل حاجه . لكن انا بحب اوى روح الطفله ال جوايا . هو انا كدا غلط يابابي..!؟

فهد : ضمها لقلبه هششش بس انتى عمرك ما كنتى غلط . انتى طفله . وهتفضلى طول عمرك طفله لقلب ابوكي وبس .. وباس راسها .
. وقال ياريت يا آرين ماتحاوليش تجازفي بالطريقه دي تانى .. ركوب الخيل مش سهل . واى حاجه عشان تعمليها صح . لازم خبره كافيه .. انتى لازم تفكري ف خطورة الأمر . وإن لو حصل ليكى حاجه لا قدر الله . انا هدمر ..عشان خاطري اسمعى كلامى . انتى مش محتاجه لانك تثبتى نفسك وقوتك ليا .. انا واثق انك اقوى بنت ف العالم . مش لانك بنت فهد لأ .. لأنك آرين .. آرين وبس..

آرين : بمرح طفولى اترمت ف حضنه حبييييبي باااابي فهد انا وبس .. ورفعت وشها ببرأه . مش هتحب حد قدي صح ؟

فهد : ههههه ايوه صح .. يلا بقى تعالى اطلعى اوضتك ونامي الوقت أتأخر ...

آرين : باسته من خدو بمرح وقالت . حاضر يا اجمل بابي ف الدنيا كلها ..

فهد : قام . وحاوطها من كتفها . وماشيين جمب بعض يضحكو ..

آدم مراد : ف البلكون . وابتسم بحب لما شاف ضحكتها وطفولتها ال بيعشقها .

رينو : واقفه ف البلكون . وشافت فهد و آرين . واتنهدت بحب . وحطت أيدها ع بطنها . وابتسمت بسعاده ..ودخلت وقلعت الاسدال .. وقعدت ع طرف السرير .. وقالت بحزن .. عمرى ما كنت مهمله ف أولادي يافهد . وقفلت النور . وشدت الغطا عليها . ونامت وغمضت عينيها . هروب من عتابها لفهد ..

فهد : خبط ودخل .. لكن اتفاجئ . إن رينو نامت. وشافها نايمه وحضنا نفسها ف وضع الجنين . وعرف انها كدا لسه زعلانه .. ومسح وشه بايديه
وقفل الباب . ودخل الحمام .. واخد شاور بسرعه . وخرج . وشغل الإضاءه . وشاف الاكل وشوب اللبن زى ما هو .. وشال الصينيه وحطها ع الكمود . وقعد جنبها ع طرف السرير . ومسد ع شعرها بحنان . رينو حبيبتى .

رينو : مردتش عليه..............!!!

فهد : ابتسم . وقال أنا عارف انك لسه صاحيه . هتنامى ازاى بقى وانتى مش ف حضنى ؟

رينو : بجديه . لو سمحت اطفي النور لأنى عايزه انام ..

فهد. : اتعدل . وشد رينو عدلها . وقعد خلفها . ورجع راسها ع صدره .. وضمها لقلبه بحنان . وهمس بصوت حنون . نجمتى مستحيل تنام وهي زعلانه من فهد حبيبها ..مش كدا ؟

رينو : اتنهدت وساكته...........!!!

فهد : رينو . انتى عارفه انى مقصدش ابعد عنك بالمعنى ده .. انا لو اطول اخبيكى جوايا عشان تكونى جنبى ف كل خطوه هعملها . لكن انتى عارفه إنك الوحيده ال بخاف تزعلى منى .. رينو انتى بالذات محبش اشوفك زعلانه . ولا بحب اكون متنرفز قدامك ..

رينو : بهدوء . خلاص ال حصل حصل يافهد . وكويس انك اتكلمت مع آرين ..

فهد : رفع دقنها وبص ف عينيها .. و آرين تبقى بنتك . وخوفي عليها لانها منك .. وكلها شبهك . وانتى عارفه انى بخاف عليها وبخاف عليكو اكتر من الاول..
ليه مش قادره تشوفي غيرتى عليكو أمر طبيعي . المفروض انتى اكتر واحده عرفانى ..

رينو : عيونها متعلقه بيه ولمعت وقالت . الوسطيه ف كل حاجه حلوه يافهد ..

فهد : بعتاب طيب والعشق ..ينفع فيه وسطيه؟

رينو : ...............!!!

فهد : رتب شعرها وابتسم . وقال بصي خلينا متفقين أن غيرتى عليكو عمرها ما هتتغير . لأن ده طبع ومش هحاول اغيرو .. تانى حاجه بقى . انا بعتذر لانى اتهمتك بالاهمال . لانك أعظم واجمل زوجه . واكفأ دكتوره . واحن وأعظم أم ..

رينو : اتنهدت بأريحيه ..وقالت حصل خير ..

فهد : ابتسم ..وحط ايدو ع بطنها ..مبروك يانجمتى ..

رينو : قلبها دق..ورفعت عينيها ليه وقالت مبسوط يافهد؟

فهد : دفن وشه ف شعرها وقال فهد بيعشقك يارينو . بجد بموت فيكى . ودي قمة السعاده ..

رينو : ابتسمت بحب . وقالت أنا عايزه البيبى يكون شبهك ...

فهد : ضحك .ويسلام لو بيغير زى أبوه . لحظه واحده بس . هو ولد ولا بنت ؟

رينو : بصت ف عينيه انت نفسك ف ايه ؟

فهد : قلبه بيدق بسرعه . وقال قبل كل حاجه تشربي اللبن ده . وتاكلى الشوكليت بتاعك . وبعدها هقولك نفسي ف ايه ؟

رينو : لأ بس انا مش عايزه ..

فهد : لأ دلع مش عايز .. انتى حامل ولازم تخلى بالك من صحتك .. واعملى حسابك انتى اجازه تمام ؟

رينو : تنحت اجازه؟ لأ يافهد ارجوك ..

فهد : هشش اشربي ومش عايز كلام كتير . خلاص قولت اجازه . ومش هتتعبى نفسك ف اى حاجه .. والا هنزعل من بعض ..يلا اشربي .

رينو : ضحكت بسعاده . وشربت من ايدو ..

فهد : أكلها الشوكليت كالعاده .. ومسح بوقها بالمنديل .. وبصلها بحب وقال مبروك يارينو ..

رينو : حطت راسها ع صدره واتنهدت بحب الله يبارك فيك ياحبيبى . مش هتقولى بقى نفسك ف ايه؟

فهد : رفع دقنها ..وقال دى هديه من ربنا . وانا راضي بأى حاجه .

رينو : ونعم بالله ...

فهد : بحنان .. وحشتينى ...

رينو : قلبها دق وانت كمان ...

فهد : قرب منها بحب كبير واشتياق اكبر . وبيعتذر ليها بطريقته الخاصه ... واخدها لعالمه الخاص .

رينو : همست بحبك يافهد ..

فهد : بعشقك ياقلب الفهد ...

------------------بقلمي مريم نصار.

ونقول بعد اسبوعين كمان ..

ف ألمانيا ..

كامليا : .كانت عايزه تسافر تانى يوم لكن والدتها زعقت عشان باباها تعبان ومنعتها من السفر لوحدها...

وكامليا دلوقتي قاعده ع الأرض مكانها . وفاتحه اللاب توب وبتتفرج ع فيديو تيم وميرو يومياً.. وعينيها كلها شرار وعايزه تنتقم..
كامليا : بتاكل ف ضوافر ايديها بغل كبير.. وقالت بهستريا..قريب اوووى اوى هتكون ف حضنى يا تيم.. ايوه انا مراتك وبس انا حبيبتك وبس مش هى. انت ملكى انااااااا وبس . كامليا وبس.. تيم ملك كامليا وبس .. ههههههه.

ف المالديف ..

تيم وميرو عاشو اجمل اسبوعين بكل مشاعر الحب والعشق . عاشو الجنون بكل تفاصيله .
. ميرو اكتشفت الجانب المرح ف شخصيتها. ورجعت ليها الروح الحلوه من تانى . ومبقتش تخجل من تيم زي الاول.

ميرو : لابسه بنطلون وتوب قصير . وبتجري ع الشط . وبتضحك بسعاده .

تيم : بيجري وراها .

ميرو : بتجري . وبتنهج . وقالت مش هتقدر تحصلنى ههههه

تيم : بيجري ورفع حاجبه بتحدي . وجري بسرعه وخطفها بين ايديه وشالها. وقال سمعينى كدا قولتى ايه؟

ميرو : ههههههههه لأ انا مقولتش حاجه ..فين ده؟ هو انا قولت حاجه؟ نزلنى بقى ..

تيم : هز راسه تؤ تؤ .انهردا انا عايزك تتعلمى حاجه مهمه ..

ميرو : كشرت عينيها .. امم حاجة ايه؟

تيم : اخدها ع سطح اليخت . ونزلها. وقال هتطلعى فووق اخر دور ف اليخت . وتعترفي بحبك ليا بعلو صوتك . وتنطي ف الميا.

ميرو : فتحت عينيها بدهشه ..وقالت لأ طبعا . انا اخاف ..وانت عارف انى بخاف من الميا. بس لو ع الاعتراف . ف انا بقولك اهو بعلوووو صوووووووتي بحباااااااااااك . وباسته من خدو .

تيم : قلبه دق. ودخل ف حالة جنون العشق . وشالها وطلع بيها آخر دور ف اليخت ..

ميرو : بتصرخ . لأاا ياتييييم بلييييز . بلييييز . انا بخاف . ارجووووووك ..

تيم : هششش اسكتى .تعالى بس . ووصلو آخر دور . ونزلها .. وقال بتحبينى؟

ميرو : خايفه تبص ع الميا من فوق . و مكلبشه فيه بخوف . ومغمضه عينيها وهزت راسها ايوه بحبك . والله العظيم بحبك . يلا ننزل بقى .

تيم : فتحي عينيكي . ال قدامك ده دخل بطولات ف السباحه ..

ميرو : مسكت دراعه بقلق وقالت عارفه .والله عارفه . بس بليز يلا ننزل ..

تيم : رفع دقنها بايدو . وباسها بشغف كبير ..

ميرو : قلبها دق بقوه . ونسيت هي فين ..

تيم : حط جبينه ع جبينها وقال طول ما انتى معايه هخليكى تعيشي الجنون بكل أنواعه .

ميرو : بتتنفس بصوت عالى وقالت قصدك ايه ياتيم؟

تيم : فتح ايديه وابتسم وقال بصوته كله . قصدى انى بححححبببببكككك ..وشالها ونط بيها ف الميا.

ميرو : صرخت بصوت عالي . ومكلبشه . وصرخت مجننووووووون ..

تيم : نزل الميا . ورفعها بسرعه لحضنه وضمها عشان ماتخفش .

ميرو : بتكح . كح كح . وبتنهج . حرام عليك ياتيمو والله . واتشعلقت ف رقبته.

تيم : ههههههههه . حرام . وتيمو؟ مش راكبه مع بعض .

ميرو : مسحت وشها بايد واحده . ورجعت شعرها المبلول. وقالت بجد انت مجنون .

تيم : بص ف عينيها . مجنون مريم ..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه.

فيلا العدوي ..

مراد وفهد قاعدين جمب بعض .. وفونهم جاتله رساله خاصه ف وقت واحد ..

والرساله من رقم مجهول و عباره عن جمله ..
(قريباً سنلتقى) بووووووم .

وفجأه . اتصال من جار فهد ف العماره جمب شقته..

واتصال من بواب العمارة بتاعة شقة مراد ..

وكل واحد فيهم بلغ إن الشقه انفجرت وكل حاجه فيها اتحرقت..واتحولت ل رماد..!!!!

------------------بقلمي مريم نصار.

ف مكان أشبه ببيت مهجور .Автор: Меріам Насар

الزعيم : لف بالكرسي .. وخبط العكاز ف الارض . وقام وقف .وخطى كام خطوه . وهمس ف وش عاشور . وقاله انت عايز تثبت ولاءك . للزعيم.......!!!!! ياعاشور ؟

عاشور : بلع ريقه بتوتر خدامك يازعيم....!!!!

الزعيم: بص قدامه بكُره دفين وقال . فريحه وبنتها الصغيره..!!!! اسبوع واحد وتكون هنا ف وكري الخاص -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 49 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 50 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات