نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس مملكة ميراث العشق الفصل 2 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة من خلال موقعنا .
رواية مملكة ميراث العشق الفصل الثانى
فصل ١ ج 2
رواية جريمة عشق ج 5
(مملكة ميراث العشق)
"عسى الله أن يمسح ع قلوبنا قلبًا قلبًا، وينفخ ف أرواحنا من لدنه الطمأنينة، ويعطينا لحدّ الرضا والغنى والعزة، عسى الله أن يقوينا بثبات اليقين كلما واجهتنا عاصفة هوجاء، عسى الله أن يدخل العافية والسرور إلى منازلنا وقلوبنا وديار أحبابنا". آمين..
================================
«بسم الله نبدأ»
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
اخيرا الاسعاف وصل وكانو عربيتين..وشاله آدم والست صابره كل واحد ف عربيه.. ومحمد ركب مع آدم وزين قام بسرعه وركب معاه.. وطلعو ع المستشفى.
كل سواق حاول ياخد طارق وبيتر وطلعو ع المستشفى.. وكبار العيله طلعو معاهم ف حالة ذعر شديده..
ودلوقتي كل الفكره ف حالة آدم..!!! ورد فعل مريم الجزار..!!!
زياد ويوسف ومالك وكل الشباب..بيتكلمو مع مراد..
مراد : مش سامع حد فيهم.. والصوره ال قدامه..هي صورة آدم لما كان بيغير ع مريم منه ويتعصب عليه بهزار..ومراد رجع للواقع وغمض عينيه بتعب كبير..ودمعة وجع نزلت منه...
آدم مراد : كان عايز يروح البرج..لكن بأمر من محمد..لازم يكون الكل موجود ف المستشفى علشان لو احتاجو نقل دم..
وفهد ورعد والباقي هيتكفل بالمهمه...
آدم مراد : واقف عينيه ع دم جدو. وغمض عينيه ل ثواني.. وصوت جدو بيتردد جواه..
آدم : انت آدم العدوي التاني ف نفس غضبه وعدم سيطرته ع نفسه زمان..
بس انا ياحفيدي عايزك آدم العدوي بتاع دلوقتي.. عايزك الامبراطور..
لازم تمسك زمام الأمور يا آدم..لازم تمسك زمام الأمور..!!!
انت حفيدي ونصي التاني.انت ضهري..انت مستقبلي.
بيك انت وأخواتك الشجره بتكبر وأوراقها بتكون اجمل من الأوراق ال قبلها..
انتو املي وعزوتي.. انتو وقت تعبي هشوف صحتي فيكم..
يوم ما انهار وا..اقع هشوف قوتي فيكو..
انت يمكن تكون الديزل بالنسبا ليهم..بس انت بالنسبالي. آدم العدوي..ال لو جت عاصفه شديده عشان تهز جدر العيله..انت هتثبت الجدر ف الارض اكتر من الأول..انت بزكائك هتخلى الجدر يقوى ويوصل ل سابع أرض مينهارش أبدا..
اوعا يا آدم تسمح لعيلتك بالانهيار..لازم تعمل ال عليك..انت حفيدي الغالي..!!!
آدم مراد : فتح عينيه بقوه اكبر من اي وقت..وقبض ع ايديه بقوه مضاعفه..بحجم الغل ال جواه.. وعروق ايديه ورقبته برزت...وكاتم صرخة انهيار جواه..!!
لكن لازم يثبت ويظهر عكس ال جواه..ولازم يكون أقوى من كل مره.. ويسيطر ع غضبه..ويفكر بتروي.لازم نشوف نتيجة تعب آدم ف مشواره مع أولاده وأحفاده...
آدم مراد :بجمود لف راسه..ل مراد.. وكره حالة الضعف.ال هو فيها..وقرب من أبوه..وقومه..وبص ف عينيه..وقال بقوه ممزوجه بغضب.. مراد العدوي عمره ما كان ف يوم ضعيف..ولا هيجي اليوم ال يستمد قوته من حد أصغر منه. لأ. مراد العدوي.. إبن آدم العدوي حليفه ف القوه والمواجهه.. ودلوقتي
.بابا آدم محتاج ولاده جمبه..ولاده ال زرع فيهم القوه والثبات عشان لما يجي يوم زي ده مننهارش.
بابا آدم..بنى مملكه من حديد..عشان لو ف يوم جت ضربه.؟ ترد الضربه أضعاف.. بابا آدم مش ده ال منتظره مني ومنك ومن اي حد ف العيله. بابا آدم وعدني أنه هيكون بخير دايما.. والامبراطور عمره ما خلف بوعده ابداااا...!!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
عند البرج..
فهد. : كان سايق بسرعه كبيره ومش واعي من الصدمه..
هو عمي آدم اضرب عليه نار؟ ومن المسافه دي كلها؟ لأ دا اكيد مش سلاح عادي.. يعني ممكن عمي آدم انه.....!!!! لأ لأ لأ..
رعد : بحزن شديد..وصلنا يافهد. اركن ع جمب..
فهد : فرمل الريس..ونزل يجري..
بواب البرج : قام وقف..خير يابهوات..
فهد : بصوت غضبان..شاورله ع الشقه..وقاله شقه رقم كام؟ وف الدور الكام؟
البواب : بخوف..الدور ال ٢٤ شقه ٩٧
فهد : ورعد دخلو يجرو وركبو الاسانسير..
شاهين : طلع السلاح ومعاه الحرس وبيدورو حوالين البرج..
فهد : واقف ف الاسانسير..ومش مصدق ولا قادر يستوعب ال حصل..ومسح وشه بايديه ونفخ بخنقه كبيره جدا..وصورة مريم الجزار ورينو قدامه..وصك ع اسنانه بغضب واضح...!!
رعد : واقف ساكت..والحزن كاسي ع ملامحه..ومش مصدق اي حاجه من ال حصلت...
فهد : فتح عينيه ع ارقام الأدوار..ومفيش صبر..وقلبه بيغلى.لانه عارف اكيد ال عمل كدا هرب..!!!!
الاسانسير وصل. والباب فتح..
فهد : خرج يجري بسرعه ووراه رعد..يدورو ع رقم الشقه..
فهد : شاف الشقه وكان بابها مفتوح بسيط..وقبض ع ايديه بغل وشر كبير..وزق الباب برجله..ودخل بسرعه..
الشقه كانت مفروشه... لكن حجات بسيطه..عباره عن انتريه..ومكتب قصاد الشباك.. وكرسي هزاز..
رعد : مسك السلاح..ودخل بسرعه يدور ف الغرف..
فهد : عينيه ع كل ركن وكل مكان بيدور ع دليل.. وشد انتباهه..اربع صور واقعين تحت طرف المكتب.. ونزل جابهم.. واتعدل..وكانت الصدمه..
صوره واحده ل آدم..وليها تلات نسخ.. وكل صوره عليها علامة واديره..لعلامات الاصابه المميته..
اول صوره..كانت الدايره ع المخ من الامام..
وتاني صوره ع القلب من الأمام..
وتالت صوره كانت ع المخ والمقتل من الخلف.
ورابع صوره كانت دايره ع القلب من الضهر..وهي دي ال اتنفذت..
يعني القتل بفعل فاعل ومدبره.. وآدم تم اغتياله..!!!
فهد : واقف وجواه نار بتاكل ف جسمه..مع صدمه كبيره..وبيتفرج ع الصور..!!!
رعد : دور. فكل مكان و بص من البلكون والشبابيك ف كل الاتجاهات..وطلع ع السطح..ومفيش اي أثر.. ونزل وقال ل فهد.
.مفيش اي أثر لأي حد..انت لقيت أي دليل..انا شايف انها شقه عاديه..!!! معقول يكون شاهين بتهايأله..!!!
فهد : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه اكبر من اي وقت..وحط الصور ل رعد ع المكتب..وقال من بين أسنانه..هرب..هرب ابن ال....!!!! اكييييييد لااااازم يهرررررب...!!!!
رعد : شاف الصور..واضايق جدا..وقال احنا لازم نتصرف بسرعه..
فهد : ضرب قبضة ايدو..وقال بغيظ كبير..لازم يكون ف دليل..
وزعق لاااازم..ومسك راسه بقلة حيلة.وقال ل رعد بتنبيه وتحذير..بما إن الصور موجوده هنا. يبقى اكيد ف دليل مش معقول أنه مايغلطش. اسمع يارعد..دور ف كل مكان. لكن اياك..!!!! تلمس اي حاجه..لحد ما البحث الجنائي يوصل. انت فاهم يارعد..!!
رعد : شايف فهد عيونه فيها دموع متحجره وغضب كبير..وهز راسه بسرعه..ماشي يافهد..بس انت لازم تهدا عشان نعرف نفكر..وده الوقت ال انت تقوي فيه العيله. فكر ف صاحبك..وحرم آدم باشا..وكمان زوجتك وباقي أفراد العيله وازاي هيكون رد فعلهم. انت لازم تكون اهدا من كدا.. وإن شاء الله آدم باشا هيكون بخير..
فهد : رفع راسه للسما..وغمض عينيه بتعب كبير.. وشاف مريم ورينو..ااااه يارب..
رعد : ربت ع كتفه.احنا نعمل ال علينا والباقي ع رب العالمين..ودي مش نهاية الخير ياصحبي.. استحاله..
فهد : بيكابر دموعه..وبص بعيد..واتحرك وقال بجمود..لازم نلاقي دليل يارعد..ودخل الغرف يدور بكل تركيز..
رعد شغل كل إضاءة الشقه..وبيدور.. وبعد شويه..
فهد : دخل المطبخ ل رعد وقال ايه يارعد مالقتش اي حاجه؟
رعد : هز راسه بإحباط ممزوج بخنقه.. للأسف الشديد لأ يافهد..
فهد : بخنقه...طيب انا هروح اشوف الكاميرات ال ف البرج..
رعد : بتنهده تمام يلا بينا...!! وخارجين من المطبخ..
لكن فهد وقف مكانه مره واحده..وبص ع الأرض جمب باسكت الزباله..
رعد : بعد فهم..يلا يافهد..وقفت ليه؟
فهد : مردش ع رعد..ونزل ع ركبه ونص. وشاف قطعة ازاز مكسوره وواقعه جمب الباسكت...
رعد : انتبه..وشاف الازاز..ومد ايدو عشان يمسكها..
فهد : مسك أيد رعد..وقال لأ..اوعا تلمسها..!!! وطلع فونه بسرعه وصورها..واتصل ع شاهين..ورد..
فهد : بقوه وأمر قال..شاهييين..!!! ابعتلى اربعه حرس خاص ع شقه ٩٧ ف الدور ال ٢٤ بسرعه..ونبه عليهم يقفو وعينيهم ف وسط راسهم..ومحدش يلمس اى حاجه ف الشقه..لحد ما البحث الجنائي يوصل..فاهم ياشاااهين...!!؟
شاهين : بحزن..تحت امرك ياباشا..!!!
بعدها الحرس طلع. وفهد نبه عليهم تاني..ونزل بسرعه..ووقف قدام بواب البرج.. وسأله..
فهد : مين ساكن ف الشقه دي؟
البواب : بلع ريقه بخوف....!!!!!
فهد : صك ع أسنانه بتوعد ممزوج بغضب..وزعق..انطق ياروح امك..هتتكلم ولا اخدك طرف مهم ف القضيه..وتلبس اعدام...!!!
البواب : فتح عينيه بصدمه.. اعدام.. لأ والله العظيم ياباشا. أنا معملت اي حاجه..انا هقول لسيادتك..
ال حصل ياباشا. إن من حوالى اسبوعين تقريبا..ف واحد جه..وطلب مني اشوفله شقه إيجار وبأي سعر..وقالى انا عايزها ف الأدوار ال فوق لانه بيحب يكون قريب من السطح..وعايزها ايجار لمده ٧ سنين
أنا قولتله سهله وحلو اوي. ف ٩ شقق ف البرج ده فاضيين. وطلعت معاه..وهو اختار الشقه دي..ووقف ف الشباك..وقال لأ دي حلوه اوي...وطلع فلوس كتير وحطها ف أيدى..وقالى دي هديه مني ليك.. وبعد كده يابيه.. الأسبوع ال فات..بقى بيجي كل يوم بالنهار.. وطول الليل بره..ولما سألته قالى اصل شغلى بليل..وبس كدا ياباشا.ده كل ال أعرفه.. والله العظيم يابيه ماعرف حاجه تاني..وحيات عيالي معملت اي حاجه..
فهد : كشر عينيه..اسمه ايه؟
البواب : اسمه فهد ياباشا. فهد..!!!
رعد : بص بصدمه ل فهد...!!!
فهد : صك ع أسنانه بتوعد كبير. وقال اقسم بالله ما هسيبه..وقال تعرف توصف شكله؟ شكله ايه؟
البواب : بتأكيد ايوه طبعا..هو شاب طويل ومربي دقنه وشعرو طويل.. وعينيه بني. وا...وا..اه وكمان كان بيتكلم عربي مكسر..!!!
رعد : بص ل فهد وقال...يبقى اكيد الشخص ده حد مأجره ل اغتيال آدم باشا..!!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
فيلا العدوي..
نور ورينو وكمان تمارا و آرين وتالين.. بيحاولو يهدو مريم لكن هي ع نفس الوتيره من القلق ال بيحبس أنفاسها...
رينو : بدموع..طيب يامامي اهدى وانا هتصل ع فهد..!!
مريم : شدت أيدها بقوه..وقالت بحزم..انا قولت ابوكو مش بخير.. آدم محتاجلي..وسابتهم وطالعه ع السلم بكل قوتها.
وندهت بحزم..زينب حصليني ع فوق..!!!
نور : حطت ايدها ع قلبها وعيطت..وقالت .انا اول مره اشوف مامي كدا..؟ انا خايفه عليها أوي؟
رينو : مسحت دموعها..وقالت أنا هتصل ع فهد.ولو بابي خلص الحفله يرجع بسرعه..
آرين : بدموع ..بابي مبيردش عليا..وكمان آركان.. انا خايفه اوي ع ماما مريم..
تالين : بقلق ودموع..وابيه آدم فونه مغلق وبابا مبيردش عليا؟
تمارا : بحيره..حتى آريان مبيردش..!!!
رينو : بتتصل ع فهد..وقالت بتوتر.. لأ كدا الموضوع يقلق بجد..!!!
نور : برجفه بتتصل ع محمد.. ومردش..وقالت بخوف..فعلا الموضوع يقلق..محمد مبيردش.ولا حتى بيكنسل.. انا هجرب اتصل ع بابي..واتصلت..!!! ونفخت بنفاذ صبر وقالت..وبعدين بقى الكل محدش بيرد مش معقول كدا..!!
آرين : قالت انا هتصل ع الكل واي حد يرد عليا هنطمن..
زينب : نزلت من فوق بسرعه..وقالت بقلق..ست الدكتوره نور..ست مريم لما طلعت وراها.وقالتلي اجهزلها لبس الخروج..وبعدها طلعتني..وقفلت الباب.
رينو : فتحت عينيها بدهشه..لبس خروج؟ انا مش فاهمه حاجه.؟ مامي فيها ايه يانور؟
نور : مسحت وشها بتعب..مش عارفه..مش عارفه يارينو..استغفرك ربي و اتوب اليك..!!!
دعاء : جت تجري..وقالت سيدي مراد بيه جه..!!
نور ورينو والكل اتنهدو بأريحيه..وقالو الحمدلله..
مراد : داخل البيت.. وكأنه ماشي ف طريق طويل مالوش نهايه..
وإن محدش هتجيله الجراءه يبلغ مريم الخبر ده غيره هو..
زين : رفض وقال أنا مش هقدر حتى آريان رفض.
وآدم مراد رغم قوته. إلا أنه أضعف مما يكون قدام مريم وأنه مش هيقدر يبلغها الخبر ده..
.والكل أجمع أنه مراد هو الوحيد.. مراد وبس..ثمرة الحب الاولى.. اندماج اسم آدم ومريم فيه.. روح قلب مريم وغريم أبوه وعدوه اللدود ف مشاركة غزله لاميرته..وصديقه الصدوق..وأخوه الكبير..حياه طويله من المشاهد الجميله.. وحب عميق وعشق أعمق.
بس ياترى هتقولها ازاي يا مراد..؟ هتقولها امبراطور قلبك وقع؟ هتقولها كيان مريم اتهد ف لحظه؟ هتقولها وانت ثابت؟ ولا وانت منهار ودموعك نازله زي دلوقتي..؟
هتقولها آدم....!!! وحس إنه مش قادر بتنفس..وحاول يهدا..وحاول مايفكرش ف آخر صوره شافها. واقنع نفسه أن أبوه بخير..
مراد : حط رجله ع اول الباب.ومش قادر يكون عنده ثبات..يااااه اصعب مهمه ف عمرك كله دي يامراد.
الكل : واقف مستغرب حركات مراد..وانه سرحان بحيره..واليأس مالي ملامحه..ومش قادر يدخل..
تالين : جريت عليه. بابا بابا..خير يا بابا احنا بنتصل ع الكل من بدري محدش بيرد ليه؟
حضرتك كويس يا بابا؟ وبصت وراه..وقالت هو جدو آدم فين؟ دي تيته مريم بتسأل عليه بطريقه خوفتنا عليها بيها..!!!
مراد : غمض عينيه بوجع كبير.يااااااه قلبك حاسس بحبيبك يامريم..!؟ يعنى فعلا قلبك جوا قلب آدم وحس بيه.يعني روحك اتسحبت مع ضربة الرصاصه ف قلب حبيبك.؟ يعني حسيتى بتوأم روحك يا اميرة آدم...!!! اااه يا الله.....ومش قادر يرد.....!!!
نور ورينو..شافو مراد بالحاله دي..و قلبهم دق بقلق..وقربو من مراد..
نور : شاف عيون مراد حمرا زي الدم..وقلبها دق بخوف..وقالت ايه ال حصل يامراد؟
مراد :..........!!!
رينو : عيطت..بالله عليك يا ابيه اتكلم انا مبقتش قادره اتحمل..!!!
مراد : ........!!!
آرين : رفعت عينيها وشافت مريم نازله..وقالت ماما مريم..!!!
الكل لف وبص عليها ...
مريم : لابسه ورافعه النقاب..ونازله..وبتقرب من مراد..
مراد : صك ع أسنانه بغيظ مكبت..وقبض ع ايديه.. وقلبه مقسوم نصين..!!!
مريم : وقفت قدامه. وقالت بنبره حاده وحزم. آدم فيه ايه يامراد..!!؟
مراد : فتح عينيه بصدمه..وبص ل عينيها..وعينيه تايهه يمين وشمال بزهول.. إزاي...!!!!ومردش.....!!!
مريم : بصت ف عينيه بقوه اكبر..وقالت بصوت جهوري... قولت ابوك حصله ايه يامراد....!!!؟
الكل : حابس أنفاسه وف حالة ترقب..
مراد : حاول بكل قوته يتكلم...!! وقال بصوت موجوع. ودموعه عرفت طريقها..ب...با...وبلع ريقه بصعوبه كبيره...!!!
مريم : بجمود.. وديني ل آدم يامراد..!!!
مراد : بدموع.ب..بس..انتي....!!!!
مريم : رفعت ايدها..ميكملش..قولت وديني ل آدم حالا..!!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
الإسعاف ف الطريق..
آدم : متعلق ليه جهاز التنفس..وفاقد الوعي تماماً..
زين : ماسك أيد آدم.. ودموعه نازله بوجع كبير..والصوره اتحفرت جواه...
محمد : بإستعجال..طلع فونه. ورغم أنه شاف اتصالات كتير من نور وتمارا..لكن مش وقته..واتصل ع الدكتور علاء..وقال بلهجة أمر..دكتور علاء..حالا تفضيلي غرفة الاشعه ال ف الدور الاول .مش عايز حد فيها. ألغى كل حاجه دلوقتي..وبلغ الدكتور إبراهيم..دكتور الأوعية الدموية وجراحة القلب..يكون ف موجود ف غرفة الاشعه.. حالا ياعلاء..
وقفل مع علاء..واتصل ع نرمين..الو..دكتوره نرمين.. ف ثواني غرفة العمليات ف الدور التاني تتجهز..مش عايز اي عطل..مش عايز اي مناقشه ف اي حاجه..غرفة العمليات تجهز حالا..وقفل.. ومسح وشه بايديه ونفخ بخنقه كبيره..وبص ع آدم..وقال. ياترى ايه ال هيحصل بعد كده..!!!!
الكل ف الطريق ورا عربية الاسعاف.. وطارق معاه أشرف..
طارق : بيعض ع صوابعه من الصدمه ومش مصدق. وأقسم إن لو آدم اتخلى عنه مش هيسامحه..!!!
بيتر معاه جاسر..والاتنين الحزن مسيطر عليهم..
زياد وكل الشباب..طلعو ع المستشفى..
ياسين : ف صدمه كبيره..ومبيردش ع همس. واخد آدم مراد بصعوبه معاه وطلعو ع المستشفى..
كريم : رغم حزنه الكبير..شاف انهيار آريان..وحاول يكون اقوى.. واخد آريان معاه.وطلعو ع المستشفى..
آسر : دموعه متحجره..وقلبه مقسوم نصين. وهو وصل لل هو فيه دلوقتى بفضل ثقة آدم فيه.. ودموعه عرفت طريقها. ومسح دموعه بسرعه..وقرب من آركان ال دموعه نازله من غير قيود..وحاول يحتويه.
. وشاف مصطفى عزيز لأول مره.. قاعد ع سلم الشركه.. ودموعه نازله بصدمه كبيره.. واخدهم معاه بصعوبه ف العربيه..وطلعو ع المستشفى..
مراد : سايق العربيه.. ودموعه نازله بصمت.. وزادت من خوفه ع امه. وحالة السكوت ال هي فيه. وأنها طول الطريق متكلمتش..ولا حتى سالت ع آدامها تاني...
------------------بقلمي مريم نصار.
ف المستشفى..
الإسعاف وصل أخيرا.. وكانت الصحافه والاعلام وصلو قبل الاسعاف..وكل الأحداث بتتصور حصري..وحصل هرج كبير جدا..
وحرس آدم العدوي.. بيحاولو يسيطرو ع الموضوع..
نقلو آدم لداخل المستشفى..وزين بيجري جمبه..وبينهج كأنه بيجري ف طريق مسدود..
محمد : بصوت عالى.. غرفة الاشعه..
علاء : بقلق. كله تمام يادكتور..والدكتور إبراهيم..لغى مواعيده ومنتظر حضرتك...
محمد : دخل غرفة الاشعه ومعاه آدم.
زين : داخل..
محمد : حط ايدو ع صدر زين.. لأ..مش هينفع يازين..
زين : بدموع ترجي. سبني ادخل معاه يامحمد بالله عليك..
محمد : بيكابر..لكن دموعه نازله .وقال بوجع...ارجوك يازين سبني الحق آدم..مفيش وقت...!!!
زين : فتح عينيه بصدمه..وقال بضياع يعني ايه مفيش وقت..!!!
محمد : زعق..يعني مافيش وقت يازين سبني بقى اشوف شغلي..ودخل وقفل الباب..وبيشرح للدكاتره..وبداؤ ف عمل اللازم..
نقلو الست صابره بسرعه..ودخلوها غرفة اشعه مقطعيه ع المخ.
الكل وصل المستشفى..ونزلو وداخلين.. والصحافة..اول ما شافوا بيتر وطارق جريو عليهم وبدأو بالاسئله...
الحرس محاوطين طارق وبيتر. ومردوش ع الصحافه..ودخلو المستشفى..
آدم مراد : نزل من العربيه..وداخل المستشفى بصمت وقلبه فيه من الإعصار يدمر جيش متكامل..
وواحد صحفي...وقفه وقال..لو سمحت. بحكم إنك حفيد الامبراطور..ممكن تقولنا ايه ال حصل بالظبط مع رجل الأعمال المعروف آدم خالد العدوي؟ ياترى الاصابه دي خطيره؟ هل تتوقع إن كدا تم اغتيال السيد آدم؟ ام هي صدفه؟ هل ليه أعداء من رجال الأعمال المنافسين؟ هل شاكين ف حد معين؟ أم هو ثأر قديم..!؟
آدم مراد : رفع طرف عينيه ف عين الصحفي..ف نظرة شر كبيره جدا..
الصحفي : بلع ريقه بتوتر..وقال. طبعا احنا مقدرين الظروف وا.......
آدم مراد : قبض ع ايديه بغضب واضح جداً..وقال.. من بين أسنانه بتهديد شديد اللهجة..لو شوفت اي حد منكم . بيسأل حد عيلتي أو بيتعرض لحد من العيله.؟او نطق اسم جدي.؟ انا هصفيكم واحد واحد..!!!
Автор: Меріам Насар
------------------بقلمي مريم نصار.
فيلا العدوي..
فريحه وريتال..راجعين من عند ليليان..واستغربو..لما شافو مراد خارج من الفيلا مع أمه..وموقفش ولا اتكلم.. ودخلو الفيلا..
فريحه : كشرت عينيها..طيب مراد موقفش ولا حتى سأل؟
ريتال : يمكن مخدش باله ولا شافنا..بس الغريب..ان ماما مريم خارجه دلوقتي..وبابا آدم لسه مرجعش..تعالى ندخل نشوف ف ايه؟
فريحه : تعالى ولو إن شكل مراد قلقني..ربنا يستر..
نور : بتتصل والكل بيتصل وف حالة حيره كبيره وقلق اكبر..
نور : بخنقه كبيره..زعقت..يوووه محمد ولا اي حد بيرد عليا..انا عايزه اعرف ف ايه؟ ومامي ازاي قالت ع بابي.انه حصله حاجه..انا مش قادره اتحمل اكتر من كده..
رينو : ماسكه بطنها.بوجع. وقالت بدموع قلق..فهد مابيردش عليا..ولا حتى زين..
آرين : بخوف..مامي اتصلي ع آركان..انا بتصل عليه مابيردش..لكن حضرتك اكيد هيرد..
رينو : مسحت دموعها وهزت راسها ايوه ايوه صح.. آركان..وطلعت رقمه برجفه. واتصلت عليه.. وفاتحه الاسبيكر..ومردش اول مره..واتصلت تاني..
والكل متوتر وقلقان جدآ..وفريحه وريتال داخلين. ف وقت ما آركان رد ع رينو..ووقفو مكانهم..
آركان : بصوت فيه رعشه..اء..الو..
رينو : قلبها اتقبض من صوت آركان..لكن سألت..وقالت.. آركان..ف ايه ياحبيبى..صوتك ماله؟ حصل ايه؟ وليه محدش من العيله بيرد علينا..!!
آركان : واقف ف الطرقه مع كل العيله..وكاتم الشهقات غصب عنه..ومش قادر يتكلم..!!
نور : هزت راسها بزهول.. لأ..اكيد ال ف دماغي غلط. آركان انت ف المستشفى؟
آركان : .............
رينو : لأول مره تزعق ف آركان..انت مبتردش علينا لييييه؟ اتكلم يا آركان قوووول ف اييييه؟
آركان : بصوت عالى وصريخ كله وجع. بااابا آدم اتضرب بالرصاص ياماماااا..!!!! ونزل ع الأرض مكانه..وساب الفون جمبه..وعيط بوجع كبير..والشباب جريو عليه..
نور ورينو والكل ف حالة صمت.. وكأنهم مش مستوعبين ال سمعوه..
نور : حاولت تضحك..لكن معرفتش..وقالت بتلعثم..ه..هوا آركان اتجنن؟ هو قال ايه؟
رينو : الفون وقع من أيدها..وعيونها متعلقه ع سراب..وتايهه يمين وشمال..وصدى صوت آركان بيتكرر ف ودنها..وهمست ف اللاوعي.. بابا آدم اضرب بالرصاص؟
فريحه وريتال : شهقو بصدمه..
آرين وتالين عيطو بوجع كبير جدا.
تمارا : قعدت ع الكرسي بصدمه..وبتنهج ودموعها نازله.
زينب والبنات. عيطو بوجع كبير جدا..ودعو الله بترجي كبير إن آدم مايحصلوش اذي..
نور : ورينو سامعين صوت عياط آركان. وياسين و آسر وكريم بيهونو عليه..
نور : استوعبت.. وقلبها دق بخفقان..وغمضت عينيها واغمى عليها ووقعت مكانها..
فريحه وريتال والشغالين صرخو وجريو ع نور..
آرين بتعيط وجسمها بيتنفض.. بصت ع رينو.. شافتها.ع وضع ايدها مكان ماسك الفون..ومصدومه.. وفجاءه.. آرين..شافت دم نازل ع الأرض من رينو..
آرين : صرخت بخوف كبير. وصوت عالي وعياط..ماااامي..ماااامي ايه الدم ده يامامي..!!!
زينب : شافت رينو واقفه والدم نازل منها ع الأرض..وصوتت..وقالت الحقوووووني يانااااس ست لارين بتسسسسقط... الطف بينااا ياااارب..!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
ف المستشفى..!!
محمد والفريق الطبي..خلصو الاشعه..وكانت الرصاصه اخترقت الرئه من فوق القلب بملي ميترات..ولكن آدم نزف كتير جدا.. والأكسجين قل جدا..
د/ إبراهيم : الحاله..لازم تدخل العمليات حالا يادكتور محمد...دقيقه كمان والحاله هتكون ف خطر حقيقي.. ولازم يتنقل ليه كميه كبيره من الدم .. لأن النزيف لحد دلوقتي شغال...
محمد : بلخبطه..طب..احم .طيب مستني ايه يادكتور ابراهيم..بسرعه اطلع ع العمليات. ولف للممرضين.. بسرعه الحاله تكون ف العمليات..وزعق سمعتوووو.. انا مش عايز اي غلطه..يلاااااا..
د/ ابراهيم : خرج من الاوضه وطلع بسرعه..واتصل ع باقي الاستشاريين.والدكاتره الكبار..يحضرو العمليه..
الممرضين جهزو آدم وهيخرجو..
محمد : سبقهم وخرج.. وكووووول العيله جريت عليه..وبتسال بلهفه وقلق وخوف...
محمد : بحزم وقوة عكس الضعف ال جواه شاور ليهم..وقال بجديه.. الحاله صعبه.. وآدم لازم يكون ف العمليات دلوقتي قبل ثانيه قدام..مش عايز اي حد يعطلني.. آدم هيخرج دلوقتي..ومش عايز حد يوقفني..وشاور للمرضين..
وآدم خرج..ف وسط نظرات الكل..
طارق : رفع عينيه ل آدم. وودعه بقلبه.ودموعه نزلت ..وقال بذل...لو مرجعتش ليا مش هسامحك يارفيقي..
بيتر : رفع ايدو وودع آدم واترجاه أنه يقوم عشانهم..ودموعه خانته للمره الالف..
زين : عيونه حمرا من عياط مستمر.. ومسح ع شعرو بخنقه كبيره..وودع ابوه واستودعه عند الله..
محمد : بص ل شباب العيله وقال.. آدم محتاج نقل دم..ولازم الكل يعمل تحاليل..عشان نشوف متبرع نفس الفصيله..
كل الشباب..قامو بسرعه عشان يعملو الإجراءات اللازمة..
آدم مراد : عينيه متعلقه ب جدو لحد ما طلع بالاسانسير..
والكل طلع الدور التاني قدام العمليات...
مراد : وصل المستشفى..وحاسس إن قلبه مقسوم لأجزاء كتير..من ناحية عايز يطمن ع آدم. ومريم.. ويجري يشوف مين ال عمل كدا. وعايز يصرخ بكل صوته..من الغيظ والوجع ال جواه..ومسح دموعه..و بص ع مريم ال ماشيه جمبه ساكته..ورافضه حتى أنه يسندها...!!!
الكل شاف مريم.. وقامو وقفه..ومحمد قلبه بيدق..وقرب منها وبص ل مراد..ف نظرة هي عرفت؟
مراد : نفسه يجري يطمن ع ابوه..لكن ساكت خوفا ع امه..و غمض عينيه ودموعه نازله..وبص بعيد...!!
مريم : مسكت دراع محمد... آدم فين يامحمد؟
محمد : بلع ريقه بغصه..وقال بوجع..مريم..اء..ا.انا عايزك تهدي.وا......
مريم : بحزم...قولت آدم فين يامحمد..!!!
محمد : بص ل عينيها..وشاف مفيش دموع. ولا اى رد فعل..واتأكد إن مريم ف حالة صدمه..او الزمن بالنسبالها وقف عند آخر لقاء بينها وبين آدامها..!!
محمد : برعشه ف صوته.. آدم. احم.. آدم ف العمليات يامريم. لأنه لازم.....!!!!
مريم : ماستنتش يكمل..وسابته.. وراحت قعدت قدام غرفة العمليات..وعينيها باصه ع باب العمليات ف صمت مخيف....!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
ف المالديف. ف اليخت..
ميرو : بضحكه.. طبعا فرحانه فيك.. أنت لو كنت سمعت كلامي ورجعنا مصر. كنت دلوقتي بتحتفل مع كل شباب العيله..ف اجمل يوم انا بحبه لانه بيكون مميز ل بابا آدم...!!
تيم : بمكر..امم والله شمتانه فيا؟ ماشي ياحبيبتى هتدفعي تمن كل حاجه ع ايد العبد لله.. وبعدين هو يوم عادي يعنى.. احتفال وبيعدي.وبابا آدم مالوش ف جو الحفلات.ليه بقى قولتي مميز..؟
ميرو : بفخر.. لأن بابا آدم وماما مريم. ف اليوم ده..اتفقو إنه اي حد محتاج مساعده.. يقدمومها..كنوع من الصدقه.. وإن ربنا كرمهم بنعم كتيره و كبيره.. وماشيين ع كدا من سنين طويلة جدا..
تيم : رفع حاجبه بتعجب... اممم هو مش غريب ع بابا وماما..بس انا معرفش بحاجه زي دي؟ انتي بقى عرفتي ازاي؟
ميرو : بضحكه..انا سمعتهم ف سنه من السنين ف نفس يوم الاحتفال..وماما مريم بتسأل بابا آدم. وبتقوله..ها يا آدم ياحبيبى..قدمت مساعده انهردا لاي محتاج؟
بابا آدم رد عليها بابتسامته القمر دي..وقالها.. طبعا يا اميرتي.. وسبحان الله..ربك بيبعت الناس ف وقتها.
ردت عليه ماما مريم القمر..وقالت..طبعا ربك هو ال مدبر الكون..وجعل خيرك ف رزقك لغيرك بفضل الله..وده هيعود عليك بركه ف العمر وزيادة ف الرزق.
تيم : اتنهد بحب كبير..وباس ع أيدها وقال. انا عايزك تكوني ليا مريم واكون ليكي آدم..
ميرو : رفعت حاجبها..وقالت بهزار..انا مريم سهل جدا..لكن صعب جدا آدم يتكرر مرتين..وباسته ع الهوا..وضحكت ع ريأكشن وشه وهو مضايق من قصف الجبهه..
تيم : بتوعد..اممم بقى كدا يابنت مراد؟
ميرو : بضحكه صافيه..ميرو تضرب ولا تبالي ههههه.. وباسته من خدو..بهزر معاك ياروح قلبى..
تيم : بكبرياء.. لأ خلاص انا زعلان.. وعقابك انك مش هتتفرجي ع فيديو الحفله ف جروب العيله
ميرو : بتذمر..ليه بس كدا ياتيمو ياحبيبى. وبصت ف الساعه وقالت الساعه ٣ اكيد بابا آدم خلص الحفله من بدري ونزلت ع السيوشيال..بليز افتح نت بقى خليني اشوف بابا آدم..وكمان بابي حبيبى واخويا آدم القمر..
تيم : مثل الجديه..بت أنا بغير فاهمه..!
ميرو : ههههههه لأ لأ لأ..انت غير من الدنيا كلها. إلا الامبراطور..اوكي..
تيم : بضحكه..حاضر ياحبيبتى انا عارف حبك ل بابا آدم قد ايه..وهو كمان بيحبك جدا..
ميرو : بلمعة حنين..واتنهدت..عارف ياتيم..بجد مستنيه اليوم ال أرجع فيه مصر..واجري عليه واترمي ف حضنه..ويقولي حبيبت جدك... وانا أقوله.. لأ انت مش جدو.. أنت بابا آدم وبس.. بجد هموت واشوفه قدامي.
تيم : مسد ع شعرها بحنان..وقال بعد الشر عليكى ياروحي..طيب انا عشان خاطرك..انا هعمل اتنين نسكافيه..وهشغل نت ونتفرج ع فيديو الحفله. واحنا ع سطح اليخت..
ميرو : قامت بفرحه وقالت بحماس..اوكي..وانا هروح الكوخ..اغير لبسي واجيلك هوا ياروحي انت..
وميرو خرجت من اليخت بحماس كبير ومنظره تشوف جدها بفارغ الصبر...
تيم : بيضحك بسعاده ع ملاكه.وعمل النسكافيه...وفتح الفون..وماسك المج ف أيدو.. وقال أنا هفتح وهعمل سيڤ للفيديو عشان الشبكه هنا مش قد كده..
وفتح النت وفونه هنج من الاشعارات ف جروب العيله..وقال ههههه اكيد الكل عمال يعلق ويعاكس الامبراطور.. هههه.. وحشني جدا والله..
وفتح الفيس بوك..ولفت نظره.. فيديو عاجل بعنوان إغتيال الامبراطور.. ونفخ بخنقه. وقال الله يخربيت كدا..قلبي وقع ف رجلي..اكيد عنوان عشان يوجعو قلب الناس وخلاص.. اها تعالى نشوف الفيديو العاجل ده..وضغط ع الفيديو.. وكان تصوير قدام شركة آدم..
الاعلاميه بتقول..
..تم اليوم ف تمام الساعه الواحده ظهرا. اغتيال شخصيه من أهم رجال الأعمال..وهو رجل الأعمال المصري المعروف . آدم خالد العدوي. الشهير بالامبراطور. الذي لقبه له جميع من حوله من شخصيات معروفه ف وسط هذا المجال.امام إحدى شركات آل العدوي.وتم اغتيال سيده عجوز كانت توجد معه. حيث أجرى الدكتور محمد مصطفى عزيز الاسعافات الاوليه اللازمه إليه..وهو من أكبر الأطباء واستشاري ف الجراحة العامه .
وحيث اصيب السيد آدم برصاص قناصة اخترقت الرئه من الجانب الأيسر اعلا القلب ومناطق حيويه وقد تسببت ف فقد وعيه ف الحال..وتم نقلهم إلى مستشفى النور التخصصي..
ويقول إحدى شهود عيان..انه رأى السيد آدم يتحدث مع هذه المسنه..وقد كانت تطلب منه المساعده في توظيف ابنها.وقد وافق السيد آدم ع الفور... وقدم لها المساعده وكان يتحدث إليها ببشاشة وجهه الذي اعتدنا عليها جميعا كلما رأيناه ع مواقع التواصل وف جميع لقائاته ع التليفزيون المصري.. سائلين الله تعالى بالشفاء العاجل للسيد آدم.ونطلب منكم جميعا الدعاء..وسنوافيكم بعد قليل بآاهم الأخبار..دمتم بخير..
------------------بقلمي مريم نصار..
ف المستشفى..
باب العمليات اتفتح فاجأه..والممرضين بيجرو بسرعه.. وكاتره خارجه..ودكاتره داخله..ف حاله من الذعر..
محمد خرج بينهج وقال...!!!! -------------يتبع
رواية جريمة عشق ج 5
(مملكة ميراث العشق)
"عسى الله أن يمسح ع قلوبنا قلبًا قلبًا، وينفخ ف أرواحنا من لدنه الطمأنينة، ويعطينا لحدّ الرضا والغنى والعزة، عسى الله أن يقوينا بثبات اليقين كلما واجهتنا عاصفة هوجاء، عسى الله أن يدخل العافية والسرور إلى منازلنا وقلوبنا وديار أحبابنا". آمين..
================================
«بسم الله نبدأ»
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
اخيرا الاسعاف وصل وكانو عربيتين..وشاله آدم والست صابره كل واحد ف عربيه.. ومحمد ركب مع آدم وزين قام بسرعه وركب معاه.. وطلعو ع المستشفى.
كل سواق حاول ياخد طارق وبيتر وطلعو ع المستشفى.. وكبار العيله طلعو معاهم ف حالة ذعر شديده..
ودلوقتي كل الفكره ف حالة آدم..!!! ورد فعل مريم الجزار..!!!
زياد ويوسف ومالك وكل الشباب..بيتكلمو مع مراد..
مراد : مش سامع حد فيهم.. والصوره ال قدامه..هي صورة آدم لما كان بيغير ع مريم منه ويتعصب عليه بهزار..ومراد رجع للواقع وغمض عينيه بتعب كبير..ودمعة وجع نزلت منه...
آدم مراد : كان عايز يروح البرج..لكن بأمر من محمد..لازم يكون الكل موجود ف المستشفى علشان لو احتاجو نقل دم..
وفهد ورعد والباقي هيتكفل بالمهمه...
آدم مراد : واقف عينيه ع دم جدو. وغمض عينيه ل ثواني.. وصوت جدو بيتردد جواه..
آدم : انت آدم العدوي التاني ف نفس غضبه وعدم سيطرته ع نفسه زمان..
بس انا ياحفيدي عايزك آدم العدوي بتاع دلوقتي.. عايزك الامبراطور..
لازم تمسك زمام الأمور يا آدم..لازم تمسك زمام الأمور..!!!
انت حفيدي ونصي التاني.انت ضهري..انت مستقبلي.
بيك انت وأخواتك الشجره بتكبر وأوراقها بتكون اجمل من الأوراق ال قبلها..
انتو املي وعزوتي.. انتو وقت تعبي هشوف صحتي فيكم..
يوم ما انهار وا..اقع هشوف قوتي فيكو..
انت يمكن تكون الديزل بالنسبا ليهم..بس انت بالنسبالي. آدم العدوي..ال لو جت عاصفه شديده عشان تهز جدر العيله..انت هتثبت الجدر ف الارض اكتر من الأول..انت بزكائك هتخلى الجدر يقوى ويوصل ل سابع أرض مينهارش أبدا..
اوعا يا آدم تسمح لعيلتك بالانهيار..لازم تعمل ال عليك..انت حفيدي الغالي..!!!
آدم مراد : فتح عينيه بقوه اكبر من اي وقت..وقبض ع ايديه بقوه مضاعفه..بحجم الغل ال جواه.. وعروق ايديه ورقبته برزت...وكاتم صرخة انهيار جواه..!!
لكن لازم يثبت ويظهر عكس ال جواه..ولازم يكون أقوى من كل مره.. ويسيطر ع غضبه..ويفكر بتروي.لازم نشوف نتيجة تعب آدم ف مشواره مع أولاده وأحفاده...
آدم مراد :بجمود لف راسه..ل مراد.. وكره حالة الضعف.ال هو فيها..وقرب من أبوه..وقومه..وبص ف عينيه..وقال بقوه ممزوجه بغضب.. مراد العدوي عمره ما كان ف يوم ضعيف..ولا هيجي اليوم ال يستمد قوته من حد أصغر منه. لأ. مراد العدوي.. إبن آدم العدوي حليفه ف القوه والمواجهه.. ودلوقتي
.بابا آدم محتاج ولاده جمبه..ولاده ال زرع فيهم القوه والثبات عشان لما يجي يوم زي ده مننهارش.
بابا آدم..بنى مملكه من حديد..عشان لو ف يوم جت ضربه.؟ ترد الضربه أضعاف.. بابا آدم مش ده ال منتظره مني ومنك ومن اي حد ف العيله. بابا آدم وعدني أنه هيكون بخير دايما.. والامبراطور عمره ما خلف بوعده ابداااا...!!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
عند البرج..
فهد. : كان سايق بسرعه كبيره ومش واعي من الصدمه..
هو عمي آدم اضرب عليه نار؟ ومن المسافه دي كلها؟ لأ دا اكيد مش سلاح عادي.. يعني ممكن عمي آدم انه.....!!!! لأ لأ لأ..
رعد : بحزن شديد..وصلنا يافهد. اركن ع جمب..
فهد : فرمل الريس..ونزل يجري..
بواب البرج : قام وقف..خير يابهوات..
فهد : بصوت غضبان..شاورله ع الشقه..وقاله شقه رقم كام؟ وف الدور الكام؟
البواب : بخوف..الدور ال ٢٤ شقه ٩٧
فهد : ورعد دخلو يجرو وركبو الاسانسير..
شاهين : طلع السلاح ومعاه الحرس وبيدورو حوالين البرج..
فهد : واقف ف الاسانسير..ومش مصدق ولا قادر يستوعب ال حصل..ومسح وشه بايديه ونفخ بخنقه كبيره جدا..وصورة مريم الجزار ورينو قدامه..وصك ع اسنانه بغضب واضح...!!
رعد : واقف ساكت..والحزن كاسي ع ملامحه..ومش مصدق اي حاجه من ال حصلت...
فهد : فتح عينيه ع ارقام الأدوار..ومفيش صبر..وقلبه بيغلى.لانه عارف اكيد ال عمل كدا هرب..!!!!
الاسانسير وصل. والباب فتح..
فهد : خرج يجري بسرعه ووراه رعد..يدورو ع رقم الشقه..
فهد : شاف الشقه وكان بابها مفتوح بسيط..وقبض ع ايديه بغل وشر كبير..وزق الباب برجله..ودخل بسرعه..
الشقه كانت مفروشه... لكن حجات بسيطه..عباره عن انتريه..ومكتب قصاد الشباك.. وكرسي هزاز..
رعد : مسك السلاح..ودخل بسرعه يدور ف الغرف..
فهد : عينيه ع كل ركن وكل مكان بيدور ع دليل.. وشد انتباهه..اربع صور واقعين تحت طرف المكتب.. ونزل جابهم.. واتعدل..وكانت الصدمه..
صوره واحده ل آدم..وليها تلات نسخ.. وكل صوره عليها علامة واديره..لعلامات الاصابه المميته..
اول صوره..كانت الدايره ع المخ من الامام..
وتاني صوره ع القلب من الأمام..
وتالت صوره كانت ع المخ والمقتل من الخلف.
ورابع صوره كانت دايره ع القلب من الضهر..وهي دي ال اتنفذت..
يعني القتل بفعل فاعل ومدبره.. وآدم تم اغتياله..!!!
فهد : واقف وجواه نار بتاكل ف جسمه..مع صدمه كبيره..وبيتفرج ع الصور..!!!
رعد : دور. فكل مكان و بص من البلكون والشبابيك ف كل الاتجاهات..وطلع ع السطح..ومفيش اي أثر.. ونزل وقال ل فهد.
.مفيش اي أثر لأي حد..انت لقيت أي دليل..انا شايف انها شقه عاديه..!!! معقول يكون شاهين بتهايأله..!!!
فهد : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه اكبر من اي وقت..وحط الصور ل رعد ع المكتب..وقال من بين أسنانه..هرب..هرب ابن ال....!!!! اكييييييد لااااازم يهرررررب...!!!!
رعد : شاف الصور..واضايق جدا..وقال احنا لازم نتصرف بسرعه..
فهد : ضرب قبضة ايدو..وقال بغيظ كبير..لازم يكون ف دليل..
وزعق لاااازم..ومسك راسه بقلة حيلة.وقال ل رعد بتنبيه وتحذير..بما إن الصور موجوده هنا. يبقى اكيد ف دليل مش معقول أنه مايغلطش. اسمع يارعد..دور ف كل مكان. لكن اياك..!!!! تلمس اي حاجه..لحد ما البحث الجنائي يوصل. انت فاهم يارعد..!!
رعد : شايف فهد عيونه فيها دموع متحجره وغضب كبير..وهز راسه بسرعه..ماشي يافهد..بس انت لازم تهدا عشان نعرف نفكر..وده الوقت ال انت تقوي فيه العيله. فكر ف صاحبك..وحرم آدم باشا..وكمان زوجتك وباقي أفراد العيله وازاي هيكون رد فعلهم. انت لازم تكون اهدا من كدا.. وإن شاء الله آدم باشا هيكون بخير..
فهد : رفع راسه للسما..وغمض عينيه بتعب كبير.. وشاف مريم ورينو..ااااه يارب..
رعد : ربت ع كتفه.احنا نعمل ال علينا والباقي ع رب العالمين..ودي مش نهاية الخير ياصحبي.. استحاله..
فهد : بيكابر دموعه..وبص بعيد..واتحرك وقال بجمود..لازم نلاقي دليل يارعد..ودخل الغرف يدور بكل تركيز..
رعد شغل كل إضاءة الشقه..وبيدور.. وبعد شويه..
فهد : دخل المطبخ ل رعد وقال ايه يارعد مالقتش اي حاجه؟
رعد : هز راسه بإحباط ممزوج بخنقه.. للأسف الشديد لأ يافهد..
فهد : بخنقه...طيب انا هروح اشوف الكاميرات ال ف البرج..
رعد : بتنهده تمام يلا بينا...!! وخارجين من المطبخ..
لكن فهد وقف مكانه مره واحده..وبص ع الأرض جمب باسكت الزباله..
رعد : بعد فهم..يلا يافهد..وقفت ليه؟
فهد : مردش ع رعد..ونزل ع ركبه ونص. وشاف قطعة ازاز مكسوره وواقعه جمب الباسكت...
رعد : انتبه..وشاف الازاز..ومد ايدو عشان يمسكها..
فهد : مسك أيد رعد..وقال لأ..اوعا تلمسها..!!! وطلع فونه بسرعه وصورها..واتصل ع شاهين..ورد..
فهد : بقوه وأمر قال..شاهييين..!!! ابعتلى اربعه حرس خاص ع شقه ٩٧ ف الدور ال ٢٤ بسرعه..ونبه عليهم يقفو وعينيهم ف وسط راسهم..ومحدش يلمس اى حاجه ف الشقه..لحد ما البحث الجنائي يوصل..فاهم ياشاااهين...!!؟
شاهين : بحزن..تحت امرك ياباشا..!!!
بعدها الحرس طلع. وفهد نبه عليهم تاني..ونزل بسرعه..ووقف قدام بواب البرج.. وسأله..
فهد : مين ساكن ف الشقه دي؟
البواب : بلع ريقه بخوف....!!!!!
فهد : صك ع أسنانه بتوعد ممزوج بغضب..وزعق..انطق ياروح امك..هتتكلم ولا اخدك طرف مهم ف القضيه..وتلبس اعدام...!!!
البواب : فتح عينيه بصدمه.. اعدام.. لأ والله العظيم ياباشا. أنا معملت اي حاجه..انا هقول لسيادتك..
ال حصل ياباشا. إن من حوالى اسبوعين تقريبا..ف واحد جه..وطلب مني اشوفله شقه إيجار وبأي سعر..وقالى انا عايزها ف الأدوار ال فوق لانه بيحب يكون قريب من السطح..وعايزها ايجار لمده ٧ سنين
أنا قولتله سهله وحلو اوي. ف ٩ شقق ف البرج ده فاضيين. وطلعت معاه..وهو اختار الشقه دي..ووقف ف الشباك..وقال لأ دي حلوه اوي...وطلع فلوس كتير وحطها ف أيدى..وقالى دي هديه مني ليك.. وبعد كده يابيه.. الأسبوع ال فات..بقى بيجي كل يوم بالنهار.. وطول الليل بره..ولما سألته قالى اصل شغلى بليل..وبس كدا ياباشا.ده كل ال أعرفه.. والله العظيم يابيه ماعرف حاجه تاني..وحيات عيالي معملت اي حاجه..
فهد : كشر عينيه..اسمه ايه؟
البواب : اسمه فهد ياباشا. فهد..!!!
رعد : بص بصدمه ل فهد...!!!
فهد : صك ع أسنانه بتوعد كبير. وقال اقسم بالله ما هسيبه..وقال تعرف توصف شكله؟ شكله ايه؟
البواب : بتأكيد ايوه طبعا..هو شاب طويل ومربي دقنه وشعرو طويل.. وعينيه بني. وا...وا..اه وكمان كان بيتكلم عربي مكسر..!!!
رعد : بص ل فهد وقال...يبقى اكيد الشخص ده حد مأجره ل اغتيال آدم باشا..!!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
فيلا العدوي..
نور ورينو وكمان تمارا و آرين وتالين.. بيحاولو يهدو مريم لكن هي ع نفس الوتيره من القلق ال بيحبس أنفاسها...
رينو : بدموع..طيب يامامي اهدى وانا هتصل ع فهد..!!
مريم : شدت أيدها بقوه..وقالت بحزم..انا قولت ابوكو مش بخير.. آدم محتاجلي..وسابتهم وطالعه ع السلم بكل قوتها.
وندهت بحزم..زينب حصليني ع فوق..!!!
نور : حطت ايدها ع قلبها وعيطت..وقالت .انا اول مره اشوف مامي كدا..؟ انا خايفه عليها أوي؟
رينو : مسحت دموعها..وقالت أنا هتصل ع فهد.ولو بابي خلص الحفله يرجع بسرعه..
آرين : بدموع ..بابي مبيردش عليا..وكمان آركان.. انا خايفه اوي ع ماما مريم..
تالين : بقلق ودموع..وابيه آدم فونه مغلق وبابا مبيردش عليا؟
تمارا : بحيره..حتى آريان مبيردش..!!!
رينو : بتتصل ع فهد..وقالت بتوتر.. لأ كدا الموضوع يقلق بجد..!!!
نور : برجفه بتتصل ع محمد.. ومردش..وقالت بخوف..فعلا الموضوع يقلق..محمد مبيردش.ولا حتى بيكنسل.. انا هجرب اتصل ع بابي..واتصلت..!!! ونفخت بنفاذ صبر وقالت..وبعدين بقى الكل محدش بيرد مش معقول كدا..!!
آرين : قالت انا هتصل ع الكل واي حد يرد عليا هنطمن..
زينب : نزلت من فوق بسرعه..وقالت بقلق..ست الدكتوره نور..ست مريم لما طلعت وراها.وقالتلي اجهزلها لبس الخروج..وبعدها طلعتني..وقفلت الباب.
رينو : فتحت عينيها بدهشه..لبس خروج؟ انا مش فاهمه حاجه.؟ مامي فيها ايه يانور؟
نور : مسحت وشها بتعب..مش عارفه..مش عارفه يارينو..استغفرك ربي و اتوب اليك..!!!
دعاء : جت تجري..وقالت سيدي مراد بيه جه..!!
نور ورينو والكل اتنهدو بأريحيه..وقالو الحمدلله..
مراد : داخل البيت.. وكأنه ماشي ف طريق طويل مالوش نهايه..
وإن محدش هتجيله الجراءه يبلغ مريم الخبر ده غيره هو..
زين : رفض وقال أنا مش هقدر حتى آريان رفض.
وآدم مراد رغم قوته. إلا أنه أضعف مما يكون قدام مريم وأنه مش هيقدر يبلغها الخبر ده..
.والكل أجمع أنه مراد هو الوحيد.. مراد وبس..ثمرة الحب الاولى.. اندماج اسم آدم ومريم فيه.. روح قلب مريم وغريم أبوه وعدوه اللدود ف مشاركة غزله لاميرته..وصديقه الصدوق..وأخوه الكبير..حياه طويله من المشاهد الجميله.. وحب عميق وعشق أعمق.
بس ياترى هتقولها ازاي يا مراد..؟ هتقولها امبراطور قلبك وقع؟ هتقولها كيان مريم اتهد ف لحظه؟ هتقولها وانت ثابت؟ ولا وانت منهار ودموعك نازله زي دلوقتي..؟
هتقولها آدم....!!! وحس إنه مش قادر بتنفس..وحاول يهدا..وحاول مايفكرش ف آخر صوره شافها. واقنع نفسه أن أبوه بخير..
مراد : حط رجله ع اول الباب.ومش قادر يكون عنده ثبات..يااااه اصعب مهمه ف عمرك كله دي يامراد.
الكل : واقف مستغرب حركات مراد..وانه سرحان بحيره..واليأس مالي ملامحه..ومش قادر يدخل..
تالين : جريت عليه. بابا بابا..خير يا بابا احنا بنتصل ع الكل من بدري محدش بيرد ليه؟
حضرتك كويس يا بابا؟ وبصت وراه..وقالت هو جدو آدم فين؟ دي تيته مريم بتسأل عليه بطريقه خوفتنا عليها بيها..!!!
مراد : غمض عينيه بوجع كبير.يااااااه قلبك حاسس بحبيبك يامريم..!؟ يعنى فعلا قلبك جوا قلب آدم وحس بيه.يعني روحك اتسحبت مع ضربة الرصاصه ف قلب حبيبك.؟ يعني حسيتى بتوأم روحك يا اميرة آدم...!!! اااه يا الله.....ومش قادر يرد.....!!!
نور ورينو..شافو مراد بالحاله دي..و قلبهم دق بقلق..وقربو من مراد..
نور : شاف عيون مراد حمرا زي الدم..وقلبها دق بخوف..وقالت ايه ال حصل يامراد؟
مراد :..........!!!
رينو : عيطت..بالله عليك يا ابيه اتكلم انا مبقتش قادره اتحمل..!!!
مراد : ........!!!
آرين : رفعت عينيها وشافت مريم نازله..وقالت ماما مريم..!!!
الكل لف وبص عليها ...
مريم : لابسه ورافعه النقاب..ونازله..وبتقرب من مراد..
مراد : صك ع أسنانه بغيظ مكبت..وقبض ع ايديه.. وقلبه مقسوم نصين..!!!
مريم : وقفت قدامه. وقالت بنبره حاده وحزم. آدم فيه ايه يامراد..!!؟
مراد : فتح عينيه بصدمه..وبص ل عينيها..وعينيه تايهه يمين وشمال بزهول.. إزاي...!!!!ومردش.....!!!
مريم : بصت ف عينيه بقوه اكبر..وقالت بصوت جهوري... قولت ابوك حصله ايه يامراد....!!!؟
الكل : حابس أنفاسه وف حالة ترقب..
مراد : حاول بكل قوته يتكلم...!! وقال بصوت موجوع. ودموعه عرفت طريقها..ب...با...وبلع ريقه بصعوبه كبيره...!!!
مريم : بجمود.. وديني ل آدم يامراد..!!!
مراد : بدموع.ب..بس..انتي....!!!!
مريم : رفعت ايدها..ميكملش..قولت وديني ل آدم حالا..!!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
الإسعاف ف الطريق..
آدم : متعلق ليه جهاز التنفس..وفاقد الوعي تماماً..
زين : ماسك أيد آدم.. ودموعه نازله بوجع كبير..والصوره اتحفرت جواه...
محمد : بإستعجال..طلع فونه. ورغم أنه شاف اتصالات كتير من نور وتمارا..لكن مش وقته..واتصل ع الدكتور علاء..وقال بلهجة أمر..دكتور علاء..حالا تفضيلي غرفة الاشعه ال ف الدور الاول .مش عايز حد فيها. ألغى كل حاجه دلوقتي..وبلغ الدكتور إبراهيم..دكتور الأوعية الدموية وجراحة القلب..يكون ف موجود ف غرفة الاشعه.. حالا ياعلاء..
وقفل مع علاء..واتصل ع نرمين..الو..دكتوره نرمين.. ف ثواني غرفة العمليات ف الدور التاني تتجهز..مش عايز اي عطل..مش عايز اي مناقشه ف اي حاجه..غرفة العمليات تجهز حالا..وقفل.. ومسح وشه بايديه ونفخ بخنقه كبيره..وبص ع آدم..وقال. ياترى ايه ال هيحصل بعد كده..!!!!
الكل ف الطريق ورا عربية الاسعاف.. وطارق معاه أشرف..
طارق : بيعض ع صوابعه من الصدمه ومش مصدق. وأقسم إن لو آدم اتخلى عنه مش هيسامحه..!!!
بيتر معاه جاسر..والاتنين الحزن مسيطر عليهم..
زياد وكل الشباب..طلعو ع المستشفى..
ياسين : ف صدمه كبيره..ومبيردش ع همس. واخد آدم مراد بصعوبه معاه وطلعو ع المستشفى..
كريم : رغم حزنه الكبير..شاف انهيار آريان..وحاول يكون اقوى.. واخد آريان معاه.وطلعو ع المستشفى..
آسر : دموعه متحجره..وقلبه مقسوم نصين. وهو وصل لل هو فيه دلوقتى بفضل ثقة آدم فيه.. ودموعه عرفت طريقها. ومسح دموعه بسرعه..وقرب من آركان ال دموعه نازله من غير قيود..وحاول يحتويه.
. وشاف مصطفى عزيز لأول مره.. قاعد ع سلم الشركه.. ودموعه نازله بصدمه كبيره.. واخدهم معاه بصعوبه ف العربيه..وطلعو ع المستشفى..
مراد : سايق العربيه.. ودموعه نازله بصمت.. وزادت من خوفه ع امه. وحالة السكوت ال هي فيه. وأنها طول الطريق متكلمتش..ولا حتى سالت ع آدامها تاني...
------------------بقلمي مريم نصار.
ف المستشفى..
الإسعاف وصل أخيرا.. وكانت الصحافه والاعلام وصلو قبل الاسعاف..وكل الأحداث بتتصور حصري..وحصل هرج كبير جدا..
وحرس آدم العدوي.. بيحاولو يسيطرو ع الموضوع..
نقلو آدم لداخل المستشفى..وزين بيجري جمبه..وبينهج كأنه بيجري ف طريق مسدود..
محمد : بصوت عالى.. غرفة الاشعه..
علاء : بقلق. كله تمام يادكتور..والدكتور إبراهيم..لغى مواعيده ومنتظر حضرتك...
محمد : دخل غرفة الاشعه ومعاه آدم.
زين : داخل..
محمد : حط ايدو ع صدر زين.. لأ..مش هينفع يازين..
زين : بدموع ترجي. سبني ادخل معاه يامحمد بالله عليك..
محمد : بيكابر..لكن دموعه نازله .وقال بوجع...ارجوك يازين سبني الحق آدم..مفيش وقت...!!!
زين : فتح عينيه بصدمه..وقال بضياع يعني ايه مفيش وقت..!!!
محمد : زعق..يعني مافيش وقت يازين سبني بقى اشوف شغلي..ودخل وقفل الباب..وبيشرح للدكاتره..وبداؤ ف عمل اللازم..
نقلو الست صابره بسرعه..ودخلوها غرفة اشعه مقطعيه ع المخ.
الكل وصل المستشفى..ونزلو وداخلين.. والصحافة..اول ما شافوا بيتر وطارق جريو عليهم وبدأو بالاسئله...
الحرس محاوطين طارق وبيتر. ومردوش ع الصحافه..ودخلو المستشفى..
آدم مراد : نزل من العربيه..وداخل المستشفى بصمت وقلبه فيه من الإعصار يدمر جيش متكامل..
وواحد صحفي...وقفه وقال..لو سمحت. بحكم إنك حفيد الامبراطور..ممكن تقولنا ايه ال حصل بالظبط مع رجل الأعمال المعروف آدم خالد العدوي؟ ياترى الاصابه دي خطيره؟ هل تتوقع إن كدا تم اغتيال السيد آدم؟ ام هي صدفه؟ هل ليه أعداء من رجال الأعمال المنافسين؟ هل شاكين ف حد معين؟ أم هو ثأر قديم..!؟
آدم مراد : رفع طرف عينيه ف عين الصحفي..ف نظرة شر كبيره جدا..
الصحفي : بلع ريقه بتوتر..وقال. طبعا احنا مقدرين الظروف وا.......
آدم مراد : قبض ع ايديه بغضب واضح جداً..وقال.. من بين أسنانه بتهديد شديد اللهجة..لو شوفت اي حد منكم . بيسأل حد عيلتي أو بيتعرض لحد من العيله.؟او نطق اسم جدي.؟ انا هصفيكم واحد واحد..!!!
Автор: Меріам Насар
------------------بقلمي مريم نصار.
فيلا العدوي..
فريحه وريتال..راجعين من عند ليليان..واستغربو..لما شافو مراد خارج من الفيلا مع أمه..وموقفش ولا اتكلم.. ودخلو الفيلا..
فريحه : كشرت عينيها..طيب مراد موقفش ولا حتى سأل؟
ريتال : يمكن مخدش باله ولا شافنا..بس الغريب..ان ماما مريم خارجه دلوقتي..وبابا آدم لسه مرجعش..تعالى ندخل نشوف ف ايه؟
فريحه : تعالى ولو إن شكل مراد قلقني..ربنا يستر..
نور : بتتصل والكل بيتصل وف حالة حيره كبيره وقلق اكبر..
نور : بخنقه كبيره..زعقت..يوووه محمد ولا اي حد بيرد عليا..انا عايزه اعرف ف ايه؟ ومامي ازاي قالت ع بابي.انه حصله حاجه..انا مش قادره اتحمل اكتر من كده..
رينو : ماسكه بطنها.بوجع. وقالت بدموع قلق..فهد مابيردش عليا..ولا حتى زين..
آرين : بخوف..مامي اتصلي ع آركان..انا بتصل عليه مابيردش..لكن حضرتك اكيد هيرد..
رينو : مسحت دموعها وهزت راسها ايوه ايوه صح.. آركان..وطلعت رقمه برجفه. واتصلت عليه.. وفاتحه الاسبيكر..ومردش اول مره..واتصلت تاني..
والكل متوتر وقلقان جدآ..وفريحه وريتال داخلين. ف وقت ما آركان رد ع رينو..ووقفو مكانهم..
آركان : بصوت فيه رعشه..اء..الو..
رينو : قلبها اتقبض من صوت آركان..لكن سألت..وقالت.. آركان..ف ايه ياحبيبى..صوتك ماله؟ حصل ايه؟ وليه محدش من العيله بيرد علينا..!!
آركان : واقف ف الطرقه مع كل العيله..وكاتم الشهقات غصب عنه..ومش قادر يتكلم..!!
نور : هزت راسها بزهول.. لأ..اكيد ال ف دماغي غلط. آركان انت ف المستشفى؟
آركان : .............
رينو : لأول مره تزعق ف آركان..انت مبتردش علينا لييييه؟ اتكلم يا آركان قوووول ف اييييه؟
آركان : بصوت عالى وصريخ كله وجع. بااابا آدم اتضرب بالرصاص ياماماااا..!!!! ونزل ع الأرض مكانه..وساب الفون جمبه..وعيط بوجع كبير..والشباب جريو عليه..
نور ورينو والكل ف حالة صمت.. وكأنهم مش مستوعبين ال سمعوه..
نور : حاولت تضحك..لكن معرفتش..وقالت بتلعثم..ه..هوا آركان اتجنن؟ هو قال ايه؟
رينو : الفون وقع من أيدها..وعيونها متعلقه ع سراب..وتايهه يمين وشمال..وصدى صوت آركان بيتكرر ف ودنها..وهمست ف اللاوعي.. بابا آدم اضرب بالرصاص؟
فريحه وريتال : شهقو بصدمه..
آرين وتالين عيطو بوجع كبير جدا.
تمارا : قعدت ع الكرسي بصدمه..وبتنهج ودموعها نازله.
زينب والبنات. عيطو بوجع كبير جدا..ودعو الله بترجي كبير إن آدم مايحصلوش اذي..
نور : ورينو سامعين صوت عياط آركان. وياسين و آسر وكريم بيهونو عليه..
نور : استوعبت.. وقلبها دق بخفقان..وغمضت عينيها واغمى عليها ووقعت مكانها..
فريحه وريتال والشغالين صرخو وجريو ع نور..
آرين بتعيط وجسمها بيتنفض.. بصت ع رينو.. شافتها.ع وضع ايدها مكان ماسك الفون..ومصدومه.. وفجاءه.. آرين..شافت دم نازل ع الأرض من رينو..
آرين : صرخت بخوف كبير. وصوت عالي وعياط..ماااامي..ماااامي ايه الدم ده يامامي..!!!
زينب : شافت رينو واقفه والدم نازل منها ع الأرض..وصوتت..وقالت الحقوووووني يانااااس ست لارين بتسسسسقط... الطف بينااا ياااارب..!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
ف المستشفى..!!
محمد والفريق الطبي..خلصو الاشعه..وكانت الرصاصه اخترقت الرئه من فوق القلب بملي ميترات..ولكن آدم نزف كتير جدا.. والأكسجين قل جدا..
د/ إبراهيم : الحاله..لازم تدخل العمليات حالا يادكتور محمد...دقيقه كمان والحاله هتكون ف خطر حقيقي.. ولازم يتنقل ليه كميه كبيره من الدم .. لأن النزيف لحد دلوقتي شغال...
محمد : بلخبطه..طب..احم .طيب مستني ايه يادكتور ابراهيم..بسرعه اطلع ع العمليات. ولف للممرضين.. بسرعه الحاله تكون ف العمليات..وزعق سمعتوووو.. انا مش عايز اي غلطه..يلاااااا..
د/ ابراهيم : خرج من الاوضه وطلع بسرعه..واتصل ع باقي الاستشاريين.والدكاتره الكبار..يحضرو العمليه..
الممرضين جهزو آدم وهيخرجو..
محمد : سبقهم وخرج.. وكووووول العيله جريت عليه..وبتسال بلهفه وقلق وخوف...
محمد : بحزم وقوة عكس الضعف ال جواه شاور ليهم..وقال بجديه.. الحاله صعبه.. وآدم لازم يكون ف العمليات دلوقتي قبل ثانيه قدام..مش عايز اي حد يعطلني.. آدم هيخرج دلوقتي..ومش عايز حد يوقفني..وشاور للمرضين..
وآدم خرج..ف وسط نظرات الكل..
طارق : رفع عينيه ل آدم. وودعه بقلبه.ودموعه نزلت ..وقال بذل...لو مرجعتش ليا مش هسامحك يارفيقي..
بيتر : رفع ايدو وودع آدم واترجاه أنه يقوم عشانهم..ودموعه خانته للمره الالف..
زين : عيونه حمرا من عياط مستمر.. ومسح ع شعرو بخنقه كبيره..وودع ابوه واستودعه عند الله..
محمد : بص ل شباب العيله وقال.. آدم محتاج نقل دم..ولازم الكل يعمل تحاليل..عشان نشوف متبرع نفس الفصيله..
كل الشباب..قامو بسرعه عشان يعملو الإجراءات اللازمة..
آدم مراد : عينيه متعلقه ب جدو لحد ما طلع بالاسانسير..
والكل طلع الدور التاني قدام العمليات...
مراد : وصل المستشفى..وحاسس إن قلبه مقسوم لأجزاء كتير..من ناحية عايز يطمن ع آدم. ومريم.. ويجري يشوف مين ال عمل كدا. وعايز يصرخ بكل صوته..من الغيظ والوجع ال جواه..ومسح دموعه..و بص ع مريم ال ماشيه جمبه ساكته..ورافضه حتى أنه يسندها...!!!
الكل شاف مريم.. وقامو وقفه..ومحمد قلبه بيدق..وقرب منها وبص ل مراد..ف نظرة هي عرفت؟
مراد : نفسه يجري يطمن ع ابوه..لكن ساكت خوفا ع امه..و غمض عينيه ودموعه نازله..وبص بعيد...!!
مريم : مسكت دراع محمد... آدم فين يامحمد؟
محمد : بلع ريقه بغصه..وقال بوجع..مريم..اء..ا.انا عايزك تهدي.وا......
مريم : بحزم...قولت آدم فين يامحمد..!!!
محمد : بص ل عينيها..وشاف مفيش دموع. ولا اى رد فعل..واتأكد إن مريم ف حالة صدمه..او الزمن بالنسبالها وقف عند آخر لقاء بينها وبين آدامها..!!
محمد : برعشه ف صوته.. آدم. احم.. آدم ف العمليات يامريم. لأنه لازم.....!!!!
مريم : ماستنتش يكمل..وسابته.. وراحت قعدت قدام غرفة العمليات..وعينيها باصه ع باب العمليات ف صمت مخيف....!!!
------------------بقلمي مريم نصار.
ف المالديف. ف اليخت..
ميرو : بضحكه.. طبعا فرحانه فيك.. أنت لو كنت سمعت كلامي ورجعنا مصر. كنت دلوقتي بتحتفل مع كل شباب العيله..ف اجمل يوم انا بحبه لانه بيكون مميز ل بابا آدم...!!
تيم : بمكر..امم والله شمتانه فيا؟ ماشي ياحبيبتى هتدفعي تمن كل حاجه ع ايد العبد لله.. وبعدين هو يوم عادي يعنى.. احتفال وبيعدي.وبابا آدم مالوش ف جو الحفلات.ليه بقى قولتي مميز..؟
ميرو : بفخر.. لأن بابا آدم وماما مريم. ف اليوم ده..اتفقو إنه اي حد محتاج مساعده.. يقدمومها..كنوع من الصدقه.. وإن ربنا كرمهم بنعم كتيره و كبيره.. وماشيين ع كدا من سنين طويلة جدا..
تيم : رفع حاجبه بتعجب... اممم هو مش غريب ع بابا وماما..بس انا معرفش بحاجه زي دي؟ انتي بقى عرفتي ازاي؟
ميرو : بضحكه..انا سمعتهم ف سنه من السنين ف نفس يوم الاحتفال..وماما مريم بتسأل بابا آدم. وبتقوله..ها يا آدم ياحبيبى..قدمت مساعده انهردا لاي محتاج؟
بابا آدم رد عليها بابتسامته القمر دي..وقالها.. طبعا يا اميرتي.. وسبحان الله..ربك بيبعت الناس ف وقتها.
ردت عليه ماما مريم القمر..وقالت..طبعا ربك هو ال مدبر الكون..وجعل خيرك ف رزقك لغيرك بفضل الله..وده هيعود عليك بركه ف العمر وزيادة ف الرزق.
تيم : اتنهد بحب كبير..وباس ع أيدها وقال. انا عايزك تكوني ليا مريم واكون ليكي آدم..
ميرو : رفعت حاجبها..وقالت بهزار..انا مريم سهل جدا..لكن صعب جدا آدم يتكرر مرتين..وباسته ع الهوا..وضحكت ع ريأكشن وشه وهو مضايق من قصف الجبهه..
تيم : بتوعد..اممم بقى كدا يابنت مراد؟
ميرو : بضحكه صافيه..ميرو تضرب ولا تبالي ههههه.. وباسته من خدو..بهزر معاك ياروح قلبى..
تيم : بكبرياء.. لأ خلاص انا زعلان.. وعقابك انك مش هتتفرجي ع فيديو الحفله ف جروب العيله
ميرو : بتذمر..ليه بس كدا ياتيمو ياحبيبى. وبصت ف الساعه وقالت الساعه ٣ اكيد بابا آدم خلص الحفله من بدري ونزلت ع السيوشيال..بليز افتح نت بقى خليني اشوف بابا آدم..وكمان بابي حبيبى واخويا آدم القمر..
تيم : مثل الجديه..بت أنا بغير فاهمه..!
ميرو : ههههههه لأ لأ لأ..انت غير من الدنيا كلها. إلا الامبراطور..اوكي..
تيم : بضحكه..حاضر ياحبيبتى انا عارف حبك ل بابا آدم قد ايه..وهو كمان بيحبك جدا..
ميرو : بلمعة حنين..واتنهدت..عارف ياتيم..بجد مستنيه اليوم ال أرجع فيه مصر..واجري عليه واترمي ف حضنه..ويقولي حبيبت جدك... وانا أقوله.. لأ انت مش جدو.. أنت بابا آدم وبس.. بجد هموت واشوفه قدامي.
تيم : مسد ع شعرها بحنان..وقال بعد الشر عليكى ياروحي..طيب انا عشان خاطرك..انا هعمل اتنين نسكافيه..وهشغل نت ونتفرج ع فيديو الحفله. واحنا ع سطح اليخت..
ميرو : قامت بفرحه وقالت بحماس..اوكي..وانا هروح الكوخ..اغير لبسي واجيلك هوا ياروحي انت..
وميرو خرجت من اليخت بحماس كبير ومنظره تشوف جدها بفارغ الصبر...
تيم : بيضحك بسعاده ع ملاكه.وعمل النسكافيه...وفتح الفون..وماسك المج ف أيدو.. وقال أنا هفتح وهعمل سيڤ للفيديو عشان الشبكه هنا مش قد كده..
وفتح النت وفونه هنج من الاشعارات ف جروب العيله..وقال ههههه اكيد الكل عمال يعلق ويعاكس الامبراطور.. هههه.. وحشني جدا والله..
وفتح الفيس بوك..ولفت نظره.. فيديو عاجل بعنوان إغتيال الامبراطور.. ونفخ بخنقه. وقال الله يخربيت كدا..قلبي وقع ف رجلي..اكيد عنوان عشان يوجعو قلب الناس وخلاص.. اها تعالى نشوف الفيديو العاجل ده..وضغط ع الفيديو.. وكان تصوير قدام شركة آدم..
الاعلاميه بتقول..
..تم اليوم ف تمام الساعه الواحده ظهرا. اغتيال شخصيه من أهم رجال الأعمال..وهو رجل الأعمال المصري المعروف . آدم خالد العدوي. الشهير بالامبراطور. الذي لقبه له جميع من حوله من شخصيات معروفه ف وسط هذا المجال.امام إحدى شركات آل العدوي.وتم اغتيال سيده عجوز كانت توجد معه. حيث أجرى الدكتور محمد مصطفى عزيز الاسعافات الاوليه اللازمه إليه..وهو من أكبر الأطباء واستشاري ف الجراحة العامه .
وحيث اصيب السيد آدم برصاص قناصة اخترقت الرئه من الجانب الأيسر اعلا القلب ومناطق حيويه وقد تسببت ف فقد وعيه ف الحال..وتم نقلهم إلى مستشفى النور التخصصي..
ويقول إحدى شهود عيان..انه رأى السيد آدم يتحدث مع هذه المسنه..وقد كانت تطلب منه المساعده في توظيف ابنها.وقد وافق السيد آدم ع الفور... وقدم لها المساعده وكان يتحدث إليها ببشاشة وجهه الذي اعتدنا عليها جميعا كلما رأيناه ع مواقع التواصل وف جميع لقائاته ع التليفزيون المصري.. سائلين الله تعالى بالشفاء العاجل للسيد آدم.ونطلب منكم جميعا الدعاء..وسنوافيكم بعد قليل بآاهم الأخبار..دمتم بخير..
------------------بقلمي مريم نصار..
ف المستشفى..
باب العمليات اتفتح فاجأه..والممرضين بيجرو بسرعه.. وكاتره خارجه..ودكاتره داخله..ف حاله من الذعر..
محمد خرج بينهج وقال...!!!! -------------يتبع
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 5 الفصل الثانية ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الخامس الفصل الثالثة أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .