نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 39 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة من خلال موقعنا .
رواية ميراث العشق مريم نصار الفصل التاسع والثلاثون
الحلقه ٣٠ ج ١
رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)
فِي كُلِّ مَرَّةٍ يَزورنِي القَلَق ، أَتَذْكُر أنِّي تَحْت ظلّك ؛ أَنْتَ الَّذِي لَا يُعْجِزْكَ شَيْءٌ ، تَتَولانِي بِرَحْمَتِكَ ، وتدبرّ أُمُورِي ، وَلا تَكِلْنِي لِسوَاك ، فَاسْتَحْي مِن يأسِي ، وقلّة صَبري ")!
______________________________________
بسم الله نبدأ
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
ف اسكندريه..
ميرو : غيرانه جدا . وكمان مش عارفه تنام ف وجود تيم . وبتتقلب يمين وشمال . وقامت بزهق. قعدت ع طرف السرير . وبتستغفر .
تيم : داخل مخنوق . وحدف الفون ع الكرسي . وقعد الكنبه . يفكر ف عقاب لكامليا.
ميرو : شافت تيم واضح عليه أنه مضايق . وشافت جرح ايدو . وفتحت عينيها بدهشه . وقامت بدافع الحب . وجريت عليه . تيم ايدك بتنزف ؟ انت انجرحت ازاى؟
تيم : بعدم اهتمام لجرح ايدو . مفيش حاجه متشغليش دماغك ..
ميرو : راحت بسرعه الحمام . وجابت علبة الإسعافات . وقعدت جنبه بقلق واضح . ومحستش بقرب المسافه بينهم . وفتحت العلبه . وقالت بتوتر . كدا غلط ع جرح ايدك . وخصوصاً انها مجروحه قبل كده. ومدت أيدها ليه ..
تيم : قلبه دق من قربها منه . واخد نفس عميق واتنهد . وحط ايدو ف أيدها. وعيونه عليها.
ميرو : جابت القطن. وبدأت تعقم الجرح . وعيونها لمعت بدموع . وزعلانه عشانه.
تيم : شاف دموعها . ورفع دقنها بايدو التانيه. وقال خايفه عليا؟
ميرو : بحنين ودموع هزت راسها ايوه .
تيم : ابتسم . وقرب منها وباس جبينها بحب كبير. وف لحظة ضعف نزل ع خدها وهمس ف اللاوعي بحبك .
ميرو : جسمها اتشد وقلبها هيطلع من مكانه . وقامت بسرعه .
. علبة الإسعافات وقعت ع الأرض . وجسمها رجف . وجريت ع الحمام . وقفلت ع نفسها وسندت ع الباب وبتنهح بحرج كبير ..
تيم : ضحك بصمت . وهز راسه ونفخ بحيره. وعقم جرح ايدو . وهي لسه مخرجتش ..
.وقام اخد الغطا . ونام ع الكنبه عشان مايحرجهاش
.وغمض عينيه وهو بيضحك . وقلبه بيدق ومشتاق ليها.
بعد شويه .
ميرو .جمعت شتات نفسها . وحست إن جسمها بيالمها . وخرجت من الحمام . ومثلت الجديه .
.لكن شافت إن تيم نايم. وقربت منه بشويش . وشافته نام . ونفخت باريحيه . وراحت ع السرير وحست بدوار وكحت بسيط. وحاولت تنام بالحجاب. ومخنوقه . واستغفرت كتير لحد ما نامت بعمق.
------------------بقلمي مريم نصار.
ووقت آذان الفجر ..
تيم : صحي . وحس إن ايدو بتألمه . وقام عشان يصلى .
. وشاف ميرو نايمه . وقرب ووقف قدامها . وشاف قد ايه انها فعلا ملاك . وقعد ع طرف السرير جمبها بشويش . وقعد يتأملها . وخلاص هيضعف ويقرب منها .
ميرو : حركت راسها .
تيم : انتبه وقام بسرعه . وضحك ع نفسه وقال ايه شغل المراهقين ده ؟
.وقال حرام عليكى ياميرو سنه كتير جدا. بس مش ع تيم عزيز ..
كلها فتره صغيره جدا وتكوني مراتى قولا وفعلا صدقينى . وده وعد منى ليكى . وسابها ودخل الحمام . واتوضي . وخرج . وصحاها عشان تصلى. وهو بدء يصلى .
ميرو : صحيت من النوم . وقامت بحرج كبير وحست انها دايخه وتعبانه وجسمها بيألمها.
ودخلت الحمام واتوضت . وخرجت ولبست الاسدال . وبدأت تصلى .
تيم : بعد الصلاه . نام ع الكنبه من غير ما يتكلم .
ميرو : حست انها مش عارفه تنام واتخنقت. وحاسه إن جسمها دافي .
. وقامت فتحت التراس وكان الهوا ف الوقت ده جميل ومنعش . وقعدت ع كنبه كبيره . وقالت الأذكار . وقعدت وقت طويل ف التراس .
------------------بقلمي مريم نصار.
الصبح الساعه ٨ صباحا . فيلا العدوي.
آدم مراد : بيتمرن ف الصاله الرياضيه الخاصه . ومخنوق جدا من اعتراف عامر والجارسون . وبيتمرن بالبوكس كأنه بينتقم منهم .
.ووشه وشعرو كله ميا . وبيضرب بغضب شديد . ومتغاظ جدا من الجارد ال جدو طلعهم قبل ما يقتلهم مكانهم . واقسم انه هيرجع حق أخته مهما حصل ..
فيلا الصاوي . الساعه ٩
كلهم . ع السفره بيفطرو .
ملك : انتى هتتاخرى انهرده ف الشركه ياساره؟
ساره : لأ ياماما هاجى ف ميعادي إن شاء الله . خير كنتى عايزه حاجه اجيبهالك؟
ملك : لا ياحبيبتي . بس نسيت اقولك إن زياد وماليكه . معزومين عندنا انهردا ع الغدا . انتى عارفه زياد مسافر بكره ف شغل وهيقعد اسبوع ويمكن اكتر ربنا معاه يارب .
جاسر : رفع عينيه ع آسر . وابتسم .
ساره : ابتسمت .. والله بجد . طيب حلو اوى .خلاص هحاول اجي بدرى ان شاء الله ..
جاسر : بمكر. برحتك ياساره يابنتى . كدا كدا ماليكه وحياة هيقعدو معانا كام يوم.. اجازه بقى . ولا ايه ياملك ياحبيبتى..
آسر : ابتسم بحماس . وقام بسرعه وقال أنا يدوب اروح ع الشركه عشان اجي بدرى .
جاسر : ضحك بصمت . وقال وانا ف انتظارك ياحفيدى العزيز . وغمز ل آسر ..
آسر : فهم إن جدو كاشفه وهرش ف قفاه بحرج . احم . طيب سلام انا بقى . يلا يا امى . وسلم ع ملك . وباس ع أيدها .
وراح يسلم ع جاسر .
جاسر : همس ف ودنه . اطلبهالك من دلوقتي؟
آسر : قلبه دق . وهمس ياريت بس هي لسه صغيره . وانا كمان . بس لو ينفع تحجزها اكون شاكر افضالك . ههههه ..
جاسر : ربت ع كتفه وضحك . متقلقش سيب الموضوع ده كله عليا ..
آسر : بتفائل .. باس ع أيدو .. حبيبى يا اجمل جدو ف الدنيا كلها.ربنا مايحرمنيش منك.
مالك : بيراقبهم .. اله جرا ايه؟ طيب ماتفهمونا ايه النظام؟
جاسر : مالكش دعوه انت . ده سر بينى وبين حفيدى ..
مالك : سر ؟ لأ ما انا لازم اعرف . ده حتى عيب ع مستشار زيي .
آسر : اتوتر . احم بعد اذنكم . وسلم ع ابوه. وقال يلا يا امي اتأخرنا ..
ساره : قامت بابتسامه . حاضر ياحبيبى . يلا بينا. وسلمت ع الكل . ومالك. وخرجت .
مالك : ف ايه ياحج ؟
جاسر : ههههه انا قولت مالكش دعوه بقى . اخلع يلا ع شغلك .
مالك : هي بقت كدا ؟ ماشي . بس الموضوع فيه انثي ولا انا غلطان؟
جاسر : ابتسم بحب .. قولتلك اخلع بقى . ومسيرك تعرف .
مالك : تمام ياحج زى ما تحب . . وباس ع راسه وايدو . وسلم ع امه وكارما . وخرج ..
------------------بقلمي مريم نصار
ف نفس الوقت .. ف اسكندريه ..
تيم : بدء يفوق . واتعدل ومسح وشه بايديه وبيتاوب . واتالم من ايدو .
.. وبص ع السرير وملقاش ميرو. وقام بخوف . وخبط ع الحمام . مره واتنين ومحدش رد . واتوتر . مريم ؟ مرييم انتى جوه؟ ومحدش رد .
.تيم مسح ع شعرو بخوف كبير . وبص حواليه وقال معقول تكون نزلت؟
. وشاف باب التراس مفتوح من ورا السِتاره . وبتتحرك بسرعه من شدة الهوا . وقال معقول ف التراس ع الصبح كدا ؟ واتحرك بسرعه . وخرج وفتح عينيه بدهشه.
ميرو : نايمه ع الكنبه ف وضع الجنين وبتترجف من الساقعه .
تيم : جري عليها بسرعه . ونزل ع ركبه قدامها . وبيصحيها . مريم . مريم.
ميرو : بتترجف ..........
تيم : رفع راسها . ووشها كان احمر وخاف عليها . وحط ايدو ع خدها . واتصدم . لأن جسمها سخن جدا . واتعدل بسرعه . وشالها . ودخل بيها . ونزلها ع السرير بخوف.
ميرو : بتترجف جدا وبتمتم وبتهلوس بكلام مش مفهوم . وماسكه ف تيشرت تيم بايدها .
تيم : قعد جمبها وقلبه بيدق بخوف كبير. ومسح وشها . ومستحملش درجة حرارته . وفك أيدها من تيشرته . وشد عليها الغطا .
.وقام بسرعه كبيره وقفل الشبابيك والتراس. وجابلها كمادات . ومهتمش بجرح ايدو . وبدء يعمل كمادات ليها . وحاول يفوقها . مريم ؟ مريم سمعانى؟
وبلع ريقه بخوف . ووشها احمر جدا .ومحتار . ورفع ضهرها بحنان عليه . وبدء يفك ليها الحجاب .
ميرو : بتهلوس . تي...تيم . ضربتنى . ا.انا معملتش حاجه .. ااه ا انا بريئه . ا.انا اتظلمت . تيم .ا.انا مش اختك . إ.ا انا بحب..... .
تيم : سمع كل كلمه . وقلبه وجعه عليها . وفك ليها الحجاب . وشعرها انسدل ع كتفها وضهرها وغطا ايديه .
وتيم انبهر بجماله . لكن الل شاغل تفكيره حاليا ميرو وبس . ورجعها مكانها . وجاب شعرها ع جمب . وبدء يعملها كمادات .
ميرو : بتهلوس . وبتكح .
تيم : راح بسرعه جاب علاج من الدرج .. وعدلها . وقعد خلفها بخوف كبير . وجاب مسكن . ومضاد حيوي . وعطالها العلاج . ورجع راسها ع صدره . وكمل ليها الكمادات وهي ف حضنه ..
بعد شويه . الحراره . بدأت تقل . وتيم . نيم ميرو . واتصل ع الروم سيرفز وطلب ليها اكل معين .
ميرو : نايمه . وبتنهج بسيط من السخونيه.
تيم : قعد جمبها ومسك أيدها بين ايديه . وباسها وحطها تحت دقنه بقلق واضح . وعيونه عليها . وقال . مريم سمعانى ياحبيبتى؟
ميرو : بتأن بتعب. امم .
تيم : اتنهد بزعل حقيقي .
الباب خبط . وكان الفطار .
تيم : قام . وفتح واخد الفطار . وقفل الباب . ودخل . وحط الأكل. جمبه. وعدلها من ضهرها وقعد خلفها. وسندها . وبدء ياكلها .
ميرو : فتحت عينيها بتعب شديد . وهمست تيم .
تيم : قلبه دق بإحساس مختلف . وقال قلب تيم يامريم. كدا تخوفينى بجد عليكى .
ميرو : بتعب شديد . عايزه انام .
تيم : طيب ياروحي . كلى دي ونامي .
ميرو : بتعب هزت راسها لأ عايزه انام .
تيم : استسلم . حاضر وحط الاكل ع الترول. وعدل ميرو ع السرير .وسابها تنام وشد عليها الغطا . وحزين جدا عليها. وهينزل يجبلها علاج مفعوله اقوى من الصيدليه ..
------------------بقلمي مريم نصار.
بعد فتره كبيره .. ف تركيا.
تمارا : نايمه ف حضن آريان .
آريان : بدء يفوق . وفتح عينيه . وشاف الوقت وكانت الساعه ٥ وبص ع تمارا . وابتسم. ورجع خصله ورا ودنها وهمس بحب . تيما حبيبتى ؟
تمارا : ........
آريان : قرب منها يفوقها بطريقته .
تمارا : فتحت عينيها وضحكت بسعاده .
آريان : ايه بقى كل ده نوم ؟
تمارا : اعمل ايه طيب احنا صاحيين من الفجر . وجيت ع الضهر فصلت .
آريان : طيب يلا بقى قومي خدى شاور حلو كدا . والبسي عشان هنغدى انا وانتى ف وسط البحر .
تمارا : حضنته بفرحه. حبييييببى انت والله .
آريان : ههههه قلبى انتى ياتيما . وباس جبينها وقال ربنا يقدرنى واسعدك ديما واخليكى مبسوطه ع طول .
تمارا : حطت راسها ع صدره . سعادتى ف وجودك جمبي وبس يا آريان . ربنا يديمك ليا.
آريان : رفع دقنها وباسها برقه . وقال بحبك .
تمارا : بحرج كبير .احم وانا كمان بحبك ..
آريان : قرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص..
-----
ف باريس عند كريم وليليان ..
كريم : واخد ليليان . وبيتفسحو . وبيتمشو ف شوارع باريس . ومبسوطين جدااا .
ليليان : بدلع . كيمو انا عايزه ايس كريم.
كريم : ايس وكريم كمان ؟ طيب ما انا معاكى اهو ياروحي .
ليليان : ههههههه . كريم انت ف قلبى . أما الكريم التانى دى ف معدتى . ههههه.
كريم : امممم اقنعتينى . تعالى وشدها من ايدها وجريو ف الشارع . وجاب ليها الآيس كريم . وماشيين ياكلو ف الشارع ..
ليليان : بتاكل بنهم . امممم طعمه لذيذ جدا . وقالت ياخبر بص هناك ياكيمو ..
كريم : بص الناحيه التانيه ..
ليليان : بمرح قربت الآيس كريم ع أنفه . وضحكت ع شكله .
كريم : كشر عينيه وقال هو انتى ومصطفى حد مسلطكو عليا صح ؟ . وجري وراها .
ليليان : بتجري وبتضحك . وخايفه كريم يحصلها ..
كريم : جري بسرعه . وشالها من الخلف ولف بيها كتير .. وليليان بتضحك بفرحه كبيره جدا. والايس كريم وقع منها . وضحكت ..
كريم : نزلها ولفها ليه .
ليليان : بتضحك . وبتنهج ..
كريم : ضحك وشالها ولف بيها كتير جدا . وقال بصوت عالى بحبببببببك ..
ليليان : بحماس اكبر ودقات قلب أعلا . بحباااااااك .
------------------بقلمي مريم نصار.
ف بيت المزرعه .
منصور : البواب . شاف العربيات . جري فتح البوابه الكبيره . ورفع ايدو بتحيه ليهم . يالف نهار ابيض يألف مرحب .
العربيات داخله ورا بعض ..
عربية آدم . وعربية مراد . وعربية فهد . وعربية آدم مراد ومعاه تالين .ودخلو المزرعه . ونزلو . والشغالين طلعو استقبلوهم . وشالو الشنط ..
منصور : جري عليهم بفرحه . حمدالله ع السلامه يابهوات . والله المزرعه نورت . بيك ياسي آدم بيه. الف حمدالله ع السلامه.
كلهم الله يسلمك ..
آدم : قلع النضاره . الله يسلمك يا منصور . انت عامل ايه؟
منصور : بسعاده.هو سيادتك حرمنا من حاجه؟ نحمد الله ياباشا . ربنا يخليك لينا .
مراد : ايه يا منصور . كل حاجه جاهزه ؟
منصور : بتأكيد . طبعا ياسي مراد باشا . اتفضلو . اتفضلو . ف الجنينه . انا ظبط كل حاجه عشان الهوانم يقعدو براحتهم . . والمطرح يرد الروح . وساعة زمن والغدا يكون جاهز ..
آدم مراد : لابس بنطلون اسود وتيشرت اسود.وعيونه ع آرين وعايز يتكلم معاها . لكن فهد موجود .. ورفع النضاره ع شعرو . وسابهم وراح الاسطبل .
آرين : مسكت ايد فهد . بابي عايزه اروح الاسطبل . بليز .
تالين : انا رايحه اشوف ساهيل وريڤان . ممكن تيجي معايا. ده بعد اذنك ياخالو ؟
فهد : نفخ بحيره .
رينو : بهمس فهد ارجوك احنا جايين هنا نفك عن نفسنا شويه.
مش لازم كل حاجه لأ. سيب آرين مع تالين .
فهد : من بين أسنانه بغيره . آدم راح الاسطبل يا لارين ؟
رينو : حبيبى ليه بتفكر بالطريقه دي؟ احنا خلصنا من تيم هتقول آدم ....
آدم كان قدامك اول امبارح . وعرض عليك يوصلك ف الفرح . ومهتمش. ب آرين خالص .
فهد : بصلها . انتى مفكره إن الواد ده سهل؟ وحياتك مش بعيد يكون هو الل ورا حكاية العصير ده .
تالين : ها ياخالو فهد . موافق نروح انا وآرين؟ ارجوك انا بحب آرين تكون معايا ..
آدم العدوي : بتفهم . خدى آرين لكن متدخلوش الاستطبل ياتالين عشان خطر عليكم . وخليكو ف الجنينه افضل.
فهد : اتنهد بأريحيه . سمعتو جدك قال ايه يا آرين؟ متدخليش الاسطبل.
آرين : بتذمر اوكي اوكي .. تعالى ياتوتا نتمشي ف الجنينه مش لازم الاسطبل . اوووف . يلا .
رينو : حرام عليك هتعقد البنت .
فهد : صك ع أسنانه . والله هعقدها؟ دي اكتر واحده متدلعه .
رينو : ياستار انت هتضربنى ولا ايه هههه.
فهد : نفخ بنفاذ صبر . تعرفي انا نفسي اضرب حد . بجد يعنى .... مكسرتش حد من زمان.
رينو : هههههههههه . يانهارى عليك يافهد انت مش هتتغير .
فهد : بص ف عينيها . وقال عمر غيرتي عليكى ما تقل ابدا . انتى عشق الفهد يارينو. و آرين حته منك . يعنى هي روحك وروحي. وانتى نبضي . انتي نبض فهد يارينو .
رينو : مسكت ايد فهد وباست عليها بحب كبير . وهمست ف ودنه . وانت عمري كله. وحشتنى اوى اوى يافهد .
آدم العدوي : همس ل مريم . ايه ياروحي مبسوطه .؟
مريم : نزلت النقاب . واخدت نفس عميق . وقالت تعرف الجو والهوا هنا ليه طعم تانى . والمنظر الطبيعي ده يرد الروح . راحه نفسيه بجد .
آدم : ابتسم. عندك حق . انا حسيت براحه نفسيه اول ما قعدت جمبك . ما انتى الطبيعه الجميله بحد ذاتها ..
مريم : همست بصوت واطي . تسلم لقلبى يا امبراطور روحي وكيانى .
آدم : بمكر . ناويه ع ايه يا اميرتي .؟
مريم : شهقت بحرج . الله يهديك يا آدم ..
آدم : هههههههه آمين يقلب آدم ..
مراد : بيتمشي مع فريحه . وقال بت يافريحه ..
فريحه : نعم ياقلب فريحه ..
مراد : اسمها نعم يامرادي يابنت المستخبى انتى ..
فريحه : هههههههه نعم يا اجمل مرادى ف الدنيا .
مراد : لأ حيث كدا بقى . تعالى نشوف اوضتنا فوق جاهزه . ونشوف حوار السكر ..
فريحه : بحرج. مراد احنا لسه واصلين والغدا ع وصول .
مراد : اتحرك. وشدها من ايدها . وقال غدا ايه ياعم؟. وبعدين دول معاهم ساعتين واكتر . وغمز ولا انتى مش عايزه سكر ؟
فريحه : بصت حواليها بحرج . يامراد ياحبيبى استهدى بالله.
مراد : شدها من أيدها . يلا يابنت كوم الشكاير. تعالى انت وحشنى ياعم . وانت عمال تحلو كدا .. قمر يخربيت ابوكي .
فريحه : شهقت بدهشه . وبعدها ههههههههههه .
..
آدم مراد : دخل الإسطبل . ونده ساهيل؟
الحصان . سمع صوت آدم . وعمل صوت صهيل وخبط برجليه .
آدم مراد : ابتسم . وفتح باب الاسطبل . وقرب من ساهيل .
ساهيل : لف حوالين آدم. كأنه مشتاقله وبيسلم عليه .
آدم مراد : مسد ع ضهرو . وراسه . وابتسم . وحشتنى يصحبى .
ساهيل : عمل صهيل بصوت عالى .
آدم مراد : ضحك . وحط السرج ع ضهر الحصان .. وقاله جاهز . وركب الحصان . وقاله يلا ورينى اقصى سرعه عندك .
ساهيل : رفع رجليه لفوق بصهيل عالى .وخرج من الاسطبل وجري بسرعه كبيره جدا كأنه اخيرا خرج للحريه ..
مراد : طالع ع السلم مع فريحته. وسمعو صوت الحصان . وبصه عليه. وشافو آدم . وابتسمو بفخر كبير ..
وفريحه : دعت إن ربنا يحفظه.
فهد : سرحان ف عشق رينو . وسمع صوت الحصان . وحاوط رينو من كتفها. وبصو ع آدم ..
مريم : بصت ع آدم وخافت. وقالت حفيدك يا آدم الحصان بيجري بيه بسرعه كبيره جدا . انا خايفه عليه ..
آدم : متقلقيش ياروحي. آدم حفيدى عارف هو بيعمل ايه . انتى بس ادعيله.
مريم : عينيها عليه. وقالت استودعتك عند الله يا آدم يابن قلبى يارب ..
آركان : اخد اكل . وراح يطمن ع الكلاب بتاعته . ريكس وهاسكي .
------------------بقلمي مريم نصار.
تالين : ماشيه ف الجنينه . مالك يا آرين شكلك مش مبسوطه؟
آرين : من جواها مضايقه .هي بقت عايزه آدم وبس. وقالت لأ انا مبسوطه عادي جدا ..
تالين : هزت كتفها. مش عارفه حاسه غير كدا .
آرين : نفخت بنفاذ صبر . مش عارفه بقى. بقولك ايه تعالى نشوف ريكس وهاسكي .
تالين : بخوف . لأ لأ . انا بخاف اوى . كفايه ماكس الله يكرمك ..
آرين : بتذمر يووووه . انا عايزه اشوف الحصان وكمان الكلاب . اومال احنا جايين هنا ليه ؟
تالين : ابتسمت بحب وقالت ..بصي الشجر الاخضر يرد الروح . بصي للسما وشوفي الطيور مع شكل الميا والزرع حاجه حلوه اوى كمية راحه نفسيه كبيره .
آرين : انا عارفه كل ده . وكمان كان نفسي اوى اركب خيل ف وسط المزرعه . كنت هبقى مبسوطه اوى ..
تالين : اقولك ع حاجه ؟
آرين : ايه ؟
تالين : أبيه آدم وعدني انى اركب خيل ..
آرين : شهقت بصوت عالى بجد ؟ يعنى آدم موافق انك تركبي خيل ؟
تالين : بضحكه رقيقه . ايوه . لكن الخيل ده . بصي هناك ..
آرين : لفت وشها . وشافت مجموعة خيل صغيره مش كبيره . وقالت بنفاذ صبر . هو ده خيل ؟ ده لسه صغير يا تالين ..
تالين : لأ طبعا . لل ف سنى مناسب جدا . انتى عايزه اركب حصان زى دارلي او ساهيل وريڤان؟ دول كانو وقعونا .. اهدى يا آرين . رحم الله امرئ عرف قدر نفسه .
آرين : بزعل طفولى . خلاص مش عايزه حاجه .. تعالى بقي نتمشي شويه ..
تالين : احنا كدا بعدنا عن العيله اوى ..
آرين : بغيظ . بصي بقى عشان مش كل حاجه لأ . واحنا بنتفرج ع الزرع مافيهاش حاجه بقى ..
تالين : اوكي اوكي متزعليش . بس . احم وكملت بحرج ..ممكن اروح التواليت وارجع تاني؟
آرين : اوكي روحي وانا هستناكي هنا ..
تالين : اوكي . باي .
------------------بقلمي مريم نصار.
آرين : بتتمشي وبتكلم نفسها . و شافت فراشه جميله اوى وفيها الوان كتير. وقربت بشويش . ومسكتها . ورغم خوفها لكن ابتسمت وقالت بانبهار . واو . ماشاء الله.
.انتى شكلك جميل اوى . سبحان الله الوانك تجنن كأنك لوحه جميله جدا كلها الوان ومنوره اوى. بصي انتى من دلوقتي صحبتى اوكي . وهسميكى ؟ وفكرت بحيره . اسميكى ايه ؟ اسميكى ايه؟
صوت من وراها . (ضي). سميها ضي .
آرين : اتخضت . ولفت . لكن قلبها دق بقوه . وضحكت بفرح وهمست آدم ؟
آدم مراد : نزل من ع الحصان . ومسك اللجام . وقرب منها. وقال جميله الوان الفراشه..
آرين : قلبها بيدق . وقالت بتوتر . ا.ايوه . احم ايوه شكلها جميل اوى وعجبتنى .
آدم مراد : بص ف عينيها وقال . بتشبهك كتير . وعشان كدا انا سميتها ضي .
آرين : بتوهان . ازاى . ومين ضي دي ؟
آدم مراد : قرب من ودنها وهمس. انتي (ضي آدم).
آرين : جسمها رجف . وبلعت ريقها بصعوبه . وقلبها بيدق بسرعه .. وسابت الفراشه ومسكت فستانها بايديها بقوه..
آدم مراد : اتعدل وبيرسم ملامحها وابتسم من توترها .
.وقال انتى واقفه لوحدك ف وسط الجنينه ليه ؟
آرين : بتلم شتات نفسها. وقالت بلخبطه..
ا.الحصان. إء . قصدى تالين . والخيل .وغمضت عينيها وفتحت بتلعثم . قصدى .....؟ اه اسكت يا آدم اصل انا زعلانه خالص جدا اه والله.
آدم مراد : عيونه ع حركات شفايفها . وغمض عينيه ونفخ بنفاذ صبر . وبص بعيد . ليه زعلانه ؟ ومين الل زعل ضي آدم ؟
آرين : ابتسمت بحب وفرحه كبيره من لقبها الجديد .
. وبعدها كشرت بطفوليه وقالت بابي مش راضي انى اركب خيل .
.تعرف يا آدم بجد بجد نفسي اركب خيل اووووى بجد . بس مش الصغير ده . تؤ انا عايزه ساهيل. بس بابي بقى رفض .
آدم مراد : رفع حاجبه . وقال نعم تركبي خيل؟ وكمان ساهيل ؟
آرين : خبطت برجليها ع الأرض مكانها وعيطت بطفوليه . عاااااااا . والله بجد حرام كدا . يعنى كل حاجه تقوله لأ . عاااااااا انتو مش بتحبوني . عاااااااا .
آدم مراد : ابتسم . بس يا آرين .
آرين : عاااااااااا لاااااااء انا ليه كل حاجه بحبها بتقوله لأ .
آدم مراد : ضحك بصمت ع شكلها وبراتها الل بيعشقه .. وقال خلاص أنا موافق ..
آرين : عاااااااا باااابي مااااامي ..
آدم مراد : هههههههههههه.
آرين : سكتت مره واحده وفتحت عينيها ببلاها وقالت آدم انت قولت ايه؟
آدم مراد : قلبه دق بحب وقال .. قولت موافق ياضي آدم مراد ..
آرين : اتكسفت ونزلت وشها ف الارض بحرج كبير.
آدم مراد : قرب منها الحصان . وقال ارفعى ايدك ع راس ساهيل بشويش.
آرين : قلبها دق بخوف . وقالت بس انا خايفه .
آدم مراد : بثقه . طول ما انتى معايه . مش عايز اسمع كلمة خايفه . تمام يا آري؟
آرين : بلعت ريقها بتوتر . وجواها خايفه . ورفعت أيدها برجفه . ونزلتها تانى بسرعه .
آدم مراد : قرب منها الحصان وقال متخفيش. وقال ساهيل اعرفك . ع ( آرين العدوي) .
آرين : ببلاها . بس انا آرين السيوفي يا آدم.
آدم مراد : بشبح ابتسامه .. وبصلها وقال بتملك وثقه كبيره .. انتى آرين آدم مراد العدوي .. ويلا بقى ارفعي ايدك ل ساهيل ..
آرين : قلبها بيدق بسرعه واتوترت . وبلعت ريقها بتوتر ورفعت أيدها برجفه . وحطتها ع راس ساهيل ..
سهيل : حرك راسه تحت أيدها . وقرب منها وعمل صهيل خفيف ..
آرين : ضحكت بمرح .. وااااو . ده جميل اوى.
آدم مراد : بغيره . من بين أسنانه . أولا ف قاموس آدم ممنوع اى وصف شكل لأى مخلوق حتى لو كان حيوان فاهمه .
آرين : صكت ع أسنانها بغيظ مكبت. وقالت بتذمر يووووه ده ايه ده بقى .؟
وربعت ايديها ببرود وقالت وبعدين ما انا قولت ع ضي الفراشه جميله اوى . وانت متضايقتش ليه؟
آدم مراد : كشر عينيه ف نظره خوفها . وقال . انتى جاوبتى ع نفسك .
.فراشه يعنى انثي مش ذكر تمام.؟ وخلى بالك من تصرفاتك بعد كده .. انتى كبرتى ورايحه كليه يعنى مش صغيره ..
آرين : ببراه وفتحت عينيها وقفلتها بطفوليه وقالت بعفويه ودلع . انا بحب كتير اوى اكون طفله عندك مانع .
آدم مراد : قلبه دق . ومسح وشه بايديه ونفخ بنفاذ صبر ..
.وقال اركبي الحصان عشان ١٠ دقايق وهترجعى ع البيت .
آرين : بتذمر ١٠ دقايق بس . خليها نص ساعه.
آدم مراد : بمكر . خلاص نتصل ع خالو فهد وناخد رائيه؟
آرين : بلهفه لأ لأ لأ .حلو اوى ال ١٠ دقايق . ده حتى بيعملو فيها بسكويت.
آدم مراد : بعدم فهم ايه؟
آرين : رفعت حاجبها وقالت ايه ماسمعتش عن بسكوت ال١٠ دقايق ..
آدم مراد : هز راسه واتنهد. لل تعبت قلبه بطفوليتها. وقال اركبي يا آرين ..
آرين : قربت من الحصان بخوف . وقالت بس السرج عالى اوى عليا .
.وبصت حواليها مفيش كرسي هنا او اى حاجه؟ وكشرت بزعل طفولى..
آدم مراد : شاف زعلها . وابتسم . ونزل ع ركبه ونص قدامها . وشاور ليها تطلع ع ركبته وتوصل للسرج ..
آرين : حطت ايديها الاتنين ع بوقها . وقلبها بيدق بسعاده كبيره جدا من الموقف ده ..
آدم مراد : ابتسم وقال بمكر . ما هو ماينفعش اشيلك دلوقتي . وغمز .
آرين : فتحت عينيها بدهشه . واتكسفت ومتكلمتش .. ورفعت رجلها برجفه . ووصلت للسرج . وركبت الحصان بخوف كبير ..
آدم مراد : قام ونضف هدومه . وشايف الفرحه والخوف ف عينيها..
آرين : برجفه . آدم انا خايفه اقع ..
آدم مراد : بابتسامه . انسي انك . تقعى ف وجودي . امسكى اللجام ده كويس .
آرين : مسكت اللجام . وقالت ساهيل هيجري؟
آدم مراد : رفع عينيه ليها وقال لأ . هيمشي معايا . لانه لو جري وقتها انا مش ضامن بقى . ولو اذاكي . وقتها مش هيكون ف ساهيل ولا حاجه اسمها مزرعه ..
آرين : ابتسمت برقه . واتنهدت بحب كبير .
------------------بقلمي مريم نصار.
الساعه ١١ مساءا ..
تيم : رايح جاي ف الاوضه بتوتر . الحراره بتروح وتيجي لميرو. واخدت دور برد شديد جدا . مع التوتر النفسي وقلة الاكل تعبت اكتر . وما اكلتش حاجه. وده هيجنن تيم.
تيم : قرب منها وشاف درجة الحرارة وكانت عاليه.
.وركب ليها كانيولا . وعلق ليها محلول مغذي تعويضا عن قلة الاكل. وقعد جنبها يعملها كمادات .
.وسرح ف جمالها. ومسد ع شعرها بحنان . واتنهد وباس جبينها . واتعدل . والمحلول خلص وقفل الكانيولا
ميرو : حركت راسها . وفتحت عينيها وقفلتها تانى . وهمست بابا آدم.
تيم : شاف الوقت . وده ميعاد جرعة مضاد الحيوي ..و خبط ع خدها بشويش .مريم انتى كويسه؟
ميرو : بتأن. اممم .
تيم : فتح كبسولة مضاد حيوي . وعدل ميرو . وسندها. خدي يامريم العلاج ده وهتبقى كويسه..
ميرو : ف اللاوعي . تيم انت فين ؟
تيم : عيونه لمعت . ونفخ بتوتر. انا جمبك ياحبيبتي . افتحي بوقك يلا خدى العلاج ده .
ميرو : بتعب شديد فتحت بوقها حاجه بسيطه .
تيم : عطالها الكبسوله . وشربها ميا. بالعافيه وساعدها . احسن دلوقتي يامريم ؟
ميرو : بتهلوس . تيم انت فين . متسبنيش .
تيم : بخنقه كبيره عشانها. حبيبتي انا جمبك .
ميرو : فتحت عينيها بتعب .
تيم : بصلها وابتسم . حبيبتى انتى كويسه . مريم انتى سمعانى؟
ميرو : بهلوسه عايزه انام. .
تيم : هز راسه ليها. ماشي ياروحي . نامي. ورجع ضهرها ع السرير.
ميرو : مش ف وعيها . وهمست خليك جمبي .
تيم : بحيره . ومش عارف يعمل ايه ؟
ميرو : بتترجف. متسبنيش انا سقعانه اوي. مامي انتى فين ؟
تيم : خاف عليها . ونام جمبها . وشد عليها الغطا . واخدها ف حضنه . وضمها لقلبه بحب كبير . ونامت ف حضنه . وقلبه بيدق بسرعه كبيره . وبيتألمها ..
ميرو : بتترجف . وبدأت تستكين تماما . وغمضت عينيها ونامت وهي بتهمس بإسم تيم ..
تيم : رجع خصلة شعر ورا ودنها وهمس . عيون تيم يامريم . وباس جبينها . وزاد من حضنها وضمها لقلبه بشعور مختلف وبيزيد عشق اكتر من قبل . ونام لأول مره وملاكه ف حضنه ..
-------------يتبع
رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)
فِي كُلِّ مَرَّةٍ يَزورنِي القَلَق ، أَتَذْكُر أنِّي تَحْت ظلّك ؛ أَنْتَ الَّذِي لَا يُعْجِزْكَ شَيْءٌ ، تَتَولانِي بِرَحْمَتِكَ ، وتدبرّ أُمُورِي ، وَلا تَكِلْنِي لِسوَاك ، فَاسْتَحْي مِن يأسِي ، وقلّة صَبري ")!
______________________________________
بسم الله نبدأ
أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.
ف اسكندريه..
ميرو : غيرانه جدا . وكمان مش عارفه تنام ف وجود تيم . وبتتقلب يمين وشمال . وقامت بزهق. قعدت ع طرف السرير . وبتستغفر .
تيم : داخل مخنوق . وحدف الفون ع الكرسي . وقعد الكنبه . يفكر ف عقاب لكامليا.
ميرو : شافت تيم واضح عليه أنه مضايق . وشافت جرح ايدو . وفتحت عينيها بدهشه . وقامت بدافع الحب . وجريت عليه . تيم ايدك بتنزف ؟ انت انجرحت ازاى؟
تيم : بعدم اهتمام لجرح ايدو . مفيش حاجه متشغليش دماغك ..
ميرو : راحت بسرعه الحمام . وجابت علبة الإسعافات . وقعدت جنبه بقلق واضح . ومحستش بقرب المسافه بينهم . وفتحت العلبه . وقالت بتوتر . كدا غلط ع جرح ايدك . وخصوصاً انها مجروحه قبل كده. ومدت أيدها ليه ..
تيم : قلبه دق من قربها منه . واخد نفس عميق واتنهد . وحط ايدو ف أيدها. وعيونه عليها.
ميرو : جابت القطن. وبدأت تعقم الجرح . وعيونها لمعت بدموع . وزعلانه عشانه.
تيم : شاف دموعها . ورفع دقنها بايدو التانيه. وقال خايفه عليا؟
ميرو : بحنين ودموع هزت راسها ايوه .
تيم : ابتسم . وقرب منها وباس جبينها بحب كبير. وف لحظة ضعف نزل ع خدها وهمس ف اللاوعي بحبك .
ميرو : جسمها اتشد وقلبها هيطلع من مكانه . وقامت بسرعه .
. علبة الإسعافات وقعت ع الأرض . وجسمها رجف . وجريت ع الحمام . وقفلت ع نفسها وسندت ع الباب وبتنهح بحرج كبير ..
تيم : ضحك بصمت . وهز راسه ونفخ بحيره. وعقم جرح ايدو . وهي لسه مخرجتش ..
.وقام اخد الغطا . ونام ع الكنبه عشان مايحرجهاش
.وغمض عينيه وهو بيضحك . وقلبه بيدق ومشتاق ليها.
بعد شويه .
ميرو .جمعت شتات نفسها . وحست إن جسمها بيالمها . وخرجت من الحمام . ومثلت الجديه .
.لكن شافت إن تيم نايم. وقربت منه بشويش . وشافته نام . ونفخت باريحيه . وراحت ع السرير وحست بدوار وكحت بسيط. وحاولت تنام بالحجاب. ومخنوقه . واستغفرت كتير لحد ما نامت بعمق.
------------------بقلمي مريم نصار.
ووقت آذان الفجر ..
تيم : صحي . وحس إن ايدو بتألمه . وقام عشان يصلى .
. وشاف ميرو نايمه . وقرب ووقف قدامها . وشاف قد ايه انها فعلا ملاك . وقعد ع طرف السرير جمبها بشويش . وقعد يتأملها . وخلاص هيضعف ويقرب منها .
ميرو : حركت راسها .
تيم : انتبه وقام بسرعه . وضحك ع نفسه وقال ايه شغل المراهقين ده ؟
.وقال حرام عليكى ياميرو سنه كتير جدا. بس مش ع تيم عزيز ..
كلها فتره صغيره جدا وتكوني مراتى قولا وفعلا صدقينى . وده وعد منى ليكى . وسابها ودخل الحمام . واتوضي . وخرج . وصحاها عشان تصلى. وهو بدء يصلى .
ميرو : صحيت من النوم . وقامت بحرج كبير وحست انها دايخه وتعبانه وجسمها بيألمها.
ودخلت الحمام واتوضت . وخرجت ولبست الاسدال . وبدأت تصلى .
تيم : بعد الصلاه . نام ع الكنبه من غير ما يتكلم .
ميرو : حست انها مش عارفه تنام واتخنقت. وحاسه إن جسمها دافي .
. وقامت فتحت التراس وكان الهوا ف الوقت ده جميل ومنعش . وقعدت ع كنبه كبيره . وقالت الأذكار . وقعدت وقت طويل ف التراس .
------------------بقلمي مريم نصار.
الصبح الساعه ٨ صباحا . فيلا العدوي.
آدم مراد : بيتمرن ف الصاله الرياضيه الخاصه . ومخنوق جدا من اعتراف عامر والجارسون . وبيتمرن بالبوكس كأنه بينتقم منهم .
.ووشه وشعرو كله ميا . وبيضرب بغضب شديد . ومتغاظ جدا من الجارد ال جدو طلعهم قبل ما يقتلهم مكانهم . واقسم انه هيرجع حق أخته مهما حصل ..
فيلا الصاوي . الساعه ٩
كلهم . ع السفره بيفطرو .
ملك : انتى هتتاخرى انهرده ف الشركه ياساره؟
ساره : لأ ياماما هاجى ف ميعادي إن شاء الله . خير كنتى عايزه حاجه اجيبهالك؟
ملك : لا ياحبيبتي . بس نسيت اقولك إن زياد وماليكه . معزومين عندنا انهردا ع الغدا . انتى عارفه زياد مسافر بكره ف شغل وهيقعد اسبوع ويمكن اكتر ربنا معاه يارب .
جاسر : رفع عينيه ع آسر . وابتسم .
ساره : ابتسمت .. والله بجد . طيب حلو اوى .خلاص هحاول اجي بدرى ان شاء الله ..
جاسر : بمكر. برحتك ياساره يابنتى . كدا كدا ماليكه وحياة هيقعدو معانا كام يوم.. اجازه بقى . ولا ايه ياملك ياحبيبتى..
آسر : ابتسم بحماس . وقام بسرعه وقال أنا يدوب اروح ع الشركه عشان اجي بدرى .
جاسر : ضحك بصمت . وقال وانا ف انتظارك ياحفيدى العزيز . وغمز ل آسر ..
آسر : فهم إن جدو كاشفه وهرش ف قفاه بحرج . احم . طيب سلام انا بقى . يلا يا امى . وسلم ع ملك . وباس ع أيدها .
وراح يسلم ع جاسر .
جاسر : همس ف ودنه . اطلبهالك من دلوقتي؟
آسر : قلبه دق . وهمس ياريت بس هي لسه صغيره . وانا كمان . بس لو ينفع تحجزها اكون شاكر افضالك . ههههه ..
جاسر : ربت ع كتفه وضحك . متقلقش سيب الموضوع ده كله عليا ..
آسر : بتفائل .. باس ع أيدو .. حبيبى يا اجمل جدو ف الدنيا كلها.ربنا مايحرمنيش منك.
مالك : بيراقبهم .. اله جرا ايه؟ طيب ماتفهمونا ايه النظام؟
جاسر : مالكش دعوه انت . ده سر بينى وبين حفيدى ..
مالك : سر ؟ لأ ما انا لازم اعرف . ده حتى عيب ع مستشار زيي .
آسر : اتوتر . احم بعد اذنكم . وسلم ع ابوه. وقال يلا يا امي اتأخرنا ..
ساره : قامت بابتسامه . حاضر ياحبيبى . يلا بينا. وسلمت ع الكل . ومالك. وخرجت .
مالك : ف ايه ياحج ؟
جاسر : ههههه انا قولت مالكش دعوه بقى . اخلع يلا ع شغلك .
مالك : هي بقت كدا ؟ ماشي . بس الموضوع فيه انثي ولا انا غلطان؟
جاسر : ابتسم بحب .. قولتلك اخلع بقى . ومسيرك تعرف .
مالك : تمام ياحج زى ما تحب . . وباس ع راسه وايدو . وسلم ع امه وكارما . وخرج ..
------------------بقلمي مريم نصار
ف نفس الوقت .. ف اسكندريه ..
تيم : بدء يفوق . واتعدل ومسح وشه بايديه وبيتاوب . واتالم من ايدو .
.. وبص ع السرير وملقاش ميرو. وقام بخوف . وخبط ع الحمام . مره واتنين ومحدش رد . واتوتر . مريم ؟ مرييم انتى جوه؟ ومحدش رد .
.تيم مسح ع شعرو بخوف كبير . وبص حواليه وقال معقول تكون نزلت؟
. وشاف باب التراس مفتوح من ورا السِتاره . وبتتحرك بسرعه من شدة الهوا . وقال معقول ف التراس ع الصبح كدا ؟ واتحرك بسرعه . وخرج وفتح عينيه بدهشه.
ميرو : نايمه ع الكنبه ف وضع الجنين وبتترجف من الساقعه .
تيم : جري عليها بسرعه . ونزل ع ركبه قدامها . وبيصحيها . مريم . مريم.
ميرو : بتترجف ..........
تيم : رفع راسها . ووشها كان احمر وخاف عليها . وحط ايدو ع خدها . واتصدم . لأن جسمها سخن جدا . واتعدل بسرعه . وشالها . ودخل بيها . ونزلها ع السرير بخوف.
ميرو : بتترجف جدا وبتمتم وبتهلوس بكلام مش مفهوم . وماسكه ف تيشرت تيم بايدها .
تيم : قعد جمبها وقلبه بيدق بخوف كبير. ومسح وشها . ومستحملش درجة حرارته . وفك أيدها من تيشرته . وشد عليها الغطا .
.وقام بسرعه كبيره وقفل الشبابيك والتراس. وجابلها كمادات . ومهتمش بجرح ايدو . وبدء يعمل كمادات ليها . وحاول يفوقها . مريم ؟ مريم سمعانى؟
وبلع ريقه بخوف . ووشها احمر جدا .ومحتار . ورفع ضهرها بحنان عليه . وبدء يفك ليها الحجاب .
ميرو : بتهلوس . تي...تيم . ضربتنى . ا.انا معملتش حاجه .. ااه ا انا بريئه . ا.انا اتظلمت . تيم .ا.انا مش اختك . إ.ا انا بحب..... .
تيم : سمع كل كلمه . وقلبه وجعه عليها . وفك ليها الحجاب . وشعرها انسدل ع كتفها وضهرها وغطا ايديه .
وتيم انبهر بجماله . لكن الل شاغل تفكيره حاليا ميرو وبس . ورجعها مكانها . وجاب شعرها ع جمب . وبدء يعملها كمادات .
ميرو : بتهلوس . وبتكح .
تيم : راح بسرعه جاب علاج من الدرج .. وعدلها . وقعد خلفها بخوف كبير . وجاب مسكن . ومضاد حيوي . وعطالها العلاج . ورجع راسها ع صدره . وكمل ليها الكمادات وهي ف حضنه ..
بعد شويه . الحراره . بدأت تقل . وتيم . نيم ميرو . واتصل ع الروم سيرفز وطلب ليها اكل معين .
ميرو : نايمه . وبتنهج بسيط من السخونيه.
تيم : قعد جمبها ومسك أيدها بين ايديه . وباسها وحطها تحت دقنه بقلق واضح . وعيونه عليها . وقال . مريم سمعانى ياحبيبتى؟
ميرو : بتأن بتعب. امم .
تيم : اتنهد بزعل حقيقي .
الباب خبط . وكان الفطار .
تيم : قام . وفتح واخد الفطار . وقفل الباب . ودخل . وحط الأكل. جمبه. وعدلها من ضهرها وقعد خلفها. وسندها . وبدء ياكلها .
ميرو : فتحت عينيها بتعب شديد . وهمست تيم .
تيم : قلبه دق بإحساس مختلف . وقال قلب تيم يامريم. كدا تخوفينى بجد عليكى .
ميرو : بتعب شديد . عايزه انام .
تيم : طيب ياروحي . كلى دي ونامي .
ميرو : بتعب هزت راسها لأ عايزه انام .
تيم : استسلم . حاضر وحط الاكل ع الترول. وعدل ميرو ع السرير .وسابها تنام وشد عليها الغطا . وحزين جدا عليها. وهينزل يجبلها علاج مفعوله اقوى من الصيدليه ..
------------------بقلمي مريم نصار.
بعد فتره كبيره .. ف تركيا.
تمارا : نايمه ف حضن آريان .
آريان : بدء يفوق . وفتح عينيه . وشاف الوقت وكانت الساعه ٥ وبص ع تمارا . وابتسم. ورجع خصله ورا ودنها وهمس بحب . تيما حبيبتى ؟
تمارا : ........
آريان : قرب منها يفوقها بطريقته .
تمارا : فتحت عينيها وضحكت بسعاده .
آريان : ايه بقى كل ده نوم ؟
تمارا : اعمل ايه طيب احنا صاحيين من الفجر . وجيت ع الضهر فصلت .
آريان : طيب يلا بقى قومي خدى شاور حلو كدا . والبسي عشان هنغدى انا وانتى ف وسط البحر .
تمارا : حضنته بفرحه. حبييييببى انت والله .
آريان : ههههه قلبى انتى ياتيما . وباس جبينها وقال ربنا يقدرنى واسعدك ديما واخليكى مبسوطه ع طول .
تمارا : حطت راسها ع صدره . سعادتى ف وجودك جمبي وبس يا آريان . ربنا يديمك ليا.
آريان : رفع دقنها وباسها برقه . وقال بحبك .
تمارا : بحرج كبير .احم وانا كمان بحبك ..
آريان : قرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص..
-----
ف باريس عند كريم وليليان ..
كريم : واخد ليليان . وبيتفسحو . وبيتمشو ف شوارع باريس . ومبسوطين جدااا .
ليليان : بدلع . كيمو انا عايزه ايس كريم.
كريم : ايس وكريم كمان ؟ طيب ما انا معاكى اهو ياروحي .
ليليان : ههههههه . كريم انت ف قلبى . أما الكريم التانى دى ف معدتى . ههههه.
كريم : امممم اقنعتينى . تعالى وشدها من ايدها وجريو ف الشارع . وجاب ليها الآيس كريم . وماشيين ياكلو ف الشارع ..
ليليان : بتاكل بنهم . امممم طعمه لذيذ جدا . وقالت ياخبر بص هناك ياكيمو ..
كريم : بص الناحيه التانيه ..
ليليان : بمرح قربت الآيس كريم ع أنفه . وضحكت ع شكله .
كريم : كشر عينيه وقال هو انتى ومصطفى حد مسلطكو عليا صح ؟ . وجري وراها .
ليليان : بتجري وبتضحك . وخايفه كريم يحصلها ..
كريم : جري بسرعه . وشالها من الخلف ولف بيها كتير .. وليليان بتضحك بفرحه كبيره جدا. والايس كريم وقع منها . وضحكت ..
كريم : نزلها ولفها ليه .
ليليان : بتضحك . وبتنهج ..
كريم : ضحك وشالها ولف بيها كتير جدا . وقال بصوت عالى بحبببببببك ..
ليليان : بحماس اكبر ودقات قلب أعلا . بحباااااااك .
------------------بقلمي مريم نصار.
ف بيت المزرعه .
منصور : البواب . شاف العربيات . جري فتح البوابه الكبيره . ورفع ايدو بتحيه ليهم . يالف نهار ابيض يألف مرحب .
العربيات داخله ورا بعض ..
عربية آدم . وعربية مراد . وعربية فهد . وعربية آدم مراد ومعاه تالين .ودخلو المزرعه . ونزلو . والشغالين طلعو استقبلوهم . وشالو الشنط ..
منصور : جري عليهم بفرحه . حمدالله ع السلامه يابهوات . والله المزرعه نورت . بيك ياسي آدم بيه. الف حمدالله ع السلامه.
كلهم الله يسلمك ..
آدم : قلع النضاره . الله يسلمك يا منصور . انت عامل ايه؟
منصور : بسعاده.هو سيادتك حرمنا من حاجه؟ نحمد الله ياباشا . ربنا يخليك لينا .
مراد : ايه يا منصور . كل حاجه جاهزه ؟
منصور : بتأكيد . طبعا ياسي مراد باشا . اتفضلو . اتفضلو . ف الجنينه . انا ظبط كل حاجه عشان الهوانم يقعدو براحتهم . . والمطرح يرد الروح . وساعة زمن والغدا يكون جاهز ..
آدم مراد : لابس بنطلون اسود وتيشرت اسود.وعيونه ع آرين وعايز يتكلم معاها . لكن فهد موجود .. ورفع النضاره ع شعرو . وسابهم وراح الاسطبل .
آرين : مسكت ايد فهد . بابي عايزه اروح الاسطبل . بليز .
تالين : انا رايحه اشوف ساهيل وريڤان . ممكن تيجي معايا. ده بعد اذنك ياخالو ؟
فهد : نفخ بحيره .
رينو : بهمس فهد ارجوك احنا جايين هنا نفك عن نفسنا شويه.
مش لازم كل حاجه لأ. سيب آرين مع تالين .
فهد : من بين أسنانه بغيره . آدم راح الاسطبل يا لارين ؟
رينو : حبيبى ليه بتفكر بالطريقه دي؟ احنا خلصنا من تيم هتقول آدم ....
آدم كان قدامك اول امبارح . وعرض عليك يوصلك ف الفرح . ومهتمش. ب آرين خالص .
فهد : بصلها . انتى مفكره إن الواد ده سهل؟ وحياتك مش بعيد يكون هو الل ورا حكاية العصير ده .
تالين : ها ياخالو فهد . موافق نروح انا وآرين؟ ارجوك انا بحب آرين تكون معايا ..
آدم العدوي : بتفهم . خدى آرين لكن متدخلوش الاستطبل ياتالين عشان خطر عليكم . وخليكو ف الجنينه افضل.
فهد : اتنهد بأريحيه . سمعتو جدك قال ايه يا آرين؟ متدخليش الاسطبل.
آرين : بتذمر اوكي اوكي .. تعالى ياتوتا نتمشي ف الجنينه مش لازم الاسطبل . اوووف . يلا .
رينو : حرام عليك هتعقد البنت .
فهد : صك ع أسنانه . والله هعقدها؟ دي اكتر واحده متدلعه .
رينو : ياستار انت هتضربنى ولا ايه هههه.
فهد : نفخ بنفاذ صبر . تعرفي انا نفسي اضرب حد . بجد يعنى .... مكسرتش حد من زمان.
رينو : هههههههههه . يانهارى عليك يافهد انت مش هتتغير .
فهد : بص ف عينيها . وقال عمر غيرتي عليكى ما تقل ابدا . انتى عشق الفهد يارينو. و آرين حته منك . يعنى هي روحك وروحي. وانتى نبضي . انتي نبض فهد يارينو .
رينو : مسكت ايد فهد وباست عليها بحب كبير . وهمست ف ودنه . وانت عمري كله. وحشتنى اوى اوى يافهد .
آدم العدوي : همس ل مريم . ايه ياروحي مبسوطه .؟
مريم : نزلت النقاب . واخدت نفس عميق . وقالت تعرف الجو والهوا هنا ليه طعم تانى . والمنظر الطبيعي ده يرد الروح . راحه نفسيه بجد .
آدم : ابتسم. عندك حق . انا حسيت براحه نفسيه اول ما قعدت جمبك . ما انتى الطبيعه الجميله بحد ذاتها ..
مريم : همست بصوت واطي . تسلم لقلبى يا امبراطور روحي وكيانى .
آدم : بمكر . ناويه ع ايه يا اميرتي .؟
مريم : شهقت بحرج . الله يهديك يا آدم ..
آدم : هههههههه آمين يقلب آدم ..
مراد : بيتمشي مع فريحه . وقال بت يافريحه ..
فريحه : نعم ياقلب فريحه ..
مراد : اسمها نعم يامرادي يابنت المستخبى انتى ..
فريحه : هههههههه نعم يا اجمل مرادى ف الدنيا .
مراد : لأ حيث كدا بقى . تعالى نشوف اوضتنا فوق جاهزه . ونشوف حوار السكر ..
فريحه : بحرج. مراد احنا لسه واصلين والغدا ع وصول .
مراد : اتحرك. وشدها من ايدها . وقال غدا ايه ياعم؟. وبعدين دول معاهم ساعتين واكتر . وغمز ولا انتى مش عايزه سكر ؟
فريحه : بصت حواليها بحرج . يامراد ياحبيبى استهدى بالله.
مراد : شدها من أيدها . يلا يابنت كوم الشكاير. تعالى انت وحشنى ياعم . وانت عمال تحلو كدا .. قمر يخربيت ابوكي .
فريحه : شهقت بدهشه . وبعدها ههههههههههه .
..
آدم مراد : دخل الإسطبل . ونده ساهيل؟
الحصان . سمع صوت آدم . وعمل صوت صهيل وخبط برجليه .
آدم مراد : ابتسم . وفتح باب الاسطبل . وقرب من ساهيل .
ساهيل : لف حوالين آدم. كأنه مشتاقله وبيسلم عليه .
آدم مراد : مسد ع ضهرو . وراسه . وابتسم . وحشتنى يصحبى .
ساهيل : عمل صهيل بصوت عالى .
آدم مراد : ضحك . وحط السرج ع ضهر الحصان .. وقاله جاهز . وركب الحصان . وقاله يلا ورينى اقصى سرعه عندك .
ساهيل : رفع رجليه لفوق بصهيل عالى .وخرج من الاسطبل وجري بسرعه كبيره جدا كأنه اخيرا خرج للحريه ..
مراد : طالع ع السلم مع فريحته. وسمعو صوت الحصان . وبصه عليه. وشافو آدم . وابتسمو بفخر كبير ..
وفريحه : دعت إن ربنا يحفظه.
فهد : سرحان ف عشق رينو . وسمع صوت الحصان . وحاوط رينو من كتفها. وبصو ع آدم ..
مريم : بصت ع آدم وخافت. وقالت حفيدك يا آدم الحصان بيجري بيه بسرعه كبيره جدا . انا خايفه عليه ..
آدم : متقلقيش ياروحي. آدم حفيدى عارف هو بيعمل ايه . انتى بس ادعيله.
مريم : عينيها عليه. وقالت استودعتك عند الله يا آدم يابن قلبى يارب ..
آركان : اخد اكل . وراح يطمن ع الكلاب بتاعته . ريكس وهاسكي .
------------------بقلمي مريم نصار.
تالين : ماشيه ف الجنينه . مالك يا آرين شكلك مش مبسوطه؟
آرين : من جواها مضايقه .هي بقت عايزه آدم وبس. وقالت لأ انا مبسوطه عادي جدا ..
تالين : هزت كتفها. مش عارفه حاسه غير كدا .
آرين : نفخت بنفاذ صبر . مش عارفه بقى. بقولك ايه تعالى نشوف ريكس وهاسكي .
تالين : بخوف . لأ لأ . انا بخاف اوى . كفايه ماكس الله يكرمك ..
آرين : بتذمر يووووه . انا عايزه اشوف الحصان وكمان الكلاب . اومال احنا جايين هنا ليه ؟
تالين : ابتسمت بحب وقالت ..بصي الشجر الاخضر يرد الروح . بصي للسما وشوفي الطيور مع شكل الميا والزرع حاجه حلوه اوى كمية راحه نفسيه كبيره .
آرين : انا عارفه كل ده . وكمان كان نفسي اوى اركب خيل ف وسط المزرعه . كنت هبقى مبسوطه اوى ..
تالين : اقولك ع حاجه ؟
آرين : ايه ؟
تالين : أبيه آدم وعدني انى اركب خيل ..
آرين : شهقت بصوت عالى بجد ؟ يعنى آدم موافق انك تركبي خيل ؟
تالين : بضحكه رقيقه . ايوه . لكن الخيل ده . بصي هناك ..
آرين : لفت وشها . وشافت مجموعة خيل صغيره مش كبيره . وقالت بنفاذ صبر . هو ده خيل ؟ ده لسه صغير يا تالين ..
تالين : لأ طبعا . لل ف سنى مناسب جدا . انتى عايزه اركب حصان زى دارلي او ساهيل وريڤان؟ دول كانو وقعونا .. اهدى يا آرين . رحم الله امرئ عرف قدر نفسه .
آرين : بزعل طفولى . خلاص مش عايزه حاجه .. تعالى بقي نتمشي شويه ..
تالين : احنا كدا بعدنا عن العيله اوى ..
آرين : بغيظ . بصي بقى عشان مش كل حاجه لأ . واحنا بنتفرج ع الزرع مافيهاش حاجه بقى ..
تالين : اوكي اوكي متزعليش . بس . احم وكملت بحرج ..ممكن اروح التواليت وارجع تاني؟
آرين : اوكي روحي وانا هستناكي هنا ..
تالين : اوكي . باي .
------------------بقلمي مريم نصار.
آرين : بتتمشي وبتكلم نفسها . و شافت فراشه جميله اوى وفيها الوان كتير. وقربت بشويش . ومسكتها . ورغم خوفها لكن ابتسمت وقالت بانبهار . واو . ماشاء الله.
.انتى شكلك جميل اوى . سبحان الله الوانك تجنن كأنك لوحه جميله جدا كلها الوان ومنوره اوى. بصي انتى من دلوقتي صحبتى اوكي . وهسميكى ؟ وفكرت بحيره . اسميكى ايه ؟ اسميكى ايه؟
صوت من وراها . (ضي). سميها ضي .
آرين : اتخضت . ولفت . لكن قلبها دق بقوه . وضحكت بفرح وهمست آدم ؟
آدم مراد : نزل من ع الحصان . ومسك اللجام . وقرب منها. وقال جميله الوان الفراشه..
آرين : قلبها بيدق . وقالت بتوتر . ا.ايوه . احم ايوه شكلها جميل اوى وعجبتنى .
آدم مراد : بص ف عينيها وقال . بتشبهك كتير . وعشان كدا انا سميتها ضي .
آرين : بتوهان . ازاى . ومين ضي دي ؟
آدم مراد : قرب من ودنها وهمس. انتي (ضي آدم).
آرين : جسمها رجف . وبلعت ريقها بصعوبه . وقلبها بيدق بسرعه .. وسابت الفراشه ومسكت فستانها بايديها بقوه..
آدم مراد : اتعدل وبيرسم ملامحها وابتسم من توترها .
.وقال انتى واقفه لوحدك ف وسط الجنينه ليه ؟
آرين : بتلم شتات نفسها. وقالت بلخبطه..
ا.الحصان. إء . قصدى تالين . والخيل .وغمضت عينيها وفتحت بتلعثم . قصدى .....؟ اه اسكت يا آدم اصل انا زعلانه خالص جدا اه والله.
آدم مراد : عيونه ع حركات شفايفها . وغمض عينيه ونفخ بنفاذ صبر . وبص بعيد . ليه زعلانه ؟ ومين الل زعل ضي آدم ؟
آرين : ابتسمت بحب وفرحه كبيره من لقبها الجديد .
. وبعدها كشرت بطفوليه وقالت بابي مش راضي انى اركب خيل .
.تعرف يا آدم بجد بجد نفسي اركب خيل اووووى بجد . بس مش الصغير ده . تؤ انا عايزه ساهيل. بس بابي بقى رفض .
آدم مراد : رفع حاجبه . وقال نعم تركبي خيل؟ وكمان ساهيل ؟
آرين : خبطت برجليها ع الأرض مكانها وعيطت بطفوليه . عاااااااا . والله بجد حرام كدا . يعنى كل حاجه تقوله لأ . عاااااااا انتو مش بتحبوني . عاااااااا .
آدم مراد : ابتسم . بس يا آرين .
آرين : عاااااااااا لاااااااء انا ليه كل حاجه بحبها بتقوله لأ .
آدم مراد : ضحك بصمت ع شكلها وبراتها الل بيعشقه .. وقال خلاص أنا موافق ..
آرين : عاااااااا باااابي مااااامي ..
آدم مراد : هههههههههههه.
آرين : سكتت مره واحده وفتحت عينيها ببلاها وقالت آدم انت قولت ايه؟
آدم مراد : قلبه دق بحب وقال .. قولت موافق ياضي آدم مراد ..
آرين : اتكسفت ونزلت وشها ف الارض بحرج كبير.
آدم مراد : قرب منها الحصان . وقال ارفعى ايدك ع راس ساهيل بشويش.
آرين : قلبها دق بخوف . وقالت بس انا خايفه .
آدم مراد : بثقه . طول ما انتى معايه . مش عايز اسمع كلمة خايفه . تمام يا آري؟
آرين : بلعت ريقها بتوتر . وجواها خايفه . ورفعت أيدها برجفه . ونزلتها تانى بسرعه .
آدم مراد : قرب منها الحصان وقال متخفيش. وقال ساهيل اعرفك . ع ( آرين العدوي) .
آرين : ببلاها . بس انا آرين السيوفي يا آدم.
آدم مراد : بشبح ابتسامه .. وبصلها وقال بتملك وثقه كبيره .. انتى آرين آدم مراد العدوي .. ويلا بقى ارفعي ايدك ل ساهيل ..
آرين : قلبها بيدق بسرعه واتوترت . وبلعت ريقها بتوتر ورفعت أيدها برجفه . وحطتها ع راس ساهيل ..
سهيل : حرك راسه تحت أيدها . وقرب منها وعمل صهيل خفيف ..
آرين : ضحكت بمرح .. وااااو . ده جميل اوى.
آدم مراد : بغيره . من بين أسنانه . أولا ف قاموس آدم ممنوع اى وصف شكل لأى مخلوق حتى لو كان حيوان فاهمه .
آرين : صكت ع أسنانها بغيظ مكبت. وقالت بتذمر يووووه ده ايه ده بقى .؟
وربعت ايديها ببرود وقالت وبعدين ما انا قولت ع ضي الفراشه جميله اوى . وانت متضايقتش ليه؟
آدم مراد : كشر عينيه ف نظره خوفها . وقال . انتى جاوبتى ع نفسك .
.فراشه يعنى انثي مش ذكر تمام.؟ وخلى بالك من تصرفاتك بعد كده .. انتى كبرتى ورايحه كليه يعنى مش صغيره ..
آرين : ببراه وفتحت عينيها وقفلتها بطفوليه وقالت بعفويه ودلع . انا بحب كتير اوى اكون طفله عندك مانع .
آدم مراد : قلبه دق . ومسح وشه بايديه ونفخ بنفاذ صبر ..
.وقال اركبي الحصان عشان ١٠ دقايق وهترجعى ع البيت .
آرين : بتذمر ١٠ دقايق بس . خليها نص ساعه.
آدم مراد : بمكر . خلاص نتصل ع خالو فهد وناخد رائيه؟
آرين : بلهفه لأ لأ لأ .حلو اوى ال ١٠ دقايق . ده حتى بيعملو فيها بسكويت.
آدم مراد : بعدم فهم ايه؟
آرين : رفعت حاجبها وقالت ايه ماسمعتش عن بسكوت ال١٠ دقايق ..
آدم مراد : هز راسه واتنهد. لل تعبت قلبه بطفوليتها. وقال اركبي يا آرين ..
آرين : قربت من الحصان بخوف . وقالت بس السرج عالى اوى عليا .
.وبصت حواليها مفيش كرسي هنا او اى حاجه؟ وكشرت بزعل طفولى..
آدم مراد : شاف زعلها . وابتسم . ونزل ع ركبه ونص قدامها . وشاور ليها تطلع ع ركبته وتوصل للسرج ..
آرين : حطت ايديها الاتنين ع بوقها . وقلبها بيدق بسعاده كبيره جدا من الموقف ده ..
آدم مراد : ابتسم وقال بمكر . ما هو ماينفعش اشيلك دلوقتي . وغمز .
آرين : فتحت عينيها بدهشه . واتكسفت ومتكلمتش .. ورفعت رجلها برجفه . ووصلت للسرج . وركبت الحصان بخوف كبير ..
آدم مراد : قام ونضف هدومه . وشايف الفرحه والخوف ف عينيها..
آرين : برجفه . آدم انا خايفه اقع ..
آدم مراد : بابتسامه . انسي انك . تقعى ف وجودي . امسكى اللجام ده كويس .
آرين : مسكت اللجام . وقالت ساهيل هيجري؟
آدم مراد : رفع عينيه ليها وقال لأ . هيمشي معايا . لانه لو جري وقتها انا مش ضامن بقى . ولو اذاكي . وقتها مش هيكون ف ساهيل ولا حاجه اسمها مزرعه ..
آرين : ابتسمت برقه . واتنهدت بحب كبير .
------------------بقلمي مريم نصار.
الساعه ١١ مساءا ..
تيم : رايح جاي ف الاوضه بتوتر . الحراره بتروح وتيجي لميرو. واخدت دور برد شديد جدا . مع التوتر النفسي وقلة الاكل تعبت اكتر . وما اكلتش حاجه. وده هيجنن تيم.
تيم : قرب منها وشاف درجة الحرارة وكانت عاليه.
.وركب ليها كانيولا . وعلق ليها محلول مغذي تعويضا عن قلة الاكل. وقعد جنبها يعملها كمادات .
.وسرح ف جمالها. ومسد ع شعرها بحنان . واتنهد وباس جبينها . واتعدل . والمحلول خلص وقفل الكانيولا
ميرو : حركت راسها . وفتحت عينيها وقفلتها تانى . وهمست بابا آدم.
تيم : شاف الوقت . وده ميعاد جرعة مضاد الحيوي ..و خبط ع خدها بشويش .مريم انتى كويسه؟
ميرو : بتأن. اممم .
تيم : فتح كبسولة مضاد حيوي . وعدل ميرو . وسندها. خدي يامريم العلاج ده وهتبقى كويسه..
ميرو : ف اللاوعي . تيم انت فين ؟
تيم : عيونه لمعت . ونفخ بتوتر. انا جمبك ياحبيبتي . افتحي بوقك يلا خدى العلاج ده .
ميرو : بتعب شديد فتحت بوقها حاجه بسيطه .
تيم : عطالها الكبسوله . وشربها ميا. بالعافيه وساعدها . احسن دلوقتي يامريم ؟
ميرو : بتهلوس . تيم انت فين . متسبنيش .
تيم : بخنقه كبيره عشانها. حبيبتي انا جمبك .
ميرو : فتحت عينيها بتعب .
تيم : بصلها وابتسم . حبيبتى انتى كويسه . مريم انتى سمعانى؟
ميرو : بهلوسه عايزه انام. .
تيم : هز راسه ليها. ماشي ياروحي . نامي. ورجع ضهرها ع السرير.
ميرو : مش ف وعيها . وهمست خليك جمبي .
تيم : بحيره . ومش عارف يعمل ايه ؟
ميرو : بتترجف. متسبنيش انا سقعانه اوي. مامي انتى فين ؟
تيم : خاف عليها . ونام جمبها . وشد عليها الغطا . واخدها ف حضنه . وضمها لقلبه بحب كبير . ونامت ف حضنه . وقلبه بيدق بسرعه كبيره . وبيتألمها ..
ميرو : بتترجف . وبدأت تستكين تماما . وغمضت عينيها ونامت وهي بتهمس بإسم تيم ..
تيم : رجع خصلة شعر ورا ودنها وهمس . عيون تيم يامريم . وباس جبينها . وزاد من حضنها وضمها لقلبه بشعور مختلف وبيزيد عشق اكتر من قبل . ونام لأول مره وملاكه ف حضنه ..
-------------يتبع
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 8 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 39 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 40 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .