رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة الحادية والثلاثون 31 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 31 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 30 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق مريم نصار الفصل الواحد والثلاثون


الحلقه ٢٦ ج ١

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

بعد الصبر جبر .
ورُب ضارة نافعه .
ولو اطلعتم ع الغيب لاخترتم الواقع .
______________________________________

بسم الله نبدأ .

الساعه ٣ الفجر .قبل الفرح ف نفس اليوم.

عند ميرو . بتصلى قيام الليل .

.وساجده بتناجى ربها بذل وانكسار . انه يرفع مقته وغضبه عنها ويرضى عليها ويكشف الغمه ويرحم ضعفها . ودموعها نازله بوجع كبير. ومكسوره بمعنى الكلمه .
. وكانت بتتمنى جوازها يكون غير كدا . ودعت ف الصلاه بشهقات عاليه لدرجة إن صوتها كان عالى ونسيت هي فين . وكانت ف خشوع تام ..
وبتعيط ف السجود وقالت بذل وانكسار .
اللهم أخرجني من حولى إلى حولك ... ومن عزمي إلى عزمك ... ومن ضعفي إلى قوتك ... ومن انكساري إلى عزتك ... ومن ضيق اختياري إلى براح إرادتك .... لا اله إلا أنت انتى كنت من الظالمين ..

وخلصت صلاة القيام . وفضلت قاعده ع السجاده تردد بالدعاء اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني ..

وسمعت صلاة الفجر . وقامت بتعب . وصلت الفجر .. وبعد كده شالت السجاده و قلعت الاسدال . وراحت قعدت ع السرير بتعب كبير وبصت ع اوضتها . وشافت نفسها وهي بتجري فيها وهي صغيره . وجدتها مريم بتنيمها . وشافت مراد وهو بيضحك معاها . وفريحه بتهتم بيها . شافت تيم وهو داخل يطمن عليها بعد العمليه وشافت جدها حبيب قلبها وهو داخل وجايبلها كل حاجه هي بتحبها . شافت طفولتها الجميله والعيله الل بتحبها بجد اكتر من نفسها .. وقالت بدموع .. معقول؟ معقول كل حاجه انتهت . كل حاجه اتغيرت ف يوم وليله .. وبكره هبدا حياه جديده وصعبه ولازم اتحمل .. وشدت عليها الغطا ونامت . وغمضت عينيها بوجع كبير . ع امل ان يحدث الله بعد ذلك أمرا ..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد فتره كبيره جدا . الساعه 11 الضهر .

عند فهد .

آرين : بتخبط ع فهد ورينو . باااابي مااااامي اصحووو بقى بقى .

فهد : فتح عينيه . ورينو نايمه ف حضنه .

آرين : بغيظ طفولى . يوووه بقى بااااااابي انا كدا هتاخر ع السنتر ..

فهد : ابتسم . وبيعدل رينو عشان يقوم ..

رينو : بغيظ مكبت .انا صاحيه ع فكره ..

فهد : بضحكه . صباح الجمال .

رينو : بغيظ .. اتعدلت وبترجع شعرها . صباح الخير. هو انا مش هعرف انام من بنتك دي ؟

فهد : اتعدل وباسها من خدها .معلش ياروحي انتى عارفه ان انهردا فرح . ومتحمسه .

آرين : اعاااااااااا والله اتصل ع بابا آدم واقولهم محدش راضي يوصلنى السنتر للعرايس اعااااا.

رينو : ههههه مجنونه رسمي .وشافت الوقت وقامت انا رايحه الحمام اخد شاور واتوضي للضحى . وانت قوم شوف ريبونزل المجنونه دي . وراحت الحمام .

فهد : بابتسامه مسح ع شعرو وقام لبس التيشيرت وفتح الباب . صبا.......وبص ملقاش آرين . وقال راحت فين البت دي ؟.

آرين : فجاءه بخخخخخخخ انا اهووو.

فهد : هههههههههه بخ؟

آرين : بطفوليه ايه دا ؟ هو حضرتك متخضتش؟

فهد : لا طبعا دا انا مخضوض جدا . انتى رعبتينى . صباح الفل الأول تعالى ف حضني .

آرين : بفرحه حضنت ابوها صباح القمر يابابي ياقمر انت ..

فهد : طلعها من حضنه . واخدها وقعدو ع الكنبه.. وقال . ايه بقى الدوشه الل انتى بتعمليها دى؟. لازم يعنى كل يوم ؟ .
. نجمتى مش عارفه تنام بسببك ..

آرين : بغيره طفوليه . نعم يسي بابي؟ . انا بعمل دوشه انا؟ فين ده ؟ وبعدين لما هي نجمتك انا ايه بقى؟

فهد : ههههه انتى ؟ انتى بنتى وحبيبتى وصحبتى واختى وكل حاجه انتى آريني فراشة البيت ..

آرين : بمرح .اممم واووو انا كدا اكتر من نجمتك ههههه..

فهد : انتى حاجه . ونجمتى حاجه تانيه . المهم بقى عامله دوشه ليه ؟

آرين : بزعل طفولي . ااه يابابي انا زعلانه اوى .

فهد : ابتسم من قلبه . وقال ليه بس ياروحي ؟ طيب ينفع تزعلى وبابي حبيبك موجود ؟

آرين : هزت راسها نو نو نو .. بس انا اتأخرت اوى ع السنتر . وميرو ولي لي وتيما وحياة وكارو . راحو ع السنتر من شويه . وا.... احم .وال......

فهد : رفع حاجبه وال ايه؟ كملى .

آرين : بلعت ريقها بتوتر . وقالت تالين اتصلت عليا وقالت إن آدم هيوصلها و...وانا كمان ..

فهد : بغيره .. لأ..!!!

آرين : بدموع ليه بس يابابي .؟

فهد : بغيظ ..مسح وشه بايديه. اسمعى يا آرين !!! مش معنى انى وافقت تروحي تختاري فستان مع تالين وآدم كان معاكم ؟.. انى هوافق ع كدا ع طول . كدا ماينفعش .

آرين : بس.....

فهد : قام وقف بنرفزه . ادخلى البسي . وبعد الفطار انا هوصلك السنتر بنفسي .

آرين : متعرفش ليه قلبها زعل . لكن قالت بحزن حاضر يابابي . وقامت بزعل ومنزلا راسها ..

فهد : اخد نفس عميق ومسح وشه بايديه . استنى يا آرين .

آرين : وقفت وباصه ف الارض نعم حضرتك .

فهد : غصب عنه ابتسم من زعلها البرئ. وقرب منها ومسد ع شعرها .
.وقال حبيبتى انا خايف عليكى صدقينى. وبعدين مش انا بابي حبيبك . ولا انتى مبقتيش بتحبي سواقتي؟

آرين : لا طبعا حضرتك حبيبى وجدا كمان . وكمان بموت ف سواقتك .وكملت بمرح ..موافقه انك توصلنى بس بشرط اوووكي .

فهد : ههههه اوكي .. ايه هو الشرط ؟

آرين : هتعلمنى السواقه . وكمان عايزه يعنى احط لمسات خفيفه جدا ف الفرح . بلييييز ..

فهد : صك ع أسنانه بغيظ كبير...

آرين : فتحت عينيها بخوف. وقالت يامااامااعع . خلاص والله مش عايزه. وجريت من قدامه بسرعه.

فهد : نفخ بنفاذ صبر . وبعدها ابتسم .

بعد : شويه آرين لبست ورينو جهزت الفطار . والكل جهز .وقاعدين بيفطرو .

آرين : بتاكل بسرعه . وقالت مره واحده عندى سؤال مهم جدا ..

فهد . ورينو وآركان بصو لبعض وقالو ربنا يستر ..

رينو : آرين ياحبيبتى مش وقت اسئله ..

آرين : بليييز يامامي انا بقالى كتير افكر ف اجابه. بلييييز .

فهد : بضحكه . اسألي ياروحي .

آرين : سابت الاكل .قلبى يابابي . وقالت بتركيز . ف سؤال بيقول . انا انتى ..انتى انا . معناه ايه؟

فهد : رفع عينيه ل رينو . ورينو بصت ف عينيه
وقالو بصوت واحد . ده يبقى عشق الفهد ..

آركان : ابتسم بحب كبير ..للعشق الل موجود بين عيلته ..

آرين : ببلاها ها؟ يعنى ايه؟

فهد ورينو . انتبهوا .

رينو ،: احم. وكملت اكل وقلبها بيدق..

فهد : بابتسامه . يعنى اتنين ف كيان واحد .

آرين : فجاءه فتحت عينيها بدهشه وحطت أيدها ع قلبها الل بيدق ..وهمست آدم ؟

بعد الفطار ..

آرين : قامت يلا يابابي انا جاهزه واتاخرنا الساعه ١٢ ونص .

فهد : قام . ماشي يلا بينا وع فكره انا موافق ع......

آرين : صرخت بفرحه .وااااووووو اجمل بااااابي ده ولا ايه ؟ يس يس يس ..ميررررررسي كتييييير .

رينو : اتخضت . وآركان بصلها باستغراب وهمس متخلفه .

فهد : بثقه . ع فكره انا قولت موافق ومكملتش . ممكن تدينى فرصه اكمل؟
.. انا موافق ع انى أعلمك السواقه .اما الشرط التاني ده انسيه خالص . ولو طلبتيه تاني . النقاب هو الل عندى ماشي ياحبيبتى؟

آرين : بتذمر . اممم طيب طيب .

فهد : بتقولى ايه مسمعتش ؟

آرين : ابتسمت بغيظ . تحت امرك يابابي ياقمر نمشي بقى .

فهد : اسبقينى انتى و آركان ع تحت ..

آركان وآرين : سلمو ع رينو ونزلو .

فهد : قرب من رينو وباسها من خدها . وهمس الطقم الل انتى اشتريته امبارح لونه يجنن . وانا هتجنن واشوفه عليكى انهردا بعد الفرح . وغمز ..

رينو : وشها بقى احمر جدا . وهمست هو عرف ازاى وشافه امتى؟. احم .

فهد : رجع خصلة شعر ورا ودنها. وبيرسم ملامحها الل بيعشقها .. وقال أنا انتى .. انتى انا . وباسها بحب كبير .. وقال وحشتينى اوى .

رينو : قلبها بيدق . وبصت ف عينيه ... وانت كمان وحشتنى اوى يافهد.

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا العدوي ..

عند آدم مراد . ف اوضته.

آدم : خارج من الحمام . ولابس بنطلون فقط . وبينشف وشه وشعرو بالفوطه . وخرج وقف ف التراس . وبص ف الساعه ..
فونه رن .. ودخل وشاف الرقم المنتظر . ورد بهدوء ما قبل العاصفه . هاا؟

= : حصل ياباشا ..

آدم مراد : قبض ع ايديه . فين دلوقتي؟

= : ف المكان القديم ياباشا ..

آدم مراد : بتهديد وصوت غضبان .. عينيك متغفلش ثانيه واحده . وانا جاى حااالا ..

= : تحت امرك ياباشا ..

آدم مراد : قفل المكالمه وضرب قبضة ايدو ف كفه .بغضب واضح . لكن بعدها كشر عينيه بتوعد كبير جدا ..

---

عند محمد عزيز .. ف اوضة تيم ..

تيم : ماسك الفون . ورايح جاي بتوتر كبير جدا وغضبان ومتنرفز زي الإعصار وكل غضب العالم جواه
.وكل ثانيه يبص ف الساعه . وحدف الفون ع السرير بخنقه كبيره . ونفخ وقال بصوت غضبان . اوووووف ماتتصل بقى .

وفونه رن . وراح جابه بلهفه من ع السرير . ورد بسرعه . عملت ايه؟ ..

آدم مراد : حصل .

تيم : قبض ع ايديه . وقال من بين أسنانه بغيظ هووو فييييين ؟

آدم مراد : بهدوء خليك انت انا......

تيم : قاطعه . وقال بصوت عالى هووووو فييييين؟ الكلب ده والل معاه بتاعى انا . والل هيجي جمب اى حد فيهم ويلمس شعره واحده منهم مايلومش الا نفسه حتى لو انت .

آدم مراد : بشبح ابتسامه . قال ف المخزن القديم .

تيم : قفل المكالمه وبيتنفس غضب . وخرج من البيت زى الاعصار .. وركب العربيه وساق بسرعه كبيره جدا ..وبيقسم أنه مش هيرحم اى حد حاول يأذي ملاكه ..

آدم مراد : لبس بسرعه وحط مسدس ف جيبه ونازل . ودخل المكتب ل جدو. وقال انا رايحله ..

آدم : من غير ما يرفع عينيه من ع اللاب توب. قال .. انت قولتله؟

آدم مراد : ايوه . وانا هحصله ع المخزن.

آدم : رفع عينيه وبص ف عيون حفيدو بغضب مكبت.. وقال سيبه يتصرف وانت حذاري تتدخل بينه وبينهم ..

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد فتره ..

تيم : وصل المخزن .. ونزل زى الاعصار .. وزعق افتتتتتتح البااااااب ده .

الجارد : تحت امرك ياباشا ..و فتح الباب بسرعه..

تيم : دخل جري . وشاف ٢ مربوطين . الجارسون . وواحد ميعرفوش .

تيم : قبض ع ايديه . وفك الحبل من غير ما يتكلم . ومسك الجارسون بوكسات بغضب واضح ..

آدم مراد : وصل ودخل بسرعه . وشد تيم بالعافيه . وقال اهدا ياتيم . خلينا الاول نعرف مين الل وراه؟

تيم : بينهج . وبص ل آدم بتحذير . اوعا تحاول تتدخل و تبعدنى وانا بجيب حق مراتى . يا اما هولع ف الكل فااااهم ..؟

وبص للجارسون بكُره كبير ومسك الجارسون من ياقة قميصه بشر واضح . وقال بنبره تخوف .
..والل خلق السما والأرض لو ماقولت مين السبب ف كل ده .؟
لا اولع فيك واحرقك بالبطيء لحد ماتتمنى الموت ومش هتنوله . وزعق انطق يااالا .

الجارسون : بيتنفس بسرعه وبيتالم بخوف كبير . وشاور بعينيه . ع الشخص الل جنبه . وقال د...دا ياباشا . ده ال اتفق معايا ع كل حاجه . والله انا ماليش زنب ..وا......

تيم : ضربه روسيه بين عينيه عشان يسكت .وزقه ع الأرض. ولف وشه والشر ف عينيه . وقال بصوت غضبان انت مييييين ؟

آدم مراد : بثبات عكس النار الل جواه ..لكن ساب تيم يتصرف . بأمر من جدو. ومبسوط جدا من حب تيم لاخته .. وقال .بهدوء . ده عامر ياتيم ..

تيم : بصدمه كبيره وعينيه اتحولت لسواد كاتم .

عامر : قلبه اتقبض من نظرة تيم ليه. كأنها حكم عليه بالاعدام ..

تيم : ف مخيلته إن ده الل اغتصب روحه ..و دخل ف حته ضلمه.
. ومسك عامر من هدومه . وصرخ بغضب شديد جدا ف وشه بصوته كله .
.كأنه اتحول لوحش كاسر .. وقال بصوته كله مع مع صرخة وجع كبيره ليييييييييييييه !!!؟ .
(ويقصد اغتصاب ملاكه)

عامر : قلبه هيقف من الرعب . وشاف أنه بقي ف هلاك حقيقي لا مفر ..

الجارسون : بينزف لكن اتخض وخاف من تيم جدا ..

تيم : مسك شعر عامر بايدو الشمال ورجع راسه لورا .
. ورفع ايدو اليمين بقوة غضب غير محتمل . ونزل بيها بين عينيه . مره واتنين وتلاته ورا بعض. وتيم . بيضرب ويصرخ . ويقوله لييييييييه . ليييييييييه ..

عامر : بيموت حرفيا . وبينزف . وأنفه اتكسر .وحاول ينقذ نفسه. وهمس بتعب . مالمستهاش . هي لسه زي ما هي ..

تيم : سمع عامر . ووقف ضرب. وقلبه دق جامد. وبص ل عامر بعدم تصديق . وقال بصوت مهموس انت قولت ايه؟

عامر : كح كح . وبينهج وعينيه اتقفلت. وبيتالم جدااا. وهمس وهو بيكح . الد.... الدكتوره مريم محدش لمسها . دا.... كح كح . دا مكنش دم حقيقي . ودي كانت .خطه عشان ...عشان...كح كح . وبلع ريقه بتعب ......

تيم : ضغط ع فك عامر بقوه وغيظ انطق اتكللللم . عشااااان اييييه؟ وانت ميييين وتعرفها منيييييين ؟ ومييييين الكلب الل باعتك؟ اننننننطق ..

آدم مراد : سمع عامر. واتصدم . يعنى تيم غير ف الحقيقه؟
وماسك نفسه بالعافيه .. ولكن فكر بإيجابيه .. إن أخته بخير . وتيم خبي عليهم عشان كرامة العيله .. وشاف حب تيم واضح ف غضبه الل اول مره يشوفه . ومستهونش بقوته ابدا ..

عامر : بتعب .. الدم...الدم ده لون عشان..عشان تشوف الدكتوره بنظره تانيه . ....كح كح..

تيم : رغم الغضب لكن ظهر ع وشه شبح ابتسامه إن ميرو . ملاكه .محدش لمسها. وقلبه بيدق .
. لكن اتحول تاني لهلاك . انطق وكمل مييييين الل خطط لكل داااااا.؟

عامر : خاف وسكت ..........

تيم : اتغاظ اكتر . ورفع ايدو بقوه وضربه بين عينيه.

عامر : اغمى عليه.

تيم : بشر كبير .. طلع مسدس .

الجارسون : شاف شكل عامر .وتيم والمسدس . واترعب حرفياً .. وهيشتري نفسه وقال بخوف كبير . انا هتكلم . انا هقول ع كل حاجه. الل عمل كدا وطلب مننا وحط الخطه دي . هي الدكتوره كامليا خطيبة حضرتك ..

آدم مراد : كشر عينيه بعدم فهم . كامليا؟وخطيبته.؟.

تيم : اتصدم صدمة عمره . ورجع خطوتين لورا. ومش مصدق!!!؟ وفتح عينيه ورايحه يمين وشمال من الصدمه. وهمس بتوهان .. كامليا؟

آدم مراد : شاف حالة تيم .. وقرب منه وقال .. تعالى معايا يا تيم واخد منه المسدس .وساند تيم الل مصدوم حرفيا .. وماشي مع آدم وتايه..

آدم مراد : بصوت غضبان . هاروووون ..

هارون : تحت امرك ياباشا ؟

آدم مراد : الكلاب دول خليهم يفوقو . وتربطهم وتسيبهم هما ومياده الل جوه لحد ما رجعلهم تانى .. فااااااهم؟

هارون : تحت امرك ياباشا ..

تيم ماشي بينهج بصوت عالى وضايع حرفياً . لأن الل حصل لميرو كدا يبقى بسببه هو .وسرح وهو ضايع بصدمه وافتكر الل حصل

فلاش باك..

ف شقة تيم . بعد ماقفل مع نور المكالمه. تيم جاب رقم الشاب .. واتصل ع الرقم وغير متاح .. ونفخ بغضب كبير . وغمض عينيه بتفكير . وقال اهدا ياتيم وفكر . انت واثق ف مريم صح ياتيم؟

تيم : بتنهيده طبعا مريم ملاك ع هيئة بشر ومستحيل تعمل حاجه زي دي ابدا . دي تربية مريم الجزار وآدم العدوي وعمري ما اتخيل اصلا .. بس .. بس ف حاجه غلط ..

تيم : للحظه فتح عينيه وقال باستفهام .. المفتاح؟ وكشر عينيه وقام وقف وقبلها الجرسون؟
وفتح عينيه بدهشه اكبر كاميرات الفندق ؟ ايوه هي الكاميرات الل هبدا بيها ..
واخد الفون والمفاتيح ونزل بسرعه البرق وركب العربيه واتحرك بسرعه ع الفندق . ووصل الفندق. وطلب من مدير الفندق تفريغ الكاميرات ...

وبعد شويه تيم نزل غرفة المراقبه. وقلبه بيدق بقلق .
. لكن الصدمه الكبيره إن جزء من الوقت ده تحديدا محذوف من التسجيل .
. تيم الغضب اتملك منه. وشكه اتحول ليقين إن دي مؤامره ع مريم . واقسم انه هيرجع حقها بايديه.

وافتكر الجارسون . وسأل عنه . ووصف شكله لمدير الفندق . واكتشفو أنه ساب الشغل من يومين ..

تيم : قبض ع ايديه واتنفس غيظ واتأكد كدا أن الجرسون مشترك معاهم .
. وخرج وقف قدام الفندق . بينهج ويفكر . فكر ياتيم . فكررر . وغمض عينيه . وجاب احداث اليوم ده. مريم جت معايه ع الفندق . وقالت أنا طالعه اعمل مكالمه مهمه. وبعد كدا الفون رجعلى مع الجارسون . الل هو اكيد متفق مع ال كان ف الشقه. وبعد كدا الفون وصلته رسايل .. السؤال ياتيم .. هو المفتاح ؟ ازاى مريم راحت وفتحت بالمفتاح . ولما انا روحت كان المفتاح لسه مكانه ؟

الاجابه . عشان الل يشوف الرساله يروح ويفتح ويدخل ويشوف ال....... وصك ع اسنانه بغضب وقال ياولاد الكلب .ياولاااد الكلب . وديني ماهرحمكو .
.ومسح ع شعره بحيره . وعايز دليل .. دليل واحد . طرف خيط . وهو الجرسون الوحيد . لأ ياتيم لأ. الرقم . لازم نعرف صاحب الرقم . طيب مين ؟ مييييين الل هيجبلى الرقم من غير شوشره.

خالو مراد استحاله يعرف بحاجه زي كدا. ولا بابا آدم. ولا آدم .
. انا عايز اجيب حقها من غير محد يعرف عشان كرامتها.
. ايووه لقيتها.مفيش غيرو .. واتصل ع طارق السيوفي. بسرعه .
واتكلم بثبات لكن جواه طوفان .. الو اذيك ياعمي طارق. انا كنت عايز اطلب من حضرتك طلب خاص . احم . هو مش ليا انا .
. ده لواحد صحبى . وهو صحبى اوى . وعندو مشكله حصلت.
.وواحد بعتله رساله وسرقه والرقم اتقفل بعد كده . عايز اعرف من حضرتك وتقولى ع حد ممتاز ف المجال ده ويعرف مين صاحب الرقم ده .. اه اه. تمام . ايوه انا معاك .
طارق : انا هبعتلك رقمه ف رساله . وخلى صحبك اول مايتصل عليه . يقوله انا من طرف اللواء طارق السيوفي ..

تيم : بجد متشكر جدا ياعمي. وانا منتظر الرساله. وقفلو . وواقف ع أعصابه. والرساله وصلت. اخيرا . وسجل الرقم ولسه هيتصل .!!

حد جه جمبه وسحب الفون منه بهدوء..

تيم : رفع عينيه بصدمه. آدم..!!؟

آدم مراد : قفل الفون . وقاله ايوه آدم ياتيم . قولى بقى ايه الحكايه؟

تيم : بينهج .وخايف ع مريم. لكن قال مفيش حكايه . ا.انا كنت داخل الفندق . احم . ا.انت جاي هنا بالصدفه . ولا ....

آدم مراد : بثقه . لأ مراقبك.

تيم : كشر عينيه بعدم فهم . نعم ؟ مراقبنى؟ انا مش فاهم حاجه وقال بنرفزه .. ممكن تفهمني مراقبنى ليه وماشي ورايا ليه ؟

آدم مراد : بص ف عينيه . جدك هو الل أمر الجارد أنهم يراقبوك ٢٤ ساعه .

تيم : فتح عينيه بصدمه اكبر . بابا آدم؟ طيب ليه؟

آدم مراد : تعالى ندخل نشرب حاجه وهقولك . وشاور للجارد يمشو ....

تيم : بص ع جهة الاشاره . وشاف هارون الجارد ومعاه ٢ كمان ..وبص ل آدم . وجواه مليون علامة استفهام .

آدم مراد دخل . وتيم معاه . وقعدو ف الفندق .

تيم : بحيره مش عارف يعمل ايه لكن قال ايه سبب المراقبه دي ..؟

آدم مراد : اتصل ع آدم . وقال ايوه يابابا هو قاعد معايا . تمام تيم معاك اهو . وعطا الفون ل تيم. جدك عايزك وهيفهمك ..

تيم : اخد الفون. ورد . صباح الخير يا بابا ..

آدم : بهدوء صباح الخير ياحفيدى الغالى. ساعه انت وآدم تكونو ف مكتبى. وقفل .

آدم مراد : قام . وتيم قام وراحو ع الفيلا وتيم جواه خايف ع مريم جدا .
. وخايف حد يعرف باالاغتصاب . وغمض عينيه بتعب شديد. ودخلو المكتب ل آدم

آدم : بهدوء . تيم يبنى انا واثق أنه ف حاجه حصلت. وانت مخبى علينا .

آدم مراد : قاعد ومركز وبيتكلم ف الشات ..

تيم : بلع ريقه بتوتر. حاجه؟ حاجة ايه يابابا..مفي....

آدم : بعتاب . هتخبى ع جدك آدم ياتيم ؟

تيم : بحيره . لكن قال طيب حضرتك ليه مصمم انه ف حاجه حصلت؟

آدم : اخد نفس عميق واتنهد وقال . ميرو .

تيم : اتوتر وبلع ريقه بصعوبه..

آدم : شاف الخوف ف عينيه . وكمل وقال والخوف الل عينيك دلوقتي .
. وطريقة الخطوبه وانك تخرج وتاخد مريم معاك ومتسلمهاش لحد عندى بنفسك .
وميرو تدخل ف حالة هستيريا ويغمى عليها ويجيلها انهيار عصبي .
. وكمان انت ترجع تاني يوم عينيك زي الدم وايديك بتنزف .
.وتتقدم لميرو وتطلب قبل ما تاخد مني الموافقه تحدد كتب الكتاب والفرح .
. كل ده ومش عايزني اشك يادكتور تيم ..ده غير إدانات كتير منك ومنها ف ردود الفعل . والحاله الل فيها حفيدتى .

تيم : قلبه دق بوجع . واتصدم . ميرو .. وهمس انهيار عصبي؟ وغمض عينيه بتعب شديد علشانها ..

آدم مراد : قفل االشات وقال بغضب مكبت .تيم تعرف إن ميرو كانت هتتخطف يوم عيد الميلاد من قلب الفندق ؟

تيم : مرعوب عليها . ومثل ...وفتح عينيه بصدمه اكبر . انت بتقول ايه يا آدم محصلش مريم بخير محدش خطفها ..

آدم : بشك كبير ..وقال.احكيله يا آدم يبنى يمكن يتكلم عشان نعرف ايه سبب تغيير وضعف حفيدتى بالشكل ده ..

آدم مراد : . محدش يعرف من العيله انى مركب كاميرات مراقبه خارج الفيلا . مفيش غير الجارد وبس . عشان لما اراجع عليها واشوف غلط يتحاسبو .وانا مهددهم بكده . ولازم عينيهم تبقى ف كل حته ..
ويوم عيد الميلاد .. انا كنت ف المكتب. وجالى اتصال من شاهين . وقالى ف عربيه وكلها جارد خاص طلعت ورا عربية تيم ومعاك مريم اختى.

. انا طلبت منه بسرعه انه ياخد عربيه ويمشي ورا العربيه دي وانا جاي .. بعدها خلصت شغل بسرعه .وشاهين قالى أن العربيه وقفت عند الفندق ورا عربيتك انت.
. انا خرجت بسرعه وركبت الريس . ووصلت عند الفندق . وشوفت 4 جارد خاص . انا ركنت الريس بعيد .
.ولبست نضاره وكاب. ووقفت قريب منهم عشان اسمع .. واكتشفت انهم مخططين إن الساعه ٦ ونص بالظبط لو مريم العدوي مخرجتش من الفندق . هيدخلو وهيخدروها وهيخطفوها علشان...... وصك ع اسنانه بغيظ واضح ومقدرش يقول السبب .

(الل هو يغتصبوها ويصوروها ويبعته الفيديو للصحافه )
(ودى تبقى الحفره الأكبر الل لو كانت وقعت فيها ميرو مكنتش خرجت منها ابدا . وده حلم تالين )

. آدم مراد : بينهج بغيره وعينيه اتحولت لغضب كبير. وسكت ..

تيم : عينيه مفتوحه ع الاخر بصدمه كبيره جدا...

آدم : بهدوء اهدا يا آدم اختك دلوقتي ف آمان كمل ..

آدم مراد : بغيظ مكبت ..وكان وقتها الساعه ٥ ونص يعنى قدامي ساعه واحده بس.
. المهم فكرت انى مش عايزهم يهربو . لأ انا عايزهم تحت ايدى لانى هدفنهم وهما عايشين .
. قربت منهم عادي جدا . وسألتهم ع عنوان كأنى غريب عن المنطقه .
. وعلشان الوقت طلبت من واحد سِجاره وولاعه وشتت انتباهم وف لحظه رشيت مخدر ووقعو .

. وشاهين اخدهم ف العربيه . وطلعنا ع المخزن . وده سبب اني رجعت متأخر ..

(وده سبب عدم وجود شاهين ع بوابة الفيلا وقت وصول ميرو)

تيم : بينهج كانو عايزين مريم ليه يا آدم ؟ وزعق وهما مين دوووووول .؟

آدم : صك ع أسنانه بغيظ مكبت . وقال بكُره كبير. رؤوف الجبالى . كان عايز يحط راسي ف الارض . ويستخدم ميرو ف الفضيحه دي .

تيم : بينهج بصوت عالى وساكت . وقال جواه عملها . عملها واغتصب مريم ..وغمض عينيه.

آدم مراد : بغضب . انت الل مانعتني اقتله يابابا .انا كنت رايح اقتله وافجر بيته انت الل منعتنى.

آدم : هز راسه . الصبر ياحفيدى . الجبالى بدء الحرب . وانا الل هانهيها .

تيم : عينيه بقت حمرا اوي .. بينهج بسرعه . وحاسس انه مش قادر يتنفس .

آدم مراد : بقلق قام وقف تيم .. تيم؟

آدم : بتفهم . اهدا ياتيم يبنى . والحمدلله ان اخوها لحقها . لو كان لاقدر الله حصل مكروه لميرو بنتى . انا ومريم كنا هنروح فيها. لكن الحمدلله إن ميرو بخير .

تيم : بينهج وشاف قدامه بقعة الدم .. وغمض عينيه بتعب شديد .. وبيفكر لو حد عرف بال حصل هيروحو فيها..

آدم : مش هتقولى بقى ميرو وانت ايه الل حصل ف اليوم ده ؟

تيم : قعد بأحباط . وحكالهم الل حصل . ما عدا إن مريم ف السرير والدم .
. وكمل من وحي خياله . وقال وجريت ورا العربيه ولحقتها. وكان الكلب ده ركن العربيه وانا كسرت الازاز . ولحقت ميرو . لكن الكلب ده هرب . وجبت ميرو وجيت ع هنا.

آدم . و آدم مراد. بيسمعو بصدمه كبيره ..

تيم : بتوعد محدش هيجيب حق مريم غيرى. ولو سمحتو عايز منكم وعد إن ميرو متعرفش حاجه او انكم عرفتو لانى وعدتها بكده ..
. أما بالنسبه للخطوبه انا وقتها خوفت وحسيت انى خايف اخسرها وفكرت هستنى ايه. ؟ واتقدمتلها ..

وبعد كدا . اتفقوا انهم هيدورو ع الجرسون والشاب ده ولما يوصلوله ..
تيم الل هياخد حقها وعايز يعرف مين الل عمل كدا ومين الجبالى ده الل بيشترى الموت ببلاش .. تيم خرج بسرعه ومش عايز يقابل ميرو.

وبعد كدا. بدؤو بالتحريات. تيم وصف شكل الجارسون ل آدم مراد وجدو .
. وحاولو يوصلو لصاحب الرقم . لكن كان من غير اسم . ومقفول.
.وامبارح تيم جاتله فكره. وراح ع الفندق مع آدم مراد . وتيم طلب السي في بتاع الجارسون . واخدو معلوماته . وآدم مراد . جاب الجارسون .وجاب عامر عن طريق الجارسون .. واتصل ع تيم .

عوده للوقت الحالي ..
-------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 31 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 32 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات