رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة الثالثة والثلاثون 33 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 33 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 30 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق مريم نصار الفصل الثالث والثلاثون


الحلقه ٢٧ ج ١

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

اللهم رب السموات السبع ورب العرش العظيم ربنا ورب كل شيء فالق الحب والنوى ومنزل التوارة والإنجيل والفرقان أعوذ بك من شر كل شيء أنت آخذ بناصيته اللهم أنت الأول فليس قبلك شيء وأنت الآخر فليس بعدك شيء وأنت الظاهر فليس فوقك شيء وأنت الباطن فليس دونك شيء اقض عنا الدين وأغننا من الفقر
*(اللهُمَّ لا تجعلْنِي شَقِيًّا ولا محْرُومًا)*
*اللهم* اشفي مرضانا وعافي مبتلانا وارحم موتانا ياأرحم الراحمين. آٌمَيّن يَارٌَبٌّ العَّالِْمينٌ
______________________________________

بسم الله نبدأ .

ف المانيا . ف فندق مشهور .

كامليا قاعده ف غرفتها . وبعد ماقفلت مع تيم . بتكلم نفسها بغيظ كبير وقالت بقى تيم فرحان عشان ست مريم هتتجوز .؟
وكملت بمكر .. اممم . اكيد بيمثل عليا انه مبسوط .
ما هو مش معقول ياكامليا هيقولك أنه شاف مريم مع واحد ف الشقه .. وكمان لما شاف لون الدم اكيد شك فيها هههههههه .
ايوه ايوه . اكيد لبسوها اى عريس وخلاص عشان الفضيحه . ههههه .
والله مريم استعجلت ده انا كنت لسه عايزه افضحها اكتر من كده واعيشها ف رعب حقيقي .
. بس يلا بقى خلاص مش مهم . كدا خلصنا من مريم هانم الملاك ياسي تيم الل ع هيئة بشر .
. والدور جاى ع ست آرين وتالين . إن ماخليتك تكرهم كلهم ومتشوفش غيرى . وإن ماخليتك تكره عيلتك كلها الل انت فخور بيها اوى كدا . وتبعد عنهم وتكون ليا انا لوحدى . مبقاش أسمى كامليا عبدالباري .. انت ملكي انا .. انا وبس .

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا . رياض المنشاوي . (شخصيه جديده)

همس : نازله من ع السلم بسرعه . ولابسه فستان باللون الاحمر وطويل وجميل جدا عليها.
وفونها رن . وقالت اوووبس مدام ساره بتتصل اهي . اكيد عشان اتأخرت عليها . وردت . بابتسامه رقيقه الو

ساره : الو . همس حبيبتي فينك دلوقتي ؟

همس : بحرج . سورى يامدام ساره . اتأخرت عليكى . غصب عني بابي كان بيتكلم معايا . وده الل أخرنى . حضرتك فين دلوقتي؟

ساره : بابتسامه . ولا يهمك ياحبيبتى . انا موجوده مع العيله قدام البيوتي سنتر . وكلها دقايق ونتحرك ع السيشن..

همس : امم كدا انا مش هلحق ..اوكي خلاص انا هروح ع القاعه ع طول .

ساره : تمام . لكن اهم حاجه كارت الدعوه يكون معاكى . اوكي ياحبيبتى؟

همس : ابتسمت . متقلقيش الكارت من اسبوع ف حضنى ههههه . مش هتاخر ..

ساره : اوكي . باى باى .

همس : باي . وقفلت .

(همس رياض المنشاوى . ٢٢ سنه خريجة إدارة أعمال . جميله جدا جدا وعيونها تشبه عيون القطط . محجبه ورافضه فكرة الجواز غير عن حب .. ابوها رجل اعمال مشهور . ومن عيله محترمه جدا )

همس : نزلت مساء الخير ع اجمل بابي ومامى

يسرا : ابتسمت مساء الخير ياحبيبتى . ايه الجمال ده . ماشاء الله عليكي..قمر ..

همس : ميرسي جدا يامامي ..وبصت ع باباها . وكشرت عينيها اممم بابي مردش عليا .. ياترى هببتى ايه ياهمس هانم ..

رياض : باصص قدامه ومردش........

يسرا : بعدم فهم . اله مالك يا رياض انت زعلان من همس ولا ايه؟

رياض : .............

همس : بتنهيده . ايه بقى يا رياض فكها بقى والله الموضوع تافه جدا ..

يسرا : اله ماتفهمونى بقى ايه الموضوع ده؟

رياض : بزعل .. مافيش حاجه يا يسرا كبري دماغك .

يسرا : ليه بس ياحبيبى قولى البنت دى زعلتك تانى؟

رياض : بغيظ . قصدك حرقت دمى تانى وتالت . البنت دى لو مش شبهك كنت قولت مش بنتك واتبدلت ف المستشفى ..دى بتتفنن ف غيظى ..

يسرا : ههههه عملتى ايه المرادي ياهمس ..

همس : قعدت قدامهم وقالت . والله ما عملت حاجه يامامي . رياض باشا زعلان مني علشان رفضت عريس امبارح ف الشركه .

رياض : بصوت جهوري . قصدك رفضتى دستة عرسان ياهمس . مش كفايه سايبه شركتك ورايحه تشتغلى ف شركه تانيه . وانتى بنت رياض المنشاوى رجل الأعمال المعروف .. انتى عايزه تعملى فيا ايه اكتر من كده ..

همس : بزعل . مسكت ايدو وقالت . بابى بليز افهمنى . انا عايزه اعتمد ع نفسي . وبعدين مجموعة الصاوى انا استفدت منها كتير وخصوصاً إن مدام ساره الصاوى بتعلمنى واحده واحده . انا عارفه انا بنت مين . انا بنت احسن وأعظم اب ف العالم . وبعدين العريس بتاع امبارح ده .كان لازم يترفض واد فرفور ابن امه ههههه . انا مش عايزه اتجوز دلوقتي مبفكرش ف الجواز . ولا حضرتك بقى زهقت منى ؟

رياض : بعتاب . انا ازهق منك ؟ انا لو اطول اخبيكى جوه قلبي هعملها . بس ياهمس يابنتى دى سنة الحياه . وخصوصاً لو واحده ربنا ميزها بالجمال ده . يابنتى انا عايز مصلحتك ..

همس : قامت بمرح. خلاص بما انك عايز مصلحتى سبنى برحتى . ولما افكر في الجواز . اكيد هقول لحضرتك . عشان تكون موجود ههههه . اضحك بقى يابابي ياقمر انت. وباسته من خدو بمرح . حبيب قلب همس انت ..

رياض : ضحك . بت بكاشه بتعرفي ازاى تضحكى عليا ..

همس : قفلت عينيها وفتحتها بطفوليه .انا مسكينه والله .

يسرا : ههههه . طيب الحمدلله اتصالحتو اهو . وبصت ع همس وشهقت بدهشه . ايه ده ياهمس؟ انتى لابسه كوتش ع الفستان وانتى رايحه الفرح؟

همس : ايوه يامامي انتى عارفه انا بحب ال......

يسرا : بنفاذ صبر . قاطعتها اسكتى . اسكتى خالص اعمل فيكى ايه . ده فرح علية العدوى اكبر عليه ف مصر كلها . اجري ع اوضتك البسي جزمه .

همس : بتذمر . مامي بقى دول كلهم بكعب عالي جدا وانا مبحبش الكعب العالي..

يسرا : نفخت بنفاذ صبر . وبعدين بقى معاكى . مش هينفع تروحي مكان زي ده ول اول مره وبكوتشي كمان . وندهت ع الشغاله وجابت الجزمه .

همس : لبستها بغيظ . وكانت هتقع . اووووف .

رياض : ههههههههه احسن انا فرحان فيكى . يلا عشان متتاخريش . السواق هيوصلك وكمان . عمك ربيع هيكون معاكي .

همس : بغيظ اوكي . اوكي باي . واتحركت وماشيه متغاظه من الكعب العالى .

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا رعد الجوهري .

رعد : لبس بدله ف منتهى الجمال . وقال هالى حبيبتى خلصتى؟

هالي : بصوت عالى ثوانى رعد حبيبي بكلم سفيان ع الفون ..تعال انت كمان كلمه ..

رعد : رش البرفان . وابتسم . وراح قعد جمبها ..

هالى : بسعاده . ايوه سفيان حبيبى انا عايز منك انك ديما تجيب درجات نهائيه .

سفيان : ابتسم . إن شاء الله يا امي . المهم انتى عامله ايه وحشتينى جدا.

هالى : بدموع انت كمان سفيان حبيبى وحشتنى كيتير اوى . انت وبارى . سفيان بليز خلى بالك من باري . اوعا تخلى بنات كتير تتكلم معاها . انا منبه ع جدك لكن انت اخوها اوكي

سفيان : بابتسامه . امي حبيبتي انتى مخلفه راجل . يعنى عارف دينه وواجبه كويس جدا . ومتقلقيش باري مبتفارقنيش غير وقت النوم . ههههه بس هى متعبه وقت صلاة الفجر ..مطلعه عينى انا وجدو .

هالي : اوعا تصعب عليك سفيان وتسيبها نايم . لازم تصلى صلاة فجر ف وقتها . لازم ناخد بعض للجنه وانا واثق فيك وف ايمانك سفيان حبيبى .

سفيان : حبيبتى ياست الكل ربنا يباركلى فيكى انتى ورعد باشا ..ممكن أكلمه .

رعد : ابتسم بحب . ممكن جدا . حبيب ابوك ياسفيان يبنى عامل ايه ياحبيبى..

سفيان : بخير يابابا الحمدلله حضرتك عامل ايه؟ وحشتنى جدا..

رعد : مش اكتر منى ياكابتن . وايه جدك مش ناوى ينزلكم مصر ف الاجازه .

سفيان : ههههه جدو ماصدق يكون ليه احفاد . ويقولى رجلى ع رجلكو . لكن إن شاء الله . هننزل كلنا قريب جدا ونرجع ع بداية الدراسه انا وبارى .

رعد : بالسلامه إن شاء . انا عايز اعرفك ع آدم باشا . اخر مره شافك فيها وانت ف إعدادى .

سفيان : إن شاء الله . انا قريت من فتره ع السوشيال ميديا إن فرح احفاد العدوي قريب ..

رعد : ايوه انهردا . وانا وهالى لابسين وجاهزين عشان نروح . كان نفسي تكونو معانا .

سفيان : لعله خير يا بابا .

رعد : ربنا يحفظك يبنى انت واختك من كل شر خلى بالك من نفسك ومن اختك ياسفيان؟

سفيان : بابتسامه . متقلقش ع باري ف وجودي يابابا .

رعد : وانا مش قلقان انا مخلف راجل يسد عين الشمس . خلى بالك من نفسك.

سفيان : وحضرتك كمان . لا اله الا الله.

رعد و هالي .. سيدنا محمد رسول الله .

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا الجبالي ..

شاهين : ..احب اقولك إن آدم باشا . مراقبك من زمان . وكمان انت من اسبوع طلبت كمية كبيره من المخدرات . وحطتيها امبارح ف مخزن من مخازن العدوى . وبالاماره ف صندوق شبه البضاعه . ف كونتينر ٢٧ ولا انا غلطان ؟

رؤوف : قام وقف بصدمه . وبص ل عاشور بغضب واضح..

عاشور : فتح عينيه بصدمه كبيره وخاف من رؤوف.

شاهين : واحب اقولك إن آدم باشا بعتنى بنفسه مع العمال والحرس وفتشنا المخازن كلها . وطلعنا الهيروين . وعشان آدم باشا بيثق فيا . قالى ع الخطه الل ناوى يعملها معاك ..

رؤوف : صك ع أسنانه بغيظ واضح . وضرب عاشور بالقلم ..وزعق مشغل معايه شوية بهاااايم . انت يا حيوان شوية بضاعه مش عارف تسربها . انت لازم تدفع تمن ال.......

شاهين : قاطع كلامه . وقال سامحنى لتدخلى ياباشا . بس هو معلهوش غلط . لان.....

رؤوف : زعق لان ايييييه؟ وآدم ناوووى ع اييييه؟

شاهين : هز راسه بمكر . سامحنى ياباشا لازم أضمن حقى اولا . واقولك بعدها ع كل حاجه . ولو مش مصدقنى . استنى للساعه ١٠ وانت هتعرف بنفسك .

رؤوف : بلع ريقه بخوف . وقال هديك الل انت عايزو بس انطق واتكلم اخلص ..

شاهين : شيك ب ٣ مليون اولا ياباشا ..

رؤوف : صك ع أسنانه . وطلع الشيك وكتب فيه الرقم . وقال اقسم بالله لو عرفت انك بتقول كلام ع الفاضي أو دى لعبه من آدم لادفنك وانت صاحي ..

شاهين : خطف الشيك . وعيونه لمعت بخبث . وقال عيب عليك يا كبير . دا انا خدام القرش ..

رؤوف : بضجر . اخلللص اتكلم ..

شاهين : حط الشيك ف جيبه وقال . آدم باشا.......

رؤوف : وزعق بصوته كله ماتقوووووولش عليييييه زفت بااااشا . انت فاااااهم ..

شاهين : انحنى ليه باحترام . تحت امرك ياباشا . آدم العدوي . مركب كاميرات ف المخازن كلها بدقه عاليه جدا وف اماكن احنا لانتخيلها . والل عرفته وشوفته بعينى انه متابع الكاميرات باللاب توب بتاعه . ومراقب كل شبر ف المخازن . يعنى انتو معطلتوش كل الكاميرات يارؤوف باشا . لان انت وانا كمان منعرفش فين مكانها . دى حاجه .

الحاجه التانيه : إن آدم باشا . احم قصدى آدم العدوي .لما شاف عاشور بيحط الهيروين ف الكونتينر . ف نفس الوقت . اتصل بالجارد الخاص . وانا معاهم . وجبنا الكميه لحد عندو . وقال بتهديد أنه هيبعتلك البضاعه معاها هديه صغيره بيقولك فيها أنه هيحصل فيك كدا ..

رؤوف : بخوف متدارى . وايه الهديه دى .احم .

شاهين : راس حضرتك ياباشا ..

------------------بقلمي مريم نصار.

قدام البيوتي سنتر .

مصطفى : واقف قدام عربيته . واتصل ع سعيد . الو ايه ياعم سعيد ساعه عشان ترد .

سعيد : معلش يادرش . كنت باخد دوش ومشوفتش الفون . عموما كل حاجه جاهزه .

مصطفى : اشطا . بس اهم حاجه مش عايز لخبطه . ولا عايز غلطه . عايز كل حاجه تمشي زى ما خططنا كلنا اشطا ياسعيد ؟

سعيد : اشطا يانجم . ساعة زمن هتلاقينى قدام القاعه وجايبلك كل حاجه . بس بالله عليك دخلنى اتفرج . ولا اقولك دخلى ع البوفيه ع طول ماشي ؟

مصطفى : طول عمرك بكرش وطفس . ماشي هشوف انا حوار البيفيه ده .

سعيد : ههههه ال ايه؟ بي فيه هههههههه.

مصطفى : بتريقه ما انت جاهل . اسمه بي فيه . مش بوفيه. يامتخلف انت .

سعيد : هههه ياعم بي فيه بي فيه . المهم ناكل ونملى التانك .

مصطفى : يلا ياض اقفل عشان العرسان نزلو سلام .

زين : شاف ليليان . ومقدرش يمسك نفسه . ودموعه نزلت.

ليليان : عيطت واترمت ف حضنه وقالت زينو متعيطش ارجوك .

زين : غصب عنه ضحك . زينو .حتى ف الوقت ده لمضه . كدا ضيعتى اللحظه يالي لي .

ليليان : بدموع . انا عايزه اشوف حضرتك بتضحك ع طول . دموعك صعبه جدا يازينو .

زين : زاد من حضنها بابتسامه . الف مبروك ياروحي . انتى زي القمر ماشاء الله عليكي ..

ليليان : ميرسي يا اجمل بابي ف الدنيا يابو عيون خضرا انت ياقمر .

زين : طلعها من حضنه وباس جبينها بحب كبير ..واتنهد وبيكابر دموعه . وابتسم بتمثيل .

ريتال : سلمت عليها بدموع الف مبروك ياروحي قمر يالي لي اللهم بارك .

ليليان : بفرحه الله يبارك ف حضرتك ياورتي . وبليز بليييز متعيطيش . لسه ماما مريم .

ريتال : بفرحه حاضر ياحبيبتي .

كريم : و آريان بيسلمو ع كل الموجودين .

آريان : واقف قدام جدو آدم .

آدم : ابتسم بفخر ماشاء الله عليك يا حفيدى الغالى . وفتح ايديه واخده ف حضنه . مبروك يا آريان يبنى .

آريان : غمض عينيه وبيكابر دموعه . وقال الله يبارك ف حضرتك يابابا . انا مبسوط جدا انى مش هبعد عن حضرتك انت وماما .

آدم : ربت ع ضهرو . انتو موجودين ف قلوبنا قبل المكان يا آريان يبنى .

مريم : واقفه ورا آدم ومش قادره تمسك دموعها .

آريان : مسك أيدها وباس عليها وباس جبينها ودخلها كلها ف حضنه . ايه بقى يا اجمل تيته وستو وناناه وامي وكل حاجه حلوه ف حياتى . بتعيطى ليه .

مريم : ضحكت بدموع. وقالت دي دموع الفرح يانور عيني . الف مبروك يابن قلبى .

آدم : شاف ليليان جايه . وضحك بصمت من جمالها الل يخطف . وفتح ايديه ليها .

ليليان : جريت عليه ورمت نفسها ف حضنه وغصب عنها عيطت..

آدم : زاد من حضنها بابتسامه وعيونه مليانه دموع مكبوته . وباس ع راسها . وقال حفيدتى وبنتى وبنت عمري عروسه زي القمر ..

ليليان : بدموع بابا آدم انا مش عايزه ابعد عنك .

آدم : طلعها من حضنه. وضحك وقال يالمضه يعنى هتقدرى تبعدي عن كريم .؟

ليليان : بدموع انا عايزه اعيش معاك وكريم يعيش معانا كمان .

آدم : ابتسم . ومسد ع خدها . انا معاكي ديما ياروحي . الف مبروك .

بعد كدا .

محمد : واقف وشاف تمارا بتسلم ع آدم ومريم . وقابض ع ايديه وبيكابر دموعه . وبينفخ بتوتر .

نور : دموعها نازله زي المطر . ولادها الاتنين هيسبو البيت مره واحده ..

تمارا : قربت من محمد وعيونها لمعت وعيطت بصوت مسموع اترمت ف حضنه وقالت بابي .

محمد : ضمها لقلبه بحب كبير وغمض عينيه بتعب . وساكت ..

كل الموجودين اتأثرو . وعيونهم لمعت .

محمد : اخد نفس عميق واتنهد بزعل. وابتسم بتمثيل .هشش وطلعها من حضنه وباس جبينها وايدها . وقال ايه ياتيما الجمال ده ماشاء الله عليكي . انتى خطفتى قلب ابوكي ..

تمارا : بتعيط وساكته .........

محمد : بصوت مبحوح . احم وبعدين معاكي بقى . انتى عايزه تزعليني منك . بقى بذمتك ف حد بالجمال ده ويعيط ؟ الف مبروك ياروحي ..

تمارا : بشهقات بسيطه الله يبارك ف حضرتك..

محمد : ماسك ايديها .و صك ع أسنانه وبص للسما بدموع . ونفخ بتوتر . وبعدها حب يطمنها . وقرب من دونها وهمس انتى فاكره إن الواد آريان ده هيبعدك عنى شهر كامل ف تركيا؟ يبقى غلطان . انا عاملك مفجاه وهتعجبك اوى .

تمارا : رفعت عينيها ليه وقالت بدموع ايه هي ؟

محمد : ابتسم وقال من تاني اسبوع هتلاقينى عندك انا ونورى ف تركيا ايه رايك؟

تمارا : شهقت بفرحه كبيره واتنططت بسعاده اكبر واتشعلقت ف رقبته .

الكل سقف وضحك بسعاده ..

محمد : رفع تمارا من ع الأرض ولف بيها وبيضحك بفرحه .

وبعد كده سلمت ع نور . ومحمد حاول يهدى نور وماسبهاش غير لما ضحكت ..

------------------بقلمي مريم نصار.

آدم مراد : واقف وبيهرش ف دقنه وبيفكر ازاى ياخد آرين معاه ف العربيه . وبص ع فهد . وبص كل الموجودين . وشاف طارق .. وابتسم بخبث ورفع حاجبه بمكر ..

رينو : واقفه . وبتعيط .علشان تيم ابنها .

فهد : مخنوق لعياطها . وبعدين يا لارين . انتى هتفضلى تعيطى كدا كتير ..

رينو : بدموع . غصب عني يافهد . تيم ابنى كبر وهيتجوز . وهيبعد عنى . انا مخنوقه اوي يافهد .

فهد : مسح وشه بايديه ونفخ بنفاذ صبر . ياروحي احنا ف الشارع ومينفعش اخدك ف حضنى دلوقتي . وعشان خاطرى بطلى عياط . بالله عليكي .

رينو : بشهقات بسيطه . حاضر يافهد .

فهد : قلبه وجعه عليها . وجاب منديل ومسح دموعها من فوق النقاب . وباس جبينها قدام الكل . حقك عليا .انا والله مخنوق جدا عشانك . ينفع تعيطى وانا موجود . وبعدين هو تيم اتجوز وهاجر يعنى . ماهو هايعيش جمب الحج آدم وجمبنا كمان . اهدى ياروحي عشان خاطر فهد حبيبك ..

آركان : ولا يامصطفى عملت ايه؟ صحبك جهز كل حاجه؟

مصطفى : اطمن يانجم . كل حاجه جاهزه بس يارب الشباب مايتلخبطوش .

آركان : عيب عليك احنا بقالنا شهر بنتعلم . بس الخوف من آدم مراد.

مصطفى : ياعم ده معقد ..

آركان : شهق بصوت عالى وهمس الحق آدم مراد واقف وراك وسمعك ..

مصطفى : بلع ريقه بخوف . واتشاهد . وغمض عينيه برعب ..

آركان : هههههههههههه ياجبان مش قد الكلام بتتكلم ليه ؟

مصطفى : فتح عينيه وبص وراه ملقاش حد . واتغاظ من أركان . انت بتشتغلنى يالا؟

آركان : لسه هيتكلم . لكن فتح عينيه بدهشه وغمض وفتح ومش مصدق . وقال بزهول مصطفى بص ع سلم السنتر كدا ؟

مصطفى : لف وبص وفتح عينيه بدهشه . وقال اوباااا الدكتور تيم باشا شايل الدكتوره . يانهار مش واضح انهردا ..

الكل : واقف قدام السنتر .. وفجاءه الكل اتصدم حرفيا . وتنحو .

تيم : شايل مريم بين ايديه بتملك وثقه كبيره ورافع راسه بكبرياء. كأنه بيثبت وبيقول للعالم كله. هذه خاصتى . وانتهي الأمر .

فريحه : شهقت بفرحه كبيره . وقالت بسعاده مراد . مراد ميرو هناك اهي ..

مراد : قلبه دق جامد . ولف ليها لكن فتح عينيه بدهشه اكبر ..

آدم : شاف تيم شايل مريم بتملك . ولا اراديا ابتسم وهز راسه واتنهد ..

آدم مراد : رفع عينيه لكن شاف ملكة قلبه بومبوناية قلبه . وفتح عينيه بدهشه اكبر وقلبه المرادي استسلم لعشقه ليها ودق بقوه اكبر . وهمس آري مش معقول الجمال ده.؟

تيم : نازل ع السلم كأنه ملك ومتملك ف نفس الوقت وميرو بين ايديه ..

ميرو : عينيها متعلقه بعيون تيم ومش حاسه بأى حاجه لاهي فين ولا خرجت من السنتر ولا اي حاجه.

آدم : شاف حالة التيه ال فيها حفيدته .

ياسين : واقف بعيد . ولف ضهرو ليهم وبيحاول يتخطى المرحله دى .

الشباب كلها بتصفر وتسقف.

تيم : نزل من ع السلم ومشي بيها كام خطوه . ونزلها قدام آدم . لكن ساندها من ضهرها لانها مش مستوعبه .

آسر : رفع عينيه للبنات وشاف من بينهم الل خطفت قلبه ف أبهى صوره . وقلبه دق من جمالها ف الفستان وكانت تشبه الاميرات وسرح ف جمالها ..

الكل شاف ميرو . وانبهرو وقاله بسم الله ماشاء الله جميله اوي وزى الملايكه . والل تقول كلها مريم الجزار . وال يقول فريحه ومراد . والكل مبهور بيها .

آدم : شاف ميرو . وقلبه دق بحب كبير لبنت قلبه . ومسك وشها بايديه وباس جبينها وغمض عينيه واتنهد . وضمها لقلبه بحب كبير . وساكت .

ميرو : انتبهت . لما جدها مسك وشها بايديه . وطلعت منها تنهيده بشهقه بسيطه . وغمضت عينيها ورفعت أيديها وحضنت جدها. ولكن جواها مش مستوعب اى حاجه .. وساكته ..

الكل بيصور اللحظات دى . كأن آدم وميرو حبهم عدى المدى . والكل متأثر ..

تيم : قرب من مريم الجزار وضمها لقلبه بحب كبير وفرحه . وباس جبينها وأيديها الاتنين .

مريم : ضحكت بدموع الفرح الف مبروك يانور عيني . انا فرحتى بيك مش قادره اوصفها .

تيم : ابتسم بحب كبير . الله يبارك فيكي يا اجمل ناناه وام ف الكون بحاله .

آدم : ميرو ف حضنه و ربت ع ضهرها كتير . لحد ما حس انها استكانت تماما ..

ميرو : مغمضه عينيها. وسمعت جملة . عُمر تيم ال جاي يامريم كأنها بتحلم . وفتحت عينيها بسرعه .

آدم : طلعها من حضنه . وحط ايدو ع خدها . وابتسم بحب الف مبروك ياروحي ..

ميرو : رفعت عينيها ليه ومش عارفه تتكلم .

آدم : حس بيها . و باس جبينها بحب كبير وهمس ف ودنها . حفيدتى طالعه اجمل من القمر . افرحي ياقلب جدك ..

ميرو : هنا بدأت تفوق وعيونها لمعت بدموع وهزت راسها لأ انت مش جدو انت بابا آدم وبس . وعيطت واترمت ف حضنه تانى ..

آدم : ضحك بدموع وجع .. بس ياميرو انتى كدا هتخلى هيبتى تروح . ينفع بابا آدم يبكى ف الشارع .

ميرو : طلعت من حضنه وباست ع ايدو وقالت . ابدا . دموعك زى عمرى واغلى .

آدم : مسد ع حجابها واتأمل فيها وقال ماشاء الله تبارك الله . خلق فأبدع . جميله بكل تفاصيلك ..الف مبروك ياروحي .

ميرو : بدموع الله يبارك ف حضرتك يابابا ..

تيم : سلم ع محمد . وسلم ع نور الل بتعيط . وقال خلاص يانورى . انا معاكى اهو وانا روحت فين . بالله عليكي ياحبيبتى ماتعيطيش ..

نور : ضحكت بدموع انا مبسوطه اوى عشان شوفت ضحكتك اخيرا ياقلب نور . الف مبروك ياحبيبي .

تيم : بضحكه الله يبارك فيكي ياحبيبتى . اروح اشوف رينو الل هلكانه عياط دى كمان .. واتحرك .

------------------بقلمي مريم نصار.

آدم مراد : راح وقف جمب طارق . وقال اذيك يا بابا .

طارق : اهلا ياحبيب جدك . عامل ايه ياض .

آدم مراد : تمام . وكمل بمكر . اومال ماما رنا فين؟

طارق : راحت تسلم ع العرايس . عقبالك كدا لما تحصلهم ..

آدم مراد : بثقه . لأ لسه بدرى . المهم انت وشك ماله مرهق واصفر ليه كدا ؟

طارق : اتخض . ايه؟ معقول وشي اصفر؟ اه وانا برضو اقول لنفسي انت مش طبيعى اليومين دول ياطارق .

آدم مراد : بمكر . انت شكلك مهمل ف اكلك يابابا . وكمان وزنك ف النازل .

طارق : حط ايدو ع خدو بقلق . اه والله انا عيان اوى . ومحدش حاسس بيا . انت الوحيد ياض يا آدم . طمر فيك تربيتى . ولو انتى ندمان انى سبت آدم الل يربيك .

آدم مراد : بشبح ابتسامه . احم طبعا طبعا . المهم انت واقف جمب عربية خالو فهد ليه؟

طارق : عادى يعنى . كنت بسلم ع جاسر . ليه ف حاجه ؟

آدم مراد : ابدا انا خايف عليك من الوقفه دى . تحب تركب ف عربية خالو فهد تستريح شويه . وانا هجبلك ازازة عصير تشرب منها عشان تفوق للفرح . عشان اهم حاجه عندى صحتك .

طارق : والله ياض يا آدم انت بتفهم . خلاص ماشي .

آدم مراد : رفع حاجبه بمكر .وبص ع فهد وشافه مشغول مع رينو . وفتح باب عربية فهد الخلفى . اتفضل يا...بابا ..

طارق : قعد ع الكنبه الخلفيه ورجليه بره ع الأرض .

آدم مراد : ثوانى اجبلك العصير . واتحرك وبيحسب الوقت بالظبط . وعينيه ع آرين ..

ميرو : ف حضن مراد .

مراد : ابتسم بسعاده الف الف مبروك ياميرو .

ميرو : ابتسمت بتمثيل الله يبارك ف حضرتك يابابي .

مراد : باس ع أيدها . وضحك ايه يا بت القمر والجمال ده . انا بنتى اجمل بنت ف المجره كلها . وباس جبينها .

ميرو : ابتسمت بتوتر . ميرسي يابابي ..

------------------بقلمي مريم نصار.

تيم : قرب من رينو .. ايه يا رينو بتعيطى ليه؟

رينو : غصب عنها اترمت ف حضنه. تيم ياحبيبى هتتجوز وتبعد عني ..

طبعا فهد الدم بيغلى ف مخه . وقابض ع ايديه وبيحاول يهدأ ..

تيم : مهتمش لفهد .وضمها لقلبه وابتسم . هششش بس يارينو ياحبيبتى. وانا عمرى ما هبعد عنك . انتى امي حبيبتى . وطلعها من حضنه وباس ع أيدها وضحك معقول القمر ده يعيط . .

رينو : حاولت تهدا . وابتسمت وقالت انت زى القمر اللهم بارك عليك ياتيمو ياحبيبى ..

فهد : بغيره . شد رينو من حضن تيم . وقال بغضب .. خلاص بقى .. ف ناس كتير واقفه مش هنتغزل هنا انتى وهو . وانت يادكتور . اتفضل بقى شوف عروستك اتكل من هنا يلا .

تيم : ضحك . وهز راسه ليه وقال حقك انا لو مكانك هعمل اكتر من كدا . يلا سلام اروح لمراتى حبيبتى . وسابهم ومشي يضحك ع غيرة الفهد .

فهد : صك ع أسنانه بغيره كبيره . وبيقلدها بغيظ . .انت زى القمر ياتيمو ياحبيبى . ماااشي لما نروح يالارين .

رينو : بصتله بدهشه . وبعدها ضحكت غصب عنها . وشبكت كف أيدها ف ايدو وقالت تعرف وحشانى اوى غيرت الفهد ..

------------------بقلمي مريم نصار.

آدم مراد : جاب ٣ ازايز عصير كبيره . وقال اتفضل يا اجمل بابا . جبتلك عصير واختار النوع الل بتحبه..

طارق : هات يبنى . والله الواحد عطشان ومكنش عارف. هات عصير تفاح ..

آدم مراد : شاف فهد اتحرك . واتصرف بسرعه . وفتح ال٣ ازايز . وقال اتفضل ازازه اهي . والاتنين دول جمبك لو حبيت تشرب تانى . وحط ازازه ع الكنبه الخلفيه ونيمها والعصير بينقط ووقع الكنبه . وازازه تانيه نيمها ف الارضيه . من غير ما طارق ياخد باله . وقال انا هروح اسلم ع ميرو . وراجعلك وسابه ومشي . وابتسم بصمت ..

مصطفى : قرب من چود وقالها نهار مش واضح ياچودى لابسه احمر ؟

چود : اتخضت . ولفت ليه. وانت مالك انت..؟

مصطفى : شافها . وقال يلهوى ع الجمال . يابت ارحمى امى جامده اوي . تعرفي نفسي ادوس ع وشك عشان اكون اول واحد مشيت ع سطح القمر.

چود : بتتنفس غيظ كبير ..وبعديين بقى انت عايز يتعلم عليك انهارده .

مصطفى : ليه وانا كتاب هههه بس تعرفي شاطره انك سمعتى الكلام ياچودى .

چود : بغيظ . انت بارد جدا ع فكره . انا كدا كدا مكنتش هعمل ميكب . يلا بقى طرقنا من هنا .

مصطفى : بتحبى الدراما كتير انتى . يابت انا سامعك وانتى بتقولى يالهوى يامصطفى . يلهوى يامان كل ده جمدان .

چود : بحرج متداري . انت واحد كداب محصلش وغور بقى . ولا اقولك انا همشى من وشك . وسابته ومشيت وهي محرجه جدا أنه سمعها ..

بعد شويه الكل سلم وبارك . وكل واحد رايح يركب عربيته . والعرسان انبهرو من هدية بيتر

آريان : فتح باب العربيه اللاموزين . وتمارا انبهرت من جمالها . وركبت وآريان جمبها . والسواق اتحرك .

كريم : ركب هو وليليان اللمضه ال اتجننت من جمال العربيه ..

------------------بقلمي مريم نصار.

ميرو : ف حضن آدم اخوها . ولحد دلوقتي بتحاول ترتب الأحداث لكن مش قادره تتخطى الصدمه..

تيم : قرب منهم وشاف ميرو ف حضن آدم . ومسك كف أيدها . يلا يامريم ..

ميرو : انتبهت . وبصت ل آدم ..

آدم : ابتسم . وهز راسه ليها . الف مبروك ياحبيبتى..

تيم : اخد ميرو . وشاف انها تايهه . واقسم انه هيعوضها عن كل لحظة ألم عاشتها بسببه ..

آدم مراد : فتح باب العربيه لاخته . ومراد ساعدها تركب . وتيم قعد جمبها ..

والسواق اتحرك.

فهد : اخد رينو وآرين و آركان . وراح يركب . شاف ابوه واقف ومحتار .. وسأله مالك يابابا ..

طارق : بغيظ اهلا ياخويا . عربيتك اتنيلت بستين نيله .

رينو : شهقت بصوت مهموس ياخبر ايه الل بهدل العربيه كدا .

آركان : ينهار اسوس . ايه ده؟ وبص ل ابوه . ده عصير وبعدين يابابا؟

فهد : نفخ بنفاذ صبر . استغفر الله العظيم يارب . وجه منين العصير ده؟

آرين : اعاااا العربيات مشيت وهنتاخر ع السيشن .

رينو : اهدى ياحبيبتى هنصرف دلوقتي ..

طارق : اعملك ايه كنت دايخ وتعبان وقعدت ف عربيتك وشربت عصير . وزى ما انت شايف .

فهد : بتنهيده . فداك ياحج. المهم انت عامل ايه دلوقتي . دايخ لو حاسس ان حضرتك تعبان نروح للدكتور ..

طارق : ربت ع كتفه وقال تسلم ياحبيب ابوك . انا احسن دلوقتي ..

آرين : بغيظ طفولى .اعااااا بابي كلهم بدؤو يمشو اعااااا هنعمل ايه بقى...

فهد : نفخ بنفاذ صبر. ثوانى يا آرين .

آركان : بص ف الساعه . وقال انا هروح اركب مع مصطفى عزيز. وجه بتحرك ..

طارق : استنى ياض يا آركان . واختك الل بتزن دى مش فارقه معاك ؟

آركان : بحيره . طيب انا هعملها ايه ياجدو ؟

طارق : بص حواليه شاف آدم مراد قريب منه وبيتكلم ف الفون وساند ع العربيه . وقال جواه الواد مفكر انى مش فاهم هو عمل كل الحوار ده ليه . بس ماشي . ونده آدم . آدم..

آدم مراد : قفل المكالمه المزيفه . وقرب منهم . خير يا بابا ف مشكله ؟

طارق : ايوه العصير وقع منى ف عربية خالك فهد . وهنشوف عربيه تانيه .

آدم مراد : بخبث ياخبر ..طيب ثوانى هتصل ع تيم أو آريان . عربياتهم مركونه هناك . نجيب المفتاح .

طارق : قال أنا هتصرف مالكش دعوه . خد آركان وآرين معاك عشان يلحقوا السيشن .

فهد : قبض ع ايديه بغضب وقال مش هينفع يابابا .

آدم مراد : ابتسم بخبث . تمام الل يريحك ياخالو. ولو حضرتك عايز تيجى تركب معايا انت وعمتو انا تحت امرك ..

رينو : همست فهد انا بحب سواقتك انت اوكي ..

فهد : نفخ بنفاذ صبر ..

آركان : ماشي ياجماعه مافيهاش حاجه .

طارق : يلا يا آرين واركبى ف الكرسي الخلفى . يلا عشان متتاخريش ع اخواتك .

آرين : بصت ل فهد . بزعل طفولى .

فهد : من بين أسنانه بغيره . روحي مع آركان يا آرين. وبص ف عيون آدم بتوعد .

آدم مراد : عمل نفسه مش واخد باله . وسابهم ومشي . وضحك بخبث كبير .

طارق : انا اتصلت ع السواق ورجع بالعربيه التانيه . خد عربيتى انت ومراتك وانا ورنا هنحصلكو .

فهد : بغيظ اتفضل حضرتك يابابا وانا هستنى السواق .

طارق : قاله تمام. خمس دقايق وهيكون عندك .

فهد : نفخ بغيظ .. ومسح وشه بايديه.

رينو : غصب عنها ضحكت . وبصت ف عينيه وقالت تعرف بعشق كل تصرفاتك . قمر يافهودى .

فهد : غصب عنه ابتسم . فهودى . وجايه تقوليها هنا ؟ عموما لينا بيت وطقم يلمنا . وغمز .

رينو : هههههههههه قمر بجد يافهد .

------------------بقلمي مريم نصار.

آدم مراد : سايق وآرين عيونها ف المرايا سحرته . وضحك ع شكل فهد .

آركان : ايه ياعم آدم ماتشغل حاجه انت مش واخد بالك أننا ف فرح ولا ايه؟

آدم مراد : رفع عينيه ليه وقال لأ ....

آركان : نفخ بغيظ . استغفر الله العظيم يارب..

آدم مراد : بتحذير. بتقول ايه؟

آركان : بغيظ مكبت . مقولتش حاجه.

آرين : عينيها ع آدم والبدله وجماله وريحة برفانه . وقلبها هيطلع من مكانه وافتكرت إجابة فهد ع سؤالها . وانتبهت وقالت احم . ماتشغل اى ميوزك يا آدم ..

آدم مراد : من غير مايبصلها . لأ .....

آرين : نفخت بزهق اوووف .

ميرو : ف العربيه . وباصه بعيد وساكته ..

تيم : شافها سرحانه . وقال مبروك يامريم .

ميرو : ............

تيم : زعل عشانها . وقام نزل ع ركبه قدامها ومسك ايديها . وقال ميرو انا آسف .

ميرو : بصت ف عينيه بدموع وساكته .

تيم : ميرو اتكلمى قولى حاجه .

ميرو : دموعها نازله وقالت بصوت مبحوح جدا . ايه ال حصل معايا .؟

تيم : اتنهد بزعل حقيقي . وقال كل ال اقدر اقولهولك إن دي كانت لعبه من ناس عديمة الضمير .

ميرو : بشهقات ليه انا ؟

تيم : غمض عينيه بوجع كبير. وقال عشان اشوفك بصوره تانيه ..

ميرو : عيطت بوجع . وانت فعلا صدقت .

تيم : رفع عينيه ليها وقال بوجع . انا مصدقتش يامريم .
.لكن انا منكرش انى جرحتك بكلامى واسلوبى. آسف الموقف كان اكبر منى بجد . وكل حاجه كانت بسرعه . لكن لما هديت وفكرت انا.......

ميرو : قاطعته . وقالت بتيه ودموع انت ضربتى ياتيم .
.انت صدقت انى ممكن اعمل كدا ...انا......

تيم : ........اخد نفس عميق واتنهد بتعب . آسف.

ميرو : .............وبتعيط.

تيم : ابتسم عكس الل جواه . وقال بس تعرفى اهم حاجه ان محدش قرب منك . صدقينى كله يهون عشان الموقف ده .انتى متعرفيش انا كنت عامل ازاى ..

ميرو : فتحت عينيها بدهشه كبيره جدا وبصت ليه وقالت بتوهان يعنى انا......

تيم : هز راسه ليها وابتسم ايوه انتى يامريم. وياريت تسامحينى .
. صدقينى انا بحبك اوى. ميرو انا عندى ليكى كلام كتير جدا ..

ميرو : قلبها بيدق . وضحكت بدموع وهمست محدش لمسني . .... محدش لمسني . يعنى انا زى ما انا . يعنى راس عيلتى كلها هتفضل فوق .. وضحكت بدموع الفرح ..
-------------يتبع




موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 33 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 34 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
admin
admin
تعليقات