نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة السابعة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
رجل المهام الصعبة 2 الفصل السابع
الحلقة7
للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕
عز بص لأوتار: ايه؟انتي قولتي ايه
حور قومت سراج: تعالى معايا
خدته على الحمام وبتغسل وشه: فوق بقى
اخرت مزهقت زأته في البانيو وشغلت الدوش وهو زعق: انتي اتجننتي
حور: فوق بس وابقى زعق
اوتار كانت واقفة مصدومه من نفسها هي طلبت الطلاق؟
عز بصلها: انتي عايزة تطلقي؟
اوتار بصتله وهي مش قادرة تنطق وبتدعي انه ميسمعلهاش
عز بصلها: عايزة تطلقي
اوتار بصتله وعينها بقت ازرق فاتح وكأن عينها بتنور
عز: متنطقي عايزة تطلقي عايزة تمشي؟؟ عايزة تسافري وتبعدي وتاخدي حريتك؟
اوتار بصاله ودموعها على خدها مش قادرة تتكلم عيزاه يتمسك بيها وخايفة يسمعلها بس لا هو مش هيسيبها هي عرفاه هي عارفة انه مش هيتخلى عنها
عز هز راسه بإيجاب: انتي قولتيها عايزة تطلقي انا هسيبك تاخدي وقتك لأن فعلاً باين عليكي اعصابك تعبانه او عقلك ضرب
اوتار بصتله
عز طلع خد هدومه وراح الأوضة التانية: ذلة لسانك اللي ندمانه عليها دي هتفوقك شويه نسيتي يا اوتار احنا مرينا بأيه ودلوقتي هتطلبي الطلاق... انا اه غلطت بس مش لدرجة الطلاق
سراج وقف قدام اوتار: هو زعلك؟؟ مالك؟ مد ايده عليكي
اوتار بصتله وضربته بالألم بعنف
سراج حط ايده على وشه بصدمه مكنش متخيل انها ممكن تمد ايدها عليه
اوتار:انت لا ابني ولا عايزة اتكلم معاك لما حالك يتعدل وتبطل القرف اللي بتشربه والسهر والبلاوي اللي بتعملها واللي انت ادرى بيها
سراج:ماما ارجوكي انا تعبان
اوتار:انت اللي عامل في نفسك كدا
سابته وطلعت اوضتها ملقتش عز ولا هدومه قعدت على السرير راسها بين ايدها وخلاص حسمت امرها:انا لازم اروح لدكتورة نفسية...
النهار طلع على عز مكنش نام قاعد على السرير وكان نفس الوضع مع اوتار اللي كل متهدى تروح معيطة
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سونا صحيت على صوت وعد بتعيط فاقت قعدت خدتها في حضنها
حسام:في ايه؟هي مالها
سونا:مالها بتعيط
حسام:شوفيها بتعيط ليه
سونا بصتله وسكتت ووعد بتعيط
حسام:طب رضعيها طيب
سونا وقفت وخرجت وتليفونه رن خده ورد:الو يا عمران
عمران:انا مسافر
حسام:مسافر فين؟
عمران:باريس انا ومراتي والعيال
حسام:غريبة
عمران:عايزك تاخد مراتك وعيالك وتخليك مع بابا اليومين دول
حسام:هو في ايه؟
عمران:مفيش....انت تعرف ان بابا عنده القلب؟
حسام:بابا مين اللي عنده القلب؟
عمران هز راسه بإيجاب وهز دماغه بسخرية:الواضح اننا كنا ولاده فعلاً...
حسام:بابا تعبان؟؟
عمران:امبارح تعب والدكتور قال ان عنده القلب....
حسام اتنهد:بس هو عمره مأشتكى
عمران:واحنا عمرنا مسألنا ولا اهتمينا
حسام:طيب يا عمران انا هروح اقعد معاه متقلقش وترجع بالسلامه
عمران اكتفى باللي قالوا ومحبش يقول حاجه تانيه
عشق قاعدة جنبه وبصاله
عمران مسك ايدها باسها وابتسملها وهي ببساطه ابتسمت بصلها:اسف
عشق خدته في حضنها وهي بتلعب في شعره:انا عارفة انك بتمر بضغوط وظروف صعبة بس دا مش معناه اني مبقاش جنبك
عمران:متزعليش مني
عشق:مش زعلانه بس لو بقيت دايمآ بالأسلوب دا متضمنش...
عمران ابتسم وباس ايدها:اسف حقك عليا
عشق ابتسمت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
حسام حضرله اكل وقعد ياكل
سونا هتدخل الأوضة كلمها:يلا عشان تاكلي عملت حسابك كريم اوي انا مش زي ناس
سونا:شكرا مش عايزة حاجة من ايدك
حسام بصلها بضيق:بقيتي ترمي كلام مش دبش لا زبالة
سونا:طب ملكش دعوة لا عايزة اتكلم معاك لا ف حلو ولا ف وحش
حسام بياكل بغضب
سونا دخلت نيمت وعد وهي بتبوسها:هاكلك انا والله يا صغننه يا جميلة انتي
حسام دخل:سونا العيال لما يصحوا اكليهم هنروح نقعد عند بابا
سونا:بجد
حسام:اه بجد دا شيئ يضايقك
سونا:لا طبعآ انت عارف ان دا مش صح انا من الأول كنت عايزة اقعد مع اهلك
حسام:اممم عشان تملي فراغك
سونا:عليك نور عشان يبقى عندي فرصة اخلص من وشك
حسام مسك دراعها بعنف:انتي بقيتي تتمادي وانا بستحمل
سونا:انا طول عمري بستحمل جه وقتك
حسام بصلها بتحدي:ماشي يا سونا ماشي
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
باب اوضة اوتار خبط وهي ابتسمت على امل يكون عز بس املها خاب
حور: ماما يلا عشان تاكلي
اوتار: صحيتي ابوكي؟
حور: هو مش هنا اصلا
اوتار خرجت: هو مشي؟؟
حور: اه راح الشغل
اوتار: واخوكي
حور: قال مش هيروح النهاردا ونايم
اوتار: فلورا...
حور قاطعتها: طلعتلها اكل يا ست الكل وهي هتاكل
اوتار: ماشي
حور: يلا بقى
اوتار: مش جعانة يا حور
حور: يعني يرضيكي حور تصحى وتعمل ايه وتفضل واقفة على رجليها وفي الأخر مش جعانة يا حور
اوتار:صدقيني يا حبيبتي شبعانة مش جعانه
حور: مليش علاقة انا بقى هتاكلي معايا يعني هتاكلي معايا يلا بقى عشان خاطري
اوتار هزت راسها بإيجاب ونزلت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سالم: مش عارف اي اللي خلى عمران يقولنا نقعد مع عمي
تالين: عشان مسافر وبابا بيحب يبقى في وسط اهله دايمآ
سالم ابتسم: ودي احسن حاجه
ادم بصلهم وساكت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
حور قاعدة على السرير بتتفرج على صورها مع ادم من وقت مكانوا صغيرين وهو صغير وشايلها بالعافية ضحكت وافتكرت لما دخلت نفس الكلية اللي هو فيها واد ايه كانت سعيدة عينها دمعت:انت متستهلش اصلا انت متستهلش اي حاجة حبيت لورا لمجرد انها مختلفة عن كل اللي تعرفهم وانا....انا بالنسبة ليك اداة عشان تهددها ولا تجذب انتبهها ازاي اتحولت بالشكل دا ازاي بقيت حقير للدرجة دي
الباب خبط وحور خبت الصور تحت البطانية
اوتار دخلت:ايه يا حور قاعدة لوحدك ليه
حور:عادي يا ماما هعمل ايه يعني
اوتار قربت وحضنتها مكنتش عارفة هي مع بنتها ولا عايزة بنتها تبقى معاها وجنبها حور بعدت ومسحت دموعها واوتار عينها دمعت:مالك يا حور
حور هزت راسها بنفي:مفيش....(خبطت على قلبها برقة وبشكل درامي اتكلمت) حور بنت قوية
اوتار:حور بنت قوية بس مش هتداري عليا مش كدا
حور ابتسمت:متقلقيش
اوتار:طيب تعالي اقعدي معايا يلا
حور هزت راسها بإيجاب:خلاص انزلي وانا جيالك
اوتار هزت راسها ونزلت مسكت تليفونها عايزة تكلم عز وف نفس الوقت حاجة منعاها هي غلطت انها طلبت الطلاق بس كان غصب عنها هو بقى متحكم واللي شايفه بيعمله مفيش حاجه تانية تهمه.....
فلورا نزلت
اوتار:لورا هتروحي النادي
فلورا هزت راسها بنفي:لا....
اوتار:ليه يا روحي مش انتي بتحبي بتقعدي هناك
فلورا:كنت
اوتار بصتلها وسكتت بحزن
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
غرام باصة لعمران
عمران:عايزة تقولي ايه؟
غرام بعدت نظرها وهزت راسها بنفي:مفيش...
عمران:لا في
غرام:هو سراج كدا خلاص
عمران:مش فاهمك
غرام:يعني هو كدا طلقني خلاص وبعد عني للأبد
عمران بترقب:ودا شيئ يزعلك؟؟
غرام هزت راسها بنفي:لا يا بابا
عمران:اومال؟
غرام:بسأل بس
عمران:اه بعد عنك للأبد لأنه ميستهلش ضفرك
غرام هزت راسها بإيجاب:هو قال انه بيحبني تعرف؟
عمران باصصلها ومتضايق من طيبتها الزايدة وحس انها بتحبه ودا زاد غضبه هو كان بيستغلها
غرام:قال انه بيموت فيا وبيحبني
عمران بيحاول يبقى هادي وخلى نبرة صوته نوعآ ما حنونه:طيب حد بيحب حد يعمل كدا فين ويضربه بالشكل دا
غرام هزت راسها بنفي:لا اللي بيحب حد بيخاف عليك بيبقى عايز يسعده وبس وبيبقى عايز يعيش معاه وبس
عمران ابتسم:صح
ايان مناغشة:وانت حبيت عشق للدرجة دي
عشق بصت لأيان وبصت لعمران
عمران اتعدل وبص لأيان:هو انت لسة بتسأل عشق من اول مدخلت على حياتي وانا عشقتها من اول مورمت عنيا
عشق غصب عنها ضحكت
ايان:ويا ترى وانا صغير كنت متهضني ولا ايه قولي بس صارحني كدا
عمران هز راسه بنفي:انت عبيط وانا مش هقولك
ايان:بالله عليكي يا عشق تقولي بصراحة هو كان عامل ازاي معايا
عشق ابتسمت ومسكت ايده:كان حنين عليك بطريقة مفيش زيها لو صرخت ف وشك كان يتخانق معايا وكأنه حبني بسببك انت مش العكس
ايان حضن عمران واترمى عليه:احلا بابا دا ولا ايه
عمران ضحك:اه انا بحبك زي زمان واكتر بس مش لدرجة اني اشيلك يا شحط انت
ايان ضحك
غرام ضحكت وقربت حضنتهم
تالا بصت لتاليا
تاليا:تفتكري دي النهاية؟؟كل حال انتهت كدا بالبساطة دي هنسافر وكل حاجه تنتهي
تالا:دا نصيب
تاليا هزت راسها بحزن
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
عز قاعد سرحان
سيف: روق كدا وقولي مالك
مالك:هو ماله على الصبح كدا
عز نفخ بضيق وهيمشي سيف مسكه:دا بجد بقى مالك يا عز؟ايه اللي قلب كيانك كدا
مالك:ايه يا سيادة اللوا جاي بمشكلة جديدة
عز بصله بعيون مليانه بالغضب
سيف:ايه يا عز؟
عز بص لمالك وبتحذير:انا مش عايز حد يتدخل ف حياتي او ف حياه عيالي او حياه ابني بالذات بأي شكل والا فعلاً انا هفقد شعوري والوضع مش هيبقى كويس
مالك:تقصد ايه انت تقصدني؟؟
عز رفع صباعه بغضب في وش مالك:انا اتحملت كتير ومحدش عمل ربع اللي انا عملته مع اي حد حتى مع سراج اللي خاني واللي انت متعاطف معاه ومش عايز ولا منتظر حاجه من حد بس انك عايز ترجع صاحبك دي مشكلتك انت مش مشكلتي انا ابني ملكش دعوة بيه فاااهم ملكش اي علاقة بيه انت طلعته نسخة مصغره وانيل سراج مكنش مدمن انا ابني مدمن
مالك بص لعز وكان عايز يتكلم بس معرفش يقول ايه
سيف حاطت ايده على كتف عز:اهدى طيب
عز بغضب:اهدى؟؟انت لو مكاني هتهدى انا بخسر ابني الوحيد
سيف:ليه في وقت صدقني يا عز انت قرب منه
عز بص لمالك:انا قولت اللي عندي وبحذرك يا مالك
مشي وهو متعصب من مالك
سيف:مبقتش فاهمك يا مالك
مالك:انا غلطت ف حقه....غلط كبير...
سيف:ومش اول مرة احنا دايمآ بنغلط ف حقه...ودايمآ هو بيسامح بس كل واحد عنده طاقة خليك فاكر كدا...
خرج ومالك قعد بحزن
حد نادى عز وقف واستغرب:انت مين؟وعايز ايه؟؟
چيمس:تسمحلي نتكلم شويه
عز:نتكلم ف ايه؟
چيمس:موضوع يمكن يطول شرحه بخصوص بنت حضرتك
عز:بنتي؟؟
چيمس هز راسه بإيجاب
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج في اوضته بتلقائية افتكر غرام شقاوتها وطنطيتها ولما كانت بتجري ويجري وراها واد ايه كانت بريئة افتكر تصرفاته وهز راسه بنفي:انت كنت حيوان انت مكنتش تستحقها واهي بعدت افرح بقى...
حس بتشنجات في معدته جري على الحمام ورجع واتصدم انه بيرجع دم استغرب وغسل وشه وخرج:ممكن يكون زوري مجروح!
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سليم سلم على حسام وحضن سونا والعيال بحب وشال وعد:اخص عليكوا دا كله ومتخلونيش اشوف حتت السكرة دي
سونا بمناغشة:والله يا عمو سليم المفروض هي اللي تزعل جدو حاببها مسألش عليها ولا كلف نفسه يكلم مامتها حتى يتطمن عليها
سليم باس جبين سونا:لا ف دي حقك عليا بقى بس صدقيني كان غصب عني كل حاجه كانت غصب عني
سونا:ولا يهمك يا عموا ربنا يخليك لينا يا رب
احلام قربت وحضنت سونا وبصت لوعد بحب:بسم الله ماشاءالله جميلة اوي يا سونا
سونا ابتسمت
سليم باصص لحسام بغيظ انه واقف يتفرج من بعيد: كويس انها مطلعتش شبهك
حسام:نععم!على فكرآ هي كلها شبهي كدا مش صح يا ماما
احلام ضحكت:صح يا روح ماما
سونا:الله الله اي دا بقى ان شاءالله انتي هتتخلي عني
احلام:يوووه والله الواحد مش عارف يرضي مين ولا مين يلا بقى اتكلوا على اوضتكم عشان سليم يرتاح شوية وانت يا جاسر خد اسر وروحوا اوضتكوا
جاسى هز راسه بإيجاب
الكل راح اوضته وسونا غيرت هدومها وخرجت بفستان خفيف
حسام باصصلها وهي لمت شعرها ولبست الحجاب :في ايه متنحلي كدا ليه؟
حسام هز راسه بنفي:انا خارج
سونا:متخرج وانا مالي
حسام:انتي عارفة انا رايح فين
سونا:مليش حق اعرف او معرفش بس اه عارفة وبعدين بقيت مهتم اوي كدا انا عايشة معاك ايام وكل واحد هيروح لحاله وولادك شايفينك كويس اهو وبسم الله ما شاء علاقتك اتصلحت بيهم ودا هيخليك مرتاح او اقول هيخلينا فبطل تتصرف تحكي وتتكلم على أني واحد صاحبك
حسام مسك ايدها:تعرفي مش عارف اميز شعورك يوم بتبقى محسساني اني حقير اووي ويوم الاقي ف عينك حب الدنيا وبستغرب ازاي بتحبيني
سونا بإبتسامه ساخرة وتهكم:احبك!!هو انت بتكذب عليا ولا على نفسك؟؟احبك؟انت اتجرأت وقولتها انت اسوء فترة في حياتي انت كنت بجد كابوس بالنسبة ليا انت علمتني الخوف وعلمتني ازاي اكون قاسية حتى لو اتعلمت فينا اللي متعلمتوش عمري كله فهتظل انت اسوء فترة في حياتي يا حسام
حسام بيقربها منه:انتي بجد ناوية او بتفكري تتجوزي من بعدي
سونا:هو حد قالك انها هتضيع من بعدك وتحط ايدها على خدها تغني ظلموه اللي قالك كدا خدعك يا حسام انت احقر من اني ابكي عليك
حسام اتعصب وزأها:ماشي يا سونا ماشي كلامك دا انتي هتندمي عليه وهفكرك
سونا ابتسمت بتهكم وهو اتعصب اكتر ومشي:قسمآ بالله ويمين اتحاسب عليه انا هندمك وهجرحك زي منتي بقيتي تتكلمي بالشكل دا وانا الواضح اني سمحتلك تتمادي.....
سونا اتنهدت وبصت لوعد وهي بتلمس خدودها بحنان:اعمل ايه طيب غصب عني قسيت عليه هو مش الشخص الناضج اللي هكلمه بالحسنة هيستجيب حسام متهور وهوائي ولازم اربيه قبل مسيبه عشان لما احيلكوا عنه مضطرش اني اكذب نفسي فعلآ يبقى قد الكلام الحلو اللي هخليكوا تصدقوه وتقتنعوا بيه....
وعد ابتسمت ابتسامه خفيفه ودا كان كفيل يضحك سونا حضنتها وضحكت:انا ف ايه وانتي ف ايه فكراني بضحكك ولا بتفكري ف ايه يا سكرتي
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
عز مشبك صوابعه وساند عليها دقنه بتفكير:اممم بس ايه اللي عرفك بفلورا؟
چيمس باصص لعز بإحترام وبيختار كلامه كويس :انا شوفتها كذا مرة ف النادي كنت براقبها من بعيد ولما بطلت تيجي انا سألت وقررت اني اجي اطلبها من حضرتك عشان انا اكتشفت اني معجب بيها معجب بشخصيتها واحترامها وتقريبآ انا عارف معظم الحاجات عنها سلوكها واخلاقها وعارف كل حاجه...
عز:امم وانت اسمك چيمس ايه؟انت مصري
چيمس هز راسه بإيجاب:اه...انا مصري بابا كان مصري وامي المانية اسمي چيمس عدنان السوهاجي
عز:اممم طيب بطاقتك
چيمس مدهاله:اتفضل
عز هز راسه بإيجاب:هفكر ولو اتأكدت من اخلاقك هعرضك عليها لتقبلك لترفضك
چيمس ابتسم وهو بيجز على سنانه من كبرياء وغرور الشخص دا
عز شوية فهم نظرته ابتسم:هتعرف عني اني مش متكبر بس انا مبستهونش ف مصلحة عيالي ولو فكر حد يلعب معايا او معاهم هيندم بس انت واثق انك عمرك متكلمت معاها؟ولا تعرف واحد اسمه كرم
چيمس ارتبك بس حاول ميبينش واللي زاد ارتباكه خوفه انها تكون حكتله بس كان هيعرف من اول مچيمس يقول اسمه هدي وبص لعز:الأسم مش غريب عليا بس مظنش اني اعرفه معرفه شخصية
عز:اممم طيب تقدر تتفضل
چيمس خرج خد نفس عميق واتصل بفلورا وهو ماشي
فلورا ردت:الو
چيمس:وحشتيني
فلورا ارتبكت:انا مش قولتلك متتصلش
چيمس:انا كنت لسة مع باباكي
فلورا:ينهار اسود يا چيمس هو جالك ايه اللي حصل؟
چيمس:انا اللي روحتله
فلورا:ليه وقولتله ايه وقالك ايه
چيمس:اول مرة اعرف انك فضوليه اووي كدا
فلورا:متلعبش بأعصابي لو تكرمت
چيمس:خلاص اهدي قولتله انا عايز اتجوز بنتك هي جميله وقمر وصغننه في نفسها عيونها مشوفتش اجمل منها في حياتي وعايزها تفضل مشركاني حياتي عايز اتجوز فلورا
فلورا برقت :انت بتهزر مش كدا
چيمس ضحك:طبعآ بهزر وانا اقدر اتغزل فيكي قدامه دا كان علقني على باب الجهاز هنا
فلورا ضحكت بخجل:طب قالك ايه...
چيمس:خد بطاقتي هيتحرى عني ويشوفني ولو عجبته هيعرضني عليكي لو عجبتكوا هتشيلوا معجبتكوش هترمي في الشارع ولا اكني بني ادم بيحس وعنده شعور
فلورا ضحكت:معلش هو بابا صعب شوية بس لو عرفته انت هتحبه جدآ لأنه بجد يستاهل هو بيعمل معانا اللي محدش عمله
چيمس بيسمعها وهو متعصب وبيفتكر اخر مكالمه بينه وبين ابوه
Flash back
تامر بيكلم چيمس في التليفون فيديو وهو بينزف حاطت ايده على صدره اللي مش مبطل نزيف:چيمس...
چيمس وقف بصدمه:بابا؟؟بابا ايه اللي حصل
تامر:الحقني يبني غدروا بينا.....الحقني....
چيمس بصدمه:مين دول وقولي انت فين انت فين
تامر بص بعيد:اسمع قبل محد يجي عز وسراج دول....
اتضرب بالنار في كتفه وهو صرخ:ااااه كفاااية ارجوك انا معملتش حاجة چيمس....
چيمس كان هيتجنن:بااااباااا قولي انت فين باااباااا
تامر:چيمس...انت..لازم تخلي بالك وتنتقم..منه من....
الخط قطع مكنش مجمع كان عاجز انه يعمل حاجة كان حاسس ان الدنيا ضاقت عليه وايلين دموعها على خدها اللي الواضح انها سمعت المكالمه وانهارت في العياط وحضنته:هو مسمعش كلامي...مبعدش عن طريقهم...
back
فلورا:چيمس انت معايا؟
چيمس قفل الخط ومشي وهي استغربت بس قالت ان ممكن يكون العيب في الفون او الشبكة على قد مكانت فرحانه على قد مكانت خايفة ومش عارفة تعمل ايه هتوافق ولا لا والأهم عز هيوافق ولا لا عز لو وافق هي مش هترفض لأنها واثقة في اختياره....
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
شهد قربت من الكافيه اللي بتقابل حسام عنده حطت ايده على كتف حسام وهو انتبه وهي قعدت قدامه على الترابيزة:ايه يا سيدي
حسام:مخنوق منها خنقة
شهد:طب ليه كدا مش اتفقتوا وهي مش عيزاك ليه هتضايقك
حسام:كلامها زي السم لو خدت كلامها على قلبي والله هصحيها وانيمها بعلقة
شهد:علقة؟؟انت مش من حقك تضربها اصلآ
حسام بص لشهد وشهد اتضايقت:ايوا يا حسام ملكش حق وبعدين كنت بتضربها وهي حامل ودا كان بيخوفني منك انت هتبقى كدا بعد منتجوز
حسام:ومين قالك شهد انا بحبك
شهد:بس ازاي انا هتطمنلك وانا عارفة انك ممكن تعمل حاجة زي كدا انا مستحيل هبقى معاك لو فكرت بس انك ترفع ايدك عليا والله لو روحي فيك اول متعمل كدا اعرف وافتكر ان خلاص كل اللي كان بينا انتهى
حسام:سونا انا بحبك انتي بتتكلمي ف حاجة مستحيلة
شهد بصتله وكان في نبرة صوتها نوع من الهجوم:انا مش سونا يا حسام انا شهد
حسام:انا اوووف بقى صدقيني انا مضغوط انا مش عايز اخسر عيالي
شهد:عيالك هيبقوا معاها
حسام:انا عايزهم جنبي دايمآ هي بتقول انها مستعدة انها تتجوز
شهد:دي مش مشكلتي يا حسام اني اتحمل عيالها
حسام بصلها بغموض:بس دول عيالي انا
شهد:امهم موجودة وانا مش عايزة وجع دماغ وانا جاية اشوف عيالي انا خلاص عايزة لما نبعد كل حاجة تنتهي فاهمني؟
حسام:تقصدي اني حتى متواصلش معاهم
سونا:انت حر معاهم بس معاها هي لا مش عايزاها تحس ان عندك وقت فراغ لا بالعكس عيزاها تعرف وتتأكد كويس اوووي انك اتجوزت اللي احسن منها مليون مرة
حسام:طيب يا شهد افرضي اهلي رفضوا علاقتنا هتتعاملي معاهم ازاي
شهد:اتعامل معاهم ازاي يعني مستنيني ابرهم وانا شايفة حد بيبصلي بصة مش حلوة وبعدين سوري عيلتك دي مستفزة يعني مش كفاية ان هما دبسوك ف واحدة وانت رافض الجواز لا شايفين انك اجرمت عشان هترجع للبنت اللي هي اصلآ حبيبتك
حسام:كانت حبيبتي
شهد بصتله:يعني ايه
حسام:يعني كانت حبيبتي انا ف خيالي انا انتي عمرك ملمحتي انك بتحبيني واختفيتي فجأة
شهد:كان غصب عني
حسام: ومقولتيليش ليه انك هتسافري
شهد:مكنش في وقت حتى انا قولت لبابا اني هطلع اسلم على زمايلي والسكرتير بتاعه كان واقف على الباب بس مسمحليش الوقت اني اتكلم معاك واكتفيت بالأشارة
حسام:انا عايز اسألك سؤال
شهد:اسأل
حسام:انتي بتحبيني؟
شهد:لو مبحبكش قاعدة معاك ليه؟
حسام:انا سألت سؤال عايز اجابة صريحة مش عايز استنتاجات عشان اوصل لأجابة
شهد:اه يا حسام بحبك بس بكره تهورك حاسة انك لسة عيل مش شخص ناضج ودا اللي قالقني منك
حسام:انتي مستعدة تبقي زوجة ليا؟
شهد ابتسمت:طبعآ يا سيدي انت ناسي كمان ان بابا وافق عليك ولما نكتب الكتاب نبعتله في المانيا
حسام هز راسه بإيجاب:يبقى يلا نكتب الكتاب دلوقتي
شهد:دلوقتي؟؟لا طبعآ
حسام:ليه لا ايه اسبابك
شهد:مش هتجوز وهي على ذمتك
حسام:شهد انا محتاجك جنبي هي مش قادرة ولا بقت تفهمني
شهد:يبقى تخلصوا موضوعكوا دا ووقت متطلقها انا هبقى مستعدة اني اتجوزك يا حسام سلام....
مشيت وحسام حاوط وشه بإيده بإرهاق واحباط:وبعدهالك يا حسام وبعدهالك يا ترى هتختار ايه وهتندم على ايه....
رجع البيت كانت سونا في المطبخ وهو سامع عياط وصريخ وعد دخل:في ايه يا سونا مالها
سونا بدموع:مش عارفة انا مش عارفة في ايه عماله تصوت كدا مش فاهمه مالها شكلها تعبانه وانا مش عارفة اعملها حاجة
حسام:طيب اهدي طيب في ايه هاتيها
خدها منها وهو بيطبطب عليها وبيبوس جبينها:بس بس خلاص حقك عليا باس يا صغننتي بس يا حبيبتي
حضانها وصوتها ابتدى يهدى وتنام وهي بتشهق:اخص عليكي يا سونا عجبك كدا وبدل متحاولي تسكتيها تروحي معيطة معاها
سونا بدموع بتمسحها:اهو اللي حصل بقى هي مكنتش ساكته
حسام:يعني انتي اللي كنتي ساكته
الباب خبط وهو فتح
تالين ابتسمت:حساااام
اترمت في حضنه وهو حضانها وضحك:حاسبي يا مجنونه مش لوحدي انا
تالين ابتسمت وباست جبين وعد:يا خرابي على الجمال ايه القمر دا بس
سالم:يا رب اوعدنا
تالين ضحكت:مع نفسك بقى مليش فيه انا انا خلاص كدا الحمد لله
سالم:طب بنوته طب
تالين:ولا اي حاجة خلاص انت عيالك دول بيربوني مش انا اللي بربيهم
ادهم ضحك:ليه بس كدا يا ست الحبايب
تالين:اخرس يلا ومتتكلمش معايا خالص
حسام ضحك:طب اتفضلوا اتخانقوا جوا
تالين دخلت وجريت حضنت سونا:سوووونا وحشتيني يا بنت الأيه
سونا ضحكت وحضنتها:وانتي اكتر يا روحي عاملة ايه
تالين:الحمد لله بخير
ادم سلم عليهم وشوية واحلام وسليم نزلوا وقعدوا مع بعض بيتكلموا وبيضحكوا وشوية والباب خبط ادم فتح وابتسم:خالي عز جه
عز دخل سلم عليهم وخد تالين في حضنه:وحشتيني مووت
حسام:وانا مفيش حضن
عز رفع حاجبه وهو متغاظ منه بسبب تهوره واللي بيعمله مع سونا:لا مفيش ناولني البتاعة اللي ف ايدك دي
حسام:اتفرجي بيقول على بنتك بتاعة
سونا:لا بقى يا عز مسمحلكش
عز خدها شالها وابتسم باس خدها وطبع بوسة على شفايفها
حسام ضحك:مكنتيش عيزاني اقرب عشان الأمراض اتفضلي هو هيفضل يمؤ فيها
عز ضحك:ملكش دعوة هي خايفة عليها منك عشان كلك فيروسات اومال انا لا وبصراحة مبعرفش امسك نفسي قدام الصغيرين دول ببقى هكولهم كدا
سونا ضحكت:انا كنت هاكلها بردو
حسام:عليه العوض ومنه العوض فيكوا
عز قعد جنب سليم وسليم كان فرحان بوجوده
عز باس ايده:عامل ايه
سليم:بخير طول منتوا جنبي
عز ابتسم وهو باصص لوعد
تالين:انت بتحسسني انك اول مرة تشيل بيبي اومال لو مكنتش مخلف تلاته
عز:ياااه يا تالي مخلاص حور اصغر واحدة وفي جامعه وبقالي فترة فعلآ محستش الإحساس دا اخر مرة حسيته كان مع غرام
احلام ابتسمت:انت بتفضل خلفة البنات مش كدا
عز ابتسم:اه فعلآ بحس كأني معايا حورية
عز بيتكلم وصورة اوتار وهي بصاله وعيونها البنفسج مش مفارقة خياله اتنهد:حورية فعلآ...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج:ماما....
اوتار بتطبخ ومش بصاله
سراج حضانها:طيب حقك عليا...
اوتار:انت محسسني اني عدوتك انا بعمل كدا عشان مصلحتك وبس
سراج هز راسه بإيجاب
اوتار لاحظت علي الشحوب:سراج انت كويس
سراج حاطت ايده على معدته:انا كويس....متقلقيش...
اوتار:لا في حاجه انت ايه اللي تعبك
سراج:انا خارج شوية مع صحابي ومتخافيش انا مش هخيب املكوا المرة دي ولا هروح الديسكوا ولا هسكر
اوتار بصاله وهو مشي وهي قلقانه عليه:يا ترى في ايه ماله هو مش طبيعي
سراج خرج بسرعة مقدرش يتحمل وقف على جنب وقعد يرجع دم غمض عينه وايده على قلبه حاسس ان نبضه سريع وان قلبه هيجتاز ضلوعه وهيطلع ركب عربيته واتصل على يحيى
يحيى:ايوا يا عم خير فينك كدا
سراج بتعب:يحيى....
يحيى وقف بسرعه وهو في مكتبه :سراج مالك فيك ايه انت فين
سراج:من غير متعرف حد تعالى انا رايح لمستشفى********* هستناك هناك
يحيى:طيب طيب انا جايلك حالآ
سراج انطلق بسرعة بالعربيه ويحيى ركب العربية وهو بيسوف بأقصى سرعه وهو قلقان وصل قالوله ان محدش جه شوية وشاف عربيه سراج وقفت قدام المستشفى ونزل سراج واتفاجأ بيه بيرجع دم اتصدم:سراج ايه دا في ايه مالك؟.
سراج بصله وهو بيمسح وشه بالمنديل وجسمه كل مادا وبيعرق:مش عارف...مش عارف يا يحيى حصل الموضوع معايا من فترة بس مش بالشكل دا
يحيى:وازاي سكت يا بني ادم انت تعالى
قفلوا العربيه ودخلوا والدكتور طلب يعمل منظار وهو كان مستسلم ومغمض يحيى كان بيستعجل كل حاجه مكنش عنده صبر وسراج كان ساكت او مش قادر يتكلم
يحيى:خير يا دكتور عنده ايه
الدكتور:انت من امتى بيحصل معاك كدا؟
سراج:من فترة بس بشكل متقطع
يحيى:متفهمنا يا دكتور دا ليه
الدكتور:انت بتشرب اي كحوليات؟
سراج هز راسه بإيجاب:اه....انا بشرب..كنت بشرب خمرة
يحيى ابتدى يتعصب:طيب ممكن نفهم هو ماله؟
الدكتور بنظرات لوم موجهه لسراج:انت الخمرة دي الواضح انك بتشربها بكمات كبيرة ومن فترة طويلة اديت لقرحة في المعدة شديده
سراج:ودا اللي خلاني ارجع دم؟
الدكتور:سراج انت في بداية سرطان القرحة دي بتتحول لسرطان لو معالجتهاش
يحيى اتصدم وبص لسراج:يعني ايه
رجع بص للدكتور:وهو المفروض يعمل ايه؟
الدكتور:انت هتمنع اي حاجة فيها كحول او مياه غازية هتشرب لبن كتير يمكن نحاول نتحكم بالأدوية ولو الوضع اتأذم هتضطر انك تبدأ جلسات الكيماوي دلوقتي هكتبلك على نظام تمشي عليه وشوية ادوية لازم يتاخدوا في معادهم
سراج هز راسه بتفهم ويحيى كان شكله بهتان خرجوا وسراج باصص ليحيى خبط دراعه بدراع يحيى بمزاح:ايه يا عم كلت سد الحنك
يحيى بصله وسكت وملامحه بتتغير سراج وقف قدامه
يحيى بغضب والدموع ف عينه:انا مش طايقك
سراج ابتسم وحضنه:طيب يا سيدي انا اسف
يحيى مسح دموعه بغضب وزأه:انت اناني انت مش حاطت اي حد ف حساباتي
سراج:انا مجرتش على حد غيرك وقت تعبي
يحيى صرخ فيه بغضب:وهو دا هيشفعلك انت مستني ايه انت بتدمر نفسك
سراج:حاسس اني مستحقش اعيش
يحيى لكمه:انا اللي غلطان اني معاك
سراج مسك فكه بألم:ااااه دا انت زعلك وحش اوي
يحيى:انت مستفذ بطريقة يعجز اي حد عن وصفها
سراج:طيب يا سيدي بمناسبة الاستفزاز متيجي نشربلنا كاسين
يحيى بيجز على سنانه:سراااج
سراج ضحك:اسف يا سيدي معلش حقك عليا فك بقى لما اموت ابقى تعالى عيط عليا
يحيى:مشوفتش استفزاز اكتر من كدا بني ادم استغفر الله العظيم
سراج ضحك:طب مش يلا بينا على البيت؟تعالى اقعد معايا وحاجة تانية
يحيى:ايه عايز ايه
سراج:محدش من البيت يعرف اي حاجة عن الموضوع دا
يحيى:ولا عمو عز
سراج هز راسه بنفي:اوعى محدش لازم يعرف والا فعلآ انا مش هعرف ابقى معاهم وهيقلبوها مناحة
يحيى:انت بتفكر ازاي
سراج:حاجة تانية بردو ابقى فكرني بمعاد الدوا
يحيى هز راسه بإيجاب
سراج حضنه ويحيى حس انه قلقان طبطب على كتفه وسراج ضحك:كدا الناس هتشك ف علاقتنا على فكرآ بشعرك دا
يحيى زأه:مش بقولك مستفز لا وبايخ بسم الله ماشاءالله
سراج ضحك:قدرك الأسود يا حبيبي
يحيى عض شفته بغيظ
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
اوتار قاعدة مستنيه عز ولسة مرجعش الباب اتفتح وشافته وقفت وبصتله وهو داس على قلبه وطلع اترددت وكانت هتطلع وراه بس وقفت وهو مستنيها تطلع مطلعتش ودا ضايقه اكتر
اوتار قعدت بحزن وحست بأيد على كتفها لفت شافت عز وقفت بسرعه وهو باصصلها وهي بعدت عينها وارتبكت:انت عايز حاجة....
عز:انا موافق
اوتار اتصدمت بصتله وهي مش مصدقة هو هيوافق يطلقها
عز لاحظ نظراتها وابتسم
اوتار بصتله:هو انت موافق على ايه
عز:على انك تسافري على انك تروحي امريكا لو عيزانا من بكرا نروح
اوتار:نروح قصدك مين
عز :اقصد انا وانتي منا مهما يحصل مش هسيبك
اوتار:بس انا مش عايزة
عز:مش عيزاني معاكي؟
اوتار:لا مش كدا...بس...مش هقدر اسافر واسيبهم مش هقدر اسيب سراج ف الضغط دا ولا هقدر اسيب حور ولا فلورا....مش هينفع
عز:امم طيب
اوتار بصتله وكانت نفسها تترمي ف حضنه بس وقفت بصاله وهو طلع ودا احبطها حضرتله الأكل وشمت ريحته غمضت للحظات ولفت عينها جت ف عينه
عز:احم...صح...كنت فاكر اقولك حاجه
اوتار:ايه
عز:في عريس متقدم للورا
اوتار:وايه الجديد انت مش هتوافق مش كدا
عز:مكنتش جيت وقولتلك انا قلقان بس شايفه شخص محترم
اوتار:هو عارف انها...
عز:اه عارف من كلامه عارف
اوتار:هو انجذبلها
عز:اكيد والا مكنش جه اداني بطاقته هشوفه كدا وابقى ارد عليه....
اوتار هزت راسها بإيجاب:الأكل اهو كل....انا كلت
عز قعد:انتي كذابة
اوتار بصتله وهتطلع سحبها قعدها على رجله ومسكها منعها تقوم وهي اتكلمت بخجل:على فكرآ حور هنا وانت عارف هي مبتقعدش ف اوضتها 10 دقايق على بعض فسيبني
عز باس خدها وحضانها:لسة عايزة تطلقي
اوتار بصتله وعينها دمعت
عز: اوتار انا بكلمك بلاش تعيطي
اوتار بتمسح ف دموعها:انا غلطت لما طلبت الطلاق بس انت غلطت انت بتقولي نسيتي انتي مين انا مين؟ يمكن انا مش عارفة انا واحدة مع كل الأرهاق النفسي والجسدي اللي كنت فيه انا قربت منك انت وبقيت احاول اكون ملجأك انا مسمحتش حد يمد ايده عليا وكنت محافظة على نفسي انا مين يا عز وانا تقريبآ من اول معرفتك... من اول معرفتك ومن قبل معرفك وانا ولا بصيت لحد ولا سمحت لحد انه يتجاوز حدوده معايا وفجأة بعد كل دا بلاقي اهانه منك منك انت... اللي هو اخر شخص اتوقع انه يجرحني الاقيه بيطعن فيا بكلامه انا مين وانت شايفني ازاي؟ انت اتحولت لنسخة من سراج حسيت انه رجع للحياه في كلامك ونظراتك يا عز.......
#استودعكم_الله♡
اسئلة الحلقة:-
حسام هيتصرف ازاي مع شهد وسونا وتفتكروا ايه القرار اللي هتاخدوا سونا الحلقة الجاية؟!عمران هيعمل ايه هيسافر ومعاه غرام؟!خلاص كدا حكاية سراج وغرام انتهت؟!عز هيوافق على چيمس؟!سراج حالته هتسوء ولا دا هيبقى بداية تغيره؟! عز هيبقى ايه رده علىكلام اوتار وتفتكروا مين فيهم الغلطان؟!
للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕
عز بص لأوتار: ايه؟انتي قولتي ايه
حور قومت سراج: تعالى معايا
خدته على الحمام وبتغسل وشه: فوق بقى
اخرت مزهقت زأته في البانيو وشغلت الدوش وهو زعق: انتي اتجننتي
حور: فوق بس وابقى زعق
اوتار كانت واقفة مصدومه من نفسها هي طلبت الطلاق؟
عز بصلها: انتي عايزة تطلقي؟
اوتار بصتله وهي مش قادرة تنطق وبتدعي انه ميسمعلهاش
عز بصلها: عايزة تطلقي
اوتار بصتله وعينها بقت ازرق فاتح وكأن عينها بتنور
عز: متنطقي عايزة تطلقي عايزة تمشي؟؟ عايزة تسافري وتبعدي وتاخدي حريتك؟
اوتار بصاله ودموعها على خدها مش قادرة تتكلم عيزاه يتمسك بيها وخايفة يسمعلها بس لا هو مش هيسيبها هي عرفاه هي عارفة انه مش هيتخلى عنها
عز هز راسه بإيجاب: انتي قولتيها عايزة تطلقي انا هسيبك تاخدي وقتك لأن فعلاً باين عليكي اعصابك تعبانه او عقلك ضرب
اوتار بصتله
عز طلع خد هدومه وراح الأوضة التانية: ذلة لسانك اللي ندمانه عليها دي هتفوقك شويه نسيتي يا اوتار احنا مرينا بأيه ودلوقتي هتطلبي الطلاق... انا اه غلطت بس مش لدرجة الطلاق
سراج وقف قدام اوتار: هو زعلك؟؟ مالك؟ مد ايده عليكي
اوتار بصتله وضربته بالألم بعنف
سراج حط ايده على وشه بصدمه مكنش متخيل انها ممكن تمد ايدها عليه
اوتار:انت لا ابني ولا عايزة اتكلم معاك لما حالك يتعدل وتبطل القرف اللي بتشربه والسهر والبلاوي اللي بتعملها واللي انت ادرى بيها
سراج:ماما ارجوكي انا تعبان
اوتار:انت اللي عامل في نفسك كدا
سابته وطلعت اوضتها ملقتش عز ولا هدومه قعدت على السرير راسها بين ايدها وخلاص حسمت امرها:انا لازم اروح لدكتورة نفسية...
النهار طلع على عز مكنش نام قاعد على السرير وكان نفس الوضع مع اوتار اللي كل متهدى تروح معيطة
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سونا صحيت على صوت وعد بتعيط فاقت قعدت خدتها في حضنها
حسام:في ايه؟هي مالها
سونا:مالها بتعيط
حسام:شوفيها بتعيط ليه
سونا بصتله وسكتت ووعد بتعيط
حسام:طب رضعيها طيب
سونا وقفت وخرجت وتليفونه رن خده ورد:الو يا عمران
عمران:انا مسافر
حسام:مسافر فين؟
عمران:باريس انا ومراتي والعيال
حسام:غريبة
عمران:عايزك تاخد مراتك وعيالك وتخليك مع بابا اليومين دول
حسام:هو في ايه؟
عمران:مفيش....انت تعرف ان بابا عنده القلب؟
حسام:بابا مين اللي عنده القلب؟
عمران هز راسه بإيجاب وهز دماغه بسخرية:الواضح اننا كنا ولاده فعلاً...
حسام:بابا تعبان؟؟
عمران:امبارح تعب والدكتور قال ان عنده القلب....
حسام اتنهد:بس هو عمره مأشتكى
عمران:واحنا عمرنا مسألنا ولا اهتمينا
حسام:طيب يا عمران انا هروح اقعد معاه متقلقش وترجع بالسلامه
عمران اكتفى باللي قالوا ومحبش يقول حاجه تانيه
عشق قاعدة جنبه وبصاله
عمران مسك ايدها باسها وابتسملها وهي ببساطه ابتسمت بصلها:اسف
عشق خدته في حضنها وهي بتلعب في شعره:انا عارفة انك بتمر بضغوط وظروف صعبة بس دا مش معناه اني مبقاش جنبك
عمران:متزعليش مني
عشق:مش زعلانه بس لو بقيت دايمآ بالأسلوب دا متضمنش...
عمران ابتسم وباس ايدها:اسف حقك عليا
عشق ابتسمت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
حسام حضرله اكل وقعد ياكل
سونا هتدخل الأوضة كلمها:يلا عشان تاكلي عملت حسابك كريم اوي انا مش زي ناس
سونا:شكرا مش عايزة حاجة من ايدك
حسام بصلها بضيق:بقيتي ترمي كلام مش دبش لا زبالة
سونا:طب ملكش دعوة لا عايزة اتكلم معاك لا ف حلو ولا ف وحش
حسام بياكل بغضب
سونا دخلت نيمت وعد وهي بتبوسها:هاكلك انا والله يا صغننه يا جميلة انتي
حسام دخل:سونا العيال لما يصحوا اكليهم هنروح نقعد عند بابا
سونا:بجد
حسام:اه بجد دا شيئ يضايقك
سونا:لا طبعآ انت عارف ان دا مش صح انا من الأول كنت عايزة اقعد مع اهلك
حسام:اممم عشان تملي فراغك
سونا:عليك نور عشان يبقى عندي فرصة اخلص من وشك
حسام مسك دراعها بعنف:انتي بقيتي تتمادي وانا بستحمل
سونا:انا طول عمري بستحمل جه وقتك
حسام بصلها بتحدي:ماشي يا سونا ماشي
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
باب اوضة اوتار خبط وهي ابتسمت على امل يكون عز بس املها خاب
حور: ماما يلا عشان تاكلي
اوتار: صحيتي ابوكي؟
حور: هو مش هنا اصلا
اوتار خرجت: هو مشي؟؟
حور: اه راح الشغل
اوتار: واخوكي
حور: قال مش هيروح النهاردا ونايم
اوتار: فلورا...
حور قاطعتها: طلعتلها اكل يا ست الكل وهي هتاكل
اوتار: ماشي
حور: يلا بقى
اوتار: مش جعانة يا حور
حور: يعني يرضيكي حور تصحى وتعمل ايه وتفضل واقفة على رجليها وفي الأخر مش جعانة يا حور
اوتار:صدقيني يا حبيبتي شبعانة مش جعانه
حور: مليش علاقة انا بقى هتاكلي معايا يعني هتاكلي معايا يلا بقى عشان خاطري
اوتار هزت راسها بإيجاب ونزلت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سالم: مش عارف اي اللي خلى عمران يقولنا نقعد مع عمي
تالين: عشان مسافر وبابا بيحب يبقى في وسط اهله دايمآ
سالم ابتسم: ودي احسن حاجه
ادم بصلهم وساكت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
حور قاعدة على السرير بتتفرج على صورها مع ادم من وقت مكانوا صغيرين وهو صغير وشايلها بالعافية ضحكت وافتكرت لما دخلت نفس الكلية اللي هو فيها واد ايه كانت سعيدة عينها دمعت:انت متستهلش اصلا انت متستهلش اي حاجة حبيت لورا لمجرد انها مختلفة عن كل اللي تعرفهم وانا....انا بالنسبة ليك اداة عشان تهددها ولا تجذب انتبهها ازاي اتحولت بالشكل دا ازاي بقيت حقير للدرجة دي
الباب خبط وحور خبت الصور تحت البطانية
اوتار دخلت:ايه يا حور قاعدة لوحدك ليه
حور:عادي يا ماما هعمل ايه يعني
اوتار قربت وحضنتها مكنتش عارفة هي مع بنتها ولا عايزة بنتها تبقى معاها وجنبها حور بعدت ومسحت دموعها واوتار عينها دمعت:مالك يا حور
حور هزت راسها بنفي:مفيش....(خبطت على قلبها برقة وبشكل درامي اتكلمت) حور بنت قوية
اوتار:حور بنت قوية بس مش هتداري عليا مش كدا
حور ابتسمت:متقلقيش
اوتار:طيب تعالي اقعدي معايا يلا
حور هزت راسها بإيجاب:خلاص انزلي وانا جيالك
اوتار هزت راسها ونزلت مسكت تليفونها عايزة تكلم عز وف نفس الوقت حاجة منعاها هي غلطت انها طلبت الطلاق بس كان غصب عنها هو بقى متحكم واللي شايفه بيعمله مفيش حاجه تانية تهمه.....
فلورا نزلت
اوتار:لورا هتروحي النادي
فلورا هزت راسها بنفي:لا....
اوتار:ليه يا روحي مش انتي بتحبي بتقعدي هناك
فلورا:كنت
اوتار بصتلها وسكتت بحزن
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
غرام باصة لعمران
عمران:عايزة تقولي ايه؟
غرام بعدت نظرها وهزت راسها بنفي:مفيش...
عمران:لا في
غرام:هو سراج كدا خلاص
عمران:مش فاهمك
غرام:يعني هو كدا طلقني خلاص وبعد عني للأبد
عمران بترقب:ودا شيئ يزعلك؟؟
غرام هزت راسها بنفي:لا يا بابا
عمران:اومال؟
غرام:بسأل بس
عمران:اه بعد عنك للأبد لأنه ميستهلش ضفرك
غرام هزت راسها بإيجاب:هو قال انه بيحبني تعرف؟
عمران باصصلها ومتضايق من طيبتها الزايدة وحس انها بتحبه ودا زاد غضبه هو كان بيستغلها
غرام:قال انه بيموت فيا وبيحبني
عمران بيحاول يبقى هادي وخلى نبرة صوته نوعآ ما حنونه:طيب حد بيحب حد يعمل كدا فين ويضربه بالشكل دا
غرام هزت راسها بنفي:لا اللي بيحب حد بيخاف عليك بيبقى عايز يسعده وبس وبيبقى عايز يعيش معاه وبس
عمران ابتسم:صح
ايان مناغشة:وانت حبيت عشق للدرجة دي
عشق بصت لأيان وبصت لعمران
عمران اتعدل وبص لأيان:هو انت لسة بتسأل عشق من اول مدخلت على حياتي وانا عشقتها من اول مورمت عنيا
عشق غصب عنها ضحكت
ايان:ويا ترى وانا صغير كنت متهضني ولا ايه قولي بس صارحني كدا
عمران هز راسه بنفي:انت عبيط وانا مش هقولك
ايان:بالله عليكي يا عشق تقولي بصراحة هو كان عامل ازاي معايا
عشق ابتسمت ومسكت ايده:كان حنين عليك بطريقة مفيش زيها لو صرخت ف وشك كان يتخانق معايا وكأنه حبني بسببك انت مش العكس
ايان حضن عمران واترمى عليه:احلا بابا دا ولا ايه
عمران ضحك:اه انا بحبك زي زمان واكتر بس مش لدرجة اني اشيلك يا شحط انت
ايان ضحك
غرام ضحكت وقربت حضنتهم
تالا بصت لتاليا
تاليا:تفتكري دي النهاية؟؟كل حال انتهت كدا بالبساطة دي هنسافر وكل حاجه تنتهي
تالا:دا نصيب
تاليا هزت راسها بحزن
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
عز قاعد سرحان
سيف: روق كدا وقولي مالك
مالك:هو ماله على الصبح كدا
عز نفخ بضيق وهيمشي سيف مسكه:دا بجد بقى مالك يا عز؟ايه اللي قلب كيانك كدا
مالك:ايه يا سيادة اللوا جاي بمشكلة جديدة
عز بصله بعيون مليانه بالغضب
سيف:ايه يا عز؟
عز بص لمالك وبتحذير:انا مش عايز حد يتدخل ف حياتي او ف حياه عيالي او حياه ابني بالذات بأي شكل والا فعلاً انا هفقد شعوري والوضع مش هيبقى كويس
مالك:تقصد ايه انت تقصدني؟؟
عز رفع صباعه بغضب في وش مالك:انا اتحملت كتير ومحدش عمل ربع اللي انا عملته مع اي حد حتى مع سراج اللي خاني واللي انت متعاطف معاه ومش عايز ولا منتظر حاجه من حد بس انك عايز ترجع صاحبك دي مشكلتك انت مش مشكلتي انا ابني ملكش دعوة بيه فاااهم ملكش اي علاقة بيه انت طلعته نسخة مصغره وانيل سراج مكنش مدمن انا ابني مدمن
مالك بص لعز وكان عايز يتكلم بس معرفش يقول ايه
سيف حاطت ايده على كتف عز:اهدى طيب
عز بغضب:اهدى؟؟انت لو مكاني هتهدى انا بخسر ابني الوحيد
سيف:ليه في وقت صدقني يا عز انت قرب منه
عز بص لمالك:انا قولت اللي عندي وبحذرك يا مالك
مشي وهو متعصب من مالك
سيف:مبقتش فاهمك يا مالك
مالك:انا غلطت ف حقه....غلط كبير...
سيف:ومش اول مرة احنا دايمآ بنغلط ف حقه...ودايمآ هو بيسامح بس كل واحد عنده طاقة خليك فاكر كدا...
خرج ومالك قعد بحزن
حد نادى عز وقف واستغرب:انت مين؟وعايز ايه؟؟
چيمس:تسمحلي نتكلم شويه
عز:نتكلم ف ايه؟
چيمس:موضوع يمكن يطول شرحه بخصوص بنت حضرتك
عز:بنتي؟؟
چيمس هز راسه بإيجاب
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج في اوضته بتلقائية افتكر غرام شقاوتها وطنطيتها ولما كانت بتجري ويجري وراها واد ايه كانت بريئة افتكر تصرفاته وهز راسه بنفي:انت كنت حيوان انت مكنتش تستحقها واهي بعدت افرح بقى...
حس بتشنجات في معدته جري على الحمام ورجع واتصدم انه بيرجع دم استغرب وغسل وشه وخرج:ممكن يكون زوري مجروح!
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سليم سلم على حسام وحضن سونا والعيال بحب وشال وعد:اخص عليكوا دا كله ومتخلونيش اشوف حتت السكرة دي
سونا بمناغشة:والله يا عمو سليم المفروض هي اللي تزعل جدو حاببها مسألش عليها ولا كلف نفسه يكلم مامتها حتى يتطمن عليها
سليم باس جبين سونا:لا ف دي حقك عليا بقى بس صدقيني كان غصب عني كل حاجه كانت غصب عني
سونا:ولا يهمك يا عموا ربنا يخليك لينا يا رب
احلام قربت وحضنت سونا وبصت لوعد بحب:بسم الله ماشاءالله جميلة اوي يا سونا
سونا ابتسمت
سليم باصص لحسام بغيظ انه واقف يتفرج من بعيد: كويس انها مطلعتش شبهك
حسام:نععم!على فكرآ هي كلها شبهي كدا مش صح يا ماما
احلام ضحكت:صح يا روح ماما
سونا:الله الله اي دا بقى ان شاءالله انتي هتتخلي عني
احلام:يوووه والله الواحد مش عارف يرضي مين ولا مين يلا بقى اتكلوا على اوضتكم عشان سليم يرتاح شوية وانت يا جاسر خد اسر وروحوا اوضتكوا
جاسى هز راسه بإيجاب
الكل راح اوضته وسونا غيرت هدومها وخرجت بفستان خفيف
حسام باصصلها وهي لمت شعرها ولبست الحجاب :في ايه متنحلي كدا ليه؟
حسام هز راسه بنفي:انا خارج
سونا:متخرج وانا مالي
حسام:انتي عارفة انا رايح فين
سونا:مليش حق اعرف او معرفش بس اه عارفة وبعدين بقيت مهتم اوي كدا انا عايشة معاك ايام وكل واحد هيروح لحاله وولادك شايفينك كويس اهو وبسم الله ما شاء علاقتك اتصلحت بيهم ودا هيخليك مرتاح او اقول هيخلينا فبطل تتصرف تحكي وتتكلم على أني واحد صاحبك
حسام مسك ايدها:تعرفي مش عارف اميز شعورك يوم بتبقى محسساني اني حقير اووي ويوم الاقي ف عينك حب الدنيا وبستغرب ازاي بتحبيني
سونا بإبتسامه ساخرة وتهكم:احبك!!هو انت بتكذب عليا ولا على نفسك؟؟احبك؟انت اتجرأت وقولتها انت اسوء فترة في حياتي انت كنت بجد كابوس بالنسبة ليا انت علمتني الخوف وعلمتني ازاي اكون قاسية حتى لو اتعلمت فينا اللي متعلمتوش عمري كله فهتظل انت اسوء فترة في حياتي يا حسام
حسام بيقربها منه:انتي بجد ناوية او بتفكري تتجوزي من بعدي
سونا:هو حد قالك انها هتضيع من بعدك وتحط ايدها على خدها تغني ظلموه اللي قالك كدا خدعك يا حسام انت احقر من اني ابكي عليك
حسام اتعصب وزأها:ماشي يا سونا ماشي كلامك دا انتي هتندمي عليه وهفكرك
سونا ابتسمت بتهكم وهو اتعصب اكتر ومشي:قسمآ بالله ويمين اتحاسب عليه انا هندمك وهجرحك زي منتي بقيتي تتكلمي بالشكل دا وانا الواضح اني سمحتلك تتمادي.....
سونا اتنهدت وبصت لوعد وهي بتلمس خدودها بحنان:اعمل ايه طيب غصب عني قسيت عليه هو مش الشخص الناضج اللي هكلمه بالحسنة هيستجيب حسام متهور وهوائي ولازم اربيه قبل مسيبه عشان لما احيلكوا عنه مضطرش اني اكذب نفسي فعلآ يبقى قد الكلام الحلو اللي هخليكوا تصدقوه وتقتنعوا بيه....
وعد ابتسمت ابتسامه خفيفه ودا كان كفيل يضحك سونا حضنتها وضحكت:انا ف ايه وانتي ف ايه فكراني بضحكك ولا بتفكري ف ايه يا سكرتي
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
عز مشبك صوابعه وساند عليها دقنه بتفكير:اممم بس ايه اللي عرفك بفلورا؟
چيمس باصص لعز بإحترام وبيختار كلامه كويس :انا شوفتها كذا مرة ف النادي كنت براقبها من بعيد ولما بطلت تيجي انا سألت وقررت اني اجي اطلبها من حضرتك عشان انا اكتشفت اني معجب بيها معجب بشخصيتها واحترامها وتقريبآ انا عارف معظم الحاجات عنها سلوكها واخلاقها وعارف كل حاجه...
عز:امم وانت اسمك چيمس ايه؟انت مصري
چيمس هز راسه بإيجاب:اه...انا مصري بابا كان مصري وامي المانية اسمي چيمس عدنان السوهاجي
عز:اممم طيب بطاقتك
چيمس مدهاله:اتفضل
عز هز راسه بإيجاب:هفكر ولو اتأكدت من اخلاقك هعرضك عليها لتقبلك لترفضك
چيمس ابتسم وهو بيجز على سنانه من كبرياء وغرور الشخص دا
عز شوية فهم نظرته ابتسم:هتعرف عني اني مش متكبر بس انا مبستهونش ف مصلحة عيالي ولو فكر حد يلعب معايا او معاهم هيندم بس انت واثق انك عمرك متكلمت معاها؟ولا تعرف واحد اسمه كرم
چيمس ارتبك بس حاول ميبينش واللي زاد ارتباكه خوفه انها تكون حكتله بس كان هيعرف من اول مچيمس يقول اسمه هدي وبص لعز:الأسم مش غريب عليا بس مظنش اني اعرفه معرفه شخصية
عز:اممم طيب تقدر تتفضل
چيمس خرج خد نفس عميق واتصل بفلورا وهو ماشي
فلورا ردت:الو
چيمس:وحشتيني
فلورا ارتبكت:انا مش قولتلك متتصلش
چيمس:انا كنت لسة مع باباكي
فلورا:ينهار اسود يا چيمس هو جالك ايه اللي حصل؟
چيمس:انا اللي روحتله
فلورا:ليه وقولتله ايه وقالك ايه
چيمس:اول مرة اعرف انك فضوليه اووي كدا
فلورا:متلعبش بأعصابي لو تكرمت
چيمس:خلاص اهدي قولتله انا عايز اتجوز بنتك هي جميله وقمر وصغننه في نفسها عيونها مشوفتش اجمل منها في حياتي وعايزها تفضل مشركاني حياتي عايز اتجوز فلورا
فلورا برقت :انت بتهزر مش كدا
چيمس ضحك:طبعآ بهزر وانا اقدر اتغزل فيكي قدامه دا كان علقني على باب الجهاز هنا
فلورا ضحكت بخجل:طب قالك ايه...
چيمس:خد بطاقتي هيتحرى عني ويشوفني ولو عجبته هيعرضني عليكي لو عجبتكوا هتشيلوا معجبتكوش هترمي في الشارع ولا اكني بني ادم بيحس وعنده شعور
فلورا ضحكت:معلش هو بابا صعب شوية بس لو عرفته انت هتحبه جدآ لأنه بجد يستاهل هو بيعمل معانا اللي محدش عمله
چيمس بيسمعها وهو متعصب وبيفتكر اخر مكالمه بينه وبين ابوه
Flash back
تامر بيكلم چيمس في التليفون فيديو وهو بينزف حاطت ايده على صدره اللي مش مبطل نزيف:چيمس...
چيمس وقف بصدمه:بابا؟؟بابا ايه اللي حصل
تامر:الحقني يبني غدروا بينا.....الحقني....
چيمس بصدمه:مين دول وقولي انت فين انت فين
تامر بص بعيد:اسمع قبل محد يجي عز وسراج دول....
اتضرب بالنار في كتفه وهو صرخ:ااااه كفاااية ارجوك انا معملتش حاجة چيمس....
چيمس كان هيتجنن:بااااباااا قولي انت فين باااباااا
تامر:چيمس...انت..لازم تخلي بالك وتنتقم..منه من....
الخط قطع مكنش مجمع كان عاجز انه يعمل حاجة كان حاسس ان الدنيا ضاقت عليه وايلين دموعها على خدها اللي الواضح انها سمعت المكالمه وانهارت في العياط وحضنته:هو مسمعش كلامي...مبعدش عن طريقهم...
back
فلورا:چيمس انت معايا؟
چيمس قفل الخط ومشي وهي استغربت بس قالت ان ممكن يكون العيب في الفون او الشبكة على قد مكانت فرحانه على قد مكانت خايفة ومش عارفة تعمل ايه هتوافق ولا لا والأهم عز هيوافق ولا لا عز لو وافق هي مش هترفض لأنها واثقة في اختياره....
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
شهد قربت من الكافيه اللي بتقابل حسام عنده حطت ايده على كتف حسام وهو انتبه وهي قعدت قدامه على الترابيزة:ايه يا سيدي
حسام:مخنوق منها خنقة
شهد:طب ليه كدا مش اتفقتوا وهي مش عيزاك ليه هتضايقك
حسام:كلامها زي السم لو خدت كلامها على قلبي والله هصحيها وانيمها بعلقة
شهد:علقة؟؟انت مش من حقك تضربها اصلآ
حسام بص لشهد وشهد اتضايقت:ايوا يا حسام ملكش حق وبعدين كنت بتضربها وهي حامل ودا كان بيخوفني منك انت هتبقى كدا بعد منتجوز
حسام:ومين قالك شهد انا بحبك
شهد:بس ازاي انا هتطمنلك وانا عارفة انك ممكن تعمل حاجة زي كدا انا مستحيل هبقى معاك لو فكرت بس انك ترفع ايدك عليا والله لو روحي فيك اول متعمل كدا اعرف وافتكر ان خلاص كل اللي كان بينا انتهى
حسام:سونا انا بحبك انتي بتتكلمي ف حاجة مستحيلة
شهد بصتله وكان في نبرة صوتها نوع من الهجوم:انا مش سونا يا حسام انا شهد
حسام:انا اوووف بقى صدقيني انا مضغوط انا مش عايز اخسر عيالي
شهد:عيالك هيبقوا معاها
حسام:انا عايزهم جنبي دايمآ هي بتقول انها مستعدة انها تتجوز
شهد:دي مش مشكلتي يا حسام اني اتحمل عيالها
حسام بصلها بغموض:بس دول عيالي انا
شهد:امهم موجودة وانا مش عايزة وجع دماغ وانا جاية اشوف عيالي انا خلاص عايزة لما نبعد كل حاجة تنتهي فاهمني؟
حسام:تقصدي اني حتى متواصلش معاهم
سونا:انت حر معاهم بس معاها هي لا مش عايزاها تحس ان عندك وقت فراغ لا بالعكس عيزاها تعرف وتتأكد كويس اوووي انك اتجوزت اللي احسن منها مليون مرة
حسام:طيب يا شهد افرضي اهلي رفضوا علاقتنا هتتعاملي معاهم ازاي
شهد:اتعامل معاهم ازاي يعني مستنيني ابرهم وانا شايفة حد بيبصلي بصة مش حلوة وبعدين سوري عيلتك دي مستفزة يعني مش كفاية ان هما دبسوك ف واحدة وانت رافض الجواز لا شايفين انك اجرمت عشان هترجع للبنت اللي هي اصلآ حبيبتك
حسام:كانت حبيبتي
شهد بصتله:يعني ايه
حسام:يعني كانت حبيبتي انا ف خيالي انا انتي عمرك ملمحتي انك بتحبيني واختفيتي فجأة
شهد:كان غصب عني
حسام: ومقولتيليش ليه انك هتسافري
شهد:مكنش في وقت حتى انا قولت لبابا اني هطلع اسلم على زمايلي والسكرتير بتاعه كان واقف على الباب بس مسمحليش الوقت اني اتكلم معاك واكتفيت بالأشارة
حسام:انا عايز اسألك سؤال
شهد:اسأل
حسام:انتي بتحبيني؟
شهد:لو مبحبكش قاعدة معاك ليه؟
حسام:انا سألت سؤال عايز اجابة صريحة مش عايز استنتاجات عشان اوصل لأجابة
شهد:اه يا حسام بحبك بس بكره تهورك حاسة انك لسة عيل مش شخص ناضج ودا اللي قالقني منك
حسام:انتي مستعدة تبقي زوجة ليا؟
شهد ابتسمت:طبعآ يا سيدي انت ناسي كمان ان بابا وافق عليك ولما نكتب الكتاب نبعتله في المانيا
حسام هز راسه بإيجاب:يبقى يلا نكتب الكتاب دلوقتي
شهد:دلوقتي؟؟لا طبعآ
حسام:ليه لا ايه اسبابك
شهد:مش هتجوز وهي على ذمتك
حسام:شهد انا محتاجك جنبي هي مش قادرة ولا بقت تفهمني
شهد:يبقى تخلصوا موضوعكوا دا ووقت متطلقها انا هبقى مستعدة اني اتجوزك يا حسام سلام....
مشيت وحسام حاوط وشه بإيده بإرهاق واحباط:وبعدهالك يا حسام وبعدهالك يا ترى هتختار ايه وهتندم على ايه....
رجع البيت كانت سونا في المطبخ وهو سامع عياط وصريخ وعد دخل:في ايه يا سونا مالها
سونا بدموع:مش عارفة انا مش عارفة في ايه عماله تصوت كدا مش فاهمه مالها شكلها تعبانه وانا مش عارفة اعملها حاجة
حسام:طيب اهدي طيب في ايه هاتيها
خدها منها وهو بيطبطب عليها وبيبوس جبينها:بس بس خلاص حقك عليا باس يا صغننتي بس يا حبيبتي
حضانها وصوتها ابتدى يهدى وتنام وهي بتشهق:اخص عليكي يا سونا عجبك كدا وبدل متحاولي تسكتيها تروحي معيطة معاها
سونا بدموع بتمسحها:اهو اللي حصل بقى هي مكنتش ساكته
حسام:يعني انتي اللي كنتي ساكته
الباب خبط وهو فتح
تالين ابتسمت:حساااام
اترمت في حضنه وهو حضانها وضحك:حاسبي يا مجنونه مش لوحدي انا
تالين ابتسمت وباست جبين وعد:يا خرابي على الجمال ايه القمر دا بس
سالم:يا رب اوعدنا
تالين ضحكت:مع نفسك بقى مليش فيه انا انا خلاص كدا الحمد لله
سالم:طب بنوته طب
تالين:ولا اي حاجة خلاص انت عيالك دول بيربوني مش انا اللي بربيهم
ادهم ضحك:ليه بس كدا يا ست الحبايب
تالين:اخرس يلا ومتتكلمش معايا خالص
حسام ضحك:طب اتفضلوا اتخانقوا جوا
تالين دخلت وجريت حضنت سونا:سوووونا وحشتيني يا بنت الأيه
سونا ضحكت وحضنتها:وانتي اكتر يا روحي عاملة ايه
تالين:الحمد لله بخير
ادم سلم عليهم وشوية واحلام وسليم نزلوا وقعدوا مع بعض بيتكلموا وبيضحكوا وشوية والباب خبط ادم فتح وابتسم:خالي عز جه
عز دخل سلم عليهم وخد تالين في حضنه:وحشتيني مووت
حسام:وانا مفيش حضن
عز رفع حاجبه وهو متغاظ منه بسبب تهوره واللي بيعمله مع سونا:لا مفيش ناولني البتاعة اللي ف ايدك دي
حسام:اتفرجي بيقول على بنتك بتاعة
سونا:لا بقى يا عز مسمحلكش
عز خدها شالها وابتسم باس خدها وطبع بوسة على شفايفها
حسام ضحك:مكنتيش عيزاني اقرب عشان الأمراض اتفضلي هو هيفضل يمؤ فيها
عز ضحك:ملكش دعوة هي خايفة عليها منك عشان كلك فيروسات اومال انا لا وبصراحة مبعرفش امسك نفسي قدام الصغيرين دول ببقى هكولهم كدا
سونا ضحكت:انا كنت هاكلها بردو
حسام:عليه العوض ومنه العوض فيكوا
عز قعد جنب سليم وسليم كان فرحان بوجوده
عز باس ايده:عامل ايه
سليم:بخير طول منتوا جنبي
عز ابتسم وهو باصص لوعد
تالين:انت بتحسسني انك اول مرة تشيل بيبي اومال لو مكنتش مخلف تلاته
عز:ياااه يا تالي مخلاص حور اصغر واحدة وفي جامعه وبقالي فترة فعلآ محستش الإحساس دا اخر مرة حسيته كان مع غرام
احلام ابتسمت:انت بتفضل خلفة البنات مش كدا
عز ابتسم:اه فعلآ بحس كأني معايا حورية
عز بيتكلم وصورة اوتار وهي بصاله وعيونها البنفسج مش مفارقة خياله اتنهد:حورية فعلآ...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سراج:ماما....
اوتار بتطبخ ومش بصاله
سراج حضانها:طيب حقك عليا...
اوتار:انت محسسني اني عدوتك انا بعمل كدا عشان مصلحتك وبس
سراج هز راسه بإيجاب
اوتار لاحظت علي الشحوب:سراج انت كويس
سراج حاطت ايده على معدته:انا كويس....متقلقيش...
اوتار:لا في حاجه انت ايه اللي تعبك
سراج:انا خارج شوية مع صحابي ومتخافيش انا مش هخيب املكوا المرة دي ولا هروح الديسكوا ولا هسكر
اوتار بصاله وهو مشي وهي قلقانه عليه:يا ترى في ايه ماله هو مش طبيعي
سراج خرج بسرعة مقدرش يتحمل وقف على جنب وقعد يرجع دم غمض عينه وايده على قلبه حاسس ان نبضه سريع وان قلبه هيجتاز ضلوعه وهيطلع ركب عربيته واتصل على يحيى
يحيى:ايوا يا عم خير فينك كدا
سراج بتعب:يحيى....
يحيى وقف بسرعه وهو في مكتبه :سراج مالك فيك ايه انت فين
سراج:من غير متعرف حد تعالى انا رايح لمستشفى********* هستناك هناك
يحيى:طيب طيب انا جايلك حالآ
سراج انطلق بسرعة بالعربيه ويحيى ركب العربية وهو بيسوف بأقصى سرعه وهو قلقان وصل قالوله ان محدش جه شوية وشاف عربيه سراج وقفت قدام المستشفى ونزل سراج واتفاجأ بيه بيرجع دم اتصدم:سراج ايه دا في ايه مالك؟.
سراج بصله وهو بيمسح وشه بالمنديل وجسمه كل مادا وبيعرق:مش عارف...مش عارف يا يحيى حصل الموضوع معايا من فترة بس مش بالشكل دا
يحيى:وازاي سكت يا بني ادم انت تعالى
قفلوا العربيه ودخلوا والدكتور طلب يعمل منظار وهو كان مستسلم ومغمض يحيى كان بيستعجل كل حاجه مكنش عنده صبر وسراج كان ساكت او مش قادر يتكلم
يحيى:خير يا دكتور عنده ايه
الدكتور:انت من امتى بيحصل معاك كدا؟
سراج:من فترة بس بشكل متقطع
يحيى:متفهمنا يا دكتور دا ليه
الدكتور:انت بتشرب اي كحوليات؟
سراج هز راسه بإيجاب:اه....انا بشرب..كنت بشرب خمرة
يحيى ابتدى يتعصب:طيب ممكن نفهم هو ماله؟
الدكتور بنظرات لوم موجهه لسراج:انت الخمرة دي الواضح انك بتشربها بكمات كبيرة ومن فترة طويلة اديت لقرحة في المعدة شديده
سراج:ودا اللي خلاني ارجع دم؟
الدكتور:سراج انت في بداية سرطان القرحة دي بتتحول لسرطان لو معالجتهاش
يحيى اتصدم وبص لسراج:يعني ايه
رجع بص للدكتور:وهو المفروض يعمل ايه؟
الدكتور:انت هتمنع اي حاجة فيها كحول او مياه غازية هتشرب لبن كتير يمكن نحاول نتحكم بالأدوية ولو الوضع اتأذم هتضطر انك تبدأ جلسات الكيماوي دلوقتي هكتبلك على نظام تمشي عليه وشوية ادوية لازم يتاخدوا في معادهم
سراج هز راسه بتفهم ويحيى كان شكله بهتان خرجوا وسراج باصص ليحيى خبط دراعه بدراع يحيى بمزاح:ايه يا عم كلت سد الحنك
يحيى بصله وسكت وملامحه بتتغير سراج وقف قدامه
يحيى بغضب والدموع ف عينه:انا مش طايقك
سراج ابتسم وحضنه:طيب يا سيدي انا اسف
يحيى مسح دموعه بغضب وزأه:انت اناني انت مش حاطت اي حد ف حساباتي
سراج:انا مجرتش على حد غيرك وقت تعبي
يحيى صرخ فيه بغضب:وهو دا هيشفعلك انت مستني ايه انت بتدمر نفسك
سراج:حاسس اني مستحقش اعيش
يحيى لكمه:انا اللي غلطان اني معاك
سراج مسك فكه بألم:ااااه دا انت زعلك وحش اوي
يحيى:انت مستفذ بطريقة يعجز اي حد عن وصفها
سراج:طيب يا سيدي بمناسبة الاستفزاز متيجي نشربلنا كاسين
يحيى بيجز على سنانه:سراااج
سراج ضحك:اسف يا سيدي معلش حقك عليا فك بقى لما اموت ابقى تعالى عيط عليا
يحيى:مشوفتش استفزاز اكتر من كدا بني ادم استغفر الله العظيم
سراج ضحك:طب مش يلا بينا على البيت؟تعالى اقعد معايا وحاجة تانية
يحيى:ايه عايز ايه
سراج:محدش من البيت يعرف اي حاجة عن الموضوع دا
يحيى:ولا عمو عز
سراج هز راسه بنفي:اوعى محدش لازم يعرف والا فعلآ انا مش هعرف ابقى معاهم وهيقلبوها مناحة
يحيى:انت بتفكر ازاي
سراج:حاجة تانية بردو ابقى فكرني بمعاد الدوا
يحيى هز راسه بإيجاب
سراج حضنه ويحيى حس انه قلقان طبطب على كتفه وسراج ضحك:كدا الناس هتشك ف علاقتنا على فكرآ بشعرك دا
يحيى زأه:مش بقولك مستفز لا وبايخ بسم الله ماشاءالله
سراج ضحك:قدرك الأسود يا حبيبي
يحيى عض شفته بغيظ
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
اوتار قاعدة مستنيه عز ولسة مرجعش الباب اتفتح وشافته وقفت وبصتله وهو داس على قلبه وطلع اترددت وكانت هتطلع وراه بس وقفت وهو مستنيها تطلع مطلعتش ودا ضايقه اكتر
اوتار قعدت بحزن وحست بأيد على كتفها لفت شافت عز وقفت بسرعه وهو باصصلها وهي بعدت عينها وارتبكت:انت عايز حاجة....
عز:انا موافق
اوتار اتصدمت بصتله وهي مش مصدقة هو هيوافق يطلقها
عز لاحظ نظراتها وابتسم
اوتار بصتله:هو انت موافق على ايه
عز:على انك تسافري على انك تروحي امريكا لو عيزانا من بكرا نروح
اوتار:نروح قصدك مين
عز :اقصد انا وانتي منا مهما يحصل مش هسيبك
اوتار:بس انا مش عايزة
عز:مش عيزاني معاكي؟
اوتار:لا مش كدا...بس...مش هقدر اسافر واسيبهم مش هقدر اسيب سراج ف الضغط دا ولا هقدر اسيب حور ولا فلورا....مش هينفع
عز:امم طيب
اوتار بصتله وكانت نفسها تترمي ف حضنه بس وقفت بصاله وهو طلع ودا احبطها حضرتله الأكل وشمت ريحته غمضت للحظات ولفت عينها جت ف عينه
عز:احم...صح...كنت فاكر اقولك حاجه
اوتار:ايه
عز:في عريس متقدم للورا
اوتار:وايه الجديد انت مش هتوافق مش كدا
عز:مكنتش جيت وقولتلك انا قلقان بس شايفه شخص محترم
اوتار:هو عارف انها...
عز:اه عارف من كلامه عارف
اوتار:هو انجذبلها
عز:اكيد والا مكنش جه اداني بطاقته هشوفه كدا وابقى ارد عليه....
اوتار هزت راسها بإيجاب:الأكل اهو كل....انا كلت
عز قعد:انتي كذابة
اوتار بصتله وهتطلع سحبها قعدها على رجله ومسكها منعها تقوم وهي اتكلمت بخجل:على فكرآ حور هنا وانت عارف هي مبتقعدش ف اوضتها 10 دقايق على بعض فسيبني
عز باس خدها وحضانها:لسة عايزة تطلقي
اوتار بصتله وعينها دمعت
عز: اوتار انا بكلمك بلاش تعيطي
اوتار بتمسح ف دموعها:انا غلطت لما طلبت الطلاق بس انت غلطت انت بتقولي نسيتي انتي مين انا مين؟ يمكن انا مش عارفة انا واحدة مع كل الأرهاق النفسي والجسدي اللي كنت فيه انا قربت منك انت وبقيت احاول اكون ملجأك انا مسمحتش حد يمد ايده عليا وكنت محافظة على نفسي انا مين يا عز وانا تقريبآ من اول معرفتك... من اول معرفتك ومن قبل معرفك وانا ولا بصيت لحد ولا سمحت لحد انه يتجاوز حدوده معايا وفجأة بعد كل دا بلاقي اهانه منك منك انت... اللي هو اخر شخص اتوقع انه يجرحني الاقيه بيطعن فيا بكلامه انا مين وانت شايفني ازاي؟ انت اتحولت لنسخة من سراج حسيت انه رجع للحياه في كلامك ونظراتك يا عز.......
#استودعكم_الله♡
اسئلة الحلقة:-
حسام هيتصرف ازاي مع شهد وسونا وتفتكروا ايه القرار اللي هتاخدوا سونا الحلقة الجاية؟!عمران هيعمل ايه هيسافر ومعاه غرام؟!خلاص كدا حكاية سراج وغرام انتهت؟!عز هيوافق على چيمس؟!سراج حالته هتسوء ولا دا هيبقى بداية تغيره؟! عز هيبقى ايه رده علىكلام اوتار وتفتكروا مين فيهم الغلطان؟!
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة السابعة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثامنة أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .