رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الخامسة 5 | روايات ندى محسن

   نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الخامسة من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة 5 | روايات ندى محسن



رجل المهام الصعبة 2 الفصل الخامس

رواية_رجل_المهام_الصعبة2
الحلقة 5
للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕

چيمس وقف بالعربية: وصلنا
فلورا: غريبة مش سامعه اي صوت
چيمس: هو مكان هادي شوية
فلورا: طيب..
چيمس نزل ونزلها وهي مسكت ف ايده جامد استغرب اوووي وبصلها: انتي كويسة؟
فلورا هزت راسها بإيجاب: اه كويسة.... مش لازم اخاف وانا مع شخص بيحبني مش كدا....
چيمس ابتسم بمكر: صح لو بيحبك مش لازم تخافي
فلورا اتعلقت في ايده وهو دخل فتح الباب ودخلها وهي بتحاول تسمع مش سامعه غير خطوات چيمس وانفاسه: چيمس؟ اومال فين مامتك
چيمس اتوتر وحس بعجز انه يقرب منها: ا... مش عارف يمكن بتشتري حاجة
فلورا: بس انت حتى ولا خبطت ولا سألت عنها؟
چيمس: قصدك ايه؟
فلورا: اقصد خرجني من هنا واللي انت عملته دا حاجة في منتهى القرف
چيمس: فلورا..
فلورا: خرجني من هنا... مامتك مش هنا مش كدا انا هقعد معاك هنا لوحدك؟خرجني
مشيت في اتجاه الباب خبطت في حد ووقفت
كرم ابتسم: وصلت قبلي يبن اللذينه بس تعرف شكلها من قريب يهبل
فلورا مسكت في ايد چيمس بقلق: مين دا... چيمس؟
چيمس ابتسم: دا كرم هيشرفنا هنا شويه نقعد ندردش ونفرفش سوا
مسك النظارة اللي على عنيها ورماها وهي خافت دفنت وشها في كتفه وهو استغرب هي بتستخبى فيه!!!
كرم شدها: تعالي يا قمر انتي متخافيش
فلورا صرخت بألم ووقعت على الأرض هتقوم خبطت فيه اتكلمت بخوف ويوم خطفها بيتعاد قدامها صرخت فيه: چيمس انا معملتلكش حاجة ابعده عنه ابعدو...
چيمس مستحملش وقبل مكرم يلمس كتفها كان ركله وكرم اتصدم
فلورا بصوت مهزوز: چيمس بالله عليك مشيني
چيمس حضانها وهو بيطبطب عليها: بس اهدي اهدي خلاص انا اسف خلاص
كرم صرخ فيه: انت اتجننت ولا ايه دا مكنش كلامك ولا دا اتفاقنا بعد منجحت تجيبها هنا عايز بكل بساطة تمشيها
چيمس: مش عارف.... بس انا مش عايز كدا ولا عايز المسها ولا عايز حد يقرب منها
فلورا: مشيني
چيمس باس ايدها: حاضر بس اهدي
كرم: انت استغنيت بس انا لا ولسة عايزها
شدها وفلورا ضربته بالألم بتلقائية وچيمس زأه: كررررم في ايه بقولك لااا بقولك مش عايز اكمل
كرم: انت اتجننت ايه اللي قلب كيانك كدا
چيمس: انا اول واحد تثق فيه بالشكل دا ومن غير متشوفني حتى وبمنتهى البساطة عايزني اهدم كل دا لا لا
كرم بسخرية:يا حنين لا طلعت حنين قول انك حبتها لأما انت بتشفق عليها
چيمس: انا مبشفقش عليها
كرم: افهم انك حبتها
چيمس حاوط كتفها بتشجيع: اه حبيتها
خرجها وركبها العربيه وهي مصدومه من كل اللي حصل
چيمس باصصلها: سامحيني ارجوكي....
فلورا دموعها اتحررت من عنيها وبقت تعيط بصوت مسموع وهي متضايقة من نفسها انها سمعت لقلبها وجت معاه وقفت العربية بعد شويه وهي استغربت: وصلنا
چيمس: اه
فلورا:عند النادي؟
چيمس هزت راسها بنفي: لا...
نزل ونزلها
فلورا: انا عايزه اروح بيتي... او وديني النادي والخدامه هتجيبني
چيمس خبط على الباب وفلورا سمعت صوت واحدة: مين؟
چيمس: انا افتحي
ايلين فتحت واستغربت: مين دي؟
چيمس دخل فلورا وهي بتحاول تبعد وهو قعدها: بس اهدي ماما دي فلورا
ايلين بإستغراب: فلورا مين؟
چيمس: فلورا عز الدين المنشاوي....
ايلين بغضب: چييييمممس انا مش قولتلك بلاش ت
چيمس: ماما انا بحبها....
ايلين بصاله بعدم تصديق: بت... ايه؟
چيمس وهو بيأكد على كل حرف:بحبها
ايلين لمحت الصدق ف عينه وابتسمت:بجد يا چيمي بجد؟
چيمس ابتسم وهز راسه بإيجاب:اه بجد
فلورا بتسمع وهي قلقانه
ايلين حضنتها:انا ايلين ام چيمس...
چيمس ابتسم
فلورا بصوت مهزوز:عايزة اروح.....عايزة اروح عند بابا...
ايلين بصت لفلورا ولچيمس:انت جايبها هنا غصب عنها؟
چيمس:مش بالظبط
ايلين:چيمس
چيمس:ماما انا مش غاصبها والله ومش بكذب انا فعلآ بحبها وعايز اتجوزها
فلورا وقفت:انا عايزة امشي....
چيمس هز راسه بإيجاب:حاضر
فلورا مدتله ايدها وهو بيمشيها وايلين مستغربة ومش فاهمه في ايه
ايلين:چيمس
چيمس:لما اجي نتكلم
ايلين سكتت بضيق
چيمس وصل فلورا على البيت:احنا قدام الڤلة
فلورا:انا مش عارفة انت ليه عملت معايا كدا....ولو انت وحش ليه انقذتني؟انا مش عارفة....مش عارفة احكم بس انا مش عايزة اشوفك تاني بابا كان عنده حق
نزلت ومشيت في اتجاه الڤلة اتحسست الباب ومشيت لجوا وهو اتنهد بحزن وقلة حيلة
اوتار:فلورا كنتي فين؟
فلورا:كنت...في النادي
سراج:لا يا روح بابا مكنتيش في النادي ابوكي هناك وبيستفسر من اللي شافوكي ومن اللي قاعدين هناك انتي فين واتصل قالنا نبلغه لو جيتي انتي ازاي جيتي؟ولا مع مين
فلورا:انا هطلع ارتاح واتصل قول لبابا اني وصلت والفون فصل غصب عني..
سراج اتعصب:انا بكلمك وبسألك كنتي فين فتردي على سؤالي
غرام:استنى متزعقلهاش
سراج:غرام انا بكلم اختي متدخليش انتي
اوتار اتصلت بعز وقالتله ان فلورا جت وهو اتحرك بعربيته على البيت وهو قلقان
فلورا هتطلع سراج سحبها:انا بكلمك كنتي فين؟؟
فلورا:سراج انا مش عايزة اتكلم حتى ممكن فأبعد عن طريقي لو سمحت بقى ممكن؟؟
سراج:فلورا متعصبنيش وتخليني امد ايدي عليكي
فلورا سحبت ايدها:لأخر مرة بقولك ملكش دعوة بيا بقى
سراج هيقرب حور وقفت قدامه بصلها بغضب:حور ابعدي عن طريقي
حور:لا مش هبعد انت ملكش حق تمد ايدك عليها وقبل متحاسبها حاسب نفسك ولا انت شايف نفسك من اولياء الله الصالحين ابعد عنها وبابا جاي يكلمها وماما هنا تحاسبها
سراج:اتلمي وانتي بتكلميني
حور:لما تتلم انت
اوتار:مخلااااص بقى اسكتوا فلورا كنتي فين وايه اللي حصل وازاي مشيتي
فلورا:حصلت خناقة وبعدت وواحد رجعني
سراج:واحد مين ان شاءالله
اوتار:متتلم بقى انا بتكلم معاها
حور:ازاي دا لازم يقوم بدور خالتي اللتاتة
سراج:طب سامعة قلة الأدب
عز دخل وباين عليه الغضب كان دخوله بيشكل عاصفة هتقابلهم اوتار قلقت ووقفت قدامه تحاول تهديه وهو وقف قدام فلورا:كنتي فين
فلورا اتوترت:منا قولتلهم حصل خناقة وبعدت وبعدين واحد وصلني
عز:تعرفي الواحد دا؟
فلورا بتلقائية جاوبت:لا
عز:لا!
فلورا:اقصد اه....يعني لا معرفوش....
عز:امممم يعني انتي بعدتي وجالك واحد ابن حلال خد بإيدك ووصلك هنا
فلورا:اه لما لقاني محتاجة لمساعده
عز هز راسه بإيجاب وراح ضاربها بالألم وهي وشها انحرف غصب عنها وفقدت توازنها وقعت على الأرض
حور:بابا
عز بيدوس على قلبه وسحبها وقفها:كنتي مع مين؟مين اللي قال هاخدك لأمي وروحتي معاه؟؟مين اللي قالك بحبك وباس ايدك؟؟متنطقي؟لما اعرف منك احسن مجيبه وبعد معرفت التفاصيل دي مش صعب اعرفه
فلورا كانت ساكته وبتحبس دموعها بالعافيه
عز:انا مكنتش ناوي امد ايدي عليكي بس انتي كذبتي انتي مقولتيش الحقيقة انتي كذبتي عليا ليه انا من امتى بمد ايدي؟؟ايه اللي خوفك مني للدرجة دي انك تبقي واقفة قدامي وبتكذبي؟
فلورا بصوت مهزوز:انا اسفة
عز حضنها:طيب اهدي بقى كدا وتعالي نتكلم
اوتار بصاله بضيق وهو فاهم انها متضايقة منه لأنه ضرب فلورا
سراج:مين دا اللي كان معاها ومين اللي قالها بحبك
عز:انا موجود فملكش دعوة بيها انا هنا ولي امرها مش انت فمتفردش نفسك عليها ولا ليك دعوة بيها احسنلك
سراج:انا مالي شوفتني انا اللي ضربتها
عز بصله بحدة وشال فلورا وهي شهقت:بابا
عز ضحك:عيونه انتي مهما كبرتي مش هتكبري عليه
فلورا ابتسمت بدموع وحضنته:وانا مش هكذب عليك تاني
حور:اكاد انفجر من الغيرة يعني اكذب يعني ولا اعمل ايه؟
فلورا ضحكت وعز خدها اوضتها وجابلها عصير ومستنيها تهدى عشان يتكلم معاها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

حسام فاق على ريحة جميلة فتح عينه شاف سونا بتحط هدوم في الدولاب ولابسة فستان جميل كت وقصير وشعرها مفرود على ضهرها ابتسم بإستغراب ووقف وراها حاوطها وهو حاطت ايده على الدولاب لفت وبصتله بإستغراب:نعم؟؟
حسام:نعم ايه انتي شكلك نسيتي اتفاقنا بس انا راضي اووي
قرب يبوسها حطت ايدها على شفته:لا ثواني شكلك انت اللي نسيت اتفقنا؟مش هتقرب مني
حسام:نعم يختي اومال ايه اللي انتي عملاه في نفسك دا
سونا:هي الواحدة مينفعش تهتم بنفسها عشان نفسها لازم لما تتمكيچ او تلبس كويس لازم يبقى عشان حد؟
حسام حس انه اتحرج برفضها ليه وهي زأته:متنساش اتفقنا يا هه يا سي جوزي
سابته وخرجت بإنتصار واتصلت بعز رد:الو يا سونا
سونا:انا رجعت عن خطتنا
عز ابتسم:ريحتيي بس افهم بقى ايه وجهت نظرك؟
سونا:هو استعان بشهد عشان يجرحني بس انا اقوى منه انا مش هسمحله يجرح كرامتي تاني ومتقلقش عليا او عليه انا عارفة ازاي هصلح كل حاجة
عز هز راسه بإيجاب:وانا واثق في كدا
سونا ابتسمت:سلام
قفلت معاه وحضرت الأكل ليها وقعدت تاكل
حسام خرج:يا سلام ايه الروايح الحلوة اللي على الصبح دي
سونا متجهلاه
حسام:اومال فين العيال
سونا:في المدرسة
حسام:اممم طب كويس
دخل المطبخ:هو مفيش اكل؟؟؟
سونا:ازاي فيه في التلاجة طلع واعمل لنفسك
حسام:انتي معملتليش معاكي
سونا:انا مش مراتك انا مجرد ممثلة معاك لشهر وكل واحد يروح لحاله
حسام:سووونا انتي بتزوديها
سونا:حسام انت اللي بتنسى
حسام بيحاول يستفزها:انا هروح افطر برا مع شهد
سونا:سبقتك
حسام:ازاي؟
سونا:يعني انا فعليآ فتحت التليفون بتاعك وبعت رساله لحبيبت قلبك قولتلها تستعد عشان انت جاي تفطر معاها تلحق بقى تظبط نفسها عشان تفرفش معاها شوفت انا قد ايه كريمه لا وكمان عارفة انها مش هتهتم هي عارفة انك متجوز ومع ذلك مستمرة معاك هيبقى بالنسبة ليها عادي
حسام كان مصدوم منها هو شايف قدامه واحدة قوية اول مرة يشوفها واحدة هو ميعرفهاش مش اللي كانت باقية عليه مش الضعيفة!!
سونا:مالك الحق غير هدومك
حسام دخل الأوضة وهو هيتجنن منها واول مرزع باب الأوضه عينها دمعت بس مسحتها بسرعة:سوونا اجمدي كدا خلاص انتو انتهيتوا انتي مش عيزاه خلاص انتي استحملتي كتير وخلاص فاض بيكي
دخلت المطبخ غسلت الأطباق ورفعت شعرها لفوق خرجت شافته قاعد بيتفرج على التليفزيون استغربت وبصتله:ايه دا لغيت معادك؟
حسام:مليش مزاج انزل عايزة حاجة؟
سونا:وهعوز منك ايه عنك منزلت
حسام بصلها بغضب وهي دخلت اوضتهم وقفلت الباب رضعت وعد وغيرتلها ابتسمت بحنان وهي بصالها وباست جبينها:انتي بنوته جميلة وقمر وانا بموت بموت فيكي يا وعدي....انتي جيتي في ظروف صعبة بس اكيد كل حاجة هتتحل ومهما كانت النتيجة مش هسمح حاجة تأثر عليكي انتي او اخواتك
وعد كانت مفتحة وسونا مبتسمه وبتلاعبها وهي بتتأملها
حسام:سووونا
سونا خرجت:نعم وطي صوتك
اتصدمت لما شافت ايده فيها دم جريت عليه:يا نهار اسود ايه دا؟؟ايه اللي حصل لأيدك؟ايه الدم دا يا حسام؟؟
حسام استغرب خوفها عليه:بسببك من امتى وانا بعمل اكل؟بقطع الخضار ايدي اتجرحت
سونا:هو انت طفل مش قادر تهتم بنفسك تعالى
غسلتله ايده وعالجتله الجرح ولفت ايده بالشاش:خلاص كدا تمام
حسام:تمام...
دخلت عملتله اكل وحطته قدامه وهو ابتسم وكل

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

فلورا حكتله على اللي حصل
عز اتعصب:طيب قولتيلي على اللي حصل اساميهم ايه؟؟
فلورا:اللي اتخبطت فيه دا كان اسمه كرم
عز:واللي خدك لهناك؟؟
فلورا سكتت
عز:اسمه ايه؟؟
فلورا:بابا
عز:مش عايزة تقولي ليه
فلورا:مش عارفة بس بجد مش حابة ولا عايزة اقول اسمه...
عز:حبيبتي لازم تثقي فيا انا ولا هقتله ولا هأذيه
فلورا:مش عارفة بس انا
عز:انتي حبتيه؟
فلورا:يمكن يبان غريب...بس انا انجذبتله في اليومين دول...
عز اتنهد وهز راسه بإيجاب وبيحاول يبقى صابور:طيب لورا حبيبتي انتي لازم متخبيش عليا
فلور:بابا انا مخبتش عليك...بس ارجوك انا عايزة ارتاح...
عز اتنهد:فلورا...انا مش عارف والله اقولك ايه...
فلورا:انا سيبته ومشيت...انا مكلمتوش ومش موافقة متقلقش خلاص مش هكلمه تاني
عز هز راسه بإيجاب:ماشي يا لورا ماشي
خرج وهي دموعها نزلت غصب عنها

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

غرام:ابيه سراج احنا اتفقنا هنتقابل
سراج:افضلي كدا قولي ابيه واتنطتي كدا وانا مش هتكلم ولا افتح بؤي
غرام قعدت على رجله وهو قاعد بيلعب على تليفونه على الكرسي ومسكت وشه خلته يبصلها:سراج...
سراج حس بقلبه بينبض بعنف وهو باصصلها:ايه قولتي ايه
غرام ابتسمت:سراج سراج سراج مش بتحب اقولك كدا خليني انزل مع صحابي بقى عشان مخنوقة وبقالي كتير كتير كتير مشوفتهمش
سراج:عيلة فعلاً والله طيب بالعقل عروسة كدا تنزل تاني يوم وتبعد عن جوزها
غرام:وايه يعني وبعدين محدش عارف اننا اتجوزنا مش انت حذرتني ان محدش يعرف وانا مقولتش لحد خالص والله
سراج هز راسه بإيجاب:ماشي يا غرام ماشي
غرام ابتسمت جت تقوم سحبها وهو حاضنها:عندي سؤال
غرام:سيبني....
سراج:مش قبل متجاوبي عليا حاسة بإيه من ناحيتي؟
غرام:يعني ايه؟
سراج:يعني بتحبيني ولا بتكرهيني بمنتهى الصراحة وانا هتقبل كلامك
غرام:ولا بحبك ولا بكرهك
سراج:اومال
غرام:يعني عادي...بقرف منك سعات
سراج اتصدم من كلامها:بتقرفي مني؟؟
غرام هزت راسها بإيجاب:اه بحس اني هرجع لما بتقرب مني
سراج اتعصب وزأها:طيب متقربيش مني عشان متتقرفيش
نزل ورزع الباب وهي استغربت:هو قال هيتقبل كلامي وبعدين هو اللي بيشرب حاجات وحشة وبتخليني عايزة ارجع!
سراج كلم يحيى:انت فين
يحيى:في الكافيه اللي بنتقابل فيه
سراج:طب انا جايلك...
يحيى:طيب في حاجه ولا ايه؟
سراج:لا مفيش حاجة انا جايلك...

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عشق:يعني ايه يا عمران
عمران:يعني هنسافر باريس
عشق:ونبعد عن كل اهلنا
عمران:اهلنا بعد كل اللي حصل دا بتقولي اهلنا
عشق:كل حاجة كانت غصب و
عمران قاطعها:عشق خلاص انا اكتفيت انا فعلآ خلاص تعبت...انا مش هقدر اعيش معاهم تاني انا هاخدك انتي وايان والبنات ونسافر
عشق:وغرام؟؟
عمران:هتيجي معانا
عشق:دي بقت متجوزة
عمران:متجوزة انتي فاكرة انه هيستمر معاها هيسيبها هيطلقها اللي زيه دا مش هيستقر
عشق:عز مش هيسمح
عمران:دا ابنه في الأول وفي الأخر ابنه يا عشق انتي لغيتي عقلك معقوله هيجي على ابنه عشان خاطر غرام
عشق:طب والعمل...
عمران:استعدي هنسافر وقريب اوووي
عشق بصتله وسكتت....

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

اوتار باصة لعز وهي قاعدة
عز بيلعب في التليفون
اوتار:عز
عز ملتفتلهاش :نعم
اوتار:انت مبقتش تحبني زي الأول!!عز بصلها :ايه؟
اوتار بتردد:مبقتش حاسة انك بتحبني مش عارفة ليه...حاسة كل حاجة اتغيرت...كلامك ومعاملتك
عز باصصلها وبيسمع:كلامي ومعاملتي!ازاي يا اوتار انا عمري متغير معاكي ايه اللي خلاكي تقولي كدا
اوتار:مش عارفة حاسة الشغف اللي في علاقتنا انتهى....
عز قرب قعد جنبها:ليه يا روحي دا مفيش حد زينا كدا الحمد لله احنا عايشين كويس مرتاحين حتى خناقتنا موصلتش اننا نبعد عن بعض ليه بتقولي كدا
اوتار:انا مخنوقة يا عز ومتضايقة مخنوقة من كل حاجة
عز:طيب يا حبيبتي قوليلي يا روحي....ايه رأيك هظبط شغلي الأيام الجاية واخد اجارز اخدك ونطلع رحلة انا وانتي يومين كدا
اوتار:والعيال
عز:مبقوش عيال وبعدين سراج معاهم يومين ونرجع
اوتار ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
عز ضرب انفها بصباعه بخفه:اياك اسمع بقى مبقتش تحبني ومبقتش مهتم دي
اوتار ابتسمت هزت راسها بإيجاب وحضنته:حاضر
عز ابتسم:ربنا يخليكي ليا يا اغلى حاجة في حياتي

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

يحيى:ايه يا سراج عايز ايه
سراج:يحيى انا مش ناقص انا فيا اللي مكفيني
يحيى:وانت منتظر اني ابقى مخنوق منك واتكلم معاك عادي
سراج:انت نفسك كنت معايا وانا سكران مكنتش اقصد اي حاجة من اللي حصلت صدقني مكنتش اعرف اني ممكن ءأذيها...
يحيى:انت كنت بتفكر فيها بطريقة مش حلوة ودا بان وانت سكران يا سراج
سراج:انا مش قادر اتكلم ولا اتعاتب معاك دلوقتي انا مخنوق سلام
مشي ويحيى نداله مردش وراح على الديسكوا بقى يشرب وبيرقص مع اللي بيرقصوا والبنات بتقرب منه بس حاسس نفسه غريب هو مش قادر يقرب من اي واحدة قدامه غرام وبس بقى هيتجنن ايه اللي مخلي العيلة دي قدام عينه ليل نهار.....
غرام قاعدة مع صحابها
هيثم:بقولكوا ايه المستر قال الحصة الجاية نكون مخلصين ومراجعين عشان الأمتحان غرام انتي لو مغششتنيش انا هضيع
اسماء ضحكت:ولا هتعرفك
غرام ضحكت وهزت راسها بنفي:تؤتؤ لا عيب عليكي انا بردو اعمل كدا في هيثم
هيثم ضحك:يا خوفي يا خوفي
غرام:احنا لسة في سنة تانية اعدادي وعامل كدا اومال لما نوصل لتالتة هتبقى عامل ازاي
هيثم:الأحسن متعرفيش هفاجأكوا
اسماء ضحكت
غرام تليفونها رن وهي استغربت ردت :الو
سراج مش متزن:انتي فين
غرام:قاعدة مع صحابي
سراج:فين؟؟
غرام:في كافتريا*******
سراج قفل وهو سايق وسكران
غرام كانت مستغربة بس مهتمتش
هيثم:مين اللي كان بيكلمك
غرام:متشغلش بالك
اسماء:اممم انتي ارتبطتي ولا ايه
هيثم:اوعي تكسريلي قلبي كدا
غرام ضحكت:لا والله بطلوا انتو الأتنين التحفيل دا
هيثم مسك ايدها وهو بيمثل:انتي عارفة اني بحبك واللي ياخدك مني ممكن انتحره انتي بتاعتي
غرام ضحكت واسماء معاها قعدت تضحك معاهم:لا مبدع صراحة
هنا سمعت صوت خلاها ارتجفت:غرااااااام
غرام وقفت:سراج!
سراج قرب شدها من وسطهم
هيثم:في ايه وتبقى مين
سراج لكمه بعنف وهو وقع وانفه وشفايفه بينزفوا
غرام صرخت:سراااااج انت اتجننت
سراج سحبها للعربيه وزأها خلاها ركبت وهي متعصبه:انت ازاي تعمل كدا وتضربه ليه هو عمل ايه
سراج صرخ فيها:كان حاطت ايده عليكي بتاع ايه؟كان بيقولك بحبك بتاع ايه؟كان بيقولك انتي بتاعتي بتاع ايييييييه
غرام خافت منه:سراج نزلني انت غلطان
سراج:شششش اخرسي اخرسي انا غلطان اني نزلتك مش كدا
غرام صرخت فيه:احنا صحاب انت بتقول ايه دا كان بيهزر
سراج:غرام اسكتي خالص لحد منوصل والا انا هطين عيشتك
غرام خافت وفضلت ساكته نزل وهي بصت حواليها شافت انه وقف عند الشقه اللي جابها عندها قبل كدا رجعت ورا في العربيه وقفلت الباب عليها وهو سكران خبط بعنف العربيه:افتحي
غرام هزت راسها بنفي:لا....مش هفتح...لا....وديني البيت وديني عند عمو عز انت شكلك سكران انت مش طبيعي
سراج:غرااام افتحي
غرام صرخت:مش هفتح
سراج ركب العربيه من قدام وبيحاول ينزلها وهي ضربته برجليها:سراااج مش هنزل
سراج ساق بسرعة على البيت وهي خايفة من السرعة اللي بيسوق بيها وهو سكران وقف قدام الڤلة:انززززلي بقااااااا
غرام نزلت وجريت على جوا
حور:غرام في ايه؟
غرام:هو....سكران....
عز بإستغراب:ايه؟
غرام حضنت عز:عمي خليه يبعد عني
عز:في ايه يا غرام اهدي يا حبيبتي
سراج دخل وشاف عز حاول ميبينش انه شارب بس على مين اول معز شافه فهم حضن غرام:اهدي يا حبيبتي واطلعي على اوضته متخافيش ها...
غرام جريت على فوق
سراج هيطلع عز سحبه
اوتار:عز بلاش....
عز:فكرك هضربه بالمنظر دا هيحس لا انا هفوقه الأول
خده على الحمام وهو بيزعق:باااابااا
عز شغل الدوش وزأه:فوق بقااا فوق
سراج شهق من الميه الساقعه وابتدى يفوق وعز رمى الفوطة في وشه
عز:لأمتى يا قدري الأسود لأمتى هتفضل كدا لأمتى حالك هيفضل عوج امتى هتتعدل
سراج:بابا...
عز:هو انت خليت فيها بابا ولا زفت قسمآ بالله يا سراج لو متعدلتش هعدلك بطريقتي وهتندم
سراج طلع فتح الباب غرام شهقت ووقفت
سراج افتكر اللي حصل ووقف قدامها
غرام وقفت على السرير
سراج:انزلي واقفي قدامي عشان لو طلعتلك هتزعلي
غرام:انا بقرف من اللي بتشربه دا بيخليني هرجع
سراج بصلها إنتباه:يعني انتي مش بتقرفي مني انا بتقرفي من اللي بشربه
غرام هزت راسها بإستغراب:وهقرف منك ليه؟
سراج ابتسم وسحبها نزلها من على السرير:بعد كدا كلامك يتوضح
غرام بتبعد:انا متضايقه ومتعصبة منك ازاي تضرب هيثم هو زي اخويا وهو صاحبي الوحيد
سراج:صاحبك مين دا متعصبنيش مفيش حاجة اسمها صاحبي فاااهمه هشوفك مع اي واد هطين عيشتك وعيشته فاااهمه
غرام:في ايه يا سراج هو من سني واعرفه من ايام ابتدائي
سراج سكت وحس ان كلمه من سني دي خنقته سحب شعرها بعنف وباسها:انتي بتاعتي وبس فاهمه انتي تحت امري ومشوفكيش مع اي واد فاااهمه؟؟
غرام بألم:شعري يا سراج...انت ليه بتعاملني كدا
سراج:انا بحذرك يا غرام بحذرك لو فكرتي مجرد تفكير ف اي حد
غرام عينها دمعت:سيبني
سراج سابها وهي عيطت بصمت سحبها في حضنه:متعيطيش انا بتخنق من صوت عياطك دا
غرام هزت راسها بإيجاب:مش بعيط
سراج زغزغها:لا بتعيطي يا صغننه
غرام ضحكت وبتبعد وهو ضحك وفتحلها ايده وهي بصتله شويه وجريت حضنته وباست خده:بحبك
سراج اتصدم وبصلها:بجد بعد كل اللي حصل مني
غرام بترجع شعره لورا وهو مبلول:انت عملت ايه مش انا مراتك طبيعي مراتك تحبك وبعدين فهمني انت استحميت بهدومك؟
سراج ضحك:دا عمك يا ستي
غرام:اممم هو اللي فوقك بقى
سراج:اه هو اللي غرقني
غرام حاوطت وشه:بقولك
سراج:اممم انا فاهم المقدمات والحضن دا تبقي عايزة حاجة
غرام:انا عايزة اشوف بابا وماما تيجي نروح بيت جدو نسلم عليهم
سراج:وحشوكي من يوم
غرام:اه ويوحشوني من ساعة كمان انا عمري مبعدت عنهم ولا انت ناسي؟
سراج هز راسه بنفي:لا مش ناسي يا غرامي
غرام ابتسمت:طب ايه
سراج:البسي ويلا بينا
غرام ابتسمت وهزت راسها بإيجاب وهي فرحانه

#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

ايلين:تتجوز عامية طب ازاي هتخلي بالها منك ومن بيتك
چيمس:مكنتش ناوي اتجوزها بس غصب عني انجذبتلها مبقتش قادر ءأذيها
ايلين:يعني خلاص مش هتأذيها ولا هتأذي ابوها
چيمس هز راسه بنفي:تؤتؤ مش بالظبط
ايلين:اومال
چيمس:انا مش غبي وعارف انها ملهاش ذنب ف اي حاجة عشان كدا قررت اني هخرجها برا حسباتي وانا فعلآ عايز اتجوزها انا مش هقدر ءأذها او اشوفها وهي بتتأذي
ايلين صرخت فيه:دا انهي عقل دا!! انت فاكر انها هتبقى كويسة لما ابوها يتأذي؟؟
چيمس:وهي ايه اللي هيعرفها؟؟
ايلين:ايه اللي هيعرفها انت ناوي على ايه؟؟
چيمس ابتسم:تغيير بسيط في الخطة
ايلين بدموع ضيق:انت ايه يا اخي شيطان
چيمس:ماما ارجوكي انتي لازم تقفي جنبي
ايلين:جنبك في ايه تامر مكنش ملااااك تامر كان يستاهل القتل يا چيمس لأنه كان قاتل
چيمس هز راسه بنفي:دا مش صح فاهمه وكفاية تحاولي تخليني اتراجع فاااهمه....
ادم خبط على الباب حور فتحت عينها جت في عينه واتصدمت.........

#استودعكم_الله

اسئلة الحلقة:-
كرم هيستسلم ولا هيكون ليه رأي تاني؟!عمران هيسافر فعلآ وغرام هتبقى معاه؟!چيمس وفلورا ممكن يتجمعوا ازاي؟!مقابلة عمران لسراج هتكون ازاي؟!ايه اللي هيحصل في بيت عز وليه ادم جاي؟!


موعد الحلقة الجديدة الساعة  10 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الخامسة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة السادسة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات