نقدم اليوم احداث رواية رجل المهام الصعبة الحلقة الثانية عشر من روايات ندى محسن . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية رجل المهام الصعبة كاملة بقلم ندى محسن من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية رجل المهام الصعبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
رجل المهام الصعبة 2 الفصل الثانى عشر
#رواية_رجل_المهام_الصعبة2
الحلقة 12
للكاتبة /ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
عمران: اديني ايان يا عشق
كلم ايان وقاله يجيبهم.بعد محالة غرام تستقر ويخلي باله منهم كويس وعشق فرحت لقرار عمران هي عارفه ان قلبه ابيض بس دايمآ الدنيا بتيجي عليه
غرام كانت فرحانه:بجد يا ايان هنرجع
ايان:اه بجد يا روح ايان بس كام يوم كدا تكوني ارتاحتي شوية
غرام مبسوطة وبتطنطت:هيييييه هييييييه
تالا بصت لتاليا :تفتكري هي....
تاليا ابتسمت:باين اوووي هي بتحبه
عشق عينها على غرام وهي قلقانه:ربنا يستر من اللي جاي ربنا يستر...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سونا قاعدة وبتحاول تمنع دموعها وعد عيطت وكانت حجة كويسة ليها انها تبعد عنهم:بعد اذنكوا بقى هروح ءأكل وعد..
مشيت وسليم باصص تجاهها بحزن
عز:متقلقش انا هحلها الأتنين بيحبوا بعض ودا شيئ كويس يخليهم يرجعوا
اوتار:الحب مش كل حاجه سونا فقدت الأحترام والتقدير مع حسام يا عز
احلام بصتلها:لو عندك كلمه كويسة قوليها معندكيش خلاص تخرسي مش لازم تقومي الدنيا وخلاص
اوتار هزت راسها بنفي:انا مقصدش بس
احلام بضيق بصتلها:بس اي تفتكري ان كلامك دا بيحل
عز اتضايق واتكلم بنرفزة:ماما مخلاص هي عندها حق حسام غلط معاها غلط كبير واي واحدة غير سونا مش هترضى ترجعله ومش قليله الأصل لا دا حقها بعد اللي حسام عمله وبيعمله دا وبعدين سونا بتحبه وقلبها ابيض وقلبها دا اللي ممكن يخليهم يرجعوا واتمنى انها متفضلش تفكر كتير لأن بالتفكير الكتير مش هترجعله وهتحس انها كانت غبيه لما كانت معاه
سليم هز راسه بنفي:انا مفتكرش انهم هيرجعوا صعب وسونا من كتر الضغط اللي كان عليها مصدقت بعدت عنه اصلآ
عز:مش صعبة عليا
سليم:مظنش يا عز
عز:لا ظن معايا مهله لحد مسراج يخرج بالسلامه كدا هكون رجعتهم ازاي دي طريقتي
سليم ضحك:ازاي
عز:لا دي شغلتي بقى انا متسمتش رجل المهام الصعبة من فراغ
اوتار ابتسمت وهي بصاله بحب وعينها اتحولت للبنفسجي
عز ابتسم ومسك ايدها:اقعدي بقى شوية انتي مبتتعلميش
اوتار:والله يا عز تعبانه
سليم:مالك يا اوتار مالها يا عز في اي؟؟
عز:حامل
احلام بصت بصدمه وبصتلها:حامل؟في السن دا
اوتار اتحرجت ودا بان على خدودها وعز حاوط خصرها وسند راسه على كتفها:اي يا ماما دي لسة صغيرة
اوتار عينها اتحولت للبنفسجي وبصتله بكسوف وهي بتبعد ايده
عز ضحك وخدها في حضنه:حبيبي اللي لسة بيتكسف
اوتار همست:انت رخم يا عز
عز ضحك
سليم ابتسم:ربنا يخليكوا لبعض
عمران جه والكل بصله وهو اتكلم وهو باصص لعز:هيجوا قريب بس انا عندي شرط
عز بصله:اي
عمران:هتوعدني انه لو قام بالسلامه هيبعد عن بنتي هيسيبها في حالها دي لسة عيلة صاحبة 15 سنه جواز اي وبيت اي اللي تتحمله
عز:عمران والله انا حاسس بيك
عمران بصله بسخرية:شششش بلاش والنبي انا حاسس بيك دي محدش بيحس بحد وانت مش حاسس بيا يا عز
عز بصله وسكت
سليم حط ايده على كتف عمران:انت اتصرفت صح...
عمران ابتسم بتحفظ وهز راسه بإيجاب:اكيد....
يحيى ورا اوضة سراج والدكتور دخل يتطمن عليه ويحيى طلب يدخل بس يتطمن عليه والدكتور مراعاة لحالة يحيى سمحله يدخل
الدكتور:هسمحلك بخمس دقايق ومتطولش عشان صحته هو لسة تعبان
يحيى:حاضر يا دكتور
الدكتور خرج ويحيى قعد جنبه لمس ايده بحنان وباس جبينه وابتسم:ربنا يقومك بالسلامه
سراج فتح عينه وابتسم
يحيى:عامل اي
سراج هيشيل جهاز التنفس يحيى هز راسه بنفي ومسك ايده:لا غلط عليك
سراج شاور على شعر يحيى وشاورله بإيده
يحيى ابتسم:انت هنا نايم وهو واخد الأهتمام كله قوم بالسلامة بسرعة بقى
سراج هز راسه بإيجاب وابتسم
يحيى:انا برا هسيبك ترتاح ولو بصيت على الإزاز هتلاقيني
سراج هز راسه بإيجاب ويحيى خرج
عز:اي يا يحيى قال حاجه
يحيى هز راسه بنفي:لا بس بيتحسن
اوتار ابتسمت:الحمد لله
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
فلورا واقفة وسامعه ضحك جي سي مع چيمس وكرم قرب جنب فلورا:فلورا الأحسن تمشي من هنا او ودخلي الأوضة
فلورا:وليه؟وبعدين ابعد من هنا انا مش عايزة اتكلم معاك
كرم:ليه اي انتي مش سامعه ومش شايفه اي اللي بيحصل
فلورا:ايوا انا فعلآ مش شايفة اي اللي بيحصل..
كرم:انا اسف بس انا بحب جي سي واللي بيحصل دا انا مش متحمله
فلورا:بتحب جي سي؟
كرم ابتسم بمكر:ايوا بحبها وبموت فيها بس انا عارف ان في بينها وبين چيمس علاقة غير شريفة بالمرة..
فلورا حست انها متضايقة ومش طايقة چيمس
كرم:دلعها عليه ومنظرهم وهما بيبوسو بعض وكأن مفيش حد موجود فلورا سامحيني في اللي هقوله بس انا لأول مرة...لأول مرة اكره انك عامية لأن لو چيمس كان عارف انك هتشوفيه مكنش هيتصرف بالطريقة دي
فلورا عينها دمعت وابتسمت بسخرية:اه يعني تقصد انه بيستعماني
كرم ابتسم وحاول يبين صوته حزين:انا اسف يا فلورا....واسف على اللي حصل مني قبل كدا بس انا حاولت امحي حبي ليها بأي طريقة ...سامحيني استأذن انا
فلورا اترددت: كرم استنى
كرم ابتسم: اي عايزة حاجة
فلورا بخفوت وصوت مهزوز: وديني على اوضتي...
كرم: حاضر تقدري تمسكي في هدومي
مدلها دراعه وهي مسكت في دراعه وخلاها تأنجچه وهما ماشيين چيمس شافهم هيقوم مسكته جي سي: انت رايح على فين؟
چيمس بعد ايدها: ثواني وجاي
راح وراهم وهما قدام الأوضة وزأ كرم: انت بتعمل اي هنا؟ مين ادالك الحق تلمسها ولا تقرب منها انا مش سبق وحذرتك اياك تيجي جنبها
كرم بصوت يبان حزين : چيمس في اي انت مالك هي كانت لوحده وطلبت مني اوصلها عملت اي يعني وانا اسف انا بعيد عنها بس يا رب انت تعرف انك خلاص بقيت واحد متجوز وتكتفي بمراتك ومتدمرش حب حد تاني
چيمس بصله بإستفهام:انت قصدك اي؟
كرم:بعد اذنك يا فلورا
مشي وفلورا متعصبة وچيمس مستغرب من كلام كرم
چيمس:انتي ازاي تسمحي لنفسك تمسكي في دراعه بالشكل دا
فلورا:كنت محتاجة حد يوصلني
چيمس:ومندتليش لي؟
فلورا:انت سايبني واقفة ورايح تقضي وقت لطيف مع عشيقتك فكرك انا هفضل واقفة هنا انت حتى مقأعدتنيش في حتة سيبتني ومشيت
چيمس حس انه غلط بس لو مكنش خد جي سي بعيد كانت هتجرحها هو لازم ينهي عللقته بجي سي دي من غير ميكون في اي جرح لفلورا:ادخلي يا فلورا
مسك ايدها وهي بعدت ايده ودخلت قعدت على السرير وهو قعد جنبها ومسك وشها باسها زأته:انت اتجننت انت اكيد اتجننت
چيمس سحبها ليه اكتر:اتجننت عشان بحي مراتي وعايزها جنبي لو بتسمي دا جنون فأنا اتجننت
فلورا خبت وشها ودموعها نزلت وهو شد ايدها:اي يا فلورا انت خايفة مني
فلورا بدموع:انا سبق وقولتلك عابزة اروح لبابا وكمان انا مش عيزاك تقربلي انا بكرهك يا چيمس
چيمس اتضايق وخرج وهي عيطت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ادهم عينه على حور بيبعد عينه ويرجع يبصلها من غير محد يلاحظ وعز واخد باله منه
حور:انا عطشانه بابا هنزل اجيب حاجة اشربها
ادهم اتكلم بسرعة قبل معز يرد:انا نازل كدا كدا قوليلي عايزة تشربي اي واجيبهولك
حور:طيب خلاص هاتلي بيبسي سڤن اب اي حاجة كدا
ادهم هز راسه بإيجاب وابتسم ونزل جاب شيكولاته وبيبسي وشيبسي وحلويات كتير وطلع مدلها الشنطة
حور:اي دا كله يا ادهم انا طلبت بس حاجة
ادهم:انا جبتهم كلي اللي تاكليه والباقي شيليه وجبتلكوا كلكوا حاجة ساقعه
تالين ملاحظه تصرفات ابنها اللي بيحاول يداريها وابتسمت
عز تليفونه رن برسايل جديدة وصور لأوتار ولحور وهو بيحاول يتسفذه ورساله كانت بتقول(لو مكنتش هتنفذ اللي عيزينه صدقني حياتهم هتكون التمن ويمكن تنتهي في نفس المستشفى اللي انتو فيها )
اوتار ملاحظة غضب عز قربت حطت اي.ها على كتفه:مالك يا حبيبي في اي
عز بصلها وابتسم ربع ابتسامه:مفيش حاجة يا اوتار متقلقيش نفسك ...انا عندي مشوار هعمله على السريع واجي
سيف:اجي معاك؟
عز:تعالى
خده ومشي وادهم من وقت للتاني بيسرق النظر لحور
ادم ابتسم بسخرية:شكلك باين اووي انت عشان كدا كنت متضايق بس على فكرآ مش هتبصلك بخجلك دا وبعدين هي يوم مفكرت فكرت في واحد زيي مش قادر اقولك لحظة ملمستها حسيت بأيه
ادهم مسك رقبته بعنف:انت لو اتجرأت ونطقت كلمه انا هنسى انك اخويا
تالين:في اي يا ادهم مالك بيه سيبه
ادهم زأه وادم ضحك:اصله بيغير على حاجة مش ليه اصلآ
ادهم بصله بغضب ونزل
حور:هو في اي انت عملتله اي يا سخيف انت
ادم:ولا جيت جنبه
حور:ماما لو سمحتي هكلمه واجي
اوتار هزت راسها بإيجاب:متتأخريش يا حور
حور هزت راسها بإيجاب ونزلت شافته قاعد على الرصيف بتاع المستشفى وادم نزل وراهم
حور قعدت جنبه:مالك يقى يا سيدي قالك اي البايخ دا
ادهم مبصلهاش:مفيش انا بس مش رايق اتفضلي اطلعي وانا هفك شوية واطلع
حور:انت مبتحبش تتكلم معايا لي وحتى وانت بتكلمني مش باصصلي هو انا بخوف
ادهم ابتسم وهز راسه بنفي:لا طبعآ بس بجد انا مش رايق اتفضلي اطلعي
حور اتنهدت:حاضر يا سيدي امري لله
وقفت وهتطلع لقت ادم قدامها
حور:نعم
ادم:اتكلمتوا ف اي
حور:وانت مالك وبعدين انت بتضايقه ليه؟؟
ادم سحبها لمكان هادي وهي زأته:ادم انت اتجننت ولا اي؟؟في اي انت عايز ايه؟
ادم:عايز اي عايز افهم انتي بتبعدي عني ليه؟هاا اتأسفتلك اعمل اي تاني اعمل اي تاني
حور:تبعد عني
ادم:حور انا عارف انك بتحبيني
حور طلعت عن شعورها:ااااه اه بحبك
ادم بصلها
حور:انا كنت بحبك وانت عارف دا كويس وعارف اني كنت بحبك بس اي اللي حصل استغلتني وكسرتني وهنتني وبمنتهى البساطة جاي تقولي اسف وانا بمنتهى البساطة هقولك اسفة
ادم بصلها
حور:ايوا اسفة اسفة جدآ اني مبقتش مبهورة بأدق تفاصيلك اسفة اني شيفاك شخص ندل واستغلالي واسفة جدآ انك فقدت احترامي ومش هيرجع انا وانت قرايب بس بالأسم بس حتى مفيش حاجة بترجع زي مكانت.. انا اتكسرت بس انا اللي هصلح نفسي وانا اللي هشتري نفسي بعد مبعتني انت يا ادم
ادم كان بيسمعها بشعور غريب
حور:انا في بداية حياتي ومش هقف عليك وانت اللي خسرتني مش انا اللي خسرتك صدقني انا كنت بحبك بس دلوقتي لا دلوقتي مبستناش اشوفك مبحسش بحاجة لما اسمع اسمك بقيت احس اننا خلاص مفيش اي مشاعر من ناحيتي
ادم:ولو قولتلك ان في مشاعر من ناحيتي انا...
حور:دي مشكلتك زي منا حليت مشكلتي فحل انت كمان مشكلتك بس عارف الفرق اي اني مش هعقدهالك زي منت كنت دايمآ بتعقدهالي....
ادهم كان سامعهم وكان عجبه حور جدآ
حور:خلاص يا ادم صدقني كل حاجة انتهت...
مشيت وادهم استخبى وراح وراها بهدوء شافها قعدت عند الحديقة اتنهدت وابتسمت بصت للسما وكأنها بعد مخرجت كل حاجة جواها ارتاحت عجبته اكتر ابتسم وفضل مراقبها عشان متبقاش لوحدها لحد مطلعت وهو استنى شوية وطلع
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
چيمس: يعني اي بقى
فلورا: يعني مش هتعامل كاني مراتك ابدآ يا چيمس انت اتجوزتني بغرض الأنتقام مش اكتر وعشان كدا انا مش هسمح انك....
چيمس: اني اقرب منك وتفتكري انا محتاج لإذنك
فلورا هزت راسها بإيجاب: اه يا چيمس انت محتاج لإذني وبعدين انت معاك عشيقتك انت ليه مهتم بالعامية الساذجة اللي معاك
چيمس بغضب وقف: عشيقتك عشيقتك انتي اي شوفتي اي عشان تقولي كدا
فلورا بحزن: انا مش محتاجة اشوف كلامك وضحكك والأحضان والبوس ولا تحب اوضح اكتر
چيمس بصلها: اي الجنون دا احضان اي وبتاع اي ايه اللي بتقوليه دا
فلورا: انا مجنونة فأبعد عني ورجعني لعيىتي
چيمس بغضب: انتي الكلام معاكي بقى شبه مستحيل يا فلورا
عدى فترة راحوا على بيت. في كندا وكان كرم وجي سي معاهم فلورا كانت مبتتكلمش مع حد غير في اضيق الحدود وچيمس بيحاول يجمد قلبه من ناحيتها سراج اتحسن والدكتور بدأ علاج الكماوي معاه ومازال عز هيتجنن عشان فلورا وبيحاول يصلح بين حسام وسونا اللي لاحظ انها بقت تشتاقله وهو يوميآ بيبقى عندهم بحجة العيال
سراج واقف قدام المراية ومسك مكنة الحلاقه وبقى يحلق شعره ابتسم بحزن على شكله وراح اوضته في المستشفى قعد على السرير والباب خبط دخل يحيى وسيف
يحيى الجو تلج انت قاعد بنص ازاي كدا
سراج باصص ليحيى وضحك: عشان كدا مغطي شعرك الجميل دا
يحيى بص لسيف وسكت
سراج: في اي متخانقين ولا اي
يحيى: لا مش متخانقين
سراج بيحاول يضحك معاهم: شوف بقى عندك واحد اقرع صحبك بقى اقرع اهو
سيف: احم هروح اجيب حاجة نشربها
مشي ويحيى باصص لسراج: شكلك حلو
سراج: كذااب اوي يله انت
يحيى: لا بجد شكلك حلو اي رأيك في شكلي بقى
سراج: شيل البتاعه دي شعرك احلا
يحيى ابتسم وشال الطاقية وسراج اتصدم ان يحيى حالق كل شعره زي سراج بالظبط بصله بصدمه ووقف بغضب: انت اي اللي عملته دا
يحيى كشر بتمثيل: اي يا عم هو انا شكلي وحش للدرجة دي
سراج غمض بضيق ورجع بصله
يحيى ابتسم: اي انت كنت فاكر اني بحب شعري اكتر منك مثلآ؟؟
سراج الدموع كانت لامعة في عينه ويحيى قرب حضنه: هي فترة هنعديها سوا بحلوها وبمرها يا صاحبي
سراج ابتسم ومسح عينه بسبب الدموع: انت احسن صاحب في الدنيا
يحيى: احنا احسن صحاب في الدنيا صح غرامك جت
سراج: بجد يعني هي محبكتش تيجي غير دلوقتي يعني
مسك طاقيه ولبسها ويحيى هز راسه بنفي:انت فاكر انها هتهتم بشكلك وبعدين انت قمر
سراج:ان شالله تسلم يخويا دخلها بقى
ندالها وعمران كان هيدخل معاها بس عز مسكه وهمس:اهدى كدا دي مراته وبعدين هو تعبان وفي وعيه اهدى
عمران:لو كسر قلبها والله يا عز مش هيكفيني فيها عمرك وعمر ابنك...
عز:مش هرد عليك هعديهالك بمزاجي يا عمران
يحيى دخلها واول مشافت يحيى اتصدمت:اي دا لي حلقت كدا
يحيى:مش كدا احسن
غرام هزت راسها بنفي وكشرت:شكلك غريب
يحيى حس ان سراج اتضايق واتوتر:لا كدا احسن
غرام:مش عاجبني والله لو طلعتلي بالمنظر دا هخاف
يحيى:عشان انتي واخدة عليا بشعر طويل بس استأذن انا
خرج وقفل وسراج كان واقف بظاهره ولابس الطاقيه بتاعت يحيى وهي قربت:سراج...انا هنا..
سراج ابتسم وغمض عينه بحب:عارف انك هنا..سامعك وحاسس بيكي
غرام:طب مش هتبصلي
سراج لف وبصلها وابتسم ابتسامه واسعه:انتي من اسبوع واحد زدتي حلاوة وجمال ورقة....
غرام ابتسمت:عرفت انك تعبان بس كان تأخيري غصب عني وكمان يا سراج افتكرت عقبال ماجي هتكون خفيت انت تعبان اووي كدا؟
سراج هز راسه بإيجاب:اه انا تعبان..ممكن تيجي في حضني
غرام ابتسمت وقربت وقفت قدامه وهو ابتسم وقرب حضانها غمض عينه وعينه دمعت:انا اسف...
غرام:لي اسف
سراج:على كل حاجة... على كل حاجة يا غرامي حصلت على اذيتي ليكي وعلى معاناتك معايا على عياطك اللي كان بسببي وعلى المك انا اسف
غرام: سراج انا مقولتش لحد على اللي حصل هما عايزين يعرفوا انت خدتني فين بس انا مقولتش حاجه
سراج بصلها بعدم تصديق: وليه
غرام: محبتش اقول عشان مش هيخلوني اشوفك تاني
سراج ابتسم: وانتي عايزة تشوفيني تاني؟
غرام ابتسم: يمكن مش انا لوحدي يعني
سراج: اومال مين تاني
غرام ابتسمت وقربت منه وهمست:ابنك
سراج ابتسم وهو مش مستوعب قصدها:ابني مين بقى
غرام:ابنك يعني ابنك
سراج:مين
غرام كشرت بضيق:ابنك يا سراج جوا بطني انا جوايا
سراج اتصدم:انتي تقصدي...انك حامل..؟؟انتي حامل؟ازاي....ازاي انتي؟
غرام بتقرب بإبتسامه:اه انا حامل في ابنك
سراج زاها بعدم تصديق:حمل اي انتي صغيرة وبعدين حمل اي دلوقتي؟
غرام قلقت:هو انت مش عايزو
سراج:اه مش عايزو يا غرام
غرام بصتله وبعدت:يعني اي انت عايزني اموته انت مش بتحبني ولا اي انا مش فاهمه يا ريت تفهمني؟
سراج صرخ فيها:انتي مبتفكريش طفل اي اللي تجيبيه دلوقتي وافرضي حصلي حاجه وانا واحد محكوم عليه بالموت
عمران:شوفت اهو بيزعقلها
عز فتح وشاف غرام بتعيط اتعصب:في اي يا سراج
سراج:انت عارف الموضوع دا انت عارف انها حامل
عز:حامل؟
غرام حضنت عمران وهي بتستخبى فيه بدموع:بابا كان عندك حق يا بابا هو مش هيقبل بيه كان عندك حق انا غبية
عز:اهدى بس كدا
سراج اتكلم بغضب:حمل اي وانا حاليآ واحد محكوم عليه بالموت انا مش ضامن انا هعيش للجلسة اللي جيا ولا لا
غرام:بابا مشيني من هنا
سراج سحبها بحنان وعمران كان هيعترض بس عز مسكه:اهدى ارجوك اهدى
عمران زأ ايد عز بغضب
غرام بتبعد ايده:سيبني بقى
سراج قلع الطاقيه وهي بصتله بإستغراب:انتي عارفة انا عملت كدا ليه؟؟عشان انا حاليآ باخد كيماوي عارفة بتاع اي الكيماوي دا؟
غرام بصاله بصدمه
سراج:بتاع السرطان بتاع اللي عندهم المرض دا انا مش تعبان عندي شوية برد انا عندي كانسر لو مت هيبقى اي وضعه
غرام شهقت بصدمه وبصت لعمران وهو غمض بضيق وهو كذب عليها ومقلش على مرض سراج
غرام بصت لسراج:بس انت هتبقى كويس انت مش هتموت
سراج:دي احتماليه....بس ....انا خايف من بعد كدا ممكن اي اللي يحصل
غرام:يعني عايزني اموته....
سراج سكت
غرام بحزن:بس انا ممكن اموت يا سراج افرض انا مت وانت بقيت كويس
سراج بصلها بإستفهام:تموتي؟
عمران:غرام صغيرة والدكتورة قالت في مخاطرة في سنها دا...
سراج هز راسه بنفي:وانا لا يمكن اوافق انك تخاطري بحياتك انا اسف انا مفكرتش بس انا خايف
غرام حضنته وهي بتطبطب عليه:انت هتبقى كويس
اوتار ابتسمت وعشق قلقانه
سراج همسلها:طب شكي من غير شعر عامل ازاي
اوتار:جميل وابقى احلق كدا دايمآ
سراج ابتسم بحب وباس خدها
يحيى:نحن هنا يا عمي
سراج ضحك:مراتي والله مراتي ووحشاني
عمران:غرام سيبيه يرتاح ويلا ايان وديها هلى البيت
سراج:بس انا عايزها تبقى جنبي
ايان:متنساش انها حامل وتعبانه
سراج هز راسه بإيجاب وبصلها
غرام:بس انا مرتاحة كدا انا ممكن ابقى جنبه واقعد يعني
ايان:غرام يلا بقى اسمعي الكلام يا حبيبتي عشان متتعبيش
غرام:هبقى هنا جنبه
عز:كلنا جنبه ولو في اي حاجة هنقولك
غرام هزت راسها بنفي:لا...مش هسيبه
عمران:امري لله...
عز:روحوا ارتاحوا انا وهي واوتار وحور هنبقى سوا
عمران هز راسه بإيجاب
خرجوا كلهم وسراج نام على السرير بتعب وهي قعدت جنبه باست جبينه ومسكت ايده بحنان زهو ابتسم:غرامي
غرام ابتسمت:نعم
سراج:انتي مسمحاني مش كدا
غرام بصتله
سراج:انتي مسمحاني بعد كل اللي حصل
غرام:انت اتأسفتلي بس انا متضايقة منك حاجة جوايا كدا مضيقاني ولما خدتني الديسكو دا....مش قادرة انسى اليوم دا....بس لو منستوش انا هكرهك....
سراج حضانها:اقسملك مفيش اي حاجة من دي هتتكرر وبعدين ربنا انتقملك واشد انتقام كمان انتي متعرفيش ايه اللي كان بيحصلي...وجلسه الكيماوي دي عذاب تاني...عذاب انتي مش هتتخيلي الألم..
غرام بتطبطب عليه:انت قوي انت هتستحمل صح
سراج هز راسه بإيجاب:انا بستحمل واللي واجعني فلورا بسببي اتجوزت الكذاب القذر اللي خدها برا انا مش عارف اعمل اي كلام مامته بيريحنا شويه بس في نفس الوقت انا عارف وحاسس ان بعدها عننا دا مجننا بعدها عننا دا في حد ذاته مدمرنا يا غرام
غرام:هي اتجوزت بسرعة كدا وواحدة مش حلو
سراج هز راسه بإيجاب:اه يا غرام انا مش عارف اعمل اي والله مش عارف
غرام:اتطمن كل حاجة كويس...كل حاجة هتبقى كويسة
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
فلورا لوحدها في الأوضة بتعيط بصمت
الباب اتفتح مسحت دموعها ووقفت
چيمس:اي يا ست فلورا مالك
فلورا بصوت مهزوز:مش كفاية...كفاية بقى...رجعني لبابا
چيمس:اي رأيك اخليكي تكلميه
فلورا هزت راسها بإيجاب:ماشي انا عايزة اكلمه وحيات اغلى حاجة عندك
چيمس:وهستفاد اي في المقابل لما اخليكي تكلميه يا لورا
فلورا:تستفاد اي....انت عايز اي
چيمس بصلها:واحدة زي القمر ومش هتقدر تقاومني ولا تهرب مني وانا هموت وتبقى ملكي انا وبس
فلورا بعدت وهو سحبها وهمس وهو بيمشي ايده على كتفها وضهرها:فهمتيني ولا افهمك بطريقة تانيه عايزك يا لورتي
فلورا زأته بدموع:ابدآ انا مش معتبرة نفسي مراتك انا لا كنت ولا هكون مراتك انا بكرهك
الباب خبط وكرم مدله التليفون:زي مطلبت
چيمس خد التليفون منه واتكلم:عموووو وحشتني موووت يا عمو
عز بغضب:يا قذر يا زباله انت عارف يا چيمس لو بنتي حصلها حاجة انا ممكن اعمل فيك اي؟
چيمس ضحك:اي يا ترى اي
فلورا دموعها نازلة وهي سمعاه
عز:چيمس انت بتغلط وغلط كبير اووي كرم عامل كدا عشان تدخل انت السجن ولا تتقتل ويخلاله الجو مع املاكك دي كانت خطت ابوه وهو حاليآ بينفذها وانت ماشي وراه ابوك كان مرشد لينا
چيمس معلوماته اتلغبطت ودا بان في صوته:انت كذاب انت بتحاول ترجع بنتك بأي طريقة
عز بغضب:معلوماتي لازم تتأكد منها انت بنفسك يا چيمس انت مش عيل صغير هيتضحك عليه المهم عندي بنتي انت لازم ترجعها هي فين انا عايز اكلمها
چيمس:بنتك دي انا هخلص كل انتقامي فيها
عز صرخ فيه:يا بني ةدم انت قولتلك انها ملهاش ذنب اقسم بالله يا چيمس لو حصلها حاجة مش هيكفيني موتك وهجيبك حتى لو في اخر الدنيا صدقني هجيبك حتى لو في اخر الدنيا انا بحذرك
چيمس ضحك:واااو بجد يا سيادة اللوا لورا تعالي خدي بابا دا بيعرف يهدد تعالي يا روحي يلا
سحبها بعنف توازنها اختل :چيييمش حاااسب...
عز اتعصب:چيييييمس
فلورا خدت التليفون:بابا انا كويسة والله انا بخير
عز غمض عينه وابتسم بقلق كانت وحشاه وواحشه صوتها:حبيبتي اتطمني انا هجيلك انا مش هسيبك
فلورا مقدرتش تسيطر على نفسها وعلى دموعها وعيطت:انا كويسة بس محتجاك جنبي لأول مرة احس اني عامية حاول ترجعني انا في كندا تعالالي ورجعني معاك انت وحشني وماما وحور وكمان سراج وحشني كلكوا
عز اتضايق انه سايبها وبقى يطمنها:حاضر يا روحي حاضر يا لورا هجيلك وهاخدك ومش هتسيبي حضني ابدآ
فلورا:لورا مش هتنسى كلامك وهتفضل مستنياك ومتخفش انا باكل كويس وكويسة بس وحيدة وعاجزة
چيمس اتعصب:انتي كويسة انتي عايزة تقنعيه انك كويسة طيب يا لورا
عز اتكلم بغضب والأسبيكر مفتوح:چيمس بطل الجنون دا انت ولا عارف حاجة من اللي بيحصل ورا ضاهرك
چيمس ابتسم وزأ فلورا بعنف وقعت على الأرض ودماغها اتخبطت في السرير بعنف صرخت بألم وعز حس انه هيتجنن وچيمس قرب منها قطع هدومها وبيتهجم عليها وهي خرجت بألم بسبب مسكه لشعرها وبتزأه وعيطت:چيمس بالله عليك ابعد.....حرام عليك ابعد عني
چيمس قفل التليفون وبعد عنها وعز كان هيتجنن
اوتار:عز في اي كانت بتكلمك فلورا..
عز مشي بغضب واتكلم في التليفون والغضب مليه
چيمس ابتسم:بدل مأضطر احكيله عن معاناتك قولت اخليه يحس شويه
اتفاجأ بيها نايمه ومبتتحركش على الأرض حركها:فلورا
فلورا....
چيمس حركها: فلورا فوقي...فلورا....
شال راسها لقاها بتنزف اتصدم وظبط هدومها وحطها على السرير خرج بسرعة ونادى لكرم:اطلب الدكتور بسرعة فلورا شكل دماغها محتاجه للخياطة
كرم:حاضر يا چيمس
جي سي بغضب:وانت خايف عليها ليه متموت ولا تغور هو انت مش عايز تنتقم وخلاص من ابوها
چيمس مسك رقبتها بغضب:جي سي لأخر مرة هقولهالك مراتي خط احمر اسمها مراتي فاااهمه مش هقبل حد يجرح كرامتها
جي سي ابتسمت بإستفزاز:صح انت اللي بتجرح كرامتها
چيمس زأها ودخل لفلورا كتملها الدم والدكتور جه وفعلآ خيطلها الجرح وچيمس فضل جنبها مستنيها تفوق
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
غرام بصاله وهي بتفحص الأوضة وبتشوف الحاجات والمعدات وهي بتلعب فيها ولقت بلطو لبسته وقربت:اي رأيك انفع دكتورة
سراج ضحك وهز راسه بإيجاب:طبعآ تنفعي تبقي احلا واجمل دكتورة
غرام:لا مش عايزة ابقى دكتورة هبقى سيدة اعمال
سراج:حلو بردو
غرام:انت هتخليني سيدة اعمال بقى مش كدا
سراج ابتسم:كدا
غرام قربت ولفت دراعها حوالين رقبته واتكلمت بدلع:انت بتحبني انا والنونو صح
سراج:عايزة اي
غرام:عيزاك تحبه يا سراج هو صغير في بطني ومش صح تطلب اموته يعني
سراج باصصلها:وانا راضي حاضر وبعدين انا بحبه بس انا خايف
غرام مركزه في عينه وهزت راسها بنفي:لا متخفش....انا هنا جنبك يا سراج دايمآ جنبك فمتخفش
سراج ابتسم وقرب باسها وهي غمضت وهتبعد مسكها
غرام بعدت بعد فتره وبصتله
سراج ابتسم وحضانها:بحبك بشكل مش هتتخيليه بحب شقاوتك وخفة دمك وبحب تفكيرك بحب فيكي كل حاجة يا غرامي بحبك
غرام ابتسمت:وانا كمان بحبك...بس مش بحب فيك كل حاجة مبحبش الخمرة ومبحبش المكان اللي خدتني فيه دا انا مبحبش ضربك...
سراج:كل دا اتغير كل دا خلاص هيتمحي لما اخرج من هنا بإذن الله هتبقى حياه جديدة حياة خالية من اي مشاكل ومعاناه بإذن الله انا ناوي اغير كل حاجة يا غرامي ناوي اغير حاجات كتيرة
غرام ابتسمت:وانا هبقى جنبك وبعد كام شهر هجيبلك نونو جميل
سراج ضحك وهز راسه بإيجاب وباس ايدها
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
فلورا فاقت وشافت نور ابيض غمضت بعنف بقت تفتح وغمض وشايفه ضباب ابيض وبس سمعت الباب اتفتح غمضت وحست بجد بيقعد جنبها عرفت انه چيمس لما استنشقت عطره باس خدها ودا خلاها ارتجفت
چيمس:انتي فوقتي
فلورا.....
چيمس حضانها:حقك عليا
فلورا:اي اللي حصل....انت اتهجمت عليا...انا مكنتش متخيلة ان قذارتك هتوصل للدرجة دي مكنتش متخيلة يا چيمس
چيمس مسك ايدها:انا معملتش حاجة انا سيبتك بس اتصدمت لما لقيتك فاقدة للوعي
فلورا شايفة ضوء ابيض ومش عايزة تتكلم مع چيمس بس مستغربه اي دا
چيمس:فلورا انتي كويسة؟
فلورا هزت راسها بإيجاب:انا كويسة بس عايزة ابقى لوحدي ممكن
چيمس:فلورا
فلورا :سيبني لوحدي لو سمحت
چيمس هز راسه بإيجاب:حاضر يا لورا حاضر
خرج وهي قعدت وبتغمض وبتفتح شايفه نفس الضباب الأبيض استغربت اي دا اول مرة تحصل او يمكن الخبطة اثرت على دماغها؟
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ادم قاعد بغضب في اوضته ورايح جاي بضيق وراح لأدهم وادهم استغرب:مالك في اي؟
ادم:انت كلمت حور في اي؟
ادهم:بتسأل لي وانت مالك؟
ادم:متعصبنيش قولي كلمتها ف اي
ادهم:اي يا ادم في اي
ادم:هي متغيرة هي مبقتش...
سكت وادهم ابتسم:مبقتش تحبك مبقتش تستناك اخيرآ واحدة اتحدت غرور ادم بجلالة قدره صعب عليك اوووي مش كدا
ادم:هي اللي حكتلك؟
ادهم:انت عايز اي منها كانت عينك على فلورا ورفضتك واتجوزت ودلوقتي انت عينك على حور انت اي القرف اللي انت فيه دا دول قرايبك المفروض تخاف عليهم وتحميهم من الغريب مش انت تبقى عايز تضرهم متفوق بقى يا ادم كل شيئ وله حد وليه اخر فأنتبه لتصرفاتك
ادم:امممم وانت بقى اللي هتعلمني ازاي انتبه
ادهم:ولا تعلمني ولا اعلمك وملكش دعوة بيا عشان خلاص انا اكتفيت يا ادم منك انت حر وابعد عني
ادم:انت بتحبها
ادهم:اه بحبها اه بحب حور انت عايز ايه؟انت عارف وحاسس ومع ذلك اتماديت معاها؟انت اي انت ولا اخ ولا صاحب ولا راجل اصلآ
ادم هيضربه ادهم منعه بمسك ايده:تؤتؤ مش هسمحلك انا الصح وانت اللي غلطان انا مش هسمحلك
ادم:اي رأيك اني هاخدها منك
ادهم:انا مش داخل منافسة معاك وانا هتقدملها ولو رفضت انا هحترم دا انا مش زيك اللي بتعمله دا شيئ رديئ وفي منتهى القرف واطلع برا بقى عشان انا عايز انام
ادم خرج بغضب:ماشي يا ادهم انت وهي الخسرانين
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
شروق:مااامااا تعالي شوفي بابا بيعمل اي بس مش عايزني انزل
بدر:هو كدا مفيش نزول دلوقتي ولا ماما ولا بابا انا قولت لا يعني لا ومعنديش كلام تاني يتقال فااهمه
تقى:بدر اهدى بس في اي
بدر:في اي يا تقى انتي مدلعاها اووي يعني
شروق رجعت شعرها لورى:بابا يا حبيبي انا نازلة بس شوية صغيرين وجاية
تقى:حبيبي سيبها بقى شوية
شروق:يلا بقى سلاام
بدر:بت انتي استني بت
تقى مسكته:خلاص بقى يا بدر
بدر:تقى انتي مدلعاها بطريقة اوڤر وبعدين مطلعاها زيك
تقى رفعت حاجبها:زيي ليه بقى ان شاء الله
بدر:نفس التناكه والغرور والحركات اللي كنتي بتعمليها اول معرفتك
تقى ضحكت:انت لسة فاكر يا عم انت قلبك اسود اووي
بدر:انا بردو يا تقى
تقى ضحكت:منت كنت مجنون اول معرفتك وبعدين كنت بتخاف مني ولا نسيت
بدر ضحك:كنت لا يا قلبي انا لحد دلوقتي بخاف منك ......
#استودعكم_الله♡
الحلقة 12
للكاتبة /ندى محسن عوض الله ♕Noody♕
عمران: اديني ايان يا عشق
كلم ايان وقاله يجيبهم.بعد محالة غرام تستقر ويخلي باله منهم كويس وعشق فرحت لقرار عمران هي عارفه ان قلبه ابيض بس دايمآ الدنيا بتيجي عليه
غرام كانت فرحانه:بجد يا ايان هنرجع
ايان:اه بجد يا روح ايان بس كام يوم كدا تكوني ارتاحتي شوية
غرام مبسوطة وبتطنطت:هيييييه هييييييه
تالا بصت لتاليا :تفتكري هي....
تاليا ابتسمت:باين اوووي هي بتحبه
عشق عينها على غرام وهي قلقانه:ربنا يستر من اللي جاي ربنا يستر...
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
سونا قاعدة وبتحاول تمنع دموعها وعد عيطت وكانت حجة كويسة ليها انها تبعد عنهم:بعد اذنكوا بقى هروح ءأكل وعد..
مشيت وسليم باصص تجاهها بحزن
عز:متقلقش انا هحلها الأتنين بيحبوا بعض ودا شيئ كويس يخليهم يرجعوا
اوتار:الحب مش كل حاجه سونا فقدت الأحترام والتقدير مع حسام يا عز
احلام بصتلها:لو عندك كلمه كويسة قوليها معندكيش خلاص تخرسي مش لازم تقومي الدنيا وخلاص
اوتار هزت راسها بنفي:انا مقصدش بس
احلام بضيق بصتلها:بس اي تفتكري ان كلامك دا بيحل
عز اتضايق واتكلم بنرفزة:ماما مخلاص هي عندها حق حسام غلط معاها غلط كبير واي واحدة غير سونا مش هترضى ترجعله ومش قليله الأصل لا دا حقها بعد اللي حسام عمله وبيعمله دا وبعدين سونا بتحبه وقلبها ابيض وقلبها دا اللي ممكن يخليهم يرجعوا واتمنى انها متفضلش تفكر كتير لأن بالتفكير الكتير مش هترجعله وهتحس انها كانت غبيه لما كانت معاه
سليم هز راسه بنفي:انا مفتكرش انهم هيرجعوا صعب وسونا من كتر الضغط اللي كان عليها مصدقت بعدت عنه اصلآ
عز:مش صعبة عليا
سليم:مظنش يا عز
عز:لا ظن معايا مهله لحد مسراج يخرج بالسلامه كدا هكون رجعتهم ازاي دي طريقتي
سليم ضحك:ازاي
عز:لا دي شغلتي بقى انا متسمتش رجل المهام الصعبة من فراغ
اوتار ابتسمت وهي بصاله بحب وعينها اتحولت للبنفسجي
عز ابتسم ومسك ايدها:اقعدي بقى شوية انتي مبتتعلميش
اوتار:والله يا عز تعبانه
سليم:مالك يا اوتار مالها يا عز في اي؟؟
عز:حامل
احلام بصت بصدمه وبصتلها:حامل؟في السن دا
اوتار اتحرجت ودا بان على خدودها وعز حاوط خصرها وسند راسه على كتفها:اي يا ماما دي لسة صغيرة
اوتار عينها اتحولت للبنفسجي وبصتله بكسوف وهي بتبعد ايده
عز ضحك وخدها في حضنه:حبيبي اللي لسة بيتكسف
اوتار همست:انت رخم يا عز
عز ضحك
سليم ابتسم:ربنا يخليكوا لبعض
عمران جه والكل بصله وهو اتكلم وهو باصص لعز:هيجوا قريب بس انا عندي شرط
عز بصله:اي
عمران:هتوعدني انه لو قام بالسلامه هيبعد عن بنتي هيسيبها في حالها دي لسة عيلة صاحبة 15 سنه جواز اي وبيت اي اللي تتحمله
عز:عمران والله انا حاسس بيك
عمران بصله بسخرية:شششش بلاش والنبي انا حاسس بيك دي محدش بيحس بحد وانت مش حاسس بيا يا عز
عز بصله وسكت
سليم حط ايده على كتف عمران:انت اتصرفت صح...
عمران ابتسم بتحفظ وهز راسه بإيجاب:اكيد....
يحيى ورا اوضة سراج والدكتور دخل يتطمن عليه ويحيى طلب يدخل بس يتطمن عليه والدكتور مراعاة لحالة يحيى سمحله يدخل
الدكتور:هسمحلك بخمس دقايق ومتطولش عشان صحته هو لسة تعبان
يحيى:حاضر يا دكتور
الدكتور خرج ويحيى قعد جنبه لمس ايده بحنان وباس جبينه وابتسم:ربنا يقومك بالسلامه
سراج فتح عينه وابتسم
يحيى:عامل اي
سراج هيشيل جهاز التنفس يحيى هز راسه بنفي ومسك ايده:لا غلط عليك
سراج شاور على شعر يحيى وشاورله بإيده
يحيى ابتسم:انت هنا نايم وهو واخد الأهتمام كله قوم بالسلامة بسرعة بقى
سراج هز راسه بإيجاب وابتسم
يحيى:انا برا هسيبك ترتاح ولو بصيت على الإزاز هتلاقيني
سراج هز راسه بإيجاب ويحيى خرج
عز:اي يا يحيى قال حاجه
يحيى هز راسه بنفي:لا بس بيتحسن
اوتار ابتسمت:الحمد لله
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
فلورا واقفة وسامعه ضحك جي سي مع چيمس وكرم قرب جنب فلورا:فلورا الأحسن تمشي من هنا او ودخلي الأوضة
فلورا:وليه؟وبعدين ابعد من هنا انا مش عايزة اتكلم معاك
كرم:ليه اي انتي مش سامعه ومش شايفه اي اللي بيحصل
فلورا:ايوا انا فعلآ مش شايفة اي اللي بيحصل..
كرم:انا اسف بس انا بحب جي سي واللي بيحصل دا انا مش متحمله
فلورا:بتحب جي سي؟
كرم ابتسم بمكر:ايوا بحبها وبموت فيها بس انا عارف ان في بينها وبين چيمس علاقة غير شريفة بالمرة..
فلورا حست انها متضايقة ومش طايقة چيمس
كرم:دلعها عليه ومنظرهم وهما بيبوسو بعض وكأن مفيش حد موجود فلورا سامحيني في اللي هقوله بس انا لأول مرة...لأول مرة اكره انك عامية لأن لو چيمس كان عارف انك هتشوفيه مكنش هيتصرف بالطريقة دي
فلورا عينها دمعت وابتسمت بسخرية:اه يعني تقصد انه بيستعماني
كرم ابتسم وحاول يبين صوته حزين:انا اسف يا فلورا....واسف على اللي حصل مني قبل كدا بس انا حاولت امحي حبي ليها بأي طريقة ...سامحيني استأذن انا
فلورا اترددت: كرم استنى
كرم ابتسم: اي عايزة حاجة
فلورا بخفوت وصوت مهزوز: وديني على اوضتي...
كرم: حاضر تقدري تمسكي في هدومي
مدلها دراعه وهي مسكت في دراعه وخلاها تأنجچه وهما ماشيين چيمس شافهم هيقوم مسكته جي سي: انت رايح على فين؟
چيمس بعد ايدها: ثواني وجاي
راح وراهم وهما قدام الأوضة وزأ كرم: انت بتعمل اي هنا؟ مين ادالك الحق تلمسها ولا تقرب منها انا مش سبق وحذرتك اياك تيجي جنبها
كرم بصوت يبان حزين : چيمس في اي انت مالك هي كانت لوحده وطلبت مني اوصلها عملت اي يعني وانا اسف انا بعيد عنها بس يا رب انت تعرف انك خلاص بقيت واحد متجوز وتكتفي بمراتك ومتدمرش حب حد تاني
چيمس بصله بإستفهام:انت قصدك اي؟
كرم:بعد اذنك يا فلورا
مشي وفلورا متعصبة وچيمس مستغرب من كلام كرم
چيمس:انتي ازاي تسمحي لنفسك تمسكي في دراعه بالشكل دا
فلورا:كنت محتاجة حد يوصلني
چيمس:ومندتليش لي؟
فلورا:انت سايبني واقفة ورايح تقضي وقت لطيف مع عشيقتك فكرك انا هفضل واقفة هنا انت حتى مقأعدتنيش في حتة سيبتني ومشيت
چيمس حس انه غلط بس لو مكنش خد جي سي بعيد كانت هتجرحها هو لازم ينهي عللقته بجي سي دي من غير ميكون في اي جرح لفلورا:ادخلي يا فلورا
مسك ايدها وهي بعدت ايده ودخلت قعدت على السرير وهو قعد جنبها ومسك وشها باسها زأته:انت اتجننت انت اكيد اتجننت
چيمس سحبها ليه اكتر:اتجننت عشان بحي مراتي وعايزها جنبي لو بتسمي دا جنون فأنا اتجننت
فلورا خبت وشها ودموعها نزلت وهو شد ايدها:اي يا فلورا انت خايفة مني
فلورا بدموع:انا سبق وقولتلك عابزة اروح لبابا وكمان انا مش عيزاك تقربلي انا بكرهك يا چيمس
چيمس اتضايق وخرج وهي عيطت
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ادهم عينه على حور بيبعد عينه ويرجع يبصلها من غير محد يلاحظ وعز واخد باله منه
حور:انا عطشانه بابا هنزل اجيب حاجة اشربها
ادهم اتكلم بسرعة قبل معز يرد:انا نازل كدا كدا قوليلي عايزة تشربي اي واجيبهولك
حور:طيب خلاص هاتلي بيبسي سڤن اب اي حاجة كدا
ادهم هز راسه بإيجاب وابتسم ونزل جاب شيكولاته وبيبسي وشيبسي وحلويات كتير وطلع مدلها الشنطة
حور:اي دا كله يا ادهم انا طلبت بس حاجة
ادهم:انا جبتهم كلي اللي تاكليه والباقي شيليه وجبتلكوا كلكوا حاجة ساقعه
تالين ملاحظه تصرفات ابنها اللي بيحاول يداريها وابتسمت
عز تليفونه رن برسايل جديدة وصور لأوتار ولحور وهو بيحاول يتسفذه ورساله كانت بتقول(لو مكنتش هتنفذ اللي عيزينه صدقني حياتهم هتكون التمن ويمكن تنتهي في نفس المستشفى اللي انتو فيها )
اوتار ملاحظة غضب عز قربت حطت اي.ها على كتفه:مالك يا حبيبي في اي
عز بصلها وابتسم ربع ابتسامه:مفيش حاجة يا اوتار متقلقيش نفسك ...انا عندي مشوار هعمله على السريع واجي
سيف:اجي معاك؟
عز:تعالى
خده ومشي وادهم من وقت للتاني بيسرق النظر لحور
ادم ابتسم بسخرية:شكلك باين اووي انت عشان كدا كنت متضايق بس على فكرآ مش هتبصلك بخجلك دا وبعدين هي يوم مفكرت فكرت في واحد زيي مش قادر اقولك لحظة ملمستها حسيت بأيه
ادهم مسك رقبته بعنف:انت لو اتجرأت ونطقت كلمه انا هنسى انك اخويا
تالين:في اي يا ادهم مالك بيه سيبه
ادهم زأه وادم ضحك:اصله بيغير على حاجة مش ليه اصلآ
ادهم بصله بغضب ونزل
حور:هو في اي انت عملتله اي يا سخيف انت
ادم:ولا جيت جنبه
حور:ماما لو سمحتي هكلمه واجي
اوتار هزت راسها بإيجاب:متتأخريش يا حور
حور هزت راسها بإيجاب ونزلت شافته قاعد على الرصيف بتاع المستشفى وادم نزل وراهم
حور قعدت جنبه:مالك يقى يا سيدي قالك اي البايخ دا
ادهم مبصلهاش:مفيش انا بس مش رايق اتفضلي اطلعي وانا هفك شوية واطلع
حور:انت مبتحبش تتكلم معايا لي وحتى وانت بتكلمني مش باصصلي هو انا بخوف
ادهم ابتسم وهز راسه بنفي:لا طبعآ بس بجد انا مش رايق اتفضلي اطلعي
حور اتنهدت:حاضر يا سيدي امري لله
وقفت وهتطلع لقت ادم قدامها
حور:نعم
ادم:اتكلمتوا ف اي
حور:وانت مالك وبعدين انت بتضايقه ليه؟؟
ادم سحبها لمكان هادي وهي زأته:ادم انت اتجننت ولا اي؟؟في اي انت عايز ايه؟
ادم:عايز اي عايز افهم انتي بتبعدي عني ليه؟هاا اتأسفتلك اعمل اي تاني اعمل اي تاني
حور:تبعد عني
ادم:حور انا عارف انك بتحبيني
حور طلعت عن شعورها:ااااه اه بحبك
ادم بصلها
حور:انا كنت بحبك وانت عارف دا كويس وعارف اني كنت بحبك بس اي اللي حصل استغلتني وكسرتني وهنتني وبمنتهى البساطة جاي تقولي اسف وانا بمنتهى البساطة هقولك اسفة
ادم بصلها
حور:ايوا اسفة اسفة جدآ اني مبقتش مبهورة بأدق تفاصيلك اسفة اني شيفاك شخص ندل واستغلالي واسفة جدآ انك فقدت احترامي ومش هيرجع انا وانت قرايب بس بالأسم بس حتى مفيش حاجة بترجع زي مكانت.. انا اتكسرت بس انا اللي هصلح نفسي وانا اللي هشتري نفسي بعد مبعتني انت يا ادم
ادم كان بيسمعها بشعور غريب
حور:انا في بداية حياتي ومش هقف عليك وانت اللي خسرتني مش انا اللي خسرتك صدقني انا كنت بحبك بس دلوقتي لا دلوقتي مبستناش اشوفك مبحسش بحاجة لما اسمع اسمك بقيت احس اننا خلاص مفيش اي مشاعر من ناحيتي
ادم:ولو قولتلك ان في مشاعر من ناحيتي انا...
حور:دي مشكلتك زي منا حليت مشكلتي فحل انت كمان مشكلتك بس عارف الفرق اي اني مش هعقدهالك زي منت كنت دايمآ بتعقدهالي....
ادهم كان سامعهم وكان عجبه حور جدآ
حور:خلاص يا ادم صدقني كل حاجة انتهت...
مشيت وادهم استخبى وراح وراها بهدوء شافها قعدت عند الحديقة اتنهدت وابتسمت بصت للسما وكأنها بعد مخرجت كل حاجة جواها ارتاحت عجبته اكتر ابتسم وفضل مراقبها عشان متبقاش لوحدها لحد مطلعت وهو استنى شوية وطلع
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
چيمس: يعني اي بقى
فلورا: يعني مش هتعامل كاني مراتك ابدآ يا چيمس انت اتجوزتني بغرض الأنتقام مش اكتر وعشان كدا انا مش هسمح انك....
چيمس: اني اقرب منك وتفتكري انا محتاج لإذنك
فلورا هزت راسها بإيجاب: اه يا چيمس انت محتاج لإذني وبعدين انت معاك عشيقتك انت ليه مهتم بالعامية الساذجة اللي معاك
چيمس بغضب وقف: عشيقتك عشيقتك انتي اي شوفتي اي عشان تقولي كدا
فلورا بحزن: انا مش محتاجة اشوف كلامك وضحكك والأحضان والبوس ولا تحب اوضح اكتر
چيمس بصلها: اي الجنون دا احضان اي وبتاع اي ايه اللي بتقوليه دا
فلورا: انا مجنونة فأبعد عني ورجعني لعيىتي
چيمس بغضب: انتي الكلام معاكي بقى شبه مستحيل يا فلورا
عدى فترة راحوا على بيت. في كندا وكان كرم وجي سي معاهم فلورا كانت مبتتكلمش مع حد غير في اضيق الحدود وچيمس بيحاول يجمد قلبه من ناحيتها سراج اتحسن والدكتور بدأ علاج الكماوي معاه ومازال عز هيتجنن عشان فلورا وبيحاول يصلح بين حسام وسونا اللي لاحظ انها بقت تشتاقله وهو يوميآ بيبقى عندهم بحجة العيال
سراج واقف قدام المراية ومسك مكنة الحلاقه وبقى يحلق شعره ابتسم بحزن على شكله وراح اوضته في المستشفى قعد على السرير والباب خبط دخل يحيى وسيف
يحيى الجو تلج انت قاعد بنص ازاي كدا
سراج باصص ليحيى وضحك: عشان كدا مغطي شعرك الجميل دا
يحيى بص لسيف وسكت
سراج: في اي متخانقين ولا اي
يحيى: لا مش متخانقين
سراج بيحاول يضحك معاهم: شوف بقى عندك واحد اقرع صحبك بقى اقرع اهو
سيف: احم هروح اجيب حاجة نشربها
مشي ويحيى باصص لسراج: شكلك حلو
سراج: كذااب اوي يله انت
يحيى: لا بجد شكلك حلو اي رأيك في شكلي بقى
سراج: شيل البتاعه دي شعرك احلا
يحيى ابتسم وشال الطاقية وسراج اتصدم ان يحيى حالق كل شعره زي سراج بالظبط بصله بصدمه ووقف بغضب: انت اي اللي عملته دا
يحيى كشر بتمثيل: اي يا عم هو انا شكلي وحش للدرجة دي
سراج غمض بضيق ورجع بصله
يحيى ابتسم: اي انت كنت فاكر اني بحب شعري اكتر منك مثلآ؟؟
سراج الدموع كانت لامعة في عينه ويحيى قرب حضنه: هي فترة هنعديها سوا بحلوها وبمرها يا صاحبي
سراج ابتسم ومسح عينه بسبب الدموع: انت احسن صاحب في الدنيا
يحيى: احنا احسن صحاب في الدنيا صح غرامك جت
سراج: بجد يعني هي محبكتش تيجي غير دلوقتي يعني
مسك طاقيه ولبسها ويحيى هز راسه بنفي:انت فاكر انها هتهتم بشكلك وبعدين انت قمر
سراج:ان شالله تسلم يخويا دخلها بقى
ندالها وعمران كان هيدخل معاها بس عز مسكه وهمس:اهدى كدا دي مراته وبعدين هو تعبان وفي وعيه اهدى
عمران:لو كسر قلبها والله يا عز مش هيكفيني فيها عمرك وعمر ابنك...
عز:مش هرد عليك هعديهالك بمزاجي يا عمران
يحيى دخلها واول مشافت يحيى اتصدمت:اي دا لي حلقت كدا
يحيى:مش كدا احسن
غرام هزت راسها بنفي وكشرت:شكلك غريب
يحيى حس ان سراج اتضايق واتوتر:لا كدا احسن
غرام:مش عاجبني والله لو طلعتلي بالمنظر دا هخاف
يحيى:عشان انتي واخدة عليا بشعر طويل بس استأذن انا
خرج وقفل وسراج كان واقف بظاهره ولابس الطاقيه بتاعت يحيى وهي قربت:سراج...انا هنا..
سراج ابتسم وغمض عينه بحب:عارف انك هنا..سامعك وحاسس بيكي
غرام:طب مش هتبصلي
سراج لف وبصلها وابتسم ابتسامه واسعه:انتي من اسبوع واحد زدتي حلاوة وجمال ورقة....
غرام ابتسمت:عرفت انك تعبان بس كان تأخيري غصب عني وكمان يا سراج افتكرت عقبال ماجي هتكون خفيت انت تعبان اووي كدا؟
سراج هز راسه بإيجاب:اه انا تعبان..ممكن تيجي في حضني
غرام ابتسمت وقربت وقفت قدامه وهو ابتسم وقرب حضانها غمض عينه وعينه دمعت:انا اسف...
غرام:لي اسف
سراج:على كل حاجة... على كل حاجة يا غرامي حصلت على اذيتي ليكي وعلى معاناتك معايا على عياطك اللي كان بسببي وعلى المك انا اسف
غرام: سراج انا مقولتش لحد على اللي حصل هما عايزين يعرفوا انت خدتني فين بس انا مقولتش حاجه
سراج بصلها بعدم تصديق: وليه
غرام: محبتش اقول عشان مش هيخلوني اشوفك تاني
سراج ابتسم: وانتي عايزة تشوفيني تاني؟
غرام ابتسم: يمكن مش انا لوحدي يعني
سراج: اومال مين تاني
غرام ابتسمت وقربت منه وهمست:ابنك
سراج ابتسم وهو مش مستوعب قصدها:ابني مين بقى
غرام:ابنك يعني ابنك
سراج:مين
غرام كشرت بضيق:ابنك يا سراج جوا بطني انا جوايا
سراج اتصدم:انتي تقصدي...انك حامل..؟؟انتي حامل؟ازاي....ازاي انتي؟
غرام بتقرب بإبتسامه:اه انا حامل في ابنك
سراج زاها بعدم تصديق:حمل اي انتي صغيرة وبعدين حمل اي دلوقتي؟
غرام قلقت:هو انت مش عايزو
سراج:اه مش عايزو يا غرام
غرام بصتله وبعدت:يعني اي انت عايزني اموته انت مش بتحبني ولا اي انا مش فاهمه يا ريت تفهمني؟
سراج صرخ فيها:انتي مبتفكريش طفل اي اللي تجيبيه دلوقتي وافرضي حصلي حاجه وانا واحد محكوم عليه بالموت
عمران:شوفت اهو بيزعقلها
عز فتح وشاف غرام بتعيط اتعصب:في اي يا سراج
سراج:انت عارف الموضوع دا انت عارف انها حامل
عز:حامل؟
غرام حضنت عمران وهي بتستخبى فيه بدموع:بابا كان عندك حق يا بابا هو مش هيقبل بيه كان عندك حق انا غبية
عز:اهدى بس كدا
سراج اتكلم بغضب:حمل اي وانا حاليآ واحد محكوم عليه بالموت انا مش ضامن انا هعيش للجلسة اللي جيا ولا لا
غرام:بابا مشيني من هنا
سراج سحبها بحنان وعمران كان هيعترض بس عز مسكه:اهدى ارجوك اهدى
عمران زأ ايد عز بغضب
غرام بتبعد ايده:سيبني بقى
سراج قلع الطاقيه وهي بصتله بإستغراب:انتي عارفة انا عملت كدا ليه؟؟عشان انا حاليآ باخد كيماوي عارفة بتاع اي الكيماوي دا؟
غرام بصاله بصدمه
سراج:بتاع السرطان بتاع اللي عندهم المرض دا انا مش تعبان عندي شوية برد انا عندي كانسر لو مت هيبقى اي وضعه
غرام شهقت بصدمه وبصت لعمران وهو غمض بضيق وهو كذب عليها ومقلش على مرض سراج
غرام بصت لسراج:بس انت هتبقى كويس انت مش هتموت
سراج:دي احتماليه....بس ....انا خايف من بعد كدا ممكن اي اللي يحصل
غرام:يعني عايزني اموته....
سراج سكت
غرام بحزن:بس انا ممكن اموت يا سراج افرض انا مت وانت بقيت كويس
سراج بصلها بإستفهام:تموتي؟
عمران:غرام صغيرة والدكتورة قالت في مخاطرة في سنها دا...
سراج هز راسه بنفي:وانا لا يمكن اوافق انك تخاطري بحياتك انا اسف انا مفكرتش بس انا خايف
غرام حضنته وهي بتطبطب عليه:انت هتبقى كويس
اوتار ابتسمت وعشق قلقانه
سراج همسلها:طب شكي من غير شعر عامل ازاي
اوتار:جميل وابقى احلق كدا دايمآ
سراج ابتسم بحب وباس خدها
يحيى:نحن هنا يا عمي
سراج ضحك:مراتي والله مراتي ووحشاني
عمران:غرام سيبيه يرتاح ويلا ايان وديها هلى البيت
سراج:بس انا عايزها تبقى جنبي
ايان:متنساش انها حامل وتعبانه
سراج هز راسه بإيجاب وبصلها
غرام:بس انا مرتاحة كدا انا ممكن ابقى جنبه واقعد يعني
ايان:غرام يلا بقى اسمعي الكلام يا حبيبتي عشان متتعبيش
غرام:هبقى هنا جنبه
عز:كلنا جنبه ولو في اي حاجة هنقولك
غرام هزت راسها بنفي:لا...مش هسيبه
عمران:امري لله...
عز:روحوا ارتاحوا انا وهي واوتار وحور هنبقى سوا
عمران هز راسه بإيجاب
خرجوا كلهم وسراج نام على السرير بتعب وهي قعدت جنبه باست جبينه ومسكت ايده بحنان زهو ابتسم:غرامي
غرام ابتسمت:نعم
سراج:انتي مسمحاني مش كدا
غرام بصتله
سراج:انتي مسمحاني بعد كل اللي حصل
غرام:انت اتأسفتلي بس انا متضايقة منك حاجة جوايا كدا مضيقاني ولما خدتني الديسكو دا....مش قادرة انسى اليوم دا....بس لو منستوش انا هكرهك....
سراج حضانها:اقسملك مفيش اي حاجة من دي هتتكرر وبعدين ربنا انتقملك واشد انتقام كمان انتي متعرفيش ايه اللي كان بيحصلي...وجلسه الكيماوي دي عذاب تاني...عذاب انتي مش هتتخيلي الألم..
غرام بتطبطب عليه:انت قوي انت هتستحمل صح
سراج هز راسه بإيجاب:انا بستحمل واللي واجعني فلورا بسببي اتجوزت الكذاب القذر اللي خدها برا انا مش عارف اعمل اي كلام مامته بيريحنا شويه بس في نفس الوقت انا عارف وحاسس ان بعدها عننا دا مجننا بعدها عننا دا في حد ذاته مدمرنا يا غرام
غرام:هي اتجوزت بسرعة كدا وواحدة مش حلو
سراج هز راسه بإيجاب:اه يا غرام انا مش عارف اعمل اي والله مش عارف
غرام:اتطمن كل حاجة كويس...كل حاجة هتبقى كويسة
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
فلورا لوحدها في الأوضة بتعيط بصمت
الباب اتفتح مسحت دموعها ووقفت
چيمس:اي يا ست فلورا مالك
فلورا بصوت مهزوز:مش كفاية...كفاية بقى...رجعني لبابا
چيمس:اي رأيك اخليكي تكلميه
فلورا هزت راسها بإيجاب:ماشي انا عايزة اكلمه وحيات اغلى حاجة عندك
چيمس:وهستفاد اي في المقابل لما اخليكي تكلميه يا لورا
فلورا:تستفاد اي....انت عايز اي
چيمس بصلها:واحدة زي القمر ومش هتقدر تقاومني ولا تهرب مني وانا هموت وتبقى ملكي انا وبس
فلورا بعدت وهو سحبها وهمس وهو بيمشي ايده على كتفها وضهرها:فهمتيني ولا افهمك بطريقة تانيه عايزك يا لورتي
فلورا زأته بدموع:ابدآ انا مش معتبرة نفسي مراتك انا لا كنت ولا هكون مراتك انا بكرهك
الباب خبط وكرم مدله التليفون:زي مطلبت
چيمس خد التليفون منه واتكلم:عموووو وحشتني موووت يا عمو
عز بغضب:يا قذر يا زباله انت عارف يا چيمس لو بنتي حصلها حاجة انا ممكن اعمل فيك اي؟
چيمس ضحك:اي يا ترى اي
فلورا دموعها نازلة وهي سمعاه
عز:چيمس انت بتغلط وغلط كبير اووي كرم عامل كدا عشان تدخل انت السجن ولا تتقتل ويخلاله الجو مع املاكك دي كانت خطت ابوه وهو حاليآ بينفذها وانت ماشي وراه ابوك كان مرشد لينا
چيمس معلوماته اتلغبطت ودا بان في صوته:انت كذاب انت بتحاول ترجع بنتك بأي طريقة
عز بغضب:معلوماتي لازم تتأكد منها انت بنفسك يا چيمس انت مش عيل صغير هيتضحك عليه المهم عندي بنتي انت لازم ترجعها هي فين انا عايز اكلمها
چيمس:بنتك دي انا هخلص كل انتقامي فيها
عز صرخ فيه:يا بني ةدم انت قولتلك انها ملهاش ذنب اقسم بالله يا چيمس لو حصلها حاجة مش هيكفيني موتك وهجيبك حتى لو في اخر الدنيا صدقني هجيبك حتى لو في اخر الدنيا انا بحذرك
چيمس ضحك:واااو بجد يا سيادة اللوا لورا تعالي خدي بابا دا بيعرف يهدد تعالي يا روحي يلا
سحبها بعنف توازنها اختل :چيييمش حاااسب...
عز اتعصب:چيييييمس
فلورا خدت التليفون:بابا انا كويسة والله انا بخير
عز غمض عينه وابتسم بقلق كانت وحشاه وواحشه صوتها:حبيبتي اتطمني انا هجيلك انا مش هسيبك
فلورا مقدرتش تسيطر على نفسها وعلى دموعها وعيطت:انا كويسة بس محتجاك جنبي لأول مرة احس اني عامية حاول ترجعني انا في كندا تعالالي ورجعني معاك انت وحشني وماما وحور وكمان سراج وحشني كلكوا
عز اتضايق انه سايبها وبقى يطمنها:حاضر يا روحي حاضر يا لورا هجيلك وهاخدك ومش هتسيبي حضني ابدآ
فلورا:لورا مش هتنسى كلامك وهتفضل مستنياك ومتخفش انا باكل كويس وكويسة بس وحيدة وعاجزة
چيمس اتعصب:انتي كويسة انتي عايزة تقنعيه انك كويسة طيب يا لورا
عز اتكلم بغضب والأسبيكر مفتوح:چيمس بطل الجنون دا انت ولا عارف حاجة من اللي بيحصل ورا ضاهرك
چيمس ابتسم وزأ فلورا بعنف وقعت على الأرض ودماغها اتخبطت في السرير بعنف صرخت بألم وعز حس انه هيتجنن وچيمس قرب منها قطع هدومها وبيتهجم عليها وهي خرجت بألم بسبب مسكه لشعرها وبتزأه وعيطت:چيمس بالله عليك ابعد.....حرام عليك ابعد عني
چيمس قفل التليفون وبعد عنها وعز كان هيتجنن
اوتار:عز في اي كانت بتكلمك فلورا..
عز مشي بغضب واتكلم في التليفون والغضب مليه
چيمس ابتسم:بدل مأضطر احكيله عن معاناتك قولت اخليه يحس شويه
اتفاجأ بيها نايمه ومبتتحركش على الأرض حركها:فلورا
فلورا....
چيمس حركها: فلورا فوقي...فلورا....
شال راسها لقاها بتنزف اتصدم وظبط هدومها وحطها على السرير خرج بسرعة ونادى لكرم:اطلب الدكتور بسرعة فلورا شكل دماغها محتاجه للخياطة
كرم:حاضر يا چيمس
جي سي بغضب:وانت خايف عليها ليه متموت ولا تغور هو انت مش عايز تنتقم وخلاص من ابوها
چيمس مسك رقبتها بغضب:جي سي لأخر مرة هقولهالك مراتي خط احمر اسمها مراتي فاااهمه مش هقبل حد يجرح كرامتها
جي سي ابتسمت بإستفزاز:صح انت اللي بتجرح كرامتها
چيمس زأها ودخل لفلورا كتملها الدم والدكتور جه وفعلآ خيطلها الجرح وچيمس فضل جنبها مستنيها تفوق
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
غرام بصاله وهي بتفحص الأوضة وبتشوف الحاجات والمعدات وهي بتلعب فيها ولقت بلطو لبسته وقربت:اي رأيك انفع دكتورة
سراج ضحك وهز راسه بإيجاب:طبعآ تنفعي تبقي احلا واجمل دكتورة
غرام:لا مش عايزة ابقى دكتورة هبقى سيدة اعمال
سراج:حلو بردو
غرام:انت هتخليني سيدة اعمال بقى مش كدا
سراج ابتسم:كدا
غرام قربت ولفت دراعها حوالين رقبته واتكلمت بدلع:انت بتحبني انا والنونو صح
سراج:عايزة اي
غرام:عيزاك تحبه يا سراج هو صغير في بطني ومش صح تطلب اموته يعني
سراج باصصلها:وانا راضي حاضر وبعدين انا بحبه بس انا خايف
غرام مركزه في عينه وهزت راسها بنفي:لا متخفش....انا هنا جنبك يا سراج دايمآ جنبك فمتخفش
سراج ابتسم وقرب باسها وهي غمضت وهتبعد مسكها
غرام بعدت بعد فتره وبصتله
سراج ابتسم وحضانها:بحبك بشكل مش هتتخيليه بحب شقاوتك وخفة دمك وبحب تفكيرك بحب فيكي كل حاجة يا غرامي بحبك
غرام ابتسمت:وانا كمان بحبك...بس مش بحب فيك كل حاجة مبحبش الخمرة ومبحبش المكان اللي خدتني فيه دا انا مبحبش ضربك...
سراج:كل دا اتغير كل دا خلاص هيتمحي لما اخرج من هنا بإذن الله هتبقى حياه جديدة حياة خالية من اي مشاكل ومعاناه بإذن الله انا ناوي اغير كل حاجة يا غرامي ناوي اغير حاجات كتيرة
غرام ابتسمت:وانا هبقى جنبك وبعد كام شهر هجيبلك نونو جميل
سراج ضحك وهز راسه بإيجاب وباس ايدها
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
فلورا فاقت وشافت نور ابيض غمضت بعنف بقت تفتح وغمض وشايفه ضباب ابيض وبس سمعت الباب اتفتح غمضت وحست بجد بيقعد جنبها عرفت انه چيمس لما استنشقت عطره باس خدها ودا خلاها ارتجفت
چيمس:انتي فوقتي
فلورا.....
چيمس حضانها:حقك عليا
فلورا:اي اللي حصل....انت اتهجمت عليا...انا مكنتش متخيلة ان قذارتك هتوصل للدرجة دي مكنتش متخيلة يا چيمس
چيمس مسك ايدها:انا معملتش حاجة انا سيبتك بس اتصدمت لما لقيتك فاقدة للوعي
فلورا شايفة ضوء ابيض ومش عايزة تتكلم مع چيمس بس مستغربه اي دا
چيمس:فلورا انتي كويسة؟
فلورا هزت راسها بإيجاب:انا كويسة بس عايزة ابقى لوحدي ممكن
چيمس:فلورا
فلورا :سيبني لوحدي لو سمحت
چيمس هز راسه بإيجاب:حاضر يا لورا حاضر
خرج وهي قعدت وبتغمض وبتفتح شايفه نفس الضباب الأبيض استغربت اي دا اول مرة تحصل او يمكن الخبطة اثرت على دماغها؟
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
ادم قاعد بغضب في اوضته ورايح جاي بضيق وراح لأدهم وادهم استغرب:مالك في اي؟
ادم:انت كلمت حور في اي؟
ادهم:بتسأل لي وانت مالك؟
ادم:متعصبنيش قولي كلمتها ف اي
ادهم:اي يا ادم في اي
ادم:هي متغيرة هي مبقتش...
سكت وادهم ابتسم:مبقتش تحبك مبقتش تستناك اخيرآ واحدة اتحدت غرور ادم بجلالة قدره صعب عليك اوووي مش كدا
ادم:هي اللي حكتلك؟
ادهم:انت عايز اي منها كانت عينك على فلورا ورفضتك واتجوزت ودلوقتي انت عينك على حور انت اي القرف اللي انت فيه دا دول قرايبك المفروض تخاف عليهم وتحميهم من الغريب مش انت تبقى عايز تضرهم متفوق بقى يا ادم كل شيئ وله حد وليه اخر فأنتبه لتصرفاتك
ادم:امممم وانت بقى اللي هتعلمني ازاي انتبه
ادهم:ولا تعلمني ولا اعلمك وملكش دعوة بيا عشان خلاص انا اكتفيت يا ادم منك انت حر وابعد عني
ادم:انت بتحبها
ادهم:اه بحبها اه بحب حور انت عايز ايه؟انت عارف وحاسس ومع ذلك اتماديت معاها؟انت اي انت ولا اخ ولا صاحب ولا راجل اصلآ
ادم هيضربه ادهم منعه بمسك ايده:تؤتؤ مش هسمحلك انا الصح وانت اللي غلطان انا مش هسمحلك
ادم:اي رأيك اني هاخدها منك
ادهم:انا مش داخل منافسة معاك وانا هتقدملها ولو رفضت انا هحترم دا انا مش زيك اللي بتعمله دا شيئ رديئ وفي منتهى القرف واطلع برا بقى عشان انا عايز انام
ادم خرج بغضب:ماشي يا ادهم انت وهي الخسرانين
#رواية_رجل_المهام_الصعبة
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا #Nada_Mohsen
شروق:مااامااا تعالي شوفي بابا بيعمل اي بس مش عايزني انزل
بدر:هو كدا مفيش نزول دلوقتي ولا ماما ولا بابا انا قولت لا يعني لا ومعنديش كلام تاني يتقال فااهمه
تقى:بدر اهدى بس في اي
بدر:في اي يا تقى انتي مدلعاها اووي يعني
شروق رجعت شعرها لورى:بابا يا حبيبي انا نازلة بس شوية صغيرين وجاية
تقى:حبيبي سيبها بقى شوية
شروق:يلا بقى سلاام
بدر:بت انتي استني بت
تقى مسكته:خلاص بقى يا بدر
بدر:تقى انتي مدلعاها بطريقة اوڤر وبعدين مطلعاها زيك
تقى رفعت حاجبها:زيي ليه بقى ان شاء الله
بدر:نفس التناكه والغرور والحركات اللي كنتي بتعمليها اول معرفتك
تقى ضحكت:انت لسة فاكر يا عم انت قلبك اسود اووي
بدر:انا بردو يا تقى
تقى ضحكت:منت كنت مجنون اول معرفتك وبعدين كنت بتخاف مني ولا نسيت
بدر ضحك:كنت لا يا قلبي انا لحد دلوقتي بخاف منك ......
#استودعكم_الله♡
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثانية عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية رجل المهام الصعبة 2 الحلقة الثالثة عشر أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية رجل المهام الصعبة 2 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .