نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 58 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة من خلال موقعنا .
جريمة عشق 3 الفصل 58
٣١ ج 1
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
فيلا العدوي . يوم الاجازه .
آدم : بعد الفطار طلع ينام شويه . وبعد حوالى ساعتين صحي . واتعدل . وشاف مريم بتصلى . وبص ف الساعه . وعرف انها بتصلى الضهر . وقام واستغفر . ودخل الحمام . واتوضي . وخرج .
مريم : خلصت صلاه . وبصتله ب ابتسامتها المعتاده . انا فرشتلك سجادة صلاتك .
آدم : ابتسم . تسلمي ياروحي . بس مصحتنيش ليه اصلى ف المسجد ؟
مريم : صحيتك ياحبيبى . بس انت كنت غرقان ياقلبى ونايم بعمق . واقامو الصلاه .
آدم : هز راسه ربنا يغفرلى . انتى متعرفيش انا كنت هموت وانام .
مريم : بعد الشر عليك يا آدم . انت ياحبيبى بقالك كام يوم مبتنمش كويس . المهم انت احسن دلوقتي ؟
آدم : ايوه ياروحي . انا الحمد لله وقايم فايق كمان . وباس أيدها بس عايز منك طلب .
مريم : ابتسمت . ف ثوانى ويكون قدامك احلى فنجال قهوه دبل . لروح قلبى .
آدم : ابتسم من قلبه . وضمها لقلبه . ربنا مايحرمنى منك . ولا من ابتسامتك الصافيه الل بتحييي قلب آدم .
مريم : ولا يحرمنى من حبك وحنانك يا آدم . يلا ياحبيبى صلى الضهر . وانا هجهزلك قهوتك وهستناك تحت .
آدم : حاضر يا روحي .
مريم : خرجت . وآدم وقف ع سجادة الصلاه وبدء يصلى .
مريم : دخلت المطبخ . وعملت القهوه .
زينب : بتوتر . سيبيها انتى ياست مريم . وانا هطلعها لسي آدم .
مريم : لا يازينب . آدم هينزل يشربها ف الليفنج .
زينب : خلاص . اتفضلى انتى وانا هجيبها لسي آدم ف الليفنج . وحضرتك مش عايزه تشربى حاجه اعملهالك ؟
مريم : بتفكير . عارفه يازينب . نفسي اشرب . عناب ساقع .
زينب : فوريره يكون جاهز . اطلبى واتمنى ياست مريم .
مريم : ابتسمت . تسلميلي يا زينب . هي سعاد لسه نايمه ؟
زينب : ايوه ياست مريم . بعد ماخلصت الشغل المهم بتريح شويه . تحبى اصحيها ؟
مريم : بسرعه لالالا . سيبيها نايمه وتصحي براحتها . هي بتصحي من الفجر . سيبيها حرام .
زينب : بحُب . الهي ربنا يكرمك دنيا وآخره . ويسعد قلبك وتفرحي باحفادك . ياست مريم قادر ياكريم . والله ربنا بيحبنا علشان رزقنا شغل عندك انتى وسي آدم بيه !!
مريم : زينب . مفيش حاجه اسمها بشتغل عندك . انتى بتشتغلى معانا . احنا الل محتاجينلك مش انتى الل محتجالنا . ولحقت القهوه قبل ما تفور . شوفتى بقى القهوه كانت هتفور . يلا اعملى العناب بسرعه . وهاتيه مع القهوه ف الليفنج .
زينب : حاضر . من عينيه ياست مريم .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
آدم نزل . وقعد جمب مريم ..
مريم : تقبل الله ياحبيبى .
آدم : منا ومنك ياروحي . ايه الهدوء ده ؟ اومال فين الشباب؟
مريم : مراد مريح فوق ف الجناح بتاعه. وفريحه ف العياده . اما زين قال إنه خارج لواحد صاحبه ساعه وراجع . وريتال فوق مع الولاد وميرو وآدم كمان معاها .
آدم : اممم ربنا معاهم ..
مريم : اللهم آمين .انا عملتلك القهوه . وزينب هتجيبها حالا.
آدم : تسلم ايدك . قوليلى بقى . تحبى نخرج انهارده بعد الغدا ؟
مريم : نخرج ؟ نخرج نروح فين ؟
آدم : انتى من زمان مخرجتيش . وبعدين انتى عارفه إن. طارق تعبان شويه من ضرسه الل مجننه ده وخايف يخلعه . تعالى نروح نشوفه ونقعد معاه هو ورنا شويه. وبعدها ياقلبى اخدك ونطلع ع شيرين ومصطفى . ولو ف وقت نروح ل ملك وجاسر واخوكي حسام . ايه رايك موافقه.؟
مريم : ابتسمت . والله فكره جميله اوي خلاص ياحبيبى انا موافقه .
آدم : تمام . نشرب القهوه الدبل .واقعد مع الماستى شويه وبعد الغدا نطلع نلبس. واول مشوار يبقى عند الواد طارق . وبعدها باقى العيله ..
زينب : دخلت تقدم القهوه ل آدم بتوتر . اتفضل يسى آدم بيه .
آدم : متشكر يازينب .
زينب : بألف هنا وحطت القهوه .
زينب : اتفضلى العناب ياست مريم .
مريم : تسلم ايدك يا زينب ..
زينب : حطت العناب .واتعدلت وماسكه الصينيه فاضيه . وباين عليها التوتر . .
. واتحركت خطوتين . ورجعت تانى . وبعدها رجعت خطوتين تانى ومرتبكه .
آدم : بعدم فهم . اله مالك يازينب . رايحه جايه . ف حاجه ؟
زينب : بتوتر. ها . احم لا لا ابدا مفيش يسيى آدم بيه . انا . انا ماشيه اهو .
مريم : تعالى يا زينب . ايه ياحبيبتى شكلك فعلا عايزه تقولى حاجه !
زينب : قدمت خطوتين . هوا . بصراحه . هوا.
آدم : اممم بما إن فيها بصراحه . تعالى اقعدى يازينب واتكلمى ..
زينب : ماسكه الصينيه . وبلعت ريقها بتوتر . وقعدت قدام آدم ومريم ع الأرض .
آدم ومريم . بدهشه . وف صوت واحد. قومي من ع الأرض يازينب .
ومريم : كملت . زينب قومى اقعدى ع الكرسي .
زينب : احم مايصحش يست مريم .
مريم : قومي الله يهديكى .
زينب : قامت بحرج حاضر. وقعدت قدامهم ع طرف الكرسي بكسوف . ووشها بقى احمر جدا.
آدم : شاف توترها . ايه يازينب حصل معاكي حاجه ؟ حد ضايقك هنا .؟
زينب : بنفي . ابدا ابدا والله انتو بتعاملونى كأنى واحده من العيله ولا حسستونا ف يوم اننا خدامين . ربنا يبارك فيكو يارب .
مريم : ايه خدامين دي يازينب . انا هفضل أقولك كل شويه . انك انتى وسعاد والبنات الل معاكم انتو اساس البيت .
آدم : كلامك خايب يازينب . وبعدين خادم القوم سيدهم . دا انا بشرب من ايدك كباية شااي متتشربش ههههههههه .
مريم . ضحكت . وزينب ضحكت .
آدم : شاف زينب لسه ساكته ..وقال طيب يازينب . انتى محتاجه لحاجه . محتاجه فلوس . حصل معاكي حاجه؟
زينب : بسرعه . لا لأ فلوس ايه ؟ انا عايشه ف خيركو ربنا يسترك دنيا وآخره انت وست مريم .
آدم ومريم : اللهم امين .
آدم : ده خير ربنا يازينب . ها قولى بقى الل عندك . وانا بستمتع بقهوة مريم . ومريم تشرب العناب الل ملوش طعم ده ههههه .
زينب : ابتسمت . وتوترها قل . وقالت بصراحه يسي آدم بيه انت وست مريم . انا كنت عايزه اقولكو على حاجه بس مكسوفه .
مريم : قولى يازينب . متتكسفيش من حاجه ياحبيبتى خير ..
زينب : هو خير . احم . انا ..انـا جالى عريس .
مريم : ابتسمت . حبيبتي الف مبروك
زينب : وشها احمر . وبصت ف الارض . الله يبارك فيكي ياسِت مريم . وانا بصراحه زى ما انتو عارفين انى مقطوعه من شجره . وكنت بقول يعنى لو.. لو احم وسكتت .
آدم : فهم . وابتسم . وهز راسه . انتى مش مقطوعه من شجره يازينب وخليه يجي يقابلنى يوم الاجازه الل جايه. ويطلب ايدك .
زينب : عيونها لمعت بدموع . وابتسمت . ربنا يخليك يسي آدم بيه . انا عارفه أن حضرتك مش هترفض حاجه زي دي . العريس شايف نفسه حبتين . وانا عايزه اقص جناحه من دلوقتي .
آدم : ههههههههه عايزه تسيطري يازينب .
زينب : لا مش القصد والله . هو منيل حبتين . وطيب وغلبان . وعامل فيها ابو العريف .
آدم : هو شغال ايه يا زينب .
زينب : شغال ريس انفار قد الدنيا .
آدم : ايه ده ؟ هو مش من القاهره .
زينب : لا هو من بلدي . وجيران من سنين . وبعد وفاة اهلى . امه الله يجحمها وقفت حال الجوازه ومرضيتش بيا عروسه لابنها . لكن هي دلوقتي ماتت . وابنها عايز يتجوزني .
مريم : بزعل . حرام عليكى يازينب . متدعيش عليها الله يرحمها ويغفر لها .
زينب : بغيظ غصب عني والله يست مريم دى وليه مقتدره ومفتريه . دي طلقت مرات اخوها من اخوها . ودايره ف البلد تظلم ف خلق الله . وابنها ياكبدى مغلوب ع أمره . ومصدقنا ان ربنا خدها وريحنا من شرها ..
مريم : لا حول ولاقوة إلا بالله . يازينب اتقي الله . اذكرو محاسن موتاكم . خلاص هي ف دار الحق . ولازم تدعيلها بالرحمه والمغفره ويحسن خاتمتنا جميعا .
زينب : استغفر الله العظيم . والله غصب عني انا مشوفتش منها شويه . لحد ما ربنا كرمنى بالشغل عندكو . سامحينى ياست مريم .
مريم : حبيبتى ربنا يريح قلبك ويجعلك ف الخير نصيب إن شاء الله .
آدم : طيب والعريس ده يازينب واثقه فيه أنه كويس ؟
زينب : ايوه طبعا . ده غلبان اوى . وغبى حبتين وعامل فيها أنه فاهم كل حاجه . ههههه . بس منيل وغلبان اوى والله . واول ما اتصل عليا قالى هنتجوز . قولتله لا يمكن يحصل ابدا غير بعد ما سي آدم بيه يوافق. وقولتله إن العيله بتمر بشوية ظروف كدا . واول ما الدنيا تروق هقولك . وكملت بزعل . بس هو قالى بعد الجواز هقعد ف البيت . وانا مش عايزه اسيبكم ولا ابعد عن البيت ده يوم واحد ..
آدم : بتفكير . يعنى هو مالوش شغل ثابت يازينب .؟
زينب : لا هو ارزقي ع باب الله بيشتغل كل شويه فى مكان وجه هنا من كام سنه اشتغل ف مزرعه . وشويه ريس انفار . وشويه جناينى عند بهوات البلد واهو بيقلب رزقه .
مريم : ربنا يكرمك ويكرمه إن شاء الله .
آدم : طيب يازينب . قوليله يجي يوم الاجازه الل جايه وانا هكلمه وانا هقُصلك جناحه يستى ولا هخليه يشوف نفسه عليكى . وبخصوص الشغل يشتغل هنا جناينى وانتى تفضلى معانا ها مبسوطه كدا .
زينب : ضحكت بدموع . وقامت مره واحده وزغرطت بفرحه كبيره .
آدم : ومريم اتخضو . وبعدها ابتسمو لفرحتها.
زينب : بسعاده . الهى ربنا يكرمك يسي آدم بيه ويخليلك ست مريم وتعيشو 100 سنه فى سعاده وهنا . الهي يسترك يست مريم ولا تشوفي يوم وحش ابدا .ويخليلك سي آدم بيه .ويخليلكو اولاودكو واحفادكو . والهي ..
آدم : قاطعها . بس بس خلاص يازينب .
مريم : ههههه اللهم امين يارب العالمين واياكى يازينب ياحبيبتى انتى بنت حلال وتستاهلى كل خير . ومتقلقيش من اي حاجه .
مراد فوق وسمع الزغروطه ونزل بسرعه . وكمان ريتال ونزلو مدهوشين ..
مراد : ايه يا جدعان الزغاريط دى . فرحونا معاكو .
ريتال : ايه يازوزو . بتزغرطي ليه .؟
زينب : اتكسفت واتحركت بسرعه من قدامهم .
آدم : عيال رخمه وفصيله . كسفتو البنت .
مراد : اله . هو سر ياجدعان قولى انتى يامريوم . زينبو بتزغرط ليه ؟
مريم : ضحكت . اصل جالها عريس ياحبيبى . وهيجي يطلب أيدها من آدم .
مراد : والكل ابتسمو . يلا ع البركه . انا قولت الحاج آدم رشح نفسه ف الانتخابات ولا حاجه
آدم : وحياتك اتعرضت عليا بس انا موافقتش.
----------------------بقلمى Mariem Nasar
عند فهد ..
رينو بتجري ورا فهد . والباب خبط .
فهد : ثوانى ياحبيبتى . خشي جوه وانا هشوف مين ..
رينو : مكشره عينيها . انا هدخل البس الاسدال . وأرجعلك . بس اعرف انى مش هسيب حقي اوكي .
فهد : هههههه . اوكي وانا هسيبك تاخدى حقك .وغمزلها .
رينو : اتكسفت . ودخلت الاوضه بسرعه تلبس الاسدال والنقاب ..
فهد : فتح الباب واتصدم . هيلينا !!!!؟
هيلينا : ابتسمت . وكانت لابسه بنطلون جينز وبلوزه شيك عليها . وكانت بشعرها . وماسكه علبة شوكليت كبيره . وبوكيه ورد شيك جدا. وقالت . هاااااي سفيان .
فهد : بلع ريقه بصعوبه . وبص وراه وخاف ع رينو ومنها ف نفس الوقت . وبص ل هيلينا تانى بغيظ مكبت . نعم !! خير انتى جايه تانى ليه ؟
هيلينا : شافت تيشرت فهد متبهدل .. اي دا سفيان . انت عامل ايه ف نفسك . ايه بهدلك كيدا ؟
فهد : صك ع اسنانه بغيظ مكبت . وانتى مالك . انتى مالك . انا مشوفتش ف برودك . واتفضلى بقى امشي من هنا قبل ما تحصل مشكله ..
رينو : لبست الاسدال والنقاب وخرجت مين ياحبيبى !؟
فهد : قلبه دق بخوف وقفل الباب ف وش هيلينا بسرعه. ولف ضهرو ع الباب ها !!؟ لا لا دا مفيش حد ..
رينو : بتعجب . وعدم فهم ! مفيش حد!؟ ازاى . ده . جرس الباب رن مرتين . ؟
فهد : بلخبطه أه . دا . لا . والجرس رن تانى . فهد صك ع اسنانه الله يخربيتك . الله يخربيتك شكلك بتحبى الضرب.
رينو : رفعت النقاب. مالك يافهد ؟ الباب خبط تانى . ف ايه ؟
فهد : ها . اه احم . هفتح اهو . بس . خشي انتى جوه .
الباب رن تانى ..
فهد : متغاظ . ولعنها ف سره ..
رينو : مستغربه تصرفاته . فهد افتح الباب عيب كدا . الل ع الباب يقول ايه ؟ وممكن يكون حد مهم افتح بقى . ونزلت النقاب.
فهد : هز راسه . احم تمام . هفتح . ولف وغمض عينيه وبيدعي انها تكون حست ع دمها ونزلت . وفتح .
هيلينا : ايه سفيان تقفل ف وش هيلينا الباب . عيب كيدا .
رينو : اتصدمت وشهقت بصوت عالى . وعيونها مفتوحه ع الاخر . انتتتتتتتى !!!؟
فهد : حط ايدو ع وشه . مفيش حد معايا استرها يارب . منك لله يهيلينا الكلب انتى .
هيلينا : هاااى . ايوه انا . ممكن ادخل نيتكلم شويا . انا عارف انك مدايك منى .
فهد : عينيه ع رينو . ومنتظر هجوم ف اى وقت ..
رينو : صكت ع أسنانها . واتحركت بنرفزه . ومسكت فهد شدته جوه . وهي وقفت مكانه .
فهد : اتحرك معاها بسهوله علشان خايف عليها .
رينو : افندم . خير . انتى مش ناويه تسبينا ف حالنا ؟ انتى عامله زى عفريت العلبه . ومكفاكيش الل اتعمل فيكي جايه ليه تانى؟..
هيلينا : مدت أيدها . اتفضلى . دى حاجه بسيطه انا بعتذر فيها . الورد ده علشانك انتى .
رينو : غمضت عينيها بغيظ . لو سمحتي اتفضلى من هنا . وياريت تنسي العنوان . علشان كده كتير اوى . ولفت لفهد ولا ايييه؟
فهد : مش عارف يعمل ريأكشن معين . اه احم فعلا كدا كتير . وكتير جدا كمان !!
هيلينا : اتكسفت . يعنى انا جاى اعتذر واجيب ورد علشان اسافر وانت مش زعلانه منى . تقولى امشي . شكرا كيتير انت . وبصت ل فهد شكرا كيتير سفيان .انا ماشي ..ولفت .
رينو : ضميرها انبها .وصعبت عليها . استنى .
فهد : بزهول . تستنا اييييه خليها تغوور ..
هيلينا : لفت . وبصت ل رينو .
رينو : تعالى ادخلى .
هيلينا : ضحكت . بيجد . انت كيتير كيتير كيوت .
فهد : صك ع اسنانه بغيظ . وبيتفرج .
رينو : شاورت ليها . اتفضلى .
هيلينا : دخلت . اتفضل انت الورد . وكمان دى حاجه بسيطه شوكيلت ل انت .
رينو : هزت راسها . ميرسي. تعالى . ودخلو الليفنج ..
فهد : شدها . وراح بيها عند الطرقه . ايه الل انتى عملتيه ده ؟
رينو : بصراحه مش عارفه . بس صعبت عليا . وبعدين دي جايه تعتذر . وكمان قالت إنها هتسافر . انا هشوف هي عايزه ايه وتمشي ع طول !!
فهد : نفخ بديق . استغفر الله العظيم يارب.
رينو : حبيبى اهدا شويه . وادخل غير هدومك . وانا هقعد معاها .
فهد : نعم !؟ تقعدى معاها لوحدك . اه وأخرج ع ضربك فيها . ولا تعمل فيكى حاجه . تعالى وشدها من أيدها ع اوضة النوم . اقفى هنا هلبس تيشرت غير ده وأخرج معاكي .
رينو : بس يافهد . ... ومكملتش. .
فهد : شاورلها . الموضوع منتهي . وقلع التيشرت . ولبس تيشرت تانى . تعالى نشوف المصيبه الل مش هتحل عننا دي . وخرجو .
هيلينا : كانت واقفه بتتفرج ع ديكور الليفنج والصور .
فهد : دخل ورينو رفعت النقاب .
هيلينا : شافت رينو ل اول مره . وانبهرت . واو انتى جميله جدا .
فهد : غار عليها . ممكن بقى نعرف انتى عايزه ايه بالظبط .
هيلينا : قعدت . اسمع سفيان . انا اعرف اتكلم مصري كويس . لكن انا موش اعرف عادات تقاليد مصريين غير إن البنت المسلم متعملش علاقه غير بعد ال الجواز . وراأأد قالى كول خاجه عن عادات تقاليد مصريين .
فهد ورينو : بصو لبعض. بعدم فهم ( رأد .)
رينو : ايه رأد ده ؟ مش فاهمه ؟.
هيلينا : رأد . رأد . انت تعرفه انت وسفيان اسمه رأد بودي جارد..
فهد : كشر عينيه . اوعي يكون قصدك رعد ؟؟
هيلينا : ضحكت يس ايوه هو رأد . انا قولت رأد كول خاجه وهو خمش غاضب ع هيلينا . وصوت عالى كيتير .
فهد ورينو . بصو لبعض بعدم فهم تانى .
هيلينا : رأد قال ان انا عملت غلط كيبير انا جيت لوخدى . وقال إن انا عايز اكسر ضلوئى وابتسمت . واو انا خبيت رأد كيتير سو هارت.
رينو : هديت شويه . وكتمت الضحكه .
فهد : انتى تقصدى أن رعد قالك . انك عايزه يتكسر ضلوعك . وانتى حبيتى رعد ؟
هيلينا : ضحكت يس انا خبيته كيتير . وكملت بزعل . انا كول يوم اروه ل رأد الشوغل واتكلم معاه وروهت ال شركه بتاع رأد .واقول انا بخيبك رأد انا عايز اتجوزك. بس رأد زعل هيلينا وقال انا البس وحش انا امشي بيشعرى . انا موش انفع ليه زوجه مصريه انا موش أعجبه . وعيونها اتملت بدموع. انا خبيت رأد كيتير . زعق اغضب قال خجات كيتير داد ومام موش اعرفها . واتنهدت بزعل . انا مسافر بعد ثلاث ايام امشي اروه ايطالى . بس انا موش انسا رأد ابدا ودمعه نزلت منها .
فهد : ساكت .
رينو : هيلينا صعبت عليها جدا . وبصت لفهد حبيبى ممكن تسيبنا لوحدنا شويه ؟
فهد : بص ل رينو مش هينفع . استحاله !
رينو : حبيبى والله متخفش عليا . طيب بص اقعد ف الصالون قدامنا هنا .
فهد : بتحذير . شغلى علمنى مثقش ف صوابعى انا مش هسيبك لوحدك فهمتى !!؟
رينو. : هزت راسها . واتنهدت . طيب انا هقعد جمبها . انت شايف حالتها عامله ازاى .ارجوك.
فهد : اتنهد . ماشي .
رينو : قامت وقعدت جمبها . انتى بتحبى رعد بجد ؟
هيلينا : بصت لرينو ف عينيها وقالت بصدق . انا اخب رأد كيتير كيتير اوى . انا موش اعرف انا اعمل ايه بس امشي من هينا . اسمع انت اسمك ايه ؟
رينو : لارين .
هيلينا : مسحت دموعها . وابتسمت . اسمع لارين . انا جيت علشان اقولك انا اسف كيتير . رأد قال ان انا موش انفع ابوس جوز خد تانى . وقال إن كيدا انا اعمل خاجه خرام . باس انا موش اعرف كيدا . وبصت ل فهد . انا اسف كيتير سفيان . واسف انا جيت لوخدى انا موش اعرف خجات كيتير . وبصت ل رينو . انا عملت غلط وانا موش اعرف وانا عايز اصلخ ال غلط ده . وجابت شنطتها .
فهد : عينيه عليها . وع الشنطه .
هيلينا : فتحت الشنطه . وطلعت تذكرتين سفر اتفضل لارين .
رينو : بعدم فهم . ايه ده ؟
هيلينا : انا قولت ل رأد ان انا اعتذر لكم واجيب تذكره سفر لجزر ال مالديف انت وسفيان ١٠ ايام ع اليخت بتاع داد . بس رأد قال انك وشاورت ع النقاب بيتلبس ده . وسفيان غاضب دائما (تقصد بيغير ع رينو ). وهيرفض انك تكوني ع اليخت ف الشاطئ . وانا اعرف جزيره ف المالديف خاصه خلوه اوى وموش فيها خد خالص . خالص . انا حجزت لكم التذكرتين . تسافر اسيا وبعد كيدا طائره خاصه وبعدها ع اليخت وانا بنفسي اوديكم الجزيره . وهيكون معاكم طائره خاصه لكم . وطائره خاصة لي . انا هوديكم الجزيره واسيب اليخت معاكم وفيه كول خاجه مأكولات مشروبات كول كول خاجه انتو تختاجوها . وانا ارجع بالطائره بتاعت انا ..والطائره الخاصه التانى علشان انا عارف ان سيفان مش واثق ف هيلينا . ولو خصل خاجه سفيان اركب الطائره وترجع ع المطار . ودي هدية هيلينا ل سفيان ولارين . واتمنى انك توافق علشان مش احس بالذنب ارجوك لارين وافق بليز .
رينو : بصت ل فهد . بدهشه ولسانها اتلجم.
فهد : اتنهد . اسمعى هيلينا . اولا انك تيجي لحد هنا وتعتذرى دي كفيله اننا منزعلش منك . واحنا فعلا خلاص مش زعلانين منك . ويمكن حصل سوء تفاهم الفتره الل فاتت وحصل لخبطه لكن كل حاجه اتوضحت. لكن انا اسف مش هقدر اقبل الهديه دي . كفايه تصميمك ف اننا منزعلش منك ..
رينو : فعلا هيلينا فهد بيتكلم صح . انتى كان ممكن ترجعي بلدك من غير ما تهتمى . لكن انك تصممي اننا منزعلش منك دي بجد كفايه . وانك تفكرى ازاى نكون مبسوطين . حاجه جميله منك . وانا كمان بعتذر ليكى عن سوء التفاهم الل حصل . اسمعي هيلينا. انا دلوقتي عايزه اكلمك ف موضوع رعد . انتى مسلمه وواضح انك متعرفيش كتير عن الدين الاسلامي . وعن الراجل الشرقي . رعد حتى لو بيحبك دينه ورجولته يمنعه انه مراته متكونش محجبه ع الاقل . جسمك الل ظاهر للناس ده هتتحاسبى عليه . شعرك ده هتتحاسبى عليه . وقبل ما تحبى رعد لازم تحبى ربنا . ولو انتى اقتنعتى وهتتغيرى . لازم قبل ما تتغيرى علشان رعد . تتغيرى علشان ربنا اولا . بصي هو الموضوع طويل جدا انى افهمك واشرحلك حجات كتير ف الاسلام . انتى لازم تتغيرى علشان نفسك قبل اي شئ . لازم تنقذي نفسك واضح إنك ضحية .ومحدش علمك . انتى فهمانى هيلينا .
هيلينا : اتنهدت بزعل . ايوه لارين انا فاخم كول كلامك رأد قال نفس الكلام لو عايز اتجوزه. قال انى لازم البس لبس طويل . واكون زي بنات اسلام .
رينو : ابتسمت يعنى رعد معندوش مانع انه يتجوزك . اممم شكل كدا كمان رعد حبك .
هيلينا : موش اعرف . انا متلخبط كيتير . لارين انا محتار انا عايز رأد عايز اسلام عايز البس بحريه عايز اعيش . انا موش فاخم انا اول مره أشعر انى متلخبط . وبصت ل فهد . المهم دلوقتى سفيان انا موش موافق انك ترفض هدية هيلينا . ارجو انك توافق اعتبره شهر عسل انت ولارين .
رينو : الفكره جواها بدءت تكبر واتخيلت وهي ف جزيره لوحدها هي وفهد . لكن عارفه أن فهد هيرفض .
فهد : اسف انا مش هقبل .
هيلينا : بصت ل رينو .ارجوك قول لسفيان انه وافق . انا هكون مبسوط كيتير . وانت وسفيان هتكون مبسوط كيتير . وشاورت ع بطنها .وحياة بيبى وافق .
رينو : هزت راسها . سبيها ع الله هيلينا ..
هيلينا : اسمع لارين انا مسافر بعد ثلاث ايام . انا اجي هينا بعد اتنين يوم . واعرف منك موافق ولا لا . وده رقم هاتف هيلينا مصري . وبصت لفهد وعطته ورقه وده عنوان الجزيره ف اسيا ممكن تسأل وتطمن. وارجوك وافق . انت هتكون ف جزيره انت ولارين ١٠ ايام . وبصت ل رينو . انتى تجري ع البحر بحريه . تلبس بحريه . تعيش بحريه مفيش حد هيشوفك خالص . انا حجزت مكان لكم وممنوع أحد يذهب هناك . لمدة ١٠ ايام من أول يوم تكون انت وسفيان هناك . وإن كان سفيان قلقا . فهو شرطي يستطيع أن يتفقد المكان بخبرته . اتمنى أن توافقو ومن بعدها لم تروني ابدا وإن لم توافقو سأكون معكم دائما. فكرو جيدا . أمامكم يومان . وحطت التذكرتين على التربيزه . وقامت وقفت . انا همشي اروح اودع رأد . باى لارين . بااى سفيان . واتحركت وخرجت ..
----------------------بقلمى Mariem Nasar
فهد : ماسك الورقه وشاف العنوان . وحطها ع التربيزه بعدم اهتمام .ومسك بوكيه الورد وفتش فيه . ومسك علبه الشوكليت وفتشها علشان لو هيلينا حاطه فيهم حاجه ..
رينو : ضحكت بصمت ع فهد . وقامت وقعدت جنبه . ايه رايك؟
فهد : رأيي في ايه ؟
رينو : ف هدية هيلينا !
فهد : مرفوضه . انا مش واثق فيها .
رينو : بغيظ . ليه بقى مرفوضه . حبيبى تخيل كدا انا وانت لو حدنا ع البحر وف جزيره لوحدنا . واو بجد انا بتخيل انا بجرى على البحر وانت تجرى ورايا . وانام ف حضنك ع شط البحر . ارجوك ليه متوافقش؟
فهد : ابتسم ببرود . لأنى مش واثق فيها قولتلك . وممكن متكونش هديه . ممكن تكون عايزه تنتقم منك ع العلقه الل انتى اديتيهالها . او ممكن كمين علشان تتنقم منى ومنك ع الل اتعمل فيها .. فهمتى؟
رينو : طيب مش انت اخدت منها العنوان . فيك تسأل وتعرف كل حاجه . مش كدا ،؟
فهد : اتنهد . رينو انسي الموضوع ده . الحمدلله انها مشيت . وانا هبعتلها رساله بالادب كدا . انى مش موافق وترجع زي ماجت . انا بدءت اجيب أخري .
رينو : طيب وهيلينا ورعد؟
فهد : بعدم فهم . مالهم ؟
رينو : مش هنساعد هيلينا ورعد ف حكايتهم؟
فهد : اه . ونساعدهم ازاى بقى . واحنا مالنا .
رينو : بدلع ومسكت ياقت التيشرت . نساعدهم . إننا نحاول نغير من شخصية هيلينا . ونشرحلها اكتر عن الإسلام . يمكن ربنا يهديها . وساعتها رعد يتجوزها . واهو نكون عملنا حاجه كويسه .
فهد : اممم . تساعديهاااا ااااه . مش دي هيلينا الل انتى كنتى غيرانه منها .
رينو : حبيبى انا كنت متغاظه انها فكرت تبصلك . لكن دلوقتي الأمر مختلف . هي بتحب واحد بعيد عنى وعنك . وبعدين انا شايفه انى اساعدها من باب الدين . مين عارف مش يمكن ربنا يقدرنى واحاول أقنعها انها تقرب من ربنا وتتغير للأفضل . ويمكن كمان ربنا يجعل هيلينا سبب لدخولى الجنه لو ربنا هداها على أيدى .
فهد : ابتسم . وقربها منه . انا معاكي أن ده شئ جميل . بس افرضي رعد مابحبش هيلينا .
رينو : يبقى عملنا الل علينا . والأهم من رعد . إننا ناخد بايد هيلينا للجنه .
فهد : امم . خلاص ياحبيبتى . وانا ابقى مبسوط . انك ربنا يجعلك سبب ف هداية الناس ..
رينو : باسته من خدو برقه . ممكن توافق بقى؟
فهد : باسها برقه . أوافق على ايه؟
رينو. : ابتسمت . ع هدية هيلينا . ونسافر انا وانت الجزيره ارجووووك . عايزه أعيش معاك بعيد عن الناس والعالم . خلينى ف حضنك ولوحدنا . بليزز .
فهد. : اتنهد . طيب ادينى يوم بس . واعرف ايه نظام الجزيره دى . واعرف كل حاجه واقولك قرارى النهائى .
رينو : بفرحه . حضنته جامد . حبيبى حبيبى . انا متاكده انك هتوافق . ربنا يخليك ليا يارب.
فهد :ضمها لحضنه اكتر ويخليكى لفهد العمر كله .
رينو : خرجت من حضنه . تعالى معايا . ومسكته من ايدو .
فهد : قام معاها . ع فين ؟
رينو : هاقولك تعالى بس . واخدته ع المطبخ .
فهد : لأ مش هعمل كيك . انا اشتريها اسهل .
رينو : لا خلاص انا صرفت نظر مش عايزه كيك ..ههههههههه.
فهد : بعدم فهم . طيب جايبانى هنا ليه ؟
رينو : ابدا . ولفت ضهرها ليه . وجابت طبق الدقيق كله . دالقتو . ع وشه والتيشرت . انا باخد حقى منك . هههههههههههه..وجريت.
فهد : يامجنونه . انتى الل جبتيه لنفسك . تعالى . وجري وراها . ورينو هلكانه ضحك ع شكل فهد بالدقيق . ووشه ابيض وعينيه . هههههههههههه استنى . استنى اصورك بليززز .
فهد : جري وراها . حااااضر عايزه تصورينى اوكي . ومسكها شدها لحضنه وقلعها الاسدال غصب عنها .
ورينو مش قادره تبطل ضحك .استنى بس بتعمل اييييه هههههه.
فهد : هتعرفي دلوقتي . وقلعها الاسدال . وفك شعرها . واخد راسها وحطها ع التيشرت . ومسح وشه ف خدها وشعرها . واتبهدلت .
فهد : ورينو بصو لبعض . وكل واحد بيضحك ع شكل التانى .
فهد : جاب الفون . الخاص بالبيت . يلا تعالى نتصور . ونعمل فيديو كمان . وفتح الكام . وبدؤو يتصورو صور مجنونه .
ورينو : قلبها بيضحك فرح قبل وشها .
وفهد : عاش معاها احاسيس ومشاعر مختلفه وجميله . وفتح الفيديو . وأتصورو ف كل مكان . وماشي بيها ع المطبخ . وسابو الفيديو مفتوح . ورينو صممت أن فهد يساعدها في ترويق المطبخ . وهما متبهدلين بالدقيق . وفهد بدء يساعدها في ترويق المطبخ . والضحك ع وشهم طول الوقت . واخيرا خلصو . وقفلو الفيديو ..
فهد : ههههههههه ااااه والله مش قادر .
رينو : هههههه شكلك تحفه وحلو اوي . وانت بالشكل ده . انا رايحه اخد شاور بعد البهدله دي . وشهقت.
فهد : شدها لحضنه . رايحه فين يختى ؟ زى ما خلتينى اروق معاكي المطبخ واشاركك فيه . انا لازم اشاركك الشاور .
رينو : فتحت عينيها على الاخر . وبلعت ريقها بتوتر. ها .. اه . اه طبعا طبعا يافهد . ومالو . دا . دا انا مستنيه الفرصه دى من زمان . احم طبعا .!!!
فهد : كشر عينيه . انا شامم ريحة غدر !!
رينو : شهقت غدرر؟ . ابدا ابدا . غدر . غدر ايه بس . احم وبلعت ريقها . هوا .. هو انا عمرى غدرت بيك؟
فهد : هز راسه . لأ .
رينو : طيب . اومال ايه بقى . انا . انا هدخل اخد هدومي . وندخل ناخد احلا شاور اوكي ؟
فهد : هز راسه . والدقيق بينزل ع وش رينو . وضحكو . وقالها اوكي ..
رينو : خرجت من حضنه . ولفت ضهرها ورقصت حواجبها . احم انا .داخله الأوضه .
فهد : رفع حاجبه . ومالو ادخلى الاوضه . اتفضلى . وفتح الباب . ودخل .
رينو : وقفت قدام الدولاب وباصه ف الدولاب. احم انا هطلع هدومي . انت كمان طلع هدومك .
فهد : اوكي . انا رايح اجيب هدومي .
رينو : ابتسمت بخبث . وضحكه شريره . هاهاها . اومال مش ناخد شاور مع بعض . احلم يافهد .وجريت ع الحمام بسرعه وقفلت الباب . ههههههههه . زمانه دلوقتي هيتجنن يعينى . وبتلف . واتخضت وجت تصرخ . وحط ايدو ع بوقها .
فهد : هههههههه . مش بقولك شامم ريحة غدر . اهدى كدا ياروحي . ويلا علشان ناخد احلا شاور مع بعض ههههههههه . وشال ايدو من على بوقها . وغمز
رينو : كشرت عينيها وصكت ع أسنانها بغيظ مكبت . انت .انت . اعمل فيك ايييييه.
فهد : بغمزه انتى بس اعشقى الفهد -------------يتبع
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
فيلا العدوي . يوم الاجازه .
آدم : بعد الفطار طلع ينام شويه . وبعد حوالى ساعتين صحي . واتعدل . وشاف مريم بتصلى . وبص ف الساعه . وعرف انها بتصلى الضهر . وقام واستغفر . ودخل الحمام . واتوضي . وخرج .
مريم : خلصت صلاه . وبصتله ب ابتسامتها المعتاده . انا فرشتلك سجادة صلاتك .
آدم : ابتسم . تسلمي ياروحي . بس مصحتنيش ليه اصلى ف المسجد ؟
مريم : صحيتك ياحبيبى . بس انت كنت غرقان ياقلبى ونايم بعمق . واقامو الصلاه .
آدم : هز راسه ربنا يغفرلى . انتى متعرفيش انا كنت هموت وانام .
مريم : بعد الشر عليك يا آدم . انت ياحبيبى بقالك كام يوم مبتنمش كويس . المهم انت احسن دلوقتي ؟
آدم : ايوه ياروحي . انا الحمد لله وقايم فايق كمان . وباس أيدها بس عايز منك طلب .
مريم : ابتسمت . ف ثوانى ويكون قدامك احلى فنجال قهوه دبل . لروح قلبى .
آدم : ابتسم من قلبه . وضمها لقلبه . ربنا مايحرمنى منك . ولا من ابتسامتك الصافيه الل بتحييي قلب آدم .
مريم : ولا يحرمنى من حبك وحنانك يا آدم . يلا ياحبيبى صلى الضهر . وانا هجهزلك قهوتك وهستناك تحت .
آدم : حاضر يا روحي .
مريم : خرجت . وآدم وقف ع سجادة الصلاه وبدء يصلى .
مريم : دخلت المطبخ . وعملت القهوه .
زينب : بتوتر . سيبيها انتى ياست مريم . وانا هطلعها لسي آدم .
مريم : لا يازينب . آدم هينزل يشربها ف الليفنج .
زينب : خلاص . اتفضلى انتى وانا هجيبها لسي آدم ف الليفنج . وحضرتك مش عايزه تشربى حاجه اعملهالك ؟
مريم : بتفكير . عارفه يازينب . نفسي اشرب . عناب ساقع .
زينب : فوريره يكون جاهز . اطلبى واتمنى ياست مريم .
مريم : ابتسمت . تسلميلي يا زينب . هي سعاد لسه نايمه ؟
زينب : ايوه ياست مريم . بعد ماخلصت الشغل المهم بتريح شويه . تحبى اصحيها ؟
مريم : بسرعه لالالا . سيبيها نايمه وتصحي براحتها . هي بتصحي من الفجر . سيبيها حرام .
زينب : بحُب . الهي ربنا يكرمك دنيا وآخره . ويسعد قلبك وتفرحي باحفادك . ياست مريم قادر ياكريم . والله ربنا بيحبنا علشان رزقنا شغل عندك انتى وسي آدم بيه !!
مريم : زينب . مفيش حاجه اسمها بشتغل عندك . انتى بتشتغلى معانا . احنا الل محتاجينلك مش انتى الل محتجالنا . ولحقت القهوه قبل ما تفور . شوفتى بقى القهوه كانت هتفور . يلا اعملى العناب بسرعه . وهاتيه مع القهوه ف الليفنج .
زينب : حاضر . من عينيه ياست مريم .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
آدم نزل . وقعد جمب مريم ..
مريم : تقبل الله ياحبيبى .
آدم : منا ومنك ياروحي . ايه الهدوء ده ؟ اومال فين الشباب؟
مريم : مراد مريح فوق ف الجناح بتاعه. وفريحه ف العياده . اما زين قال إنه خارج لواحد صاحبه ساعه وراجع . وريتال فوق مع الولاد وميرو وآدم كمان معاها .
آدم : اممم ربنا معاهم ..
مريم : اللهم آمين .انا عملتلك القهوه . وزينب هتجيبها حالا.
آدم : تسلم ايدك . قوليلى بقى . تحبى نخرج انهارده بعد الغدا ؟
مريم : نخرج ؟ نخرج نروح فين ؟
آدم : انتى من زمان مخرجتيش . وبعدين انتى عارفه إن. طارق تعبان شويه من ضرسه الل مجننه ده وخايف يخلعه . تعالى نروح نشوفه ونقعد معاه هو ورنا شويه. وبعدها ياقلبى اخدك ونطلع ع شيرين ومصطفى . ولو ف وقت نروح ل ملك وجاسر واخوكي حسام . ايه رايك موافقه.؟
مريم : ابتسمت . والله فكره جميله اوي خلاص ياحبيبى انا موافقه .
آدم : تمام . نشرب القهوه الدبل .واقعد مع الماستى شويه وبعد الغدا نطلع نلبس. واول مشوار يبقى عند الواد طارق . وبعدها باقى العيله ..
زينب : دخلت تقدم القهوه ل آدم بتوتر . اتفضل يسى آدم بيه .
آدم : متشكر يازينب .
زينب : بألف هنا وحطت القهوه .
زينب : اتفضلى العناب ياست مريم .
مريم : تسلم ايدك يا زينب ..
زينب : حطت العناب .واتعدلت وماسكه الصينيه فاضيه . وباين عليها التوتر . .
. واتحركت خطوتين . ورجعت تانى . وبعدها رجعت خطوتين تانى ومرتبكه .
آدم : بعدم فهم . اله مالك يازينب . رايحه جايه . ف حاجه ؟
زينب : بتوتر. ها . احم لا لا ابدا مفيش يسيى آدم بيه . انا . انا ماشيه اهو .
مريم : تعالى يا زينب . ايه ياحبيبتى شكلك فعلا عايزه تقولى حاجه !
زينب : قدمت خطوتين . هوا . بصراحه . هوا.
آدم : اممم بما إن فيها بصراحه . تعالى اقعدى يازينب واتكلمى ..
زينب : ماسكه الصينيه . وبلعت ريقها بتوتر . وقعدت قدام آدم ومريم ع الأرض .
آدم ومريم . بدهشه . وف صوت واحد. قومي من ع الأرض يازينب .
ومريم : كملت . زينب قومى اقعدى ع الكرسي .
زينب : احم مايصحش يست مريم .
مريم : قومي الله يهديكى .
زينب : قامت بحرج حاضر. وقعدت قدامهم ع طرف الكرسي بكسوف . ووشها بقى احمر جدا.
آدم : شاف توترها . ايه يازينب حصل معاكي حاجه ؟ حد ضايقك هنا .؟
زينب : بنفي . ابدا ابدا والله انتو بتعاملونى كأنى واحده من العيله ولا حسستونا ف يوم اننا خدامين . ربنا يبارك فيكو يارب .
مريم : ايه خدامين دي يازينب . انا هفضل أقولك كل شويه . انك انتى وسعاد والبنات الل معاكم انتو اساس البيت .
آدم : كلامك خايب يازينب . وبعدين خادم القوم سيدهم . دا انا بشرب من ايدك كباية شااي متتشربش ههههههههه .
مريم . ضحكت . وزينب ضحكت .
آدم : شاف زينب لسه ساكته ..وقال طيب يازينب . انتى محتاجه لحاجه . محتاجه فلوس . حصل معاكي حاجه؟
زينب : بسرعه . لا لأ فلوس ايه ؟ انا عايشه ف خيركو ربنا يسترك دنيا وآخره انت وست مريم .
آدم ومريم : اللهم امين .
آدم : ده خير ربنا يازينب . ها قولى بقى الل عندك . وانا بستمتع بقهوة مريم . ومريم تشرب العناب الل ملوش طعم ده ههههه .
زينب : ابتسمت . وتوترها قل . وقالت بصراحه يسي آدم بيه انت وست مريم . انا كنت عايزه اقولكو على حاجه بس مكسوفه .
مريم : قولى يازينب . متتكسفيش من حاجه ياحبيبتى خير ..
زينب : هو خير . احم . انا ..انـا جالى عريس .
مريم : ابتسمت . حبيبتي الف مبروك
زينب : وشها احمر . وبصت ف الارض . الله يبارك فيكي ياسِت مريم . وانا بصراحه زى ما انتو عارفين انى مقطوعه من شجره . وكنت بقول يعنى لو.. لو احم وسكتت .
آدم : فهم . وابتسم . وهز راسه . انتى مش مقطوعه من شجره يازينب وخليه يجي يقابلنى يوم الاجازه الل جايه. ويطلب ايدك .
زينب : عيونها لمعت بدموع . وابتسمت . ربنا يخليك يسي آدم بيه . انا عارفه أن حضرتك مش هترفض حاجه زي دي . العريس شايف نفسه حبتين . وانا عايزه اقص جناحه من دلوقتي .
آدم : ههههههههه عايزه تسيطري يازينب .
زينب : لا مش القصد والله . هو منيل حبتين . وطيب وغلبان . وعامل فيها ابو العريف .
آدم : هو شغال ايه يا زينب .
زينب : شغال ريس انفار قد الدنيا .
آدم : ايه ده ؟ هو مش من القاهره .
زينب : لا هو من بلدي . وجيران من سنين . وبعد وفاة اهلى . امه الله يجحمها وقفت حال الجوازه ومرضيتش بيا عروسه لابنها . لكن هي دلوقتي ماتت . وابنها عايز يتجوزني .
مريم : بزعل . حرام عليكى يازينب . متدعيش عليها الله يرحمها ويغفر لها .
زينب : بغيظ غصب عني والله يست مريم دى وليه مقتدره ومفتريه . دي طلقت مرات اخوها من اخوها . ودايره ف البلد تظلم ف خلق الله . وابنها ياكبدى مغلوب ع أمره . ومصدقنا ان ربنا خدها وريحنا من شرها ..
مريم : لا حول ولاقوة إلا بالله . يازينب اتقي الله . اذكرو محاسن موتاكم . خلاص هي ف دار الحق . ولازم تدعيلها بالرحمه والمغفره ويحسن خاتمتنا جميعا .
زينب : استغفر الله العظيم . والله غصب عني انا مشوفتش منها شويه . لحد ما ربنا كرمنى بالشغل عندكو . سامحينى ياست مريم .
مريم : حبيبتى ربنا يريح قلبك ويجعلك ف الخير نصيب إن شاء الله .
آدم : طيب والعريس ده يازينب واثقه فيه أنه كويس ؟
زينب : ايوه طبعا . ده غلبان اوى . وغبى حبتين وعامل فيها أنه فاهم كل حاجه . ههههه . بس منيل وغلبان اوى والله . واول ما اتصل عليا قالى هنتجوز . قولتله لا يمكن يحصل ابدا غير بعد ما سي آدم بيه يوافق. وقولتله إن العيله بتمر بشوية ظروف كدا . واول ما الدنيا تروق هقولك . وكملت بزعل . بس هو قالى بعد الجواز هقعد ف البيت . وانا مش عايزه اسيبكم ولا ابعد عن البيت ده يوم واحد ..
آدم : بتفكير . يعنى هو مالوش شغل ثابت يازينب .؟
زينب : لا هو ارزقي ع باب الله بيشتغل كل شويه فى مكان وجه هنا من كام سنه اشتغل ف مزرعه . وشويه ريس انفار . وشويه جناينى عند بهوات البلد واهو بيقلب رزقه .
مريم : ربنا يكرمك ويكرمه إن شاء الله .
آدم : طيب يازينب . قوليله يجي يوم الاجازه الل جايه وانا هكلمه وانا هقُصلك جناحه يستى ولا هخليه يشوف نفسه عليكى . وبخصوص الشغل يشتغل هنا جناينى وانتى تفضلى معانا ها مبسوطه كدا .
زينب : ضحكت بدموع . وقامت مره واحده وزغرطت بفرحه كبيره .
آدم : ومريم اتخضو . وبعدها ابتسمو لفرحتها.
زينب : بسعاده . الهى ربنا يكرمك يسي آدم بيه ويخليلك ست مريم وتعيشو 100 سنه فى سعاده وهنا . الهي يسترك يست مريم ولا تشوفي يوم وحش ابدا .ويخليلك سي آدم بيه .ويخليلكو اولاودكو واحفادكو . والهي ..
آدم : قاطعها . بس بس خلاص يازينب .
مريم : ههههه اللهم امين يارب العالمين واياكى يازينب ياحبيبتى انتى بنت حلال وتستاهلى كل خير . ومتقلقيش من اي حاجه .
مراد فوق وسمع الزغروطه ونزل بسرعه . وكمان ريتال ونزلو مدهوشين ..
مراد : ايه يا جدعان الزغاريط دى . فرحونا معاكو .
ريتال : ايه يازوزو . بتزغرطي ليه .؟
زينب : اتكسفت واتحركت بسرعه من قدامهم .
آدم : عيال رخمه وفصيله . كسفتو البنت .
مراد : اله . هو سر ياجدعان قولى انتى يامريوم . زينبو بتزغرط ليه ؟
مريم : ضحكت . اصل جالها عريس ياحبيبى . وهيجي يطلب أيدها من آدم .
مراد : والكل ابتسمو . يلا ع البركه . انا قولت الحاج آدم رشح نفسه ف الانتخابات ولا حاجه
آدم : وحياتك اتعرضت عليا بس انا موافقتش.
----------------------بقلمى Mariem Nasar
عند فهد ..
رينو بتجري ورا فهد . والباب خبط .
فهد : ثوانى ياحبيبتى . خشي جوه وانا هشوف مين ..
رينو : مكشره عينيها . انا هدخل البس الاسدال . وأرجعلك . بس اعرف انى مش هسيب حقي اوكي .
فهد : هههههه . اوكي وانا هسيبك تاخدى حقك .وغمزلها .
رينو : اتكسفت . ودخلت الاوضه بسرعه تلبس الاسدال والنقاب ..
فهد : فتح الباب واتصدم . هيلينا !!!!؟
هيلينا : ابتسمت . وكانت لابسه بنطلون جينز وبلوزه شيك عليها . وكانت بشعرها . وماسكه علبة شوكليت كبيره . وبوكيه ورد شيك جدا. وقالت . هاااااي سفيان .
فهد : بلع ريقه بصعوبه . وبص وراه وخاف ع رينو ومنها ف نفس الوقت . وبص ل هيلينا تانى بغيظ مكبت . نعم !! خير انتى جايه تانى ليه ؟
هيلينا : شافت تيشرت فهد متبهدل .. اي دا سفيان . انت عامل ايه ف نفسك . ايه بهدلك كيدا ؟
فهد : صك ع اسنانه بغيظ مكبت . وانتى مالك . انتى مالك . انا مشوفتش ف برودك . واتفضلى بقى امشي من هنا قبل ما تحصل مشكله ..
رينو : لبست الاسدال والنقاب وخرجت مين ياحبيبى !؟
فهد : قلبه دق بخوف وقفل الباب ف وش هيلينا بسرعه. ولف ضهرو ع الباب ها !!؟ لا لا دا مفيش حد ..
رينو : بتعجب . وعدم فهم ! مفيش حد!؟ ازاى . ده . جرس الباب رن مرتين . ؟
فهد : بلخبطه أه . دا . لا . والجرس رن تانى . فهد صك ع اسنانه الله يخربيتك . الله يخربيتك شكلك بتحبى الضرب.
رينو : رفعت النقاب. مالك يافهد ؟ الباب خبط تانى . ف ايه ؟
فهد : ها . اه احم . هفتح اهو . بس . خشي انتى جوه .
الباب رن تانى ..
فهد : متغاظ . ولعنها ف سره ..
رينو : مستغربه تصرفاته . فهد افتح الباب عيب كدا . الل ع الباب يقول ايه ؟ وممكن يكون حد مهم افتح بقى . ونزلت النقاب.
فهد : هز راسه . احم تمام . هفتح . ولف وغمض عينيه وبيدعي انها تكون حست ع دمها ونزلت . وفتح .
هيلينا : ايه سفيان تقفل ف وش هيلينا الباب . عيب كيدا .
رينو : اتصدمت وشهقت بصوت عالى . وعيونها مفتوحه ع الاخر . انتتتتتتتى !!!؟
فهد : حط ايدو ع وشه . مفيش حد معايا استرها يارب . منك لله يهيلينا الكلب انتى .
هيلينا : هاااى . ايوه انا . ممكن ادخل نيتكلم شويا . انا عارف انك مدايك منى .
فهد : عينيه ع رينو . ومنتظر هجوم ف اى وقت ..
رينو : صكت ع أسنانها . واتحركت بنرفزه . ومسكت فهد شدته جوه . وهي وقفت مكانه .
فهد : اتحرك معاها بسهوله علشان خايف عليها .
رينو : افندم . خير . انتى مش ناويه تسبينا ف حالنا ؟ انتى عامله زى عفريت العلبه . ومكفاكيش الل اتعمل فيكي جايه ليه تانى؟..
هيلينا : مدت أيدها . اتفضلى . دى حاجه بسيطه انا بعتذر فيها . الورد ده علشانك انتى .
رينو : غمضت عينيها بغيظ . لو سمحتي اتفضلى من هنا . وياريت تنسي العنوان . علشان كده كتير اوى . ولفت لفهد ولا ايييه؟
فهد : مش عارف يعمل ريأكشن معين . اه احم فعلا كدا كتير . وكتير جدا كمان !!
هيلينا : اتكسفت . يعنى انا جاى اعتذر واجيب ورد علشان اسافر وانت مش زعلانه منى . تقولى امشي . شكرا كيتير انت . وبصت ل فهد شكرا كيتير سفيان .انا ماشي ..ولفت .
رينو : ضميرها انبها .وصعبت عليها . استنى .
فهد : بزهول . تستنا اييييه خليها تغوور ..
هيلينا : لفت . وبصت ل رينو .
رينو : تعالى ادخلى .
هيلينا : ضحكت . بيجد . انت كيتير كيتير كيوت .
فهد : صك ع اسنانه بغيظ . وبيتفرج .
رينو : شاورت ليها . اتفضلى .
هيلينا : دخلت . اتفضل انت الورد . وكمان دى حاجه بسيطه شوكيلت ل انت .
رينو : هزت راسها . ميرسي. تعالى . ودخلو الليفنج ..
فهد : شدها . وراح بيها عند الطرقه . ايه الل انتى عملتيه ده ؟
رينو : بصراحه مش عارفه . بس صعبت عليا . وبعدين دي جايه تعتذر . وكمان قالت إنها هتسافر . انا هشوف هي عايزه ايه وتمشي ع طول !!
فهد : نفخ بديق . استغفر الله العظيم يارب.
رينو : حبيبى اهدا شويه . وادخل غير هدومك . وانا هقعد معاها .
فهد : نعم !؟ تقعدى معاها لوحدك . اه وأخرج ع ضربك فيها . ولا تعمل فيكى حاجه . تعالى وشدها من أيدها ع اوضة النوم . اقفى هنا هلبس تيشرت غير ده وأخرج معاكي .
رينو : بس يافهد . ... ومكملتش. .
فهد : شاورلها . الموضوع منتهي . وقلع التيشرت . ولبس تيشرت تانى . تعالى نشوف المصيبه الل مش هتحل عننا دي . وخرجو .
هيلينا : كانت واقفه بتتفرج ع ديكور الليفنج والصور .
فهد : دخل ورينو رفعت النقاب .
هيلينا : شافت رينو ل اول مره . وانبهرت . واو انتى جميله جدا .
فهد : غار عليها . ممكن بقى نعرف انتى عايزه ايه بالظبط .
هيلينا : قعدت . اسمع سفيان . انا اعرف اتكلم مصري كويس . لكن انا موش اعرف عادات تقاليد مصريين غير إن البنت المسلم متعملش علاقه غير بعد ال الجواز . وراأأد قالى كول خاجه عن عادات تقاليد مصريين .
فهد ورينو : بصو لبعض. بعدم فهم ( رأد .)
رينو : ايه رأد ده ؟ مش فاهمه ؟.
هيلينا : رأد . رأد . انت تعرفه انت وسفيان اسمه رأد بودي جارد..
فهد : كشر عينيه . اوعي يكون قصدك رعد ؟؟
هيلينا : ضحكت يس ايوه هو رأد . انا قولت رأد كول خاجه وهو خمش غاضب ع هيلينا . وصوت عالى كيتير .
فهد ورينو . بصو لبعض بعدم فهم تانى .
هيلينا : رأد قال ان انا عملت غلط كيبير انا جيت لوخدى . وقال إن انا عايز اكسر ضلوئى وابتسمت . واو انا خبيت رأد كيتير سو هارت.
رينو : هديت شويه . وكتمت الضحكه .
فهد : انتى تقصدى أن رعد قالك . انك عايزه يتكسر ضلوعك . وانتى حبيتى رعد ؟
هيلينا : ضحكت يس انا خبيته كيتير . وكملت بزعل . انا كول يوم اروه ل رأد الشوغل واتكلم معاه وروهت ال شركه بتاع رأد .واقول انا بخيبك رأد انا عايز اتجوزك. بس رأد زعل هيلينا وقال انا البس وحش انا امشي بيشعرى . انا موش انفع ليه زوجه مصريه انا موش أعجبه . وعيونها اتملت بدموع. انا خبيت رأد كيتير . زعق اغضب قال خجات كيتير داد ومام موش اعرفها . واتنهدت بزعل . انا مسافر بعد ثلاث ايام امشي اروه ايطالى . بس انا موش انسا رأد ابدا ودمعه نزلت منها .
فهد : ساكت .
رينو : هيلينا صعبت عليها جدا . وبصت لفهد حبيبى ممكن تسيبنا لوحدنا شويه ؟
فهد : بص ل رينو مش هينفع . استحاله !
رينو : حبيبى والله متخفش عليا . طيب بص اقعد ف الصالون قدامنا هنا .
فهد : بتحذير . شغلى علمنى مثقش ف صوابعى انا مش هسيبك لوحدك فهمتى !!؟
رينو. : هزت راسها . واتنهدت . طيب انا هقعد جمبها . انت شايف حالتها عامله ازاى .ارجوك.
فهد : اتنهد . ماشي .
رينو : قامت وقعدت جمبها . انتى بتحبى رعد بجد ؟
هيلينا : بصت لرينو ف عينيها وقالت بصدق . انا اخب رأد كيتير كيتير اوى . انا موش اعرف انا اعمل ايه بس امشي من هينا . اسمع انت اسمك ايه ؟
رينو : لارين .
هيلينا : مسحت دموعها . وابتسمت . اسمع لارين . انا جيت علشان اقولك انا اسف كيتير . رأد قال ان انا موش انفع ابوس جوز خد تانى . وقال إن كيدا انا اعمل خاجه خرام . باس انا موش اعرف كيدا . وبصت ل فهد . انا اسف كيتير سفيان . واسف انا جيت لوخدى انا موش اعرف خجات كيتير . وبصت ل رينو . انا عملت غلط وانا موش اعرف وانا عايز اصلخ ال غلط ده . وجابت شنطتها .
فهد : عينيه عليها . وع الشنطه .
هيلينا : فتحت الشنطه . وطلعت تذكرتين سفر اتفضل لارين .
رينو : بعدم فهم . ايه ده ؟
هيلينا : انا قولت ل رأد ان انا اعتذر لكم واجيب تذكره سفر لجزر ال مالديف انت وسفيان ١٠ ايام ع اليخت بتاع داد . بس رأد قال انك وشاورت ع النقاب بيتلبس ده . وسفيان غاضب دائما (تقصد بيغير ع رينو ). وهيرفض انك تكوني ع اليخت ف الشاطئ . وانا اعرف جزيره ف المالديف خاصه خلوه اوى وموش فيها خد خالص . خالص . انا حجزت لكم التذكرتين . تسافر اسيا وبعد كيدا طائره خاصه وبعدها ع اليخت وانا بنفسي اوديكم الجزيره . وهيكون معاكم طائره خاصه لكم . وطائره خاصة لي . انا هوديكم الجزيره واسيب اليخت معاكم وفيه كول خاجه مأكولات مشروبات كول كول خاجه انتو تختاجوها . وانا ارجع بالطائره بتاعت انا ..والطائره الخاصه التانى علشان انا عارف ان سيفان مش واثق ف هيلينا . ولو خصل خاجه سفيان اركب الطائره وترجع ع المطار . ودي هدية هيلينا ل سفيان ولارين . واتمنى انك توافق علشان مش احس بالذنب ارجوك لارين وافق بليز .
رينو : بصت ل فهد . بدهشه ولسانها اتلجم.
فهد : اتنهد . اسمعى هيلينا . اولا انك تيجي لحد هنا وتعتذرى دي كفيله اننا منزعلش منك . واحنا فعلا خلاص مش زعلانين منك . ويمكن حصل سوء تفاهم الفتره الل فاتت وحصل لخبطه لكن كل حاجه اتوضحت. لكن انا اسف مش هقدر اقبل الهديه دي . كفايه تصميمك ف اننا منزعلش منك ..
رينو : فعلا هيلينا فهد بيتكلم صح . انتى كان ممكن ترجعي بلدك من غير ما تهتمى . لكن انك تصممي اننا منزعلش منك دي بجد كفايه . وانك تفكرى ازاى نكون مبسوطين . حاجه جميله منك . وانا كمان بعتذر ليكى عن سوء التفاهم الل حصل . اسمعي هيلينا. انا دلوقتي عايزه اكلمك ف موضوع رعد . انتى مسلمه وواضح انك متعرفيش كتير عن الدين الاسلامي . وعن الراجل الشرقي . رعد حتى لو بيحبك دينه ورجولته يمنعه انه مراته متكونش محجبه ع الاقل . جسمك الل ظاهر للناس ده هتتحاسبى عليه . شعرك ده هتتحاسبى عليه . وقبل ما تحبى رعد لازم تحبى ربنا . ولو انتى اقتنعتى وهتتغيرى . لازم قبل ما تتغيرى علشان رعد . تتغيرى علشان ربنا اولا . بصي هو الموضوع طويل جدا انى افهمك واشرحلك حجات كتير ف الاسلام . انتى لازم تتغيرى علشان نفسك قبل اي شئ . لازم تنقذي نفسك واضح إنك ضحية .ومحدش علمك . انتى فهمانى هيلينا .
هيلينا : اتنهدت بزعل . ايوه لارين انا فاخم كول كلامك رأد قال نفس الكلام لو عايز اتجوزه. قال انى لازم البس لبس طويل . واكون زي بنات اسلام .
رينو : ابتسمت يعنى رعد معندوش مانع انه يتجوزك . اممم شكل كدا كمان رعد حبك .
هيلينا : موش اعرف . انا متلخبط كيتير . لارين انا محتار انا عايز رأد عايز اسلام عايز البس بحريه عايز اعيش . انا موش فاخم انا اول مره أشعر انى متلخبط . وبصت ل فهد . المهم دلوقتى سفيان انا موش موافق انك ترفض هدية هيلينا . ارجو انك توافق اعتبره شهر عسل انت ولارين .
رينو : الفكره جواها بدءت تكبر واتخيلت وهي ف جزيره لوحدها هي وفهد . لكن عارفه أن فهد هيرفض .
فهد : اسف انا مش هقبل .
هيلينا : بصت ل رينو .ارجوك قول لسفيان انه وافق . انا هكون مبسوط كيتير . وانت وسفيان هتكون مبسوط كيتير . وشاورت ع بطنها .وحياة بيبى وافق .
رينو : هزت راسها . سبيها ع الله هيلينا ..
هيلينا : اسمع لارين انا مسافر بعد ثلاث ايام . انا اجي هينا بعد اتنين يوم . واعرف منك موافق ولا لا . وده رقم هاتف هيلينا مصري . وبصت لفهد وعطته ورقه وده عنوان الجزيره ف اسيا ممكن تسأل وتطمن. وارجوك وافق . انت هتكون ف جزيره انت ولارين ١٠ ايام . وبصت ل رينو . انتى تجري ع البحر بحريه . تلبس بحريه . تعيش بحريه مفيش حد هيشوفك خالص . انا حجزت مكان لكم وممنوع أحد يذهب هناك . لمدة ١٠ ايام من أول يوم تكون انت وسفيان هناك . وإن كان سفيان قلقا . فهو شرطي يستطيع أن يتفقد المكان بخبرته . اتمنى أن توافقو ومن بعدها لم تروني ابدا وإن لم توافقو سأكون معكم دائما. فكرو جيدا . أمامكم يومان . وحطت التذكرتين على التربيزه . وقامت وقفت . انا همشي اروح اودع رأد . باى لارين . بااى سفيان . واتحركت وخرجت ..
----------------------بقلمى Mariem Nasar
فهد : ماسك الورقه وشاف العنوان . وحطها ع التربيزه بعدم اهتمام .ومسك بوكيه الورد وفتش فيه . ومسك علبه الشوكليت وفتشها علشان لو هيلينا حاطه فيهم حاجه ..
رينو : ضحكت بصمت ع فهد . وقامت وقعدت جنبه . ايه رايك؟
فهد : رأيي في ايه ؟
رينو : ف هدية هيلينا !
فهد : مرفوضه . انا مش واثق فيها .
رينو : بغيظ . ليه بقى مرفوضه . حبيبى تخيل كدا انا وانت لو حدنا ع البحر وف جزيره لوحدنا . واو بجد انا بتخيل انا بجرى على البحر وانت تجرى ورايا . وانام ف حضنك ع شط البحر . ارجوك ليه متوافقش؟
فهد : ابتسم ببرود . لأنى مش واثق فيها قولتلك . وممكن متكونش هديه . ممكن تكون عايزه تنتقم منك ع العلقه الل انتى اديتيهالها . او ممكن كمين علشان تتنقم منى ومنك ع الل اتعمل فيها .. فهمتى؟
رينو : طيب مش انت اخدت منها العنوان . فيك تسأل وتعرف كل حاجه . مش كدا ،؟
فهد : اتنهد . رينو انسي الموضوع ده . الحمدلله انها مشيت . وانا هبعتلها رساله بالادب كدا . انى مش موافق وترجع زي ماجت . انا بدءت اجيب أخري .
رينو : طيب وهيلينا ورعد؟
فهد : بعدم فهم . مالهم ؟
رينو : مش هنساعد هيلينا ورعد ف حكايتهم؟
فهد : اه . ونساعدهم ازاى بقى . واحنا مالنا .
رينو : بدلع ومسكت ياقت التيشرت . نساعدهم . إننا نحاول نغير من شخصية هيلينا . ونشرحلها اكتر عن الإسلام . يمكن ربنا يهديها . وساعتها رعد يتجوزها . واهو نكون عملنا حاجه كويسه .
فهد : اممم . تساعديهاااا ااااه . مش دي هيلينا الل انتى كنتى غيرانه منها .
رينو : حبيبى انا كنت متغاظه انها فكرت تبصلك . لكن دلوقتي الأمر مختلف . هي بتحب واحد بعيد عنى وعنك . وبعدين انا شايفه انى اساعدها من باب الدين . مين عارف مش يمكن ربنا يقدرنى واحاول أقنعها انها تقرب من ربنا وتتغير للأفضل . ويمكن كمان ربنا يجعل هيلينا سبب لدخولى الجنه لو ربنا هداها على أيدى .
فهد : ابتسم . وقربها منه . انا معاكي أن ده شئ جميل . بس افرضي رعد مابحبش هيلينا .
رينو : يبقى عملنا الل علينا . والأهم من رعد . إننا ناخد بايد هيلينا للجنه .
فهد : امم . خلاص ياحبيبتى . وانا ابقى مبسوط . انك ربنا يجعلك سبب ف هداية الناس ..
رينو : باسته من خدو برقه . ممكن توافق بقى؟
فهد : باسها برقه . أوافق على ايه؟
رينو. : ابتسمت . ع هدية هيلينا . ونسافر انا وانت الجزيره ارجووووك . عايزه أعيش معاك بعيد عن الناس والعالم . خلينى ف حضنك ولوحدنا . بليزز .
فهد. : اتنهد . طيب ادينى يوم بس . واعرف ايه نظام الجزيره دى . واعرف كل حاجه واقولك قرارى النهائى .
رينو : بفرحه . حضنته جامد . حبيبى حبيبى . انا متاكده انك هتوافق . ربنا يخليك ليا يارب.
فهد :ضمها لحضنه اكتر ويخليكى لفهد العمر كله .
رينو : خرجت من حضنه . تعالى معايا . ومسكته من ايدو .
فهد : قام معاها . ع فين ؟
رينو : هاقولك تعالى بس . واخدته ع المطبخ .
فهد : لأ مش هعمل كيك . انا اشتريها اسهل .
رينو : لا خلاص انا صرفت نظر مش عايزه كيك ..ههههههههه.
فهد : بعدم فهم . طيب جايبانى هنا ليه ؟
رينو : ابدا . ولفت ضهرها ليه . وجابت طبق الدقيق كله . دالقتو . ع وشه والتيشرت . انا باخد حقى منك . هههههههههههه..وجريت.
فهد : يامجنونه . انتى الل جبتيه لنفسك . تعالى . وجري وراها . ورينو هلكانه ضحك ع شكل فهد بالدقيق . ووشه ابيض وعينيه . هههههههههههه استنى . استنى اصورك بليززز .
فهد : جري وراها . حااااضر عايزه تصورينى اوكي . ومسكها شدها لحضنه وقلعها الاسدال غصب عنها .
ورينو مش قادره تبطل ضحك .استنى بس بتعمل اييييه هههههه.
فهد : هتعرفي دلوقتي . وقلعها الاسدال . وفك شعرها . واخد راسها وحطها ع التيشرت . ومسح وشه ف خدها وشعرها . واتبهدلت .
فهد : ورينو بصو لبعض . وكل واحد بيضحك ع شكل التانى .
فهد : جاب الفون . الخاص بالبيت . يلا تعالى نتصور . ونعمل فيديو كمان . وفتح الكام . وبدؤو يتصورو صور مجنونه .
ورينو : قلبها بيضحك فرح قبل وشها .
وفهد : عاش معاها احاسيس ومشاعر مختلفه وجميله . وفتح الفيديو . وأتصورو ف كل مكان . وماشي بيها ع المطبخ . وسابو الفيديو مفتوح . ورينو صممت أن فهد يساعدها في ترويق المطبخ . وهما متبهدلين بالدقيق . وفهد بدء يساعدها في ترويق المطبخ . والضحك ع وشهم طول الوقت . واخيرا خلصو . وقفلو الفيديو ..
فهد : ههههههههه ااااه والله مش قادر .
رينو : هههههه شكلك تحفه وحلو اوي . وانت بالشكل ده . انا رايحه اخد شاور بعد البهدله دي . وشهقت.
فهد : شدها لحضنه . رايحه فين يختى ؟ زى ما خلتينى اروق معاكي المطبخ واشاركك فيه . انا لازم اشاركك الشاور .
رينو : فتحت عينيها على الاخر . وبلعت ريقها بتوتر. ها .. اه . اه طبعا طبعا يافهد . ومالو . دا . دا انا مستنيه الفرصه دى من زمان . احم طبعا .!!!
فهد : كشر عينيه . انا شامم ريحة غدر !!
رينو : شهقت غدرر؟ . ابدا ابدا . غدر . غدر ايه بس . احم وبلعت ريقها . هوا .. هو انا عمرى غدرت بيك؟
فهد : هز راسه . لأ .
رينو : طيب . اومال ايه بقى . انا . انا هدخل اخد هدومي . وندخل ناخد احلا شاور اوكي ؟
فهد : هز راسه . والدقيق بينزل ع وش رينو . وضحكو . وقالها اوكي ..
رينو : خرجت من حضنه . ولفت ضهرها ورقصت حواجبها . احم انا .داخله الأوضه .
فهد : رفع حاجبه . ومالو ادخلى الاوضه . اتفضلى . وفتح الباب . ودخل .
رينو : وقفت قدام الدولاب وباصه ف الدولاب. احم انا هطلع هدومي . انت كمان طلع هدومك .
فهد : اوكي . انا رايح اجيب هدومي .
رينو : ابتسمت بخبث . وضحكه شريره . هاهاها . اومال مش ناخد شاور مع بعض . احلم يافهد .وجريت ع الحمام بسرعه وقفلت الباب . ههههههههه . زمانه دلوقتي هيتجنن يعينى . وبتلف . واتخضت وجت تصرخ . وحط ايدو ع بوقها .
فهد : هههههههه . مش بقولك شامم ريحة غدر . اهدى كدا ياروحي . ويلا علشان ناخد احلا شاور مع بعض ههههههههه . وشال ايدو من على بوقها . وغمز
رينو : كشرت عينيها وصكت ع أسنانها بغيظ مكبت . انت .انت . اعمل فيك ايييييه.
فهد : بغمزه انتى بس اعشقى الفهد -------------يتبع
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .
الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 58 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 59 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .