نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 55 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة من خلال موقعنا .
جريمة عشق 3 الفصل 55
٢٩ ج 2
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
محمد : احم هوا . آدم مقالكيش حاجه ؟
مريم : ابدا . كل الل قاله أن محمد عزيز عايزك فى حاجه مهمه . وسابنى وطلع .
محمد : هز راسه . واخد نفس عميق . وهيبدا يمهدلها الموضوع .
آدم : قام بتعب . وغير هدومه . واتوضي وصلى العصر . وسجد ودعا كتير . كتير اوى ونسى الوقت . وكل تركيزه ف الدعاء أن ربنا يديم مريم ف حياته . وبعد الصلاه حس براحه كبيره ف قلبه . وقام ونزل . وشاف مريم بتتكلم مع محمد . وبتضحك .
آدم : السلام عليكم . وقعد جمب مريم.
محمد ومريم وعليك السلام .
آدم : بص ل محمد .
محمد : هز راسه وطمنه . أنه قالها ع العمليه .
مريم : طبعا محمد مهدلها الموضوع . ومن جواها زي اي حد خافت وقلقت . لكن محمد طمنها واكدلها ان العمليه سهله جدا . وكمان هتكون ف وعيها . ومش هتاخد وقت . ولما محمد قالها ع رد فعل آدم . مريم فهمت سبب كلام آدم ليها . وابتسمت بحب . لانه خايف عليها اكتر من نفسه . ولازم تطمنه . بما انها عمليه بسيطه . ولمحت آدم نازل ع السلم . ضحكت مع محمد علشان تحسس آدم أن الموضوع عادي جدا لكن من جواها حاسه بالرهبه . وبصت ل آدم ومسكت ايده . وابتسمت بتمثيل . وقالت . هو ده الل مزعلك كل ده ؟ طيب ما هو محمد قال إنها سهله وبسيطه . حبيبى . دي عمليه عاديه . وهعملها . وإن شاء الله هكون كويسه . وبعدين يا آدم انت مابتشوفش الاطفال الصغيره الل بتعمل عمليات قلب مفتوح . ربنا يشفيهم ويعافيهم يارب . وبيقومو بالسلامه منها ها ؟ ومحمد قال انى هكون صاحيه . وكمان محمد هيكون معايا . وربنا قبل اى حد هيكون معايا. وانت كمان . وبصراحه انا شايفه اني اعملها بسرعه قبل مراد وزين ورينو يرجعو .. علشان مايقلقوش ع الفاضي وكمان نور اجازه . ولا انت ايه رايك ؟
آدم : اتنهد . وقال . لله الامر من قبل ومن بعد . وبص ل محمد . انت واثق انها سهله .ولا اخدها ونسافر برا .
محمد : ابتسم . والله ماتقلق من حاجه . وانا لو كنت شاكك 1٪ انها صعبه كنت أنا بنفسي قولتلك نسافر بره مصر .
آدم : هز راسه . وسكت .
مريم : من جواها اتوترت .لكن عايزه تخلص من الخوف الل ف عيون جوزها . وكمان ولادها هيرجعو اخر الاسبوع ومش عايزه عيالها تخاف عليها . وبصت ل محمد . احم انا هعملها إن شاء الله بكره يامحمد .
آدم : قلبه بيدق بسرعه . وبص ل مريم وسكت.
محمد : هز راسه . تمام يامريم وانا معاكي ف كل خطوه . وبص ل آدم . انا عايزك تطمن . العمليه سهله ومفيش دكتور غريب هيدخل عليها . والبنج موضعى .وانا متفق مع دكتوره متخصصه استشارية أمراض وقسطرة القلب . ودكتوره كبيره جدا . وانا هكون موجود جمب مريم ..
آدم : بص ل محمد بغيره ازاى مراته هتتكشف قدام حد .
محمد : فهم .. وقال مريوم معلش كوباية ميا .
مريم : قامت ومتوتره . حاضر وراحت ع المطبخ
محمد : آدم انا عارف انك بتغير ع مريم . لكن دي حاجه للضروره القصوى .والضرورات تبيح المحظورات . وعايز بردو اطمنك واقولك ان. الدعامه بتتركب من الدراع أو الرقبه . يعنى مريم هتكون با أمان اطمن . وخلينا نعملها وصدقنى هترجع زى الاول واحسن . بإذن الله.
آدم : محمد لو محتاجه تسافر اء...
محمد : قطع كلامه .. آدم مريم دي أمى . وابتسم . انا كنت قلقان منك انت مش من مريم .
مريم : جابت الميا . اتفضل يا نور عيني.
محمد : متشكر يا مريوم . بصي بقي ياحبيبتى . انتى هتوقفى كل العلاج الل بتاخديه من دلوقتي . وهتجيلى بكره المستشفى الساعه 8 الصبح . وتكونى صايمه قبل العمليه ب 8 سعات . العمليه إن شاء الله هتكون الساعه 10 الصبح . وقبل العمليه هنعمل كام تحليل واشاعه مهمه ودى لازم تتعمل . وبعدها تعمليها إن شاء الله ع خير . وتانى يوم تخرجي من المستشفى وزي الفل .
آدم : مغمض عينيه . وبينظم أنفاسه .
مريم : جواها خايفه . وهزت راسها . وقالت ل محمد إن شاء الله . وكمان هصلى الاستخاره قبل ما انام . والله المستعان .
محمد : ونعم بالله . وقام . طيب انا لازم امشي دلوقتي لانى قولت لنور هكون ف البيت الساعه 4 ودلوقتي عدت 4 . وبص ل آدم . تمام يا آدم .
آدم : هز راسه الله المستعان ..
محمد : باس ع راس مريم . وودع آدم وخرج . واتصل ع طارق ف العربيه وقاله ع الل حصل . وطارق قاله انه هيكون هو ورنا من الصبح ف المستشفى ..ومحمد نبه عليه أن محدش تانى يعرف خالص . وطارق تفهم الأمر وقاله إن شاء الله ..
آدم : مكنش ليه نفس ل أى حاجه . لكن مريم اتحايلت عليه أنه يتغدى . واكل غصب عنه .
وبعدها بفتره طارق اتصل ع آدم يطمن عليه . وآدم رد عليه . وطمنه نوعا ما . ورنا لما عرفت قعدت تعيط وزعلانه . وكلمت مريم وطمنتها ومريم ضحكت برضا . وقالت المؤمن مبتلى والحمد لله ع عطاياه . وقالت ل رنا انها متعرفش اي حد من العيله . ورنا قالت لها حاضر . انا هبعت مريم وليليان عند ماما بحجة يقضو وقت مع اريان وكريم . وانا وطارق هنكون موجودين معاكي . وودعو بعض وقفلو .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
وجه الليل عليهم . ومريم اتوضت وصلت الاستخاره . ودعت ربنا كتير ف السجود . وعيطت بصمت علشان آدم بيصلى ف الاوضه معاها . وخافت يسمع أو يحس خوفها . وبعد الصلاه قعدت تقرأ القرآن هي وآدم . وبعدها آدم اخدها في حضنه وشاف أنه لازم يقويها وحاول يطمنها ويطمن نفسه قبلها . واتكلم معاها كتير . وكل شويه يبوس أيدها وراسها وخدها . ودخلها كلها ف حضنه وفضل يمسد على شعرها لحد ما نامت . وبعد ما آدم اتاكدت انها نامت . فضل يتأمل فيها . ويرجع بالذكريات لأول مره قابلها فيها . ولما شافها وقلبه دق . وانه عشقه ليها من اول لحظه خلاه يتجاوز ويطلبها بأى طريقه . وابتسم لما افتكر هجومها عليه وزقته من صدره . وابتسم ع برائتها اول ايام جوازهم . واتنهد بعشق ع انها ضحت بنفسها علشان خاطر محمد . ومتعرفش المجهول كان ممكن يبقى عامل ايه ورضيت بيه خير أو شر . وضحك من قلبه بصمت لما افتكر انها ضربت طارق بالطاسه علشان تثبت أنها قويه . وبعدها عيونه لمعت بدموع لما افتكر أنه مد ايدو عليها . ودمعه نزلت منه ع شعرها لما افتكر أنه كان ممكن يخسرها بسبب عاصم . وغمض عينيه . يااارب انا مش كامل من غيرها . يااارب خليك معانا وانقذنا زي كل مره . يااارب . وفضل قاعد وسرحان والنوم جفاه . وانتبه ع صوت آذان الفجر . وشال راسها من حضنه ونزلها بشويش ع المخده . وباس جبينها . وقام بشويش ودخل الحمام .واتوضي . وخرج بشويش علشان متقلقش وتصحي . ولبس وخرج ببطء . ونزل وراح المسجد . وصلى الفجر . ودعا كتير جدا ف السجود بذل وانكسار ودموع وترجي أنه يحفظها . وبعد الصلاه . شيخ المسجد شرح درس للموجودين . وكان عن حب الله لعباده المؤمنين . وسمع الدرس .والشيخ قال حديث جميل دخل ع قلب آدم وطمنه .
قَالَ: قَالَ رَسُولُ الله ﷺ: عَجَباً لأمْرِ الْمُؤْمِنِ إِنَّ أَمْرَهُ كُلَّهُ لَهُ خَيْرٌ، وَلَيْسَ ذَلِكَ لأِحَدٍ إِلاَّ للْمُؤْمِن: إِنْ أَصَابَتْهُ سَرَّاءُ شَكَرَ فَكَانَ خَيْراً لَهُ، وَإِنْ أَصَابَتْهُ ضَرَّاءُ صَبَرَ فَكَانَ خيْراً لَهُ..
آدم : اتنهد باريحيه . وقال الحمد لله ع كل شئ . وبعد الدرس خرج من المسجد . ورجع ع البيت . ودخل الاوضه . وشاف مريم بتصلى . وغير هدومه .وقعد على السرير .
مريم : خلصت صلاه .
آدم : تقبل الله ياروحي .
مريم : ابتسمت منا ياحبيبى .
آدم : صحيتى امتى ؟
مريم : قعدت جنبه .من شويه . ولقيت الفجر اذن من نص ساعه واكتر . قولت اكيد انت نزلت وسبتنى نايمه .
آدم : اخدها ف حضنه . تعالى كملى نوم . انتى صايمه مش كدا ؟
مريم : حطت راسها ع صدره . واتنهدت ايوه ياحبيبي . والله المستعان .
آدم : يارب . نامي شويه . انا ظابط المنبه ع الساعه ٧ .
مريم : غمضت عينيها . حاضر يا آدم . هنام وانا بقول الاذكار .
آدم : مسد ع شعرها . بحب لحد ما نامت . ولأنه مرهق ومانمش النوم غلبه . ونام ساعه . وفاق ع صوت المنبه ..
مريم : فاقت . وكل الميعاد مابيقرب توترها بيزيد .
آدم : بص ليها ورجع شعرها ورا ودنها . وباس جبينها . صباح الخير .
مريم : صباح الخير يا حبيبي . وقامت . انا هلبس بسرعه وانزل اعملك القهوه . انا عارفه انك مانمتش !!
آدم : قام . وحب يطمنها . لا ياحبيبتي انا نمت كويس . بس فعلا محتاج لأجمل فنجال قهوه دبل من ايدك الحلوه .
مريم : اطمنت ههههه من عيوني حاضر .
فون آدم رن . وكان محمد . ورد ايوه يامحمد.
محمد : صباح الخير يا آدم .
آدم : صباح الخير .
محمد : انا ف الطريق للمستشفى . قولت اتصل اشوفك صاحي . مع انى متأكد انك مانمتش اصلا ..
آدم : احنا صحينا . ومريم بتجهز . والساعه ٨ إن شاء الله هنكون عندك .
محمد : إن شاء الله . وقفلو .
مريم : صلت الضحى ولبست ونزلت . وآدم صلى ولبس بسرعه ونزل ..
مريم : عملت القهوه . اتفضل يا حبيبي قهوتك ودبل .
آدم : تسلمي .
مريم : بالهنا . ودخلت المطبخ . وخرجت اتفضل وحطت الصنيه قدامه وكان فطار خفيف !!
آدم : بصلها ايه دا يامريم ؟
مريم : قعدت جنبه ده فطار . ومش مسموحلك انك تعترض . هتفطر وهنخرج . غير كدا مش موافقه . وانا قولت ل زينب اننا خارجين انا وانت وهنرجع ع بكره إن شاء الله .
آدم : اتنهد بتعب . مريم انا هشرب القهوه وبس مش هقدر أفطر. .
مريم : بدلع طفولى . يبقى عايز تزعل الماستك منك بقى ها !!
آدم : عيونه لمعت بدموع . وباس راسها .ربنا مايحرمنى منك ابدا ابدا يامريم .
مريم : ولا منك يا آدم ..
آدم : اكل حاجه بسيطه جدا وغصب عنه علشان متزعلش منه . وقامو وخرجو . وركب العربيه جنبها واتحرك ع المستشفى . واول ما وصلو المستشفى . اتفاجأو ب طارق ورنا منتظرينهم هناك . وكمان بيتر . لانه اتصل بليل ع طارق لانه اتصل ع آدم كتير وقلق وبعد محاولات من بيتر . طارق حكاله . وبيتر زعل جدا وقاله من الصبح هكون معاك .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
الكل سلم ع آدم ومريم واطمنو عليهم .
محمد : اخد آدم ومريم الدور التانى وعملت التحاليل المطلوبه . والاشعه . وكل ده بيوتر آدم وقلبه بيدق بسرعه كبيره جدا . ومريم متوتره .
محمد : شاف نتيجة التحاليل والأشعة وعرضها ع الدكتوره المتخصصه وشافو أن كل حاجه تمام .
محمد عارف أنه قبل العمليه دي لازم مريم تاخد مهدئ . وعطاها إبرة مهدئ . وشاف أن مريم بدءت تهدأ .
آدم : ورنا مع مريم ف الاوضه ..
آدم : قاعد جنبها ع السرير . ومسك ايديها . وسألها خايفه ؟
مريم : مفعول المهدئ بدء عليها . وقالت بهدوء . طول ما انت معايا انا مش خايفه من حاجه . واطمن انا كويسه جدا.
آدم : قرب منها وباس جبينها . استودعتك عند الله .
مريم : ابتسمت . يبقى كدا خلاص . ربنا هيحافظ ع الوديعه .
محمد : خبط ودخل . جاهزه يامريم . ومرضيش يجيب الترول علشان خاطر آدم .
آدم : قلبه بيدق وخاف جدا .
مريم : ابتسمت . وهزت راسها جاهزه ياحبيبى.
رنا : واقفه ودموعها نازله زى المطر . وراحت حضنت مريم بخوف حقيقى .
مريم : ربتت على ضهرها . وحدي الله يارنا . انتى المفروض تقوينى .
رنا : خرجت من حضنها . ومسحت دموعها . وابتسمت بتمثيل . انا عارفه انها عمليه بسيطه.بس ده مايمنعش انى اخاف عليكي . وباست راسها استودعناكي عند الله.
محمد : ساعد مريم تقوم . وقامت وآدم ساندها بدموع. وخرجو كلهم . وقلب كل واحد متوتر وخايف . وقربت من غرفة العمليات . وآدم دقات قلبه مسموعه للكل .
غرفة العمليات اتفتحت .
آدم : بص ل محمد . انا هحضر معاها .انا لازم اكون موجود معاها .
محمد : بص ل آدم . وقال جواه ده إل كنت خايف منه . وقال ثوانى يا آدم . وساعد مريم .تدخل اوضة العمليات . ورجع ل آدم وقال . آدم .انت لو دخلت هيكون صعب جدا جدا عليك . ومش هتتحمل . ف ارجوك انت لازم تسمع كلامى . انت تدخل دلوقتي تسلم عليها وتقويها وتخرج . لكن صدقني انت مش هتستحمل ارجوك .
آدم : زعق بصوته كله .. انا لازم اكون موجود معاها انت فاهم .
مريم : خرجت ع صوته . وقالت آدم وقربت منه آدم حبيبى انت ماينفعش تكون موجود . انت استنانى هنا وادعيلى . وعلشان خاطرى اسمع من محمد بالله عليك ..
آدم : عيونه اتملت بدموع وحضن مريم بوجع قدام الكل . ماينفعش اسيبك .انا كنت معاكى فى كل خطوه . ماينفعش دلوقتي اسيبك .
مريم : بدموع . انت مش هتستحمل تشوفنى كدا يا آدم . وبالله عليك متوجعش قلبى علشان خاطرى . خلينا نعدى الازمه دي ع خير .
آدم : خرجها من حضنه ومسح دموعها . وباس راسها . وهز راسه حاضر يامريم .
مريم : بزعل حقيقي علشانه . لا إله إلا الله يا آدم .
آدم : بغصه في قلبه سيدنا محمد رسول الله
محمد : حس انه مخنوق لان كمان مريم تخصه . واخد مريم تعالى يلا يا مريم .ودخل بيها . والدكتوره دخلت ومريم لفت ل آدم . وآدم عينيه متعلقه بيها لحد باب العمليات ما اتقفل . وقلبه اتملى بالخوف .
طارق وبيتر . راحو ل آدم . واخدوه غصب عنه وقعدوه وقعدو جمبه يواسوه . ورنا قاعده بدموع. وبتقرا ف المصحف .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
محمد : مع مريم . وابتسم بتمثيل . مريومه انا هقعد انا وانتى ندردش شويه .
مريم : هزت راسها .وبتتشاهد .
دكتورة التخدير . عطتها تخدير موضعي .
محمد : متوتر . لكن متابع كل حاجه .
الدكتوره : هتبتدي العمليه . بسم الله .
محمد : بيمسد ع شعرها . وحاول يطمنها . حاسه بحاجه؟
مريم : هزت راسها لأ .
محمد : تعرفي إن الواد تيم . بيقولى انا لما اكبر هتجوز مريم الكبيره .
مريم : ابتسمت . طيب يقول مريم نونو .
محمد : انا مش معترض . بس تفتكرى انا هوافق ع مراد . الواد ده دماغه طاقه .
مريم : ابتسمت بحب . مراد !!؟ هو ف حد ف حنية مراد الهي ينجية من كل سوء .
محمد : ضحك . طيب وانا ماليش دعوه حلوه كدا .
مريم : انت . دا انت ابن قلبى ربنا يحفظك ويحفظ ولادي واحفادي من كل شر . ويحفظلى آدم . وربنا يبارك ف عمره .
محمد : ضحك بصمت من قلبه . اتمنى انى انا ونور نوصل لدرجة العشق دي .
مريم : ابتسمت . ابدا . مفيش زى عشق ال آدم ابدا . بس مايمنعش انك انت ونور وصلتو لدرجه من العشق ..
الدكتوره : بتفتح ف جرح ف دراع مريم وسمعت كلام مريم .وابتسمت .
محمد : بص ع الاجهزه . وتابع الدكتوره . وبصلها تانى وقال . طبعا احنا ف منتصف العشق .
وبعد نص ساعه . مريم : محمد اطلع طمن آدم انا عارفه انه قلقان ..
محمد : هز راسه . حاضر ياحبيبتى . وخرج .
آدم : كان واقف وساند بضهره ع الحيطه وبيدعي بكل جوارحه . واول ما شاف محمد جري عليه بلهفه . مريم كويسه .
محمد : ابتسم . والله كويسه وهي الل قالتلى اطلع طمن آدم . وع فكره بقى انا وهي قاعدين ندردش مع بعض . وملهاش سيره غير عشق ال آدم . ارحمونا بقى هههههههه .
آدم : سمع كلمة عشق ال آدم . واتاكد انها بخير . وحمد ربنا . وقال ل محمد هو فاضل كتير .
محمد : نص ساعه وكل حاجه هتبقى تمام . وربت ع كتفه .بعد اذنك . ادخل اكمل قصة العشق الل تمت ع ايدى وحافظها .. ودخل .
آدم : مسح وشه بايديه . يارب . يارب خليك معانا .
بيتر : تعالى بقى يا آدم اديك اطمنت ع أم مراد . وإن شاء الله هتكون بخير .
طارق : اخدو من ايدو تعالى. اقعد انت واقف من بدرى . ووحد الله كدا وتفائل بالخير .انا تفائلت والله لما شوفت ضحكة محمد .
آدم : لا إله إلا الله . محمد رسول الله .
وعدى الوقت كأنه سنه ع آدم . واخيرا غرفة العمليات اتفتحت .
آدم : قام ورنا . وراحو للدكتوره .ها يا دكتوره مراتى كويسه ؟
الدكتوره : ابتسمت . الحمد لله هي بخير والعمليه تمت ع خير وشويه وهتخرج . حمدالله ع سلامتها .
آدم : بلهفه . ممكن ادخلها عايز اشوفها .
محمد : من وراها تعالى يا آدم .
آدم : دخل جري . واول ما شافها نايمه ع سرير العمليات قلبه وجعه .
مريم : شافته . ورفعت أيدها . آدم .
آدم : قرب منها بسرعه . ومسك ايدها حبيبتى . انتى بخير . حسيتى بحاجه .
مريم : هزت راسها . لا ياحبيبى اطمن انا بخير الحمد لله . وباس جبينها وعنينها .
وبعدها . مريم خرجت لغرفه مجهزه . وآدم جنبها .ومحمد ورنا دخلو واطمنو عليها . وطارق وبيتر منتظرين بره . لان الجرح ف الدراع ومتخيط وملفوف بشاش .وده جرح قلب آدم جدااا . لكن حمد ربنا انها بخير .
وبعد تصميم من آدم أن الكل يروح . ومحدش هيرافق مراته غيرو . وفضل جنبها زى الضل . طول الليل .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
وتانى يوم
. محمد جه . واتطمن ع مريم . وجايب الدكتوره معاه .وكشفت ع مريم . وطنتهم ان كل حاجه تمام وشرحت ل آدم ازاى يهتم بالحاله من ناحية الاكل والعلاج وتهتم بالرياضه وتبعد عن اي مجهود . وكتبتلها ع خروج .
. محمد خرج وكان بيتر وطارق ورنا جم ومحمد طمنهم..
.آدم ساعد مريم ف اللبس . ولبسها إسدال ونقاب . وساندها وخرج والكل سلم على مريم واتمنى ليها الشفاء وآدم طمنهم وكل واحد راح ع شغله بتصميم من آدم. ومحمد خرج معاهم . وساعدها وركبت العربيه . ف الكرسي الخلفي وآدم جمبها واخدها في حضنه . ومحمد الل ساق . ووصلهم للبيت .
.سعاد وزينب عرفو وزعلو جدا . وآدم نبه عليهم أن مفيش مخلوق يعرف .
.وآدم اهتم با اميرته . كل يوم وكل وقت كان الأب والسند ليها .
.ومحمد كل يوم يعدى عليها . ونور كانت عايزه تزور مامتها .
.محمد بتفكير قالها آدم واخد اجازه وعايز يقضي يومين مع مريم . بلاش احنا نكون عزول انتى اتصلى اطمنى عليها .
.وعدي كام يوم . ومريم اتحسنت الحمدلله .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
وجه ميعاد رجوع الشباب من العمره .
والكل رجع بالسلامه .
ومريم كانت مبسوطه بروجوعهم . وآدم كان مشتاق لأولاده . ونور جت وقعدو ومريم قعدت معاهم . وقضو السهره عندهم . وكل واحد اخد مراته وطلعو ع عشهم .
رينو : اخدت شاور . ولبست طقم رقيق . وفهد اخد شاور وخرج .وشاف رينو واقفه قدام المرايا بتحط لمسات خفيفه .
فهد : ابتسم . وقرب منها بشوق كبير وحضنها من الخلف . ودفن وشه في شعرها حبيبتى حبيبتى الل وحشانى جدااا .
رينو : ابتسمت بحب. حبيبى انت الل وحشنى جدا جدا . ولفت ليه . ولفت أيديها حوالين رقبته . عارف يافهد انا حاسه براحه كبيره اوى . حاسه انى خفيفه من جوايا .
فهد : حاوطها من وسطها وقرب منها اكتر . وقال بهزار خفيفه !؟ خفيفه ازاى يعنى . وانتى جواكي حته منى .
رينو : كشرت عينيها . قصدك ايه يا فهد . انا تخينه .
فهد : ههههه ابدا والله . دا انتى قمر . وكمان انا مش عارف انتى حامل ف ايه بالظبط . هي فين بطنك اصلا. ده انتفاخ ياقلبى هههههه . انا من بكره لازم اخدك ونروح للدكتوره . علشان اشوف الواد ده مستخبى فين ؟
رينو : بدلع . اممم يسلام . يعنى انا مش تخنت يافهد .
فهد : باسها برقه . ياريت تبقى بطه قمر .
رينو : ههههه بطه .
فهد : همس ف ودنها .وحشتينى .
رينو : غمضت عينيها .وانت كمان . انا بحبك اوى يافهد.
فهد : وانا بموت فيكي ياعشق الفهد . وقرب منها وباسها باشتياق كبير . ورينو تاهت في عشق الفهد .
وشالها وراح بيها ع مكان جنتهم .
وعدت الليله ع كل العيله بسعاده كبيره .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
تانى يوم . الساعه ٥ .
فهد : اخد رينو . وراحو العياده .
رينو : متحمسه . ونفسها تعرف هي حامل ف ولد ولا بنت ..
وجه دورهم . ودخلو . والدكتوره سلمت عليهم . وبتعمل السونار .
رينو : ماسكه ايد فهد . وقالت بلهفه ها يا دكتوره طمنينى .
الدكتوره : حاضر ثانيه واحده بتأكد .
فهد : اهدي ياحبيبتى . ثوانى وهتعرفى ولد او بنت وعادي جدا المهم انك تكونى بخير .
رينو : غمضت وبتقرا آية الكرسي .
الدكتوره : مبروك يا لارين ياحبيبتى اللهم بارك تؤام .ولد وبنت ..
رينو : قلبها دق بزهول . وفتحت عينيها على الاخر .وبصت لفهد .. وحست بفرحه كبيره جدا.
فهد : لا ارديا .قلبه دق وضحك بسعاده .وباس أيدها.
الدكتوره :. تحبو تسمعو نبضهم .
رينو : بتضحك بدموع .وهزت راسها ايوه . ايوه .وضغطت ع ايد فهد بفرحه كبيره.
الدكتوره : سمعتهم النبض .
فهد ورينو: سمعو النبض .وجواهم احاسيس مختلفه . ومشاعر مختلفه .
وخرجو من العياده والفرحه مش سيعاهم .
.ورينو قالت لفهد . نروح ل بابى ومامي نقولهم الخبر الجميل ده . وبعدها نروح ل بابا طارق وماما رنا ..
فهد : باس على ايديها . قلبى تؤمري أمر .
وساق العربيه . ووصلو فيلا العدوي . وسلم ع رعد ودخلو مبسوطين جدا ..
رعد : شاف عربيه فخمه جدا بتركن قدام الفيلا بعد وصول فهد ع طول. ونزلت منها بنت ولبسها لا تعليق عليه . لابسه شورت وتوب كات . وراحت عند رعد . وقالت هاي .
رعد : بصلها وتنح يخربيتك . انتى مين !!!؟
البنت : انا اسمي هيلينا -------------يتبع
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
محمد : احم هوا . آدم مقالكيش حاجه ؟
مريم : ابدا . كل الل قاله أن محمد عزيز عايزك فى حاجه مهمه . وسابنى وطلع .
محمد : هز راسه . واخد نفس عميق . وهيبدا يمهدلها الموضوع .
آدم : قام بتعب . وغير هدومه . واتوضي وصلى العصر . وسجد ودعا كتير . كتير اوى ونسى الوقت . وكل تركيزه ف الدعاء أن ربنا يديم مريم ف حياته . وبعد الصلاه حس براحه كبيره ف قلبه . وقام ونزل . وشاف مريم بتتكلم مع محمد . وبتضحك .
آدم : السلام عليكم . وقعد جمب مريم.
محمد ومريم وعليك السلام .
آدم : بص ل محمد .
محمد : هز راسه وطمنه . أنه قالها ع العمليه .
مريم : طبعا محمد مهدلها الموضوع . ومن جواها زي اي حد خافت وقلقت . لكن محمد طمنها واكدلها ان العمليه سهله جدا . وكمان هتكون ف وعيها . ومش هتاخد وقت . ولما محمد قالها ع رد فعل آدم . مريم فهمت سبب كلام آدم ليها . وابتسمت بحب . لانه خايف عليها اكتر من نفسه . ولازم تطمنه . بما انها عمليه بسيطه . ولمحت آدم نازل ع السلم . ضحكت مع محمد علشان تحسس آدم أن الموضوع عادي جدا لكن من جواها حاسه بالرهبه . وبصت ل آدم ومسكت ايده . وابتسمت بتمثيل . وقالت . هو ده الل مزعلك كل ده ؟ طيب ما هو محمد قال إنها سهله وبسيطه . حبيبى . دي عمليه عاديه . وهعملها . وإن شاء الله هكون كويسه . وبعدين يا آدم انت مابتشوفش الاطفال الصغيره الل بتعمل عمليات قلب مفتوح . ربنا يشفيهم ويعافيهم يارب . وبيقومو بالسلامه منها ها ؟ ومحمد قال انى هكون صاحيه . وكمان محمد هيكون معايا . وربنا قبل اى حد هيكون معايا. وانت كمان . وبصراحه انا شايفه اني اعملها بسرعه قبل مراد وزين ورينو يرجعو .. علشان مايقلقوش ع الفاضي وكمان نور اجازه . ولا انت ايه رايك ؟
آدم : اتنهد . وقال . لله الامر من قبل ومن بعد . وبص ل محمد . انت واثق انها سهله .ولا اخدها ونسافر برا .
محمد : ابتسم . والله ماتقلق من حاجه . وانا لو كنت شاكك 1٪ انها صعبه كنت أنا بنفسي قولتلك نسافر بره مصر .
آدم : هز راسه . وسكت .
مريم : من جواها اتوترت .لكن عايزه تخلص من الخوف الل ف عيون جوزها . وكمان ولادها هيرجعو اخر الاسبوع ومش عايزه عيالها تخاف عليها . وبصت ل محمد . احم انا هعملها إن شاء الله بكره يامحمد .
آدم : قلبه بيدق بسرعه . وبص ل مريم وسكت.
محمد : هز راسه . تمام يامريم وانا معاكي ف كل خطوه . وبص ل آدم . انا عايزك تطمن . العمليه سهله ومفيش دكتور غريب هيدخل عليها . والبنج موضعى .وانا متفق مع دكتوره متخصصه استشارية أمراض وقسطرة القلب . ودكتوره كبيره جدا . وانا هكون موجود جمب مريم ..
آدم : بص ل محمد بغيره ازاى مراته هتتكشف قدام حد .
محمد : فهم .. وقال مريوم معلش كوباية ميا .
مريم : قامت ومتوتره . حاضر وراحت ع المطبخ
محمد : آدم انا عارف انك بتغير ع مريم . لكن دي حاجه للضروره القصوى .والضرورات تبيح المحظورات . وعايز بردو اطمنك واقولك ان. الدعامه بتتركب من الدراع أو الرقبه . يعنى مريم هتكون با أمان اطمن . وخلينا نعملها وصدقنى هترجع زى الاول واحسن . بإذن الله.
آدم : محمد لو محتاجه تسافر اء...
محمد : قطع كلامه .. آدم مريم دي أمى . وابتسم . انا كنت قلقان منك انت مش من مريم .
مريم : جابت الميا . اتفضل يا نور عيني.
محمد : متشكر يا مريوم . بصي بقي ياحبيبتى . انتى هتوقفى كل العلاج الل بتاخديه من دلوقتي . وهتجيلى بكره المستشفى الساعه 8 الصبح . وتكونى صايمه قبل العمليه ب 8 سعات . العمليه إن شاء الله هتكون الساعه 10 الصبح . وقبل العمليه هنعمل كام تحليل واشاعه مهمه ودى لازم تتعمل . وبعدها تعمليها إن شاء الله ع خير . وتانى يوم تخرجي من المستشفى وزي الفل .
آدم : مغمض عينيه . وبينظم أنفاسه .
مريم : جواها خايفه . وهزت راسها . وقالت ل محمد إن شاء الله . وكمان هصلى الاستخاره قبل ما انام . والله المستعان .
محمد : ونعم بالله . وقام . طيب انا لازم امشي دلوقتي لانى قولت لنور هكون ف البيت الساعه 4 ودلوقتي عدت 4 . وبص ل آدم . تمام يا آدم .
آدم : هز راسه الله المستعان ..
محمد : باس ع راس مريم . وودع آدم وخرج . واتصل ع طارق ف العربيه وقاله ع الل حصل . وطارق قاله انه هيكون هو ورنا من الصبح ف المستشفى ..ومحمد نبه عليه أن محدش تانى يعرف خالص . وطارق تفهم الأمر وقاله إن شاء الله ..
آدم : مكنش ليه نفس ل أى حاجه . لكن مريم اتحايلت عليه أنه يتغدى . واكل غصب عنه .
وبعدها بفتره طارق اتصل ع آدم يطمن عليه . وآدم رد عليه . وطمنه نوعا ما . ورنا لما عرفت قعدت تعيط وزعلانه . وكلمت مريم وطمنتها ومريم ضحكت برضا . وقالت المؤمن مبتلى والحمد لله ع عطاياه . وقالت ل رنا انها متعرفش اي حد من العيله . ورنا قالت لها حاضر . انا هبعت مريم وليليان عند ماما بحجة يقضو وقت مع اريان وكريم . وانا وطارق هنكون موجودين معاكي . وودعو بعض وقفلو .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
وجه الليل عليهم . ومريم اتوضت وصلت الاستخاره . ودعت ربنا كتير ف السجود . وعيطت بصمت علشان آدم بيصلى ف الاوضه معاها . وخافت يسمع أو يحس خوفها . وبعد الصلاه قعدت تقرأ القرآن هي وآدم . وبعدها آدم اخدها في حضنه وشاف أنه لازم يقويها وحاول يطمنها ويطمن نفسه قبلها . واتكلم معاها كتير . وكل شويه يبوس أيدها وراسها وخدها . ودخلها كلها ف حضنه وفضل يمسد على شعرها لحد ما نامت . وبعد ما آدم اتاكدت انها نامت . فضل يتأمل فيها . ويرجع بالذكريات لأول مره قابلها فيها . ولما شافها وقلبه دق . وانه عشقه ليها من اول لحظه خلاه يتجاوز ويطلبها بأى طريقه . وابتسم لما افتكر هجومها عليه وزقته من صدره . وابتسم ع برائتها اول ايام جوازهم . واتنهد بعشق ع انها ضحت بنفسها علشان خاطر محمد . ومتعرفش المجهول كان ممكن يبقى عامل ايه ورضيت بيه خير أو شر . وضحك من قلبه بصمت لما افتكر انها ضربت طارق بالطاسه علشان تثبت أنها قويه . وبعدها عيونه لمعت بدموع لما افتكر أنه مد ايدو عليها . ودمعه نزلت منه ع شعرها لما افتكر أنه كان ممكن يخسرها بسبب عاصم . وغمض عينيه . يااارب انا مش كامل من غيرها . يااارب خليك معانا وانقذنا زي كل مره . يااارب . وفضل قاعد وسرحان والنوم جفاه . وانتبه ع صوت آذان الفجر . وشال راسها من حضنه ونزلها بشويش ع المخده . وباس جبينها . وقام بشويش ودخل الحمام .واتوضي . وخرج بشويش علشان متقلقش وتصحي . ولبس وخرج ببطء . ونزل وراح المسجد . وصلى الفجر . ودعا كتير جدا ف السجود بذل وانكسار ودموع وترجي أنه يحفظها . وبعد الصلاه . شيخ المسجد شرح درس للموجودين . وكان عن حب الله لعباده المؤمنين . وسمع الدرس .والشيخ قال حديث جميل دخل ع قلب آدم وطمنه .
قَالَ: قَالَ رَسُولُ الله ﷺ: عَجَباً لأمْرِ الْمُؤْمِنِ إِنَّ أَمْرَهُ كُلَّهُ لَهُ خَيْرٌ، وَلَيْسَ ذَلِكَ لأِحَدٍ إِلاَّ للْمُؤْمِن: إِنْ أَصَابَتْهُ سَرَّاءُ شَكَرَ فَكَانَ خَيْراً لَهُ، وَإِنْ أَصَابَتْهُ ضَرَّاءُ صَبَرَ فَكَانَ خيْراً لَهُ..
آدم : اتنهد باريحيه . وقال الحمد لله ع كل شئ . وبعد الدرس خرج من المسجد . ورجع ع البيت . ودخل الاوضه . وشاف مريم بتصلى . وغير هدومه .وقعد على السرير .
مريم : خلصت صلاه .
آدم : تقبل الله ياروحي .
مريم : ابتسمت منا ياحبيبى .
آدم : صحيتى امتى ؟
مريم : قعدت جنبه .من شويه . ولقيت الفجر اذن من نص ساعه واكتر . قولت اكيد انت نزلت وسبتنى نايمه .
آدم : اخدها ف حضنه . تعالى كملى نوم . انتى صايمه مش كدا ؟
مريم : حطت راسها ع صدره . واتنهدت ايوه ياحبيبي . والله المستعان .
آدم : يارب . نامي شويه . انا ظابط المنبه ع الساعه ٧ .
مريم : غمضت عينيها . حاضر يا آدم . هنام وانا بقول الاذكار .
آدم : مسد ع شعرها . بحب لحد ما نامت . ولأنه مرهق ومانمش النوم غلبه . ونام ساعه . وفاق ع صوت المنبه ..
مريم : فاقت . وكل الميعاد مابيقرب توترها بيزيد .
آدم : بص ليها ورجع شعرها ورا ودنها . وباس جبينها . صباح الخير .
مريم : صباح الخير يا حبيبي . وقامت . انا هلبس بسرعه وانزل اعملك القهوه . انا عارفه انك مانمتش !!
آدم : قام . وحب يطمنها . لا ياحبيبتي انا نمت كويس . بس فعلا محتاج لأجمل فنجال قهوه دبل من ايدك الحلوه .
مريم : اطمنت ههههه من عيوني حاضر .
فون آدم رن . وكان محمد . ورد ايوه يامحمد.
محمد : صباح الخير يا آدم .
آدم : صباح الخير .
محمد : انا ف الطريق للمستشفى . قولت اتصل اشوفك صاحي . مع انى متأكد انك مانمتش اصلا ..
آدم : احنا صحينا . ومريم بتجهز . والساعه ٨ إن شاء الله هنكون عندك .
محمد : إن شاء الله . وقفلو .
مريم : صلت الضحى ولبست ونزلت . وآدم صلى ولبس بسرعه ونزل ..
مريم : عملت القهوه . اتفضل يا حبيبي قهوتك ودبل .
آدم : تسلمي .
مريم : بالهنا . ودخلت المطبخ . وخرجت اتفضل وحطت الصنيه قدامه وكان فطار خفيف !!
آدم : بصلها ايه دا يامريم ؟
مريم : قعدت جنبه ده فطار . ومش مسموحلك انك تعترض . هتفطر وهنخرج . غير كدا مش موافقه . وانا قولت ل زينب اننا خارجين انا وانت وهنرجع ع بكره إن شاء الله .
آدم : اتنهد بتعب . مريم انا هشرب القهوه وبس مش هقدر أفطر. .
مريم : بدلع طفولى . يبقى عايز تزعل الماستك منك بقى ها !!
آدم : عيونه لمعت بدموع . وباس راسها .ربنا مايحرمنى منك ابدا ابدا يامريم .
مريم : ولا منك يا آدم ..
آدم : اكل حاجه بسيطه جدا وغصب عنه علشان متزعلش منه . وقامو وخرجو . وركب العربيه جنبها واتحرك ع المستشفى . واول ما وصلو المستشفى . اتفاجأو ب طارق ورنا منتظرينهم هناك . وكمان بيتر . لانه اتصل بليل ع طارق لانه اتصل ع آدم كتير وقلق وبعد محاولات من بيتر . طارق حكاله . وبيتر زعل جدا وقاله من الصبح هكون معاك .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
الكل سلم ع آدم ومريم واطمنو عليهم .
محمد : اخد آدم ومريم الدور التانى وعملت التحاليل المطلوبه . والاشعه . وكل ده بيوتر آدم وقلبه بيدق بسرعه كبيره جدا . ومريم متوتره .
محمد : شاف نتيجة التحاليل والأشعة وعرضها ع الدكتوره المتخصصه وشافو أن كل حاجه تمام .
محمد عارف أنه قبل العمليه دي لازم مريم تاخد مهدئ . وعطاها إبرة مهدئ . وشاف أن مريم بدءت تهدأ .
آدم : ورنا مع مريم ف الاوضه ..
آدم : قاعد جنبها ع السرير . ومسك ايديها . وسألها خايفه ؟
مريم : مفعول المهدئ بدء عليها . وقالت بهدوء . طول ما انت معايا انا مش خايفه من حاجه . واطمن انا كويسه جدا.
آدم : قرب منها وباس جبينها . استودعتك عند الله .
مريم : ابتسمت . يبقى كدا خلاص . ربنا هيحافظ ع الوديعه .
محمد : خبط ودخل . جاهزه يامريم . ومرضيش يجيب الترول علشان خاطر آدم .
آدم : قلبه بيدق وخاف جدا .
مريم : ابتسمت . وهزت راسها جاهزه ياحبيبى.
رنا : واقفه ودموعها نازله زى المطر . وراحت حضنت مريم بخوف حقيقى .
مريم : ربتت على ضهرها . وحدي الله يارنا . انتى المفروض تقوينى .
رنا : خرجت من حضنها . ومسحت دموعها . وابتسمت بتمثيل . انا عارفه انها عمليه بسيطه.بس ده مايمنعش انى اخاف عليكي . وباست راسها استودعناكي عند الله.
محمد : ساعد مريم تقوم . وقامت وآدم ساندها بدموع. وخرجو كلهم . وقلب كل واحد متوتر وخايف . وقربت من غرفة العمليات . وآدم دقات قلبه مسموعه للكل .
غرفة العمليات اتفتحت .
آدم : بص ل محمد . انا هحضر معاها .انا لازم اكون موجود معاها .
محمد : بص ل آدم . وقال جواه ده إل كنت خايف منه . وقال ثوانى يا آدم . وساعد مريم .تدخل اوضة العمليات . ورجع ل آدم وقال . آدم .انت لو دخلت هيكون صعب جدا جدا عليك . ومش هتتحمل . ف ارجوك انت لازم تسمع كلامى . انت تدخل دلوقتي تسلم عليها وتقويها وتخرج . لكن صدقني انت مش هتستحمل ارجوك .
آدم : زعق بصوته كله .. انا لازم اكون موجود معاها انت فاهم .
مريم : خرجت ع صوته . وقالت آدم وقربت منه آدم حبيبى انت ماينفعش تكون موجود . انت استنانى هنا وادعيلى . وعلشان خاطرى اسمع من محمد بالله عليك ..
آدم : عيونه اتملت بدموع وحضن مريم بوجع قدام الكل . ماينفعش اسيبك .انا كنت معاكى فى كل خطوه . ماينفعش دلوقتي اسيبك .
مريم : بدموع . انت مش هتستحمل تشوفنى كدا يا آدم . وبالله عليك متوجعش قلبى علشان خاطرى . خلينا نعدى الازمه دي ع خير .
آدم : خرجها من حضنه ومسح دموعها . وباس راسها . وهز راسه حاضر يامريم .
مريم : بزعل حقيقي علشانه . لا إله إلا الله يا آدم .
آدم : بغصه في قلبه سيدنا محمد رسول الله
محمد : حس انه مخنوق لان كمان مريم تخصه . واخد مريم تعالى يلا يا مريم .ودخل بيها . والدكتوره دخلت ومريم لفت ل آدم . وآدم عينيه متعلقه بيها لحد باب العمليات ما اتقفل . وقلبه اتملى بالخوف .
طارق وبيتر . راحو ل آدم . واخدوه غصب عنه وقعدوه وقعدو جمبه يواسوه . ورنا قاعده بدموع. وبتقرا ف المصحف .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
محمد : مع مريم . وابتسم بتمثيل . مريومه انا هقعد انا وانتى ندردش شويه .
مريم : هزت راسها .وبتتشاهد .
دكتورة التخدير . عطتها تخدير موضعي .
محمد : متوتر . لكن متابع كل حاجه .
الدكتوره : هتبتدي العمليه . بسم الله .
محمد : بيمسد ع شعرها . وحاول يطمنها . حاسه بحاجه؟
مريم : هزت راسها لأ .
محمد : تعرفي إن الواد تيم . بيقولى انا لما اكبر هتجوز مريم الكبيره .
مريم : ابتسمت . طيب يقول مريم نونو .
محمد : انا مش معترض . بس تفتكرى انا هوافق ع مراد . الواد ده دماغه طاقه .
مريم : ابتسمت بحب . مراد !!؟ هو ف حد ف حنية مراد الهي ينجية من كل سوء .
محمد : ضحك . طيب وانا ماليش دعوه حلوه كدا .
مريم : انت . دا انت ابن قلبى ربنا يحفظك ويحفظ ولادي واحفادي من كل شر . ويحفظلى آدم . وربنا يبارك ف عمره .
محمد : ضحك بصمت من قلبه . اتمنى انى انا ونور نوصل لدرجة العشق دي .
مريم : ابتسمت . ابدا . مفيش زى عشق ال آدم ابدا . بس مايمنعش انك انت ونور وصلتو لدرجه من العشق ..
الدكتوره : بتفتح ف جرح ف دراع مريم وسمعت كلام مريم .وابتسمت .
محمد : بص ع الاجهزه . وتابع الدكتوره . وبصلها تانى وقال . طبعا احنا ف منتصف العشق .
وبعد نص ساعه . مريم : محمد اطلع طمن آدم انا عارفه انه قلقان ..
محمد : هز راسه . حاضر ياحبيبتى . وخرج .
آدم : كان واقف وساند بضهره ع الحيطه وبيدعي بكل جوارحه . واول ما شاف محمد جري عليه بلهفه . مريم كويسه .
محمد : ابتسم . والله كويسه وهي الل قالتلى اطلع طمن آدم . وع فكره بقى انا وهي قاعدين ندردش مع بعض . وملهاش سيره غير عشق ال آدم . ارحمونا بقى هههههههه .
آدم : سمع كلمة عشق ال آدم . واتاكد انها بخير . وحمد ربنا . وقال ل محمد هو فاضل كتير .
محمد : نص ساعه وكل حاجه هتبقى تمام . وربت ع كتفه .بعد اذنك . ادخل اكمل قصة العشق الل تمت ع ايدى وحافظها .. ودخل .
آدم : مسح وشه بايديه . يارب . يارب خليك معانا .
بيتر : تعالى بقى يا آدم اديك اطمنت ع أم مراد . وإن شاء الله هتكون بخير .
طارق : اخدو من ايدو تعالى. اقعد انت واقف من بدرى . ووحد الله كدا وتفائل بالخير .انا تفائلت والله لما شوفت ضحكة محمد .
آدم : لا إله إلا الله . محمد رسول الله .
وعدى الوقت كأنه سنه ع آدم . واخيرا غرفة العمليات اتفتحت .
آدم : قام ورنا . وراحو للدكتوره .ها يا دكتوره مراتى كويسه ؟
الدكتوره : ابتسمت . الحمد لله هي بخير والعمليه تمت ع خير وشويه وهتخرج . حمدالله ع سلامتها .
آدم : بلهفه . ممكن ادخلها عايز اشوفها .
محمد : من وراها تعالى يا آدم .
آدم : دخل جري . واول ما شافها نايمه ع سرير العمليات قلبه وجعه .
مريم : شافته . ورفعت أيدها . آدم .
آدم : قرب منها بسرعه . ومسك ايدها حبيبتى . انتى بخير . حسيتى بحاجه .
مريم : هزت راسها . لا ياحبيبى اطمن انا بخير الحمد لله . وباس جبينها وعنينها .
وبعدها . مريم خرجت لغرفه مجهزه . وآدم جنبها .ومحمد ورنا دخلو واطمنو عليها . وطارق وبيتر منتظرين بره . لان الجرح ف الدراع ومتخيط وملفوف بشاش .وده جرح قلب آدم جدااا . لكن حمد ربنا انها بخير .
وبعد تصميم من آدم أن الكل يروح . ومحدش هيرافق مراته غيرو . وفضل جنبها زى الضل . طول الليل .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
وتانى يوم
. محمد جه . واتطمن ع مريم . وجايب الدكتوره معاه .وكشفت ع مريم . وطنتهم ان كل حاجه تمام وشرحت ل آدم ازاى يهتم بالحاله من ناحية الاكل والعلاج وتهتم بالرياضه وتبعد عن اي مجهود . وكتبتلها ع خروج .
. محمد خرج وكان بيتر وطارق ورنا جم ومحمد طمنهم..
.آدم ساعد مريم ف اللبس . ولبسها إسدال ونقاب . وساندها وخرج والكل سلم على مريم واتمنى ليها الشفاء وآدم طمنهم وكل واحد راح ع شغله بتصميم من آدم. ومحمد خرج معاهم . وساعدها وركبت العربيه . ف الكرسي الخلفي وآدم جمبها واخدها في حضنه . ومحمد الل ساق . ووصلهم للبيت .
.سعاد وزينب عرفو وزعلو جدا . وآدم نبه عليهم أن مفيش مخلوق يعرف .
.وآدم اهتم با اميرته . كل يوم وكل وقت كان الأب والسند ليها .
.ومحمد كل يوم يعدى عليها . ونور كانت عايزه تزور مامتها .
.محمد بتفكير قالها آدم واخد اجازه وعايز يقضي يومين مع مريم . بلاش احنا نكون عزول انتى اتصلى اطمنى عليها .
.وعدي كام يوم . ومريم اتحسنت الحمدلله .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
وجه ميعاد رجوع الشباب من العمره .
والكل رجع بالسلامه .
ومريم كانت مبسوطه بروجوعهم . وآدم كان مشتاق لأولاده . ونور جت وقعدو ومريم قعدت معاهم . وقضو السهره عندهم . وكل واحد اخد مراته وطلعو ع عشهم .
رينو : اخدت شاور . ولبست طقم رقيق . وفهد اخد شاور وخرج .وشاف رينو واقفه قدام المرايا بتحط لمسات خفيفه .
فهد : ابتسم . وقرب منها بشوق كبير وحضنها من الخلف . ودفن وشه في شعرها حبيبتى حبيبتى الل وحشانى جدااا .
رينو : ابتسمت بحب. حبيبى انت الل وحشنى جدا جدا . ولفت ليه . ولفت أيديها حوالين رقبته . عارف يافهد انا حاسه براحه كبيره اوى . حاسه انى خفيفه من جوايا .
فهد : حاوطها من وسطها وقرب منها اكتر . وقال بهزار خفيفه !؟ خفيفه ازاى يعنى . وانتى جواكي حته منى .
رينو : كشرت عينيها . قصدك ايه يا فهد . انا تخينه .
فهد : ههههه ابدا والله . دا انتى قمر . وكمان انا مش عارف انتى حامل ف ايه بالظبط . هي فين بطنك اصلا. ده انتفاخ ياقلبى هههههه . انا من بكره لازم اخدك ونروح للدكتوره . علشان اشوف الواد ده مستخبى فين ؟
رينو : بدلع . اممم يسلام . يعنى انا مش تخنت يافهد .
فهد : باسها برقه . ياريت تبقى بطه قمر .
رينو : ههههه بطه .
فهد : همس ف ودنها .وحشتينى .
رينو : غمضت عينيها .وانت كمان . انا بحبك اوى يافهد.
فهد : وانا بموت فيكي ياعشق الفهد . وقرب منها وباسها باشتياق كبير . ورينو تاهت في عشق الفهد .
وشالها وراح بيها ع مكان جنتهم .
وعدت الليله ع كل العيله بسعاده كبيره .
----------------------بقلمى Mariem Nasar
تانى يوم . الساعه ٥ .
فهد : اخد رينو . وراحو العياده .
رينو : متحمسه . ونفسها تعرف هي حامل ف ولد ولا بنت ..
وجه دورهم . ودخلو . والدكتوره سلمت عليهم . وبتعمل السونار .
رينو : ماسكه ايد فهد . وقالت بلهفه ها يا دكتوره طمنينى .
الدكتوره : حاضر ثانيه واحده بتأكد .
فهد : اهدي ياحبيبتى . ثوانى وهتعرفى ولد او بنت وعادي جدا المهم انك تكونى بخير .
رينو : غمضت وبتقرا آية الكرسي .
الدكتوره : مبروك يا لارين ياحبيبتى اللهم بارك تؤام .ولد وبنت ..
رينو : قلبها دق بزهول . وفتحت عينيها على الاخر .وبصت لفهد .. وحست بفرحه كبيره جدا.
فهد : لا ارديا .قلبه دق وضحك بسعاده .وباس أيدها.
الدكتوره :. تحبو تسمعو نبضهم .
رينو : بتضحك بدموع .وهزت راسها ايوه . ايوه .وضغطت ع ايد فهد بفرحه كبيره.
الدكتوره : سمعتهم النبض .
فهد ورينو: سمعو النبض .وجواهم احاسيس مختلفه . ومشاعر مختلفه .
وخرجو من العياده والفرحه مش سيعاهم .
.ورينو قالت لفهد . نروح ل بابى ومامي نقولهم الخبر الجميل ده . وبعدها نروح ل بابا طارق وماما رنا ..
فهد : باس على ايديها . قلبى تؤمري أمر .
وساق العربيه . ووصلو فيلا العدوي . وسلم ع رعد ودخلو مبسوطين جدا ..
رعد : شاف عربيه فخمه جدا بتركن قدام الفيلا بعد وصول فهد ع طول. ونزلت منها بنت ولبسها لا تعليق عليه . لابسه شورت وتوب كات . وراحت عند رعد . وقالت هاي .
رعد : بصلها وتنح يخربيتك . انتى مين !!!؟
البنت : انا اسمي هيلينا -------------يتبع
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .
الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 55 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 56 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .