نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 35 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية جريمة عشق 3 كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 3 pdf كاملة من خلال موقعنا .
جريمة عشق 3 الفصل 35
١٨ ج ٢
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
ف الجامعه اول يوم ف بداية الترم .
رودي : شافت رينو وهي مرهقه وتعبانه . وسابتها وراحت تشتري ليها عصير .
رينو : ماشيه ف وسط الجامعه بيأس وإحباط كبير . لأن فهد ماتصلش عليها . وعرفت من مريم وآدم أن مراد اتصل . وقالهم أن فهد نزل يتكلم مع رينو . ولما سألوها ع فهد لما كلمها. جاوبت بدموع . وخبت وقالت فهد كويس . وعرفت منهم أن مراد وفهد مش هيتصلو لفتره كبيره علشان محدش يقلق . وهي قالت ايوه فهد قالى كدا كمان . وخبت وجعها قدامهم وطلعت تعيش مع دموعها وآلامها لوحدها .
معتز : شاف رينو ماشيه وسرحانه .وباين عليها اليأس . وكان زعلان علشانها جدا لأنها رفضت تسافر المنحه . وأتوقع أن جوزها فهد هو الل رفض الفرصه دى . وغصب عنه راح عندها . احم دكتور لارين .
رينو : ماشيه وسرحانه ومردتش عليه .
معتز : قرب خطوتين . وعلا صوته شويه . دكتور لارين سمعاني .!؟
رينو : فاقت ع صوت معتز ووقفت . ولفت وردت بديق . نعم !!؟
معتز : بتوتر .. حضرتك كويسه !؟
رينو : بتعجب من تصرفات معتز . وخلاص جابت آخرها منه ولأنه السبب ف غضب جوزها عليها . وبصت حواليها وشافت الجامعه مليانه شباب وبنات . وبصت لمعتز .واتكلمت بعصبيه .. ممكن اعرف حضرتك مهتم ليه !!!؟ وعلت صوتها . والبنات انتبهت .. اظن انا نبهت ع حضرتك قبل كده انك متتكلمش معايا وسط الجامعه نهائي. واى حاجه تخص المنهج أو التشريح تطلبها منى ف السيكشن وقدام كل زمايلي . لكن انا عايزه افهم . هو انت حضرتك بتلف ف الجامعه ع طلاب خامسه طب كلهم وتسالهم انتى كويسه ولا لأ . واظن حضرتك عارف انى ست متجوزه وانت عارف كدا كويس . مش معنى انى بحترمك كادكتور . كل شويه ف وسط الجامعه دكتور لارين . دكتور لارين . ولو الل حصل ده اتكرر منك ولو حضرتك مبعدتش عنى انا هقدم فيك مذكره لعميد الجامعه . فاهم !!؟ وسابته ومشيت . ورودي كانت جايه عليها وسمعت كل حاجه وراحت جرى وراها .
اما معتز : بيحاول يلم كرامته قدام الطلاب الل بيبصو عليه . ونظراتهم ليه كلها سخريه . واتحرك وخرج من الجامعه ع طول .
رينو : ماشيه بنرفزه . وخارجه من الجامعه .
رودي : بتجرى وراها . لارين . لاررين استنى ومسكتها من أيدها ووقفتها . انتى يابنتى بنادى عليكى .
رينو : وقفت بنرفزه . ايوه يارودي خير !!؟
رودي : شايفه أن رينو من الصبح ساكته . ودلوقتي بهدلت معتز . ومتنرفزه جداا . واستنتجت ان سفر فهد . هو الل موصلها للحاله دي . لارين حبيبتي اهدى وتعالى نقعد شويه ف الكافتيريا .فارس ع وصول .
رينو : شدت أيدها . لأ انا مش هستنى حد . وهروح لوحدي .
رودي : ازاى يعنى هتروحي لوحدك !؟ ومن امتى بتروحي لوحدك !؟ تعالى بس تعالى هنتكلم شويه مع بعض دا انتى غسلتى كرامة معتز عايزه افهم تعالى ..
رينو : بعدين يارودي بعدين انا ماشيه ..
رودي : استنى هنا . هتمشي فين . انتى ناسيه الوصايا العشر من كابتن فهد. وبعدين كلنا بنخاف عليكى .
رينو : بغضب . بتخافو عليا ليه !؟ . حد قالكو انى ملكة جمال العالم وانا معرفش !؟ والناس كلها بتجرى ورايا علشان تخطفنى . تخطف لارين العدوي وبس . انا كرهت نفسي وكرهت شكلى بسبب الخوف ده . الخوف الل مش مخلينى اعرف امشي حتى لوحدي . انا مش عايزه حد يخاف عليا . انا ماشيه وسابت رودي واتحركت بسرعه .
رودي : لارررين . لارررين . اوووف طيب اعمل ايه دلوقتي ياربى .
فارس : جه . ورودي حكتله كل حاجه . وقالتله اتصل ع عمو آدم .!؟
فارس : لأ رينو ممكن تكون مضغوطه نفسيا بسبب سفر فهد . ومتزعليش منها. انتى شويه كدا واتصلى عليها شوفيها روحت ولا لأ . وممكن تروح شقتها انتى تابعيها بس بالفون . واتحركو ومشيو .
رينو : ماشيه ف الشارع متنرفزه جدا ومخنوقه اكتر من اى وقت . وقربت من البحر . وقعدت ع اول كرسي . وحطت وشها بين ايديها وعيطت بهستريا . وطلعت كل الوجع الل جواها ع هيئة دموع . ومهتمتش لوجود الناس الل حواليها . وجعها من فهد وبعده عنها وأنها هانت عليه ومتصلش وكلمها مسيطر عليها كليآ . وبعد نص ساعه تقريبا . فونها رن . وكانت مريم . ومسحت دموعها . واخدت نفس عميق . وردت بثبات . السلام عليكم.
مريم : بحب . وعليكي السلام ياروحي . عامله ايه يانور عيني ..
رينو : بكسره . ونفسها تقولها تعبانه اوي يامامي . احم انا الحمد لله يامامي .
مريم : الحمدلله ياحبيبتى . واستغربت . انتى لسه ف الجامعه !؟
رينو : بتنهيده . لأ . انا خرجت من الجامعه لوحدي وعايزه اتمشي شويه .
مريم : بقلق . ايييه . رينو انتى لوحدك . طيب ازاى . قوليلى انتى فين . وهبعتلك رعد . او اتصل ع اخوكي زين .
رينو : لو سمحتى يامامى . لوسمحتى علشان خاطرى سيبونى لوحدى . انا مش صغيره . انا حابه اكون لوحدي شويه . ونص ساعه وهكون عندك . وبصت حواليها . مامي البنات ماليه الشارع . ومش كلهم عندهم عربيات . ولا كلهم بيتخطفو . مامي الخطر مش ديما موجود حوالينا . انا بس محتاجه اشم هوا واكون لوحدي . هو كدا حرام يامامى .
مريم : سمعت نبرة وجع ف صوت بنتها . وقالت . لأ ياحبيبت مامي مش حرام . بس خوفنا عليكى ده فرض وواجب علينا . وبكره لما تخلفى وتجيبى حته منك . هتعرفى يعنى ايه خوف الام والاب ع ضناهم . وخصوصاً لو زي لارين العدوي . بنوته شاطره ومتفوقه .وكل الناس بتحبها . حبيبتي ياريت متتاخريش متقلقنيش عليكى علشان خاطرى تعالى بقى .
رينو : اتنهدت . حاضر يامامي حاضر . وقفلت.
وبتفكر ف كلام مريم انها بكره لما تخلف . ودمعه نزلت . انا حامل يامامي وفهد مايعرفش . حتى متصلش عليا وحاول يصالحنى علشان افرحه واقوله انك هتبقى اب يافهد . وعيطت بكسره انت وحشتنى اوى يافهد وانا هونت عليك . قلبك قسي عليا اوى. انا استحاله اسامحك يافهد استحاله
.وقامت من مكانها بعد ماهديت . وبتلف شافت يافطة دكتوره نسرين وشغاله ف مستشفى النور . وحطت أيدها ع بطنها . وراحت ع العياده وحجزت . وجه دورها . ودخلت تكشف .
د/نسرين : اهلا اهلا دكتورتنا الجميله . اتفضلى ياقمر .
رينو : سلمت عليها اهلا يادكتور نسرين اذي حضرتك .
نسرين : انا تمام . ها ياحبيبتى انا لما شوفت اسمك ف الكشف قولت يمكن تشابه اسماء .
رينو : لا ف الحقيقه انا كنت ماشيه بالصدفه . وشوفت يافطة حضرتك . وجيت اكشف .
نسرين : حبيبتى ده شرف ليا . بس قوليلى خير مالك بتشتكي من ايه !؟.
رينو : بفرحه مكسوره ؛ انا حامل يادكتور . وكنت عايزه اعرف انا ف الشهر الكام .
نسرين : ابتسمت . الف الف مبروك . طيب انتى عرفتى انك حامل عن طريق اختبار الحمل المنزلي ولا تحليل الدم .
رينو : الله يبارك ف حضرتك . لا اختبار الحمل المنزلي . انا من فتره بدأت أحس بدوخه . وسعات معدتى رافضه اى اكل وبرجع . وعملت الإختبار زى انهردا واكتشفت انى حامل ..
نسرين : طيب اتفضلى اطلعى ع السرير .
رينو : طلعت والدكتوره بتعمل سونار .وبتسألها وبتحسب الايام .
رينو : قلبها زعلان وكانت بتتمنى إن فهد يكون موجود معاها ف اللحظات دى . وسرحت . وفاقت ع صوت الدكتوره ونزلت وقعدت قدامها ع كرسي المكتب .
نسرين : تمام . كل حاجه طبيعيه .انتى حامل ف الشهر الاول و4 ايام . لكن واضح عليكى انك مرهقه . انا هكتبلك ع شوية تحاليل تعمليهالى . وهكتبلك ع حقن تثبيت وشوية مقويات . واشوفك ف المستشفى للمتابعه .
رينو : احم . لا يادكتور انا هتابع مع حضرتك هنا ف العياده .
نسرين : تمام ياحبيبتى زى ما تحبى . اتفضلى والف مبروك . وياريت لو ف حاجه موتراكي حاولى تخرجي منها علشان اى عرض لو بالسلب هيأثر عليكى وع الجنين .
رينو : اخدت الروشته . إن شاء الله يادكتور . احم وانا طالعه شوفت معمل جمب عيادة حضرتك .
نسرين : ابتسمت . ايوه ياحبيبتي ده معمل جوزى . لو حابه تعملى التحاليل عندنا . انا قولت انك هتعملى كل الفحوصات ف مستشفى النور .
رينو : مش هتفرق اى مكان . وبصت ف الساعه . معلش ممكن لو ف بنت موجوده وتاخد منى عينة الدم بسرعه علشان اتاخرت .
نسرين : حاضر . وقامت تعالى اتفضلى معايه . واخدت رينو واخدو منها عينة الدم .ورينو شكرت الدكتوره . والدكتوره قالتلها هتصل عليكى اعرفك النتيجه . ورينو .هزت راسها انا متشكره جدا لحضرتك . وسلمت عليها وخرجت . وفونها رن وكانت رودي . الو .
رودي : اوووف الحمدلله الو ايوه ياست النرفوزه .
رينو : ايوه يارودي .
رودي : انتى فين يارينو .
رينو : انا ف التاكسي ومروحه .
رودي : طيب تمام .
رينو : رودي متزعليش منى . انا كنت مخنوقه شويه .
رودي : لا يما مفيش حاجه اسمها متزعليش . ف حاجه اسمها رودي انا بكره هعزمك ع وجبة ماكدونالدز . ف مثلا بيتزا و٢كريب و٤شاورما . ف حجات كتير جدا تعبر عن اعتذارك . وبعدها انا هسامحك ع طول هههههههه .
رينو : ابتسمت . خلاص ماشي بكره إن شاء . ثوانى هنزل من التاكسي . ونزلت وبتتكلم مع رودي .
رعد : شافها نازله من التاكسي واستغرب . واتحرك خطوتين . دكتوره . حضرتك جايه ف تاكسي حصل حاجه .!؟
رينو : اتنهدت بنفاذ صبر . لأ ابدا مفيش انا رجعت لوحدي .
رعد : انا اسف حضرتك .لكن ده واجبي . ورقمي مع حضرتك . وآدم باشا قال إن لو مفيش حد هيروح يجيب حضرتك من الجامعه ف سيادتك هتتصلى عليا. انا اروح اجيب حضرتك .
رينو : حصل خير وانا جيت لوحدي . متشكره لحضرتك . ودخلت الفيلا .
رودي : ههههههههه . حتى رعد خايف عليكي .
رينو : لا يستى . بابى منبه عليا فعلا انا ونور وريتال وفريحه . إن لو اى حد ف اى مكان ومحدش رد علينا نتصل ع رعد وهو هيتصرف
رودي : والله باباكي ده محصلش . المهم ياوحش انتى مسحتى بكرامة معتز ليه . الراجل كان عامل زي الكتكوت المبلول . .
رينو : بغيظ . متجبليش سيرته . ده إنسان مستفز . كان لازم اعمل كدا . لانه زودها . كل ما يشوفنى ف وسط الجامعه ينادي عليا .
رودي : انتى متعرفيش البنات قالو بعد ما انتى مشيتى . كلهم استجدعوكي . وقالو بنت ابوكي بصحيح . هههههه وف بنات مكنتش مصدقه أن لارين العدوي الكيوت تهزء دكتورها ف وسط الجامعه ههههه يلهوى عليك يامعتز تلاقيه بيشرب خمره علشان ينسي هههههه
رينو : انا كنت بحترمه لانه ديما ف حاله .. وبيساعد اي حد محتاج مساعده . لكن هو زودها معايا جدا . وكان لازم افوقه وعيونها لمعت بدموع . بس انا فوقته متأخر . واتكلمو وقفلو . ورينو سلمت ع مريم الل كانت قلقانه عليها . ورينو طمنتها ..
بعد اسبوع .ف ايطاليا .
مراد وفهد واكرم . او نقول يعقوب وسفيان وحبيب ..
مش مسموحلهم انهم حتى يفتحو ميل او اى شريحه تانيه . لأن جيسيكا ف زياره لعميل مهم ف تجارة السلاح ف مكان قريب منهم . وعندها كمية كبيره من الحرس الشخصي وهتقعد ف الفندق ده كام يوم. وممنوع خروج مراد وفهد واكرم من غرفة الفندق علشان محدش من العصابه يشوفهم .
فهد : ف الاوضه وواقف باصص من الشباك ومربع ايديه . وسرحان . وقلبه كله نار وغيره ومش عارف حتى يعرف اي حاجه عن رينو . ياترى سافرت المنحه . ياترى سمعت كلامى ومسافرتش . طيب هي عامله ايه دلوقتي . طيب لو سافرت معقول آدم يوافقها وتسافر . طيب لو آدم وافق انها تسافر اكيد هياخد احتياطاته اللازمه . بس انا جوزها والقرار الاول والأخير ليا انا . اووووف انا متأكد أن آدم مش هيوافق ع انها تسافر . وخصوصاً لو سألها رأي جوزك ايه . ولو قالت فهد رفض يبقى آدم هيرفض . طيب هي سافرت ولا لأ . اعرررف ازاااى . انا جوايا نار وحيره . مش عارف اوصل لأى حد . وغمض عينيه وشاف رينو قدامه . شاف معشوقته الصغيره وقلبه دق لانها واحشاه . وكمان زعلان لانه مسلمش عليها ولا أخدها ف حضنه . واتنهد بزعل . وحشتينى . وحشتينى اكتر من أى حد .
مراد : هيييييه . سفيان باشا . سوفيااااااااان .
فهد : فاق ع صوت مراد . ها . ايوه يايعقوب .
مراد : ايه ياعم . انا من امبارح بنادي عليك . تعالى اقعد . قولى بقى انت مالك كدا . من ساعة ما وصلنا الفندق وانت ع نفس الحاله .
فهد : اتنهد : منا قولتلك قبل كدا انا تمام ومفيش اى حاجه . انا بس قلقان من الطلعه دى .
مراد : لا متقلقش . زيها زى غيرها . وإن شاء الله هتعدي .
فهد : جواااه ناااار مولعه ف قلبه ... إن شاء الله .
اكرم : جه وقعد جمبهم .ومعاه اللاب توب . وبيفك الشفرات . ولما فك الشفره اتصدم بدهشه . وفتح عينيه ع الاخر . مششش معقووول .
مراد وفهد . بصو ل اكرم وقالو ف صوت واحد ف ايه ياحبيب ..
اكرم : علشان ممنوع يتكلمو ف اى حاجه ف الغرفه علشان لو حد مراقبهم . . لف اللاب ليهم . علشان يشوفو الشفره موجود فيها ايه . وقروها . وكانت بتقول .
. إن تم ف تغيير ف الخطه (أ) . وإن مراد . او فهد . لازم حد فيهم يدخل ف وسط عصابة جيسيكا ويعيش معاها . ف ظرف 5 اسابيع من تاريخ اليوم .
..يعنى شهر واسبوع . مراد وفهد بصو لبعض . وعرفو ان الخطر قادم . ولازم حد فيهم يدخل وسط العصابه . وبأي طريقه ..
--------------------بقلمى Mariem Nasar
وبعد مرور 3 اسابيع ...
محمد ونور خارجين من العمليات بعد ٧ سعات . وتيم كان مع نرمين ويوسف عزيز راح اخد تيم بناءاً ع طلب من محمد ويوصلو عند آدم . ودخلو المكتب .
محمد : قعد ع الكنبه بارهاق . اااه . الحمدلله اصعب عمليه عدت عليا ورجع راسه لورا..
نور : قعدت جمبه بارهاق . اااه ياضهرى . فعلا ياحبيبى انا كنت مرعوبه الورم كان ف مكان خطير وحساس جدا . لكن البركه فيك ربنا يديك الصحه. الحمد لله انها عدت ع خير . وحطت راسها ع كتفه وغمضت عينيها حبيبى انا محتاجه دش سخن وانام للصبح . ويتناوب .
الباب خبط بسرعه وصوت عالى جدا.
محمد ونور اتخضو من طريقة الخبط . وقام فتح بسرعه . وكانت الممرضه .
محمد : بصوت جهورى . ايه دا . انتى بتخبطى كدا ليه ايه الل حصل !؟
الممرضه : بتلعثم ف الكلام . وخوف حقيقي . الل ... الل. وبلعت ريقها بتوتر . البوليس .يادكتور محمد . الحكومه ماليه المستشفى . وبتسأل على حضرتك يادكتور. .
نور : بقلق . قامت بسرعه . وراحت عند الباب .
محمد : بعدم فهم . بوليس !؟ وبيسالو عليا . طيب وانتى مالك خايفه كدا ليه . يلا روحي ع شغلك مفيش اى حاجه . اتفضلى .
صوت من وراها .
# انت الدكتور محمد مصطفى عزيز !؟
محمد : ايوه انا . افندم خير حضرتك .
# ياريت تتفضل معانا ومن غير شوشره .
محمد : بعدم فهم . انا مش فاهم حاجه . اتفضل معاك ع فين .
# : انت مطلوب القبض عليك .-----------يتبع
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
ف الجامعه اول يوم ف بداية الترم .
رودي : شافت رينو وهي مرهقه وتعبانه . وسابتها وراحت تشتري ليها عصير .
رينو : ماشيه ف وسط الجامعه بيأس وإحباط كبير . لأن فهد ماتصلش عليها . وعرفت من مريم وآدم أن مراد اتصل . وقالهم أن فهد نزل يتكلم مع رينو . ولما سألوها ع فهد لما كلمها. جاوبت بدموع . وخبت وقالت فهد كويس . وعرفت منهم أن مراد وفهد مش هيتصلو لفتره كبيره علشان محدش يقلق . وهي قالت ايوه فهد قالى كدا كمان . وخبت وجعها قدامهم وطلعت تعيش مع دموعها وآلامها لوحدها .
معتز : شاف رينو ماشيه وسرحانه .وباين عليها اليأس . وكان زعلان علشانها جدا لأنها رفضت تسافر المنحه . وأتوقع أن جوزها فهد هو الل رفض الفرصه دى . وغصب عنه راح عندها . احم دكتور لارين .
رينو : ماشيه وسرحانه ومردتش عليه .
معتز : قرب خطوتين . وعلا صوته شويه . دكتور لارين سمعاني .!؟
رينو : فاقت ع صوت معتز ووقفت . ولفت وردت بديق . نعم !!؟
معتز : بتوتر .. حضرتك كويسه !؟
رينو : بتعجب من تصرفات معتز . وخلاص جابت آخرها منه ولأنه السبب ف غضب جوزها عليها . وبصت حواليها وشافت الجامعه مليانه شباب وبنات . وبصت لمعتز .واتكلمت بعصبيه .. ممكن اعرف حضرتك مهتم ليه !!!؟ وعلت صوتها . والبنات انتبهت .. اظن انا نبهت ع حضرتك قبل كده انك متتكلمش معايا وسط الجامعه نهائي. واى حاجه تخص المنهج أو التشريح تطلبها منى ف السيكشن وقدام كل زمايلي . لكن انا عايزه افهم . هو انت حضرتك بتلف ف الجامعه ع طلاب خامسه طب كلهم وتسالهم انتى كويسه ولا لأ . واظن حضرتك عارف انى ست متجوزه وانت عارف كدا كويس . مش معنى انى بحترمك كادكتور . كل شويه ف وسط الجامعه دكتور لارين . دكتور لارين . ولو الل حصل ده اتكرر منك ولو حضرتك مبعدتش عنى انا هقدم فيك مذكره لعميد الجامعه . فاهم !!؟ وسابته ومشيت . ورودي كانت جايه عليها وسمعت كل حاجه وراحت جرى وراها .
اما معتز : بيحاول يلم كرامته قدام الطلاب الل بيبصو عليه . ونظراتهم ليه كلها سخريه . واتحرك وخرج من الجامعه ع طول .
رينو : ماشيه بنرفزه . وخارجه من الجامعه .
رودي : بتجرى وراها . لارين . لاررين استنى ومسكتها من أيدها ووقفتها . انتى يابنتى بنادى عليكى .
رينو : وقفت بنرفزه . ايوه يارودي خير !!؟
رودي : شايفه أن رينو من الصبح ساكته . ودلوقتي بهدلت معتز . ومتنرفزه جداا . واستنتجت ان سفر فهد . هو الل موصلها للحاله دي . لارين حبيبتي اهدى وتعالى نقعد شويه ف الكافتيريا .فارس ع وصول .
رينو : شدت أيدها . لأ انا مش هستنى حد . وهروح لوحدي .
رودي : ازاى يعنى هتروحي لوحدك !؟ ومن امتى بتروحي لوحدك !؟ تعالى بس تعالى هنتكلم شويه مع بعض دا انتى غسلتى كرامة معتز عايزه افهم تعالى ..
رينو : بعدين يارودي بعدين انا ماشيه ..
رودي : استنى هنا . هتمشي فين . انتى ناسيه الوصايا العشر من كابتن فهد. وبعدين كلنا بنخاف عليكى .
رينو : بغضب . بتخافو عليا ليه !؟ . حد قالكو انى ملكة جمال العالم وانا معرفش !؟ والناس كلها بتجرى ورايا علشان تخطفنى . تخطف لارين العدوي وبس . انا كرهت نفسي وكرهت شكلى بسبب الخوف ده . الخوف الل مش مخلينى اعرف امشي حتى لوحدي . انا مش عايزه حد يخاف عليا . انا ماشيه وسابت رودي واتحركت بسرعه .
رودي : لارررين . لارررين . اوووف طيب اعمل ايه دلوقتي ياربى .
فارس : جه . ورودي حكتله كل حاجه . وقالتله اتصل ع عمو آدم .!؟
فارس : لأ رينو ممكن تكون مضغوطه نفسيا بسبب سفر فهد . ومتزعليش منها. انتى شويه كدا واتصلى عليها شوفيها روحت ولا لأ . وممكن تروح شقتها انتى تابعيها بس بالفون . واتحركو ومشيو .
رينو : ماشيه ف الشارع متنرفزه جدا ومخنوقه اكتر من اى وقت . وقربت من البحر . وقعدت ع اول كرسي . وحطت وشها بين ايديها وعيطت بهستريا . وطلعت كل الوجع الل جواها ع هيئة دموع . ومهتمتش لوجود الناس الل حواليها . وجعها من فهد وبعده عنها وأنها هانت عليه ومتصلش وكلمها مسيطر عليها كليآ . وبعد نص ساعه تقريبا . فونها رن . وكانت مريم . ومسحت دموعها . واخدت نفس عميق . وردت بثبات . السلام عليكم.
مريم : بحب . وعليكي السلام ياروحي . عامله ايه يانور عيني ..
رينو : بكسره . ونفسها تقولها تعبانه اوي يامامي . احم انا الحمد لله يامامي .
مريم : الحمدلله ياحبيبتى . واستغربت . انتى لسه ف الجامعه !؟
رينو : بتنهيده . لأ . انا خرجت من الجامعه لوحدي وعايزه اتمشي شويه .
مريم : بقلق . ايييه . رينو انتى لوحدك . طيب ازاى . قوليلى انتى فين . وهبعتلك رعد . او اتصل ع اخوكي زين .
رينو : لو سمحتى يامامى . لوسمحتى علشان خاطرى سيبونى لوحدى . انا مش صغيره . انا حابه اكون لوحدي شويه . ونص ساعه وهكون عندك . وبصت حواليها . مامي البنات ماليه الشارع . ومش كلهم عندهم عربيات . ولا كلهم بيتخطفو . مامي الخطر مش ديما موجود حوالينا . انا بس محتاجه اشم هوا واكون لوحدي . هو كدا حرام يامامى .
مريم : سمعت نبرة وجع ف صوت بنتها . وقالت . لأ ياحبيبت مامي مش حرام . بس خوفنا عليكى ده فرض وواجب علينا . وبكره لما تخلفى وتجيبى حته منك . هتعرفى يعنى ايه خوف الام والاب ع ضناهم . وخصوصاً لو زي لارين العدوي . بنوته شاطره ومتفوقه .وكل الناس بتحبها . حبيبتي ياريت متتاخريش متقلقنيش عليكى علشان خاطرى تعالى بقى .
رينو : اتنهدت . حاضر يامامي حاضر . وقفلت.
وبتفكر ف كلام مريم انها بكره لما تخلف . ودمعه نزلت . انا حامل يامامي وفهد مايعرفش . حتى متصلش عليا وحاول يصالحنى علشان افرحه واقوله انك هتبقى اب يافهد . وعيطت بكسره انت وحشتنى اوى يافهد وانا هونت عليك . قلبك قسي عليا اوى. انا استحاله اسامحك يافهد استحاله
.وقامت من مكانها بعد ماهديت . وبتلف شافت يافطة دكتوره نسرين وشغاله ف مستشفى النور . وحطت أيدها ع بطنها . وراحت ع العياده وحجزت . وجه دورها . ودخلت تكشف .
د/نسرين : اهلا اهلا دكتورتنا الجميله . اتفضلى ياقمر .
رينو : سلمت عليها اهلا يادكتور نسرين اذي حضرتك .
نسرين : انا تمام . ها ياحبيبتى انا لما شوفت اسمك ف الكشف قولت يمكن تشابه اسماء .
رينو : لا ف الحقيقه انا كنت ماشيه بالصدفه . وشوفت يافطة حضرتك . وجيت اكشف .
نسرين : حبيبتى ده شرف ليا . بس قوليلى خير مالك بتشتكي من ايه !؟.
رينو : بفرحه مكسوره ؛ انا حامل يادكتور . وكنت عايزه اعرف انا ف الشهر الكام .
نسرين : ابتسمت . الف الف مبروك . طيب انتى عرفتى انك حامل عن طريق اختبار الحمل المنزلي ولا تحليل الدم .
رينو : الله يبارك ف حضرتك . لا اختبار الحمل المنزلي . انا من فتره بدأت أحس بدوخه . وسعات معدتى رافضه اى اكل وبرجع . وعملت الإختبار زى انهردا واكتشفت انى حامل ..
نسرين : طيب اتفضلى اطلعى ع السرير .
رينو : طلعت والدكتوره بتعمل سونار .وبتسألها وبتحسب الايام .
رينو : قلبها زعلان وكانت بتتمنى إن فهد يكون موجود معاها ف اللحظات دى . وسرحت . وفاقت ع صوت الدكتوره ونزلت وقعدت قدامها ع كرسي المكتب .
نسرين : تمام . كل حاجه طبيعيه .انتى حامل ف الشهر الاول و4 ايام . لكن واضح عليكى انك مرهقه . انا هكتبلك ع شوية تحاليل تعمليهالى . وهكتبلك ع حقن تثبيت وشوية مقويات . واشوفك ف المستشفى للمتابعه .
رينو : احم . لا يادكتور انا هتابع مع حضرتك هنا ف العياده .
نسرين : تمام ياحبيبتى زى ما تحبى . اتفضلى والف مبروك . وياريت لو ف حاجه موتراكي حاولى تخرجي منها علشان اى عرض لو بالسلب هيأثر عليكى وع الجنين .
رينو : اخدت الروشته . إن شاء الله يادكتور . احم وانا طالعه شوفت معمل جمب عيادة حضرتك .
نسرين : ابتسمت . ايوه ياحبيبتي ده معمل جوزى . لو حابه تعملى التحاليل عندنا . انا قولت انك هتعملى كل الفحوصات ف مستشفى النور .
رينو : مش هتفرق اى مكان . وبصت ف الساعه . معلش ممكن لو ف بنت موجوده وتاخد منى عينة الدم بسرعه علشان اتاخرت .
نسرين : حاضر . وقامت تعالى اتفضلى معايه . واخدت رينو واخدو منها عينة الدم .ورينو شكرت الدكتوره . والدكتوره قالتلها هتصل عليكى اعرفك النتيجه . ورينو .هزت راسها انا متشكره جدا لحضرتك . وسلمت عليها وخرجت . وفونها رن وكانت رودي . الو .
رودي : اوووف الحمدلله الو ايوه ياست النرفوزه .
رينو : ايوه يارودي .
رودي : انتى فين يارينو .
رينو : انا ف التاكسي ومروحه .
رودي : طيب تمام .
رينو : رودي متزعليش منى . انا كنت مخنوقه شويه .
رودي : لا يما مفيش حاجه اسمها متزعليش . ف حاجه اسمها رودي انا بكره هعزمك ع وجبة ماكدونالدز . ف مثلا بيتزا و٢كريب و٤شاورما . ف حجات كتير جدا تعبر عن اعتذارك . وبعدها انا هسامحك ع طول هههههههه .
رينو : ابتسمت . خلاص ماشي بكره إن شاء . ثوانى هنزل من التاكسي . ونزلت وبتتكلم مع رودي .
رعد : شافها نازله من التاكسي واستغرب . واتحرك خطوتين . دكتوره . حضرتك جايه ف تاكسي حصل حاجه .!؟
رينو : اتنهدت بنفاذ صبر . لأ ابدا مفيش انا رجعت لوحدي .
رعد : انا اسف حضرتك .لكن ده واجبي . ورقمي مع حضرتك . وآدم باشا قال إن لو مفيش حد هيروح يجيب حضرتك من الجامعه ف سيادتك هتتصلى عليا. انا اروح اجيب حضرتك .
رينو : حصل خير وانا جيت لوحدي . متشكره لحضرتك . ودخلت الفيلا .
رودي : ههههههههه . حتى رعد خايف عليكي .
رينو : لا يستى . بابى منبه عليا فعلا انا ونور وريتال وفريحه . إن لو اى حد ف اى مكان ومحدش رد علينا نتصل ع رعد وهو هيتصرف
رودي : والله باباكي ده محصلش . المهم ياوحش انتى مسحتى بكرامة معتز ليه . الراجل كان عامل زي الكتكوت المبلول . .
رينو : بغيظ . متجبليش سيرته . ده إنسان مستفز . كان لازم اعمل كدا . لانه زودها . كل ما يشوفنى ف وسط الجامعه ينادي عليا .
رودي : انتى متعرفيش البنات قالو بعد ما انتى مشيتى . كلهم استجدعوكي . وقالو بنت ابوكي بصحيح . هههههه وف بنات مكنتش مصدقه أن لارين العدوي الكيوت تهزء دكتورها ف وسط الجامعه ههههه يلهوى عليك يامعتز تلاقيه بيشرب خمره علشان ينسي هههههه
رينو : انا كنت بحترمه لانه ديما ف حاله .. وبيساعد اي حد محتاج مساعده . لكن هو زودها معايا جدا . وكان لازم افوقه وعيونها لمعت بدموع . بس انا فوقته متأخر . واتكلمو وقفلو . ورينو سلمت ع مريم الل كانت قلقانه عليها . ورينو طمنتها ..
بعد اسبوع .ف ايطاليا .
مراد وفهد واكرم . او نقول يعقوب وسفيان وحبيب ..
مش مسموحلهم انهم حتى يفتحو ميل او اى شريحه تانيه . لأن جيسيكا ف زياره لعميل مهم ف تجارة السلاح ف مكان قريب منهم . وعندها كمية كبيره من الحرس الشخصي وهتقعد ف الفندق ده كام يوم. وممنوع خروج مراد وفهد واكرم من غرفة الفندق علشان محدش من العصابه يشوفهم .
فهد : ف الاوضه وواقف باصص من الشباك ومربع ايديه . وسرحان . وقلبه كله نار وغيره ومش عارف حتى يعرف اي حاجه عن رينو . ياترى سافرت المنحه . ياترى سمعت كلامى ومسافرتش . طيب هي عامله ايه دلوقتي . طيب لو سافرت معقول آدم يوافقها وتسافر . طيب لو آدم وافق انها تسافر اكيد هياخد احتياطاته اللازمه . بس انا جوزها والقرار الاول والأخير ليا انا . اووووف انا متأكد أن آدم مش هيوافق ع انها تسافر . وخصوصاً لو سألها رأي جوزك ايه . ولو قالت فهد رفض يبقى آدم هيرفض . طيب هي سافرت ولا لأ . اعرررف ازاااى . انا جوايا نار وحيره . مش عارف اوصل لأى حد . وغمض عينيه وشاف رينو قدامه . شاف معشوقته الصغيره وقلبه دق لانها واحشاه . وكمان زعلان لانه مسلمش عليها ولا أخدها ف حضنه . واتنهد بزعل . وحشتينى . وحشتينى اكتر من أى حد .
مراد : هيييييه . سفيان باشا . سوفيااااااااان .
فهد : فاق ع صوت مراد . ها . ايوه يايعقوب .
مراد : ايه ياعم . انا من امبارح بنادي عليك . تعالى اقعد . قولى بقى انت مالك كدا . من ساعة ما وصلنا الفندق وانت ع نفس الحاله .
فهد : اتنهد : منا قولتلك قبل كدا انا تمام ومفيش اى حاجه . انا بس قلقان من الطلعه دى .
مراد : لا متقلقش . زيها زى غيرها . وإن شاء الله هتعدي .
فهد : جواااه ناااار مولعه ف قلبه ... إن شاء الله .
اكرم : جه وقعد جمبهم .ومعاه اللاب توب . وبيفك الشفرات . ولما فك الشفره اتصدم بدهشه . وفتح عينيه ع الاخر . مششش معقووول .
مراد وفهد . بصو ل اكرم وقالو ف صوت واحد ف ايه ياحبيب ..
اكرم : علشان ممنوع يتكلمو ف اى حاجه ف الغرفه علشان لو حد مراقبهم . . لف اللاب ليهم . علشان يشوفو الشفره موجود فيها ايه . وقروها . وكانت بتقول .
. إن تم ف تغيير ف الخطه (أ) . وإن مراد . او فهد . لازم حد فيهم يدخل ف وسط عصابة جيسيكا ويعيش معاها . ف ظرف 5 اسابيع من تاريخ اليوم .
..يعنى شهر واسبوع . مراد وفهد بصو لبعض . وعرفو ان الخطر قادم . ولازم حد فيهم يدخل وسط العصابه . وبأي طريقه ..
--------------------بقلمى Mariem Nasar
وبعد مرور 3 اسابيع ...
محمد ونور خارجين من العمليات بعد ٧ سعات . وتيم كان مع نرمين ويوسف عزيز راح اخد تيم بناءاً ع طلب من محمد ويوصلو عند آدم . ودخلو المكتب .
محمد : قعد ع الكنبه بارهاق . اااه . الحمدلله اصعب عمليه عدت عليا ورجع راسه لورا..
نور : قعدت جمبه بارهاق . اااه ياضهرى . فعلا ياحبيبى انا كنت مرعوبه الورم كان ف مكان خطير وحساس جدا . لكن البركه فيك ربنا يديك الصحه. الحمد لله انها عدت ع خير . وحطت راسها ع كتفه وغمضت عينيها حبيبى انا محتاجه دش سخن وانام للصبح . ويتناوب .
الباب خبط بسرعه وصوت عالى جدا.
محمد ونور اتخضو من طريقة الخبط . وقام فتح بسرعه . وكانت الممرضه .
محمد : بصوت جهورى . ايه دا . انتى بتخبطى كدا ليه ايه الل حصل !؟
الممرضه : بتلعثم ف الكلام . وخوف حقيقي . الل ... الل. وبلعت ريقها بتوتر . البوليس .يادكتور محمد . الحكومه ماليه المستشفى . وبتسأل على حضرتك يادكتور. .
نور : بقلق . قامت بسرعه . وراحت عند الباب .
محمد : بعدم فهم . بوليس !؟ وبيسالو عليا . طيب وانتى مالك خايفه كدا ليه . يلا روحي ع شغلك مفيش اى حاجه . اتفضلى .
صوت من وراها .
# انت الدكتور محمد مصطفى عزيز !؟
محمد : ايوه انا . افندم خير حضرتك .
# ياريت تتفضل معانا ومن غير شوشره .
محمد : بعدم فهم . انا مش فاهم حاجه . اتفضل معاك ع فين .
# : انت مطلوب القبض عليك .-----------يتبع
الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية غرام الاسد كاملة
موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .
الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 35 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة 36 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .