نقدم اليوم احداث رواية ملك لى الحلقة السادسة من روايات ايمان وائل . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
ملك لى الحلقة السادسة ( مطلوب عريس صعيدى ج2 )
تعد رواية ملك لى واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية ملك لى pdf كاملة من خلال موقعنا .
روايه ملك لى الفصل السادس
الحلقه السادسه من
ملك لي
قبل الحلقه انا بعتذر عن التاخير كان عندي ظروفي الخاصه وشكرا لتشجيع من الفانز واسفه اسفه جدا علي التأخير
وقفنا ولعبه الحب بدأت بين جودي وانس وعمار وريم وريم قرارت توري سيف انها انسانه يعتمد عليه وتتحمل المسئوليه ومالك ومايا الحياه حلوة وفارس لسه عايش
وفي الصباح استيقظت ريم ودلفت للحمام واخدت شاور ولبست درس وحجاب واعتلت الابتسامه المزيفه وجهها لتخفي حزنها امام الجميع
لتدخل جودي لها
جودي:صباح الخير
ريم :صباح النور
جودي بتوتر:ريم انا عايزة اقولك ان سيف
تذكرت ريم كلام سيف وحاولت التظاهر بالقوه
ريم ببرود :عارفه ان سيف بيحب منار وبيعتبرني ذي اخته سمعت الكلام الي قاله اني واحده مبتحملش مسؤاليه وهبله بس اخوكي غلطان صحيح اني حبيته بس هو مدخلش قلبي ولا عقلي عشان يعرف ان كنت طفله ذي ما قال ولا لا وده ميدوش الحق ان يحكم عليا بمجرد انه مبيحبنيش
جودي : ريم هو مكنش يقصد هو بس
ريم بعدم اهتمام :علي كل حال الموضوع انته ربنا يوفقه هعتبره ذي انس وهنساه
جودي : بتكدبي علي نفسك انتي بتحبيه عمر الحب ما بيتنسا بسهوله
ريم بعصبيه : هدوس علي قلبي يا جودي اهم حاجه كرامتي اخوكي مفكرش فيا حته قبل اما يخطب ليه هفكر فيه تاني ريم القديمه ماتت الي قدامك دلوقتي ريم الجديده ريم الي هتوري للكل انها مختلفه وبتتحمل المسئوليه
جودي بحزن :اهدي يا ريم عارفه ان الموضوع صعب عليكي
تدلف الخادمه للغرفه
الخادمه : ريم هانم عمار بيه عايزك تحت
ريم : طيب
تخرج الخادمه وتقفل الباب
جودي: عمار وقولتي طيب ناويه علي ايه هو الي قاله عمار صحيح
ريم بكذب: ايوة هتخطب لعمار علي الاقل
مش بيقول عني هبله ولا معنديش شخصيه
جودي:بس كده بدمري حياتك وحياته انتي
مبتحبهوش
ريم :يعني هو كل الناس اتجوز عن حب فوقي الحب ده في القصص الي بيحب حد الايام دي مبيبقاش نصيبه لو حبيت واحد بيحب غيرك ولو واحد حبك بتحبي غيره
جودي:ريم اهدي وفكري انتي بس لسه مصدومه
ريم :انا كويسه تصدقي اول مرة افكر صح يلا ننزل عشان مسمعش محاضره
وفي منزل مالك
كانت مايا في المطبخ تحضر الفطور لتحوط يد مالك خصرها
مايا:صباح الخير يا لوكه
مالك :صباح النور يا قلب لوكه
مايا : اقعد يلا عشان الفطار
مالك بخبث:لو هتأكليني بايدك موافق
مايا بابتسامه ساحرة :من عنيا حاضر
مالك باستغراب :خير مالك
مايا :في ايه
مالك :كنتي بطلعي عيني الاول رومانسيه علي غير العاده اكيد في نصيبه
مايا:هو عشان بدلعك يبقا في نصيبه
مالك :اصلي حفظك قولي
مايا :بص بقا يا برنس عايزة اروح الكليه
قدملي هنا
مالك :برنس وكليه هو انتي واحد صحبي
مايا: دا برنس دي يعني امير وانته اميري
مالك :مقبوله منك عايزة تكملي كليه
مايا :اكيد
مالك بخبث:موافق بس بشرط
مايا بفرح :ايه هو
مالك :هتلبسي النقاب وانتي طالعه
مايا:نقاب
مالك:ايوة ده شرطي النقاب حلو عليكي
مايا :كنت بشعري وبعدين حجاب وبعدين نقاب لبسته قبل كده لما كنت بقبل هاجر ومتخفيه بس
مالك :ايوة دا ستر ليكي عشان محدش يضايقك
مايا بتفكير: موافقه هلبسه واكمل الكليه وحلو مدام انته شايف انه مناسب ليا
قبله من رأسها قبله صغيره
مالك :ربنا يخاليكي ليا
وفي غرفه فهد وهاجر
فهد :جوجو فين القميص الاسود
هاجر بتعب:استنه هجبهولك
فهد :لا انتي تعبانه ارتاحي قولي علي مكانه وانا هجيبه
هاجر بسعل :لا ارتاح انته
اقترب منه وامسك يدها بحنان
فهد :يا حبيبتي مفيش فرق اني انا جيبه ليه بتعملني ذي السيد وامينه انتي تعبانه لازم ترتاحي
هاجر :عشان انا مراتك لازم اشوف طلباتك كلها
فهد :وانا كمان جوزك لازم ارعي انك تعبانه مفيش فرق بينا
هاجر بسعل حتي خرج الدم من فمه
فهد بقلق :هاجر مالك
لم ينتظر ردها وقبل ان تتكلم حملها علي كتفه متجها الي المستشفي
وفي الاحياء الشعبيه وبتحديد في منزل منار
منار :يعني ايه البيت هيوقع
مصطفي بخبث : ايوة يا بنتي وهنتشرد بس لو٠
منار :لو ايه
مصطفي :لو سيف اشترنا شقه نعيش فيها بدل المخروبه دي
منار:سيف
مصطفي بمكر:ايوة هو من عيله الشرقاوي يعني معاها ملايين اطلبي منه شقه لينا
منار :بس يا بابا مينفعش دنا حته لسه ملبستش دبلته
مصطفي :بس قال قدام الكل انه خطيبك وخليه يعجل بالشبكه والمهر
منار :بس مش هينفع هيقول طمعانه فيه
مصطفي بخبث:مش هيقول حاجه مدام بيحبك
وفي قصر عائله الشرقاوي يجلس ياسين والد عمار مع مروان والد ريم
مروان :واللهي معنديش مانع بس القرار لريم
هدي:مش هنلاقي ذي عمار لريم يا مروان
مروان :بس قرار ريم اهم مننا تصلي استخارة وتشوف هي الي هتتجوز مش احنا
عمار :معاك حق يا عمي رأي ريم الاول مفيش جواز غصب
مروان :ايوة الجواز بيبقا بالاتفاق
أنس: اهي ريم نزلت
نظرت ريم الي الجميع فهي تعرف ما في خاطرهم
مروان :بنوتي الحلوة في عريس متقدملك وانتي عارفها
ريم ببرود:موافقه
مروان :_من غير ما تعرفي هو مين
ريم :واعرف ليه وهو قاله قدام الكل في المستشفي امبارح صح يا عمار
نظر اليه بخبث ومكر فالخطه تسير وفق ما يريد
عمار :ايوة
ياسين بفرح :الف مبروك ربنا يكمل الفرحه الحلوة دي علي خير
انس بخبث:عقبالك يا جودي
جودي:بعد الشر عليا
هدي بضحكه :هو الجواز شر
جودي:يعني الي اتجوزوا خدوا ايه
هدي:اخدوا ولد راجل ذي انس وبنوته عسل ذي ريم
جودي:ربنا يباركلك فيهم يا طنط
يرن هاتف عمار
عمار :الو وبعدها تتغير ملامح وجهه وينطق اسم رواند حسن
ريم بقلق :رواند حسن مالها
عمار :مش دي صحبتك
ريم :ايوة ماله
عمار : بعدين هتعرفي انا لازم امشي دلوقتي
ريم بقلق:_في ايه ماله رواند
عمار بحده :قولتلك هتعرفي بعدين
ريم : عايزة اعرف دلوقتي
عمار بحده وصوت خشن وعصبيه :قولته مرة مش هكررها تاني فاهمه
ياسين :عمار احنا هنبدأ
عمار :انا رايح شغلي مش عايز دلع بنات
ريم في خاطرها :دلع بنات دنا هربيك بس اما اعرف ايه موضوع رواند ده انته وسيف بكرهكم اوي كل الرجاله ذي بعض غدارين واللعبه بدأت
اما جودي وانس كان ينظرون لبعض بتحدي
انس : حضرة الصحفيه هتودي مين في داهيه النهارده
جودي: الناس الي معندهمش ضمير
انس :ومين دول
تقاطع الكلام ريم
ريم :أنس بقولك
انس:خير يا حبيبتي قولي
ريم :هشتغل في الصحافه مع جودي
انس بغضب :نعم استحاله
ريم :ليه يا ابيه
انس: الصحافه دي كلام فاضي بيودوا نفسهم في داهيه ذي جودي مثلا
جودي:بس بنكتب الحق
انس:حق ايه نص كلامكوا كدب وبعدين يا ريم انتي متنفعيش في الصحافه يا حبيبتي انتي رقيقه مش وش بهدله
جودي:يعني انا مش رقيقه
انس:من الي كدب وفهمك كده
جودي بعصبيه :كدب انا رقيقه
انس: ضحكوا عليكي بصي لنفسك في المرايه حاسس اني بكلم واحد صحبي مش بنوته ولا فيه رايحه الانوثه
جودي :دي ايهانه ليا
انس بتحدي: مش بتتكلموا عن الحق وانا بقول الحق اكدب ليه سلام يا رقيقه اصل مش فاضي عندي حاجات اهم
رحل وعلي وجهه ابتسامه الانتصار ولما يعطيها حتي وقت لرد وتركها تشتعل من الغضب ضربت الارض بقدمها لتبعد غضبها
ريم :معلشي معلشي اجبلك حبوب معلشي
جودي بغضب:بتتريقي
ريم بضحكه :شكلك حلو وانتي متعصبه
وفي بيت مايا كانت مايا تلعب مع اطفالها
مايا :رايح الشغل
مالك :ايوة
مايا :هتتأخر
مالك :لا مش هتأخر كمان شويه في امن هيجي قدام البيت هيحروسوا البيت
مايا : ليه
مالك بحده وعصبيه: امن هيكون ليه للحراسه
مايا :مالك في ايه
مالك بحده :مفيش هو لازم يكون في حاجه عشان احميكي
مايا بقلق:لا بس انته
مالك بعصبيه : انا ايه بحافظ عليكي بسبب شغلي ليا اعداء كتير بأمن عليكي شغلي مش هينفعني لو جرلك حاجه
مايا :حبيبي اهدا كل حاجه هتبقا كويسه
مالك :ان شاء الله
مايا : شوف بقا مازن الصغير بقا عسل اذاي طالع ليا
مالك:لا طالع ليا انا
مايا :لا يوسف الي شبهك
مالك :الاتنين حته مني
وفي امن الدوله
تذهب ريم لمعرفه الامر الخاص برواند حسن
وتجد عمار خارج من مكتبه لتتسلل دون ان يراها الحارس لتري ملف موضوع علي المكتب
لتقراء الملف ويقع الملف من يدها وهي في حاله ذهول ولم تحمله قدمها لتجلس علي الارض تبكي بحرقه
ريم بانهيار:يا نهار اسود مصيبه ليه يا ربي كده
اما مايا فكانت شاردة الذهن تفكر ليقطع شرودها صوت هاتفها لتنظر الي هاتفها
مايا :رقم غريب
لتفتح مايا الخط
مايا :سلام عليكم
المتصل :I love you
وقع الهاتف من يدها لتبلع ريقها بخوف
مايا: بخوف مستحيل
وفي المستشفي يجلس فهد بانتظار الطبيب ليخرج الطبيب وهو ينظر لارض
فهد بقلق:خير يا دكتور هاجر ماله
الطبيب :نتيجه التحاليل مش كويسه مدام هاجر عندها ورم خبيث
شعر بان الارض تدور وتدور ولم يستطع الوقوف لكنه حاول ان يفهم الامر قبل ان تسود الدنيا في عينه
فهد :متأكد
الطبيب :لاسف التحاليل اثبتت كده.
فهد بعصبيه:طب اعمل حاجه اي حاجه لو علي الفلوس الحمد لله موجوده
الطبيب: المشكله مش في الفلوس
فهد :اومال ايه؟
وفي مكتب انس الشرقاوي
يدخل انس مكتبه ليجد منار بانتظاره
انس باستغراب:خير
منار بخبث : انا بدور علي شغل ممكن حضرتك تساعدني
انس باستغراب:شغل انتي مش باين خطيبه سيف
منار:اه
انس:متقولي لسيف انا مالي
منار : ما هو مش عايزة اعتمد عليه عايزة اعتمد علي نفسي
انس:_وجيا تقوليلي انا قبل اي حاجه تعرفي ان سيف دراعي اليمين وبعدين هو خطيبك يبقا لازم يعرف
منار :اه اسفه لو ازعجتك
لم يعيرها انس انتبه وجلس علي كرسيه يراجع اوراقه وتركه واقفه تنظر اليه بحقد وغل ليدخل سيف المكتب
سيف :_منار
منار :سيف اخيرا لاقيتك
سيف :خير ايه الي جابك
منار :_ممكن نتكلم لوحدنا شويه
سيف :اكيد
يخرج سيف ومنار من مكتب انس
انس في خاطرها :البت دي وراها نصيبه ومش مرتاح ليه
وفي منزل مالك
تسمع مايا صوت طلق ناري وصراخ احدهم وفجأه
ملك لي
قبل الحلقه انا بعتذر عن التاخير كان عندي ظروفي الخاصه وشكرا لتشجيع من الفانز واسفه اسفه جدا علي التأخير
وقفنا ولعبه الحب بدأت بين جودي وانس وعمار وريم وريم قرارت توري سيف انها انسانه يعتمد عليه وتتحمل المسئوليه ومالك ومايا الحياه حلوة وفارس لسه عايش
وفي الصباح استيقظت ريم ودلفت للحمام واخدت شاور ولبست درس وحجاب واعتلت الابتسامه المزيفه وجهها لتخفي حزنها امام الجميع
لتدخل جودي لها
جودي:صباح الخير
ريم :صباح النور
جودي بتوتر:ريم انا عايزة اقولك ان سيف
تذكرت ريم كلام سيف وحاولت التظاهر بالقوه
ريم ببرود :عارفه ان سيف بيحب منار وبيعتبرني ذي اخته سمعت الكلام الي قاله اني واحده مبتحملش مسؤاليه وهبله بس اخوكي غلطان صحيح اني حبيته بس هو مدخلش قلبي ولا عقلي عشان يعرف ان كنت طفله ذي ما قال ولا لا وده ميدوش الحق ان يحكم عليا بمجرد انه مبيحبنيش
جودي : ريم هو مكنش يقصد هو بس
ريم بعدم اهتمام :علي كل حال الموضوع انته ربنا يوفقه هعتبره ذي انس وهنساه
جودي : بتكدبي علي نفسك انتي بتحبيه عمر الحب ما بيتنسا بسهوله
ريم بعصبيه : هدوس علي قلبي يا جودي اهم حاجه كرامتي اخوكي مفكرش فيا حته قبل اما يخطب ليه هفكر فيه تاني ريم القديمه ماتت الي قدامك دلوقتي ريم الجديده ريم الي هتوري للكل انها مختلفه وبتتحمل المسئوليه
جودي بحزن :اهدي يا ريم عارفه ان الموضوع صعب عليكي
تدلف الخادمه للغرفه
الخادمه : ريم هانم عمار بيه عايزك تحت
ريم : طيب
تخرج الخادمه وتقفل الباب
جودي: عمار وقولتي طيب ناويه علي ايه هو الي قاله عمار صحيح
ريم بكذب: ايوة هتخطب لعمار علي الاقل
مش بيقول عني هبله ولا معنديش شخصيه
جودي:بس كده بدمري حياتك وحياته انتي
مبتحبهوش
ريم :يعني هو كل الناس اتجوز عن حب فوقي الحب ده في القصص الي بيحب حد الايام دي مبيبقاش نصيبه لو حبيت واحد بيحب غيرك ولو واحد حبك بتحبي غيره
جودي:ريم اهدي وفكري انتي بس لسه مصدومه
ريم :انا كويسه تصدقي اول مرة افكر صح يلا ننزل عشان مسمعش محاضره
وفي منزل مالك
كانت مايا في المطبخ تحضر الفطور لتحوط يد مالك خصرها
مايا:صباح الخير يا لوكه
مالك :صباح النور يا قلب لوكه
مايا : اقعد يلا عشان الفطار
مالك بخبث:لو هتأكليني بايدك موافق
مايا بابتسامه ساحرة :من عنيا حاضر
مالك باستغراب :خير مالك
مايا :في ايه
مالك :كنتي بطلعي عيني الاول رومانسيه علي غير العاده اكيد في نصيبه
مايا:هو عشان بدلعك يبقا في نصيبه
مالك :اصلي حفظك قولي
مايا :بص بقا يا برنس عايزة اروح الكليه
قدملي هنا
مالك :برنس وكليه هو انتي واحد صحبي
مايا: دا برنس دي يعني امير وانته اميري
مالك :مقبوله منك عايزة تكملي كليه
مايا :اكيد
مالك بخبث:موافق بس بشرط
مايا بفرح :ايه هو
مالك :هتلبسي النقاب وانتي طالعه
مايا:نقاب
مالك:ايوة ده شرطي النقاب حلو عليكي
مايا :كنت بشعري وبعدين حجاب وبعدين نقاب لبسته قبل كده لما كنت بقبل هاجر ومتخفيه بس
مالك :ايوة دا ستر ليكي عشان محدش يضايقك
مايا بتفكير: موافقه هلبسه واكمل الكليه وحلو مدام انته شايف انه مناسب ليا
قبله من رأسها قبله صغيره
مالك :ربنا يخاليكي ليا
وفي غرفه فهد وهاجر
فهد :جوجو فين القميص الاسود
هاجر بتعب:استنه هجبهولك
فهد :لا انتي تعبانه ارتاحي قولي علي مكانه وانا هجيبه
هاجر بسعل :لا ارتاح انته
اقترب منه وامسك يدها بحنان
فهد :يا حبيبتي مفيش فرق اني انا جيبه ليه بتعملني ذي السيد وامينه انتي تعبانه لازم ترتاحي
هاجر :عشان انا مراتك لازم اشوف طلباتك كلها
فهد :وانا كمان جوزك لازم ارعي انك تعبانه مفيش فرق بينا
هاجر بسعل حتي خرج الدم من فمه
فهد بقلق :هاجر مالك
لم ينتظر ردها وقبل ان تتكلم حملها علي كتفه متجها الي المستشفي
وفي الاحياء الشعبيه وبتحديد في منزل منار
منار :يعني ايه البيت هيوقع
مصطفي بخبث : ايوة يا بنتي وهنتشرد بس لو٠
منار :لو ايه
مصطفي :لو سيف اشترنا شقه نعيش فيها بدل المخروبه دي
منار:سيف
مصطفي بمكر:ايوة هو من عيله الشرقاوي يعني معاها ملايين اطلبي منه شقه لينا
منار :بس يا بابا مينفعش دنا حته لسه ملبستش دبلته
مصطفي :بس قال قدام الكل انه خطيبك وخليه يعجل بالشبكه والمهر
منار :بس مش هينفع هيقول طمعانه فيه
مصطفي بخبث:مش هيقول حاجه مدام بيحبك
وفي قصر عائله الشرقاوي يجلس ياسين والد عمار مع مروان والد ريم
مروان :واللهي معنديش مانع بس القرار لريم
هدي:مش هنلاقي ذي عمار لريم يا مروان
مروان :بس قرار ريم اهم مننا تصلي استخارة وتشوف هي الي هتتجوز مش احنا
عمار :معاك حق يا عمي رأي ريم الاول مفيش جواز غصب
مروان :ايوة الجواز بيبقا بالاتفاق
أنس: اهي ريم نزلت
نظرت ريم الي الجميع فهي تعرف ما في خاطرهم
مروان :بنوتي الحلوة في عريس متقدملك وانتي عارفها
ريم ببرود:موافقه
مروان :_من غير ما تعرفي هو مين
ريم :واعرف ليه وهو قاله قدام الكل في المستشفي امبارح صح يا عمار
نظر اليه بخبث ومكر فالخطه تسير وفق ما يريد
عمار :ايوة
ياسين بفرح :الف مبروك ربنا يكمل الفرحه الحلوة دي علي خير
انس بخبث:عقبالك يا جودي
جودي:بعد الشر عليا
هدي بضحكه :هو الجواز شر
جودي:يعني الي اتجوزوا خدوا ايه
هدي:اخدوا ولد راجل ذي انس وبنوته عسل ذي ريم
جودي:ربنا يباركلك فيهم يا طنط
يرن هاتف عمار
عمار :الو وبعدها تتغير ملامح وجهه وينطق اسم رواند حسن
ريم بقلق :رواند حسن مالها
عمار :مش دي صحبتك
ريم :ايوة ماله
عمار : بعدين هتعرفي انا لازم امشي دلوقتي
ريم بقلق:_في ايه ماله رواند
عمار بحده :قولتلك هتعرفي بعدين
ريم : عايزة اعرف دلوقتي
عمار بحده وصوت خشن وعصبيه :قولته مرة مش هكررها تاني فاهمه
ياسين :عمار احنا هنبدأ
عمار :انا رايح شغلي مش عايز دلع بنات
ريم في خاطرها :دلع بنات دنا هربيك بس اما اعرف ايه موضوع رواند ده انته وسيف بكرهكم اوي كل الرجاله ذي بعض غدارين واللعبه بدأت
اما جودي وانس كان ينظرون لبعض بتحدي
انس : حضرة الصحفيه هتودي مين في داهيه النهارده
جودي: الناس الي معندهمش ضمير
انس :ومين دول
تقاطع الكلام ريم
ريم :أنس بقولك
انس:خير يا حبيبتي قولي
ريم :هشتغل في الصحافه مع جودي
انس بغضب :نعم استحاله
ريم :ليه يا ابيه
انس: الصحافه دي كلام فاضي بيودوا نفسهم في داهيه ذي جودي مثلا
جودي:بس بنكتب الحق
انس:حق ايه نص كلامكوا كدب وبعدين يا ريم انتي متنفعيش في الصحافه يا حبيبتي انتي رقيقه مش وش بهدله
جودي:يعني انا مش رقيقه
انس:من الي كدب وفهمك كده
جودي بعصبيه :كدب انا رقيقه
انس: ضحكوا عليكي بصي لنفسك في المرايه حاسس اني بكلم واحد صحبي مش بنوته ولا فيه رايحه الانوثه
جودي :دي ايهانه ليا
انس بتحدي: مش بتتكلموا عن الحق وانا بقول الحق اكدب ليه سلام يا رقيقه اصل مش فاضي عندي حاجات اهم
رحل وعلي وجهه ابتسامه الانتصار ولما يعطيها حتي وقت لرد وتركها تشتعل من الغضب ضربت الارض بقدمها لتبعد غضبها
ريم :معلشي معلشي اجبلك حبوب معلشي
جودي بغضب:بتتريقي
ريم بضحكه :شكلك حلو وانتي متعصبه
وفي بيت مايا كانت مايا تلعب مع اطفالها
مايا :رايح الشغل
مالك :ايوة
مايا :هتتأخر
مالك :لا مش هتأخر كمان شويه في امن هيجي قدام البيت هيحروسوا البيت
مايا : ليه
مالك بحده وعصبيه: امن هيكون ليه للحراسه
مايا :مالك في ايه
مالك بحده :مفيش هو لازم يكون في حاجه عشان احميكي
مايا بقلق:لا بس انته
مالك بعصبيه : انا ايه بحافظ عليكي بسبب شغلي ليا اعداء كتير بأمن عليكي شغلي مش هينفعني لو جرلك حاجه
مايا :حبيبي اهدا كل حاجه هتبقا كويسه
مالك :ان شاء الله
مايا : شوف بقا مازن الصغير بقا عسل اذاي طالع ليا
مالك:لا طالع ليا انا
مايا :لا يوسف الي شبهك
مالك :الاتنين حته مني
وفي امن الدوله
تذهب ريم لمعرفه الامر الخاص برواند حسن
وتجد عمار خارج من مكتبه لتتسلل دون ان يراها الحارس لتري ملف موضوع علي المكتب
لتقراء الملف ويقع الملف من يدها وهي في حاله ذهول ولم تحمله قدمها لتجلس علي الارض تبكي بحرقه
ريم بانهيار:يا نهار اسود مصيبه ليه يا ربي كده
اما مايا فكانت شاردة الذهن تفكر ليقطع شرودها صوت هاتفها لتنظر الي هاتفها
مايا :رقم غريب
لتفتح مايا الخط
مايا :سلام عليكم
المتصل :I love you
وقع الهاتف من يدها لتبلع ريقها بخوف
مايا: بخوف مستحيل
وفي المستشفي يجلس فهد بانتظار الطبيب ليخرج الطبيب وهو ينظر لارض
فهد بقلق:خير يا دكتور هاجر ماله
الطبيب :نتيجه التحاليل مش كويسه مدام هاجر عندها ورم خبيث
شعر بان الارض تدور وتدور ولم يستطع الوقوف لكنه حاول ان يفهم الامر قبل ان تسود الدنيا في عينه
فهد :متأكد
الطبيب :لاسف التحاليل اثبتت كده.
فهد بعصبيه:طب اعمل حاجه اي حاجه لو علي الفلوس الحمد لله موجوده
الطبيب: المشكله مش في الفلوس
فهد :اومال ايه؟
وفي مكتب انس الشرقاوي
يدخل انس مكتبه ليجد منار بانتظاره
انس باستغراب:خير
منار بخبث : انا بدور علي شغل ممكن حضرتك تساعدني
انس باستغراب:شغل انتي مش باين خطيبه سيف
منار:اه
انس:متقولي لسيف انا مالي
منار : ما هو مش عايزة اعتمد عليه عايزة اعتمد علي نفسي
انس:_وجيا تقوليلي انا قبل اي حاجه تعرفي ان سيف دراعي اليمين وبعدين هو خطيبك يبقا لازم يعرف
منار :اه اسفه لو ازعجتك
لم يعيرها انس انتبه وجلس علي كرسيه يراجع اوراقه وتركه واقفه تنظر اليه بحقد وغل ليدخل سيف المكتب
سيف :_منار
منار :سيف اخيرا لاقيتك
سيف :خير ايه الي جابك
منار :_ممكن نتكلم لوحدنا شويه
سيف :اكيد
يخرج سيف ومنار من مكتب انس
انس في خاطرها :البت دي وراها نصيبه ومش مرتاح ليه
وفي منزل مالك
تسمع مايا صوت طلق ناري وصراخ احدهم وفجأه
الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية مهووس بك يا صغيرة كاملة
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة السادسة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية ملك لى الحلقة السابعة ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .