نقدم اليوم احداث رواية ملك لى الحلقة الرابعة من روايات ايمان وائل . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
ملك لى الحلقة الرابعة ( مطلوب عريس صعيدى ج2 )
تعد رواية ملك لى واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية ملك لى pdf كاملة من خلال موقعنا .
روايه ملك لى الفصل الرابع
الحلقه الرابعه
ملك لي
تستيقظ ريم وتفتح عيناها ببط
ريم :انا فين
لتتذكر ريم ما حصل وتنهار باكيه لتتدخل اليها مايا
مايا بابتسامه :ممكن اتكلم معاكي شويه
تمسح ريم دموعها وتستقيم في جلستها
ريم :اتفضلي
مايا :انتي بتحبي سيف عشان كده تعبتي بعد اما خطب
ريم بكذب:لا
مايا :لا انا متأكده بس انا عايزة اقولك حاجه خليها نصيحه في حاجه اسمها قسمه ونصيب لو سيف مش هو نص التاني اكيد في حد بيحبك وعايزك متزعليش ومتخليش الوحده تأثر عليكي
تبكي ريم بحرقه وتضمها مايا
كان عمار يستمع للكلام وكور يده بغضب شديدة لتظهر عروق يده وفي خاطره كنت شاكك انك بتحبي سيف بس دلوقتي انا متأكد بتخلفي بوعدك معايا يا ريم ليجز علي اسنانه بغضب شديد واحتضنت جهنم عيناها
عمار :استعدي بقا انتي الي جبتيه لنفسك
تعود مايا للبيت مع مالك
مايا بحزن :حظها وحش
مالك :هي مين
مايا : مفيش
مالك بحده :بقا في اسرار عليا
مايا :دي خصوصيه بنت ملكش دعوه
مالك بحده :هو انا من امته بطلع سر بتقوليه
مايا :مالك انته بقيت متحكم بطريقه وحشه انا تعبت كل حاجه لازم تعرفه حته لو بكلم عيل غيرتك دي وحشه
جز علي اسنانه بغضب واشتعلت عيناها. بصوت لا يقبل النقاش
مالك :هو عشان بغير يبقا وحش ومتملك طيب يا مايا انا هوريكي المتملك بقا عشان انتي بتاعتي بس وتصرفاتك الايام دي مش عجباني خالص
لم تستطع الرد فقط ايقظت الوحش مرة اخري لتسمع صوت ابنها يبكي لتحمله وتضمه ينظر لها مالك بغيرة فهي تضم الصغير فقط
مالك بحده:مليش في الحب ده حاجه ولا ولادك اهم
مايا : يعني اسيبه يعيط
مالك :متزعليش هبطلك الحجه دي وهجبلك دادا كمان وخدامه عشان الهانم تفضالي شويه
مايا: بتغير اوي
وعند فهد وهاجر
دلفت هاجر للحمام وعندما خرجت وجدت فهد واقف امامها وملامح وجه لا تبشر بخير نظرت اليه باستغراب وقلق
هاجر باستغراب:مالك؟
فهد بغيرة وعصبيه :كنتي متنحه لعمار هو انا مش عجبك؟
هاجر :فهد انته بتقول ايه
امسكها فهد من ذراعيها وقربه اليه
فهد بغضب :هاجر انتي عارفه انا بحبك قد ايه انا ممكن اقتلك لو فكرتي تبصي لحد غيري٠
هاجر:هي دي ثقتك فيا؟فين الثقه حكمت قبل اما تسمع
فهد : انا بثق فيكي اكتر من نفسي بس انا راجل وبغير وانتي كنتي بتبصي ومتنحه لعمار
هاجر بهدوء: ممكن تسيب دراعي وتقعد نتكلم
تركها فهد وجلس
فهد:انطقي
امسكت هاجر يده وتكلمت بهدوء لتمتص غضبه
هاجر:لم دخلت القصر ده حسيت ان قلبي انقبض ولم جه الشاب الي بتقول عليه حسيت اني شفته قبل كده بس مش فاكرة مين حسيت اني اعرفه
فهد باستغراب:اذاي؟
هاجر :مش عارفه حسيت اني اعرف الشخص ده
فهد : وهو كمان سأل عليكي تفتكري دا ليه علاقه باهلك الي انتي متعرفهمش
هاجر:مش عارفه
فهد : انا هتصرف بس تاني مرة متبصيش لحد غيري كده
هاجر بابتسامه :غيور
فهد :اوي انتي حياتي وسندي تالي مش بيغير ده ميبقاش راجل
هاجر: بس الغيرة الزياده غلط شفت عملت ايه
فهد:انتي الي عينك عايزة تتقلع حته لو طلع قريبك ملكيش حق انك تبصي لحد غيري
هاجر بضحكه:حاضر
فهد :حاضر كده حاف مش ينفع
هاجر:مش هتتغير
وفي المستشفي
تدخل جودي لريم
جودي بحزن:ريم
ريم ببرود:نعم
جودي:اخويا غبي متزعليش ولا تقهري نفسك عليه
ريم ببرود:خلاص عادي الي حصل حصل
يدخل سيف ومعه منار
سيف بابتسامه:حمد لله علي سلامتك يا روما
نظرت اليه ريم وحاولت التحلي بالقوة وان لا تبكي وان لا يظهر حزنها
ريم :الله يسلامك مبروك الخطوبه اسفه اني بوظت الحفله
منار بابتسامه لطيفه :المهم سلامتك يا انسه ريم
سيف : يا روما انتي غاليه علينا ولا كنتي بتجربي تشوفي انتي غاليه علينا قد ايه
جودي:اسكت يلا سيب روما في حاله يا رزل
سيف بضحكه :دنا كده ازعل واجيب ناس تزعل روما ذيك يا حبيبتي اختي التانيه وصديقتي المقربه
شعرت بان سكين وضعت في قلبها وحاولت ان تتمسك اكتر حتي لا تبكي امام احد لترفع رأسها وجدت عمار يدخل اليها حامل باقه ورد جميله
ريم :ايه ده
عمار:ورد
ريم :ليا
عمار بحده :لا لخيالك هو مين الي تعبان غيرك
ريم :غليظ
عمار بغضب :ريم احترمي نفسك احنا مش البيت
سيف :عمار براحه هي تعبانه
وقف عمار واتجه الي سيف ورفع اصبعه في وجه سيف
عمار بحده :محدش يداخل بينا بنت عمي وانا حر
سيف : لا واللهي بهي بنت عمي انا كمان وبعدين يا حضرة الضابط خليك لبق في الكلام شويه
ابتسم عمار بسخريه
عمار:وعيل ذيك يا فافي انته الي هيعلمني الكلام
سيف بغضب:احترم نفسك
امسك عمار سيف من لياقه قميصه وسط دهشه الجميع
عمار بحده وغضب:بقولك ايه لو مكنتش خطبتك واقفه كنت وريتك بس لاسف واقفه واسمع بقا ريم تبقا خطبتي قدام الكل اهو ريم تبقا خطبتي
وقفت ريم مذهوله من كلامه وتحاول استيعاب الكلمه
منار في خاطرها ايها الشاب ده فظيع شخصيه حمشه وجد يا بختك يا ريم ضابط فعلا
وعند مايا
كانت تفكر في غيره مالك
مايا في خاطرها :بقا شرير اقوي من الاول لا لازم اوقف مالك عند وعارفه اني بني ادمه وليا حريه لتبتسم بخبث ومكر
كانت تنظر اليه وهو يستعمل الحاسوب
مالك في خاطره :اذاي ده استحاله
لتقطع شرودها وهي تقول
مايا :مالك
وفي قصر عائله الشرقاوي
دخلت الي غرفته ووقفت بشموخ واضعه يدها حول وسطها
نهض من مكانه ووضع يده في جيبه ووقف بغرور ونظر اليه نظرات خبيثه
ريم : ممكن افهم ايه الي قولت ده.
ابتسم ابتسامه خبيثه واخرج يده من جيبه واقترب منه وانخفض الي مستواها
عمار بمكر:هنلعب سوا ولا انا مش عجبك يا بنت عمي
رفعت حاجبها وتكلمت بعصبيه
ريم : انته اتجننت استحاله
امسك ذراعها وثناها خلف ظهرها وجذبها لترتطم في صدره لتنظر في عينه المشتعله وتبلع ريقها ليتكلم هو بحده وغضب وعصبيه
عمار : سيف احسن مني في ايه انطقي
كان انس في مكتبه لتصله رساله
انس بغضب:يا ولاد## الزفته الي اسمها جودي دي لازم تتربا ماشي يا بنت عمي
لتدخل اليه جودي
جودي بمكر:ايه رأيك بقا مين الي هيربي مين
نهض من مكانه وجز علي اسنانه بغضب شديد وفي ثانيه احتضنت جهنم عيناها
امسك ذراعها بقوة لتكتم المها
انس :بقا بتلعبي معايا
جودي :انته الي استخفيت بيا
انس بمكر:انتي اخرج تتعلمي الطبيخ يا شاطرة العبي غيرها او قولك بتيجي نتسالها شويه
جودي :مش فاهمه
انس: ذي اما امك وابوكي عملوها قبل كده نلعب سوا
جودي:تقصد لعبه الحب
انس :ايوة نشوف مين هيكسر غرور التاني بس لو كسبت هتبطلي شغل الصحافه
جودي:ولو خسرت
انس: مش ههدم الاحياء الشعبيه ويبقا انتي الي كسبتي
جودي:موافقه
انس بغرور:هتخسري
جودي:لا انته
وفي منزل مالك
تستجمع مايا شجاعتها لتتنطق
مايا :مالك
التفت اليه مالك
مالك :نعم
مايا : طلقني
في الحلقه الجايه لعبه حب جديده
ملك لي
تستيقظ ريم وتفتح عيناها ببط
ريم :انا فين
لتتذكر ريم ما حصل وتنهار باكيه لتتدخل اليها مايا
مايا بابتسامه :ممكن اتكلم معاكي شويه
تمسح ريم دموعها وتستقيم في جلستها
ريم :اتفضلي
مايا :انتي بتحبي سيف عشان كده تعبتي بعد اما خطب
ريم بكذب:لا
مايا :لا انا متأكده بس انا عايزة اقولك حاجه خليها نصيحه في حاجه اسمها قسمه ونصيب لو سيف مش هو نص التاني اكيد في حد بيحبك وعايزك متزعليش ومتخليش الوحده تأثر عليكي
تبكي ريم بحرقه وتضمها مايا
كان عمار يستمع للكلام وكور يده بغضب شديدة لتظهر عروق يده وفي خاطره كنت شاكك انك بتحبي سيف بس دلوقتي انا متأكد بتخلفي بوعدك معايا يا ريم ليجز علي اسنانه بغضب شديد واحتضنت جهنم عيناها
عمار :استعدي بقا انتي الي جبتيه لنفسك
تعود مايا للبيت مع مالك
مايا بحزن :حظها وحش
مالك :هي مين
مايا : مفيش
مالك بحده :بقا في اسرار عليا
مايا :دي خصوصيه بنت ملكش دعوه
مالك بحده :هو انا من امته بطلع سر بتقوليه
مايا :مالك انته بقيت متحكم بطريقه وحشه انا تعبت كل حاجه لازم تعرفه حته لو بكلم عيل غيرتك دي وحشه
جز علي اسنانه بغضب واشتعلت عيناها. بصوت لا يقبل النقاش
مالك :هو عشان بغير يبقا وحش ومتملك طيب يا مايا انا هوريكي المتملك بقا عشان انتي بتاعتي بس وتصرفاتك الايام دي مش عجباني خالص
لم تستطع الرد فقط ايقظت الوحش مرة اخري لتسمع صوت ابنها يبكي لتحمله وتضمه ينظر لها مالك بغيرة فهي تضم الصغير فقط
مالك بحده:مليش في الحب ده حاجه ولا ولادك اهم
مايا : يعني اسيبه يعيط
مالك :متزعليش هبطلك الحجه دي وهجبلك دادا كمان وخدامه عشان الهانم تفضالي شويه
مايا: بتغير اوي
وعند فهد وهاجر
دلفت هاجر للحمام وعندما خرجت وجدت فهد واقف امامها وملامح وجه لا تبشر بخير نظرت اليه باستغراب وقلق
هاجر باستغراب:مالك؟
فهد بغيرة وعصبيه :كنتي متنحه لعمار هو انا مش عجبك؟
هاجر :فهد انته بتقول ايه
امسكها فهد من ذراعيها وقربه اليه
فهد بغضب :هاجر انتي عارفه انا بحبك قد ايه انا ممكن اقتلك لو فكرتي تبصي لحد غيري٠
هاجر:هي دي ثقتك فيا؟فين الثقه حكمت قبل اما تسمع
فهد : انا بثق فيكي اكتر من نفسي بس انا راجل وبغير وانتي كنتي بتبصي ومتنحه لعمار
هاجر بهدوء: ممكن تسيب دراعي وتقعد نتكلم
تركها فهد وجلس
فهد:انطقي
امسكت هاجر يده وتكلمت بهدوء لتمتص غضبه
هاجر:لم دخلت القصر ده حسيت ان قلبي انقبض ولم جه الشاب الي بتقول عليه حسيت اني شفته قبل كده بس مش فاكرة مين حسيت اني اعرفه
فهد باستغراب:اذاي؟
هاجر :مش عارفه حسيت اني اعرف الشخص ده
فهد : وهو كمان سأل عليكي تفتكري دا ليه علاقه باهلك الي انتي متعرفهمش
هاجر:مش عارفه
فهد : انا هتصرف بس تاني مرة متبصيش لحد غيري كده
هاجر بابتسامه :غيور
فهد :اوي انتي حياتي وسندي تالي مش بيغير ده ميبقاش راجل
هاجر: بس الغيرة الزياده غلط شفت عملت ايه
فهد:انتي الي عينك عايزة تتقلع حته لو طلع قريبك ملكيش حق انك تبصي لحد غيري
هاجر بضحكه:حاضر
فهد :حاضر كده حاف مش ينفع
هاجر:مش هتتغير
وفي المستشفي
تدخل جودي لريم
جودي بحزن:ريم
ريم ببرود:نعم
جودي:اخويا غبي متزعليش ولا تقهري نفسك عليه
ريم ببرود:خلاص عادي الي حصل حصل
يدخل سيف ومعه منار
سيف بابتسامه:حمد لله علي سلامتك يا روما
نظرت اليه ريم وحاولت التحلي بالقوة وان لا تبكي وان لا يظهر حزنها
ريم :الله يسلامك مبروك الخطوبه اسفه اني بوظت الحفله
منار بابتسامه لطيفه :المهم سلامتك يا انسه ريم
سيف : يا روما انتي غاليه علينا ولا كنتي بتجربي تشوفي انتي غاليه علينا قد ايه
جودي:اسكت يلا سيب روما في حاله يا رزل
سيف بضحكه :دنا كده ازعل واجيب ناس تزعل روما ذيك يا حبيبتي اختي التانيه وصديقتي المقربه
شعرت بان سكين وضعت في قلبها وحاولت ان تتمسك اكتر حتي لا تبكي امام احد لترفع رأسها وجدت عمار يدخل اليها حامل باقه ورد جميله
ريم :ايه ده
عمار:ورد
ريم :ليا
عمار بحده :لا لخيالك هو مين الي تعبان غيرك
ريم :غليظ
عمار بغضب :ريم احترمي نفسك احنا مش البيت
سيف :عمار براحه هي تعبانه
وقف عمار واتجه الي سيف ورفع اصبعه في وجه سيف
عمار بحده :محدش يداخل بينا بنت عمي وانا حر
سيف : لا واللهي بهي بنت عمي انا كمان وبعدين يا حضرة الضابط خليك لبق في الكلام شويه
ابتسم عمار بسخريه
عمار:وعيل ذيك يا فافي انته الي هيعلمني الكلام
سيف بغضب:احترم نفسك
امسك عمار سيف من لياقه قميصه وسط دهشه الجميع
عمار بحده وغضب:بقولك ايه لو مكنتش خطبتك واقفه كنت وريتك بس لاسف واقفه واسمع بقا ريم تبقا خطبتي قدام الكل اهو ريم تبقا خطبتي
وقفت ريم مذهوله من كلامه وتحاول استيعاب الكلمه
منار في خاطرها ايها الشاب ده فظيع شخصيه حمشه وجد يا بختك يا ريم ضابط فعلا
وعند مايا
كانت تفكر في غيره مالك
مايا في خاطرها :بقا شرير اقوي من الاول لا لازم اوقف مالك عند وعارفه اني بني ادمه وليا حريه لتبتسم بخبث ومكر
كانت تنظر اليه وهو يستعمل الحاسوب
مالك في خاطره :اذاي ده استحاله
لتقطع شرودها وهي تقول
مايا :مالك
وفي قصر عائله الشرقاوي
دخلت الي غرفته ووقفت بشموخ واضعه يدها حول وسطها
نهض من مكانه ووضع يده في جيبه ووقف بغرور ونظر اليه نظرات خبيثه
ريم : ممكن افهم ايه الي قولت ده.
ابتسم ابتسامه خبيثه واخرج يده من جيبه واقترب منه وانخفض الي مستواها
عمار بمكر:هنلعب سوا ولا انا مش عجبك يا بنت عمي
رفعت حاجبها وتكلمت بعصبيه
ريم : انته اتجننت استحاله
امسك ذراعها وثناها خلف ظهرها وجذبها لترتطم في صدره لتنظر في عينه المشتعله وتبلع ريقها ليتكلم هو بحده وغضب وعصبيه
عمار : سيف احسن مني في ايه انطقي
كان انس في مكتبه لتصله رساله
انس بغضب:يا ولاد## الزفته الي اسمها جودي دي لازم تتربا ماشي يا بنت عمي
لتدخل اليه جودي
جودي بمكر:ايه رأيك بقا مين الي هيربي مين
نهض من مكانه وجز علي اسنانه بغضب شديد وفي ثانيه احتضنت جهنم عيناها
امسك ذراعها بقوة لتكتم المها
انس :بقا بتلعبي معايا
جودي :انته الي استخفيت بيا
انس بمكر:انتي اخرج تتعلمي الطبيخ يا شاطرة العبي غيرها او قولك بتيجي نتسالها شويه
جودي :مش فاهمه
انس: ذي اما امك وابوكي عملوها قبل كده نلعب سوا
جودي:تقصد لعبه الحب
انس :ايوة نشوف مين هيكسر غرور التاني بس لو كسبت هتبطلي شغل الصحافه
جودي:ولو خسرت
انس: مش ههدم الاحياء الشعبيه ويبقا انتي الي كسبتي
جودي:موافقه
انس بغرور:هتخسري
جودي:لا انته
وفي منزل مالك
تستجمع مايا شجاعتها لتتنطق
مايا :مالك
التفت اليه مالك
مالك :نعم
مايا : طلقني
في الحلقه الجايه لعبه حب جديده
الاكثر قراءة هذا الشهر :
رواية مهووس بك يا صغيرة كاملة
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الرابعة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية ملك لى الحلقة الخامسة ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .