نقدم اليوم احداث رواية ملك لى الحلقة الاخيرة من روايات ايمان وائل . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
ملك لى الخاتمة ( مطلوب عريس صعيدى ج2 )
تعد رواية ملك لى واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية ملك لى pdf كاملة من خلال موقعنا .
روايه ملك لى الفصل الاخير
الحلقه التاسعه عشر والاخيره
ملك لي
ملك لي
مالك باستغراب قولتي ايه
عضت علي شفتاها وعرفت انها قد كشفت لتنهض من مكانه لتهرب من المواجهه. لكنه يمسك بيدها ويجذبها اليه لترتطم في صدره وتسمع نبضات قلبه
مالك : افتكرتي
مايا : لا
مالك :لا افتكرتي انا متأكد
ادارت وجهها لكي لا تتقابل عيناها في عينه لكي تستيطع الكذب
مايا بتوتر : لا
ادار وجهها اليه لتتقابل عيناها في عينه بعد فراق دام ٣سنوات
مالك : انتي قولتي لوكه ذي ما بتقوليه دايما
مايا بتوتر : مش اسمك مالك دا دلعك
مالك :بس انتي بتقوليه بنفس الاحساس بتاع زمان استحاله مكنش في قلبك وتقوليه كده الا اذا لما شفتني امبارح وقعتي في حبي
مايا بتوتر: انته بتقول ايه
مالك : اعترفي بقا افتكرتي صح
مايا بخوف: انته بتقول ايه
مالك :اومال خايفه كده ليه
مايا بخوف : مين خايف مش انا
مالك بحده : لا خيالي انطقي بقا
مايا :طب سيب ايدي عشان وجعتني
يترك مالك يدها
مالك : ها هفضل مستني كتير
مايا ببكاء: ايوة فاكرة لما شوفتك امبارح اتأكدت انك انته الي بتيجي في احلامي بتجيلي احلام من ٣سنين انا كنت عايشه علي الاحلام دي كنت بتمن تكون حقيقه بس لما شوفتك امبارح الصورة وضحت ولما رجعت البيت حولت افتكر ودماغي وجعاني بس افتكرت ويا رتني ما افتكرت
مالك : ليه
مايا : عشان خونتك مع باسم وخلفت منه
مالك بابتسامه : يظهر انك لسه مش فاكرة كل حاجه اياد يبقا ابني انا انتي كنت حامل مني قبل اما تنخطفي وكمان امبارح لما مصطفي اخده عمل تحليل دم وادي النتيجه
تنظر مايا للفحص
مالك : انا متقابلك حد لو كان باسم لمسك اهم حاجه انك رجعتي
مايا : باسم مقربش مني كنت ببعده دايما وكمانابنه اقنعني اني حامل منه بس هو مقربش مني كنت ببعدها عني ويفضل يضربني بس هو كان بياخد علاج غريب عشان كده لما كان بيضربني مكنش يقدر يلمسني وانا كنت بعصبه واخد العلقه احسن ما يقرب مني مكنتش مرتاحه ليه ولما بدأت الاحلام تجيلي بقيت ماشيه علي النظام ده لحد اما يأس مني عشان كده كنت بشك برده ان اياد مش ابنه وكمان بطلت العلاج الي بيدهولي
مالك بابتسامه:يعني كنتي بتنضربي عشان متخونيش الاحلام
مايا : اه اصل الاحلام والذكريات دي كانت مصبرني كتير اوي
مالك : عارفه انا لم حبيتك من يوم ما شفتك مغلطش ابدا ولم قالوا عني مجنون عشان مصدق انك عايشه مش ندمان بالعكس انا فخور اني متجوز واحده ذيك
مايا : يعني انته مصدقني
مالك : ايوة مصدقك وبثق فيكي ثقه عاميه
وفي المستشفي
تمسك جودي بيد انس
جودي ببكاء: انس ممكن تكون دي اخر مرة نشوف بعض فيه عارف ليه لاني لو سبتك وبعت هتقوم عشان انا وشي وحش عليك يمكن تكون مش سامعني دلوقتي بس انا عايزة اني بحبك اوي حته لو طلقتني واتجوزت واحده تانيه هفضل احبك طول عمري انا هسافر وابعد عن حياتك خالص
ترحل جودي وتترك انس
وبدأ انس يحرك يده لتدخل الممرضه فجأه
الممرضه :دكتور
وعند باسم
مصطفي: حضرتك عندك اجتماع دلوقتي
باسم : طيب فين اياد ومايا
مايا المزيفه :انا هنا
باسم : رجعتي امته
مايا : من ساعه جبت اياد اكلته ونام
باسم : طيب انا رايح الاجتماع وجي ممنوع تطلعي بره ماشي
مايا : حاضر
وعند عمار وريم
ريم بفرح :لازم انزل مصر دلوقتي
عمار: ليه
ريم : انس فاق
عمار : بجد يعني هتجوز اخيرا
ريم : هو ده الي همك
عمار بخبث: بهو معتش مستحمل بقا وبعدين اهو فاق
ريم : بس لازم نرجعه هو وجودي عشان انته عارف ماما
عمار: انس هيتصرف هو بيحبها يبقا هيحل الموضوع
وفي بيت ملك ويوسف
سيف : قولت ايه
يوسف : واللهي يا بني معنديش مانع والي قولته يثبت انها محترمه ولما اتكلمنا معها قبل كده ارتحنا لكلامها
ملك : مدام بتحبها وعايزها معندناش مانع بس نطمن علي اختك الاول
سيف : اكيد هي فين جودي
تنزل جودي وهي تحمل حقيبه السفر
يوسف : خلاص قرارتي
جودي : ايوة
سيف: يعني مش هتحضري فرحي
جودي: مش هقدر اشوف والكل بيبصلي اني وشي وحش مش هقدر اواجه الكل كفايه الي حصل لانس بسببي
ملك : يا حبيبتي ملكيش ذنب وبعدين هو قام بالسلامه مش عايزة تشوفيها
جودي: لا الحمد لله انه قام بس انا لو روحتله هبقا وش النحس عليه كفايه عاش ٣سنين في غيبوبه
يوسف : دا قضاء وقدر
جودي: ماما بابا مش عايزة افتح الموضوع ده تاني
وعند انس
هدي: حمد لله علي سلامتك
انس:الله يسلامك يا ماما
مروان : اقوم بقا عذبتنا ٣سنين
ينظر انس للموجودين ولا يجد جودي
انس:هي فين جودي
هدي :انته لسه بتسأل عليها بعد الي حصلك بسبها هي
انس:هي ملهاش ذنب هي فين
هدي: معرفش هو انا كنت عايشه معها اقولها مرحتيش لجوزك ليه زمانها عاؤفه انك فوقت بس هي مش معبراك
تتداخل الممرضه
الممرضه :اسفه علي فضولي بس المدام جودي كانت بتيجي كل يوم تقعد معاك وتفضل تعيط حته الصبح قبل اما تفوق كانت موجوده وامبارح بس مامت حضرتك الي كرشته وبتقوله ان حضرتك بعد اما تقوم هطلقها انا اسفه بس ده الحق
انس بعصبيه :الكلام ده صحيح
هدي: ايوة
انس: هي فين دلوقتي
يدخل سيف
سيف:دا مفتاح عربيتي الحقها قبل اما تسافر
وعند مايا كانت نائمه علي صدر مالك ويلعب مالك في شعرها
مالك : حمد لله علي سلامتك ودلوقتي جت نهايتك يا باسم
يذهب سيف للمكتب
سيف : رواند تقبلي تتجوزيني
رواند بصدمه : اتجوزك
سيف بابتسامه: ايوة نتجوز
رواند: حضرتك مش سخن
سيف :لا ليه
رواند: عشان انته عارف كل حاجه وعايز تتجوزني
سيف : وفيها ايه
رواند: بس انا مش بنت بنوت
سيف : مش مهم اهم حاجه انك محترمه وكويسه والي حصل من زمان دا ماضي
رواند : انته بتتكلم بجد
سيف :ايوة وقولت لماما وبابا علي كل حاجه انتي وقفتي جمبي كتير وحبيتك ومش بفكر في الماضي بتاعك خالص وانا يا ستي راضي
رواند:بس انا مش موافقه
سيف :ليه
رواند: عشان كلام الناس هيبقا عليك كتير وكمان هيبقا ظلم ليك
سيف : رواند قولتلك قبل كده كلام الناس لا بيؤدي ولا بيجيب ومفيش ظلم ليا بالعكس انا هكون مبسوط معاكي لاني حبيبتك وانتي انسانه كويسه
رواند:بس
سيف: مفيش بس ربنا لما بيأخد ممنا حاجه بيدينا حاجه تانيه وربنا بيعوضنا دايما وانتي اتظلمتي كتير وانا حبيتك ونفسي اسعدك
رواند بابتسامه : ربنا يسعدك يارب انته قدمتلي فرصه كبيرة اني اعيش ذي كل البنات
سيف : وانتي علمتني يعني ايه حب
وعند باسم يذهب الي المينا لتوريد الشحنه
ياسر: هديك هي الشحنه
باسم :ايوة ذي ما انته عايز تمت خلال ٢٤ساعه
ياسر: ايوة
وفي تلك اللحظه يصل عمار مع قوة كبيرة من الامن
باسم :الشرطه
عمار: مفأجاه صح
باسم : وعايزين ايه
مالك : اظن اننا من حقنا نفتش الشحنه دي
باسم : مالك الشهاوي
مالك : ايه شفت عفريت
باسم :لا بس دي شحنه عاديه مفيهاش حاجه
مالك : هنشوف
تفتش القوات الشحنه ليجدوا كميه كبيره من المخدرات
عمار: ايوة دي شحنه ولا مخدرات
باسم باستغراب: مخدرات ايه
مالك : احنا هنستعبط خدوه علي السجن
وفي السجن يدخل مالك وعمار
مالك : عمار اطلع
عمار:طيب
يخرج عمار ويبقا باسم ومالك
مالك : عملت فيك ذي ما عملت فيا دبست شركتك في قضيه مخدرات
باسم بابتسامه خبيثه : انته عرفت بقا الي حصل بس مراتك معايا
مالك : مراتي نامت في حضني امبارح الي كانت معاك امبارح دي واحده من تجربك انته
باسم : اكيد بتكتب
مالك : لا مش بكدب او اقولك علي حاجه محدش يعرفها عنك غير مايا
باسم : ايه هي
مالك : انك طلعت سوسن انته فاهم قصدي صح
باسم بعصبيه:انته
مالك: انته متعصب اني عرفت سرك ووقعتك بسهوله
رغم ان كان ممكن اقتلك بسهوله من ساعه ما جيت مصر وفي نظر القانون انته اصل ميت بس حبيت اهد الي انته اشتغلت وتعبت فيه ودبستك في قضيه مخدرات وانته غبي صدقت العميل الي هو اصل ياسر صحبي وخليناك تسرع في الصفقه وتخليها خلال ٢٤ساعه عشان متشكش في الي احنا بعتنها وطب انته ملحقتش تشك عشان كنت مشغول في الصفقه ووقعت بسهوله بس دلوقتي جه تخليص حقي منك عارف يا باسم انا هقتلك بس بعد اما رنك علقه واحرقك ذي محرقت دراع مايا وحرمتني منها هي وابني ٣سنين
يضرب مالك باسم بكل قوته
مالك بغضب:دي عشان مايا ويلكمه في بطنه ودي عشان اياد
يعذب مالك باسم ثم يخرج المسدس من جيبه
مالك :انته كده كده في نظر الحكومه ميت يعني لما اقتلك محدش هيقولي حاجه
باسم : متقدرش
مالك : لا اقدر والطلقه رقم واحد
يطلق مالك ٧رصاصات ويقتل باسم
مالك: اتفو عليك
وفي المطار تتدخل جودي مكتب الاستعلامات لتفأجا بأن المضيفه تنادي علي اسمها
جودي:دي انا
تذهب جودي الي المكتب لتجد انس هناك
انس: دوخت لحد اما وصلت منك لله
اتسعت عيناها من الصدمه
جودي: انس بتعمل ايه هنا
انس: جي اخد عروستي
جودي: ابعد عني يا انس مش كفايه الي حصل ليك بسببي
انس: وايه يعني دنا ضحي بنفسي عشانك
تنزل دموعها
جودي:بعد الشر عنك انا وانته لا
انس : بهو انتي عايزة تسافري اهو يعني بتموتني بالراحه
جودي بلهفه: خلاص مش هسافر
وبعد اسبوع
مايا: يوسف اتعدل بقا
يوسف : مامي لما انتي مش بتعرفي تعملي الكرفته بتقوليلي بعرف ليه هروح لبابي يعمله
مايا: طيب يا خويا روح لابوك ينفعك
مازن : مامي انا معاكي هستناكي تعمليهالي
مايا : واللهي انته شبهي انما اياد ويوسف شبه ابوهم
اياد: عشان انتي فاشله
مالك : عيب يا ولاد دا مامي عسل بس هي فعلا فاشله
مايا بغضب: طيب انته وابوك والكائن التالت ده مش هروح معاكم هروح مع ميزو حبيبي
مازن: مامي بتحبني وانته لا يا بابي
مالك : كده خليتي الواد يشمت فيا
مايا : تستاهل
يقترب مالك منها
مالك : دنا بحبك
مايا :ابعد يا لوكه احنا قدام العيال وهنتأخر علي الفرح
مالك : وبتقولي لوكه كمان اطلعوا بره يا عيال
مايا بخجل: انته شقي
يصفر يوسف
يوسف : يا بابي يا شقي
يضحك مالك ومايا واياد ومازن علي كلام يوسف
وفي البيوتي سنتر كان عمار ينتظر ريم وانس جودي وسيف رواند
لتخرج الفتيات وكانت كالحوريات
عمار بذهول: يخرب بيت حلوتك
ريم : انته يا عم انته هتعاكس من اوله
عمار : نعم دا انا مستني اليوم ده من زمان اوي
انس: بسم الله ما شاء الله
جودي بخجل: حلوة
انس:قمر
سيف : جميله اوي يا رواند
رواند بخجل:شكرا
وتزوجوا الثلاثه وعاش الجميع في سعاده وخلفوا صبيان وبنات
الخلاصه
ان الثقه اساس كل حاجه وان الي ببحبك هيعمل عشانك اي حاجه وعمر الحب ما كان كلمه حلوة بس الحب مواقف بين الشخصين وبالمواقف تعرفي ان كان الي قدامك بيحبك ولا بيضحك عليكي
وان الي بيغيظك بالكلام مش شرط يكون بيكرهك بالعكس ممكن بيكون بيحبك اكتر من اي حد والمظاهر خداعه
وكلام الناس لا بيودي ولا بيجيب وحته لو كان الشر انتصر فالخير لازم ينتصر حته لو المده طولت وان ربما لما بيأخد منك حاجه بيعوضك بحاجه مكانه
والقصه انتهت وشكرا علي المتابعه
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الاخيرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية انين مكة الحلقة الاولى أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .