نقدم اليوم احداث رواية ملك لى الحلقة السادسة عشر من روايات ايمان وائل . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
ملك لى الحلقة السادسة عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 )
تعد رواية ملك لى واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية ملك لى pdf كاملة من خلال موقعنا .
روايه ملك لى الفصل السادس عشر
الحلقه السادسه عشر
#ملك لي
وفي قصر عيله الشرقاوي
انس:سيف عايز اتكلم معاك شويه
سيف :خير يا انس
انس: في المكتب
سيف : حاضر
يدخل انس وسيف المكتب ويغلق انس الباب
سيف باستغراب:خير جودي عملت حاجه
انس: لا مش جودي بس انا عايز اسألك حاجه
سيف :اسأل
انس: بتحب مين اكتر جودي ولا منار
سيف باستغراب: ايه السؤال ده
انس:جواب يا سيف
سيف :بحب منار اه بس بحب جودي اكتر حاجه في حياتي بعتبرها اختي وبنتي وامي وتؤامي وبتفهمني علي طول بس ليه
انس: تعرف مين الي كان هيدمر حياه جودي
سيف باستغراب:لا بس انا لو عرفته هقتله
انس:منار محمود الدميري
سيف بصدمه :ايه منار استحاله
انس: كنت عارف انك هتقول كده بس لازم تشوف بعينك يلا بينا
سيف :علي فين
انس:هوريك الحقيقه
وفي غرفه عمار
تدلف ريم للغرفه
عمار: ايه قرارك
ريم بخجل : انته
عمار :مش سامع
ريم : بحبك انته ومش هقدر ابعد عنك ولا استحمل بعدك
عمار:متأكده هنتجوز يعني مفيش بعد كده لا انا ندمت
ريم بخجل : اه متأكده
عمار :وانا كمان بحبك
ريم :اوعدني انك تقوم سليم من العمليه عشان نتجوز
عمار:اوعدك
يرن هاتف عمار
عمار:انس
انس: عرفت الي حاول يقتل ريم
عمار :اه جيلك
ريم :رايح فين
عمار: اجيب حقي
يصل انس وسيف الي الاحياء الشعبيه ويدخلوا الي منزل منار قبل ان تصل
محمود: خير يا باشا
انس: تأخد كام وتبقا لاحقت نفسك
ينظر محمود لسيف وانس
محمود : ٢مليون
سيف باستغراب:انته يا عمي
انس: ده شيك علي بياض بيتصرف بس هتعمل ذي ما بقولك
محمود:خدامك يا باشا اهم حاجه الفلوس
كان سيف مصدوم من رد فعل محمود
ويتفق انس مع محمود علي الخطه وسط ذهول سيف
يرن هاتف انس
عمار: منار وصلت خد بالك
انس:تمام
يدخل سيف وانس لغرفه في البيت لكن يضع انس في قميص محمود جهاز تصنت ومسجل
وتدخل منار للبيت
محمود :حمد لله علي السلامه
منار بغضب:يوه اكيد عايز فلوس تاني مش هديك ولا شلن
محمود:هو انا بشحت منك
منار: اومال ايه انا الي بشتغل مش انته انته اقعد واكل شارب علي حسابي
محمود بخبث: بهي فلوس حرام بقا
منار: عايز ايه
محمود:شفتي الجرايد بتتكلم عن عمتك المستقبليه
منار: كده عمت دباب هي واخوها الغبي ده
يسمع سيف الكلام ويقبض علي يده بغضب ولكن يتحكم بنفسه حتي لا يفسد الخطه
محمود: مش المفروض تكلميها تطبطي عليه
منار بغيظ:محصلش حاجه هي سليمه لسه والاوسخ من كده اتجوزت انس وبوظت خطتي
محمود:يعني انتي الي عملتي كده
منار:ايوة كان نفسي احرق قلب الاتنين
محمود:ليه
منار:عشان عايزى فلوس انس وسيف بس كان وسيله عشان اوصل لانس وانته الي جبرتني علي الغبي ده بس وقته فكرت اني هعرف اوصل لانس بس طلعت جودي وكان لازم اخلص منها بس لاسف فشلت الخطه
محمود:بس اكيد معملتيش ده لوحدك
منار:وانا جيب فلوس لكل ده منين
محمود:اومال مين
منار: تعرف عز الشافعي الي كان عايز يأخد المنقصه من انس هو ده
محمود:اه وانتي كنتي بتساعديها عشان تاخدي فلوس انس
منار:لم انس اتجوز جودي اتفقنا اننا نخلص من انس وجودي وعمار وريم والفلوس كلها تبقا لسيف وانا اتجوز سيف
محمود:وعملتي كده ولا لسه
منار : لسه في الطريق واحد رايح يخلص علي جودي والباقي هيجي دورهم
يخرج انس وسيف
انس بغضب:يا بنت##
منار بصدمه: انس وسيف
يدخل عمار ومعه الشرطه
عمار:كل حاجه اتسجلت اقبضوا عليه
منار :سيف انا
سيف بغضب:انتي واحده زباله ويخلع الدبله ويرميها في وشها ويخرج مع انس لانقاذ جودي
ويتصل عمار بريم
عمار:اوعي تتطلعي من البيت
ريم :انا بحضرلك اكل حلو متتأخرش مش هخرج متخفش
عمار:كويس
يقبض عمار علي منار
وعند مالك يذهب عند البوابات ليجد جثه شيري يسرع مالك ليحمل الجثه
مالك بخوف: مايا اقومي مايا انتي وعداني متسبنيش اقومي
يحمل مالك شيري للمستشفي
الطبيب:لاسف ماتت
مالك بصدمه وعصبيه:استحاله مايا تموت وتسبني دي اكيد مش مايا
ياسر: مالك اتمالك نفسك
مالك :دي مش مايا مايا قالت مش هتسبني
ياسر:هنعمل تحليل ونشوف
وبعد فتره
الطبيب:لاسف التحاليل ايجابي يعني هي مرات حضرتك
مالك بعصبيه :لا كدب دي مش مايا استحاله مايا مش هتسبني هي وعداني
ياسر:شد حيلك عشان ولاد وادعيله بالرحمه
مالك بعصبيه :انته اهبل دي مش مراتي مايا عايشه يا مايا تعالي انا مش هتعصب عليكي بس تعالي كده تخليهم يفكروا انك ميته
ياسر بحزن:مالك مايا ماتت
مالك :لا مايا عايشه انا متأكد دي مش مايا انا هلاقي مراتي
وفي كليه الاعلام
كانت جودي خارجه من الكليه لتقف سياره امامها وتطلق الرصاص لتصرخ جودي وترا الدماء لكن ليست هي من اصيبت بل انس
انس:قبل ان يفقد وعيه
انس:مصدر الازعاج بخير بحبك يا جودي
يقع انس وتصرخ جودي
جودي : اااااانس
يحمل سيف انس بسرعه ويذهب للمستشفي
وفي غرفه العمليات يقف الجميع في الخارج بانتظار خروج الطبيب
هدي ببكاء:ابني يا مروان
مروان : هيكون بخير ده انس
كانت جودي مصدومه وتتذكر كلامه لتنزل دموعها وريم اغما عليه ونقلت لغرفه
في المستشفي وقبض عمار علي عز الشافعي
وبعد ساعه يخرج الطبيب
مروان بلهفه :ابني بخير يا دكتور صح
الطبيب: احنا طلعنا الرصاصه بس هو
جودي:هو ايه
الطبيب:دخل في غيبوبه
تضع هدي يدها علي صدرها بخضه
هدي:ابني
مروان :وهيفوق امته
الطبيب: مش عارف احتمال الغيبوبه تطول
يغما علي جودي من الخبر
وفي مطار القاهرة
كان باسم يتكلم في الهاتف
الطبيب:كل حاجه تمام كل صدق بس هو لسه مش مصدق
باسم :صدق ولا مصدقش اللعبه خلصت الفلوس راحت حسابك سلام يا مصر
الضيافه علي الراكب المسافرين علي متن الطائرة رقم ٥المتجه لفرنسا التوجه لاستعلام
باسم :ميري يلا
ميري:هنروح فين
باسم :هنقضي شهر العسل يا روحي
وبعد مرور٣سنوات
في قصر كبير في فرنسا تحيطه الحراس والكلاب المصعوره
تجري مايا خلف اياد لتمسكه
مايا :تعاله بقا هتأكل يعني هتأكل
اياد:يا مامي عايز العب مش جعان
مايا ؛يا حبيبي اسمع كلام مامي عشان بابي ميخليش وقعتنا سوده
اياد:جبانه يا مامي
مايا : حد يقول علي مامي كده سافل ذي ابوك بالضبط وشبه
اياد :هقول لبابي انك بتقولي عليه كده
مايا :حرام عليكي انته عايز بابا يقتلني كفايه انه شرير وعصبي وهمجي ولسانه عايز قطعه
اياد :بابي وراكي وسمعك
تبلع مايا ريقه وتنظيخدك
خلف لتجده يجز علي اسنانه بغضب شديد وعروق يده بارزة وعيونه حمراء كالدم
مايا بخوف :انا بس كنت هو بس
باسم بخبث:سمعت انا همجي وعصبي وشرير ولساني عايز قطعه
مايا :بهو
يمسك باسم ذراعها
باسم :انتي حلوة النهارده كده ليه سيبك من اياد شويه وتعالي ل ابو اياد
مايا بخوف: انا جعانه واياد جعان سبني
باسم : اسيبك ايه انتي مطلعه روحي ليه بتيجي نجيب اخ لي اياد
مايا بخوف:كدك خوته مش كفايه انته وابنك
باسم بقهقه:بحب كلامك ده اوي يا قطتي
مايا :باسم اوعا بقا
باسم :ميري يا حبيبتي تعرفي عني اني هسيبك
مايا بخوف: طب انا جعانه
باسم بخبث:هنأكل يا قلبي بس الاول نجيب اخو اياد اياد كبر ومحتاج اخ
مايا : اوعا بقا حرام عليك انا تعبت منك
باسم بغضب:هو انا كل اما قرب منك تبعديني يظهر انك عايزني ارنك علقه ذي كل مرة
مايا ببكاء:حرام عليك انته حيوان انته مش بني ادم
يخلع باسم حزامه
باسم :اناهوريك الحيوان هيعمل ايه
اياد :بابي متضربش مامي حرام عليك انته كل يوم تضربه
مايا ببكاء:اياد متدخلش عشان ميضربكش
باسم بغضب:اياد روح علي اوضتك
اياد: لا عشان متضربش مامي
باسم :حبيبي ماما عايزة تتربا بس بربيها
اياد :بس هي بتتوجع وبشوفها بتعيط حرام
لو ضربته هخصمك
باسم : كده ازعل منك خلاص مش هضربه بس ماما هي الي بتعصب بابا وبابا بيحب ماما اوي
اياد :وانا بحب بابي ومامي
تمسح مايا دموعها
مايا :وانا كمان بحبك اوي
اياد:شفت بتقول بتحبك بدل ما تقول بتحبنا
مايا في خاطرها حبتك حيه يا بعيد مش عرغه اتجوزتك اذاي
وفي المستشفي
كانت جودي في غرفه انس
جودي ببكاء: عيد ميلاد سعيد يا انس اصحا بقا بقالك ٣سنين نايم وسيبني لوحدي مش هتقوم بقا وحشني كلامك اوي وعندك مش هتقوم تقولي يا مصدر الازعاج مش اسكت مش بطلت الصحافه عشانك وريم رفضت تتجوز غير لما تقوم بالسلامه كله مستنيك تقوم يا انس قوم بقا دنا بحبك اوي ومش هسييك خالص
مش انته قولت مش هتسبني كده تنام عشان متكلمنيش معدش حته بيعاند فيا قوم يلا وورني غرورك الي بحبه ده ومش هقولك يا مغرور
الممرضه :حضرتك بقالك ٣سنين بتيجي تقولي نفس الكلام وتعيطي
جودي: عشان هو حبيبي وانا عارفه انه مش هيسبني
يوسف :جودي يا حبيبتي بطلي عياط ان شاء الله هيفوق
جودي ببكاء: مش راضي يا بابا مش راضي يسمعني ويقوم دنا بحبه اوي
يضمها يوسف اليه
يوسف بحنان:حبيبتي دا اختبار ليكي ادعي ربنا كتير وانس هيقوم بالسلامه انا مريت بنفس الموقف ده واديني قدامك اهو احنا لازم نحمد ربنا علي كل حاجه سوء حلوة او وحشه وان الله اذا احب عبدا ابتله ودا اختبار
وفي الاسكندريه
يشعر مالك بنغزة في قلبه
مالك : مايا انتي فين انا لفيت عليكي في كل حته وروحت امريكا عشانك بس مش لاقيكي الكل بقا بيقول عني اهبل عشان بقول انك عايشه انا عارف انك عايشه ومصيري هلاقيكي حته لو لفيت عليكي العالم كله حاسس انك بتعاني من غيري بس انا اوعدك لما لاقيكي مش هسمح لحد يخدك
فريده : تاني يا مالك يا حبيبي مايا ماتت
مالك :لا عايشه يا ماما حاسس بيه
فريده : يا حبيبي ادعيله بالرحمه بلاش تعذب الميت واهتم بعيالك بدل ما كل شويه تروح بلد غريبه تتدور علي حد ميت
مالك بغضب:مايا عايشه انا متأكد
فريده: يا بني اتجوز واحده تانيه تخلي بالها منك ومن والدك
مالك بغضب:بتقولي ايه انا متجوز من مايا ومش هتجوز غيرها وهي عايشه
كان ياسر يمسع الكلام
ياسر بحزن : وهتفضل مصدق كلامك لحد امته وعايش علي ذكريات مايا انته حته معدش بتروح شغلك
مالك :كان شغلي ده نفع لما مايا بعدت عني كل ده بسبب شغلي
ياسر: يا مالك افهم مايا ماتت من ٣سنين
مالك بغضب:لا عايشه مايا عايشه
ياسر :بص لنفسك في المرايه معدش مالك بتاع زمان بقيت عامل ذي واحد ميت هو ده مالك الي كان مطلع عين الدخليه كلها
مالك :عندك حق انا ميت من غيرها نفسي اسمع صوته اوي وحشتني اوي
ياسر:فوق يا مالك عشان ولادك وشغلك واترحم علي مراتك وكل حاجه اثبتت موت مايا حته كاميرات المراقبه وقبضنا علي الي اقتلها واتعدم يعني مايا ماتت
مالك بغضب وكسر كل شئ
مالك:مايا عايشه عايشه انا حاسس بيه
مازن : بابي متعيطش ماما عايشه انا مصدقك
يمسح يوسف دموع مالك
يوسف :هندور معاك علي مامي ونجيبها عشان احنا بنحبكم ونفسنا نشوفها يا بابي مش هنسمع كلام حد ماما عايشه
يضم مالك يوسف ومازن
مالك :ربنا يخاليكوا ليا وهرجع ماما ماما عايشه يا ولاد
فريده ببكاء:حرام عليك الي بتعمله في نفسك وفي ولادك فهمت ولادك ان امهم عايشه يا جبروتك يا بني
مالك بحده :مش عايز اسمع كلام حد مايا عايشه وهترجع
توقعاتكم وايه اكتر لحظه محزنه واكتر لحظه مفرحه وتقييم الحلقه
#ملك لي
وفي قصر عيله الشرقاوي
انس:سيف عايز اتكلم معاك شويه
سيف :خير يا انس
انس: في المكتب
سيف : حاضر
يدخل انس وسيف المكتب ويغلق انس الباب
سيف باستغراب:خير جودي عملت حاجه
انس: لا مش جودي بس انا عايز اسألك حاجه
سيف :اسأل
انس: بتحب مين اكتر جودي ولا منار
سيف باستغراب: ايه السؤال ده
انس:جواب يا سيف
سيف :بحب منار اه بس بحب جودي اكتر حاجه في حياتي بعتبرها اختي وبنتي وامي وتؤامي وبتفهمني علي طول بس ليه
انس: تعرف مين الي كان هيدمر حياه جودي
سيف باستغراب:لا بس انا لو عرفته هقتله
انس:منار محمود الدميري
سيف بصدمه :ايه منار استحاله
انس: كنت عارف انك هتقول كده بس لازم تشوف بعينك يلا بينا
سيف :علي فين
انس:هوريك الحقيقه
وفي غرفه عمار
تدلف ريم للغرفه
عمار: ايه قرارك
ريم بخجل : انته
عمار :مش سامع
ريم : بحبك انته ومش هقدر ابعد عنك ولا استحمل بعدك
عمار:متأكده هنتجوز يعني مفيش بعد كده لا انا ندمت
ريم بخجل : اه متأكده
عمار :وانا كمان بحبك
ريم :اوعدني انك تقوم سليم من العمليه عشان نتجوز
عمار:اوعدك
يرن هاتف عمار
عمار:انس
انس: عرفت الي حاول يقتل ريم
عمار :اه جيلك
ريم :رايح فين
عمار: اجيب حقي
يصل انس وسيف الي الاحياء الشعبيه ويدخلوا الي منزل منار قبل ان تصل
محمود: خير يا باشا
انس: تأخد كام وتبقا لاحقت نفسك
ينظر محمود لسيف وانس
محمود : ٢مليون
سيف باستغراب:انته يا عمي
انس: ده شيك علي بياض بيتصرف بس هتعمل ذي ما بقولك
محمود:خدامك يا باشا اهم حاجه الفلوس
كان سيف مصدوم من رد فعل محمود
ويتفق انس مع محمود علي الخطه وسط ذهول سيف
يرن هاتف انس
عمار: منار وصلت خد بالك
انس:تمام
يدخل سيف وانس لغرفه في البيت لكن يضع انس في قميص محمود جهاز تصنت ومسجل
وتدخل منار للبيت
محمود :حمد لله علي السلامه
منار بغضب:يوه اكيد عايز فلوس تاني مش هديك ولا شلن
محمود:هو انا بشحت منك
منار: اومال ايه انا الي بشتغل مش انته انته اقعد واكل شارب علي حسابي
محمود بخبث: بهي فلوس حرام بقا
منار: عايز ايه
محمود:شفتي الجرايد بتتكلم عن عمتك المستقبليه
منار: كده عمت دباب هي واخوها الغبي ده
يسمع سيف الكلام ويقبض علي يده بغضب ولكن يتحكم بنفسه حتي لا يفسد الخطه
محمود: مش المفروض تكلميها تطبطي عليه
منار بغيظ:محصلش حاجه هي سليمه لسه والاوسخ من كده اتجوزت انس وبوظت خطتي
محمود:يعني انتي الي عملتي كده
منار:ايوة كان نفسي احرق قلب الاتنين
محمود:ليه
منار:عشان عايزى فلوس انس وسيف بس كان وسيله عشان اوصل لانس وانته الي جبرتني علي الغبي ده بس وقته فكرت اني هعرف اوصل لانس بس طلعت جودي وكان لازم اخلص منها بس لاسف فشلت الخطه
محمود:بس اكيد معملتيش ده لوحدك
منار:وانا جيب فلوس لكل ده منين
محمود:اومال مين
منار: تعرف عز الشافعي الي كان عايز يأخد المنقصه من انس هو ده
محمود:اه وانتي كنتي بتساعديها عشان تاخدي فلوس انس
منار:لم انس اتجوز جودي اتفقنا اننا نخلص من انس وجودي وعمار وريم والفلوس كلها تبقا لسيف وانا اتجوز سيف
محمود:وعملتي كده ولا لسه
منار : لسه في الطريق واحد رايح يخلص علي جودي والباقي هيجي دورهم
يخرج انس وسيف
انس بغضب:يا بنت##
منار بصدمه: انس وسيف
يدخل عمار ومعه الشرطه
عمار:كل حاجه اتسجلت اقبضوا عليه
منار :سيف انا
سيف بغضب:انتي واحده زباله ويخلع الدبله ويرميها في وشها ويخرج مع انس لانقاذ جودي
ويتصل عمار بريم
عمار:اوعي تتطلعي من البيت
ريم :انا بحضرلك اكل حلو متتأخرش مش هخرج متخفش
عمار:كويس
يقبض عمار علي منار
وعند مالك يذهب عند البوابات ليجد جثه شيري يسرع مالك ليحمل الجثه
مالك بخوف: مايا اقومي مايا انتي وعداني متسبنيش اقومي
يحمل مالك شيري للمستشفي
الطبيب:لاسف ماتت
مالك بصدمه وعصبيه:استحاله مايا تموت وتسبني دي اكيد مش مايا
ياسر: مالك اتمالك نفسك
مالك :دي مش مايا مايا قالت مش هتسبني
ياسر:هنعمل تحليل ونشوف
وبعد فتره
الطبيب:لاسف التحاليل ايجابي يعني هي مرات حضرتك
مالك بعصبيه :لا كدب دي مش مايا استحاله مايا مش هتسبني هي وعداني
ياسر:شد حيلك عشان ولاد وادعيله بالرحمه
مالك بعصبيه :انته اهبل دي مش مراتي مايا عايشه يا مايا تعالي انا مش هتعصب عليكي بس تعالي كده تخليهم يفكروا انك ميته
ياسر بحزن:مالك مايا ماتت
مالك :لا مايا عايشه انا متأكد دي مش مايا انا هلاقي مراتي
وفي كليه الاعلام
كانت جودي خارجه من الكليه لتقف سياره امامها وتطلق الرصاص لتصرخ جودي وترا الدماء لكن ليست هي من اصيبت بل انس
انس:قبل ان يفقد وعيه
انس:مصدر الازعاج بخير بحبك يا جودي
يقع انس وتصرخ جودي
جودي : اااااانس
يحمل سيف انس بسرعه ويذهب للمستشفي
وفي غرفه العمليات يقف الجميع في الخارج بانتظار خروج الطبيب
هدي ببكاء:ابني يا مروان
مروان : هيكون بخير ده انس
كانت جودي مصدومه وتتذكر كلامه لتنزل دموعها وريم اغما عليه ونقلت لغرفه
في المستشفي وقبض عمار علي عز الشافعي
وبعد ساعه يخرج الطبيب
مروان بلهفه :ابني بخير يا دكتور صح
الطبيب: احنا طلعنا الرصاصه بس هو
جودي:هو ايه
الطبيب:دخل في غيبوبه
تضع هدي يدها علي صدرها بخضه
هدي:ابني
مروان :وهيفوق امته
الطبيب: مش عارف احتمال الغيبوبه تطول
يغما علي جودي من الخبر
وفي مطار القاهرة
كان باسم يتكلم في الهاتف
الطبيب:كل حاجه تمام كل صدق بس هو لسه مش مصدق
باسم :صدق ولا مصدقش اللعبه خلصت الفلوس راحت حسابك سلام يا مصر
الضيافه علي الراكب المسافرين علي متن الطائرة رقم ٥المتجه لفرنسا التوجه لاستعلام
باسم :ميري يلا
ميري:هنروح فين
باسم :هنقضي شهر العسل يا روحي
وبعد مرور٣سنوات
في قصر كبير في فرنسا تحيطه الحراس والكلاب المصعوره
تجري مايا خلف اياد لتمسكه
مايا :تعاله بقا هتأكل يعني هتأكل
اياد:يا مامي عايز العب مش جعان
مايا ؛يا حبيبي اسمع كلام مامي عشان بابي ميخليش وقعتنا سوده
اياد:جبانه يا مامي
مايا : حد يقول علي مامي كده سافل ذي ابوك بالضبط وشبه
اياد :هقول لبابي انك بتقولي عليه كده
مايا :حرام عليكي انته عايز بابا يقتلني كفايه انه شرير وعصبي وهمجي ولسانه عايز قطعه
اياد :بابي وراكي وسمعك
تبلع مايا ريقه وتنظيخدك
خلف لتجده يجز علي اسنانه بغضب شديد وعروق يده بارزة وعيونه حمراء كالدم
مايا بخوف :انا بس كنت هو بس
باسم بخبث:سمعت انا همجي وعصبي وشرير ولساني عايز قطعه
مايا :بهو
يمسك باسم ذراعها
باسم :انتي حلوة النهارده كده ليه سيبك من اياد شويه وتعالي ل ابو اياد
مايا بخوف: انا جعانه واياد جعان سبني
باسم : اسيبك ايه انتي مطلعه روحي ليه بتيجي نجيب اخ لي اياد
مايا بخوف:كدك خوته مش كفايه انته وابنك
باسم بقهقه:بحب كلامك ده اوي يا قطتي
مايا :باسم اوعا بقا
باسم :ميري يا حبيبتي تعرفي عني اني هسيبك
مايا بخوف: طب انا جعانه
باسم بخبث:هنأكل يا قلبي بس الاول نجيب اخو اياد اياد كبر ومحتاج اخ
مايا : اوعا بقا حرام عليك انا تعبت منك
باسم بغضب:هو انا كل اما قرب منك تبعديني يظهر انك عايزني ارنك علقه ذي كل مرة
مايا ببكاء:حرام عليك انته حيوان انته مش بني ادم
يخلع باسم حزامه
باسم :اناهوريك الحيوان هيعمل ايه
اياد :بابي متضربش مامي حرام عليك انته كل يوم تضربه
مايا ببكاء:اياد متدخلش عشان ميضربكش
باسم بغضب:اياد روح علي اوضتك
اياد: لا عشان متضربش مامي
باسم :حبيبي ماما عايزة تتربا بس بربيها
اياد :بس هي بتتوجع وبشوفها بتعيط حرام
لو ضربته هخصمك
باسم : كده ازعل منك خلاص مش هضربه بس ماما هي الي بتعصب بابا وبابا بيحب ماما اوي
اياد :وانا بحب بابي ومامي
تمسح مايا دموعها
مايا :وانا كمان بحبك اوي
اياد:شفت بتقول بتحبك بدل ما تقول بتحبنا
مايا في خاطرها حبتك حيه يا بعيد مش عرغه اتجوزتك اذاي
وفي المستشفي
كانت جودي في غرفه انس
جودي ببكاء: عيد ميلاد سعيد يا انس اصحا بقا بقالك ٣سنين نايم وسيبني لوحدي مش هتقوم بقا وحشني كلامك اوي وعندك مش هتقوم تقولي يا مصدر الازعاج مش اسكت مش بطلت الصحافه عشانك وريم رفضت تتجوز غير لما تقوم بالسلامه كله مستنيك تقوم يا انس قوم بقا دنا بحبك اوي ومش هسييك خالص
مش انته قولت مش هتسبني كده تنام عشان متكلمنيش معدش حته بيعاند فيا قوم يلا وورني غرورك الي بحبه ده ومش هقولك يا مغرور
الممرضه :حضرتك بقالك ٣سنين بتيجي تقولي نفس الكلام وتعيطي
جودي: عشان هو حبيبي وانا عارفه انه مش هيسبني
يوسف :جودي يا حبيبتي بطلي عياط ان شاء الله هيفوق
جودي ببكاء: مش راضي يا بابا مش راضي يسمعني ويقوم دنا بحبه اوي
يضمها يوسف اليه
يوسف بحنان:حبيبتي دا اختبار ليكي ادعي ربنا كتير وانس هيقوم بالسلامه انا مريت بنفس الموقف ده واديني قدامك اهو احنا لازم نحمد ربنا علي كل حاجه سوء حلوة او وحشه وان الله اذا احب عبدا ابتله ودا اختبار
وفي الاسكندريه
يشعر مالك بنغزة في قلبه
مالك : مايا انتي فين انا لفيت عليكي في كل حته وروحت امريكا عشانك بس مش لاقيكي الكل بقا بيقول عني اهبل عشان بقول انك عايشه انا عارف انك عايشه ومصيري هلاقيكي حته لو لفيت عليكي العالم كله حاسس انك بتعاني من غيري بس انا اوعدك لما لاقيكي مش هسمح لحد يخدك
فريده : تاني يا مالك يا حبيبي مايا ماتت
مالك :لا عايشه يا ماما حاسس بيه
فريده : يا حبيبي ادعيله بالرحمه بلاش تعذب الميت واهتم بعيالك بدل ما كل شويه تروح بلد غريبه تتدور علي حد ميت
مالك بغضب:مايا عايشه انا متأكد
فريده: يا بني اتجوز واحده تانيه تخلي بالها منك ومن والدك
مالك بغضب:بتقولي ايه انا متجوز من مايا ومش هتجوز غيرها وهي عايشه
كان ياسر يمسع الكلام
ياسر بحزن : وهتفضل مصدق كلامك لحد امته وعايش علي ذكريات مايا انته حته معدش بتروح شغلك
مالك :كان شغلي ده نفع لما مايا بعدت عني كل ده بسبب شغلي
ياسر: يا مالك افهم مايا ماتت من ٣سنين
مالك بغضب:لا عايشه مايا عايشه
ياسر :بص لنفسك في المرايه معدش مالك بتاع زمان بقيت عامل ذي واحد ميت هو ده مالك الي كان مطلع عين الدخليه كلها
مالك :عندك حق انا ميت من غيرها نفسي اسمع صوته اوي وحشتني اوي
ياسر:فوق يا مالك عشان ولادك وشغلك واترحم علي مراتك وكل حاجه اثبتت موت مايا حته كاميرات المراقبه وقبضنا علي الي اقتلها واتعدم يعني مايا ماتت
مالك بغضب وكسر كل شئ
مالك:مايا عايشه عايشه انا حاسس بيه
مازن : بابي متعيطش ماما عايشه انا مصدقك
يمسح يوسف دموع مالك
يوسف :هندور معاك علي مامي ونجيبها عشان احنا بنحبكم ونفسنا نشوفها يا بابي مش هنسمع كلام حد ماما عايشه
يضم مالك يوسف ومازن
مالك :ربنا يخاليكوا ليا وهرجع ماما ماما عايشه يا ولاد
فريده ببكاء:حرام عليك الي بتعمله في نفسك وفي ولادك فهمت ولادك ان امهم عايشه يا جبروتك يا بني
مالك بحده :مش عايز اسمع كلام حد مايا عايشه وهترجع
توقعاتكم وايه اكتر لحظه محزنه واكتر لحظه مفرحه وتقييم الحلقه
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة السادسة عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية ملك لى الحلقة السابعة عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .