نقدم اليوم احداث رواية ملك لى الحلقة الثانية عشر من روايات ايمان وائل . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
ملك لى الحلقة الثانى عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 )
تعد رواية ملك لى واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية ملك لى pdf كاملة من خلال موقعنا .
روايه ملك لى الفصل الثانى عشر
الحلقه الثانيه عشر
#ملك لي
وقبل ان يطلق المجهول الطلقه
احمد:اوقف مكانك لو ضربت هفرغ المسدس فيك
يقبض احمد علي المجهول دون ان يشعر احد ويقبض عليه متجها لطريق المخزن
يتصل احمد بعمار الذي كان يضع سماعه البلوتوث في اذنه
احمد :تمت ذي ما قولت والمكان كله متأمن
عمار : تمام هخلص واجيلك علي المخزن
مروان :انتباه جميعا لو سمحتم
ينتبه الحضور لمروان
مروان :النهارده اسعد يوم عندي خطوبه ابني وبنتي علي ولاد اعماهم يعني النهارده فرحه عيله الشرقاوي فاستمتعوا
هدي: عمار انس جه وقت تلبيس الدبل وانته يا سيف جاهز
سيف بمرح :جاهز من زمان
يلبس سيف لمنار الشبكه وانس لجودي واحضر لها طقم الماس
جودي باستغراب :الماس
انس:واومال انتي مفكرة ايه انتي هتبقي مرات اي حد ولا ايه
جودي :_مغرور
كانت منار تنظر لهم بغيره
اما عمار وريم
يلبسها طقم من الالماظ الصافي وكان جميل جدا جعل جميع من في الحفله يتمنون مثله
انس بمزح:ولعه يا ريم
كانت ريم تنظر لعمار باستغراب
عمار: مالك مستغربه كده ليه
ريم ؛قولتلك فضه مش الماظ
عمار بابتسامه : انتي تستاهلي اكتر من الالماظ انتي كنوز الدنيا متسويش حاجه قدامك
تعجب الجميع من كلامه وتمنت الفتيات واحد مثل عمار وحسد الجميع ريم عليه
سيف :قلب رومانسي وشعري امته
منار بغيظ :شفت الرومانسيه
شعرت ريم بالخجل من كلامه واحمرت كالطماطم وتلبكت امامه والبسها الطقم وقبل يدها
عمار :النهارده انتي بقيتي بتاعتي ربنا يخاليكي ليا يا روح قلبي
سيف :يا جماعه فين عمار مين ده
عمار بحده :خليك في حالك
سيف :طب حاسب عشان هي بقت طماطم مش متعوده علي الرومانسيه دي كلها
انس: سيب الواد يتكلم برحته يا حشري ربنا يسعدهم مش معاك حبيتك متغاظ ليه
سيف :ماشي يا انس هسكت اهو
ضحكت مايا علي منظرهم
مالك بابتسامه : ايه الضحكه الحلوة دي
مايا :بجد حلوة
مالك :احلي ضحكه شفتها من احلي بنوته في العالم
شعر فهد بالحزن ف هاجر ليست معه تمن ان يخبرها بهذا الكلام
رقص كل واحد مع خطبته وتميل الجميع علي نغم الاغنيه
تبدأ حكايتي لما كنت بشوف عنيكي يخلص كلامي لما ايدي تلمس ايديكي بسرح بفكر اذاي هوفي وعدي ليكي يبقا انتي ليا بكل غالي انا مشتريكي انا كنت رسم صورة لينا احلي كتير في دتبا تانيه كنتي ملكه وانا الامير فستان وبدله بلون خدودك مكسوفين باانسبه ليا اليوم ده كان حلم السنين وبقينا فيها
كان الجميع سعيد ما عدا منار التي كانت نار الغيره تأكل قلبها
تسلم ريم علي مالك ومايا وفهد ولكن ينجذب فهد لقلاده ريم
فهد :السلسله دي بتاعتك
ريم باستغراب :اه بتاعتي ليه
فهد بحيره:بسأل هو في منها موجود دلوقتي
ريم :لا دي معايا من زمان اوي من وانا طفله
فهد :جايبه منين
ريم :هو تحقيق
فهد :لا ابدا اصل عجبتني قولت اجيب لهاجر واحده
ريم :مش عارفه اصل
هدي:ريم تعالي طنط وسام عايزه تسلم عليكي
ريم :عن اذنكم
اما عمار كان واقف عايز الحفله تخلص
عمار :هو فاضل كتير
انس:مستعجل علي ايه
عمار :في شغل عايز اخلصه
سيف :انا ماجل شغلي عشان الحفله وانته مش هاين عليكي تأجل شغلك يا عيني عليكي يا ريم
عمار بحده وغضب : ملكش دعوه بريم وبعدين شغلي مش ذي شغلك والي بعمله ده عشان ريم وياريت ملكش دعوه
انس بحده: هدوء بس انته وهو الناس كلها موجوده مش عايزين حد يتكلم علينا
سيف بغضب :مش سامع بيتكلم اذاي ريم بنت عمي برده يعني اكلمها عادي
عمار بحده وغضب: ريم خطبتي انا الي اقولها تكلم مين ومتكلمش مين فاهم عندك خطيبتك تكلمها برحتك اومال ريم خط احمر
تنتهي الحفله ويذهب عمار الي المخزن هو ومالك
عمار :هو فين
احمد :اتقتل واحنا جاين حد ضربه برصاص وستر ربنا اني كنت لبس الواقي لكنت ميت انا كمان
مالك : الشخص ده ذكي ومرقب تحركتنا كلها
عمار: بس هو واحد عارفنا كلنا
مالك :بس يا تري مين فارس مات معقول يبقا هو
عمار :هو مين
مالك :ابن خيري المهدي بس ده عدوي انا مش انته وده مستهدفك انته
عمار :ابن خيري المهدي
مالك :تعرفه
عمار :لا متعملتش معه قبل كده بس الي اعرفه انك السبب في اعدام ابوه
مالك :ايوة بس يا تري مين عدوك يا عمار
كانت ريم في غرفته تغير ملابسها وتسمع صوت باب غرفتها يفتح
ريم :عمار في ايه
عمار بحده :نتكلم شويه
ريم :بس مش تخبط افرض يعني
عمار بحده :ريم مش وقت كلامك الفاضي
ريم :هو ده كلام فاضي وبعدين انته اتحسد ولا ايه
عمار بحده:بقولك ايه اسمعي الي هقوله كويس انا الي هوصلك واخدك من الكليه وكمان هيبقا معاكي ٣حراس
ريم :اشمعنا مش بحب الحراس
عمار _: غير كده مفيش كليه وهتقعدي في البيت
ريم:بكلم نفسي واهي التسلط والتحكم ده دي خطوبه مزيفه
عمار بحده وغضب:مزيفه مش مزيفه هتسمعي الي قولته غير كده اخبطي رأسك في الحيطه سلام
تركها تشتغل من الغضب غير مهتم بردها كل ما يدور في عقله كيف يحميها
وفي غرفه جودي
جودي :الحمد لله ان كتب الكتاب متكتبش لكنت زماني مراته بس لازم اعرف
باسرع وقت من عايز يقتل انس وليه يا رب استرها وبكرة هبدء الكتابه علي الموضوع الجديد كملت
وفي الصباح
تستيقظ ريم مبكرا وتتدخل الي المطبخ لتحضير الفطور للجميع
هدي:حبيبتي متتعبيش نفسك
ريم :ولا تعب ولا حاجه اديني بتعلم
يراها سيف
سيف بسخريه :من امته وانتي بتقفي في المطبخ
ريم ببرود:من زمان اوي
سيف :اكيد فاشله والاكل بيتحرق
ريم بغرور:اتكلم علي قدك البيت كله عارف اني طباخه شاطرة مش لازم ابين لحد اني بعرف
سيف باستغراب:بتعرفي
هدي :اه يا حبيبي بتعرف حته لم انته بتيجي من السفر هي الي كانت بتطبخ وانته ساعته كنت بتشكر في الاكل اوي
سيف :بجد هي الي كانت بتعمله
ترا ريم عمار ينزل من علي السلالم لتذهب باتجاه تاركه سيف
ريم :رايح الشغل
عمار:ايوة في حاجه
ريم :بحضر الفطار استنه افطر
ينظر عمار ليجد سيف
عمار باستفزاز:اكيد هفطر يا حبيبتي
وعند منار كانت تفكر كيف ستتصرف لتبتسم ابتسامه غريبه
وفي مكان اخر
مجهول: انتي جاهزه
&&:اكيد ادني اشارة بس
مجهول :بعد بكرة استعدي
وفي المستشفي
فهد : مع ريم نفس السلسله
هاجر:يعني انا اخت ريم
فهد:لازم اتأكد الاول يمكن حد مديهاله بس هي قالتي معه من وهي صغيره
هاجر بتعب:وهتعمل ايه
فهد: هكلم مروان الشرقاوي واشوف
وعند مايا
تنزل مايا من السياره ليلاحظ مؤمن شئ غريب ليتحرك بسرعه ويقف امام مايا لتخترق رصاصه جسدها
مؤمن قبل ان يفقد وعيه :انتي كويسه
مايا ببكاء ولا تقدر علي الكلام:مؤمن
ليقع مؤمن بين يدي مايا وتتحاول ملابس مايا البيضاء الي دماء مؤمن
وفي شركه انس يتلقي اتصال غريب ليخرج بسرعه من مكتبه؟
عنوان الحلقه الجايه من المجهول؟
اسسسسسستوب
توقعات توقعات
#ملك لي
وقبل ان يطلق المجهول الطلقه
احمد:اوقف مكانك لو ضربت هفرغ المسدس فيك
يقبض احمد علي المجهول دون ان يشعر احد ويقبض عليه متجها لطريق المخزن
يتصل احمد بعمار الذي كان يضع سماعه البلوتوث في اذنه
احمد :تمت ذي ما قولت والمكان كله متأمن
عمار : تمام هخلص واجيلك علي المخزن
مروان :انتباه جميعا لو سمحتم
ينتبه الحضور لمروان
مروان :النهارده اسعد يوم عندي خطوبه ابني وبنتي علي ولاد اعماهم يعني النهارده فرحه عيله الشرقاوي فاستمتعوا
هدي: عمار انس جه وقت تلبيس الدبل وانته يا سيف جاهز
سيف بمرح :جاهز من زمان
يلبس سيف لمنار الشبكه وانس لجودي واحضر لها طقم الماس
جودي باستغراب :الماس
انس:واومال انتي مفكرة ايه انتي هتبقي مرات اي حد ولا ايه
جودي :_مغرور
كانت منار تنظر لهم بغيره
اما عمار وريم
يلبسها طقم من الالماظ الصافي وكان جميل جدا جعل جميع من في الحفله يتمنون مثله
انس بمزح:ولعه يا ريم
كانت ريم تنظر لعمار باستغراب
عمار: مالك مستغربه كده ليه
ريم ؛قولتلك فضه مش الماظ
عمار بابتسامه : انتي تستاهلي اكتر من الالماظ انتي كنوز الدنيا متسويش حاجه قدامك
تعجب الجميع من كلامه وتمنت الفتيات واحد مثل عمار وحسد الجميع ريم عليه
سيف :قلب رومانسي وشعري امته
منار بغيظ :شفت الرومانسيه
شعرت ريم بالخجل من كلامه واحمرت كالطماطم وتلبكت امامه والبسها الطقم وقبل يدها
عمار :النهارده انتي بقيتي بتاعتي ربنا يخاليكي ليا يا روح قلبي
سيف :يا جماعه فين عمار مين ده
عمار بحده :خليك في حالك
سيف :طب حاسب عشان هي بقت طماطم مش متعوده علي الرومانسيه دي كلها
انس: سيب الواد يتكلم برحته يا حشري ربنا يسعدهم مش معاك حبيتك متغاظ ليه
سيف :ماشي يا انس هسكت اهو
ضحكت مايا علي منظرهم
مالك بابتسامه : ايه الضحكه الحلوة دي
مايا :بجد حلوة
مالك :احلي ضحكه شفتها من احلي بنوته في العالم
شعر فهد بالحزن ف هاجر ليست معه تمن ان يخبرها بهذا الكلام
رقص كل واحد مع خطبته وتميل الجميع علي نغم الاغنيه
تبدأ حكايتي لما كنت بشوف عنيكي يخلص كلامي لما ايدي تلمس ايديكي بسرح بفكر اذاي هوفي وعدي ليكي يبقا انتي ليا بكل غالي انا مشتريكي انا كنت رسم صورة لينا احلي كتير في دتبا تانيه كنتي ملكه وانا الامير فستان وبدله بلون خدودك مكسوفين باانسبه ليا اليوم ده كان حلم السنين وبقينا فيها
كان الجميع سعيد ما عدا منار التي كانت نار الغيره تأكل قلبها
تسلم ريم علي مالك ومايا وفهد ولكن ينجذب فهد لقلاده ريم
فهد :السلسله دي بتاعتك
ريم باستغراب :اه بتاعتي ليه
فهد بحيره:بسأل هو في منها موجود دلوقتي
ريم :لا دي معايا من زمان اوي من وانا طفله
فهد :جايبه منين
ريم :هو تحقيق
فهد :لا ابدا اصل عجبتني قولت اجيب لهاجر واحده
ريم :مش عارفه اصل
هدي:ريم تعالي طنط وسام عايزه تسلم عليكي
ريم :عن اذنكم
اما عمار كان واقف عايز الحفله تخلص
عمار :هو فاضل كتير
انس:مستعجل علي ايه
عمار :في شغل عايز اخلصه
سيف :انا ماجل شغلي عشان الحفله وانته مش هاين عليكي تأجل شغلك يا عيني عليكي يا ريم
عمار بحده وغضب : ملكش دعوه بريم وبعدين شغلي مش ذي شغلك والي بعمله ده عشان ريم وياريت ملكش دعوه
انس بحده: هدوء بس انته وهو الناس كلها موجوده مش عايزين حد يتكلم علينا
سيف بغضب :مش سامع بيتكلم اذاي ريم بنت عمي برده يعني اكلمها عادي
عمار بحده وغضب: ريم خطبتي انا الي اقولها تكلم مين ومتكلمش مين فاهم عندك خطيبتك تكلمها برحتك اومال ريم خط احمر
تنتهي الحفله ويذهب عمار الي المخزن هو ومالك
عمار :هو فين
احمد :اتقتل واحنا جاين حد ضربه برصاص وستر ربنا اني كنت لبس الواقي لكنت ميت انا كمان
مالك : الشخص ده ذكي ومرقب تحركتنا كلها
عمار: بس هو واحد عارفنا كلنا
مالك :بس يا تري مين فارس مات معقول يبقا هو
عمار :هو مين
مالك :ابن خيري المهدي بس ده عدوي انا مش انته وده مستهدفك انته
عمار :ابن خيري المهدي
مالك :تعرفه
عمار :لا متعملتش معه قبل كده بس الي اعرفه انك السبب في اعدام ابوه
مالك :ايوة بس يا تري مين عدوك يا عمار
كانت ريم في غرفته تغير ملابسها وتسمع صوت باب غرفتها يفتح
ريم :عمار في ايه
عمار بحده :نتكلم شويه
ريم :بس مش تخبط افرض يعني
عمار بحده :ريم مش وقت كلامك الفاضي
ريم :هو ده كلام فاضي وبعدين انته اتحسد ولا ايه
عمار بحده:بقولك ايه اسمعي الي هقوله كويس انا الي هوصلك واخدك من الكليه وكمان هيبقا معاكي ٣حراس
ريم :اشمعنا مش بحب الحراس
عمار _: غير كده مفيش كليه وهتقعدي في البيت
ريم:بكلم نفسي واهي التسلط والتحكم ده دي خطوبه مزيفه
عمار بحده وغضب:مزيفه مش مزيفه هتسمعي الي قولته غير كده اخبطي رأسك في الحيطه سلام
تركها تشتغل من الغضب غير مهتم بردها كل ما يدور في عقله كيف يحميها
وفي غرفه جودي
جودي :الحمد لله ان كتب الكتاب متكتبش لكنت زماني مراته بس لازم اعرف
باسرع وقت من عايز يقتل انس وليه يا رب استرها وبكرة هبدء الكتابه علي الموضوع الجديد كملت
وفي الصباح
تستيقظ ريم مبكرا وتتدخل الي المطبخ لتحضير الفطور للجميع
هدي:حبيبتي متتعبيش نفسك
ريم :ولا تعب ولا حاجه اديني بتعلم
يراها سيف
سيف بسخريه :من امته وانتي بتقفي في المطبخ
ريم ببرود:من زمان اوي
سيف :اكيد فاشله والاكل بيتحرق
ريم بغرور:اتكلم علي قدك البيت كله عارف اني طباخه شاطرة مش لازم ابين لحد اني بعرف
سيف باستغراب:بتعرفي
هدي :اه يا حبيبي بتعرف حته لم انته بتيجي من السفر هي الي كانت بتطبخ وانته ساعته كنت بتشكر في الاكل اوي
سيف :بجد هي الي كانت بتعمله
ترا ريم عمار ينزل من علي السلالم لتذهب باتجاه تاركه سيف
ريم :رايح الشغل
عمار:ايوة في حاجه
ريم :بحضر الفطار استنه افطر
ينظر عمار ليجد سيف
عمار باستفزاز:اكيد هفطر يا حبيبتي
وعند منار كانت تفكر كيف ستتصرف لتبتسم ابتسامه غريبه
وفي مكان اخر
مجهول: انتي جاهزه
&&:اكيد ادني اشارة بس
مجهول :بعد بكرة استعدي
وفي المستشفي
فهد : مع ريم نفس السلسله
هاجر:يعني انا اخت ريم
فهد:لازم اتأكد الاول يمكن حد مديهاله بس هي قالتي معه من وهي صغيره
هاجر بتعب:وهتعمل ايه
فهد: هكلم مروان الشرقاوي واشوف
وعند مايا
تنزل مايا من السياره ليلاحظ مؤمن شئ غريب ليتحرك بسرعه ويقف امام مايا لتخترق رصاصه جسدها
مؤمن قبل ان يفقد وعيه :انتي كويسه
مايا ببكاء ولا تقدر علي الكلام:مؤمن
ليقع مؤمن بين يدي مايا وتتحاول ملابس مايا البيضاء الي دماء مؤمن
وفي شركه انس يتلقي اتصال غريب ليخرج بسرعه من مكتبه؟
عنوان الحلقه الجايه من المجهول؟
اسسسسسستوب
توقعات توقعات
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الثانية عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية ملك لى الحلقة الثالثة عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .