نقدم اليوم احداث رواية ملك لى الحلقة الحادية عشر من روايات ايمان وائل . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
ملك لى الحلقة الحادى عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 )
تعد رواية ملك لى واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية ملك لى pdf كاملة من خلال موقعنا .
روايه ملك لى الفصل الحادى عشر
الحلقه الحاديه عشر
#ملك لي
صرخت مايا بصوت عالي ووضع مالك يده علي عين مايا لكي لا تري الجثه
مالك :مستحيل شريف
مؤمن :مين ده
مالك :كان ضابط بس طلع جاسوس
تذكير شريف الجاسوس في الجزء الاول
مالك بقلق:ايه الي بيحصل ومين الي قتله
وفي جامعه الاعلام يصل عمار باقصي سرعه ليجد ريم تخرج من الجامعه وكادت سيارة تصدمها لكنه امسك بها قبل ان تعبر ليجذبها لتستقر بين احضانه
عمار بقلق:انتي كويسه
كان يحتضنها بقوه كبيره حتي شعرت بعظامها تنكسر
ريم بوجع : عمار ابعد هتكسرني عمار
ابتعد عنها ووضع يده علي وجهها
عمار بقلق :_انتي كويسه جرلك حاجه
ريم بقلق :لا انته انقذتني بس ايه الي حصل وايه الي جابك هنا
عمار :مش وقته اهم حاجه انتي بخير
وفي خاطره الحمد لله بس مين ابن##ده
ريم باستغراب:بتفكر في ايه
عمار : في كاميرات هنا
ريم :اه بس عادي دي حادثه عاديه
عمار بحده وعصبيه :لا مش عادي اي حاجه متعلقه بيكي مش عادي تعالي معايا
يدخل عمار الي الجامعه ويتفحص الكاميرات
عمار :استحاله اذاي
وفي منزل مالك
ذهب مالك لمعرفه وقت الوفاه وتحليل الطب الشرعي
وكانت مايا في غرفته مع اطفالها وهي خائفه لتري خيال خلف النافذة
مايا بخوف: مين هناك
ولم تجد رد لتصرخ بصوت عالي مؤمن
ليسمع مؤمن صوتها ويدخل لها
مؤمن :خير يا هانم
اشارة مايا بيدها في اتجاه النافذه وهي ترتعش
مايا بخوف:هناك
ينظر مؤمن لنافذه ويفتحها
مؤمن :مفيش حاجه هناك
مايا بخوف:شفته هناك الشبح
مؤمن :مفيش حد يمكن بتتخيلي
مايا بصراخ :شفته هناك ماشي هناك اهو
ينظر مؤمن ولا يجد احد
مؤمن :مفيش حاجه هناك
مايا بخوف:اذاي انا شفته
مؤمن : بصي يا هانم شيلي الوهم ده من خيالك خالص مفيش حد ومفيش اشباح
مايا ببكاء هستري:انا خايفه اوي
يخرج مؤمن منديل من جيبه ويمسح دموعها
مؤمن بحنان :متخفيش انا معاكي وهفضل معاكي دايما
لما تستوعب مايا كلامه لخوفها الشديد من الشبح
وعند جودي
تذهب جودي لصحافه
المدير:انسه جودي عايزك في مكتبي
جودي:حاضر
تتدخل جودي للمكتب
المدير:عايزك تمسكي الموضوع ده وده الملف
جودي: بس الموضوع ده مختلف عن الي معايا وبعدين
المدير: هيبقا صفق صحفي هيكسر الدنيا
جودي:تمام هكتب عنها
وفي مقر الامن
مالك : عايزك تعرف خرج امته وراح فين بعد اما خرج
ياسر:بقا جبتني من اسكندريه عشان كده
مالك بحده :انا مش بهزر
ياسر:حاضر هجبلك كل حاجه علي الي شريف عملها وطلع امته
مالك :تمام مش عايز غلط
ياسر: تعرف عني كده
مالك بحده :انته ابو كده
ياسر:حرام عليكي هلاقيه منك ولا من مي
مالك :ابقا ابعد مي تقعد مع مايا شويه
ياسر :خير في ايه
مالك : اعصابه تعبانه شويه الفترة دي
ياسر: ايه الي حصل عملت فيها ايه
مالك بحده :تقصد ايه
ياسر: انا عرفك كويس وعارف طبعك البت بتحبك يا اخي بلاش غيرتك المرة دي وبلاش تتعصب
وفي سيارة عمار
كان عمار شارد الذهن ولحظت ريم هذا
ريم : عمورتي حسب لنعمل حادثه
افاق من شرودها
عمار: بتقولي ايه
ريم :دماغك مش في الطريق خالص بتفكر في ايه
عمار : مفيش
ريم : مش هتقولي مش احنا صحاب
عمار بحده وعصبيه :قولتلك مفيش
ريم بخوف: خلاص عملت ايه تتعصب كده
عمار بحده :ريم بلاش تتداخلي في الي ملكيش فيه
ريم بحزن: مش الي يخصك يخصني مش احنا اصحاب
لاحظ الحزن في ملامحها وكلامها
عمار ببرود:صحاب بس ملكيش دخل في شغلي
ريم : ليه
عمار بحده :بتسألي كتير اوي
ريم :خلاص هخرس خالص اهو مش هسمعك صوتي تاني يارب ما تسمع صوتي تاني
يوقف عمار السيارة بعد ان سمع كلامها لتفرمل السيارة
ريم بعصبيه : في ايه مالك
يمسك عمار يدها ويضغط عليها ويجز علي اسنانه بغضب شديد قولتي ايه دلوقتي
ريم بخوف: قولت في ايه مالك
عمار بحده :لا قبلها
ريم بخوف: خلاص هخرس خالص
عمار بعصبيه :قولتي ايه بعدها انطقي
ريم بخوف: يارب ما تسمع صوتي تاني
عمار بحده وعصبيه وضغط علي يده بقوه لتتوجع
عمار :ما تتدعيش علي نفسك تاني انتي متخصيش نفسك بس
ريم بعدم فهم :تقصد ايه
عمار : شغل الغباء ده يتبطل فاهمه
ريم بخوف:انا مش فاهمه تقصد ايه ومالك قالب كده ليه
عمار بحده :_هتفهمي بعدين
وفي منزل مايا
تجد مايا مكتوب علي الحائط انا بعشقك بالدم لتصرخ بصوت عالي وتجري خائفه لتصدم بمالك.
مالك بقلق:مالك بتجري كده ليه
مايا بذعر وخوف ولا تقوي علي الرد:فيه
مالك :اهدي واتكلمي انا معاكي اهو متخفيش
مايا : دم مكتوب بعشقك
مالك :اهدي وجمعي
تمسك مايا بيده وتذهب للغرفه وتشير علي الحائط
مايا :هناك
ينظر مالك ولا يجد شئ
مالك :مفيش حاجه
تنظر مايا للحائط ولا تجد شئ لتفزع وترتعب اكثر واكثر ويغما عليها
مالك بقلق:مايا
ليحملها ويجلب لها الطبيب
وبعد نص ساعه
مالك بقلق:خير يا دكتور حصلها ايه
الطبيب: هي بخير بس عايزة متتعصبش خالص والضغط عندها وطي عايزة راحه وياريت تغير جو وهكتبلها علي شويه مهدأت وحاجه تعلي الضغط
مالك :وهي كويسه دلوقتي
الطبيب: مديها حقنه هتنام لبكرة الصبح بس في حاجه غريبه
مالك :ايه هي
الطبيب:وانا بكشف عليه كانت بتقول عفريت وشبح وهي مش في واعيه لو في حاجه ممكن تروح لدكتور نفسي احسن
مالك :هي بتخاف من الوحده وانا مشغول الايام دي هي بخير وسليمه ومش محتاجه دكتور
الطبيب:بس
مالك :انا عارف مراتي كويس لو راحت لدكتور هتفكر اني بحسبها مجنونه بس انا مصدق كلامه حتي لو مشفتش بعيني مصدق الي بتقوله
الطبيب باستغراب:بتحبها اوي كده
مالك :هي دنيتي وحياتي والي هيفكر ياذيها هيندم ان كانت نفسيتها تعبت من البيت ده هغيروا بس اهم حاجه انها تكون مرتاحه
الطبيب:كويس جدا حضرتك بتتصرف صح الازواج لما بيحصل كده بيفكروا ان الزوجه اتجننت وبيتخلوا عنهم بس انته تفكيرك صح لو قعده معها براحه واتكلمت احسن من اي دكتور وهي مدام بتحبك هتسمع منك
يرحل الطبيب ويترك مالك
يمسح مالك علي شعر مايا
مالك بحنان : حبيبتي انا اسف ان سيبك لوحدك بس اوعدك مش هسيبك تاني ومصيري هعرف ايه الي مخوفك كده
وفي الصباح
تذهب ريم مع عمار لبيت مالك
ريم :الف سلامه ليكي
مايا بابتسامه :الله يسلامك
عمار :احنا جين ندعيكم خطوبتي علي ريم الليله
مالك : الف مبروك
ريم :هستناكي يا مايا
مايا :ان شاء الله
وفي المساء
تصل مايا ومالك وفهد ومؤمن
وتنزل البنات من علي السلالم
ينظر عمار لريم وانس لجودي
يا غصن بان عودك جنان وعودي بعزف بيه الحان انا شعري شاب جالي اكتئاب بس اما شاف خف وطاب مليون جواب يتكتبوا ليكي انتي الي ذيك كيف يتساب طب نظرة ليا طب لحظه طب نشرب عناب
ويمسك كل واحد بيد محبوبته
لكن كان هناك من يقف بمسدس خلف الشجرة
#ملك لي
صرخت مايا بصوت عالي ووضع مالك يده علي عين مايا لكي لا تري الجثه
مالك :مستحيل شريف
مؤمن :مين ده
مالك :كان ضابط بس طلع جاسوس
تذكير شريف الجاسوس في الجزء الاول
مالك بقلق:ايه الي بيحصل ومين الي قتله
وفي جامعه الاعلام يصل عمار باقصي سرعه ليجد ريم تخرج من الجامعه وكادت سيارة تصدمها لكنه امسك بها قبل ان تعبر ليجذبها لتستقر بين احضانه
عمار بقلق:انتي كويسه
كان يحتضنها بقوه كبيره حتي شعرت بعظامها تنكسر
ريم بوجع : عمار ابعد هتكسرني عمار
ابتعد عنها ووضع يده علي وجهها
عمار بقلق :_انتي كويسه جرلك حاجه
ريم بقلق :لا انته انقذتني بس ايه الي حصل وايه الي جابك هنا
عمار :مش وقته اهم حاجه انتي بخير
وفي خاطره الحمد لله بس مين ابن##ده
ريم باستغراب:بتفكر في ايه
عمار : في كاميرات هنا
ريم :اه بس عادي دي حادثه عاديه
عمار بحده وعصبيه :لا مش عادي اي حاجه متعلقه بيكي مش عادي تعالي معايا
يدخل عمار الي الجامعه ويتفحص الكاميرات
عمار :استحاله اذاي
وفي منزل مالك
ذهب مالك لمعرفه وقت الوفاه وتحليل الطب الشرعي
وكانت مايا في غرفته مع اطفالها وهي خائفه لتري خيال خلف النافذة
مايا بخوف: مين هناك
ولم تجد رد لتصرخ بصوت عالي مؤمن
ليسمع مؤمن صوتها ويدخل لها
مؤمن :خير يا هانم
اشارة مايا بيدها في اتجاه النافذه وهي ترتعش
مايا بخوف:هناك
ينظر مؤمن لنافذه ويفتحها
مؤمن :مفيش حاجه هناك
مايا بخوف:شفته هناك الشبح
مؤمن :مفيش حد يمكن بتتخيلي
مايا بصراخ :شفته هناك ماشي هناك اهو
ينظر مؤمن ولا يجد احد
مؤمن :مفيش حاجه هناك
مايا بخوف:اذاي انا شفته
مؤمن : بصي يا هانم شيلي الوهم ده من خيالك خالص مفيش حد ومفيش اشباح
مايا ببكاء هستري:انا خايفه اوي
يخرج مؤمن منديل من جيبه ويمسح دموعها
مؤمن بحنان :متخفيش انا معاكي وهفضل معاكي دايما
لما تستوعب مايا كلامه لخوفها الشديد من الشبح
وعند جودي
تذهب جودي لصحافه
المدير:انسه جودي عايزك في مكتبي
جودي:حاضر
تتدخل جودي للمكتب
المدير:عايزك تمسكي الموضوع ده وده الملف
جودي: بس الموضوع ده مختلف عن الي معايا وبعدين
المدير: هيبقا صفق صحفي هيكسر الدنيا
جودي:تمام هكتب عنها
وفي مقر الامن
مالك : عايزك تعرف خرج امته وراح فين بعد اما خرج
ياسر:بقا جبتني من اسكندريه عشان كده
مالك بحده :انا مش بهزر
ياسر:حاضر هجبلك كل حاجه علي الي شريف عملها وطلع امته
مالك :تمام مش عايز غلط
ياسر: تعرف عني كده
مالك بحده :انته ابو كده
ياسر:حرام عليكي هلاقيه منك ولا من مي
مالك :ابقا ابعد مي تقعد مع مايا شويه
ياسر :خير في ايه
مالك : اعصابه تعبانه شويه الفترة دي
ياسر: ايه الي حصل عملت فيها ايه
مالك بحده :تقصد ايه
ياسر: انا عرفك كويس وعارف طبعك البت بتحبك يا اخي بلاش غيرتك المرة دي وبلاش تتعصب
وفي سيارة عمار
كان عمار شارد الذهن ولحظت ريم هذا
ريم : عمورتي حسب لنعمل حادثه
افاق من شرودها
عمار: بتقولي ايه
ريم :دماغك مش في الطريق خالص بتفكر في ايه
عمار : مفيش
ريم : مش هتقولي مش احنا صحاب
عمار بحده وعصبيه :قولتلك مفيش
ريم بخوف: خلاص عملت ايه تتعصب كده
عمار بحده :ريم بلاش تتداخلي في الي ملكيش فيه
ريم بحزن: مش الي يخصك يخصني مش احنا اصحاب
لاحظ الحزن في ملامحها وكلامها
عمار ببرود:صحاب بس ملكيش دخل في شغلي
ريم : ليه
عمار بحده :بتسألي كتير اوي
ريم :خلاص هخرس خالص اهو مش هسمعك صوتي تاني يارب ما تسمع صوتي تاني
يوقف عمار السيارة بعد ان سمع كلامها لتفرمل السيارة
ريم بعصبيه : في ايه مالك
يمسك عمار يدها ويضغط عليها ويجز علي اسنانه بغضب شديد قولتي ايه دلوقتي
ريم بخوف: قولت في ايه مالك
عمار بحده :لا قبلها
ريم بخوف: خلاص هخرس خالص
عمار بعصبيه :قولتي ايه بعدها انطقي
ريم بخوف: يارب ما تسمع صوتي تاني
عمار بحده وعصبيه وضغط علي يده بقوه لتتوجع
عمار :ما تتدعيش علي نفسك تاني انتي متخصيش نفسك بس
ريم بعدم فهم :تقصد ايه
عمار : شغل الغباء ده يتبطل فاهمه
ريم بخوف:انا مش فاهمه تقصد ايه ومالك قالب كده ليه
عمار بحده :_هتفهمي بعدين
وفي منزل مايا
تجد مايا مكتوب علي الحائط انا بعشقك بالدم لتصرخ بصوت عالي وتجري خائفه لتصدم بمالك.
مالك بقلق:مالك بتجري كده ليه
مايا بذعر وخوف ولا تقوي علي الرد:فيه
مالك :اهدي واتكلمي انا معاكي اهو متخفيش
مايا : دم مكتوب بعشقك
مالك :اهدي وجمعي
تمسك مايا بيده وتذهب للغرفه وتشير علي الحائط
مايا :هناك
ينظر مالك ولا يجد شئ
مالك :مفيش حاجه
تنظر مايا للحائط ولا تجد شئ لتفزع وترتعب اكثر واكثر ويغما عليها
مالك بقلق:مايا
ليحملها ويجلب لها الطبيب
وبعد نص ساعه
مالك بقلق:خير يا دكتور حصلها ايه
الطبيب: هي بخير بس عايزة متتعصبش خالص والضغط عندها وطي عايزة راحه وياريت تغير جو وهكتبلها علي شويه مهدأت وحاجه تعلي الضغط
مالك :وهي كويسه دلوقتي
الطبيب: مديها حقنه هتنام لبكرة الصبح بس في حاجه غريبه
مالك :ايه هي
الطبيب:وانا بكشف عليه كانت بتقول عفريت وشبح وهي مش في واعيه لو في حاجه ممكن تروح لدكتور نفسي احسن
مالك :هي بتخاف من الوحده وانا مشغول الايام دي هي بخير وسليمه ومش محتاجه دكتور
الطبيب:بس
مالك :انا عارف مراتي كويس لو راحت لدكتور هتفكر اني بحسبها مجنونه بس انا مصدق كلامه حتي لو مشفتش بعيني مصدق الي بتقوله
الطبيب باستغراب:بتحبها اوي كده
مالك :هي دنيتي وحياتي والي هيفكر ياذيها هيندم ان كانت نفسيتها تعبت من البيت ده هغيروا بس اهم حاجه انها تكون مرتاحه
الطبيب:كويس جدا حضرتك بتتصرف صح الازواج لما بيحصل كده بيفكروا ان الزوجه اتجننت وبيتخلوا عنهم بس انته تفكيرك صح لو قعده معها براحه واتكلمت احسن من اي دكتور وهي مدام بتحبك هتسمع منك
يرحل الطبيب ويترك مالك
يمسح مالك علي شعر مايا
مالك بحنان : حبيبتي انا اسف ان سيبك لوحدك بس اوعدك مش هسيبك تاني ومصيري هعرف ايه الي مخوفك كده
وفي الصباح
تذهب ريم مع عمار لبيت مالك
ريم :الف سلامه ليكي
مايا بابتسامه :الله يسلامك
عمار :احنا جين ندعيكم خطوبتي علي ريم الليله
مالك : الف مبروك
ريم :هستناكي يا مايا
مايا :ان شاء الله
وفي المساء
تصل مايا ومالك وفهد ومؤمن
وتنزل البنات من علي السلالم
ينظر عمار لريم وانس لجودي
يا غصن بان عودك جنان وعودي بعزف بيه الحان انا شعري شاب جالي اكتئاب بس اما شاف خف وطاب مليون جواب يتكتبوا ليكي انتي الي ذيك كيف يتساب طب نظرة ليا طب لحظه طب نشرب عناب
ويمسك كل واحد بيد محبوبته
لكن كان هناك من يقف بمسدس خلف الشجرة
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة الحادية عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية ملك لى الحلقة الثانية عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .