نقدم اليوم احداث رواية ملك لى الحلقة العاشرة من روايات ايمان وائل . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
ملك لى الحلقة العاشرة ( مطلوب عريس صعيدى ج2 )
تعد رواية ملك لى واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات ايمان وائل ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية ملك لى pdf كاملة من خلال موقعنا .
روايه ملك لى الفصل العاشر
الحلقه العاشرة
ملك لي
مالك بغضب:انا بقا هربيكي
مايا ببكاء وانهيار: هي دي ثقتك الي بتتكلم عنها هي دي الثقه يا مالك يا جوزي يا ابو ولادي انته عمرك ما هتتغير هتفضل قاسي ذي ما انته انا قدامك اهو قتلني لان من اليوم ده والساعه اتغيرت كل حاجه بينا
كان الدم ينزل من انفها بغزارة وتبكي بحرقه لينظر لها ويشعر بسكين تخترق قلبه وعاد لصوابه ليمسك بالصور ويرميها
مالك في خاطره :ايه الي عملته ده خليت الغيره تسيطر عليا
ليخرج من جيبه منديل وقبل ان يقترب منها ابتعدت عنه
مالك :انا
مايا ببكاء:ملوش لزوم عطفك ده لاني عرفت انك معندكش ثقه فيا
مالك : انا بثق فيكي بس الغيره عمتني وانتي قولتي انك بتكرهيني
مايا بحزن :معدش ليه لازم التبرير خلاص الي انكسر عمره ما يتصلح
مالك :تقصدي ايه
مايا :لو قولتلك طلقني هتنزل عليا ضرب وتقولي مبحبكش بس لا مش هقولك طلقني هعيش معاك بس عشان ولادي وهنام في اوضه ولادي من النهارده معدش فيا حاجه بينا
مالك بحده :نعم
مايا ببكاء:انته عمرك ما حبتني بدليل الي عملته انته معدش مالك الي عارفه مالك الي اتقبل مدمنه وساعدها والي عارف ان مايا محبتش ولا هتحب حد غيره الي في وقت عصبيته مبيلغيش عقله بس انته
لعكس وعملت فجوه بينا لانك صدقت الصور
مالك :انا كنت متعصب عشان بحبك
مايا بقهرة :بتحبيني ياه دي كلمه كبيره اوي بتحبني تقوم جايبني من شعري من غير ما تسمع وتضربني الشرخ الي اتكسر مش هيتصلح
اقترب منه ولكنها ابتعدت
مالك :انا ٠٠
مايا :اقسم بالله لو قربت مني هقتل نفسي وانته عارف اني اعملها
مالك :خلاص اهدي هسيبك ترتاحي وتفكري واللهي العظيم بحبك مايا اي راجل مكاني كان هيعمل كده
مايا ببكاء:اي راجل بس مالك الي كنت اعرفه مكنش هيتسرع كده ويظلمني
وفي غرفه ريم
عمار بسخريه :جبانه افتكرتي هعمل حاجه
ريم :ااااااااا
عمار بسخريه :بتقولي ايه مش سامع
اه استني اما افكك ينزع عمار الشريط اللصق
ريم :شرير انا تقيدني من رجلي وقيدي وتحطلي لازق علي بقي
عمار بخبث:مش احسن ما اعمل حاجه تانيه
احمر وجهها من الغضب
ريم :_انته واحد مجنون تربطني وتخليني انام علي الكنبه وانته تنام علي سريري
عمار :مش احسن ما خليكي تنامي علي الارض
ريم :يا برودك يا اخي
عمار بحده :اتلمي
ريم في خاطرها بس طلع محترم انا افتكرت هيعمل فيا حاجه ربطني وخلني انام علي الكنبه الحمد لله
عمار :روحتي فين
ريم :عايز ايه
عمار بحده : علي فاكرة انا حضنتك بس عشان كنتي بتعيطي وصعبتي عليا
ريم : وانا اسفه اني طولت لساني عليك بس مكنش لازم تحضني لانه حرام تاني مرة لما تلاقيني كده سبني وامشي
عمار :وهيجيلي قلب اشوفك كده واسكت
ريم بغباء:تقصد ايه
عمار :مفيش
كانت متوترة وتلعب في يدها
عمار :عايزة ايه
ريم بخجل : هو طلب غريب شويه اينعم ربطني بس ممكن اطلب منك طلب
عمار باستغراب:اوامري
ريم :ممكن تبقا صديقي المقرب
عمار :صديقك
ريم :اصل انا راغيه وجودي مش بستحمل كلامي بس انته بتسمعه فهو ممكن تكون صديقي المقرب
عمار:معنديش مانع
ريم بفرح :بجد يعني هتستحمل الرغي بتاعي كله
عمار بابتسامه :ايوة واستحمل اي حاجه عشانك
ريم باستغراب:انته بتبتسم ذينا
عمار : يعني انا مش بشر
ريم بضحكه : ابتسامتك حلوه اوي فين الشكولاته
عمار :شكولاته
ريم :الي عليك عليك اتنين صحيت بدري بسبي ونمت مكاني
عمار :حاضر يا مفجوعه
ريم :اسمع بقا
عمار:ايه
ريم :احنا هنتخطب بس سمعت من انس ان في كتب كتاب
عمار :عايز كده
ريم :انته نسيت اتفاقك ان الخطوبه مزيفه يعني مينفعش كتب كتاب
عمار : حد قالك اني نسيت
ريم :لا بس ٠٠
عمار:مفيش بس كل الي عليكي انك توثقي فيا
ريم :طيب
عمار:بقولك
ريم :قول
عمار:انتي عايز شبكه بقد ايه
ريم :خاتم فضه حلو وخلاص
عمار :بقولك شبكه
ريم : منا قولتك خاتم فضه
عمار : نامي يا ريم ربنا يصبرني عليكي
ريم : معرفتش انام بسبك
عمار:اتخمدي بقا
ريم بخبث:مش بقينا صحاب يعني هنأخد علي بعض
عمار:اه
تنهض ريم وتمسك بالمخدات وتضرب عمار بها
عمار :يا مجنونه
تبدا حرب المخدات بينهم وسط ضحكت وابتسامه ريم نسا عمار بروده وخشونته ترك العنان لقلبه عندما رأها تبتسم واكمل اللعبه معه
عمار في خاطرها :اعمل اي حاجه عشان اشوف الضحكه دي وعمري ما هسيبك لوحدك ابدا
اغنيه بقا علي الموقف
عشان خاطرك علي استعاد يبيع نفسه عشان نفسه يكون جمبك كفايه بعاد حبيبي ولا ما انا سيبك ولو بينك وبيني بلاد اعديه واسوق فيها خلاص قفلت معايا عليكي اسيبك لا دا مقدرش اسيبك الف الدنيا عشان عنيك ادوس النار
وعند جودي كانت تمارس رياضه الجرئ في الحديقه ليرها انس
انس:صباح النشاط
جودي وهي تلتقط انفاسها:صباح النور
انس: بتجري كتير كده ليه
جودي:عشان اخس
ينظر انس لها
انس بسخريه :تخسي هو انتي فيكي حاجه
جودي:صباح قله الذوق
انس بحده:بت انتي اتلمي كملي جري برحتك لحد اما يتقطع نفسك سلام
جودي بلهفه وقلق :رايح فين
انس:شغلي
جودي بقلق :وفين حراسك مش معاك ليه
انس:انا بمشي كده دايما ملهاش لازمه الحراسه
جودي بخوف:لا لازم انته مهمل ممكن حد عايز يإذيكي ومترجعش تاني
أنس باستغراب: انا عمري ما اذيت حد عشان اتأذي سيبها لله العمر واحد والرب واحد
جودي بقلق:انس استنا
انس:عايزة ايه
تخلع جودي قلاده. كانت ترتديها وهي قلاده مصحف صغيره
جودي:خد دي تحميك
انس باستغراب:اشمعنا مالك يا جودي
جودي:مفيش اعتبرها هديه مني ليك
انس بابتسامه :هديه مقبوله
جودي : اجي معاك.
انس: مش وراكي كليه
جودي : اه بس مش مشكله
انس:لا الكليه اهم عشان محدش يقول خيبتك
جودي بخوف:طب خلاص خد حارس معاك
انس باستغراب:هو في ايه
جودي بتوتر:مفيش بس امان ليك سمعت ان واحد اتقتل قريب
انس: صباح التفائل خلاص تحبي تخلعي من الكليه وتيجي نخرج نجيب حاجه الخطوبه
جودي:معنديش مانع لحظه هغير هدومي كانت جودي ترتدي ملابسه وهي تفكر كيف ستحميه
جودي في خاطره: انس مأذاش حد بس مين الي عايز يأذيه
وعند مايا كانت تجلس تبكي في الحديقه
مؤمن بقلق:مالك يا هانم
مسحت مايا دموعها :مفيش بس دماغي وجعني شويه
مؤمن :والي دماغه يوجعه يعيط كده بتزودي الوجع
مايا بانهيار:يعني اعمل ايه
مؤمن باستغراب وقلق:مالك في حاجه مزعالكي اوي كده مفيش حاجه تستاهل زعلك
مايا :مفيش اصعب من ان الي بتعتبره حياتك يخونك علي حاجه معملتهاش
مؤمن :بصي يا هانم احكيلي يمكن اساعدك
حكت مايا لمؤمن ما حصل
مؤمن :صلي علي رسول الله
مايا :عليه الصلاه والسلام
مؤمن:بصي في حد بيوقع بينكم وعايزك انتي ومالك بيه تفترقوا وانتي ما تسمحيش بكده
مايا :بس مالك صدق
مؤمن :اي راجل في مكانه وبيغير هيعمل كده
مايا :بس كده معندوش ثقه فيا
مؤمن:لا لانه رجل لوعي هو بس غيران بس عذبيه واتقلي شويه عليه عشان يندم الراجل لو مغرش يبقا مش بيحب
مايا : بس
مؤمن :ما تخليش حاجه تتدمر جوازك وشوفي مين الي بعت الجواب ده
مايا : معاك حق بس لازم اربيه شويه
مؤمن :انتي حرة انا نصحتك
كان مالك في سيارته يفكر كيف سيصلح الامر
مالك :بس مين الي عمل الصور دي مدام فارس ميت يبقا مين
نزل من سيارته احضر دبدوب وبوكس شكولاته وعاد للبيت ليجدها تلعب مع اطفالها
مالك بهدوء:مايا انا اسف
نظرت لها ببرود
مايا :اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده وخلاص
مالك :وحياه ولادي ما هكررها ولا همد ايدي عليكي تاني بس انا مقدرش اشوفك زعلانه كده ولا اقدر علي بعدك
مايا :بس تقدر تجبني من شعري وتضربني صح
مالك :الغيره لما شوفت الصور اتجننت مش هكررها وعد
مايا : اخر مرة
مالك :اه عمري ما هكررها تاني مقدرش علي زعلك ساعه حته
مايا : انا مكنتش هسمحك بس عشان انا بحبك بس انته وعدتني اخر مرة
مالك :انا خلفه بوعدي قبل كده
مايا :لا
وفي المول
انس:عايزة ايه
جودي: مش عايزة حاجه
انس:واومال جينا هنا ليه
جودي:مش انته الي قولت
انس: هو انا الي هتخطب ولا انتي
جودي:يا سلام مش خطوبتك انته كمان
انس: تحبي اشتريلك فستان علي ذوقي
جودي :مدام زوق يبقا وحش
انس بغرور:هو انا ذيك تعالي.
يسحبها من يدها ويجلب لها فستان
انس :ايه رأيك.
جودي:واسع اوي ولونه فاتح.وانا بيضه مش هيمشي معايا
انس:حلو ده بدل ما تلبسي لون ملفت كل يتفرج عليكي
جودي:كده كده هيتفرجوا مش انا العروسه
انس:وانا العريس يعني مسمحش لحد يبص علي حاجه تخصني
جودي:نعم
انس:ذي ما سمعتي تلبسي الوان غامقه لا فاهمه
جودي:ليه
انس:ملفته وبطلعك حلوة ومبحبش حد يبص علي حاجتي
جودي:لا بقا كده مش هينفع انته ايه ومين اداك الحق
انس:جوزك المستقبلي
كانت هناك اعين تراقب الاثنان
&&:مش هطول فرحتك يا ابن الشرقاوي
وعند فهد
هاجر بتعب :لاقيتها
فهد :اه بس النقش ده غريب شويه
هاجر :وهتعمل ايه
فهد : هكلم عمار واشوف يعرف للنقش ولا لا
وعند عمار
ريم : رواند هيحصل معاها ايه
عمار :متخفيش انا هتصرف
ريم بفرح :بجد
عمار:بجد بس عايزك تبقي مبسوطه في الخطوبه ماشي
ريم بحزن :بس
عمار :مفيش بس بس اتفرجي علي الي هعمله في اليوم ده
ريم :هتعمل ايه
عمار:مفأجاه مش عايزة تكبسي سيف
ريم :بس
عمار : مفيش بس
نزل سيف من علي السلالم
سيف :صباح الخير
عمار :صباح النور
سيف :هتجيبوا الشبكه امته
عمار :انته هتجيب امته
سيف : بكرة
عمار:خلاص هنروح سوا
سيف باستغراب :كويس
نظرت ريم لعمار باستغراب ولكنها لم تنطق
اما في مقر الامن
يجلس مالك يتفحص الاوراق الخاصه بموت فارس
مالك باستغراب:فارس مات فعلا اومال مين الي بعت الجواب
وفي منزل مايا كانت تجلس بالحديقه وتحمل مازن ابنها لتلاحظ خيال خلفها
مايا :مين
تنظر مايا ولا تجد احد
مايا بخوف :مؤمن
لاحظت مايا توقف سيارة وخروج مؤمن من السياره لتذهب في باتجاه
مايا بخوف:في حد جوا
مؤمن :استني هشوف
يتدخل مؤمن ويشغل الكاميرات ولا يجد احد
مؤمن :مفيش حاجه
مايا بخوف:يعني ايه عفريت
مؤمن :ذي ما انتي شايفه مفيش حاجه
يدخل مالك فجأه
مالك :مالكم في ايه
مؤمن :روحت خلصت الورق وجيت لاقيت.المدام بتقول حد في البيت بس الكاميرات مجبتش حاجه حتي لما كانت قاعده في الجنينه مظهرش حاجه
مايا :يعني بتخيل المرة دي شفته ومتأكده
مالك :اهدي بس وانا هشوف.
مالك :مفيش اي حاجه غير مؤمن لما نزل من العربيه
مايا بعصبيه :اذاي انا شفته انا مش مجنونه انا متأكده
مالك :اهدي بس يمكن لسه زعلانه من امبارح
وفجأه تتوقف سيارة امام منزل مالك ومايا لترمي جثه وتذهب
ليخرج مالك ومؤمن وتصرخ مايا بصوت عالي
مالك : مستحيل
وفي مقر الامن
عمار :الو
المتصل : عمار الشرقاوي
عمار:ايوة مين معايا
المتصل :بنت عمك الحلوه جميله اوي خساره في اي الي هيحصلها لا تلحقها يا مش هتشوفها تاني
عمار بغضب :اقسم بالله لو لمست شعره من ريم ل
المتصل:ههههه متكملش عارف هتقول ايه بس يا تلاحق حب حياتك لا مش هتشوفها تاني ولو شوفتها هتبقا جثه
خمس دقايق بس الي بقين لعبه الموت بدأت يا باشا
عايزة توقعات كتير وياريت تقولوا رأيكم وتقييم الحلقه
ملك لي
مالك بغضب:انا بقا هربيكي
مايا ببكاء وانهيار: هي دي ثقتك الي بتتكلم عنها هي دي الثقه يا مالك يا جوزي يا ابو ولادي انته عمرك ما هتتغير هتفضل قاسي ذي ما انته انا قدامك اهو قتلني لان من اليوم ده والساعه اتغيرت كل حاجه بينا
كان الدم ينزل من انفها بغزارة وتبكي بحرقه لينظر لها ويشعر بسكين تخترق قلبه وعاد لصوابه ليمسك بالصور ويرميها
مالك في خاطره :ايه الي عملته ده خليت الغيره تسيطر عليا
ليخرج من جيبه منديل وقبل ان يقترب منها ابتعدت عنه
مالك :انا
مايا ببكاء:ملوش لزوم عطفك ده لاني عرفت انك معندكش ثقه فيا
مالك : انا بثق فيكي بس الغيره عمتني وانتي قولتي انك بتكرهيني
مايا بحزن :معدش ليه لازم التبرير خلاص الي انكسر عمره ما يتصلح
مالك :تقصدي ايه
مايا :لو قولتلك طلقني هتنزل عليا ضرب وتقولي مبحبكش بس لا مش هقولك طلقني هعيش معاك بس عشان ولادي وهنام في اوضه ولادي من النهارده معدش فيا حاجه بينا
مالك بحده :نعم
مايا ببكاء:انته عمرك ما حبتني بدليل الي عملته انته معدش مالك الي عارفه مالك الي اتقبل مدمنه وساعدها والي عارف ان مايا محبتش ولا هتحب حد غيره الي في وقت عصبيته مبيلغيش عقله بس انته
لعكس وعملت فجوه بينا لانك صدقت الصور
مالك :انا كنت متعصب عشان بحبك
مايا بقهرة :بتحبيني ياه دي كلمه كبيره اوي بتحبني تقوم جايبني من شعري من غير ما تسمع وتضربني الشرخ الي اتكسر مش هيتصلح
اقترب منه ولكنها ابتعدت
مالك :انا ٠٠
مايا :اقسم بالله لو قربت مني هقتل نفسي وانته عارف اني اعملها
مالك :خلاص اهدي هسيبك ترتاحي وتفكري واللهي العظيم بحبك مايا اي راجل مكاني كان هيعمل كده
مايا ببكاء:اي راجل بس مالك الي كنت اعرفه مكنش هيتسرع كده ويظلمني
وفي غرفه ريم
عمار بسخريه :جبانه افتكرتي هعمل حاجه
ريم :ااااااااا
عمار بسخريه :بتقولي ايه مش سامع
اه استني اما افكك ينزع عمار الشريط اللصق
ريم :شرير انا تقيدني من رجلي وقيدي وتحطلي لازق علي بقي
عمار بخبث:مش احسن ما اعمل حاجه تانيه
احمر وجهها من الغضب
ريم :_انته واحد مجنون تربطني وتخليني انام علي الكنبه وانته تنام علي سريري
عمار :مش احسن ما خليكي تنامي علي الارض
ريم :يا برودك يا اخي
عمار بحده :اتلمي
ريم في خاطرها بس طلع محترم انا افتكرت هيعمل فيا حاجه ربطني وخلني انام علي الكنبه الحمد لله
عمار :روحتي فين
ريم :عايز ايه
عمار بحده : علي فاكرة انا حضنتك بس عشان كنتي بتعيطي وصعبتي عليا
ريم : وانا اسفه اني طولت لساني عليك بس مكنش لازم تحضني لانه حرام تاني مرة لما تلاقيني كده سبني وامشي
عمار :وهيجيلي قلب اشوفك كده واسكت
ريم بغباء:تقصد ايه
عمار :مفيش
كانت متوترة وتلعب في يدها
عمار :عايزة ايه
ريم بخجل : هو طلب غريب شويه اينعم ربطني بس ممكن اطلب منك طلب
عمار باستغراب:اوامري
ريم :ممكن تبقا صديقي المقرب
عمار :صديقك
ريم :اصل انا راغيه وجودي مش بستحمل كلامي بس انته بتسمعه فهو ممكن تكون صديقي المقرب
عمار:معنديش مانع
ريم بفرح :بجد يعني هتستحمل الرغي بتاعي كله
عمار بابتسامه :ايوة واستحمل اي حاجه عشانك
ريم باستغراب:انته بتبتسم ذينا
عمار : يعني انا مش بشر
ريم بضحكه : ابتسامتك حلوه اوي فين الشكولاته
عمار :شكولاته
ريم :الي عليك عليك اتنين صحيت بدري بسبي ونمت مكاني
عمار :حاضر يا مفجوعه
ريم :اسمع بقا
عمار:ايه
ريم :احنا هنتخطب بس سمعت من انس ان في كتب كتاب
عمار :عايز كده
ريم :انته نسيت اتفاقك ان الخطوبه مزيفه يعني مينفعش كتب كتاب
عمار : حد قالك اني نسيت
ريم :لا بس ٠٠
عمار:مفيش بس كل الي عليكي انك توثقي فيا
ريم :طيب
عمار:بقولك
ريم :قول
عمار:انتي عايز شبكه بقد ايه
ريم :خاتم فضه حلو وخلاص
عمار :بقولك شبكه
ريم : منا قولتك خاتم فضه
عمار : نامي يا ريم ربنا يصبرني عليكي
ريم : معرفتش انام بسبك
عمار:اتخمدي بقا
ريم بخبث:مش بقينا صحاب يعني هنأخد علي بعض
عمار:اه
تنهض ريم وتمسك بالمخدات وتضرب عمار بها
عمار :يا مجنونه
تبدا حرب المخدات بينهم وسط ضحكت وابتسامه ريم نسا عمار بروده وخشونته ترك العنان لقلبه عندما رأها تبتسم واكمل اللعبه معه
عمار في خاطرها :اعمل اي حاجه عشان اشوف الضحكه دي وعمري ما هسيبك لوحدك ابدا
اغنيه بقا علي الموقف
عشان خاطرك علي استعاد يبيع نفسه عشان نفسه يكون جمبك كفايه بعاد حبيبي ولا ما انا سيبك ولو بينك وبيني بلاد اعديه واسوق فيها خلاص قفلت معايا عليكي اسيبك لا دا مقدرش اسيبك الف الدنيا عشان عنيك ادوس النار
وعند جودي كانت تمارس رياضه الجرئ في الحديقه ليرها انس
انس:صباح النشاط
جودي وهي تلتقط انفاسها:صباح النور
انس: بتجري كتير كده ليه
جودي:عشان اخس
ينظر انس لها
انس بسخريه :تخسي هو انتي فيكي حاجه
جودي:صباح قله الذوق
انس بحده:بت انتي اتلمي كملي جري برحتك لحد اما يتقطع نفسك سلام
جودي بلهفه وقلق :رايح فين
انس:شغلي
جودي بقلق :وفين حراسك مش معاك ليه
انس:انا بمشي كده دايما ملهاش لازمه الحراسه
جودي بخوف:لا لازم انته مهمل ممكن حد عايز يإذيكي ومترجعش تاني
أنس باستغراب: انا عمري ما اذيت حد عشان اتأذي سيبها لله العمر واحد والرب واحد
جودي بقلق:انس استنا
انس:عايزة ايه
تخلع جودي قلاده. كانت ترتديها وهي قلاده مصحف صغيره
جودي:خد دي تحميك
انس باستغراب:اشمعنا مالك يا جودي
جودي:مفيش اعتبرها هديه مني ليك
انس بابتسامه :هديه مقبوله
جودي : اجي معاك.
انس: مش وراكي كليه
جودي : اه بس مش مشكله
انس:لا الكليه اهم عشان محدش يقول خيبتك
جودي بخوف:طب خلاص خد حارس معاك
انس باستغراب:هو في ايه
جودي بتوتر:مفيش بس امان ليك سمعت ان واحد اتقتل قريب
انس: صباح التفائل خلاص تحبي تخلعي من الكليه وتيجي نخرج نجيب حاجه الخطوبه
جودي:معنديش مانع لحظه هغير هدومي كانت جودي ترتدي ملابسه وهي تفكر كيف ستحميه
جودي في خاطره: انس مأذاش حد بس مين الي عايز يأذيه
وعند مايا كانت تجلس تبكي في الحديقه
مؤمن بقلق:مالك يا هانم
مسحت مايا دموعها :مفيش بس دماغي وجعني شويه
مؤمن :والي دماغه يوجعه يعيط كده بتزودي الوجع
مايا بانهيار:يعني اعمل ايه
مؤمن باستغراب وقلق:مالك في حاجه مزعالكي اوي كده مفيش حاجه تستاهل زعلك
مايا :مفيش اصعب من ان الي بتعتبره حياتك يخونك علي حاجه معملتهاش
مؤمن :بصي يا هانم احكيلي يمكن اساعدك
حكت مايا لمؤمن ما حصل
مؤمن :صلي علي رسول الله
مايا :عليه الصلاه والسلام
مؤمن:بصي في حد بيوقع بينكم وعايزك انتي ومالك بيه تفترقوا وانتي ما تسمحيش بكده
مايا :بس مالك صدق
مؤمن :اي راجل في مكانه وبيغير هيعمل كده
مايا :بس كده معندوش ثقه فيا
مؤمن:لا لانه رجل لوعي هو بس غيران بس عذبيه واتقلي شويه عليه عشان يندم الراجل لو مغرش يبقا مش بيحب
مايا : بس
مؤمن :ما تخليش حاجه تتدمر جوازك وشوفي مين الي بعت الجواب ده
مايا : معاك حق بس لازم اربيه شويه
مؤمن :انتي حرة انا نصحتك
كان مالك في سيارته يفكر كيف سيصلح الامر
مالك :بس مين الي عمل الصور دي مدام فارس ميت يبقا مين
نزل من سيارته احضر دبدوب وبوكس شكولاته وعاد للبيت ليجدها تلعب مع اطفالها
مالك بهدوء:مايا انا اسف
نظرت لها ببرود
مايا :اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده وخلاص
مالك :وحياه ولادي ما هكررها ولا همد ايدي عليكي تاني بس انا مقدرش اشوفك زعلانه كده ولا اقدر علي بعدك
مايا :بس تقدر تجبني من شعري وتضربني صح
مالك :الغيره لما شوفت الصور اتجننت مش هكررها وعد
مايا : اخر مرة
مالك :اه عمري ما هكررها تاني مقدرش علي زعلك ساعه حته
مايا : انا مكنتش هسمحك بس عشان انا بحبك بس انته وعدتني اخر مرة
مالك :انا خلفه بوعدي قبل كده
مايا :لا
وفي المول
انس:عايزة ايه
جودي: مش عايزة حاجه
انس:واومال جينا هنا ليه
جودي:مش انته الي قولت
انس: هو انا الي هتخطب ولا انتي
جودي:يا سلام مش خطوبتك انته كمان
انس: تحبي اشتريلك فستان علي ذوقي
جودي :مدام زوق يبقا وحش
انس بغرور:هو انا ذيك تعالي.
يسحبها من يدها ويجلب لها فستان
انس :ايه رأيك.
جودي:واسع اوي ولونه فاتح.وانا بيضه مش هيمشي معايا
انس:حلو ده بدل ما تلبسي لون ملفت كل يتفرج عليكي
جودي:كده كده هيتفرجوا مش انا العروسه
انس:وانا العريس يعني مسمحش لحد يبص علي حاجه تخصني
جودي:نعم
انس:ذي ما سمعتي تلبسي الوان غامقه لا فاهمه
جودي:ليه
انس:ملفته وبطلعك حلوة ومبحبش حد يبص علي حاجتي
جودي:لا بقا كده مش هينفع انته ايه ومين اداك الحق
انس:جوزك المستقبلي
كانت هناك اعين تراقب الاثنان
&&:مش هطول فرحتك يا ابن الشرقاوي
وعند فهد
هاجر بتعب :لاقيتها
فهد :اه بس النقش ده غريب شويه
هاجر :وهتعمل ايه
فهد : هكلم عمار واشوف يعرف للنقش ولا لا
وعند عمار
ريم : رواند هيحصل معاها ايه
عمار :متخفيش انا هتصرف
ريم بفرح :بجد
عمار:بجد بس عايزك تبقي مبسوطه في الخطوبه ماشي
ريم بحزن :بس
عمار :مفيش بس بس اتفرجي علي الي هعمله في اليوم ده
ريم :هتعمل ايه
عمار:مفأجاه مش عايزة تكبسي سيف
ريم :بس
عمار : مفيش بس
نزل سيف من علي السلالم
سيف :صباح الخير
عمار :صباح النور
سيف :هتجيبوا الشبكه امته
عمار :انته هتجيب امته
سيف : بكرة
عمار:خلاص هنروح سوا
سيف باستغراب :كويس
نظرت ريم لعمار باستغراب ولكنها لم تنطق
اما في مقر الامن
يجلس مالك يتفحص الاوراق الخاصه بموت فارس
مالك باستغراب:فارس مات فعلا اومال مين الي بعت الجواب
وفي منزل مايا كانت تجلس بالحديقه وتحمل مازن ابنها لتلاحظ خيال خلفها
مايا :مين
تنظر مايا ولا تجد احد
مايا بخوف :مؤمن
لاحظت مايا توقف سيارة وخروج مؤمن من السياره لتذهب في باتجاه
مايا بخوف:في حد جوا
مؤمن :استني هشوف
يتدخل مؤمن ويشغل الكاميرات ولا يجد احد
مؤمن :مفيش حاجه
مايا بخوف:يعني ايه عفريت
مؤمن :ذي ما انتي شايفه مفيش حاجه
يدخل مالك فجأه
مالك :مالكم في ايه
مؤمن :روحت خلصت الورق وجيت لاقيت.المدام بتقول حد في البيت بس الكاميرات مجبتش حاجه حتي لما كانت قاعده في الجنينه مظهرش حاجه
مايا :يعني بتخيل المرة دي شفته ومتأكده
مالك :اهدي بس وانا هشوف.
مالك :مفيش اي حاجه غير مؤمن لما نزل من العربيه
مايا بعصبيه :اذاي انا شفته انا مش مجنونه انا متأكده
مالك :اهدي بس يمكن لسه زعلانه من امبارح
وفجأه تتوقف سيارة امام منزل مالك ومايا لترمي جثه وتذهب
ليخرج مالك ومؤمن وتصرخ مايا بصوت عالي
مالك : مستحيل
وفي مقر الامن
عمار :الو
المتصل : عمار الشرقاوي
عمار:ايوة مين معايا
المتصل :بنت عمك الحلوه جميله اوي خساره في اي الي هيحصلها لا تلحقها يا مش هتشوفها تاني
عمار بغضب :اقسم بالله لو لمست شعره من ريم ل
المتصل:ههههه متكملش عارف هتقول ايه بس يا تلاحق حب حياتك لا مش هتشوفها تاني ولو شوفتها هتبقا جثه
خمس دقايق بس الي بقين لعبه الموت بدأت يا باشا
عايزة توقعات كتير وياريت تقولوا رأيكم وتقييم الحلقه
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديدة الساعة 10 م يوميا ان شاء الله .
هنا تنتهى احداث رواية مطلوب عريس صعيدى الحلقة العاشرة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية ملك لى الحلقة الحادية عشر ( مطلوب عريس صعيدى ج2 ) أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية مطلوب عريس صعيدى ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .